Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Nijland geeft toe: ‘Wij hebben er overheen gelezen, onze fout’

Laatste update:

Hans Nijland is zich van geen kwaad bewust. De algemeen directeur van FC Groningen heeft van Fredi Bobic, de technisch directeur van VfB Stuttgart, te horen gekregen dat hij respectloos zou hebben gehandeld. Nijland is echter van mening dat hij helemaal niets verkeerd heeft gedaan.

/

Bobic maakt er een probleem van dat de Groningers naar buiten hebben gebracht hoeveel de Duitse club heeft betaald voor Filip Kostic (zes miljoen euro plus mogelijk nog een extra miljoen aan bonussen), terwijl er zou zijn afgesproken dat hierover geen mededelingen gedaan zouden worden. Bobic nam dit vooral Nijland kwalijk en gaf aan dat ‘blijkbaar iemand zich moest profileren”, vertelde de Stuttgart-manager.

De directeur van Groningen kan zich niet vinden in de beschuldigingen van die Schwaben. Volgens hem is er niets afgesproken over een gezamenlijk stilzwijgen: “Wij zijn een volksclub en geven altijd openheid over transferbedragen tenzij de andere partij heel duidelijk aangeeft dat dit niet mag. En dat is niet gebeurd”, maakt de beleidsbepaler maandagochtend duidelijk in gesprek met RTV Noord.

Update 11 augustus 12.48 uur - Nijland geeft toe: ‘Wij hebben er overheen gelezen, onze fout’
Hans Nijland voelde zich onheus bejegend door technisch directeur Fredi Bobic van VfB Stuttgart, maar de beleidsbepaler van FC Groningen moet bij nader inzien toegeven dat de Duitse kritiek terecht was; Bobic meende dat Stuttgart en Groningen hadden afgesproken dat de clubs geen mededelingen zouden doen over de hoogte van de transfersom van Filip Kostic en dat blijkt te kloppen.

Tegenover RTV Noord geeft de algemeen directeur van de Groningers toe dat deze regel inderdaad zwart op wit stond en dat hij het dus niet bij het rechte eind had. “Wij hebben er overheen gelezen. Onze fout. Ik heb onze excuses aangeboden”, heeft Nijland laten weten.

Denk je dat Hans Nijland iets verkeerd heeft gedaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die Nijland is een hele onbetrouwbare man, die moet nu even de sier maken tegenover de achterban .

11 augustus 2014 om 11:43

Denk dat als je heel betrouwbaar bent, je het niet lang red in de voetballerij.

11 augustus 2014 om 11:44

Klopt. Weer kan hij niet wachten om zich in de media te uiten. Even laten zien dat hij zegt wat hij wil! In plaats van als een man de telefoon gewoon op te pakken. Had die Bobic ook gewoon moeten doen trouwens.

11 augustus 2014 om 11:48

Wat is dit nou weer voor ongefundeerde uitspraak..? Hoezo goeie sier, Groningen geeft meestal openheid van zaken, waarom nu dan niet?

11 augustus 2014 om 12:31

Omdat Stuttgard toch duidelijk aangeeft dat het dat niet wilt? Wat ben je dan voor 'n waardeloze zak als je het toch doet. Was toch ook helemaal niet nodig?

11 augustus 2014 om 12:41

En Groningen wilt het wel, omdat dat gebruikelijk is bij Groningen. Er is niks mis met openheid van zaken geven, en dan kan Stuttgart het niet willen, maar als er niks is afgesproken doet ie niks fout.

11 augustus 2014 om 12:52

@pimpelman
Waar heb jij zwart op wit dat Stuttgart dit heeft aangegeven?
Het is makkelijk te oordelen op bais van hetgeen je wilt geloven...

11 augustus 2014 om 13:12

@ Afclucas

Dat stond al in de update op het moment dat jij je reactie hebt geplaatst.

11 augustus 2014 om 13:26

Blijft wel een hele rare gang van zaken, zeggen dat je het fijn zou vinden als ze het geheim hadden gehouden terwijl je het op papier kan afdwingen en van Groningen dat er eerst gezegd word dat er niks is afgesproken en nu opeens wel..

11 augustus 2014 om 11:55

Gewoon gezellig een biertje met elkaar drinken en niet te druk om maken. Jullie kunnen elkaar in de toekomst vaker gebruiken...

11 augustus 2014 om 12:51

FC Groningen-directeur Hans Nijland heeft maandag zijn 'welgemeende excuses' aangeboden aan Jochem Schneider, de financieel directeur van VfB Stuttgart.

Groningen maakte zaterdagavond de transfersom van Filip Kostic bekend. In het contract dat de clubs afsloten staat echter dat de transfersom niet bekend mocht worden gemaakt. Volgens Nijland heeft FC Groningen dit over het hoofd gezien.

'respectloos'
Eerder zei de FC Groningen-directeur nog verbaasd te zijn over de aantijgingen die Bobic maandag deed in de Duitse krant Bild. De oud-spits noemde Nijland 'respectloos', omdat de clubs zouden hebben afgesproken om te zwijgen over de transfersom van Kostic. Hierop belde Nijland Schneider, die hem wees op de alinea waarin de afspraak stond.

11 augustus 2014 om 13:44

Hahaha jahoor, alsof het niet besproken is tijdens de onderhandelingen. Nijland heeft dit gewoon bewust gelekt om de achterban tevreden te stellen. Puur om te laten zien dat hij een goede transfersom had weten vast te stellen.

11 augustus 2014 om 20:17

Onzin, stuttgart en zaakwaarnemer van kostic hebben tijdens de besprekingen van de transfer druk op Groningen gezet en ik denk persoonlijk dat Nijland dit expres naar buiten heeft gebracht als een soort van terugpakken. Wat mij betreft ook terecht van Nijland tegenover die slang van een Pavlovic en die Bobic die Stuttgart in een neerwaartse spiraal heeft gebracht

Miscommunicatie? Misschien niet goed genoeg benadrukt door Stuttgart. In ieder geval, drama om niks. Als Stuttgart zijnde is 6 miljoen voor Kostic een mooie prijs, ook voor Groningen.

11 augustus 2014 om 11:50

Weet niet hoe lang zijn contract nog liep, maar als twente / doyen 15 miljoen voor promes vangt weet ik het zo net nog niet.

11 augustus 2014 om 11:53

Ligt aan de status van de club blijkbaar. Groningen is redelijk stabiel, maar minder qua status en prestaties als FC Twente. Dus dan betaal je automatisch meer tegenwoordig. Al is die 15 miljoen ook wel een smak geld, teveel geld voor Promes.

11 augustus 2014 om 11:57

Kostic had nog een contract voor 1 jaar plus een optie voor nog eens 2 jaar. Eigenlijk dus 3 jaar. 6 miljoen lijkt mij een prima prijs.

Dit wordt gewoon een welles nietes spel, waarheid zal wel in het midden liggen.

11 augustus 2014 om 11:40

Een welles-nietes gevalletje lijkt me onmogelijk. Je mag WEL of NIET het transferbedrag naar buiten brengen. Er zit niets tussenin. Een van de twee staat dus volkomen in zijn recht.

11 augustus 2014 om 11:41

Hoe moet ik me dat voorstellen? De een zegt wel, de ander zegt niet, wat is dan het midden? Misschien?

11 augustus 2014 om 11:45

Hahah wandering. Ik bedoelde meer van. Bobic zegt dat ze het wel afgesproken hebben, Nijland zegt van niet. Dus welles nietes hahah, op die manier

11 augustus 2014 om 12:10

Hier snappen er een paar de uitspraak welles-nietes niet?

11 augustus 2014 om 12:40

Ze snappen welles-nietes wel. Ze snappen niet dat de 'waarheid zal wel in het midden liggen'.
De waarheid kan moeilijk in het midden liggen in een geval waarin het zwart-wit ja of nee is.

11 augustus 2014 om 11:42

Edit: achterhaalt door nieuwe informatie.

11 augustus 2014 om 12:17

Jij was erbij toen ze de transfer beklonken? Je bent namelijk wel erg zeker van je zaak...

Niemand zal ooit weten wat is 'afgesproken'. Vind het ook geen absurd bedrag dus snap niet helemaal waarom Stuttgart er zo'n punt van maakt...

11 augustus 2014 om 12:32

Voor een middelmatige speler met nog maar een 1-jarig contract vind ik 6 mln ontzettend veel geld!

Ja, hij had een optie voor nog 2 jaar. Maar wat? Eenzijdig? Een optie op wil nog niets zeggen natuurlijk.

11 augustus 2014 om 13:12

En dan ga je even op je plaat Nijland heeft dit de vorige destijds ook bij Tadic gedaan, waren ze bij Twente ook niet zo blij mee.

11 augustus 2014 om 13:14

En? Wat vind je nu van je woorden? Je oordeelt wel erg makkelijk terwijl Bobic dit heus niet zomaar zegt.

11 augustus 2014 om 13:15

@ Lovrefc, even door het stof nu? Blijkbaar is Nijland over de scheef gegaan, en stond Bobic in zijn gelijk en stond het zwart op wit dat er niets (althans geen bedragen/percentages e.d.) over de inhoud van het contract naar buiten mocht komen.

11 augustus 2014 om 13:39

Zo mooi, al die Groningers die het altijd beter weten zoals Lovrefc,.

Jammer voor je dat het gewoon zwart op wit stond en Nijland fout zit!

11 augustus 2014 om 13:51

En dat wist niemand Captain Hindsight. De eerste informatie kun je gewoon lezen in het artikel.

11 augustus 2014 om 14:13

Dat wist idd niemand maar jij was degene die als hardste moest roepen dat Nijland niks fout gedaan had terwijl je zelf ook niks weet. Dan achteraf zo'n reactie? Beetje jammer zeg gewoon ik had het fout, kan gebeuren. Nu kom je nogal over als een betweterig eikeltje.

11 augustus 2014 om 15:22

Als je het niet weet moet je het ook niet zo hard van de daken schreeuwen, je lijkt Nijland wel...

Ik vind het goed dat het naar buiten word gebracht, ik kan me zelf soms zo ergeren dat transfersommen binnenskamers blijven, als supporter wil je graag weten waar het geld heen gaat en hoeveel er binnenkomt.

11 augustus 2014 om 12:12

Dat kun je misschien wel graag weten als supporter zijnde, maar daar heeft niemand iets mee te maken!

Welk ander commercieel bedrijf maakt hun financiële gegevens openbaar? Van wie weet jij wat iemand verdient?

Waarom zou een voetbalclub dit dan wel moeten doen?

11 augustus 2014 om 12:18

Begrotingen zijn opvraagbaar dus dit komt echt wel uit.

11 augustus 2014 om 12:29

Wat heeft een begroting hier mee te maken?

11 augustus 2014 om 12:56

Welk ander commercieel bedrijf heeft een grote achterban zoals een voetbalclub? Slechte vergelijking maat

11 augustus 2014 om 13:04

Nou, definieer achterban eens? Samsung heeft veel meer likes en volgers als Groningen bijvoorbeeld

11 augustus 2014 om 13:14

Wat heeft de grootte van je achterban nou te maken met het feit of een bedrijf wel of niet zijn financiële gegevens naar buiten moet brengen? Zij zijn jouw echt geen financiële onderbouwing schuldig hoor!

Daarbij, die achterban waar jij het over hebt is trouwens niets meer dan gewone klanten! Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er toch écht een hele hoop bedrijven ter wereld zijn die iets meer klanten hebben dan in dit geval FC Groningen of welke andere profclub dan ook! Maat.

Kan mij niet voorstellen dat Groningen een afspraak heeft gemaakt dat de transfersom niet openbaar wordt gemaakt. Daarnaast is transparantie ook mooi en wenselijk in het voetbal! Vind dat Nijland volledig onterecht op zn kop krijgt nu, naar mijn mening doet hij weinig verkeerd. Er wordt sws al teveel achterkamertjespolitiek bedreven in het voetbal..

11 augustus 2014 om 13:19

@ bjagt ... onterecht op zijn kop... als je onderling met elkaar afspreekt ergens geen mededelingen over te doen dan moet je dat ook niet doen. Nijland is fout, en geeft dat eerlijk toe, dat is dan wel weer netjes van hem.

Neig in deze toch meer waarde te hechten aan de uitleg van bobic dan aan die van Nijland, die zich ogenschijnlijk positioneert richting achterban. Bobic staat bekend als een beetje temperamentvolle persoon, maar als unfair staat hij zeker niet te boek.

11 augustus 2014 om 11:54

Maar Bobic zegt zelf dat het 'van respect zou getuigen' als Groningen geen openbaarheid van zaken zou geven; dat houdt dus eigenlijk in dat er geen harde afspraken zijn gemaakt maar dat het bijvoorbeeld bij Stuttgart gebruikelijk is om zulke zaken geheim te houden.

11 augustus 2014 om 12:51

Echter heeft Nijland hetzelfde gedaan bij de transfer van Tadic, en daar zou hij te horen hebben gekregen dat ie z'n mond erover moest houden. Dan krijg je nu wel de schijn tegen. Daarnaast vind ik z'n argument wat kinderachtig, vooral om de aanhang te pleasen.

11 augustus 2014 om 13:21

@ jm87: de harde afspraak bleek er dus wel te liggen!

11 augustus 2014 om 13:25

@ fantje

Klopt helemaal, maar dan vind ik het wel een hele rare gang van zaken, zeggen dat je het fijn zou vinden als ze het geheim hadden gehouden terwijl je het op papier kan afdwingen en van Groningen dat er eerst gezegd word dat er niks is afgesproken en nu opeens wel

Ach ja het Kost-iets, maar dan heb je ook wat!

Bij Stuttgart moeten ze niet zo huilen. Zulke cijfers moeten toch gewoon bekend gemaakt worden. Dat zou bij elke transfer moeten vind ik. Kan zijn dat Nijland belooft het dat niet te doen, maar kan zou ik zeggen welkom in de voetbalwereld; daar waar een belofte niets waard is tot dat het op papier staat

11 augustus 2014 om 12:58

Het stond dan ook op papier

Haha Hans Nijland. Is volgens mij al vaker voorgekomen (tadic?). Een beetje transparantie is natuurlijk nooit verkeerd en natuurlijk wil Nijland even laten zien dat hij wel even 6 miljoen kan vangen.

Nijland geeft toe fout te zitten:

Elwin Baas @elwinbaas · 29m
Nijland zoekt contact met Stuttgart en geeft toe fout te zitten. 'stond in alinea dat wij transfersom niet bekend mochten maken.....' (1/2)

'wij hebben er overheen gelezen. Onze fout. Ik heb onze excuses aangeboden.' Aldus Nijland. (2/2) #fcgroningen

Draai de hele transfer maar weer terug dan Nijland.

Pfff 'overheen gelezen', lekker professioneel van die Nijland zeg. Wat een pannenkoek. Als ik die Bobic was zou ik ook furieus zijn. Maar ja, welkom in het land van de Mickey Mouse-competitie....

Zo Bobic heeft velen uit 't andere bericht goed de mond gesnoerd. En maar schreeuwen en schelden op die man.
Blijkt hij gewoon de waarheid te spreken.

Netjes van Nijland dat hij openbaar maakt dat hij fout zit (wel slecht dat je niet weet wat er op papier staat maar goed kan de beste overkomen) en dat hij zijn excuses aanbied.

En voor de rest mensen niet te snel oordelen, want je staat voor lul als je puur je mening vormt op halve informatie!!!!

11 augustus 2014 om 14:21

Bobic is een goede gozer. Paar jaar geleden kegelde hij Feyenoord uit het toernooi, maar toonde hij zich onder de indruk van Feyenoord en de kuip. Hij gaf zelfs aan dat hij voor die fans best had willen spelen. Toen Duitsland keer oefenwedstrijd fan Frankrijk verloor zei hij in een interview waar de Duitsers de arrogantie vandaan haalden dat ze nooit een keer van Frankrijk zouden kunnen verliezen. Ook Huub Stevens is heel positief over hem. Denk dat Nijland eerder een omhooggevallen persoon is in deze.

update, Kostic toch transfervrij naar Stuttgart!! Nijland en de huisjurist hadden deze regel niet gelezen in het contract!!

Ontopic:
Zeer kwalijke zaak natuurlijk als je het contract niet eens goed kent..

Erg slordig van Nijland. Er 'overheen lezen' is erg amateuristisch. Kan de woede van Stuttgart begrijpen. Leuk zaken doen met een man die nogal makkelijk over belangrijke punten heen leest.

11 augustus 2014 om 13:27

Alsof dit soort regels uit een contract belangrijk zijn... transfersom en betalingsregeling zijn naar mijn mening denk ik belangrijker.

11 augustus 2014 om 13:46

Transfersom? Daar gaat het ook om hé . Stuttgart zet het er niet voor niks in. Dan moet je je daar (mits ondertekend) gewoon aan houden als directeur. Erg amateuristisch om eroverheen te lezen.

11 augustus 2014 om 16:41

.. maar er is een verschil tussen lezen en dit soort bijzaak regels ook daadwerkelijk uit je hoofd te kennen. Het is een foutje, om het meteen amateuristisch te noemen... maar ieder zo zijn mening.. voorlopig heeft Nijland een hoop geld binnen geharkt voor Groningen, persoonlijk vind ik het prijskaartje aan de hoge kant. Maar dat is verder offtopic

Haha die hans , foutje bedankt .

Bewust of niet?? We zullen het nooit weten.
Ik vermoed het eerste.

11 augustus 2014 om 14:55

Waarom vermoed je dat? Ik denk niet dat het bewust was. Je komt zo nogal over als een onbetrouwbare onderhandelingspartner en bovenal is het zeer amateuristisch.

11 augustus 2014 om 15:12

Omdat ik denk dat Nijland wilde dat dit bij zijn achterban wel bekend zou worden.

Amateuristisch is het sowieso , hij zegt dat hij over dat regeltje "heen " gelezen heeft.
Ik mag toch wel van zulke heren verwachten dat daar tijdens de onderhandelingen ook over gesproken is en dat het niet "een regeltje" betreft wat stuttgart er even bij heeft geplaatst.

Volgende keer als er een club zaken met Nijland (groningen) doet dan maar een nulletje weglaten in het transferbedrag. Kijken of ze er dan ook overheen lezen!

11 augustus 2014 om 13:41

Is nu toch ook gebeurd? Ik meende dat hij een bedrag met 7 nullen wou? Tel er maar 6..

Contracten kunnen uit tientallen A4-tjes bestaan, niemand die exact het hele contract uit zijn hoofd kent, zeker niet als het gaat om de bijzaken (hoofdzaken zijn denk ik echt de bedragen, doorverkoop percentages, betalinsgregeling etc.). Meestal wordt er een jurist opgezet om alle voorwaarden te controleren, als de directeur dit soort contracten uit zijn hoofd moet weten zou het geen goede directeur zijn, dat gaat hem teveel tijd kosten. Het is slordig maar ook niet meer dan dat.

Vind het netjes van Nijland dat hij zijn fout toegeeft, dat gebeurt tegenwoordig te weinig.

11 augustus 2014 om 13:32

Je denkt toch zeker niet dat Nijland zelf dat contract heeft gelezen, dat is inderdaad een jurist, maar die moet zulke dingen juist zien en daar Groningen op wijzen. Het is dus wel meer dan slordig, er is namelijk vast ook wel gesproken over zo'n afspraak.

Vraag me alleen af. Als Vfb t zo belangrijk vond. Waarom is het dan niet mondeling aangegeven bij t afronden van e.e.a. van de transfer..? Dan was t echt niet naar buiten gebracht. Dus t stond ergens in kleine lettertjes en dat is t...? Dan vind ik het niet vreemd dat Nijland het naar buiten brengt. Gebeurt bij andere transfers ook gewoon. Had Vfb maar specifieker moeten zijn. Niemand leest die kleine lettertjes

11 augustus 2014 om 14:13

Dat is echt de onzinnigste post die ik in lange tijd gezien heb. Het gaat hier niet om een disclaimer of algemene voorwaarden, dus waar je die kleine lettertjes vandaan haalt is me een raadsel. Als je een handtekening onder een overeenkomst zet dan lees je alle genoemde artikelen, dat doen jij en ik als we een arbeidsovereenkomst tekenen, en dat doet een algemeen directeur van een voetbalclub als hij een speler verkoopt (nou ja, zijn juridisch adviseur doet dat).

Als je bij elke transfer alle 100 artikelen van een overeenkomst even persoonlijk aan gaat stippen, omdat de tegenpartij misschien niet uit geletterde professionals bestaat, ben je volgende transferperiode nog bezig. Netjes dat hij zijn fout toegeeft, dat wel, maar hij had zich vanmorgen beter (alsnog) even kunnen inlezen voor zijn muil open te trekken.

Omdat Vfb t zo belangrijk vond.... hebben ze het in het contract gezet. Want alles wat ze niet belangrijk vonden... staat er niet in.

11 augustus 2014 om 15:10

Wat lul jij nou allemaal man. Dan zou dat ook opgaan voor het wetboek zeker?!

Niemand kent namelijk het hele wetboek uit zn hoofd, ook juristen niet, daarom zoeken mensen dingen op voordat ze iets doen.

Nijland zit hier gewoon helemaal fout klaar. En het is gewoon een juridisch document. Ik weet niet of er boeteclausules in staan, kan Nijland die gewoon betalen.

Dus dat bagataliseren slaat nergens op, foutje bedankt gaat niet op in de jurisprudentie, klaar!

11 augustus 2014 om 15:51

Lees je zeker weinig posts....dat jij t onzinnig vindt is jou probleem. Nijland heeft t niet zomaar naar buiten gebracht. Vfb is blijkbaar niet duidelijk geweest en nijland is echt niet achterlijk. Als het dus totaal niet ter sprake is gekomen vind ik t niet vreemd dat t naar buiten wordt gebracht. Beide partijen zijn w.m.b. schuldig hier aan....

11 augustus 2014 om 15:59

Het feit dat een directeur dit soort clausules negeert is schandalig.
Steeds vaker word deze clausule toegepast om de druk op een speler weg te nemen of om in de toekomst als de spelers een flop blijkt te zijn dat de vervanger niet te duur word.
Je heb spelers die onder de druk bezwijken als media of fans steeds benadrukken hoeveel hij heeft gekost voor de club. En als ze bij een volgende aankoop weten dat Kostic 6 miljoen voor betaald is dat dan de verkopende partij zegt deze speler is beter als Kostic is dus begin maar bij minimaal 6 miljoen.

11 augustus 2014 om 16:01

En wat lul jij dan? Is volstrekt gebruikelijk dat transfersommen bekend worden gemaakt. Dat lees je hier toch ook continu. Vfb weet dat ook. Als ze dat zo belangrijk vinden dan lichten ze dat toch ff mondeling toe! Dat is dus niet gebeurt want dan was er echt niets naar buiten gebracht!!

11 augustus 2014 om 16:29

Er zijn de laatste jaren steeds meer transfersommen geheim gehouden en de grootste is die bijv van Neymar

11 augustus 2014 om 16:35

@ morgan: het staat in het contract, dat geeft Nijland ook gewoon aan, Nijland heeft hier een fout gemaakt, niet Vfb.

Vfb is niets te verwijten, het staat (blijkbaar duidelijk) in het contract, een verplichting om alle afspraken ook nog eens mondeling toe te lichten is op dit niveau niet nodig, Nijland is een professional, en ik mag er vanuit gaan dat zijn juridische staf dat ook is. Als je al verwijten gaat maken moet je toch echt aan het adres zijn van FC Groningen of de door hun ingeschakelde juristen.

11 augustus 2014 om 16:37

@ morgan:.. is volstrekt gebruikelijk... omdat het gebruikelijk is heeft juist Vfb het opgenomen in het contract dat Nijland, uit naam van FC Groningen, heeft ondertekend. Niet netjes, niet heel erg, Vfb maakt er ook verder geen zaak van, er zijn ergere dingen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren