Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cruijff: ‘Van jong en arm naar multimiljonair, dat is een flinke verandering’

Laatste update:

Lionel Messi was afgelopen seizoen goed voor 41 doelpunten in slechts 46 officiële duels, maar toch heeft hij volgens miljoenen voetballiefhebbers een slecht seizoen achter de rug. De aanvaller van Barcelona en het nationale elftal was minder nadrukkelijk aanwezig én doorslaggevend dan in andere voetbaljaargangen. Ook op het WK in Brazilië haalde hij niet zijn niveau, ook al was hij goed voor vier doelpunten en werd hij uiteindelijk zelfs tot beste speler van het toernooi uitgeroepen.

/

Johan Cruijff is benieuwd hoe Messi zich in het nieuwe seizoen zal manifesteren. De oud-speler en -trainer van Barcelona weet niet wat er afgelopen seizoen precies met de aanvaller aan de hand was. “Daarvoor je echt deel uitmaken van Barcelona. Iedere voetballer ontwikkelt zich op een andere manier, ook als persoon. Messi liet elk seizoen meer en meer zien en heeft gedurende veel seizoenen het allerhoogste bereikt. Maar eenmaal bovenin heb je hulp nodig. En dat is wat er waarschijnlijk aan ontbrak, vooral op persoonlijk vlak. Dan was het waarschijnlijk allemaal anders geweest.”

“Dat is noodzakelijk als je de ene keer door honderdduizend mensen wordt toegejuicht en het andere moment door honderdduizend mensen wordt uitgefloten”, verzekert Cruijff. “Dat maakt deel uit van het leven van een profvoetballer. Laten we hopen dat Luis Enrique weer het beste uit Lionel naar boven kan halen. Hij heeft ontzettend veel kwaliteiten, maar we moeten niet vergeten dat alles in zijn omgeving radicaal is veranderd. Hij was eerst een arme tiener. Van jong en arm naar multimiljonair, dat is een flinke verandering.”

Heeft Lionel Messi een slecht seizoen achter de rug?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb al een paar keer aangehaald dat Messi mogelijk stilletjes aan minder en minder begint te worden maar nog altijd beter dan de rest zal zijn. Want hij speelt al sinds zijn 17de op een hoog niveau en we zijn nu 10 jaar verder. Dat is een erg lange periode. Welke aanvaller/speler kan 13 jaar bij de wereldtop behoren? En dan heb ik het niet over types zoals Seedorf en Pirlo.

Messi gaat sowieso nog de komende 3 jaar wereldtop zijn maar hij heeft wel de hulp nodig van zijn team, anders wordt het hem te veel. Hij kan niet alles in zijn eentje doen.

11 augustus 2014 om 17:43

Giggs

11 augustus 2014 om 18:25

Giggs?
Hoe vaak heeft Giggs in de Top10 van de wereld gestaan?
(Laat maar staan de beste 5)

11 augustus 2014 om 18:31

Giggs is niet van het absolute wereldniveau als Ronaldo en Messi nu zijn, maar als je bijna 20 jaar basisspeler bent bij één van de grootste, beste en rijkste clubs ter wereld dan ben je toch wel echt een hele grote.

11 augustus 2014 om 18:35

Giggs wordt inderdaad af en toe een beetje overrated maar Scholes was jarenlang top van de top. Zidane xavi hebben allemaal aangegeven dat Scholes in hun ogen de beste was en dat heeft deze beste man 15 jaar lang volgehouden

11 augustus 2014 om 18:46

Precies...Men vergeet vaak Scholes.
Als wij hebben over absoluut wereld spelers en decaden presteren, dan noem ik eerder Maldini dan Giggs.

11 augustus 2014 om 19:22

Ik denk wel dat Scholes een beetje het type Pirlo en Seedorf is, een speler die in zijn carriere niet al te veel dribbels en meters hoefde te maken...

11 augustus 2014 om 19:33

sorry Bville, ik wist niet dat er in de uefa regels stond dat absolute wereldtop inhoudt dat je in de top10 van de wereld moet staan.

Maar even serieus, als je ziet hoe lang Giggs belangrijk is geweest voor Man Utd, en daarmee bij de top van Engeland hoorde. Tevens legde Giggs als buitenspelen heel wat meters af en leverde het meer arbeid dan Lionel wandelaar Messi, vind ik het 10 jaar op topniveau presteren niet zo knap als Medellin doet suggereren

11 augustus 2014 om 17:54

Ja dat zou best wel eens kunnen. Ik denk persoonlijk dat deze jongen het verlies van Tito niet heeft kunnen verwerken. Sindsdien oogt hij agressief, ongeïnteresseerd en gedemotiveerd.
Ik denk dat dit wel eens het seizoen van messi kan worden. Met zijn nieuwe positie(nr10 schaduwspits) zal hij ook wat vrijer zijn in zijn spel wat hem denk ik veel meer plezier zal opleveren.

IK vind persoonlijk dat C. ronaldo al jaren lang vast tot de wereldtop behoort en constanter is geweest dan messi. Is gewoon mijn mening en ik hoef hieronder geen discussie hierover te zien. Allebei geweldige voetballers

ON: IK ben een real fan maar ik verwacht dit seizoen veel van Barcelona. Matthieu vind ik persoonlijk echt een top aankoop. Ik snap dat veel mensen hier geen Valencia kijken maar deze man is echt een topper. Precies de 'spijker' verdediger die barca miste. Vermaelen is in mijn ogen toch niet helemaal barca materiaal omdat hij vaak fouten maakt met ruimte in zijn rug. Laat dat nou ent zijn waar een Barca verdediger goed in moet zijn. Maar is wel uitstekend in de lucht dus dat compenseert.

Ik ben van mening dat met een vervanger voor Dani alves(vind ik al een tijd lang erg slecht) Barca zo weer de CL kan pakken.

Ter Stegen
Danilo
Pique
Mathieu
Alba
Sergio/Mache
Raketic/xavi
Iniesta/mach
Messi
Suarez
Neymar

Ik heb steeds het gevoel dat vz,sommige leden van de redactie barca fans zijn..... Kijk eens naar de poll, alleen ja of nee was ook goed hoor vz

11 augustus 2014 om 17:24

En jij een Ronaldo fan die altijd negatief over messi is

11 augustus 2014 om 17:32

@ilovevoetbal
ze plaatsen ook vaak genoeg positieve stukken over ronaldo, zlatan, suarez of andere topvoetballers.

Misschien dat vz, de moderators gewoon voetballiefhebbers zijn? Daar wel eens aangedacht?

Stel je toch voor dat er iets positiefs gezegd wordt over messi...dat kan echt niet. Het moet en zal alleen maar over Ronaldo gaan, want dat is een baas! ....gaap

11 augustus 2014 om 17:43

Dat ze gewoon liefhebbers zijn ja dat kan wel zo zijn, maar kijk eens naar de poll, er straat " heeft lionel messi een slecht seizoen achter de rug?" antwoorden: ja of nee, bekijk zijn statistieken eens! (zelfs een uitroepteken) zoals ik al zei alleen ja of nee was ook goed

11 augustus 2014 om 18:41

@ I love voetbal

Ik vrees dat je het niet begrijpt. Als ze alleen ja of nee als opties hadden, zou iedereen uiteraard voor ja kiezen. In vergelijking met zijn topseizoenen is vorig seizoen minder voor zijn doen. Maar dat is dan ook de sleutelzin: "voor zijn doen". Want in vergelijking met alle andere spelers was Messi vorig seizoen nog steeds een van de allerbesten. Dan doet 'ja' of 'nee' hem tekort.

11 augustus 2014 om 17:37

Wordt echt een beetje misselijk van zulke reacties af en toe, man man man. Lees het dan gewoon niet?

11 augustus 2014 om 17:41

Aah jochie toch, als je nog maar kunt slapen vannacht ;

11 augustus 2014 om 18:06

Als jij fan zou zijn van Formule1, maar niet van Ayrton of Schumacher heb je het niet begrepen. Als jij fan zou zijn van boksen maar niet van Muhammed Ali heb je het niet begrepen. Waarom is Messi goed vinden zo erg? Sinds wanneer is dat zo'n probleem geworden?

11 augustus 2014 om 18:33

@younes ieder hebt zijn eigen smaak, ik vind het spel van messi niks die van Ronaldo wel. Dus wat jij zegt is onzin

11 augustus 2014 om 19:15

je hoeft geen fan van zn spel te zijn, maar daarom kun je toch nog wel gewoon zeggen dat het een wereldspeler is?

11 augustus 2014 om 19:26

Messi is uiteraard een wereldspeler, behoort tot de beste spelers ter wereld. Maar mij voorkeur gaat naar Ronaldo

11 augustus 2014 om 20:54

'wat ik zeg is onzin'. Zo een gebalanceerde uitleg zeg, dat is al wat uit jullie bek komt op Vz. Het spel van Messi niks vinden. Het is te gek voor woorden eigenlijk, zoeken naar iets wat je niet goed vind aan een bepaalde speler. Maarja, wat verwacht je van iemand die een speler aanbidt alsof het zijn god is. Heb je een standbeeldje van hem op je kamer?

11 augustus 2014 om 18:17

De moderators hebben niets met de artikelen en polls te maken, die wordt geschreven door de redactie. De mods zijn gewoon leden van vz, net zoals jij en ik, alleen hebben zij wat extra mogelijkheden om de reacties binnen de perken te houden.. Als je écht klachten of opmerkingen hebt (bijvoorbeeld omdat er fouten in de artikelen staan) moet je je toch echt hier melden: http://www.voetbalzone.nl/contact.asp

41 goals en 4 op het wk klinkt prachtig. Maar trek daar de penalty's vanaf en de goals tegen de waardeloze teams in spanje en de kleine landen. Dan blijver 15 goals max over. En van die 15 heb je ook nog eens goals die alleen voor het scorebord zijn zoals 3-0 en 4-0. Dan blijft dus de indruk hangen dat messi weinig heeft laten zien. Zeker t.o.v. 'n Muller. Die altijd belangrijk is en veel werk verzet.

11 augustus 2014 om 18:03

Zo kan je iedere spelers prestatie bagatelliseren, ook die van een overschat werkpaard. La liga was beter dan die overschatte bundesliga waar Bayern alle goede spelers van de concurrentie wegkoopt en zo domineert, dan heb je geen recht andere spelers af te kraken.

11 augustus 2014 om 18:04

Wat ? Barcelona en Argentinie spelen toch niet altijd tegen topteams als je het zo gaat beredeneren zijn Ibra en Suarez ook waardeloze spitsen daarbij had messi ook nog een blessure die hem enige tijd aan de kant hield.

11 augustus 2014 om 18:05

in 2 champions-leage wedstrijden tegen Man City gescoord. 3 keer in de uitwedstrijd bij Real [waar was cr7 toen] Zelfs in de laatste wedstrijd tegen Atletico scoorde hij de 2-1. Die werdt onterecht afgekeurd, maar hij stond er dus wel. Op een WK van de 7 wedstrijden er 3 in je eentje beslissen met een doelpunt. Van de top 10 ballon d'or de enige zijn die op het wk ver is gekomen. Ongenaakbaar

11 augustus 2014 om 18:16

In het voorbije seizoen heeft Messi 4 penalties benut, dus dat valt best wel mee? Of ga je nu wat anders zoeken waar je hem op kan pakken?

11 augustus 2014 om 19:15

My mind is blown door Bayernm, want ik heb nog nooit zo'n dom en debiele reactie gelezen. Denk je dat alle wereldspelers behalve Messi altijd alleen belangrijke doelpunten scoren?

'' En van die 15 heb je ook nog eens goals die alleen voor het scorebord zijn zoals 3-0 en 4-0 ''

Een doelpunt blijft een doelpunt, stel dat Messi niet de 4e goal had gemaakt , en dat de tegenstander een comeback maakt en 3 doelpunten scoort, dan blijkt de goal van Messi toch heel belangrijk te zijn.

Ik ben geen diehard Messi fan, want ik vind dat Messi het afgelopen seizoen niet naar zijn kunnen heeft gepresteerd, maar ik snap gewoon niet dat je alleen naar Messi kijkt. Ronaldo , Ibra of Muller hebben vast nooit met penalty's hun doelpuntenaantal verhoogd.

11 augustus 2014 om 20:59

Ze zoeken naar iets waarmee ze Messi kunnen afbreken. Weet je nog hoe het allemaal begon?

- Messi kan niet zonder Xavi
- Messi kan niet zonder Xavi en Iniesta
- Messi heeft de scheids mee
- Messi heeft groeihormonen gepakt, daarom is ie zo goed
- Messi is een egoïst, daarom scoort hij zoveel
- Messi scoort nooit tegen Engelse clubs
- Messi doet het niet voor Argentinië
- Messi zou ergens anders nooit zo goed kunnen spelen

En momenteel is dit de leukste: Messi's spel trekt op niks. Onlangs nog gelezen hier op Vz. Soms denk ik echt hoe het niveau hier zo laag is kunnen zakken. Ze gaan tekeer, ze doen er alles aan om hem af te breken. En het ergste van al is dat ze nog lang niet klaar zijn met hun zielige acties.

In Spanje zijn de teams onderin van 'n veel lager niveau dan in Duitsland. Verder heeft Duitsland 'n zwaardere weg richting finale gehad. En neemt Muller niet alle penaltys en scoort wel belangrijke goals. En niet te vergeten de werklust die hij toont. Messi leunt al twee en 'n half jaar op statistieken en zijn goede imago bij de media en fifa.

11 augustus 2014 om 19:51

Ploegen onderaan in Spanje vele lagere niveau? ??
Ik hoop dat je dit kan onderbouwen??
De zogenaamde slechtere ploegen staan in Europa altijd wat
hoger dan de "superieure Duiters".
Pfff, hoe sommige maar blijven beweren dat er in Spanje maar
twee ploegen zijn.
Allemaal napraten.
Wie speelt er de Europese Supercup??
Ja juist de lagere geklasseerde Sevilla.
En voor er nog reacties komen, kijk maar ook naar
voorgaande jaren.
Dus stop met altijd te roepen zonder enige feit.

Messi is lui en heeft geen conditie, is niet gretig meer om nog een betere voetballer te worden. Ik hoop dat hij gaat leren van de gretigheid van Suarez, dat hij zich daaraan optrekt, want anders is Messi heel vroeg oud. Hij kan nog geen sprint 20 meter volhouden....

11 augustus 2014 om 18:36

Geen 20 meter volhouden?
De rush tegen Hummels in de WK finale vergeten?
Weer iemand die reageert om te reageren-_-'

11 augustus 2014 om 19:20

Ja, Messi is heel lui. Zelfs jij kan alles wat hij het afgelopen seizoen heeft gedaan nadoen joh , want het is toch maar een lui mens die altijd thuis achter zijn computer zit.

Suarez vergelijken met Messi , joh ik merk dat jij niet echt weet hoe een mens in elkaar zit. De gretigheid van Suarez komt mede doordat hij nog niet de beste is, hij zit niet op het niveau van Messi en Ronaldo. Ronaldo en Messi zijn beide gemotiveerd om nog steeds te laten zien dat ze bij de beste horen, maar dat kun je niet vergelijken met de gretigheid van een speler als Suarez die nog steeds moet bewijzen dat hij zich bij dat rijtje kan aansluiten.

Messi heeft relatief gezien stukken minder gepresteerd dan hij kan. Daarnaast is hij ondanks deze mindere periode nog speler van de top 5 van de wereld, pak hem ff ruim zonder enige bijbedoelingen. Hij is sinds zijn doorbraak steeds beter en beter gaan presteren, hij was de uitzondering op de regel dat elke jonge speler een terug val krijgt. Misschien heeft hij die terugval nu wel? Het is moeilijk inschatten, ik geef Cruijff hierin gelijk.

Elk keer als ik een robakdo fan reactie lees, denk ik serieus van: hoe oud ben jij?

Ik denk ddat je naam eerder

“dat is noodzakelijk als je de ene keer door honderdduizend mensen wordt toegejuichd en het andere moment door honderdduizend mensen wordt uitgefloten”

Niet om te provoceren ofzo, maar wordt Messi ook uitgefloten dan, op uit bij Real en Espanyol na?

Het is ook moeilijk om elke week top te moeten presteren en op te boxen tegen de torenhoge verwachtingen van de halve wereld.

Ik heb behoorlijk wat gereisd afgelopen jaar en zag Messi zowat in elk land in een andere reclame spelen. En bij de meeste vroeg ik mezelf telkens af waar het in hemelsnaam voor nodig is (headenshoulders bijv.).

De man verdient tientallen miljoenen per jaar, laat hem aub een keer een jaar op het spelletje richten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren