Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

El Ghazi: 'De Boer zei dat het goed was dat ik een schop kreeg'

Laatste update:

Anwar El Ghazi viel zondag goed in tijdens de uitwedstrijd bij AZ. De aanvaller zorgde met zijn acties constant voor dreiging en maakte ook zijn eerste doelpunt in de Eredivisie, waarmee hij de wedstrijd op slot gooide. Na afloop kreeg hij echter op zijn kop van trainer Frank de Boer.

/

In de slotfase van de wedstrijd daagde El Ghazi een paar tegenstanders uit met een aantal schaarbewegingen. Dat moest hij bekopen met een harde schop. "De Boer zei dat het goed was dat ik een schop kreeg. Ik mag niet meer uitdagen. Het is een les voor de volgende keer", zei El Ghazi voor de camera van de NOS.

Vorige week was de aanvaller tegen Vitesse al goed voor een assist en tegen AZ volgde dus zijn eerste doelpunt in de Eredivisie. " "Fantastisch", zei El Ghazi. "Ik had er nog op geoefend met Kenneth Vermeer. Op de training vlogen ze er ook al in. Het was een mooie goal." Volgende week wacht voor Ajax de topper tegen PSV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha. Goed gezegd van Frank. Uitdagen doe je maar in de kampioenswedstrijd.

17 augustus 2014 om 18:32

De boer moet lekker z'n kop houden, moet het altijd zo saai, lekker acties maken elghazi

17 augustus 2014 om 18:40

Dat zien mensen juist graag, alleen een paar houten gasten niet. Je staat toch al voor, 90e minuut. Waarom niet je publiek nog even vermaken. Istoch leuk, daarvoor kom je ook naar het stadion toch?!

17 augustus 2014 om 18:41

Acties maken prima. Tegenstander vernederen, nee. Wat denkt die snotaap.

17 augustus 2014 om 19:01

Acties maken is niet erg maar uitdagen is gewoon arrogant... Dat wil de Boer niet, hij wil degelijk mooi voetbal waar zeker acties in mogen worden gemaakt mits ze functioneel zijn!

17 augustus 2014 om 19:10

daar komen ze voor naar het stadion? doe het dan lekker in de arenA.

17 augustus 2014 om 19:25

@ slaaf

Vernederen nog wel pfff, wat een onzin om een "schijnbeweging" als vernederend te beschouwen. Bij deze kunnen pana´s dus ook niet meer want het is oh zo vernederend en provocerend. Ik ben wel benieuwd of al die negatievelingen het ook terecht vinden wanneer een Boëtius of een Depay geschopt word wanneer zij een schijnbeweging maken, ik weet eigenlijk al zo goed als zeker dat er dan moord en brand geschreeuwd zal worden dat ze onderuit geschoffeld werden.

17 augustus 2014 om 20:00

Afca-leeds, het was geen schijnbeweging. Hij staat stil te wachten tot z'n tegenstander hapt. Dan kan je een schop verwachten... Het gaat niet om de club waar hij voor voetbalt het gaat om het feit wat hij doet. Maar goed jij denkt dus dat het is omdat hij bij ajax speelt. Sneue gedachte....

17 augustus 2014 om 20:24

Moderator waar ben je? Gewoon even borreltjuh bannen

17 augustus 2014 om 20:42

Sommige dingen mogen blijven staan maar voor grapjes / bijnamen krijg je een van 6 maanden

17 augustus 2014 om 21:41

Was mooi idd. Genoot van de bewegingen

Genoot ook van de schop. Mooie strijd

17 augustus 2014 om 22:56

Wauw wat een niveau. Wat een idioot ben je

18 augustus 2014 om 01:44

Hater

18 augustus 2014 om 03:03

Waarom persee Marokkaantje ???

18 augustus 2014 om 12:01

Vind je dat niet een beetje idioot om te zeggen?

20 augustus 2014 om 00:29

Anti Moslim mag hier, anti Joods niet. Het is een Ajax site he? Dit van mij zal vast en zeker wel verwijderd worden omdat ik gelijk heb en de waarheid mag immers niet gezegd worden. Censuur zal volgen.

20 augustus 2014 om 02:30

@ slaaf

Aangezien hier vaak en zeker als het Ajax betreft ongegeneerd met twee maten gemeten word, vraag ik mij inderdaad af hoe men reageert als het een jongen betrof van 1 van de andere topclubs. Het zou niet voor het eerst zien dat iets van een Ajacied word afgekeurd, terwijl precies of bijna hetzelfde van een andere club speler wel goed gekeurd word.

Ik zie dat jij sinds 2007 lid bent, dan kan jij mij niet vertellen dat jij dat soort ongein nooit hebt meegekregen, het heeft dus helemaal niks met "sneu zijn" te maken. Het is eerder sneu dat iemand die al zolang hier lid is ontkent dat er hier vaak met twee maten gemeten word.

Wat hij deed doen ze zoveel spelers om op dat moment de directe tegenstander op het verkeerde been te zetten en/of het juiste moment te kiezen om een actie te maken. Dit is typisch weer zo´n gevalletje waarin men in Nederland door slaat, tegen woorden is alles "provocerend, vernederend of een gebrek aan respecr" het voetbal in Nederland word steeds "softer" en niets mag meer want alles kan "provocerend" opgevat worden.

Het is ook niet zo gek dat Nederlandse clubs Europees vaak op fysiek en "slimmigheden/sluwheid" makkelijk geklopt worden.

Groot gelijk van De Boer. Dat uitlokken is helemaal nergens voor nodig. Zeker niet als de wedstrijd al beslist is.

17 augustus 2014 om 15:29

Wanneer die het doet als de wedstrijd nog niet beslist is, is het toch fouter? Juist als de wedstrijd al beslist is mag je van mij overschakelen op galleryplay. Qua frivoliteit zijn we de laatste jaren niet echt verwend, dus een dosis branie, bluf en zelfvertrouwen is best welkom. Sinds wanneer zijn schijnbewegingen verboden?

17 augustus 2014 om 15:36

Ik had liever gehad dat hij de bal gewoon had voorgezet, dan stond het 1-4. Dat is meer vernedering dan met je been bewegen.

17 augustus 2014 om 15:38

Precies. Waarom mag dit niet? Het is een tijdje geleden dat we een bluf speler hebben gehad, ik vindt dat wel mooi. Waarom moet het altijd zo netjes en braaf zijn, dit zorgt voor spektakel en ajax mist een paar bluf spelers met scheijt aan de tegenstander.

17 augustus 2014 om 16:09

Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik vind het juist leuk on naar te kijken als een speler een andere speler uitdaagt voor een duel.
Dat dit wordt afgestraft door de Boer is echt belachelijk.

17 augustus 2014 om 16:11

Heel simpel. Een tegenstander raakt wellicht geïrriteerd en blesseert je dan. Totaal onnodig om dat risico te gaan lopen, dus dit soort dingen niet doen is mijn inziens vooral uit eigen bescherming.

17 augustus 2014 om 16:23

@tdk

Je lokt een doodschop uit wat kan resulteren in een blessure.
Dat zou nadelig zijn voor Ajax.
Daarom moet hij ervan leren, want het is inderdaad erg dom als jonge speler in de bloei van je loopbaan om een onnodige blessure op te lopen.
De Boer stelt de speler en Ajax voorop en dat is juist goed om te doen en totaal niet belachelijk.
Ik vraag me af of je hierover hebt nagedacht, ik denk van niet.

17 augustus 2014 om 16:27

Bluffen doe je als je wat heb bewezen. Dit jochie komt net kijken en valt een keer leuk in.

17 augustus 2014 om 16:36

Ik mis juist die tijden dat er acties waren, schijnbewegingen en flair..

17 augustus 2014 om 16:57

Eens ajax leert hun jeugd altijd braaf te spelen daarom hebben we de laatste jaren alleen maar renpaarden aan de buitenkant gehad. De sa is nu ook inneens wat vrijer. Ronaldo had ook geen trainer moeten hebben die had gezegd joh doe maar geen scharen. Maar t moet wel lukken als je het doet.

17 augustus 2014 om 17:02

Helemaal met Ariestoteles eens. Snap niet wat hier zo verkeerd aan is, beetje bluf en lef is toch juist typisch Ajax?

17 augustus 2014 om 22:06

Van mij mag het ook wel,maar de Boer heeft ook wel gelijk. Vergeet ook nooit het hooghouden van Witsche en dat was wel iets meer provocerend

18 augustus 2014 om 11:30

Ja dat was gaaf inderdaad. :D

17 augustus 2014 om 15:36

Ik vond het wel kunnen hoor. Die Gouweleeuw is gewoon een frusti. Wel mooie woorden van El Ghazi. Goed dat ie het zelf ook inziet en het heeft geleerd.

17 augustus 2014 om 16:06

Sloeg ook nergens op. Gelukkig dat ie daarvan leert. Zoiets gebeurd meestal op zo jonge leeftijd en Zlatan doet het nog. Ach ja, je houdt er van ja of nee.

Wat een onzin zeg.. Is toch juist mooi dat deze jongen tenminste een beetje durf toont, is toch wel een beetje verschil met de andere Ajax-spelers die vaak voor een balletje terug/opzij kiezen. Jongens als Ronaldo en Neymar dagen ook constant uit, maar daar hoor je niets van. Als ex-verdediger kon de Boer zich zeker verplaatsen in de situatie dat het vervelend voelt om gedolt te worden, maar vindt het alsnog overdreven gereageerd

17 augustus 2014 om 15:34

Mensen zoals jou reactie getuigd van niet op hoog niveau te hebben gespeeld. Wedstrijd is op slot en dan dit doen? Zoals ik zei: als je hoog hebt gevoetbald of voetbalt dan kan je het misschien begrijpen, misschien nogmaals..

17 augustus 2014 om 15:53

Leg dan ook iets uit in plaats van alleen zeggen dat mensen die op hoog niveau hebben gevoetbald het wel zouden begrijpen...misschien. Wat is het verschil dan als je op hoog niveau hebt gevoetbald? Als ik in de jeugd vroeger zo werd uitgedaagd, kon die speler ook een schop verwachten. Ik snap dat dit bij professionals wat sportiever moet zijn of zo, maar heel veel deed El Ghazi niet verkeerd. Hij pest een beetje en verliest dan ook nog eens de bal. Eigen schuld dikke bult, maar daarna hoeft Gouweleeuw niet zo kinderachtig nog een keer hem aan te pakken om vervolgens te gaan matten. Dat ligt eerder aan Gouweleeuw dan aan El Ghazi hoor.

17 augustus 2014 om 16:03

De grap is als Neymar dit doet op de Braziliaanse velden, dan is dat de nieuwe dit en de nieuwe dat, een balvirtuoos en genie.. men komt dan superlatieven te kort. Als een talent op de Nederlandse velden met een beetje frivoliteit komt, vinden wij het goed dat hij een schop heeft gekregen. Allemaal subjectief gelul.

17 augustus 2014 om 16:13

Dus jij hebt je carriere bij Real Madrid afgesloten en snapt t allemaal?

Beetje bluf en branie is prachtig om naar te kijken. Maar dat snap je alleen als je op een heel laag niveau hebt gespeeld.


17 augustus 2014 om 16:38

Jonge als je hoog heb gespeeld, heb je altijd geleerd: uitdagen is schop verwachten en dat maakte de boer duidelijk, dat snap je toch wel?

Ik heb absoluut niks tegen goochelen of acties, integendeel! Maar er is een verschil tussen een actie maken en zorgen dat het nuttig is, door te passeren of passen of wat dan ook. Maar uitdagen? Tja nergens maar dan nergens voor nodig. Mensen die neymar zeggen, kijk zelf maar hoeveel kritiek hij had erover en schoppen. Zo begon hij te duiken..denk toch eens na en dqt bedoel ik met misschien..

17 augustus 2014 om 17:01

Haha wat versta je onder hoog voetballen dan?!

17 augustus 2014 om 17:51

Haha jij claimt dat je alleen op hoog niveau een schop krijgt als je uitdaagt? Bij een willekeurig 5de elftal breken ze allebei je benen...

17 augustus 2014 om 21:00

Des te lager het niveau des te harder de doodschop Op hoger niveau zijn spelers wat softer over het algemeen. Ik ontvang liever een schop van Gouweleeuw dan van een gefrustreerde 30'er met een kutbaan en een dikke vrouw.

17 augustus 2014 om 15:35

Helemaal mee eens. De eredivisie en Ajax helemaal kan wel wat spelers met bravoure gebruiken. Met alleen maar brave schooljongetjes kom je er ook niet.

Zo lang El Ghazi zelf wel zijn kop erbij houdt is het niet erg, dan moet je als tegenstander dat ook doen en anders leg je het gewoon af

17 augustus 2014 om 15:51

Het probleem was dat hij schijnbewegingen maakte die negens op sloegen. En vervolgens toen hij wat nuttigs wilde gaan doen hij de bal verspeeld

17 augustus 2014 om 16:10

Dit is toch geen durf?
Mensen uitdagen is geen durf lijkt me. Het is ook onnodig. Als hij met een dubbele schaar nou iemand voorbij loopt....dat is pas prijswaardig. Niet steeds stapje naar achter en dan vervolgens neits doen met de bal.

Frank is een verdediger geweest en die weet dat je zelfde dingen niet moet doen. Dan krijg je gewoon een trap. De scheids voelde dit ook goed aan.

17 augustus 2014 om 17:36

Mede doordat de Boer verdediger is geweest reageert hij zo, want het naarste gevoel als verdediger is het moment dat je tegenstander je belachelijk wilt maken. Ik denk dat een coach die vroeger aanvaller was op een andere manier had gereageerd en het eventueel wel op prijs kon stellen

17 augustus 2014 om 17:41

Inderdaad, bovendien had een soortgelijke schijnbeweging effect bij de 1-3. Hij wou een actie buitenom maken en gouweleeuw had geel verdiend.

Deels waar het is niet netjes, maar ik vind het ook wel mooi het hoort ook een beetje bij Ajax. Lef onbevangen en arrogant. Daarom zijn we gehaat in heel Nederland. Buiten dat, wat je ook van deze actie vind, deze jongen komt er wel... eindelijk weer gevaar vanaf de zijkant!!!

Dus als iemand schijnbewegingen maakt moet die maar een rotschop krijgen? Wat een idiote redenering,

17 augustus 2014 om 16:03

Nee, als je idiote bewegingen gaat maken die totaal geen nut hebben in de 90e minuut terwijl je 3-1 voorstaat moet je een rotschop krijgen. El Ghazi verdiende een schop, laat dit een les zijn.

17 augustus 2014 om 16:12

Niemand verdiend een schop, anders waren ze wel toegestaan in spelregels.

17 augustus 2014 om 16:46

Onzin man. Dus als hij zijn scheenbeen had gebroken was het verdiend? Getuigde van weinig respect van die az speler

17 augustus 2014 om 17:09

Het feit dat el gazi hem uitdaagde dat is weinig respect. Ik mis de tijd dat het normaal was om zulke dingen af te leren. Even weer terug op de plaats zetten.

17 augustus 2014 om 16:03

Het waren nutteloze schijnbewegingen

17 augustus 2014 om 16:17

En dan nog, dan is het toch geen vergoeding om iemand te schoppen? Zou wat zijn.

17 augustus 2014 om 16:14

Nee, maar je loopt wel het risico dat een verdediger die keuze maakt en in dat soort situaties moet je gewoon niet komen. Ook al is het niet goed te praten, aan die wetenschap heb je niets als je er door iemand een aantal weken geleden wordt uitgetrapt omdat je zondig nog even een paar trucjes wilde doen.

18 augustus 2014 om 13:14

Die Ajacied die hooghield enkele jaren terug, die heeft ook een lading kritiek over zich gekregen.

Ik snap niet waarom men zich moet intogen, als ze duidelijk het spelletje domineren en voor de entertainment waarde gaan(mits men ruim voorstaat), lekker publiek laten genieten Je betaald toch niet voor niks een kaartje in het stadion :P

Ik vind het overdreven maar goed, Frank is degene die de lijnen uitzet. Een beetje uitdagen moet kunnen in mijn optiek, een vleugelaanvaller moet zijn back gek maken op alle manieren die toegestaan zijn in de regels.

17 augustus 2014 om 15:35

Vergeet vooral Wijnaldum niet

En er ging iets mis waardoor ik op de verkeerde reageer, sorry :P

17 augustus 2014 om 15:39

Juist, dat heb je goed gezegd. Vind ik ook! Uitdagen is niet het maken van een overtreding. Een echte sportman doet al het mogelijke, binnen de regels, om te winnen. Een gele kaart uitlokken hoort daar gewoon bij....

17 augustus 2014 om 16:13

Een flinke schop krijgen met kans op een blessure is dan vaak het gevolg voor dit soort gastjes, en terecht

Goed om te lezen! Leuke voetballer om naar te kijken maar dit soort geintjes horen er niet bij. Hoewel een tegenstander eigenlijk verstandiger moet zijn en er niet op in hoort te gaan moet El Ghazi niet zo dom zijn om uit te dagen. Schiet er niks mee op en loopt alleen het risico dat je een blessure oploopt na een schop of iets dergelijks.

Haha mooi van de boer. Verder is die el ghazi gewoon een goede kerel hoor.

Goed van De Boer. Je kon erop wachten dat ie een schop zou krijgen, nu viel het nog wel mee. De volgende keer heb je misschien wel iemand anders tegenover je die je écht goed raakt.

17 augustus 2014 om 15:33

Hij zal het waarschijnlijk niet kunnen laten, als zijn gedrag goed was geweest was hij waarschijnlijk ook niet bij Feyenoord weggestuurd.

17 augustus 2014 om 16:11

Feyenoord?? Hij komt van Sparta R' dam over hoor haha

17 augustus 2014 om 17:25

ccopers, Anwar heeft wel degelijk bij Feyenoord gespeeld in de jeugdopleiding. Hij is weggestuurd om slecht gedrag.

17 augustus 2014 om 19:44

Kijk het dan eerst nog even na voordat je zo'n reactie geeft, anders kom je een beetje dom over

Mag niet meer uitdagen? Komop joh, dat is juist mooi om te zien, het kan tegen je werken, maar als je zulke dingen gaat verbieden, haal je het aanvallend en attractief voetbal er dus uit. Iets wat ze volgens mij dus wilden laten zien dit jaar. Natuurlijk moet je je momenten kiezen, maar volgens mij was het wel een goed moment, de wedstrijd was al gespeeld eigenlijk.

Blijf lekker jezelf Anwar, dol alles wat los en vast zit.

Die schop had ook niet uitgedeeld mogen worden.. Onprofessioneel al zeg ik het zelf.

Van mij mag El Ghazi uitdagen, ik vind het niet erg. Je kan dan een schop krijgen, maar dat hoort dan bestraft te worden. De Boer wil het liefste jongetje van de klas zijn. Nergens voor nodig.

Klasse van Frank wederom. Scoor je zo'n goal, neem je het risico om serieus geblesseerd te raken door arrogante trucjes die na 2 halve wedstrijden ECHT misplaatst zijn. Daarna nog een schwalbe waarna er werd gevochten met kans op schorsingen voor volgende week Met deze instelling en hersenen heb je nog veel te leren en ga je er ZELFS met zijn voetbaltalent NOOIT komen. Fijn voor hem dat hij Frank als coach heeft!

17 augustus 2014 om 15:35

Dat er gevochten wordt was niet de schuld van Ajax. Dat waren gefrustreerde AZ spelers. Als ze zelf voor zouden staan in de laatste minuten zouden ze ook makkelijk gaan liggen. Sterker nog dat heb ik ze al erg vaak zien doen.

17 augustus 2014 om 17:44

Bij de 1-3 volgende keer ook maar geen schijnbeweging maken dan en missen, nee ik vind dit idioot, we missen degelijke spelers juist want hij gebruikt het nog functioneel ook. Kijk de 1-3 maar terug.

Jammer maar misschien ergens wel goed dat hij op zijn flikker krijgt, voor mij had het niet gehoeven ik vind het allemaal wel meevallen. Hoop dat hij gewoon zijn branie houdt en dat hij niet straks alles terug gaat spelen maar gewoon zijn acties blijft maken, heerlijke speler!

Mooi ventje die El Ghazi. Ik hoop dat hij zo door gaat. Uitstekende voorbereiding en dito wedstrijd. Ook Kishna is een lekker voetballertje. Ajax speelde een uitstekende wedstrijd hopelijk trekken ze deze lijn door dan kunnen ze volgende wedstrijd belangrijke punten pakken.

Volgens mij viel die schop uiteindelijk nogal mee. Gouweleeuw raakte meer bal dan speler. El Ghazi bleef daarna wel liggen, maar er was niet veel aan de hand

De overgang van het juniorenvoetbal naar de harde wereld van het echte werk, komt met vallen en opstaan. In de grote-mensenwereld wordt het niet op prijs gesteld dat je na twee goede acties in twee wedstrijden je collega's gaat uitdagen. Het resultaat is een trap voor je poten.
Lesje geleerd, nog vele lesjes te gaan en hopelijk wordt deze jongen uiteindelijk een voetballer waar we allemaal van gaan houden.

17 augustus 2014 om 16:11

Het punt is, El Ghazi doet iets fout (krijgt een schop en krijgt een preek) en Gouweleeuw doet veel meer fout (maar krijgt geen rood en krijgt geen preek.. eerder een rechtvaardiging/begrip voor zijn schop). Dit moet niet gekker worden..

17 augustus 2014 om 16:19

Nee dat is niet het punt. De Boer is gewoon realistisch en beseft dat een verdediger zich kan laten verleiden tot het uitdelen van een rotschop. Dan is dat totaal niet goed te praten, maar aan die wetenschap heb je niets als je geblesseerd raakt. Dit is misschien leuk, maar om die reden ook onprofessioneel. Aan het einde van de rit gaat het gewoon om de knikkers.

17 augustus 2014 om 16:40

Ik snap de opmerking wel, alleen een Neymar werd hier aanbeden toen hij nog in Brazilie speelde. Waarom? Hij speelde met flair.. durfde acties te doen en tegenstanders uit te dagen. Een buitenspeler moet dit kunnen doen.. dit is namelijk zijn kracht. Een verdediger niet, hij moet sober spelen.

Ik vind het voor de rest belachelijk dat De Boer niet nog even uithaalt naar Gouweleeuw. Guardiola en Mourinho beschermen hun speelse spelers door over zulke situatie een opmerking te maken. Dat hij Enwar aanspreekt is goed, maar hij moet ook Gouweleeuw en de scheids nog even ervan langs geven..

17 augustus 2014 om 22:03

Ik denk dat je alleen energie moet steken un zaken die je zelf in de hand hebt (je eigen spelers) en dat het zinloos is om over anderen te spreken, omdat er dan altijd weer de volgende zal zijn. Ik snap je opmerking, maar ik denk dat de Boer gewoon supernuchter aankijkt tegen dit soort dingen en daar kan ik me wel in vinden.

18 augustus 2014 om 13:48

@deuce
Het is ook goed dat De Boer dit binnenkamers zegt. Alleen voor de camera mag hij wel uithalen naar spelers die dus dat speelse hardhandig uit de Nederlandse velden willen slaan. Ik zie graag een speler die dingen probeert/forceert/uitdaagt, niet om te vernederen.. maar zo een speler kan alleen groeien, als hij dit soort dingen blijft proberen. Hij moet fouten maken met zijn passeerbewegingen zodat hij leert welke bewegingen meer functioneel zijn op het hoogste niveau en welke meer onnodig. Als hij een soort van 'preekje' krijgt voor zijn onderzoek is dat niet fair.

Ik meen dat een aanvaller / flankspeler een heel andere mentaliteit/psychologie moet hebben om te kunnen excelleren. Hij moet grillig zijn, onvoorspelbaar, ondeugend (in de goede zin van het woord), experimenteel enz.. een verdediger, een controleur en een keeper, die moeten vooral degelijk zijn. Zij mogen bijna geen fouten maken. Maar een aanvaller, die moet dit doen..

Ik hoop alleen dat deze psychologie niet de spelvreugde bij zo een jongen eruit haalt. Anders krijgen we allemaal spelers die niemand durven te passeren.. Maar ik begrijp jou ook.

Vind dit nergens op slaan, hoop niet dat de Boer hem omturnd tot zo een ultra brave voetballer, uitlokken/dagen hoort bij een winger, wat verheug ik me op de balletjes breed over een paar weken van hem. De Boer kijkt zeker ook nooit naar Neymar, Januzaj, Ronaldo, Ribery.

17 augustus 2014 om 15:40

Ronaldo is niet meer de Ronaldo die bij Manu zijn tegenstanders gek tikte. Die is veel zakelijker gaan spelen en daarmee tegelijk ook meer goals gaan maken. Toeval? Maar ik vind ook dat een speler niet teveel omgeturnd moet worden. Laat die Ghazi maar lekker zijn tegenstanders dollen. Het publiek wil ook wat.

17 augustus 2014 om 15:45

Dat hij meer goals maakt, maakt hem niet direct de betere voetballer. Bij Ronaldo werd hij anders gewoon gouden bal winnaar (ook bij Real hoor). Velen zien R9 als een betere speler dan Cr7, terwijl CR7 volgens mij meer scoort, R9 had ook dat frivole/durf/lef/skill in zich, dat moet je niet uit jongens gaan halen anders krijg je bijvoorbeeld ook spelers zoals Anderson.

17 augustus 2014 om 16:01

Vind ik ook.....dat suffe gedoe altijd. Wij weten niet wat er allemaal in t veld gebeurt. Waarschijnlijk heeft hij genoeg opmerkingen, kleine tikjes gekregen....dan pak je iemand terug! Zo gaat dat!

Irritant mannetje zorgt dat het gehele veld elkaar aanvliegt. Met dat aanstellerige gejank.

Hij blesseert toch niemand, hoezo niet uitdagen met de bal? Laat nou die jongen lekker zn ding doen man.

Haha was niet moeilijk te raden de reactie van de Boer. Goed dat hij dat op deze manier duidelijk maakt. El Ghazi heeft zijn lesje wel geleerd verwacht ik. Mag van mij trouwens volgende week wel starten tegen Psv. Kishna heeft het vooralsnog moeilijk, El Ghazi daarentegen speelt nog lekker onbevangen en gaat veel meer dreiging vanuit, durft zijn acties te maken, geeft lekkere voorzetten en natuurlijk een fantastisch doelpunt. Tot dusver zeer te spreken over deze jongen, maar ik blijf verder voorzichtig met voorspellingen. Laat deze jongen zichzelf eerst maar eens in alle rust doorontwikkelen de komende seizoenen en zichzelf in de basis spelen.

Ik ben fan van Franks werkwijze, maar is dit niet de manier waarop buitenspelers hun flair en streken verliezen? Fischer werd steeds minder frivool, bij Kishna kwam het al na een paar wedstrijden en nu wordt El Ghazi op het matje geroepen. Hoort dit niet een beetje bij het frivole spel van een buitenspeler? Een Neymar of Ronaldo doen dit soort acties ook wel eens. Naar mijn mening hoort dat er een beetje bij. Dat hij vervolgens een schop(je) krijgt is dan terecht hoor, dat had ik ook gedaan als verdediger. Ik vind dat juist één van de charmes van voetbal. Aanvallers dagen verdedigers uit met trucjes en acties, verdedigers laten weten door middel van schopjes en beuken weten dat er niet met ze valt te sollen. Althans dat is mijn mening.

17 augustus 2014 om 15:56

Ik heb het idee dat hij een heel hard criteria heeft voor buitenspelers van wanneer ze wel en niet acties kunnen maken. In het begin is dat moeilijk voor de spelers, maar wanneer ze eraan gewend zijn, komen ze op een heel hoog niveau.

Volgens mij stelt De Boer eigenlijk aan alle posities keiharde eisen. Het is ook daarom dat afgezien van Vertonghen niemand écht heeft uitgeblonken onder hem. Eriksen heeft afgezien van zijn laatste paar wedstrijden ook nooit écht uitgeblonken. Iedereen zeek hem af dat hij nauwelijks wat deed en dat hij veel te lui was af en toe enz.. Vertonghen speelde het laatste seizoen ijzersterk op een constant niveau, Eriksen liet het vaak alleen in momenten zien. Over hele wedstrijden was hij nooit zo nadrukkelijk aanwezig.

17 augustus 2014 om 17:30

Lennon

Laatste seizoen van Eriksen, was hij wel net zo bepalend en belangrijk als Vertonghen. Hij begon ook echt veel te scoren, maar werd toen helaas gekocht door jou engelse cluppie.

17 augustus 2014 om 16:10

Klopt Superpeet, maar het hoort er ook bij dat je trainer je daarvoor een reprimande geeft.

Frank zal zeer tevreden zijn met het geweldige doelpunt van el Ghazi, heeft het in zich om een hele grote voetballer te worden.

Als hij aan de bal is gebeurd er wel wat, dat niet iedere actie lukt is niet erg.

Leuk om naar te kijken.

Ik vind dit toch altijd zo'n onzin. Een wedstrijd hoeft toch niet 1 lange klinische zit van zetten te worden? Ik zie juist graag dat de ene na de andere tot het bot vernedert wordt. Daag ze maar uit. Laat ze maar gefrustreerd schoppen. Poorten die hap. Zoveel mogelijk.

Enige wat je niet moet doen vind ik is makkelijk vallen, kaarten proberen aan te naaien en natuurlijk doelbewust iemand de wedstrijd uit proberen te trappen maar dat spreekt voor zich.

Oh ja, waar ik echt een mega bloedhekel aan heb is dat juichen met je duim in je mond. Arrggh als iemand dat doet dan hoop ik echt dat die in 2en wordt geschopt tijdens de wedstrijd.

Vind dat El Ghazi nu al meer indruk heeft weten te maken dan "supertalent" Kishna.

Ik vind het juist leuk als hij acties maakt. De Boer wil geloof ik wel dat buitenspelers acties maken, maar hij is er denk ik heel strikt mee met wanneer het wel en niet kan. Het is voor buitenspelers daarom heel moeilijk om hun kunnen te laten zien bij Ajax. Dit brengt als voordeel dat áls de buitenspelers door hebben wanneer het wel en niet kan, ze de pannen van het dak gaan spelen. Je maakt de selectie van geschikte buitenspelers er dan wel heel krap door.

Dit is de zoveelste keer.... ik wil de Boer niet tekort doen maar hij moet zijn buitenspelers eens wat meer de ruimte geven...
-
Sana kwam. Leuke acties in eerste wedstrijden. Mocht niet meer van de Boer. Nooit meer iets van vernomen.
-
Bojan tegen Roda thuis vorig jaar. Frivool en leuke acties. De Boer vond dat hij meer moest passen en niet steeds voor de actie moest gaan....hele seizoen matig.
-
Kishna leuke acties thuis tegen AZ. Dit seizoen nog vrij weinig gedurfd.
-
El Ghazi......nu al kritiek...ik hou mijn hart vast.

Terecht van die schop. Gewoon dom, eigenlijk iets van spelbederf en onrespectvol naar de tegenstander toe.

Nu zal ik wel allemaal boze reacties krijgen van Ajacieden die het geweldig vinden om een tegenstander uit te dagen enzo. Be my gast

17 augustus 2014 om 17:47

@holland,
Dan ook nooit meer een panna?zet je een speler ook mee voor jan joker.of is dat wel respectvol?

Uitdagen? was het ook niet meer van tijdrekken in de blessuretijd.

El-Ghazi mag doen wat hij wilt..zolang die maar goed blijft spelen.

Jong, gretig en onervaren...
Lukoki ging hem voor...

Goed om dit soort zaken direct de kop in te drukken..

17 augustus 2014 om 16:40

Lukoki is niet eens te vergelijken met deze jongen! Daar waar Lukoki het moet hebben van zijn snelheid heeft deze jongen een fantastische techniek, overzicht en schot. Op alle fronten zes stappen voor spelers zoals als Lukoki en De Sa.

17 augustus 2014 om 16:47

Waar gaat dit artikel over?
Juist, over dat El Ghazi die zijn tegenstander onnodig dolt...

Lukoki destijds bij de Cler?

De enige speler die ik nou echt goed vond vandaag was El Ghazi.
Misschien dat dit correct was van Frank de Boer om te zeggen, maar ik vind dat de Amsterdamse bluf gewoon weer mag.
En vraag mij of hij het persoonlijk tegen hem heeft gezegd of voor de Foxsports camera.

De o zo nuchtere Frank de boer, wat een heerlijk lekker nuchter joch.. maar niet heus... Bullshit geen schaar mogen doen. Niet uitdagen als vleugelaanvaller? Is maar goed dat de boer verdediger was. Deze piemeltjes nemen alles aan van die kerel. Dat je als talent dit zo naïef voor de camera's zegt dan snap je niet dat de beste man je plezier uit je spel haalt, maar ja alles voor die basisplek en contract

Hahaha allemaal haten hier! Anwar wordt een grote, vandaag ook weer fantastisch gespeeld. In potentie de beste vleugelaanvaller van de Eredivisie.

17 augustus 2014 om 16:52

fysiek komt hij nog tekort , je kan wel zien dat hij klasse heeft,maar dat dachten we ook over bakkali.

17 augustus 2014 om 17:35

@narsing, Bakkali heeft ook klasse. Het komt er alleen niet altijd uit, wat ook wel begrijpelijk is als je naar z'n leeftijd kijkt.

17 augustus 2014 om 18:51

@ Gulio

Precies, het is ook te lachwekkend voor woorden dat schijnbewegingen nu opeens als "not done" beschouwt worden. Wedden dat de meesten die een "schijnbeweging" nu schandalig vinden hier moord en brand zullen schreeuwen wanneer de welbekende talenten uit Eindhoven en Rotterdam een schop krijgen omdat ze een schijnbeweging maakte.

20 augustus 2014 om 00:34

Als je een goede verdediger ben kijk je naar de bal en trap je niet in schijnbewegingen.

20 augustus 2014 om 00:35

trouwens het best passeer je door te kijken op welk been je tegenstander staat dan kun je er daar langs.

20 augustus 2014 om 02:19

@ 888ruben888

Precies, ze vragen ze er af en toe ook zelf om als ze staan te slapen hehehe

Als zo'n jochie, die twee wedstrijden heeft gevoetbald, gaat lopen uitdagen dan verdient hij een doodschop. Uitstekende coaching van Frank de Boer om hem daarop te wijzen. Vroeger toen ajax nog ajax was had je types als als Krol, Neeskens, Suurbier en Lerby die dit soort over het paard getilde jochies bij de training over de hekken schopten. Nu moest Gouweleeuw het maar doen.

17 augustus 2014 om 17:56

Hoezo verdient een jongen een rotschop wanneer hij zelfvertrouwen toont? Bluf toont? Onbevangenheid? Het is triester dat een paar scharen en schijnbewegingen zorgen voor een rotschop. Wie is er dan belachelijk bezig?

Hij doet het erg leuk momenteel en daar hoort dit ook bij, zelfvertrouwen om zulke acties te maken. Vind het juist klasse dat hij niet denkt aan het 'sportieve' aspect. Want je mag toch best rucjes uithalen als jij dat kan als voetballer? Zoals een verdediger ook een goede tackle op de bal mag zetten omdat hij dat kan als voetballer.

Wat een onzin zeg, nu vallen "schijnbewegingen" ook al onder het provoceren, zoals wel vaker in Nederland schiet het weer eens behoorlijk door. Ben wel benieuwd hoe velen reageren wanneer Depay of een Boëtius een schop krijgen omdat ze een schijnbeweging maken, moet je eens opletten hoe schandalig velen het dan wel niet vinden dat er schop word uitgedeeld.

Wat een heerlijk spelertje is dat zeg, eindelijk weer eens een speler met Amsterdamse branie. Als hij aan de bal is begint mijn hart al een stukje sneller te kloppen in de hoop dat er iets gaat gebeuren in plaats van dat slome tikkie breed en tikkie terug.

ik snap de boer wel ik ben zelf verdediger geweest en nee niet op een hoog niveau maar passeer je me heb ik pech maar ga je uitdagen trap ik je echt doormidden

17 augustus 2014 om 20:28

Kreeg je dan soms ook een dreun op je hoofd?

18 augustus 2014 om 00:57

nee nog nooit

Gaan ze nu al meteen die marokkaan een lesje leren? De Boer moet gewoon zijn mond dichthouden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren