Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Liederen in Almelo: ‘Natuurlijk niet leuk als ze over mijn ontslag zingen’

Laatste update:

De achterban van Heracles Almelo is niet te spreken over de resultaten in het nieuwe seizoen. SC Cambuur zegevierde vrijdagavond met 0-1 over de ploeg van Jan de Jonge, die hoorde hoe de fans van zijn team over zijn ontslag zongen. “Natuurlijk is dat niet leuk”, erkende de oefenmeester. Michiel Hemmen bezorgde Cambuur in de slotfase de eerste uitzege in de Eredivisie in veertien jaar.

/

“Maar je bent niet populair als trainer als je verliest. Ik kan er niet veel mee. Ik moet het elftal op de rails krijgen. Daar moet ik mijn energie in steken”, benadrukte De Jonge in gesprek met het ANP. De oefenmeester erkent dat het teleurstellend is dat Heracles nul punten heeft. “Maar het is nog even wennen met acht of negen nieuwe jongens."

“Ik heb goede dingen gezien, maar het was niet goed genoeg.” Heracles-aanvoerder Mark-Jan Fledderus gaf eveneens aan dat de ploeg even in een moeilijke periode zit. “Het was tegen Cambuur niet goed, dat was duidelijk. De eerste helft was het een beetje een flipperkast, ging het heen en weer. Na de rode kaart werd het tegenhouden. Dat deden we eerst vrij aardig, gaven weinig weg. Dan is het heel erg balen dat je hem nog tegen krijgt.”

Jan de Jonge is een goede trainer voor Heracles Almelo

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Heracles 1 ding wil doen is ten eerst die flapdrol uit het doel doen. en een fatsoenlijke lb halen.
En haal aub die Muhren van op.
Plus maak Gertjan Verbeek weer trainer desnoods met de Jonge erachter maar die man moet nog zoveel leren.

22 augustus 2014 om 23:47

Ja hoe blind kun je zijn als club om Muhren niet te halen en Avdic wel.
Met Muhren kun je het spel ook nog terug zetten naar 4 middenvelders.
Die man kan gewoon in de spits als op 10.
Wil je dan wat terug houdener spelen roulleer dan met Linssen en Tannane en Muhren als 2 spitsen en 1 erachter pfuuuuw dan zou de aanval pas werken.
En komt een Bel Hassani tot zijn recht.

22 augustus 2014 om 23:51

Als jij denkt dat Verbeek nu nog aan de slag gaat bij een club als Heracles ben je niet helemaal zuiver aan het denken vrees ik. Daar is geen eer te halen met een team dat hooguit middemoot zal spelen als de nieuwe spelers een beetje aangepast zijn

22 augustus 2014 om 23:57

Het hoef niet persee Verbeek te zijn kan ook met een andere trainer.
Zijn veel opties met trainers die weten hoe het spel van Heracles moet worden gespeeld.
Of vond jij dat Jan de Jonge het vorig jaar goed deed met die selectie?
Zie graag een Pastoor of die oud trainer van Zwolle of GAE of een echte heracles man.

23 augustus 2014 om 07:38

Jullie hebben gewoon een dramatische selectie. Jullie linksbuiten heeft al 9 wedstrijden niet gescoord en al 37 wedstrijden geen assist gegeven. Jullie spits scoort nooit. Jullie rechtsbuiten is een ego. Jullie nummer 10 heeft geen rendement. Die keeper is niks. Zomer is te oud. Schenkeveld zeurt op iedereen maar doet zelf alles fout. Kijkend naar de andere teams moet je oppassen dat je niet degradeert.

23 augustus 2014 om 10:14

Onze selectie is redelijk op pijl. Als je het vergelijkt met vorig seizoen.

Als je spelers als Avdic haalt dan vraag je ook om problemen...

23 augustus 2014 om 00:44

Avdic was bij Zwolle prima, en bij Werder ook n groot talent. Alleen bij az was t even minder. Ik denk dat Heracles wel n goede aan m heeft. Geef m even tijd..

23 augustus 2014 om 01:05

Eens. Avdic is een uitstekende speler voor Heracles.

Dat is voetbal.
Win je er 3 kun je niet meer stuk, verlies je ze roepen ze om je ontslag. Veel nieuwe spelers las ik dus geef hem gewoon de tijd.

23 augustus 2014 om 00:23

Dat gebeurde vorig jaar ook al. Toen ze stabiel in het rechterrijtje speelden. Het is gewoon los zand wat op het veld staat.

Het is respectloos maar begrijpelijk.

Ja het is zeer lastig voor de Jonge om Peter Bosz op te volgen bij Heracles, maar dan nog is Heracles omgetoverd van stabiele middenmoter naar degradatiekandidaat. Dat was vorig seizoen ook al zo, dus een ontslag is nu al haast onvermijdelijk.

Of het goed is voor de club weet ik niet.
Er komt dan toch een soort van paniek bij de club en spelers, wat niet zo snel tot resultaten zal leiden.

Kijk maar naar NEC vorig seizoen. Toen werd Pastoor al na 2 of 3 wedstrijden ontslagen en kijk wat er gebeurde. In het hele seizoen niet bij de onderste 3 clubs vandaan geweest, wat leidde tot playoffs. Toen werd NEC hard vernederd op eigen veld tegen een club die 16 in de JL is geëindigd in de reguliere competitie (sparta Rotterdam).

Maar de resultaten waren vorig seizoen niet al te best en nu stijf onderaan, doet toch pijn in voetbalminnend Almelo.

22 augustus 2014 om 23:55

Heracles presteert misschien al wel jaren boven haar kunnen. Ze hebben niet veel geld om spelers te halen, wat veroorzaakt wordt door het stadion. Elk jaar worden weer de beste spelers in almelo verkocht en er is weinig geld om goede vervangers te halen. Door geweldig scoutingswerk ging het al jaren goed maar kan natuurlijk dat het een keer minder is en dan val je als heracles zijnde wat terug. Met zo'n team met veel nieuwe jongens vind ik het onredelijk om de jonge niet wat meer tijd te geven om er aan te bouwen.

22 augustus 2014 om 23:56

Toen cambuur 2 jaar geleden alfons arts ontsloeg 8 wedstrijden voor het einde, ontketende dat juist een aanvallende ploeg die sindsdien in stijgende lijn zit. We werden kampioen en de rest ken je. Dus een ontslag kan 2 kanten op.

23 augustus 2014 om 08:35

@geelblauwbloed: klopt, er zijn uitzonderingen. Feit is echter dat meestal na een ontslag van een trainer de prestaties helemaal niet beter worden, maar eerder juist slechter.

23 augustus 2014 om 10:16

Ontslag van brood destijds? Ik vermoed dat Verbeek gewoon terug gaat keren.

23 augustus 2014 om 00:02

dat ontslag was ook gewoon terecht... Pastoor won meer dan een half jaar geen een wedstrijd meer. afgaan tegen Groningen met 4-1, PEC 5-1 en PSV 5-1. Bovenberg en Breuer opstellen. nee Pastoor kon de ploeg niet meer aan de praat krijgen, Janssen ook niet.

Met de uitbreiding van het stadion, waar de club nu mee bezig is, is het voor Heracles een nogal beroerd moment om in de problemen te komen. Het gaan nog stressvolle tijden worden voor voorzitter Jan Smit en uiteraard de rest van de club.

Vorig jaar was het voetbal verschrikkelijk, toen was het ieder weekend 'we zijn aan het bouwen'.. vervolgens de hele voorbereiding de tijd gehad om aan het team te bouwen, zijn vriendjes Zomer en Sibum binnengehaald maar het lijkt nog steeds nergens op.. Al 14 maand laat hij de spelers als kippen zonder kop over het veld rennen. Dit is niet van de laatste 3 wedstrijden. Ivm de verbouwing is dit een cruciaal jaar voor de club en met deze coach gaat het absoluut niet wat worden!

Jan de Jonge moet het zelf ook wel onder ogen gaan zien, je kan wel 2 jaar lang roepen dat het team nog in opbouw is en dat er zoveel spelers weg zijn gegaan en er wat bij zijn gekomen. Hij kan er gewoon geen team van maken, de belangrijkste taak van een coach, t is gewoon een los hoopje zand. Over de aankopen gesproken, tja, Zomer voetbalt als de laatste man van t 8e elftal van de plaatselijke sv. Sibum doet nog niet wat er van hem verwacht wordt, een linksback die ineens van de beloften van Almere naar de eredivisie moet, een spits huren die nergens echt goed heeft gespeeld. Ik ben er wel een beetje klaar mee, vervangers zijn er genoeg, een Gertjan Verbeek of misschien wel John van de Brom. Achja, Smit wil t zeker weer eerst een paar maanden aankijken...

23 augustus 2014 om 00:03

Avdic deed het bij Pec Zwolle toch prima, ze wilde hem toen ook behouden maar dat lukte niet.

23 augustus 2014 om 00:06

@ -NEC-

Avdic deed het aardig, maar daar was dan alles mee gezegd. Dat PEC Zwolle hem wilde behouden is grote onzin.

23 augustus 2014 om 00:20

Wat Malloot zegt. Voor een voetballende ploeg als PEC kwam hij weleens tegen een bal aan, maar als wij onder druk kwamen te staan had je pittig weinig aan hem. Tevens komt hij in Almelo met 0,0% zelfvertrouwen na zijn tripje naar AZ af terwijl hij bij ons kwam na een slopende blessure terwijl hij daarvoor nog topscorer van Zweden is geworden. Dan heb je wel iets meer vertrouwen in je kunnen.

23 augustus 2014 om 00:28

Als ik me niet vergis waren de meeste goals ook nog vanaf de stip.

23 augustus 2014 om 00:43

@ Gundogan8

Je vergist je dus wel, hij scoorde maar één keer vanuit een strafschop.

als ze nou eens beginnen met gewoon realiteits-zin daar in Almelo.. dan hadden ze nooit al niet drie mio gevraagd voor Linssen die echt voor een buitenspeler 0 assists op zijn conto heeft staan.. en die al geloof ik (8 uur Wedstrijdtijd) niks meer gepresteerd heeft....en dus ook nog 7 nieuwe spelers moet inpassen (middelmaat) dan gaat er daar toch echt iets mis.. waar ze vroeger echt een voorbeeld waren, Zwolle is duidelijk nu al over hen heengegaan.. ook al heeft die club ook haar sores.. (financiën) maar er is toch duidelijk wat mis bij Heracles, mag je wel stellen. toch jammer..

23 augustus 2014 om 01:10

// Zwolle is duidelijk nu al over hen heengegaan.. ook al heeft die club ook haar sores.. (financiën) maar er is toch duidelijk wat mis bij Heracles, mag je wel stellen. toch jammer.. \\

PEC Zwolle heeft geen financiële sores, maar organisatorische sores. Of beter gezegd, dat hadden ze. De financiële kwestie die daar uit voortkwam is al opgelost.

Heracles heeft het jarenlang heel knap gedaan met beperkte middelen, maar doordat de uitbreiding van het stadion zo lang op zich liet wachten kon de club de volgende stap in de ontwikkeling niet zetten zoals PEC Zwolle dat wel kon. En dan loopt de club zoals nu het risico dat het een keer verkeerd gaat.

23 augustus 2014 om 01:23

Zie eerst maar eens 10 jaar in de eredivisie te blijven snuitje

23 augustus 2014 om 07:49

Proberen we ook. Doelstelling lange termijn is ook om stabiele middenmoter eredivisie te worden. Doelstelling dit jaar is rechtstreekse handhaving. Huidige successen zijn leuk, we genieten er ook enorm van, maar zeggen niets over de toekomst. Dat weet iedereen in Zwolle.

23 augustus 2014 om 10:54

Alleen "malloot" hier boven denkt in het rijtje van Ajax, PSV en Feyenoord .

De Jonge is een zwakke en niets toevoegende trainer. Een soort van stille Willie. Heeft nog nergens als hoofdcoach gepresteerd !!

De achterban?welke achterban.heracles heeft altijd het voordeel van kunstgras gehad en dat breekt hun nu op, nu ook meerdere andere clubs erop spelen.clubs die ook tegen degradatie vechten.de trainer De Jonge straalt niets uit, dus past precies bij Heracles, Rkc, Excelsior en clubs andere clubs zonder uitstraling.

23 augustus 2014 om 01:23

Haha internet hooligan..

23 augustus 2014 om 01:43

Waarom een internethooligan? Het was vandaag op de lange zijde aardig leeg, als je straks een verbouwd stadion hebt moet dat toch echt wel volkomen. Anders haal je het er nooit uit.

23 augustus 2014 om 01:54

Omdat Heracles al 10 jaar uitverkocht is , en ja vrijdagavond wedstrijdje tegen cambuur , tja vul zelf maar in!

23 augustus 2014 om 02:07

. Ik snap het. Ben toen ook met Heracles naar de bekerfinale geweest en weet dat het heel leuk kan zijn.

23 augustus 2014 om 03:29

Mijn pa zat er vorig seizoen elke thuiswedstrijd, uitverkocht is onzin, hij zag genoeg lege plekken, of de kaarthouders komen gewoon niet opdagen...
En de fans (niet allemaal, ik reken de fanatiekelingen niet mee) boeit het ook niet, na AZ bijvoorbeeld: ach, 0-3 verloren, was gezellig...
Alleen tegen FC Twente moet het gebeuren, soms heb ik het gevoel dat als Heracles van FC Twente wint hun hele seizoen al niet meer stuk kan.
Waar Heracles de laatste jaren toch wel geprezen werd voor het mooie, verzorgde voetbal is dat dit seizoen vooralsnog nergens meer van over...

23 augustus 2014 om 07:53

Dat hele Twente verhaal is ook complete onzin en lekker scoren bij je Twente vriendjes. De laatste jaren is het helemaal geen derby meer. Twente is 10 stappen verder , dus nee z'n wedstrijdje tegen hun is er ook 1 van de 34 geworden!
Helaas voor jou zo te horen.

24 augustus 2014 om 23:58

Complete onzin? dat is jouw mening, uiteraard vind je mijn mening onzin aangezien je voor Heracles bent.
Tja, helaas voor mij dat Twente - Heracles geen echte derby meer is, echt balen voor iemand die voor Feyenoord is .

23 augustus 2014 om 08:43

@reime045: Als je nu eens gewoon de resultaten zou vergelijken, zie je dat gemiddeld gezien kunstgras helemaal geen voordeel oplevert. Clubs die op kunstgras spelen halen gemiddeld ongeveer een even groot aandeel van hun punten in eigen huis als clubs die op natuurgras spelen.

Dat kunstgras een voordeel is, is een mythe gecreëerd door tegenstanders van kunstgras, puur en alleen omdat ze geen kunstgras accepteren en willen dat het verdwijnt. Tuurlijk, kunstgras voetbal iets anders dan het gras in bijv. De Kuip. Maar het gras in De Eurborg voetbalt ook weer anders dan het gras in De Kuip. Laten we aub nu eens ophouden met steeds maar roepen dat kunstgras competitievervalsing/een oneerlijk voordeel is, want de cijfers geven gewoon aan dat dat absoluut niet het geval is.

23 augustus 2014 om 16:28

Had Heracles vorig jaar niet meer punten uit gepakt dan thuis? Met dat feit is jouw hele reactie gelijk nutteloos.

En de achterban die elk jaar er weer voor zorgt dat Heracles de hoogste bezettingsgraad heeft van de hele eredivisie. Wederom een feit waarmee maar weer wordt aangegeven hoe dom en onzinnig jouw reactie eigenlijk is.

De eerste trainer die dit seizoen in de eredivisie ontslagen zal worden volgens mij. Onbegrijpelijk dat hij toch weer hoofdtrainer is geworden. Is net als Wouters, Meulensteen en Spijkerman de ideale assistent. Maar , als hoofdtrainer overal gewogen en te licht bevonden.

23 augustus 2014 om 01:24

Deze man moet je gewoon compleet schrappen uit de voetballerij

Ik snap je teleurstelling, maar eerst zeg je dat Heracles al 10 jaar uitverkocht is en in dezelfde zin haal je dat argument onderuit.

Overigens zou het juist vol moeten zitten tegen Cambuur waar je punten zou moeten (kunnen) halen als Heracles. Toeschouwers begrijpen dat niet en komen alleen bij de grote wedstrijden. Probleem bij Heracles ligt dus misschien wel dieper.

Overigens vind ik de licht arrogante toon (

23 augustus 2014 om 08:48

Waarom zou Heracles tegen Cambuur punten moeten pakken? Je kijkt te veel naar de (recente) geschiedenis en te weinig naar de selectie.

Cambuur heeft een aardige selectie, waarmee ze denk ik de middenmoot moeten kunnen halen, terwijl Heracles Almelo gewoon een zeer matige selectie heeft, waarmee ze gewoon tegen degradatie zullen moeten strijden. Cambuur is het seizoen ook nog eens goed beginnen met gelijke spelen tegen FC Twente en Vitesse, wat toch ploegen zijn waarvan je kan verwachten dat ze in ieder geval lang om de bovenste plaatsen mee moeten kunnen spelen.

En dat fans vooral tegen de grote(re) tegenstanders komen is echt niet iets waar Heracles last van heeft, daar hebben alle clubs last van, ook in het buitenland.

23 augustus 2014 om 10:56

Dus als ik het goed begrijp vind jij Het de normaalste zaak van de wereld dat cambuur bij Heracles wint? Mmm jaa.. Dan snap ik er idd helemaal niks van!

23 augustus 2014 om 15:42

Als je de selecties eens goed gaat bekijken, dan is het zeker normaal, aangezien Cambuur gewoon een betere selectie heeft.

23 augustus 2014 om 16:30

Cambuur wint voor het eerst in ik weet niet hoeveel jaar een uitwedstrijd. Ja, het is heel apart dat dit wedstrijden zijn voor Heracles waar er gewoon punten moeten worden gepakt.

Heracles hoort ook eigenlijk voor 1.348 toeschouwers in dat prachtige oude stadion te spelen. Met Folkert Velten in de spits.

23 augustus 2014 om 08:46

Dus Heracles mag niet meer dan 1348 toeschouwers trekken? En moet een voetbalbejaarde in de spits zetten? Wat een onzin zeg!

23 augustus 2014 om 09:32

Dat is de historie van heracles

En terecht. Meneer de Jonge heeft het hele fundament wat goede trainers zoals Bosz en Verbeek hebben gelegd compleet vernield. Bovendien is hij verantwoordelijk voor het selectiebeleid, wat vreselijk is. Alleen maar routiniers halen, terwijl de promovendi zoals Dordrecht en Excelsior met succes de verrassingen meepakken, zoals grote talenten die nog niet spelen bij AZ, Ajax, PSV of dat soort clubs. Ook was vanavond het wisselbeleid debiel. Bel Hassani eruit halen in de rust, terwijl dat juist een creatieve speler met scorend vermogen is. Bruns inbrengen op het moment dat je met 10 man staat. Waarom kies je dan niet voor de snelheid van Gyasi en gok je op de counter? Alles zit mis, en het zou me niet verbazen als we het hele seizoen stijf onderaan blijven staan. Als je hiermee nog 17e of 16e wordt, mag je in je handjes knijpen, want ik kan geen team bedenken wat slechter is dan Heracles op dit moment, helaas genoeg.

Is de Jonge nu ontslagen of niet? http://www.laatstenieuws.nl/archives/34278/jan-de-...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren