Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong neemt Ajax-fans niets kwalijk: ‘Logisch dat ze naar huis gingen’

Laatste update:

Siem de Jong nam zondag afscheid van zijn oude publiek bij Ajax. De aanvallende middenvelder speelde jaren in Amsterdam en groeide er uit tot aanvoerder. Na de verloren wedstrijd tegen PSV kregen de fans de gelegenheid De Jong nog een laatste keer uit te zwaaien, maar niet iedereen was daarvoor blijven zitten. De Jong kon het ze niet kwalijk nemen, zegt hij.

/

“Het is vaker een discussie wanneer het uitzwaaien moet plaatsvinden. Achteraf kun je zeggen dat het op een ander moment had gemoeten, maar ik ben blij dat ik hier was. Ondanks de nederlaag bleven veel mensen zitten. Het is ook wel logisch dat fans naar huis gingen. Zoiets gebeurt ook na een overwinning”, aldus De Jong in gesprek met Ajax Life.

De 25-jarige ex-Ajacied vond het bijzonder om nu eens zelf het middelpunt van de belangstelling te zijn. In het verleden zag hij tal van teamgenoten uitgezwaaid worden, na een meer of minder succesvolle periode bij de club. De lovende woorden van trainer Frank de Boer raakten hem het meest, zegt hij. “Als de trainer over je spreekt en alle prijzen opsomt, doet dat wel iets met je. Hetzelfde gebeurt als het hele stadion je naam roept. Dan krijg je toch een beetje kippenvel.”

Denk je dat Siem de Jong in de toekomst nog eens terugkeert bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was natuurlijk het best geweest als het voor de wedstrijd was gebeurd.

25 augustus 2014 om 13:13

Precies, waarom gebeurt dit niet? Lekker je oude publiek nog even opzwepen voor de match. Het geeft waarschijnlijk een heerlijke boost voor de spelers en de supporters.

25 augustus 2014 om 13:21

Zo ging het ook altijd bij Feyenoord, voor de wedstrijd, met alles wat je zegt mbt boost.
Ik kom er al jaren niet mee, zo af en toe nog eens, zoals gisteren, maar zo werkt het wel.
Na de wedstrijd gaan mensen gewoon naar huis.
Smetje op de organisatie.

25 augustus 2014 om 15:17

Je komt er al jaren niet meer, maar gisteren wel. Uuuuuuuhhhhhhhhhhhh, oké.

Verder logisch inderdaad dat niet iedereen zin heeft om nog even vrolijk te doen na zo een gevoelige Nederlaag. Bij welke club dan ook, dat trekt niet iedereen.

25 augustus 2014 om 17:02

Wat vond je vroeger nou zo lastig aan begrijpend lezen? Wellicht dat ik je kan helpen.

Groetjes,

een bezorgde Repsaj

25 augustus 2014 om 18:45

Met Greg, Vurnon en Vertonghen was dat wel het geval als ik me niet vergis, in de rust.
Stekelenburg dacht ik ook, maar het is wat verwaterd dus ik kan me vergissen.

Het is natuurlijk jammer, sommige moeten natuurlijk de moraalridder uithangen hier.
De mensen zitten met de pest in hun lijf na zo'n nederlaag.

25 augustus 2014 om 20:05

Alles staat of valt met de uitslag. Mijn humeur was ook totaal 0 dus ben ook weggegaan. Sorry Siem!
Kan me nog het afscheid van Petterson, jonk en Bergkamp herinneren. Was ook na de wedstrijd volgens mij. En toen bleef ook iedereen. Maar voor de wedstrijd zou inderdaad een goede optie zijn

25 augustus 2014 om 13:58

Mijn gedachte precies. Ik ben geen fan van de Jong, maar hij heeft veel voor Ajax betekend en stond er altijd, ook als hij werd misbruikt op mindere posities. Altijd vol vechtlust, winnaarsmentaliteit en zonder meer één van de beste koppers die de eredivisie heeft gehad de laatste jaren.

Voor de wedstrijd is veel logischer, dan loop je ook niet het risico dat zo'n afscheid wordt overschaduwd door een verliespartij.

25 augustus 2014 om 15:00

Typisch ajax. Natuurlijk zou het niet beter zijn geweest voor de westrijd, er is toch geen tijdstip om respect te tonen of wel soms? Ajax fan ben je toch samen bij winst of verlies? Ik was en zou nog steeds een grote Ajax supporter zijn als de zogenaamde neppe fans van tegenwoordig niet bestonden..begrijp me niet verkeerd maar ik vind het jammer voor Ajax als club en vooral de spelers, hun zijn nog de enige waar ik respect voor heb bij alles wat Ajax heet.

25 augustus 2014 om 15:19

Ach ja, het is typisch Ajax. Want mensen bij Feyenoord en PSV zijn oh zo anders. Potverdikkie wat een niveautje weer Black-Dx-Tar.

25 augustus 2014 om 15:49

Dus als ik het goed begrijp was jij een Ajax-supporter maar door zogenaamde neppe fans ben jij geen supporter meer? Interessant... Ik neem aan dat jij jezelf dus ook rekent tot die neppe fans?

25 augustus 2014 om 16:09

Ajax supportertjes verpesten het voor hun clubje en moeten eens keertje in de spiegel gaan kijken en wanneer komen ze jou eens positiev in het nieuws??? Het is altijd een schande om nieuws te lezen wat betreft Ajax supporters en elke keer maar weer...ff serieus worden jullie niet moe van jullie zelf?

25 augustus 2014 om 16:09

Positief*

25 augustus 2014 om 16:44

@ black-tie

Ga toch weg man. Nepsupporter!

Fan van een club ben je in goede en slechte tijden. Ondanks de mafketels om je heen. Daar laat jij je club voor in de steek!

25 augustus 2014 om 16:56

Ik ben juist een echte supporter. Als er geen sprake van respect is bij de fans richting hun clubje, tegenstanders en zelf spelers dan gaat het te ver voor mij. Ik heb respect voor mezelf en iedereen om mij heen. Dat moet iedereen hebben volgens mij, ben nooit een meeloper geweest en zal dat nooit worden bij deze.

25 augustus 2014 om 16:59

Ik word moe van figuren zoals jij...
Wat probeer je nou duidelijk te maken? Dit heeft totaal geen betrekking tot het onderwerp. Maar blijkbaar ben jij een van die figuren die elke gelegenheid, te pas en onpas, aangrijpt om je gal te spuwen over Ajax-supporters. Maar vergeet niet dat er over het algemeen 2 clubs betrokken zijn bij incidenten, dus waarom krijgen enkel Ajax-supporters de schuld? Ik wil hier zeker niet beweren dat Ajax-supporters heilig zijn, maar andere supportersgroepen zijn dat zeker ook niet.
Kom al helemaal niet met onzin als: "Ik heb respect voor iedereen om mij heen." Spreek dan niet zo denigrerend met je "supportertjes", en "clubje". Walgelijk

25 augustus 2014 om 17:25

Sorry hoor maar ben ik soms vergeten de regels te lezen van hoe iemand een eigen mening mag geven? Enfin! Davy Klaasen ik mag jou wel maar je begint aan mijn zenuwen te werken, voor mij maf onze Frankie jou ook wisselen voor ene andersen als je je zo blijft misdragen of voel je je soms niet lekker? Grapje man...en je heb gelijk ;-)

25 augustus 2014 om 18:48

Haha ga toch weg, er komt nagenoeg nooit een supportersschare positief in het nieuws omdat dit niet interessant is voor de media.

25 augustus 2014 om 20:01

@ remember95
"fan van een club ben je in goede en slechte tijden"........alleen niet als je verliest van Psv, want dan naaien we eruit na de wedstrijd en laten we de Jong een ererondje lopen voor een lege tribune.......denk toch eens na voor je iets schrijft. Waar gaat deze topic nou over

26 augustus 2014 om 15:19

@ Vossing... Bijdehande alleswetende hypocriet....

Wat ' we' doen... Zal me een rotzorg zijn. IK blijf ziten/ staan/ klappen, voor de jongens die afscheid nemen.

Zat jij naast me?
Waar haal jij het vandaan om mij te zeggen dat ik niet weet waar ik over praat...

Ik naai nergens tussen uit. Zal ik niet doen ook.

26 augustus 2014 om 16:19

He vriend, ben je weer nuchter, duurde zo lang voor je reageerde.
Probeer nou nog eens te lezen:
De Jong neemt Ajax-fans niets kwalijk: ‘logisch dat ze naar huis gingen’

ZE gingen naar huis, we gingen naar huis.....what the f.......
Het ging deze keer niet over jouw in dit verhaaltje., maar over je collega-supporters

Tja, Siem is natuurlijk de belichaming van onze derde ster. Absolute held geworden op 15 mei 2011 met zijn 2 doelpunten tegen Twente. Daarna ook belangrijk geweest in andere kampioensduels.
Ik hoop van harte dat hij gaat slagen in Newcastle, hij heeft gewoon een grote gunfactor!

uit het oog...........

Knap lullig hoe ze hun aanvoerder bedankt hebben voor al die jaren.

25 augustus 2014 om 13:17

Dat vind ik niet helemaal eerlijk. Een nederlaag tegen de grootste concurrent is gewoon even slikken, ik vind het volkomen te begrijpen dat mensen daarna niet in de feeststemming zijn en nog lekker even blijven hangen. Daarbij komt nog dat het de late wedstrijd was en mensen gewoon s avonds thuis willen zijn. Gewoon dom om dit na de wedstrijd te plannen.

25 augustus 2014 om 13:19

Ik vind dat geen reden om weg te gaan. Niet als je weet dat het Siem betreft. De speler die Ajax ontzettend belangrijke doelpunten heeft bezorgd. Een echte Ajacied. Ik schaam me werkelijk kapot. Het zag er zo triest uit. Hopelijk organiseren de supportersgroepen nog een afscheid. Dit verdient ie niet.

25 augustus 2014 om 15:11

Zou mooi zijn geweest als Siem de Jong naar huis zou zijn gegaan omdat hij niet in de 'feeststemming' was

Ot: natuurlijk triest, maar er is geen club in Nederland waar het stadion vol zou zotten. Natuurlijk heeft Ajax een hele grote schare successupporters. Dat zie je terug met dit soort dingen

25 augustus 2014 om 18:05

@ Arie Vink

Mee eens, maar dit zijn dezelfde mensen die al tien minuten voor tijd al opstaan (bij winst of verlies) om naar huis te gaan. Het is een trend die we al heel lang zien in het Europese voetbal. Het gebeurd niet alleen bij Ajax zoals sommigen het het graag willen doen voorkomen, maar ik ben het met je eens het ziet er niet uit en bij een afscheid van een geliefde speler hoort dit niet.

25 augustus 2014 om 18:59

successupporters heeft niets maar dan ook helemaal niets met dit te maken.
Die schare heeft Feyenoord ook in grote hoeveelheden.
Die heeft PSV ook, die heeft FC Twente ook.
Die heeft AZ ook.
Kan zo wel even door gaan.

En even ter info, bij alle uitzwaai wedstrijden of afscheid van spelers ben ik blijven zitten.
Heb Huntelaar, Sneijder, Heitinga, Steek, Vertonghen, Suarez, Eriksen, Greg en Vurnon allemaal netjes vaarwel geroepen.
Ben altijd blijven staan of zitten totdat de wedstrijd was afgelopen ongeacht het resultaat en fluit nooit spelers uit.

Echter, als iemand het niet kan voorstellen dat mensen naar huis gaan na de 1-3 dan vind ik dat je niet helemaal normaal ben.
Mensen mogen zelf bepalen of ze nog even 10 minuutjes blijven zitten of staan.
En als je besluit eerder weg te gaan ipv naar de huldiging te kijken maakt dat je geen slechtere supporter.

25 augustus 2014 om 20:09

@ Geeronimo

"daarbij komt nog dat het de late wedstrijd was en mensen gewoon s avonds thuis willen zijn."
Dat moet je niet tegen stratumseind zeggen, maar tegen Siem de Jong......."sorry Siem, het is half zeven, het is laat, ik wil sesamstraat kijken, bedankt voor alles.....doei.
Rare opmerking van jouw zeg.

25 augustus 2014 om 13:33

Ondanks het feit dat je imo wel een beetje bekend staat om ietwat te provoceren als het om Ajax gaat, ben ik het hierin grotendeels wel een met je reactie. Hij had meer verdiend en een man die een ware held is geworden voor ons, verdiend een vol stadion bij zijn afscheid. Dit geeft een heel slecht beeld van hoe hij werkelijk gezien wordt door de Ajacieden. Ik weet zeker dat hij bij niemand van de Ajax supporters uit het hart is, de goals die hij tegen Twente maakte in die kampioenswedstrijd zullen voor altijd in m'n geheugen blijven.

Ik vind dat Ajax deze afscheidsmomenten voor de wedstrijd moet doen. Een clubheld uitzwaaien geeft het publiek nog wat extra motivatie om tijdens de wedstrijd vol achter de club te gaan staan. Nu eindigt het Ajax verhaal voor Siem in een laf afscheids 'feestje' voor een paar duizend mensen.

25 augustus 2014 om 16:42

Mee eens. Je blijft gewoon zitten. Dat verdiend een speler als Siem gewoon.

Nee Siem, dit was schandalig. Juist Siem verdiende een waardig afscheid en wat zie je na een verloren partij? 90 procent gaat zsm naar huis. Daarnaast vind ik het raar dat zijn afscheid na de wedstrijd gehouden werd, maar dat er zoveel weg zouden gaan had ik niet verwacht. Schaam me kapot...

25 augustus 2014 om 13:19

Denk dat er niet alleen bij Ajax dat gebeurt, zullen bij Feyenoord en PSV ook zeker weten mensen weggaan. Maar of het er evenveel zijn ga ik niet zeggen, maar bij elke club heb je dat soort 'supporters'....

25 augustus 2014 om 13:21

Dat interesseert me niet. Een ras Ajacied neemt afscheid en zoveel fans willen zsm het stadion uit..beschamend. Dat er een aantal weggaan is logisch, maar dit sloeg alles.

25 augustus 2014 om 13:24

Het zegt veel over de met sponsorkaarten gevuld stadion.

25 augustus 2014 om 13:30

Idd. Ik zelf ben wel blijven zitten en zag dus hoe de arena leegliep. Dat was absoluut niet wat siem verdiende. We mogen hem wat meer dankbaar zijn. Het was natuurlijk veel btr geweest als ze het voor de wedstrijd deden. Maarja dat is niet gebeurd. Ik ben er wel van overtuigd dat er bij psv nog veel meer mensen naar huis waren gegaan, maar bij feyenoord denk ik het niet maar dat weet jij btr.

25 augustus 2014 om 13:41

beetje overdreven Arie... sommige mensen hebben nog meer buiten ajax, plus was het een al late wedstrijd, die verloren werd op een totaal onnodige manier

dat betekent echt niet dat je geen fanatieke supporter bent...dat vind ik zo een onzin..

wat ik ook altijd onzin vind is dat er vaak gezegd wordt dat een echte supporter in het stadion hoort te zitten...ik kom er af en toe maar kijk liever thuis, ben met reizen etc 6 uur kwijt en kies er liever voor om 3 wedstrijden te kijken op een zondag met een paar vrienden...daarbij vind ik op tv ook fijner kijken met herhalingen enzo, CL of eredivisie toppers zijn natuurlijk wel mooi om mee te maken in het stadion
maar dit maakt mij niet minder fanatiek of een mindere ajax supporter

25 augustus 2014 om 13:47

Wat is dit nou weer voor domme reactie. Je bent er van overtuigd dat er bij PSV meer supporters weg waren gegaan??
Waarom??

Sorry maar het is bekend dat er bij Ajax gewoon veel mensen voortijdig weg gaan. Is bij elke club zo maar bij Ajax is dit gewoonweg meer.
Ik ga 1 keer per jaar naar een wedstrijd van Ajax en kan me vorig seizoen herinnering dat er zelfs via het grote scherm werd opgeroepen om tot het einde te blijven?!?! Weet niet of dat nu nog zo is, maar dat zegt toch al genoeg?

Ik bezoek als PSV supporter meerdere wedstrijden per jaar van PSV (nee heb geen seizoenskaart aangezien ik op zondag middag zelf voetbal) en daar blijft het merendeel gewoon altijd tot het einde zitten. Dus ik vraag me echt af hoe jij er bij komt dat er bij PSV nog meer mensen weg gegaan zouden zijn???
Verklaar u nader aub.......

Om mijn statement meer kracht bij te zetten: Wij zijn de afgelopen jaren wel gewend wedstrijden te verliezen dus ik denk dat het merendeel wel zou blijven zitten . Het zu in ieder geval niet zo sneu zijn als gisteren bij Siem.

25 augustus 2014 om 14:13

Wat wil je nu zeggen tinuske80? Hoor je mij roepen dat ze geen fanatieke supporters zijn? Volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Het valt me gewoon vies tegen dat zoveel mensen het wel best vonden en een afscheid van zo een grote speler voor Ajax lieten schieten. Dat er een aantal weg zouden gaan was begrijpelijk. Dat gebeurd altijd en daar is niks aan te doen. Maar dit...dit was beschamend.

Wat betreft je laatste alinea; Eens, maar laat wel duidelijk zijn dat je mij dit niet hoort roepen.

25 augustus 2014 om 14:43

Het is wel een beetje wat Wilky zegt. Bij Ajax zitten er meer genodigde mensen in het stadion dan bij welke club in Nederland ook. Mensen zonder binding met de club die uitgenodigd worden door zakenrelaties bijvoorbeeld. Maar dat is echt niet de enige reden, er zijn ook mensen die weglopen en wel beweren dat ze hart voor Ajax hebben. Dit heb je op zich bij elke club wel, maar voor een held als Siem zet je je gewoon even over die teleurstelling heen. Ik zat er ook nog gewoon met mijn vader en twee vrienden. Bovendien is het ook niet nodig om erg kwaad te zijn, we hebben gister gewoon een heel vermakelijke wedstrijd gezien die je eens kan verliezen. Het was geen wanvertoning net als die van AZ of zo. Dan stel je je teleurstellingom het verliezen gewoon even uit.

25 augustus 2014 om 18:14

@ tinuske80

Dit gebeurd zo´n beetje bij alle wedstrijden ongeacht het tijdstip, ongeacht wat de stand is zie je dat veel mensen dan al tien minuten voor tijd gestalte maken om te vertrekken. Het is een fenomeen wat al jaren te zien in is het Europese voetbal, het is dus niet alleen iets wat bij Ajax gebeurd.

Persoonlijk vind het ik jammer omdat het er gewoon niet mooi uitziet en zeker niet wanneer er afscheid genomen word van een echte Ajacied zoals de Jong. Een speler die er altijd stond voor de club, voor het elftal en het belangrijkst voor ons de supporters (ik vond de Jong altijd heel toegankelijk), zo´n speler verdient het dat wij met zijn alleen (tenzij iemand een nood situatie heeft) dan ook even de tijd nemen voor hem zoals hij altijd voor ons de tijd nam, maar goed dat is mijn mening.

25 augustus 2014 om 13:27

Er gingen inderdaad wel heel veel mensen weg ja, helaas denk ik dat er bij ajax veel zogenaamd theater publiek zit, gaat alles goed en voorspoedig blijven ze komen, gaat het niet goed gaan ze veel eerder weg of als het te lang duurt komen ze helemaal niet meer. Zag dat zelfs de F-side voor een groot deel leeg was en dat vind ik wel heel vreemd, het andere publiek okay, maar de F-side?

25 augustus 2014 om 13:33

Op de F-Side heb je in het midden echt een "harde kern" (belachelijk woord..) en aan de zijkanten mensen die via via een kaartje hebben weten te bemachtigen. Ik ben daar ook vaak gaan zitten, omdat mijn collega kaartjes kocht op zijn seizoenskaart of dat zijn vrienden niet mee konden/wilden en wij daardoor op hun kaart konden gaan. Het is triest..helemaal voor zo een topper.

25 augustus 2014 om 13:37

Praat geen onzin man. Aan de zijkanten zit meer harde kern F-Side dan in het complete midden. Alleen op Vak 129 al zitten een man of 200, die bij elkaar opgeteld 2 keer zoveel jaren F-Side zijn dan het complete mdden.

25 augustus 2014 om 13:44

okay vandaar, het midden was idd nog redelijk gevuld ja. harde kern of de echte die hard supporters, het zijn de supporters waar een club het van moet hebben qua sfeer en zo, jammer inderdaad maar ja een afscheid is bedoeld voor de echte supporters, de gene die al weg waren verdiende het dan ook gewoon niet om het afscheid mee te maken.

25 augustus 2014 om 14:09

Ik kom toch erg gemakkelijk op de zijkanten. Maar als dat niet zo is, dan valt het helemaal tegen dat ze weg zijn gegaan. Ik zoek naar een reden Sjaak. Als het anders is, zeg dat dan op een wat rustigere manier aub.

25 augustus 2014 om 14:24

Geen idee waarom het gros vertrok, vraag het ze. Je 'harde kern-verhaal' is onzin, dus geen idee hoe ik dat rustiger moet zeggen. 'beste Arie, zoals jij het stelt is bezijden de waarheid' komt ook niet over.

25 augustus 2014 om 14:42

Ik kom regelmatig op de F-Side (dankzij mijn collega..dus zonder seizoenskaart!) en zit daar aan de zijkanten. Om mij heen stikt het van de jongeren en ook gezinnen (!).

Overigens is het harde kern verhaal geen onzin, want ik ken de mensen die in het midden zijn gaan zitten. Zaten eerst verspreid over het vak, maar besloten een tijd geleden op 1 plek te gaan staan, om zo een betere sfeer te creëren. Dat zijn geen jongens meer zoals vak 410, dat is een mix tussen jong en oud. Dus onzin is het zeker niet. Dat er nog genoeg mensen op het vak verspreid zitten die er al jaren komen is ook logisch, maar ik constateer aan de zijkanten erg vaak dagjesmensen.

25 augustus 2014 om 14:45

Jij die zegt dat iemand het op een rustige manier moet zeggen? Kijk snel je eigen reacties is na dan

25 augustus 2014 om 15:09

Goed dat je regelmatig komt. Er is inderdaad genoeg ruimte voor jongeren, gezinnen. Veel 'harde kern' hebben zich voortgeplant, dus er zitten ook veel nazaten.

Ik zeg niet dat er in het midden geen harde kern staat, ik ken het gros ook. En die van de zijkanten ken ik ook. Ik stel dat je verhaal betreft de zijkanten niet klopt. Er zit meer harde kern in de vakken 125 en 129, dan er in het midden staat. Dagjesmensen zijn vooral mensen die een kaart hebben geleend van iemand anders, voor heel Zuid zijn er maar een paar honderd kaarten beschikbaar. Niet voor niks is er een wachtlijst van 8 jaar voor een Scc.

Wat kan is dat we beide een andere visie hebben, wie er tot de harde kern behoord. Misschien ben je zwaar geïmponeerd door het vocale gedeelte. Geen idee.

25 augustus 2014 om 15:28

Een reactie beginnen met: "praat geen onzin", vind ik een beetje onnodig. Dat kan ook anders.

Wat betreft de dagjesmensen..wellicht zat ik er steeds middenin. Om even terug te komen waarom ik dit aangaf; ik dacht dat dat wel eens de reden zou kunnen zijn dat het er zo beschamend leeg uit zag op de F-Side. Als dat niet het geval is, dan vind ik het eigenlijk nog erger, aangezien zij zich toch pretenderen als de "echte" fans.

25 augustus 2014 om 19:16

@ Arie Vink

Zuid 1 is toch al jaren niet meer de klassieke F-Side, ja er zit nog wat ouderen daar die tot de klassieke F-Side behoorden. Alleen Ajax en de gemeente Amsterdam zijn er al jaren mee bezig omdat gedeelte van het stadion normaliseren (zo noem ik het maar even). Men houd de lange wachttijden ook kunstmatig in stand, zodat er geen grote groepen fanatieke gasten meer op Zuid 1 terecht komen. Mensen die niet zo fanatiek zijn krijgen volgens mij ook voorrang, het is ze in ieder geval goed gelukt omdat gedeelte van het stadion zo goed als mond dood te maken.

Daarom denk ik ook dat men er niet in zal slagen om Zuid 1 weer echt tot leven te wekken. De klassieke F-Side die we kenden uit het verleden is er allang niet meer in die vorm op Zuid 1 en die zal helaas ook niet meer terug komen. En ik ben het met je eens dat het geen gezicht is dat er bij deze meeste wedstrijden er daar te veel lege plekken zijn te zien, en dat een groot gedeelte wat er nog zit tien minuten voor de wedstrijd is afgelopen al gestalte maakt om te vertrekken. Ajax en haar partners uit de driehoek zijn er goed in geslaagd om dat deel van het stadion mond dood te maken.

Wellicht is het mogelijk dat 410 in de toekomst uitbreid naar de rechter zijde tot vak 401. Dan heb je een mooie muur van geluid, alhoewel ik begrijp dat zoiets in de realiteit heel moeilijk te bewerkstelligen is.daarbij denk ik ook dat Ajax en de gemeente Amsterdam het nooit zullen toelaten dat er ooit nog ergens in het stadion een aantal vakken beschikbaar komen waar aanwijsbaar de hedendaagse harde kern zit.

Dat is natuurlijk helemaal jiet logisch als je bekijkt wat hij voor de club heeft betekent.
Ajax had slim moeten zijn en het in de rust moeten doen.

25 augustus 2014 om 18:27

Zou idd het beste moment zijn, behalve dat de Arena dan flink inkomen mis loopt omdat er 1000en niet in de rij gaan staan voor een hapje of drankje, maar blijven zitten om Siem toe te juichen.

Respectloos, maar voor ons buitenstaanders is de club(supporters) hier bekend om.

25 augustus 2014 om 14:11

Je zegt het precies goed! Voor de buitenstaanders. En buitenstaanders hebben altijd wel een oordeel klaar, zonder dat ze eigenlijk een goed oordeel kunnen geven.
Ajax supporters moeten zich dan ook niet zoveel aantrekken van de buitenstaanders.

25 augustus 2014 om 14:16

Lekker makkelijk, vraag de mens op straat eens waar Ado om bekend staat. Das niet misselijk vermoed ik zo.
Ik ben gewoon blijven zitten hoor, Siem is de verpersoonlijking van de wederopstanding. Winst of verlies, het blijft mijn club.

Waarom kon dit niet in de rust? Dit gebeurt doorgaans ook bij Fcg, of zijn er andere dingen die altijd bij thuiswedstrijden van Ajax in de rust plaatsvinden?

25 augustus 2014 om 13:16

Peter Beense trad op, verder was er niks. In andere seizoenen hadden ze het hooghouden en 't penalty schieten... Ik snap ook niet waarom het na de wedstrijd moest; Op zondag een kwart voor 5 wedstrijd, dan weet je dat er mensen zijn die nog ver moeten en toch wel naar huis willen...

25 augustus 2014 om 14:28

Ik was pas 10 uur weer in Nijmegen, voor Siem blijf je gewoon zitten punt uit.

25 augustus 2014 om 14:31

Ik zeg het niet goed: voor Siem ga je staan en sla je je handen rood.

25 augustus 2014 om 15:07

Nou voor Peter Beense laat je Siem de Jong natuurlijk nog even wachten...
Toch onbegrijpelijk..zo'n speler verdient in mijn ogen gewoon een vol stadion.

25 augustus 2014 om 15:16

Ik kan me niet voorstellen dat Peter Beense de reden was, ik denk eerder dat de sfeeracties voor teveel vuil op het veld zou zorgen, dan moet je de rust dus verlengen om het veld op te ruimen. Bovendien duurden de speech en de ronde door het stadion zelf ook algauw 10-15 minuten hoor. Dan moet de selectie Siem dus niet eren, of ze kunnen het tactisch plan voor de tweede helft niet samen doornemen wat niet eerlijk is t.o.v. PSV

25 augustus 2014 om 13:17

Er waren wel wat kleine jongentjes die een wedstrijdje in de vorm van een afwerkoefening deden. Een afscheid van een echte clubman als De Jong zou natuurlijk de voorkeur moeten krijgen.

Was overigens echt verbaasd, na de 3-1, dus nog een kleine tien minuten te gaan, gingen er zóveel "supporters" naar huis.

25 augustus 2014 om 13:34

Dat is onzin. De meeste supporters gingen naar huis in de 90e minuut. Dus dan hebben die alleen de extra tijd gemist wat eigenlijk ook niet kan. Maar goed dat gebeurd overal. Zkr bij 1-3 en het is laat en je moet nog ver weg naar huis. Maar natuurlijk hadden er wel meer supporters moeten blijven voor siem.

Nee Siem dat was het niet, triest publiek, ik schaamde me de ogen uit mijn kop.

Toch hoeft Siem dit niet persoonlijk aan te rekenen, dit is gewoon het publiek wat er in de Arena zit. Ik pleit er zelf al heel lang voor het vooraf te doen of in de rust, na afloop weet je gewoon dat het pijnlijk duidelijk wordt hoeveel echte fans er in de arena zitten..

Voor je aanvoerder die je 4 titels heeft bezorgd blijf je even zitten, ondanks dat je er de pest over in hebt dat ze net verloren hebben... Toch zou ik het beter hebben gevonden om dit in de rust te doen, dan is iedereen er nog gewoon, en pept het de ploeg en het publiek misschien nog eens extra op...

25 augustus 2014 om 14:26

Ivm met de sfeeracties (vuurwerk) kon het denk ik niet in de rust. Overigens duurt het gemiddeld ook 10 minuten na het eerste fluitsignaal voordat de mensen die als eerst weglopen zitten. Dan heb je dus evenveel publiek.

Ik vind het zeer triest dat de aanvoerder van de afgelopen seizoenen zo´n afscheid krijgt.

De meeste lui die op de tribune zitten zien Ajax als een dagje uit met de kids of met de matties. Zelf gesmeerde boterhammetjes en pakjes wicky meenemen, hippe instagram foto´s maken en de drukte voor willen zijn, oftewel 5/10 minuten voor het fluit signaal weggaan. "roken mag niet want dat staat in het boekje".

Het had dan ook niks uitgemaakt wanneer Ajax had gewonnen, die mensen gaan gewoon eerder weg ongeacht het resultaat.

Dit is eigenlijk al bij elk afscheid het geval geweest, ook bij dat van van Suarez, Stekelenburg, Vertonghen, Anita en Van der Wiel.

Triest dat zoveel mensen niet ff de moeite namen. Maar ik moet zeggen, mijn beste vriend zat in het stadion en die heb ik er ook niet over gehoord. Ik wist er zelf ook niks van. Is het nog voor de wedstrijd verteld in het stadion?

25 augustus 2014 om 13:36

Tijdens de wedstrijd n x of 3 dus iedereen kon het weten.

zoiets doe je gewoon niet erna, maar ervoor of in de rust, haha moraal ridders hier ook die wss zelf amper in een stadion komen maar als Ajax zijnde weet je dit, bioscooppubliek is minimaal 70% die gaan zeker na een nederlaag meteen weg maar zelfs ook na een overwinning.. En supporters van andere clubs doe niet alsof jullie beter zijn..

25 augustus 2014 om 18:25

Bij andere clubs heb je gewoon minder bioscooppubliek. Ik schaamde me kapot. Er zijn genoeg supporters die een seizoenskaart willen en wel trouw zijn en blijven tot het einde. Het probleem is alleen dat die nep supporters ( ja dat vind ik ) op met name de lange zijdes hun seizoenskaart elk jaar weer verlengen om een paar 'leuke' wedstrijden te kijken en 10 minuten voor tijd weg gaan om de file voor te blijven. Wat hoop ik toch graag dat die mensen volgend seizoen lekker fox sport nemen zodat er meer echte supporters het stadion inkunnen.

Broodvoetballers zijn net zo inwisselbaar als publiek. Beiden moeten niet groter gemaakt worden dan ze feitelijk zijn. De Public Relations afdeling van de tweede club van Nederland heeft dat uitstekend aangevoeld.

Haha ik zag het gebeuren had ook niet anders verwacht hoor. Iedereen ging naar huis na de 3-1 terwijl duidelijk aangegeven werd, zelfs gevraagd was of de supporters na de wedstrijd voor de Jong wilden blijven. Bioscooppubliek ga weg man, toen de scheidsrechter affloot waren wij nog de enige in de vissenkom.

85min stadion al half leeg, tja wat wil je dan? Grootste club van Nederland zeggen ze dan.

25 augustus 2014 om 13:30

Ja, dit vinden mensen zoals jij heerlijk natuurlijk. Even lekker bashen. Je ziet het bij alle grote clubs in Europa. Heel veel dagjesmensen komen een wedstrijd bekijken, omdat Ajax zo groot is in Nederland. Ze willen de spelers van de beste club van Nederland van dichtbij zien. Kan je van vinden wat je wil, maar zo is het wel. Op zich is het niet verkeerd dat er dagjesmensen zijn, maar dat men zo snel weg zou gaan had ik niet verwacht.

25 augustus 2014 om 14:19

Ja ga jij even met de hype mee roepen. Support your locals, wat een bullshit is dat.
Against modern football?? Vertel eens, wat is het meest verre verleden wat jij je kunt herinneren? 2000?

25 augustus 2014 om 14:51

Het zijn echt niet alleen dagjesmensen die weglopen Arie. Ik kom zelf zon 10 wedstrijden per jaar, maar ik zie vaak dezelfde mensen weglopen uit het vak waar ik meestal zit.

@capriolen
Ben geboren in Hengelo en heb 20 jaar in Haaksbergen gewoond, maar er is bijna geen club waar ik minder mee heb dan de jouwe. Een club kan zich ook voor je winnen door herinneringen aan je eerste voetbal ervaringen bijvoorbeeld. Eigenlijk is het juist raar om maar fan te worden omdat de club toevallig in de buurt ligt. Je kunt om hele andere dingen affiniteit hebben met een voetbalclub.

Zo'n afscheid hoort gewoon in de rust of voor de wedstrijd gedaan te worden. Niet achteraf, want als je verliest gaan mensen weg.

25 augustus 2014 om 14:25

In de rust had niet gekund, dan had je al die troep van het vuurwerk op het veld.

Dikke schande. De Jong had het verdiend om een volle bak te hebben bij zijn afscheid. Schandalig dat al dat nepvolk de benen nam. Kleine moeite om een kwartier later weg te gaan. Maar nee, gros van de zichzelf Ajacieden noemende volk zat op het moment van het afscheid als in de auto/metro. Bah bah bah. Dé man van 15-05-2011, en dan ga je weg. Vette nep.

25 augustus 2014 om 13:36

Jij bent wel gebleven?

25 augustus 2014 om 13:41

Domme vraag.

25 augustus 2014 om 13:49

Omdat? Waar aan kan ik zien dat jij gisteren in het stadion zat????

25 augustus 2014 om 14:16

2e én de 3e domme vraag.

25 augustus 2014 om 14:37

Allemaal leuk en aardig dat je mij beticht van domme vragen stellen.

Maar als je nou eens antwoord geeft op mijn vaag waar ik aan kan zien dat jij in het stadion zat??? Ipv domme reacties geven........

25 augustus 2014 om 14:45

Wat denk je, zou iemand zo betoog afsteken wanneer hij niet in het stadion had gezeten bij het afscheid van De Jong? Vraag beantwoorden, en je zult zien dat je alleen maar domme vragen hebt gesteld.

25 augustus 2014 om 14:56

Vriendelijke vriend. Je zal niet de eerste zijn die een betoog afsteekt en zijn/haar ongenoegen uit terwijl hij/zij zelf niet eens in het stadion was.
Lees alle reacties eens door. Je gaat mij niet vertellen dat iedereen, met Ajax als club voorkeur, die negatief is op de supporters zelf aanwezig was gisteren.

Dus zo raar was mijn vraag niet.

Ach ja de meeste mensen die in het stadion zaten komen natuurlijk ook van heinde en ver. Willen natuurlijk op tijd thuis zijn aangezien ze morgen werken

Blijft natuurlijk raar waarom dit niet voor de wedstrijd of tijdens de rust plaats vond?? Zou hier wel een statement van Ajax over willen lezen.

Of zou Ajax zo overtuigd zijn van een overwinning? Nee dat zal toch niet.............. of........??

25 augustus 2014 om 15:54

Zelfs met overwinningen gaat het zo hoor, misschien dat er dan net wat meer mensen blijven zitten, maar zeker de helft gaat 5 à 10 minuten van te voren al weg.
Zitten gewoon genoeg mensen die het leuk vinden om met Ajax geassocieerd te worden als het goed gaat, sponsor kaarten en weet ik het allemaal.

Is gewoon schande dat ze vertrekken of niet dan?

Je moet altijd achter je club staan en ook tijdens een verliesbeurt (zelfs dan nog meer).
Triest dat ze het fatsoen niet op kunnen brengen om de Jong zijn afscheid te gunnen.

Lekker Ajax bashen en goedkoop scoren.

Je moet dit soort dingen gewoon voor de wedstrijd doen of in de rust. Als Ajax had gewonnen dan zou ook gwn 20 procent naar huis gaan. Iedereen die wel eens naar stadions toe gaat, weet wat voor chaos er is na een wedstrijd en hoe lastig het is om weer een beetje op tijd te komen.

Natuurlijk speelt de nederlaag ook mee, maar je moet dit gewoon voor zijn en het voor de wedstrijd doen.

Dat is nooit goed te praten. Je blijft zitten tot de fluit. Altijd.

25 augustus 2014 om 19:27

Ik ben het met je eens hoor, alleen zien we dit verschijnsel al heel wat jaren in het Europese voetbal. Veel mensen bij topclubs zien het echt meer als een dagje uit en benaderen het alsof ze naar de Efteling gaan.

Wat een hoop goedkope en makkelijke opmerkingen over het Ajax-publiek hierboven zeg! Een lolletje erover maken is leuk en doe ik ook gretig aan mee maar dit....... De exacte oorzaak zou ik niet gelijk aan willen wijzen maar het is jammer dat een grote Nederlandse Eredivisie-speler op deze manier afscheid moet nemen.

Denk dat Siem nog wel naar Ajax terugkeert en dan met de schaal in z'n handen echt afscheid zal nemen.

Wat een gelul, We hebben verloren dus We gaan meteen. Balen is één, maar weggaan voor iemand die al die jaren heeft gestreden... Uit het oog uit het hart heet dat.

Dit is niet de eerste keer bij Ajax. En steeds wordt er verontwaardigd over gedaan. Ik denk dat er wel bij elk publiek een gedeelte naar huis gaat na de wedstrijd.
Je zou denken dat ze er in Amsterdam iets van hebben geleerd.
Doe het gewoon voor de wedstrijd, of in de rust. Dan heeft een evt. teleurstellende uitslag ook geen invloed op het afscheid.
Misschien dat ze eens er eens over gaan denken om het toch maar niet na de wedstrijd te doen.

Enorme schande dat het publiek na de 1-3 al weggingen! Je steunt je team door dik en dun!

En afscheid nemen van de speler die zo verschrikkelijk belangrijk is geweest voor het huidige Ajax (notabene degene die de derde ster bij elkaar schoot!!!), daar blijf je toch gewoon voor?

Ik ben een enorme zeikerd als mensen voor me langs willen lopen voordat de wedstrijd is afgelopen, kan het dan niet laten om even commentaar te geven....... Misschien kinderachtig, maar dat kan me eerlijk gezegd niet schelen.
Ik heb zat wedstrijden in de laatste 10 minuten zien kantelen, maar dat is niet eens zo belangrijk. Je blijft gewoon in het stadion tot de wedstrijd klaar is. Dat verdient de club, dat verdienen de spelers en dat verdien ik zelf ook, ik betaal per slot van rekening genoeg voor mijn seizoenkaart en dan wil ik niet dat jan en alleman maar voor me langs schuifelt terwijl er nog gespeeld wordt. Vaak blijft men dan nog even staan ook als er toch wat leuks gebeurd op het veld, bloed irritant.

Misschien wordt het tijd om afscheid te gaan nemen van spelers voor de wedstrijd, het zou mooi zijn als Ajax hiermee zou beginnen.

Dit zegt wel weer genoeg over het publiek in de Arena. Als ze aan het verliezen zijn is het stadion na 80-85 minuten al half leeg en heeft een deel van de supporters de moed al opgegeven. Successupporters noemen ze dat. Je bedankt je aanvoerder en één van de belangrijkste schakels achter het succes van de afgelopen vier jaar niet zo!

Gelukkig zijn er nog genoeg supporters die wel blijven zitten voor Siem, dat zijn de echte. Die verdienen daar dan ook kudo's voor.

25 augustus 2014 om 14:18

Is dat zo? Zoals slechts 600 man in het uitvakje genoeg zegt over het uitpubliek van Psv? Wat een onzin.

25 augustus 2014 om 14:49

Ik snap zo'n sneer wel. Of het eerlijk is? Nee dat niet, maar goed bij PSV zijn ze gewoon even heel blij en dat is terecht. Dat moeten wij Ajacieden dan maar gewoon even pikken. Ik snapte overigens ook niet waar er maar een half uitvak voor PSV was, die ze niet eens vol kregen. Het is het topduel in de eredivisie. Maar bij Ajax was de korte zijde boven F side bijvoorbeeld ook maar half gevuld, dat snap ik net zo min. Kijk als het nou tegen Dordrecht is, dan snap ik het nog, maar dit is verdomme de wedstrijd tussen de twee enige constante toppers van de laatste jaren (al had PSV vorig jaar een uitglijder), dan zit het stadion toch vol?

25 augustus 2014 om 14:56

Uit publiek is natuurlijk niet te vergelijken met 50.000 thuis 'supporters' die er gewoon 10 minuten van te voren uitnaaien. In het Philips stadion blijft het publiek tenminste 90 minuten zitten.

25 augustus 2014 om 15:09

Messirvp...
Dat is onzin, een uitpubliek is juist een betere referentie van de harde kern, jongens die echt trouw zijn. Ajax en Feyenoord zijn wat dat betreft stappen verder dan Psv. Bij Ajax heb je te maken met genodigden, dagjesmensen etc. En ook zijn er 'trouwe' mensen die weglopen, die zijn er in Eindhoven ook wel hoor, als ze het al vol hebben.

25 augustus 2014 om 19:30

@ Messirvp

In Eindhoven blijft ook lang niet iedereen zitten tot het laatste fluit singaal, er zijn nog maar heel weinig stadions in Europa waar mensen tot de laatste seconden blijven zitten. Met name bij de Europese topclubs zie je dat er tien minuten voor tijd hele hordes mensen ongeacht wat de stand is de toko verlaten.

25 augustus 2014 om 14:23

Diezelfde mensen lopen in winstpartijen ook weg, ik vind het zelf schandalig. Er zijn zat mensen die een kaartje willen en wel 93 minuten blijven zitten en dan zijn er een paar duizend flapdrollen die altijd vroeger weglopen. Overigens was het eerbetoon gister best mooi, alleen niet massaal genoeg want Siem verdiende dit namens alle Ajacieden. Dan zet je je vhagrijn even opzij voor je held.

25 augustus 2014 om 19:40

@ Shorty1991

Meen eens, de Jong nam ook altijd voor ons de supporters de tijd, ik vind het daarom ook beschamend dat een deel van onze aanhang het niet kan opbrengen om bij het uitzwaaien van een echte Ajacied even te wachten. Ik weet dat het eerder weggaan bij het heden daagse voetbal publiek hoort (je zie het overal in Europa) maar eens in de zoveel tijd wanneer je een groot Ajacied uitzwaait zou het toch niet zoveel moeite moeten zijn.

Wat betreft de lege plekken op Zuid 1, Ajax en de gemeente Amsterdam zijn al jaren bezig om van de voormalige F-Side ( al zitten er nog wat oudere gasten) een tamme sectie in het stadion te maken. Wachttijden die kunstmatig hoog worden gehouden, het voorrang verlenen aan mensen die niet tot de "fanatieke" supporters behoren etc. Ajax en de driehoek ( Amsterdamse gemeente en politie) zal het nooit meer toestaan dat de huidige harde kern van Ajax ooit nog eens de beschikking krijgen over vakken waar zij aanwijsbaar zullen zitten.

25 augustus 2014 om 19:50

Zuid 1, aannemende dat je de eerste ring bedoeld, daar doel ik niet om. Zuid 2 zat maar voor de helft vol, rechts van 410 dus. F side zit toch alleen beneden? En dat was gewoon goed gevuld gisteren.

Helden als Siem heb je niet in elke selectie zitten, die moet je koesteren en eren. Hij heeft ons zoveel goeds gebracht, het kleine beetje wat wij dan terug kunnen doen, daar voelt men zich te goed voor. Mensen gaan eerder het stadion uit omdat ze niet in de file willen staan, of een trein eerder willen pakken of omdat zij vinden dat de wedstrijd al gespeeld is. Al had Siem alleen die ene wedstrijd op 15-05-2011 gespeeld, dan nog had men moeten beseffen dat hij een groter afscheid verdiende.

er is ook iets moois te melden toch.die mensen die wel bleven zitten zaten er dan speciaal voor hem.
ik heb het niet gezien ik ben niet voor ajax.maar er zullen best veel mensen zijn blijven zitten. dat vertrouw ik de ajax supporters wel toe

Ach ja al is er maar 20% blijven zitten. Is nog altijd 3 keer het gehele stadion van Excelsior

Gewoon een slechte planning. In elk stadion gaan talloze mensen weg voor het laatste fluitsignaal. En als dat signaal geklonken heeft weten velen ook niet hoe snel ze naar buiten moeten lopen om snel weg te kunnen rijden of de trein/bus te halen. Dan moet je zo'n huldiging dus gewoon 10 minuten voor het beginsignaal doen.

Gewoon lekker in de rust of voor de wedstrijd klaar!

In plaats van je geweldige speech had je ook bij Ajax kunnen blijven. Laat je team maar in de steek Siem je ziet nu wat er van komt. Zwaar teleurgesteld ben ik dat hij Ajax verlaat. Dit kun je de belachelijke beleid zeer kwalijk nemen.

25 augustus 2014 om 15:03

Lol niet serieus te nemen

Ik zat zelf tegen Vitesse en Psv in het stadion, beide wedstrijden liepen ie tribunes al 10 minuten voor tijd leeg. Dat alles om niet in de file te komen? Ik vond het ronduit schandalig gister, mensen die zich fan noemen moeten beseffen wat deze man voor Ajax betekend heeft. Dan stel je je teleurstelling van de wedstrijd een en druk je net als de echt trouwe fans gewoon 10 minuten lang de handen op elkaar voor deze geweldenaar. In Rotterdam loopt de stad uit wanneer ze tweede worden en Amsterdam kan de grootste held van de laatste jaren niet eens een passend eerbetoon geven. Doet overigens niets af aan de mensen die er wel waren, die deden hun best om Siem te geven wat hem toekomt. Vak 410 en de f-side waren compleet aanwezig en leiden de dans, die toch nog door iets meer dan de helft van de supporters gevolgd werd.

25 augustus 2014 om 14:29

Je teleurstelling even uitstellen moest dat zijn

Siiem gaat terug naar de Graafschap. Als die hem nodig hebben in die tijd.

voor een spelers die zoveel gedaan heeft voor een club is het echt een grote schande, bij mij club was zo iets niet gebeurd in eindhoven.

Waarom dan ook na de wedstrijd. Zo dom is dat. Die het lekker van te voren of tijdens de rust.

Wel grappig dat er altijd zoveel kritiek is van ajacieden op supporters van andere clubs die voor tijd weg gaan.
Gisteren was de Arena zo rond de 85e minuut nogmaar voor de helft gevuld.

Zelf ga ik altijd pas weg nadat de spelers het publiek bedankt hebben en zing ik altijd uit volle borst " rot op en kom nooit meer terug" naar de supporters die tussen de 80e en 90e minuut al beginnen te lopen.

Bij "mijn" club Az gaan er tot ergenis van mij en vele andere supporters veel mensen weg voordat er is afgefloten.
Dit belemmerd het zicht van "echte" supporters die wel het (soms spannende) einde willen zien.

Siem de Jong had gisteren ook wel wat meer verdient, want op slot van rekening is hij jarenlang een belangerijke schakel geweest in de kampioenschappen.

25 augustus 2014 om 19:51

@ tinus45

Klopt, je ziet dit in heel Europa dat vandaag de dag veel mensen al tien minuten voor tijd opstaan, vele mensen beschouwen het voetbal volgens mij ook als een dagje uit alsof je naar een pretpark gaat.

Ik snap jouw frustratie wel bij AZ, want die mensen blijven inderdaad nog vaak rondhangen voor de boarding. Als je dan toch weggaat ga dan ook weg zodat je geen overlast veroorzaakt voor de mensen die het wel kunnen opbrengen om nog tien minuten te blijven zitten.

Ik snap niet waarom ze dit niet gewoon 5-10 minuten voordat een wedstrijd begint doen. In de rust zijn ook veel mensen wat eten halen en na de wedstrijd zijn mensen soms ook gehaast om bijv. de trein te halen. Vind t erg jammer dat zo'n belangrijke speler zo wordt uitgezwaaid in een halfleeg stadion, dat heeft hij niet verdiend..

Persoonlijk vond ik het beschamend dat meer dan de helft van de Ajax-toeschouwers gewoon wegliepen voor de huldiging. Ik ga ook niet op zoek naar excuses, want die zijn er niet. Top hoe Siem hier op reageert trouwens, dat zegt ook weer veel over hem. Gewoon een goeie vent die meer respect had verdiend.

Goed gereageerd van Siem wat lullig dat er zo weinig mensen over bleven na 8 jaar voor de club te hebben gespeeld ik had hem een beter afscheid gegund.

Doet me erg denken aan het afscheid van Gerard Meijer. 4-0 eraf in de eigen Kuip tegen NAC in de play-offs. Iedereen emotioneel met spreekkoren als 'schaam je dood', maar wel nog lekker een hard onder de riem steken.

Vind dat het toch raar dat mensen voor een speler als De Jong niet blijven... Heeft toch zeer lang bij Ajax gespeeld.

Maar als hij over een aantal jaar twijfelt om terug te gaan naar Ajax, dan zal hij dit toch bij de minpunten zetten inplaats van bij de pluspunten lijkt me.
Geen waardig afscheid voor de brenger van de derde ster.

Doe de huldiging maar voor de wedstrijd. De echte supporters zijn er al, andren komen meestal toch te laat.
Tja, nogal veel lui uit Winschoten, Sittard, Gennep en veel andere plaatsen zijn Ajax supporter omdat...ze mee willen delen in succes. Daar past een nederlaag dus niet in. Zij willen kunnen zeggen tegen hun omgeving: "wij hebben gewonnen!...". Je ziet het aan de spandoeken in de Arena.."vortum groet Ajax.." ind het persoonlijk vrij sneu gedrag. Dat srt glory lui zijn dan natuurlijk snel vertrokken.

Het was erg dat er niemand bleef voor de jong, maar waar ik me pas aan ergerde was direct na de 1-3.. Waarna het halve stadion gewoon opstond en naar huis ging..

Neppe supporters dat zijn ze!

Neppe supporters dat zijn ze!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren