Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Boze Velthuizen: ‘Hij heeft het nooit kunnen zien, hij gokt gewoon’

Laatste update:

Vitesse verspeelde zaterdag in de slotfase van de competitiewedstrijd tegen SC Cambuur (2-2) dure punten. Piet Velthuizen verzekert dat de hoekschop, waaruit de bezoekers de gelijkmaker maakten, onterecht was. De doelman snapt niet wat de grensrechter bezielde.

“Ik denk dat de grensrechter het nooit heeft kunnen zien. Ik stond ervoor”, reageerde Velthuizen in gesprek met FOX Sports op de situatie dat hij de bal naar eigen zeggen binnen de lijnen houdt. “Hij gokt gewoon.” Ook na het bekijken van de beelden blijft de doelman bij zijn standpunt. “De bal was niet over de lijn. Dit is cruciaal, want het kost ons punten.”

Scheidsrechter Eric Braamhaar kon het bezoekje van Velthuizen niet waarderen. De keeper kreeg een gele kaart voor de manier waarop hij verhaal ging halen. “Dat neem ik op de koop toe. Dat is dan maar zo. Ik ben sportman, ik wil winnen. Dit is pijnlijk en frustrerend.”

Vitesse verdiende een overwinning

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij was die er wel over hoor pietje
Jammer want had meer ingezeten als ze de kansen hadden benut
En idd bij piet twijfel je zowiezo
hield me hart vast toen die in de eerste minuten weer begon uit te kappen haha

17 augustus 2014 om 09:20

Tsjah, wel of niet over de lijn, met de intelligentie van Piet heb je zowiezo altijd twijfels.

17 augustus 2014 om 09:36

Haha blijft leuk. Denigrerend over iemands iq doen en dan sowieso niet kunnen spellen.

Opzich zit er wat in zijn punt over het wel of niet kunnen zien, maar net als Umberto zag ik 'm er toch wel overheen gaan.

17 augustus 2014 om 10:32

Klopt, Piet liegt inderdaad. Dat kun je zien aan de manier waarop hij de reactie geeft na afloop van de wedstrijd. Uiteraard begrijp ik dat het een zuur moment is. Ja op sommige momenten had Vitesse het betere van het spel, en op basis van het veldoverwicht zou je kunnen zeggen dat zij het meeste recht hadden op de overwinning, maar aan de andere kant ook weer niet. Zo geweldig was het nou allemaal ook weer niet wat Vitesse liet zien. Gelijkspel is gezien de hele wedstrijd wel prima.

Hier heeft Velthuizen gelijk! Beste man heeft het nooit kunnen waarnemen! Al denk ik zelf dat de bal wel helemaal over de lijn was. Maar de scheidsrechter en de grensrechter hebben het nooit kunnen zien. Het word tijd voor video beelden!

17 augustus 2014 om 09:46

Tijdens een wedstrijd zijn er zoveel situaties die je niet helemaal kunt beoordelen omdat je geen perfect zicht op. Bijvoorbeeld bij buitenspel beslissingen. Dan zal je toch een beslissing moeten nemen op basis van wat je wel ziet en inzicht. Videobeelden moeten er inderdaad komen, maar de voetbal wereld kennende duurt dat nog minimaal 5 jaar.

Verder moet piet niet zo zeuren. Een corner wil niet zeggen dat je automatisch een goal tegen krijgt en daarvoor had Vitesse al lang de 3-1 moeten maken. Piet moet genieten van de wedstrijden die hij nog speelt want als Vitesse echt kampioen wil worden dan kun je niet met hem in het doel spelen

17 augustus 2014 om 09:46

Neen, liever geen videobeelden.

Voetbal is geen gridiron football, waar de wedstrijd om de haverklap toch al stil ligt.

Je zou de flow uit de wedstrijd halen en ze zouden 5 uur duren (indien je de wedstrijdtijd stil zet).

Bovendien kan je het op beelden ook niet altijd zien.

Komt nog eens bij, dat zeuren op de scheidsrechter achteraf bij de sport hoort. Haal dat zéér leuk element weg en het voetbal verliest gelijk de helft van zijn charmes.

17 augustus 2014 om 10:05

Wel eens hockey wedstriid gezien. Das sneller dan menig potje voetbal. Daarnaast als je maar 2x gebruik mag maken van de video ref ligt het niet zo vaak stil..

17 augustus 2014 om 10:10

Dat is zo, maar ook hockey ligt relatief veel stil.

Maar met die beperking van 2x, zou ik dan weer wel kunnen leven.

17 augustus 2014 om 10:24

Hockey ligt relatief praktisch nooit stil. Sinds je een vrije bal voor jezelf mag nemen al helemaal niet. Alleen voor de videoref wordt het spel wel eens stil gelegd, kost ongeveer even lang als de gemiddelde vrije trap bij voetbal.

17 augustus 2014 om 10:33

Ik heb de samenvatting gezien van de wedstrijd en ik heb zeker drie discutabele beslissingen gezien. Wel gegeven penalty, niet gegeven penalty door duwen van van Duinen en die wel of geen corner. Als er bijvoorbeeld drie mensen ieder voor een zitten, meteen het beeld zouden kunnen herhalen is er geen geen probleem. Zeggen er twee van de drie of alle drie penalty dan is het een penalty.

Met buitenspel lijkt het mij ook niet zo ingewikkeld. Gewoon altijd door laten spelen. Zoiets kan je binnen 10 seconden zien op een beeldscherm. Zodra het toch buitenspel is fluit de scheids voor een vrije trap voor een verdedigend team. Het aanvallende team hoeft ook niet te klagen omdat het sowieso buitenspel was.

Dit zijn gewoon kleine ideeën van mij en als ik dit al kan verzinnen dan kunnen specialisten zeker wel iets verzinnen wat het spel niet bederft en toch fair is.

17 augustus 2014 om 10:36

Precies. Ze zouden de regels van hockey of tennis moeten gebruiken. 1 keer per helft inzetten.

Overigens zou ik het in de toekomst ook de moeite waard vinden om te testen met zuivere speeltijd. Dan ban je dat vervelende tijdrekken en overbodig op de grond liggen meteen uit. Moet je alleen nog bereken hoelang een wedstrijd dan zou moeten duren. Ik denk iets van 60

17 augustus 2014 om 10:50

Als de spelers eens zouden stoppen met zichzelf aan liggen stellen alsof ze dood aan het gaan zijn na een duwtje zou het spel er ook een stuk sneller (en sportiever) op worden.
Video beoordeling hoeft geen tijdverlies te betekenen als je iemand permanent op video mee laat kijken. Die kan dan meteen in actie komen bij twijfelgevallen.

Piet snapt het wel vaker niet maar één ding is zeker hij kost Vitesse enorm veel punten, hij is sinds dat hij begon met keepen gewoon niet beter geworden en zelfs sinds hij terug is gekomen uit Spanje gewoon minder !

Zag in het begin nog wel mogelijkheden dat hij bij een Feyenoord op doel kwam te staan in de toekomst maar hij is eigenlijk niet eens goed genoeg voor Vitesse, het is dat het een club jongen is want anders was het denk ik al einde oefening geweest.

Tijd voor Room, maakte een sterke indruk destijds bij Go Ahead.

17 augustus 2014 om 09:38

Ik schat Vitesse tegenwoordig hoger in dan Feyenoord. Na de leegloop van Feyenoord helemaal.
En tja, Piet Velthuizen.. Zou er bij Chelsea geen betere rondlopen? Heb gehoord dat ene Cech wisselspeler word, prima keeper voor Vitesse!

17 augustus 2014 om 09:46

Sterke indruk? Nou dat valt wel mee. Room heeft ons ook punten gekost. Room is een goede lijnkeeper. Maar zijn spelhervattingen zijn dramatisch, hij kan niet trappen en opbouwen. En met hoge ballen kwam hij nooit zijn doel uit.

Vreemd, je hoort hem niet zeggen "Cambuur had in de situatie daarvoor eigenlijk een corner moeten hebben, de bal van Bartho ging via mij over de achterlijn" Selectieve verontwaardiging.

17 augustus 2014 om 09:31

Nrvier.... Helemaal mee eens. Erg vreemd dat niemand hierover sprak of tijdens de wedstrijd Barto bij stond in zijn protest. Hij doet alle moeite om die bal nog binnen te houden nadat Piet deze toucheert, wanneer deze val volgens de grens achter is dan is het nooit een doeltrap maar een corner!

Misschien dat de assistent niet twee keer dezelfde fout wilde maken en daarom het voordeel van de twijfel gunde aan Scc.

Hoe dan ook....wordt een beetje gek inmiddels van de schreeuwende het-ligt-altijd-aan-een-ander-Piet!

Niet zo sikkeneuren Piet. Zou je sieren als je de aanleidung van het puntenverlies wat meer bij Vitesse zou zoeken.

Ik snap je woede Pietje, maar het lijkt me raadzamer dat jullie de hand in eigen boezem steken. Als jullie gewoon je kansen hadden benut door even iets extra aan te zetten en feller hadden verdedigd dan was die overwinning gewoon over de streep getrokken.

17 augustus 2014 om 12:55

Nu noem jij 2 punten op die wij totaal niet beheersen!
Scoren en verdedigen. 2 cruciale onderdelen in t voetbal.

Bosz traint lekker op balbezit. Maar daar win je de punten niet mee!

Tsja moet je maar beter spelen Piet. Dit soort zaken roep je over jezelf af als je slecht speelt. Gelijkspel was nog verdiend ook. Verbaasde me helemaal niks dat Cambuur nog scoorde dus onverdiend was het niet.

17 augustus 2014 om 09:47

Nee het was niet best maar wat liet Cambuur zien? Die werkte hard maar voetballend was het zwak. Schiet je er 1 in, en die kansen waren er hoor je niemand.

Daar gaat fout bij ons, we verprutsen te veel kansen. Waardoor het een wedstrijd blijf en wij de deksel op de neus krijgen. Ik vond gelijkspel niet verdiend. Maar wel een logisch vervolg als je het zelf niet afmaak

Ik denk dat hij net over de lijn was, maar weet het natuurlijk niet helemaal zeker. Velthuizen verspilde energie aan reageren op deze beslissing. Hij kon zich beter concentreren op de bal tegenhouden, samen met zijn defensie.
Overigens: Vitesse maakte dezelfde fout als vorige week Cambuur tegen Twente. Niet energiek doordrukken en op het laatste moment een goal tegen krijgen. Misplaatste hoogmoed dat je als een Italiaanse topclub met 1 doelpunt verschil even kunt gaan winnen? In ieder geval niet slim.

17 augustus 2014 om 09:57

Maak Vitesse de 3-1, en die kansen waren er, is het gewoon afgelopen. En hoor je niemand. Vitesse was niet best maar was wel degene die nog kansen creeerde in de 2de helft. Wat heeft Cambuur laten zien de 2de helft op de goal na?

Piet moet naar zichzelf kijken. Net als de rest en vooral Bosz. Als je ziet dat je team moeilijk tot scoren komt, Vako totaal niet in de wedstrijd zit, dan breng je een echte spits, en niet pas in de 90ste minuut. (liever nog: begin gewoon met een spits)

Ochbeche schoot hem overigens heerlijk in het dak over Veldhuizen heen.

Nou Piet Zonnebank, ik denk niet dat je armen 2 meter lang zijnn. Gewoon een kerel wezen en toegeven. Maar ja dat gaat misschien ten koste van je plaats onder de lat.

Als jij in een thuiswedstrijd tegen Cambuur, Piet niet 10 minuten tijd loopt te rekken, hadden we nog genoeg tijd gehad om aan te vallen. Droeftoeter die Piet.

Zelfs als de bal niet over de lijn was, dan is dat nog geen reden om zo te keer te gaan.

Het is niet omdat je een sportman bent die wil winnen dat je je maar moet gedragen als een Neanderthaler.

Of hij er nou overheen was op niet, geen idee ik kon dat echt niet zien in het stadion. (Wat eigenlijk wel meteen aangeef dat de grens het ook nooit heeft kunnen zien aangezien ik in die hoek zit) Maar als Piet nou eens iets eerder gereageerd had dan was het allemaal iets duidelijk geweest. Daarbij van wie was de man die de bal er zo in kon lopen/schieten?

Goed, maak je het zelf af.. Want de kansen hebben we gehad dan was er nu ook niets aan de hand geweest.

Vorige week voetballend goed en de betere maar verliezen, gisteren was het wat minder maar wel de betere en gelijkspelen. Het zit nog niet echt mee zullen we maar zeggen

De bal was sowieso wel over de lijn, maar wat ik vooral niet snap is waarom Piet er zo hysterisch op reageerde. Bovendien zou je je als speler gewoon kapot moeten schamen als je deze wedstrijd niet in winst kan omzetten. In zulke gevallen past alleen stilte en nederigheid als je het mij vraagt.

17 augustus 2014 om 10:21

Niemand kan het met zekerheid zeggen maar jij weet het zeker?

Bij twijfel hoort er gefloten te worden in het voordeel vd verdedigende partij.

volgens mij was de bal er wel overheen maar ik ben er niet zeker van. hoe dan ook je zo laten gaan is natuurlijk belachelijk

Dat na zo'n situatie gaan schreeuwen tegen een grens is zo dom he..wat denken ze nou dat de scheids na dat schreeuwen zegt. Nou okee dan keuren we de goal wel af....
Vitesse had gewoon niet in de situatie mogen komen dat dit je fataal wordt. Eerst naar jezelf kijken

17 augustus 2014 om 10:18

Makkelijker gezegd dan denk. Je moet mij soms is op de tribune horen. Nou dan denk ik achteraf ook wel is. Manman houd je eens in joh. Geloof me gebeurd dit bij PSV en kost het je 2 punten lopen ze ook niet rustig naar de middenlijn..

Achteraf moet Piet natuurlijk zeggrn dat niet zo handig is en dat niet zo netjes is en zijn excuses maken. Iedereen maakt fouten, Piet voorop.

Ik vind dat de tijd is aan gebroken om Room de kans te geven! Goede wedstrijden bij gae gespeeld en zijn uittrappen kunnen nooit veel slechter zijn dan Pietje v zijn ballen!

17 augustus 2014 om 10:31

In een land der blinde is eenoog koning..

17 augustus 2014 om 10:40

Dank je wel ! Cultheld of niet hier zou het moeten stoppen voor piet

Dat de nadruk van het eindresultaat nu opeens bij die beslissing neergelegd wordt door Velthuizen snap ik ook wel maar de ploeg heeft dit over zichzelf afgeroepen door de tweede helft te denken dat men dit wel binnen was.
Of die bal wel of niet over de lijn was weet ik niet, ik kon het niet goed zien op tv en de eindeloze herhalingreeks die er ongetwijfeld geweest zal zijn na de wedstrijd kijk ik nooit.
Vitesse heeft dit magere resultaat volledig aan zichzelf te danken.

Velthuizen hoe jij keepte bij de 2-2 was belachelijk met je handen en knieën op de grond als je met meeste keepers zie je zichzelf groot maken door hun armen in de lucht te steken misschien had je die bal dan tegen kunnen houden. Dus zelf bak je er ook niks van en nu alles bij de scheids neer te leggen is een zwak excuus.

Heel erg zuur dit voor Vitesse, maar ik ben er wel blij mee.

Moet je nagaan, hun laatste competitiewedstrijd was in maart dit kalenderjaar.

Het zal nog een zware strijd worden om de playoffs te halen.

Gelukkig maakt Pietje nooit fouten...

Volgens mij was hij er idd overeen maar het is moeilijk te zien. Vond het knap dat de grensrechter het heeft gezien. Ze hadden het gewoon eerder af moeten maken.

Wat maakt t nu uit of het wel of geen corner is Piet!
Als je je gewoon concentreert op die corner en m uit de lucht plukt hebben wij drie punten.
Hierin kun je natuurlijk ook weer de verdediging verwijten. Als je 2 min voor tijd 2-1 voor staat dan loop je desnoods door muren heen en je doet er alles aan om ervoor gte zorgen dat je die hoge bal bij die corner wint. Al schamp of raak je m alleen maar... Maar we hebben het hier over een terugkerend probleem: kwalitatief is de verdediging gewoon te zwak. met piet, jan arie, kashya, vejinovic en ook leerdam ga je niet hoog eindigen....

Jammer Piet. Maar ik zie in elke wedstrijd wel een corner die niet terecht is of een doeltrap die een corner had moeten zijn. Dat hoort bij het voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren