Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Man City trekt gigantisch bedrag uit voor 'het Beest'

Laatste update:

Het leek een kwestie van tijd tot Eliaquim Mangala zou tekenen bij Manchester City en maandag is het eindelijk gebeurd. De 23-jarige mandekker wordt overgenomen van FC Porto en hij gaat bij de kampioen van Engeland spelen met rugnummer 20. Manchester CIty betaalt 30,5 miljoen euro voor de 56,67 procent van de transferrechten die FC Porto in handen had.

/

“Manchester City is een topclub in Europa”, laat een dolblije Mangala weten via de officiële kanalen van zijn nieuwe werkgever. “Voor mij was het een belangrijke stap om FC Porto te verruilen voor Manchester City. Op deze manier kan ik mijn ontwikkeling voortzetten. Ik wil prijzen winnen en ik ben ambitieus, daarom ben ik hier, in de beste competitie ter wereld.”

Volgens manager Manuel Pellegrini is Mangala, bijnaam het Beest, nu al goed, maar kan de verdediger alleen nog maar beter worden. “Hij heeft op mentaal, fysiek, technisch en tactisch gebied alles om een van de beste verdedigers van Europa te worden. Door zijn fysiek, zijn kwaliteit om het spel te lezen en zijn vaardigheid aan de bal denk ik dat hij het direct erg goed kan doen in de Premier League.”

Mangala brak door in het profvoetbal bij de Belgische topclub Standard Luik en als twintigjarige speler werd hij, samen met Steven Defour, overgenomen door FC Porto. In Portugal speelde de verdediger in totaal 92 wedstrijden in alle competities. Hij maakte deel uit van de selectie van de nationale ploeg van Frankrijk dat het op het WK tot de kwartfinale schopte, maar Mangala kwam niet van de bank.

Eliaquim Mangala is nu al een van de beste verdedigers ter wereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor Depay moet je dan minimaal 30 vragen als MANGALA 40 MILJOEN waar is. Depay was na Pogba verkozen tot de beste talent van de wereld.

11 augustus 2014 om 13:41

Haha dus Stefan de Vrij is ook de beste verdediger van de wereld?

11 augustus 2014 om 13:42

Nee, van het WK, en hij was derde in die verkiezing.

11 augustus 2014 om 13:42

Wat zeg jij nou allemaal ? Mangala is een topverdediger en heel compleet en je moet Porto niet vergelijken met PSV.

11 augustus 2014 om 13:44

Gaan we nu bij elke speler depay erbij halen? Mangala laat het al een paar seizoenen zien dat ie een topverdediger is, vast international bij Frankrijk, speelde een goed WK en in CL staat hij er.

11 augustus 2014 om 14:00

Speelde een goed WK? Mangala heeft geen minuut gespeeld op het WK. Hij is/was bij Frankrijk vierde keus achter Varane, Sakho en Koscielny.

11 augustus 2014 om 14:43

Ja kon hij de bank goed warm houden? Je roept iets wat niet klopt om je mening kracht bij te zetten. Het staat zelfs in de tekst. Maar nu heb je het omgekeerde bereikt, want nu geloof heel je reactie dus niet. On: man city is nu echt de titelkandidaat nummer een voor mij. Een stukje daaronder zit chelsea en dan komt united liverpool en arsenal.

11 augustus 2014 om 16:09

Volgens mij raakt hij in de war met sakho. Door hun huidskleur

11 augustus 2014 om 22:05

Ja maar waarom dat weet eigenlijk niemand, want dit is echt een geweldenaar!!! Kopsterk, snel en ook opbouwend goed. Je ziet vaak dat hij bij uitverdedigen meteen een middenvelder of aanvaller weet te vinden echt grandioos.

11 augustus 2014 om 13:46

Jij bedoelt van het WK. Voor de Golden Boy was Depay niet genomineerd. En je hebt gelijk dat de verhouding niet kloppen maar we zullen zelf in de EL aan moeten tonen dat die spelers uit Portugal overschat worden.

11 augustus 2014 om 13:59

Mangala heeft niet eens op het wk gespeeld -.- alleen in de kwalificatie..

11 augustus 2014 om 14:42

Hij heeft alle wk wedstrijden gespeeld toch

11 augustus 2014 om 13:49

Na Pogba kwamen Lukaku, Draxler, Varane en Marquinhos. Depay was absoluut niet op de tweede plaats gekozen.

11 augustus 2014 om 13:53

Heb jij onder een steen geleefd?
Google eens Hyundai Talent Award 2014

11 augustus 2014 om 13:57

Nee, jij wel denk ik. Die award was voor beste jonge speler op het WK.

Voor het grootste talent ter wereld hebben we de Golden Boy award en daar kwam Depay gewoon niet in de top voor. Wellicht komend jaar, maar de laatste verkiezing dus simpelweg gewoon niet.

11 augustus 2014 om 14:19

Oh, dit is inderdaad wel slecht van me, mijn excuses!

11 augustus 2014 om 15:25

Beste talent van de wereld?!?!?!?

Je bedoelt beste talent van het Wk2014.

Maak het niet groter dan het is!!

Super aankoop wel voor veel geld maar hij zal een super duo vormen met kompany samen.

11 augustus 2014 om 14:10

Denk je? Ik denk dat een verdediger die beweeglijker is het beter zou doen dan Mangala. Toch hetzelfde type speler als Kompany. Redelijk snel allebei, maar leggen het toch af tegen de snelle spitsen.

11 augustus 2014 om 14:19

Kompany: 190 cm, 94 kilo
Mangala: 187 cm, 74 kilo

Zouden niet echt hetzelfde type moeten zijn...

11 augustus 2014 om 14:28

statistieken zijn irrelevant als je ziet hoe ze beiden spelen toch?

11 augustus 2014 om 14:30

Mangala is juist een van de snelste (bekende/top)verdedigers die er is, en kompany is inderdaad al sneller dan de meeste verdedigers.

11 augustus 2014 om 14:31

Bwah valt toch mee? Ik heb geen van beiden er ooit zien uitgelopen worden eigenlijk. Ok Mangala heb ik nu niet zoveel zien spelen de afgelopen jaren, maar toch denk ik dat het op dat vlak wel goed zit, zeker in een competitie als de PL.

11 augustus 2014 om 14:36

Kompany snel? Mangala top en snel? Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt. Ik denk dat jij de working rate verward met speed. Hij werkt hard, maar snel is hij niet.

Veel verdedigers zijn niet zo snel, daar heb je gelijk in maar er zijn er genoeg die sneller zijn. Nastasic is bijvoorbeeld al sneller binnen het team.

@buffalo

zeker in de PL? de PL waar Bale rond liep, Navas, Sterling, Walcott, Townsend, Januzaj en nog veel meer namen die watervlug zijn.

11 augustus 2014 om 14:37

Ja welke centrale verdediger moet het niet afleggen tegen de snelle spitsen? David Luiz misschien, maar die maakt elke 90 minuten wel één dwaze actie en kan niet uitvoetballen. Er is geen enkele centrale verdediger die Aguëro, Rémy of Benzema bijhoudt.

(benzema was natuurlijk een grapje)

11 augustus 2014 om 14:41

Mangala weegt 84 kilo. Kompany is overigens niet erg snel en totaal niet bewegelijk, wat we tegen Ajax een aantal keren goed hebben kunnen zien. Mangala is wel sneller, maar alsnog niet bewegelijk. Daarom was het naar mijn inziens ook een stuk beter om een bewegelijke verdediger te kopen. Type T Silva of Sergio Ramos

11 augustus 2014 om 14:45

Nou ik vind Kocielny, Nastasic, Lovren en hoe heet die nou.....die jonge CV van Real Madrid .... wel spelers die sterke, wat langzamere spelers perfect kunnen aanvullen.

Duo Kocielny, Mertesacker - Pique/puyol - Pepe/ramos vuldeelkaar heel goed aan.

Wat ik bedoel te zeggen is dat Mangala, mijn inziens, niet Kompany echt aanvult. Kompany en Nastasic vond ik een goed duo, maar Nastasic was er nog niet helemaal klaar voor.

11 augustus 2014 om 16:11

Mangala is heel snel hoor.

11 augustus 2014 om 16:50

Mangala heeft sprintsnelheid 81 op fifa hoor!

11 augustus 2014 om 17:31

Varane bedoel je

11 augustus 2014 om 18:50

@schop

Heb je Mangala wel is zien spelen? Sowieso een van de snelste CB's ter wereld.

Pepe en Varane zijn ook zeer snel.

11 augustus 2014 om 19:53

Jep daarom vind ik hem de 40 mil niet waard en niet zo snel en wendbaar zoals sommigen van jullie denken

25 mil waard, maar ja die Portugese clubs weten altijd veel te vangen voor talenten

11 augustus 2014 om 21:52

Schop, City zal waarschijnlijk zo´n 50 miljoen betalen, als je bedenkt dat ze voor nog geen 60 procent van Mangala al 30 miljoen neerleggen... En ze moeten hem helemaal overnemen volgens de Engelse regels.

Of het duo complementair is moet ik nog zien, maar er zijn meer duo´s waarvan ik mij dat afvraag.

Overdreven bijnamen altijd. Voetballers zijn niet bepaald de grootste atleten. En die bedragen voor spelers uit Portugal zijn te hoog. Niemand gaat nog 40 miljoen betalen voor spelers uit Portugal als Nederlandse clubs straks Europees beter presteren dan Portugese clubs.

11 augustus 2014 om 13:42

Niks overdreven, Managal is een monster die elke spits rauw op eet.

11 augustus 2014 om 13:44

Schrijf anders op z'n minst z'n naam
even foutloos !

11 augustus 2014 om 13:51

Ik noem hem altijd zo in de kleedkamer, altijd als wij bij Frankrijk zijn vechten we met elkaar.

11 augustus 2014 om 14:05

1,87 en 74kg. Nou wat een beest.

11 augustus 2014 om 14:21

Middengewicht. Maar met die lengte inderdaad niet speciaal. Zal wel gemeen kunnen grommen.

11 augustus 2014 om 14:29

Ja inderdaad, als Mangala een beest is wat zijn Agger en Skrtel dan wel niet?

11 augustus 2014 om 15:43

Ja dat hebben we tijdens het afgelopen WK ook gezien... Wat speelde hij goed zeg...

11 augustus 2014 om 16:12

84 kg hoor.

11 augustus 2014 om 16:37

Hij is de weg kwijt, nu hopen dat ie zijn internet verbinding ook kwijt raakt.

Ik heb zijn reactie,s bekeken en hij wil anderen graag doen geloven dat hij een
prof voetballer is,spelend bij Monaco.

Ga zo door lozerrooneaus Pieter Baan centrum vind je op de Gansstraat in Utrecht, gooi een stoeptegel door hun ruit en geef meteen aan dat je een speler van Monaco bent, je krijgt meteen een professionele contract van Fc Pbc

11 augustus 2014 om 16:48

Toevallig worden alleen donkere jongens beesten genoemd inderdaad. Het is dat het positief bedoeld is, tikje racistisch anders.

11 augustus 2014 om 17:06

Alvaro Negredo staat ook bekend als het beest

11 augustus 2014 om 18:04

Haha held

11 augustus 2014 om 18:14

Komt Door KSI. Hij begon met speler beest te noemen. Maar het is vaak alleen als je donker en sterk bent. Negredo is uitzondering.

11 augustus 2014 om 13:42

Wat in de komende 10 jaar waarschijnlijk niet zal gebeuren.

11 augustus 2014 om 13:55

We gaan het zien. Clubs worden daar niet bepaald duurzaam geleid. Van deze 40m ziet Porto er misschien 5m terug.

11 augustus 2014 om 14:44

Wat een onzin, is dit afgunst wat ik hier ruik, omdat jou club dat soort bedragen niet kan krijgen voor spelers?

Porto had meer dan 65% van de rechten van Mangala in zijn bezit, dat betekent dat er ruim 25 miljoen naar de club vloeit.

Porto en Benfica maken per jaar ongeveer de meeste winst van alle clubs in Europa op transfergebied, juist daar word gezond beleid gevoerd, er is bergen met geld en er word heel goed betaalt qua salaris.

Beide clubs zijn kerngezond dus je praat onzin over het niet duurzaam geleid, misschien eens kijken naar Turkse clubs die alleen dure vedettes binnenhalen maar nooit voor dikke bedragen kunnen verkopen.

Er is voor 70 miljoen ruim verkocht straks en voor 35 aangekocht, hoe bedoel je geen duurzaam beleid.
Benfica heeft zelfs ruim 50 miljoen aan winst geboekt via transfers.

Fenerbahce vorig seizoen 25 miljoen verlies gemaakt op transfers, seizoen er voor 30 miljoen bijna, Galatasaray vorig seizoen 40 miljoen verlies op transfers, jaar ervoor ruim 25 miljoen..

Er komt bijna geen euro binnen bij de Turkse clubs en jij durft over duurzaam beleid te praten, wat een grap.

11 augustus 2014 om 15:48

De investeringsmaatschappijen achter de club voeren inderdaad wel duurzaam beleid. Tot die aan banden worden gelegd zijn hun speelballen, de Portugese topclubs (ik zie ze graag als zielloze geraamtes) veilig.

Als het waar is wat je zegt en Porto zelf ziet 25m hiervan terug is dat zeldzaam hoog.

11 augustus 2014 om 19:56

Nee helemaal niet, nooit hebben maatschappijen meer als 50% van de speler in bezit, dus voor Moutinho is 15 miljoen gevangen, voor James ook ruim 20 miljoen.

Voor Falcao ruim 20 miljoen, voor di Maria idem, voor Matic heeft Benfica ook veel geld gekregen en nu Mangala.

Dit zijn alleen al voorbeelden van de laatste paar jaar en je kan ook Coentrao noemen als verdediger die een hele hoop geld heeft opgeleverd en zelfs Pepe iets langer terug.

11 augustus 2014 om 21:54

Porto heeft/had 56,66 van de rechten van Mangala in handen, geen 66. En er zijn wel spelers die voor 60 procent eigendom van derde partijen zijn en voor 40 van Benfica of Porto. Een systeem wat eigenlijk afgeschaft moet worden, net als gedeelde transferrechten.

11 augustus 2014 om 14:17

Met zo'n slechte, incapabele en gierige bond als de Knvb gaat Nederlands voetbal alleen nog maar verder achteruit.

11 augustus 2014 om 14:24

Oh dus het was Red Bull tegen de Knhb? Of Steaua tegen de Knhb? Of Krasnodar tegen de Knhb?

Niet naar de bond wijzen, het zijn onze clubs die ondermaats presteren. Maar dat gaat veranderen, mede doordat onze clubs steeds gezonder worden dankzij de Knhb. En we gaan weer presteren, wacht maar af. Het gat met Portugal zal nooit onoverbrugbaar kunnen worden. Zij presteren ook alleen in de El.

Het gekke vind ik dat de verdediging van Porto afgelopen jaar zowel Europees als nationaal niet indrukwekkend was. 25 tegengoals in 30 wedstrijden is niet super. Hoe is die 40m te verantwoorden?

11 augustus 2014 om 14:57

Je mag niet eens een beetje schuld hebben van de Knvb, dat is wel degelijk falen. Als je gewoon je schuld kunt afbetalen, is het geen probleem, maar de Knvb gaat meteen een transferverbod opstellen of je licentie innemen bij een klein beetje tegenslag. Clubs die een paar ton in de schuld staan, worden door de Knvb al keihard aangepakt, terwijl een paar ton niets is in het voetbal.

De Knvb kan heel wat leren van de Engelse en Duitse voetbalbond, kijk hoe goed die competities nu zijn ten opzichte van 20 jaar geleden.

11 augustus 2014 om 15:48

Je maakt 2 fouten.

1 Schuld is niet goed dus ipv dat de knvb kan leren van andere bonden zouden de andere bonden van de Knvb moeten leren

2 Laat Duitsland erbuiten dat is een gezone competitie itt Italie, Engeland en Spanje.

11 augustus 2014 om 15:50

Ik zeg niet dat schuld goed is, maar dat schuld geen belemmering moet zijn als je gewoon in staat bent het af te betalen. De Knvb doet daar echter al moeilijk over.

11 augustus 2014 om 16:05

Ik wou dat we meer konden leren van die landen maar de omstandigheden in die landen zijn veel gunstiger. Dat zijn zulke grote markten!

Nederlandse clubs zullen slimmer moeten zijn. Ik zie zelf niet hoe schulden onze clubs daarbij zouden helpen.

Deze absurde transferbedragen verklaar ik verder zelf doordat de inkomsten van 's werelds rijkste clubs gewoon zo snel stijgen dat ze gewoon echt niets beters hebben om ermee te doen!

11 augustus 2014 om 18:52

Schulden zijn ook niet slecht. Noem een groot bedrijf zonder schulden. De kans is groot dat je die niet kan noemen. Elk bedrijf maakt schulden. Zolang je maandelijks kan aflossen en de rente kan betalen, is er niks aan het handje. Echter maakt de KNVB daar al een probleem over.

11 augustus 2014 om 19:03

Een voetbalclub is geen bedrijf.
Dus schulden zijn altijd slecht als jij 100.000 direct betaald kost het je 100.000.
Als je het leent en dus moet aflossen en dus rente betaald kost het meer waarom zou je dat doen al het niet hoeft.

Verder lossen de Real's van deze wereld niet af ze betalen alleen de rente waardoor het niet oploopt.

Ze zouden zoals gezegt van de knvb moeten leren en geen schulden mogen maken.

11 augustus 2014 om 14:37

Het is niet omdat hij zo ontzettend zwaar/sterk is. Maar dat komt gewoon ook hoe hij eruit ziet en het is gewoon een atleet. Snel, sterk en kan ondanks zijn lengte ook ongelofelijk hoog springen.

Edit: link werkte niet

Alweer een buitenlander voor een pak geld. Gisteren geen enkele Engelsman bij de eerste 11. Hoe zit t eigenlijk met de "home-grown players" bij city?

11 augustus 2014 om 13:54

Daarom houden ze spelers als Boyata, Richards...

11 augustus 2014 om 14:06

Boyata is een belg he.

11 augustus 2014 om 14:09

De Home-Grown regel, heeft niets te maken met land van herkomst.

11 augustus 2014 om 14:15

daarom halen ze ook steeds 20 'talenten' zodat ze die kunnen selecteren als home-grown

Goede verdediger maar niet zo goed als mensen beweren. Maarja, het niveau van verdedigers is sowieso niet al te hoog tegenwoordig.

11 augustus 2014 om 13:53

Kijk even de wedstrijd Frankrijk - Nederland (oefeninterland) terug. Let op van Persie. Hij heeft helemaal geen potten kunnen breken. Waar lag dat aan? Juist.... Mangala

11 augustus 2014 om 13:59

Als ik een spits was die tegen mangala moest spelen zou ik weg rennen. Mangala is nog sterker dan kompany denk ik.

11 augustus 2014 om 14:12

Van Persie uitschakelen bij Nederland is tegenwoordig niet meer zo moeilijk. Mangala hapt veelste snel en balkunstenaars zullen hem toch wel dol kunnen laten draaien.

11 augustus 2014 om 14:27

@ Loveblues
Onmogelijk. Kompany weegt om te beginnen al een aantal kg meer en is ook wat groter. Ze zijn gewoon gelijkwaardig qua fysiek en kracht maar Kompany is nog net dat ietsje sterker.

11 augustus 2014 om 18:07

Kijk mangala is een beest maar je gaat een beetje te ver als je zegt dat hij sterker is dan kompany

11 augustus 2014 om 19:09

@johnchef
Van persie kon ook tegen Australie, Mexico, Costa Rica en Argentinie geen potten breken.
Dus als je daar naar gaat kijken.

Het is een beest die elke spits bang maakt hoor. Ik ken hem van het Franse elftal en het is echt een monster.

11 augustus 2014 om 13:47

Je kent 'm helemaal niet, en al helemaal niet
van het Franse elftal, tssss die paar wedstrijden
die je hebt gezien op WK maakt jou geen kenner

11 augustus 2014 om 13:51

Op het WK heeft Mangala geheel niet gespeeld.

11 augustus 2014 om 13:55

Klopt !

11 augustus 2014 om 14:00

Kijk is naar zijn naam. Dan snap je wat hij bedoelde met ken hem van het franse elftal.

11 augustus 2014 om 13:49

Zo goed was Porto's verdediging niet vorig jaar. 25 tegengoals in 30 wedstrijden. Niet super.

Overschatte speler. Ook raar bedrag, 40m. Want normaal gesproken zijn aanvallers duurder, maar clubs denken wel twee keer na voor ze dit bedrag uitgeven aan een aanvaller uit de Liga Sagres.

11 augustus 2014 om 15:23

Ja want de aanvallers die de laatste jaren zijn doorgekomen vanuit Portugal met Hulk, James en Falcao kunnen er natuurlijk ook helemaal geen pepernoot van.

11 augustus 2014 om 15:25

Fail. Hulk kan er niets van. James is een middenvelder. Falcao is de uitzondering die de regel bevestigd.

11 augustus 2014 om 16:27

Di maria en ronaldo zijn ook niks zeker.

11 augustus 2014 om 16:32

Hulk is egt geen slechte speler. Voor de wk . Vond iedereen hem goed. En wouden chelsea en arsenal fans in hun team als spits.

11 augustus 2014 om 16:53

ADM koste Real 25 miljoen. CR koste Manutd 17m.

Als je een punt probeert te maken, zeg dan gewoon wat je wilt zeggen want nu lukt het je niet.

11 augustus 2014 om 16:00

HIj een spits bang maken.... HIj maakt geen Messi,benzema of Falcao bang de enige die die misschien bang kan maken is Peter Crouch....... ik zie hem eerder wegrennen dan dat bv Suarez wegrent

11 augustus 2014 om 16:15

Grappig heb je de kracht van mangala wel gezien. Hij duwt je zo om. Zelfs falcao zou niet eens een kop duel durven aangaan met hem.

11 augustus 2014 om 16:16

Hij is veel sterker dan hun. Als al naar hem kijkt word je bang.

11 augustus 2014 om 16:58

mij zou die niet eens met volle kracht te hoeven zetten om me idd omver te krijgen...
ik denk overigens wel dat falcao dat wel zou durven te proberen maar of tie wint dat weet ik niet ik kan natuurlijk niet ontkennen dat mangala goed is maar om bang van hem te worden door alleen te kijken.... dat betwijfel ik ten zeerste

samen met Kompany het beste duo in de premier league.

11 augustus 2014 om 14:00

Heb je het duo van chelsea gezien?

11 augustus 2014 om 14:40

Duo van Chelsea is echt niet beter

11 augustus 2014 om 16:18

Terry en cahill was o zo stabiel vorig jaar...

11 augustus 2014 om 14:00

De tijd moet dat uitwijzen, je kan dat niet nu al zeggen

11 augustus 2014 om 14:14

Tot nu toe nog geen Duo en moet zich eerst nog maar eens bewijzen. Tot nu toe vind ik het beste duo Terry, Cahill en Mertesacker, Kocielny en gezien de wedstrijd Liverpool - Dortmund gaat Lovren/skrtel ook een mooi duo vormen.

11 augustus 2014 om 14:39

Ten eerste is Mangala helemaal niet zo goed (kompany wel natuurlijk), ten tweede weet je helemaal niet of het klikt/of ze elkaar aanvullen.

Ligt het aan mij of is 40 miljoen euro te veel geld voor de vierde centrale verdediger van Frankrijk? Bovendien heb je straks twee precies dezelfde types naast elkaar met Kompany en Mangala, of is Mangala een heel andere verdediger?

11 augustus 2014 om 14:07

Hij is derde, Koscielny is vierde

11 augustus 2014 om 14:27

Koscielny heeft 4 wedstrijden gespeeld op het WK, Mangala 0. Maak jezelf niet belachelijk.

11 augustus 2014 om 14:27

Raar dat de derde keuze dan niet speelt, terwijl de vierde keus gewoon mee mag doen op het WK.

11 augustus 2014 om 14:33

Hij is 4de wijsneus. Kijk nou maar voor de grap naar het afgelopen WK

11 augustus 2014 om 15:05

Mijn fout jongens, komt omdat ik gefrustreerd ben. Het is gewoon een rotdag om voetbal supporter te zijn. Sorry!

11 augustus 2014 om 16:19

Waarom is het zo een rot dag dan? Marin gaat weg, dus dat is toch slechts goed nieuws :P

11 augustus 2014 om 16:28

M'n clubje, FK Qarabag heeft een technisch nederlaag gekregen op de eerste speeldag van het seizoen. Dus laat staan m'n dag, m'n hele week is verpest, misschien zelfs m'n hele jaar.

11 augustus 2014 om 14:09

Veel te veel, maar je moet FC Porto nageven dat ze goed kunnen verkopen.

Mangala wel iets anders type dan Kompany, want hij is linksbenig.

11 augustus 2014 om 14:29

Links of rechtsbenig heeft weinig te maken met het type verdediger.

Maar jij kent hem dus. Is hij ook een puur krachtbeest of is hij tactisch sterk, is hij snel en kan met ruimte in de rug spelen? Anders is hij totaal niet complementair aan Kompany.

Thank god eindelijk. We hebben Kompany en Demi. Maar dat zijn ook de enige 2 van City niveau. Nastasic is er nog lang niet. En over Boyata hoef ik neit eens te beginnen. Ik ben echt heel blij dat we deze man hebben aangetrokken. Al was Benatia in kortere termijn een betere keuze. Mangala is een jonge sterke verdediger. Die zeker kan doorgroeien tot wereldtop.

11 augustus 2014 om 13:52

We ?? Je hebt nog nooit daar een wedstrijd gezien !
Ik volg city al sinds ze degradeerden naar de 2nd division
Jij alleen toen ze sjeik rijk werden ! Jij hoort er dus
niet bij, ga maar naar het groepje gloryhunters

11 augustus 2014 om 13:58

Nou nou, gefeliciteerd!

Misschien was hij ook al eerder fan? En zo niet, lekker boeiend. Azijnzeiker.

11 augustus 2014 om 14:04

Tuurlijk was ie dat niet ! En altijd maar dat we we we
Hebben niks met hun club, behave het internet !

11 augustus 2014 om 14:05

Hoe weet jij dat hij ook niet van pak m beet 2006 supporter is van Man city en wat maakt het eigenlijk uit als hij supporter is geworden van Man City na de overname blijkbaar voelt hij zich gewoon thuis bij City supporters helemaal niks mis mee als hij de club steunt tussen dik en dun vind ik hem verre van een gloryhunter

11 augustus 2014 om 14:19

en dan nog al is hij alleen een internet fan, dan is dat zijn goed recht.
Gaat jou geen reedt aan.

11 augustus 2014 om 14:23

Reedt met dt ??? Echt serieus ???

11 augustus 2014 om 14:30

Jezus, dan heeft City eindelijk wat fans, en dan gaan de zogenaamde 'echte fans' ze weren. Zo word je nooit een echte topclub. Het is toch schrijnend hoe leeg het City vak gisteren was bijvoorbeeld..

11 augustus 2014 om 14:34

Dus je volgt City vanaf 1998. Toen was je 19 jaar oud.
Ledenis was in 1998 vijf!

Heel gek dat hij toen nog niet intensief volger was van een club uit Engeland.

11 augustus 2014 om 15:05

Wat weet jij nou over mij? Wat voor een joker is dit wel niet lol. Ik volg City sinds 2005. Voor de sjeikh er was . En ik heb niet het geld om zo even naar Manchester af te reizen en hun daar aan het werk te zien. Maar ik heb ze wel live gezien in de Arena. Voor wat het waard is. JIj bent het top punt van zielig en egoïstisch.

Wat een beest mijn god!!! En ook nog 23 jaar zeker waar voor zn geld.

Fantastisch, nu komt Rekik ook vast snel rond! :D

Mooi zo ! Komt Rekik weer naar Eindhoven !
Welkom terug Karim !!

Kompany-Mangala, Potentieel beste duo ter wereld

Nu vraag ik me af of Benatia naar Chelsea of Man United zal gaan.

11 augustus 2014 om 14:07

Denk dat Roma echt niet wil verkopen. Barca is bijvoorbeeld al uitgeweken naar twee mindere opties voor op CV. Denk dus ook niet dat Benatia naar Engeland zal gaan.

11 augustus 2014 om 14:13

Hopelijk niet naar Chelsea.

11 augustus 2014 om 17:14

Waarom niet dit word waarschijnlijk het laatste jaar van Terry dat hij echt op kan spelen we hebben niet echt een goede opvolger in huis voor JT

11 augustus 2014 om 17:49

Ja precies, en ik denk dat Mourinho heel langzaam Zouma gaat brengen. En ik weet niet of Mourinho ervan houd om Ivanovic als cv te gebruiken aangezien hij dat maar twee keer ofzo heeft gedaan.

Hehe, ik hoopte hier al op. Op Kompany en Demichelis in mindere mate staat er niets van wereldklasse. Nastasic is goed, maar is jong, en Boyata wil ik liever niet over beginnen. Welkom Mangala! Kompany en Mangala, wat een beestenduo. Je moet van goede huize komen om daar langs te komen.

11 augustus 2014 om 16:07

Boyata deed het gisteren best goed vond ik. Tot mijn verbazing uiteraard want we weten van welk niveau hij vandaan kwam. Schrijf hem nog niet af.

Verdediger met veel potentie dat zeker. Had hem graag naar barca zien komen maar 40 miljoen is veel geld en hij is nog niet zo top zoals veel mensen denken. Hij is wel snel en kopsterke als hij tactisch nog wat slimmer word en iets agressiever word hij een van de besten. Maar de vraag is of hij die stap gaat maken.

Pfff, goeie verdediger! 40 miljoen is echter wel erg veel, vooral voor een verdediger. Hij kost gewoon meer dan Alexis.

11 augustus 2014 om 16:19

City is maar voor 56% eigenaar van Mangala, en daar betalen ze 30 miljoen voor. Hij is dus wel meer waard dan Alexis volgens deze berekeningen, maar ze hebben minder betaald voor hem.

City heeft volgens mij hele hoge verwachtingen en niet het idee dat hij ooit nog zal vertrekken. Anders leg je niet zo'n bedrag neer voor "56%" van een speler.

Ik ben erg benieuwd, lees verschillende meningen over hem, van matig tot super wordt hij betiteld. Gaan het zien.

11 augustus 2014 om 16:28

Moesten ze die andere 44% niet ook aftikken dan? Want nu konden die aandeelhouders cashen..

11 augustus 2014 om 16:49

Dan zou ik het helemaal te belachelijk voor woorden vinden... Gekkenwerk! We gaan het inderdaad zien, maar voor zo'n bedrag begin je al met een achterstand.

12 augustus 2014 om 08:43

Het gaat er bij City toch niet om wat een speler oplevert, maar wat een speler op het veld laat zien. En daar staat hij gewoon voor 100%, niet voor 56%.
Daarnaast vangen ze merchandise etc gewoon zelf. Bij verkoop hebben ze ook het zeggenschap omdat ze meer dan 50% eigenaar zijn.

Ik vind het juist een mooie manier om die maatschappij buiten beschouwing te laten, naar mijn idee kunnen die niet heel veel inbrengen op dit moment.

Z'n uiterlijk maakt hem eigenlijk beter dan hij is maar het is toch wel belangrijk. Kan me niet voorstellen dat je als spits geïntimideerd raakt van bijv batra

De enige echt zwakke plek bij City is nu ook al van topniveau, nu kunnen ze misschien zelfs in de CL gaan verbazen !

My god. Kompany en mangala samen. 2 beesten in een verdediging is gevaarlijk.

11 augustus 2014 om 14:15

Kompany: 190 cm, 94 kilo
Mangala: 187 cm, 74 kilo

Zouden niet echt hetzelfde type moeten zijn...

11 augustus 2014 om 14:25

Jij kent Mangala niet he. 74kg is alleen spiermassa

11 augustus 2014 om 14:16

2 beesten kun je ten val brengen met snelheid en techniek

David en goliath verhaal nog nooit gehoord haha?

11 augustus 2014 om 16:54

Probleem is van mangala en kompany word je al een beetjr bang als je naar ze kijkt.

11 augustus 2014 om 16:54

84kg

Wat een drama wedstrijd gisteren voor alle Manchester City supporters.
Arsenal speelde gewoon met voetballers die een wereldkampioenschap er op hadden zitten.
Terwijl mijn grote vriend Pellegrini z'n goede trainer maar je speelt om een prijs waarom ga je dan verdedigers die gewoon op dit moment tekort komen z'n belangrijke wedstrijd laten spelen.
Ik snap ook wel rust is belangrijk maar ik meer verwacht van Manchester City kant.
Maar tot slot deze verdediger is een echte aanwinst voor dit team bij Porto was een van de sterkhouders van Porto nu nog bewijzen in Engeland.

11 augustus 2014 om 14:03

o.a. omdat Zabaleta, Kompany, Demichelis, Aguero etc etc nog vakantie hadden.

11 augustus 2014 om 14:11

Ik denk niet dat Pellegrini de wedstrijd heel serieus nam, getuige de opstelling. Anders had hij er wel voor gezorgd dat alle jongens, op de Argentijnen na, fit waren en speelden. Die komen aan de start van de competitie gewoon met een beresterk elftal.


Edit: bedankt dat ik de opstelling niet kan verwijderen,

Hart / Willy
Zabaleta
Kompany
Mangala
Kolaro/Clich
Touré
Fernandinho
11 augustus 2014 om 15:11

City speelde ook met spelers die op het WK hebben gespeeld. 4 spelers om precies te zijn. Ondanks hun mindere opstelling, stond er toch een dure ploeg op het veld.

Zeer goede verdediger, met de selecties van City en Chelsea dien je gewoon kampioen te worden. Wel beetje veel geld voor deze verdediger!

11 augustus 2014 om 14:05

Ben het helemaal met je eens Jofs_LFC! Maar als City en Chelsea kampioen dienen te worden, hoe zie je dat voor je? Voor zover ik weet kan er maar één team per competitie kampioen worden. Benieuwd naar je uitleg!

11 augustus 2014 om 14:18

Hij bedoelt simpelweg dat een club met een dergelijk sterke selectie als City en Chelsea kampioen worden eigenlijk een must is. Het spreekt dat 1 van die 2 of zelfs allebei die clubs aan het eind van het seizoen niet bovenaan staan. Gezien de selectie dan dus een zeer teleurstellend resultaat.

11 augustus 2014 om 14:23

Als de 1 kampioen wordt faalt de ander, zo simpel als dat! Verwacht dat Mourinho weer Mourinho gaat uithangen en dat city dit jaar dus faalt

11 augustus 2014 om 14:28

Oh bedankt Sammerens, nu snap ik het!

Het duo Kompany & Mangala
Mangala is echt een beest ik volgde hem in zijn tijd bij FC Porto, en is pas 23jaar
Ik denk dat dit de opstelling van Man City volgend jaar gaat worden....
Dit team is titel kandidaat Nummer 2 achter chelsea vind ik....., allebei teams om van te watertanden....

Hart
Zabaleta
Kompany
Mangala
Clichy
Fernandinho
Yaya toure
Nasri
Jesus Navas
Agüero
David silva
11 augustus 2014 om 14:24

Vind jij niet dat Man City met Mangala, Kompany, Demichelis, drie dezelfde verdedigers in huis heeft en dat dat dus nooit een unbreakable duo kan vormen?

Ze vullen Kompany niet aan in zijn gebreken.

Trouwens wel een opstelling wat de haat vanuit Engeland weer zal voeden voor City met maar 1 Engelsman die ook steeds minder als nummer 1 word gezien.

11 augustus 2014 om 14:53

Wat voor/welke verdediger(bijvoorbeeld) denk jij dat City nodig heeft?

11 augustus 2014 om 16:15

City speelt op balbezit, beide centrale verdedigers moeten goed kunnen opbouwen want anders dekt de tegenstander gewoon de sterke opbouwer.

Kompany heeft soms rushes naar voren, je ziet vaak dat Fernandinho dan achterin blijft. De andere verdediger moet niet zo'n drang naar voren hebben.

Beide verdedigers moeten kopsterk zijn, zo werkt dat in de top. Demichelis is misschien wel de beste kopper ter wereld. Iemand met de bijnaam "het Beest" kan ook wel koppen denk ik.

Wat is Kompany zijn gebrek? Ik kan alleen denken aan het risico dat hij soms neemt. Soms corrigeert hij het zonder overtreding, soms zelfs met een rode kaart.
Welk type verdediger vult dat gebrek aan? Hangt volkomen van de situatie af.

11 augustus 2014 om 16:17

Daar moet ik je wel gelijk in geven maar mangala kan zich misschien optrekken aan het niveau van kompany?

11 augustus 2014 om 16:26

Kompany samen met een wendbare slimme verdediger met rust aan de bal. Mangala is niet wendbaar (snel) genoeg vind ik.

Ramos, Varane (yes, kom weer op de naam), Kocielny, Lovren (ff eigen club promoten ) en natuurlijk Hummels en Badstuber voor zijn blessure vind ik de perfect combo voor verdedigers zoals Kompany, Terry, Puyol, Pepe, Mertesacker etc.

Op het WK bij Belgie vond ik dat Vertonghen en Kompany samen moesten spelen. Wendbaarheid, techniek en rust gecombineerd met kracht, rust en leiderschap.

11 augustus 2014 om 16:33

Kompany is zelf wendbaar genoeg denk ik, zeer atletisch. Sowieso is hij intelligent en goed (rustig) aan de bal.

11 augustus 2014 om 16:37

Niet wendbaar genoeg voor spelers die zo wendbaar zijn als Suarez. Heb Kompany al vaak genoeg in de problemen gezien tegen echt wendbare spelers.

Maar ja, ieder zijn mening. Ik had met het geld van City voor 1 van de bovengenoemde verdedigers gegaan.

Hij word niet voor niets vergeleken met Terry en Jaap Stam, die waren ook niet snel of wendbaar maar wel super hard en ijzersterk.

11 augustus 2014 om 16:57

Dat werk gewoon hoor. Kijk naar terry en desailly.

11 augustus 2014 om 17:03

Oeps ik bedoelde carvalho en terry. Maar terry desailly kan ook. Alleen was desailly redelijk snel . En was een complete verdediger die alles kon. Ik zal hem nooit vergeten was mijn inspiratie om zelf een verdediger te worden later.

11 augustus 2014 om 17:07

Haha stiekem hele grappige vergelijking, maar ja het zou altijd kunnen lukken met elk duo. Ik heb mijn bedenkingen om de bovengenoemde redenen

11 augustus 2014 om 18:16

Maar we moeten maar afwachten.

11 augustus 2014 om 18:34

Nu pas zie ik dat alleen terry desaily klopt. Maar niet die van carvalho want die was snel en technisch en niet zo heel sterk. Ik raakte in de war door alex.

12 augustus 2014 om 13:34

Niemand is wendbaar genoeg voor Suarez

halen ze mangala voor 40mil terwijl ze gewoon rekik hebben... rare aankoop!

11 augustus 2014 om 14:34

Rekik kan dat niveau niet aan. Pellegrini verkiest zelfs Boyata boven Rekik. Dan weet je het wel.

11 augustus 2014 om 15:28

LOL Boyata zou geen eens boven kees luijckx worden verkozen hem me gisteren weer kostelijk vermaakt met hem. De enige reden dat hij gisteren speelde is, omdat hij rechtsbenig is en door de homegrown regel zijn contract wordt verlengd anders speelde hij in de 2e league van België...

11 augustus 2014 om 17:10

Dan voel je jezelf als speler toch gewoon genaaid lijkt me. Je word niet snel verkocht omdat je die plek op de bank warm mag houden omdat je paspoort aangeeft dat je lang genoeg speelt voor deze club om hem als homegrown te zien.

Je moet gek zijn om bij City te gaan spelen als Engelsman vind ik en Rodwell had vorige week helemaal gelijk.

Naar de bal toe komend ijzersterk en 1 op 1 ook, maar op pure snelheid en inzicht vind ik hem net zo gebrekkig als Demichelis.

Sorry, maar ik vind het een domme aankoop van City. Goede verdediger, maar met Kompany en Demichelis heb je al 2 van dat 'soort' verdedigers. City had een snelle tactische verdediger nodig die Kompany kan aanvullen. Met Nastasic vond ik dat ze een goede hadden alleen die was nog niet klaar voor het echte werk met wat foutjes.

Op de counter is Man city met Zabaleta, Mangala, Kompany, Kolarov zeker te verslaan met snelle wingers en spitsen, alleen clichy is de enige snelle verdediger. Dus dat zou betekenen dat Liverpool en Arsenal het meeste kans maken op goals tegen Man city haha, nee dat is ongein, maar misschien toch niet, we shall see

11 augustus 2014 om 16:21

Mangala is best snel hoor. Sneller dan kompany teminste. Maar city heeft wel snellere backs nodig.

11 augustus 2014 om 16:28

Clichy zou dan inderdaad de enige echt snelle en wendbare speler zijn inderdaad. Dan wel uitgaande van City die toch altijd aan het perfectioneren is.

Gisteren heb ik erg genoten van FC Liverpool tegen Borussia Dortmund.
Ook al speelde de Duitse vrienden niet met de beste opstelling maar de drive en de energie.
Wat in deze wedstrijd werd gestoken.
Ik hoop dat Liverpool dit seizoen kampioen word misschien word het een echt team.
Suarez was de sterspeler maar ook de speler die vaak meer aan zichzelf dacht.

de enige speler die andere spelers rauw op eet is suarez

de opstelling van man city wordt waarschijnlijk.... dan wel 4-4-2 hopelijk

hart
zabaleta
kompany
mangala
glichy
toure
fernandinho
david silva
nasri
aguero
negredo
11 augustus 2014 om 14:38

Nee, ik denk dat de opstelling er iets anders ui zal gaan zien.

Hart
Zabaleta
Kompany
Mangala
Kolarov
D. Silva
Fernandinho
Toure
Nasri
Dzeko
Aguero
11 augustus 2014 om 14:59

Waarschijnlijk wel, maar Nasri eruit voor Navas (en dan omwisselen) is ook mogelijk. Dan heb je toch wat meer diversiteit.

Verder denk ik dat jovetic vooral de eerste wedstrijden ipv aguero begint.

11 augustus 2014 om 15:14

Eens! Jovetic heeft een goede voorbereiding achter de rug, dus ben benieuwd hoe hij zal gaan presteren in de competitie.
Bovendien is een basisopstelling maken bij teams als deze waar 16, 17 spelers kanshebber zijn heel erg tijdelijk.

Er is een grote hype rondom deze speler, maar ik ben benieuwd hoeveel mensen op vz hem wekelijks hebben zien spelen bij Porto aangezien dat niet de meest populaire competitie in Nederland is. Sinds de oefenwedstrijd Frankrijk-Nederland is hij op vz een grote hype geworden. Ik heb hem een paar keer zien spelen en toen speelde hij oke, maar ik weet niet of hij dit bedrag waard is...

11 augustus 2014 om 14:32

Lijkt mij alleen maar leuk als de combo Mangala - Kompany nog niet werk in de eerste helft van de competitie, want ik denk dat 2 dezelfde soort spelers nooit een goede combo is.

2e speeldag van het seizoen Man city - Liverpool

fingers crossed

11 augustus 2014 om 14:43

Zou inderdaad mooi zijn de verdedigers van city had moeite met de bal in de ploeg houden als ze onderdruk werden gezet, ook hadden ze moeite met door dekken. Of Mangala hier beter in is dan de huidige verdedigers weet ik niet, maar als ik 40 miljoen te besteden had zou ik liever een seizoen wachten op Hummels die wel goed aan de bal is en positioneel...

11 augustus 2014 om 14:49

En beweeglijker is inderdaad. Hummels en die jonge CV van Real zijn mijn inziens de enige die ik zo snel kan verzinnen, die Kompany ook echt aanvult.

Nastasic krijgt geen kans, maar met een goede trainer zoals Martinez of Louis van Gaal zou hij binnen no-time ook top worden denk ik

11 augustus 2014 om 15:00

Kompany is rechtsbenig, Mangala links. Kompany is een leider, Mangala een uitvoerder. Kompany is snel, Mangala supersnel. Kompany hanteert vaak brute kracht en inzicht, waar Mangala veel op soeplesse doet en gedurft speelt. Het zijn twee verschillende types, juist helemaal niet van hetzelde zoals Schop hier wil doen geloven. Pellegrini houdt van het type Mangala als zijn team echt vol op de aanval kan spelen.
Kompany (anderlecht en Hsv) en Mangala (standard) hebben in hun beginjaren beiden als verdedigende middenvelder gespeeld, vandaar dat zij meer inzicht hebben de gemiddelde CV.

11 augustus 2014 om 16:34

Enigste wat vele van ons bezig houd is dat de meesten zeggen dan Mangala niet wendbaar een snel genoeg is en sommigen vinden van wel.

Dus je krijgt het welles nietus gebeuren

Met city's geld hadden ze dan beter een Hummels kunnen halen en de hype van Mangala doorzien en voor Vertonghen kiezen, waarvan ik geloof dat hij en Kompany perfect partners waren voor op het WK.

Het gaat bij City om perfectioneren dus daarom ben ik ook heel kritisch op Mangala

40 miljoen euro, pff. Sjongejongejonge, waar gaan we heen met de (voetbal)wereld?

beest is ook overdreven. Heeft niet echt een imposant lichaam. Kijk alleen zn bovenarmpjes.
Als je dat vergelijkt met een wilfired bony bijvoorbeeld.

Maar goed...voetballen is niet alleen kracht en een prima verdediger is het zeker.

Eindelijk is de transfer er door. Deze jongen werd al 15 maanden gescout en van alle Cv's zou hij de meest perfecte man naast Kompany zijn. Daarom is City zo geduldig geweest. Tijd zal leren of het inderdaad een goed duo wordt. Overigens is iedere CV naast Kompany goed, want dat is toch wel lekker spelen met zo iemand naast je.

Sinds wanneer is City " een topclub in Europa" kan met niet herinneren dat ik ze ooit in een kwartfinale van de CL heb zien staan

Maar goed, mooie aankoop voor ze.
Ze weten in ieder geval beter wat kopen is dat Lvg.

Ziet er aardig uit daar blij city.benieuwd of ze het weer kunnen doen. Zal lastig worden voor ze. Veel concurrenten dit jaar. Maar zeker 1 van de favorieten.

11 augustus 2014 om 15:03

Als je de PL net gewonnen hebt ben je gewoon een topclub hoor.

Goed nieuws voor Bruno Martins Indi toch?

Van Engeland. Maar niet van Europa. Dat is een stapje verder hoor.

Zijn er nog spelers die City en Chelsea niet willen hebben of hebben ze nu alles binnen , alles word maar binnen gehaald .

Oh come all without, come all within. You'll not see nothing like the mighty Quim!

Einde nastasic? Of zien ze in hem gezien zijn leeftijd nog wel een potentiële basisspeler

Op eurosport staat er 43mill pond dus dat is 50 mill euro

leuke aankoop voor City vind hem wel erg duur maar dat krijg je al je bij Porto inkoopt!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren