Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bale wil opnieuw Champions League-winst: 'We denken dat het kan'

Laatste update:
/

Er bestond vorig jaar veel twijfel over Gareth Bale. Dat de Welshman bulkte van het talent werd door niemand ontkend, maar de honderd miljoen euro die Real Madrid voor hem betaalde was veelvuldig onderwerp van discussie. Nu, bijna exact 365 dagen later, durft de speler te stellen dat hij de juiste keuze heeft gemaakt. "Ik heb vorig jaar twee prijzen gewonnen en dit jaar de Europese Super Cup in Cardiff. Dat zegt genoeg."

Het enorme transferbedrag dat met de overgang van Tottenham Hotspur gemoeid was zorgde vorig jaar voor veel ophef, maar die storm is definitief gaan liggen. "Het is lekker om nu achterover te leunen en te kijken wat er allemaal gebeurt op de transfermarkt", zegt Bale in een interview met de Daily Mail. "Als je eenmaal ergens je plek hebt gevonden is het vermakelijk, maar twaalf maanden terug was dat compleet anders. Toen zat ik op dit moment volop in spanning."

Inmiddels is hij een vast onderdeel van de sterrenformatie uit Madrid, die dit seizoen de prestaties van vorig jaar hoopt te evenaren, of misschien zelfs te overtreffen. Daarvoor dienen los Blancos als eerste club ooit de Champions League-titel te prolongeren. "Er is natuurlijk een reden dat andere clubs dat nog niet gelukt is. Eén keer winnen is al lastig, laat staan twee keer achter elkaar. Maar het vertrouwen is er. We denken dat het kan."

Gareth Bale heeft aangetoond zijn enorme transferbedrag waard te zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals gebruikelijk zijn Real, Bayern en Barca de grote favorieten voor de CL. PSG zou kunnen verrassen, maar ik denk niet dat ze in staat zijn om bijvoorbeeld zowel Real als Bayern uit te schakelen mocht het zou geloot worden. City, Chelsea en Dortmund zijn outsiders, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in.

28 augustus 2014 om 10:04

@ Pepedinho
Reken Chelsea ook bij de favo's. Ze zijn sterker dan vorig jaar en maken dik kans op prijzen.

28 augustus 2014 om 10:11

Idd. Chelsea is helemaal uitgebalanceerd en spelen ook leuk voetbal.

28 augustus 2014 om 10:41

Ik moet het nog zien. Chelsea heeft zich inderdaad goed versterkt, maar in mijn ogen heeft Chelsea een stuk minder spelers van wereldformaat dan die andere 3. Wel hebben ze natuurlijk Mourinho die als je geen ander weet hoe je topwedstrijden kunt winnen. Maar exceptionele kwaliteiten zie ik bij Diego Costa, Fabregas, Hazard en Courtois, waarvan Hazard het nog moet bewijzen en zeker geen Robben, Ronaldo of Messi is

28 augustus 2014 om 10:46

Courtois, Cech, Filipe Luis, het blok Terry-Cahill, Ivanovic, Fabregas, Ramires, Matic, Hazard, Oscar, Willian, Diego Costa behoren allemaal op hun positie/ in hun rol tot de vijf beste ter wereld.

28 augustus 2014 om 10:49

Maakt daar maar top 10 van behalve ramires natuurlijk.

28 augustus 2014 om 10:59

Terry niet meer. Ramires nooit geweest en Matic al helemaal nog niet.. Nee, Chelsea is aardig versterkt, maar tot de top-4 behoren ze zeker nog niet. Dan vind ik PSG en City verder dan Chelsea.

On:
Na de CL-winst van Bayern dacht iedereen: "als er 1 team is dat hem kan prolongeren, dan is het Bayern wel."
Nu heb ik helaas datzelfde gevoel bij Real.. Maar we gaan het allemaal maar zien

28 augustus 2014 om 12:15

@nakata

Meen je dit echt? Matic was de hele wedstrijd afgelopen week tegen Leicester City onzichtbaar. , Terry is al een tijdje geen wereldverdediger meer en Cahill is er zeker geen. Costa is een hele goede spits, maar wat hij tot nu toe bij Chelsea naast de oefenwedstrijden heeft zien ziet er beperkt uit, dus ik zou hem ook niet bij de top 5 beste spitsen zetten. Ivanovic is natuurlijk een klasbak, dus dat kan ik wel snappen. Ramires heeft nooit bij de wereldtop gehoord. Hij is een goede voetballer, maar daar blijft het ook bij.

28 augustus 2014 om 14:44

Haha Terry, Cahill, Ramires, Oscar en Matic top 5. Jij bent wel grappig en ook totaal niet serieus te nemen.

Ik vindt dat bale inderdaad nog steeds past als speler van real maar niet meer dan dat.

Dat hij de level van Messi of rondo gaat halen dat betwijfel ik (echt over iedere andere speler trouwens).

Maar wil MAdrid weer prijzen pakken dan moet het meer gaan scoren!!!

28 augustus 2014 om 10:12

Bale scheelt niet veel van CR7 hoor hij zal steeds dichterbij komen

28 augustus 2014 om 10:43

Denk ik niet. Bale is technisch en fysiek lang niet zo sterk als Ronaldo. Daarbij komt dat Bale werkelijk geen bal met zijn verkeerde been kan trappen. Hij speelt als Robben, alleen dan een tandje slechter op rechts vind ik.

28 augustus 2014 om 11:43

Scheelt niet veel van Ronaldo. Even normaal naar de zaken kijken. Besef je hoelang Ronaldo al top is en welke prestaties hij neerzette

28 augustus 2014 om 10:20

Je zit slap te lullen. Dus Bale moet er net zoals Ronaldo 40 inschieten om in jouw ogen een uitstekende speler voor Real Madrid te zijn.. transferbedragen zijn door de jaren heen ontzettend gestegen, Bale is gewoon marktconform gekocht zo dadelijk.

Favorieten voor de eindzege zijn voor mij: Real, Barcelona, Bayern, Dortmund, Chelsea. Outsiders zijn: City, Psg, Atletico.

28 augustus 2014 om 11:14

Real, Bayern, Chelsea, City
outsiders: Barça, Dortmund, Atleti, Psg

(denk ik dan natuurlijk )

Hyperfan van Barça, maar moet het toch nog eerst allemaal eens bezien, volgend jaar misschien!

28 augustus 2014 om 11:28

Met Messi in de gelederen behoor je altijd tot de favorieten. Voor mij zijn ze in ieder geval dé favoriet dit jaar.

28 augustus 2014 om 11:44

Moet je hopen dat hij zijn laars er niet aan lapt zoals tegen Atletico. De favoriet is Barca niet. Real en Bayern zijn de grootste favorieten. Barca komt daar net na

28 augustus 2014 om 12:26

Kan je Dortmund even gauw weghalen aub?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste wedstrijden van de CL vaak niet eens meer kijk. Altijd dezelfde clubs, ieder jaar opnieuw. Die hele CL heeft haar doel bereikt, slechts een handjevol megarijke clubs die onderling uitvechten wie hem mag winnen. Ik mis de echte spanning, de verrassingen en de emotie van de fans als ze een keer ver komen zoals dat in de oude opzet nog veelvuldig te zien was. Misschien is het niveau nu wel wat gestegen omdat alle sterren opgehoopt zitten in een paar teams, maar ik vind het steeds minder interessant worden.

28 augustus 2014 om 10:13

Ach ja meestal is de spanning voor mij al voorbij 2 wedstrijden na de groepsfase, ook niet zo lekker. Hopelijk eindigen we dit jaar gewoon eerste en dwingen we een gunstige loting af.

28 augustus 2014 om 10:23

Een tweede groepsfase, zoals 10 jaar geleden, zou wel mooi zijn.
Daarnaast moeten ze gewoon de tweede en de derde pot samenvoegen, nauwelijks verschil tussen deze ploegen.

28 augustus 2014 om 10:28

Onzin natuurlijk. De laatste jaren (wat is dat? de laatste 5-10-15 jaar?) stonden er genoeg verschillende clubs in de finale. het is logisch dat de Champions League draait om een reeks clubs want het gaat om het tornooi dat de beste club van Europa wint. Bij een WK en Ek heb je toch ook altijd een aantal topfavorieten? Duitsland, Italië, Brazilië, Spanje en Argentinië. In de CL is dat dan Bayern, Real, Barça en Chelsea op dit moment.

Maar goed, zullen we eerst eens terug in de tijd gaan en kijken naar dat "handjevol" megarijke clubs dat zogenaamd steeds finale speelde:

00-01: Bayern - Valencia
01-02: Real Madrid - Leverkusen
02-03: AC Milan - Juventus
03-04: Porto - Monaco
04-05: Liverpool - AC Milan
05-06: Barcelona - Arsenal
06-07: AC Milan - Liverpool
07-08: Manchester United - Chelsea
08-09: Barcelona - Manchester United
09-10: Inter Milan - Bayern München
10-11: Barcelona - Manchester United
11-12: Chelsea - Bayern München
12-13: Bayern München - Dortmund
13-14: Real Madrid - Atletico Madrid

Nu je het lijstje zo voor je ziet, kun je inderdaad concluderen dat er 3 clubs zijn die erg vaak de finale speelden: Bayern, Barça en Manchester United. Maar we hebben ook genoeg verrassingen gehad. De enige periode dat de CL saai was, was de periode dat Barça zo goed was en United blijkbaar ook. Maar dat lijkt me logisch aangezien Barça toen als het beste team ooit werd beschouwd en de wereld ervan genoot. Als je ervan geniet, is het toch niet saai?

De verrassingen zijn er ook geweest. Met Bayern - Dortmund bijvoorbeeld waar iedereen Barça-Real had verwacht. En vorig jaar met Atletico waar iedereen Chelsea het wel zag halen.
Nee, ik vind je geklaag eigenlijk nergens op slaan. Er zijn echt veel verschillende clubs geweest de laatste jaren die de eindstrijd gehaald en gewonnen hebben. Het feit alleen al dat geen enkele club tweemaal de CL achter elkaar won, zegt eigenlijk ook al wel wat.

Je hebt gelijk als je clubs als Ajax en PSV ver verwacht, maar dat kan ook helemaal niet omdat deze competitie Europa's beste aanduidt en daar horen die clubs gewoon niet bij op dit moment. Net zoals United, Juve, Milan en Inter er op dit moment niet bij horen en clubs als PSG en City dat hebben overgenomen.

28 augustus 2014 om 11:13

Het gaat niet om de finale. Dat zal allemaal wel. De laatste 8 zijn vrijwel altijd Chelsea, Real Madrid, Bayern Munchen, Barcelona, Manchester United, AC Milan en dan inderdaad een reeks clubs als Liverpool. Dortmund, Inter, Juve, Arsenal die stuivertje wisselen. Het is dat Dortmund en Atletico de afgelopen jaren de aanval in hebben gezet en PSG erbij is gekomen. Hoewel ik de manier van PSG ook totaal niet boeiend vind. Dortmund heeft het op eigen kracht en met eigen jeugd ver weten te schoppen.

Waar ik op doel, is dat er uiteraard weleens verrassingen zijn. Maar dat zijn soort van ingecalculeerde verrassingen. Want de grootste clubs kopen het jaar erop die verrassing weer leeg en dan komt het oude rijtje weer boven drijven. Dat er 1 of 2 per jaar de grote 8 zeg maar aan kunnen vind ik nou niet echt veel afwisseling. De tijd dat Bayer Leverkusen, Valencia, Sampdoria, Psv, etc. ook grote teams in Europa waren is al voorbij. Het is de top en ver daarachter komt de rest.

28 augustus 2014 om 11:18

Het is dan ook de Champions League: een competitie die bedoeld is voor de top...

28 augustus 2014 om 11:47

'champions' League.., er doen dit jaar weer 4 clubs uit Duitsland, Spanje en Engeland mee. Vorig jaar had ik het ook wel gezien nadat Dortmund eruit lag, al was dat vechtvoetbal van Atletico soms ook wel leuk. Het zou veel leuker zijn als alleen alle landskampioenen van Europa in de Champions League speelden, dan zouden kleinere ploegen uit kleinere voetballanden ook weer kans maken en zouden er ook veel meer verassingen zijn, maar dat is natuurlijk niet commercieel genoeg voor de Uefa.

28 augustus 2014 om 12:55

Nee, dat zouden ze niet. Dan wordt er 1 van de 4 landskampioenen uit de grote competities het gewoon.

28 augustus 2014 om 13:00

Ik kijk anders liever naar bayern-real in de cl dan naar bayern vs de kampioen van Bulgarije.....maar dat zal wel aan mij liggen...

28 augustus 2014 om 13:31

Als de opzet van het toernooi anders zou zijn zouden de beste spelers ook anders verdeeld zijn.

28 augustus 2014 om 13:48

Wat livinglegend zegt, de competities in Oost-Europa worden dan ook weer veel interessanter en sterker. Talenten uit bijvoorbeeld Servië of Kroatië worden dan niet al op hun 17 weggekocht door buitenlandse clubs. Dan kan misschien weer een Rode star Belgrado of een Steau Boekarest de Champions League winnen, nu weet je van te voren dat een Spaanse, Duitse, misschien Engels of Franse club hem wint.

28 augustus 2014 om 14:59

Maar dan zou een Chelsea, Real, Barça en Bayern nog steeds de bovenhand voeren. Toen het tornooi anders was, had Real ook al de meeste goede spelers. Daarom wonnen ze hem 5x na elkaar en nu 10x in het totaal. Er zit nu nog veel meer kapitaal bij die clubs dus de opzet nu veranderen, zou geen fluit uitmaken. Behalve dat je dan een nog dominanter podium krijgt bij de rijke clubs want dan kunnen er maar 4 deelnemen ipv een stuk of 12 zoals het nu is.

28 augustus 2014 om 15:47

Real heeft vooral in een bepaalde tijd heel veel gewonnen, net als AC Milan. Natuurlijk houd je altijd grote clubs. Maar de oude opzet van 3 Europese toernooien was veel interessanter. De Uefa heeft er alles aan gedaan om alle schijnwerpers op hun 'hoofdtoernooi' te krijgen. De EC2 werd Uefa Cup, wat nog oke was, nu de EL is nog verder gemarginaliseerd.

Je krijgt juist geen dominanter podium. Landskampioenen van Europa blijven verdeeld over meerdere landen. Dan kan je inderdaad net als vroeger weer Nederlandse, Belgische, Griekse, Roemeense, Kroatische en Servische grootmachten krijgen. Landen die nu onderbelicht worden krijgen dan weer volop schijnwerpers. Landencompetities veranderen niet dus als je graag Barcelona-Real Madrid wil kijken of Chelsea-Man United kan je de competitie aanschouwen of hun landelijke bekertoernooi.

Juist omdat nu de eerste 5(!) van de grote competities naar de CL kunnen krijgen ze die 20-30 miljoen extra per club waarmee ze nog sterker worden. Die CL begrotingen maken het verschil extremer en extremer.

28 augustus 2014 om 17:14

Als je alleen de kampioen stuurt, hol je de competities dus uit. Nu gaan er 5 Spaanse teams naar het Europese voetbal en in jouw systeem zullen dat er 2 zijn. Barça of Real dus. Teams als Valencia, Sevilla, Atletico die nu dankzij dat CL-geld wel kunnen meedoen om de Europese plaatsen (atletico zelfs om de titel) ontneem je dan de kans volledig om nog wat neer te zetten in de eigen competitie.

Als je prachtige clubs als Atletico, Everton, Liverpool, Arsenal, Valencia, etc wil opgeven voor de kampioen uit Bulgarije, Cyprus of Griekenland, dan moet je dat vooral doen, maar ik heb liever de clubs die ik opnoemde dan die andere.

28 augustus 2014 om 10:30

Ik ben ook geneigd om zo te denken, maar als je de statistieken erbij pakt valt het eigenlijk reuze mee. De winnaars van de afgelopen 10 jaar: Porto, Liverpool, Barca, Milan, Manu, Barca, Inter, Barca, Chelsea, Bayern, Real. En recentelijk Dortmund en Atletico nog als finalisten. Nu komen City en PSG erbij als kanshebbers om ver te komen.

Anderzijds ben ik het wel met je eens dat bij de halve finalisten wel vaak dezelfde teams zitten en in de poulefase zitten er weinig verrassen. Toch nog steeds interessant dat het wel erg moeilijk is om de CL 2 jaar op rij te wennen dus ben benieuwd of Real dat dit jaar kan doen.

28 augustus 2014 om 11:15

Ach er is ook wel verversing. Maar elk jaar weer naar Chelsea, Barca, Real en Bayern kijken vind ik op een gegeven moment niet meer zo boeiend. Dan genoot ik toch meer van de passie en vreugde bij Atleti en Dortmund fans en spelers dat ze het zo goed deden. Die wedstrijden knalden echt uit je beeldscherm, zowel qua passie van de spelers als de supporters.

Persoonlijk ben ik ook erg blij dat Liverpool, Dortmund en Atletico dit jaar meedoen. Zijn toch de 3 clubs buiten Nederland waar ik sympathie voor op kan brengen en echte volksclubs. Alledrie ook met een goede jeugdopleiding.

28 augustus 2014 om 11:30

Voor Dortmund en Atletico heb ik ook veel symphatie. Voor Liverpool niet, die kopen ook alles wat los en vast zit. Ik heb geen enkele sympathie voor welke Engelse topclub dan ook. Veel geld, slecht beleid. Liverpool doet het nu wel beter met een duidelijk beleid, maar smijten nog steeds teveel met miljoentransfers

Ze zouden de eerste zijn die het twee keer op rij doen. Ik zou mijn geld op Bayern, Chelsea of Real Madrid zetten. Maar ja, je weet het nooit natuurlijk.

28 augustus 2014 om 10:46

Ze gaan hem ook niet winnen.

Dit is gewoon opportunistisch geneuzel van Bale.

Vorig jaar zei Muller ook dat ze het voor de 2e keer op rij wilden winnen en juist dan win je hem niet.

Het is namelijk psychologisch, de motivatie om te winnen zal zelfs bij de grootste professionals afnemen en dat heeft altijd invloed.

Het verkopen van Di Maria gaat Real de champions league kosten. Middenveld met Di Maria, Alonso & Modric was perfect in balans.

28 augustus 2014 om 11:16

Het gaat alleen maar om shirtjesverkoop bij Real. Elk jaar een nieuwe ster om de verkoop weer te stimuleren.

28 augustus 2014 om 11:27

Inderdaad, zo gaat Real Madrid de champions league nooit 2 keer achter elkaar kunnen winnen.. Als ze elk seizoen blijven kopen..

Ik denk niet dat Real Madrid dit jaar weer de champions league winst pakt. Ik zie Chelsea als grootste favoriet.

Ik hoop echt dat de Italiaanse ploegen weer eens ver kunnen komen. Ook in de Europa league.

28 augustus 2014 om 11:46

Absoluut jammer dat Napoli er al uitligt. De Italiaanse clubs hebben de Europa league links laten liggen en daardoor zijn ze gezakt op de Fifa ranking. Echt jammer

31 augustus 2014 om 11:36

Omdat de Italiaanse competitie zo laat begint lopen we altijd achter in de voorbereiding voor de kwalificaties voor de Europese competities. Als je dan nog tegen een ploeg als Bilbao moet, dan wordt het erg lastig.

Sorry voor de late reactie!

Het is weer heel competitief. Chelsea bayern real madrid en barcelona zijn de topfavorieten! Met daarachter dortmund psg city en juve.

28 augustus 2014 om 11:16

En natuurlijk atletico..

Tja, velen hierboven geven het al aan, het zijn de usual suspects die gaan uitmaken wie de beste is.
Ook dit jaar zal er tussen alle bekende namen wel een verrassing of twee zitten en het zou mij niet verbazen als Leverkusen hier bij zit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren