Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zivkovic zit fikse schorsing uit na gemeen spel bij Jong Ajax

Laatste update:

Ajax versterkte zich in de zomer met Richairo Zivkovic van FC Groningen. Om meer ervaring op te doen speelt de spits vooral mee bij de beloften van de Amsterdammers in de Jupiler League, maar daar heeft hij nu een slechte beurt gemaakt. Vrijdagavond trapte Zivkovic naar tegenstander Ludcinio Marengo van FC Volendam en dat heeft hem een fikse schorsing opgeleverd.

/

De aanklager betaald voetbal wil Zivkovic vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk, niet op de velden zien. Dat weet het ANP. De aanvaller ging vrijdag na bijna een uur spelen zijn boekje te buiten, bij een 0-4 achterstand op De Toekomst. Hij kreeg direct rood van scheidsrechter Davy Otto en hoorde maandag een eis van vier duels. Zivkovic is nu pas vanaf 16 september weer speelgerechtigd.

Sinds hij de overstap maakte van FC Groningen naar Ajax, speelde Zivkovic nog niet mee in een officiële wedstrijd van het eerste elftal. In het shirt van de beloften was hij goed voor één doelpunt, een benutte penalty, in drie wedstrijden. De eerstvolgende mogelijkheid voor Frank de Boer om Zivkovic in te zetten is op 21 september, wanneer Ajax op bezoek gaat bij Feyenoord.

Dijkhuizen
Roda JC-verdediger Henk Dijkhuizen moet eveneens een tijd toekijken. De KNVB heeft hem voor vier wedstrijden geschorst, voor ernstig gemeen spel in de wedstrijd tegen FC Eindhoven van vrijdag. In de slotfase van het duel ging Dijkhuizen over de schreef en kreeg hij rood van Reinold Wiedemeijer. Roda JC ging in beroep tegen de strafmaat, maar het beroep heeft niets uitgehaald. Het was al Dijkhuizens vierde rode kaart in zijn carrière: in drie jaar tijd bij Sparta Rotterdam kreeg hij er ook al drie.

Had jij Richairo Zivkovic eigenlijk al bij het eerste van Ajax verwacht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft iemand een filmpje? Ik wil wel weten wat erg genoeg is voor 4 duellen schorsing.

25 augustus 2014 om 11:17

Zie sbs6.nl/jupilerleague
Het was een ordinaire rotschop, een terechte schorsing naar mijn mening.

25 augustus 2014 om 11:23

Mee eens. Gewoon een trap uit frustratie. Terechte schorsing inderdaad.

25 augustus 2014 om 11:29

Harde tackle van Dijkhuizen, maar wel met de intentie om de bal te raken en die raakt hij ook. Onbesuisd, dus rood wel terecht. Zivkovic daarentegen, dát is een ordinaire rotschop. Geen intentie om de bal te raken. Gewoon keihard uit agressie uithalen op de tegenstander.

Zivkovic 3 wedstrijden, Dijkhuizen 4. I rest my case..

25 augustus 2014 om 11:52

Toch vind ik het vreemd dat hij geschorst is voor 4 wedstrijden van Jong-Ajax, maar wel mag spelen in Ajax 1, al zie ik hem dat niet doen.

25 augustus 2014 om 12:02

Dat mag hij ook niet hoor

25 augustus 2014 om 12:50

Die straffen hadden eigenlijk omgekeerd moeten zijn. Ik vind zo'n vieze frustratietrap als Zivkovic gaf erger dan de te late en onbesuisde tackle van Dijkhuizen. Dijkhuizen probeerde nog de bal te spelen, die van Zivkovic was echt bedoeld op de man.

25 augustus 2014 om 13:35

Aantal rode kaarten voorafgaand aan deze: Dijkhuizen 3, Zivkovic 0.
I rest my case...met je eierdopje

25 augustus 2014 om 13:44

Ik weet ni wat je hier mee wil zeggen, maar de smerigheid van een overtreding heeft toch niets te maken met het aantal (rode) kaarten die spelers in het verleden hebben gehad. Daarbij komt ook nog eens dat Dijkhuizen een verdediger is en Zivkovic een aanvaller, dus is het logisch dat de eerste meer kaarten krijgt in een seizoen.

25 augustus 2014 om 18:01

In 3 jaar tijd bij Sparta Rotterdam, 3 jaar!

Ga ergens anders bijdehand doen, badmuts.

26 augustus 2014 om 00:07

Hij mag ook niet voor ajax spelen

25 augustus 2014 om 11:20

De straffen in het voetbal zijn zo ontzettend onrechtvaardig. Een doodschop, waarmee je iemand zwaar kan blesseren, levert vaak een gele kaart of hooguit 1 a 2 duels schorsing. Maar natrappen,wat vaak neerkomt op een trappende beweging waarbij je je tegenstander amper raakt(zoals bij Zivkovic) kost je dan 3 wedstrijden. Want het is zogenaamd sociaal ongepaster. Ik vind het complete onzin

25 augustus 2014 om 11:34

Ik neem aan dat je de doodschoppen dan ook zwaarder bestraft wil zien? Of wil je het natrappen minder zwaar gaan straffen?

25 augustus 2014 om 11:49

Tackles die verkeerd getimed zijn worden ook bestraft maar dat gebeurd nou eenmaal in de sport en hoort er dus in die zin wel bij. Je kunt een speler moeilijk 10 wedstrijden gaan schorsen omdat hij een foute inschatting maakt met een tackle.
Iemand bewust trappen is geen verkeerde inschatting en hoort gewoon niet bij de sport. Btw Zivkovic raakt hem wel degelijk hard op zijn scheenbeen en zelfs als hij zou missen zou de schorsing van 4 wedstrijden niet zo gek zijn.

25 augustus 2014 om 11:20

Geloof me, deze gefrusteerde doodschop IS 4 duels waard, misschien nog wel meer ook

25 augustus 2014 om 11:26

Inderdaad. Vlak daarvoor wil die al de bal afpakken en staat die hard op de enkel.

Uit frustratie trapt die dezelfde speler. Natrappen is het niet, want de bal is nog in het duel.

25 augustus 2014 om 11:24

Ik heb het idee dat Zivkovic bij Jong Ajax niet echt in zijn vel zit, maarja het ligt aan hem zelf, hij moet het laten zien, vind in ieder geval wel dat hij een inval beurt ofso had mogen verdienen bij Ajax 1 om het te laten zien want bij Groningen liet hij toch wel mooie dingen zien, ik denk dat hij ermee zit dat hij niet eens bij de Ajax selectie zit en Milik wel, Milik heeft naar mijn idee ook nog niks laten zien. Zickovic lijkt me ook geen type zoals van der hoorn die zich keihard terug gaat vechten op trainingen etc.

25 augustus 2014 om 11:55

Onbevangen spelen bij een club waar niks moet. Transfer naar grote club waar je moet presteren en de druk er vol op ligt...dan moet je een sterke persoonlijkheid hebben..dat riep ik al rond die transfer maar toen was hij volgens vele al de nieuwe topscorer

25 augustus 2014 om 12:04

hij wilde zelf naar Ajax, dus hij zal moeten vechten voor zijn waarde. een jaar ervaring in de eredivisie bij groningen was het beste geweest in mijn optiek. Zivkovic is een counterspits.

25 augustus 2014 om 12:05

En wat bedoel je precies met "een club waar niks moet" als ik vragen mag.

25 augustus 2014 om 12:36

Geen druk om elke week op je toppunt te presteren. Geen druk om elke week te MOETEN winnen. Dat is een groot verschil. Als je met groningen eens verliest is dat geen wereldramp. Elke wedstriid die Ajax verliest is er 1 teveel. Speel je matig wordt je afgemaakt door 1 miljoen fans.

Zo bedoel ik het..

25 augustus 2014 om 12:48

Bij groningen is de druk om te presteren veel lager dan bij Ajax. Als je één wedstrijd wat minder speelt wordt je niet meteen helemaal afgebrand. Dan krijg je de volgende wedstrijd een nieuwe kans.

26 augustus 2014 om 02:02

Oh ja klopt wel. Alleen zijn de supporters hier ook aardig fel. Hoesen wordt al afgemaakt door de fans, evenals Padt.

25 augustus 2014 om 15:13

Hoe kan het dat zivkovic 2de helft van het afgelopen seizoen basis was bij Groningen en nu weggezet word bij jong ajax?

De kwaliteit bij die jongen droop ervan af. Vervolgens zet je van die pannenkoeken als Milik en Sigi daarneer. Ik snap het niet. Zivkovic is een type die je prima voor de leeuwen kan gooien en goed zou renderen in het huidige Ajax naar mijn idee.

Het zou wel kunnen zijn dat het een mannetje is en de Boer hem op zijn plek wil zetten/motiveren of iets in die trant. Hoe dan ook er zal wel een goede reden achter zitten :s

Ik had verwacht dat Sig verkocht zal worden Milik de eerste spits zal zijn en Zivkovic langzaam zijn min zal gaan maken en eind van het seizoen het stokje over zal nemen..

Nu mist Ajax een goede spits, wel 3 jongens met kwaliteiten maar zowel Milik als Zivkovic zijn nog niet klaar voor Ajax 1

25 augustus 2014 om 11:22

Is er nog interesse voor Sig als je dat toevallig weet?

Ben net terug van een 10 daagse vakantie, dus moet nog een beetje dingen inhalen

25 augustus 2014 om 11:33

Hoe meer Frank Sigi laat spelen, des te minder mensen hem willen hebben, kijkend naar zijn slechte optredens.

25 augustus 2014 om 12:05

QPR was concreet, of dat nu nog zo is....

25 augustus 2014 om 14:59

Sigi speelt anders best aardig, dat zou je weten als je de volledige wedstrijden kijkt. Werd gister in de 16 niet bereikt, maar de ballen die die kreeg bespeelde hij ook best prima. Tegen AZ was het net zo, alleen mistte ie een aantal levensgrote kansen. Ik denk door de druk die hij voelt en het ongemak omdat ie eigenlijk weg moet, Sigi met mentale rust maakt die ballen gewoon.

25 augustus 2014 om 18:11

de kritiek gaat soms echt te ver. ik vond siggi niet slecht spelen. en zoals al meer mensen gezegd hebben. hij krijgt ook geen ballen. daar in tegen is hij wel een heel goed aanspeelpunt. sterk in zn duels en combineert goed. sowieso heeft siggi genoeg belangerijke doelpunten gemaakt om niet afgezaagd te worden vind ik.

moet hij niu het hele seizoen spelen bij de beloftes of alleen tijdelijk? anders had hij beter verhuurd kunnen worden aan een eredivisie ploeg.

25 augustus 2014 om 11:22

Raymond.. Natuurlijk moeten ze hem niet verhuren aan een eredivisie ploeg, dat doe je met een talent uit de ajax opleiding misschien maar niet een speler verhuren die juist aan het ajax systeem/spel moet wennen
Schorsing is wel terecht, hoewel ik wel ergere overtredingen zie die minder zwaar bestraft worden

25 augustus 2014 om 11:23

Denk dat ze hem in jong Ajax klaar willen stomen. Dat ze hem het systeem van Ajax gaan aanleren en als dat zover is zal hij minuten gaan maken in Ajax 1.

25 augustus 2014 om 12:33

Zivkovic heeft er voor gekozen om een jaar op de bank te zitten bij Ajax. In mijn ogen een onbegrijpelijke keuze. Bij Jong Ajax ontwikkelt hij zich natuurlijk lang niet zo snel als bij Groningen. Daarnaast heb ik begrepen dat het bij deze jongen niet helemaal goed zit in de bovenkamer en dat Ajax daar nog een flinke kluif aan krijgt om hem weer te laten landen.

25 augustus 2014 om 12:55

wat bedoel je met niet goed in de bovenkamer? als je bedoelt dat hij lijdt aan zelfoverschatting denk ik dat je gelijk hebt

ik vind de keuze niet onbegrijpelijk, hij zal sowieso een ton of meer meer verdienen dan bij groningen en als hij hard werkt komt hij wel in ajax 1 en dat is beter voor zijn carriere dan fc groningen..hij moet dan wel veel progressie maken en eigenlijk eind van dit seizoen al zeker zijn debuut hebben gemaakt, en daarmee is hij slecht begonnen afgelopen vrijdag

ik hoop dat zijn frustratie kwam uit der achterstand van 4-0 ipv het spelen voor jong ajax, want als het laatste de rede is wordt het een moeilijk verhaal

25 augustus 2014 om 15:41

Ik bedoel inderdaad zijn zelfoverschatting. Wat zijn keuze voor Jong Ajax betreft verschillen we denk ik van mening...

Ik snap trouwens helemaal niet waarom Ajax Zivkovic 'ervaring wil laten opdoen' bij het tweede.
Zivkovic heeft toch al in de Eredivisie gespeeld? Hij is nog jong, maar hij heeft laten zien dat hij de Eredivisie makkelijk aankan. Merkwaardig...

25 augustus 2014 om 11:23

Vooral om hem te laten wennen aan de manier van spelen van Ajax denk ik, op dit moment is hij niet de beste spits van Ajax, en dan kan je hem beter hele wedstrijden laten spelen dan een paar invalbeurtjes.

25 augustus 2014 om 11:48

Heel simpel, ajax gaat uit van een bepaalde filosofie. Deze is totaal anders dan de filosofie van groningen. Door hem in Jong Ajax te laten wennen aan de speelstijl en tactiek, willen ze hem voorbereiden op het echte werk bij het eerste. Zo kan hij er gelijk staan bij zijn debuut, in plaats van dat hij als een kip zonder kop op dat veld rond rent en geen idee heeft wat zijn taken zijn.

25 augustus 2014 om 11:55

@oxxis

"zo kan hij er gelijk staan bij zijn debuut, in plaats van dat hij als een kip zonder kop op dat veld rond rent en geen idee heeft wat zijn taken zijn."

En daar heeft Zivkovic een heel jaar bij de beloften voor nodig? Lijkt mij niet. Vooral een slimme voetballer met veel talent, zoals Zivkovic, heeft dat niet nodig. Wanneer je hem voordat hij zijn debuut mag maken, meegeeft wat zijn taken zijn, waar hij op moet letten, dan heeft hij daar ook genoeg aan. Prima om je filosofie te willen toepassen op zo'n talent, maar Zivkovic ontwikkelt zich beter, wanneer hij gewoon verhuurd word aan een Eredivisieploeg, en daar iedere wedstrijd speelt.

25 augustus 2014 om 12:08

Maar dat geld toch ook voor Milik..? Vind dat Richi wel wat invalbeurtjes verdient. Off: Gaat er nog wat met Sightorsson gebeuren deze week?

25 augustus 2014 om 12:13

@oxxis,

Vind ik een beetje een matig verhaal. Wennen aan de filosofie van Ajax doe je in het eerste en niet bij Jong Ajax. Ik bedoel: je mag toch in het begin wel wat foutjes maken als aanvaller?
Zoals gezegd, het is geen speler die uit de Jupiler League komt die klaargestoomd moet worden voor het niveau. Hij heeft op dit niveau geacteerd het vorige seizoen.
Hij was zelfs bij Groningen meer dan eens de uitblinker.

Daarnaast kun je ook niet zeggen dat Ajax op dit moment al meer dan genoeg centrumaanvallers heeft.

Als ik dan zie dat een heel matige speler als Lucas Andersen wel bij de selectie zit, dan snap ik dat al helemaal niet.

Deze jongen komt er wel. Vergeet niet dat die nog erg jong is! Frank de Boer gaat e'm langzaam brengen het komende seizoen

en terecht! je zag dat momentje van de samenvatting en hij was gewoon gefrustreerd en probeerde al twee keer eerder zijn tegenstander te raken. hij maakt echt helemaal niks klaar in de jupiler league en misschien is hij daardoor teleurgesteld in zichzelf, en misschien een beetje op Ajax.

Is het stuk over Dijkhuizen niet een beetje vreemd in dit artikel, aangezien de titel alleen iets over Zivkovic meldt? Zou dit niet beter zijn:

Schorsingen Jupiler League: Zivkovic zit fikse schorsing uit na gemeen spel bij Jong Ajax

Ik kan me voorstellen dat als je niet geïnteresseerd bent in de schorsing van Zivkovic, maar wel in die van Dijkhuizen, je dit artikel makkelijk kunt missen.

Ik heb het een aantal weken aangekeken en was ervan overtuigd dat de aanpak van Ajax de juiste was. Nu begin ik toch bang te worden dat deze jongen stil gaat staan in zijn ontwikkeling. Hij loopt er als verloren bij en presteert daardoor ondermaats. In zijn Groningen tijd speelde hij "gewoon" in de Eredivisie. Onze spitsen blijken te zwak en toch krijg ik het idee dat Zivkovic nauwelijks gebruikt gaat worden dit seizoen. Ik weet echt niet meer of dit de goede beslissing is van onze staf. Waarom gooien ze 'm niet gewoon in het 1e? Zo denderend zijn Sigthorsson en Milik nog niet.

25 augustus 2014 om 11:36

Het is een impact als je naar een topclub verhuist, er geldt een heel andere wet en daarbij speelt Ajax echt een 'eigen' spel. Deze jongen te snel brengen kan veel schadelijker zijn dan Milik te snel brengen. Milik zwaai je uit, Zivkovic moet je nog jaren mee.

25 augustus 2014 om 11:53

Ja denk je? Zal het zo erg aanpassen zijn? Ik denk dat een wedstrijdje zo nu en dan geen kwaad kan, maar nu lijkt het er steeds meer op te lijken dat ie echt een jaar in Jong Ajax moet blijven. Daarnaast weet ik niet wat er met 'm aan de hand is, maar hij loopt al 3 wedstrijden met een vreselijk zuur gezicht rond.

25 augustus 2014 om 12:00

Ik ben het met Hoodrich eens dat een transfer naar een topclub, in dit geval Ajax, een behoorlijke impact is, en vooral op zo'n jonge leeftijd. Ajax is vele malen groter dan Groningen, je speelt op een andere manier, en er is zoveel druk. Zo'n jongen moet daar gewoon aan wennen.

Wel ben ik van mening, dat het niet goed is voor Zivkovic om een heel jaar bij de beloften te spelen. Hij leert veel meer van minuten maken in de Eredivisie. Mocht ik Frank de Boer zijn, dan had ik hem gewoon telkens bij de wedstrijdselectie gehaald. De spitsen die Ajax momenteel heeft, zijn niet van een hoog niveau. Zivkovic is jong, en heeft veel talent. Laat hem minuten maken. Hier leert-ie meer van, dan dat hij een jaar lang de filosofie van Ajax leert kennen bij de beloften.

25 augustus 2014 om 12:05

Tuurlijk loopt die met een zuur gezicht rond, hij dacht op zijn minst minuten te gaan maken bij het eerste en op de bank te zitten maar dat gaat duidelijk dus niet gebeuren. En ik heb jong Ajax nou 2x zien spelen maar daar zit totaal geen lijn in en alle spelers spelen vooral voor zichzelf.

Dat klaarstomen voor het Ajax spel is ook zo'n onzin, je word gewoon beter van wedstrijden spelen en hoe hoger het niveau hoe beter. Of wil je me vertellen dat jong Ajax een hoger niveau is als Groningen?

25 augustus 2014 om 12:17

@arie Vink

Natuurlijk heeft ie een zuur gezicht, nieuwe omgeving, nieuwe club en Amsterdam is zowat een ander land vergeleken met Groningen he. Ik heb geen idee met wie en hoe hij leeft maar ook dat zal meespelen.

Niet alleen buitenlanders hebben moeite zich aan te passen aan, Zivkovic hoogstwaarschijnlijk ook. Ik had hem als Ajax zijn wel gekocht, maar nog een jaar bij Groningen gehouden. Bij Groningen is het echt ontwikkelen, bij Jong Ajax vooral steeds weer aanpassen omdat Ajax ontzettend veel jeugdspelers laat meespelen in de grote wedstrijden, waardoor de Jong elftallen nogal verschillen per wedstrijd, helemaal niet goed voor Zivkovic.

25 augustus 2014 om 13:12

Helemaal gelijk. Wat een raar beleid dat zo'n talent zich moet ontwikkelen in het 2e elftal van Ajax. Hij legt er vorig jaar een heel aantal goals in de eredivisie in en nu moet hij spelen op een lager niveau. Ook nog eens in een team waar hij weinig ballen aangespeeld krijgt. Wat een onzin.

Deze jongen kan met vertrouwen als 2e spits (heel dicht tegen het eerste aan) zich het allerbest ontwikkelen. Zet hem tegen de beste verdedigers die Nederland heeft en met 1 á 2 jaar begint hij als zijn potentieel waar te maken. Je wordt alleen beter van meer weerstand, niet minder. Had hem anders nog een jaar bij Groningen laten blijven!

Wat een wanbeleid en dat zie je aan deze jongen zijn houding op het moment helemaal af.

Dijkhuizen heeft al een x eerder rood gehad bij Roda Jc. Tegen Feyenoord. Dat weet ik 100 zeker.

Foute informatie van vz dat hij alleen 3x eerder bij Sparta rood kreeg.

25 augustus 2014 om 11:36

Zou kunnen, maar er zijn er vorig jaar heel wat geseponeerd, wellicht dat dit er één van was.

De ene keer speel je met groningen gelijk tegen psv en dan sta je 0-4 achter tegen volendam. Ik snap het wel want hij dacht meteen aan te schuiven bij het eerste elftal. Ik zou in de winterstop zivkovic een jaar laten verhuren.

Wat voor ervaring op doen?! Deze jongen heeft al ervaring bij groningen opgebouwd en weet zeker dat hij nu al beter is dan Milik en Sigthorson.

Misschien een hele kromme redenering en zou belachelijk zijn als het kon, maar:
1. mag hij dan bijvoorbeeld nog wel voor het eerste spelen?
2. Zouden eventueel wedstrijden van het eerste ook gezien kunnen worden als wedstrijd schorsing?

Het zal natuurlijk vast niet, maar vroeg me wel af hoe het is afgedekt bij spelers die op 2 niveau's kunnen/mogen spelen.

25 augustus 2014 om 11:42

Zivkovic is zowel voor Ajax 1 als Jong Ajax geschorst.

25 augustus 2014 om 12:09

Ja, dus 2 wedstrijden in 1 weekend... ?
Dan is zo'n schorsing snel voorbij

25 augustus 2014 om 12:59

Dat denk ik niet, hij mag maar 1 wedstrijd per weekend spelen, dus zal er ook maar 1 tellen voor de schorsing, helaas

25 augustus 2014 om 12:59

Een speler mag in 1 weekend maar met 1 ploeg meedoen. Dus of Jong Ajax of Ajax1. dus gewoon 4 wedstrijden brommen.

25 augustus 2014 om 13:51

Lijkt me een goede beredenering inderdaad.
Al vraag ik me wel af of dit ook daadwerkelijk zo is vastgelegd. De Knvb kennende is wat betreft de beloftenteams in de JL nog niet alles zo goed afgetimmerd.

25 augustus 2014 om 14:35

Hij is voor 3 wedstrijden voor jong Ajax geschorst. Dit houdt in dat hij tot na de derde wedstrijd van Jong Ajax ook voor het eerste niet mag uitkomen.
In praktijk mag hij na 15 september weer voor beide teams uitkomen.

Dijkhuizen krijgt 4 duels omdat hij hard, buitensporige inzet volgens de regels, op de bal inkomt en daarmee een kans heeft de tegenstander te blesseren. Dus volgens de regels is rood terecht, maar hij speelt de bal, schept vervolgens de verdediger maar die heeft er totaal geen last van. (De verzorger is wel het veld in geweest, weet eigenlijk niet of die hem ook heeft behandeld maar de speler hoefde in ieder geval niet het veld uit.) Zivkovic is gewoon gefrusteerd, en deelt een trap uit. Dat zijn slechts drie duels. Eindhoven speler komt in op verdediger van Roda zonder bal in de buurt en duwt hem over de keeper, waarschijnlijk ook uit frustratie. Wordt niet eens gefloten. Droste, ik hoop die ie snel weer beter is, komt ook hard in. Mist volkomen de bal, raakt de speler en krijgt geel.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit Fair Play is?

25 augustus 2014 om 18:48

Niets aan toe te voegen, het gaat gewoon weer verder waar het vorig jaar gestopt is. De Knvb meet weer eens met twee maten, echt ongelooflijk dit.

Echt ongelofelijk dat Zivkovic er zo goed ermee weg komt, en Dijkhuizen een een zwaardere schorsing krijgt. Zivkovic trapt na en Dijkhuizen maakt een harde tackle op de bal. Wat een logica weer in Zeist..

Zivkovic liep wel heel erg gefrustreerd rond daar. Tot 3 keer toe al behoorlijk fel doorgaan, waarvan er naar mijn mening al een gele kaart tussen zat.

Ajax gaat compleet verkeerd met deze jongen om. Vorig jaar basis bij Groningen, speelde prima. Nu in de JL laten verrotten? Hij kan het moeilijk slechter doen dan Siggy en Milik, dus zet die jongen gewoon in de basis!

Dijkhuizen krijgt 4 duels maar had een tackle op de bal en Daarna pas de speler en zivkovic had niet eens de intentie om de bal te raken en hij krijgt 3 duels ik snap er niks meer van

Deze schorsing is het schoolvoorbeeld van de inconsequentheid van de KNVB. Zivkovic trapt na en krijg 3 wedstrijden, Dijkhuizen probeert met een tackle voor de bal te gaan en krijgt er 4. Hoezo meten met twee maten?
Ben ik trouwens de enige die zich gister kapot heeft geërgerd aan het optreden van Makkelie tijdens NAC-Twente? Ongelooflijk waar in Nederland voor gefloten wordt. De tweede gele kaart van Bjelland is werkelijk absurd, hij zet gewoon met zijn lichaam een blok waarmee hij de bal afschermt. Dit is niet eens een overtreding! We zijn in Nederland hierin veel te ver doorgeslagen, kijk eens naar de andere competities waar veel meer is toegestaan. Dit is ook een van de redenen waarom het in Nederland zo schaars is aan keiharde verdedigers, het wordt simpelweg niet toegestaan.

Die overtreding is alles zeggend. Zivkovic is ontevreden dat hij in Jong Ajax speelt. Zijn houding hoe hij op het veld loopt, bah! Die jongen is 17 en ik weet zeker dat het zo is afgesproken dat hij bij Jong Ajax zou beginnen toen ze het over zijn contract hadden. Ik hoop dat hij zich snel anders opstelt want anders gaat 'ie het niet redden, hoor.

25 augustus 2014 om 13:24

" ik weet zeker dat het zo is afgesproken dat hij bij Jong Ajax zou beginnen toen ze het over zijn contract hadden".

Wat is je bron? Ik kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen en als ik vorig seizoen 10+ doelpunten had gemaakt bij Groningen had ik dat nimmer geaccepteerd. Zo'n groot talent hoor je niet weg te stoppen maar tegen de zwaarst mogelijke belasting te laten trainen en spelen.

Ik snap Ajax ook niet echt dat ze hem niet nog een jaartje bij Groningen laten. Dit is een stap terug. Hij deed het gewoon goed daar. En anders verhuur je hem gewoon naar een andere Eredivisie club.

25 augustus 2014 om 18:12

Heeft voornamelijk met geld te maken.... Nog een jaar bij Groningen en het goed doen dan was zijn prijs aanzienlijk om hoog gegaan...
Ook beetje jammer dat er zo wordt gedacht en gehandeld, want denk dat het beter is om een jaar langer eredivisie te spelen als te worden ''klaar gestoomd'' in de Jl.... Ook speel je in niet in ''het
Ajax'' systeem......

25 augustus 2014 om 19:20

Ik bedoelde ook kopen en direct verhuren. Zo staat hij toch een beetje stil in zijn vooruitgang. Want je gaat van subtop eredivisie naar een grabbelteam die elke week verschilt. Best wel stom gehandeld.

Dijhuizen heeft geloof ik 5 rode kaarten gehad in zn carriere, ook 1 tegen Ajax met Roda, waar hij ook nog scoorde.

25 augustus 2014 om 18:08

Volgens de statistieken was dit zijn 4e rode kaart.
De vorige 3 waren in 3 seizoenen Sparta.

Dus we praten over 4x rood in 4 voetbaljaargangen.

Het verschil in aantal wedstrijden schorsing tussen Dijkhuizen en Zivkovic slaat dus helemaal nergens op. Dijkhuizen spijkerhard en onbesuisd maar wel op de bal. Zivkovic uit frustratie.

Logica Knvb ...

Tackles van Dijkhuizen en Zivkovic moete even zwaar bestraft worden! Zivkovic wilde pijn doen, Dijkhuizen ging voor de bal. Maar het is de KNVB en hij is van Ajax, dus hij krijgt minder duels schorsching. Competitie vervalsing 1e klasse! Bah!

is wel eens goed voor zo'n jong. zelfbeheersing hoort er ook bij als je de top wilt halen. hopelijk leert hij hier van.

Dijkhuizen ging niet voor dd bal, hij ging ervoor de tegenstander te blesseren. Recidivist die blij mag zijn met 4 wedstrijden. Een echte benenbreekaktie die eigenlijk zwaarder bestraft moet worden als het vrij ongevaarlijke natrsppen van Zivcovic.
Aanslagen onder het mom van tackles moeten imo zwaarder bestraft worden dan gefrusteerde akties als kopstootje etc

25 augustus 2014 om 14:59

T zag er stukken erger uit dan het was, doordat het een 'vliegende' tackle was. Onbesuisd, maar wel 100% voor de bal. Ik vind het wel een rode kaart waard, maar eerder voor 1 wedstrijd.

25 augustus 2014 om 18:11

Natuurlijk. Dijkhuizen gaat bij een 2-1 voorsprong even bewust "zagen" wetende dat hij een langdurige schorsing kan verwachten.

Hoe verzin je het.

25 augustus 2014 om 18:57

Onzin, Dijkhuizen komt best hard in, maar gaat gewoon voor de bal. Roda stond in de blessuretijd van de wedstrijd met 2-1 voor, dus waarom jij denkt dat Dijkhuizen bewust voor het blesseren van de tegenstander gaat is mij werkelijk een raadsel. Dit was niet meer dan een harde op de bal gerichte tackle.

Zivkovic daarentegen trapt zijn tegenstander na terwijl de bal niet eens in de buurt is. Dat is puur uit frustratie en juist gericht om iemand pijn te doen. Dat heeft niets met voetbal te maken.

Schandelijke overtreding die een langere straf verdiende. Bah, slecht voorbeeld voor onze jeugd.

Ik neem geen enkele schorsing meer serieus nadat Leon de Kogel in de 1e wedstrijd van het seizoen niet is geschorst door de tuchtcommissie. Ze hebben daar de maat neergezet en iedere schorsing die nu komt is belachelijk. En Dick van Egmond wil daar ook niet op reageren

Ik vind dit triest, speelt geweldig bij FC Groningen verdient zijn transfer naar Ajax waar alle spitsen ondermaats presteren maar word dan wel bij jong Ajax gestald om "ervaring" op te doen met het Ajax spelletje terwijl je als Jong-Ajax zijnde bijna ieder duel verliest en dus weinig aan aanvallen toekomt.. Had 'm dan lekker bij FC Groningen laten spelen. Desnoods op huurbasis maar in de JL spelen schiet hij niets mee op..

Van Zivkovic hoor je ook bijna niets meer van. Is afgeleden naar Jong Ajax hoe diep kan je zinken. Daar heeft Ajax meer ellende van dan plezier. Ik snap het beleid bij Ajax echt niet meer. Wil je kwaliteit halen of zitten ze nog meer van die neptalenten te scouten? Laat Ajax eens fatsoenlijke spelers die direct in de basis kunnen starten in plaats van die ellendige jeugdopleiding? Schijtziek wordt ik er van!

Wat een domme actie van Zivkovic , zou me ook niks verbazen als dat komt doordat hij niet in het eerste mag spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren