Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern-icoon stookt vuurtje op: ‘Ik kan me Reus goed bij ons voorstellen’

Laatste update:

Marco Reus heeft al aangegeven dat hij bij Borussia Dortmund wil blijven en Bayern München-trainer Josep Guardiola liet reeds weten dat hij voldoende spelers heeft voor zijn voorhoede, maar toch blijven de geruchten over een mogelijke transfer van Reus naar Bayern hardnekkig de ronde doen.

/

Clubicoon Franz Beckenbauer van der Rekordmeister is zoals gewoonlijk niet te beroerd om een duit in het zakje te doen. “Ja, ik kan me hem goed in München voorstellen”, stelt de voormalig Duits international in BILD. “Als je een speler zou kunnen halen van zijn klasse, dan moet je dat ook proberen”, stookt der Kaiser het vuurtje nog wat op.

“Dat ze in Dortmund niet blij zijn met alle verhalen over Reus kan ik goed begrijpen. Maar hij heeft een gelimiteerde transfersom die geen al te groot probleem vormt. Dat is waarschijnlijk bekend bij alle geïnteresseerde clubs. Ik weet het zeker: als Reus over een jaar niet naar Bayern komt, gaat hij vermoedelijk naar een andere internationale topclub, zoals Real Madrid of Manchester United. Het zal voor Borussia bijna niet mogelijk zijn hem te behouden”, voorspelt Beckenbauer.

Denk je dat Marco Reus nog eens voor Bayern München voetbalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kamp Bayern mag wel eens stoppen met dat gezanik over Reus. Er begint een vuile lucht aan te hangen zo langzamerhand. Helemaal na die contract details.

18 augustus 2014 om 12:07

Tjah er was een reactie te verwachten na wat eerder dit jaar is gebeurd.

19 augustus 2014 om 17:28

Hij had een paar jaar geleden al de stap van Gladbach naar München kunnen maken, maar koos toen voor Dortmund. Zou zonde zijn voor het Duitse voetbal als hij wellicht volgend seizoen als nog daar heen zou gaan.

"Bayern will never have me,money is not everything" of zoiets heeft hij toch ooit gezegd? Als hij naar bayern zou gaan zou hij het zwaarder hebben dan lewa en gotze bij elkaar.

Zou toch wat zijn als hij nu zegt: Ik wil niet naar Bayern, vind het geen mooie club. En dan overstappen naar Real... Alhoewel, denkt dat dat niet echt goed gaat. Manchester United, sla je slag is!

18 augustus 2014 om 12:13

Manchester United maakt geen kans, en over een paar maanden zet hij zijn handtekening onder een nieuw contract. Het is een kwestie van tijd!

18 augustus 2014 om 12:41

Ik hoop ook dat hij snel een nieuw verbeterd contract zal gaan tekenen.

Wat een walgelijke club is Bayern aan het woorden openlijk flirten met de spelers van de concurrent. en hun ook nog kleineren door te zeggen dat hij vast naar een topclub zal vertrekken alsof Dortmund een amateurploegje is. Dortmund is een topploeg die niet hun topspelers wilt of hoeft te verkopen, maar sommige clubs zijn blijkbaar hardleers

18 augustus 2014 om 12:56

Inderdaad, de arrogantie druipt er vanaf. Mogen wel een tik op de vingers hebben.

18 augustus 2014 om 13:01

Zoals een 0-4 in eigen huis door een real?

18 augustus 2014 om 13:18

Waarom zoveel woede, je mag toch gewoon zeggen welke spelers je wilt. En ja, Bayern is door de jaren heen beter gebleken dan Dortmund, op een paar wedstrijden na

18 augustus 2014 om 13:26

Die 0-4 was slechts een druppel op een gloeiende plaat. Wolfsburg, stuttgart, Bayer en Dortmund die een serieuze bedreiging vormen. Dat is de oplossing voor het zelfingenomen gezeik.

18 augustus 2014 om 13:31

Tjah als clubs als Bayer en Wolfsburg zo'n serieuze dreiging waren dan had Bayern geen spelers aan hun verkocht maar ze aan een buitenlandse club.

18 augustus 2014 om 13:52

Borussia Mönchengladbach, Werder Bremen, Schalke, Leverkussen, Mainz, Augsburg, Hertha Bsc, Hannover 96, Hoffenheim

Dit word echt vervelend.. Ik hoop dat reus gewoon bijtekent voor twee jaar en dan voor een grote som geld naar de premier league, in ieder geval niet naar bayern.. Lekker makkelijk om steeds de beste spelers uit de competitie te kopen van de concurrentie!

18 augustus 2014 om 13:19

Dat doet Ajax toch ook.gewoon

18 augustus 2014 om 14:18

Wie dan? Sulejmani was de laatste die ik me kan herinneren die één van de besten in de competitie was toen hij door Ajax weggeplukt werd, en dat is alweer een jaar of 6 geleden. Of vindt je Nick Viergever, Mike van den Hoorn en Lerin Duarte ook onder dat kopje vallen?

18 augustus 2014 om 14:03

Ja gelukkig kopen de clubs uit de Premier League nooit maar dan ook nooooit spelers van de concurrentie..

Ik krijg steeds minder sympathie voor Bayern. Dat geniepige gedoe om boze reactie's uit het Dortmund-kamp uit te lokken, om vervolgens met verontwaardeging daarop te reageren. Hou je gewoon lekker met je eigen club bezig en ga niet als een kleuter steeds reacties uitlokken.

18 augustus 2014 om 14:29

Same here, vond het eerst wel leuk dat Bayern weer een van de groten werd maar krijg steeds meer een nare smaak ervan. Daarnaast heeft Guardiola ook zijn Barcelonese Schoonspringersmentaliteit bij de spelers aangebracht (voorzover ze dat nog niet hadden). Javi Martinez is de nieuwe Pique, forse middenvelder maar hij gaat al liggen janken als hij een zuchtje wind vangt.

Tegenwoordig als je uiteindelijk bij Bayern wilt voetballen moet je carriere maken bij Borussia dan is de kans 75% dat je bij Bayern aan de slag kan.

18 augustus 2014 om 14:22

Als ze niet naar bayern gegaan waren ze wel naar het buitenland vertrokken. Bvb wilde lewa zelfs in 2013 verkopen aan real voor een spotprijs maar lewa weigerde.

Het is niet bayern dat bvb verwakt, maar gewoon hun naiviteit. Lage salarissen, domme, lage afkoopsommen, en het feit dat ze geen voetbalgrootmacht zijn zoals bayern of real.

18 augustus 2014 om 14:35

Want Dortmund kan er iets aan doen dat hun salarissen laag zijn en afkoopsommen ook?

Misschien als Bayern niet huj beste spelers zou kopen zouden ze marketinggericht iets aan die spelers kunnen verdienen of een hoger sportief niveau halen en de CL winnen.

Maar dat gaat moeilijk als je weer opnieuw moet beginnen omdat je concurrent je beste speler koopt jaar in jaar uit.

18 augustus 2014 om 14:42

Er is een reden dat er bij Bayern geen speler staat die kan vertrekken met een afkoopsom. Die geven ze namelijk niet. Dat Reus een afkoopsom heeft komt omdat BVB die hem heeft gegeven. En als ik iedereen hier mag geloven was het vanwege clubliefde dat hij voor BVB koos dus dan was hij ook wel zonder die afkoopsom vertrokken naar Bvb. Of was hij dan toch toen al naar Bayern vertrokken.

En goed, met jaar in jaar uit bedoel je 1 jaar natuurlijk.

18 augustus 2014 om 17:10

Larsoboy kan je niet lezen?
Als Bayern Lewandowski niet wilde was hij al een jaar eerder naar Real vertrokken dan hij nu weg is.

En Bayern heeft die belachelijk lage clausules er ook niet in gezet. Dat heeft Watzke zelf gedaan dus hij moet niet achteraf klagen als andere clubs er gebruik van maken.

Het begint een beetje een walgelijke club te worden met dit gedrag zeg.

Makkelijk om steeds de clubs die tegenstand geven leeg te kopen.

18 augustus 2014 om 12:12

Er is geen club waar Bayern meer dan 2 spelers van heeft gekocht in de laatste 10 jaar. En nooit 2 spelers in opeenvolgende seizoenen. Maar goed, vervelende feitjes die niet betekenen dat we het normaal bekijken en zien dat 1 of 2 spelers kopen niet gelijk staat aan clubs leegkopen.

18 augustus 2014 om 12:21

isimic, dat wat je nu zegt klopt natuurlijk niet helemaal. In principe werd er al met Lewy gepraat in zijn laatste half jaar contract wat hij nog bij Dortmund had. Hij heeft daar gekozen voor Bayern in plaats van een verlenging bij Dortmund. Wat mij betreft is dat gewoon een transfer van Dortmund naar Bayern. En laat het seizoen daarvoor nou net Götze ook van Dortmund naar Bayern zijn gegaan..

Neemt niet weg dat ik de kritiek nogal dubbel vind. Pak bijvoorbeeld Leverkusen. Die kopen Calhanoglu (wat met nogal wat problemen verloopt), Papadopoulos, Drmic en halen het jaar daarvoor onder andere Son. Daar hoor je niemand over..

Door het kopen van spelers uit je eigen competitie voorkom je simpelweg zo veel problemen met aanpassing en dergelijke, wat natuurlijk van groter belang is dan het eventueel 'verzwakken' van de tegenstander.

18 augustus 2014 om 12:28

Nee, Lewandowski heeft veel eerder gekozen om niet te verlengen, dat is in het seizoen 12/13 al gebeurd en heeft hij gewoon zelf gedaan, kwam niet door Bayern. Toendertijd kwam er ook in de Media hoe hij bij real even na de wedstrijd had gesproken met iemand van Real en er toen al geruchten kwamen dat ze hem probeerde over te halen om naar real te gaan. Zeggen dat hij gekozen heeft voor Bayern omdat Bayern hem eerder heeft benaderd klopt niet, Lewandowski heeft er nooit een geheim van gemaakt dat geld en prijzen een hele grote rol speelde en toen hij echt groot werd werd heel snel duidelijk dat hij onhoudbaar was voor Bvb, Keuze voor Bayern werd ook makkelijker gemaakt als hij keek naar de carriere van zijn vrouw. Maar ook als Bayern hem niet had benaderd was er geen kans geweest dat hij bij BVB zou blijven terwijl hij bij Chelsea/real of wie dan ook het dubbele kan verdienen en dan heb ik het nog niet over de bonussen en tekenpremies.

Leverkusen heeft overigens in de laatste 5 jaar 3 spelers van HSV gehaald, zie niemand daar een probleem mee hebben. Toen Freiburg een hoop spelers verloor aan andere clubs in de Bundesliga en daardoor bijna degradeerde had ook niemand er last van. Het kopen van binnen de Bundesliga is geen probleem, tenzij Bayern het doet.

18 augustus 2014 om 12:36

Oké, ik zeg het misschien wat ongelukkig. Ik weet dat Lewy een broodvoetballer is en niet te behouden was voor Dortmund. Dat neemt echter niet weg dat Lewy van Dortmund naar Bayern is gegaan. Dat andere clubs hem zouden willen/kunnen hebben doet toch niets af aan de werkelijke stap die hij gezet heeft? Namelijk naar Bayern te gaan. Waarmee ik alleen wil aangeven dat Bayern dus wél twee x achter elkaar topspelers van andere clubs uit de Buli haalt, en het verhaal dus wel wat minder mooi is. Dat het onderdeel van het spel is, daar ben ik het volledig mee eens. Zolang spelers van Dortmund nog naar Bayern willen kan je stellen dat Dortmund nog niet ver genoeg is, hoe jammer dat ook is.

En er zijn inderdaad ontzettend veel voorbeelden waar dit gebeurt in de Buli, maar die krijgen geen aandacht. Het komt natuurlijk ook zelden voor dat spelers van topclub wisselen in dezelfde competitie. En de voorkeur van mensen gaat al gauw uit naar de underdog. Maar dat merk jij als Bayern fan ongetwijfeld al jaren

18 augustus 2014 om 12:45

Grootste punt in deze discussie (volgens mij dan) is de vraag als Bayern zich niet had gemeld voor hem en hem nooit een contract had aangeboden was Lewandowski dan gebleven en had hij een nieuw contract getekend bij Bvb. In dit geval kan je er vrij duidelijk over zijn dat Lewandowski gewoon vertrokken was. Als men praat over concurrentie leegkopen en zwakker maken dan zou dit wel het geval moeten zijn, je maakt een club natuurlijk niet zwakker door een speler te kopen die toch al vertrekt. Van het vertrek van Lewandowski hetzelfde maken als toen met Gotze vind ik dan niet kloppen. Er moet een duidelijk verschil tussen gemaakt worden.

De voorkeur gaat uit naar de underdog maar dan wel van een leuke grote club die ook meekan doen bovenaan. Zodra het onder de top 5/6 gebeurd is het niet meer boeiend en maakt het niet uit dat clubs van elkaar kopen en elkaar zwakker zouden maken

18 augustus 2014 om 14:41

@iSimic

Top vergelijking. Talenten overkopen van kleine clubs in de competitie of als beste club de beste spelers van de competitie halen die bij je directe concurrent spelen.

Groot verschil.

18 augustus 2014 om 14:56

Welke vergelijking heb je het over? Ik neem aan dat je HSV geen kleine club heb genoemd dus ik neem aan dat het over Freiburg ging.

Alle spelers die Freiburg toen verkocht waren boven de 25, wil dat geen talenten meer noemen of jij wel? Freiburg werd 5e, vervolgens worden Makiadi (werder), Kruse (gladbach), Caligiuri (wolfsburg) en Flum (frankfurt) verkocht aan andere bundesliga club en dan maakt het niet uit omdat dit Freiburg is? Freiburg was een serieuze dreiging voor die clubs nu ze na dit jaar ook Baumann aan Hoffenheim en Ginter aan BVB hebben verkocht zit een top 6 plek er voorlopig niet meer in.

18 augustus 2014 om 14:59

@ Lars, Freiburg werd leeggekocht na het seizoen dat ze 5e waren geworden op slechts een aantal punten van plek 4 (champions League quali). Verder zat HSV bijvoorbeeld dichter tegen Leverkusen dan dat Schalke tegen Bayern zat in het seizoen dat Neuer naar Bayern ging. Het feit is dat clubs van elkaar kopen, op elk niveau. Worden er spelers uit het buitenland gehaald die niet goed genoeg zijn wordt er moord en brand geschreeuwd om eerst eens binnen de eigen landsgrenzen te doen. En doet men dat wel wordt het verzwakking van de concurrentie genoemd. Er bestaat geen mogelijkheid dat Bayern het juiste doet in dit verhaal, en dat is natuurlijk best krom.

18 augustus 2014 om 13:12

@ Insuperable,

Het enige wat ik echt onprofessioneel vind van Bayern's gedrag is dat ze bij zowel Gotze als Lewandowski al zeggen dat ze naar Bayern komen voordat de competitie, toernooi voorbij is terwijl ze nog spelers van Borussia Dortmund waren. Wat willen ze hiermee bereiken? Spelers uit concentratie halen? Borussia supporters tegen hun laten keren?

18 augustus 2014 om 13:15

Clausule tot een bepaald datum geldig met andere clubs die de speler ook wilde hebben (gotze) en vanaf dat moment mocht iedereen met de speler onderhandelen (lewandowski)

18 augustus 2014 om 13:32

@ isimic,

Was je reactie op mij bedoeld? Anders denk ik dat je me verkeerd begrepen hebt.
Ik bedoel dat Bayern zegt dat Gotze volgende seizoen naar hun komt terwijl ze nog elkaar tegen moeten spelen toen was Gotze nog een speler van Borussia (CL finale) en bij Lewadowski flikken ze zelfde kunstje ook toen moesten ze elkaar nog in de competitie en beker komen. Waarom zeggen ze dat niet pas nadat ze elkaar niet meer tegen spelen of beter nog wanneer seizoen net voorbij is dan pas officieel bekend maken.

Dat is wat ik onprofessioneel vond van Bayern voor de rest heb ik geen problemen mee, elke club koopt een speler van een concurrent.

18 augustus 2014 om 13:47

Sorry, dan begreep ik het verkeerd.

De Gotze transfer is naar de media gelekt en in de eerste dagen nadat dat werd gelekt kwamen er steeds meer geluiden dat het van BVB kant af is gekomen en niet van Bayern kant. Dat werd zelfs al bevestigd door journalisten voordat BVB de persconferentie had gegeven.

Met Lewandowski was het niet meer te houden, iedereen wist dat het ging gebeuren en zeggen dat de deal nog niet gemaakt is terwijl iedereen weet dat hij naar Bayern gaat is onzin. Hoefde helemaal niet geheimzinnig over gedaan worden, vooral omdat wel duidelijk was dat het niet zo veel zou afmaken hoe Lewandowski zou spelen.

18 augustus 2014 om 14:44

@ Isimic

Aah, op die fiets. Als dat zo is dan neem ik m'n woorden terug.
Ik vond alleen gewoon heel raar dat zoiets in de media werd geslingerd terwijl beiden spelers nog bij Borussia speelden.

18 augustus 2014 om 14:14

Ja... helemaal met je eens wat is Bayern toch een walgelijke club..

Ze moeten daar ook echt eens een voorbeeld nemen aan andere topclubs zoals bijvoorbeeld Barca.. Die kopen nooit een speler van de concurrentie. Neem bijvoorbeeld het volgende rijtje spelers van Barca: Mathieu, Rakitic, Alba, Adriano, Dani Alves.. Alles netjes zelf opgeleide spelers door Barca......... ow wacht eens even..................

18 augustus 2014 om 14:22

Lol

Volgens mij gaat het over Bayern vs BvB of niet

Lol en daarbij spelen er volgens mij bij Barcelona de meest zelfopgeleide spelers van alles (sub)topclubs ter wereld dus weet je feiten!!!

Ga jij even weer op je bek is het niet

18 augustus 2014 om 14:46

@ Insuberable...

Hahahahaha... ja door die waardeloze argumenten ging ik gelijk op m'n bek..... niet dus.

Jij komt als Barca fan vertellen hoe walgelijk jij Bayern vindt omdat ze spelers van de concurrentie kopen terwijl jou club precies hetzelfde doet. Dus jij vindt je eigen club ook walgelijk... Schitterend..

Dat Barca de meest zelfopgeleide spelers van alle clubs heeft veranderd niets aan het feit! dat ze ook van de concurrentie kopen.

Weet je feiten... en ga niet praten over zaken van andere clubs terwijl je eigen club hetzelfde doet. Komt nogal dom over.

18 augustus 2014 om 14:48

@Insurable

Niet elke club ter wereld heeft het geluk om zo'n extreem getalenteerde lichting door te kunnen laten in het eerste elftal. Dat gebeurd zelfs bij de clubs met de beste opleiding ter wereld hooguit zo'n 3x in de historie als je kijkt naar Bayern, Real, Ajax, Barcelona en dergelijke clubs.

Daarbij is er aan de start van dit seizoen nog maar 3/4 spelers in de basis opstelling van over.

Omdat zo'n lichting je overkomt, hoe goed je jeugd ook is.

18 augustus 2014 om 15:40

Larsoboy

Xavi, Iniesta, Pique, Bartra, Martín Montoya, Busquets, Rafinha, Sergi Roberto en Lionel Messi noem ik geen 3 of 4 maar goed ik zal wel niet kunnen tellen.

18 augustus 2014 om 16:19

Alba komt ook uit de opleiding van Barcelona

Tja ik ga niet hypocriet doen.

Ik zou bij fb bijv ook de beste Turkse spelers willen. En bij elke competitie heb ik wel een voorkeur voor een bepaalde club. En dan vind ik het gewoon mooi als er bijv bij RM de beste Spaanse spelers rond lopen en het liefst een heel elftal vol.

Bayern München begrijp ik wel. En heeft in Duitsland ook mijn sympathie. Hun visie is dat zij het liefst alle spelers zouden willen leveren voor het Duitse nationale elftal.

Het zou mooi zijn als reus komt. Ribéry moet opgevolgd worden en Robben ook. Niet nu. Maar reus komt ook niet nu. Maar als het aan BM ligtvpss volgend jaar. Perfect om reus dan in te laten stromen.

Gotze opvolger van Robben en Reus als opvolger van Ribéry. Of andersom, lekker belangrijk.

Maar volgens mij heeft reus geen sympathie voor BM. Hij kon nl destijds kiezen tussen BM en BD. En ook geeft hij constant aan niet geïnteresseerd te zijn. Dat zegt niks in de voetballerij. Maar ik zie het Helaas niet gebeuren.

BD krijgt een lekker geld bedrag en kan dan bijv Douglas' Costa halen.

De mensen hierboven vind ik allemaal hypocriet reageren.

18 augustus 2014 om 12:30

Als hij niet geinteresseerd was toendertijd om naar Bayern ging dan had hij ook niet onderhandeld over een contract, dat heeft hij wel gedaan. Moeilijk te zeggen of het veel heeft uitgemaakt (al zei Watzke van wel maar die moest de beslissing om Reus een transferclausule te geven verdedigen) maar Bayern weigerde hem zo'n clausule te geven.

18 augustus 2014 om 14:10

Dit maakt het wel interessanter. Maar het kan zijn dat BM zich eerder melden dan BD. Dus dan is het logisch dat hij gaat praten met BM. En dan BD kwam hij opgelucht adem haalde.

Ik hoop dat reus naar Bayern gaat. BD heeft geld zat om hun selectie te versterken en het spelers beleid van BD is ook uitstekend.

Vanwaar die zorgen?

Ik hoop niet dat hij naar Bayern komt. Dit zou zonde zijn van de competitie. Laat hem maar lekker bij Dortmund blijven en snel bijtekenen zonder verkoop clausule.
Ik hoop dat Bayern snel gaat inzien dat als zij een vervanger voor Ribery willen gaan halen (ik hoop dit jaar want Ribery is al weer geblesseerd) dat zij dan naar Madrid gaan en Isco losweken.
Isco komt toch nauwelijks meer aan het spelen toe daar met al die spelers.
Dan zou dit een super opstelling van Bayern zijn om prijzen europees te pakken.

Neuer
Lahm
Boateng
Benatia
Alaba
Thiago
Schweinsteig
Robben/Mülle
Götze
Isco
Lewandowski
18 augustus 2014 om 14:50

@bayern

Vorig jaar zeiden ze dat ook over Isco. Desondanks heeft hij meer dan 40 wedstrijden gespeeld.

Isco gaat nergens.

Natuurlijk….

Reus moet naar Bayern, toch. Zo’n topper, en die dan niet bij Bayern speelt, hoe durven ze? Nee, en het gaat hier helemaal niet om leeg kopen zoals in het verleden. Geen sprake van.

Gisteren (17-08-2014) was dit ook een thema in het Duitse voetbal praatprogramma “doppelpass”, met heel interessante opmerkingen van leidende voetbal journalisten:

Citaat: “eerst was het Mönchengladbach die einde jaren 70’ cruciaal verzwakt wordt door het wegkopen van Matthäus, in de jaren 80’ was dan Werder Bremen het slachtoffer. Het is en blijft de politiek van deze club. “”

Sympathiek was dan weer het feit dat de Bayern icoon Basler bevestigde. Citaat: “ja, natuurlijk, zo is dat, Bayern heeft alles in de greep. Ik vind het mooi.” Tja…

Interessant was dan ook de opmerking, dat Bayern aan het begin van de jaren 70’ profiteerde door het mogen spelen in het toen nieuwe Olympia stadion. Door politiek besluit hoefden zij geen huur of andere kosten betalen. Daarmee hadden ze van begin af een groot voordeel tegenover de concurrentie, en konden met rust een cash voorsprong voor de andere clubs opbouwen, die tot vandaag bestand heeft.

De enige persoon waarmee ik bijna medelijden heb is Reus zelf. Een Dortmundse jongen, die eigenlijk nergens anders gelukkig kan worden, als in het Ruhrgebiet (eigen statement). Hij kan/wil een drievoud van zijn salaris toekomstig verdienen, dat begrijp ik ook. Ik weet zeker dat die gaat, maar BVB zal blijven bestaan en ook zonder hem successen heroveren.

18 augustus 2014 om 12:51

Je zou je wat minder moeten schuilen achter de media en wat meer je eigen mening moeten gaan onderbouwen. Ik wacht nog altijd op een lijstje van spelers die in de recente geschiedenis (5-10 jaar) gehaald zijn van andere clubs met als doel de concurrentie te verzwakken. Nu weet ik dat die niet komt omdat je zelf ook wel weet dat ik vrijwel alle transfers kan verklaren op voetbal redenen (denk aan toekomst, breedte selectie, nodig in eerste 11) . Dus kom aub niet weer aan met dat artikel waarin ze de complete geschiedenis erbij halen, als Bvb een speler haalt kom ik ook niet aan met het financieel beleid dat BVB voerde 12 jaar geleden. Het constant bijhalen van de media is ook ronduit zwak, van Bayern bestaat een beeld, sterker en beter dan de rest en die wordt maar wat graag in stand gehouden, zowel door de media die daardoor wat meer heeft over te schrijven als de oud spelers van de club zelf die het gewoon geweldig vinden. Vergelijk het met Ajax en de arrogantie die ze zelfs nog hadden toen ze jaren geen kampioen werden, als je tegen een ajacied zegt dat ze arrogant zijn dan zijn ze daar trots op.

18 augustus 2014 om 13:25

Bij Ajax is het wel anders met de spelers, de spelers gaan van bijvoorbeeld Heerenveen of Groningen naar Ajax, omdat ze dan gezien worden in Europa en naar bijvoorbeeld Engeland kunnen

18 augustus 2014 om 13:30

Ik heb het over het gedrag en mentaliteit van spelers en fans. De transfers staan los van wat ik in mijn reactie had gezet.

18 augustus 2014 om 14:04

" Ik wacht nog altijd op een lijstje van spelers die in de recente geschiedenis (5-10 jaar) gehaald zijn van andere clubs met als doel de concurrentie te verzwakken"

Götze? Bayern had al aardig wat aanvallende middenvelders toen hij gehaald werd, zoals Müller, Robben, Ribery, Kroos, Shaqiri... Natuurlijk werd hij ook om zijn voetbalkwaliteiten gekocht, maar de beste speler van de grootste concurrent weghalen zal zeker wel een invloed gehad hebben. Zelfde voor Lewandowski.

Overigens gaat het er hier niet echt om DAT ze die spelers halen, maar dat ze op zo'n arrogante manier met die spelers lopen te flirten. Zo'n instelling van 'die halen we wel even', vrij respectloos tegenover Dortmund. Het is net alsof ik jou met je vriendin in de kroeg zie zitten en dan haar ga proberen te versieren; het is niet verboden maar ook bepaald niet netjes.

18 augustus 2014 om 14:15

Gotze is en was een van de grootste talenten in de wereld. Het had niet uitgemaakt bij welke club Gotze had gespeeld maar als Bayern de kans zou hebben zouden ze hem halen. Dat BVB er niet beter van werd was een bonus maar niet het doel van de transfer, dat was om een van de grootste talenten te halen. Had bayern dat overigens niet gedaan en was over 5 jaar duidelijk geworden dat ze die kans hebben laten lopen dat zouden ze voor gek zijn verklaard en zouden ze worden uitgelachen. Vooral als je als argument heb dat ze als spelers als Robben en Ribery (tegen de 30 of er al voorbij) en Shaqiri had.

Hoe is dat van invloed geweest bij Lewandowski? "nou als we de beste speler van BVB weghalen die toch al weggaat dan zullen ze dat wel voelen"? Dat is toch krom, de beste speler vertrok toch al.

18 augustus 2014 om 14:24

Voor Lewandowski hing de hengel hing al een paar jaar van tevoren uit, net als dat nu bij Reus zo is. Dat is ook precies waarom men Bayern steeds minder sympathiek begint te vinden. En zoals jij redeneert kun je over elke transfer zeggen dat het doel niet is om de concurrentie te verzwakken maar om een goede speler binnen te halen. Dan is jouw vraag om voorbeelden van spelers gehaald om de concurrentie te verzwakken ook niet te beantwoorden.

18 augustus 2014 om 14:35

Jaar, niet paar jaar, zeer groot verschil. En weet je ook hoezo die hengel toen al uithing of dat niet? Op dat moment was namelijk al duidelijk dat Lewandowski niet zou gaan bijtekenen en wilde vertrekken. Clubs als Bayern en Real (want ook de hengel van Real hing toen al uit) toonde toen al interesse ja, zodra een topspeler zegt zijn contract dat nog 1 jaar doorloopt niet te willen verlengen gaan clubs interesse tonen. Doen alle clubs en ook Dortmund.

De vraag van voorbeelden is wel te beantwoorden, je mengt je nu in een discussie terwijl je de helft niet heb meegekregen. Als ik nu vraag aan gelemuur een lijstje te maken met spelers die voor die tijd werden gehaald om de concurrentie te verzwakken dan heeft hij geen probleem dat te doen, omdat dat ook zo was. En dat is ook aan te tonen. Dat mijn vraag niet te beantwoorden is toch veelzeggend? Betekend vooral dat Bayern niet spelers kocht met als hoofddoel de concurrentie te verzwakken.

Vieze clubje dat bayern gewoon je tegenstanders verzwakken door alle goede spelers weg te kopen, triest maar tja dat is Bayern....

Als Man U, Real, Barca, Chelsea e.d. openlijk hun interesse in Reus naar buiten brengen is er niets aan de hand. Doet Bayern het dan begint het huilconcert.

Reus is een wereldtopper en als andere topclubs interesse mogen hebben dan mag Bayern dat toch ook. Dus ik zie het probleem niet. Beckenbauer zegt alleen dat hij zich Reus goed voor kan stellen bij Bayern. Verder is er toch helemaal niets aan de hand. En als je hem kan halen dan moet je het zoals hij zegt ook gewoon proberen. De hele wereld weet inmiddels dat hij die clausule heeft... Dus proberen kan men zeker. Maar het is aan Reus zelf om te bepalen.

En dan lees ik hier no een aantal reacties van BPL en PD liefhebbers. Komen hier hun mond open trekken over Bayern terwijl hun eigen clubs (en andere clubs in hun competitie) ook gewoon spelers van de concurrentie kopen....... Het moet niet gekker worden zou je zeggen.

Over welke speler gaat dit stuk? Oh, Reus.. De speler die na 1 topseizoen met Gladbach waar ze gewoon super hoog eindigden in de competitie gelijk werd gekocht door Dortmund....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren