Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

V/d Sar sprak met Chinezen: ‘Respect voor Ajax is groot’

Laatste update:

Edwin van der Sar heeft nog geen nieuwe hoofdsponsor weten te vinden voor Ajax, sinds bekend werd dat Aegon zou stoppen met de sponsoring. Op verzoek van de Amsterdamse club verlengde de verzekeraar de samenwerking nog wel tot halverwege het seizoen 2014/15, maar Ajax is nog wel zoekende. Van der Sar was vorig weekend voor een businesstrip in China en sprak daar tijdens de wedstrijd tegen Vitesse met geïnteresseerden.

/

In zijn column in De Telegraaf vertelt de marketingdirecteur en aanstaand algemeen directeur dat hij met driehonderd Chinese fans, zakenrelaties en mensen van de Nederlandse ambassade in het land keek naar de 4-1 zege van Ajax. Hij gaf er ook uitleg over de Eredivisionist en over de florerende jeugdopleiding. “Daarnaast heb ik gesprekken gevoerd met een aantal partijen, die in onze club zijn geïnteresseerd”, aldus de oud-doelman.

“In China is het respect voor het Nederlandse voetbal en Ajax als meest succesvolle club groot”, vervolgt Van der Sar zaterdag. “De manier waarop wij maar nieuwe jeugdspelers blijven leveren, wordt gewaardeerd. Dat we als land met zestien miljoen inwoners derde van de wereld werden, dwingt duidelijk respect af. Net als het feit dat de beste opleidingsclub ter wereld, Ajax, voor de vierde keer op rij kampioen is geworden.”

De voorbije achttien maanden zette Ajax samenwerkingen op met verschillende bedrijven uit China. Dat deed het om als club verder te groeien, legt Van der Sar uit. Hij denkt dat over de grenzen kijken daarvoor een vereiste is. “In China zijn de mogelijkheden groot. Daarom laten we veelvuldig ons gezicht zien en zijn we in gesprek met clubs, regio’s, tv-stations en mogelijke sponsoren.”

Denk jij dat Ajax een Chinees bedrijf zal presenteren als nieuwe hoofdsponsor?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

als Feyenoord de beste jeugdopleiding van NL heeft hoe kan ajax dan de beste van de wereld hebben? Beetje te vol vam ze cluppie die vd Sar.

16 augustus 2014 om 09:41

Haha klopt is ergens inderdaad een kromme gedachte

16 augustus 2014 om 09:59

Lees het artikel voortaan even helemaal, dit komt niet erg slim over aangezien van der Sar dit niet gezegd heeft.

16 augustus 2014 om 10:23

Deeveedee. V.d. Sar zegt het volgens dit artikel wel degelijk Echter heb je wel gelijk dat ze niet kunnen lezen. Hij heeft het over best opleidingsclub, niet over de beste jeugdopleiding. Aangezien de meeste spelers die in Europa spelen vanuit de jeugdopleiding van Ajax komt, kan je toch wel zeggen dat de Ajax opleiding de beste is. De Uefa heeft dit ook al meerdere malen beloont met beste jeugdopleiding van Europa. De KNVB zegt alleen weer dat Feyenoord een betere jeugdopleiding heeft in Nederland. Ajax levert spelers die doorbreken in Europa, Feyenoord heeft blijkbaar een hele leuke jeugd voor Nl'se begrippen

16 augustus 2014 om 09:41

Volgens mij is dat bepaald door de UEFA/FIFA. Omdat Ajax het grootste aantal profvoetballers heeft opgeleid. Echter heeft de KNVB gezegd dat die van Feyenoord kwalitatief beter is.

16 augustus 2014 om 10:39

Hoezo? Wie zijn er daar dan doorgegroeid de afgelopen 10 jaar? En volgens de regels zijn gasten als Ibra ook 'eigen jeugd' vanwege het 3 jaren-complex. Ajax heeft dan: Ibra, Sneijder, vd Vaart, Suarez?, Babel ( heeft ook bij Liverpool gespeeld), Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen en dan zie ik er nog een paar over het hoofd. Feyenoord heeft RvP, Kuyt, Kalou?, en die gasten die net weg zijn gegaan. En met jullie zelf
bedachte eigen jeugd is RvP ook geen eigen jeugd... Ik ben ook erg gecharmeerd van de gang van zaken van Feyenoord hoor, maar hoezo 'beter'. Ajax heeft ook meeste profvoetballers opgeleid ter wereld, Partizan staat op 2. Heel veel Eredivisie spelers hebben een verleden bij Ajax hè. Denk nu ook nog aan Chivu en Maxwell.

16 augustus 2014 om 10:48

Nigel de Jong, Blind, Emanuelson ( AC Milan), Siem de Jong, Huntelaar, Moisander, Van der Wiel.

16 augustus 2014 om 10:59

Moisander?

16 augustus 2014 om 11:39

Ze kijken op jaarbasis. En als je ziet dat de sa en lukoki het eindproduct zijn van je opleiding, dan heb je kwalitatief gewoon niks spectaculairs opgeleid. Nu komen er kwalitatief betere spelers aan. Misschien winnen we die prijs wel dit seizoen of volgend seizoen.

16 augustus 2014 om 11:41

Moisander speelde eerst gewoon in de Ajax jeugdopleiding hoor. Vervolgens bleek hij toen nog niet goed genoeg en mocht hij verkassen. Later kocht Ajax hem terug.

16 augustus 2014 om 12:11

@lee oké, bedankt. Maar dat verklaart dan misschien de afgelopen 2 jaar. Voor de rest...

16 augustus 2014 om 14:10

Huntelaar is opgeleid door PSV/AGOVV

16 augustus 2014 om 09:42

Inderdaad! Rotterdam is Amsterdam al jaren voorbijgestreefd met betrekking tot de jeugdopleiding, zal nog wel ff duren voordat ze dat doorhebben waarschijnlijk.

16 augustus 2014 om 09:56

Ik tel ondertussen gewoon de kampioenschappen en het geld dat wij behaald hebben met veel spelers uit de eigen opleiding (daar reken ik ook jeugdscouting en vervolgens de opleiding van deze spelers bij). Boilesen, Fischer en Eriksen komen uit de opleiding.

Misschien duurt het ff voordat de Knvb door heeft dat ze opleidingen verkeerd beoordelen.

16 augustus 2014 om 10:01

Ik ga niet eens serieus op deze reactie in.

16 augustus 2014 om 10:20

@ joeri03

Ja, dat is natuurlijk altijd lekker makkelijker om te zeggen dat je "ergens niet serieus op ingaat" terwijl jezelf iets beweerd maar het niet onderbouwd.

Rotterdam is Amsterdam voorbij gestreven ?? Laat me niet lachen, als je zowel kijkt naar het sportieve en financiële rendement wat beide clubs uit haar opleidingen halen ligt Feyenoord nog lichtjaren achter op Ajax. Uiteindelijk doe je het voor het rendement, volgens mij is rendement toch de beste manier om succes te meten.

Het is leuk dat Feyenoord die titel in Nederland een aantal keer gekregen heeft maar internationaal staat de opleiding van Ajax in alle ranglijsten veel hoger aangeschreven dan die van Feyenoord. Dat Feyenoord nu een aantal keer de prijs voor beste jeugdopleiding in Nederland heeft gewonnen wilt niet zeggen dat ze internationaal meteen dezelfde reputatie hebben als Ajax. In tegenstelling tot Ajax (in het verre en recente verleden) heeft Feyenoord nog nooit een internationale prestigieuze award gewonnen voor haar opleiding van gerenommeerde voetbal mediums, sport (media) en onderzoek bureaus. Een prestigieuze wereld of Europese award sla ik toch echt hoger aan.

De opleiding van Feyenoord heeft nog heel wat te bewijzen, dat zeg ik niet om te provoceren maar als je gewoon objectief bent kun je gewoon niet tot een andere conclusie komen.

- Zoveel talent breekt er van Feyenoord (internationaal) niet door.

- Ajax heeft door de jaren heen genoeg spelers afgeleverd voor de internationale (sub) top van Europa. En doet dit met enige regelmaat met (deels) opgeleide spelers nog steeds.

- Sterktehouders van Ajax slagen veelal in het buitenland, Ajax kan daarin een mooi "track record" overleggen.

- In het buitenland weten clubs dat een sterktehouder van Ajax vaak een goede investering is, dit omdat zij vaak technisch en tactisch goed (deels) opgeleid zijn.

- Sterktehouders gewent zijn aan de druk van het moeten presteren bij een topclub.

Spelers van Ajax staan voor een bepaalde kwaliteit, dat komt omdat de opleiding zich al decennia lang bewijst. Voor Feyenoord is het nu juist heel belangrijk dat de Vrij, Martens Indi, Janmaat en Pelle (hoewel laatst genoemde niet zelf opgeleid is) dat zij zullen slagen nu ze een vervolg stap hebben gemaakt. Slagen zij of het merendeel zal dat een begin zijn aan de internationale reputatie van Feyenoord. Verder is het ook van essentieel belang dat Feyenoord nu eens Europees voetbal gaat spelen, de onlangs vertrokken spelers hadden het geluk dat van Gaal vertrouwen in ze had.

Het was de enige manier hoe de spelers van Feyenoord fatsoenlijke internationale ervaring konden opdoen, ervaringen die essentieel zijn voor de ontwikkeling van spelers. Hiddink zal denk ik veel minder op spelers vertrouwen die voornamelijk alleen maar Eredivisie ervaring hebben. Het word dus hoog tijd dat Feyenoord eens structureel Europees gaat spelen om hun potentieel echt waar te kunnen maken.

Wanneer Feyenoord er structureel of met een goede regelmaat erin slaagt spelers af te leveren die zich internationaal staande houden zullen ze ook internationaal een goede reputatie opbouwen. Waardoor buitenlandse clubs ook bereid zullen zijn meer te betalen. Feyenoord zal er denk ik nooit in slagen om de internationale reputatie van Ajax te evenaren, maar men is denk ik wel in staat om een internationaal goede naam op te bouwen.

Nu ben ik wel nieuwsgierig wat hier allemaal nou feitelijk aan onjuist is, dan met name het gedeelte over het sportieve en financiële rendement wat beide clubs uit haar opleidingen halen.

16 augustus 2014 om 10:23

Omdat je er weinig tegenin kan brengen. Jij bent blij met de prijs voor beste opleiding van NL, ik met de echte prijzen, oftewel de echte beoordelingen.

Daaraan moet de ook de beste opleiding of kwaliteit aan gerelateerd worden in mijn ogen en is de beste maatstaf, prijzen van het eerste elftal in combinatie met het aandeel opgeleide spelers.

@afcaleeds

Eens, het is mij een raadsel hoe de Knvb tegen opleidingen aan kijkt, het rijmt niet met het rendement en dat is prioriteit nummer 1.

16 augustus 2014 om 10:24

Dus kampioenschappen / prijzen en de Bankrekening tellen. Misschien heeft Bayern dan wel de beste.

16 augustus 2014 om 10:26

Goede en sterk onderbouwde post! Verder niets aan toe te voegen.

16 augustus 2014 om 10:38

@vierdag

Bayern speelt niet in NL.

16 augustus 2014 om 10:52

@joeri, je blijft maar doorgaan met onzin roepen hè? Kijk eens naar de inhoudelijke reactie van afca leeds, die is m.i aardig compleet en weerlegt jou reactie volledig!

On; Vd Sar is goed bezig, hij heeft nu al een aantal goede sponsors weten te strikken en hij zet Ajax mooi op de kaart! Ik ben tot op heden positief verrast door zijn werk. Ben benieuwd wie hij als hoofdsponsor wil strikken, ik verwacht iets van huawei, een ander Chinees bedrijf of een wedkantoor zoals bwin.

16 augustus 2014 om 11:29

Zelden zo'n feitelijk juiste, goed onderbouwde post gezien hier op deze site. Complimenten!!

16 augustus 2014 om 15:40

Bayern koopt de technisch begaafde Duitsers, niet uitsluitend hoor ze hebben een uitstekende jeugdopleiding! Maar ze vertrouwen daar niet uitsluitend op, kopen de Duitse toekomst daarnaast om het team te complementeren (in plaats van je beste spelers te verkopen als exportproduct van je opleiding).

16 augustus 2014 om 18:19

Nee logisch, want hij komt met argumenten in plaats van lege statements. En dan ga je het gewoon niet winnen. Tellen jullie maar de prijzen voor 'de beste jeugdopleiding', wij tellen de echte prijzen wel. Je weet wel, die dingen waarvoor jullie terug moeten graven naar een tijd waarin mensen nog wel eens een brief verstuurde en op elke hoek van de straat nog een telefooncel stond.

16 augustus 2014 om 09:42

Ajax heeft nu al een paar jaar de prijs van beste opleiding in Europa gewonnen. In Nederland vinden we het blijkbaar te voor de hand liggend om Ajax te kiezen. Ik heb serieuze twijfels bij de beoordelingsmaatstaven van de KNVB. De prestaties van de jeugdteams tellen niet, maar de individuele ontwikkeling van spelers.

16 augustus 2014 om 09:52

Mmm, knap dat ze de individuele ontwikkeling kunnen beoordelen vanuit hun ivoren toren. Als ik kijk waar Ajax spelers terecht komen en hoe die daar presteren tegenover die van Feyenoord kom ik tot een andere conclusie.

Prestaties van jeugdteams zijn ook onbelangrijk, als je dik nummer 1 wordt heb je te weinig weerstand gehad en leer je minder.

16 augustus 2014 om 11:03

Waar komen die van feyenoord dan terecht tov die van Ajax? Ik denk dat je jezelf flink in de vingers snijdt met deze opmerking. Wil je een lijstje met jeugdspelers van de laatste jaren samenstellen? Dan doet Feyenoord zwaar onder.

16 augustus 2014 om 13:20

De guzman swansea, fer norwich, wijnaldum Psv. Inderdaad Feyenoord doet zwaar onder. Nu wel een aantal naar lazio en porto, maar laat ze het eerst maar eens waarmaken.

16 augustus 2014 om 09:43

Lezen blijft moeilijk. Sar heeft het over de beste opleidingsclub, niet over de beste jeugdopleiding. Onderzoeke naar spelers in Europa met een Ajax verleden bevestigt dat beeld.

16 augustus 2014 om 09:43

Wie is er bij feyenoord dan de laatste 10 jaar écht doorgebroken?
Helemaal niemand.. Alleen vorig persie heeft het echt gemaakt en die waren ze toen nog liever kwijt als rijk omdat hij vervelend was

16 augustus 2014 om 09:46

Tja en Van Persie is nog opgeleid door Excelsior ook

16 augustus 2014 om 09:51

Kom op zeg noem eens een Nederlandse speler die na huntelaar, sneijder naar een topclub is gegaan plus minus 10 jaar geleden.

16 augustus 2014 om 10:41

Ryan Babel.

16 augustus 2014 om 10:42

Alsof het om de nationaliteit gaat. Vertonghen was 15 toen hij naar Ajax ging en speelde er vervolgens 9jr. Dan ben je een succesvol jeugdexponent van Ajax als je vervolgens in de PL direct je eerste seizoen 1 van de beste verdedigers bent.

16 augustus 2014 om 11:21

Van der vaart heeft aardig gespeeld bij hamburg die toen hoog eindigden dankzij hem
Verthongen Is een speler die makkelijk in de top mee kan
Vermaelen kan je van zeggen wat je wil maar speelt toch bij Barcelona
Eriksen nog zo jong en al belangrijk voor spurs
Nigel de Jong zou bij geen enkele topclub misstaan
En nu zitten er weer talenten zoals blind bij die waarschijnlijk in de top gaat spelen

16 augustus 2014 om 14:11

Robben

16 augustus 2014 om 09:43

Ontken maar dat Ajax niet de beste jeugdopleiding van Nederland heeft.Ajacieden komen tetecht bij Barcelona, Milan, Spurs, Arsenal, Atletico Madrid of Inter. Feyenoorders bij Lazio Roma, Porto, Norwich, Psv..

Met alle respect voor Feyenoord, want ook zij brengen sinds een jaar of vijf erg goede spelers voort. Ben erg gecharmeerd van De Vrij, Wijnaldum, Fer en Boetius. BMI, Clasie en Kongolo zijn ook goede spelers. Echter van al deze spelers zou op dit moment alleen De Vrij mogen rekenen op een basisplaats bij Ajax, als rechtsback.

Hopelijk krijgt Ajax een Chinese sponsor. Zou erg mooi zijn.

16 augustus 2014 om 09:48

Haha alleen de vrij en dan als linksback. Meen je dit serieus. Al deze spelers zouden basis zijn hoor en veltman ook lekker banken.

16 augustus 2014 om 09:58

Haha word wakker!! Je bent in je droomwereld! De vrij is 2 klasses beter als Veltman, Janmaat als boilesen, Bmi als Denswil/vdHoorn. Zo kan ik wel doorgaan.

16 augustus 2014 om 10:00

Waarom werd Ajax kampioen dan?

16 augustus 2014 om 10:01

Nee joh! Ajax heeft al jaren de minst gepasseerde verdediging... kun je nog zo goed zijn op het wk maar het gaat om constant presteren en dat kunnen ze in rotterdam niet. Veltman zou wellicht banken maar moisander rhijn en boilesen/blind niet hoor.

16 augustus 2014 om 10:17

Denk dat Wijnaldum ook wel zou spelen bij Ajax, en Boetius alleen in deze vorm niet.
Het is niet zo gek dat internationaal gezien Ajax de beste opleiding heeft, internationaal gezien breken er veel meer talenten door dan bijvoorbeeld Feyenoord die pas dit seizoen veel aan het buitenland heeft verkocht. Dit doet Ajax al jaren.
De Knvb vind het leuk om een compleet eisenpakket te maken aan de titel beste jeugdopleiding en wordt naar veel meer gekeken dan alleen de resultaten op het veld maar ook het combineren met studie, betrokkenheid bij ouders etc. Dingen die niet zo 123 iets met voetbal te maken hebben maar wel degelijk belangrijk zijn.
Hier scoort Feyenoord veel beter dan Ajax.

16 augustus 2014 om 10:36

De vrij is gelijkwaardig aan Veltman. Janmaat moet je met van Rhijn vergelijken, ik vind van Rhijn beter in het Ajax systeem passen. Denswil en van der Hoorn zijn wisselspelers bij Ajax. Daarnaast geen van de spelers die je noemt speelt nog bij Feyenoord.

16 augustus 2014 om 11:21

De scheids. De concurrenten zijn op cruciale momenten genaaid. Cause we all love Ajax!

16 augustus 2014 om 11:35

De Vrij is inderdaad beter dan (dus niet als!!) Veltman, Janmaat en Boilesen kun je niet vergelijken gezien het feit dat Janmaat rechtsback en Boilesen linksback is. En als ik mocht kiezen dan stond van Rhijn rechtsback bij mij, maar ik begrijp dat de meningen daarover verdeeld zijn. BMI zou echt nier op de plek van Moisander staan, dat kan ik wel met 100% zekerheid zeggen. Om verder te gaan: Clasie wint het niet van Blind, Pelle wel van Sigi, maar dat zijn geen van beiden eigen opgeleide spelers. Denk dat het wel duidelijk is. Ze zijn alleen getransferd door meneer van Gaal. Jullie mogen hem dankbaar zijn.

16 augustus 2014 om 13:29

@passnmove

Uit objectief onderzoek is gebleven dat vooral Ajax de laatste jaren tegen had en toch werden we keer op keer dik kampioen.

16 augustus 2014 om 09:46

Omdat ze verder kijken dan de afgelopen 5 jaar. Ajax doet dit al decennia lang met de opleiding. Over namen hoef ik toch niet te beginnen zeker?

16 augustus 2014 om 09:47

Individu is beter bij feyenoord jeugd maar team ajax beter

16 augustus 2014 om 10:04

Eindelijk een ajaxied die het snapt!

16 augustus 2014 om 10:39

Juist niet. Bij de jeugd van Ajax is het juist heel erg het individu en niet het team. De hele nieuwe manier van werken bij de jeugd is 3/4 jaar terug neergezet. De gevolgen gaan nu pas een beetje zichtbaar worden in de jeugd. Niet zo raar dat Feyenoord de laatste paar jaren deze prijs ontving. Ik ben juist naar de komende jaren benieuwd.
Ik denk dat op individueel gebied de clubs niet voor elkaar onder doen op dit moment.

We moeten er in Nederland iig trots op zijn dat er meerdere clubs zo'n focus leggen op de jeugd.

@joeri03. Stop eens met dat bashen van je. Klein kind. Nergens ook maar enige uitleg alleen maar oneliners om interessant te doen. En deze opmerking van je slaat ook weer nergens op want de bewering klopt juist helemaal niet. Als je Ajax niet volgt reageer dan niet.

16 augustus 2014 om 09:47

Tja dat vragen wij ons ook wel eens af. We hebben de meeste spelers in Europa afgeleverd en als jij kijkt waar de Ajax talenten terecht komen, zit er wel een kern van waarheid in de beste van Europa. Bij Feyenoord was dat tot dit jaar niet of nauwelijks het geval.

Ik vraag mij ook af wat de exacte criteria zijn in NL. Jeugdkampioenschappen, kwaliteit, kwantiteit zeg het maar.

16 augustus 2014 om 09:48

@ Mlausegger

In alle internationale lijsten staat de opleiding van Ajax veel hoger aangeschreven dan die van Feyenoord, jij houd er wel een hele aparte kijk op na. Als je dus in Nederland nummer 1 bent staat dat volgens jou gelijk aan het zijn van de nummer 1 van de wereld ???

16 augustus 2014 om 09:50

Andere maatstaf. Op zich niet krom want die van ons haalt een prijs binnen als kampioen.

16 augustus 2014 om 09:55

Paar jaar terug kreeg Ajax een prijs voor beste opleiding ter wereld van de afgelopen 40 jaar en vorig jaar werd bekend dat ze de meeste spelers aan het europees voetbal leveren. Dat zegt meer dan die prijs die standaard naar Feyenoord gaat.

De aanwezigheid van Van der Sar is natuurlijk ook imponerend voor veel mensen, ik hoop dat het hem lukt om een groot chinees bedrijf naar Ajax te halen (ik hoop op bijvoorbeeld Huawei).

16 augustus 2014 om 10:07

Hauweinis al partner maar of ze ook hoofdsponsor worden weet ik niet. Ik zie persoonlijk wel een win-win situatie voor een wedbedrijf zoals Bwin of Unibet. Ik hoop echt zo dat we 15 miljoen of meer binnen kunnen halen, dat zou ons ontzettend helpen in het behouden van kwaliteit in de selectie.

16 augustus 2014 om 09:57

Leuk elk jaar kampioen worden in de jeugd en allemaal goede faciliteiten hebben, maar het is schrijnend om te zien dat het gros van de jeugd (met uitzondering van de meest recente lichting) het jeugdniveau nooit ontstijgt, getuige de stoffige prijzenkast van Feyenoord. Als je kijkt naar het basisniveau van de Ajacieden en weet dat er zooooveeellll ajacieden rondlopen op de europese velden (en nauwelijks feyenoorders) dan weet je dat ze in Rotterdam te snel tevreden zijn...nu kunnen ze een inhaalslag gaan maken met bmi de vrij etc, maar wetende dat Ajax binnenkort kisnha en el ghazi, blind rhijn vermeer en ga zo maar verder europa in stuurt, is het duidelijk dat Ajax ook voorlopig nog wel even de beste blijft in Europa.

16 augustus 2014 om 09:59

Hoeveel ex Feyenoorders spelen er in de top? En hoeveel ex Ajacieden?

16 augustus 2014 om 10:03

als je nu even echt nadenkt...

Hoe lang staat ajax bekend als opleidingsinstituut? Precies al heel wat jaren, dat feijenoord op dit moment, (lees dus even goed), op dit moment de beste opleiding heeft zegt niets... Of denk je dat ze gelijk de beste van de wereld zijn?

16 augustus 2014 om 11:08

Opleiden is ook niet alleen maar jeugd he. Opleiden is ook jonge jongens als Zlatan, Maxwell, Grygera, Escudé e.d. binnen halen, beter maken en verkopen aan een (top)club. Beetje zoals Feyenoord met Janmaat (ook al heeft ie in de jeugd gespeeld), pas bij Feyenoord begon die echt te groeien naar International niveau. Bij Heerenveen had ik niet gedacht dat ie ooit in het NL elftal zou spelen.

16 augustus 2014 om 10:10

Feyenoord is gewoon een skeere club die nooit prijzen wint en ze denken van zichzelf dat ze altijd mee moeten doen met het kampioensschap maar zij moeten gewoon zich richten op de plaats 3 t/m 6 in de eredivisie.

16 augustus 2014 om 11:23

Ooit gehoord van overall? Ipv 2 seizoenen

16 augustus 2014 om 12:46

Beste opleidingsclub. Ik denk dat het onzin is om te zeggen dat Feyenoord de beste opleidingsclub is. Hoeveel Feyenoorders spelen bij een grote club tegenwoordig? Alleen Van Persie als je het mij vraagt. Bij Ajax lopen er meer van dat soort spelers rond. Maxwell, Zlatan, Nigel de Jong, Vertonghen, Vermaelen. Want als je mij vraagt wat de beste opleidingsclub is, houdt in dat spelers worden opgeleid. Dat gebeurt ook als ze in de eerste spelen. Dan worden ze naar mijn inziens ook opgeleid. Daar slaagt Ajax er beter in, zo is gebleken de afgelopen jaren.

Ik denk eerder een van de gokkantoren.

16 augustus 2014 om 10:01

Schijnt dat die wet niet meteen begin 2015 ingevoerd wordt, las ik laatst ergens. Wordt wss halverwege 2015. Dat betekent dan dat Aegon nog eens een half jaar moet verlengen als Ajax een sponsor uit de gokwereld wilt. Maar mss dat die wet er toch op tijd door komt. Dan zie ik Ajax wel in zee gaan met een Bwin of Unibet.

Met deze uitspraken kweekt Van der Sar ook hoge verwachtingen over de nieuwe hoofdsponsor. Ik ben erg benieuwd.

Het wordt nu toch wel echt tijd dat Edje eens een goede hoofdsponsor vindt..

16 augustus 2014 om 09:54

Heeft hij vast al maar het is afwachten op de 1e kamer die stemmen om
Gok markt vrij te geven zodra die vrij is zoals verwacht vanaf 1 januari en mits de kamer toezegt horen we denk ik dat bwin ofzoiets hoofdsponsor word

16 augustus 2014 om 10:48

Niet aan gedacht! Dankje voor de info!

Mischien heeft Van der Sar (als echte hollander) niet in de gaten dat de Chinese cultuur zo in elkaar steekt dat ze voor iedereen respect hebben. Dat is natuurlijk wel een cultuurshock als je van Amsterdam komt (waar zelfs de premier nog met 'jij' wordt aangesproken).

Van der Sar, het gezicht van oerhollandse Milner Kaas, op stap in China. Torend boven alles en iedereen uit. Waarschijnlijk willen ze allemaal met de GVR op de foto. Niemand heeft door dat het een van de beste keepers ter wereld was, maar zien alleen een bijzondere verschijning. En van der sar denkt dat ze voor Ajax komen.....

Verkoop je ziel nou niet aan een of andere rare Chinees. Blijf bij je roots, blijf bij sponsoren in Nederland.

16 augustus 2014 om 09:59

Ik ben volkomen eens met je reactie, maar ik wil je toch verwelkomen in 2014. Tegenwoordig hebben bijna alle grote clubs buitelandse sponsors omdat die veel geld hebben. Welk Nederlands bedrijf zou nou hoofdsponsor kunnen worden in deze tijden die ook veel betalen? Zijn er misschien 1 of 2. Terwijl alles buiten Europa strooit met geld.

16 augustus 2014 om 10:03

Idd. Je kan niet dromen van een Nederlandse sponsor. Leuk hoor, maar geld gaat toch echt voor idealen.

16 augustus 2014 om 11:06

Ze kunnen wel veel geld hebben maar willen ze dat ook betalen aan een Nederlandse club? De exposure voor een sponsor is met een Duitse, Spaanse of Engelse club vele malen groter dan met een Nederlandse club.

16 augustus 2014 om 10:05

als je in NL blijft wat sponsoren binden betreft, dan kom je nooit een ronde verder in CL of waar dan ook... Het gaat toch echt om de $$$$$

16 augustus 2014 om 10:36

Klm, Martinair, Vopak, Shell, Kpn... Er zijn zo veel mogelijkheden. Maar om nou helemaal naar China te gaan. Zo groot is de Chinese markt in Nederland ook weer niet dat zij er heel veel uit halen ofzo...

16 augustus 2014 om 10:36

Klm, Martinair, Vopak, Shell, Kpn... Er zijn zo veel mogelijkheden. Maar om nou helemaal naar China te gaan. Zo groot is de Chinese markt in Nederland ook weer niet dat zij er heel veel uit halen ofzo...

16 augustus 2014 om 10:36

Klm, Martinair, Vopak, Shell, Kpn... Er zijn zo veel mogelijkheden. Maar om nou helemaal naar China te gaan. Zo groot is de Chinese markt in Nederland ook weer niet dat zij er heel veel uit halen ofzo...

16 augustus 2014 om 10:10

Dit is precies wat ik dacht. Als je ook maar een paar keer contact met mensen uit het verre oosten heb gehad weet je dat ze altijd respectvol zijn tegen je. Kunnen wij nog wat van leren.

16 augustus 2014 om 10:12

Vreemd, sinds wanneer is de hoofdsponsor de ziel van de club? Ajax verbreed haar blik en dat heeft ons al mooie samenwerkingen opgeleverd. Gratis Ledboarding van sengled, gratis Wifi in de arena van Huawei en geld van CST tyres.

16 augustus 2014 om 11:06

@ Westend

Jij weet heus dat van der Sar doelt dat Ajax internationaal als internationaal A-merk nog steeds staat als een huis. Dat er nog steeds veel respect is voor de prestaties uit verleden, de spelers die heeft voort gebracht, de grote bijdrage die Ajax qua spelers nog steeds levert aan het Europese voetbal en "last but not least" de goede kwalitatieve reputatie van de opleiding.

Ajax verdient al aan Azië, dus waarom zouden ze niet verder in Azië kijken, Nee, we moeten ons lekker op de Nederlandse markt blijven focussen waar Ajax al bijna alles uit heeft gehaald wat erin zit.

Hoezo verkoopt een club zijn ziel als zij een buitenlandse multinational heeft als hoofdsponsor ? PSV droomt al jaren van een internationale hoofdsponsor die meer betaald dan Philips, mocht PSV die ooit eens een keer vinden verkopen ze toch ook niet meteen hun ziel ? Of nu PSV met meerdere partijen onderhandeld omdat "nike" niet wilt betalen wat PSV graag zou willen hebben. Over jouw tweede alinea laat ik mij maar helemaal niet uit, want die is te lachwekkend voor woorden.

16 augustus 2014 om 15:42

Het is toch schokkend dat er nog zo veel (ajacieden) zijn die dat ook nog daadwerkelijk geloven. Het is naief en eigenlijk vind ik het beangstigend dat je zo kan blijven hangen in het verleden. De 'beste jeugdopleiding' (als dat al waar is) is leuk en aardig, maar uiteindelijk kijkt daar toch niemand naar. Je kijkt naar het vertoonde spel, de zwaarte/ aantrekkelijkheid van de competitie en de prestaties in Europa. Ajax wordt aan alle kanten voorbij gelopen (alle Nederlandse clubs).

Neem nou de beste 30 (ik noem maar een getal) spelers van de wereld. Wie heeft Ajax dan opgeleid?

Ook in China, zit niemand meer op Ajax te wachten. Als je je voorsteld, zullen er vast nog wel mensen zijn die het over Cruijff hebben, maar er is geen kip meer die in de afgelopen 10 jaar 1 wedstrijd van Ajax heeft gezien

17 augustus 2014 om 08:19

@ Westend

Weet je wat pas schokkend is, dat iemand met een vol balkje maar doorgaat met uitspraken die volgens mij voornamelijk gebaseerd zijn op onderbuik gevoelens of jaloezie dat niemand internationaal op PSV zit te wachten. Dat niemand PSV als een internationaal A-merk beschouwt en internationaal geen commerciële potentie heeft betekend nog niet dat dit ook voor Ajax geld.

Er zijn de laatste jaren zoveel (inter)nationale (onafhankelijke) commerciële onderzoeken gepubliceerd (waarvan een aantal ook hier op voetbalzone stonden) waaruit elke keer naar voren kwam dat Ajax als internationaal A-merk nog steeds staat als een huis. Wat o.a. ook de reden is waarom internationale potentiële sponsors in Nederland alleen maar belangstelling hebben in Ajax (kwam ook uit verschillende gerenommeerde onderzoeken).

Zoals ik al zei verdient Ajax al aan het buitenland, een deel van de jaarlijkse opbrengsten uit merchandising komt ook uit het buitenland. Ajax heeft nu 3 Chinese sponsors/partners in het Taiwanese/chinese Cst(die Ajax ook helpt zich beter te vermarkten in Azië), Huawei en onlangs is daar het Chinese "sengled daarbij gekomen. Als het internationale A-merk "ajax" geen moer voorstelde zouden deze partijen zich niet aan Ajax verbinden.

Verder is Ajax de enigste Europese club die een officiele samenwerking verband heeft met de Chinese voetbalbond om het (jeugd) voetbal in China op te zetten. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat Ajax o.a. in China een grote potentiële fan base heeft die interessant genoeg om te proberen om die commercieel te exploiteren met hulp van onze Chinese sponsors en partners (o.a. de Chinese voetbalbond en Beijing Guoan)

Verder is Ajax in Brazilië en China met een aantal clubs uit die landen en tv netwerken bezig om een voetbal talentenshow op te zetten, waar Ajax commercieel en sportief aan kan verdienen. Waarvan de Chinese versie al gelanceerd is.

Overigens hebben de Nederlandse sponsors van Ajax die ook internationaal actief zijn ook meerdere keren bevestigd dat het sponsorschap van Ajax deuren in het buitenland opende die anders gesloten bleven of veel moeilijker waren te openen.

Blijf maar volhouden dat niemand internationaal op Ajax zit te wachten en dat het het internationale A-merk veel glans heeft verloren. Zolang Ajax, sponsors, partners en (internationale) onderzoek bureaus het tegendeel beweren en dat staven met resultaten mag jij van mij roepen wat je wilt.

Bij PSV zouden ze willen dat de naam "psv" wereldwijd gezien word als een A-merk, en daaraan zou verdienen met o.a. merchandising en sponsors. Zelfs VVV Venlo heeft een solide fan base in Japan die men commercieel benaderd en daaraan ook verdiend. Net zoals bij Ajax zijn dat natuurlijk niet de cijfers en eenheden die een Real Madrid of een Manchester United genereren. Zolang het winstgevend is en er nog serieuze groei potentieel is is ben ik blij dat Ajax dat in samenwerking met haar (internationale) sponsors en partners haar commerciële potentieel zo goed mogelijk exploiteert.

Of jij het nou leuk vind of niet, je kunt Ajax dus qua historie, internationale bekendheid, internationaal fans en sponsor potentieel niet vergelijken met de andere clubs uit de Eredivisie. Vandaag de dag profiteert Ajax op verschillende gebieden nog steeds van prestaties (prijzen en spelers) uit het verleden en de internationaal hoog aangeschreven opleiding.

Waar PSV te maken heeft met:

- Dalende sponsor inkomsten (o.a. Freo die minder gaat betalen).

- Nike die niet meer wilt betalen, waardoor PSV met andere partijen in gesprek is, waarbij je serieus de vraag moet stellen of een andere partij wel even meer zal betalen dan Nike.

- Men al ter vergeefs jarenlang op zoek is/open staat voor een betere betalende sponsor dan Phllips op het shirt,

- Sponsors twijfelen om te verlengen.

- Het project met Sportscn volledig mislukt is (psv haar poging om voet aan de grond te krijgen in China). Wat eigenlijk gebaseerd was op de populariteit van het merk Phillips in China, waarbij men dacht dat PSV daarvan kon profiteren.

- Het compleet mislukte plan om PSV in Zuid-Korea te vermarkten.

Ziet de commerciële toekomst van Ajax er gunstig uit, nu weet ik dat er nog geen nieuwe shirtsponsor is, maar dat gaat wel goed komen. Zo ie zo is het goed dat Ajax niet meteen akkoord gaat met het eerste de beste bod van een bedrijf.

Waar blijf ik dan volgens jou in het verleden hangen ? Ik zeg toch nergens dat Ajax een internationale topclub is of wel ? Alleen dat betekend niet dat Ajax als internationaal A-merk niks meer voorstelt of dat niemand op Ajax zit te wachten. Dat is iets wat jij ervan maakt of wilt maken, wat wellicht uit frustratie komt omdat jouw PSV (internationaal) commercieel gezien amper tot geen groei potentieel heeft. Gelukkig laten de feiten een hele andere realiteit zien over het internationale A-merk "ajax" en haar (internationale) commerciële potentie.

18 augustus 2014 om 22:18

Heel veel blablabla en tekst maakt en verhaal nog niet waar. Kan mij het schelen dat PSV internationaal niet van het niveau Barcalona, Chelsea of Manchester United is. Dat is geen enkele club in Nederland. Ajax was vroege een grote meneer, maar je moet je eens gaan realiseren dat dat van vroeger is. Europees is er geen (top)club die met knikkende knieen naar Amsterdam gaat. Wereldwijd kennen een paar mensen misschien nog spelers als Van Basten en Cruijff, maar wat ik zeg: Die Chinezen geven geen kik om het Ajax van nu.

Welke kwalitatieve jeugdspelers zijn doorgebroken bij ons? Alleen Blind! Veltman en Klaassen hebben geen ajax niveau. Wanneer krijgt onze club eens meer respect voor het aankoopbeleid!? Zivkovic, Schone, Moisander, Poulsen, Serero worden allemaal goedkoop ingekocht en doen het prima. Wij kopen veel beter in dan clubs als Psv. Maar de jeugd zuigt al jaren bij ons.

16 augustus 2014 om 10:19

Eriksen, Fischer, Boilesen, van Rhijn, Veltman, Denswil, Klaassen, Andersen, Vermeer, Kishna, El-ghazi, Blind. Ik denk dat jij de verhalen van Blind van pak en beet 2 jaar geleden ook wel kent, kon er niks van, dus laat die voorbarige conclusies achterwege.

Aankopen worden ook opgeleid, onderdeel van deze succesformule is goede scouting maar zeker ook het doorontwikkelen en aanleren van de ajax speelstijl. Denk overigens dat de eigen jeugd (jeugd die er langer zit) wel steeds beter worden, denk aan Nouri en van de Beek. Het is in mijn optiek niet echt een belangrijke maatstaf, als EL-ghazi met een 1 jarige opleiding beter is dan de eigen jeugd moet je voor kwaliteit kiezen.

16 augustus 2014 om 10:47

Eriksen fischer boilesen zijn geen eigen jeugd. Gewoon slim aankoopbeleid. Gewoon Jong weggeplukt. De rest is geen top. Gewoon leuke voetballertjes. Alleen Blind is een topper. Waarom noem je Klaassen? Omdat hij een albino is die op bergkamp lijkt? Sorry hoor maar ik ben ajax supporter geworden in de tijd van litmanen etc en dan voelt het nu als of ik naar g-elftal zit te kijken hoor. Alleen Blind, Schone en moisander kunnen me nog bekoren. Maar mooi dat jij tevreden bent met weinig!

16 augustus 2014 om 13:27

Nee geen eigen jeugd maar wel zelf opgeleid. Kortom let goed op wat ik zeg, ik maak hier expliciet onderscheid in.

Blind was twee jaar geleden ook niks. Klaassen heeft dezelfde of misschien nog wel meer potentie, moet het alleen wel waarmaken. Hij is een technisch vaardige twee benige middenvelder die ook nog eens veel loopvermogen, scorend vermogen en duelkracht heeft. Net als Siem de Jong een complete dynamische middenvelder waarbij ik Klaassen wat vaardiger vind en de Jong fysiek wat sterker.

Ik ben heel erg tevreden, als jij het niks meer vindt ga je toch klapperen in Alkmaar?

Wel slecht van vd sar dat je nog geen hoofdsponsor hebt gevonden zeker niet in het tijdsbestek wat hij kreeg, zo zie je maar weer dat het niet altijd loont om topsporters neer te zetten in een bedrijf. Het nieuwe seizoen is al begonnen en hij loopt achter de feiten aan , en een Nederlandse club met Chinese sponsor zoals huawei valt het geleid niet meer op als ze zitten te bellen op de tribune

16 augustus 2014 om 11:09

Als ie inderdaad een gokbedrijf als hoofdsponsor heeft kan het nog niet bekend gemaakt worden, anders ben ik het met je eens. Maar zo makkelijk is het ook niet meer, kijk maar naar Vitesse die er ook een tijdje over heeft gedaan.

16 augustus 2014 om 11:16

@ Mr.madrid

Wat een onzin zeg, wie weet word het een gokbedrijf, als dat geval is zal men dat geheim houden totdat de wetswijziging in Nederland officieel is. Zolang is van der Sar nog niet in dienst hoor, dus het valt wel mee, ik heb liever dat hij zorgvuldig te werk gaat in plaats van akkoord te gaan met het eerste,de beste voorstel. Overigens heeft zijn aanstelling al deuren voor Ajax geopend die anders gesloten bleven, maar goed denk wat je denken wilt.

Zelf onze jeugd pakt meer prijzen dan de jeugd van feyenoord inclusief Meer dan hun 1ste elftal snap echt niet hoe ze erbij komen maar goed miss kan iemand mij dat uitleggen

16 augustus 2014 om 10:56

Of het nou beter is dan Ajax of niet.. dat maakt niet zoveel uit.. je kan alleen niet gaan ontkennen dat Feyenoord en Ajax samen verreweg de beste opleiding heeft in Nederland!

Ik had een tijd geleden begrepen dat Ajax zo goed als rond was met Huawei als nieuwe hoofdsponsor.
Zou voor beide een win-win situatie zijn, omdat Huawei de Europese markt wil vergroten en Ajax op zoek is naar een goede sponsor.

Los van alles.. dus de discussie over de jeugdopleiding etc.. is het wel mooi en goed om te zien dat vooral Feyenoord en Ajax weer de goede weg zijn ingeslagen wat betreft het beleid en dat PSV daar nu ook eindelijk mee is begonnen.
Ik denk echt dat de Nederlandse competitie in de toekomst weer iets gaat betekenen in Europa. Clubs als Manchester Ctiy gaan een keer kapot.. alle clubs met het geld gaan een keer kapot.. er zullen een keer maatregelen genomen worden en dat biedt perspectief voor de Nederlandse competitie waar alles is gericht op de jeugd.

16 augustus 2014 om 11:12

Gisteren bij VI zeiden ze dat Nederland vooral op moet gaan leiden en daar ben ik het mee eens. Lijkt me de enige redding voor het Nederlandse voetbal om ook tot aan de overwintering makkelijk mee te kunnen komen in het Europese voetbal. Wordt wel tijd dat de Uefa een maximum aan het aantal selectiespelers gaat stellen zodat het onaantrekkelijker wordt om in het wilde weg jeugd weg te kopen in de hoop dat het wat wordt.

Feyenoord heeft de laatste jaren de prijs van de KNVB gekregen voor beste jeugdopleiding. Dit komt op basis van de prestaties van de jeugdelftallen en heeft niks te maken met de doorstroming van jeugd naar Europese grootmachten en de daar bijbehorende successen. Bij Ajax wordt er in de jeugd niet gekeken naar resultaten van elftallen, maar wordt er gekeken naar het individu. Alle spelers in de jeugdelftallen worden op hun positie gelinkt aan spelers van de hoge elftallen op diezelfde positie.

Zo zijn er CV's in de jeugd van de A en de B die worden gelinkt aan bijvoorbeeld Veltman. Het contact tussen deze is intensief en daarbij gaan zij vaak met elkaar om. Het is de bedoeling dat spelers van het eerste een rolmodel spelen voor de jeugd.

Ajax wordt geroemd om de jeugdopleiding waarbij spelers doorgroeien naar europese (sub) toppers. Feyenoord kent in vergelijking minder spelers dan Ajax in de kwestie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren