Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onbegrip bij tegenstander Feyenoord: ‘Iedereen doet zo opgewonden’

Laatste update:

In Oost-Oekraïne is het niet veilig om te voetballen en Feyenoord hoefde dan ook niet naar Luhansk af te reizen voor de Europa League-confrontatie met Zorya Luhansk. De wedstrijd is verplaatst naar hoofdstad Kiev, maar dat zagen de Rotterdammers eigenlijk ook niet zitten. Coach Yuriy Vernydub van Zorya Luhansk snapt weinig van die houding van Feyenoord.

“Ik begrijp gewoon niet waarom Europese clubs zo opgewonden doen over deze situatie”, klinkt het tegenover BNR. “Ze beginnen psychologische oorlogsvoering door te eisen dat we op neutraal terrein moeten spelen. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet correct is en dat dit de sportiviteit schaadt.”

“Het is absoluut zo dat het welzijn en de gezondheid van de voetballers vooropstaat”, besluit de coach. Volgens hem is dat in Kiev wel degelijk het geval. Feyenoord neemt hoe dan ook het zekere voor het onzekere. Directeur Eric Gudde reisde eerder af naar Kiev om zelf een kijkje te nemen in het stadion en het hotel, terwijl de selectie een bliksembezoek maakt van het avontuur in het onrustige land.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien omdat er in Oekraine een passagiersvliegtuig met 300 inzittenden uit de lucht is geknald? Ja erg vreemd zeg dat buitenlandse clubs wat opgewonden zijn.

21 augustus 2014 om 14:04

Klopt, boven het oosten van het land. Kiev is zo'n beetje neutraal terrein. Net zo veilig als Amsterdam of Rotterdam.

21 augustus 2014 om 14:07

er is vorige week een bom afgegaan op 500 meter van het stadion.
Dat is toch een tijdje geleden dat ik dat in Rotterdam of Amsterdam gezien heb.

21 augustus 2014 om 14:12

Inderdaad, zwijg over de situatie als je er niets aan weet toe te voegen, of erger nog, ergens over praat waar je niks vanaf weet.

21 augustus 2014 om 14:31

Tjah een paar jaar geleden tijdens de london riots werd er ook gewoon op white hart lane gevoetbald terwijl de achterliggende wijken in de fik stonden. Overdrijf niet zo zeg. Gaat gewoon een veilig tripje zijn. Beter concentreert feyenoord zich op het potje voetbal.

21 augustus 2014 om 14:32

En 2 jaar geleden is er nog iemand geliquideerd bij de arena. Zegt niets over de algehele veiligheid.

21 augustus 2014 om 14:33

Nederlanders weten gewoon niet dat Kiev er voor de ellende vrijwel exact hetzelfde uitzag. Hierdoor zien Nederlanders het als het resultaat van oorlog terwijl het gewoon komt door armoede en verwaarlozing. Kiev is niets onveiliger dan bijvoorbeeld Istanbul. Dit alles neemt niet weg dat deze coach zich wat meer zou kunnen inleven in het effect van het vliegtuigongeluk (als je het zo mag noemen) op de Nederlandse bevolking.

21 augustus 2014 om 14:45

Juist woeke. Zie het gewoon als vorm van angst en chauvinisme. Totaal geen besef van hoe de wereld in elkaar steekt en vol vooringenomen statements die kant heenreizen. Ik geeg het iedereen op een briefje, er gaat niets gebeuren.

21 augustus 2014 om 14:50

Ben jij van Mentalist Charkov? Weet jij iets over de tegenstander en volg jij de Oekrainse competitie?

21 augustus 2014 om 14:52

Alleen een bestorming van een zeker maasgebouw in Rotterdam paar jaar terug

21 augustus 2014 om 15:35

Ik heb het vermoeden dat niemand dat hier van ons gezien heeft. Niet zo'n bom als daar gevallen is ;-) Mn opa en oma hebben het wel life meegemaakt in Rotterdam. Ze kunnen er tot op de dag van vandaag niet of nauwelijks over praten. Vreselijk.

on: Waarom Oekraine en dat soort landen nog mee laten doen? Bizar gewoon. Maar de Uefa/ Fifa zullen wel gigantisch veel geld krijgen van die drugsbazen daar. Zo jammer dat deze mooie sport zo negatief beïnvloed is door criminelen.

Sterkte vanavond Feyenoord! Laat zien dat jullie in Europa thuis horen!

21 augustus 2014 om 15:55

@020jeroen020

Wat een bullshit man. Waarom zouden landen als Oekraïne niet meer meedoen? Het is niet de schuld van de voetbalclubs dat er daar oorlog is toch?

On: Ik snap de houding van feyenoord wel dat ze niet heel graag in Oekraïne spelen, maar de nationale competitie is daar ook gewoon in volle gang. Het is echt wel veilig genoeg om te spelen in Kiev, er zijn al genoeg mensen naartoe geweest om dat te bekijken toch.

21 augustus 2014 om 16:15

Het is Metalist Charkov, zonder "n".

21 augustus 2014 om 17:54

Rare gast ben jij mentalist. En wie zou dat dan moeten zijn bij de arena? Leg uit

21 augustus 2014 om 14:06

Inderdaad, wat een e*kel deze man. Raar denk, we zouden alle reden hebben om helemaal niet tegen die gasten te willen voetballen na die ramp. Een beetje empathie heeft die coach nooit van gehoord blijkbaar.

21 augustus 2014 om 14:36

het gebeurde op de grens tussen Oekraine en Rusland. Kiev daarentegen is gewoon veilig. De media blaast het alleen op. Kijk voor de grap eens naar supporterfotos van de Feyenoorders die nu in Kiev zijn. Die zeggen dat het veilig is. Wij nemen alles klakkeloos over wat de media zegt.

En terecht dat je liever niet in een land voetbalt waar het nogal rommelt... Desnoods 2x in Rotterdam

21 augustus 2014 om 13:59

Dat kan natuurlijk nooit dat wret jij ook wel.

21 augustus 2014 om 14:44

In het Oosten van het land rommelt het ja! Honderden kilometers naar het Westen is het gewoon rustig en is het normale leven gewoon aan de gang.

21 augustus 2014 om 14:51

Weet jij iets over de tegenstander en volg jij de Oekrainse competitie? Hoeveel Lugansk bijvoorbeeld geworden is dit jaar?
Heb geen beeld van die ploeg namelijk.

21 augustus 2014 om 15:26

Volgens mij waren ze 6e in de competitie.

21 augustus 2014 om 15:52

Ik volg de Oekraïense Premier Liga op de voet en ik kan je zeggen dat dit een ploeg is waar Feyenoord gewoon met 0-2/0-3 overheen moet walsen. Je zou ze qua selectie kunnen vergelijken met een ploeg als PEC Zwolle, alhoewel PEC wel stukken beter en aanvallender voetbalt. Dit elftal is aardig verdedigend ingesteld met twee verdedigende middenvelders (malyshev en Grytsay) die meestal ver terug zakken. Verleden week keek ik de wedstrijd tegen Chornomorets en de kansen van Zorya waren op één hand te tellen.

Spelers waar rekening mee gehouden moet worden zijn mijns inziens aanvoerder Kamenyuka. Ervaren middenvelder die al jaren bij de club zit en veel loopvermogen heeft. Daarnaast vind ik ook Khomchenovsky een aardige middenvelder op de linkerflank, is aardig snel en heeft een prima pass in de benen. In de punt van de aanval zal er gekozen worden tussen Boli of Budkivsky. Beide geen hoogvliegers waar je echt bang voor hoeft te worden. Boli had vorig jaar een aardig seizoen, maar een echte goalgetter is het zeker niet.

Voor de rest ben ik niet echt onder de indruk van deze ploeg.


21 augustus 2014 om 17:12

Stelt me gerust dat het dus niet zo heel veel is waar ze tegen spelen.

Dit komt voornamelijk door de media. De enige die weten hoe de situatie echt is, zijn de mensen die er op dit moment zijn. Wij denken door nieuwsberichten via krant, tv en andere media dat de inwoners continu omhoog moeten kijken uit angst voor een bom. Of om de haverklap naar buiten rennen vanwege een tank die aan komt rijden. Dat beeld creëren wij niet als land, maar wel als journalistieke wereld. Daar gaat het helaas fout. Het standpunt van de trainer snap ik, maar van mijn club Feyenoord nog meer.

Nee vind je het gek... iets met MH17 misschien? Wat een idioot die man van luhansk

Landen in oorlog zouden moeten worden uitgesloten van elke manier van competitie...

21 augustus 2014 om 13:58

Nou niet mee eens. Kijk naar Shaktar .. die hebben paar Europese-wedstrijden op Cyprus gespeeld en waarom spelen Luhansk wel in Kiev?? Beetje vreemd als je het mij vraagt(?)

21 augustus 2014 om 14:26

Omdat Shaktar zelf ook niet wilde.

21 augustus 2014 om 14:28

Ik ben het niet eens met het feit dat er oorlog is, dus het uitsluiten van clubs zou een extra politieke druk met zich meebrengen en wellicht als resultaat hebben dat het stopt... Daarnaast is de veiligheid nooit gegarandeerd...

21 augustus 2014 om 15:03

Heel simpel: Dinamo Kiev is de aartsrivaal van Shakhtar, dus die club wil zelf niet eens in Kiev spelen.

Dat zou hetzelfde zijn als dat Feyenoord de Europese thuiswedstrijden in de Arena zou moeten spelen. Feyenoord zou dan ook veel liever in bijv. Brussel spelen.

Daarnaast is de eigenaar van Shakhtar ook een pro-Rus, dus die wel niets met Kiev te maken hebben. Tegelijk heeft hij belangen in Cyprus, dus is het logisch dat hij Cyprus als uitvalsbasis kiest.

21 augustus 2014 om 15:59

@vd,vaart

Wanneer heeft Shakhtar Europese wedstrijden gespeeld dan? Sinds het daar echt oorlog is, hebben ze geen officiele wedstrijden meer gespeeld dacht ik?

Correct me if I'm wrong.

Psychologische oorlogsvoering? Zoiets belachelijks heb ik zelden gehoord. Feyenoord heeft terecht alle maatregelen genomen die ze konden nemen om de betrokkenen gerust te stellen. Meer niet.

Dan zou Rusland ook moeten worden uitgesloten en daarmee zijn simpelweg teveel financiele belangen gebonden..

Hij heeft wel een beetje gelijk. De afstand tussen het oorlogsgebied en Kiev is groot. Als we hier een conflict hebben dan zou men ook niet ongerust moeten zijn om in Oost-Duitsland te spelen.

Als een Europese club naar een probleem gebied gaat is het gelijk janken, maar als er een club in Afrika van de ene naar de andere problematische plek gaat voor een wedstrijd dan doen wij alsof wij dat niet zien. Gewoon spelen en niet janken, Kiev is nog veilig ook.

21 augustus 2014 om 14:09

Wat heeft Afrika hier nou mee te maken? Dat boeit niemand op dit moment.

Psychologische oorlogsvoering -.- Die vent leeft onder een steen zeker? Of is hij misschien vergeten dat er een vliegtuig genaamd Mh17 uit de lucht is geschoten... Luhansk ligt ook op maar een kleine 100 km van waar die is neergestort.. en naar mijn weten is het daar oorlog...
Terecht dat Feyenoord geen risico wil lopen.

Maar Kiev ligt meer dan 1100 km daar vandaan en daar is het volgens mij toch wel veilig.

Omdat we hier in Nederland een stelletje aanstellers zijn die meteen het ergste denken. Rn zeker de koning voetballertjes zijn helemaal niets gewend. Kiev
Is gewoon volkomen veilig.

21 augustus 2014 om 14:30

"kiev Is gewoon volkomen veilig."

Aldus jcb01 die veilig in Leeuwarden achter zijn computer zit.

21 augustus 2014 om 14:40

Kiev is idd veilig, als je leest en ziet wat die Feyenoord fans die in Kiev zijn daar nu meemaken 'het is hier veilig' en 'we kregen een geweldig ontvangst'

21 augustus 2014 om 14:42

Kiev is ook gewoon volkomen veilig en rondom de wedstrijd zullen er ook nog eens extra maatregelen genomen worden. En ja, ik kan het weten want ik ben er verleden week nog geweest. Maar de hysterische massa hier moet weer de kudde achterna lopen en iedereen napraten. Geloof me maar, die wedstrijd gaat echt geen veiligheidsrisico opleveren.

21 augustus 2014 om 14:52

Idd, 1 kuddegdrag hiero maar dat is dan ook typisch Nederlands. Dat gebied rondom Donetsk dat dat onveilig is dat snap ik dan nog wel maar Kiev is absoluut veilig alleen ja.. wij worden hier beinvloed door de (westerse) media. Kiev is ook gewoon een aanrader voor een vakantietrip. Ben er kort geleden ook geweest. Aardige mensen.

21 augustus 2014 om 15:08

Ik heb meer dan 3 jaar van mijn leven in een stuk onveiligere plaatsen gewerkt voor dit land. Dus deze zin slaat niet op mij als persoon. En dat het er veilig is is niets van gelogen

21 augustus 2014 om 16:40

Aldus de Nederlandse regering

Wat mij betreft had Feyenoord helemaal niet afgereisd, er zijn belangrijkere zaken dan die paar potjes Europa League. Je mag tegenwoordig wel een jaarabonnement op de Siberië expres nemen als je Europees speelt, alleen maar richting het oosten afreizen om draken van wedstrijden te spelen, op velden waar je in Nederland de dierenpolitie op je dak zou krijgen als je er vee op liet grazen, in een troosteloze ambiance tegen teams waar nog nooit iemand van heeft gehoord, maar waarvan het salarishuis dat van de Nederlandse clubs 3x overstijgt. We spelen vanavond vier wedstrijden in de orient, en ik mag blij zijn als ik van 1 van die 4 teams de naam normaal kan uitspreken/goed kan spellen. Dordrecht - Feyenoord is een mooier affiche dan Luhansk - Feyenoord, en dat kan iedereen bovendien op de fiets af.

21 augustus 2014 om 14:46

Als je eens verder komt, heb je die Oostblokwedstrijden ook niet meer

Wat een dorpsidioot, vorige week ging er nog een bom af vlakbij het stadion. Ook kan ik me herinneren dat wij als land behoorlijk betrokken waren bij de vliegramp met Mh17, dat vlakbij nota bene Loegansk ligt. Een beetje respect zou wel op zijn plaats zijn van die man. De laatste keer dat er in Nederland een grote bom afging vlakbij het stadion kan ik me niet eens herinneren (als het ooit al gebeurd is.)

En dan maken WIJ te veel ophef?! wat een gek.

21 augustus 2014 om 14:43

Inderdaad, ik heb er ook een weekje gezeten en er is echt helemaal niets aan de hand. Terrasjes zaten vol, veel winkelend publiek en gewoon een ontspannen sfeertje. Niks aan het handje.

Ik snap het gedrag van feyenoord wel hoor, ik zou ook niet graag naar oekraïne gaan met deze situatie.

Risico als je boven een oorlogs gebied gaat vliegen en hier zit zowiezo een luchtje aan

Ben regelmatig in Kiev geweest en heb nog nooit problemen ondervonden. Vindt dan ook dat feyenoord een overspannen indruk maakt met dit gedoe.

Tjonge jonge mag het? Zijn ze alweer vergeten dat in hun landje een vliegtuig naar beneden is geknald?
Feyenoord speelt zeker in het nieuwe stadion van Dynamo Kiev waar Feyenoord twee jaar geleden ook al de voorronde Champions League tegen Dynamo Kiev afwerkte.
2 jaar geleden was daar nog een EK, ongelofelijk..
Weet iemand iets over de tegenstander? Hoeveel waren ze vorig jaar geworden en heeft Feyenoord kans?

Ik snap die vent wel enigszins. Kiev en Luhansk liggen net zo ver van elkaar vandaan als Rotterdam - Munchen of Rotterdam Praag. Het is helemaal niet onrustig in Kiev zelf. Enkele maanden geleden wel, maar nu niet.

Ja logisch dat zij het niet begrijpen! Zij wonen immers in een land waar oorlog is.. zij weten precies wat er aan de hand is.

Voor ons neutrale westerlingen is het niets anders dan oorlogsgebied. Wij krijgen alleen maar mee wat er in de media geroepen wordt. En ja, als er pas geleden nog een vliegtuig uit de lucht geschoten word, met 300 landgenoten (ook in de Kuip is het 2maal herdacht) boven Oekranie. Is het toch niet zo gek dat Feyenoord zich zorgen maakt.

Hoeveel kilometer zit er tussen het stadion en het getroffen vliegtuig?

Zoek dat eens uit..

Hrabove (waar het vliegtuig is neergehaald) ligt ten oosten van Donetsk en op ongeveer 775 kilometer van Kiev. Er zit dus een aardig eindje tussen. Je hebt ook een Hrabove in de Oblast Odesse liggen, maar dat is dus een ander stadje.

Ik kan wel begrijpen dat Nederlanders het spannend vinden. Zeker een Nederlandse club die naar Oost Oekraine moet reizen ligt (met Mh17 in het achterhoofd) natuurlijk wel wat gevoeliger. Voor Nederlandse begrippen is dat natuurlijk een van de grootste rampen geweest. Wij zijn verder natuurlijk ook vrij weinig gewend. Leven in veilig Nederland waar nooit wat gebeurd (thank god). Dus een land waar het hommeles is, vinden we al snel spannend.

Die Oekrainse clubs kunnen er natuurlijk uiteindelijk ook vrij weinig tegen doen. Ik kan wel begrijpen dat ze die wedstrijd in het eigen stadion en met de eigen supporters willen spelen. Hebben die mensen ook weer eens een beetje afleiding ipv de dagelijkse sores/ problemen waar ze mee te kampen hebben.

ik wil eigenlijk zeggen dat het inderdaad lachwekkend is, maar blijkbaar vinden mensen het nodig om de vliegramp erbij te halen alsof dat dagelijks gebeurd.
de mensen van feyenoord moeten zich bezig houden met zaken binnenshuis zoals de supporters misschien, die heb ik ook al tijdje niet normaal zien gedragen tijdens europese duels.
het is veilig in kiev, klaar uit. als het niet veilig was hadden ze echt wel op neutraal terrein gespeeld (zie europese wedstrijden vorig seizoen, op cyprus oa).
gaan die belangrijke feyenoord mensen beetje spannend doen of het echt wel zo rustig is in kiev... kom op zeg, denk je nou serieus dat die oekrainers zouden willen spelen als het niet veilig was in kiev? alsof hun het dan nog uitmaakt of ze in kiev (700km van hun vandaan) of ergens buiten oekraine spelen.

het komt op mij vooral over of ze een beetje wereldvreemd zijn bij feyenoord daar

22 augustus 2014 om 14:42

Vind je het gek dat mh17 erbij gehaald word. Als die dictator genaamd Adolf Putin geen wapens stuurde was die vliegramp ook niet gebeurd.

Wat een flauwekul. Er is in Kiev totaal niets aan de hand, alles gaat er z'n gangetje. Ja, behalve tennis, want daar is het wel te gevaarlijk voor!!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren