Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Chelsea repareert vroege achterstand en maakt indruk

Laatste update:

Chelsea heeft de eerste wedstrijd van het seizoen in de Premier League gewonnen van Burnley. Het belooft een interessant jaar te worden voor fans van the Blues. Met nieuwe spelers als Diego Costa, Cesc Fàbregas en Thibaut Courtois heeft manager José Mourinho ongelooflijk veel kwaliteit naar Londen gehaald. Tegen promovendus Burnley maakte het team van Mourinho alvast een uitstekende indruk. Na de vroege 1-0 voor de thuisploeg ging een fris spelend Chelsea erop en erover: 1-3.

/

Burnley kwam dus nog op voorsprong en dat gebeurde via Scott Arfield. De middenvelder kreeg de bal ietwat gelukkig voor zijn voeten, maar vervolgens hamerde hij het ding bekwaam langs Courtois. De Belgische doelman kreeg de voorkeur boven Petr Cech, die de voorbije tien jaar de eerste keuze was in Londen. Wie dacht dat Chelsea een lastige avond op Turf Moor tegemoet zou gaan, kwam bedrogen uit.

Direct na het doelpunt van Burnley zetten de bezoekers de turbo erop en dat leidde in rap tempo tot de 1-1, de 1-2 en de 1-3. De gelijkmaker kwam van de voet van Diego Costa, die werd overgenomen van Atlético Madrid. De doelpuntenmachine twijfelde geen seconde toen de bal terugkwam van de paal na een schot van André Schürrle. Diezelfde Schürrle zou niet veel later alsnog scoren en dat was een pracht van een treffer. Chelsea had lang balbezit en na een werkelijk fantastische assist van uitblinker Fàbregas prikte Schürrle binnen. Door een kopbal van Branislav Ivanovic werd het 1-3.

/

Na rust haalde Chelsea de voet van het gaspedaal, al kwam de equipe van Mourinho zelden tot nooit echt in de problemen. Als het dappere Burnley al eens tot een schot kwam, zo draaide Arfield de bal richting de kruising, was daar Courtois om het ding weg te werken. In de slotfase begon ook het grote wisselen en bij Chelsea mocht Drogba zijn rentree maken.

De sterke Ivoriaan kwam vijf minuten voor tijd het veld in als vervanger van Eden Hazard, maar veel kreeg hij niet meer te doen. Er kwamen ook geen Nederlanders in actie op Turf Moor: Nathan Aké en Marco van Ginkel zaten niet bij de wedstrijdselectie van Chelsea.

Chelsea is de belangrijkste titelkandidaat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Titelkandidaat nummer 1.

18 augustus 2014 om 23:00

Dat niet. Het wordt City of Chelsea. De rest vecht voor de plekken daarachter.

18 augustus 2014 om 23:02

Juist. Chelsea zal het nog moeilijk zat met City krijgen, maar het staat wel vast dat die 2 de dienst uit gaan maken die seizoen. Een verassing kan natuurlijk altijd, maar er is toch wel een hele grote kans dat de kampioen City of Chelsea zal worden.

18 augustus 2014 om 23:01

Na 1 speelronde wel, nog 37 te gaan en dan zien we wel wie de beste is.



Alhoewel ze goed speelden

18 augustus 2014 om 23:11

Toch heel jammer. Dit zijn absoluut geen topclubs in engeland. Maar door het geld gaan zij komend jaar uitmaken wie kampioen wordt. Terwijl de echte topclubs liverpool manu arsenal en spurs zijn.

18 augustus 2014 om 23:15

Jij hebt er inderdaad veel verstand van haha

18 augustus 2014 om 23:17

en hun hebben het niet van het geld en kopen? dan kijk je naar het echte verleden. is willem II nu ook een topclub omdat ze een keer cl speelde? de voetbalwereld is veranderd en je moet er mee leven. nu zijn chelsea en de citizens de twee absolute topclubs, met daarachter liverpool, arsenal en man united

18 augustus 2014 om 23:18

Manu , spurs en liverpool geven veel geld uit. Man u had de laatste 5 jaar meer uitgegeven dan chelsea. Spurs geen top club.

18 augustus 2014 om 23:27

Het gaat niet om het uitgeven van geld. Man U geeft veel geld uit, maar genereert dat geld zelf ook. Net als Bayern bijvoorbeeld. Arsenal nu ook.

Chelsea, City, Psg, Monaco e.d. zijn gemaakte clubs. Door sjeiks gered van de ondergang of van een positie in de middenmoot. Dat is het verschil.

18 augustus 2014 om 23:40

De Spurs echte topclub denk t ook

19 augustus 2014 om 00:02

Er is een verschil; er zijn topclubs en topteams.

Een topteam wordt kampioen.

Een topclub kan een topteam hebben maar kan ook een flopteam hebben.

Het gaat er dus om wie het beste topteam heeft.

19 augustus 2014 om 05:53

@oeffelt#10 Spurs in mindere mate.

19 augustus 2014 om 07:33

de spurs is nooit een topvlub geweest....

19 augustus 2014 om 07:40

@bergkamp

Wat maakt het nou uit dat deze clubs door een externe investeerder tot de top zijn gekomen? Ik begrijp dat eeuwige gezeik niet zo

We zijn allemaal zo gewend dat er een paar clubs meedoen om de kampioenschappen dat we het normaal zijn gaan vinden.

Waarom zouden united en Arsenal meer kans op de titel mogen? Waarom zouden Bayern, Ajax, juve, milan, Real Madrid en Barca als enige om de kampioenschappen mogen spelen samen met een aantal andere clubs?

Alleen omdat zij het geld in de afgelopen 100 jaar zelf hebben weten te genereren?
Wat een onzin is dat toch.

Elk jaar zou de start van de competitie een nieuwe ronde moeten betekenen, maar de traditionele topclubs hebben zo een gigantische voorsprong en voordeel tov de kleinere clubs dat je in elke competitie je geld maar op 2/3 clubs hoef te zetten wie er kampioen gaat worden.

De enige manier voor clubs om die gigantische kloof te dichten is door flink te investeren. Het heeft daarbij weinig zin om dat geleidelijk te doen, want als je elk seizoen 1 topspeler koopt dan is die topspeler alweer te oud wanneer je je team compleet hebt + willen veel topspelers niet komen zonder zeker te weten dsg er meer toppers worden aangetrokken + kan een deel van de investering alweer terugverdiend worden met het behalen van CL voetbal + wordt de eerste stap gezet richting grotere bekendheid door het bereiken van CL voetbal.

Dat gezeik altijd om die nieuwe rijken...

Dat clubs als city en Chelsea de aansluiting met de top willen vinden kun je hun toch niet kwalijk nemen? Het feit dat zij miljarden moeten investeren om die top te bereiken zegt juist iets over hoe scheef de competitie jaren was en hoe groot de kloof was tussen traditionele top en de clubs daaronder.

19 augustus 2014 om 08:00

City en Chelsea hebben de aansluiting met de top gevonden en zijn er in mijn ogen ook nog flink overheen gegaan ook. We zullen dit seizoen zien welke kloof er ontstaat en hoe scheef de competitie is.

19 augustus 2014 om 08:23

@noudster

Flink over heen gegaan?

Bij PSG in Frankrijk misschien, maar Chelsea en City hebben niet met gemak een competitie gewonnen en op ,1seizoen na, hun titel nooit weten te prolongeren (misschien city dit jaar).

19 augustus 2014 om 08:29

Het zijn wel hele grote clubs met historie. Chelsea is een elitaire club en City dé club van Manchester. Geld heeft ze op een mooie positie gebracht maar nog lang niet gebracht wat ze voor ogen hadden. Zeker City niet (zie CL edities). Chelsea heeft daarentegen lang niet de constante titelkandidaat kunnen zijn door veel wisselingen in de technische staf.

19 augustus 2014 om 09:41

@threelions

Totaal op gevoel denk ik dat ze er dit jaar wel met kop en schouders bovenuit steken, maar hoop het niet natuurlijk. Zo vaak win je een competitie niet gemakkelijk. We zullen zien, heb wel zin in het komende seizoen. Laat de stad Manchester maar weer rood kleuren in mei 2015!

19 augustus 2014 om 12:01

Spurs was gwn t zelfde als twente in NL.

19 augustus 2014 om 12:02

Geen echte topclub, wel topclub net daar onder.

19 augustus 2014 om 14:49

The best of the rest laten we maar zeggen.

Simpel gezegd: alles minder dan een kampioenschap is voor Mourinho een seizoen waarin hij gefaald heeft, tenzij hij de CL wint.

18 augustus 2014 om 23:00

Nah. Hij had vorig seizoen een grote bek dat hij dit seizoen de titel zou (moeten) winnen, dus als hij dat niet doet en wel de CL is het alsnog een faalseizoen. We zijn nu al bijna 5 jaar geen kampioen, dat heeft voor mij nu echt de prioriteit.

18 augustus 2014 om 23:05

Nee hoor hij zei dat ze vorig jaar een prijs moest winnen anders ging hij weg. De titel zei hij dit jaar.

18 augustus 2014 om 23:06

Bovendien kan hij zich nu niet meer uit de favorietenrol proberen te praten zoals hij vorig seizoen deed. En als ze 2e worden en de CL winnen denk ik dat je alsnog van een vrij geslaagd seizoen kan spreken, maar ze moeten wel echt een van de twee major trophies winnen, anders is Mourinho de "specialist in failure"...

18 augustus 2014 om 23:16

Hij sprak over het feit dat hij geen titelkandidaat was maar het seizoen erop wel zou zijn en hij de titel dan wel zou moeten winnen. Dat heeft hij letterlijk in een interview met sky gezegd

@stravven

Mja dat dus. Maar als ik mag kiezen, toch liever kampioenschap. Als was de CL in 2012 wel echt heeeerlijk haha.

18 augustus 2014 om 23:20

Ja dat klopt dat heeft hij gezegt. Maar als hij alleen de cl wint is het wel een geslaagd seizoen voor chelsea en de fans

18 augustus 2014 om 23:24

Nee, dat was de lelijkste CL ooit, echt. Op zo'n manier zou ik niet eens de CL willen winnen.

18 augustus 2014 om 23:36

Stravven

Ik heb ze lelijker gezien dus overdrijven is een kunst. Verder is het ook gewoon geen objectiviteit door te zeggen de lelijkste ooit..

Maar doelde meer op het gevoel. Het gevoel van het winnen van de CL is heerlijk.

18 augustus 2014 om 23:40

Zola#

Hier moet je niet eens op in willen. Irrelevante discussie. Enjoy the win!! :D

19 augustus 2014 om 00:11

Stravven daar kun je niet over meepraten . aangezien jou club nog nooit de CL heeft gewonnen. is ook niet erg maar ga dan niet andere titels afzeiken. een lelijke winst is nog altijd beter dan nooit winst hebben gehad .

verder is dit idd het seizoen dat Mou 1 van de 2 moet pakken. CL en top 4. of kampioen en een goed figuur slaan in de Cl.

dan pas kan het een goed seizoen zijn voor chelsea

19 augustus 2014 om 00:39

Een CL winst is natuurlijk veel beter dan geen CL winst en daarom moet je je, als Chelsea supporter, niet teveel aantrekken van die opmerkingen.

Maar het was zeker de lelijkste CL winst die ik me kan herinneren hahaha.

18 augustus 2014 om 23:01

Mourinho kan niet meer zo laf roepen dat ze geen titelfavoriet zijn zoals hij vorig jaar deed toen ze zelfs nog bovenaan stonden (met minder wedstrijden gespeeld).

18 augustus 2014 om 23:16

Hij heeft al gezegd dat ze titelkandidaat nummer 1 zijn dus maak je daarover geen zorgen.

19 augustus 2014 om 03:15

Met minder wedstrijden gespeeld? We stonden eerste terwijl city 3 wedstrijden minder had en liverpool 2 ... Dus ik weet niet waar jij deze informatie vandaan hebt gehaald?

19 augustus 2014 om 13:15

Pff dat bedoel ik natuurlijk, City minder wedstrijden gespeeld. Stom van me.

Mooi om te zien dat Costa gelijk scoorde. Fabregas speelde fantastisch met een heerlijk assist. Ben benieuwd wat de haters nu zeggen over Costa?

18 augustus 2014 om 23:00

Hou op met je haters dat is echt zo een idiote term die door veel kinderen wordt gebruikt.

18 augustus 2014 om 23:09

Haters dekt wel de lading. Je hebt mensen die niks met een speler of club hebben, dat is normaal maar je hebt ook mensen die clubs of spelers haten en bij het minste of geringste negatief gaan bashen. Meestal zijn het inderdaad kinderen die denken lollig te zijn.
Al deel ik je mening dat het te belachelijk voor woorden is dat we ze haters noemen en ze ook nog aandacht geven.

Over de wedstrijd, ik ben en blijf een die-hard Gunner en wat was ik weer ouderwets aan het genieten van Cesc. Zo veel rust en klasse, geweldig jammer om hem niet meer bij Arsenal te zien spelen!

18 augustus 2014 om 23:13

Dat blauwe shirt staat hem gewoon niet, hij hoort in een rood met wit shirt te spelen. Als Wenger geen deftige breker meer haalt snap ik het ook echt gewoon niet, Cesc kan alles wat Arteta kan, en de meeste dingen nog veel beter ook.

18 augustus 2014 om 23:25

Haters dekt helemaal geen lading. Je haat de verkrachter van je dochter, niet een voetbalclub of speler omdat ie n ander shirtje aan heeft. T is gewoon sneu en kinderachtig taal gebruik. Er waren mensen die twijfelen aan de kwaliteiten van costa, dat mag toch. En omdat ze daar aam twijfelen denken ze hetzelfde over costa als over n verkrachter bij of pedo????

18 augustus 2014 om 23:29

In het Nederlands niet echt nee, maar in het Engels is Haters gonna hate wel een uitspraak die vaak de lading dekt.

18 augustus 2014 om 23:31

Arteta is by far de slechste basisspeler van Arsenal hahahah dat ze hem aanvoerder hebben gemaakt maakt het nog belachelijker!

18 augustus 2014 om 23:38

Aanvoerder wil niet zeggen basisspeler bij Arsenal. Vermaelen vorig jaar bijvoorbeeld, gewoon bankzitter. Ik hoop nog op een breker, maar ik reken er to be honest maar niet meer op.

18 augustus 2014 om 23:46

Stravven , Cesc Fabregas Aka Captain Kid is a Blue

18 augustus 2014 om 23:52

@stravven: haters gonna hate wordt door mensen gebruikt die geen normale argumenten meer kunnen bedenken en dan dit, de grootste dooddoener ooit, gebruiken. Of ze nu Engels zijn of niet: het zegt enkel iets over de persoon die het gebruikt.

Leuke wedstrijd, fantastische eerste helft met een weergaloze goal van schurrle met voorbereidend werk van ivanovich en fabregas!!

Het gaat gewoon tussen Chelsea en Manchester City klaar. Voor de rest van de ploegen zou t al geweldig zijn om tot het einde van het seizoen bij te kunnen blijven.

18 augustus 2014 om 23:00

Jup, dat zijn de 2 plekken die wel vast staan. Daarachter wordt het nog druk vechten om de overige 2 CL plekken.

18 augustus 2014 om 23:19

Dat worden liverpool en arsenal. Tenzij united nog drie of vier topaankopen doet. Maar met dit materiaal eindigt van gaal mooi 5,6 of 7de.

Verwachte overwinning, maar toch ben ik zeer onder de indruk van dit team. De kleintjes zullen makkelijker verslagen worden met de creativiteit van Cesc en de aanwezigheid van een topper als Diego Costa. En dan moeten we niet vergeten dat je nog game-changers zoals Willian op de bank hebt.

Ook al was het tegen Burnley, Chelsea is voor mij nu al absoluut titelfavoriet. De laatste keer dat ze die wonnen is ook alweer een tijd terug, dus voor Mourinho wordt het prioriteit nummer 1. Abramovich zal het ook eisen, plaats 2 kan alleen gerechtvaardigd worden door een CL te winnen in mijn ogen.

Had courtois de goal niet kunnen hebben?

18 augustus 2014 om 23:02

Ik vond de bal niet compleet onhoudbaar maar om het echt een fout te noemen van Courtois, dat is dan ook weer te scherp.

Een geweldige eerste helft met een briljante Fabregas. Wat een passes heeft hij, met als hoogtepunt dat tweede doelpunt. Hij zorgt voor rust op het middenveld en is bij elke aanval betrokken. Ook goed dat Costa meteen bij zijn debuut scoort, dan is de druk daar ook weer minder. Hazard speelde goed met zijn dribbels en acties. In de tweede helft werd Chelsea iets slordiger en was er niet meer 100 procent concentratie, maar wat heb ik genoten in de eerste helft. Ik verheug me alweer op zaterdag!

18 augustus 2014 om 23:04

Ben toch wel benieuwd of Costa zijn lijn door kan trekken. De reputatie van Chelsea en spitsen is toch niet zo best maar eens moet dat doorbroken worden.

Eindelijk na lange tijd weer officieel in business. Vond dat we slap begonnen, nog niet de echte concentratie in de verdediging van vorig seizoen, maar naarmate de wedstrijd vorderde werd dat wel beter.

De nieuwe aankopen hebben zo op het eerste oog echt alles in balans gebracht. Zie ons ook gewoon als titelkandidaat nr 1. Ookal blijft het Burnley.

Overigens vind ik dat Cech mag gaan. Bedoel als je hem niet kan opstellen, moet je hem niet op de bank zetten. Ik blijf erbij dat we Courtois beter verkopen voor 40/50 miljoen en Cech houden. Er komt altijd wel nieuw talent boven drijven, we dachten met V De Sar, De Gea, Buffon, Casillias etc ook allemaal dat niks beters zou komen en toch kwamen ze er.

Maar ik snap ook de keuze voor Courtois , alleen het voelt gewoon verkeerd om Cech op de bank te zien

18 augustus 2014 om 23:09

Niemand gaat 40/50 miljoen euro (laat staan pond) betalen voor Cech. Ja het is gebeurd met David Luiz maar de bliksem slaat nooit 2x op dezelfde plek in.

Courtois heeft niet de nul gehouden tegen Burnley. Die bal had hij misschien kunnen pakken al werd hij wel snoeihard ingeschoten. Sowieso vond ik het vreemd dat hij aan de grond genageld stond. Hoe dan ook, het zou onverstandig zijn van Mourinho om Courtois te laten banken de volgende wedstrijd want dan krijg zijn zelfvertrouwen een knauw.

Cech is idd te goed als 2e keeper. Ook te jong gezien zijn positie als doelman, die kunnen bijna 10 jaar langer door dan veldspelers. Clubs als Psg, Juventus en Dortmund lijken me wel goede bestemmingen. Zijn prijs? Als hij eerste doelman was geweest dan konden ze misschien 25 miljoen euro krijgen maar gezien de situatie zou ik hem voor 10 tot 15 miljoen laten gaan.

18 augustus 2014 om 23:15

Hij zegt toch ook 40/50 mln voor courtois.. Lezen is moeilijk

18 augustus 2014 om 23:15

Hij had t niet over cech verkopen voor 40 maar courtois maar ben het wel eens met jou dat dat ze cech gwn voor rond de 15 miljoen moeten verkopen. Courtois is gwn 10 jaar jonger!! Die moet je gwn houden

18 augustus 2014 om 23:34

Sorry. Ja als ze dat bedrag voor Courtois kunnen vangen moeten ze het doen. Maar welke club betaalt dat? En wil Courtois wel naar zo'n club toe als het bijvoorbeeld Zenit of Monaco betreft?

Zeer uitgebalanceerd team dit jaar. Veel sterker ook in kwaliteit dan voorgaande jaren. Indrukwekkend makkelijk hoe die achterstand wordt omgebogen.
Natuurlijk Cesc als uitblinker, maar ook Hazard en Schurrle waren weer erg gevaarlijk.
Trouwens ook een prima wedstrijd van Burnley, lijkt een leuk team!

Jeetje wat heb ik de eerste helft genoten zeg, tweede helft niet gekeken helaas.. maar wat een conbinatie spel en dan die goals van schurrle.. fabregas nadrukkelijk aanwezig. Mooie passes, behoud het overzicht. Diego costa vond ik ook erg sterk spelen

18 augustus 2014 om 23:14

Niet veel gemist dan, want de eerste helft was veel beter dan de tweede.

Diego Costa is echt spits #1. Drogba viel in maar maakte geen indruk. Torres kan het beste vertrekken want hij zal echt niet er staan als hij zijn kans krijgt. Zelfs opgelegde kansen mist hij. Lekker naar Wolfsburg ofzo, die betalen vast ook wel de hoofdprijs. Chelsea moet dan wel een vervanger halen die minder salaris krijgt, tevreden is met het spelen van de tweede viool en het liefst een Engelsman: dat vinden de fans vast leuk, en hij hoeft niet te wennen aan de competitie.

Leuk dat Burnley het vertrouwen behoudt in dezelfde spelers die de promotie afdwongen, maar of dat een goed idee is valt nog te bezien. Vooral genoten van de klasse van Fabregas. Dat tweede doelpunt was echt magnifiek.

18 augustus 2014 om 23:06

Dat was ook te danken aan ivanovich!! Die bal naar fabregas was net zo mooi als die van fabregas op schurrle. Doet niks af natuurlijk, maar toch..

Die uittrappen van Courtois waren echt dramatisch vanavond. Daar moet hij echt aan werken.

18 augustus 2014 om 23:11

vond je? ik vond bij zijn uittrappen de spelers niet overtuigend het duel ingaan. voor de rest solide en laat zien bij het uitkomen een betrouwbare indruk achter.
Alsom een geslaagd debuut.
eerste doelpunt zat zoveel vaart achter, daar had hij weinig aan kunnen doen.

al om al, niet te veel energie verspilt en relatief makkelijk gewonnen.
Costa een goede indruk achter gelaten. Maar mopperen kan die wel zeg.

19 augustus 2014 om 02:21

lol een van die uittrappen was gewoon bijna rechtstreeks assist op drogba

Veel goede dingen gezien. Costa is een echte verademing. Kaatst goed, is vrij sterk en zet goed druk. Het hoog druk zetten kwam mede dankzij Costa, want als je spits dat niet doet dan kan je het spel niet spelen zoals in de eerste helft gedaan werd.

Hazard ook wel goed gespeeld net als Schurrle.
Fabrgeas, tja. Daar is alles al over gezegd, wat een fenomeen.

2de helft was wel iets minder maar de wedstrijd was al gespeeld.

18 augustus 2014 om 23:29

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien (ga ik zo ff doen). Een vraag; wie heeft eigenlijk slecht gespeeld (aangezien iedereen het over de goed spelende spelers heeft, vroeg ik me af wie eigenlijk slecht/minder was).

18 augustus 2014 om 23:47

Er was niet echt een slechte speler vond ik. Azpi had wel soms wat slechte passes, maar dat kwam vooral omdat hij tegen zijn voet speelt. Vorig seizoen heeft hij het schitterend gedaan op de rechtsback, maar deze wedstrijd (de eerste helft vooral) speelden we op een vrij hoog tempo en dan moet het sneller gaan.

Courtois deed het wel goed, maar had ook weinig werk. Had een goede save maar had wel een paar slechte uittrappen. Ik denk dat het door de stress kwam.

De 2de helft was in het algemeen bij iedereen iets minder, maar de wedstrijd was dan ook al gespeeld.

18 augustus 2014 om 23:54

Oow okok. Duidelijk. Bedankt he! Is wel goed om te lezen dat Cfc het goed heeft gedaan.

Maar wel raar dat Mourinho met Dave speelt ipv Luis. Niet dat ik Dave slecht vind op links, maar ik dacht dat Luis gehaald werd voor de basis.

19 augustus 2014 om 00:08

Ja inderdaad. Had verwacht dat Azpi op zijn natuurlijke positie zou spelen en Luis dan op links, maar Ivanovic doet het zo goed en Azpi verdedigend ook wel zeer sterk.

Benieuwd hoe dit gaat evolueren gedurende het seizoen.

19 augustus 2014 om 01:02

Az heeft juist vorige seizoen geheel op linksback gespeeld en Ivanovic op rechts, hoop eigelijk dat Felipe gaat spelen en az gaat banken of moet strijden met Ivanovic.

19 augustus 2014 om 08:57

@bpreal

Ik bedoelde natuurlijk Luis op links. Excuses voor de verwarring. Heb het nu aangepast.

Chelsea speelde een geweldige eerste helft. Tot mijn grote spijt moet ik erkennen dat ze samen met die andere poenclub MC de grote favoriet zijn voor het kampioenschap. Hopelijk zit ik er finaal naast...

18 augustus 2014 om 23:08

Chelsea kan op eigen benen staan MC niet.. Dus die vergelijking met dat denigrerende woord gaat natuurlijk niet op..

18 augustus 2014 om 23:09

Absoluut wel. Chelsea en City zijn allebei gemaakte clubs, United, Liverpool en Arsenal zijn self-made clubs.

18 augustus 2014 om 23:13

Ik doelde op ffp stravven..

18 augustus 2014 om 23:16

stravven heeft gelijk. Abramovich is nu voor de FFP omdat Chelsea dit trucje 10 jaar geleden al heeft uitgevoerd. Met de FFP kunnen andere clubs hem niet meer nadoen, Chelsea kan nu op eigen benen staan.

18 augustus 2014 om 23:19

City zal binnen 10 jaar ook op eigen benen kunnen staan. City zit nu in de fase waarin Chelsea zich in 2004/2005 bevond. Toen was Chelsea ook nog (meer dan nu) afhankelijk van de poen van Abramovic.

Het meest verheugende vind ik de leuke pot die Chelsea vanavond gebracht heeft met dit verzameld, duur betaald talent.

Vroeger waren de wedstrijden van datzelfde duur betaalde talent al te vaak niet om aan te gluren.

Hopelijk gaat Mourinho op de ingeslagen weg verder en gaat hij ook bij Arsenal of Liverpool vol voor de drie punten.

Dat is perfect mogelijk met deze selectie.

Chelsea kan dan wel eens verliezen maar verlies kan ook met een geparkeerde bus.

18 augustus 2014 om 23:41

Poenclub klinkt inderdaad denigrerend. Dat was deze keer echter ook zo bedoeld. Zo denk ik nou eenmaal over deze twee clubs. Ieder ander mag daar uiteraard anders over denken.

19 augustus 2014 om 00:08

Ja, ze kunnen inmiddels op eigen benen staan, maar City zal dat ook binnen een paar jaar kunnen. Het blijven clubs die niet door hard werken een topclub geworden zijn maar door een suikeroom zijn ingekocht in het topvoetbal. De vergelijking gaat dus zeker wel op. Het enige verschil is de locatie van de club en de afkomst van het geld.

Ik kan zeker genieten van dit Chelsea, maar ze zullen zich nooit in het rijtje van United, Arsenal en liverpool komen.

19 augustus 2014 om 07:27

Voor abra. Was chelsea gewoon een subtopper ze waren al 5 jaarlang niet onder de top 6 geëindigd. Hadden alleen geld problemen en zouden failliet gaan logisch toch dan.

19 augustus 2014 om 16:23

Indien een club failliet gaat zonder geldschieter hebben ze geen bestaansrecht. Ze moeten dan maar opnieuw beginnen en eens goed nadenken waar ze mee bezig waren.

Schitterende eerste helft van Chelsea en samen met Man City voor mij de titelkandidaat.

United, Arsenal, Liverpool hebben minder creativiteit dan City of Chelsea en lijken me toch minder kwaliteit te herbergen dan die ploegen in het blauw maar wie het gaat halen van die twee, voorlopig koffiedik kijken.

Genoten van Chelsea, ze hebben geweldige aankopen gedaan met Costa en Fabregas en ze maakte allebei indruk. Ik heb er wel een beetje moeite mee om Oscar met nummer 8 te zien, het is een geweldenaar die Chelsea alleen maar goede dingen heeft gebracht maar het is gewoon raar om iemand anders dan Lampard met dat nummer te zien.

18 augustus 2014 om 23:08

Wat nog veel vreemder was was Cesc in dat blauwe shirt van Chelsea...

18 augustus 2014 om 23:09

Matic had van mij nummer 8 mogen hebben hoor.. Oscar is uit vorm en matic speelt fantastisch op de positie

18 augustus 2014 om 23:14

Wie heeft eigenlijk nummer 6 bij Chelsea?

18 augustus 2014 om 23:15

Ake

18 augustus 2014 om 23:17

Ik had dan eerder 6 aan Matic gegeven. Maar betekent dat dat Ake een serieuze kans gaat krijgen van Mourinho? Want dat is niet "des Mourinhos", om een jeugdspeler kansen te geven...

18 augustus 2014 om 23:22

Ake moet back up van luis worden ofzo.

18 augustus 2014 om 23:23

Ake , van ginkel, zouma, christensen, brown, baker, solanke. Zijn de mourihno lievelingetjes. Vooral ake en van ginkel.

18 augustus 2014 om 23:24

Nathan gaat zijn minuten maken net als van Ginkel. Zij hebben indruk gemaakt. Met de 60 wedstrijden zullen ze meer kansen gaan krijgen.

18 augustus 2014 om 23:30

Matic wil zelf met 21 spelen bij zijn eerste gesprek had hij dit ook aangegeven.

Als Mourinho je een kans in het eerste geeft dan moet je wel een groot talent zijn hij is ook multifunctioneel hij kan als CV , LB en als CVM spelen.

18 augustus 2014 om 23:08

Man of the match zeker weten. 2 assist. En een daarvan een wereld assist. Cesc is helemaal terug.

18 augustus 2014 om 23:11

Zoals hij bij arsenal speelde

18 augustus 2014 om 23:23

Fabtastisch

En dan de mensen van Barcelona die zeggen dat Cesc er niets van kan, vandaag was de echte Cesc weer te zien en niet de Cesc die bij Barcelona misbruikt werd als spits.

18 augustus 2014 om 23:11

Dus dat, bij Barca werd hij zo misbruikt op zijn positie. Die gaan echt spijt krijgen.

18 augustus 2014 om 23:14

Hij heeft bij Barcelona genoeg wedstrijden op het middenveld gespeeld. Hij miste simpelweg de waanzinnige handelingssnelheid die busquets, xavi en iniesta wel hebben. De vlakken waarin hij beter is dan dat drietal kon hij amper gebruiken in het systeem van Barcelona.

Briljante voetballer, maar niet geschikt genoeg voor het spelletje van Barcelona.

18 augustus 2014 om 23:15

Onzin, bij Barcelona werden zijn kwaliteiten gewoon amper gebruikt. Hij is het beste naast een breker, dus als pure CM, en daar speelde Xavi eigenlijk altijd. En in zijn tijd bij Arsenal zette hij minimaal 2 keer per wedstrijd iemand vrij voor de keeper, bij Barcelona was het gewoon rondtikken tot je een ons weegt.

18 augustus 2014 om 23:19

Precies wat jij eigenlijk al uitlegd waarom hij niet in dat systeem paste.

18 augustus 2014 om 23:20

Doordat de man verkeerd werd gebruikt. Bij Arsenal was het een genie. Hij werd vaak in de apits gezet, onbegrijpelijk zou je denken.

18 augustus 2014 om 23:38

Cesc kwam tekort voor het niveau van Barcelona, dan zie ik toch liever spelers als Rakitic en Samper (in de toekomst).

18 augustus 2014 om 23:48

Hij heeft genoeg wedstrijden op het middenveld gespeeld en kon in de kleine ruimtes niet zijn briljante steekpasses kwijt zoals hij dat nu weer wel kan.

Ik denk dat het voor iedereen beter is dat cesc weer bij een andere club speelt waar zijn kwaliteiten wel optimaal worden benut, maar voor het spel zoals Barcelona dat wil spelen kwam hij tekort. Dat is overigens geen direct waarde oordeel. Ik denk dat Xavi bijvoorbeeld veel minder goed zou passen bij Arsenal of Chelsea.

19 augustus 2014 om 00:03

Liever Rakitic dan Fabregas, serious? Had je dat in 2012/2013 ook gezegd, want hij staat al een tijdje op de velden hoor. Nu hij naar Barca gaat is hij opeens van een andere hoogte? Prima voetballer, maar ook hij moet het nog eens laten zien in een blauw rood shirt.

19 augustus 2014 om 01:12

Gewoon niet goed genoeg voor Barcelona, geen schande verder.

Doe mij maar cech volgende wedstrijd. Courtois moet aan zijn uit trappen werken.

18 augustus 2014 om 23:11

Tsja, dat is gewoon een lastige keuze. Cech is nu nog beter vind ik, maar Courtois kan je ook niet eeuwig blijven verhuren.

18 augustus 2014 om 23:34

Goeie reden om te wisselen , van voetbal heb je toch ook niet veel op.
Sorry , maar wat deed Courtous nog mis 0,00 % .
Als jij toch zo pro Cech bent wil ik je vragen had hij die pegel er ook uitgehaald in de 2de helft ?
De goal die hij tegen kreeg was een kanonskogel en onhoudbaar .
Leg je er maar bij neer Courtous is de nr1 van Chelsea .

19 augustus 2014 om 07:31

Op Skysport was duidelijk te zien dat Courtois de bal niet zag vertrekken.
En toen de bal op topsnelheid was kreeg die ook nog een geweldige kromming.
Onhoudbaar volgens mij.

Ongelofelijk wat heb ik genoten van Chelsea. Ik ben echt onder de indruk. Je ziet duidelijk dat de pijntjes van vorig seizoen zijn geheeld. Juist in dit soort wedstrijden waren lastig. Die overzicht en eind passes van Fabregas. Echt complimenten voor het handelen, alle probleem posities zijn aangepakt. Dit team is zo compleet.

Wat een verschil Costa en Torres. Ongelofelijk ik heb jaren niet zo genoten van een spits bij Chelsea. Buiten zijn goal, och wat een loop acties die kerel. En ook zonder bal zo nuttig. Dit belooft een leuk seizoen te worden.

Chelsea of Man City spelen voor de titel. De rest mag gewoon toekijken.

Sterk elftal, City ook maar er is maar een 1 speelronde gespeeld nog 37 te gaan en wij hebben Poch Coys

18 augustus 2014 om 23:16

Spurs, dit mag als een verassing komen, maar ik denk niet dat Spurs kampioen gaat worden. En nee, ook Arsenal gaat geen kampioen worden.

18 augustus 2014 om 23:23

Dat dachten ze in Spanje ook over Los Colchoneros

18 augustus 2014 om 23:26

Tsja, het zou wat zijn, maar ik zie het niet gebeuren. Geen van de twee clubs uit North-London heeft een Bale of Suarez die ze op eigen kracht in de race kan houden.

18 augustus 2014 om 23:28

Dat roepen zik ook al een tijdje in Noord Londen en dan doel ik op de club met de witte shirts

18 augustus 2014 om 23:30

Jullie hebben een geweldig team wat zegt nou 1 wedstrijd? Normaal beginnen jullie als een raket en met kerst stort het in, laat het nu eens andersom zijn. Heb nou eens vertrouwen in Wenger het beste wat jullie is overkomen.

18 augustus 2014 om 23:39

Ik heb best vertrouwen in Wenger, ik ben ook echt fan van Wenger, maar ik denk gewoon niet dat we kampioen worden. Tenzij hij nu nog wat gaat doen op de transfermarkt, wat ik niet waarschijnlijk acht, worden we geen kampioen.

18 augustus 2014 om 23:45

Lijkt mij eerder realistisch dan een motie van wantrouwen o.i.d. Het is nogal evident dat Chelsea en City betere papieren hebben, wat overigens niet betekent dat je helemaal kansloos bent.

Het is een beetje als de fan van Newcastle die via de competitie Europees voetbal hoopt af te dwingen, maar heel goed weet dat het waarsch. niet gaat gebeuren.

19 augustus 2014 om 00:33

in spanje dachten ze dat iid ook over Los Colchoneros. maar die worden in een slecht seizoen nog makkelijk 3de. dus is de stap naar de nr 1 minder groot.

spurs worden in een goed seizoen nog amper 4de dus de kans dat deze ploeg met deze spelers kampioen wordt is nihil.

er zit werkelijk geeneen kampioenswaardige speler in helaas.

dit chelsea heeft me wel overtuigd deze pot. tuurlijk het was burnley maar toch zag je in lijnen heel goed dat er veel voetbal in dit team zit

18 augustus 2014 om 23:36

Goede manager Pochettino; als werkelijk alles meezit, zou hij vierde kunnen worden dit seizoen. De kans dat City of Chelsea kampioen wordt, schat ik toch wel op zo'n 85 procent.

Goede trainer qua persoonlijkheid en tactiek. 2 wereldkeepers, een ijzersterk centraal blok dat de eeuwenoude kunst van het verdedigen beheerst (met daarachter onder andere Kurt Zouma), Aardige backs, een droommiddenveld en Diego Costa met Drogba en Torres erachter. Voor mij titelkandidaat nummer 1

Wat is er nu aan de hand 22jarige Courtous die van vanmorgen weet dat hij keep en jullie messen zijn al geslepen !
Onzin Courtous gaat het maken in Chelsea en het is maar normaal als je ergens anders gaat keepen dat je toch teveel wil je best doen , Ik nodig jullie weer uit na 5 machten hoe Courtous zal keepen .
BTW had Cech die kanonsbal ook uit zijn doel gehouden ? .
Cech zal nu wel vertrekken en weet ook wel dat MOU niet zomaar BV voor het uitrappen hem in het doel
zal plaatsen .
Proficiaat Tibaut om een grote doelman op te volgen maar wij Belgen weten dat je het kan .

18 augustus 2014 om 23:31

Ag Andy, niet druk om maken.
Er word nu op gelet omdat hij een wereldkeeper op een bank heeft gekregen.
Daarentegen komt hij overtuigend uit bij corners en vrij trappen en laat hij zien prima mee te kunnen voetballen.
Er zijn altijd mensen die kritiek zullen houden en zoeken naar kritiek.
Als costa 2 wedstrjjden niet scoort is die ook al slecht.

Ik vond courtois overtuigend en Cech had die bal ook niet tegengehouden.

18 augustus 2014 om 23:40

OK probeer ik maar die gasten weten niet wat Courtous kan en misschien Neuer het wint op uitvoetballen . Maar dan plaats ik liever een betrouwbare Belg van 22 jaar die te vertrouwen is in mijn doel en niet zoals Neuer er soms naast zit.

Ik begrijp gewoon niet dat de Chelsea fans de wereldkeeper zo op de koppel nemen
voor deze heb ik een VB van Cech die geen 1 bal goed uittrapte tegen Real M allemaal
gingen ze de zijlijn over.

19 augustus 2014 om 00:36

ondanks dat ik een fan ben van de rust en proffesionalteit van courtois zou ik persoonlijk altijd voor neuer kiezen. ik vind dat echt een weergaloze keeper. de beste op de planeet. maar daarachter kies ik dan wel voor courtois

Dit Chelsea is voor mij titelkandidaat nummer 1 en dat baseer ik niet op een wedstrijd.
Fantastiche selectie, waar elke plek dubbel bezet is.

CourtoisChec
Ivanovic/azp
cahill/zouma
terry
luis/azpi
fabregas/v,g
matic/ramire
oscar/willia
shurrle/will
costa/tor/dr
hazard

3 nieuwe aankopen en spelen meteen een klasse beter dan de medespelers. curtoui.costa, Fabregas geweldig. Laat maar eens zien hoe slecht de oude selectie was

Costa is een beest in het shirt van chelsea...
Ook Fabregas liet weer lekker zijn klassen zien! top aankopen titel is voor Chelsea.

Kan Chelsea voortaan niet in het rood gaan spelen? Dat blauwe tenue hoort echt totaal niet bij Fabregas die echt geweldig speelde.. Wat die wenger toch bezielde om hem niet te halen

Wat een heerlijke wedstrijd van Cesc, jammer dat hij niet bij Arsenal speelt. Man o man wat een geniale pass bij de 2-1

Het was typisch een wedstrijd waarin je kon zien waar Chelsea stond. Ze spelen leuk aanvallend voetbal en met Diego Costa hebben ze een sterke spits. Denk dat de BPL tussen City en Chelsea zal gaan, maar wie weet.

Aanvallend ziet het er een stuk beter uit bij Chelsea. Chelsea is nu echt een team met kwaliteit all of the place. Ik denk dat het een mooie strijd tussen City en Chelsea gaat worden met Arsenal als grootste 3e concurrent.

Ik hoop dat Torres deze transferperiode alsnog word verkocht en dat er nog een andere redelijk goede spits word gehaald (het liefst een home-grown spits, zodat het aantal buitenlandse spelers probleem ook meteen is opgelost). Want stel je eens voor als Costa (ernstig) geblesseerd raakt, dan zit je met Drogba en Torres..

Fabregas speelde schitterend afwachten of hij het een volledig seizoen volhoudt dit niveau want met hem in vorm maakt een wereld van verschil op het middenveld en het aantal doelpunten uit zo'n assists als vandaag, als hij in vorm is scoort hij veel voor een offensieve middenvelder. Bij Barça werd hij altijd minder vanaf de winterperiode en dat is ook de reden waarom ze hem verkocht hebben. Zijn 1ste seizoenshelft was altijd schitterend.

Courtois keepte niet slecht maar hij gaat zoiezo nog een reeks wedstrijden de 0 houden zoals bij Atletico. Terecht dat hij 1ste keeper is. Denk alleen dat hij de eerste weken nog wat moet aanpassen aan de Engelse speelstijl.

19 augustus 2014 om 00:01

Bij Barcelona werd hij misbruikt in de spits. Hij heeft nooit een echte kans gehad op de cm positie. Hij met een goede dm naast zich en een behendige 10 voor zich is een garantie voor een subliem middenveld.

Goede sterke eerste helft. Costa speelde heel goed, ben zelf niet echt gecharmeerd van hem. Fabregas was weer als vanouds, alleeb in het verkeerde shirt. Dit Chelsea heeft de balans te pakken, de samenstelling is gewoon perfect.

Chelsea maakte indruk. Maar om nou meteen te zeggen dat ze titel favoriet zijn.
Nog 37 wedstrijden voor de boeg. En het was Burnley.. Die hoor je met 1-6 op te rollen.
Maar goed het zag er dus veel belovend uit.

Betekent dit dan dat Courtois definitief basis heeft?

19 augustus 2014 om 16:35

Mourinho zegt het per wedstrijd te bekijken. Het is dus nog niet zeker.

Fabregas speelt goed tot geweldig en mensen beginnen weer met waarom Wenger Fabregas miet heeft gehaald.
Please. We hebben Ramsey die gelijkwaardig is en alleen maar beter gaat worden. Fabregas speelt bij Chelsea end of story!

Wow wat een hoogsmoedwaanzin van veel Chelsea supporters na 1 overwinning tegen een promovendus..
Blaas nou niet te hoog van de toren, City is voor mij nog steeds kandidaat nummero 1. Denk dat Chelsea het nog lastig gaat krijgen hoor.

19 augustus 2014 om 07:29

Nou het zijn vooral arsenal fans hier.

heerlijk team. hier moeten we toch echt hoge ogen mee kunnen gooien lijkt me.

Courtois
Ivanovic
Cahill
Terry
Luis
Fabregas
Matic
Oscar
Schurrle
Costa
Hazard

Was geen kopbal van Ivanovic maar een schot. Dat ter zijde, Chelsea speelde schitterend. Ze hebben me echt overtuigt, dit moet het seizoen worden!

En Diego Costa, dit wordt wat hoor. Past perfect bij het voetbal wat Chelsea speelt, af en toe een counter waar Diego ijzersterk in is. Met zijn beest-achtige lichaam iedereen van zich af houden en op naar de keeper.

Jeetje, die bal van Fabregas was magistraal. Precies op het juiste moment en lekker tussen 2 man door. Echt pure klasse. Jammer dat ie niet bij Arsenal speelt.

Is die Raketic nou echt veel beter dan Cesc?

19 augustus 2014 om 02:29

Nou toevallig gaf rakitic vandaag ook een wereldpass op Alves waaruit ook nog gescoord werd 😉

19 augustus 2014 om 02:33

haha okee. Die heb ik dan weer niet gezien helaas.

19 augustus 2014 om 16:32

Rakatic is niet beter dan Cesc, maar hij doet niet veel onder.

Ik kon alleen de 2 e helft zien maar toen was ik niet echt onder de indruk, ach ja ze stonden al 3-1 voor maar toch. Wel een mooie pass zeg van Cesc!

Ik heb de wedstrijd van Chelsea niet gezien, maar alleen al het feit dat ik lees dat Van Ginkel niet bij de wedstrijdselectie zat, dan begint mijn voetbalhart te koken.
Ik heb lang gevoetbald, weliswaar op hoog amateurniveau, maar elke keer dat ik reserve stond, baalde ik al als een stekker. Iedere keer wanneer er weer een andere speler uit de regio werd toegevoegd aan de selectie, verminderde bij mij de kans om me definitief in het elftal te spelen.
Hoe moet het dan voor Van Ginkel zijn, dat hij eigenlijk maar minimaal in de plannen van Mourinho voorkomt. Bij Vitesse leek het erop, dat hij een prachtige carrière tegemoet zou gaan. We zijn nu meer dan een jaar verder, maar het lijkt er niet op, dat het crescendo gaat met zijn voetbal carrière. Even leek het erop in mei, toen hij door Van Gaal werd opgeroepen voor de voorselectie van Oranje, dat het de goede kant op zou gaan met hem, maar hij zit weer in een situatie dat er maar mondjesmaat door Mourinho een beroep op hem wordt gedaan. Dat is toch voor een jonge speler om gek van te worden. Of geldt voor hem ook, dat het vele geld dat hij elke maand op zijn bankrekening krijgt bijgeschreven, alles vergoedt. Ik kan het me haast niet voorstellen.
Laat dit in godsnaam een les zijn voor alle jonge spelers die denken het even te gaan maken in het buitenland in een topcompetitie. Voor je het weet, hang je er een beetje bij als vijfde wiel aan een wagen en riskeer je een carrière die minder verloopt dan je in je dromen had gehoopt, een goed gevulde bankrekening ten spijt.
Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat Van Ginkel voorkomt in de plannen van de nieuwe bondscoach om maar eens iets te noemen. Wanneer Van Ginkel wat meer voor de weg van de geleidelijkheid had gekozen, bijvoorbeeld eerst Ajax, dan had hij nu zeker een vaste keus van de bondscoach geweest.

de titel ...... en maakt indruk komt toch lachwekkend over.

Al die voetbalclubs die spelers voor tientallen miljoenen kopen en dan geen indruk maken. Dat zou pas nieuws zijn.
Helaas zal het voor mij als Mou-hater een slecht seizoen worden, Chelsea oogt als de grote titelfavoriet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren