Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als hij bij Barcelona slaagt, moet Wenger echt opstappen bij Arsenal’

Laatste update:
/

Thomas Vermaelen kreeg afgelopen weekeinde zijn gewenste transfer naar Barcelona. Enkele uren na een geslaagde medische keuring in de Spaanse metropool maakte de Primera División-club melding van de komst van de Belgisch international. Arsenal ontvangt sowieso tien miljoen euro en mogelijk nog maximaal 8,8 miljoen euro extra: maximaal 5 miljoen euro aan diverse variabele bonussen en een bedrag van 3,8 miljoen euro als Barcelona in de komende vijf jaar tweemaal de Champions League wint.

Oud-international Marc Degryse is verbaasd over de ‘droomtransfer’ van Vermaelen naar het Camp Nou. “Hij mag daar elke dag met Lionel Messi, Neymar en Luis Suárez gaan trainen. Dan is iedere wedstrijd gemakkelijker dan de training, want die kom je in de match niet opnieuw tegen", vertelde de oud-international van België in Extra Time. “Hij straalt en dat zou iedereen doen.”

Vermaelen gaat immers van de bank van Arsenal naar Barcelona. “In zijn plaats zou ik ook direct tekenen, maar vanuit het standpunt van Barcelona vind ik het wel een beetje raar”, claimt de oud-speler van onder meer PSV. “Ik had deze transfer niet verwacht. Vermaelen is 28 jaar, was bankzitter bij Arsenal en heeft toch al heel wat blessureleed gehad. Als je dat allemaal naast elkaar legt, moet Barcelona toch heel wat vertrouwen gehad hebben dat dat wel goed komt.”

Vermaelen kampt sowieso nog met een blessure van tijdens het WK in Brazilië en het is maar de vraag of hij weer de Vermaelen wordt uit zijn beginperiode bij Arsenal. "Maar als hij het maakt bij Barcelona, titularis wordt en ervoor zorgt dat Barcelona prijzen pakt, dan moet Arsène Wenger toch echt wel opstappen bij Arsenal. Want dan heeft hij zijn kapitein laten vallen en op de bank gezet voor Per Mertesacker en Laurent Koscielny, twee mindere spelers. Ik hoop voor Vermaelen dat het lukt.”

Een rare transfer van Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja want deze middelmatige trage blunderende verdediger gaat het helemaal maken bij Barca Van deze uitspraak ligt Wenger wakker van.

12 augustus 2014 om 01:25

Als ze toch een Belg wilden contracteren, hadden ze volgens mij beter hun geld kunnen uitgeven aan Vertongen.

12 augustus 2014 om 01:28

Vertonghen is ook kwetsbaar met ruimte in de rug. Dat zag je tegen Amerika ook duidelijk waar hij door een eenvoudig back steeds op snelheid werd geklopt, dat terwijl hij back speelden.

12 augustus 2014 om 02:14

Juist op de back kan je makkelijk op snelheid geklopt worden alleen je centrumverdedigers moeten je dan rugdekking geven. Ik zeg niet dat Vertonghen bij Barca moet gaan spelen maar wat jij nu zegt is onzin. Helemaal gezien het feit dat ie dan voor het centrum wordt gehaald en niet op de back.

12 augustus 2014 om 07:53

Vertonghen is jonger en beter dan Vermaelen en minder kwetsbaar. Hij is zeker een betere verdediger. Ik snap de move van barca dan ook niet. Hij zal de concurrentie met Matthieu aan moeten gaan, die ook traag is en het niveau niet aan kan van Barca. Barca heeft straks een top aanval, redelijk goed middenveld maar komt achterin toch echt te kort, vergelijk Barca en real maar (dan krijgt Vermaelen het wel heel moeilijk)

Neymar-Messi-Messi
Iniesta-Busquets-Raketic (xavi)
Alba-Vermaelen-Pique-Alves
Ter Stegen

Real

Ronaldo-Benzema-Bale (Of Jesse ipv Benzema en dan ronaldo in de spits)
Rodriguez-Modric-Kroos
Marcelo-Pepe-Sergio Ramos-Carvajal
Navas

12 augustus 2014 om 09:02

Matthieu is alles behalve traag. Dat het een opmerkelijke transfer is kan ik me in vinden, maar snelheid is beslist niet zijn zwakke punt.

12 augustus 2014 om 09:43

Vertonghen? Dan is onze beste cv toch Kompany, al wil die niet weg. Terecht misschien. Nu is hij de King in manchester, in barca zou hij 1 van de sterren zijn

12 augustus 2014 om 02:49

Vermaelen is ten eerste totaal niet traag, Middelmatig is hij ook zeer zeker niet, Kwetsbaar in de rugdekking is hij wel & ook lijkt zijn concentratie als pure-verdediger te min om écht een constante topper te zijn, Ik vind hem als induvidu in zijn eerste Arsenal jaar bijvoorbeeld beter dan Per maar die heeft weer vele andere kwaliteiten en macht beter met Kos van daar dat ik volledig achter Wenger & Arsenal in deze sta.

Verder heeft deze meneer simpelweg een afgrijselijk achterlijke logica, Hij zegt namelijk dat mocht Vermaelen slagen & belangrijk zijn bij het winnen van prijzen voor Barcelona Wenger dan moet opstappen omdat Vermaelen dan blijkbaar beter als Koschielny & Mertesacker is, Dat is dus de grootste onzin die ik in zeer lange tijd heb gelezen want niet alleen is de kans op het kampioenschap met Barcelona veel groter wegens de mindere concurentie tov Engeland ook hebben zij een veel groter budget om bijv een Suarez aan te trekken, Begrijp me niet verkeerd Arsenal is op dit moment minder dan Barcelona (al denk ik niet dat het heel veel scheelt) Ik vind het alleen een belachelijke conclusie van deze meneer want wie zegt dat Koschielny of Mertesacker niet bij Barcelona zouden slagen en belangrijk konden zijn? Vooral Koschielny is 2x beter en ook typisch een Barcelona speler.

12 augustus 2014 om 11:50

Je meet met twee maten... blunderen doen er meer. en met ruimte in de rug kan bijv. Ramos ook niet altijd goed omgaan.. om over mindere goden maar te zwijgen. En ik vind Ramos bijzonder sterk en goed.

Vermaelen is juist sterker geworden in de 1:1 en zijn scorend vermogen kwam de eerste twee jaar goed tot uiting. hij kon aardig back spelen indien nodig. kopsterk.
Kon goed situaties voetballend inschatten. Zijn 1:1 is wel nog zijn verbeterpunt, maar zijn ´aan de bal´ vermogen is wel vooruit gegaan.

Vertonghen is overigens een speler die ik liever had gehaald.

Beetje raar om dan meteen maar te zeggen dat Wenger op moet stappen.
Dat hij Vermaelen op de bank zit voor Mertesacker is een keuze waarover je kunt twisten, maar tot nu toe heeft die keuze niet verkeerd uitgepakt.

12 augustus 2014 om 01:28

En dan ook nog eens twee tegenstrijdigheden van hem.
Eerst vindt hij het raar dat ze hem contracteren om vervolgens te zeggen dat Wenger moet opstappen als Vermalen het maakt bij Barcelona.

Met het eerste ben ik het wel met hem eens dat het raar is om Vermalen te contracteren.

Onzin. Wenger moet zijn spelers beoordelen op basis van trainingen en wedstrijden bij Arsenal. In het geval van Vermaelen was dat na zijn blessure gewoon onvoldoende. Wat hij straks bij Barca gaat laten zien, kan Wenger niks mee. Gun hem wel het beste natuurlijk want hij kan zeker voetballen.

Deze Marc Degryse (wie?) snapt er ook geen reet van zeg. Hij moet zich eerst eens verdiepen in waarom Vermaelen op de bank zat, dan zal hij misschien serieus genomen worden. Hij wil zeker gewoon aandacht, omdat niemand hem kent.

12 augustus 2014 om 01:26

Ik zelf weet ook niet wie dat is. Hij praat alsof hij het over een top verdediger heeft, maar dat is niet zo. Ik heb Vermaelen nooit een top verdediger gevonden, van het niveau Ajax niet meer dan dat. Hij speelde even boven zijn niveau bij Arsenal, maar dan heb je het al gehad. Zag hem bij Ajax geregeld blunderen en verdedigend zwak zijn, daarom heb ik Wenger nooit gesnapt dat hij zo een middelmatige speler haalt.

12 augustus 2014 om 01:42

Inderdaad, hij kijkt volgens mij niet eens wedstrijden van Arsenal, anders zou hij wel weten dat Vermaelen echt niet goed speelt bij ons.

12 augustus 2014 om 09:41

@gooner4eva
Een beetje meer respect mag misschien wel. Deze man weet ontzettend veel van voetbal, maar hier zit hij inderdaad wat fout. Dat is vast omdat hij Arsenal mist echt volgt. Maar verder is hij een heel intelligente en capabele analist,en hij was ok een goeie voetballer.

12 augustus 2014 om 12:23

@belgunner

Oké, bedankt voor je aanvulling, want ik heb nog nooit van deze gast gehoord. Niet zo gek ook eigenlijk, want ik ben geen Belg en kijk geen Belgisch tv, en hij speelde voornamelijk in België en Nederland, terwijl ik voornamelijk een PL- en CL-volger ben.

12 augustus 2014 om 12:32

Vermaelen is gewoon een fantastische speler die het verdient om bij ons in de basis te staan. Hij heeft echter de pech dat er een fantastisch duo is die hij niet uit de basis kan spelen. Per-Kos werkt geweldig. Vervolgens laat Wenger hem gaan, omdat hij ook weet dat Vermaelen te goed is om als back-up te dienen. Degryse maakt de fout om een verkeerde link te maken tussen de prestaties van Vermaelen bij zijn nieuwe club en het beleid van Wenger.

Had Ferguson moeten opstappen toen hij Pogba liet gaan en deze speler het direct fantastisch deed bij Juventus? Er zijn meer redenen om een speler te laten gaan, een club behoudt een speler niet als deze ongelukkig is of een verkeerde houding toont. Hoe goed de speler ook mag zijn. Ik verwacht dat Vermaelen het prima zal doen bij Barca en ik gun het hem van harte.

12 augustus 2014 om 17:00

Goede reactie! Inhoudelijk met je eens i.t.t. diegene die zeggen dat Vertonghen beter zou zijn.... lachertje. Haalt bij lange na het niveau van Vermaelen niet. Bovendien is Vermaelen ook goed als LB te gebruiken. Heeft hier zeer verdienstelijk gespeeld afgelopen seizoen. Op het wk zag je goed dat Vertonghen echt steken liet vallen op die positie.

12 augustus 2014 om 02:11

Dat jij Marc Degryse niet kent zegt meer iets over jou dan over hem. Hij is een oud-voetballer van Anderlecht en is nu voetbalcommentator in België en is vaak te gast bij Extra-time. Ik ga niet altijd akkoord met zijn uitspraken maar hij weet ontzettend veel over voetbal en volgt het op de voet in tegenstelling tot wat jij beweerd. als Vermaelen slaagt bij Barcelona en zijn niveau van een paar seizoenen geleden haalt dan is hij beter dan wat er nu bij arsenal rondloopt. Wenger zou zichzelf dan moeten afvragen waaro het in barca wel lukt en bij Arsenal niet.

12 augustus 2014 om 12:15

Zal best dat hij veel over voetbal weet, maar dat neemt niet weg dat hij er volledig naastzit met deze uitspraak.

12 augustus 2014 om 07:51

Degryse was een magistrale voetballer in zijn tijd. Goed voor één Gouden Schoen en is 4 keer voetballer van het jaar geweest.

De Kleine, heeft een keer of 6 kampioen gespeeld met zijn clubs en uiteraard ook een rits bekers en supercups gewonnen.

Heeft ook nog 2 jaar bij PSV gespeeld. Het eerste jaar speelde hij onder Advocaat veel, het tweede minder, maar hij was toen ook al 32 jaar.

Weet u wie het eerst officiële doelpunt in de Amsterdam Arena scoorde? Juist ja, Degryse.

Laat ons maar voorzichtig aannemen dat Degryse, wat een intelligente man is, als ex-topvoetballer het beter weet dan jij.

12 augustus 2014 om 12:14

Maar ik weet veel meer over Arsenal dan hij, want uit deze uitspraak kun je wel aannemen dat hij Arsenal niet volgt. Vermaelen zat terecht op de bank bij ons, omdat het duo Koscielny - Mertesacker zeer complementair en sterk is. Dat hij bij Barcelona beter uit de verf kan komen, zou kunnen en ik gun het hem ook, maar dat Wenger fout zat, klopt niet. Alsof deze man het beter weet dan Wenger.

12 augustus 2014 om 12:33

Gooner4eva,

Wat denk je nu zelf? Die man is topvoetballer geweest, is vandaag voetbal analist en moet dus beroepsmatig zowat alles volgen. En hij heeft zelf in Engeland gespeeld.

Aanvaard nu maar dat hij het beter weet en ziet dan jij en ik.

Hij zegt toch ook niet dat Vermaelen onterecht op de bank zat bij Arsenal?

Hij verwijst o.a. naar zijn blessures.

Vermaelen is in mijn optiek ook een betere voetballer dan Koscielny - Mertesacker, maar die 2 doen het goed. En zolang ze het goed doen, verander je niet.

Da's iets wat Degryse ook wel weet.

Wat hij bedoelde, is dat wanneer Vermaelen bij Barcelona wel veel aan spelen zou toekomen en dat Barelona met hem titels en bekers zou pakken, dat Wenger dan wel meer durf hadden mogen tonen en zijn kapitein toch een ernstige kans had moeten geven.

Die uitlating over 'het afzetten van Wenger' is gewoon een overdrijving (het is televisie en televisie dient om ons te entertainen) om aan te geven dat Wenger in dat geval wel zou gefaald hebben. Wat ook zo is.

12 augustus 2014 om 12:45

Heb even wat opgezocht over Degryse... hij speelde voornamelijk in België en Nederland, en in Engeland voor Sheffield Wednesday. Dat noem ik geen topvoetballer, hij heeft nooit in de top gespeeld. Maar goed, verder boeit dat ook niet.

Koscielny is zowel individueel als gepaard met Mertesacker beter dan Vermaelen. Vermaelen is individueel wat beter dan Mertesacker, maar in een duo met Koscielny niet. Deze man heeft het voornamelijk fout met dat Vermaelen onze beste verdediger is, want dat is hij niet. Een analist kan er soms ook naast zitten.

12 augustus 2014 om 12:57

Gooner4eva,

De tijden waren toen ook anders. Anderlecht, Club Brugge, PSV dat waren toen nog namen in Europa.

En de grote exodus van goede voetballers begon toen zowat op gang te komen.

Het Anderlecht mét Marc Degryse haalde toen nog Europese finales. Zal wellicht nooit meer gebeuren.

Degryse was een topper. Uiteraard niet op een niveau Messi of Ronaldo vandaag, maar toch een topper.

Ja, da's uw mening dat Vermaelen minder is. Ik vind dat dus niet. Kunnen we eeuwig over discussiëren en dat gaan we dus niet doen.

12 augustus 2014 om 17:06

@iedereenkomt Daar waar Wenger altijd Kos als eerste keus opstelt, met beide spelers jaar in jaar uit werkt, conclusies trekt die de kijkers (die Arsenal altijd volgen) ook beamen ga jij even beweren da het tegendeel waar is. Lachertje niet??
Ben het volledig eens met Gooner4eva.

12 augustus 2014 om 17:37

a.t.,

Lees nu eens echt aandachtig wat ik geschreven heb. Doe eens een poging. Ik herhaal:

"hij zegt toch ook niet dat Vermaelen onterecht op de bank zat bij Arsenal?

Hij verwijst o.a. naar zijn blessures.

Vermaelen is in mijn optiek ook een betere voetballer dan Koscielny - Mertesacker, maar die 2 doen het goed. En zolang ze het goed doen, verander je niet."

En daarom heeft Wenger zeker een punt dat hij ze laat staan.

Het één sluit het andere niet uit. Vermaelen kan de betere voetballer zijn en toch niet in staat zijn om één van die 2 eruit te spelen.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar....

"...wanneer Vermaelen bij Barcelona wel veel aan spelen zou toekomen en dat Barcelona met hem titels en bekers zou pakken, dat Wenger dan wel meer durf hadden mogen tonen en zijn kapitein toch een ernstige kans had moeten geven"

En daar hebben we nog geen uitsluitsel over. Dat zal de toekomst uitwijzen.

Er is hier niemand die Wenger zijn keuzes in twijfel trekt. Dat gaan we wel doen wanneer Vermaelen bij Barca een vaste waarde zou worden.

12 augustus 2014 om 22:01

@iedereen komt
Ik vind dat ook wanneer Vermaelen bij Barca prijzen gaat winnen je nog niet de keuze van Wenger in twijfel kan trekken. Het gaat in dat geval ook zeker om een heel elftal, en wat dan de individuele toegevoegde waarde van Vermaelen zou zijn. Eén bepaalde kwaliteit van Vermaelen kan bij Barca een veel belangrijkere factor spelen, rekening houdend met de medespelers, dan bij Arsenal.
Maar goed, we kunnen nog heel lang doordiscussieren over Vermaelen natuurlijk Wil nog wel zeggen dat ik heel veel waardering heb voor Vermaelen. Heeft altijd de goede attitude naar de club en de fans gehad. Echt een topgozer!
Wat mij alleen stoort in veel kritieken is dat men het beter denkt te weten dan een Wenger, een coach die ik zeer hoog heb zitten. Bovenal hoop ik op een heel mooi seizoen in de PL. Kijk er echt naar uit!

12 augustus 2014 om 22:37

Daar kan ik me wel in vinden. Ik vind Wenger ook cool, no worries.

Heb zelf al aangegeven dat Vermaelen misschien kwaliteiten heeft die misschien beter passen bij Barcelona dan bij Arsenal.

Enne, voor het zelfde geld, speelt Vermaelen juist niks bij Barca.

12 augustus 2014 om 08:29

@gooner4eva

Niemand die Wenger liever ziet vertrekken snapt er volgens jou niets van.

12 augustus 2014 om 22:04

Een ieder die Wenger liever ziet vertrekken snapt er inderdaad helemaal niets van en kan zich beter met korfbal bezig gaan houden.

13 augustus 2014 om 08:31

Serieus? Gelden in het korfbal dan ook dezelfde wetten dat als een coach geen prijzen pakt moet ophoepelen? Want korfbal volg ik niet

Hahaha. Wat een onzin. Sinds Vermaelen uit de basis is en Koscielny en Mertesacker samen spelen krijgen we veel minder tegendoelpunten. Bovendien is Vermaelen altijd geblesseerd en daardoor kwam hij nooit echt in het ritme meer de laatste tijd.

Deze man moet echt zijn frustraties blijkbaar, het zit hem nogal hoog. Wie is hij eigenlijk? Zal hij ooit verdedigende middenvelder gespeeld hebben?

12 augustus 2014 om 01:32

Laat gaan, niemand hecht waarde aan deze uitspraak..

Echte kenners weten wat Wenger allemaal voor de club doet en wat hij tot nu toe gepresteerd heeft (los van de prijzen, die nu overigens wel komen.)

12 augustus 2014 om 01:37

Dan nog wie is hij omdat te zeggen, al weet ik niet eens wie dat is... Je mag wel een mening hebben, maar dit is een komiek die vroeger waarschijnlijk een clowns was.

12 augustus 2014 om 02:20

Hij heeft evenveel te zeggen als jij, ik en de rest van de internetcriticasters.

Ik ben het volledig oneens met de man maar alsjeblieft ga niet op deze tour.

Jij kent hem niet maar hij jou al helemaal niet. Gun hem zijn kans op een mening.

Als wij mogen melden wat in onze zeer interessante gedachtes rondgaat, mag deze oud-voetballer dat zeker.

Twee mindere spelers? Al was Vernaelen een heel jaar fit, zou hij nog steeds bankzitter zijn. Vermaelen is geen slechte vedediger. Ik verwacht zelfs dat hij het gaat goed doen in de Primera division. Opbouwend goed, kopsterk en hij zal nu ook fysiek sterker zijn dan de meeste tegenstanders. Hij moet wel fit zijn. Een niet fitte Vermaelen loopt alleen achteruit, durft geen druk te zetten (bij counters) en zit vaak ergens anders met zijn gedachten.

Slaat nergens op wat hij zegt, want ook al doet Vermaelen het goed. Duo Kos en Mertensacker is gewoon heel goed.

En Wenger is gewoon een topcoach. Punt. Oog voor talent, speelt met de Gunners vreselijk mooi voetbal. En hij runt Arsenal als het ware..

12 augustus 2014 om 07:14

Kan het niet beter formuleren. Dat Degryse Vermaelen zo goed vindt heeft hopelijk voor hem met zijn objectiviteit als Belg te maken. Anders laat zijn kennis hem wel erg in de steek.

Wat een bullshit Arsene Wenger is het Arsenal van vandaag een van de beste managers ooit!
Als Marc Degryse niks te melden heeft dan kan hij beter zijn mond dichthouden

Ik ben een van de weinigen die denkt dat Vermaelen het wél goed gaat doen bij Barca, schijnbaar. Vind 't een fantastische verdediger heeft pech gehad me zijn blessures. Een Pique als Cb dát is pure middelmaat voor een club als Barca, Vermaelen hoort zeer zeker in de basis thuis met deze selectie.
Ervan uitgaande dat hij zijn oude niveau weer op kan pakken.

12 augustus 2014 om 12:27

Vermaelen kan het zeker maken bij Barcelona, mits fit is hij namelijk een prima verdediger. Hij is echter niet beter dan Koscielny en Mertesacker (individueel misschien beter dan Mertesacker), want je kon zien dat hij niet zo'n sterk duo vormt met beide, terwijl de Fransman en Duitser een soort telepatische klik hebben met elkaar.

Ik zie gewoon weer een miskoop van Barcelona aankomen. Aan zijn kwaliteiten zal het sowieso niet liggen, maar als er nou iemand van glas is, is hij het wel. Natuurlijk is de medische staf bij Arsenal waardeloos, maar deze man heeft echt gigantisch veel wedstrijden gemist.

Ach man, dat zegt hij alleen omdat Vermaelen Belg is natuurlijk. Iedereen zag hoe sterk het duo Mertesacker - Koscielny wel was

Ach, daar heb je Degryse weer met zijn ongefundeerde uitspraken. Dus Wenger moet opstappen om een enkele speler? Juist ja.

Ik vind het toch jammer dat ze Hummels of Benatia niet hebben gehaald.
Is toch meer naam en hebben meer wedstrijden gespeeld en zich meer bewezen in mijn ogen, want als je bij Arsenal aanvoerder wordt , maar toch op de bank beland doe je toch iets verkeerd...

Wat een vaag artikel dit,

vind de opmerking dat wenger moet opstappen als vermaelen doorbreekt echt totale onzin.

Degryse schat Barcelona hoger in dan Arsenal en persoonlijk doe ik dat ook.

Wanneer Vermaelen dan effectief bij Barcelona regelmatig aan spelen toekomt terwijl hij bij Arsenal veelal op de bank zat, dan kun je inderdaad de vraag stellen hoe goed Wenger met Vermaelen is omgegaan. Je kunt dan echt wel stellen dat Arsene niet het maximum uit Vermaelen heeft gehaald.

Of Wenger daarom dan maar moet stoppen bij Arsenal is weer een ander. Persoonlijk vind ik dit een brug te ver.

Arsenalfans spreken over de hoge complementariteit tussen Koscielny en Mertesacker om het bankzittersstatuut van Vermaelen te verklaren maat dat is toch voor mij een onvolledig argument. Intrensiek vind ik Vermaelen beter dan beide genoemde spelers ; dan zou een topcoach (zoals Wenger) er moeten kunnen voor zorgen dat Vermaelen met beide spelers kan functioneren.

Wat Degryse zegt over Barcelona klopt ook : je mag vreemd opkijken dat een bankzitter bij Arsenal een meerwaarde gaat bieden bij Barcelona, normaal gezien een niveau hoger.

Meerdere Barcafans alhier hebben trouwens al dezelfde gedachtegang hier aan bod gebracht.

12 augustus 2014 om 07:32

Iedereen schat Barcelona hoger in dan Arsenal.

Verder slaat het nergens op om Wenger de schuld te geven van het feit dat Vermaelen niet speelt bij Arsenal en wellicht bij Barcelona wel. Je zou zelfs kunnen betogen dat Barcelona gewoon waardeloze verdedigers heeft.

Vermaelen begon erg goed bij Arsenal, en werd daarna benoemd tot aanvoerder. Dat is juist een blijk van vertrouwen van Wenger. Hoezo slecht met hem omgaan? Van Persie groeide aanzienlijk met het dragen van de aanvoerdersband, Vermaelen begon echter nog meer in fouten te grossieren. De ene nog opzichtiger dan de andere, door bijvoorbeeld in een week tijd een assist te geven op Van Persie (uit tegen Man U) en in de CL tegen Schalke een eigen doelpunt te maken. Ook liet hij continu de verdediging bloot achter omdat hij zo graag mee op kwam. Als je erop googled zie je dat de media zich hier ook enorm mee bezig heeft gehouden, en dan Vermaelen zelf ook heeft gezegd dat het terecht is dat hij op de bank zat ten faveure van Koscielny.

Vermaelen is individueel beter dan Mertesacker, puur omdat Mertesacker traag is. Beter dan Koscielny is Vermaelen absoluut niet, maar Koscielny wordt dan ook gigantisch onderschat door menig voetbalsupporter. Jij kan overigens dat complementariteit-argument als onzin afdoen, maar een verdediging kun je niet beoordelen op individualisten. Mertesacker is niet veel minder dan Vermaelen individueel, maar als partnerschap met Koscielny is hij vele malen beter.

Hij kan bij Barcelona overigens wel zomaar prima voldoen hoor. Aan de bal is hij bijvoorbeeld erg sterk, wat een nuttige eigenschap is bij Barcelona. Meer nog dan bij Arsenal.

12 augustus 2014 om 07:55

Jorisdr,

Mee eens. Ik vind zijn uitdrukking over Wenger er ook wat over. Maar hey, het is televisie, een beetje entertainment mag.

Ik snap ook precies wat Degryse wil zeggen.

Benzema, bale ronaldo.zou ik.toch iets banger voor zijn. Nog steeds heeft barca een gruwelijke aanval alleen met teveel ego...

Onwillekeurig moet ik aan Gert Verheyen denken. Die kon indertijd geen titularis worden bij Anderlecht en is toen naar Club Brugge getrokken waar ie héél zijn carrière is gebleven.

Als hij daar fit was, dan speelde hij bijna altijd. En hij is er zeer verdienstelijk geweest. Veel assists, veel goals gescoord en ontelbaar veel rushes gemaakt voor Club Brugge.

Natuurlijk zijn Anderlecht en Club Brugge niet te vergelijken met Barcelona en Arsenal. Maar je moet het vanuit het juiste perspectief bekijken.

Verheyen kwam niet voldoende aan de bak bij de ene topclub en maakte het wel waar bij de andere.

Dat kan Vermaelen ook overkomen. Het kan best dat de kwaliteiten van Vermaelen beter passen bij Barcelona, dan bij Arsenal.

Bovendien moest hij niet absoluut weg bij Arsenal. Hij had gewoon pech dat tijdens zijn blessures, zijn vervangers het meer dan goed deden. Er was geen reden om Vermaelen terug zijn plekje te geven wanneer ie wel fit was. "if it ain't broke, don't fix it", zal Wenger gedacht hebben.

Doet allemaal geen afbreuk aan Vermaelen, want het is en blijft een fantastische verdediger.

12 augustus 2014 om 09:51

Gebeurt wel vaker. Kijk naar Sturridge.maar het verschil tussen Arsenal en Barca is wel erg groot.

12 augustus 2014 om 10:20

Natuurlijk. Maar mocht Vermaelen wel terug vaste waarde geweest zijn bij Arsenal, dan zou niemand het nog een 'rare' transfer gevonden hebben.

Pas op, ik vind het ook een vreemde transfer, maar zoals altijd gaan we die voorlopig even het voordeel van de twijfel geven, toch?

Iedereen reageert hier enkel op de tite, die zo misleidend is

Degryse zegt niet meer dan wat iedereen denkt

Tot nu toe heeft hij toch spelers weten te verkopen aan Barcelona, dat daar uit eindelijk niet echt slaagde. Petit, Hleb, Fabregas en Song zijn er toch 4 die het daar niet waar hebben gemaakt.

Overigens waren er ook andere tijden waar het wel beter ging met Gio en Overmars.

Barcelona is verdedigend zo zwak, en met mathieu en vermaelen los je dat echt niet op. Aanvallend zijn ze natuurlijk erg sterk. Ik verwacht veel tegendoelpunten dit seizoen en veel doelpunten voor. Vooral bij de uitwedstrijden verwacht ik veel puntenverlies voor Barca.

Ik denk dat hij gehaald is \/oor in de breedten , lijkt me niet logies dat jij \/an de bank \/an Arsenal nu in de basis gaat staan bij Fc Barcalona,

De verdediging van Barcelona is inderdaad het zwakste compartiment van de ploeg maar die zwakheid wordt hier door velen dermate overdreven dat het bijna een kunst wordt.

Barcelona slikt zowel in de competitie als Europees niet veel goals ; het zijn er teveel maar toch : zo zwak als dat velen het hier laten uitschijnen is de Barca-defensie dus echt niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren