Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Management van Blind doet 'doorbraak' af als kolder

Laatste update:

Manchester United speelde in de voorbereiding op het nieuwe seizoen zes oefenwedstrijden en wist al deze duels te winnen. Toch wil Louis van Gaal zijn selectie nog aanzienlijk versterken en de Engelse media verwachten dat United werk zal gaan maken van de komst van Ángel Di María, Marcos Rojo en Daley Blind. De komst van laatstgenoemde zou wel eens snel afgerond kunnen worden.

/

De Daily Mail claimt dat United goede hoop heeft op de komst van Blind, na een 'doorbraak in de gesprekken' met Ajax over een transfersom. Volgens de tabloid zal de verdediger annex middenvelder twintig miljoen pond, omgerekend zo'n 25 miljoen euro, moeten gaan kosten. United schijnt bereid om dat bedrag op tafel te leggen voor de 24-jarige Blind, die bij Ajax nog een contract voor twee seizoenen heeft.

Blind werkte bij het Nederlands elftal samen met Van Gaal en maakte op het WK een goede indruk. “'Het zijn op dit moment alleen nog maar geruchten", zei Frank de Boer zondag nog over de interesse van United in Blind. "We weten allemaal dat als er een bepaald bedrag op tafel komt we dat niet kunnen laten liggen. Dan gun je hem het allerbeste. Maar ik heb er nog niets over gehoord."

Valencia
Manchester United oefende dinsdagavond tegen Valencia en won dankzij een goal van Marouane Fellaini in blessuretijd (2-1). "Ik vond het onze slechtste wedstrijd tot nog toe", zei Van Gaal. "Maar we blijven vechten tot de laatste seconden en daarom wonnen we. Dat is een goed teken, denk ik. We hebben al onze wedstrijden in de voorbereiding gewonnen en gaan nu kijken hoe dit zich verder zal ontwikkelen. We hebben veel vertrouwen in het duel met Swansea City."

Update 13 augustus 11.22 uur - Management van Blind doet 'doorbraak' af als kolder
De Daily Mail claimde dinsdagavond dat Manchester United serieus werk aan het maken was van de komst van Daley Blind naar Engeland. Er zou een 'doorbraak' zijn in de onderhandelingen, gaf de tabloid aan. Zaakwaarnemer Rob Jansen zegt tegen FOX Sports echter dat daar totaal geen sprake van is. Jansen spreekt van 'volslagen kolder' en bestrijdt dat er met de Engelse grootmacht gepraat wordt over zijn cliënt. Volgens hem is er 'met Ajax noch met ons enige vorm van contact geweest'.

Denk je dat Daley Blind naar Manchester United gaat in deze transferperiode?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

25 miljoen euro? Inpakken, strik eromheen, snel in Manchester afleveren en zoeken naar een gedegen vervangen van dat geld...

Wat een bedrag, Marc Netto doet het echt netjes...

Edit: VZ, ik zie nu in de poll een percentage tussen twee antwoorden die samen uitkomen op 99 (25 om 74). Waar is die ene procent gebleven?

13 augustus 2014 om 00:15

Ben benieuw voor welke positie hij Blind wil halen. Luke Shaw op linksback lijkt me onbetwist, dus dan zou het voor de positie naast Herrera op het middenveld zijn. Dit zou weer betekenen dat Vidal niet meer gehaald gaat worden..

13 augustus 2014 om 00:18

Vidal gaat ook niet gehaald worden, die heeft al meerdere malen gezegd niet weg te willen bij Juventus...

13 augustus 2014 om 01:23

Als inschuivende lcv denk ik, daar heeft hij op het wk ook zijn beste wedstrijden gespeeld.

13 augustus 2014 om 02:37

We weten allemaal dat zulke woorden weinig betekenen in de voetbalwereld

13 augustus 2014 om 08:01

Veel te veel geld voor een speler als blind, hij werd vorig voetballer van het jaar doordat de telegraaf het klassement niet serieus nam en hem het hoogste cijfer gaf met al zijn fouten tegen NEC. Ajax moet zo'n bod gelijk accepteren. Niet over na denken, blind zal het niveau niet aan kunnen en wordt een grote miskoop van van gaal.

13 augustus 2014 om 08:18

Gelukkig heeft Blind het ook heel slecht gedaan op 't WK tegen o.a. de toenmalige wereldkampioen/brazilie/chili en Argentinië...

13 augustus 2014 om 09:02

Nou tegen spanje vond ik hem goed spelen, maar dit is gebaseerd op een prachtige voorzet en twee leuke acties. In de overige wedstrijden speelde Blind weer zo matig. En ja hij heeft af en toe een leuke actie, maar hij maakt ook veel fouten. Meer fouten dan leuke acties.

13 augustus 2014 om 09:28

Hou toch op man, je snapt er niks van. Heb je hem Alexis Sanchez niet op zien vreten tegen Chili?

13 augustus 2014 om 10:11

Het klinkt misschien gek, maar ik denk dat Blind gehaald wordt als centrale verdediger. Bij Manchester United lopen een paar houthakkers rond in de verdediging, waarbij je direct je hoopt dat ze niet aan de bal komen in de opbouw. Blind kan juist goed opbouwen en in het 3-5-2 systeem van Louis zou hij als meest linker centrale verdediger uitstekend tot zijn recht kunnen komen.

Daarbij is hij multi inzetbaar en is ook direct de backup van Shaw geregeld en kan hij ook nog spelen op het middenveld (verdedigende rol).

Hij moet zich nog wel echt doorontwikkelen om het niveau van united aan te kunnen, maar hij heeft duidelijk wel het inzicht, de techniek en prestatiecurve die nodig zijn om het te halen. Qua fysiek en snelheid komt hij tekort, maar als hij dat kan oplossen met inzicht (zoals Frank de Boer dat vroeger uitstekend kon) kan hij een zeer waardevolle verdediger worden.

13 augustus 2014 om 10:51

@patje_16 omdat de telegraaf het niet serieus nam, Hahahaha man kan je niet beter kappen met posten als je enkel onzin uitkraamt?

13 augustus 2014 om 11:05

@remcob,

Als centrale verdediger heeft hij niets te zoeken bij United. Leuk dat hij aardig kan voetballen, maar voor de PL komt hij verdedigend en fysiek echt zwaar tekort voor die positie. United heeft met Blackett en James talenten lopen die het goed hebben gedaan in de voorbereiding. Ik zie liever die jongens een kans krijgen dan dat we een speler voor 20mil aan gaan trekken die multifunctioneel is, maar voor elke positie waarop hij kan spelen tekort komt voor het niveau dat United nastreeft.

Er moet gewoon een top CB komen en dat is blind zeker niet.

13 augustus 2014 om 00:17

Met 25 miljoen maken we inderdaad een prima deal. Blind heeft zich met name de afgelopen 2 jaar echt fantastische ontwikkeld en ik vraag me eerlijk gezegd af of hij het niveau aankan wat United nastreeft (top 5 van Europa). Maar geen enkele speler in de Eredivisie is naar mijn mening op dit moment 25 miljoen waard. Als je dan ziet dat spelers als Bony 14 miljoen op leverde of Suarez 24 miljoen dan mogen we in onze hadden knijpen met 25 miljoen voor Blind. Misschien dan toch een goed idee om Ziyech bij Heerenveen op te halen.

13 augustus 2014 om 05:40

Is inderdaad een heel goede deal, bijna ongelofelijk dat Ajax dit bedrag kan binnenhalen voor Daley.

Eerst compleet afgeschreven en zich daarna geweldig ontwikkeld, denk dat Louis en Frank wel al zagen dat Daley mogelijk zo'n zelfde ontwikkeling als voetballer doormaakt als zijn vader.

Had niet verwacht dat Daley Ajax nog ooit zo veel zou opleveren.

Als het definitief doorgaat wens ik Daley heel veel geluk bij het vervolg van zijn carrière.

13 augustus 2014 om 00:20

2 jaar geleden hoopte het Ajax publiek dat hij nog zsm vertrok en nu is ie 25 miljoen waard. 25 miljoen verbaasd mij nogal, vind hem niet zo veel waard, want ik zie hem niet groeien als een stabiele factor daar. Maar goed mooi hoe iemand die al zijn vertrouwen leek kwijt te zijn, nu onderhand de beste speler van Ajax is. Respect voor Daley en FdB om hem vertrouwen en kansen te geven.

13 augustus 2014 om 00:46

Ach tis toch mooi, dat er eens flink betaald word voor Nederlandse spelers. Als je dan hoort welke bedragen er in Engeland word gegeven voor spelers van hetzelfde niveau of minder, dan doet Ajax het eigenlijk nog slecht. Maar gelukkig worden de bedragen wel omhoog gestuwd en dat is dan wel weer mooi meegenomen.

13 augustus 2014 om 01:21

Ik vind dat zeker mooi en als ik zie wat er voor sommige betaalt wordt, snap ik niet dat spelers als Blind, Depay, enz 'maar' rond de 20 a 25 miljoen waard zijn, maar gelijk aan hun of hogere bedragen. Maar realistisch gezien is het wel erg veel geld voor een beperkte speler voor de Europese top.

13 augustus 2014 om 07:21

Het is realistischer dan 20 miljoen betalen voor een speler na welgeteld 1 leuk basis seizoen. Blind wordt alleen maar beter en beter. Hij heeft de bodem van de put gezien en is eruit geklommen. Hij is een vechter! Ik vind hem al beter dan Shaw en die was 40 miljoen. 25 miljoen voor blind vind ik dus een lachertje vergeleken met Shaw.
Ze zeggen dat je niet weet wat opstaan is als je nooit hebt leren vallen. Nou blind is gevallen, opgestaan en doorgegaan!

13 augustus 2014 om 08:16

Alsjeblieft zeg wat is dat voor tekst.

Blind is niet gechikt voor de BPL en gaf zelf ook aan van het voetbal te houden dat ze in Spanje spelen.

Dat hij beter is dan de jongere Luke Shaw is jouw mening maar gelukkig geen feit.

Als Blind beter kan worden dan geldt dat ook voor Luke Shaw.

Hij is puur voor de backup gehaald in de eerste instantie

13 augustus 2014 om 11:49

Och jee is meneer op zijn teentjes getrapt omdat iemand zegt dat hij een Ajax speler niet zo veel waard vindt??

Sorry maar 25 miljoen voor Blind een lachertje??? Kom op joh. Wat heeft Blind nou gepresteerd. Heeft een goed WK gespeeld en heeft vorig seizoen grote stappen gemaakt op het middenveld.

Eigenlijk heeft Blind dus niet heel veel meer gepresteerd dan de speler waar naar je refereert......... Blijf het aub wel beetje in perspectief zien.

ON: 25 miljoen voor Blind, meteen doen. En hopen dat hij zijn stijgende lijn doorzet en belangrijk kan worden voor het NLs elftal.

13 augustus 2014 om 02:55

Spmmige bezoekers klikken op "stemmen" zonder een antwoord te selecteren, zo verdwijnen procenten

13 augustus 2014 om 08:07

Hahahaha, wat een faal!

13 augustus 2014 om 08:13

Sorry maar ik kan geen verstand van voetval hebben maar kom op man 25 miljoen!!!
Dat is net als 100.000 voor een Dacia betalen...

Blind is zeker gegroeid de afgelopen seizoenen maar om hem nou bij United te zien spelen had ik niet verwacht.
Maar goed van Gaal weet wat hij doet neem ik aan dus ik feliciteer Ajax met dit fantastische bedrag wat ze voor hem waarschijnlijk gaan ontvangen.
Blind veel succes als het allemaal doorgaat!

Tsja 4x landskampioen Cl ervaring en een WK gespeeld dus een aardige CV, maar 25 miljoen.....

13 augustus 2014 om 08:15

@analyse, zou niet eens zozeer de verdienste van overmars zijn als ze 25m vangen voor blind. Ze profiteren gewoon mee van t feit dat nu echt de transfermarkt he-le-maal op hol geslagen is. Het is echt voor het eerst dit jaar dat ik al een paar x heb gedacht: WTF gebeurt er nou weer. 20m voor matthieu, 19M voor vermaelen, 15M voor promes.. zijn nog zoveel meer voorbeelden. T lijkt wel of de clubs denken: oooh, de crisis is voorbij, we kunnen eindelijk weer lekker spenden!
Zul je zien dat over 5 jaar de clubs bij bosjes weer.in de problemen zitten. Bovendien wordt de transfersmarkt op de deze manier compleet vern$%kt.

13 augustus 2014 om 08:49

Dat daar nog op gestemd wordt. Die polls van vz slaan nergens op

13 augustus 2014 om 10:08

je kan ook klikken op stem zonder iets in te vullen, zo kom je dus aan minder dan 100%

13 augustus 2014 om 12:09

Dan breng ik hem lopend.... op mijn rug naar Manchester!
Ik vraag me serieus af hoe die roddelblaadjes en co. altijd aan dit soort dingen komen... wie roept daar dat het zogenaamd tot een doorbraak kwam?
Lijkt mij dat ze ook niet van een vaag figuur op straat alles overnemen.

Zou een geweldige deal zijn voor ons. Blind is veel beter geworden dan vroeger maar ik zie eerlijk gezegd niet heel veel meer doorgroeimogelijkheden. Zijn snelheid is niet geschikt voor de top. Hij gaat in mijn ogen nooit meet zoveel waard meer worden. Boven de 20 miljoen altijd doen

Het zou ook het perfecte moment om om te schakelen naar de een nummer 10 de punt naar voren. Het echte Ajax spel. Ziyech of Vanaken bijvoorbeeld

13 augustus 2014 om 00:16

Eens over die snelheid, maar met inzicht maakt hij een hoop goed! Blind is wel een gok

13 augustus 2014 om 00:29

Mwa, snelheid is echt niet het enige wat belangrijk is.. Er zijn een heleboel goede verdedigers op te noemen die nou niet bepaald snel zijn. Positionering is het belangrijkste en daar kan je heel erg veel mee compenseren. Blind is een intelligente speler die precies weet waar zijn kwaliteiten en mindere punten liggen. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat hij het prima gaat doen daar als hij maar de kans krijgt.

13 augustus 2014 om 00:32

Vanaken liefst niet, die moet (van mij) eerst Club Brugge aan de titel helpen

On: Komt volgens mij te kort om echt in een driemansverdediging te spelen bij Utd, toch van wat ik zag op het wk, qua duelkracht. Ik heb dan veel liever een sterke man als Rojo.

Maar ik volg de Eredivisie amper, dus mss heb ik het mis.

25 miljoen euro? Meteen accepteren. Hoe belangrijk hij ook is. Gewoon Viegever daar neerzetten en dan heb je nog toptalent Bazoer achter de hand.

13 augustus 2014 om 00:21

Helemaal niet meteen accepteren! Wat hebben wij als fans er nou aan dat Ajax flink casht op spelers als ze er vervolgens spelers als Nick viergever voor terug zetten. Als je iets doet doe het dan goed dus of behoudt blind voor Ajax en ga echt stappen maken, of verkoop hem en investeer dat geld eens in eto"o achtige spelers. Je kan nog 15 Miliks en nog 13 viergevers halen maar dan worden er nooit stappen gezet.


Begin ook niet over "het nieuwe beleid" want dat gaat nooit wat opleveren als iedereen wordt verkocht als ze net beginnen te pieken.

13 augustus 2014 om 01:18

Ajax maakt gigantisch veel winst op Blind. Als je nu nee zegt tegen 20-25 miljoen euro kun je beter je koffers pakken en een andere baan zoeken want dat bedrag krijg je nooit meer.

Je hebt wel gelijk dat ze in de plaats eindelijk eens een goede speler moeten halen met een bijbehorend hoger prijskaartje. Daar betaal je nu eenmaal voor.

En Ajax blijft een opleidingsclub, daar doe je het voor. Ik snap niet dat iedereen wilt dat Ajax per se doorstoot in de CL. Natuurlijk is het een geweldige prestatie maar vaak lig je er in de knock-out fase na 2 wedstrijden weer uit en houdt het avontuur op.

13 augustus 2014 om 07:27

Niet met je eens. Viergever is een goede vervanger met veel ervaring. Je zag en hoorde hem fantastisch coachen tegen Vitesse. Bovendien zit er nog rek in hem. Is pas zijn eerste seizoen bij Ajax. Ik zou zeggen, cashen en goede spits halen. Want, ook al miet hij misschien nog wennen, met Milic ga je niet overwinteren in de CL!

13 augustus 2014 om 10:53

Bod moet je natuurlijk meteen accepteren. Ik vind alles boven de 10 miljoen al teveel voor Blind. Daarnaast is Viergever een prima vervanger die het echt niet minder gaat doen dan Blind. Met Milik heeft Ajax in potentie een prima speler in huis, dus ik vind het heel apart dat je spelers al afschrijft nadat ze pas 1 wedstrijd hebben gespeeld. Ajax is de goede weg ingeslagen. Eerst financieel kern gezond worden en dan over een jaar of 5 serieuze aankopen doen om weer mee te doen in de CL.

Ben benieuwd met Viergever is zijn vervanger al binnen dus lijkt dat bij dit bod ze niet kunnen weigeren. Ik moet nog maar zie hoe hij het daar doet, is wel ontzettend niveau verschil

13 augustus 2014 om 00:26

Waarom 14-16 miljoen als er 25miljoen gevangen kan worden??

13 augustus 2014 om 08:09

Hoe zo? Viergever doet het een x leuk op die positie en is zijn vervanger? Door gebrek aan beter speelt hij daaro. Hij is de vervanger van moisander. We moeten echt wel iemand aantrekken als blind pleite gaat. Die Uruguayaan lijkt mij een logische keuze. Sterk, ervaren en met hem kun je tenminste de CL in. Bazoer zal ook rustig gebracht kunnen worden met hem erbij.

Mooie transfer voor hem. Viergever doet het niet minder op zijn positie.

13 augustus 2014 om 00:07

Viergever doet het Veel minder op zijn positie. Ik had het nooit verwacht maar toen Blind er 8j kwam tegen vitesse zag je hoeveel vertrouwen hij heeft en hoeveel vertrouwen zijn medespelers in hem hebben. Ajax ging echt beter voetballen met hem in het veld. Daarnaast het viergever een draaicirkel van een .... tov Blind.

13 augustus 2014 om 00:23

Daar ben ik het mee eens. Viergever echt stuk minder dan Blind.

Blind zal groot gemis voor Ajax zijn, voornamelijk in de CL. Dan mis je een type speler die vooruit durft. Blind geeft laatste tijd zelfs steekballen. Dat zie ik Viergever niet zo snel doen. Bazoer heeft het meer, maar mist fysiek nog veel te veel.

Ik heb liever dat Ajax dan nog iemand ophaalt die dit meer in zijn spel heeft. Wellicht dat Defour dan kan komen. Daar wordt Ajax al jaren aan gelinkt, ook al is het nu Psv.

13 augustus 2014 om 00:35

Klinkt misschien raar, maar als je nu eens Brama ophaalt bij Twente, Heb je ervaring ala Poulsen en viergever en Bazour als basis? Brama is gratis en is gewoon een prima speler als back up

13 augustus 2014 om 01:13

Denk niet dat Brama Twente voor Ajax verlaat als hij de bank mag warm houden. Ik zie Brama nog wel naar Duitsland vertrekken op een gegeven moment.

13 augustus 2014 om 06:43

Haha gast, en vergelijk viergever eens met de blind van anderhalf jaar geleden. De blind die lekker op mocht rotten van alle "supportertjes".

13 augustus 2014 om 07:47

Ajax speelt Champions League, voordeel op Twente. Bij Duitse clubs komt hij niet aan bod, die CL spelen. Al is het niet een grote stap vooruit, maar wel een stap. Het is alleen de vraag of Ajax aan de salaris eisen wil doen.

13 augustus 2014 om 12:12

anderhalf jaar geleden?
Dat is nu bijna 2,5 / 3 jaar geleden hoor.

13 augustus 2014 om 17:33

zat ook meer aan een middenmoot/subtop club te denken voor Brama. Eentje die regelmatig acteert in de EL.

13 augustus 2014 om 08:31

Viergever is véél véél véél vééééééél minder dan Blind op die positie. Je ziet als Viergever op die positie staat dat de opbouw stokt en de aanvallende middenvelder veel moeilijker gevonden willen worden. Viergever mist het inzicht en de opbouwende kwaliteiten op goed op die positie uit de voeten te kunnen. Hij heeft ook continu de neiging om zich in te laten zakken en bij de verdedigers te gaan lopen (die neiging had Poulsen ook btw... alleen die compenseerde veel door inzet en duelkracht en ervaring).

Blind heeft ontzettend veel overzicht. Kan goed opendraaien. Ziet en leest de ruimtes. Is altijd aanspeelbaar. Als je aanvallend voetbal wil spelen heb je Blind nodig in ons systeem. Hij brengt meer tempo in het spel van Ajax. Als Blind verkocht wordt moeten we echt een nieuwe verdedigende middenvelder hebben. Ik had de hoop op Bazoer. Maar aangezien die niet eens bij de selectie zit ga ik er vanuit dat hij nog niet ver genoeg is. Dan moet je dus een aankoop doen.

13 augustus 2014 om 09:44

Zo heel heel veel slechter vind ik Viergever ook weer niet hoor.

Met name vind ik Viergever veel meer dreiging naar voren hebben. Ik zie Blind niet - tot nauwelijks in de 16-meter van de tegenpartij komen terwijl ik Viergever tegen Vitesse daar regelmatig zag staan (zie ook doelpunt). Zo heb ik ze Blind nog nooit zien maken. Ook vind ik Viergever veel meer loopvermogen hebben dan Blind.

Zo'n hele slechte speler vind ik Viergever niet en hij is er pas 1 a 2 maanden (als ik 't goed heb). Hij kan nog veel leren en zich ook snel door ontwikkelen (met name het positiespel etc).

Ik zou een middenveld doen (met vertrek van Blind) met Viergever als Cvm, Schone en Klaassen daarvoor.

13 augustus 2014 om 12:10

Zo heel veel slechter vond je hem niet? Say wut? Hebben wij dezelfde wedstrijd gekeken?

Opbouw. Blind is altijd aanspeelbaar. Kan snel kantelen, draaien en schakelen. Brengt veel snelheid in de passing qua opbouw. Ik heb Viergever alleen maar tussen de verdedigers zien lopen. Niet aanspeelbaar zijn. En qua opbouw en voetbal brengt hij gewoon bijna niks. Wat er voor zorgt dat de opbouw bijna stil komt te staan.

Drang naar voren. Misschien komt Blind minder in de 16 (wat ik niet verkeerd vind voor een verdedigende middenvelder btw) maar staat vaker onder de 16 (voor de aanvallende bal) en komt soms ook op de zijkant (vooral links) om een voorzet te geven. Misschien komt Viergever meer in de 16, maar ik zie liever onze aanvallende mids in de 16 komen en niet de verdedigende middenvelder. Want in de omschakeling ben je ontzettend kwetsbaar als je verdedigende mid in de 16 staa.

Schöne ontbreekt het inzicht en het baltempo om op aanvallende middenvelder te spelen. Heeft hij veel te weinig dynamiek voor. Op de zijkant krijgt hij meer tijd en ruimte voor zijn passing. Dan kan hij ook een voorzet geven. Het middenveld wat jij schetst ontbreekt het totaal aan dynamiek. Ik denk dat mensen pas zien als we missen wanneer het weg is (net zoals het bij Eriksen ging btw).

13 augustus 2014 om 14:10

Ik ga er wel vanuit dat wij dezelfde wedstrijd gekeken hebben. Maar wij hebben daarin denk ik een meningsverschil.

Oke ten eerste over de opbouw. Jij geeft aan dat Blind altijd aanspeelbaar is. Daarmee ben ik het al niet eens. Als er een ploeg is die vroeg druk zet en als het ware verdedigd op de kant van Ajax dan is Blind nergens. Beste voorbeeld was Salzburg en daarbij ook veel Eredivisie wedstrijden. Verder vind ik hem helemaal niet snel kantelen, draaien en schakelen. Die jongen kan niet lopen en zijn draaicirkel is al veels te sloom. Kortom, hij is totaal niet wendbaar en niet snel.

De drang naar voren. Als CVM kan je naar mijn mening 2 type spelers zetten. Je kan er een beuker neerzetten die vervolgens de ballen weer netjes inlevert (type Nigel de Jong, Khedira) of een jongen die veel meer loopvermogen heeft en die zich ook met de aanval bemoeit (voorbeeldje Vidal, Kroos, Sschweinsteiger etc). Een dynamische verdedigende middenvelder kan zowel aanvallen als verdedigen. En Viergever kan dit nog wel leren. Hij heeft het loopvermogen er voor in ieder geval.

Schone zou ik op het middenveld meer als motor zien. Schakel tussen de aanval en verdediging. Ook een jongen met veel loopvermogen en ik vind Schone het spel juist versnellen. Maar dat is dan opnieuw een meningsverschil. Schone zou denk ik ook eventueel op de plek van Blind kunnen zetten.

Verder vind ik een Eriksen en Blind totaal niet vergelijkbaar. Eriksen was vele male beter en belangrijker. Door vele wordt Blind hier als de nieuwe Cruijff geschetst. Die Blind wordt vele male beter en belangrijker gemaakt dan dat hij is.

Ik ben van mening dat je Blind kan missen bij Ajax. Helemaal nu er roddels zijn dat er minimaal 20 miljoen voor geboden wordt. Daar zou ik niet eens over nadenken, direct verkopen.

Als Blind weggaat, waar ik totaal niet vanuit ga, dan zal hij het niet gaan maken in Engeland. Want de dingen die jij aangeeft wat hij heeft (snel draaien, kantelen, schakelen, snelheid) dat heeft hij totaal niet (naar mijn mening). En dat wordt uiteindelijk zijn valkuil in een grotere competitie.

13 augustus 2014 om 14:43

Ik weet niet of je Blind alleen kan afrekenen op Salzburg. Die waren zo vroeg aan het druk zetten dat de bal niet eens bij Blind kwam omdat de verdedigers in paniek continu de bal aan het wegperen waren.

Maar als je toch incidentele voorbeelden er uit wilt halen. Eén van de redenen waarom wij van Barca wonnen (naast dat zij niet het volledige eerste elftal opstelden) was omdat Blind zo goed speelde. Blind was voor de verdediging goed aanspeelbaar. Had goede passing. Speelde mensen strak in. Kon snel open draaien naar de andere kant. Maar ook in de aanval. Als de vleugelspeler/spits/aanvallende mid de bal niet kwijt kon dan kon de bal naar Blind. Je ziet bij Ajax een gigantisch verschil qua voetbal als Blind op het middenveld mee doet of niet. Hij laat de rest van het middenveld beter voetballen.

De reden waarom ik de vergelijking met Eriksen maak was omdat hij verguisd werd door mede ajacieden. (weinig body, scoorde te weinig, etc etc) en pas toen hij weg was zag iedereen hoe belangrijk hij was. Ik denk pas dat veel Ajacieden zien hoe goed Blind is als hij weg is. Die jongen is cruciaal voor het voetbal van Ajax.

Als Viergever daar komt te staan als vervanger dan doet dit team 2 stappen achteruit en moet er weer begonnen worden aan bouwen van een nieuw team. Wat doodzonde is. Viergever is voor mij meer een verdediger dan een verdedigende middenvelder. Op verdedigende middenvelder hebben wij meer voetballend vermogen nodig.

Ik denk trouwens dat Blind (net zoals bij Eriksen) mee kan in de grotere competities op het gebied van voetbal en tempo. Ik denk alleen dat hij fysiek in de problemen zou komen. Hij is (net zoals veel spelers in Nederland) fysiek te licht om te kunnen bikkelen op het middenveld of in de verdediging in Engeland. qua voetbal denk ik dat hij zich aan kan passen.

Minstens 20 miljoen en dan mag hij van mij gaan, natuurlijk zie ik hem liever niet gaan maar ik denk dat je nooit meer zoveel geld voor hem kan krijgen als nu. 1 Wedstrijd zegt natuurlijk niet maar Viergever speelde verrassend erg sterk tegen Vitesse dus hopen dan we met hem een goede vervanger hebben binnengehaald.

13 augustus 2014 om 00:06

Voor 15 miljoen moet je hem ook gewoon laten gaan.
25 miljoen is een absurd bedrag voor Blind.

13 augustus 2014 om 00:12

15 miljoen kunnen ze na dit seizoen misschien ook nog wel krijgen. 20 is een mooi bedrag voor Ajax.

13 augustus 2014 om 00:28

Ajax moet helemaal niks. Als je 25miljoen kan krijgen, ga je geen 10miljoen laten liggen. De Engelsen betalen meer voor minder.

13 augustus 2014 om 00:38

Tja wat is absurd. Strootman ging volgens mij voor een vergelijkbaar bedrag weg. Die had echter geen CL ervaring en geen WK gespeeld. Blind is bovendien uitgeroepen tot beste speler van de eredivisie en Ajax is mede door zijn goede spel tot haar laatste twee titels gekomen.

13 augustus 2014 om 01:05

Het gaat niet om wat Blind allemaal heeft gewonnen met zijn club maar dat Strootman in zijn kleine linkerteen meer kwaliteiten heeft dan Blind.

13 augustus 2014 om 01:24

Blind heeft in ieder geval een betere knie. Dit soort kleine teen vergelijkingen slaan nergens op. Alsof de kleine teen verantwoordelijk is voor alle grote overwinningen in het voetbal.

13 augustus 2014 om 01:29

Dat mag jij vinden, voorlopig heeft Blind op een hoger niveau gepresteerd dan Strootman en lijkt hij ook bij een grotere club te gaan spelen. Naar de feiten kijkend kun je dan constateren dat dat verschil helemaal niet zo groot is als jij wilt doen geloven. Dat je voor PSV bent verklaart echter veel.

13 augustus 2014 om 01:46

En dat jij voor ajax bent verklaart ook veel... Nutteloze opmerking. ik vindt strootman ook veel verder en een betere all rounder dan blind toen hij naar as roma vertrok.

13 augustus 2014 om 07:14

Onzin Strootman heeft zich pas echt doorontwikkeld in Roma. Bij PSV werd die zoek gespeeld in de Top wedstrijden, was die alleen maar aan het rondschoppen, kaarten pakken, bij elk opstootje aanwezig en zeiken op de scheidsrechter.

13 augustus 2014 om 07:47

Mertens, Lens, Matavs , marxello allemaal voor absurde prijzen verkocht door Psv zonder ook maar een hoofdprijs te winnen. Sinds de dag dat Andy Carrol voor 70 mil verkocht is, zijn spelers als Blind gewoon 25m waard.

13 augustus 2014 om 08:34

Dat mag jij vinden maar heeft Strootman al een WK gespeeld ? Blind wel en heeft het daar geweldig gedaan dus die bewering van jou gaat niet op , is ook niet zo erg want objectief ben je niet , ik vind Strootman trouwens wel een erg goede speler dat wel maar je moet alles wel een beetje in de juiste verhoudingen zien maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn als het over Ajax gaat

Onwijs jammer als hij zou vertrekken bij Ajax, maar voor een bedrag rond de 20 miljoen moet je hem gewoon laten gaan. Ik hoop echter wel dat Overmars nog een vervanger gaat halen. Het liefst iemand met enige ervaring. Een beetje de portemonnee ervoor opentrekken moet denk ik ook geen probleem zijn...

13 augustus 2014 om 06:46

Alvaro gonzalez ophalen. Perfecte speler, 29 jaar, kan nog jaren mee en kan dé speler zijn die je verder helpt in de cl. Levert meteen weer een bak geld op..verder ziyech oppikken of even rondkijken bij clubs als Anderlecht / club brugge.

20 mil. is een mooie prijs voor blind
Ik las eerder dat er een bod van 18.5 zou komen op blind

Van haal weet wie hij binnen haalt blind is een versterking voor man u
Zelfde geld ook voor di Maria alleen is die niet goedkoop
Rojo moet ook lukken

Ik hoop dat Daley Blind nog minstens 1 seizoen bij Ajax blijft. Met Siem de Jong is er al een belangrijke kracht weg als Blind dan ook weg gaat wordt de landstitel erg lastig overwintering in de Cl is dan jammer genoeg bijna ook onmogelijk.

Voor zulke bedragen moet je hem laten gaan. Blind is een speler die wel valt te vervangen. Met dit bedrag kun je een leuke vervanger halen.

25 miljoen? Dan heeft ajax er perfect in gehandeld.. strik omheen en succes bij ManU.

De Daily Mail staat nu niet bepaald bekend als een betrouwbare krant, daarom ga ik dit bericht ook met een serieuze zak zout nemen en ga ik er vanuit dat als United interesse in Blind heeft, het zeker niet zover zal komen dat ze 20 miljoen pond gaan neerleggen..

die kerel kan alleen met z'n linke poot wat leuke dingen, voor de rest vrij matig en vrij sloom

13 augustus 2014 om 01:01

Moet 'ie anders leuke dingen kunnen met z'n oren ofzo

Zijn vertrek zou een absolute aderlating zijn. In mijn ogen is er voor Ajax geen betere 6 denkbaar die het positiespel beheerst dan Blind. Maar wanneer dit soort bedragen geboden worden, kun je die onmogelijk weigeren. Bovendien heb je ook te maken met de ambitie van de speler. Maar ja, daar tegenover staat dat je weer opnieuw kan beginnen. Weer een vervanger moet inpassen, en dat kost tijd. Zo kun je als Ajax nooit doorgroeien naar een hoger, constant niveau.

Wordt hij gehaald voor de back of als verdedigende middenvelder?

13 augustus 2014 om 01:12

Ik vind het wel raar 25 miljoen voot een speler die nooit basis speler word betalen. Waarschijnlijk linksback. Maar shaw is nu al veel beter.

Ik weet het niet.. Ik vind Daley een uitstekende voetballer en een zeer sympathieke jongen maar ik denk dat hij beter eerst naar een subtopper in Engeland kan gaan en daar nog verder groeit; hij is pas 24 jaar.
Voor 25 miljoen moet je 'm natuurlijk meteen verkopen.

haha 25mil voor zo'n gemankeerde speler.
geen snelheid, weinig creativiteit, geen scorend vermogen.
snap dat hij goed is voor ajax want hij brengt wel rust met zich mee en verliest niet snel de bal.

13 augustus 2014 om 00:37

Besef je je dat hij een CVM is? Dan heb je dat nieteens nodig.

13 augustus 2014 om 00:40

Ach altijd die kritiek, vergeet niet, dat hij met 2 mooie assist ons langs Spanje heeft geloosd en dat er wereldwijd bewondering voor hem is, alleen kunnen ze in Nederland alleen maar zeuren. Gewoon een prima speler en we mogen blij zijn, dat clubs uit het buitenland eens goed in de buidel tasten voor Nederlandse spelers, zoals ook met Promes. Al vind ik dat er bij Feyenoord meer uitgehaald had kunnen worden. Maar op deze manier, komt er eindelijk eens flink wat geld in het laatje, waardoor je een keer goed kunt concurreren.

13 augustus 2014 om 01:50

Wow jippie ja jeeh wij krijgen 10-20 miljoen voor onze beste spelers maar in de rest van europa doen ze niet moeilijk over 40-60 miljoen, dus we kunnen helemaal niet concurreren en wat je zei over blind op het wk 2 leuke ballen gegeven maar voor de rest niet echt iets waarvan je zou zeggen : wow die kerel is veel geld waard" totaal niet ajax mag in de handjes klappen als ze een bod van 20 miljoen krijgen.

13 augustus 2014 om 07:46

Het is in de handjes wrijven wat jij bedoeld. Bovendien kan jij niet beoordelen of hij bedrag x waard is, je hebt er een mening over. Je bent alleen zo arrogant om te doen alsof je mening de enige waarheid is.

Helaas bepaald de markt en de mate van vraag en aanbod de prijs en niet een of andere PSV supporter.

Echt ongelooflijk als dit waar is, zoveel geld voor een zeer matige speler die echt de snelheid en handelingssnelheid ontbeert voor de top, mocht het lukken wat ik niet geloof dan is dit een cadeautje van van Gaal .. kan er echt niet meer van maken. En kom niet aan hij heeft een geweldig Wk gespeeld, mwoah niet dus.. zeer overschatte speler en niet omdat hij van Ajax is..

13 augustus 2014 om 00:43

Jij praat zeker over het tijdperk dat hij in Groningen speelde!!! Hou toch op, zeer gewaardeerde speler. En heeft zich de laatste jaren fantastisch ontwikkeld.

13 augustus 2014 om 07:46

Bij Groningen speelde hij elke week rechtsback en waren ze heel blij met hem.

De Daily Mail..gestopt met lezen.

Bij het zien van 'de Daily Mail', ben ik gestopt met lezen.

Mocht deze deal doorgaan, wie zouden jullie dan als vervanger aantrekken?

13 augustus 2014 om 01:22

Viergever is er al.

13 augustus 2014 om 01:31

Gudelje van az

13 augustus 2014 om 03:08

Liefst Nigel de Jong, maar dat wordt lastig en daarom Celso Ortiz van AZ.

13 augustus 2014 om 06:25

Vidal.

Wie had dat ooit gedacht. Maar goed heeft zich stormachtig ontwikkeld. En linkspoten zijn schaars. Daarbij een uitstekend wk gespeeld. Jong leergierig en ligt goed in de groep. Prettig voor man united om erbij te hebben. En 25 miljoen is in Engeland niet eens zoveel geld voor een goede speler. Daarbij nog 2 jaar contract.

13 augustus 2014 om 02:14

Schaars is inderdaad een linkspoot

Goed nieuws voor Ajax, maar of het goed nieuws voor united is weet ik niet. Blind heeft een goed seizoen gedraaid bij Ajax en ook een degelijk WK, zaten ook mindere momenten tussen, maar dat had eigenlijk elke voetballer. Nu weet ik niet precies wat voor rol Blind zou moeten invullen bij Utd. Aangezien Herrera het middenveld dirigeert en naast hem (vidal)?? komt te staan. Anders zie ik hier Kagawa of Rooney staan. Op de linksback hetzelfde, maar dan met kwalitatief gezien minder tegenstand maar toch. Shaw is voor bijna 40 miljoen euro gekocht en ook staat daar James. Nu zou blind het van de laatstgenoemde zeker wel moeten winnen maar Blind heeft hoewel hij een linksachter rol wel kan vervullen, bijna het gehele seizoen verdedigende middenvelder gestaan. Heb hier toch mijn vraagtekens bij. Maar we zullen zien! Louis maakt ons hoe dan ook kampioen!!

Gelukkig komt dit bericht van de Daily Mail. 25 miljoen voor die slak zou volstrekt belachelijk zijn. Goede voetballer hoor, maar hij zou er door elke aanvaller in de BPL uitgelopen worden.

13 augustus 2014 om 09:47

Inderdaad, dit verhaal is ook te 'mooi' om waar te zijn.

Volgens mij was het 3 dagen geleden, maar er stond toen ook een bericht dat er binnen 48 uur een bod zou komen voor Blind van circa 20 miljoen. Ik heb het nog niet gezien hoor.

Plus dat ik mij niet kan voorstellen dat United echt Blind wilt hebben. Matige, beperkte voetballer. Dat wordt lachen tegen Arsenal. Blind tegenover Sanchez. Tegen Chili werd hij er ook continu uitgelopen door Sanchez.

Zijn ze gek ofzo daar bij Man. U. een blinde kan zien dat Blind niet goed genoeg is voor welke topclub dan ook.


Zal hopelijk onzin zijn. Blind is absoluut geen versterking. Misschien een back- up voor Shaw, maar dan nog. Daar kan je in dit systeem genoeg andere neerzetten.

Als vm hebben we een veel betere nodig. Maar daar zal Strootman komen.

Mag toch hopen dat dit niet waar is. Komt op alle vlakken tekort voor het niveau dat Man United nastreeft. En dan zo'n belachelijk bedrag.

Van Gaal is als trainer een van de besten. Echter, hij doet regelmatig een miskoop. Dit zou een vreselijke potentiële miskoop zijn.

13 augustus 2014 om 09:51

Dit bericht moet je pas serieus nemen als ik letterlijk van Gaal hoor zeggen in een interview dat hij Blind graag wilt hebben (wat tot zover volgens mij nog niet is gebeurd).

25 miljoen. Gauw verkopen. Vlug toornstra halen en nog een goede spits.

13 augustus 2014 om 00:34

Toornstra??? Nee...ziyech

13 augustus 2014 om 00:35

Toornstra is een goede speler maar die heeft Ajax niet nodig. Toornstra is een aanvallende middenvelder waarvan Ajax er al genoeg heeft terwijl Blind een goede defensieve middenvelder is.

Verwacht veel van hem op het middenveld, net zoals van rojo

25 miljoen voor zo'n beperkte speler als blind. De wereld is gek geworden. blind, die anderhalf jaar geleden nog door de hele arena werd uitgefloten. Van mij mag ie gaan naar United. Die worden er met hem echt niet sterker op.

prima aankoop zal het zijn maar wel erg hoge bedragen voor zulkse spelers ..

Indien hij weggaat, pols aub N. De Jong. Hij zou rond de 10 miljoen moeten kosten en is perfect om de selectie aan te vullen, want we missen iemand die de beuk erin kan gooien. Tevens kan hij Bazoer en andere verdedigende talenten veel leren.

25 mil. !!!!!!!!!! Zó veel? Logisch dat ajax geen nee zegt. Maar van Gaal weet je wel wat je doet?

25 mln weggegooid door vGaal cker sorry maar is BLIND nou zoveel waard of is het omdat mr vGaal daar zit .....ba zeg

Ik snap niet op dat op VZ bijna iedere non-ajacied zoveel kritiek heeft op Blind. En toch vaak zo lovend zijn voor spelers die veel minder laten zien. Die jongen laat al 2 seizoenen en op een WK zien dat hij goed kan ballen. LvG is een echte toptrainer die alles goed ziet, behalve over Blind natuurlijk. Ook genoeg analytici zijn lovend geweest over Blind, terwijl ze namen als Clasie nog nooit in hun mond hebben gehad.

Ik snap misschien niet helemaal de financiële huishouding bij Ajax maar de afgelopen jaren worden toch flink wat spelers verkocht voor een flinke prijs. Suarez, Stekelenburg, Anita, Siem de Jong, Van Der Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen etc.

Ik dacht eigenlijk dat Ajax wel flinke winst aan het maken is de afgelopen jaren. Waar gaat al dat geld dan naar toe? Of mis ik iets?

13 augustus 2014 om 02:18

De bank!

13 augustus 2014 om 03:02

Uuuh 18 miljoen netto winst en een eigen vermogen van 100 miljoen :D ? Dit jaar nog meer verwacht ik.

Voor United toch wel een risico mochten ze echt 25 miljoen willen neer tellen. Maar ach, mocht hij daar wel floppen haalt ajax hem over 2 jaar toch terug voor 3-4 miljoen xD

Jammer voor ons als fans om Daley te zien gaan, maar fantastisch voor de clubkas uiteraard!!! Wel een extra cvm graag met kwaliteit en enige ervaring aub!!!

Weetje waar ik me zo kwaad om kan maken? Dat nu al die meelopers gaan schreeuwen strik eromheen en verkopen. Als je een beetje met gezond verstand nadenkt dan weetje ook dat we bij een verkoop van Blind terug bij af zijn. Dan krijg je weer zo'n seizoen als vorig jaar en worden we kampioen van de 'armoede'. Als ze dit jaar nou eens een keer alle sleutel spelers bij elkaar houden, dan worden we eindelijk als supporters eens vermaakt met oogstrelend voetbal dat is toch wat wij als supporters willen?

13 augustus 2014 om 09:06

Strik eromheen en verkopen. Die 25 miljoen zal je anders nooit meer ervoor krijgen. En met Viergever als vervanger moet het helemaal goed komen. Nu alleen nog een zindelijke speler halen achter Viergever en dan is de selectie rond (Er vanuit gaande at Siggi vertrekt en Eto'o komt).

Het is Daley gegund. Heeft afgelopen 2 seizoenen sterk gespeeld en heeft 0 blessures opgelopen. Kan hem positioneren op het middenveld als de verdediging. Is in staat om een heerlijke steekpaas of voorzet te geven. De ideale speler. Clubs liggen echt te slapen. Louis weet precies hoe die Blind kan gebruiken.

Zou die miljoenen investeren in Defour. Niet in Maduro.

13 augustus 2014 om 01:34

Hij word gehaald als back up hoor. Shaw en herrera zijn beide veel beter dan hem.

Gudelj halen aub! Voor circa 6 miljoen een geweldige speler!

Haha wat een lachertje. Eerst Buttner en nu Blind? Shaw is met z'n 19 jaar al beter dan Blind. Voor United bank-onwaardig vind ik.

13 augustus 2014 om 07:49

Shaw speelt op een andere positie

Jaaah jaaah jaaah, meteen weg doen en ziyech halen voordat het te laat is...

25 miljoen ? Als dat waar is dan is dit de ultieme win-win situatie. Ajax hoop centjes rijker en daley naar een club waarvan hij zelf nooit had gedroomd te zullen spelen. Ik wil ziyech naar ajax, ik hoop echt dat ajax snel handelt voordat het te laat is. Ik weet zeker dat ziyech zelf ook veel liever naar ajax gaat dan naar fc twentd. Met alle respect voor fc twente uiteraard.

13 augustus 2014 om 03:07

Ziyech is een AM en Blind een VM. We hebben een VM nodig. Ik hoop op Nigel de Jong maar Celso Ortiz van AZ lijkt mij een reeel alternatief.

Ziyech is een talent maar zijn positie bij Ajax is al driedubbel bezet (andersen, Duarte en Serero) en dan komt Nouri er ook nog aan.

Ik denk niet dat dit klopt, alsof v Gaal een speler als Blind zou kopen voor 25 miljoen. Hoe wil je dat uitleggen als hij het niveau niet haalt? Met alle respect voor Blind

Hij gaat het gewoon redden bij United, ben ik van overtuigd. Heeft alles wat een typisch Hollandse voetballer moet hebben, en daarnaast is hij mentaal niet te breken. Dit is een van z'n sterkste punten. Geef hem het vertrouwen en je hebt een solide verdediger of een betrouwbare middenvelder.

25 miljoen? Misschien teveel, maar United geeft dit soort bedragen niet zomaar uit. Is ook leuk voor Ajax als dit binnenkomt.

Ik hou hem er het liefste bij, maar ik denk dat we 25 miljoen niet kunnen weigeren. In dat geval zou het perfect zijn als we Nigel de Jong aan zouden kunnen trekken, maar ik vrees dat dat moeilijk gaat worden. Ik zou dan gaan voor Celso Ortiz van AZ, prima speler. Mokotjo kan helaas niet meer.

Ik zie liever Moisander en Sigi vertrekken dan Blind. Dat word nu nog niks in. Word vast weer een nieuwe "vergeten voetballer".

25 miljoen? Het moet niet gekker worden zeg. 15 miljoen is echt wel het maximale wat Blind moet kosten.

13 augustus 2014 om 06:59

25 miljoen. Dit bedrag gaat nergens om... 2 jaar geleden floot heel arena hem uit en 2 jaar later de held... v gaal gaat de kas van ajax opkrikken.... wat moet de depay dan niet gaan kosten

13 augustus 2014 om 07:52

Hetgeen Depay moet kosten is niet van toepassing. Non-argument. Wat moet Pietje van de Ham van FC WcEend kosten....

13 augustus 2014 om 09:27

Je kan niet appels met peren vergelijken. Het is vraag en aanbod. Blind kan op verschillende posities spelen (verdedigende middenvelder, centrale verdediger en linksback) en daar zijn niet zoveel spelers van. Dus daarin is hij schaars. Dus dan kost je meer geld.

Depay speelt wellicht op een positie waarin qua type speler meer keus is. (weten we niet want we weten sowieso niet wat Man U eventueel voor Blind zou betalen of wat een andere club eventueel voor Depay zou betalen).

Je kan dus niet een buitenspeler met een verdedigende middenvelder gaan vergelijken.

Pfff, Blind is toch veel te licht voor Man U, op het WK paar keer een goede pass afgeleverd, maar dat was ook alles. Komt gewoon chronisch fysiek en snelheid tekort.

Blijf er bij dat dit absoluut niet waar is, mede omdat van Gaal toch echt niet zo lang zou wachten met het aantrekken van Blind. Verder praten we hier over een bron die qua kwaliteit dichter bij wc papier komt dan een het een betrouwbare krant genoemd kan worden.

Is het wel waar, dan zie ik het als een lachwekkende aankoop. Blind komt gewoon op iedere mogelijke positie te kort wat mij betreft.

Dan is hij meer waard dan Stefaan de vrij , janmaat en Martins indi

13 augustus 2014 om 08:52

Contract loopt nog wat langer door, CL ervaring, beste speler van de competitie. Alle spelers die jij noemt hadden nog een 1 jarig contract

13 augustus 2014 om 11:34

BMI had nog 2 jaar..

13 augustus 2014 om 11:39

Die was ook gepasseerd door Kongolo en speelde niet altijd.

Blind lekker op de bank zitten dus.

13 augustus 2014 om 08:40

ja, want van Gaal heeft namelijk geen flauw idee wat hij binnenhaalt voor 25 milj.

Vreselijk, maar voor 25 milj is hij onhoudbaar voor Ajax.
Als we de helft vh geld investeren in directe versterkingen dan gaan we er wellicht niet eens zo veel op achteruit.

13 augustus 2014 om 09:29

Hoe kan je nou zeggen dat we er dan niet op achteruit gaan? Dan hebben we geen fatsoenlijke verdedigende middenvelder en zal onze opbouw veel minder worden. Je zag tegen Vitesse dat de opbouw stukken op achteruit ging met Viergever op die positie. Blind komt er in en er komt veel meer tempo in het spel en de opbouw wordt stukken beter. Alhoewel 25 miljoen veel geld is en voor dat geld zal je hem moeten verkopen. We zijn dan qua voetbal en team gewoon weer bij af en qua voetbal hoeven we dan, alweer, niet veel te gaan verwachten.

13 augustus 2014 om 10:11

Voor 10 miljoen kun je volgens mij wel een aardige CVM halen die een directe versterking moet vormen.

13 augustus 2014 om 12:13

Dure spelers is altijd maar de vraag hoe ze gaan gedijen in je systeem. In het verleden zijn wij in de problemen gekomen omdat wij teveel dure spelers kochten die door het ijs zakten in ons systeem. Je kan niet zo maar 10 miljoen neer gaan tellen en denken dat je dezelfde kwaliteit binnen kan halen.

Indien Blind weg is zijn we gewoon weer bij af. Mag je weer een elftal gaan bouwen.

United weet niet waaraan het begint. Blind gaat naar mijn mening het niveau van een topclub in Engeland niet halen. Hij had beter naar een Southampton kunnen gaan als die het daar red is de stap naar een topclub logisch.
En dat bedrag is veel te hoog voor zo'n beperkte speler max 10 miljoen, als je hem beoordeeld op zijn kwaliteiten.

13 augustus 2014 om 09:18

daar heb je weer eentje, blind vooraf afkraken en hem de kans nog niet eens geven, wordt zo moe van mensen die denken te weten welke speler wel en welke niet het halen.
Laat het maar aan die van gaal over, een van de beste coach of wel de beste van nederland.
Zie maar wat hij gepresteerd heeft tijdens de Wk2014, met zo'n jonge ploeg.

Alhoe wel ik blind liever zie blijven bij ajax, maar gun hem wel een transfer

13 augustus 2014 om 09:28

Blind vind ik gewoon zwaar overschat en ben bang voor die jongen dat Ajax zijn top is. Hij valt mij nooit echt op is erg traag en zijn handelingssnelheid komt tekort voor de absolute top. Daarom zeg ik toch ook kan die eerst beter naar een iets minder clubje gaan en vanaf daar stappen maken, as die het redt.

13 augustus 2014 om 10:56

@frgiooo gaf je onzinige reactie nog perongeluk een duimpje ook. jou hele reactie kan je afschrijven als subjectief gebrabbel, wat een drama post.

13 augustus 2014 om 11:38

gun factor is bij hun feyenoorders 0 komma 0

13 augustus 2014 om 12:05

Volgens mij is bijna alles hier subjectief gebrabbel. Maar laten we dan objectief zijn. Er zijn 7 talenten in de eredivisie die ´overal´ hoger scoren dan Blind. Als ik deze spelers zie voetballen, vind ik ze ook gewoon beter dan Blind. Maar dit is volgens jou dan ook subjectief gebrabbel. Clasie heeft op dmf 1 goal en 7 assists, Jetro Willems heeft als LB 4 goals en 3 assists. Blind in heel het vorig seizoen 1 goal en 1 assist. Blind is 2 maal verkozen tot Motm terwijl Depay 6 keer, Veltman 7 keer, Willems 4 keer en Boetius 3 keer verkozen zijn. Het enige waar Blind in uitblinkt ten opzichte van deze talenten is zijn passing. Na Veltman heeft hij de beste passing percentage. De wedstrijden dat Blind onder druk werd gezet als dmf (twee keer Salzburg, beker Pec en tweede helft tegen Mexico), werd hij gewoon compleet overlopen. In veel wedstrijden van Ajax kan hij natuurlijk wel rustig alles op zijn eigen tempootje doen. Dit laatste is subjectief maar niet in statistieken uit te drukken. Tenminste met de gegevens die ik heb.

13 augustus 2014 om 13:33

Wees eens reeel man, blind is sterk gegroeid, ja de snelste is die niet, maar heeft lef gekregen en goals maken is niet zijn eerste pirioteit of wel soms, verdedigen als die LB staat en spel verdelen als die op het middenveld staat, en hij wordt helemaal overlopen, wie stond vaker in de WK op het veld, blind of clasie en vergis je niet, ook al ben ik fan van ajax, maar wanneer het om het nederlands elftal gaat ben ik voor iedere speler ook die van feyenoord en clasie vindt een van de beste spelers. Maar feit is dat van gaal meer vertrouwen in blind had schijnbaar dan in clasie

13 augustus 2014 om 09:20

Het is maar wat de gek er voor geeft. Als City voor 56 procent van de transferrechten 30 milj betaald voor een doorsnee verdediger van Porto; als David Luiz 60 miljoen waard is dan is Blind ook wel een leuk bedrag waard.
Maar het gaat inderdaad helemaal nergens meer om......

Belachelijk bedrag voor Blind. Begrijp me niet verkeerd, hij is een prima speler, maar desalniettemin komt hij gewoon te kort voor de basis bij United en een reserve aantrekken voor 25 miljoen is gewoon krankzinnig. De enige reden die ik daarvoor kan bddenken is dat hij op veel posities kan spelen, zodat je met hem meteen een reserve hebt voor 3 posities.

Lachen al die mensen die zeggen dat ie niet goed genoeg is en zal falen, of backup wordt etc. Dezelfde verhalen als bij Suarez, Vermaelen, Vertonghen en ga zo maar door. Wat een voetbalverstand.. Siem de Jong hetzelfde, wordt nu al geprezen en aanvoerder gemaakt door zijn coach..

13 augustus 2014 om 09:28

Die waren wel van een veel hoger niveau dan Blind allemaal gahma.

13 augustus 2014 om 09:54

Niet dus, maar dat zullen we wel zien. Blind is een van de beste vcm/lb's in Europa. Maar sommige hier zijn verblind door anti-Ajax gevoelens, of leven nog in 2011 toen hij zijn draai nog moest vinden. Toen hij nog in de Atjes speelde stonden de PL-topclubs al in de rij voor hem. Maar goed, alle topclubs, topscouts zullen er wel naast zitten.

13 augustus 2014 om 09:58

Ik hoop dat ik er naast zit voor die jongen, ik gun hem het beste. Maar zelf zie ik het er niet in mijn mening

13 augustus 2014 om 10:23

Jij overdrijft ook lichtelijk

25 miljoen euro voor Blind is natuurlijk een super mooi bedrag. Blind heeft zich fantastisch ontwikkeld en hij verdiend een mooie transfer naar Man U. Dit lijkt me een mooie deal voor beide partijen! Het is je gegund Daley.

Slaat nergens op hem als je hem bekritiseerd, is toch basisspeler op het WK geweest, en niet met gebrek aan beter, want hij heeft het goed gedaan, en gun hem deze club. Maar zijn die spelers van jullie clubs beter dan op die positie dan Blind?

13 augustus 2014 om 10:12

reza ghoochanijad was ook basis speler op het wk, dus dat zegt lekker veel?
er zijn zat spelers die beter zijn dan blind, beperkte en matige voetballer.

13 augustus 2014 om 13:01

En reza ghoochanijad speelde nog heel behoorlijk ook. Ik weet niet waar die nu speelt, maar die gast kan zo bij een subtopper spelen. En ja, het zegt behoorlijk wat als je bij de nummer 3 van het wk in de basis speelt en dat ook nog eens goed doet.

13 augustus 2014 om 14:32

Wat zegt dat WK nou helemaal?

Ploegen als Australië Mexico en Costa Rica zouden qua nivo niet eens subtop BPL zijn.

Dus valt dat niet te vergelijken met het nivo wat ie in de top van de BPL tegenover zich krijgt.

Daarnaast speelde oranje heel verdedigend, en was ie voor mij gewoon een zwakke schakel. Zeker geen Man.united materiaal.

13 augustus 2014 om 10:18

Wat moeten de reserves van Nederland dan niet zijn volgens jou? En waarom is hij beperkt? En als hij beperkt was, had Kongolo moeten, spelen dan?

13 augustus 2014 om 10:42

Gebrek aan beter.
Terence komt er wel, had vorig seizoen alleen 2de seizoenshelft echt gespeeld.
Logisch dat Blind dan de voorkeur krijgt. Moet het nog zien in Frankrijk (euro 2016)

Dat zou een fantastisch bedrag zijn voor Ajax. Ze verliezen dan wel 1 van hun belangrijkste spelers (gezien zijn ervaring en goede prestaties afgelopen seizoen), maar zoveel geld kun je simpelweg niet laten liggen als Nederlandse club.

Oei dat gaan ze niet laten lopen.
Dat word een flinke aderlating zeg.......
Moisander binnenboord houden en Viergever laten staan, Bazoer klaarstomen en volgend jaar Moisander weg Viergever naar achter en Bazoer op de midden.

Ik vind het onbegrijpelijk dat hiervoor 25 miljoen wordt betaald, dat is meer dan Feyenoord voor De Vrij, Martins Indi en Janmaat bij elkaar heeft ontvangen. Slaat toch helemaal nergens meer op

13 augustus 2014 om 10:58

misschien omdat al die feyenoord spelertjes maar een 1 jarig contract hadden en blind een meerderjarig contract,cl ervaring, WK ervaring etc, maar vooral het meerderjarig contract. Maar ach, als je geen idee hebt zeg je natuurlijk maar dat het nergens op slaat.

13 augustus 2014 om 13:02

Dat komt omdat Martin Van Geel de slechtste onderhandelaar uit de voetbalhistorie is. Bij Lazio liggen ze nu nog in een deuk dat ze De Vrij voor 8 miljoen hebben gekocht. Die man heeft zo 20 miljoen laten liggen.

Dit zou een schitterende transfer zijn voor Daley. Die jongen heeft zich naar deze status geknokt en zou deze transfer dan zeker ook verdienen. Het laatste jaar en zeker de afgelopen maanden heeft hij zich erg goed ontwikkeld en hij kan steeds meer en lijkt nog steeds verder te groeien. Of hij goed genoeg is voor de premier league? Dat zal er van afhangen hoe hij gebruikt wordt. Zijn versnelling is inderdaad zijn minder goede eigenschap en oogt soms ietwat lomp hierdoor. In de premier league gaat het er heel fysiek aan toe en kan in zijn nadeel zijn. Maar onder Van Gaal zie ik hem wel slagen omdat Van Gaal weet waar Daley zijn kwaliteiten liggen.

Als Ajax zo'n groot bedrag kan ontvangen moet je dat zeker niet nalaten. Daley heeft zich goed ontwikkeld en is belangrijk geworden, maar is zeker vervangbaar. Alleen maak ik me hierover wel wat zorgen, want wie moet ajax dan halen? Ik zou zelf persoonlijk voor Defour gaan, dat lijkt op het eerste zicht wel een buitenkansje en het type speler wat ajax op dit moment wel mist. Al moet ik zeggen dat ik het laatste jaar weinig meer van hem gezien heb. Maar hij heeft ervaring, is zeker niet oud en kan nog doorverkocht worden en spreekt nederlands. Hij is denk ik ook echt een speler met een vechtersmentaliteit, iets wat deze jonge groep goed kan gebruiken. Maar ajax zal dan wel snel moeten handelen. Ik zou zelf niet direct een andere waardige opvolger weten voor Blind die haalbaar is.

Op het eerste zicht lijkt Defour de enigste waardige en haalbare opvolger voor Blind, maar dat is persoonlijk. Daarnaast is het ook een speler die veel eigenschappen toevoegt die we nu missen in het veld, een echte kerel. En hij kan nog voetballen ook!!

Maar de kans dat Ajax Defour binnen haalt is nihil, zeker omdat hij naar alle waarschijnlijkheid al bijna rond is met Anderlecht en Blind nog bij Ajax zit.

Wat vinden jullie waardige opvolgers voor Blind??

13 augustus 2014 om 11:33

Ik zeg dat als Blind weggaat dat je helemaal niemand hoeft te halen. Ik zou het iig niet doen. Tegen goede tegenstanders kan Viergever daar prima uit de voeten, tegen mindere tegenstanders kan je Schone neerzetten en je hebt Bazoer die ook afgelopen maandag weer een prima indruk achterliet om eventueel nog daar te spelen. Serero kan er nog spelen tegen minder sterke tegenstanders.

Ik zou eerst kijken wat er rondloopt al voordat je een speler gaat halen als vervanging. Viergever is gehaald voor opvolging van Moisander, maar Denswil kan daar ook spelen, dus zat ruimte om te schuiven.

Blind is gewoon onhoudbaar geworden bij Ajax. Dus als ze er 25 miljoen voor kunnen krijgen moeten ze dat doen. De enige reden dat Blind bij Ajax zou blijven is dat hij wel kieskeurig is over naar welke club hij zal gaan. Mocht het inderdaad Manchester United zijn, dan komt hij bij van Gaal en bij een topclub, dus dan zal hij ook wel willen.
Verder denk ik dat veel mensen zich verkijken op Blind. Iedereen heeft zijn voorzet gezien tegen Spanje, maar dit soort voorzetten heb ik al vaker van hem gezien. Alleen, als er dan geen doelpunt komt omdat bijv. Fischer slecht afmaakt, dan komt het niet eens in de samenvatting.
Ik denk dat linkshalf de beste positie voor hem is. Daarbij denk ik dat Manchester United middenvelders nodig heeft met een goede pass die Rooney en van Persie in stelling kunnen brengen.
Mogelijk is dit verhaal een gerucht, maar het zou best waar kunnen zijn.

als hij komt zal hij iedereen verrassen op cvm

Oei, door de actualiteit ingehaald.
Maar het zou fantastisch zijn als hij wel bij Ajax blijft. Ik zag hem zondag invallen en er kwam een persoonlijkheid de lijnen binnen en hij liet zich meteen gelden.

25 miljoen is veel te veel voor daley blind

Pfff wat een opluchting

Ze kunnen in deze tijden de kranten beter Manchester united today noemen. Kunnen ze lekker alle onzin in 1 krant zetten, en je weet wat je krijgt.

Als je rojo haalt heb je Blind toch niet meer nodig? Als middenvelder sowieso geen optie. En centraal in de verdediging ook niet.

mensen blijven maar roepen dat hij te licht is, komt te kort, niet geschikt voor absolute top etc
maak die fout nou niet nog eens!
drie kwart van jullie zei ook, vermaelen komt te kort, verthongen, eriksen is overrschat, suarez zal het niet redden...kijk waar ze nu allemaal zijn. zelfs een anita doet het redelijk in premier league. iedereen basht siem de jong, kijk wat hij nu is...ja nu al...iedereen is lyrisch, das al halve werk...

wacht het eerst gewon ff af....wellicht is hij straks niet meer weg te denken uit t middenveld van man u die landskampioen is geworden, ik zeg maar wat...of misschien is hij inderdaad een babeltje...kan ook....we zullen zien

13 augustus 2014 om 11:47

Ja met zo .n redenatie kan je nergens meer op reageren, en kun je deze site net zo goed opdoeken.

13 augustus 2014 om 12:14

mij gaat het puur omhet feit dat sommigen hier hun mening ventileren zonder enige argument. totaal geen fundering. zelfs een lego huis heeft een steviger fundering

13 augustus 2014 om 11:55

helemaal mee eens, als hij komt zal hij iedereen verbazen, hij heeft zich in de cl en wk goed laten gelden in de toppers

Wat een bedrag zeg, dan moet Feyenoord ook maar 20 miljoen vragen voor Clasie.

13 augustus 2014 om 13:05

Dat zouden ze inderdaad moeten doen. Bij Lazio kunnen ze nog altijd niet geloven dat ze De Vrij voor slechts 8 miljoen hebben gekocht.

ben blij als het 1 september is, moeten ze echt afschaffen, men moet overal gelijk beginnen en dan kan de transfer ook gelijk open en dicht gaan.

Ik hoop echt dat hij het niveau kan vast houden. Was echt mooi om te zien hoeveel beter Ajax ging spelen toen hij erin kwam!

Goed om te horen dat er nog geen concrete belangstelling is voor Blind, qua ervaring loopt het elftal niet over dus als hij behouden kan blijven is dat mooi.

Ik denk dat helemaal niemand dat bericht serieus heeft genomen. De Daily Mail is een pulpblad en 25 miljoen voor Blind is kolderiek. Bovendien zit MU echt niet op Blind te wachten, een goeie vent voor de Eredivisie maar veel en veel te licht voor de PL. Al denken velen met een Ajax-brilletje daar vaak anders over, maar dat is ze vergeven.

Zo snel mogelijk verkopen. Vervanger is er al in persoon van Boilesen op de LB en viergever op de CVM

25 miljoen. Strik erom en verzendkosten betalen

Viergever was vorig jaar ook niks volgens de ajax-supporters, moet je ze nu horen. Viergever is in ieder geval beter dan Blind, maar daar zullen ze dit jaar wel achter komen.

14 augustus 2014 om 09:27

Waar heb ik dat gezegd? Je spreekt mij namelijk aan omdat je generaliseert. Viergever is een geweldige aankoop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren