Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Chinees verruilt Ajax wel voor Portugal, maar niet voor topclub

Laatste update:

Ajax neemt deze maand afscheid van Wang Chengkuai. De negentienjarige aanvallende middenvelder laat via zijn Instagram-account weten dat hij afscheid neemt van het gastgezin waarbij hij sinds elf maanden verbleef. Op de vraag van een Chinese volger waar hij zijn loopbaan dan vervolgt, antwoordt hij dat dat in het Portugese Porto zal zijn.

/

Ajax legde Wang vorig jaar aan het einde van de zomer vast met een contract tot 1 september 2015. Met zijn komst wilde de Amsterdamse club een Aziatisch talent binnenhalen en de naamsbekendheid in China ook wat vergroten. Eerder startte het daartoe al een talentenjacht op de Chinese televisie, waarbij er een stageplaats te winnen viel. Wang werd de eerste Chines ooit met een contract bij de recordkampioen.

Nu verlaat de tiener de gelederen van Ajax dus. Hij plaatste maandagavond een foto op Instagram met zijn gastgezin en de begeleidende tekst afscheidsdiner met mijn Nederlandse familie. Een tweede volger die nog vraagt of Wang dit seizoen voor Ajax zal spelen, krijgt een vergelijkbaar antwoord: “Nee, dat zal ik niet doen. Ik ga naar Portugal”, antwoordt de Chinees. Voetbal International-verslaggever Simon Zwartkruis weet dat het daarbij echter niet om FC Porto gaat, maar om SC Coimbroes uit Vila Nova de Gaia, ten zuiden van Porto.

Wang kwam tweemaal in actie voor de beloften van Ajax, sinds hij tekende. In november vorig jaar debuteerde hij onder Alfons Groenendijk in de Jupiler League, met een basisplaats tegen De Graafschap: hij deed een uur mee. Eind maart volgde zijn tweede en laatste optreden, in de met 7-1 verloren wedstrijd tegen Willem II. Toen deed Wang twintig minuten mee als invaller.

Update 19 augustus 12.18 uur - Chinees verruilt Ajax wel voor Portugal, maar niet voor topclub
Er leek even sprake van dat Chengkuai Wang van Ajax naar FC Porto zou overstappen, maar het is inmiddels definitief duidelijk dat de Chinees naar SC Coimbroes gaat; de Amsterdamse club meldt dit dinsdagmiddag op de officiële website. De aanvallende middenvelder stond nog tot medio 2015 onder contract bij Ajax, maar vertrekt per direct naar de Portugese club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uhhhh wat de f*k? Waarom pikt Porto niet zelf iemand uit china eruit?

19 augustus 2014 om 11:25

Waarom zorgt ajax niet zelf voor talenten ipv weg te halen bij andere Nederlandse verenigingen?

19 augustus 2014 om 11:29

Waarom koopt Real Madrid alleen maar spelers, maar leiden ze niet op

19 augustus 2014 om 11:50

Waarom zorgen alle verenigingen niet zelf voor talenten ipv weg te halen bij andere Nederlandse verenigingen?

19 augustus 2014 om 12:03

Omdat ze richting de zon ingroeien

19 augustus 2014 om 12:10

Lees de vraag goed man!

19 augustus 2014 om 12:14

Waarom zet een dom blondje haar bril af als ze wordt aangehouden voor alcoholcontrole?

Dat scheelt 2 glazen

19 augustus 2014 om 12:20

Made my day! Hahaha

19 augustus 2014 om 13:52

@enyeama,lulverhaal, een banaan is geel omdat hij rijp is, en krom omdat hij naar de zon toe groeit.

19 augustus 2014 om 11:32

waarom leid Ajax zelf niet al haar talenten op in plaats van ze weg te plukken uit andere jeugdopleidingen?

19 augustus 2014 om 11:42

Volgens mij is Ajax nog steeds de grootste opleider ter wereld. Kan aan mij liggen..

19 augustus 2014 om 11:51

Waarom leiden alle verenigingen niet zelf talenten op ipv weg te halen bij andere Nederlandse verenigingen?

19 augustus 2014 om 11:52

Het punt van de mensen hierboven is niet dat Ajax geen grote opleider zou zijn, maar dat ook Ajax vooral mensen opleidt die niet in Amsterdam of zelfs Nederland geboren zijn.

Andere ploegen pikken hun spelers wat later op, maar het verandert vrij weinig aan het principe dat alle (top)clubs scouten en het merendeel van hun spelers bij de mindere verenigingen weghalen.

19 augustus 2014 om 11:58

als jongetje van 6 begin je niet bij een topclub in de jeugd. je gaat bij een vereniging in de buurt. dus eigenlijk halen de clubs altijd spelers weg van andere verenigingen. en of je ze dan weghaal bij fc het dak op of sparta rotterdam maakt dan niks uit. en je moet wel weten wat het beleid van ajax is. scouten en opleiden. dit word nu steeds meer gedaan door de revolutie.

19 augustus 2014 om 12:00

En jij bent een Nederlander neem ik aan, dus je zult goed boerenkool met worst maken? Wat een onzin.

19 augustus 2014 om 12:23

Porto is beter in opleiden

20 augustus 2014 om 09:58

Noem jij maar eens 5 spelers van Porto die uit de eigen opleiding komen en de top hebben gehaald de afgelopen 10 jaar.

19 augustus 2014 om 12:12

Jongens, ik bedoelde meer.. Wat moet Porto met Wang? Die bij lange na niet kon aanhaken in Jong Ajax, laat staan portugal.

Marketing natuurlijk! Maar waarom dan Wang bij Ajax weghalen?

19 augustus 2014 om 12:24

Je geeft zelf het antwoord al

19 augustus 2014 om 12:20

Zie nu dat het gaat om SC coimbroes. Wat ook in Porto gevestigd is.

de bekendheid in China is dus mislukt

19 augustus 2014 om 11:32

Ja, door het vertrek van deze speler is het compleet mislukt. Zelfs in heel Azië! Ze willen niks meer met Ajax te maken hebben. Huawei heeft het contract verscheurd. Cst is woest! En dat allemaal omdat deze Wang naar Porto gaat...

On.
Dat was van korte duur. Ik heb na zijn komst niks meer van deze jongen vernomen. Wie weet er meer over hem? Als je naar Porto gaat lijkt het mij dat je wel talent hebt..

19 augustus 2014 om 11:49

Ik vond hem niet bijster sterk van wat ik van hem heb gezien. Mocht af en toe invallen als de wedstrijd al gespeeld was.

Begrijp zelf ook de keuze van Porto niet, Wellicht dat hij de Skyboxen van Dim Sum hapjes gaat voorzien?

19 augustus 2014 om 11:53

Treurig. Hahaha, hij is een Chinees dus hij zal wel lekker Dim Sum en Babi Pangang kunnen koken. What's next?

Hij wilde bij Ajax weg omdat hij niet met het rugnummer mocht spelen van zijn favoriete gerecht?

19 augustus 2014 om 12:13

nummetje 51 assublief

OT: Zag hem inderdaad 2 x spelen, maakte geen indruk. Was wel even leuk als marketings speeltje, maar voor Ajax en Wang had het verder geen nut. Geen idee wat Porto met hem moet, maar als hij uiteindelijk voor 20 miljoen de deur uitgaat, snap ik er niks meer van. Zullen vast ook denken aan de Aziatische markt.

19 augustus 2014 om 13:09

In Jong niet echt gevolgd, maar wel 2x gezien in een oefenpot bij de A2(!) en zelfs daar viel hij niet op.. Warmerdam of Bakker waren al indrukwekkender imo.. En daar werd ik ook al niet warm van..

Wie weet meer over deze jongen is het een groot talent kan hij uitgroeien tot een topper want hij gaat niet voor niks naar porto

19 augustus 2014 om 11:30

Hij gaat waarschijnlijk om dezelfde reden naar porto als waarom hij ooit naar Ajax kwam, namelijk naamsbekendheid creëren in China. Ajax laat hem echt niet gaan als hij goed was.

19 augustus 2014 om 11:35

Ja daar dacht ik ook aan als het een groot talent is hadden ze hem niet zo makkelijk laten gaan maar ja ze moesten hem houden en dan zou zijn shirtverkoop wel wat in het laatje brengen

19 augustus 2014 om 11:55

Precies, net als dat Ajax hem niet heeft gehaald omdat hij goed kon voetballen. Deze jongen is voor Chinese begrippen misschien een aardige speler, maar overstijgt het niveau van de Topklasse niet.

Hij is gewoon een marketingstunt en daar laat hij zich graag voor gebruiken omdat hij er zijn familie van te eten van kan geven.

19 augustus 2014 om 12:15

" “nee, dat zal ik niet doen. Ik ga naar Portugal”, antwoordt de Chinees. Voetbal International-verslaggever Simon Zwartkruis weet dat het daarbij echter niet om FC Porto gaat, maar om SC Coimbrões uit Vila Nova de Gaia, ten zuiden van Porto."

Lees mensen, deze jongen gaat niet naar FC Porto

19 augustus 2014 om 11:33

Hij gaat naar Porto en dan kom jij met zo een reactie..? Dus nee..niet Ado, maar Porto.

19 augustus 2014 om 16:22

jij snapt het ook niet hoor.

Niet spelen bij jong ajax dus maar naar porto???
Dan speel je daar toch ook niet?

19 augustus 2014 om 11:32

Kan je na gaan hoe goed Jong Ajax wel is.

19 augustus 2014 om 11:41

Vergis je niet heh, een speler van de koploper uit de jupiler league, kan niet verkeerd zijn moeten ze daar denken.

En wat zou Ajax dan met die zogenaamde naamsbekendheid in China dan wel moeten doen?

Tickets en abonnementen verkopen? China, het ligt dan ook bij de deur eh.

Shirtjes van pakweg 80 euro online aan Chinezen verkopen, terwijl ze dezelfde shirts - al dan niet namaak - ter plekke kunnen kopen voor 80 cent? Idem voor de andere rommel die je op de webshop van voetbalclubs kunt kopen.

Chinezen kijken geen voetbal. Het interesseert hen niet. Die 2 Chinezen die de Eredivisie of Ajax volgen, gaan nu ook weer niet het verschil maken.

19 augustus 2014 om 11:55

Dat is onzin het niet voor Naams bekendheid in china im heel Azië en je vergist je er nog in hoeveel er daar dan fan zijn en een shirtje bestellen want de chineese bevolking verdient ook steeds meer en waarom zouden wij een echte kopen wij kunne ook gewoon een neppe halen en dan had had je dat bij man undt met park en nu kagawa door die dingen draait man undt nog altijd het meeste omzet omdat ze zoveel Naams bekendheid daar ook hebben en staat bijv. Ook kagawa met Rooney en van persie op de cover voor de nieuwe shirtjes reclame

19 augustus 2014 om 12:20

"met zijn komst wilde de Amsterdamse club een Aziatisch talent binnenhalen en de naamsbekendheid in China ook wat vergroten. "

Onzin dus.

Er is vooral veel armoede in China. Het gros kan zich geen duur shirtje veroorloven.

Ook kijken die anders naar 'nep' dan wij. Echt wel.

19 augustus 2014 om 12:34

Als jij dan met het gros 80% bedoelt, heb je nog steeds ruim 300 miljoen mensen die wel een shirt kunnen betalen. Toch nog steeds de moeite.

19 augustus 2014 om 12:58

Ajaxxxlove,

Ik ken de cijfers niet uit mijn hoofd, maar je gaat er vanuit dat iedereen die wél geld heeft, belangstelling heeft in voetbal. Sterkers zelfs dat ze allemaal staan aan te schuiven voor Ajax.

Voetbal is een marginaal bekeken sport in China. Gevechtssporten, tafeltennis zijn er bv. al groter.

Het heeft toch ook maar weinig zin om een Chinese tafeltennisser of judoka hier te promoten?

In België zijn er wel eens eerder clubs geweest die 'ne Chinees' binnen trokken voor zo gezegd dezelfde redenen als Ajax heeft gedaan.

Geen enkele club is daar rijker van geworden, het liep altijd uit op een sisser en altijd was de Chinees na een jaar of zo weg, wegens niet goed genoeg.

19 augustus 2014 om 13:28

Waren de bel-Chinezen ook niet een Belgische uitvinding?

19 augustus 2014 om 12:02

Chinezen kijken wel degelijk voetbal, ik kom voor mijn werk regelmatig in China (shanghai) en bijna elke Chinese collega van mij keek destijds elke wedstrijd van het WK. In een andere stad in China zijn er zelfs paar Chinezen overleden omdat ze 's nachts voetbal keken en overdag lange dagen in de fabriek moesten maken..
(Er word ook veel voetbal gekeken omdat er een China een enorme gok cultuur heerst)
De Eredivisie volgen ze niet (geef ze eens ongelijk), vooral de Premier League en de Bundesliga volgen ze.
Ajax en PSV zijn de enigste Eredivisie clubs die ze kennen, maar dat komt vooral door de spelers die er zijn doorgebroken. Als ik nu aan een Chinees zou vragen om een speler van Ajax of PSV op te noemen zouden ze misschien Memphis of Daley Blind noemen maar daar houd het dan bij op.
Ik heb echter wel wat Chinezen met Ajax en PSV shirtjes rond zien lopen, ook wat Koreanen met PSV shirtjes.

19 augustus 2014 om 12:15

Ah bon, ik heb 3 maand in Wuhan gezeten. Nooit iets van voetbal gezien op TV. De mensen zelf spraken er ook amper over.

Er waren wel wat mensen die de PL volgen. Barcelona en Real trouwens ook.
Maar dan stopt het wel ongeveer. Misschien dat er een paar vaag nog Ajax kennen, maar PSV betwijfel ik toch ten zeerst. Maar bon, u als supporter van, moet dat zeggen en ik begrijp dat. lol Ik betwijfel ook héél sterk dat ze weten wie Depay of Blind is hoor.

Het is zoals aan een Nederlander of Belg vragen wie Si Rijigawa is.

Een WK dat zullen er een aantal wel gevolgd hebben. Da's zoiets als de Olympische Spelen voor hen, maar minder belangrijk.

19 augustus 2014 om 12:42

Ik heb ook 6 maanden in Suzhou gewoond , daar heeft Samsung 10 fabrieken en daarom wonen er ook veel Koreaanse expats. Ik heb 1 Chinees gezien met een Ajax shirtje en 2 Koreanen met PSV shirts (met Park Ji-Sung op de achterkant natuurlijk).

19 augustus 2014 om 13:01

1 Chinees en 2 Koreanen met een shirt van een Nederlandse voetbalclub.

Het is gene vette op een bevolking van 1,3 miljard.

19 augustus 2014 om 13:32

Ik heb een Chinese vrouwe gezien met een Feyenoord tas op de muur. Dat is er al weer één extra

19 augustus 2014 om 12:35

Ja joh, in China zitten ook geen grote bedrijven die interessant kunnen zijn. Nee, Ajax wil dat elke Chinees daar een shirtje van 80 euro gaat kopen. Dat wordt dus 1,3 miljard x 80 = 104 miljard. Ja, Ajax wordt daarmee de grootste club van de wereld.

19 augustus 2014 om 13:31

Die shirtjes worden daar gemaakt, daar verdient Ajax geen zak aan.
Als ze zo'n shirt willen plukken ze die wel van de zwartemarkt af.

19 augustus 2014 om 14:13

@ Svg5

Ik reageerde op Iedereen Komt die zegt dat Ajax daar zit om meer shirtjes te verkopen terwijl de werkelijke reden is om meer naamsbekendheid te krijgen en zo Chinese sponsors te vinden.

19 augustus 2014 om 12:42

*zucht*

Denk nou eens wat verder na.... Als je in China naam maakt, en daar op TV bent, dan zien miljarden mensen je spelen. En wat zien die? Juist ja, Westerse mensen (die absoluut als voorbeeld gelden op het gebied van uiterlijk en ook gedrag in China) gecombineerd met sponsoren.

Het is niet voor de verkoop van shirtjes interessant, het is interessant voor de sponsoren op die shirtjes. En de sponsoren in het stadion die in beeld komen. En die sponsoren komen ook terug op die door jou genoemde nep-shirtjes.

China is voetbalgek en ze smullen daar van landgenoten die het maken in het buitenland, zeker als dat in het Westen is! Dus reken maar dat veel mensen kijken naar de wedstrijden in de Eredivisie van een club met een Chinees in de basis!

19 augustus 2014 om 12:46

Als je in Shanghai naar de fake market gaat kun je daar voetbalshirtjes kopen die niet van echt te onderscheiden zijn en ze kosten vaak 1/10e van de prijs.
80 euro voor een shirtje is voor een gemiddelde Chinees een enorme investering (1000 Renminbi), daarom is het voor een Chinees veel aantrekkelijker om een 'nep' shirtje te kopen.

19 augustus 2014 om 12:54

Dan kun je inderdaad beter een Japanner hebben, die zijn echt gestoord en zijn bereid tot wel (omgerekend) 150 euro te betalen...

19 augustus 2014 om 13:04

Voetbal komt niet op TV. En al zeker niet de Eredivisie. En dan stopt het verhaal.

19 augustus 2014 om 14:01

Waar komt voetbal niet op TV? China of Japan?

China:
Daar zendt men bijna alles uit wat er maar te zien is, daar hebben zelfs de lokale omroepen gewoon uitzendrechten voor Epl, La Liga, Ligue 1, Eredivisie, Bundesliga en meer!

Dat is hetzelfde als dat je op Omroep Fryslan, TV Noord of Omroep Flevoland gewoon de Eredivisie wedstrijden kunt bekijken.

En dan Japan:
Jsports TV uit Japan heeft vandaag op hun tweede kanaal het volgende gepland staan: 06:00pm 14/15 Dutch League Eredivisie Week2 Feyenoord vs. sc Heerenveen.

Komend weekend staat het volgende op het programma:
11:39pm Live: 14/15 Dutch League Eredivisie Week3 Ajax vs. Psv


Ik zou me eerst eens verdiepen in wat je allemaal roept. Is niet de eerste keer dat je onzin roept zonder ook maar te weten wat je eigenlijk roept...

Edit:
Laat me trouwens even verder gaan met zenders die de Eredivisie uitzenden:
- Setanta Sports (aus)
Covers three matches per week featuring the big clubs (ajax, Feyenoord, Psv, AZ or FC Twente)

Espn Brasil
One match per week

Ten Action (india)
One match per week

Sport 1 (roemenië)
One match per week, and highlights, since 2008

Sport.ro (roemenië)
Two matches per week, since 2012

Fox Sports (italië)
Two matches per week, and highlights, since 2013

TV4 Sport (zweden)
One match every Sunday at 14:30 Cet

Sport 1 en Sport 2 (hongarije)
Live matches every week, two or three times

Digital (spanje)
Three matches every week, and highlights

Sport TV (portugal)
Two or three live matches every week

Espn3 (usa)
Same two live matches as Espn Uk

Sportdigital.tv (duitsland)
Up to three matches per week, and highlights

tvN (Zuid-Korea)
Live PSV matches

FOG TV (turkije)
Three matches every week, and highlights

19 augustus 2014 om 16:08

Het gaat over China. Niet Turkije en al de rest.

En Chinese zenders hebben misschien dan wel rechten om het uit te zenden.

Vraag is: zenden ze het wel uit en wat zenden ze dan uit? Elke week een samenvatting van enkele seconden?

Ik heb er 3 maanden gewoond en heb er geen minuut Nederlands voetbal gezien. Wat weer niet wil zeggen dat er effectief nooit voetbal was te zien.

19 augustus 2014 om 16:47

Je hebt er 3 maanden gewoond en geen minuut Nederlands voetbal gezien?? Mijn mond viel open van verbazing toen ik daar bij mijn oud collega thuis (in de stad Hangzhou) de wedstrijd RKC - Feyenoord voorbij zag komen.

Edit.
Wedstrijd werd live uitgezonden.

19 augustus 2014 om 18:50

Arie Vink,

Als u in België zou wonen, dan zal u quasi nooit een integrale wedstrijd zoals RKC - Feyenoord zien verschijnen. Zelfs een samenvatting ga je niet te zien krijgen.

De Belgische VRT heeft ook uitzendrechten op het Nederlands voetbal en wat laten die zien? Af en toe wat beelden van de klassieke toppers, een Feyenoord - Ajax of zo. Of wanneer er iets bijzonders is gebeurd.

Achter de decoder kan je dan weer wel quasi alles bekijken, maar ik vrees dat ik één van de weinige ben die zo naar wedstrijden van de Eredivisie kijkt. Het is vrij duur en doorgaans kijkt dit publiek, de decoder-mensen, op die manier naar het Engels, Spaans, Italiaans of Duits voetbal.

En dan praten we over België. Buren. En toch wel een voetbalgek land.

China, daar is voetbal niet sport nr 1. Hun eigen voetbal stelt echt niks maar dan ook niks voor. Chinezen kijken over het algemeen niet naar het voetbal, het interesseert hen niet. En de paar die het wel doen kijken niet naar de Eredivisie, die volgen wel de PL, Barcelona, Real, Bayern en misschien nog wat andere grootmachten.

Laat ons zeggen, dat ik het bijzonder zou vinden dat je daar een RKC - Feyenoord kon bekijken.

20 augustus 2014 om 09:57

Om voor eens en voor altijd deze nutteloze discussie te sluiten. Hieronder volgt een schema van wedstrijden en de daarbij behorende kanalen, die deze wedstrijden live uitzenden in hun land/regio.

PEC Zwolle - Vitesse
Live te zien in 41 verschillende landen, via negen verschillende zenders (bein Sports Arabia is in meerdere landen te ontvangen, zo ook Espn Carribean en Sky Sports Uk/go)

Feyenoord - FC Utrecht
In 32 verschillende landen wordt deze wedstrijd uitgezonden door negen zenders. Echter verschillende deze zenders en ook de landen ten opzichte van de eerder genoemde wedstrijd.

Ajax - Psv
Deze wedstrijd wordt door 14 verschillende zenders uitgezonden in in 48 landen (op alle continenten, zoals ook de twee wedstrijden hierboven). Misschien kijkt er geen hond naar, misschien wel, niet in alle landen meten zij kijkcijfers.

Feit blijft wel dat deze zender blijkbaar genoeg brood in de Eredivisie zien om de rechten voor de Eredivisie aan te schaffen en deze ook live uit te zenden. Vooral Oost-Europa, Midden-Oosten en Azië komen veelvuldig voor op het overzicht.

In België is men overigens sowieso niet met decoders, net zoals wij Nederlanders hier geen pay-per-view cultuur kennen. Daarom gaat het ook minder goed met Fox Sports dan aanvankelijk werd aangenomen.

19 augustus 2014 om 13:27

Er komen ander aardig wat Chinezen op z'n tijd een kijkje nemen op de Toekomst en gaan via de fanshop met tassenvol zooi weer weg, daarnaast enkele Chinese sponsors binnen gehaald met oa Huawei, lijkt me meer dan voldoende rendement voor een tonnetje of 2 salaris (ja speler van buiten de EU, maar u21 dus verdient maar de helft van een gemiddeld eredivisie salaris). En ja, de eredivisie wordt niet live uitgezonden, maar samenvattingen wel en als zo'n speler wél doorbreekt gaat ook fox in China Ajax live uitzenden hoor, geloof me..

19 augustus 2014 om 14:02

De Eredivisie wordt in China juist wel live uitgezonden!

19 augustus 2014 om 14:29

Oh, kijk eens aan, dan haalt dat de opmerking van 'iedereen komt' helemaal onderuit.. Leuk, een betweter ff op z'n nummer zetten

19 augustus 2014 om 12:22

Mag weg. lol

Rectificatie: Wang gaat Niet naar FC Porto. Ajax zelf meldt: Ajax en Sporting Clube de Coimbrões hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Chengkuai Wang

Dan heeft hij toch flink gelogen tegen zijn volger, of hij is verkeerd ingelicht door zijn zaakwaarnemer. Want hij gaat toch echt spelen bij Sporting Clube de Coimbroes en niet bij FC Porto. Sporting Clube de Coimbroes speelt ook op het derde niveau van Portugal. Dat is toch wel een wezenlijk verschil met FC Porto. Maar goed...

19 augustus 2014 om 12:17

Het schijnt dat SC Coimbroes in Porto ligt, eigenlijk liegt Wang dus niet :P

19 augustus 2014 om 12:53

Hahaha, true!

19 augustus 2014 om 12:59

Coimbroes ligt in de gemeente Porto niet in de stad Porto, goedkope manier om kliks te generen op dit topic

19 augustus 2014 om 13:07

Ik wilde al zeggen Porto??? Ik heb hem een paar x zien voetballen toen kon hij er niet veel van het spelletje ging voor hem veel te snel en liep er verloren bij toen.

19 augustus 2014 om 13:30

Idd, zelfs in de A2(!) tegen amateurs viel hij niet op..

Voetbal zone, wat een blunder weer.

Chengkuai Wang

en hij vertrekt naar Sporting Clube de Coimbrões

Stop aub met die misleidende titels en artikels!

19 augustus 2014 om 13:34

Die fout kwam door Wang zelf, een volger vroeg hem via Twitter/instagram waar hij naar toe ging, jij antwoordde Porto. Nu is Porto behalve een club, ook een stad en blijkbaar zelfs een provincie. Dat hij niet aangaf naar Sporting clube de Coimbroes ging, kan vz niks aan doen. En daarnaast, in de originele tekst staat al dat Zwartkruis aangaf dat hij naar die club ging en niet naar Porto Fc.. Dus als je ff de moeite had genomen goed te lezen, had je het gewoon kunnen weten..

19 augustus 2014 om 14:04

De originele tekst is gerectificeerd. Dat stond er eerst niet.

Dat is het lastige van het niet vermelden van wanneer een bericht voor het laatst is aangepast, zoals dat bij andere media normaliter wel het geval is. Scheelt waarschijnlijk gezichtverlies in dit soort gevallen.

Jammer. Ik ging altijd graag in het shirt van Wang naar de plaatselijke chinees om vervolgens te bestellen als een juichende Mateja Kezman.

Ach man alleen de titel is al misleidend, en als je alleen al zijn naam op google intypt krijg ik al meteen de goede informatie

Jonge, zo zonde dat dit toptalent weggaat. Maar ja, net niet goed genoeg voor het tweede. Wang het is je gegund. Proest

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren