Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik moet altijd vechten tegen 'haters', zoals ik ze noem'

Laatste update:

Ruben Schaken bewees vrijdagavond als invaller dat hij nog wel degelijk van waarde kan zijn voor Feyenoord. De rechtsbuiten moest tegen sc Heerenveen Bilal Basacikoglu voor zich dulden en heeft er met Colin Kazim-Richards bovendien nóg een concurrent bij gekregen. Er zijn supporters die vinden dat Schaken nu maar beter kan vertrekken, maar daar trekt de dribbelaar zich niets van aan.

/

Schaken is zeker niet van plan om de handdoek zomaar in de ring te gooien. "Ik moet altijd vechten tegen 'haters', zoals ik ze noem", zegt de aanvaller tegen Metro. "Dat hoort er allemaal bij, ik moet zorgen dat ik rustig blijf en net als tegen Heerenveen goed inval. Weet je, van mijn part haalt de club nog vijf spelers. Ik heb er wel meer voorbij zien komen en toch kwam ik veel aan spelen toe."

Met Schaken binnen de lijnen begon het beter te draaien bij Feyenoord en de rechtsbuiten leverde de assist op de gelijkmaker van Lex Immers, al kwam dit doelpunt op naam van Mitchell te Vrede, omdat hij de bal nog per toeval tegen zijn been kreeg. Schaken dacht even later ook de assist op de winnende treffer te leveren, maar Tonny Vilhena slaagde er niet in om te scoren. Feyenoord bleef zodoende steken op een 1-1 gelijkspel.

Ruben Schaken hoort in de basis te staan bij Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Viel goed in. Mag van mij blijven als vaste invaller. Met hem weet je wat er in komt. Basacikoglu heeft meer potentie maar is nog wat wisselvallig.


Zijn snelheid viel me ook nog op. Kwam af en toe nog ontzettend hard opstomen ondanks zijn leeftijd.

16 augustus 2014 om 12:15

Weet je.. ik kan maar niet begrijpen dat wij de enige zijn die weet wat erin komt. Iedere linksback zou inmiddels moeten weten dat Schaken nooit, maar dan ook nooit binnendoor gaat. Altijd een schaar en op snelheid erlangs. Als je dat als verdediging niet kan verdedigen, vind ik het echt triest. Met Janmaat wist je het echt niet als verdediging, maar nu zou het totaal niet moeilijk moeten zijn. Dwing Schaken naar binnen en je hebt hem in je zak. Ik vind het een speler die mentaliteit toont, maar tegelijk veel te zwak is voor het niveau die Feyenoord wil nastreven.

16 augustus 2014 om 12:26

Hoezo triest dan zijn de ramossen en hummels van deze wereld ook triest iedereen weet ook dat robben altijd naar binnen gaat en dat lukt hem.

Snelheid moet je gwn kort verdedigen zorgen dat hij zich ni kan omdraaien maarja dan ben je weer in de combinatie zwak als verdediger want bij 1'2tje bn je dan snel gezien

16 augustus 2014 om 12:31

Robben gaat niet altijd naar binnen. Sterker nog gaat hij meestal buitenom, hij gaat alleen naar binnen als dat kan anders speelt hij de bal af of gaat hij buiten om.

16 augustus 2014 om 12:47

Robben speelt pas de bal af als hij niet anders kan bedoel je te zeggen zeker

16 augustus 2014 om 13:08

Je kunt het triest vinden. Ik begrijp ook wel wat je bedoelt, maar we hebben te maken met de Eredivisie waar het niveau niet bijzonder is.
Aan de andere kant kun je het ook gewoon als een kwaliteit van Schaken zien dat hij er toch steeds door heen komt. Sterker nog, in de oefenwedstrijd tegen Duitsland ging hij ook drie of vier keer langs Lahm heen. Natuurlijk kent Lahm Schaken niet, maar het zegt wel wat over zijn snelheid, kwaliteit om een man te passeren en rechterbeen aangezien hij vaak goede voorzetten aflevert.

16 augustus 2014 om 13:39

Hahahaha @amsterdammadrid.... serieus begin je over Arjen Robben. Die man gaat inderdaad vaak naar binnen....sinds Guardiola nu ook wel eens buiten om. Maar voorheen inderdaad naar binnen. Alleen het verschil tussen hem en Schaken is, dat Robben de beste dribbelaar van de wereld is samen met Messi. Iedereen weet dat ze naar binnen gaan maar je kan er niks aan doen. Ze raken de bal 1000 x aan in de dribbel waardoor ze tijdens het dribbelen van richting kunnen veranderen. daarnaast dreigt hij ook constant te schieten waardoor verderdigers telkens denken moet ik de bal blokken of dribbelt hij nou door! begin AUB nooit meer over Robben als het om Schaken gaat!

16 augustus 2014 om 14:09

Vroeger wel, dat niet afspelen heeft hij al een jaartje of 3 niet meer in z'n spel zitten

16 augustus 2014 om 14:15

@modinho,

Jij begrijpt het niet helemaal he....
Juist de vergelijking die word gemaakt met Robben is het punt wat Amsterdammadrid goed maakt. want er word gezegd dat het beperkt is als iedereen weet wat je gaat doen. maar dat is bij Robben ook vaak het geval dus het is niet bij voor baad een beperkt iets...

de vergelijking qua niveau gaat natuurlijk totaal niet op, en dat word ook niet gesuggereerd.

16 augustus 2014 om 15:13

@nixter010
Ach, wij Feyenoorders weten dat dat niks zegt. Onze meest gewaardeerde voetballer aller tijden had ook maar 1 beweging. Toch ging dat altijd goed. Moulijn had zijn passeerbeweging zo geperfectioneerd dat het niet uitmaakte wie er tegenover hem stond. Het gaat er niet om hoe, maar alleen dat het lukt.

Ps: Schaken gebruik aub nooit meer de term haters. Je lijkt wel een puber

Er is een wezenlijk verschil tussen haters en criticasters. De kritiek op Schaken is volledig terecht gezien zijn spel het laatste jaar.

16 augustus 2014 om 12:15

Inderdaad, hij vernachelt de term haters

16 augustus 2014 om 16:10

de term hater gaat sowieso nergens over.
je haat de verkrachter van je dochter, maar je haat geen voetballer omdat ie onhandig is met een bal.
sneu gedoe

16 augustus 2014 om 12:48

En hij heeft zelf geroepen dat hij naar t buitenland wilde. Maar moet zeggen hij begint sterk,concurrentie is goed voor m en sorry maar Verhoek was geen concurrentie voor m.

16 augustus 2014 om 13:28

Het maakt mij niet zoveel uit hoe hij het noemt, maar er zijn veel wedstrijden geweest waarin hij gewoon te matig speelde. Hij is een erg wisselvallige speler. Af en toe een geweldige actie, maar ook wedstrijden waarin hij nauwelijks een schildpad voorbij kan dribbelen. Dat maakt het zo lastig. Hij is gewoon te weinig beslissend en daarbij begint zijn leeftijd ook nog te tellen. Dan vind ik het ook niet zo gek, dat er mensen zijn die dan zeggen van Rutten: "gooi er toch een een jong talent in in plaats van die wisselvallige Schaken".

Om een lang verhaal kort te maken, voetballen kan hij prima, maar is te wisselvallig.

Hij viel gisteren goed in. Zeer explosief ook nog, knap gezien zijn leeftijd. Pelle had zijn voorzetten er wel in gekopt denk ik. Misschien dat Koeman hem naar Southampton kan halen als hij bij Feyenoord niet gewaardeerd wordt.

16 augustus 2014 om 12:16

Ja, als Koeman de Kerst thuis wil vieren moet hij vooral Schaken op de vleugels neerzetten ter vervanging van wat ze hadden. Hele verbetering... *sarcasm mode off*

16 augustus 2014 om 14:27

Beetje overgewaard dan. Daar zit Koeman echt niet op te wachten

Hoe oud is deze Ruben Schaken eigelijk? En zijn contractduur?

16 augustus 2014 om 12:20

Vraagt de footballexpert 😄

16 augustus 2014 om 13:26

@ronna, dat is vast ironisch bedoelt. Zoals enorm grote mensen bijnamen als "shorty" of "tiny" krijgen.

16 augustus 2014 om 12:39

32 jaar en zijn contract loopt na dit seizoen af.

Schaken is 31 of 32, evengoed vindt ik het raar dat hij weg mag. Anderhalf jaar geleden was ook gewoon nog speler voor het Nederlands elftal. Zou hem er zeker bijhouden. Die jongen kan je namelijk buiteb het veld ook goed gebruiken.

16 augustus 2014 om 13:27

Het afgelopen jaar heeft hij echt verschrikkelijk gespeeld, hij heeft geen recht van spreken, want dit zijn geen haters maar mensen die terecht kritiek uiten.

Sorry hoor, maar 32 jaar en dan de mensen die je bekritiseren haters noemen. Je bent geen 19 meer. Ik vind het overigens geen verkeerde speler.

16 augustus 2014 om 13:07

Hij is in alles een laatbloeier. Gedrag, voetballend, inzicht. Volgens gaat ie ook teveel om met die jongere gasten. Bovendien zijn er weinig 30'ers daar en heerst er een jeugdigere mentaliteit dan bij Ajacieden van dezelfde leeftijd. In t koppie liggen die gemiddeld 3 jaar voorop.

Gezien zijn leeftijd en spel, denk ik dat Schaken niet meer bij een topclub van Nederland thuishoort. Hij moet fijn naar een club als Den Haag, PEC Zwolle of iets. Daar kan hij nog wel echt wat betekenen..

Dit Feyenoord is niet meer dan een subtopper dit seizoen. Wat een waardeloze wedstrijd hebben ze gisteren gespeeld. Ze moeten minstens een goede spits en Ziyech kopen als uberhaupt nog een rol willen spelen om de bovenste plaatsen.

Ik ga altijd boodschappen doen bij de 'supermarkt' zoals ik het noem, daarna stap ik op me 'fiets' zoals ik het noem en ga naar huis.

16 augustus 2014 om 14:13

M'n fiets of mijn fiets moet het zijn.

Met zijn ervaring kan hy prima mee. En als soort breekijzer op de flanken kan hy altijd iets extra's brengen

Bijna 30 en het over 'haters' hebben. Dan kan ik je niet serieus nemen, sorry Ruben.

16 augustus 2014 om 12:37

Is toch een normaal nederlands woord of niet soms en iedereen weet dat voetballers niet de snucherste mense op deze aardkloot zijn en hij heeft gewoon gelijk. Als die nou goed of slecht speelt iemand heeft altijd wat te zeggen maar de feyenoorders mogen allemaal in de spiegel kijken want deze wat jullie matige 32 jarige noemen speelde gwn basis terwijl "de beste opleiding" van nederland geen talent voor deze matige voetballer in de plaats heeft en ik durf er gif voor in te neme dat jullie god pelle er vorig jaar ni zoveel had in geschoten zonder deze matige voetballer.
Heel feyenoord is matig en voorop in de strijd gaat de matigste van hun allen jullie lexie. Zo belachelijk dat het lachwekkend wordt

16 augustus 2014 om 12:43

Haters is geen "normaal" Nederlanders woord nee. Het wordt door tieners gebruikt die niet tegen kritiek kunnen en wordt als zeer kinderachtig beschouwd.

16 augustus 2014 om 12:53

Omdat tieners het woord haters vaak gebruiken neemt nog niet weg dat het gewoon een normaal nederlands woordje is

En kritiek is iets anders dan bashen want dat zijn ze aan het doen

Het probleem van Feyenoord zit hem niet eens in de spits, dat is tot nu toe wel gebleken. Ik vind het lullig om te zeggen, maar hét probleem is gewoon Lex Immers op 10. Hij werkt keihard, maar hij haalt werkelijk al het voetbal uit de ploeg. Je zag gisteren dat Te Vrede best wel wat kan in de spits, als hij de bal maar krijgt in of rond het strafschopgebied. De enige die hem echter af en toe wist te bereiken, was Wilkshire. Dat kan niet de bedoeling zijn. Met een '10' die wél een bal direct goed aan kan nemen, wél overzicht en wél de traptechniek heeft om mensen weg te sturen, zou Feyenoord al zo ontzettend veel opschieten. Pelle heeft er 2 seizoenen voor gezorgd dat de aanvallende middenvelder voor het voetbal niet nodig was, maar nu wordt het wel pijnlijk zichtbaar.

16 augustus 2014 om 12:34

Tegen Besiktas en ADO precies hetzelfde. Wij komen met Immers op 10 gewoon creativiteit te kort en juist daarom hoop ik dat Ziyech komt. Met Ziyech zullen de buitenspelers denk ik veel beter gaan spelen omdat zij dan steekpasses zullen krijgen waar zij wat mee kunnen. Bilal heeft bijvoorbeeld veel diepte in zn spel.

Ruben, jij vecht tegen je eigen talent, te makkelijk om dan de supporters de schuld te geven.

16 augustus 2014 om 14:33

@ gwgwgw

Precies, hij overdrijft wel met zijn "haters", maar goed zo word je tegenwoordig genoemd als je kritisch bent of er een andere mening erop nahoud. Net zoals de meeste voetballers heeft ook Schaken geen goed zelfbeeld van zichzelf als speler, die man heeft in al die jaren zelden wat toegevoegd aan Feyenoord, alhoewel hij met Gudetti wel een klik had.

Het verbaasd me toch elke keer weer dat zoveel spelers in Nederland denken dat iedereen ze maar afkraakt. Je zou toch denken dat ze zelf ook weleens hun wedstrijden terug zien, en dat desondanks al die terugkerende beloftes van ze da de meesten eigenlijk geen steek voorruit gaan. Ze blijven dezelfde fouten maken en staan er lang niet altijd in wedstrijden wanneer het moet. Het lijkt mij een prima persoonlijkheid, maar om gelijk iedereen haters te noemen moet ik altijd wel een beetje om lachen.

Haters. Mijn kleine broertje van 12 gebruikt dat woord ook omdat hij nog niet beter weet. Van iemand van 30 jaar verwacht je wel een volwassenere vocabulaire. Ruben, je moet gewoon presteren en als je dat doet heb je ook geen last van criticasters, of om met Ruben's woorden te spreken: haters

Kritisch zijn is war anders dan haten, Ruben. Deze opmerking zegt meer over jou zelf dan over de criticasters.

Beste Ruben, jij mag god op je bloten knieën danken dat je het Feyenoord shirt mag dragen. Zonder de financiële problemen was je nooit in De Kuip beland. Ik wil nu niet gaan 'haten' zoals jij dat noemt, maar ondanks dat jij de afgelopen 2/3 jaar boven verwachting heb gepresteerd in mijn ogen is het nu tijd dat Feyenoord echt de stap vooruit gaat maken nu de financiën steeds beter op orde zijn. Selectiespelers als Verhoek, Goossens, Te Vrede etc. moeten niet het niveau zijn dat Feyenoord na moet streven. Gisteren bleek je een prima invaller te zijn en dat is ook de positie die je moet bekleden vind ik. Van mij hoef je niet weg, maar het is jammer dat je niet tegen kritiek kan en dat je gelijk terug gaat 'haten' na een goed gespeelde wedstrijd. Geen mondjes snoeren meer, maar gewoon geen woorden maar daden!

Gelukkig heeft deze jongen geen minderwaardigheidscomplex.

Iedereen moet toch altijd vechten voor zijn plek in het elftal?
Alleen als mensen hierover gaan praten wordt het een issue.

16 augustus 2014 om 12:54

Ben al blij dat hij niet zegt dat hij mondjes gesnoerd heeft. Voor op de bank kan hij nog zeer nuttig wezen.

"haters" Sinds wanneer is Ruben Schaken een 16-jarig pubermeisje?

16 augustus 2014 om 13:02

met haters bedoeld die gewoon mensen die hem niet mogen en als dat zijn taal en zijn cultuur is weet ik niet wat jouw domme probleem is , want niet iedereen is als een mietje als jouw opgegroeid, die alleen maar stoer durft te doen achter zijn telefoon.

16 augustus 2014 om 13:14

Een straatneger die meer in zn leven heeft bereik dan jij ooit durft te drome. naar ventje zielig van achter je computertje andere mensen kleineren. Daar hebben straatnegers een ander leuk woordje voor internetgangsters.

16 augustus 2014 om 15:12

wees stil vuile rascist, je bent echt niet stoer achter je telefoontje en mijn tanden eruitslaan? hahahaha zou je willen dat zou en kan gewoon nooit gebeuren . Echt een raar iemand ben jij , je bent een afghaan maar toch een rascist en kom niet denken dat je me nu intimideert met je domme stoere praatjes idioot

16 augustus 2014 om 15:50

Haahahaha Vuile Slaaf? volgens mij leven afghanen en nog in 1500

Ik vind het meer dan terecht dat er een vervanger voor Schaken is gehaald. Wat was hij slecht vorig jaar.
Hij heeft best zijn verdienste gehad voor Feyenoord maar het werd wel heel slecht soms.
Ik ben ook zo eerlijk dat ik wel vind dat hij tot nu toe al 2 keer heel aardig is ingevallen.
Als hij start is hij minder scherp dan als hij invalt. Dus als invaller mag hij blijven maar dan moet hij wel zijn rol kennen en accepteren. De Schaken van het vorig seizoen mag wat mij betreft nog gratis weg, het liefst gisteren.

Nou, het is altjd beter dan wat die Basacikoglu liet zien gisteren. Mijn hemel, wat was dat een drama. Ik begrijp dat F'noord gezien Schaken's leeftijd wil investeren in de toekomst en een andere speler wil neerzetten op rechtsbuiten, maar iig op basis van gisteren lijkt B'glu niet de juiste oplossing.

Ik geef uiteraard ook toe dat het maar om 1 potje gaat, maar toch.

16 augustus 2014 om 13:09

Toch zag ik ook positieve punten. Hij is snel, heeft veel diepgang, werkt hard en heeft een goede voorzet. Vond Bilal gister vooral ongelukkig. Denk dat het wel goed komt. Vooral als er een creatieve speler bij komt.

16 augustus 2014 om 14:36

Vergeet ook niet dat ie een paar jaar geleden bij de amateurs speelde. Feyenoord moet er rustig mee om gaan anders krijg je een Amrabat verhaal. Daarom is het goed dat Schaken nog een jaar blijft, zodat Bilal zich kan aanpassen, want bijvoorbeeld zijn energie doseren is nog een groot probleem bij hem. En straks als je op de helft van de tegenstander speelt heb je niks aan de primaire attributen van een klassieke vleugelspeler zoals hij. Ook daar moet ie mee leren om gaan dan.

Die kazim hadden ze lekker thuis moeten laten, onzinnige transfer blijkt nog een moeilijk ventje te zijn ook... Had dan drenthe gehaald, gewoon schaken op de bank voor de RV en manu voor de LV of eventueel spits en een goede spits halen en ziyech dan sta je er prima voor.

16 augustus 2014 om 13:22

Jaa wat een beleid daar in Rotterdam Drenthe smeekt min of meer om een 2e kans bij zijn jeugdliefde maar nee hoor ze halen een uit gerangeerde speler van geel heeft feyenoord uit een diep dal geholpen maar nu is het tijd voor een frissr wind een wind vol ambities jeugdige ambities ik zeg van geel out! Een oud speler als td, iemand met voetbal verstand

Originele benaming. Nog nooit gehoord. Goed vedacht van hem.

Misschien is dit het probleem van Schaken... hij houdt zich bezig met de mening van 'haters' in plaats van zich te richten op z'n spel en het presteren binnen de lijnen. Enige gevecht die hij hoeft te leveren is tegen de verdediging van de tegenpartij.

Een speler als C. Ronaldo heeft letterlijk 1000x meer 'haters' dan Schaken. Laat hij zich daarmee van de wijs brengen of hoor je hem erover klagen? Nee. Sterker nog, het motiveert hem en spoort hem aan om beter te presteren.

16 augustus 2014 om 13:29

On point. Hij strijdt niet tegen de "haters", maar tegen zichzelf. Hij zou "gewoon" zijn ding moeten doen, maar zo makkelijk is kritiek van je afzetten voor de meeste mensen niet, want praktisch iedereen is onzeker.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het vervelend voor hem vind dat hij zit met wat anderen van hem denken. Ik vind dat hij het maximale uit zijn carriere heeft gehaald en trots mag terugkijken. Wie had gedacht dat Ruben van Veendam via Feyenoord Oranje zou halen? Zijn moeder misschien, maar zeker geen enkelevoetbalexpert.

Toch vind ik dat deze jongen op wat meer krediet had mogen rekenen, is toen der tijd transfervrij gehaald van VVV-Venlo samen met een ploeggenoot waarvan ik de naam niet meer weet zonder enige vorm van verwachting.

Begon ook zoals verwacht onder Mario Been zeer stuntelend en slecht, om vervolgens onder 3 jaar Ronald Koeman uit te groeien tot een goede combinatie met Janmaat aan de rechterkant, en zelfs tot international onder Louis van Gaal ( toch ook niet de minste) en wist in zijn gespeelde interlands zelfs te scoren.

Nu geven resultaten die in het verleden zijn gehaald natuurlijk geen garantie op de toekomst, maar in 3 jaar tijd van een nobody uitgroeien tot een vaste waarde en zelfs international ( al is dit incidenteel geweest, geeft dit wel zijn vorm aan) geeft wel karakter aan, iets wat ik het merendeel van de selectie niet zie doen/ nog moet zien doen.

Die man is goed voor feyenoord. Meer waarde dan die Basicoglu. Vind Feyenoord metteen scherper spelen en flanken gebruiken.

Kan altijd vrij slecht tegen mensen die anderen haters noemen. Meestal zijn dat mensen die hun eigen beperkingen(of die van hun club of spelers) niet zien en denken dat de kritiek voortkomt uit een (ongefundeerde) haat ipv voetbalinhoudelijke argumenten. Dat soort mensen zijn beperkt en vinden zichzelf meestal erg goed.

Wat Schaken betreft, die vecht tegen zijn beperkingen als voetballer, niet tegen zogenaamde 'haters'

Dus iedereen die kritiek op hem heeft is meteen een "hater"? Wat een klein kind die Schaken..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren