Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zijn transfer is lastig voor de Chelsea-fans, en voor die van Arsenal’

Laatste update:

Cesc Fàbregas maakte vroeg in de zomer de overstap van Barcelona naar Chelsea. Gezien zijn verleden bij Chelsea's concurrent Arsenal een gevoelige transfer en Jamie Carragher is benieuwd hoe dat de komende maanden te merken zal zijn in de Premier League. De transfer van de Spaanse middenvelder is voor zowel de fans van zijn nieuwe club als voor de Arsenal-supporters een lastige zaak, denkt de Engelse oud-voetballer.

/

De 27-jarige Fàbregas was zeven jaar lang een belangrijke spil op het middenveld van Arsenal. Hij toonde drang naar voren, vergat zijn verdedigende taken ook niet en schoot in zijn voorlaatste jaar flink uit zijn slof met vijftien doelpunten. Bij Barcelona werd hij echter op wisselende posities gebruikt en dat kostte hem uiteindelijk de kop. Nu is hij met een vijfjarig contract op zak aan de slag gegaan bij Chelsea en Carragher is benieuwd hoe het hem zal vergaan.

In sportief opzicht twijfelt Carra niet of nauwelijks aan Fàbregas. “José Mourinho wist wat hij in huis haalde, toen de deal werd rondgemaakt: een topmiddenvelder met een bewezen status op het hoogste niveau, het type speler dat het verschil kan maken in wedstrijden waarin Chelsea het vorig seizoen moeilijk had. Maar de Chelsea-fans weten ook wat ze erbij hebben gekregen: een ex-speler van Arsenal, die op hun zenuwen werkte toen hij botste met Frank Lampard.”

“Ze respecteren hem misschien om zijn voetballende kwaliteiten, maar zullen ze hem net zo toejuichen en bewonderen zoals ze met Didier Drogba en John Terry deden? Ik denk dat dat lastig voor hen zal worden. En wat vinden de Arsenal-fans nu van hem?”, schrijft Carragher zaterdag in de Daily Mail. “Ik snap waarom sommige spelers bepaalde transfers maken. En om eerlijk te zijn, had Cesc deze zomer niet veel opties. Maar dan nog snap ik niet waarom sommige spelers hard werken en een reputatie op het spel zetten door een paar jaar te gaan voetballen voor de vijand”, aldus Carragher.

Snap jij dat Cesc Fàbregas van Barcelona naar Chelsea is gegaan, met het oog op zijn Arsenal-verleden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lampard bij City voelt raarder aan dan Fabregas bij Chelsea. Hij wou naar Londen en Arsenal wilde hem niet dus dan gaat hij naar Chelsea, compleet logisch toch?
Denk dat de Chelsea supporters het allemaal wel prima vinden.

23 augustus 2014 om 11:51

Idd, het blijft gewoon een werkgever. Als jij een goede baan op de goede plek kan krijgen voor een goed salaris, wie zou dat niet doen? Dat het dan een concurrent van je oude werkgever is dan is dat maar zo.

Als terugkeren bij Arsenal geen optie is blijft er in Londen maar één andere club over. Chelsea. De rest is allemaal veel te min voor Cesc en dat begrijp ik wel. Zolang Fabregas gewoon laat zien dat hij met plezier voor ons voetbalt in plaats van voor de centen wordt hij bewonderd door het Chelsea publiek! Heb het idee dat Carra een beetje loopt te stoken hier en daar. Komt de laatste tijd vaker in het nieuws met dit soort berichten, niet te veel waarde aan hechten dus.

Mind games carragher? Haha

23 augustus 2014 om 11:50

Nee, uiten van een mening waar naar gevraagd wordt.

23 augustus 2014 om 12:05

Lees het stuk even voordat je het een 'mening waar naar gevraagd wordt' noemt. Dit stuk is geschreven door Carragher zelf en is dus meer een column. Een column waarin hij iets tegen Chelsea fans en Arsenal fans wil zeggen of zo iets. Beetje apart dat hij dat erbij haalt, want het heeft helemaal niks met de situatie te maken. Fabregas is speler van Chelsea en hij is hier geliefd.

Club liefde is er toch niet. Hoe vervelend het ook is, Fabregas boeit Arsenal echt niet. Hij speelt voor zich zelf echt niet voor die fans hoor. Zolang hij maar zijn salaris krijgt dan is het best.

23 augustus 2014 om 11:48

Het heeft ook met zijn prive situatie te maken natuurlijk, zijn milf heeft nog 2 kinderen uit een vorig huwelijk in Londen zitten, dus als hij vertrekt bij Barca naar de epl zal hij voor Londen kiezen. Als het erop aankomt ligt zijn hart meer bij Arsenal maar als die hem niet willen zal hij natuurlijk niet moeilijk doen en ver weg gaan spelen om de fans niet te kwetsen, dan kiest hij voor zichzelf en zijn vriendin, dat is ook compleet begrijpelijk toch?

23 augustus 2014 om 11:56

Zijn milf? kom op man.. ben je 10 jaar?

OT: goede speler voor Chelsea, maar bij arsenal moest hij met een özil of ramsey concurreren!

23 augustus 2014 om 12:57

Hoezo heeft zijn moeder die jij wilt neuken twee kinderen

23 augustus 2014 om 14:10

Een golddigger die haar gezin in de steek laat voor een jongere voetballer en er sexy uitziet is niet meer dan een milf, een vrouw of moeder is het immers niet in mijn ogen
Bovendien scheelt ze maar iets van 8 jaar ofzo met zijn moeder, met zo'n oedipuscomplex, wie is er dan 10 jaar

De meeste Chelsea fans van toen zijn nu Manchester City fans, dus het zal niet zo veel uitmaken.

Voor de Arsenal-fans is het denk ik lastiger dan voor de Chelsea-fans. Veel Arsenal-fans dachten dat Arsenal de enigste club zou zijn waar Césc Fábregas voor zou spelen en voordat Fábregas van FC Barcelona naar Chelsea ging, hoorde ik zelfs verhalen van Arsenal-fans dat ze er overtuigd van waren dat Fábregas alleen voor Arsenal in Engeland zou spelen en dus terug zou keren bij Arsenal.

Maar nu speelt hij dus bij Chelsea. De Chelsea-fans zullen denk ik wel blij zijn met een aankoop als Fábregas. Ze hebben er een fantastische speler bij en ook al heeft hij een verleden bij Arsenal, het zal denk ik niet lang meer duren voordat hij geliefd is bij de Chelsea-fans (voor het geval dat hij het nog niet was).

23 augustus 2014 om 12:40

Het is wel onwennig om hem in een Chelsea shirt te zien en ik weet ook niet of hij echt de passie voor de club heeft om te knokken in de moeilijke wedstrijd. Hij lijkt nogal terughoudend en wat ongemakkelijk, maar dat verandert vast vanzelf (hopelijk).
Door z'n kwaliteiten ben ik hoe dan ook blij met hem erbij, we gaan nog veel plezier aan hem beleven!

Carragher was altijd een stille kracht. Een degelijke, maar wat saaie en kleurloze verdediger. Wanneer hij zijn mond opent en er woorden uitkomen blijkt de voetbalkant zijn meest sprankelende. Mijn god, wat een saaie platitudes.

Vind lampard via een rare deal naar city toch echt veel meer respectloos, maar Fabregas is volgens mij een type die meer aan zijn eigen carriere als voetballer denkt dan clubwaarde.

Als je het net zoals carra en terry kunt doen, bij een topclub je hele carriere, zou ik daar persoonlijk eerder voor tekenen. Misschien niet altijd kans op prijzen, maar je hebt er na je carriere ook nog profijt van.

Ik moest kotsen toen ik hem voor de eerste keer met Chelsea shirt zag.
Viespeuk

23 augustus 2014 om 12:05

ik vind het shirt hem ook niet staan, rood staat hem beter.

maar daargelaten het is wel een fantastische speler voor chelsea. Bij Barcelona begon hij telkenns goed maar viel hij terug waardoor het er niet helemaal uit kwam. Hij kan als geen ander het spel verdelen en het tempo in de match bepalen, hele goede speler.

Als Arsenal geen interesse toont, begrijp ik dat hij naar Chelsea gaat. Bij Arsenal heeft men al Ozil op zijn plaats

Hij hoort zeker in de top 3 thuis

Voetballers zijn gewoon werknemers die van werkgever naar werkgever hollen om hun brood te verdienen. En wie het beste en grootste brood kan aanbieden, die krijgt de voorkeur.

Supporters zijn feitelijk gewoon maar 'klanten' van de voetballer zijn werkgever. Bijzondere 'klanten' dat wel, maar toch klanten. En in tegenstelling tot voetballers zijn wij, 'klanten', extreem merktrouw.

Ook hebben wij, 'klanten' andere belangen, die soms kruisen met de belangen van de werknemers.

Misschien dat gewoon eens aanvaarden, ipv er zo infantiel kleinzerig over te doen.

Als u, ja u daar, meer kan verdienen bij de grootste concurrent van uw huidige werkgever, dan bent u meestal ook weg. Zo gaat dat in het leven, alsook in het leven van een voetbal-werknemer.

23 augustus 2014 om 12:13

Perfect verwoord, alleen komt er in het geval van voetbal meer emotie en passie bij kijken omdat het een van de meest "flamboyante" sporten blijven.

23 augustus 2014 om 13:56

Dat is zo. Ook ik ben even teleurgesteld wanneer een zeer goede speler van mijn club naar pakweg de aartsvijand trekt. Meestal is dat maar 5 minuten, omdat ik het wel kan plaatsen.

In sommige andere branches komt er ook veel emotie los hoor. Denk maar aan de Apple boys of Linux fundamentalisten.

Alleen zie je bij de klanten van Apple niet zoveel emotie wanneer een top-designer naar pakweg Google trekt.

In het voetbal gaan zulke hoge bedragen rond dat ik nergens meer van op kijk.
In clubliefde onder spelers geloof ik al lang niet meer.
Het gaat mij om de voetbal beleving en de manier van voetballen.
Persoonlijk ben ik Tottenham all the way en als een speler niet voor ons wil spelen gaat hij toch lekker weg. Geen speler is groter dan de club Coys

23 augustus 2014 om 13:59

Precies. Spelertjes verwelken, spelertjes vergaan, maar ons clubje zal eeuwig bestaan.

Persoonlijk vind ik het niet lastig dat Fabregas nu voor Chelsea komt, vooral omdat ik het op dit moment uit professioneel perspectief bekijk en niets meer. Lampard bijv. die nu uitkomt voor City vind ik dan wel weer lastig met een status als een club legende. Maar moet wel gezegd dat dat zo kan veranderen in de nabije toekomst, afhankelijk van hoe Fabregas presteert in de komende jaren maar Lampard doen vergeten zal hij never nooit doen.

23 augustus 2014 om 12:29

Hij zal hem niet doen vergeten maar hij is wel gewoon beter dan Lampard.

23 augustus 2014 om 12:42

Qua techniek, inzicht en compleetheid wel omdat Cesc meer een echte rasvoetballer is met redelijk wat flair maar kijkend naar de rendement in de vorm van assists en doelpunten is Lampard weer veel beter. Bijna soortgelijke spelers maar als nog lastig te vergelijken omdat Fabregas (als het goed is) in een meer diepende rol heeft gespeeld bij Arsenal dan Lampard die meer b2b was en ook vaker rond de zestien te vinden was in z'n piek.

23 augustus 2014 om 13:40

Je kan de cijfers niet meer vergelijken, Cesc is 3 jaar in een andere League geweest & heeft in een compleet andere rol gespeelt, Vergelijk de jaren van Fabregas bij Arsenal tot zijn 24e en vergelijk de cijfers van Lampard tot zijn 24e en dan kom je tot de conclusie dat de cijfers van Cesc toen gewoon beter waren, Overall denk ik dat Lampard wel met meer goals gaat eindigen in zijn carierre dan Cesc maar de assist gaan zeker naar Fabregas.

23 augustus 2014 om 13:20

Ik vindt het ook niet moeilijk dat Cesc nu voor Chelsea speelt, maar Carragher verkoopt wel vaker onzin. Tuurlijk zal hij niet zo bewonderd worden als Terry, Drogba of een andere club held, die spelers hebben Chelsea geholpen om groot te worden en hebben altijd alles gegeven voor de club en Cesc zit pas een maand bij de club.
Heb er ook geen moeite mee dat Lamps nu voor City gaat spelen, hij kan moeilijk een half jaar thuis zitten en dan bij zijn nieuwe club aankopen met ''hoi ik ben er eindelijk'', hij is en zal altijd een club icoon blijven.

23 augustus 2014 om 18:03

Waarom zou jij er moeite mee moeten hebben? Natuurlijk heb jij er geen moeite mee, maar wel raar dat je het dan zo verwoord. Hij is een topspeler die nu voor je club speelt. Overduidelijk dat je daar geen moeite mee kan hebben. Je bent er juist erg blij mee. Net zo blij als toen met Anelka en Cole.

En Lampard is niet meer de oude dus waarom zou je daar uberhaupt moeite mee kunnen hebben? Vergelijkbaar met de transfer van Sagna naar City; nobody gave a fuck.

haha wat een onzin.
Na genoeg elke chelsea supporter is al blij met hem, anders na zn eerste goede optreden tegen burnley wel en straks als ze prijzen winnen helemaal.

Supporters zijn simpel, als een speler prijzen voor je wint dan is ie geliefd.

De Chelsea supporters zijn wel degelijk blij met zijn komst en zeker met zijn goede prestaties. Geen enkele supporter heeft er nu een probleem mee dat Fabregas in een Chelsea shirt rondloopt, vooral omdat wij allemaal weten dat dit de speler is die we nodig hadden en die ons kampioen kan maken. Alleen zal Fabregas nooit zo geliefd worden als Drogba en Lampard, puur vanwege zijn verleden bij Arsenal. Hij zal wel toegezongen worden, maar niet in de geschiedenisboeken gaan als legende van Chelsea. Ik zie hier alleen het probleem niet van in, slechts enkele spelers blijven bekend staan als legende bij een club.

De fans zullen Fabregas niet zo aanbidden als Drogba en Terry, maar dat zijn dan ook iconen. Snap dan ook niet waarom carrager dat benoemt, zoiets kan makkelijk ingevuld worden en behoeft volgens mij geen discussie. Fabregas geeft niet om zn status, zoveel is duidelijk, hij geeft om voetbal. Hij wil voetballen en zich belangrijk voelen. Dat kan bij Chelsea. Hij wou echt wel naar Arsenal toe, maar als zij niet willen dan moet hij maar bij Barca blijven omdat het goed is voor zijn reputatie?? Vind ik nogal kansloos, want reputatie is gebaseerd op de meningen van buitenaf en niet van jezelf. Fabregas heeft de juiste keuze gemaakt, want Mourinho kan hem weer laten voetballen en belangrijk laten voelen als vanouds. Kan Wenger uiteraard ook, maar hij vond het 'te druk' op het middenveld. Sorry, maar zulke buitenkansjes moet je gewoon pakken!

Die Gooners die hem uitschelden zijn triest. Arsenal wou hem niet terwijl die gelijk de beste middenvelder zou zijn daar. Chelsea maakt er handig gebruik van.

Een doorzichtige poging om te stoken. Een kulverhaal, niet serieus te nemen. Ik snap dan ook niet waarom velen hier dat wel doen. Wenger wilde hem ook niet eens meer en dat is heel begrijpelijk.

Absolute versterking voor chelsea, en dat ie vroeger voor de vijand speelde zegt mij niks. Mata ging ook naar manchester united en kreeg een geweldig afscheid van onze fans, dus zou niet weten waarom het andersom niet zou kunnen.

Hij moet (n)iets zeggen over spelen voor de rivaal, komt zelf uit een Everton familie. Arsenal fans verbranden shirts van Fabregas, maar dus ook van hun eigen club :. Wat een lachertje, net als de rooie fans uit de slums. Heb geen problemen met de transfer van Fabregas, maar er zijn spelers met een Arsenal verleden, die ik nooit in het shirt van CFC zou willen zien. Waaronder Henry, Viera, Seaman, Walcot, (en helaas gebeurde het toch) Anelka. Frankie naar Man City, heb ik dan weer meer moeite mee.

Pure onzin die carragher. Typerend voor deze beperkte voetballer met beperkte visie. Ooit van vooruit kijken gehoord?
Fabregas heeft een barca en arsenal verleden, twee clubs met een gevoelige strijd tegen chelsea in de afgelopen jaren. Maar fabregas is nu een chelsea speler. De fans zullen zeker hard voor hem juichen.
Alsof manu supporters zaten te balen telkens als rvp scoorde.
Al is de kans nul, maar wat te denken als rooney naar liverpool gaat? Zullen ze voor rooney minder hard juichen als ie ze de landstitel inschiet?
Schei toch die carragher. Ff op zn van persie: ga lekker golfen met je familie!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren