Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Redknapp trekt zich lot van Gascoigne aan: ‘Dit is een uitnodiging’

Laatste update:

Paul Gascoigne werd donderdag zwalkend op straat aangetroffen met een fles gin in zijn hand. De legendarische oud-middenvelder werd meegenomen naar het ziekenhuis, maar de fotografen van de Britse tabloids waren er als de kippen bij om Gascoigne vast te leggen op de gevoelige plaat. De hartverscheurende beelden gingen de wereld over en ook Harry Redknapp heeft zich het lot van de oud-international aangetrokken.

/

“Hij woont bij me in de buurt en hij heeft een hart van goud. Iedereen probeert hem te helpen”, laat Queens Park Rangers-manager Redknapp weten in de Engelse media. “Ik zou hem graag hebben als jeugdtrainer, dit is een uitnodiging aan zijn adres. Het is triest, hij is een goede jongen. Hij heeft vermoedelijk zijn laatste centen al uitgegeven. Iedereen heeft geprobeerd hem te helpen, maar de enige die het nu nog kan doen is hijzelf.”

“Een maand geleden kwam ik hem nog tegen”, gaat Redknapp verder. “Ik zei tegen Gazza: ‘Ik haal je iedere ochtend op en ik neem je mee naar de club’. Hij kan Steve Gallen helpen met de jongere spelers. Het is triest wat er met hem is gebeurd en hoe hij er nu uitziet.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer wat een cult held is dat toch. Maar hij heeft waarschijnlijk zoveel hulp al gehad. Dat zoiets ook niet meer te helpen lijkt het wel. Wat is er met zijn gezicht gebeurd op die foto. Het ziet er niet heel gezond uit.

Ik zag vandaag een foto op Facebook. Zonder te overdrijven, hij leek wel een vent van 70. Erg jammer en zo zie je maar weer wat drank met je kan doen. Ik heb zelf in een kliniek gezeten en ook daar zaten alcoholverslaafden. Ik kan je vertellen dat het ongeveer de allerergste verslaving is die er bestaat, zowel fysiek als mentaal. Goed gebaar van Redknapp ik hoop dat Gazza hem aanpakt...

22 augustus 2014 om 14:47

Klopt helemaal. Alcoholisme is verschrikkelijk. Helaas maak ik dit van te dichtbij mee. Het probleem is ook dat het voor iedereen eromheen (mijzelf incluis) onbegrijpelijk is. Je zou zeggen drink gewoon niet. Maar zo simpel werkt het blijkbaar niet.

Goed gebaar inderdaad van Redknapp maar twijfel of het effect heeft en Gazza daadwerkelijk gaat stoppen met drinken.

22 augustus 2014 om 14:58

inderdaad, zo makkelijk gaat het niet. voor ons is het niet te begrijpen dat je niet zonder alcohol kunt. daar is proffesionele hulp voor nodig. maar wat ziet hij er slecht uit. het is eigenlijk nog maar een hoopje mens.

22 augustus 2014 om 15:09

Precies. Het is al héél wat dat jij wel beseft dat het allemaal niet zo evident is.

Jij en ik kunnen kiezen om niet te drinken. En laten we daar vooral héél blij om zijn.

22 augustus 2014 om 15:59

Het was helemaal erg toen ik las dat nog máár 47 jaar oud is... Je zou zo'n man toch op iedere manier willen helpen...

22 augustus 2014 om 16:02

Eetstoornissen mogen ook in t rijthe ergste verslavingen vind ik. Een 'onderschatte' verslaving.

22 augustus 2014 om 16:31

Precies, of wat dacht je van roken. Hoevaak mensen niet denken: stop gewoon.

22 augustus 2014 om 16:47

Ja, misschien wel de ergste. Ik beodel, je kan letterlijk niet zonder eten..

Ontopic: Erg vervelend voor Gascoigne. Dit gun je niemand. Ik denk zelf alleen dat die hulp niks uitmaakt, volgens mij heeft ie elke vorm van hulp al gehad en heeft dat nooit (echt) geholpen..

22 augustus 2014 om 17:25

Gokverslaving is erger dan drank

22 augustus 2014 om 19:29

Dat lijkt mij niet. Je lichaam is je aller belangrijkste huis.

Een gebed zonder end. Ben bang dat deze man bijna niet meer te redden is, veel mensen hebben zich met hem gemoeid. Zonder enig resultaat.

Één van de beste speler uit zijn generatie. Zonde dat het zo eindigt.

Good guy Redknapp. Triest idd wat er met Gazza gebeurt is, maar hij heeft het allemaal zelf in de hand. Afkickklinieken hebben hem niet eens kunnen helpen, dus ik denk dat Gazza het wel best vind zo..

22 augustus 2014 om 14:48

Neen, dat zie je verkeerd. Hij heeft echt geen keuze.

Die weet in momenten dat hij wat lucide is, wel dat het allemaal ongezond en verkeerd is. Maar 5 minuten later drinkt hij toch een glas.

Dat is sterker dan hemzelf. Het is meer dan alleen maar die drang naar de alcohol of de roes van het dronken zijn. Het is zelfs meer dan escapisme.

Ook en vooral op neurologisch vlak gebeurt er van alles met hem. Telkens hij drinkt belonen zijn hersenen hem met neurotransmitters die eigenlijk dezelfde werking hebben als pakweg heroïne.

En wanneer hij niet drinkt, wijzigt dan weer zijn serotonine gehalte, waardoor hij zich depressief, neerslachtig en gewoon slecht voelt. Wat dan weer opgeheven wordt wanneer hij iets drinkt.

Zelfs wanneer hij zou stoppen en er al jaren vanaf is, is er niet veel nodig om hem terug te triggeren. En in onze maatschappij is het bijzonder lastig om alcohol te vermijden. Quasi iedereen drinkt wel eens, het is zeer vlot verkrijgbaar, er is de reclame, films, etc...

Dat heeft op hem het effect alsof er een stemmetje in hem fluistert " Toe Gascoigne, het is lekker, doe het maar, ééntje kan geen kwaad, ben je nu een echte vent?"

Geloof me vrij, quasi iedereen kan alcoholicus worden. Er is maar gewoon wat context en tijd voor nodig. En eens je het statuut hebt, heb je nog amper 'vrije keuze'. Het zijn uw hersenen die met uw geest aan de haal gaan.

Zeer bizar ergens, immers ze werken mee aan hun eigen ondergang.

22 augustus 2014 om 15:44

Verslaving wordt tegenwoordig als ziekte gezien. Toch is dit vooral een verzekeringskwestie. Hierdoor valt behandeling en opnames bv onder het ziekenfonds. In de medische wereld lopen de meningen over verslaving nogal uiteen. Een gebrek aan karakter en een grote dosis egoïsme etc. worden ook vaak als oorzaken gezien. Deze karakterologische kenmerken worden dan weer ondergebracht onder de gedragsstoornissen als borderline, narcist ed.
Triest is het iig wel.

22 augustus 2014 om 15:55

J.staatsen,

Zo moet je het ook bekijken. Het is een ziekte.

Zelfs dieren kunnen verslaafd worden aan alcohol, drugs of andere dingen.

Ik heb in Zuid Afrika een kliniek bezocht waar ze olifanten behandelen die verslaafd zijn aan gefermenteerd fruit (en dus alcohol). No kidding.

In het begin van de behandeling zijn die beesten extreem gewelddadig wanneer ze hun stuff niet krijgen. Ze breken het kot af dan. lol

Ik geloof wel niet dat het aan een gebrek aan karakter kan liggen. Immers er zijn ook mensen die kunnen stoppen met drinken én daar moet je net enorm veel karakter voor hebben.

Het is gewoon zo dat de ene wel vatbaarder en sneller verslaafd is dan de andere. Er bestaan ook mensen die, wat ze ook proberen, totaal niet verslaafd te krijgen zijn. Je kent vast wel zo'n types. Er zijn van die mensen die een pakje sigaretten kopen, dat helemaal oproken en er daarna maanden geen enkele meer aanraken. Zonder dat ze ontwenningsverschijnselen of drang naar hebben. Een 'normale' roker kan dat niet.

Vreselijk, z'n lijf is ondertussen al vergiftigd tot en met.. ben bang dat je er vandaag of morgen toch van gaat horen..

Het is verschrikkelijk om hem zo te zien, ik hoop dat dit meerdere mensen wakker schudt, zowel jongere voetballers als de organisaties van het voetbal, dus de clubs, Fifa etc. Ze verdienen zo veel en leven in een wereld vol verleidingen. De begeleiding hoeft niet bij 18 jaar te stoppen, spelers hebben constant begeleiding en toezicht nodig. Natuurlijk worden de meeste wel volwassen, maar het probleem is groter dan men denkt. Teveel voetballers zitten in de goot.

Gazza moet vol blijven houden. 47 jaar is nog hartstikke jong, het is nooit te laat om je leven te beteren en zelf nog iets aan deze aardbol toe te voegen. Als jeugdtrainer beginnen en jochies begeleiden kan een goede motivatie zijn om hem op het rechte pad te houden. Ik juich het idee van Redknapp dan ook toe, en ik hoop dat Gazza er op in gaat. Want hij is nu gewoon een lopende campagne tegen alcoholmisbruik.

Het is ook zo moeilijk stoppen met drinken eens je zijn 'niveau' hebt bereikt.
Het is bijna onmogelijk zelfs. Het zijn er echt maar weinigen die de knop kunnen omdraaien.

Perspectief geven is zeker goed, maar hij moet het zelf doen en willen. En tolerant zijn. Als hij daar begint te werken, dan gaat ie echt nog wel dronken op het werk verschijnen. Moet je echt even slikken dan.

Zou medicijnen trouwens niet helpen? Selincro bv. Dan stop je wel niet met drinken, maar dan heb je gewoon beduidend minder zin. Van een zware drinker word je dan een sociale drinker. Wereld van verschil voor mensen als Gascoigne.

Gascoigne heeft helaas een ernstige persoonlijkheidsstoornis en de aanleg tot verslaving. Het was waarsch. altijd slecht afgelopen, al zou het feit dat hij al vroeg beroemd werd en geld had het proces wat versneld kunnen hebben. Het is zeker niet de oorzaak.

22 augustus 2014 om 15:05

Wellicht wel. Klinisch psycholoog Oliver James zegt dat ie een borderline-persoonlijkheidsstoornis heeft. Altijd wel gevaarlijk om mensen op afstand te diagnosticeren, maar dat er 'iets' is, dat zal wel zo zijn.

Veel van die stoornissen zijn tegenwoordig best goed te behandelen. Echt volledig genezen doen ze zelden, maar dragelijker maken is ook al héél wat.

Je kan ook stellen dat hij door het voetbal (en dus werk had) dat er toch nog enige structuur en sociale controle was.

Zat ie al van zijn 18 jaar werkloos in één of ander vuil kot, dan was ie wellicht al lang niet meer onder ons.

22 augustus 2014 om 15:46

Een zwaar verslaafde is eigenlijk automatisch een borderliner.

Te triest voor woorden. In zijn tijd een aparte, maar geweldige voetballer, die alleen met grof geweld tegengehouden kon worden. In momenten dat hij niet dronken is, zal hij zich nog wel Jan Wouters herinneren, de man die de elleboogstoot tegen hem introduceerde. Voorwaar niet iets om trots op te zijn.
Maar om op Gascoigne terug te komen. Ik denk, dat alle voorhanden therapieën in de diverse afkickklinieken al op hem van toepassing zijn geweest, maar ik denk dat hij niet meer te helpen is, de uitgegooide reddingsboei van Redknapp ten spijt. Een beetje hetzelfde trieste verhaal als met George Best.

Kerel dit is echt niet zielig die man had miljoenen !! En toch kiest die voor deze levensstijl
wat pas zielig is een doorsnee vader die alles doet om ze gezin te helpen en te ondersteunen maar dan zijn baan-huis-familie verliest en daardoor aan de drank gaat dat is zielig niet zo vent die alles had die maar kon dromen en toch voor de fles kiest,,,!!!!!!,

22 augustus 2014 om 15:06

Hij kiest daar niet voor.

22 augustus 2014 om 15:33

Als je nog gelooft dat alcoholist zijn een keuze is dan heb je nog veel te leren. Niemand kiest er bewust voor deze problemen te hebben.

22 augustus 2014 om 16:12

Je hebt altijd een keuze, voor ieder glas dat je neemt, voor ieder shot dat je zet of iedere x dat je iets in een gokkast gooit. (om de 3 bekendste verslavingen te noemen) Dan heb je de keuze om het wel of niet te doen.

Mensen schijnen nogal eens te vergeten, ook niet kiezen is een keuze.

22 augustus 2014 om 16:36

Bij Heroïne, maar ook GHB raak je gewoon lichamelijk afhankelijk. Dus dan heb je geen keuze. Anders wordt je letterlijk doodziek.
Bovendien, ook bij niet lichamelijke maar geestelijke verslavingen is het gevoel van een keuze hebben vaak niet aanwezig.
Natuurlijk is die er wel, maar mensen hoeven die niet altijd te kunnen zien.
Kijk naar mensen die zelfmoord plegen. Natuurlijk hebben die een keuze, maar zij zien dat zo niet zelf. Dat leidt zelfs tot het nemen van je eigen leven.

Zeggen dat je altijd een keuze hebt is misschien feitelijk gezien waar, maar in de praktijk lang niet altijd het geval.

22 augustus 2014 om 16:50

Ook bij heroïne heb je een keuze, dat weet ik uit eigen ervaring, heb het 6 jaar gebruikt, gebruik nu al 28 jaar niet meer
Je hoeft mij echt niet te vertellen wat het met iemand doet die aan het afkicken is, heb 9 maanden in het Oolgaardhuis gezeten, dat was een afkick kliniek, waarvan 6 weken in de detox. (nu is het kinderkliniek, het kan verkeren)

Kijk het 2e gedeelte heb je goed, verslaafden willen niet zien dat ze een keuze hebben.
Als het feitelijk gezien waar is, lijkt mij dat het dus gewoon waar is.

24 augustus 2014 om 07:34

wandering,

Eerste en vooral, mucho respect dat je eruit bent kunnen stappen. Echt, dit kan niet iedereen. Wees maar gerust dat u een 'speciale' bent. In de goede zin.

Maar ik ben het niet eens met je keuze-verhaal. Ik zeg niet dat je liegt, helemaal niet. Wel dat je zelf-rapportage verhalen over starten en stoppen met drugs met enig wantrouwen moet bekijken.

Hier is wetenschappelijk onderzoek naar gevoerd en het bleek toch dat veelal die verhalen niet kloppen. Het is niet dat die gebruikers en ex-gebruikers bewust liegen - ach een enkele keer wel - eerder dat ze voor zichzelf een sluitend verhaal construeren om het bevattelijk te maken. En dat is héél normaal en menselijk, dat doet iedereen over alles.

Het is niet zo dat drugs nemen een rationele keuze is, het is nét eerder zeer irrationeel.

De meeste druggebruikers of andere verslaafden weten immers wel dat hun 'ding' ongezond en gevaarlijk is of gevolgen heeft voor henzelf en familie.

Maar toch nemen ze de irrationele keuze om het wel te gebruiken.

Wat u doet is héél menselijk, u giet een rationeel sausje over je keuze-verhaal. Dat geeft u een gevoel van controle. Maar wellicht was de keuze eerder emotioneel.

'iets' heeft u getriggerd om te stoppen, na dat emotioneel besluit ben je wel steeds meer rationeel gaan nadenken over die keuze en heb je telkens meer argumenten en moed gevonden om je keuze te handhaven.

En dat moet je vooral blijven volhouden, levenslang.

22 augustus 2014 om 15:42

Umberto, dat is het meest ongevoelige, impulsieve, imbeciele post die ik vandaag gelezen heb omtrent een persoon.

Gascoigne is ziek, want ja ik noem alcoholisme een mentale ziekte, dat gezegd hebbende kies je niet voor alcoholisme, noem mij een voorbeeld van een persoon die gelukkig is met alcoholisme?

Dat bericht over een werkloze vader is het lachwekkendste, want waar speelt geld een rol in alcoholisme? Dan is het toch juist de vader die dom is omdat hij geld dat nodig is verbrast aan alcohol en zo dus zijn gezin er heviger in meesleept..

Gascoigne is te ver heen, maar het zijn types zoals jij die het allemaal nog een stuk moeilijker maken voor hem door hem af te schilderen als een keuzebewust persoon dat volgens jou redenatie totaal controle heeft over zijn verslavingsgen maar toch kiest voor drank.

Je hebt dit waarschijnlijk niet meegemaakt in je familie en daarom ben ik blij voor je, maar dit is verre van een keuze!

22 augustus 2014 om 15:50

Ga toch weg je leeft in een roze wereld je kiest er zelf voor om te drinken !!
Erin meer dan genoeg tekenen geweest toen die nog kon stoppen nu is er geen weg meer terug en is hij zielig??? Zelf voor gekozen dus mag je op de blaren zitten klaar Oja em nog ff een voorbeeld kijk naar charly Sheen die man is kapot verslaafd aan alles wanneer hij dood gaat heeft die zeker een goed leven gehad en ook hij kiest ervoor

22 augustus 2014 om 16:04

Umberto,

Jij en ik kunnen kiezen om al dan niet een glas te drinken.

Een alcoholicus zit in een andere fase. Die heeft die keuze niet meer.

Denk je dat een heroïne-hoertje van 14 bewust kiest voor een shot dat haar weer een beetje dichter bij de dood zal brengen?

Nu kan je zeggen, dat hij nooit dat allereerste glas maar had moeten drinken, maar da's gewoon niet evident in onze cultuur en al zeker niet in Gascoigne zijn lad cultuur. O.a. peer pressure zorgt er wel voor dat je toch iets drinkt.

Zielige media ook, zomaar zonder toestemming iemand fotograferen die er slecht aan toe is, alleen maar om er zelf beter van te worden (geld, geld en nog eens geld).

22 augustus 2014 om 17:13

ach zo is het altijd met alles toch, triest maar waar jammergenoeg.

Denk niet dat het nog goedkomt met hem.. helaas, wel klasse van Harry Redknapp natuurlijk

Het mooiste moment is nog wel zijn emoties bij de gele kaart in de halve finale Wk'90 tegen Duitsland, waardoor hij de WK finale sws mist . Ook de reactie van Linneker is priceless.
-Gazza crying -

Als je het hele verhaal leest zijn er ook oude teammaten bij betrokken..hij gaat op hun kosten naar een kliniek in Amerika. Hopelijk zal zijn lot niet het zelfde zijn als van die andere cult held G. Best.

Verschrikkelijk om hem zo te zien op die foto. Kan me nog steeds zijn wondermooie doelpunt herinneren op het ek 96', zo'n fantastische techniek dat deze man had. Je kan nooit weten wat er met hem zal gebeuren, er zal een mirakel nodig zijn om hem weer op te kunnen lappen.

Echt hartverscheurend om te zien dit. Ik kan alleen maar hopen dat hij zichzelf op enig moment weer bij elkaar weet te rapen. Maar erg hoopvol ben ik niet.

Gazza is niet meer te redden. zoveel generatie genoten en oud spelers hebben zich al over hem ontfermt. Wordt altijd een beetje droevig en verdrietig als ik mijn grote held zo rond zie lopen.
Sunday 14 April 1991 Genius pure genius Paul you are a legend

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren