Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax baalt: 'Dat was absoluut een penalty, maar die kregen we niet'

Laatste update:

De eerste competitietopper van het seizoen werd zondagmiddag verloren door Ajax. De landskampioen kwam thuis tegen PSV nog wel op voorsprong en speelde niet onaardig, maar gaf de marge uit handen en verloor uiteindelijk met 1-3. Volgens Kolbeinn Sigthórsson had de wedstrijd echter heel anders kunnen lopen, als de bal bij een 1-1 tussenstand op de stip werd gelegd.

/

Kort na de gelijkmaker van Memphis Depay schreeuwde alles en iedereen bij Ajax om een strafschop, toen Sigthórsson naar de grond werd gebracht door Karim Rekik. Scheidsrechter Bjorn Kuipers zag er echter geen overtreding in. "Dat was absoluut een penalty, maar die kregen we niet. Dat had de wedstrijd kunnen veranderen", blikt Sigthórsson terug met Ajax TV.

"Ik kreeg de bal, draaide me om en voelde gelijk contact", beschrijft de spits het moment. "Ik ging vanzelf neer en vond het absoluut een penalty. Ik kon namelijk niet op mijn benen blijven staan. Rekik ging bovendien niet eerst naar de bal. Ik krijg ze alleen bijna nooit, misschien omdat ik niet zo licht ben. Ik was ervan overtuigd, maar Kuipers was het niet met me eens."

Ajax had een strafschop moeten krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 augustus 2014 om 21:35

Rekik speelde ook nog duidelijk de bal..

25 augustus 2014 om 21:40

Ik sluit mij aan bij mulder. het was een penalty en tevens dom verdedig van Rekik de scheidsrechter kon hem geven en dan ga je ook nog met rood het veld af. Maar eind goed al goed.

25 augustus 2014 om 21:43

No way, ik zie het net terug en er was geen contact met de bal. Ik vond het eerst geen pingel maar na een paar keer kijken twijfel ik. Maar goed, de arbiter moet in 1 seconde beslissen.

Oplossing; videobeelden.

25 augustus 2014 om 21:47

Inderdaad. Video beelden. Al vind ik dit nog een beslissing die met beelden ook lastig. Houd wel meer van beetje hardheid. In Engeland lachen ze hier om natuurlijk

25 augustus 2014 om 22:33

Weet je wel wat je zegt? ik betwijfel het namelijk.

Als alles waarvoor in het veld(niet strafschopgebied) ook wordt gefloten in het strafschopgebied zijn er elke wedstrijd meerdere penals. Wat overduidelijk niet ten goede komt aan het spelletje.

25 augustus 2014 om 23:04

Tuurlijk wel maar dan had je alsnog tegen 10 man gespeeld, hele andere wedstrijd maar
Goed het was een beetje twijfelgeval, maar geen slimme actie van rekik

25 augustus 2014 om 23:16

Haha jij bent grappig, als ajax 2-1 voor stond tegen 10 man denk ik dat de wedstrijd gespeeld was. Hooguit een hele kleine kans voor psv op een gelijkspel.

25 augustus 2014 om 23:18

Feit is dat ajax 1e helft beter was tot de 1-1 in de 2e helft ook alleen psv countert goed en ajax maakt de kansen niet af. En een penalty was het duidelijk. Als je tenminste eerlijk kijkt zonder psv bril.

25 augustus 2014 om 23:25

Als...had die penalty gezeten dan?

25 augustus 2014 om 23:26

Jongens, als wij geen gas terug nemen na die 1-0 lopen we erover heen. Daarna nog een paar kansjes, die maak je niet af. Jammer dan, aan onszelf te danken. Vanuit het stadion en vanaf beeld denk ik nogsteeds dar het een penalty was, maar dit mag geen excuus zijn. PSV gaf ons een lesje efficiëntie.

26 augustus 2014 om 00:10

Waarmee je dus eigenlijk oribeert te zeggen dat een overtreding elders op het veld wel een overtreding kan zijn maar vinnen de zestien niet?
Ben zelf scheidsrechter, maar die regel ken ik niet.
Als je vior een overtreding op t middenvekd fluit moet je dat ook doen in de zestien.

26 augustus 2014 om 00:12

Sure want dan kom je 2-1 voor tegen tien man.. Maar Ajax had gewoon moeten scoren en fatsoenlijk moeten verdedigen dan was er niks aan de hand geweest.

26 augustus 2014 om 00:36

@oeffelt je hebt een beetje moeite met het verschil tussen feit en mening.

Ik ben voor Ajax en vond het geen penalty.

En nog los daarvan moeten de spelers van Ajax eens ophouden met zeuren. Tegen Vitesse vallen de ballen net goed, tegen PSV net niet. Als je zelf beter bent, dan gebeurt dit niet. Volkomen terechte uitslag die 1-3. In plaats van te piepen kun je beter gaan kijken hoe je de volgende keer een veldoverwicht benut, en geen gaten laat vallen achterin.

26 augustus 2014 om 07:26

En dan ? 2-1 en PSV met 10 man, dan was Ajax uitgelopen naar 4-1.

25 augustus 2014 om 21:37

Je moet er inderdaad achteraf niet over zeuren, maar je mag het wel zeggen natuurlijk. Geeft hij een penalty - het was ten slotte een overtreding - dan gaat Rekik er ook met 2X geel af.
Soms heb je het mee, soms tegen het is niet anders. Maar het beïnvloed de uitslag waarschijnlijk wel.
Maar laat ze zich bij mijn cluppie maar bezig gaan houden met het halen van een spits

25 augustus 2014 om 21:42

Het was natuurlijk geen overtreding, eerder een schwalbe dan een overtreding.

Met blom als scheids hadden jullie weer gewonnen. Kuipers was nog redelijk fair. Alhoewel hij ook meer voor ajax floot, vooral aan de gele kaarten te zien die psv wel kreeg en ajax niet.

Gelukkig geen onterechte penalty!

25 augustus 2014 om 21:43

Dat ligt er dus aan. Geen slimme actie van Rekik. Had zn rechterbeen moeten gebruiken maar hij tikt wel gewoon de bal weg. Ik twijfel over een strafschop ja of nee.

25 augustus 2014 om 21:51

Hahahahaha tuurlijk fluit elke scheids in het voordeel van ajax, rot toch op man.... ajax hoort al jaren veel meer punten te hebben door foute beslissingen dan dat ze behaald hebben. Statistisch bewezen door een onderzoeksbureau. Dus ga lekker ergens anders piepen met je gelul dat scheidsrechters op de hand van ajax zijn.

25 augustus 2014 om 21:58

En onderzoek bureaus zijn allemaal betrouwbaar enzo?

Die zijn allemaal objectief? Waarschijnlijk niet.

25 augustus 2014 om 22:04

Ik zag net de herhaling bij VI want ik had nog helemaal niks gezien van die wedstrijd dus had ook geen idee van het wedstrijdbeeld maar dat was 100% een penalty. Domme fout van Rekik. Als je dat niet kan erkennen dan moet je ook maar geen reacties meer geven hier want je zet jezelf ermee voor paal.

25 augustus 2014 om 22:12

Kuipers vond het ook geen penalty. En dat is de belangrijkste.

25 augustus 2014 om 22:16

Ik weet niet maar moisander had vorige week sowieso ook rood moeten hebben ook niet gekregen! Ajax heeft op dit moment niet te klagen met de eerste wedstrijden van dit seizoen

25 augustus 2014 om 22:26

Hans moet even goed gaan kijken. Had een strafschop moeten zijn, maar werd het helaas voor Ajax niet.

25 augustus 2014 om 22:33

Ja Moisander kroop ook door het oog van de naald ja. Maar dat heeft toch niks met deze situatie te maken? Ik zit hier ook niet te discussieren of Ajax terecht verloren heeft of niet. Ik zie die herhaling en het is gewoon een penalty.

25 augustus 2014 om 22:34

als hij de bal wegtikt dan kan het toch geen penal zijn?

25 augustus 2014 om 23:51

Natuurlijk zijn die objectief. Of beb je zo iemand die gelooft in het Ajax-knvb-media complot?

26 augustus 2014 om 00:42

@Hans, een onderzoeksbureau dat er honderden uren serieus werk in steekt en zijn tent kan sluiten als hij slecht werk aflevert... Ja, die is betrouwbaarder dan jouw bevooroordeelde onderbuikgevoel ja. Het is uitgezocht, en het is allemaal bullshit gebleken. Uit mijn hoofd herinner ik dat Vitesse de enige club was die echt benadeeld was, over langere tijd gemeten. Verder waren er geen clubs die structureel te veel of te weinig hadden gekregen.

26 augustus 2014 om 01:51

@ hans013

Het NRC onderzocht het ook en kwam tot eenzelfde conclusie. Die onderzoek bureau's waren overigens niet ingehuurd door Ajax en waren dus gewoon onafhankelijk, dus hoezo zijn ze dan niet objectief ? Die statistieken klopten gewoon of jij het nou wilt geloven of niet, dus al dat "calimero" geroep dat de scheidsrechters/knvb op de hand van Ajax zijn is gewoon "bullshit". Tegen die selectieve blindheid van jouw is niet op te boksen.

26 augustus 2014 om 08:53

Als hij de bal wegtikt, ja, alleen hij tikte de bal niet weg.

25 augustus 2014 om 21:39

Ze? Titel is zo kapotvreemd!!!! Het is Sigi niet Ajax niet erover praat! En hij mag het een penalty vinden? Maar ik vond het van niet. De ene vindt het wel een penalty de andere weer niet. Feit blijft dat de wedstrijd is verloren. Verder met andere dingen.

25 augustus 2014 om 21:39

Een ochtend na de wedstrijd wordt de man gevraagd door eigen TV-zender of het een strafschop was op een sleutelmoment in de wedstrijd, tsja, dan ben je natuurlijk een calimero.

Om de haverklap zeiken als een tegenstander een discutabel moment bespreekt, dát is calimero. Wees blij met je 3 puntjes voorsprong want afgelopen jaren is gebleken dat je voor de winterstop er veel meer nodig hebt om eens die schaal omhoog te mogen houden.

25 augustus 2014 om 21:52

Komt dit excuusje weer? "Het is de ochtend na de wedstrijd" so what? Als hij het 5 minuten na de wedstrijd had gegeven oke maar hij heeft er een nachtje over kunnen slapen en tijd gehad om de traantjes weg te pinken. Tevens vond ik het geen penalty want als je de camera vanaf de achterlijn bekijkt zie je dat rekik eerst de bal tikt maar dat zal ik vast wel verkeerd zien als psv fan. Neemt niet weg dat rekik hier onnodig veel risico neemt.

25 augustus 2014 om 22:50

Hoezo is het een excuus. Als een Ajacied niet mag praten om een essentieel moment een dag na de wedstrijd, wanneer alles geanalyseerd wordt door met name de pers, dan hoef ik niet een jaar na dato nog te horen dat PSV een keer Ajax een pak slaag heeft gegeven in een seizoen dat ze niet eens CL voorronde halen.

Het feit dat de mensen als jij je zo boos maken over dit moment of dat er überhaupt over gesproken wordt doet bij mij de indruk wekken dat het misschien wel een penalty had moeten zijn..

25 augustus 2014 om 21:40

\misschien zolang het in een interview geraakt blijft worden?

OT: De scheids had hem kunnen geven want Rekik speelde absoluut de bal niet en haalde daarmee Sigthorsson onderuit. Volgens het boekje is dit een pingel. In de realiteit krijg je hem vaak niet.

Wij maakten de kansen niet af en daardoor ging PSV er uiteindelijk met de overwinning vandoor. Maar om nou echt te zeggen dat PSV de betere ploeg was, nee.
Het had net zo goed 5-5 kunnen zijn.

25 augustus 2014 om 22:27

Oke jaakke. Het was terecht geen penalty. Het was een schwalbe. Duidelijk te zien

25 augustus 2014 om 22:42

https://www.youtube.com/watch?v=T-9Fd2GynSs

Ik raad je aan om de herhaling even terug te kijken. ( 5:25 )

Hij raakt de bal dus niet. En een schwalbe was het zeker niet. Iedereen zal vallen als je een knie voor je krijgt en je er met snelheid overheen vliegt. Dus volgens de regels gewoon een penalty

26 augustus 2014 om 09:59

Oke, teruggekeken.

rekik raakt de bal inderdaad niet maar sigi springt en valt al voordat hij word geraakt. Wat in principe dus gewoon een schwalbe is.

27 augustus 2014 om 18:20

Iedereen zal wel proberen om de klap niet volledig op te vangen omdat dat de kans op blessures zal vergroten.

Rekik raakt de bal dus niet, en Sigthorsson kan er door zijn been niet langs. Desnoods noem je het hinderen of iets, maar het is officieel gewoon een overtreding

25 augustus 2014 om 21:56

Lol, zuivere penalty hij raakt de bal niet eens.

25 augustus 2014 om 22:52

Als ze een onterechte penalty mee kregen las je daar geen stukjes over op VZ .... Maar Siggy was opzoek naar een penalty het leek welig hij in een zwembad sprong

25 augustus 2014 om 22:56

Haha triest.. Ik zie t al voor me: ja we hebben wel gewonnen maar we kregen een onterechte penal... Beetje jammer

25 augustus 2014 om 23:19

Ze hebben altijd geluk en nu over een niet 100% penalty janken ze.

25 augustus 2014 om 23:46

Ajax TV neemt een interviewetje op met Sightorsson, en daad blikken ze terug op de wedstrijd van gisteren, en word gevraagd naar dit moment. Wat had Sightorsson dan moeten zeggen?

Och Ajax zit het een keertje niet mee? Stel je aan jongens jullie hebben dit aan jullie zelf te danken, maken jullie ze niet dan vallen ze aan jullie kant.

25 augustus 2014 om 21:41

Domme redenatie. Een pingel is gewoon een pingel. Rekik had dus twee keer geel moeten hebben. Kwestie van objectief bekijken. De rest van de wedstrijd staat daar los van.

25 augustus 2014 om 22:55

Als je objectief kijkt heeft PSV verdiend gewonnen idd. Maar hoe scheel moet je zijn om het geen penal te vinden!?!?

25 augustus 2014 om 23:38

Was geen schwalbe idd. Hij werd geraakt, maar ging zo ontzettend overdreven naar de grond dat Kuipers geen penalty gaf. Gelukkig achteraf gepraat en gelukkig heeft PSV gewonnen, vind ik dan.

25 augustus 2014 om 23:43

Je mag best toegeven dat het een penalty was hoor, gedane zaken nemen geen keer, en je hoeft ook zeker niet bang te zijn dat wij stiekem de 3 'gestolen' punten vannacht uit het PSV-stadion komen terugstelen.

26 augustus 2014 om 02:02

@ hans013

"roccom" zegt toch ook nergens dat PSV niet terecht gewonnen zou hebben ? Dus het is mij een raadsel waarom jij het doet voorkomen alsof hij dat zou zeggen. Als er dus iemand in dit topic bewezen heeft niet objectief te zijn dan ben bij dat wel, daarnaast heb je er ook een vervelend handje van om zaken te lezen hoe jij ze wilt lezen.

26 augustus 2014 om 10:02

Heb net de herhaling gekeken, vind het nog steeds geen penalty.

Rekik raakt de bal niet maar sigtorson valt al voordat hij word geraakt.

Dus een soort schwalbe is het dan toch wel.

26 augustus 2014 om 16:44

@alejandro1410
Niet is geen pingel Kolbein gaat te makkelijk liggen om een penalty te krijgen gewoon geel vanwege theater.

25 augustus 2014 om 21:50

Een keer niet meezitten? Jaar op jaar wordt bewezen dat Ajax meer punten verliest dan wint dankzij de scheidsrechter, dit i.t.t. bijv. een club als Psv. Ajax heeft het wat scheidsrechters betreft de laatste 2 jaar sowieso vaker tegenzitten dan meezitten (blijkt uit onderzoek van thijs zonneveld)

25 augustus 2014 om 22:54

Dat kan zo zijn maar bij deze strafschop had Kuipers gelijk. Aan de hand van de beelden was dit ook te zien. Dus ga nou niet zeuren dat het aan de scheids gelegen heeft dat jullie deze punten hebben verloren. Het kan best zo zijn dat ze punten verliezen door de scheids, maar daar was in deze wedstrijd zeker geen sprake van.

25 augustus 2014 om 23:02

Dus als jij víndt dat het geen strafschop was, waar de man eerst wordt gespeeld en dan (misschien) de bal, dan heeft Kuipers gelijk? Onderbouw eens een mening voordat je het als een feit loopt te verkondigen want aan de hand van de beelden is het gewoon een overtreding in de 16..

Het is al jaren een feit dat "ze" Ajax geen strafschoppen of voordelen van twijfels geven in de Arena omdat mensen als jij dan gaan verkondigen dat Ajax alles meekrijgt. Het omgekeerde is nu een feit. Een feit? Ja, iets wat onderzocht is én bewezen...dát is een feit.

26 augustus 2014 om 10:18

Oke Thijs Zonneveld de ex wielrenner? die nu werkt als journalist en schrijver.
Ons pa die is slager en volgens zijn onderzoek is het niet zo.

26 augustus 2014 om 11:35

Heb je een gespleten persoonlijkheid dan Markie?

Kan me niet voorstellen dat jouw pa elke wedstrijd en beslissend moment heeft teruggekeken om het met experts te beoordelen, zoals het inderdaad een onderzoeksjournalist betaamt

25 augustus 2014 om 22:54

Je mag toch als speler achteraf gewoon ervoor uitkomen dat het een penalty was? Dat Ajax zelf de kansen verprutsten zullen ze ook wel weten maar daar zal een journalist minder snel naar vragen of dat zullen ze bij vz. er niet uithalen om hier neer te zetten. Het was gewoon een penalty en dan was de wedstrijd anders geweest maar goed dat is niet gebeurd en PSV heeft gewonnen misschien wel goed voor Ajax zodat ze er niet te makkelijk over blijven denken want ze spelen de laatste tijd wel vaker iets te nonchalant.

Ik vond dat hij wel erg gemakkelijk ging liggen, vond het dan ook geen penalty. Ajax moet gewoon beter verdedigen en dan hadden we deze wedstrijd makkelijk gewonnen maar er zijn pas 3 wedstrijden gespeelt en ik heb er alle vertrouwen in dat we aan het eind van het jaar met die schaal staan.

25 augustus 2014 om 21:36

Dan moet het wel wat beter, dat is een ding wat zeker is. Het is wel is goed dat Ajax echte concurrentie erbij krijgt! Feyenoord wordt hem dit jaar weer niet denk ik eveneens als Twente wat zijn draai nog niet heeft gevonden.

Ik geloof mijn oren niet. Ze zijn gisteren gewoon afgetroefd. en een lesje is effectiviteit gekregen. Als Overmars nou eens zijn portemonnee trekt, heeft Ajax misschien net zo'n goede voorhoede als Psv. Een goal fout van Schøne en als je ziet hoe de laatste goal tot stand komt....pfffff. Als dit Rekik en Bruma waren geweest, had heel Nederland over de verdediging van Psv gevallen. Ook nog door de benen van de keeper. En omdat het Ajax is....is het een fout van de scheids en hadden ze een penalty moeten hebben.

Hoogachtend Calimero

25 augustus 2014 om 21:41

Waar praat jij nou weer over? In de 2 eerste wedstrijden hebben ze al eefectief genoeg geweest. En nu na 1 wedstrijd moet er paniekaankopen gedaan worden? Aub ga weg van hier. Een spits had gister het verschil niet gemaakt hoor.

25 augustus 2014 om 21:47

Paniek aankopen? Nee, Eto'o stond al langer op het lijstje........

25 augustus 2014 om 21:50

Vossing, lul toch niet zo dom man. Ajax was beter gisteren en bij psv zat het mee, dat is het hele verhaal van de wedstrijd.

25 augustus 2014 om 21:57

Ajax had de eerste helft al 2-0/3-0 voor moeten staan maar ze maken de kansen niet af en dat is juist wat psv de tweede helft wel deed. Eerste helft was voor ajax tweede voor psv.

25 augustus 2014 om 21:44

Jij sleept er vanalles bij. Het gaat gewoon om het moment wel of geen pingel. Overmars heeft daar niets mee te maken.

25 augustus 2014 om 21:48

Jawel, als hij geld uitgeeft voor een goeie spits, dan ziet het spelbeeld er iets anders uit, Rocco

25 augustus 2014 om 21:53

Nou noem dan eens een goede spits op die haalbaar en betaalbaar is voor Ajax en die er gelijk staat.

25 augustus 2014 om 22:03

Die hebben ze al....zivkovic.....maar die moet eerst het voetbal worden afgeleerd om hem zo het Ajaxsysteem aan te leren..... Die jongen stond er vorig jaar al...

25 augustus 2014 om 22:36

Dat denk ik niet. Of jij hebt Zivkovic nooit zien voetballen of je snapt het gewoon niet. Zivkovic moet nog aan zoveel werken voor hij in de spits komt bij Ajax. Als beste voorbeeld: z'n aanname. Op het moment is hij een ruwe diamant en met de juiste training komt hij er wel.

26 augustus 2014 om 02:17

@ vossing

"roccom" zegt heel duidelijk dat het hier gaat of het wel of geen penalty was, dan kom jij met een antwoord dat Overmars meer geld had moeten uitgeven voor een betere spits zodat het speelbeeld er dan beter zou uitzien. Dit heeft toch helemaal niks te maken met de discussie of dit wel of geen penalty was.

Verder heb je helemaal geen garantie dat Živković of een betere spits wel gescoord zou hebben en/of die speler dan ook nog eens voor een ander speelbeeld zou zorgen. Echt elke keer zie ik jouw reacties voorbij komen en elke keer denk ik dat ze niet dommer kunnen, maar elke keer weet jijzelf weer te overtreffen.

25 augustus 2014 om 21:47

Net zo'n goede voorhoede? De voorhoede van Ajax is deels 2-3 kampioen geworden. Daarbij houdt Ajax beduidend langer niveau vast in de Eredivisie dan PSV en maakt het veel minder verdedigende fouten normaal gesproken dus in Amsterdam maken we ons nergens zorgen over.

25 augustus 2014 om 21:50

Nou, dat is dan jouw "vision" Ik weet niet of je gisteren hebt gelezen hoe jouw collega supporters jullie trainer af liggen te zeiken, jullie ex-spits een ererondje laten lopen voor lege tribunes....kan je niet echt zeggen dat je je nergens zorgen over maakt

25 augustus 2014 om 21:59

"af liggen te zeiken"? Wat een uitdrukking.
Volgens jou staat kritiek gelijk aan je zorgen maken. Dat zijn echter twee heel verschillende dingen. Er waren wat supporters die klaagden over de wissels van De Boer. Deze heeft hij naderhand toegelicht en toen leek iedereen het wel te begrijpen volgens mij. Maar hoe dan ook, supporters kunnen het toch niet eens zijn met de beslissingen van de trainer, zonder zich zorgen te maken?
Maar wat heeft het afscheid van De Jong eigenlijk met die zogenaamde zorgen te maken?

25 augustus 2014 om 22:05

Ik zag 50.000 man zorgelijk het stadion verlaten .....

"Af te liggen zeiken"....algemeen Beschaafd Brabants

25 augustus 2014 om 22:08

In de Eredivisie zijn we verwend. Maar supporters van voetbal, die ook voor Ajax zijn (zoals ik) kunnen wel leven met het vertoonde spel hoor. Verdedigend moet het beter. De Boer mogen we al jaren heel blij mee zijn en ook hij maakt weleens een foutje. Verder vind ik een huldiging altijd passend voor de wedstrijd, in plaats van daarna want iedereen weet dat in een stadion van 50.000+ mensen weleens eerder weg kunnen gaan na een onbevredigend resultaat ivm lange files.

25 augustus 2014 om 22:18

Versterkt Jong Ajax pakt weer rood en gaat af als een gieter......
Is toch zorgelijk of niet....?als je de werkelijkheid nou nog niet ziet.....er moet een ander beleid gevoerd gaan worden daar en eens iets van die 94 miljoen op gaan gebruiken.......misschien ....

25 augustus 2014 om 22:24

Tsja, want met die beleid worden clubs als Barca nog eens verslagen en wordt Ajax viermaal achter elkaar kampioen. Prima dat jij dit beleid niks vindt, maar eerlijk gezegd boeit me dat weinig. Een beleid gaat niet over één nacht ijs. Ik zou niet weten welke speler Ajax nu zou moeten halen van die 94miljoen.

25 augustus 2014 om 23:09

Ik zie echt niet in waarom die 50000 man bezorgd zouden zijn. Het vertoonde spel was mijns inziens zeker niet onaardig, en er is nog bijna een heel seizoen te gaan. Daarnaast heeft PSV gewoon een ijzersterke voorhoede, en is het gewoon een ploeg waar je van kan verliezen. Uit tegen PSV kan Ajax zich revancheren.

Haha, dat verklaart een hele hoop.

26 augustus 2014 om 02:48

@ vossing

Hahaha ja hoor, Ajax moet een ander beleid gaan voeren. Zowel sportief (wat niet betekend dat sommigen zaken niet nog beter moeten) en financieel (waar jullie sponsor inkomen achteruit gaat en de onze groeien) gaat het Ajax voor de wind. Ajax moeten zeker dat geweldige beleid van jouw club overnemen waardoor jullie zo goed als technisch failliet waren. En daar vrolijk mee verder gingen waardoor jullie van de 40 miljoen die jullie verdiende er maar 15 miljoen van overhielden of dat geweldige beleid sinds de "gemeente deal" waardoor jullie nu niet meer dan 5,5 miljoen kunnen uitgeven om je te versterken. Dat zou je natuurlijk wel willen heh dat Ajax zich in dezelfde moeilijke positie zou werken, gelukkig zijn ze bij Ajax niet zo dom om zich meerdere keren aan dezelfde steen te stoten.

Wat Ajax met dat geld zal doen weet niemand, er zijn tal van goede zaken te bedenken wat men met het geld zou kunnen zoals:

- Ajax van de beurs halen.

- Stadion Arena kopen.

- Zorgen dat er genoeg geld in kas in zodat men ook in de toekomst kan investeren in de jeugd opleiding en haar faciliteiten wanneer dat nodig is.

- Verder sparen zodat Ajax in de nabije toekomst in de positie is om betere contracten te kunnen voorleggen aan haar sterktehouders zodat ze langer bij Ajax blijven.

Allemaal zaken waarmee Ajax haar voordeel zou kunnen doen, maar ook al besluiten ze om alleen iets uit te geven wanneer dat echt noodzakelijk is; wat is daar mis mee ? Dat je geld hebt wilt niet zeggen dat je het dan maar meteen ook maar moet uitgeven. Op deze manier zorgt Ajax er ook voor dat men altijd een financieel "een appeltje voor de dorst" heeft. Het stomste wat Ajax kan doen is om net zoals PSV het geld over de balk te smijten, al zijn ze bij PSV nu eindelijk zo verstandig geworden dat ze hun eigen vermogen niet zullen aanspreken om spelers te financieren.

Dat velen supporters het niet konden opbrengen om even te blijven te zitten om afscheid te nemen van de Jong vind ik ook beschamend. Alleen doe nou niet alsof dit alleen bij Ajax gebeurd, bij zo'n beetje alle clubs in Europa gaan mensen eerder weg (ongeacht de stand), dat gebeurd zowel bij wedstrijden of het afscheid nemen van een geliefde speler.

Als jij zo graag supporters wilt vergelijken kan ik nog een hele hoop zaken opnoemen waarbij PSV supporters er alles behalve goed uitzagen, dus het niet een typisch "ajax"kwaaltje. Nogmaals dit soort ongein gebeurd helaas overal.

25 augustus 2014 om 22:33

Ajax heeft al een betere selectie dan Psv, waarom zouden ze dan spelers erbij halen? Met deze spelers worden ze kampioen. Gisteren ook weer voldoende kansen gehad om te scoren, maar die bal ging er niet in. En dat je dan een lesje effectiviteit krijgt, ok, maar het heeft niet alleen maar met effectiviteit te maken. Ook met name het lesje 'geen fouten maken'. Want de 1-2 en 1-3 zijn gewoon grote persoonlijke fouten van Boilesen en Blind.

Maar dankzij dit verlies worden ze met beide benen op de grond gezet en kan Frank ze laten weten dat ze er wel wat meer voor moeten doen.

Die vijfde komt eraan.

En heeft niks met Ajax te maken dat ze een penalty moeten krijgen. Het is gewoon een pingel en daarvoor moet hij fluiten. Of het nou Ajax, Pec, Nec, Nac, PSV of weet ik veel wie is. Maar goed, niet gekregen en dan moet je gewoon door.

Ach, soms zit het mee, soms zit het tegen. Ajax heeft ook vaak een strafschop meegekregen terwijl hier geen enkele reden achter zat.

25 augustus 2014 om 23:03

Comred, bazel niet zo dom! Penalties worden Ajax juist heel vaak onthouden, zoek maar eventjes het Nrc onderzoek erbij. Notabene door een Rotterdamse journalist.

25 augustus 2014 om 23:28

Dat was afgelopen seizoen. Dat zegt niets over de afgelopen jaren.

26 augustus 2014 om 00:30

Dat was de afgelopen 2 jaar, maar dat terzijde. Ook zonder die penalty had Ajax op eigen kracht moeten winnen. Als je 63% balbezit hebt moet je daar meer mee doen en minder makkelijk goals weggeven.

26 augustus 2014 om 16:48

Journalist je zegt het zelf iemand die net zoals die commentatoren geen verstand van de regels hebben en Ajax heeft een penalty vaker mee dan dat de penalty Ajax onthouden wordt en als je dan op zo'n dom onderzoekje je leugens basseert dan ben je laag.

26 augustus 2014 om 20:17

gio1999

Voor je over laag begint, nogal een domme opmerking uberhaubt wat heeft dat er mee te maken? Sowieso heb je geen recht van spreken, zeker in de Kuip is Feyenoord de meest bevooroordeelde club van Nederland met afstand. Wat betreft onterechte penalties, en nogmaals zoek via foxsports die beelden terug en bekijk ze met een objectieve bril.

26 augustus 2014 om 20:21

Comred

Was inderdaad twee jaar geleden, maar die opmerking Ajax krijgt teveel penalties? Lachwekkend, als er een club amper penalties meekrijgt is het wel Ajax zie afgelopen zondag.

26 augustus 2014 om 20:28

Afca_godenzoon

Heb je helemaal gelijk in, maar het schoot bij mij het verkeerde keelgat in dat Comred beweerde dat wij teveel penalties meekrijgen. Terwijl we ze amper meekrijgen.

Ik lees alleen maar dat het onterecht is dat PSV heeft gewonnen, ja PSV was efficient in de counters maar mischien een idee om interessante dingen te posten voetbalzone?..

Wat zit Sigthorsson te blaten man? Hij werd daar licht aangeraakt en ging vervolgens met een overdreven val naar de grond. Misschien moet die jongen zich eens drukker maken om zijn spel en rendement, Kuipers floot gewoon prima afgelopen zondag, maar Sigthorsson verwacht natuurlijk wel dat hij in de Arena een penalty krijgt.

25 augustus 2014 om 21:43

Er wordt zelden een penalty gegeven in de Arena, dus zo natuurlijk is dat niet

@vossing: had ie dit voor de wedstrijd moeten zeggen????

25 augustus 2014 om 21:44

@ snooze

Ik ben je effe kwijt.... maak niet uit......

In de herhaling was t ook te zien dat Kuipers volledig goed zat met zijn beslissing. Verliezen is moeilijk.

25 augustus 2014 om 21:45

Je bedoelt als je dan met je ogen dicht kijkt? Rekik speelt niets van de bal man. Hoe duidelijk wil je het hebben.

25 augustus 2014 om 22:59

Rocco je hebt helemaal gelijk Sigthorsson heeft weinig techniek om de bal zover voor zich uit te spelen. Dan maar vallen, bedank Kuipers dat hij geen geel trok voor een schwalbe.

Sigi speelde goed, gedreven en actief! Absoluut penalty, Rekik raakt geen bal en vol erin hengsten.

zelfs zonder penalty hadden ze genoeg kansen om te scoren... Het is nu eenmaal gebeurd en als de scheidsrechter zo'n beslissing maakt moet je je erbij neerleggen en er verder niet over doorzeuren...
overigens kan je erover twisten of het een penalty was: rekik raakte sightorsson heel licht aan, maar de bal ook en sightorsson ging ook wel erg makkelijk liggen. Je kan hem geven, maar ik begrijp ook dat je door laat spelen.
Ik vond Kuipers een prima wedstrijd fluiten

25 augustus 2014 om 21:43

Eens rubentje, Ajax had meer dan genoeg kansen het af te maken. Het zat psv mee, kan gebeuren.
Maar daarom kan ik me nog wel voorstellen dat hij baalt, hij is sportman en wil winnen en hij heeft natuurlijk gelijk. Dit was een fout van Kuipers.

26 augustus 2014 om 10:05

Je noemt me een klein kind? Dat is gewoon uitschelden hoor.

Misschien moet jij de definitie van uitschelden eens op gaan zoeken.

De definitie van winnen mag je ook opzoeken, wat dat is wat Ajax niet deed.

Je kunt jezelf beter bezig houden met inhoudelijk reageren en niet alleen maar mensen persoonlijk af zitten te branden.

Je hebt verloren, deal with it!

Sigthorson heeft natuurlijk volkomen gelijk.
Hypocryt gelul van iedereen die iets anders wil zien dan de werkelijkheid natuurlijk. Op het middenveld krijg je voor excact dezelfde overtreding een directe vrije trap tegen, dus binnen de 16 een 100% strafschop.

Daarmee verliest Ajax overigens de wedstrijd niet, want uiteindelijk doen ze dat zelf en niet de scheidsrechter. Maar je kop in het zand steken slaat ook nergens op.

Overigens vond ik het bijzonder vreemd dat dit niet in de samenvatting te zien was bij de Nos.
Dat riekt naar censuur, want dit is niet een spelmoment dat je even over het hoofd ziet tijdens het monteren van de beelden.

25 augustus 2014 om 21:52

Raar dat het niet in de samenvatting zat, maar er was natuurlijk niets aan de hand.

26 augustus 2014 om 10:06

Oke. Mr. inhoudelijk.

Je ziet duidelijk dat sigtorson al valt voordat er contact is, rekik raakt de bal niet maar is alsnog een schwalbe want: hij laat zichzelf vallen.

25 augustus 2014 om 22:36

Misschien dat de NOS het niet liet zien omdat er te weinig tijd was. Er waren natuurlijk ook andere wedstrijden gespeeld en er moesten ook die drie doelpunten van PSV nog worden uitgezonden, afgezien van het doelpunt van Ajax...

Als ajacied vind k deze reactie triest. Ja hij kon hem geven maar hij kon hem ook niet geven. vond het geen duidelijke pingel.
Ajax moet vooral balen dat ze de wedstrjd zo naief uit handen geven.
Als je bij een 1-0 voorsprong zo naief voll op de aanval blijft spelen en zoveel ruimte blijft weggeven is het logisch dat je er zo uit gecountert word. in plaats van als kippen zonder kop naar voren te gaan hadden ze gedoseerder kunnen aanvallen, vooral als je weet dat de kracht van psv in de omschakeling ligt met depay en narshing.

25 augustus 2014 om 21:58

Gast dat was duidelijk een penalty. Fout van Rekik. Of het achteraf geleuter is of niet dat maakt niet uit. Penalty is penalty.

Was natuurlijk een penalty, maargoed, dat dwing je ook een beetje af. Als je zoveel kansen krijgt op een ruimere voorsprong bij 1-0 en ook om weer op voorsprong te komen met 1-1, maar je maakt ze niet; dan kan het erop gaan lijken dat je aan het zoeken bent. Sowieso krijgt Ajax niet vaak penalties.

Ach was wel een mooie pot, had allebei de kanten op kunnen gaan. Goede kansen gezien en veel persoonlijke fouten. Van Rhijn is Depay kwijt bij de 1-1 en op het moment dat ie em ziet lopen probeerde hij op een slakkengangetje nog bij te komen. Dan verdien je het ook niet om te winnen. Veltman die denkt Blind te helpen met Jozefzoon vlak voor de 3-1, maar loopt alleen maar in de weg.

Volgende keer beter.

Als ajacied zeg ik: terechte overwinning Psv, efficienter dan Ajax, zo simpel is het nu eenmaal. vitesse had hier ook in de arena kunnen winnen maar die benutte de kansen ook niet. doe je dat niet, verdien je niet om te winnen punt uit

Allemaal achteraf. Als Ajax de gekregen kansen had afgemaakt hadden we Ajax alleen in de ice bucket challenge 'verslagen'.

Het wordt zo langzamerhand carnavalesk (al weten ze daar in Amsredam niet zoveel van) met al die jankverhalen van ajax spelers.

Eerst Schone, daarna Klaassen en nu weer Sigthorsson. Wie volgt en gaat dat gezeik nog de hele week duren?
De enige die wel normaal kon reageren was Veltman. Maar van die jongen schat ik de intellectuele capaciteiten ook 3x zo hoog in als de rest.

25 augustus 2014 om 21:45

Ik wordt zo langzamerhand ziek van mensen zoals devolta, die niet willen begrijpen dat het voor de Ajax spelers frustrerend is als je beter bent, psv je wil oplegd maar uiteindelijk geflatteerd verliest. Dat moeten die gasten even verwerken.

25 augustus 2014 om 21:49

Dan moeten ze dat lekker binnen de groep houden en niet in de media. En ajax was niet beter dan psv. Ongeacht het resultaat.

Beide ploegen ongeveer evenveel evengoede kansen gehad. Psv schiet er meer in.

Wijnaldum was heer en meester op het middenveld.

25 augustus 2014 om 21:50

In Rotterdam zouden ze zeggen "geen woorden maar daden" ... Nu hebben ze dat in Eindhoven gedaan en zijn de verwende mannetjes gepikeerd

25 augustus 2014 om 21:54

Taco van der Velde, DE wedstrijdanalyst van VI, heeft in een audiofragment gezegd dat hij nauwkeurig alle kansen van beide ploegen had geteld.

Dat was 9 om 9.
En bij een gelijkle kansenverhouding wint de ploeg met de meeste kwaliteit altijd.

Ik snap dat gejank van de ajax spelers dus niet.

25 augustus 2014 om 21:54

Moet je nagaan hoe Vitesse zich voelde na de 4-1 verlies tegen Ajax... Die overwinning was pas geflatteerd.

PSV heeft de fouten van Ajax gewoon heerlijk afgestraft zonder genade!! Als Ajax dat deed in de eerste helft hadden ze wellicht gewonnen. Achteraf janken heeft geen nut

25 augustus 2014 om 22:03

Yep dat was ook zwaar geflatteerd, net als de overwinning van psv gisteren.
Ik ben de eerste om dat toe te geven, ik heb daar geen moeite mee.

Die taco van der Velde vergelijkt kansen op basis van een geluidsfragment, hahaha. Nee dat is lekker betrouwbaar want iedere kans is even groot, not.

Nogmaals, psv heeft verdiend gewonnen, maar tot de 1-1 was psv absoluut de onderliggende partij.

25 augustus 2014 om 22:18

Geflatteerd? Gewoon goed gespeeld en meer gescoord. Volledig terecht dus

25 augustus 2014 om 21:53

Voetbalzone die hakt gewoon interviewtjes van gisteravond in stukjes op en plaatst om de paar uur een nieuw berichtje. Of heb je dat niet door.

Heb de wedstrijd niet gezien maar zag net die situatie voorbij komen en duidelijk een penalty.

25 augustus 2014 om 21:59

Kijk dat stukje en kijk eens waar de bal heen gaat (spoiler alert: De zijlijn).
Tenzij Sightorsson een tikkie breed gaf op de buitenspeler die daar niet stond, was het echt Rekik die de bal raakte.

25 augustus 2014 om 22:12

Rekik kan nooit de bal raken met zijn linkerbeen terwijl hij voor zijn rechterkant ligt.

25 augustus 2014 om 22:21

@ Yamiown

Kijk jij het stukje nog maar is terug............. Sigthorsson word op het moment dat hij de bal raakt onderuit geschoffeld. Dus nogal logisch dat de bal een andere richting uitgaat dan de bedoeling was he.

Frank geef die jongens eens een consumptiebon, kunnen ze om een ijsje of zakje chips.... Wat een gejank achteraf! Als ze een penalty hadden gekregen had het mogelijk 2-2 geworden, of 4-2, of 2-4.... De wedstrijd is gespeeld, en er was een winnaar Vette Punt!

25 augustus 2014 om 22:10

Interview van vlak na de wedstrijd, die vandaag wordt uitgezonden.

Het was gewoon duidelijk geen penalty, ik snap niet dat veel Ajacieden daarover lopen te zeiken. Als het aan de andere kant was gebeurd denk ik dat veel Ajacieden het geen penalty vonden. Er was heel licht contact maar natuurlijk niet genoeg voor een penalty, Kuipers floot een prima wedstrijd.

25 augustus 2014 om 21:56

Dat was 100% een penalty. Als je dat geen penalty vindt dan heb je er geen verstand van. En Ajacieden zijn juist wel objectief. Als Veltman iets doms doet bv dan wordt hij afgezeken hoor door de aanhang.

25 augustus 2014 om 22:25

Vind jij het grootste deel van de Ajacieden objectief hier na de wedstrijd tegen PSV? Ik hoor veel dat PSV onterecht heeft gewonnen en dat Ajax veel beter was. Dat vind ik echt onzin, ik vond beide teams gelijkwaardig en PSV was scherper voor de goal. Dan heb je niet onverdiend gewonnen. En jij zegt nu wel heel stoer dat de mensen die dit geen penalty vonden er geen verstand van hebben maar kijk eens naar de reacties in dit topic. Het meerendeel vind het geen penalty en op Voetbalzone is het grootste deel van de leden Ajacied.

25 augustus 2014 om 22:27

Ik hoor alleen Ajacieden over het moment en dat ze het een penalty vonden, de meeste supporters van andere clubs vonden het absoluut geen penalty.

25 augustus 2014 om 22:41

Hoezo, heb jij ze dat allemaal gevraagd? Uiteraard zitten hier veel supporters van andere clubs, maar als het Ajax betreft zijn die over het algemeen verre van objectief.

25 augustus 2014 om 22:44

Er zijn heel veel Ajacieden die trekken het zich teveel aan want andere supporters van Ajax vinden. Die gaan dan dingen zitten zeggen in de trent van 'goh kijk eens hoe aardig wij eigenlijk zijn? We zijn niet allemaal zo'. Maar als je gewoon objectief naar die beelden kijkt dan is het gewoon een penalty. Boeit mij helemaal niet of Ajax terecht verloren heeft of niet. Gaat er om dat het wel een penalty was. En nee natuurlijk vinden meeste andere supporters van andere clubs het geen penalty. Die hebben zo'n ontzettende hekel aan Ajax dat ze niet normaal kunnen kijken naar spelsituaties.

Veel Ajax supporters die zijn niet voor Ajax omdat ze uit de omgeving van Amsterdam wonen maar voor het voetbal zijn waar Ajax voor moet staan. Mooi, technisch verzorgd aanvallend voetbal. Veel Ajax supporters kijken ook vrij klinisch naar het spel van Ajax. Supporters van andere clubs zoals Feyenoord en PSV die komen vooral uit de directe omgeving en boeien het niet hoe hun club wint als ze maar winnen. Dat vind ik niet negatief ofzo dat moet je lekker zelf weten.

Maar het was echt een penalty. Je mag het van de Ajax haters niet zeggen want het wordt gelijk uitgelegd als een excuus zoeken voor de nederlaag. Ik hoor toch iedereen meer over de dekkingsfouten achterin bij Ajax dan die penalty hoor van de Ajax fans. Maar dat allemaal is niet een reden dat je niet zou mogen zeggen dat het geen penalty zou zijn. Dat slaat namelijk nergens op.

25 augustus 2014 om 22:09

Bij VI drie wijze mannen die niet voor Ajax zijn vinden het een strafschop.
Je kun de overtreding zo in de scheidsrechterscurcus doen, strafschop.
Hoe kan Rekik met zijn linkerbeen nou de bal spelen terwijl hij voor zijn rechterbeen ligt. Zo neem je altijd de aanvaller mee verplaats de bal.

Niet zo blijven zeuren hoor! Aan het eind van het seizoen kun je dat soort momenten tegen elkaar wegstrepen. Hoe vaak mot dat nog herhaalt worden.

25 augustus 2014 om 21:55

Dat zeuren blijft sowieso totdat spelers en/of trainers tijdens de wedstrijd een video scheidrechter mogen inschakelen. Zoiets zou de sport eerlijker maken en sowieso het gevoel van oneerlijkheid (waardoor we dit gezeur nu mogen lezen) verminderen, omdat ze het dan zelf meer in de hand hebben en het niet (zoals nu) kunnen afschuiven op de scheidsrechter.

Rare titel. Sinds wanneer is Ajax een synoniem voor Sigi? Nu lijkt het alsof de hele club baalt.. Hoe dan ook: PSV begint altijd goed aan het seizoen, wordt overal getipt als grote/grootste titelkandidaat en in de loop van het seizoen draait dat, de laatste jaren, weer om in ons voordeel. Jammer dat we verloren hebben, maar ik maak me niet druk. En als ik me al ergens druk over zou maken, dan is het over Ajax spelers die zoals Sigi nu over dat moment blijven praten, terwijl ze het zelf in de eerste helft af konden maken, ze de tegengoals te makkelijk weggeven en daarna een grote kans missen om op 2-2 te komen. Kijk in de spiegel en wees kritisch op jezelf in plaats van te blijven hangen in een momemt waar je al dan niet benadeeld kan zijn..

Zielig dat ie daar nu nog over gaat zeuren, vaak genoeg mee gehad

ja hoor jongens. het is een strafschop. we maken er gewoon van dat jullie met 2 -3 hebben verloren.

25 augustus 2014 om 23:11

2-1, wedstrijd op slot.

Krijgen we nou elke Ajax-speler die even mag zitten miepen? Dit moet je toch niet willen, ook als Ajax niet! Maakt een zeer amateuristische indruk, het wordt bijna lachwekkend. Steek hem in je zak en richt je op Groningen.

Och och dit was te verwachten. Ajax was volgens schone vele malen beter. Nu moet die sigthorson weer een penalty krijgen. Wat is t volgende was de goal van onze Memphis buitenspel ? Of maakte onze Jozefzoon hands ? Dit is zo kinderachtig we hebben terecht gewonnen. Ik snap de frustratie maar houd deze dingen voor jezelf. Je zit Ajax en jezelf in slecht daglicht door dit soort opmerkingen.

25 augustus 2014 om 22:02

PSV heeft inderdaad terecht gewonnen. Daar is geen discussie over mogelijk. Ajax en Ajacieden moeten naar zichzelf kijken. PSV had de eerste helft moeite in de wedstrijd te komen, maar herstelde zich in de tweede helft uitstekend. Cocu bewees inzicht te hebben door zijn spelers nogmaals op de snelheid van Narsingh te wijzen, hier wist Ajax onvoldoende op te anticiperen en daarom verloren we. Niet om dat moment waar Sigi naar de grond ging, tactisch lag Ajax al op de grond..

Al die mensen die op eens klikken... Ga huilen man, als je chagrijnig bent als scheids geef je hem, maar je kunt hem ook niet geven. Als het bij PSV was gebeurt vond Sigthorsonn het waarschijnlijk geen penalty

Ik vond t geen penalty. Gebeurde te weinig om er een te geven. Het maakt ook niet meer uit. Wedstrijd is gespeeld. Dat de spelers zich nu maar weer bezig houden met Groningen uit.

Natuurlijk had de wedstrijd anders kunnen verlopen, als het iets had meer had mee gezeten voor Ajax Daar is dit moment het perfecte voorbeeld van, Maar uiteindelijk is PSV efficiënter en is winst voor de Eindhovenaren terecht. Laten we als Ajax-zijnde ons concentreren op de rest van de competitie in plaats van ons te focussen op iets waar je geen invloed meer op hebt.

Als als als , lekker maar we hadden het gewoon af moeten maken.
Niet zeuren achteraf als we winnen zal je niks horen en nu wel. Iedereen verspilt zijn punten en in mei worden de prijzen verdeeld.

Wanneer teams het moeilijk heeft hebben zie je spelers altijd makkelijk naar de grond gaan in en rondom het strafschopgebied. Gisteren ook weer. Bij het minste contact gretig naar de grond. Misschien geen schwalbe, maar wel heel makkelijk vallen van Sightorsson.
Kuipers had hem kunnen geven, maar het is ook zeker te begrijpen dat hij door liet voetballen. De enige fout die hij gisteren misschien heeft gemaakt is om Klaassen in de eerste minuut niet meteen een gele kaart te geven voor het onderbreken van een veelbelovende aanval (hoor ik vreemd genoeg niemand over). Maar daarvan was het ook te begrijpen dat hij alleen een vrijetrap gaf.

25 augustus 2014 om 22:36

Terechte opmerking bosche bol, die overtreding van Klaassen was geel. Ik ben de eerste om dat toe te geven.

25 augustus 2014 om 22:56

Nou, dan was de wedstrijd natuurlijk ook veel anders verlopen. Met al geel op zak had Klaassen was hij wat van slag geweest en had hij die bal nooit zo op El Ghazi gegeven bij de 1-0

Natuurlijk onzin, maar als over elk moment in een wedstrijd waar de scheids een andere beslissing had kunnen nemen, er achteraf zo over gehuild moet worden, dan kunnen we tot de volgende Ajax - PSV bezig blijven.

Overigens speelde Rekik de bal en de man op hetzelfde moment.

http://oi59.tinypic.com/2vl5nxu.jpg

Je kan hem geven en je kan hem niet geven. Net zoals de gele kaart die Klaassen had kunnen krijgen. Bij beide is het begrijpelijk dat ze niet gegeven zijn. Niet meer over huilen en door naar de volgende wedstrijd.

Dit is geen penalty. Ten eerste is de overtreding echt veel te licht. Daarnaast als je al ziet hoe overdreven Sightorsson valt, die was echt op zoek naar een goedkope penalty. Gelukkig trapt Kuipers daar niet in.

25 augustus 2014 om 22:14

Ik ben het met je eens dat dit geen pingel hoort te zijn. Sigi is een grote jongen en moet dit toch wel aan kunnen zonder naar de grond te gaan? Ik vind pingels bijna nooit terecht, omdat de overtredingen die pingels opleveren vaak minimaal zijn. Doe mij maar alleen pingels bij duidelijk harde overtredingen in plaats van de grens onduidelijk laag te leggen.. Ook als het, zoals afgelopen weekend, in het nadeel is van mijn club. Ik vind dit geen pingel, net als ik de overtredingen van Ajacieden in de CL vorig seizoen ook vaak geen pingel vond. Kleine overtredingen, waar echte mannen niks van voelen en doorlopen, die zwaar bestraft worden.. Verhoog gewoon de grens om een pingel te geven, dan zijn we met zijn allen ook vaker verlost van dit soort huilmomenten..

25 augustus 2014 om 22:51

Gast dat was gewoon een penalty. Sigthorson probeert erdoorheen te komen en Rekik die laat hem struikelen. Dat heeft toch geen ene reet te maken met de manier waarop jij vindt dat de spelregels moeten zijn?

Ach, daar gaan we weer! Het zal allemaal wel weer zo zijn. En nu zal Kuijpers dan wel geschorst gaan worden.

Hilarisch dat Ajax nergens over mag klagen, terwijl ze in onafhankelijke onderzoeken van kranten het meeste pech hebben met pingels wel of niet. Dat PSV-ers blijven zeggen dat Rekik de bal raakt is vreemd, want dat doet hij dus juist niet. Of het een pingel was kan je over twijfelen, maar de redenatie bij al de haters snap ik niet.

Ach donder toch op Sigþórsson. Jij had gewoon beter moeten spelen waardeloze zak. Ga niet lopen mieten met je penalty. En dan was het 2-3 geweest en hadden we nog verloren. Ik zou blij zijn als je opzout bij ons want je bent het Ajax shirt niet waard!! Ga voetballen!!!

25 augustus 2014 om 22:38

Jij bent niet helemaal goed natuurlijk. Iemand speelt alleen goed als hij scoort?
Nou, dan speelden er gisteren 18 slecht.

Rekik ging voor de bal raakte hem ook daarna kwam sightsorsson tegen hem aan en viel. Dus geen penalty. Tuurlijk gaat hijzelf zeggen dat hij niet vanzelf viel.

25 augustus 2014 om 23:46

Natuurlijk gaat hij niet zeggen dat ie vanzelf viel. Ajax probeerde van PSV te winnen omdat PSV voor lag, Maar dat lukt dan niet en dan gaat Ajax penalty's proberen te krijgen. PSV heeft verdient gewonnen van Ajax.

Ik vind dat mijn club ajax niet zo naar excuses moet zoeken en het verlies gewoon als een man moet accepteren. Van PSV kan je best een keer verliezen. Dit was gewoonweg een te licht vergrijp voor een penalty, en daarnaast dook sigthorsson wel erg vreemd.

Media zijn ook vermoeiend zeg. Waarom wordt dit moment er meermalig uitgehaald en zoveel andere soortgelijke momenten uit andere wedstrijden niet?

Lachwekkend. Een penalty. Tuurlijk. In NL spelen we praktisch zaalvoetbal.

beelden teruggekeken en vanachter het doel raakt rekik eerst de bal. vanuit het oogpunt van kuipers zou het meer op een strafschop moeten lijken maar hij moet inderdaad in een split second beslissen.

kuipers heeft het gelijk aan z'n zijde maar rekik mag natuurlijk nooit dit risico willen lopen op de manier waarop hij inkomt.

de opmerkingen hier dat het een schwalbe was is natuurlijk onzin, hij wordt wel degelijk meegenomen in de tackle en kon ook geen kant op.

Het was idd een penalty, maar lekker belangrijk. Kampioen worden we toch wel zelfs als worden we benadeeld. Gelukkig hebben we daar kwaliteit genoeg voor. Niet zeuren, accepteren en kijken naar de volgende wedstrijd.

Schone : we waren veel beter......
Klaasen : zo onterecht ..... hun maken ze wel en wij niet
Sigtorsonson : dankzij de scheids verloren
Veltman : we stonden vaak 1 tegen 1 ..............( bij de eerste psv goal 3 tegen 2 en bij goal nr 2 en 3 was het beide 2 tegen 1

Gelukkig besefte de verlosser zelf wel dat het een terechte nederlaag was.

25 augustus 2014 om 23:05

Ach,gelukkig zien de spelers die op het veld stonden dat de mogelijkheid er was om deze wedstrijd net zo goed te kunnen winnen want anders gooi je na 3 wedstrijden al de handdoek in de ring. Die bluf en het zien van de mogelijkheden...dát zijn de redenen waarom Ajax aan het einde van de reeks steeds met de schaal stond. Dus ik vind het allemaal prima.

Slechte verliezers in Amsterdam..
En dan nog gaan wijzen naar de drie sterren, alsof de drie sterren ook maar iets met deze (niet eens terechte) penalty claim te maken hebben. Je kunt beter boos zijn op Moisander die een mega kans mist en drie keer een doelpunt niet kon voorkomend

Tja, het lijkt er wel een beetje op dat dit moment veel meer aandacht krijgt dan het moment dat, bijvoorbeeld, Sigthorsson rood had moeten hebben tegen AZ (eerste geel had al rood moeten zijn en een tweede gele kaart had hij moeten krijgen voor een schwalbe). Dat zou die wedstrijd ook enorm kantelen.

ADO heeft verloren door de scheids tegen Feyenoord, Twente is benadeeld tegen Nac, Ajax nu (in veeeel mindere mate)... Iedereen komt aan de beurt. Dan mag men klagen, maar dat helpt niet. Roda had vorig seizoen volgens mij 6 rode kaarten geseponeerd zien worden...

Soms zit het mee en soms zit het tegen...alleen schijnen sommigen er beter mee om te kunnen gaan...

Dit is toch niet meer normaal. Ajax heeft verloren deal with that. Soms win je en soms verlies je dat is voetbal.

Laten we in godsnaam niet zo janken over de vermeende penalty. Het wordt tijd dat die voetballers zich eens niet als ballerina's gaan gedragen.
En graag meer scheidsrechters als Kuipers. Geen thuisfluiter, fluit een wedstrijd niet kapot en voelt het spel heel goed aan.

Geen slimme actie van Rekik, al speelde hij ook de bal volgens mij. Echter door zijn manier van verdedigen kan je een scheidsrechter wel in de verleiding brengen om een strafschop te geven en wss een gele kaart. Sta je wel met 10 man en wss 2-0 achter, einde wedstrijd. Moeten er ook niet meer van maken dan dat het is. In Engeland word er niet voor gefloten denk ik zo... Stevig verdedigt, met wel wat risico.

Rekik schoot ook 1x de bal weg toen wou Kuipers ook geel geven maar zag dat het Rekik was en gaf hem toen niet. Maar ja de tweede helft gezien terecht verloren slecht verdedigd maar we hadden het al af moeten maken

25 augustus 2014 om 23:31

Denk je nou serieus dat Kuipers zo'n wedstrijd partijdig gaat fluiten ? Anders had hij Blind ook wel geel gegeven.

http://oi59.tinypic.com/2vl5nxu.jpg

Bal en man tegelijk. Niet slim van Rekik, makkelijk gevallen van Sigtorsson.
Net zoals dat Klaassen in de eerste minuut geen geel krijgt valt deze beslissing van Kuipers ook te begrijpen. Wedstrijd goed aangevoeld.

Tsja, dat is nou eenmaal voetbal. Je krijgt ze mee, of niet, het gebeurd nou eenmaal. En natuurlijk blijft het vervelend als het een echt penalty is, maar Ajax had gewoon moeten scoren met de velen kansen dat ze hebben gehad.
Wat ik wel heel vervelend blijf vinden in voetbal. En of het nou gisteren met Ajax - Psv was, of de velen anderen wedstrijden, dat Scheidsrechters heel vaak geen penalties durven te geven in een wedstrijd. Of veels te vaak met thuis voordeel een penalty geven.

In (bijna) elke wedstrijd zitten wel momenten waarover je kunt twijfelen. Nu gaan de Ajacieden hierover lopen janken, maar ik kan me ook nog een wedstrijd herinneren dat een PSV er een stomp in zijn maag kreeg of waarin Enoh een zuivere rode kaart had moeten krijgen tegen PSV. Deal with it. Ik vond het te licht voor een penalty, maar ik kijk door een gekleurde bril. Feit is dat Ajax verloren heeft en, naar mijn mening, terecht.
Jammer dat dit soort onzin grootuit op deze site terecht komt.

25 augustus 2014 om 23:29

Stomp in de maag en een overtreding dat pas na een herhaling duidelijk wordt zit natuurlijk een wereld van verschil in. Voor de rest ben ik het wel volledig met je eens.

26 augustus 2014 om 01:00

Dat was Afellay toen die een stomp in zijn maag kreeg en toen gelijk een elleboog terug gaf. Jammer genoeg werd Afellay toen een tijd geschorst en Enoh niet.

Kom nou zeg. Je trekt 1 van de beste scheidsrechters ter werels in twijfel omdat ajax zich een slechte verliezer toont hier. Je bent titelkandidaat onderga dit dan zoals het hoort. En leg je hier lekker bij neer

Het was onmogelijk te zien voor Kuipers dit, wat een zwak gedrag van Ajax om er nu weer over te beginnen. Ze hebben verloren door de Boer. Hij had nooit van Rhijn EN Boilesen op moeten stellen als ze beide blijkbaar nog niet helemaal fit waren en na 50 minuten niet meer konden.

Penalty ofniet. Dan zal t zeker anders zijn gelopen! Maar als die Boilesen en Van Rhijn zo opgesteld staan bij een counter verdien je niet eens te winnen! Ik baal als Ajacied, maar het is net zo goed de schuld van Boilesen en Van Rhijn dat we verliezen! Hier moeten ze weer van leren en vooral beter naar hun lichaam luisteren, niet als een gek alleen maar aanvallen. Hopelijk leren ze ervan. Het veldspel was voor derest prima. Ik had nog meer gebaald als we ook nog helemaal weggetikt waren!

Jongens kop op man.. ik ben voor ajax ik vond het ook een penalty die krijgen we niet nou helaas.. maar om nu elkaar te gaan bashen kom op zeg.. psv heeft gewonnen helaas voor ons dat zij de kansen er wel in rammen.. 1e helft was duidelijk voor ons(ajax) ma de 2 helft ginf gelijk op.. we hebben geboeg kansen gehad om 2 of 3 0 er van te maken en doe je sat niet dan krijg je de deks op je neus..ik ben ook voor een nieuwe spits, maar t moet er wel 1 zijn die in t plaatje past.. ik vertrouw gewoon op ons technisch hart komt allemaal goed jongens.! En psvers gefeliciteerd met de overwinning.!

Scheelt uiteindeljk toch 6 punten. En als je bedenkt dat het tussen Ajax en PSV zal gaan dit seizoen toch wel een weg belangrijke beslissing...

Ik vond kuipers goed fluiten heel de wedstrijd maar dit was wel zeker een penalty maar gebeurd is gebeurd

Als je die penalty mist krijg je een heel andere wedstrijd, toch?

Al dat gezeur over een penalty. Ajax heeft de wedstrijd terecht verloren door kinderlijk eenvoudig verdedigen. Het blijft onbegrijpelijk hoeveel ruimte Narsingh van Boilesen kreeg.

Please.. Je bent prof, dus pak je verlies. Altijd maar excuses en praatjes (sommige clubs/spelers wat meer dan andere). Gewoon de tegenstander feliciteren en verder gaan zou de gemiddelde profvoetballer sieren, maar gezien het feit dat deze een IQ heeft wat overeenkomt met de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom horen we meestal alleen maar dit soort domme verhalen..

Naar het schijnt zijn morgen bij alle Ah's in Amsterdam en omgeving de tissue's in de aanbieding.
Shit wat onzin, wanneer een ander dit overkomt moeten die niet zeuren en klagen. maar nu het daar gebeurd is de wereld te klein.f de boer had het juist je verliest omdat mijn backs zoveel opkwamen terwijl ze terug kwamen van blessure..niet door een scheids heel slap

Heeftbhet hele elftal nou zijn zegje mogen doen hier? Zo ja, op naar het volgende voetbalweekend.

Tja op een handvol wedstrijden heb je altijd wel welles/nietes discussie bij strafschoppen. Feit blijft dat bijvoorbeeld tegen Vitesse een handsbal van Boilesen over het hoofd gezien schijnt te zijn (als stadionganger was het me ontgaan). Dit incident kon ik moeilijk beoordelen, als TV kijker zie je dat toch beter. In het stadion schreeuw je ten alle tijden voor een strafschop, zelfs als er weinig aan de hand is.

Of het er een was doet er ook niet toe, de wedstrijd is gespeeld en klaar daarmee. Er zullen er ongetwijfeld nog wel weer een handvol dingen over het hoofd gezien worden, soms ten nadele en soms ten voordelen. Laatste 4 jaar is Ajax kampioen geworden ondanks dat onderzoeken uitwezen dat Ajax door arbitrage eerder benadeeld als bevoordeeld was. Je moet er dus gewoon voor zorgen dat zo'n incident je wedstrijd niet kan maken of breken. Dat is slechts in een enkel geval onmogelijk, maar meestal laat je het vaak ook elders liggen. Zo ook zondag, waar we gewoon dat duel al na 50 minuten lang en breed beslist hadden moeten hebben. Daarna krijgen we ook nog kansen op de gelijkmaker en werd geloof ik de lat ook nog geraakt.

Zondag is geweest, op naar de volgende zondag want dan moeten we naar Groningen. Er is nog helemaal niks aan de hand, we verliezen in speelronde 3 van een concurrent (nooit leuk, maar toch liever dan een complete blamage tegen een middenmotor) en voor het eerst in 25 duels. We spelen prima voetbal en hebben een lastig programma waarin je vooraf al kunt aanzien komen dat er zeer waarschijnlijk punten blijven liggen. Wie het laatst lacht, lacht het best. En wanneer we deze groep bij elkaar houden en deze lijn doortrekken, dan ben ik ervan overtuigd dat wij lachen aan het einde van het seizoen.

26 augustus 2014 om 02:17

Adzevedo, prima voetbal? Laat me niet lachen. Tegen Vitesse hadden we al het geluk van de wereld. Tegen Zwolle waren we kansloos, Tegen de Philips Sport Vereniging anticipeerde onze verdediging slecht op de bevliegingen van Narsingh. Ik vraag me in alle redelijkheid af met welke opdrachten De Boer een speler als Boilesen het veld in stuurt wanneer hij weet dat Narsingh de directe tegenstander van Boilesen is? Ajax kreeg een les in countervoetbal en werd overklast door twee geniale momenten van Narsingh. Wanneer dit elftal zo naïef blijft verdedigen pakken we dit seizoen geen enkele prijs.

26 augustus 2014 om 03:23

PEC - Ajax was voor de JC Schaal, waarbij ik me echt dood ben geschrokken. Extreem veel balbezit, laag baltempo, geen kansen creëren, en slordig verdedigen. Dat leek erg op hoe Ajax de laatste fase van vorig seizoen stond te voetballen.

Hoewel er nog altijd alles behalve goed verdedigd wordt gaat het op veel andere verzetten toch echt veel beter. Ik zie hoger baltempo, ik zie durf en lef en kijk naar leuke wedstrijden van mijn club. Dan verliezen we van PSV en lees ik plotseling alsof we een vreselijk slechte wedstrijd hebben gespeeld. In tegendeel zelfs, pas in de 40ste minuut zag ik Ajax voor het eerst een bal inleveren waar geen gedachte achter zat, een harde trap van Cillessen naar voren. Daarvoor overklaste Ajax PSV in het combinatie en positiespel. Na rust kon Ajax niet meer hetzelfde opbrengen, en dat eiste vooral zijn tol in het door dekken en aansluiten van de linies. Boilesen en Van Rhijn waren de dupe, ze hadden de energie niet meer wat ten koste ging van het verdedigen. Dat mag natuurlijk nooit gebeuren op posities waar verdedigen de prioriteit heeft.

Tegen Vitesse hadden we het nodige geluk, tegen PSV de nodige pech. Jammer, want deze topper hadden we niet hoeven te verliezen. Het duel verzuimt tijdig te beslissen en loopt achterin in de val van Psv. Het is een dure les, maar hopelijk een leerzame. Tegen veel clubs kom je ermee weg om ze in een helft 3 kansen cadeau te geven, maar tegen dit PSV is dat dodelijk en zo bleek.

Ik zie in ieder geval wel een stijgende lijn in het spel van Ajax, ondanks de nederlaag. We spelen beter, maar ook tegen een betere tegenstander. Jammer, maar geen reden om de schepen te verbranden. De uitslag bepaald helaas voor een groot deel de stemming op VZ, PSV supporters zijn euforisch en Ajacieden plotseling lichtelijk aangeslagen. Begrijpelijk, maar we zagen vooral in de topper wat we al wisten. De verdediging van Ajax is te kwetsbaar, maar is als ploeg voetballend verder als Psv. PSV heeft de individuele kwaliteit en klasse, en daar maakt ze goed gebruik van op de counter.

Als Ajax de huidige lijn doortrekt en ook weer naar kunnen gaat verdedigen dan komt het wel goed. De afgelopen weken is de samenstelling nogal veranderd in de basiself. Wanneer het elftal een paar weken verder is komen er meer vastigheden in het team en worden de automatismen beter. Als we met 1-0 hadden gewonnen was het een en al blijheid en vrolijkheid, nu zou het plotseling allemaal sober en treurig zijn. Nee, ik ga niet met die euforie of depressies, ik zet het liever in perspectief.

En maar zeuren. Niet over alle gemiste kansen praten de dag erna, nee over een niet gegeven penalty waarbij ik denk dat hij hem niet moest geven. Wel een twijfelgeval natuurlijk, lastig te beoordelen.

26 augustus 2014 om 05:22

Het was niet moeilijk!. Een zuivere penalty. Waarom zo moielijk? Iedereen kon het zien!

Kuipers was bezig tegen het publiek aan fluiten. Even daarvoor kreeg tot tweemaal toe Willems geen gele kaart terwijl het publiek hierom vroeg en ook de meeste scheidsrechter er een had gegeven.

27 augustus 2014 om 12:48

nee het was geen penalty in mijn opzicht. Sigthorsson zoekt dat been op en gaat makkelijk vallen. en je kunt wel dom over die scheids gaan beginnen maar Ajax moet eens even in de spiegel kijken waar het is mis gegaan, jij weet ook wel waar. de afronding voor de goal.

27 augustus 2014 om 21:18

Nee, het was de restverdediging tijdens aanvallen de 1-1 valt doordat linksachter Boillsisen ingooit en dan zie je Blind en Moisander beiden diep gaan. Dat is de snelweg klaar leggen voor Narsingh om er hard overheen te rennen.!

Ach.. dat is de charme van het voetbal. Soms heb je geluk, soms heb je pech in dit soort situaties.

Of het nu wel of geen pingel was zal me nu worst wezen.
Kuipers geeft m niet.
Al ze gewoon achterin fatsoenlijk hadden verdedigt en de kansen voorin hadden afgemaakt hadden we gewonnen.

Mijn conclusie:
Goede pot voetbal maar helaas verloren.
Nog 31 wedstrijden te gaan.

Proficiat psv.

26 augustus 2014 om 08:14

Ik word een beetje moe van deze argumenten. Ja de wedstrijd is gespeeld. Misschien verdiend gewonnen door psv, misschien niet. En het seizoen is nog lang. Maar daar gaat dit artikel niet over mensen. Dit artikel gaat over wel of geen pingel. Het wordt echt een kansloze discussie als er vanalles wordt bij gesleept. Jammer dat er niet een beetje beter kan worden gediscussieerd.

Wederom genoeg kansen gehad om de wedstrijd op slot te gooien en ook nog om op gelijke hoogte te komen na de 1-2. PSV heeft Ajax gewoon heel goed weg gecounterd de 2e helft. Ajax speelde voornamelijk de eerste helft aardig voetbal en dan kan je een keer tegen zo'n uitslag aanlopen buiten het feit dat het dramatisch verdedigd was

had gemoeten maar psv heeft terecht gewonnen

100% geen penalty vanwege het feit dat het contact zo licht is dat je door kan gaan en als je dat doet en je haalt er geen voordeel uit krijg je een penalty, maar wat deed Kolbein die gaat meteen liggen terwijl hij ook nog voor de bal had kunnen gaan dat is ook wel een Schwalbe Rekik raakt hem maar hij wilt duidelijk een penalty forceren en dan spreek je van een Schwalbe.
Verder is dit echt wel een terechte uitslag PSV had in het begin ook super veel kansen en daarbij komt nog eens dat Ajax voor weing gevaar zorgde met veel balbezit en PSV voor veel gevaar zorgde met weinig balbezit kortom PSV is de terechte winnaar, want het gaat erom wat je met de bal doet en niet hoeveel je de bal hebt.

als hij niet zo gemakkelijk gevallen was had hij het kuipers het een stuk moeilijker gemaakt..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren