Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Te Vrede beheerst veel dingen niet, zoals ik toen ik bij Ajax debuteerde’

Laatste update:

Wim Kieft herkent veel van zichzelf in Mitchell te Vrede. De oud-aanvaller van onder meer Ajax en het Nederlands elftal vindt dat de spits van Feyenoord ‘iets’ heeft in het strafschopgebied, maar 'daarnaast nog veel dingen niet beheerst'. “Precies zoals ik dat had toen ik bij Ajax debuteerde. Het grote verschil is alleen dat ik toen 17 was en hij nu 23 is.”

/

"Zo kom je tot de conclusie dat Te Vrede tijdens zijn opleiding zes jaar achterstand heeft opgelopen", vertelt Kieft zaterdag in De Telegraaf. "Zo komen we weer terecht bij het specifiek opleiden, wat vandaag de dag bij de clubs dus onvoldoende gebeurt. Met als gevolg het faillissement van de Nederlandse opleiding het afgelopen WK.” Kieft kan niet anders dan concluderen dat er iets niet klopt met de opleiding of talenten veel te vroeg naar het buitenland gaan.

Kieft krijgt bij Te Vrede de indruk dat hij de afgelopen jaren te weinig is geholpen. “Opgeleid bij AFC in Amsterdam, daarna twee jaar AZ en nog een jaar bij Excelsior blijkt onvoldoende te zijn geweest om simpele dingen aan te leren. Terwijl er nu wel van hem verwacht wordt dat hij bij Feyenoord iemand als Pelle doet vergeten. Ga er maar aanstaan.” Kieft sluit niet uit dat Te Vrede op basis van zijn natuurlijk minimaal vijftien doelpunten gaat maken, maar vind het ‘gewoon zonde’ dat er de afgelopen jaren onvoldoende specifiek met hem is getraind.

Mitchell te Vrede is goed genoeg voor Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede speler overigens. Komt er wel rustig zijn ding blijven doen.

23 augustus 2014 om 09:48

Helemaal met wim kieft eens. het klopt ook dat te vrede nu 23 jaar is. ik denk dat frank demouge een aaniwst voor feyenoord is

23 augustus 2014 om 10:21

Ik weet niet of je nou een grapje maakt, maar frank demouge is een spits die het heel goed zou doen bij feyenoord. Beheerst bijna alle aspecten die pelle ook beheerste en daarbij komt dat demouge iets heeft wat hem erg populair maakt bij de fans altijd.

23 augustus 2014 om 10:26

Hoezo kieft is een vals speler gebleken. Hij heeft zijn hele cariere zitten snuiven. Volgens mij als je dat nu zou doen als voetballer. Zou je je jaren lang geschorst worden. Als er 1 iemand is die juist niet zich zelf als voorbeeld moet stellen. dan is het kieft wel. Met dank aan derksen is hij er weer boven op gekomen. Geen idee hoe het met kieft was afgelopen. Als derksen hem niet had geholpen.

23 augustus 2014 om 10:31

Dries Mertens zei onlangs nog dat Demouge de beste spits van nl is. Dus waarom niet?

23 augustus 2014 om 10:58

Hij noemde sam gooris ook de beste zanger van België :P

23 augustus 2014 om 11:30

Een cocaïneverslaving is voor een profvoetballer nou niet bepaald prestatieverhogend, dus een valsspeler zou ik hem niet noemen

23 augustus 2014 om 12:06

Feyenoorders die ik ken zeggen dit al sinds begin vorig jaar. Demouge halen als pinchhitter is zo gek nog niet.

23 augustus 2014 om 12:12

Wat sprokkie al zegt. Een cocaineverslaving als profvoetballer haalt je prestaties juist naar beneden. En trouwens Kieft begon pas met coke gebruiken NA zijn carriere.

23 augustus 2014 om 12:20

Fred Rutten heeft hem geholpen, hij noemde het beestje bij zijn naam en toen is het balletje gaan rollen niks Derksen.

23 augustus 2014 om 12:26

sjonje jonge jonge, fc footbal, wat ben jij een derderangs ramdebiel. Beetje hier iets neerzetten alsof je er iets vanaf weet, terwijl als je zijn boek had gelezen, of ook maar een klein beetje had verdiept in kieft je zou weten dat hij pas na jaren na zn carriere is begonnen met coke. En hoe je dr bij komt dat derksen hem eruit heeft geholpen is me helemaal een raadsel. Doe me een lol en post niet zomaar van dit soort reacties zonder enige gedachte

23 augustus 2014 om 10:26

Goede speler? Houten klaas die iedere wedstrijd door het ijs zakt met een techniek van een stoeptegel.

23 augustus 2014 om 12:17

Misschien kan Feyenoord beter Benzema halen. Niet zo duur en is denk ik wel goed genoeg voor eredivisie niveau, maar dat zou dan nog moeten blijken natuurlijk

Waarschijnlijk zagen de scouts van AZ dit toentertijd ook al, en daarom werd zijn contract niet verlengd. Ach, niet iedereen kan een topper worden.

23 augustus 2014 om 09:52

Hij doet het vooralsnog niet slechter dan de spits van AZ volgens mij? Twee wedstrijden, twee goals. Ook Europees al zijn goals meegepikt. Als hij 100 kansen per wedstrijd krijgt en maar een goal maakt, doet ie het nog steeds beter dan iemand die 1 kans per twee wedstrijden krijgt en 50% daarvan scoort...

23 augustus 2014 om 10:00

Ah, op je teentjes getrapt? Heeft in zijn 2 jaar bij AZ aan de lopende band gescoord in het 2e.. En tja, Johannsson is helaas geblesseerd..

On: Hij komt er wel, pikt z'n doelpunten mee

23 augustus 2014 om 11:39

Zeker ik ben zwaar gefrustreerd over al zijn goals....

Te Vrede vind ik een goede spits, vooral voor de Eredivisie. Met zijn lengte en kracht is hij erg gevaarlijk. Voetballend is het helaas wat minder maar als hij goede aanvoer krijgt dan maakt hij er gewoon minimaal 20 in de Eredivisie. Misschien wordt hij voetballend tijdens dit seizoen wel sterker. Ik heb en houd vertrouwen in hem.

Ik vind sowieso dat wij geen spits meer hoeven te halen. Wij hebben ook nog Kazim en Manu. 3 is voldoende. Ik zou eerder focussen op de linksback positie. Woudenberg is geblesseerd en ik weet niet of hij het gewenste niveau heeft maar Kongolo moet zo snel mogelijk naar het centrum anders wordt hij Martins Indi ll en dat allemaal vanwege Mathijsen ...

23 augustus 2014 om 11:07

Te Vrede een goede spits noemen is hetzelfde als wijlen Sugar Lee Hooper een lekker wijf noemen: Je krijgt er de lachers mee op je hand. Als ik die jongen zie lopen en constant elke bal zie verliezen en elk duel een overtreding zie maken heb ik het gevoel dat hij iedereen in de maling neemt. Net of je naar een slechte aflevering van Jiskefet zit te kijken

23 augustus 2014 om 12:20

Dus jij vind Suger lee hooper geen lekker wijf?
Raar dat!!

23 augustus 2014 om 12:42

Ik vind het wel een goede spits. Hij is aanspeelbaar, heeft kracht, lengte en is mentaal ijzersterk. Natuurlijk moet hij zich nog verbeteren maar elk seizoen is hij beter geworden. Ik ga daar nu ook vanuit. Ik geef liever het vertrouwen aan Te Vrede dan dat wij 5 miljoen moeten betalen voor Dost.

Volgens mij scoort hij regelmatig en dat is wat een spits moet doen. Als ik Feijenoord was zou ik het met hem proberen inplaats van een veel te dure spits te kopen

23 augustus 2014 om 09:55

Scoren is niet het enige wat een spits moet kunnen bij Feyenoord. Juist een meevoetballende spits moet er staan en dat is hij totaal niet, veel ballen springen van zijn voeten en hij wordt ook makkelijk weggezet.
Prima spits om er in te zetten de tweede helft als je achterstaat, want dodelijk in de 16 is die wel.

23 augustus 2014 om 10:16

Ja misschien ook een meevoetballende 10 als je toch bezig.

23 augustus 2014 om 10:47

Was dat maar zo, want Immers kan echt niet meer. Hopelijk gaat Toornstra op 10 spelen.

Als Kieft niet in t sfeertje van VI meegesleurd wordt en probeert te provoceren zegt hij heel nuttige dingen. Ben het in deze wel met hem eens. Maar vind dat Te Vrede een goede indruk maakt. Hoe hij de bal bij zich hield omringd door 3 tegenstanders afgelopen donderdag was knap. Alleen in scoringspositie weet hij vaak niet zo goed wat hij moet doen. Wordt dan vaak van de bal afgelopen of heeft te veel tijd nodig.

Hij moet vooraf beslissen wat hij gaat doen en beslist nu vaak tijdens zijn actie en dan is het te laat en erg voorspelbaar..

Ik vind dat Te Vrede er nog niet klaar voor is....dus blijf hopen oa

23 augustus 2014 om 09:50

Op een spits...hoewel steeds meer een paniek aankoop zie komen

23 augustus 2014 om 09:54

Gewoon Vossen oppikken voor 5 miljoen. Mensen met Vos in hun achternaam doen t altijd wel goed bij Feyenoord

23 augustus 2014 om 10:01

Megan Fox als verzorgster ook maar halen dan.

23 augustus 2014 om 10:21

En michael j fox als ambassadeur

23 augustus 2014 om 11:36

Ze zijn in ieder geval elke week op FOX te zien
maar Vossen lijk mij een goede speler voor Feijenoord
Zijn statistieken zijn best in orde, maar te Vrede zal er ook heus wel een stuk of 15 tot 20 maken

Ik vind dat kieft te vrede niet met zichzelf moet vergelijken. Iedere speler is anders en wellicht is er wel heel specifiek met hem getraind, maar kan hij niet beter. Iedere speler is identiek van anderen.

Gewoon lekker laten staan. Heeft echt geen zin om nu voor veel geld een spits te gaan kopen. Feyenoord gaat dit seizoen sws niet mee doen voor de titel. En als je 5 miljoen uitgeeft, heb je nog steeds geen garantie dat je een goede spits hebt. En hoe lelijk het er ook uitziet, Tevrede scoort wel.

Hij heeft zijn beperkingen, maar ik denk wel dat ie nuttig kan zijn met de kwaliteiten die hij heeft. Hij scoort er echt wel 15 in een seizoen, en misschien wordt hij nog wel beter komend seizoen. Het kan soms erg snel gaan met jonge spelers

Ach voorlopig laat te Vrede zijn voeten spreken... 2 goals al in de competitie en 2 in 3 Europese wedstrijden. Zie meer spitsen in Nederland die het minder doen dan beter hoor

Een spits die bij AZ niet genoeg wordt bevonden zou geen aanvalsleider bij Feyenoord mogen zijn. Kieft kan wel zeuren over een achterstand van 6 jaar maar deze jongen is simpelweg niet beter.

23 augustus 2014 om 10:01

Te Vrede heeft zich bij Feyenoord goed ontwikkeld en is mentaal ijzersterk.

23 augustus 2014 om 11:27

Doel je nu op Pelle?

23 augustus 2014 om 15:13

Nee, want Pelle heeft AZ kampioen gemaakt en Feyenoord niet.

Snap de kritiek op hem niet zo goed terwijl die er volgens mij al 4 gemaakt heeft in 5 wedstrijden? Dus wat zeurt men nou? Men snapt blijkbaar niet dat spelers als Boetius, Vilhena, Mathijsen en Immers momenteel de grootste problemen zijn binnen het team.

23 augustus 2014 om 10:14

Klopt, telkens dat gezeik om Te Vrede. Hij presteert tenminste, kunnen wij van Boëtius en Immers niet zeggen.

23 augustus 2014 om 11:37

beetje flauw hoor om na een wat mindere periode Boetius af te schrijven

23 augustus 2014 om 11:49

Boetius komt er wel weer is op dit moment alleen meer een stoorzender dan toegevoegde waarde. Alles gaat mis bij hem op dit moment. Rutten blijft hem opstellen en vertrouwen geven en misschien is dat wel de juiste manier met jonge spelers. Zelf zou ik morgen met Manu of Bilal op zijn plek starten, Schaken heeft donderdag laten zien dat hij nog steeds de beste buitenspeler in de selectie is.

23 augustus 2014 om 12:45

Ik schrijf Boëtius niet af. Ik vind het alleen jammer dat Te Vrede telkens wordt bekritiseerd terwijl hij telkens scoort. Vorig seizoen hadden we dit gezeik ook toen Pelle werd geschorst maar toen stond Te Vrede er ook net als nu.

23 augustus 2014 om 13:14

dat is wel zo daar heb je gelijk in

23 augustus 2014 om 13:31

Ik vind ook dat Te Vrede gewoon het vertrouwen moet krijgen. Bij Ajax had ik dat ook altijd met Hoesen, die scoorde dan minder, maar paste goed bij het Ajaxspelletje. Te Vrede doet het uitstekend, terwijl er weinig goede aanvoer is, want Boëtius is uit vorm, Immers (dat spreekt voor zich), Vilhena ook uit vorm, en Mathijsen is te oud. Bilal heeft zijn stempel ook niet kunnen drukken en ik vind dat een rare aankoop, hij had nog niets bewezen. Schaken en Manu doen het redelijk, maar die hebben iets minder kwaliteit/potentie. Ze hebben wel fysiek, waardoor ze toch meer kunnen brengen.

23 augustus 2014 om 14:13

@ -World-

Klopt. Te Vrede scoort nu terwijl onze buitenspelers en aanvallende middenvelder eigenlijk uit vorm zijn. Hoe gaat hij spelen als buitenspelers en aanvallende middenvelder in vorm zijn? Ik ben heel erg benieuwd.

Waar zie je dat überhaupt nog dat spitsen doorbreken op hun 17e. Tevrede kan gewoon een hele nuttige speler zijn en nog een veel betere speler worden. Ja het kan allemaal wat sneller maar Tevrede is niet waar het fout gaat voor Feyenoord. Ik snap niet dat je Ziyech niet binnenhaalt, want met Immers is het gewoon 3 keer niks!

Even iets anders als dit onderwerp..ik zelf snap niet hoezo rutte met bilal is begonnen als bassis speller ...zn jongen van 19 moet je toch rustig brengen...ik vind dat bilal nog geen goeie wedstrijd heb gespeeld....gelukkig begon die met schaken donderdag...die ik trouwens niet wil zien vertrekken...zijn jullie het met mij mee eens of zie ik het alleen zo kwa bilal / schaken

23 augustus 2014 om 10:22

Bilal deed het vorig seizoen erg goed bij Heerenveen. Dus waarom zou je hem niet opstellen? Het spelen van slechte wedstrijden helpt ook in de ontwikkeling van zo'n jongen.

En Schaken is tot nu toe de enigste vleugelspeler die te Vrede probeer te bedienen. Al moet ik zeggen dat Wilkshire de persoon is met de beste voorzetten de afgelopen wedstrijd.

Zolang de vleugels hem bedienen is hij voor bijna elke defensie in de Eredivisie een plaag. Nu krijgt hij alleen maar ballen van de rechterkant, Boetius moet nu ook maar eens zijn best gaan doen om het ook van de linkerkant te doen.

Het kan ook gewoon een gebrek aan talent zijn. Niet iedereen kan even goed zijn natuurlijk.

Los van de Te Vrede discussie... Het faillissement van de Nederlandse jeudopleiding het afgelopen WK!? We worden derde met diverse jonge zelfopgeleide spelers uit de Eredivisie. In de tijd van Kieft misten we het WK (1986) of lagen we er na de tweede ronde uit (1990). (Uiteraard heeft hij in '88 wel een kleine bijdrage geleverd op het EK. ;-) )

23 augustus 2014 om 11:23

Precies Duck, die kieft moet nu echt gaan stoppen met snuiven!

Je kan het wel wijten aan verkeerd opleiden, maar misschien leert deze jongen veel minder snel met als gevolg dat hij gewoon niet de kwaliteiten heeft

heb het idee dat iedereen een oordeel klaar heeft over bepaalde spelers,tuurlijk zeg ik ook dat cruiff een van de beste spelers van nl was maar wel in een ander tijdperk.meneer kieft gaat nu ook weer projecteren naar een andere periode toen je met 5 km per wedstrijd en alle tijd mocht voetballen.ik vind het het belangrijkste dat een speler in de spits scoort en hoe dat maakt niet uit! te vrede is gewoon een werkspits met een 100 % inzet en staat al op 3 treffers!gewoon een goed rendement en hij maakt er zo 15 a 20. Altijd nog beter dan wat wij bij fc twente nu hebben lopen.

ik denk dat je gelijk hebt.
Want ik kan zo een paar honderd spitsen aanwijzen in het amateur voetbal die een betere basis techniek hebben

Ik vind het ook geen verkeerde speler.

Hij staat vaak op de goede plek en wint veel in de lucht. Echter, hij blinkt nergens echt in uit en zijn basistechniek is acceptabel, maar zeker ook niet bovengemiddeld voor het niveau van Feyenoord. Kortom, aardige speler, maar ik denk niet dat hij nog veel beter zal gaan worden.

23 augustus 2014 om 12:47

Te Vrede heeft zich enorm ontwikkeld de laatste jaren, mentaal is hij ijzersterk. Ik denk daarom dat hij wel beter gaat worden. Hij is ook enorm leergierig. Ik denk dat Te Vrede de spits van Feyenoord kan worden. Vooral als Boëtius en Bilal oude vorm weten te vinden.

23 augustus 2014 om 13:18

@ rbn_

Ik verwacht ook wel dat hij nog beter gaat worden, maar ik denk niet veel. Hij is 23 en mist eigenlijk al basistechniek om echt een goede spits te worden. Niettemin kan hij zich ontwikkelen tot een leuke speler, al zal het afwachten zijn of dat leuk genoeg is voor een club als Feyenoord.

Het afgelopen WK heeft dus volgens Kieft het failliet van de Nederlandse opleiding aangetoond? Sorry, maar dan neem ik je niet meer serieus. Of heeft hij een terugval?

23 augustus 2014 om 14:56

We speelden natuurlijk niet des Nederlands. Eén goede helft tegen Spanje, meer niet...

23 augustus 2014 om 15:38

Het valt me altijd op, zowel in 2010, als in 2014 dat achteraf de kritiek naar boven komt drijven, na mooie resultaten, waar iedereen om zit te juichen in 1e instantie.
Hoe noemen ze dat ook al weer?

23 augustus 2014 om 16:12

Des Nederlands spelen en dan exit na de poolfase. Ik geef de voorkeur aan zo ver mogelijk komen, desnoods op de on-Nederlandse manier. Ik ben wel een beetje klaar met die nostalgie van de 'oude garde'.

Kieft neemt te Vrede als voorbeeld, maar hij heeft het iha over de opleiding.
Ajax bijv heeft sinds Kluivert geen eigen jeugd speler als topspits gehad.
PSV had in Van Nistelrooy hun laatste topspits van NL bodem
PSV verkocht zijn toptalent al vroeg/liet die weggaan (huntelaar).
Feyenoord kon Castagnois niet houden.
De Jong van Twente/de Graafschap ging ook al te vroeg weg.
Dost is via Emmen/heracles/heerenveen ook al vroeg naar het buitenland gegaan.
Dit zijn bijv wat voorbeelden.
Van Persie in 1e instantie niet gebruikt als centrumspits was niet te houden en heeft een blessure achtige carriere gehad, maar heeft zich goed hervonden.
Depay lijkt een pareltje, maar ook geen centrumspits.
Conclusie eens in de zoveel jaar is er een topspits, maar het duurt alweer een tijdje voor hij in NL naar boven komt drijven.
Kieft heeft dus met zijn voorbeeld best wel gelijk.

Haha te vrede beheerst iig wel een ding: scoren! En daarmee snoert hij iedereen de mond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren