Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eto’o heeft aanbod in beraad en vraagt Ajax om geduld

Laatste update:

Maandag werd duidelijk dat Samuel Eto’o ‘binnen 48 uur’ aan Ajax zou laten weten of hij zijn carrière in Nederland wilde voortzetten. De 33-jarige aanvaller, die sinds zijn zomerse vertrek bij Chelsea zonder club zit, heeft echter meer tijd nodig om te bepalen waar zijn toekomst op korte termijn ligt.

/

Het kamp Eto’o heeft Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax, om meer geduld gevraagd. Zaakwaarnemer Claudio Vigorelli benadrukt dat de regerend landskampioen van Nederland nog steeds een serieuze optie is voor de aanvaller uit Kameroen. “Hij heeft het aanbod in beraad. Samuel zal op korte termijn een beslissing nemen”, verzekert de belangenbehartiger in De Telegraaf.

Eto’o werd na de link met Ajax met tal van clubs in verband gebracht. Een rentree bij Internazionale zou tot de mogelijkheden behoren en clubs als Liverpool, Everton en West Ham United staan ook positief tegenover een contractuele samenwerking. Eto’o verdiende afgelopen seizoen een jaarsalaris van 8,5 miljoen en was in 34 duels van Chelsea goed voor 12 doelpunten en 6 assists. Geld is echter niet meer een van de doorslaggevende factoren in de keuze van Eto’o voor een nieuwe club.

Denk jij dat Samuel Eto'o naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou hij laat in ieder geval wat van zich horen. Maar zo optimistisch als ik eerst was ben ik inmiddels niet meer. Denk dat hij Ajax gebruikt om andere clubs wakker te schudden. Denk dat de waarheid is dat Ajax nooit een kans heeft gemaakt

14 augustus 2014 om 08:06

Je moet juist blij zijn als hij niet komt.

14 augustus 2014 om 09:44

Ja blij dat Ajax hem dan niet krijgt zeker

On: Samuel Eto'o moet nu gewoon snel een beslissing maken want dit duurt voor mij veel te lang!

14 augustus 2014 om 10:06

Ik denk dat eto'o er weinig last van heeft dat jij t veel te lang vind duren 😒

14 augustus 2014 om 10:34

Ik denk dat het vrij stupide is te veronderstellen dat coopers daadwerkelijk de illusie heeft dat zijn mening ook maar enige invloed heeft op wat er uiteindelijk zal gebeuren....

edit: spelfoutje

14 augustus 2014 om 10:51

Juist wel wat voor boost geeft ajax dit en de eredivisie als zo een topper eredivisie verkiest boven de seria a

14 augustus 2014 om 10:51

Juist wel wat voor boost geeft ajax dit en de eredivisie als zo een topper eredivisie verkiest boven de seria a

14 augustus 2014 om 13:28

Daarom gat ie in Rusland voetballen... Omdat het niveau daar zo hoog is:S.... Voor het geld hoeft hij het niet te doen. Ik denk dat CL deelname belangrijk is en de kans op spelen, want ik denk dat hij geen zin heeft om de bank warm te houden. Inter speelt volgend mij geen CL

14 augustus 2014 om 08:28

hij is gewoon aan het tijdrekken en wilt gewoon eerst met andere clubs praten om te zien welk aanbod (salaris) beter is. mocht er uiteindelijk niks leuks tussen zitten dan komt die naar Ajax.

Ajax moet gewoon lekker de stekker eruit trekken, je wilt voor Ajax spelen of niet.

(ik ben geen Ajax fan, maar ik vind dat geen enkele club achter een speler moet aanhollen, je wilt als speler naar een club komen of niet. het moet niet zo zijn dat de Speler de belangrijke is)

14 augustus 2014 om 09:07

Hij komt dus never nooit naar Ajax. Ajax is lokaas.

14 augustus 2014 om 09:08

Dus,

Omdat jij dit vermoeden hebt moet Ajax maar bedanken voor een topspits als Eto'o?

Ik zeg, gewoon netjes wachten. Hij geeft aan meer bedenktijd nodig te hebben en heeft het fatsoen dat ook netjes te laten weten.

Verplaats je eens in een situatie: Je zet je CV op een vacaturesite en morgen bellen 7 verschillende werkgevers. Ze bieden je allen een salaris van +2 miljoen. Dan heb jij toch ook even bedenktijd nodig of niet?

14 augustus 2014 om 09:27

Dan had hij Ajax al laten weten het niet te doen aangezien de andere clubs allemaal meer salaris bieden.

14 augustus 2014 om 09:37

@ Jeronsaik

"hij is gewoon aan het tijdrekken en wilt gewoon eerst met andere clubs praten om te zien welk aanbod (salaris) beter is. mocht er uiteindelijk niks leuks tussen zitten dan komt die naar Ajax."

Zelfs de meeste Nederlandse spelers wachten zo lang mogelijk of er nog een buitenlandse club komt. Dit is al jaren de realiteit, nu kan ik niet voor mijn mede supporters spreken maar ik voel mij daardoor als Ajacied niet in de maling genomen. Als hij alsnog komt is hij wat mij betreft van harte welkom en zie ik zijn komst als een een mooie bonus/cadeautje van Ajax richting haar supporters.

14 augustus 2014 om 10:31

Ja ben ik dus ook bang voor dat het gedaan is om er bekendheid aan te geven. .

14 augustus 2014 om 11:33

Als iemand mij 2 miljoen bied teken ik gelijk !

On: Ajax moet geduld hebben als ze Eto'o uiteindelijk aan zich laten binden is dat mooi, kiest ie voor een andere club is er ook niks aan de hand genoeg kwaliteit daar in 020

14 augustus 2014 om 13:29

AjaxSoest je bent een papagaai

14 augustus 2014 om 09:39

Nee juist niet ik dacht dat hij het alleen maar geld wilde en dus Ajax geen
Optie was . Ik heb nog wel hoop.

14 augustus 2014 om 12:19

Eto'o wilt waarschijnlijk naar Liverpool en als dat feestje niet doorgaat komt hij naar Ajax. Ajax maakt wel degelijk kans maar is gewoon een plan B

14 augustus 2014 om 12:30

Opzich niets mis mee om b-keuze te zijn. Ik zie zijn komst als een bonus, als iets leuks maar meer ook niet. Komt hij niet dan was het een zenuwachtigmakende mogelijkheid tot iets moois.

Haha hij komt echt niet meer.. Die gaat naar Italie of Engeland... Hij heeft Ajax gebruikt zodat er meer interesse kwam...

14 augustus 2014 om 07:18

Inderdaad, hij vraagt alleen om meer tijd om te proberen ergens anders aan de bak te kunnen.

14 augustus 2014 om 09:13

Wel, niet, dan tijd nodig. Woensdag werd het duidelijk.. Als Overmars eer heeft voor de club dan is het duidelijk! Zoek het maar uit je hoeft niet meer te komen!

14 augustus 2014 om 07:20

Dan had hij Ajax nu al kunnen afbellen, want die interesse uit die landen is er volop !

14 augustus 2014 om 08:21

Tegen welke voorwaarden? Je moet wel onderhandelingspositie hebben..

14 augustus 2014 om 07:21

Denk eerlijk gezegd ook niet dat hij komt, jammer maar helaas. Maar waarom zou hij ajax gebruiken voor aandacht, terwijl er al genoeg clubs interesse hadden die ook nog meer salaris kunnen bieden dan ajax? Dan scherm je toch met de verkeerde club..

14 augustus 2014 om 14:11

Vrees inderdaad dat je gelijk hebt. Ik heb even wat gegoogled en toch een vrij betrouwbare krant uit Engeland meld nu dat Everton vol voor Eto'o gaat..
Dan wil ik Ajax niet kansloos noemen maar: Grotere competitie, meer salaris, zelfde woonomgeving en hij speelt daar ook Europees. De rest lijkt te zijn afgehaakt voor zover ik lees.

Wel een interessant feitje wat ik tegenkwam van een zeer betrouwbare krant uit Costa Rica is dat Ajax als vervanger van Eto'o Bryan Ruiz wil aantrekken!~denk dat hij mooi in het plaatje van Ajax past. Hij heeft een goede techniek, kan goed koppen en goed meevoetballen.

Ik zou het geweldig vinden als hij in de eredivisie zou komen voetballen, maar ben ook bang voor een eventuele tegenvaller.

Als hij vooraf al afspraken wil maken over minder trainen e.d. Dan hoop ik maar dat het niet een soort tweede Mido wordt.

Alleen met de naam eto'o in de voorhoede heb je 99% van de nederlandse verdedigers de avond voor de wedstrijd een slapeloze nacht bezorgd.

Stiekem hoop ik wel dat ie komt.

14 augustus 2014 om 07:49

Eerder een 2e Luque. Mido heeft t nooit ergens waargemaakt.

14 augustus 2014 om 08:23

Mido was een erg goede spits in zijn periode bij Ajax. In zijn 2e periode heeft hij ook belangrijke treffers gemaakt. Alleen niet de spits die je als Ajax wilt hebben voor de lange termijn.

14 augustus 2014 om 08:28

Belangrijke treffers in z'n 2e periode?????

14 augustus 2014 om 09:29

Toevallig wel ja, die dikke heeft hier gewoon nog gescoord.
Als hij niet gescoord had tijdens Ajax - NEC 1-1 dan kwam Ajax punten tekort voor het duel met Twente.

Dus ja.

14 augustus 2014 om 10:42

Dat is dan ook wel het enige wat hij hier heeft gedaan.

14 augustus 2014 om 11:12

En de omzet van de Febo naar recordhoogte stuwen!

14 augustus 2014 om 11:52

Sterker nog, in zijn 1e periode hield hij Ibrahimovic erg vaak op de bank. En ook toen was Zlatan al een uitstekende speler, maar Mido was dat zeker ook.

In zijn 2e periode voetballend weinig toegevoegd, maar zoals Nisdenaam aangeeft wel een cruciale goal gemaakt. Echter herinner ik me hem liever zoals hij was in zijn 1e periode, een prima spits voor onze competitie.

We zijn nog in de race....

Ondanks dat hij vorige week in Milaan was, is Inter nog geen uitgemaakte zaak.

Tsja wat zijn z'n afwegingen ? Geld niet in ieder geval.
* De Serie A betekent veel op trainingskamp etc.
* Als hij voor een Engelse club gaat, dan blijft hij in de beste competitie spelen
* Gaat hij voor Ajax, dan is dat relaxt wonen in Amsterdam, spelen in de CL, lagere competitie met veel minder druk, veel jonge talenten en een interessante trainersstaf en dito spelopvatting.

We rekenen ons niet rijk, maar wat zou het mooi zijn als hij voor Ajax gaat.

14 augustus 2014 om 09:45

@ Fcbogarde

Precies, ik zie het als een mooie bonus mocht hij als nog komen. Dat Ajax waarschijnlijk zijn laatste optie was te verwachten. Veel Nederlandse spelers of spelers binnen onze eigen competitie wachten het liefst ook zo lang mogelijk of er een buitenlandse club langs komt, als die niet komt dan kiezen ze ervoor om te komen of te blijven. Dan zouden we ons met zijn alleen hier om de havenklap beledigd moeten voelen. De mensen die nu lopen roepen dat "ajax" zich niet nmoet laten gebruiken hebben volgens mij niet door dat dit al jarenlang aan de gang is in de hele Eredivisie.

14 augustus 2014 om 10:25

Als je vanuit hem gaat kijken, waarom zou die in de Eredivisie bij Ajax willen spelen?? Terwijl er betere competities voor hem klaar liggen met meer salaris. Heeft hij een Nederlandse vriendin of is hij van plan om in de buurt te gaan wonen? Anders kan ik me geen verklaarbare reden vinden.

14 augustus 2014 om 10:48

@ T. Alavez

Precies, zoals ik in mijn eerst reactie al aangaf denk ik dat hij Ajax (nederland) als laatste optie ziet. Net zoals zo´n beetje alle spelers die in Nederland actief zijn of wellicht naar Nederland willen (terug) komen. Wellicht heb jij wel gelijk dat hij wilde komen omdat zijn vriendin een Nederlandse is (dan waarschijnlijk ook een Ajacied is), Seedorf ging immers ook naar Brazilië vanwege zijn vrouw. Alleen geloof ik toch meer het argument waar wij het beide wel over eens zijn.

Haha van mij mag hij naar feynoord

14 augustus 2014 om 07:57

Vriendelijk bedankt!
Denk niet dat ze in Rotterdam zitten te wachten op een extreem dure spits zonder restwaarde, maar met overduidelijke vedette neigingen.
Nee, dan zou ik nog tien keer liever Guidetti zien komen, die al 2 jaar niet gespeeld heeft en daar sta ik al niet om te popelen.

14 augustus 2014 om 08:23

De huidige Guidetti 10 keer liever verkiezen om naar Feyenoord te komen dan Eto'o. Dat kan alleen maar als je geen Feyenoordsupporter bent volgens mij

14 augustus 2014 om 09:31

zonder restwaarde? ach liever een speler zonder restwaarde die je de champions league in schiet dan een speler met een restwaarde van maximaal 4 miljoen die je hooguit de 2e plek bezorgt.

14 augustus 2014 om 09:49

Guidetti kost meer dan eto'o.. 5 miljoen plus salaris.. zeg 1 miljoen.. ben je dus voor 2 jaar Guidetti 7 miljoen kwijt.. plus bonus etc etc.. en je weet ook niet of die nog rest waarde heeft.. 2 jaar bijna niet gespeeld en kon het bij die engelse laagvlieger (ben even vergeten welke club dat ook alweer was) niet eens meer waarmaken.. vin ik een even groot misschien wel groter risico..

14 augustus 2014 om 10:24

Guidetti wil 2 miljoen en heeft niet gespeeld de afgelopen tijd, blijkt toch geen gevoel voor Feyenoord te hebben. Ze nemen Dost.

14 augustus 2014 om 10:28

Plus wanneer je Eto'o binnenhaalt en hij scoort een paar keer mooi zal dat ook over de rest van de wereld vertoond worden. (over PSG werd eerst ook niet veel uitgezonden en is mede door Ibrahimovic veel bekender geworden) Je krijt dus een grotere aantrekkingskracht van buitenaf, wat altijd goed is voor commerciële doeleinden. Ik ben niet voor Ajax maar ik juich toch wel als hij komt naar de Nederlandse velden hoor!

14 augustus 2014 om 11:52

Maar Guidetti zou je dan nog kunnen verkopen voor een aantal miljoen als hij het goed doet. Eto'o niet. En het is nog maar afwachten hoe goed Eto'o het gaat doen, volgens mij kan het alleen maar tegenvallen!

14 augustus 2014 om 12:04

Garanties zijn er nooit in het voetbal misschien flopt etoo bik ajax en raakt die geen pepernoot maar wie weet.

14 augustus 2014 om 12:59

las net dat ie zelfs 2 miljoen per jaar kost.. das dus 11 miljoen voor 3 jaar (als je em wil verkopen na 2 jaar moet je iig 3 jaar contract geven).. tja.. het is een gokje.. als ie het heel goed doet kan je em misschien voor 10 kwijt.. (heb je een miljoen winst aangezien laatste contract jaar vervalt en je betaald dus 9 miljoen) doet ie het matig dan misschien voor 2 a 3 (kost het je dus voor 2 jaar 6 miljoen a 7 miljoen) en doet ie het slecht en kom je niet van em af kost het je 11 miljoen voor 3 jaar…

Dan heb ik toch liever Eto'o voor 2 jaar voor 4 a 5 miljoen… maar goed.. ook dat blijft een gok met 33 jaar...

14 augustus 2014 om 16:46

Je denkt toch niet echt dat als Guidetti naar Feyenoord komt, dat dan voor een bedrag van maar liefst 5 miljoen euro zal zijn?
Geen enkele club gaat zoveel geld neertellen voor een speler die 2 jaar geen wedstrijden gespeeld heeft, dat hoef ik je niet uit te leggen toch?

City kan dat in eerste instantie wel vragen, maar zo beginnen onderhandelingen. Ik denk dat je realistisch moet gaan denken aan een bedrag om en nabij de 2,5-3 miljoen euro.

Guidetti vraagt daarnaast inderdaad 2 miljoen euro aan salaris, maar dat zal hij ook niet kunnen krijgen bij Feyenoord.
Mocht hij dus naar Rotterdam verhuizen, zal dat wel onder zeer verschillende voorwaarden zijn dan de situatie die jij hier schetst. En ja, onder deze realistische voorwaarden zou ik inderdaad liever Guidetti zien komen dan Eto'o.

Ik hoop dat ie naar Ajax gaat. Leuk om zo'n grote jongen een seizoen in NL te zien voetballen.
Of het een doorslaggevende speler zal zijn betwijfel ik, maar hij zal de jeugd nog wel wat kunnen leren. Mits hij daar zin in heeft trouwens. :

14 augustus 2014 om 13:03

Voor de competitie ja...voor PSV nee. Als hij al komt dan liever na de wedstrijd ajax PSV.

Laat hem lekker naar Inter gaan. Graag of niet

Houd toch op Ajax... Houd toch op met julliezelf voor lul te zetten. Iedereen weet inmiddels dat Eto'o meerdere clubs gevraagd heeft interesse te hebben. Iedereen weet dat PSV het afgewezen heeft omdat ie veel te veel vroeg en weet dus ook dat hij helemaal niet zo graag naar Ajax wilt maar een club zoekt om nog ff lekker verdienen. Nu is 2 miljoen voor Eto'o in deze tijd (belachelijk eigenlijk) niet heel veel maar het is een absurt bedrag in de eredivisie.

De man is 33, zal willen spelen en heeft een restwaarde van 0. Volledig tegen de principes in waar Ajax zo graag te koopmeelopen! Maar er komt een grote naam die mss wel bij Ajax wilt voetballen en heel Amsterdam is zo geil dat er niet meer normaal kan worden nagedacht!!

14 augustus 2014 om 07:48

Je hebt een paar dingen niet helemaal goed. 1 Ajax zet zichzelf niet voor lul. Er hebben al meerdere gesprekken plaatsgevonden en dat gaat echt niet over ditjes en datjes dat zijn onderhandelingen, er is dus serieuze interesse.

2. Het te kooplopen met een bepaalde filosofie klopt. Maar kan jij uitleggen wat die filosifie is referend met uitspraken waarin staat dat topspelers als Eto zonder restwaarde niet in dat beleid passen. Ik heb namelijk het idee dat je je eigen argumenten krijgt bij zet met verzinsels.

14 augustus 2014 om 07:49

* kracht

14 augustus 2014 om 08:33

Ajax zou nu zelf moeten zeggen dat het over is. Hij heeft zijn kans gehad en is met nog een aantal clubs aan het praten. Als hij echt graag naar Ajax zou willen komen dan was ie er al. Hier spat de motivatie niet bepaalt van af. Kan me niet voorstellen dat hij veel toe gaat voegen behalve een hoop ergernis om zijn houding. Ajax laat zich gebruiken.

14 augustus 2014 om 08:41

Ajax laat zich echt niet gebruiken er hebben niet voor niets al meerdere gesprekken plaatsgevonden. Ajax is een serieuze optie.

14 augustus 2014 om 09:39

Ik ga al die mensen zo hard uitlachen als hij wel naar Ajax gaat waar ik overigens wel van uit ga! hij hoeft niet zo nodig meer bij Ajax kan hij rustig afbouwen! er zijn talloze clubs die hem willen dit is een serieuze optie!

Ik word ook pissig van al die domme reacties! die zo negatief zijn!

14 augustus 2014 om 09:48

@ Kohaku

Hoezo heeft hij zijn kans gehad, ik weet niet of jij het in de gaten hebt, maar de meeste Nederlandse spelers of spelers binnen of buiten Nederland wachten altijd zo lang mogelijk of er nog een club langs komt die meer betaald. Dat is al jaren aan de gang en daar heb ik allang vrede mee gesloten. Mocht hij alsnog komen dan is het gewoon een mooie bonus, een presentje van Ajax aan jaar supporters.

14 augustus 2014 om 09:53

Zijn die Nederlandse spelers dan ook elke keer met meerdere clubs tegelijk in gesprek?
Hij gaat gewoon een aantal clubs af en kijkt waar hij het beste er uit kan halen. Hij stelt een deadline en schuift die vervolgens weer op omdat hij nog niet overal weet wat hij kan krijgen. Wat een gemotiveerde speler, zo iemand zou ik niet meer hoeven.

14 augustus 2014 om 10:17

@ Kohaku

Ja, dat gebeurd wel vaker, de ene keer houden ze hun opties open of praten ze met meerdere clubs, in principe komt het op hetzelfde neer. Als we voor die redenen spelers moeten afwijzen dan zouden er een hoop spelers niet in Nederland zijn gebleven of ooit zijn gekomen. De Nederlandse competitie heeft nu eenmaal niet zoveel te willen, dat is de realiteit en daar heb ik mij allang bij neergelegd. Wat betreft zijn "motivatie"; ben ik het ook niet met jou eens.

Het zegt vrij weinig of hij zich wel of niet volledig zal inzetten mocht hij alsnog voor Ajax kiezen. dat is jouw eigen interpretatie. Nogmaals we zijn in Nederland wel vaker tweede of derde keus en veel spelers hebben toch gewoon hun best gedaan toen ze alsnog bleven/kwamen.

Laten we wel zijn: dat jij hem nu niet meer zou willen is ook niets iets nieuws onder de zon. Sinds het gerucht de wereld in kwam heb ik jou alleen maar negatief en afwijzend zien reageren op zijn eventuele komst. Overigens valt het mij op dat de niet Ajacieden er meer moeite mee hebben dan de Ajacieden. Als ik naar de meeste reacties kijkt van mijn mede supporters zien/zagen de meeste van ons zijn komst gewoon als een mooie bonus (al zullen er altijd uitzonderingen zijn).

14 augustus 2014 om 11:58

@kohaku

Neem bijvoorbeeld Mokotjo, heel erg recent. Roept toch ook eerst 10 keer dat hij graag naar Ajax zou willen, ongetwijfeld is er ook contact geweest, om vervolgens naar Twente te gaan. Achter de schermen houden voetballers alle opties vaak zo lang mogelijk open, en dat is gewoon logisch en verstandig. De voetbalwereld is een onzekere wereld waar van alles kan gebeuren.

Dat een speler als Eto'o dit doet is alleen maar meer begrijpelijk. We moeten begrijpen dat die jongen Ajax nooit heeft gezien als zijn droomclub ofzo. Hij zou het in zijn huidige situatie (transfervrij) een mooie optie vinden blijkbaar. Maar zo zijn er natuurlijk nog een aantal. De top van Italie, of een Spaanse of Engelse subtopper zou hij ook prima heen kunnen. Zelf zou ik hem halen als |tottenham Hotspur zijnde met een tegenvallende Soldado.

We gaan het meemaken, maar hij is echt goed genoeg om minimaal 20 goals te maken in Nederland. Dat hij niet goed past binnen de cultuur van de club is ook waar, maar soms moet je nou eenmaal out of the box gaan om iets meer te bereiken, dat is niet onredelijk in mijn ogen.

14 augustus 2014 om 08:01

Beetje jaloers?

Vergeet ook niet dat zo'n speler een boost betekent voor de shirt verkoop, 2 miljoen is dus idd relatief weinig. Tel erbij op dat Sightorsson van de loonlijst zal verdwijnen. Een kans om Eto'o te halen moet je gewoon aangrijpen.

Daarnaast denk ik dat de interesse mede is voortgekomen uit het mislopen van de CL van Feyenoord, waardoor Ajax weer wat miljoenen cadeau heeft gekregen.

14 augustus 2014 om 08:02

Weet niet waar je die onzin allemaal vandaan haalt, je doet nou alsof iedereen helemaal over de rooie is? Misschien in jouw hoofd. Eto'o uiteraard een gespreksonderwerp voor Ajacieden, net zo goed als de vraag of Blind blijft en of er eigenlijk nog vervanging komt voor Poulsen. Zou natuurlijk ook hartstikke leuk zijn om zo'n grote naam bij onze club te zien. En als de kans zich voordoet lijkt het mij de enige juiste keuze van Ajax en Overmars om er binnen eigen beperkingen voor te gaan. En als hij voor een grotere competitie of meer geld kiest, heeft dat niks te maken met voor lul staan.

Overigens als je denkt dat een ervaren speler halen zonder restwaarde tegenstrijdig is met het beleid dan heb je er weinig van begrepen. Weet niet of je je Ooijer en Poulsen kunt herinneren maar dat zijn prima en uiterst nuttige toevoegingen gebleken. Maar jij denkt dat Ajax het alleen met 18 jarige uit de opleiding wil doen ofzo? Behoorlijk simpel en kortzichtig. Uiteraard is ervaring zeer welkom en noodzakelijk. Geld verdienen doe je op een andere manier dan zuiver en alleen te investeren in spelers die je met winst kunt verkopen, bijvoorbeeld ook door kampioen te worden met een mooie mix van talent en ervaring, of wellicht door je merchandise een boost te geven door het binnenhalen van een aansprekende naam. Ik krijg de indruk dat het je het moeilijk kan verkroppen dat Ajax een eigenzinnig technisch beleid heeft maar die jaloezie is uit te leggen als je supporter bent van een club die volledig afhankelijk is van welke overbodige spelers eind augustus uit Londen worden toegestuurd.

14 augustus 2014 om 08:43

Jaloers? Kom op zeg. Dat ie PSV ook gevraagd heeff interesse te hebben zegt mij genoeg. 2 miljoen is het dubbele van jullie salarismax (voor ons nog iets meer dan het dubbele) en hij praat niet alleen met Ajax. Straks komt hij toch niet (goh, die hebben we helemaal niet zien aankomen) dan kan je alsnog opzoek naar een spits omdat die Ijslander weg is (nieuw voor me). Wat ik bedoel is dat dat je achter speler aanloopt die als ie beter kan krijgen gewoon voor de andere club gaat. Dat PSV er niet op ingaat zegt me al

Vitesse is overigens al zo goed als compleet alleen de spits is nog niet fit. Dus je steek raakt kant noch wal. Daarbij als ik graag wekelijks naar grote namen had gekeken was ik natuurlijk nooit voor Vitesse geweest.

14 augustus 2014 om 09:03

Je hebt het er anders best moeilijk mee, althans zo lijkt het. Mocht het niet lukken zijn er nog 3,4 spitsen; milik, zivkovic, menig en hendriks. Wacht nou maar je voorbarige conclusies af. PSV kan mij niks intereseren, heeft ook een hele andere financiële positie en heeft ook al twee spitsen. Vergelijken heeft geen zin.

14 augustus 2014 om 09:11

Iemand met een andere mening heeft het er blijkbaar moeilijk mee of is jaloers. Tja denk dat vooral. 3/4 spitsen? Heb je hem dan wel nodig? Dit is precies wat ik bedoel. Jullie willen hem om zn naam.

Dit is overigens de eerste keer dat ik me me deze discussie bemoei. Vooral omdat dit het zoveelste bericht is over een speler waarvan ik denk dat hij niet komt en waarvan ik denk dat als hij wel komt het tegen gaat vallen.

14 augustus 2014 om 09:34

Naam en kwaliteit... past perfect bij Ajax dus.
Snap je probleem niet zo, als hij naar Arnhem kwam, en dat vast stond dan is de kans zeer groot dat jij hier als een stuiterbal door de site ging van blijdschap.

14 augustus 2014 om 09:41

Hij is helemaal niet bij PSV aangeboden.. Brands wilde ook even een bink zijn en duidelijk maken dat PSV ook nog best een redelijke club is.. Toen er werd doorgevraagd wie PSV namens Eto'o zou hebben benaderd wist Brands geen naam te noemen en veranderde hij snel van onderwerp. En over het achter spelers aan blijven lopen.. Ik noem een PSV met Defour, Feyenoord met Guidetti en Dost, dat speelt allemaal al veel langer dan Ajax en Eto'o. Overigens denk ik dat Eto'o eind deze week zijn keuze voor Inter bekend zal maken..

14 augustus 2014 om 09:42

@afcanats

misschien heb jij het er een beetje moeilijk mee?
Nu jullie zien dat hij ook interesse heeft in liverpool,roma,inter en everton.
inter en liverpool zijn dan nog topclubs maar roma en everton staan voort op gelijke hoogte ook al won ajax dan nog in 1995 de CL.
oftewel de conclusie ajax is geen Europese topclub meer en naarmate de jaren vorderen vergeten ook steeds meer mensen dit. En zullen spelers niet meer zo snel komen mede door de combinatie dat ajax niet zoveel salaris kan/wil bieden.

14 augustus 2014 om 09:48

Een mening gebaseerd op leugens en voorbarige conclusies. Dat denk ik. Ja we spelen ook JL en met alleen talent kom je er niet. We willen hem inderdaad om zijn naam maar vooral ook om zijn ervaring. Moisander is nu de oudste met 28/29 jaar.

14 augustus 2014 om 09:57

Ik heb geen probleem, maar ik mag mijn mening toch geven? Het is het zoveelste gericht over Eto'o. Tot vandaag niet 1 x gereageerd.

En nee, ik zou niet als een stuiterbal door de site gaan. 1 omdat ik niet geloof dat hij naar mijn club zou komen 2 omdat ik hem veel te duur is, dubbele van salarismax en 3 omdat we op andere posities beter spelers kunnen gebruiken. Als Vitesse nog wat geld heeft hoop ik dat ze zo verstandig zijn om een keeper te halen.

En als ik Ajaxsupporter was? Iets van pit op het middenveld lijkt me harder nodig, zeker als Blind nog vertrekt

14 augustus 2014 om 10:29

Vind jouw reactie wat kort door de bocht. Als Vitesse de kans zou hebben om zich te versterken met een speler van het kaliber Eto o, kan ik het me niet voorstellen dat je daar iets op tegen zou hebben. Natuurlijk verdiend hij voor Nederlandse begrippen hoger dan gemiddeld. Maar je hebt het wel over een speler van absolute buitencategorie. Daar kun je toch best eens een uitzondering voor maken? Denk alleen al aan het feit hoe goed het is voor de reputatie van de Eredivisie in internationaal opzicht als een dergelijke speler onze competitie kwam versterken. Je doet net alsof Eto o een middelmatige buitenlander is zonder enige staat van dienst.

14 augustus 2014 om 10:55

Ik vind het een topvoetballer, maar wel op de wegterug. Als hij echt nog zo goed was had ie nu toch al een club gehad? Had Chelsea hem dan niet willen houden?

Daarbij als onze nieuwe spits fit is hebben we op andere posities spelers harder nodig. Als er dus geld heb ik liever dat er na die posities gekeken word. Met bv Vermeer maak je mij blijer dan Eto'o

14 augustus 2014 om 08:39

Ik denk dat je ajax en marc overmats hierin onderschat. Zij kunnen echt wel analyseren of iets haalbaar is of dat eto"o alleen maar aan het vissen is naar het beste aanbod. Ik denk daarnaast dat geld hem echt niet zoveel boeit. Hoger als bij anzhi of bij chelsea gaat hij toch niet verdienen.

14 augustus 2014 om 09:55

Maar als geld hem niet zoveel boeit, waarom duurt het dan zolang?

14 augustus 2014 om 14:41

Je zoekt toch naar de beste uitdaging, neem aan dat hij liever bij liverpool voetbalt.

Moet je nu gaan wachten omdat hij verder wil kijken.....? Als je een extra spits wil kun je ook gaan schakelen naar een Bas Dost

14 augustus 2014 om 08:02

Dost is wel een stukje duurder.
Voor Dost mag je waarschijnlijk bijna hetzelfde salaris neerleggen, maar voor hem moet ook nog een huur/koopsom worden betaald

14 augustus 2014 om 09:05

Dat is echter totaal geen probleem, onze Fin. Positie is goed. ik heb alleen liever wat ervaring erbij.

14 augustus 2014 om 10:24

@ afcanats

Precies, Eto is het wel waard om nog even geduldig te zijn, mocht hij niet komen zal dat voor mij en ik neem aan voor de meeste van Ajacieden geen harde klap in het gezicht zijn. Volgens mij zien de meeste van ons hem als een mooie bonus.

Las op Engelse sites dat hij een salaris verlangt van...., €165.000.- per week! Dat gaat Ajax echt niet betalen. Hij speelt de clubs, oa Liverpool Everton en inter gewoon tegen elkaar uit.

14 augustus 2014 om 09:55

West Ham schijnt al afgehaakt te zijn vanwege zijn salaris. En ze twijfelen aan zijn motivatie.

14 augustus 2014 om 10:34

West Ham United was al afgehaakt, dat bericht was al anderhalve dag oud toen dat pas hier op Voetbalzone verscheen. Dat bericht kwam ook uit de "gossip" (roddel) sectie van de Bbc, net zoals de "wandelgangen" neem ik nieuws in die sectie met een "korrel zout". Volgens dat bericht in de "gossip column" vond men hem inderdaad te duur en wilde men liever een jongere spits hebben. Wellicht heb ik er over heen gelezen, maar ik heb nergens gelezen in dat artikel dat West Ham United twijfelde aan zijn motivatie. Vanuit Engeland was eigenlijk alleen de belangstelling van Liverpool nieuw. Ach ja, we zullen zien hoe dit afloopt.

14 augustus 2014 om 11:33

Ik heb het niet uit de gossip afdeling van de BBC maar uit de Daily Mirror van 1 augustus. Daar wordt overigens ook zijn fysieke conditie nog aangehaald waar twijfels over zijn.

Ik verwacht niet dat hij gaat komen, hij zegt wel heel leuk dat hij het niet om het geld doet maar daar geloof ik geen zak van.

14 augustus 2014 om 08:35

Als hij echt zou willen komen was ie er al maar hij gebruikt Ajax, dat is nu wel duidelijk. Als club moet je hem niet eens meer willen.

14 augustus 2014 om 10:41

@ Dragostenl

Ooit weleens erbij stil gestaan dat hij op een zo hoog mogelijk niveau wilt spelen, en daarom nog even wacht of er nog wat komt uit een grote competitie ? Nederlandse spelers of spelers vanuit Nederland zeiden vaak ook dat ze alleen voor een buitenlandse club die Champions League speelde wilde vertrekken, uiteindelijk vertrokken velen naar clubs in Engeland, Italië, Duitsland en Spanje die niet eens Europa League speelde. Wanneer daar achteraf naar gevraagd werd antwoordde de ze dat ze in die competities wekelijks op top niveau spelen, wat zodoende het gebrek aan Champions League voetbal compenseerde.

Ik heb mijn mening omtrent eto o bijgesteld en vind dat hij beter niet kan komen! Ajax mijn club heeft 2 spitsen aangetrokken en ergens in de jeugd loopt nog nouri schuif die maar door!
Ik vind echter wel dat er zowel als verdedigende en aanvallende middenvelder iets bij zou kunnen dus zyech is welkom en een bikkelaar op het middenveld type Nigel de jong!
Echter ben ik bang dat zoals ik eerder al zei Ajax moeite ondervind met het binnenhalen van een shirtsponsor ( Aziatisch) en daarvoor om die jongens te pleasen vol voor eto o gaat omdat die de uitstraling heeft waar van zo'n merk denkt: eto o met onze naam op z'n shirt? Interessant!

14 augustus 2014 om 09:12

Nouri is geen spits, en ajax heeft nu 1 spits.
Zivkovic is voor Jong Ajax dit jaar dus blijft over Milik en je kan met 1 spits niet het seizoen ( 50+ wedstrijden) in.

14 augustus 2014 om 18:02

Inderdaad, en ook al gaat Zivkovic dit jaar minuten in het eerste maken, dan mis je alsnog een hele hoop ervaring. Zeker nu Sigthorsson hoogstwaarschijnlijk weg gaat. Een spits met ervaring is dus meer dan welkom!

Niemand verwacht het maar mijn gevoel zegt dat hij voor ons kiest

Ben benieuwd maar ik vrees dat hij Ajax nooit als serieuse optie zag.

14 augustus 2014 om 10:23

Maar dan had Eto o Ajax toch wel meteen afgewezen? Beide partijen hebben al meerdere gesprekken met elkaar gevoerd. Dan zou je toch zeggen dat Eto o Ajax als serieuze optie ziet?

Kijk uit hoor, als je dat zegt ben je jaloers of heb je het er moeilijk mee...

Waarom stellen we ons zo hypocriet op mensen? Als hij kiest voor Turkije, Rusland of VAE noemen we hem een ouwe bejaarde vos. Maar als hij kiest voor AJAX is het een TOPSPELER. Ajax kam beter Torres of Soldado huren.

14 augustus 2014 om 11:09

Het verschil, Turkije koopt oude spelers, dit is als hij zou komen een buitenkansje die alleen een bak salaris kost.

14 augustus 2014 om 23:20

Dat is een vooroordeel gebaseerd op 10 jaar terug. Kijk eens hoe oud de volgende spelers waren toen ze werden gekocht. Daarbij moet ik aangeven dat ik iemand pas oud vind na een leeftijd van +/- 32. Een sporter met discipline zit namelijk op zijn top tussen 27 en 31 jaar..
Muslera
Sneijder
Elano
Bruma
Alex Telles
Quaresma
Andre Santos
Alex de Souza
Anelka
Kezman
Guiza
Ortega
Fernandes
Diego
Adrian Ilie
Arveladze
Ribery
Demba Ba
Sow


Jammer dat er nog geen duidelijkheid is, ook al is de kans klein het lijkt mij dat Ajax nog wel een klein beetje geduld kan opbrengen. Dat hij wellicht nog wacht op een grotere club kan ik wel meeleven, spelers die in Nederland zeggen te blijven of willen te komen wachten al jaren zo lang mogelijk op een Europese club die meer betaald. Het is dus niet zo dat dit iets nieuws is, als we ons daar over zouden moeten opwinden kunnen we net zo goed 24 uur per dag ons beledigd voelen in transfer periodes. Mocht hij alsnog komen is dat een mooie bonus en is hij wat mij betreft dan nog steeds van harte welkom.

Als Liverpool serieus interesse in hem getoond heeft geloof ik niet dat hij dan nog naar ajax zal gaan.

14 augustus 2014 om 20:19

Als hij naar Ajax gaat kiest hij voor een basisplaats.
Dat krijgt hij bij de genoemde Inter, Liverpool en Everton niet.

Dit zou een ware stunt zijn als het waar is. Maar ben benieuwd of hij bereid is veel geld in te leveren. Aan de andere kant hoeft hij het eigenlijk ook niet meer voor het geld te doen.

De laatste zin had moeten zijn: "geld is echter een van de doorslaggevende factoren in de keuze van Eto’o voor een nieuwe club". De man is aan het shoppen, geeft echt geen zier om Ajax. Dit moet je niet willen.

Ik denk dat eto'o er weinig last van heeft dat jij t veel te lang vind duren 😒

Ach ja we zullen zien hoe dit afloopt. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als Ajax een speler van dit formaat zou binnenhalen. Eto o is een absolute buitenkans. Dat soort spelers komen niet vaak op je pad.

Hij heeft inmiddels zoveel informatie verzameld van alle geinteresseerde clubs en daar gaat hij nu een afweging in maken, niks mis mee als dat iets langer duurt dan verwacht hoor.

Als hij definitief niet voor Ajax had willen gaan en Ajax alleen als onderhandelingsbal had willen gebruiken had hij ze allang afgezegd hoor... want alle andere clubs die interesse hebben weten wel dat Ajax hem ook wil.. dus missie geslaagd als dat alleen speelde, maar nee.. Ajax zit nog steeds in z'n hoofd als serieuze optie, niks meer en niks minder.

Gewoon nog even wachten Ajax, prima. Kiest hij voor een andere club dan is het jammer, maar helaas.

Hoop zo dat hij komt hé. Gelijk een shirtje halen, een Ajax shirt met de naam Eto'o ! Hoe gaaf! Al zie ik ook wel in dat de kansen klein zijn, erg klein.

Als het zo is dat hij naar Ajax komt zal dat ook grote gevolgen gaan hebben??
En dan bedoel ik talentjes in Afrika die hem als held zien dan wel eerst misschien naar Ajax gaan om ervaring op te doen i.p.v gelijk naar een Chelsea, Real, Barcelona etc...

Dat zou voor mij dan wel een reden zijn om het te doen ......

Ajax moet nu de stekker er zelf uit trekken.

Het is wel duidelijk, en het was al te verwachten. Eto'o zit gewoon te wachten tot het rond is met een club in een betere competitie en waar hij dus ook meer geld kan verdienen. Dat hij Ajax nu in de wacht zet is niet meer dan dat hij zegt dat hij naar een andere club wil dan Ajax, maar Ajax nog niet helemaal wil afschrijven omdat hij nog niet zeker weet of die andere club komt/doorpakt.

14 augustus 2014 om 11:12

Wat Ajax niet moet doen is gaan afwachten op groen licht uit het Eto'o kamp, maar op de markt snuffelen naar een goed spits. Mocht onverhoopt toch groen licht komen is het gewoon een buitenkansje.

14 augustus 2014 om 11:31

Wat zou voor Ajax een goed alternatief zijn in de spits ? Heb jij namen / ideeën ??

14 augustus 2014 om 13:17

Eerlijk gezegd niet nee, Huntelaar zag ik graag komen maar denk dat die nog niet klaar is in het buitenland.

14 augustus 2014 om 20:30

Verwacht jij dat een volwassen man binnen 48 uur beslist waar hij de komende 2 jaar zijn gezin heen sleept met alle gevolgen van dien ( kinderen school, wonen, werken ander taal enz enz.)
Domme redenatie hoor, en dat hij in andere landen meer geld kan krijgen wist zn zaakwaarnemer al voordat hij werd aangeboden bij Ajax.

Zijn keuze gaat tussen een grote competitie in de marge maar flink salaris, in grote competitie top/subtop zonder basisplaats maar met dik salaris of Ajax met basis, CL, iets minder (maar je kan er nog steeds van leven) salaris.

Ik snap best dat hij even wil nadenken, en als hij anders besluit jammer, en als hij komt prima, dan heeft ajax de ervaring van Poulsen x2 en een goaltjesdief ( die ajax al jaren mist) plus een mooi voorbeeld voor Milik en Zivkovic.

Gaat er niet van komen, van de ene kant jammer en van de andere kant niet. Had zeker nog wel wat kunnen toevoegen, toch 12 goals voor Chelsea en 6 assists las ik ergens maar schijnt ook een aparte kerel te zijn. Denk dat hij zich bij Ajax al helemaal verheven zal voelen boven de rest en het is dan maar afwachten hoe dat op de groep gaat uitwerken.

Ik heb niet veel met Ajax (Grunn-fan), maar voor Ajax is het uiteraard interessant om zo'n speler binnen te halen. Denk daarin aan: merchandise, wellicht extra sponsoren, extra aandacht vanuit het buitenland, een speler die als mentor kan dienen voor de jonkie's en een schat aan ervaring op het hoogste niveau. Verder is zo'n naam binnen je club aantrekkelijk voor eventuele nieuwe aankopen. In één team met Eto'o. Wie wil dat niet.

Kom op Ajax boys Eto komt gewoon beetje positief blijven met hem worden we makkelijk weer kampioen die man schiet alles kapt wat los en vast zit

Heel voetbal minnend europa laat met zich sollen door zo veel aandacht aan deze man te geven. Hij doet het er om.

Het is wel heel erg naief om te denken dat Eto'o naar Ajax gaat komen. Die gast heeft geen enkele reden om in Amsterdam te gaan spelen. Geen geld, geen interessante competitie, geen uitzicht op een interessante prijs (kampioenschap Nederland boeit echt niet voor zo'n gozer)
Als hij komt is het omdat hij nergens anders aan de bak komt.
Alle mogelijke clubs betalen lachend het dubbele van Ajax en komen allemaal in betere competities uit.

14 augustus 2014 om 20:34

En spelen geen CL of spelen wel CL en heeft hij geen basisplaats.
Dat word zn keuze ook.

Tuurlijk is Eto'o nog aan het rondkijken. Maar ik geloof wel dat hij in Ajax een goede optie ziet. Het is een buitenkansje voor Ajax om zo'n speler te halen. Zal voor de club veel exposure en merchandise brengen. Ajax en Eto'o zullen zeker voor het einde van komend weekend uitsluitsel brengen. Mocht het hem niet worden, dan gaan we gewoon nog even op zoek naar een spits met kwaliteit.

het zou natuurlijk geweldig zijn voor ajax, maar uit het getreuzel blijkt ook wel dat de keuze niet uit onvoorwaardelijke liefde zal zijn

Maar oke, als Marc Overmars het voor ekaar krijgt, sjappoo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren