Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal ontsnapt opnieuw in slotfase aan teleurstelling

Laatste update:

Olivier Giroud krijgt de laatste tijd te maken met de nodige kritiek, maar heeft zaterdagavond bewezen dat hij absoluut zijn waarde kan hebben voor Arsenal. De Fransman begon in de uitwedstrijd tegen Everton op de bank, kwam bij een 2-0 achterstand het veld in en kopte kort voor het eindsignaal de gelijkmaker binnen: 2-2. Arsenal ontsnapte dus opnieuw in de slotfase van het duel aan een teleurstelling, nadat er vorige week in blessuretijd werd gewonnen van Crystal Palace.

/

Everton gaf de zeker lijkende overwinning in de laatste acht minuten van de wedstrijd uit handen. De thuisploeg was in de eerste helft sterker dan Arsenal en beloonde zichzelf met een 2-0 voorsprong, maar wist die marge dus niet te verdedigen. De eerste noemenswaardige kans was overigens nog wel voor Arsenal geweest, maar het schot van Alex Oxlade-Chamberlain ging naast. Na een kleine twintig minuten spelen kwam Everton verdiend op voorsprong, dankzij de openingstreffer van Séamus Coleman. De rechtsback werd met een indraaiende voorzet van Gareth Barry gevonden bij de tweede paal, waarna hij Wojciech Szczesny kansloos liet met een harde kopbal.

Arsenal moest nu wat terug doen, maar werd met de rug tegen de muur gedrukt door een veel scherper Everton. Kevin Mirallas probeerde nog te scoren met een ambitieuze lob, maar de inzet van de Belg was te hoog, en een vrije trap van Mirallas was even hiervoor nog in het zijnet beland. Kort voor rust viel de 2-0 alsnog: Romelu Lukaku speelde Steven Naismith na een uitstekende actie vrij voor Szczesny, die de bal door zijn benen heen in het doel zag belandden. Naismith bevond zich op het moment van de pass net aan in buitenspelpositie, zo bleek na het zien van de herhaling, maar de vlag bleef naar beneden.

/

De 2-0 betekende een flinke domper voor Arsenal, maar onverdiend was de verdubbeling van de marge zeker niet. Wenger hoopte dat zijn ploeg in de tweede helft beter voor de dag zou komen en hij bracht Giroud in de ploeg voor Alexis Sánchez, die vrij onzichtbaar was geweest. Met de Fransman binnen de lijnen begon het echter niet beter te lopen en dat zorgde voor frustratie bij Jack Wilshere, die een akelige tackle in zette en terecht op de bon geslingerd werd. Twintig minuten voor tijd kreeg Giroud twee mogelijkheden om te scoren, maar hij faalde in de afronding.

Niet lang hierna bracht Wenger met Joel Campbell en Santi Cazorla weer twee verse krachten in het veld. Cazorla was direct belangrijk voor zijn ploeg, want na een goede actie op links trok hij de bal laag voor, waarna Aaron Ramsey de aansluitingstreffer binnen kon werken. Er volgden hierdoor nog acht spannende minuten op Goodison Park, waarin Arsenal op jacht ging naar de gelijkmaker. Deze werd kort voor tijd ook gevonden: Nacho Monreal gaf een uitstekende voorzet op Giroud, die de 2-2 binnen kopte. Voormalig Vitessenaar Christian Atsu maakte overigens als invaller nog zijn debuut voor Everton.

Arsenal verdiende een punt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Complimenten voor de veerkracht die Arsenal liet zien. In de eerste helft dicteerde Everton namelijk volledig.
Complementen ook aan Chambers; speelde een sterke wedstrijd, net als vorige week. Die kan het nog ver schoppen, als hij zo blijft ontwikkelen.

PS: Wat is dit nou VZ? Niet eens binnen 1 minuut na het laatste fluitsignaal het artikel online

23 augustus 2014 om 20:37

Zonde dat Everton nog een 2-0 voorsprong weg geeft, maar door de inbreng van Giroud in de spits ging het wel wat beter lopen (niet dat hij een geweldige wedstrijd speelde, maar toch). Arsenal moet gewoon met een spits spelen en dus eigenlijk Cavani halen.

23 augustus 2014 om 20:41

Mee eens. Als je ziet wat Everton voor de spitspositie heeft gehaald met Lukaku, vind ik Giroud persoonlijk een stuk minder.
Lukaku is een goede afmaker, hij is snel, heeft een goed overzicht (zijn assist was een mooi balletje tussendoor, bijvoorbeeld), en Lukaku is fysiek erg sterk.

23 augustus 2014 om 20:43

60-65 miljoen voor die overschatte Cavani? Nee, bedankt. Tenzij in die deal met Giroud, maar Cavani is niet van het niveau Suarez-Agüero-Lewy...
Dat er een spits bij moet, is natuurlijk wel waar. Dit Arsenal is helemaal geen titelkandidaat. Met een topspits, top cvm en een extra verdediger misschien.

23 augustus 2014 om 21:20

Overschatte Cavani? Op wat baseer je dat, vorige match van Psg? Zet Cavani id punt bij Arsenal met de aanvoer van Sanchez Ozil en Cazorla en hij legt er 20+ in.

23 augustus 2014 om 21:24

Grapjas, Cavani is nog altijd één van de beste spitsen ter wereld.

Ja, het klopt dat hij al een lange tijd die vorm niet meer heeft getoond, maar afgelopen jaar heeft hij er 25 gemaakt en daarvoor 3 seizoenen op rij 30+ gescoord in de Serie A.

Cavani is gewoon erg compleet. Een echte 9, maar sneeuwt niet onder in een andere rol.

Gefeliciteerd Arsenal fans, moet voelen als een overwinning. Everton was veel beter tot 70e minuut, zoals ik eerder deze week zei, Arsenal straft altijd af laatste tijd..

23 augustus 2014 om 20:36

Bedankt. Vooraf had ik getekend voor een gelijkspel, dus ik klaag niet.

23 augustus 2014 om 20:59

Ik zou zeker niet klagen voor iemand die giroud al afgeschrevrn had.

23 augustus 2014 om 21:13

Giroud is ook niet goed genoeg voor de basis, als invaller is hij prima, maar als eerste spits niet.

23 augustus 2014 om 20:38

Heb de match niet gezien, maar de 2e goal is buitenspel zo zag ik net, dus dit is niet helemaal gestolen. Een Everton supporter zal dat wel anders zien, blijkbaar hadden ze veel kansen, maar die moet je afmaken. Aan fouten van de arbitrage kan je helaas niets doen...
Hoe deed Özil het deze match?

Proficiat trouwens, volgens Sky Sports heb je een akkoord met Di Maria.

23 augustus 2014 om 20:43

Ja 2e goal was wel buitenspel maar Everton was echt een stuk beter, die moet je inderdaad afmaken. Arsenal heeft alleen de laatste 20 minuten gevoetbald, moet zuur zijn. Ozil was erg onzichtbaar en heeft een rol gespeeld bij allebei de tegengoals, maar had wel een paar goeie passes..

Inderdaad, maar hij moet eerst in een United shirt op Carrington te zien zijn, Sky Sports heeft het ook niet altijd goed.

23 augustus 2014 om 20:53

Ah, bedankt. Hij zal wel beter spelen als Walcott en Sanchez top zijn (hoop ik). Mja, dit Arsenal wordt duidelijk geen kampioen, met Giroud en Arteta.

Ja, als Utd-fan hoop je nog niet té hard, om eventuele teleurstelling te vermijden, maar het is natuurlijk geen toeval dat hij niet in de selectie zat tegen Atletico.

Dramatische wedstrijd wederom, nadat we ook al tegen Palace en Besiktas ondermaats waren. Gelukkig hebben we nog een puntje kunnen pakken (of stelen), dat is gewoon een knap resultaat op Goodison Park. Hopelijk ziet Wenger wel dat het met dit team echt niet kan. Top vier wel, want zo goed zijn Liverpool en Manchester United ook (nog) niet, maar om de prijzen ga je niet meedoen.

Arbitrale trio was net als Arsenal schandalig slecht. Gele kaarten voor overtredingen die maar nauwelijks een overtreding waren, en een duidelijk buitenspel-doelpunt toegekend voor Everton. Uiteindelijk is het daarom nog wel zo mooi dat we een puntje weten te pakken. Wenger zal wel weer als zeikstraal worden weggezet omdat dat gedeelte uit zijn interview zal worden gehaald, maar kritiek op de leiding is alweer terecht.

Giroud mistte trouwens weer veel kansen maar hij bracht wel iets wat we vandaag niet hadden. Toch enigszins positief van hem. Blijf er echter, net als bijna elke Arsenal-fan, bij dat hij niet goed genoeg is om de aanvalslinie te leiden.

23 augustus 2014 om 20:39

Zo slecht waren de scheidsrechters niet (vond ik). Het tweede doelpunt was inderdaad net buitenspel, maar dat doelpunt viel uit een razend snelle counter en als je dan als grensrechter hard mee moet rennen kan het gebeuren dat je net fout zit. Neemt niet weg dat je het als lijnrechter niet fout zou mogen hebben, maar toch.

Over Giroud helemaal mee eens. Het was dat hij de 2-2 binnen knikte, maar daar bleef het bij. Lukaku bijvoorbeeld vind ik stukken beter. Hij is snel, een goede afmaker en hij is fysiek erg sterk.

23 augustus 2014 om 20:46

De kaarten sloegen nergens op. Mertesacker krijgt geel voor niks, het was niet eens een overtreding. Maar ach, dat is nog niet het belangrijkste.

Als grensrechters een snelle counter niet kunnen zien, dan moeten we ook daar videobeelden invoeren. Zei Blatter laatst niet hoe goed het uiteindelijk was, die goallijntechnologie? Dan moet je ook dit naderhand kunnen bekijken, is ook gewoon beslissend. Die grens staat op de lijn en het is duidelijk buitenspel dus had de goal niet mogen tellen.

Over Giroud is verder het meeste wel gezegd. Ik denk dat met de terugkeer van Walcott we eerder iets voor op ons middenveld moeten zoeken, want zoals we de laatste tijd spelen kan echt niet.

23 augustus 2014 om 20:54

De grens stond bij de cruciale fase iets voorbij de verdediging, waardoor hij dacht dat Naismith geen buitenspel stond. Het was gewoon een kwestie van foute opstelling. Maar die van Arsenal was op dat moment nog erger...

23 augustus 2014 om 21:21

Stop met klagen over de scheids, Wilshere moest gewoon rood gekregen hebben voor die aanslag op Barry (?) dus jullie komen er nog goed mee weg.

23 augustus 2014 om 21:33

Heb je er weer zo één. Dus omdat Wilshere geen rood kreeg mag er niet over het slechte optreden vd scheids geklaagd worden? Dat is juist een bevestiging dat ie gefaald heeft!

23 augustus 2014 om 21:41

Je mag er wel over klagen maar dan moet je die overtreding van Wilshere wel niet voor het gemak over het hoofd zien.

Zonde dat Everton het heeft weggegeven! Speelde de 1e helft echt goed. 2-2 is wel verdiend.

Strijd om de CL plekken gaat nog erg leuk worden dit jaar denk ik. Chelsea, City, Liverpool, Arsenal, United, Spurs en Everton. 7 teams die allemaal een goede kans maken als je het zo ziet. Daarnaast zullen sommigen zich nog wel versterken deze laatste week. De enige ploegen die echt verzekerd zijn van een CL plek zijn Chelsea en City (al denk ik dat Liverpool daar ook vlak bij zit. Leuk ook om te zien dat Everton net als vorig jaar toch goed mee kan met het niveau van de grotere clubs. Jammer dat ze dan wel die 2-0 voorsprong uit handen geven, maar ja.

Arsenal zal nog wel wat moeten gaan doen, want het loopt nog niet echt geweldig. Sowieso moeten ze met een spits spelen. Cavani zal dus nog wel handig zijn. Misschien dat ze ook nog Khedira / Schneiderlin / Carvalho / Song moeten halen, want met Flamini en Arteta ga je het ook niet redden.

23 augustus 2014 om 20:48

Niet om denigrerend te doen naar Spurs, maar waarom worden zij elk jaar meegerekend? Zij hebben in de afgelopen jaren geen CL voetbal gehaald, dus waarom zou dat dit jaar anders zijn?

Chelsea, City en Arsenal halen toch wel top 4. United en Liverpool vechten voor plek 4, Everton is nog altijd minder dan Liverpool en Everton en Spurs, heeft Spurs lichtelijk de voorkeur vanwege al die potentie en het missen van Barkley, maar voor de rest?

Verder ben ik het wel met je eens, behalve over Khedira. Dat is totaal geen dm? Het is een allround speler die beetje van alles wat kan maar vooral veel meters maakt. Arsenal heeft in mijn ogen iemand die gewoon belangrijke intercepties kan maken en de missing link kan zijn tussen verdediging en middenveld. Schneiderlin zou perfect zijn, maar of Soton die nog laat gaan?

23 augustus 2014 om 21:05

Khedira? Dat is een box-to-box, daar hebben we er al 100 van.

Doe mij maar William Carvalho, multifunctioneel en een echte breker.

23 augustus 2014 om 21:37

@zola
Ik heb een déjà vu van zomer 2013 met Lfc....

Ik schat LFC toch wel hoger in dan Arsenal. Ze hebben een betere selectie en een betere mentaliteit.

23 augustus 2014 om 21:45

Hmm. Zou best kunnen, Arsenal heeft natuurlijk wel tijd nodig om die nieuwe ' topaankopen ' in te passen. Liverpool ook, dus het word afwachten.

United ben ik eigenlijk totaal niet bang voor haha, maar die selectie is ook gewoon de zwakste van alle 5.

23 augustus 2014 om 21:48

Arsenal heeft maar 1 topaankoop, net zoveel als Lfc. Zo dat komt wel goed.

Arsenal is sterk teruggekomen, tweemaal langs de kant van Coleman. Bij het eerste doelpunt liet hij zich in slaap wiegen door Özil en Cazorla die het spel goed vertraagden en bij de tweede stond Atsu Mertesacker te dekken terwijl die Monreal moest volgen. Vond het al zo'n slecht idee om hem zo vroeg ('86) in te brengen.

Gelukkig nog 2-2 een punt is niet verkeerd hier.

Het spel van Arsenal is dit seizoen nog niet goed, maar de uitslagen gelukkig wel.

Scheids deed me een beetje denken aan vorig jaar tegen Aston Villa.

Zo irritant als de scheids om de minuut fluit en meestal was het tegen Arsenal en daardoor scoorde Everton... buitenspel etc...

Maar Arsenal speelde super slecht, Wenger is drama bezig met zijn opstelling. Hou op met Özil als LV!

Everton ontsnapt met die buitenspel goal waar ook nog een dikke overtreding aan vooraf gaat. Waardeloze arbitrage.

Chambers echt slecht vandaag, net als ramsey en Ox. Giroud viel goed in, ozil was ook aardig als hij zich centraal met het spel bemoeide.

23 augustus 2014 om 20:37

Inderdaad, toen Özil eenmaal centraal ging spelen, speelde hij veel beter.

23 augustus 2014 om 20:42

Vond je Chambers slecht? Ik vond hem nog wel een voldoende scoren. Ramsey was dramatisch zeg en toch maakt ie weer een goal dat is ook kwaliteit. Als giroud clinical was had je dit gewonnen. Wenger plz haal een aanvaller. PS wat vond je van Campbell? Je ziet wel dat men talent heeft en leuk dribbelt

Tja, echt blij ben ik hier niet mee. Natuurlijk wel als je tot de 80ste minuut 2-0 achter staat, maar het spel leek helemaal nergens op....
Ozil linksbuiten is totale onzin, Wilshere en Ramsey werkt totaal niet, zeker als beiden een off day hebben. Echt, Wilshere is een leuke wisselspeler maar meer niet, god wat erger ik me daaraan zeg...
Giroud die voor de verandering echt wat extra's bracht toen hij erin kwam, maarja... Cavani had er 3 in geschopt, just sayin'

Nu weer euforie natuurlijk, aangezien 1 punt beter is dan 3 punten. Maar ik kan jullie verzekeren lieve VZ collega's: Arsenal gaat weer pak slaag krijgen van de topclubs in de Pl.

Het is duidelijk: Arsenal mist een Dmf, een topspits, een top achterhoede.

Giroud kostte 12 miljoen, daar kan je niet van verwachten dat ie er 30 inschiet. Vorig seizoen had hij een convertie rate van 14%(!!!!), dus van alle kansen/schoten heeft hij er maar 14% ingeschoten. Erbarmelijk, armoede, dramatisch.

Giroud is leuk om de bal vast te houden, af en toe te kaatsen (wat ook vaak genoeg fout gaat). Maar voor een killer spits is het 3x nada.

Giroud kan leuk als back-up, maar in de basis moet absoluut een killer komen. Arteta mag van mij weg, heeft de benen niet meer en kan het dus niet meer bijbenen. Mertesacker kan leuk voor de statische teams (beren teams) a la Stoke City etc. tegen de topclubs gaan ze pak slaag krijgen met Mertesacker.

23 augustus 2014 om 20:39

Bedoel je met top achterhoede alleen vervanger voor Mertesacker (dat Gibbs, Koscielny en Debuchy wel goed genoeg zijn)? Want dan ben ik het helemaal met je eens.

Precies hetzelfde als vorig seizoen, hoe kwetsbaar we zijn in de omschakeling. Komt ook vooral omdat Wilshere en Ramsey veeeeel te veel ballen verloren, vooral Jack.

23 augustus 2014 om 20:39

Vraag: In welk opzicht is dit anders dan wat de andere fans zeggen? Want Iedere Gooner weet dat er een betere spits dan Giroud en een betere breker dan Arteta moet komen, dat is absoluut geen nieuws. Giroud kan wel als sub, maar voor de basis wil ik inderdaad een betere spits ziet, als je ziet wat er bij de andere clubs loopt en wat er bij Arsenal loopt is dat nogal een verschil.

23 augustus 2014 om 20:42

Ik word meermaals tegengesproken hier, grootste reden ook waarom ik de laatste tijd minder reageer.

Mensen staren zich hier blind op een paar bijelkaar gesprokkelde punten en kijken nooit verder dan vandaag.

Ik kijk verder, naar januari, februari, maart, april. Ik weet gewoon zeker dat Arsenal het niet gaat redden met deze selectie.

Een Sanchez wordt gehaald.. waarom? Tuurlijk, leuk voor erbij maar absoluut niet prioriteit nummer 1. Prioriteit nummer 1 sinds Henry is een topspits. Op menig Arsenal fora hoor je sommige Arsenal fans zelfs smeken om Adebayor, zelfs die was beter.

We hebben een spits nodig die een wedstrijd kan beslissen, waarvan je een keer versteld staat. Dit is echt 3x niks.

23 augustus 2014 om 20:48

Welcome to the club, Arsenal heeft nog steeds hetzelfde probleem als 2 seizoenen geleden: Geen breker en geen spits. Flamini, Ozil, Sanogo, Chambers, Ospina, Debuchy en Sanchez ondertussen al gehaald voor zo'n 120 miljoen, maar niet het grootste probleem aangepakt...

23 augustus 2014 om 20:57

Dat is ook het dubbele aan Wenger. Hij haalt, op een paar aankopen na, enkel spelers waar hij echt van overtuigd is. Hij wacht nu dus tot er een spits en breker beschikbaar zijn die hij echt wilt. Blijkbaar zijn die er nu niet. Jammer, want het trekt al lang op niet veel.

23 augustus 2014 om 20:58

Bizar slecht transferbeleid. Zelfs nu er geld wordt gespendeerd wordt het totaal verkeerd gedaan. Er is niemand bij de club die maar enigzins verstand heeft van handelen en/of scouten. Wenger wil met een appel en een peer landskampioen worden, get real!

Zoveel top middenvelders en top spitsen die je kon halen. Moet er bijna van huilen als ik alle gemiste kansen zie.

23 augustus 2014 om 21:04

Volgens mij hebben we al 2 jaar maar 2 spelers evht nodig een spits en een controleur. Ik hoop echt dat Khedira gaat komen en als spits weet ik het niet. Tuur
ijk veel is beter als Giroud maar als ne nu iets haalt moet het echt top zijn.

United: Rooney, Van Persie, Welbeck, Hernandez
Chelsea: Costa Drogba, Torres
Liverpool: Sturridge Balotelli
City: Aguero, Dzeko, Jovetic, Negredo
Bayern: Lewandovski, Muller, Pizarro
Real: Benzema, Ronaldo, Bale
Barcelona: Messi, Suarez

Arsenal: Giroud, Sanogo

bij de meesten is de 3e keus neter als onze 1e. Stom dat Wenger Mandzuckic heeft laten lopen.

23 augustus 2014 om 21:35

Mandzukic is ook niet wat we nodig hebben, is alleen een upgrade van Giroud. We hebben een spits nodig die zijn eigen kansen kan creëren (en afmaken). Het probleem bij Arsenal is niet Giroud, het is dat we alleen Giroud hebben. Hij is prima om in te brengen, heeft ie vandaag wel weer bewezen lijkt me.

23 augustus 2014 om 21:37

Afcagunner

Namen zeggen helemaal niks. Atletico had Diego Costa waar niemand hem kende en een David Villa die versleten was maar zij winnen gewoon de Spaanse titel en spelen de CL-finale.

Alsof namen garantie hebben voor succes.

En vervolgens noem je Manzukic een net iets betere versie dan Giroud. Ga dan gewoon voor Falcao

Blij zijn met een gestolen punt, het spel was echt slecht en er moet echt nog wel iets gebeuren voor 31 augustus, anders word CL voetbal een lastig verhaal.

23 augustus 2014 om 20:41

Helemaal eens met jou, hopelijk ziet Wenger ook dat het team nog niet sterk genoeg is om met de prijzen mee te doen.

23 augustus 2014 om 21:04

Gestolen punt? Verdiend punt op basis van de strijd en veerkracht. Het Arsenal van 2/3jr terug had na die 2-0 de handdoek al gegooid.

Overduidelijk dat Sánchez geen PL spits is, overduidelijk dat Ozil niet op de flank moet spelen en overduidelijk dat Everton geen CL gaat halen als ze deze wedstrijden nog uit handen geven. Hopelijk heeft Wenger die eerste dingen ook gezien en gaat ie niet meer experimenteren tegen ploegen uit het linkerrijtje.

matig arsenal, ze missen zoveel kansen en wat zat alles tegen zeg op het einde na dan.
dit arsenal moet zich snel weer gaan herpakken en als team spelen, want een paar spelers van arsenal zijn luie met onder andere ozil.
het had zomaar weer 3-0 kunnen worden voor everton.

Veel beter 2e helft. Je ziet wel dat voor ons voetbal een spits als Giroud nodig is(een target-man)
Veel spelers waren onder de maat, overigens net als tegen Palace en Besiktas. Het moet echt beter! Blij iig met de punt!

Arsenal mist echt iemand op het middenvelder die de boel opruimt, Arteta deed dan niet mee, maar Flamini is ook 3x niks.
Wanneer gaat Wenger nou is echt zijn team versterken, en dan heb ik het niet over ieder jaar 1 topper NEE het liefst gwn 1x toppers halen dan kunnen ze ook goed met elkaar ingespeeld worden.
Het is jammer om zo een mooie club, iedere keer net de puntjes ziet pakken. Word een moeilijk jaar!

23 augustus 2014 om 20:47

Lassana Diarra 😉

Zoo gemazzeld zeg dit was echt niet om aan te zien. Gelukkig nemen we hier een punt mee maar een paar dingen moeten echt veranderen. Ten eerste pressiespel, of je drukt met ze allen of niet want het zag er echt niet uit. Er mag echt ballen getoond worden af en toe want sommige spelers werden echt afgetroefd. Giroud man man man we hebben nog steeds een nieuwe spits nodig hij mist gewoon te veel kansen met een aguero had je dit nog gewonnen. Flamini komt gewoon te kort er moet een DM erbij komen anders wordt dit niks al met al 2-2 bij Everton niet slecht vooral met het spel wat we speelde.

Hoop te doen voor Arsene. Spurs tip Cavani, Khedira, Reus (ruilen Ozil als je Jürgen Klopp zo gek kan krijgen) halen.

23 augustus 2014 om 20:47

Khedira is zeker mogelijk, Cavani en Reus word lastig denk ik, en Arsenal moet eerst verkopen (niet voor het geld, maar vanwege de maximum van 25 spelers in je squad. Een Coquelin, Podolski, Miquel, Ryo of Damian Martinez, verhuren kan trouwens ook.

Zou wel echt een ziek team zijn trouwens.

23 augustus 2014 om 20:47

Zo gek? De gemiddelde vz-bezoeker heeft een zwak geheugen merk ik. Reus is een topwinger en kende een steengoed seizoen, maar Özil was alle jaren ervoor beter dan Reus. Niets voor niets 3x op rij Duits speler vh jaar, en Reus? 0...

Reus zie ik wel graag komen, veel beter dan Poldi of Cazorla op de flank, maar Wenger laat Özil echt niet gaan.

Die 2-2 verbloemt veel want het was matig wat Arsenal liet zien.

En dan was die 2-0 natuurlijk ook nog dik buitenspel, eigenlijk hemeltergend dat in een competitie waar miljarden in omgaan nog altijd geen technische hulpmiddelen mogen worden gebruikt maar dat is dus een andere discussie.

Tot nog toe wel bevestiging van wat ik van het seizoen verwacht ; de titelstrijd gaat tussen City en Chelsea gaan, Liverpool zie ik als goede derde en dan Arsenal, United, Tottenham.

Met het nodige voorbehoud wat United betreft ; die moeten absoluut nog aan de bak op de transfermarkt of het wordt weer een teleurstellend seizoen.

Wereld van verschil met de eerste en tweede helft. Sterk terug gekomen. Maar Carzola, en Campbell hadden moeten starten ipv Ozil en Wilshere.
Giroud laat zien een echte pinchhitter te zijn. Ik was nog aan het twijfelen of we een nieuwe spits nodig hadden. Maar na vanavond, ga ik mee met de Gooners die vinden dat volgende week een top spits aangeschaft moet worden. Met Giroud als uitstekende back-up.
Sanchez heeft meer tijd nodig. Ozil totaal niet fit. Verdediging was erg solide. Mertesacker was bijzonder goed vandaag, zeker als je bedenkt dat het pas zijn eerste wedstrijd van het seizoen is.
Vooraf had ik getekend voor een punt, en kan niet klagen.
Op naar de cup finale aankomende woensdag!
COYG

Weer een blessure... Giroud heeft last van zijn enkel.

arsenal heeft echt gezwijnt

maar als je als neutrale kijker kijkt was het een leuke wedstrijd.
al met al vind ik het resultaat terecht.

everton deklasseerde arsenal terecht in de eerste helft tot een grijze middenmoter maar 2de helft beet arsenal enigzins van zich af en op het laatst liet arsenal toch nog zien dat het wat kan.

maar de eerste helft was er 1 om snel te vergeten

wat is jullie mening over alexis sanchez (dus niet over wenger of andere )

23 augustus 2014 om 21:00

Mening over Sanchez: dat hij nooit meer in de spits hoort te staan. Daar heeft hij de kwaliteiten niet voor. Ik vind het wel nog steeds een goede aankoop, want de huidige wingers(ox, Gnabry en de geblesseerde Walcott) zijn er lang nog niet. Dat was vorig jaar echt een probleem.

23 augustus 2014 om 21:13

hmm ik vind oxlade anders niet slecht hoor?

23 augustus 2014 om 21:43

Hij is niet slecht, maar hij heeft nog veel tijd nodig. Zijn schot op doel, bijvoorbeeld. Hij had in een halfuur tijd echt 4 mooie schietkansen en die waren echt verschrikkelijk. Ook creëert hij niet genoeg en moet hij nog zuiverder worden.

Ik snap ook niet hoe Wenger steeds bij al die rare opstellingen komt. Het team is zo logisch neer te zetten. Als hij nou eerste de logische namen er standaard in zet kom je misschien ergens. Overgaan naar een 4-4-2 zou overigens stukken beter zijn gezien de spelers die we hebben.

Dan heb je nog Walcott, Sanogo, Podolski en Campbell voor de twee spits posities. Wilshere, Flamini, Rosicky en Diaby achter de hand voor het middenveld. En graag een goede defensieve middenvelder.

Szces
Debuchy
Koscielny
Merte
Gibbs
Ramsey
Özil
-----------
Cazorla
Giroud
Sanchez
23 augustus 2014 om 21:01

Cazorla heeft het loopvermogen niet om op de flank te staan in een 4-4-2 en Ramsey moet centraal staan om beslissend te zijn. Özil is ook fysiek te licht om in die formatie mee het centrale duo te vormen.

23 augustus 2014 om 21:03

Met z'n mooie opstelling snapt er ook weinig van.

Sanchez rendeert alleen op de flanken.

Met Mertesacker krijg je tegen elke club uit het linkerrijtje pak slaag. Voor rechterrijtje natuurlijk prima, tegen al die beren en fysiek voetbal.

Giroud basis? Zet daar ook een paar streepjes neer wil je..

23 augustus 2014 om 21:13

"ramsey moet centraal staan om beslissend te zijn"

Dat klopt dus niet.

@ Clichy

Je weet dat 4-4-2 werd gehanteerd in de Invincible periode ? Of was je toen nog niet geboren.

23 augustus 2014 om 21:17

Ik volg Arsenal al sinds 2000, maar leuke opmerking.

Bovendien refereer je nu naar 10 jaar geleden, dus nu gaat het weer werken denk je?

Toen hadden we voorin trouwens Bergkamp en Henry, maar die vergelijk jij even makkelijk met Giroud en Sanchez.. natuurlijk jochie, doe jij dat maar even. En op het middenveld Vieira, maar natuurlijk zie ik Arteta of Flamini ook als de nieuwe Vieira.

Vanavond niet teveel drinken he! (je bent geen 18+ neem ik aan)

23 augustus 2014 om 21:34

Op papier waren de Invincibles 4-4-2 ja, maar in de praktijk niet. Bergkamp is een nummer 10, geen spits. Bergkamp is dus eigenlijk ook een middenvelder, waardoor het meer een 4-4-1-1 of 4-2-3-1 is, omdat Pires en Ljungberg zeer aanvallend ingesteld waren.

23 augustus 2014 om 21:11

totaal niet mee eens

waarom chambers eruit vind ik veel beter dan mertesacker die slome

debuchy valt zwaar tegen kun je beter chambers neerzetten en dan een nieuwe voor op mertesacker zijn plek toby alderweireld?

willshere zou ik er ook niet uithalen want als je die nu niet laat spelen word het nooit niks meer.

willshere komt nu in de situatie van ramsey terecht paar jaar geleden.

toen moest niemand ramsey en plots stond hij er.
willshere moet dit seizoen de grote stap maken.!! give him de change

23 augustus 2014 om 21:14

Je naam spreekt misschien wel boekdelen. Koscielny - Mertesacker is een sterk duo dat echter wel een goede defensieve middenvelder nodig heeft. Daardoor ging het fout tegen de top clubs. Ze moesten ook nog de aanvallende middenvelders opvangen omdat Arteta dat niet kon.

Arsenal moet vol voor Khedira gaan! Dat is echt het allerbelangrijkste! Khedira kan je zo hebben, die is net als Di Maria overigens buitenspel gezet bij Madrid! Daarnaast zie ik graag een goede CV erbij komen en natuurlijk hebben we een topspits nodig maar ik denk, mochten de 2 aankopen komen die ik heb aangegeven, dan kunnen ook zonder een topspits een mooi seizoen draaien!

23 augustus 2014 om 21:16

Ja bedoelde niet dat die naar Arsenal moet, ik heb inderdaad al gelezen dat die naar Man United gaat. Proficiat, geweldige speler!

23 augustus 2014 om 21:11

Ja tuurlijk, doe nog maar een box-to-box speler.. want daar hebben we er zo weinig van. Man, man, man, man, man, man, man.

Waarom geen William Carvalho, goede stofzuiger plus multifunctioneel kan achterin spelen met Koscielny mocht het nodig zijn.

23 augustus 2014 om 21:14

Bij Real Speelt Khedira echt niet BtB hoor...bij Duitsland wel klopt! Je weet nooit hoe Willam Carvalho zich aanpast in Engeland en heb jij hem ooit meer dan 7/8x volledig zien spelen. We weten in ieder geval wel wat Khedira wel en niet kan!

23 augustus 2014 om 21:14

Bij Real Speelt Khedira echt niet BtB hoor...bij Duitsland wel klopt! Je weet nooit hoe Willam Carvalho zich aanpast in Engeland en heb jij hem ooit meer dan 7/8x volledig zien spelen. We weten in ieder geval wel wat Khedira wel en niet kan!

Met het materiaal dat er staat, valt Arsenal me zwaar tegen de laatste paar wedstrijden. Eigenlijk na de strijd om de supercup niet veel meer laten zien. Vandaag speelde Cazorla overigens wel sterk. Sanchez moet je als de wiedeweerga uit de spits halen, want daar hoort hij niet, zoals vandaag wel is gebleken.

willshere vind ik helemaal niet zo slecht hoor maar die staat verkeerd
arsenal heeft eigenlijk een probleem op het middenveld
ze hebben te veel dezelfde spelers.

willshere en ramsey
arteta en flamini
rosicky cazorla ozil, cambell,oxlade,die kun je niet allemaal want het zijn allemaal dezelfde spelers

suggestie van opstelling
en dan kun je als het niet loopt willshere eruit ramsey naar willshere zijn positie en dan flamini op ramsey zijn posistie.
deze opstelling is gemaakt met het matriaal wat je tot je beschikking hebt.
maar giroud moet niet alleen staan vind ik en ramsey moet niet te veel naar voor staan.

szceszny
chambers
koscienly
nieuwe
gibbs
ramsey
willshere
ozil
cazorla
giroud
alexis
23 augustus 2014 om 21:16

Hoe zijn Özil en Campbell de zelfde spelers ? Chamberlain is ook totaal anders. Ramsey als defensieve middenvelder ? Aha.

26 augustus 2014 om 21:31

bedoel zelfde posities
ozil stond ook links midden op een begeven moment
ik noem ze gewoon in een naam niet kwa speelstijl maar op gebied van linie
cambell staat eerder rechtsmidden opgesteld dan in de spits

26 augustus 2014 om 22:00

Als Campbell er in staat speelt hij niet rechts of links midden maar buiten. Hij heeft diepgang. Kan overigens ook goed in de spits hoor.

Dat wordt weer vechten met een Everton of Tottenham voor de laatste CL-plek. Ergens heb ik het gevoel dat het nu écht tijd wordt om Wenger uit te zwaaien.

Wat is Ozil overigens matig bezig, lijkt er ook helemaal geen zin meer in te hebben en het is z'n 1ste match van het seizoen...dat belooft.

En Coleman/baines is 5x de back die Debuchy ooit zal zijn, met dergelijke aankopen zal Arsenal nooit opnieuw aansluiting krijgen met de absolute top.

23 augustus 2014 om 21:29

Ozil was een van de weinige die een voldoende verdiende. Allemaal spelers die onderpresteerden en nog licht je ozil eruit.

Beide arsenal goals kwamen via Coleman. Weinig kaas van gegeten jij.

23 augustus 2014 om 21:43

Dat Ozil volgens jou goed speelde zegt meer over de wanprestatie van de rest.

Coleman is gewoon een zeer degelijke back, die nu ongelukkig was met de tegengoals maar als je er kaas van gegeten had zou je weten dat hij zeer degelijk is ipv hem enkel op deze match te beoordelen.

23 augustus 2014 om 21:48

Tottenham???? Met Poch spelen voor CL dit jaar dus laat ons erbuiten..

weetje wat het gekke is

als giroud die 2 grote kansen had gemaakt was het 4-2 en dan kun je zeggen ja arsenal beschikt over een super spits.

maar waar andere top spitsen ze maken mist giroud deze kansen en daarom is het gewoon jammer.

die eerste bal na de rust had meteen 2-1 moeten zijn.kan me herrineren dat van persie zo eentje ooit er inschoot tegen everton hoge pass door de lucht van song toendertijd.

2de grote kans op de keeper die moet er gewoon ook in.

Ah wat een geluksvogels!☺ï¸Â😜

Gaat helemaal de verkeerde kant op met Arsenal. 2-0 achter tegen Everton man man. En Giroud juicht na de 2-2 alsof ze kampioen zijn. Mentaliteit in de ploeg is verschrikkelijk. Tegen Chelsea wordt het 10-0 verlies met deze ploeg.

Ik heb de westrijd niet gezien maar hoe speelde Alexis en Ozil

23 augustus 2014 om 23:19

Beide ondermaats zoals heel Arsenal al dit seizoen.

Arsenal speelde beter dan men doet voorkomen hier... maar schijnbaar als je niet het niveau Barca 2010 voetbalt, dan is het al gauw heel slecht...

In ieder geval waren ze over de gehele wedstrijd gezien niet slechter dan Everton. Arsenal was in de eerste 10 minuten en sommige delen van de tweede helft gewoon beter, maar kwam maar moeilijk tot kansen. Everton heeft ook goed gespeeld, dat maakt het voor Arsenal ook niet makkelijk om goed te spelen... Ik wil andere clubs nog maar eens zien presteren op Goodison Park.

Punt van verbetering is wel het spel voorin bij Arsenal, er zijn nog wat slordigheden en soms komen ze er gewoon helemaal niet door de verdediging heen, al bestaat die verdediging wel uit minimaal 7 man + keeper.

Waar mensen het vandaan halen dat Arsenal als Chelsea (vorig seizoen) voetbalde vind ik helemaal onvoorstelbaar... Daarnaast dit is de 2de competitiewedstrijd en de 3de serieuze wedstrijd... Vraag: Sinds wanneer is de kampioen van een competitie al beslist voor 1 september? Antwoord: Nooit... Dus willen jullie voor eens en voor altijd ophouden met jullie scorebord journalistiek.. Jullie hebben na 90 minuten voetbal al een heel oordeel over het hele seizoen... das vrij knap. Ik zeg niet dat Arsenal kampioen wordt, maar ik zeg ook niet dat het onmogelijk is. Nog 36 competitiewedstrijden te gaan.

24 augustus 2014 om 19:40

Klopt, het verslag van de wedstrijd klopt grotendeels niet. Everton kwam verdiend op voorsprong? Was de eerste kans en ze hebben zelfs in het eerste uur maar 2 schoten op goal gehad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren