Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax vrijwel zeker opnieuw in pot 3 bij loting Champions League

Laatste update:

Feyenoord is al uitgeschakeld en doet niet mee aan de play-offronde in de Champions League, maar bij Ajax zal men de wedstrijden van dinsdag en woensdag desondanks met veel interesse volgen. Aankomende donderdag wordt er geloot voor de groepsfase van het miljoenenbal en de resultaten in de play-offronde zijn van belang voor de pottenindeling tijdens deze loting.

/

Ajax komt waarschijnlijk in pot 3 terecht, maar kan bij een klein wonder nog in pot 2 belanden, berekende Het Parool. Dan moeten Arsenal, FC Porto, Zenit Sint-Petersburg én Bayer Leverkusen zich niet plaatsen voor de groepsfase en dat is erg onwaarschijnlijk. Zo won Bayer Leverkusen uit bij FC Kopenhagen met 2-3 en versloegen Zenit en FC Porto Standard Luik en Lille met 0-1. Arsenal hield Besiktas in Turkije op een doelpuntloos gelijkspel (0-0).

Voor Ajax zou het positief zijn als de ploeg in pot 2 terecht zou komen, omdat de kans op een zwakkere poule dan groter is. In de voorgaande seizoenen zat Ajax steeds in pot 3 en dat resulteerde bijvoorbeeld in de 'poule des doods' met Real Madrid, Borussia Dortmund en Manchester City. Vorig seizoen zat Ajax in de groep met Barcelona, AC Milan en Celtic.

Mogelijke pottenindeling groepsfase Champions League:

Pot 1: Real Madrid, Barcelona, Bayern München, Chelsea, Benfica, Atlético Madrid, Arsenal (*), FC Porto (*).

Pot 2: Schalke 04, Borussia Dortmund, Juventus, Paris Saint Germain, Shakhtar Donetsk, FC Basel, Zenit Sint-Petersburg(*) Manchester City.

Pot 3: Bayer Leverkusen (*), Olympiakos Piraeus, CSKA Moskou, Ajax, Napoli (*), Liverpool, Sporting, Galatasaray.

Pot 4: Anderlecht, Red Bull Salzburg (*), AS Roma, Steaua Boekarest (*), APOEL Nicosia (*), Celtic (*), BATE Borisov (*), AS Monaco.

* = nog actief in play-offs.

Overzicht met dank aan Het Parool

Denk je dat Ajax dit seizoen gaat overwinteren in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Benfica FC Basel en Anderlecht dan maar?
Of zal het weer iets van Real Madrid, Psg, AS Monaco worden?

*patrickb:"je kan niet tegen 2 clubs uit hetzelfde land komen spelen. As Roma uit pot 4 zou ook leuk zijn."

Oh, dan wordt het zeker Red Bull Salzburg, die konden we vorig jaar ook makkelijk hebben, of Dortmund weer uit groep 2.

26 augustus 2014 om 14:28

Ajax loot altijd zwaar hé

26 augustus 2014 om 15:26

Real Madrid, PSG en AS Roma gaat het worden ben ik bang.

none@, twee landen in dezelfde poule kan niet..

De niet mooiste poule vind ik dit: Chelsea, Shakhtar Donetsk, Cska Moskou, Bate Borisov.. te ver weg en zeker van onze eigen-fans. btw Chelsea nooit wat mee gehad.

26 augustus 2014 om 16:01

Heb je ooit wel eens een poule met 4 opponenten gezien in de CL dan? :D

26 augustus 2014 om 16:56

Zo nu je het zeg.. fail van me

26 augustus 2014 om 17:06


Groep G groep H
1. liverpool 6 12

2. chelsea 6 11

3. betis 6 7

4. anderlecht 6 3

cl poule in 2005... of het veranderd is idunno,.

26 augustus 2014 om 17:15

Het is wel degelijk verandert hoor.

26 augustus 2014 om 14:30

Je kan niet tegen 2 clubs uit hetzelfde land komen spelen. As Roma uit pot 4 zou ook leuk zijn.

26 augustus 2014 om 14:30

Er kunnen geen 2 Franse teams bij elkaar zitten, dus Roma in plaats van Monaco en je bent klaar.

26 augustus 2014 om 15:29

Ja dat had ik ook in mijn gedachten.. en daarnaast heeft Blatter nog een appeltje te schillen met KNVB-voorzitter Michael van Praag over de uitspraak: "als je ergens zestien jaar zit, moet je je afvragen of je nog iets toevoegt? Het imago van de Fifa is achteruitgegaan na alles wat er is gebeurd de afgelopen jaren. Weinigen nemen de Fifa nog serieus en hoe je het ook wendt of keert: Blatter is eindverantwoordelijk."

Donderdag de dag van de loting komen Blatter en V Praag weer om de tafel.. ben benieuwd en natuurlijk de loting van Ajax.

26 augustus 2014 om 17:05

Wat heeft de Fifa(!!) voorzitter te maken met de loting van de Uefa Champions League???!

Onzin dus wat jij zegt vd Vaart..

26 augustus 2014 om 14:30

Lijkt me lastig, twee Franse teams in dezelfde groep.

26 augustus 2014 om 14:36

Moeilijkste groep lijkt mij:

Real
City
Ajax
Monaco

Makkelijkste groep lijkt mij:

Benfica of Porto
Basel
Ajax
Apoel

Of Ajax de volgende ronde gaat halen is dus compleet afhankelijk van de loting.

26 augustus 2014 om 14:41

Ik speel liever tegen Schalke of Shaktar dan tegen Basel. Basel is een zeer sterk team.
Maar waarschijnlijk zal het wel Real en PSG oid worden gezien het geluk in de lotingen de laatste jaren.

26 augustus 2014 om 14:41

AS Roma is veel beter dan AS Monaco. Zeker nu Falcao wss ook nog weg gaat. Zie Monaco er zo uitvliegen hoor.

26 augustus 2014 om 14:54

Vorig jaar hadden we een fantastische loting.. een AC Milan zwaar uit vorm, een Barca dat niet helemaal lekker liep, en Celtic, dat als we eerlijk zijn voetballend ongelofelijk tekort komt voor de CL. Nee, vorig jaar hadden we eindelijk eens geluk, dan moet je scoren ook als je 3 kwart van de wedstrijd tegen 10 man van AC Milan speelt.

26 augustus 2014 om 15:11

Een Barca dat niet lekker loopt is vaak 9 van de 10 keer nog steeds beter dan Ajax in vorm. Ondanks dat Milan niet de best voetballende ploeg kunnen ze één ding wel heel goed en dat is de wedstrijd doodmaken als dat nodig is en aangezien Ajax geen Balotelli's ofzo heeft die in een bevlieging een doelpunt kunnen maken was dat een kansloze pot.
Nee doe mij maar een keer tegenstanders van een minder kaliber waar tegen we meer kans hebben om de volgende ronde te halen. Doe maar Benfica, Schalke en Anderlecht.

26 augustus 2014 om 15:40

Schalke is toch gewoon beter dan Basel zeg? Kijk hoe ver Schalke ieder jaar in de Champions League komt, dan kan Basel als lastige ploeg toch niet daadwerkelijk moeilijker zijn?

Monaco vind ik eigenlijk best indrukwekkend. Als Falcao niet speelt hebben ze Berbatov bijvoorbeeld, geweldenaar. Weet niet of Roma sterker is hoor, zou kunnen maar het scheelt sowieso niet veel denk ik.

26 augustus 2014 om 15:54

Als je ziet hoe makkelijk Basel Red Bull uit de EL knikkert en imponeert tegen Man United die kunnen echt wel wat.
Schalke heeft uiteraard goede spelers met vooral Huntelaar en Draxler maar ik denk dat het Duite voetbal Ajax wel beter ligt dan die tactische Zwitsers.

26 augustus 2014 om 16:08

Met eerlijke scheidsrechters had Ajax de afgelopen paar jaar ook iedere keer doorgegaan, maar helaas.

26 augustus 2014 om 16:31

Ben het compleet eens met je post, maar je kan niet zeggen dat we ongelukkig geloot hebben vorig jaar. @afcavosje

26 augustus 2014 om 17:46

Hmm ja het zou kunnen dat Ajax het makkelijker heeft tegen het betere Schalke dan het tactische Basel. Tegen Dortmund was Ajax namelijk in die uitwedstrijd ook de betere. Zwitsers, Oostenrijkers en Roemenen liggen Ajax niet tot nu toe.

27 augustus 2014 om 00:27

Ajax speelt sowieso redelijk goed als ze de underdog rol hebben. Tegen lager geklasseerde teams hebben ze vaak meer moeite omdat ze dan ook het spel moeten maken, plus elk team heeft zijn eigen sterke wapen in de CL. Hopelijk behouden ze Blind, want dat is wel een bepalende speler die ze nodig hebben. Is Ajax verder nog bezig met transfers dat iemand weet?

26 augustus 2014 om 14:30

Ajax heeft meestal pech met lotingen 😜 dus dat zal het wel weer worden!
Hopen dat ze gaan knallen!

26 augustus 2014 om 14:31

Welke combinatie je er ook maar zet, Ajax overwinterd niet. Vind ze een zeer armzalig elftalletje hebben.

26 augustus 2014 om 14:33

Wat vind je wel een goed elftal in Nederland dan aangezien dit elftal iedere keer weer kampioen wordt? Jij denkt dat een andere nederlandse club het beter zou doen in de Cl?

26 augustus 2014 om 14:37

Nope, die worden allemaal 4e met maximaal 3 punten.

26 augustus 2014 om 14:37

Op je teentjes getrapt Deeveedee? umad stelt gewoon dat Ajax niet overwintert en zegt verder niets over andere Nederlandse elftallen. En eerlijk is eerlijk, niemand overwintert waarschijnlijk want het is allemaal matig.

26 augustus 2014 om 14:45

Dat bedoel ik ook duidelijk te maken, maakt geen fluit uit wie we sturen. Straks zitten we gewoon in pot 4 ter opvulling, we zakken steeds verder weg.

26 augustus 2014 om 14:48

nou ja, alsof Ajax kansloos is en is weggespeeld afgelopen jaren, alleen tegen de absolute topclubs ja, in een gemiddeld CL-poule maakt Ajax een redelijke kans tweede te worden

26 augustus 2014 om 14:51

Nou umad maakt het wel erger dan jij nu doet voorkomen .
En ajax overwinterd al een paar keer net niet op een punt of zelfs een doelpunt dus zo kansloos zijn ze niet. En dat allemaal in zeer zwaare poules.

26 augustus 2014 om 15:02

@ Abe84

Tegen alle verwachtingen in was Ajax er de laatste twee keer maar 1 punt of een doelpunt verwijderd van de volgende ronde. Elke keer sinds Ajax weer mee deed werd er gezegd dat Ajax puntloos vierde zou worden in de groep, elke keer bleek het tegenovergestelde. Dus om dan zo stellig te beweren dat het onmogelijk is om de tweede ronde te behalen is gewoon klinkklare onzin. Komt daar enig geluk bij kijken, natuurlijk maar zonder een beetje geluk vaart niemand wel.

26 augustus 2014 om 15:15

maar daarom heeft Ajax voor Cl begrippen nog wel een vrij matig elftal. Of is dat niet zo en bulkt het van de kwaliteit? Ik zie wel talent maar nog niet al teveel directe en ervaren kwaliteit.
Dat het afgelopen jaren steeds net niet gelukt is wil niet zeggen dat ze dit jaar wederom dichtbij overwinteren gaan zijn. Dat is wat umad stelt.
Ik denk zelf wel dat het sterk afhankelijk is van de loting of Ajax een kansje heeft. Maar eerlijk is eerlijk, de Basels van deze wereld zijn voor Ajax al een hele kluif, laat staan de echt sterke ploegen.

26 augustus 2014 om 15:49

@ Abe84

Je hoort mij ook nergens zeggen dat het een "piece of cake" word of dat Ajax een wereld elftal heeft. Ik reageer enkel alleen op mensen zoals jij die beweren dat Ajax kansloos is, daarom snap ik eigenlijk ook niet waarom je er nu weer andere zaken bij haalt.

26 augustus 2014 om 17:12

Ik zeg het niet graag, maar (misschien PSV met dit elftal) is Ajax de enige die überhaupt een kans heeft in de CL. De rest heeft er niks te zoeken.

We moeten gewoon de punten pakken in de EL. Ik hoop gewoon dat elke club doorgaat naar de groepsfase en daar moet PSV en Twente toch wel door komen. Feyenoord en PEC liefst ook maar is afwachten. EL is onze plafond, daar moeten we de punten gaan pakken voor de lijst.

26 augustus 2014 om 17:58

Peace of cake hahahahaga je bedoel piece of cake

26 augustus 2014 om 18:01

@ ormando

Heel scherp opgemerkt hehehe. Ach ja, dat kan gebeuren, ik zal het meteen veranderen. Trouwens, als jij het komisch vind om mij te verbeteren, zou het jou ook sieren dat je dan zelf ook geen fouten maakt, het is "bedoeld" in plaats van "bedoel".

27 augustus 2014 om 06:32

Armzalig.... ach gossie zeg.
Tot voor kort had Frank een prima elftal, en dat heeft hij nog steeds.
Ik vind dat je nu overdrijft, waarschijnlijk een van de teams die het meest in balans is.

Maar ach dit zeggen mensen ieder jaar en toch is het weer billenknijpen voor die mensen als blijkt dat Ajax toch wel dichterbij komt dan men had verwacht.

Met Suarez en co kwamen we niet verder dan met teams die we vorig jaar hadden.
En Auxerre was ook nog eens een makkelijkere tegenstander dan bv Celtic.

Dus met minder deden we het qua resultaat in de groepsfase vaak niet slechter dan met de betere jongens.
In de CL krijg je veel mee ruimte om te voetballen, dus daar ligt de kracht van Ajax.

26 augustus 2014 om 14:32

Psg en Monaco gaat gelukkig niet. Hopen dat de loting een keer goed meevalt, overwinteren in de CL wordt wel een keer tijd!

26 augustus 2014 om 14:33

Bayern, Psg, Ajax, Roma zou een mooie pot worden.

Door gaan we waarschijnlijk toch niet, dan maar wat leuke clubjes.

Benfica, Schalke, Steaua zou overigens een top loting zijn.

26 augustus 2014 om 14:33

Real Madrid, Dortmund, Monaco - je kunt niet twee clubs uit hetzelfde land in een poule hebben.

Ik ga lachen als zoiets weer gebeurt.

26 augustus 2014 om 15:17

Hopelijk treffen we Besiktas in pot 4 maar die worden waarschijnlijk uitgeschakeld door Arsenal

Nee niet doorwinteren ze gaan er weer uit. Heel wat kwaliteit ingeleverd vergeleken met de voorgaande jaren. En waarschijnlijk weer een poule des doods

Porto, Basel en Apoel moet kunnen voor Ajax

Hopelijk Porto, Basel en Apoel

Porto
Bazel
Ajax
Apoel Nicosia

Dat zou toch te doen moeten zijn?

Zal je zien dat het
Bayern
City
Ajax
Roma

wordt ofzo.

26 augustus 2014 om 14:31

We spelen beter tegen de topclubs hé. De mindere clubs zorgen toch vaak voor problemen. Laat ons maar weer in de poule des doods komen. We waren de afgelopen jaren zo dichtbij , het moet een keer lukken.

26 augustus 2014 om 14:36

Met deze backs, dit midv en deze spits? We zijn er niet sterker op geworden Arie.

26 augustus 2014 om 14:36

Tja dat is ook zo. Ik hoop gewoon dat het ze een keer lukt. Fantastisch om weer een keer een Nederlandse club bij de laatste zestien te hebben. Al is het dan helaas niet mijn club

26 augustus 2014 om 14:44

Maar we zijn er ook niet op achteruit gegaan en we kwamen toch weer erg dichtbij vorig jaar. Ergens hoop ik ook nog op een ervaren spits (pizarro?) die wel bepalend kan zijn voor Ajax.

26 augustus 2014 om 14:47

En aub geen midv met Viergever en Blind meer, ze moeten vooruit durven voetballen.

Als je pech heb krijg je Real, PSG en As Roma

26 augustus 2014 om 15:37

Ronaldo, Zlatan en Totti zijn ook niet verkeerd hoor

26 augustus 2014 om 18:02

Als Luciano Narsingh door de verdediging van Ajax door kan komen,wat gaan die drie dan doen ??

26 augustus 2014 om 18:39

Niks want luciano is beter dan die drie

26 augustus 2014 om 18:54

@ Depayy

Dan word het oppassen geblazen, net zoals dat zou zijn wanneer jullie verdediging tegenover die spitsen zouden staan. Daarnaast moeten we ook nog maar eens zien of PSV erin zal slagen om steeds tegen de verwachtingen in van mensen zoals jij toch knap derde te worden, in plaats van puntloos vierde te worden.

Of dat PSV erin zal slagen om telkens zo dicht bij die tweede ronde te komen, waarbij Ajax de laatste twee keer respectievelijk 1 keer een punt tekort kwam en 1 keer een doelpunt tekort kwam om door te stoten tot de tweede ronde. Mocht PSV weer eens de Champions League halen (wat ik de club best wel gun) moeten we ook maar eens afwachten hoelang het zal duren voordat (als het ze al lukt) zij de tweede ronde zullen bereiken. Sinds de naam verandering en de opzet van het tournooi in 1992 veranderde, duurde het ook tien jaar voordat PSV in staat was om de groepsfase te overleven.

Bovendien zullen de spelers in de Champions League toch anders geconcentreerd zijn als in de Eredivisie (hoe verkeerd dat ook is). Voorgaande seizoenen ging ook lang niet alles goed in de competitie en toch lukte het Ajax om geduchte spitsen in de Champions League redelijk tot goed in bedwang te houden. Alleen tegen Barcelona en Real Madrid stonden we voor lul, maar dat zou elke Nederlandse club zijn over komen. Het slaat dus nergens op dat je nu hier probeert de "smart ass" uit te hangen.

Pot 2 en 3 zijn allebei ongeveer even sterk. Er zullen sowieso zware tegenstanders uutrollen voor Ajax. Gewoon lekker voetballen tegen topploegen

26 augustus 2014 om 15:47

Pot 2 is toch wel een heel stuk sterker met Psg, Dortmund, Juventus en het huidige City. Die zouden toch veel hoger aangeslagen moeten worden dan elke club in pot 3.

Pot 3 en 4 ontlopen elkaar juist niet zo heel veel.

Knap hoor van FC Basel, kunnen Nederlandse clubs een voorbeeld aan nemen.

26 augustus 2014 om 14:46

Hoezo is knap dat ze in pot 2 zitten? Is dit niet een beetje appels met peren vergelijken? Ik bedoel dan te zeggen, dat Ajax 2 achter elkaar Madrid had en een keer Barcelona. En dan AC Milan en City? Ik weet niet wat Basel had, maar ik vind het niet knap, als ze in pot 1 zaten was het een ander verhaal. Het is net dat beetje geluk. Hetzelfde geld voor landen teams, wat eigenlijk geen bal voorstelt, die ranglijst

26 augustus 2014 om 15:15

Zei zaten met chelsea en schalke. En ze hadden chelsea 2 keer verslagen.

26 augustus 2014 om 17:45

Als Ajax niet bij Barca of Real zou komen uit pot 1 hadden ze wel Chelsea, Bayern of Atletico getroffen. En dan heb je in pot 2 ook nog eens Dortmund, Psg, Juventus, City en in pot 4 tegenwoordig Monaco en Roma. Hoe je ook loot het zal altijd lastig worden om te overwinteren.

Het zal leuk zijn als we onze goede vrienden Anderlecht weer eens treffen. Verder hoop ik op sterke tegenstanders uit pot 1 en 2 (het is toch wel zeker dat we in pot 3 belanden), aangezien we hier vaak erg goed tegen spelen. Een groepsfase met Bayern München, Juventus, Ajax en Anderlecht zou geweldig zijn.

26 augustus 2014 om 14:32

Zou idd prachtig zijn om tegen ajax uit te komen. Vergeet niet dat afhankelijk van vanavond en morgen, anderlecht ook nog in pot 3 kan uitkomen.

26 augustus 2014 om 14:34

Laten we dan nu hopen van niet. Heb me de vorige keer prima vermaakt met de Belgische fans. Ook lekker dichtbij.

26 augustus 2014 om 14:36

Klopt! Dan ga ik sowieso live kijken. Moet ik er wel snel bij zijn voor kaartjes

mijn persoonlijke voorkeur gaat naar

Benfica
Schalke 04
Ajax
Anderlecht

een kans op doorwinteren zal er dan zeker inzitten

26 augustus 2014 om 14:33

Dat zou top zijn met als eindstand:

1. Ajax
2. Anderlecht
3. Benfica
4. Schalke 04

Ach ja, dromen mag hé

26 augustus 2014 om 14:58

Het is dat Benfica goede europese resultaten heeft gehaald de laatste jaren. Maar met deze selectie is Benfica zeker te pakken door Ajax, dus uit pot 1 zou dat het mooiste zijn.

26 augustus 2014 om 15:16

ik denk eerder dit

1. Benfica
2. Ajax
3. Schalke 04
4. Anderlecht

26 augustus 2014 om 15:34

Dat kan ook uiteraard. Maar anderlecht heeft eindelijk weer eens een competitief team voor in europa. Dan doel ik op spelen voor de 3de plaats en bijgevolg europa league spelen.

26 augustus 2014 om 17:16

Zoals ze nu spelen, zie ik ze (weer) een 0/18 halen. Ze spelen écht slecht hoor.

Ik hoop dat ze zo ver mogelijk geraken, maar ik vrees ervoor.

26 augustus 2014 om 17:37

Altijd grappig als een brugge fan dit zegt

Laat ik het zo zeggen. Bij anderlecht lopen er mensen rond die iets extra hebben. Of dat eruit komt in de champions league, laat ik in het midden. En je weet ook dat europees voetbal dag en nacht verschil is met competitievoetbal. Daar gelden andere wetten en staan alle spelers messcherp en supergemotiveerd aan de aftrap.

Dat moet jij toch weten? 3-1 verliezen op mechelen en toch europees resultaat halen (brondby, Grasshoppers).

Edit: hangt ook van de loting af natuurlijk. Real madrid, as roma en city en het verhaaltje is al gedaan.

26 augustus 2014 om 17:54

@fctrinze

Schalke haalt zo'n beetje altijd de 16e ronde. Ajax doet sowieso onder voor ze, maar ze zijn alles behalve kansloos.

26 augustus 2014 om 20:48

Op die provocaties ga ik niet hoor.

Je weet donders goed wat ik bedoel, Anderlecht is slecht en nog slechter in de Champions League.

Zelfs tegen een Milan en Zenit uit vorm wisten ze niks te forceren. En als ze dan goed spelen, dan kunnen ze amper scoren, getuige de match tegen Olympiakos.

We zullen zien zeker?

26 augustus 2014 om 20:55

Jep we zullen zien Als ze dit jaar weer geen wedstrijden kunnen winnen (afhankelijk van de loting) zal ik mijn mening herzien.

27 augustus 2014 om 00:29

Alle tegenstanders die Anderlecht kan loten, zijn sterker. Met uitzondering van Ajax en Sporting Cp.

Hopen op FC Porto, Schalke 04 en Ajax/sporting Cp.

Dan geef ik ze een kans(je).

27 augustus 2014 om 01:09

Ja ik hoop voor het belgische voetbal dat ze nog eens de 3de plaats kunnen halen. Brugge moet (met versterkingen) instaat zijn de groepsfase el te overleven, net als standard. Alles wat lokeren doet is bonus.

Ik heb er eiglijk wel een goed gevoel over in pot 4 komen we tegen hopelijk bate borisov ofz en in pot 2 tegen shaktar (of basel) en in pot 1 het liefst benfica maar dat is dan ook wel bijna onhaalbaar, wsl komen we gewoon tegen real madrid ofz en dan juventus en dan as roma of monaco, dusja we zien wel

Opvallend dat Porto in pot 1 zit, maar wel mooi. Met een beetje normale loting kunnen die dan wel door gaan.
Voor Ajax zou een groep met Bayern PSG AS Roma hel zijn. Of Real Madrid Juventus Monaco.

Beste loting zou denk ik zijn: Porto / Benfica Zenit / Shakhtar / Basel / Schalke Anderlecht / Apoel

26 augustus 2014 om 15:58

Porto staat 10e op de coeffficientenlijst. Als Valencia en United zich niet gekwalificeerd hebben voor de CL is het vrij logisch dat ze erbij zitten aangezien er dan maar 8 teams overblijven. Die wisten voor aanvang van de kwalificaties al dat ze in pot 1 zaten.

Ze kunnen iedereen loten die niet bij hun in de pot zitten,hoop dat ze bij madrid komen en bij juventus, zou erg mooi zijn.

Bayern - PSg en as roma. Als je de voorbije jaren ziet heeft Ajax het niet echt getroffen kwa loting. Dus vandaar de 3 clubs hierboven.

Hoogst haalbare is helaas Europa League door derde te worden. De clubs in pot 2 zijn allemaal een maatje te groot. Het is niet anders. Uitzondering denken sommigen misschien Basel maar het verleden heeft uitgewezen dat ook Basel voor verrassingen kan zorgen tegen de grote clubs, vooral thuis. Wij in Nederland zijn helaas de opleiding voor pot 1 en 2.

mijn voorkeur gaat naar
Benfica
schalke 04
ajax
apoel nicosia

26 augustus 2014 om 14:34

Liefst Celtic, zijn nog zwakker dan vorig jaar

26 augustus 2014 om 14:46

Ik vind Schalke sterker dan Ajax en appel moet je ook nooit onderschatten

26 augustus 2014 om 14:48

Tuurlijk is schalke sterker, net zoals alle teams uit pot 2, maar het lijkt een matig team dit seizoen. Begonnen met een verlies tegen Dresden (?) en Hannover B is niet echt overtuigend.

Het zou wel een keertje fijn zijn als we een keer een zwakke broeder uit pot 2 en 4 treffen. benfica, zenit (misschien basel), en anderlecht of Bate Borisov zou heel fijn zijn dit jaar!

Atletico Madrid en Juventus lijken me wel mooi qua historie en Anderlecht als Nederland vs België.

26 augustus 2014 om 15:01

Voor Juventus ben ik eigenlijk niet echt bang hebben vorig jaar totaal geen indruk gemaakt in de CL en bovendien hebben ze die lapzwans van een Allegri als trainer.

26 augustus 2014 om 17:07

Dan alsnog winnen ze simpel van Ajax hoor. Ajax zou geen schijn van kans hebben.

26 augustus 2014 om 18:00

Waarom niet ?
Ze waren vorig jaar toch ook 2 keer beter dan Milan ?

Welke pot zit besiktas als het zich plaatst?

26 augustus 2014 om 14:36

pot 1, die hebben zoveel punten gepakt de afgelopen jaren....

26 augustus 2014 om 15:05

@ de wit
En je kan niet normaal reageren?.

26 augustus 2014 om 15:35

Kan wel hoor, maar als je een beetje nadenkt weet je ook wel dat Besiktas in pot 4 terecht komt....

Edit: Had ook pot 5 kunnen zeggen, aangezien Besiktas zich toch niet zal plaatsen...

26 augustus 2014 om 16:18

@de wit, betekent nog steeds niet dat je zo stom hoeft te reageren. Misschien begrijpt hij helemaal niks van de coëfficiënten lijst?.

26 augustus 2014 om 22:57

Nou, als je de 1e wedstrijd had gezien gaf Besiktas goed partij hoor. Ze kunnen zomaar voor de grootste verassing van de voorronde zorgen. Ik snap best dat het op papier Arsenal veel sterker is maar er zijn wel vaker misstappen van grote clubs voorgekomen. Waarin ze zich vastbeten op de verdediging en zo de deksel op hun neus kregen door een vlijmscherpe counter van de tegenpartij.

Ik geef Besiktas best wel veel kans. 0-0 thuis is 2e wedstrijd uit, alle ballen vlakbij de 16 keihard naar voren rammen en hopen op een actie van Demba Ba. Kennen we hem nog? Scoorde 2 weken geleden 3x geloof ik? En geen tikkie terug Japie! Ben benieuwd.

26 augustus 2014 om 14:52

Besiktas staat 69ste op de Europese ranglijst. Dus die zitten gegarandeerd in pot 4.

26 augustus 2014 om 15:38

Wees daar maar niet zo zeker van.. Het gaat volgens mij om de laatste europese resultaten en die zijn van Besiktas vrij goed.. Veel europese wedstrijden gewonnen..

Ik denk dat het pot 3 wordt..

Ach wat kan mij het schelen, als we Arsenal uitschakelen interesseert mij die potten geen moer..

26 augustus 2014 om 16:02

Natuurlijk gaat het wel om de Uefa coefficientenlijst. Daarin zijn de resultaten van de laatste 5 jaar verwerkt. Dat werkt al 20 jaar zo.

Overigens staat Besiktas daar nu 68e maar voor de loting telt de rangschikking aan het eind van vorig seizoen (in de huidige stand zijn de punten van 2009/2010 vervallen). Daar stonden ze 66e.

26 augustus 2014 om 16:16

Bjkkartal1903, als Besiktas Arsenal weet te verslaan worden jullie gewoon in pot 4 geplaatst.

26 augustus 2014 om 19:26

Het zal allemaal wel..

Als we Arsenal verslaan drink ik zoveel whiskey dat ik de dag daarop heel de tijd op mijn eigen pot zit

BM, Juventus en Red Bull zou mooi zijn voor Ajax. Kunnen ze mooi laten zien dat de vorige wedstrijddn tegen Red Bull 'incidenten' waren..

Krijgen gewoon weer een zware poule denk ik. Mocht er een zwakke broeder uit pot 2 en 4 komen dan zie ik ze nog wel 2e worden. Na zoveel jaar ervaring in de CL zal de club zich ongetwijfeld steeds beter kunnen weren in die competitie. Jongens als Van Rhijn, Blind, Cillesen en Moisander laten zich niet zo snel meer gek maken. Klaassen was vorig jaar al niet erg onder de indruk en speelde regelmatig sterk. Ben benieuwd wat het wordt.

Hopelijk Feyenoord, PSV en PEC door in de EL en Ajax een aardige loting voor de CL. Dan kunnen we dit jaar misschien nog eens wat punten gaan verzamelen voor die coefficientenlijst en onze talenten nog beter klaarstomen voor het grote werk.

26 augustus 2014 om 14:54

Hoe kan je nou door te denken een loting inschatten ? Je kan het hopen, wensen, niet wensen, maar denken ?

26 augustus 2014 om 14:59

Alles op een rij zettend, naar de Uefa kijkend, geschiedenis erbij pakkend denk ik dat inderdaad.

26 augustus 2014 om 15:20

De geschiedenis is inderdaad enorm belangrijk bij je eerstvolgende loting. Als de vorige drie lotingen kut waren, zal de volgende ook wel geen worst worden. Niet te vergeten dat de Uefa de pik heeft op Ajax.

Heb jij ze wel allemaal op een rijtje ?hehe(lees het vriendelijk, grappig, niet lullig).

26 augustus 2014 om 18:04

Reken jij is hoe groot de kans is/was dat Ajax in 4 jr 3x Real loot ?
Die is er bijna niet en toch gebeurde het.........

A,madrid, Schalke, Ajax, Porto lijkt mij een geweldige poule, allemaal aan elkaar gewaagd garantie voor spannende wedstrijden.

26 augustus 2014 om 14:38

Ajax gewaagd aan Atletico? Ik denk een niveautje hoger hoor.

En ik wil juist geen ploegen zoals Atletico tegen komen, die vinden het heerlijk om achterover te leunen en de tegenstander het spel te laten maken. Die zouden Ajax echt eruit counteren ben ik bang. Ze zijn eraan gewend tegen een goed voetballende ploeg een busje te parkeren en dan dodelijk toeslaan bv tegen Barca en recent tegen Real deden ze dat nog.

26 augustus 2014 om 14:50

A.madrid is natuurlijk wel beter maar verwacht wel dat Ajax er spannende pot van kan maken, en dat is precies wat ik wil zien in de champions league spannende wedstrijden waar je helemaal in op gaat.

26 augustus 2014 om 17:57

Atletico zet gewoon de bus weer neer als het moet en dan zitten we met ze allen ons te ergeren aan Atletico Madrid. En scoren ze in de 80e minuut via een counter.

26 augustus 2014 om 14:43

Dat kan niet Atletico madrid en Porto zitten in pot 1.

26 augustus 2014 om 14:48

Hahah fout gekeken, dan maar AS Roma erbij heerlijke wedstrijd voor de supporters.

Dit zou een heerlijke poule zijn met veel kans om door te gaan:

Benfica
Zenit
Ajax
Anderlecht

En een leuke Nederlands-Belgische clash dan ook!

Maar dit kan natuurlijk ook.:

Real Madrid
Psg
Ajax
Roma

Pot 4 is zeker niet makkelijk

Vervelend pot 2 hoor, zijn toch clubs die eerder in pot 1 horen.

Vorig jaar verlies je uit bij celtic en speel je twee keer gelijk tegen een armzalig ac milan. Dan heb je helemaal nergens recht op.

nou ja, dit was al heel lang bekend.
je kon in juni al zien dat Ajax pot 2 niet ging halen. komt o.a ook omdat Ajax in de EL er in 2 wedstrijden uit ligt, aan de 7/8 punten uit de CL-groepsfase heb je niet genoeg om pot 2 te halen. nu maar hopen op een gunstige loting.

Tja, zolang ze in pot 3 blijven geef ik ze weinig hoop om door te gaan.
Loting wordt wel interessant donderdag. Hoe laat is die?

Ik hoop dat Arsenal het dit jaar treft met een Zenit, Olympiakos en Celtic ofzo.

In ieder geval niet tegen Balotelli

Benfica (lijkt zwakker dan afgelopen seizoenen)
Zenit (zeer wisselvallig) edit: schalke lijkt me ook mooi
Ajax
Celtic/as Monaco (celtic nog zwakker dan vorig seizoen en liefst niet nog een oostblokclub. As monaco lijkt ook achteruit gegaan)

Omdat ze altijd de beste zijn hoop ik op een poule met Barcelona/real Madrid, Dortmund/city en met Roma/monaco!

26 augustus 2014 om 14:44

Monaco en juve/city zijn prima!

26 augustus 2014 om 17:58

Prima als je uitgeschakeld wilt worden inderdaad!

Benfica, Basel en Bate Borisov moet prima te doen zijn :D. Pot 3 is gemiddeld niet eens zo heel veel zwakker dan pot 2 dus zoveel maakt het niet uit.

Dan maar weer met pot 3 . Ik vind het toch wel raar dat Benfica en porto altijd in pot 1 zitten
Het gunstigste zal zijn volgens mij:
Benfica
Basel
Steau Boekarest

26 augustus 2014 om 14:51

Misschien wel het gunstigste maar dat zijn toch wel schijtwedstrijden hoor. Heb je het gevoel of je in de Europa League speelt.

26 augustus 2014 om 18:35

tja dat wel, maar lieve doorgaan want vn die moeilijke wedstrijd heb ik er al genoeg gehad

Vind de potindeling zoals hij er nu uitziet wel mooi. Kunnen zeer mooie groepen uitrollen. Wat te denken van Barcelona, Borussia, Ajax en Roma. Moet er echter niet aan denken dat Juve en Liverpool bij elkaar in de groep komen. Er is helaas nog steeds een zeer grote kern in Turijn die de Engelse ploeg letterlijk haat.

26 augustus 2014 om 21:28

De wond is wel dicht, maar litteken blijft. Ik hoop op Liverpool. Zou toch wat extra's hebben, zolang de Drughi zich maar stil houd. Op sfeer maken na dan.
Als we geen Liverpool krijgen dan liefst Ajax.

Real Madrid
Juventus
Ajax/liverpool
Steaua

Alleen maar voormalig winnaars. Historisch gezien en kwa voetbal heerlijke poule.

26 augustus 2014 om 21:40

Als Ajax of Liverpool in pot 4 had gezeten, had je Juve's Europese rivalen in één poule kunnen hebben denk ik. Of Dortmund had toevallig in pot 4 terecht moeten komen. Wat betreft Liverpool: Het is niet dat ik geen onderonsje tussen de twee graag zie uit sportief gebied (ynwa op Anfield destijds was prachtig om te horen), het gaat me er inderdaad meer om dat de Ultras zich niet weer voor schut gaan zetten. Zeer af en toe zie je helaas nog steeds "odio Liverpool" of dingen als dat het Hillsborough drama "rechtvaardigheid is". De oude garde van destijds bij Drughi die het écht hebben meegemaakt beginnen zeer langzaam te verdwijnen. Voor de jongere generatie die het stokje gaat overnemen lijkt het meer op een excuus voor provocatie of rotzooi trappen, dat is mijn vrees althans.

26 augustus 2014 om 22:20

Met je eens. Liverpool is ook verre van mijn favoriete club. Toch door schoonfamilie beetje erin gehakt. De internationale rivaliteit is mooi, zoals die er ook in minder mate is met Ajax. Alleen het kleine groepje Ultra's dat soms de handjes laat wapperen is een probleem. Al denk ik dat het wat gespannen zal zijn maar meer niet als Liverpool komt. En kan tegen iedere club fout gaan. Helaas vorig jaar tegen Kopenhagen gezien waar 2 kopenhagen supporters werden toegetakeld met steekwapens.
Op Anfield met de jongens het opnemen tegen de Spionkop. Met decibelen en sfeermakerij welteverstaan. En daarna de zege vieren, dat zou mooi zijn.

Ik hoop op een gunstig loting voor Galatasaray. Al maakt het eigenlijk niet uit want met het voetbal dat we spelen mogen we blij zijn met 3 punten.

Real, City, Ajax en Monaco. Dat zou een gave poule zijn!

26 augustus 2014 om 14:52

Alsjeblieft niet weer Real. Die ploeg ligt ons voor geen meter en daar hebben we al genoeg tegen gespeeld. Barcelona kennen we nu ook wel. Ik heb wel zin in Bayern München, Juventus en Anderlecht.

26 augustus 2014 om 15:00

Ik ben voor Real dus wil ze wel weer in Nederland zien.

Doe maar Porto of Benfica uit pot 1. Donetsk, Basel of Zenit uit pot 2. Anderlecht is wel leuk en Red bull voor revanche ook. Zal weer een mooi seizoen worden!

26 augustus 2014 om 14:56

Celtic zou vreselijk zijn. Dan zullen er altijd weer rare figuren rondlopen die de boel gaan opjutten, waardoor het weer helemaal uit de hand gaat lopen. Was vorig jaar al geen pretje. De Celtic fans zullen ongetwijfeld nog wel wraak willen voor wat er in Amsterdam gebeurd is. Hoe belachelijk het ook is...dit moeten we niet willen.

Galatasaray overleeft al twee keer achter elkaar de CL-poule, met als uitschieter de kwartfinale. Heeft ondertussen clubs als United, Real, Juve verslagen, maar kan maar net hun hoofd boven water steken. We zaten twee jaar geleden ook in pot 3 en we zijn er 0,0 op vooruit gegaan, sterker nog.....we zijn erop achteruit gegaan. Wat is dat nou voor puntentelling joh ? Zo een Basel, Europa League klant, komt dan ineens in pot 2.

Vorig jaar had Trabzonspor evenveel uefa coeff. punten gehaald als Galatasaray, terwijl wij tegen Juve en Real speelden en zij tegen Fc Piemelmans en Potov Patat.

Een revisie zou gewenst zijn.

26 augustus 2014 om 16:20

Het zijn gewoon de resultaten van de laatste 5 seizoenen. Basel heeft de laatste 3 seizoenen heel veel punten gepakt en staan daarom 20e op de ranglijst dankzij een halve- en kwartfinale EL plus een 2e ronde Cl.

Punten in de CL en de EL wegen even zwaar. Echter krijgt een club voor het behalen van de CL extra bonuspunten. Kwalificaties leveren verder geen punten op.

Overigens haalde Trabzonspor 11.000 punten en Galatasaray 16.000 punten vorig seizoen.

26 augustus 2014 om 17:29

Hello Wisconsin

Het is toch belachelijk dat je in de EL evenveel krijgt als in de CL ? Salzburg kreeg vorig jaar 18,000, Gs 16,000. Sorry, maar tegen wie heeft Salzburg allemaal gespeeld ?

Ze moeten zo een systeem inzetten:

Als je als nr.34 wint van de nr.2 , dan krijg je bijvoorbeeld de punten x10, win je als nr.34 tegen de nr.33 dan gewoon je punten x1 enzovoort. Het is toch oneerlijk dat je met minder moeite dezelfde beloning krijgt ?

Waarom moet dat van Feyenoord er nou weer bij dan in die eerste zin? Heeft er totaal niks mee te maken

Volgens mij heeft Ajax een prima kans om te overleven. De afgelopen jaren zat Ajax er best dichtbij. Bijna het hele team is hetzelfde als vorig jaar, dus dat is alvast mooi meegenomen. Bovendien is er nog een week om een spits te zoeken. Verder geloof ik best dat de selectie van Ajax breed genoeg is om te overwinteren in de CL en in de competitie resultaten te boeken.

26 augustus 2014 om 15:09

@ Clubloos1

Mee eens, de laatste twee keren kwamen we respectievelijk 1 punt en 1 doelpunt tekort. Alleen is het wel zaak dat nog 1 of 2 internationaal gelouterde spelers binnenhaalt. De eerste om Poulsen te vervangen en de tweede zou die ervaren spits moeten zijn. Verder hoop ik ook dat we tegen een Engelse ploeg loten, Ajax speelt meestal wel goed tegen Engelse ploegen.

Barcelona, PSG , Ajax , AS Roma... Zo'n groep heeft Ajax altijd XD

Ik hoop weer op Celtic. man city Benfica erbij bv

In wedstrijden waar het erg echt om gaat wordt Ajax helaas telkens afgetroefd op power en stootkracht voorin. Als de druk wat van de ketel is blijkt echter telkens dat ze aardig kunnen voetballen, zoals in de wedstrijden tegen man city (3-1), Milan (0-2) en Barcelona (2-1) bleek. Ook de eerste wedstrijd destijds in Dortmund hadden ze best kunnen winnen.

Real, PSG en AS Roma zou het mooiste zijn. Ajax heeft niets te zoeken in de CL. Mooie tegenstanders zou daarom heel fijn zijn!

26 augustus 2014 om 15:22

Worden al jaren 3e in de poule en dan heb je er niks te zoeken? Dus je hebt er alleen wat te zoeken als je 1e of 2e wordt? Dat betekend dat we voortaan 2 clubs in 1 groep zetten. Enige probleem..word je 2e..dan heb je er niks meer te zoeken. Dus het jaar daarna zijn alleen de teams uit pot 1 nog welkom.

26 augustus 2014 om 15:48

Lekker laten gaan, tegen clubs als Barcelona, Manchester City, Manchester United (andere Leugue), AC Milan, Lyon.. toch niet slecht gedaan de loop der jaren.

Dortmund uit hadden 0-0 kunnen spelen, door een late treffer van Lewa toch onze hoofden buigen voor Borrussen. Thuis tegen Real met (2 afgekeurde Ajax goals) met 0-3 verloren.. dus we hadden zelfs misshien van R. Madrid gewonnen.

26 augustus 2014 om 15:26

Dat vind jij Luisfigo.. Een kampioen die overigens 4x dit toernooi heeft gewonnen, jaarlijks spelers levert voor alle topclubs in alle topcompetities in Europa ,hoort altijd thuis in de CL. Koopclubs, afhankelijk van sheiks of leningen bij instabiele Spaanse banken en die regels van de Uefa aan hun laars lappen...daar mag wel eens naar gekeken worden voor uitsluiting.

Doe mijdan maar Oorto, Shakhtar en BATE!

Ik zeg:
Bayern, PSG, Ajax en AS Monaco!

Lekker boeiend, 3 teams Ajax, welke combi dan ook het word sowieso schier onmogelijk! Of er moeten in de komende dagen een ervaren spits en middenvelder gehaald worden, geld op de bank is leuk maar mensen willen wel wat van dat geld terug op het veld zien, kijk even wat je betaald voor je (seizoens)kaart, los van de titels en incidenten, zowel winst Manc, Manu, Barca als verlies, Pec, Rbs, Spartak, valt er weinig te genieten! de Boer is geweldig maar moet wel evolueren!

als ajax nog een aantal jaren slecht blijft presteren dan komt het in pot 4 terecht,
en dan word het heel moeilijk om door te komen.

26 augustus 2014 om 15:28

Als Ajax ieder jaar in de CL blijft spelen op de manier waarop ze het afgelopen jaren deden of beter, dan kunnen ze alleen maar stijgen aangezien je bij CL duels bonuspunten krijgt t.o.v. Europa League.

26 augustus 2014 om 15:49

3 worden in een poule met Madrid, City en Dortmund vind jij slecht presteren ? We hebben het hier niet over Ajax 1995. 3e worden achter Barcelona en Milan was ook te verwachten. Had meer ingezeten, maar slecht presteren ?

26 augustus 2014 om 16:05

een barcelona dat slechte draaide en een milan dat geen grote club meer is,

26 augustus 2014 om 16:20

Zelfs dan is het geen slechte prestatie.

Hoop op Ajax. Dicht bij huis en nog wat recht te zetten.

Ongelofelijk dat Arsenal weer in pot 1 terecht kan komen. 4x 4e, terwijl City 3e, 1e, 2e en 1e werd. Maar ja, Europese resultaten ... ra-ra wie deze puntenlijst verzonnen heeft. Juist, dezelfde clubs die ook de fair play rules hebben opgedrongen aan de Uefa. Eigen behoud he, tja ...

26 augustus 2014 om 15:29

Het is toch een Europees toernooi? Hoe wil jij die potindeling gaan voeren dan? Via vermogen van de sheiks zeker, want dat is de enige mogelijkheid waarbij City in Pot 1 komt.

26 augustus 2014 om 16:31

Het is gewoon een Europees toernooi. Je kan wel lekker lopen zeuren, maar zo gaat het nou eenmaal. Arsenal heeft gewoon meer gepresteerd dan City in Europa.

26 augustus 2014 om 18:00

@ City1976

Dat punten systeem werk al decenia lang zo, ver voordat jouw clubbie actief was op het hoogste podium. Iets wat alleen maar mogelijk is doormiddel van jullie "sugar daddy", op eigen kracht hadden jullie het nooit gered. Het is dus niet in het leven geroepen om jouw clubbie benadelen.

Als jij zo graag wilt dat City in pot 1 komt moeten jullie maar beter presteren. Trouwens ook jouw club heeft ingestemd met de "financial fair play" regels, dus kan je beter pissig zijn op je eigen club dat ze hun handtekening hebben gezet

Ik heb een vraag waar is fenerbahce? die was toch kampioen geworden ?

Wat het wordt denk ik :

Chelsea
Juventus
Ajax
Anderlecht

De uitslag

1. Juventus
2. Ajax
3. Chelsea
4. Anderlecht

Hoop het eigenlijk .

26 augustus 2014 om 17:19

Fenerbahçe werd in het seizoen 2013/14 voor de twee daaropvolgende seizoenen uitgesloten van deelname aan Europees voetbal door de Uefa.

De helft van de Turkse competitie geschorst of mag niet deelnemen. Een echte schande.

26 augustus 2014 om 17:31

ooooh bedankt vind ik wel beetje raar

Je kan beter een zwaarder poule loten dan op papier denkende een makkelijker poule t ehebben. Maar afgaan tegen Bayern Munchen of Real Madrid is niet zo erg als tegen een tegenstander waarvan je dacht dat wel ff te winnen. Dus ik hoop voor ajax op sterke tegenstanders.

Gewoon die hele pot verdeling afschaffen en desnoods 2 ploegen uit 1 land tegen elkaar laten voetballen, als er zo geloot wordt. 3 ploegen uit Spanje in pot 1. Hoe is het mogelijk?
Idem met ploegen die zich nog moeten kwalificeren, een echt kampioenenbal met de nummers twee of drie of vier uit bepaalde landen.

En als Ajax wil overwinteren zullen ze eens een keer met 4 punten uit 2 wedstrijden moeten starten.
Barcelona, Dortmund, Liverpool en AS Roma zou een geweldige poule zijn.

Hopelijk loot Ajax een keertje tegen Bayern München. Dat is al weer veel te lang geleden.

Hoe kan het dat kampioen Manchester City niet in pot 1 zit?

26 augustus 2014 om 16:08

Heel simpel. Prestaties in een landelijke competitie tellen niet mee voor de potindeling van een Europese toernooi. Anders kan ik wel zeggen dat Ajax ook in pot 1 hoort, omdat zij kampioen van Nederland waren.

Snappie?

26 augustus 2014 om 17:21

Er bestaat een Europese ranglijst die bepaalt hoe hoog een ploeg staat. Alleen de laatste 5 seizoenen worden meegeteld. Hoe hoger je staat, hoe meer kans dat een ploeg in Pot 1 beland.

Het is dus vrij logisch dat City niet in Pot 1 staat, ze hebben de laatste 5 jaar niet veel gepresteerd in Europees verband.

Dit telt ook voor bijvoorbeeld AS Monaco en Liverpool.

26 augustus 2014 om 23:30

Op die manier.

Op papier lijkt een van de minst zware poules:
Porto
Schalke
Ajax
Anderlecht. We zullen het zien!

Ik wil absoluut niet provoceren maar een club als Ajax moet toch echt een betere selectie hebben om uberhaupt de tweede ronde te kunnen bereiken. Ajax is 4 keer op rij kampioen geworden en barst van het geld. Echter sportief gezien zie ik de selectie elk jaar zwakker worden. Hoe is dat mogelijk? Ik sta achter het beleid maar ben van mening dat Ajax doorschiet. De spelers die worden gehaald missen de echte kwaliteit om te kunnen overwinteren in de CL. Moisander, Viergever, Duarte, Milik, etc. zijn geen spelers die Ajax internationaal verder brengen. Zo lang de opleiding nog geen toptalenten levert, dient Ajax m.i. te investeren in kwalitatief goede voeyballers. Die kosten geld ja, maar dat heeft Ajax meer dan genoeg. Ik ben bang dat Ajax ook dit jaar de eerste ronde niet gaat overleven. Jammer!

Atletico Madrid - Zenit - Celtic zou een mooie loting zijn met kansen voor een 2e plaats.

Maar er zitten heel veel zware ploegen in de groepen 1, 2 en 4. Maar dat zijn dan wel weer geweldige affiches.

omdat Milan er, na een zeer lange tijd, niet bij is, ben ik wel voor Roma in de CL, mooie club en Zeer sterk, hopelijk loten ze niet ajax want dan wordt ajax "geslacht"

26 augustus 2014 om 16:10

Dan wordt het een zwaar seizoen voor jou, want 'jouw' AC Milan heeft vorig jaar in de CL twee keer gelijk gespeeld tegen Ajax, waarbij Ajax in beide wedstrijden beter was en door die penalty, die overigens geen penalty was, was Milan door ipv Ajax. Dus volgens jouw reactie wordt AC Milan dan ook "geslacht" door Roma.

zullen we een lijstje maken waar ajax geen Kans tegen heeft? :
Fc Porto, Barca, Real, PSG, Atletico, Chelsea, Man City, As monaco en AS Roma. dan ben ik er vast nog paar vergeten.

26 augustus 2014 om 16:01

oja En Dortmund, Juve en Liverpool. dus (helaas) zal ajax weer niet overwinteren

26 augustus 2014 om 17:45

@ maurootje

Ach, Ajax maakte de laatste jaren volgens velen geen enkele kans, toch weten ze elk keer weer een aantal goede wedstrijden te spelen en te stunten tegen ploegen die veel sterker geacht worden. Tegen alle verwachtingen in word men derde, waar vooraf mensen zoals jij niet hard genoeg konden roepen dat Ajax wel even puntloos vierde zou worden. Bij de laatste twee edities scheelde het respectievelijk 1 punt en 1 doelpunt om door te gaan naar de tweede ronde, dus om te stellen dat Ajax volledig kansloos is klopt gewoon niet.

Maar maak jij maar lekker lijstjes joh, dan ben ik als Ajacied trots dat ondanks de beperkte financiële middelen Ajax er in ieder geval steeds in slaagt om als derde te eindigen in de poule fase en steeds heel dichtbij die tweede ronde te komen. Eens moet moet dat dubbeltje de goede kant op vallen dus waarom niet dit seizoen (al moeten er nog twee internationaal ervaren spelers bij).

26 augustus 2014 om 18:02

@AFCA-LEEDs

Bate Borisov won ook van Bayern. In de groepsfase kan dat allemaal gebeuren. Maar uiteindelijk zullen meestal de beste clubs doorgaan.

26 augustus 2014 om 18:12

@ Silvacity

Ik zeg ook niet dat we de halve finale of zo zullen bereiken. Alleen de afgelopen edities heeft Ajax gewoon laten zien dat ze niet kansloos zijn om de tweede ronde te bereiken zoals velen hier graag willen doen voorkomen.

Daar reageer ik op, Ajax streeft altijd het hoogst mogelijk doel na, als dat op dit moment betekend dat dit (naast het nationale kampioenschap) het behalen van de tweede ronde is in de Champions League heb ik daar vrede mee.

Gezien de prestaties van afgelopen edities kun je het gewoon niet ondenkbaar noemen dat Ajax de tweede ronde niet kan bereiken. Daar komt wellicht ook wat geluk bij kijken, maar dat is niet erg. Zonder een beetje geluk vaart immers niemand wel.

26 augustus 2014 om 18:45

ajax kan niet eens winnen van Salzburg -,-

26 augustus 2014 om 18:58

@ jamaldieter

Ja en ? Wat zeg dat over de kansen van Ajax om de tweede ronde van de Champions League te bereiken. Precies, helemaal niks als je kijkt naar de prestaties van Ajax in de Champions League de afgelopen jaren. Maar goed, ik laat het hierbij want ik verwacht toch geen goed beargumenteerd bericht van jouw terug.

Ik zeg vanuit supportersperspectief dat een loting met Arsenal, Schalke 04 en Anderlecht een prachtige zou zijn. Alle tripjes naar het buitenland op een normale afstand en leuke tegenstanders waar we recentelijk alleen tegen Anderlecht hebben gespeeld. Gelieve geen wedstrijden in Roemenië, Oekraïne, Wit-Rusland of Rusland.

Voor de rest zie ik het wel, het blijft een loting en je zult het met de uitkomst moeten doen. Altijd hopen op een poule met op de eerste plaats leuke wedstrijden. Dat de poule mogelijk sterk is, ach dat is bijzaak. Bijna alle teams in de potten 1 en 2 zijn sterk, en zelfs als je het daar treft kun je mogelijk nog AS Monaco en AS Roma treffen.

26 augustus 2014 om 16:12

ajax gaat het tegen alle CL clubs moeilijk kijgen, ook tegen de mindere goden uit oekraine en rusland,ik vraag me af waar de scouts van ajax mee bezig zijn, heerenveen en groningen halen altijd goede spitsen uit scandinavie, waarom lukt dat ajax zo weinig ?

27 augustus 2014 om 02:55

Makkelijk krijg je het tegen geen enkele club, maar Ajax is toch op papier zeker wel iets sterker dan een aantal namen en is ook aan heel wat clubs gelijkwaardig.

De laatste Scandinavische spits bij FC Groningen die slaagde is naar mijn weten Marcus Berg (vertrok in 2008, ruim 6 jaar geleden). Bij SC Heerenveen hebben ze natuurlijk recent Finnbogason gehad, alleen daarvoor hadden ze in de spits toch echt namen als Alves, Dost, Huntelaar en Samars, allemaal goede spitsen maar niet uit Scandinavië.

Ik zie trouwens ook helemaal geen reden om een nieuwe spits te halen, zolang als Sightorsson blijft komt er niemand bij hoor. Kolbein is qua veldspel de laatste weken fors vooruit gegaan, alleen waar hij op beoordeeld word zijn de goals en die blijven uit. Voorheen was het omgekeerd, toen scoorde hij belangrijke goals en had hij behoudens die enkele momenten geen bijdrage.

Het is jammer dat er na een nederlaag plots zoveel onrust word gecreëerd voor niks. Als deze selectie bij elkaar blijft heb je een selectie waarmee je kampioen kunt en moet worden.

Waarom is er eigenlijk zo'n pot-indeling? Is het om de "grote" clubs daarmee te matsen of wilt men dat de "kleine" clubs zo snel mogelijk uitgeschakeld worden vanwege de sponsors en kijkcijfers?

Ik zeg: "schaf die oneerlijke en onbegrijpelijke pot-indeling af", want na zoveel jaren snapt men nog steeds niet hoe de puntentelling berekend worden voor de pot-indeling.

26 augustus 2014 om 16:22

Gewoon op basis van de punten die behaald zijn in de afgelopen jaren toch? Ben het met je eens dat het nergens op slaat. Zouden gewoon alleen de landen elkaar moeten laten ontlopen.

26 augustus 2014 om 16:42

Potindeling Is gewoon gebaseerd op de UEFA-coefficientenlijst. Daarin worden de Europese wedstrijden van de laatste 5 seizoenen in meegenomen.

Een club krijgt punten door:
- startpunten gebaseerd op landenranking
- bonuspunten voor clubs die zich voor de CL kwalificeren
- bonuspunten voor het behalen van kwart-, halve- en finales
- wedstrijdpunten (2 voor winst, 1 voor gelijkspel)

Verder wordt er dan een coefficient berekend aan de hand van het aantal clubs per land, de landencoefficient en het aantal wedstrijden dat gespeeld wordt.

In bijna alle sporten wordt er met een ranking gewerkt waarmee geloot wordt dus zo heel gek was dit idee van de Uefa niet jaren geleden.

Vroeger in de Europacup 1 had je vooral veel minder wedstrijden maar ook gewoon een 2e ronde knockout tussen Milan en Madrid waarna het tournooi gespeeld was. Zo won Porto in 1987 van Rabat Ajax, Vítkovice, Wien en Kiev om in de finale te komen (om met die geweldige goal van Madjer te winnen van Bayern). De prestatie van Porto in 2004 is daarom eigenlijk veel beter.

26 augustus 2014 om 17:47

@ Hootch30

Die hele Champions League is toch haar eigen naam onwaardig, wat mij betreft worden ook alle clubs gewoon in een grote tombola gegooid. Zoals in elk tournooi worden de grotere teams beschermd.

Nu maar hopen dat we niet Salzburg krijgen uit Pot 4..

Ik zie ze al weer een loting met Real, PSG en Roma aankomen hoor...

Wat maakt het nu uit of ze in pot 2 of 3 komen te zitten, ze hebben daar toch niks te zoeken in de Cl , je word door zwolle en \/itesse weggespeeld, ik zie het weer somber in of Ajax ,

Ik zie de volgende loting voor me:

1. Bayern München
2. Paris Sg
3. Ajax
4. AS Roma

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er al die indelingen bestaan, waar is de tijd dat iedereen, iedereen kan loten. Op deze manier hou je grote clubs groot. Dit is het opzettelijk opzetten van de Champions league zodat eigenlijk de ploegen die doorgaan al vast staan. Bij alle banken ter wereld hoor je in het verleden behaalde prestaties bieden geen garantie voor de toekomst. Geld lenen kost geld, kredietwaardigheid. allemaal niet van toepassing op voetbalclubs tegenwoordig. Iedereen is in rep en roer als arme mensen onderdrukt en klein gehouden worden maar in de voetbal mag het allemaal. Bespottelijk...

Zullen we maar gaan voor apoel, Basel en porto

Poeh met een beetje geluk komt er deze loting uit de koker:

Atletico Madrid
FC Basel
Scp
Apoel

FC Porto / SL Benfica
Shakhtar Donetsk / Schalke 04
Ajax / Sporting Cp
Anderlecht

De beste groep om te overwinteren voor Anderlecht!

26 augustus 2014 om 17:40

Klopt! En ik hoop voor het belgische voetbal dat ze 3de kunnen worden en dat zowel lokeren als brugge de groepsfase halen!

Over brugge gesproken hoop ik ook dat ze kwaliteit gaan binnenhalen, maar ik hoor al dat jullie bezig zijn op de zuid-amerikaanse markt. Hopelijk een bacca-verhaal

26 augustus 2014 om 18:04

Google eens op uefa club ranking. Dan kan je zien waarom de clubs in een bepaalde pot staan. De resultaten in Europa worden over de afgelopen 5 jaar meegenomen. En op basis van de resultaten in Europa heeft Arsenal het beter gedaan.

Poule met:

1. Benfica
2. FC Basel
3. Ajax
4. Anderlecht

Zou heel mooi wel welkom zijn voor de kansen en voor de punten.

Jullie zijn gek eh? Ajax verliest met 6-1 van Salzburg ( totaal) en verliezen Thuis 1-3 van psv, hoe gaan ze het doen tegen Chelsea Bijvoorbeeld? want ajax is slechter gewordenn

Sorry maar ik blijf het belachelijk vinden dat ploegen als Real/barcelona/bayern met een begroting van 500 mill ook nog eens beschermd worden .

Barca, Borussia, Ajax en roma

OeiOeiOei , Pot 1 / Pot 2 !!

Poule des doods oftewel , Miljarden Poule

Alle Ajacieden kunnen nieteens toegeven dat schalke in de top 15 beste en grootste clubs ter wereld zit, en dat schalke nu even de vorm niet te pakken heeft denken jullie dat jullie van ons winnen? Hhaha daar moet ik zo hard om lachen, ik hoop nu wel erg dat wij jullie loten om te zien dat wij gewoon bij de wereldtop horen en ajax middelmoot, 6-1 verliezen van Rbs, Schalke had met die cijfers juist gewonnen van ze! Ik hoop voor jullie Zenit, want die worden altijd overschat maar kunnen er helemaal niets van.

Jammer dat we niet naar poule 1 konden we staan 9e en 1e in groep 2 dus we zouden bij 1 minder nog naar poule 1 kunnen want schalke staat 9e in de lijst

Hoelaat loten ze ? En kun je meekijken via een stream fso ?

Als ik zo alle namen voorbij zie komen in de huidige 'potten', dan ben ik bang dat Ajax weer een enorm moeilijke groep gaat krijgen. Laten we hopen dat de lotingsgoden de Nederlandse clubs eens goed gezin zijn en dat we eens door kunnen stoten naar de knock-out fase van de Europa League met zoveel mogelijk clubs en dat Ajax de laatste zestien van de Champions League haalt.

Hopelijk kunnen Belgische en Nederlandse ploegen zo ver mogelijk doorstoten, in CL of El.
Hebben alletwee de uefa punten nodig! Indien België dit jaar meer punten behaalt staan we volgend jaar boven NL op 9de plaats...
Dus beide landen duim maar voor alle ploegen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren