Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem begrijpt Ajax niet: 'Waarom wil je zo iemand in huis halen?'

Laatste update:

Willem van Hanegem heeft verbaasd gereageerd op het nieuws dat Ajax bezig is met de komst van Samuel Eto'o. De aanvaller speelde in zijn loopbaan voor Europese topclubs als Real Madrid, Barcelona, Internazionale en Chelsea, maar zou er nu voor openstaan om met de jonge groep van Frank de Boer de Champions League in te gaan. Voor woensdag moet er duidelijkheid komen.

/

Van Hanegem denkt dat Ajax misschien wel bang is dat het dit seizoen niet weer kampioen zal worden: "Anders kan ik de interesse in Eto'o niet verklaren", schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad. "Waarom wil je zo iemand in huis halen?" Van Hanegem ziet Eto'o ook niet zomaar naar Nederland komen. "Aan de andere kant, misschien wil hij nog een jaartje in Luilekkerland rondlopen, want hij heeft gezien dat iedere spits die een beetje niveau heeft in de Eredivisie een goed leven heeft."

Ondertussen wachten de spelers van Ajax gespannen af. "Het spreekt voor zich dat hij de afgelopen tien jaar al een superster is die bij veel grote clubs heeft gespeeld", zegt verdediger Nicolai Boilesen tegen NUsport. "Het zou een stunt zijn, maar ik wil het eerst zien. Gesprekken is één ding, een contract tekenen is heel wat anders."

Begrijp jij waarom Ajax werk maakt van de komst van Samuel Eto'o?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom Willem?

- Ervaring
- Voorbeeldfunctie voor jonge talenten.
- Scorend vermogen.
- Ajax staat 1-0 voor als ze met een spits als Eto'o het veld opkomen in steden als Groningen, Deventer, Almelo, Utrecht en Dordrecht.

Best wel genoeg motivatie al zeg ik het zelf!

Daarnaast is het een buitenkansje voor een eredivisieclub. Hij kost geen transfergeld dus is, stel hij komt 2 jaar, relatief goedkoop en is een 33 jarige Samuel Eto'o op 75 procent nog steeds de beste spits van de eredivisie!

11 augustus 2014 om 08:38

Het marketing aspect is ook heel interessant ook al is het maar voor een jaartje.

11 augustus 2014 om 09:40

Geen hond in het buitland die een shirtje van ajax koopt ookal staat eto'o erop. Eredivisie clubs dien ze niet aan in het buitenland.
Het zou fantastisch zijn om hem op de nederlandse velden te zien maar ook hey domste wat je kan doen. Het gekd wat je aan hem uitgeeft zie je niet meer terug bij een blessure en die is op zijn oudedag zeer aanwezig

11 augustus 2014 om 09:46

Heb een tijd lang gewerkt voor Ajax webshop en het zal je nog verbazen hoe vaak je een shirt naar het buitenland moet verzenden. Het zijn geen Real Madrid getallen, maar het valt alleszins mee.

11 augustus 2014 om 09:50

Er zijn heel veel buitenlanders die een shirt van Ajax willen. En er ook mee rondlopen. Eto'o gaat hierbij alleen maar helpen.

11 augustus 2014 om 09:59

@meneerbaard87

Buitenlanders hoeven ook helemaal geen shirt van Ajax te kopen, dat doen die vier miljoen fans in Nederland wel. Maar wat denk je van de Eredivisie wedstrijden die getoond worden over de hele wereld? Een naam als Eto'o is nog aantrekkelijker om uit te zenden. Zover ik weet is dat in het voordeel van alle Eredivisie clubs die als het goed is een gezamenlijke verdeelsleutel hebben wat betreft de uitzendrechten van de Eredivisie in het buitenland. En wat te denken van sponsorexposure? Gebruik je liever Moisander als posterboy of Eto'o?

11 augustus 2014 om 10:03

Meneerbaard onderschat de aantrekkingskracht van Ajax weer eens. Ajax is qua fanbase de 15e club van Europa. Lopen dus genoeg mensen alleen al in Europa rond die al een shirtje van Ajax met Eto'o erop willen hebben.

11 augustus 2014 om 10:25

meneerbaard

Dus omdat er een risico bestaat moet je het maar meteen niet meer doen? Wat een saai burgerlijk leven zul jij lijden als je zo redeneert.

11 augustus 2014 om 10:46

Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt. Ajax is juist nog steeds een hele grote naam in het buitenland ook al is de club niet meer zo succesvol als in het verleden. Net zoals Manchester United de grootste club ter wereld is, ook al eindigden ze vorig jaar 7de.

En ik hoor steeds het argument dat Ajax vooral een naam zou kopen. Naar mijn weten was Eto'o vorig jaar nog gewoon de beste spits van Chelsea en topscorer achter Hazard?

11 augustus 2014 om 10:49

@meneerbaard87 in Indonesië is Ajax razend populair! Ook in Australië kom je veel 'Ajacieden' tegen. Gaan er echt een hele hoop uit, met alleen shirt verkoop verdien je het al terug! En dan zijn voetballende kwaliteiten nog, hoe denk je dat Eto'o gaat spelen als zijn directe tegenstander Paco van der Maarel is? Hoeveel zou Eto'o er gister hebben gemaakt tegen de wisselvallige Velthuizen? Zo'n bal als op Milik in de 1e minuut heeft hij met zijn snelheid wél! Maar de haat zit soms diep..

11 augustus 2014 om 10:50

Meneerbaard, niet alles wat je niet begrijpt is stom.... Dat soort shirts worden juist wel verkocht in het buitenland? Waarom denk je dat Ajax zich op de Chinese markt roert? Dat is niet dat het eten zo lekker is;-)

Het is op alle vlakken een goede zet en is hij met 1 of 2 jaar weer weg zit hij milik en zivkovic niet in de weg....

Koop je een spits van een jaar of 28 kost hij meer blokkeert hij doorstroming etc , dit kan niet beter!!

11 augustus 2014 om 12:23

@ meneerbaard87

Ja ja, daardoor is een behoorlijk deel van de opbrengsten uit merchandising afkomstig uit het buitenland. Je overdrijft dus behoorlijk door te stellen dat in het buitenland geen hond belangstelling heeft voor Ajax merchandising.

Natuurlijk zijn dat niet de getallen en eenheden die Real Madrid heeft om maar een voorbeeld te noemen, maar toch verdiend Ajax daaraan. In Nederland zullen er denk ik ook veel Ajacieden zijn die eerst niet voornemens waren (waaronder yours truly) om een nieuw shirtje te halen, maar dat wel zullen doen als hij echt naar Mokum komt.

Dat niemand in het buitenland (behalve Nederlanders die in buitenland wonen en werken) op merchandising van jullie zit te wachten kunnen wij niks aan doen. Dat betekend niet automatisch dat dit ook voor andere Nederlandse clubs geldt, zelfs VVV Venlo heeft een goede groep Japanse supporters die geld neertellen voor merchandising van hun club.

11 augustus 2014 om 12:23

Dubbele post, aub verwijderen graag.

11 augustus 2014 om 12:34

daar in kan je je sterk in vergissen meneerbaard87, ajax heeft nog altijd een zeer goede aanzien in het buitenland, dus shirts zullen zeker verkocht worden.

11 augustus 2014 om 12:35

you've never been so wrong.
Wat Maldini zegt, het zijn geen madrid getallen... maar er kopen zeker mensen Ajax shirts in het buitenland.
Veel mensen kennen Ajax namelijk nog van de jaren 90.

Op fansites zie je vaak genoeg een collumn voorbij komen van buitenlandse fans...en die kopen wel degelijk een shirtje.

11 augustus 2014 om 13:22

Buiten de land grenzen zal Ajax echt niet meer enkele duizenden shirtjes verkopen, de hype uit de jaren 90 zal allang voorbij. Kinderen lopen immers meest in voetbalshirts.

11 augustus 2014 om 08:39

Haha ja zeker. Wat te denken van zijn shirt verkoop? Denk dat gemiddelde Ajacied dat shirtreclame wel wilt hebben.

11 augustus 2014 om 08:45

Vind die voorbeeldfunctie wat overrated bij een persoon als Eto'o. Staat bekend als een speler die het geld naar de kop was gestegen, trainers boycotte, niet aan afspraken houden in het veld en trainingen overnemen. Dat js nou niet echt iets om een voorbeeld aan te nemen

11 augustus 2014 om 12:20

Je vergeet dan wel eventjes dat hij miljoenen uitgeeft om mensen in Kameroen te helpen

11 augustus 2014 om 12:33

@ benjj

Ga je eens beter verdiepen in de beste man, hij geeft onwijs veel geld uit aan goede doelen. Hij nam het op voor de hele nationale selectie die gewoon in hun recht stonden, hij nam zelfs de hotel rekening van al zijn ploeggenoten bij de nationale selectie op zich.

11 augustus 2014 om 08:55

Haha voorbeeldfunctie heeft nog nog gehad,
als er iemand lastig was is hij het wel !!

11 augustus 2014 om 13:55

Cruyff was ook altijd lastig, wat is je punt?

11 augustus 2014 om 08:57

Ik denk dat zijn gedrag niet bij een ploeg zoals ajax past.
Slaat trainingen over. Gaat graag naar de stad.
Dat zijn nou dingen waar je als jeugdspeler niet op zit te wachten. Jij mag het niet, maar meneer Eto'o wel. Daarnaast weet Eto'o het altijd beter, denk ook niet dat Frank de Boer daar op zit te wachten.

Nee, ik denk niet dat hij iets is voor ajax ondanks zijn status in de voetbalwereld.

11 augustus 2014 om 09:32

André Ooijer en Christian Poulsen sloegen ook wel eens een training over. Op die leeftijd moet je die spelers dat ook laten doen; ze zijn geen begin twintig meer.

11 augustus 2014 om 09:06

Tja ik denk er net zo over als 'de Kromme'

11 augustus 2014 om 10:07

En waarom dan als ik vragen mag? Want 'de kromme' geeft er geen goed uitleg voor. Hij zegt alleen: 'misschien zijn ze bang geen kampioen te worden' en dat eto'o het waarschijnlijk goed gaat doen in Nederland. Tsja als eto'o veel gaat scoren en je kampioen maakt, waarom zou je het dan niet doen?

11 augustus 2014 om 12:37

@ hansje1969

Dat verbaasd mij aller sinds, net zoals van Hanegem zie ik jou zelden positief reageren over Ajax. Natuurlijk hoef je het niet met alles eens te zijn of iets goed te vinden alleen omdat het Ajax betreft. Alleen ik vind het in jou geval wel heel opvallend hoe vaak jij wel niet negatief bent. Is het zo kommer en kwel bij onze club ?

11 augustus 2014 om 14:14

Die zin snap ik totaal niet, dat is toch altijd de bedoeling dat je spelers haalt idie je kampioen maken? Maar goed het is wel een risico dat je binnenhaalt. Ja hij heeft laten zien dat hij het kan, maar hij is inmiddels 33 en heeft na al die jaren met spelers als Messi gewerkt en moet nu spelen met resp. Fischer. Daarnaast moet hij voor bedragen spelen die aanmerkelijk minder zijn dan hij de laatste jaren verdient heeft. Misschien zet hij zich ook wel helemaal af van de groep en creëer je geen team, omdat hij zichzelf boven de groep kan zetten. Ik zelf heb het gevoel dat hij zo ook gaat reageren als hih zou komen. Daarentegen zal de shirtverkoop flink stijgen. Heel Kameroen loopt met een Ajax shirt rond, tribunes zitten altijd vol, want Eto'o kun je voor nog geen 20 euro zien spelen. Hij zal misschien ook juist heel gretig kunnen zijn en als verlengstuk van De Boer rondlopen en spelers uitleggen hoe het (wel) moet. Je weet het niet bij hem. Het is sowieso afwacgten, als hij komt, hoe hij hiermee omgaat. Voor de eredivisie en de populariteit hoop ik dat hij komt naar Ajax, als hij Ajax kampioen maakt, hoop ik nier dat hij komt haha!

11 augustus 2014 om 15:01

@inkeajacied
Net als Van Hanegem begrijp ik ook niet waarom je dit zou moeten doen. Overmars en FdB hebben mij hier nog niet van kunnen overtuigen waarom dit noodzaak is. Vervolgens doet hij een suggstie. Maar net als hij begrijp ik het ok niet, dus misschien had ik beter kunnen zeggen dat ik het net als Willem ook niet begrijp

11 augustus 2014 om 15:12

@afca_leeds
We halen nu een derde spits terwijl we er een (sigthorsson) nog niet verkocht hebben. We hebben nu veel harder een middenvelder nodig. Kijk hoe dramatisch Ajax gisteren weer op het middenveld was tegen Vitesse. Ik denk verder ook dat dit weinig vertrouwen uitstraalt naar Milik en Zivkovic. Dus - net als Willem van Hanegem - begrijp ik deze move niet geheel, omdat er gewoon eerst andere prioriteiten zijn waar er vervangers moeten komen. Eerst een creatieve middenvelder dus.

11 augustus 2014 om 19:35

@ Hansje,

Of Eto'o nu de beste oplossing is laat ik even in het midden maar Ajax zal zeker nog een spits moeten halen en dan het liefst een ervaren spits. Milik zal zich nog moeten aanpassen en Zivkovic is 17 jaar en niet voor het eerste gehaald. Siggy gaat op zeker weg dus heb je 1 spits en dat is te weinig.

11 augustus 2014 om 09:13

Is denk ik niet zo goedkoop voor een speler die toch niet alles gaat spelen, hij wil een salaris van wel een paar miljoenen per jaar hebben

11 augustus 2014 om 09:15

- Ajax staat 1-0 voor als ze met een spits als Eto'o het veld opkomen in steden als Groningen, Deventer, Almelo, Utrecht en Dordrecht.

Het is dat Zwolle er niet bij staat, anders had Ajax hem allang 3 miljoen per jaar gegeven!

11 augustus 2014 om 09:55

@ Kx22

Ajax staat in de 75ste minuut gelijk tegen Feyenoord met Zivkovich in de spits die het lastig heeft met van Beek en Mathijsen. Frank de Boer denkt na, wat zal ik doen. Misschien is Eto'o wel een oplossing!

De man die vorig jaar Kompany helemaal zoek speelde komt in het veld tegen de 19? jarige van Beek. Loopt hem 36x voorbij in slechts 25 minuten en scoort een hattrick.

11 augustus 2014 om 10:29

Wedstrijden van 100 minuten? Als die nieuwe regels ook

11 augustus 2014 om 10:35

Want Ajax begint met Zivkovic in de basis en Eto'o op de bank?

11 augustus 2014 om 14:42

Lol dus omdat Eto'o wat oud wordt mag hij er 10 min langer over doen?

11 augustus 2014 om 09:55

Haha, Ajax 1-0 voor in Utrecht als ze het veld opkomen met Eto'o. Ajax schijt daar al jaren in hun broek en spelen er doorgaans ook weinig klaar. Misschien 1-2 achter in plaats van 0-2.

11 augustus 2014 om 11:42

Dat valt ook wel weer reuze mee hoor.. Afgelopen 3 edities zijn zo ff uit me hoofd 2 x in gelijk spel geëindigd en 1 x in winst voor Ajax, en dan heb ik et alleen over Utrecht Ajax..

11 augustus 2014 om 12:43

@ Onheilspellend

Tuurlijk joh, met knikkende knietjes stappen ze daar het veld op...not. Dat Ajax vaak niet opgewassen is tegen het fysieke spel van FC Utrecht is een ander verhaal. Ach, uiteindelijk heeft het nooit grote gevolgen als we daar verliezen (hoewel het zwaar irritant is).

Eerlijk gezegd snap eigenlijk niet waarom FC Utrecht supporters niet eens een keer van hun spelers eisen om die inzet te geven voor de overige wedstrijden in een seizoen. Het zou ze een hoop punten opleveren, maar kennelijk zijn ze daar al snel tevreden.

11 augustus 2014 om 12:57

@burwatti:

Dat klopt, maar als je heel ietsje langer terugkijkt zie je ook 2-0, 3-0 en 6-4 staan.

De afgelopen vijf jaar heeft Ajax gewoon geregeld (zwaar) klop gekregen in De Galgenwaard; vraag Frank de Boer maar eens of hij ook het gevoel heeft al met 0-1 voor te staan als hij over een half jaar De Galgenwaard binnen loopt.

11 augustus 2014 om 13:58

Tja, en dan toch op werkelijk niet een vlak een concurrent zijn van Ajax.
In dat licht beschenen, hoe belangrijk zijn die paar overwinningen dan nog?
Zullen we het weer over iets belangrijkers hebben?

11 augustus 2014 om 14:53

Natuurlijk totaal geen concurrenten van elkaar en de meeste seizoenen is het verschil in kwaliteit van de selecties ook enorm, evenals de begrotingen. Juist dat maakt zo nu en dan een oorwassing voor Ajax in Utrecht ook zo vermakelijk en voor Ajax uiteindelijk nog wel te verteren. Frank de Boer was al die keren ook vrij realistisch en sportief na afloop. Nederig bijna.

11 augustus 2014 om 10:43

En met hem erbij kan je wel overwinteren in de champions league

11 augustus 2014 om 12:43

Voor mij zelfs 100%

11 augustus 2014 om 08:45

Lees aub het verhaal op Ad. Vz probeert nu wel erg makkelijk te scoren.

11 augustus 2014 om 10:39

Tja inderdaad, maar dat probeert VZ al jaren met artikelen van Van Hanagem.

Wijdt Willem bijvoorbeeld zijn hele column om Ajax de lof toe te steken met 1 regel wat eventueel beter kan, dan haalt VZ alleen die regel eruit en maakt daar een sensatieverhaal van om de Ajacieden op te jutten.

Ben ondertussen niks anders meer gewend van Voetbalzone en ik vind het ook diep triest. Nu wordt Van Hanegem, een van de grootste voetballers van Nederland aller tijden wekelijks weggezet als een klagend debieltje terwijlje wel anders weet als je zijn hele columns leest.



Bedankt Voetbalzone voor het verneuken van je voetbalhelden!!!!


11 augustus 2014 om 09:02

Joostfan,

Dit zal denk ik een vraag zijn en die hij dan beantwoord. Ikzelf zie enorm veel voordelen voor Ajax en zal absoluut een shirtje bestellen met zijn naam erop.

11 augustus 2014 om 09:54

@ Joostfan

Dat uiteraard iemand met een Feyenoord gekleurde bril zo een stuk schrijft is echt onbegrijpelijk. We hebben de afgelopen 2 weken gezien dat het verschil tussen Feyenoord en Besiktas heel duidelijk is. Namelijk een ervaren spits die er gewoon 3 in schiet.

Wat gaat Eto'o brengen bij Ajax, dat is heel duidelijk. DIe komt tegen spelers als Van Beek en Rekik te spelen. Die gaat ziczhelf helemaal suf lachen hier en er 25 in schieten omdat op fysiek niemand hem af kan troeven. Laat staan dat hij vorig jaar nog bij Chelsea gewoon goed speelde op PL niveau.

11 augustus 2014 om 12:47

@ D-Bergkamp

Ach, je weet toch dat van Hanegem altijd met twee maten meet. Zelf schreeuwde hij inderdaad moord en brand omdat zijn Feyenoord geen internationaal ervaren spits (spelers heeft), alleen zodra Ajax met hetzelfde probleem zit en het oplost (geld ook voor andere zaken) snapt hij er opeens niets van. Als Eto serieus open zou staan voor Feyenoord durf ik te wedden dat hij dan Feyenoord oproept om alles in het werk te stellen om hem binnen te halen.

Jammer dit, Willem. Het is toch niet heel raar om een gerenommeerde topspits in huis te willen halen, ongeacht naar welke club? En daarbij komt dat hij transfervrij is, dus al zou hij voor twee jaar tekenen en 2 miljoen per jaar opstrijken, zou hij nog goedkoper zijn dan een Bas Dost... Hypocriet.

11 augustus 2014 om 08:59

Wat een rare vergelijking ! Dost heeft restwaarde, Eto'o niet ..

11 augustus 2014 om 09:31

Wat is de restwaarde van dost dan? Wat een onzin. Eto'o kan Ajax indirect geld opleveren door zijn ding te doen in de CL. Zodra Ajax niemand haalt worden ze afgekraakt. Komt Ajax weer met hun jeugdteams de CL in. Nu willen ze een vedette halen en dan is het ook niet goed. Toen Ajax Theo kocht had hij toch ook geen restwaarde? Wie zeikte toen? Niemand, omdat hij de beste was in de ED. Zo lachwekkend oordeelt men dus hiero. Presteren in de ED is blijkbaar meer waard dan presteren in de PL. En dan vragen ED fans zich af waarom hun club niets Europees presteert. Rarara door wat zal het komen.....?

11 augustus 2014 om 09:54

Dost is straks nog wel te verkopen, Eto niet.
Toen Stam terug naar Nederland kwam heeft PSV voor de eer bedankt omdat ie met transfersom en salaris ongeveer 6 miljoen zou kosten terwijl je wist dat ie na twee jaar zou stoppen. En dat is met Eto precies hetzelfde. Ajax haalt nu ook elk jaar de CL en je hebt met deze speler niet de garantie dat je nu wel een ronde verder komt.

11 augustus 2014 om 10:18

is ook niet nodig Eto wordt betaalt met geld van de CL. die 5 miljoen die ze extra krijgen omdat Fnoord uitgeschakeld is. Zeg dat ze hem voor 1 jaar vastleggen en 2 miljoen betalen. houden ze nog geld over. Bovndien heeft Ajax centen zat. Kunnen ze ook een keer iets leuks voor de fans doen .

11 augustus 2014 om 10:56

Kohaku, wil je dat zelf geloven? Stam wilde naar Ajax en niet terug naar PSV dat was de reden

11 augustus 2014 om 12:41

Lol?!
Stam is van kleins af aan al Ajax fan, tevens gaf hij aan nog een keertje voor Ajax te willen spelen.
Dat je dat niet weet is al schokkerend.

11 augustus 2014 om 13:15

@ Kohaku

Eto zul je inderdaad waarschijnlijk niet meer met winst verkopen, maar dat kan op verschillende manieren gecompenseerd worden:

- Extra shirts en andere merchandising die verkocht zullen worden, want ga er maar vanuit wanneer hij komt de commerciële afdeling van Ajax met hem aan de slag gaat.

- Door een grote inbreng te hebben in een eventueel nieuw kampioenschap.

- Als hij een goed aandeel heeft als Ajax de tweede ronde van de Champions League weet te bereiken of mede door hem verder komt in de Europa League.

- Als zijn aanwezigheid en adviezen jongere spelers helpt zich beter te kunnen ontwikkelen maakt dat ook een hoop goed. Veel jonkies spraken uit veel te hebben aan de ervaring en adviezen van Poulsen, zoiets kan zich ook rondom Eto ontstaan.

Je hebt in het leven nooit garanties, dus die cliché uitspraak kun je wat dat betreft wel in de prullenbak gooien. Overigens noemt niemand het een feit dat Ajax met Eto verder in de Champions League komt, alleen leert de ervaring wel dat dit de kans wel degelijk vergroot.

Dat het hebben van zo´n speler erg belangrijk kan zijn voor de ontwikkeling van jonge spelers, natuurlijk zullen er gevallen zijn waarin het niet werkte; maar er zijn ook genoeg gevallen waarin dat juist wel werkte.wat dat betreft moet je niet doen alsof er gezegd word dat je met hem zeker een ronde verder komt.

Feit is gewoon dat Ajax dringend behoefte heeft aan spelers die internationaal echt ervaren zijn, dan bedoel ik geen spelers zoals Dost, de Jong, Defour, Boularouz die allemaal gefaald hebben of amper aan speeltijd toe kwamen in het buitenland.

Om nog even terug te komen op Dost, grappig dat je er dan anderzijds wel weer vanuit gaat dat je op Dost winst zult maken. Natuurlijk is dat mogelijk, voorwaarde is alleen wel dat hij bij Feyenooord en dan met name Europees goed presteert, anders blijft er weinig van zijn waarde over.

Nu zul jij waarschijnlijk met "pelle" als tegen argument komen, alleen is dat net even anders. Pelle heeft het geluk gehad dat Koeman hem heeft meegenomen naar Southhampton, er waren een hoop geruchten (west Ham United waar hij overigens niets van wist en Leicester City), alleen is dat iets anders dan concrete belangstelling die eigenlijk alleen uit de zandbak kwam.

Nu ik er nog even over nadenk en hoewel het een kleine kans is, zou je Eto nog met winst kunnen verkopen. In het Midden Oosten zijn sjeiks nog bereid om te betalen voor oude vedettes, dus wie weet.

11 augustus 2014 om 09:00

Hoezo hypocriet? Heeft van hanegem een pleidooi voor dost geschreven ofzo dan? Bovendien zitten er nog wel voordelen aan dost ten opzichte van eto'o.

11 augustus 2014 om 09:34

Noem ze op dan? Bedoel je het voordeel dat dost niets heeft gepresteerd in een top competitie en Samuel wel? Of bedoel je het voordeel dat dost buiten de 16 om te huilen is en samuel goed mee kan voetballen?

11 augustus 2014 om 10:34

Van Hanegem heeft überhaubt nog nooit een pleidooi voor iets geschreven. Dan kan je achteraf lekker vrijuit kritiek leveren als er iets mis gaat.

11 augustus 2014 om 11:53

Lee112

Ten eerste als je Dost aantrekt dan betaal je misschien een transfersom maar je zou er ook winst op kunnen maken. Zijn salaris is veel lager. Hij is jonger. Eto'o lijkt me niet de prettigste om mee te werken. Maar goed, ik zeg helemaal niet dat ik Dost beter vind he. Ik zeg alleen Dost ook voordelen tov Eto'o heeft.



11 augustus 2014 om 11:54

En asroma

Een pleidooi hoeft niet per se voor iets te zijn he.. Maar ik geloof dat jij niet helemaal snapt wat ik met mijn reactie bedoel.

11 augustus 2014 om 13:00

Winst maken op dost? Daar ga jij maar ff vanuit. Salaris is veel lager? Sinds wanneer weet jij wat de afgesproken salaris eisen zijn? Je gaat er nogmaals gewoon van uit dat samuel duurder is, maar je hebt geen enkel bewijs.

11 augustus 2014 om 19:17

Je hebt kans op winst is wat ik zeg. Bij eto'o niet. Buiten dat staat overal dat eto'o meer eist dan Dost.

11 augustus 2014 om 09:19

Je hebt een punt en misschien kan Ajax hem wel halen met sponsor geld huwaei. Eto'o is in China een grote speler en met huwaei erbij haal je gewoon bakken vol geld uit China binnen. Het zal van 2 kanten wel zeer interessant zijn. Dat Feyenoord misschien 6 miljoen neer teld voor Dost, mag je niet hypocriet vinden, dat is gewoon marktwerking. Wel vind ik dat van Hanegem eens naar centjes mag gaan kijken, want dat is niet zijn sterkste kant, btw, vind ik dat die de laatste 10 jaar al onzin uitkraamt. Maar dat is mijn mening!!!

11 augustus 2014 om 09:50

@ Reservebankje

Van Hanegem is toch niet serieus te nemen, alsjeblieft.
Feyenoord probeert een Guidetti te halen die 5 miljoen moet kosten (excl salaris) en op 1 seizoen na nog nooit ergens wat gepresteerd heeft. Ajax kan voor (bijvoorbeeld) 2 miljoen teken geld en 1 mil salaris Eto'o binnen halen. Wie is er dan dom bezig?

11 augustus 2014 om 09:55

Zowel Ajax als Feyenoord.

11 augustus 2014 om 10:04

Heb het niet over Gudetti, dat word de grap van het jaar. Maar dost kan ik wel begrijpen en dat is gewoon een mooi bedrag, mits je hem langdurig contract kan aanbieden, zoals Twente deed met Castagnios. 1 Seizoen goed spelen en je verkoopt dat soort spitsen vrij snel voor het dubbele.

Zoals ik ook aangeef heeft Ajax er gewoon belang bij en wat die beste man ook kost, op den duur heeft Ajax er zelfs voor deel bij. Je moet van dingen een deugd maken. Nu geld investeren en daar jaren lang gemak van hebben. Als je eenmaal naam markt in bijvoorbeeld China, dan kun je er lang plezier van hebben en met die Chinese sponsors is dit een grote buiten kans. Daarom zal het me ook niks verbazen, dat Ajax nu volop gebruik gaat maken van die Sponsors.

Lees wel even mijn tekst, ik vind van Hanegem zijn naam al eer aan doen, sinds hij assistent was van Dik en misschien wel daarvoor (krom lullen).
Neem alleen al die grote grap, waarom hij de Kuip niet zou gaan verbouwen, zoals hij een half jaar / jaar geleden verkondigde bij Pauw en Witteman. Die beste man, kan nog niet eens een lolly verkopen voor 50 cent.

11 augustus 2014 om 10:41

Je vergeet dat Eto'o 2 miljoen netto wilde en dat Dost zijn salaris van 2,2 miljoen bruto flink wil verlagen. Daarnaast heeft Dost nog restwaarde en Eto'o niet.

Eto'o heeft zich daarentegen al bewezen.

Dat ajax bang is om niet weer kampioen te worden.. Goed argument willem. Natuurlijk wil Ajax de selectie zo goed mogelijk hebben, eto'o is gewoon een topspits en en hele grote speler met veel ervaring. Voegt zeker wat toe. Volgens mij is van Hanegem bang dat hij naar Ajax komt en Ajax weer kampioen gaat worden.

Ervaring, nog altijd een heel goeie spits. Willem had m zelf gewoon bij Feyenoord willen zien

Jammer Willem.. De laatste tijd sprak hè vaak zinnige taal
Als je niet kan begrijpen dat ajax een speler van deze categorie wil halen kan dit alleen met afgunst te maken hebben
Deze man zorgt voor zoveel positieve publiciteit over de hele wereld dat wil je nie weten
En hij schiet er in de eredivisie zomaar 25 in hoor, en laat daarbij andere beter spelen

Willem er zijn heel veel dingen die jij niet begrijpt. Jou liefde voor Feyenoord staat in de weg om normaal te kunnen nadenken over beslissingen. Je vergeet veel en oogt als een warrige en bange man. Ajax wil haar trouwe publiek een keer verwennen met een ( fantastische speler )

11 augustus 2014 om 08:47

Dat publiek verwennen doe je met een elftal en niet met slechts een speler die ook aanvoer zal moeten krijgen.

Heel Nederland begrijpt dit heel erg goed zelfs !

Natuurlijk is Van Hanegem weer lekker negatief over Ajax. Maar ohh als hij misschien naar Feyenoord was gegaan dan had Van Hanegem gezegt dat dit het bewijs is van de wederopstanding van Feyenoord oid.

Kan deze man al tijden niet meer serieus nemen.

11 augustus 2014 om 10:41

Maar oh als je is een keer zijn hele columns gaat lezen.

11 augustus 2014 om 11:37

Het is inderdaad wel steeds erg makkelijk scoren van VZ met Willem zijn columns. Het stuk van vandaag gaat ook over de bewondering die Willem heeft voor het feit dat Ajax zichzelf als kampioenskandidaat nummer 1 neer durft te zetten, maar dat vermeldt dit artikel weer niet natuurlijk.

11 augustus 2014 om 12:11

Ik als Ajacied zit natuurlijk niet te wachten om elke maandag Willem zn column te lezen Vedetterut. Ik lees alleen wat hier op VZ word geplaatst over Van Hanegem, en dit komt nogal vaak negatief over. Mocht Willempie in zn column inderdaad positief praten over Ajax dan vind ik dat VZ zich hier van zn slechtste kant laat zien door een positieve column om te zetten in een provocerend nieuws artikel hier. Maar als wij provocerende reactie plaatsten word hij verwijderd.

Goh het was toch wachten op een negatieve klank van Van Hanegem, lekker wel vertrouwd zo op de maandag ochtend.

Waarom zou je zo iemand in huis willen halen? omdat we 2 spitsen hebben zonder enige ervaring, met zelfs een jongen van 17 zit erbij. Omdat Eto'o tot de beste spitsen van de afgelopen 10 jaar hoort en perfect weet wat er gevraagd wordt op welk niveau. Een betere leermeester zal je niet kunnen vinden. Eto'o heeft in alle systemen gespeeld, in alle competities en op alle niveaus. Omdat hij een speler is met meer ervaring dan dan heel ajax bij elkaar en omdat Eto'o gewoon voor Nederlandse begrippen een topspits is.

En tuurlijk wil ajax weer kampioen worden en iedereen weet ook wel dat het dit jaar weer lastiger gaat worden dan afgelopen jaren. Maar ajax heeft op alle fronten een wereldspeler in de technische staf, Eto'o zal een leider en voorbeeld zijn in de groep voor de jonge spelers. En ze willen hem alleen maar omdat ze bang zijn geen kampioen te worden, waarom doet een top 3 club anders een aankoop... omdat ze denken beter te worden van hem toch..?

Als Ajax niets met het geld doet is het niet goed, als ze een speler halen waar heel ajax beter van zal worden, dan is het ook niet goed.

Tis goed om opa Eto'o in huis te hebben...leren de jonge tegenstanders weer van

11 augustus 2014 om 08:44

Opa eto'o.. Die opmerking Is nog krommer dan die van Willem

11 augustus 2014 om 12:36

De beste man is 33 jaar.
Hij is oud voor voetbal, maar zou in het bedrijfsleven nog een broekie kunnen zijn.
Maar om dan gelijk de beste man voor opa uit te maken is wat overdreven.

Je zag afgelopen woensdag die Demba, of hoe die ook heet 3 goals maken, wat het verschil was tussen Feyenoord en Besiktas.
Als Ajax het team kan bij elkaar houden, dan kan het misschien stunten in de CL door de 2e ronde te halen met hem erbij.
Goed voor de merchandising en om Ajax nog meer op de kaart te zetten.
Maar goed, het kan ook misgaan, er zijn wel meer sterren langsgekomen bij Ajax.
Santos bijv, flink kaliber minder natuurlijk maar die heeft het niet gemaakt.
M Laudrup daaraan tegen wel, zoals welbekend.
Ajax heeft wat geld om een gokje te wagen, maar of het goed is voor de doorstroom van talenten, is een tweede.

De laatste jaren zegt Willem vaak onzin. In deze begrijp ik hem. Ja het is een grote naam en spelers van Cambuur, Go Ahead en anderen zullen onder de indruk zijn maar...... Ik ken hem niet goed, maar het lijkt me toch niet iemand die jonkies op sleeptouw neemt zoals Rijkaard. Ik ben van mening dat je daarvoor t beste iemand kan hebben die iets met de club heeft. Ik kan het mis hebben maar ik heb niet het gevoel dat hij het doet om de jonge spelers beter te maken. Dat hij een meerwaarde zal zijn lijkt me duidelijk maar dan haal je hem op basis van die reden en niet met t idee dat hij anderen beter gaat maken

willem snapt zoveel niet heb ik het idee. Het is niet de "kromme"meer maar de "domme" volgens mij. Altijd maar dat negatieve gelul van hem....jammer hoor voor zo'n levende legende.

Hoe krijgt hij het toch elke keer weer voor elkaar om dot soort uitspraken te doen?

Ik zou weleens met hem in gesprek willen gaan over dit soort onzin gezwets van hem, dit kán bijna niet anders dan dat hij jaloers is op het mogelijke feit dat er wellicht echt een contract getekend gaat worden. En dan de vraag waarom?!!

Het enige wat er negatief aan zou kunnen zijn is dat hij mogelijkerwijs niet meer brengt wat iedereen ervan verwacht (maar die kans schat ik niet hoog in) of anders dat hij teveel wil gaan verdienen, maar dat is dan een keuze van Ajax Willem... Ajax heeft inmiddels centjes genoeg (door het feyenoord van Willem gegenereerd) om zo'n risico aan te gaan....

11 augustus 2014 om 10:46

Je vraagt je af hoe dit komt. Dit komt door hrt irritante stennisschoppen van Voetbalzone dat elke keer probeert te scoren door ajaxsupporters zoals jij op te jutten. Het afgelopen halfjaar heeft Van Hanegem 5x zijn hele column gewijd on Ajax de volle lof toe tr steken. Daarbij zette hij steeds 1(!!!!!!!!!) regel met een mogelijk verbeterpuntje.

Vervolgens haalt Voetbalzone keer op keer dat punt eruit en gaat daaromheen een artikel maken alsof het lijkt dat Van Hanegem in zijn column alleen maar negatief over Ajax spreekt. Voetbalzone is jullie alleen maar aan het opjutten en vind dit zelf helemaal geweldig, terwijl zij gewoon een van Nederlands grootste voetbalhelden kapot maken.


WEES ER TROTS OP REDACTIE VAN VOETBALZONE!!!!!

11 augustus 2014 om 13:44

Te makkelijke verklaring vedetterut,

Ookal vermeld hij die mening in het eerste testament.. dan nog reageer ik op zijn uitlating zoals hij die gedaan heeft, daar heeft een heel verhaal met hosanna berichten pro Ajax niks mee te maken.

Feit blijft dat het gewoonweg niet te begrijpen is dat hij deze mening heeft.. Alsof feyenoord Etó o zou afwijzen..

Misschien vindt Willem van Hanegem het schandalig van Ajax dat hij schromelijk weer over het hoofd wordt gezien als speler?

Eto'o zal nog wel tegen een bal kunnen trappen. En als het mentaal goed zit, dan kan Ajax daar toch nog van genieten. Da's al vast het belangrijkste voordeel.

Eto's verhoogt de aantrekkingskracht wel van Ajax. En dat is goed voor de merchandising en verkoop van andere prullaria.

Maar ook kan hij werken als magneet voor het aantrekken van jeugd- en andere spelers.

Als Eto'o als voetballer Ajax nog kan dienen en wanneer hij betaalbaar is, dan doet Ajax een goede zaak, denk ik.

Kom Willem echt niks beters bedenken? Bang om kampioen te worden..daarom maar Eto'o halen...juist! En voor deze uitspraak schreef Willem dat Ajax de enige club is die durft te roepen dat ze kampioen worden. Raar stukje weer..dit beloofd wat voor het komende seizoen.

11 augustus 2014 om 09:02

En hij zei zelf al: Ik denk ook dat ze kampioen gaat worden.
VZ plakt dan ook alleen de dingen in het artikel om het doen voorkomen dat v Hanegem ajax met de grond gelijk wilt maken, terwijl dat niet zo is.

Hij is overigens net zo negatief over Feyenoord, Twente en Psv.

Het zinnetje: "maar het verschil tussen Ajax en die andere clubs is, dat ze bij Ajax altijd het lef hebben om te roepen dat ze kampioen gaan worden." is dan ook positief bedoelt.

Ronaldinho zoekt ook nog een club. Kan Ajax hem niet meteen halen. lekker achter eto laten spelen. Dan heb je 3 centrum spitsen en dan wil je er een 4e bij. Dat slaat nergens op. Lekker is dat voor Milik en Zivkovic die dit seizoen gekomen zijn.

11 augustus 2014 om 08:50

Het is te hopen dat ze Sigthorson nog kwijt kunnen raken, anders hadden ze Zivkovic beter nog een jaar in Groningen kunnen laten.

11 augustus 2014 om 09:05

Zou toch geweldig zijn als ronaldinho komt... ajax heeft vorige week 7 miljoen verdiend aan het feit dat ze weer de enige nlse club zijn in de champions league. Mooi bedrag om voor een seizoen te investeren in ronaldinho en etoo. Ajax wil de chinese markt veroveren en dat kan met dit soort jongens. Trek ze aan, speel in de winter wat wedstrijden in china en je hebt de investering er al weer uit.

11 augustus 2014 om 09:22

Sigtherson zal nog weggaan bij elk aannemelijk bod en Eto'o zal geen vaste basisspeler worden, maar meer leider voor de jonge spelers moeten gaan fungeren. De Boer heeft het allemaal prima verwoord gisteren hoe hij het voor ogen heeft. Als Eto'o naar Ajax wil komen om alles te gaan spelen, dan houdt het al op, dan hoeft het van De Boer niet.

Dus voordat je dit soort dingen roept moet je wel alle stukken lezen. Wat denk je dat jonge jongens als Milik en Zivkovic zullen leren van Eto'o. En waar zijn al die mensen gebleven die riepen dat Ajax geldt uit moest geven aan een betere en meer ervaren spits, want met deze spitsen die ze nu hebben zullen ze nooit overwinteren in de CL.

11 augustus 2014 om 09:58

Wordt een dure jongen dan als ie maar de helft van de wedstrijden gaat spelen. En hij gaat de andere spitsten ook trainen of moeten die gewoon goed hun ogen de kost gaan geven op de training?

11 augustus 2014 om 10:12

Dure jongen? voor 2 miljoen per jaar?
Volgens mij is bijvoorbeeld Luuk de Jong duurder, ook al speelt hij het hele seizoen. En waarom zou hij spitsen training moeten gaan geven. Denk je dat die jongens niet met elkaar praten of van elkaar leren tijdens trainingen en wedstrijden. Heb je tijdens het WK niet opgelet, hoeveel Depay en Blind en al die jonge gasten zeiden hoeveel ze wel niet leerde van jongens als Van Persie en Robben. Als je als Zivkovic een jaar lang met Eto'o traint en speelt, hoeveel beter zal hij daar van worden. Getraind door Bergkamp en samenspelend met Eto'o. Die 2 miljoen die je verliest op Eto'o, die pak je straks misschien wel extra op andere spelers, omdat ze van hem geleerd hebben. Investeren in de toekomst. Kishan, El Ghazi, Fischer, Zivkovic, Milik, Klaassen.. die hebben nu elkaar om zich aan op te trekken, zet daar Eto'o naast en vertel mij dat ze daar niet beter van worden.

Dat iedereen zo positief is over deze mogelijk aankomende transfer en iedereen die wat kritiek levert meteen de volle laag krijgt....

niemand heeft twijfels bij het feit dat eto'o met zijn privileges de groep gaat verstoren (juist dat dat ajax kampioen heeft gemaakt) al die wijsneus praatjes van de nieuwe visie, salaris plafon, jeugd de voorrang geven etc... er komt altijd een moment waarop z'n club breekt gek gemaakt door ambitie, nog meer en betere commerciële vooruitgang (merchandise argument), en natuurlijk media aandacht zodat de wereld weet waar mannetjes zoals overmans etc tot toe in staat zijn (open sollicitatie)

Blind gaat nog wel weg en dat is een veel belangrijkere speler dan eto'o ooit gaat worden als hij komt. een speler die niet tot nauwelijks wil trainen, die geen woord gaat wisselen met dat hele team (jonge spelers gaan leren van hem? wanneer op welke training?) en in de wedstrijd is het alle balle inleveren.

Je hoeft op dit bericht niet te reageren want het is toch allemaal pure speculatie, maar ik denk dat het binnenhalen van eto'o negatiever gaat uitpakken dan vele denken.

Niettemin hoop ik dat het wel gebeurd want ik kijk de eredivisie puur voor het vermaak dus laat maar komen!

11 augustus 2014 om 09:29

Inderdaad pure speculatie. Blind blijft wel en zeker als Eto'o komt heeft hij geen reden meer om te gaan. Dat wil je toch gewoon meemaken als echte ajacied, zoals hij is.

Willem is toch wel de grootste zuurpruim die er is. Je krijgt er gewoon medelijden mee, dat zo'n grote oud voetballer zich druk kan maken om bepaalde dingen en zo'n rancune kan hebben jegens Ajax.

Ajax wilt Eto'o omdat ze bang zijn dat een andere club kampioen wordt?! Nee joh, ze halen hem omdat hij zo leuk kan dansen. Ajax is niet bang! Ze stellen gewoon afgekeurde Jupiler league spelers op!
Pffff Willem begrijpt toch ook wel dat je spelers aantrekt omdat je hoopt dat deze een versterking voor je team zijn...

Och Willem snapt het weer niet. Nee omdat Feyenoord geen fatsoenlijke spits kan halen. En ja willem als je daardoor denkt weer kampioen te kunnen worden en misschien langer mee kunt doen in championsleague, de jonge jongens misschien wat van deze man kunnen leren door zijn schat aan ervaring en dat het commercieel gezien vanwege shirtverkoop/publiciteit etc ook interessant kan zijn, dan is het misschien wel juist slim om deze man te halen. Maar zover denk je meestal niet.

Ah daar hebben we de volgende zeurpiet die weer wat moet melden over Ajax , heb het over je eigen club met die regen aan gele kaarten gisteren zeg daar wat over in plaats van wat te zeggen over Ajax maar bij hem is het altijd als het maar negatief is over Ajax het maakt niet uit wat . Ik word zo moe van die man altijd maar zeuren .

Ach gut, ome Willem snapt weer eens iets niet bij Ajax. Wat zou het nu weer zijn dan? Afgunst omdat er bij Feyenoord een matige spits loopt? Het gebrek aan prijzen?

Niemand hoeft een genie te zijn om te begrijpen waarom Ajax Eto'o zou willen halen. Schat aan ervaring, en kan in de Eredivisie ongetwijfeld nog makkelijk mee. Geef die vent een jaarsalaris van 2 of 3 miljoen. Precies wat Frank zegt: voor sommige gevallen moet je een uitzondering kunnen maken. Je betaalt immers ook geen transfersom.

Wordt je dit jaar kampioen? Kassa rinkelt. Kampioen = Champions League = kassa rinkelt.

Tijd om te gaan golfen Wimpie?

Willem heeft natuurlijk wel gelijk, dat Ajax kampioen moet worden om de CL te halen.
Als 2e heeft een NL club het heel moeilijk om de CL de halen.
Verder eerder aanhaalde punten van mij.

Snapt die Willem dan niks van het huidige voetbal! Hij is toch een ideale versterking voor het Ajax, eredivisie en Nederlands voetbal in het algemeen. Wanneer Feyenoord hem binnenhaalt is het natuurlijk een geweldige stunt.

Met hem heb je gewoon met afstand de beste spits in Nederland. Lijkt mij dan logisch om hem te halen wanneer dat mogelijk is. Tevens zal hij met zijn ervaring en aanzien de jongere jongens naar grotere hoogte kunnen brengen.

In alle opzichten een dikke upgrade, zowel voor Ajax als de Eredivisie. Verdedigers in Nederland zullen Eto'o moeten verdediging en Ajax krijgt er een topspits bij. Dit is toch een goede ontwikkeling, van hanegem? Meer ervaren spelers in de eredivisie zodat het niveau omhoog gaat.

V hanegem en ook Cruijff zeggen juist hele rake dingen over voetbal. Gewoon omdat ze er veel meer verstand van hebben dan wij met zijn alle bij elkaar.

Ook deze keer.

Want waarom steek je minimaal 2 miljoen i. Eto o? Dat kan je bijvoorbeeld ook in een veel jongere speler doen. Wat wil Ajax daarmee winnen? Ze zijn immers al kampioen, en ook met eto o breek je geen potten in de Cl.

Leuk voor de publiciteit, dat zeker....en voor de fans van Ajax.

11 augustus 2014 om 11:06

Misschien voor de miljoenen aan verkoop van shirts sponsoring en etc... wat die jongen meebrengt??? Ook jeugd spelers die zich op zullen trekken aan zijn niveau? Wat de meerwaarde van die spelers weer verhoogd? Je kunt 2 miljoen ook continu in jonge spelers steken, maar soms is dat niet altijd goed. Ajax mist al jaren een topschutter, wat Ajax wel een voordeel mee had / heeft, is dat het altijd vanuit de hele ploeg scorend vermogen heeft / had. 2 Miljoen is nooit weg gooien van geld, het is eerder investeren, jeugd spelers zullen zich optrekken alleen al aan de naam eto'o. En wie zegt dat Ajax 2 miljoen alleen betaald aan hem? Het is raar speculeren wat we hier met zijn allen doen, maar er zijn zoveel mogelijkheden om zulke spelers binnen te halen, mits je het slim doet. En dat Willem er weinig kaas van heeft gegeten, blijkt wel weer!!!! Zie alleen maar wat voor boots Pelle gaf aan feyenoord vorig jaar, dat kan Eto'o denk ik nog beter bij Ajax, want deze spits heeft zich overal bewezen, waar Pelle pas begon bij Feyenoord!!!!

11 augustus 2014 om 11:25

Ja wat jij zegt kan idd waar zijn.

Vind het alleen niet iets voor Ajax om dit te doen. Ik ken die club toch als een opleiding. Een club waar de volgende aanvaller van topniveau alweer klaarstond.

Dit staat haaks op dat beleid.

Maar het is wel leuk voor de eredivisie, dat zeker!!

11 augustus 2014 om 11:54

Ben het mee eens opleidingsclub, maar Ajax wil meedoen met de structurele Europese top, en je dan een kans krijgt Eto'o binnen te halen is al een meerwaarde, is het niet voor het team is het wel voor de Portemonnee.

En of het iets is voor Ajax is, dat is dan het ander. Maar als je op een vrij simpele manier geld kunt binnen halen, dan doe je dat toch lijkt mij? Laat je nu wereldwijd 2 miljoen aan shirtjes verkopen en weet ik veel wat voor sponsor helpt je (zie mijn artikel Ajax Fifty Fifty), dan is het gewoon win win. En ja misschien stapt Ajax van zijn geloof, maar deden ze dat ook niet met het binnen halen van Poulsen en etc....

Tsja waatom Willem? Eto'o wil nog een kampioenschap in een ander land behalen. En dan us Ajax de meest ideale club. Daarnaast kan hij nog op CL-niveau acteren. Wellicht spreekt de stad Amsterdam en de technische staf +jonge selectie hem wel aan. Kortom genoeg redenen ouwe zuurpruim !!

11 augustus 2014 om 10:01

Het gaat hem puur om de centen, waarom denk je dat ie nu op het vaste land aan het rondkijken is? In de PL vinden ze hem te duur, hij wilde daar nog 6 ton per maand hebben.

En de Champions League dan Willem? Er moet toch iemand punten voor Nederland binnenharken? Zwolle en Groningen gaan het niet doen, en met de lakse Van Geel en Brands aan het roer hoeven we van Feyenoord en PSV evenmin wilde sprongen te verwachten. 3 maanden hadden die mannen de tijd te anticiperen op vertrekkende spelers, reservelijstjes te maken en voorcontracten op te stellen... En kijk eens wat er staat! Feyenoord heeft nog steeds geen eredivisiewaardige centrumspits, terwijl PSV zelfs tamata als basisspeler op moet stellen. Voor Nederland ben ik erg blij als etoo naar Ajax gaat...

Ondanks dat ik Willem ook dikwijls veel onzin vind uitkramen, heeft hij gewoon een punt. Ik zie de meerwaarde van Eto''o ook niet voor Ajax. Zoals al eerder aangehaald : Is niet goed voor het teamproces want vindt zichzelf boven de rest staan. Staat niet bekend om zijn arbeidsethos en goede instelling. Kost een hoop geld (aan salaris) waardoor je van je ingeslagen weg moet afwijken en staat eerder aangekochte spitsen in de weg qua ontwikkeling. Het enige reden voor het aantrekken van Eto''o die ik kan begrijpen is het commerciële aspect. Ik zou het niet doen in ieder geval. Als je dan toch ervaring in huis wil halen, haal dan maar Rafael eindelijk terug naar huis.

11 augustus 2014 om 09:10

van der Vaart wil zelf niet....

11 augustus 2014 om 10:01

Wel als ie ziet dat ze in Amsterdam best 2 miljoen per jaar willen betalen.

Ach. van Hanegem is puur Feyenoorder.

Hoewel ook hij recht heeft op zijn mening, zijn ze wat Ajax betreft altijd iets wat gekleurd.
Had Feyenoord interesse gehad dan was het een goede oplossing geweest en had de jeugd veel van hem kunnen leren.

Logisch, hij zou de beste afmaker van de Eredivisie zijn. Hij mag dan wel oud gaan maar hij moet er nog makkelijk 15 a 20 in kunnen leggen met als zijn ervaring en vernuftheid.

Willem heeft helemaal gelijk. Ten eerste komt ie toch niet dus waarom alle heisa. Ten tweede, wat kan hij nog toevoegen?! Voordat ie fit is zijn we weer weken verder en dan wat dan als ie niet presteerd? Dan heb je de ultieme stoorzender in je groep. Ten derde, deze speler als voorbeeld voor de jongere spelers? Het enige waar Eto´o omgeeft is Eto´o zelf, als er iets is dat hij heeft laten zien bij al zijn clubs en vooral de nationale ploeg dan is dit het wel.

Ach de haat zit zo hoog bij die oude Willem. Wanneer het over Ajax gaat, is elke zin van realiteit hem volledig vreemd. Meneer kan het gewoon niet verkroppen dat een spits van het kaliber Eto o openstaat voor Ajax. Maar Willem is ook een beetje tegenstrijdig. Meneer klaagt regelmatig steen en been in zijn columns dat het niveau in de Eredivisie bedroevend laag ligt. Dan kan en wil Ajax eens een speler van buitencategorie halen.. Is het weer niet goed. Willem is gewoon niet serieus te nemen als het over Ajax gaat. Deze Eto zou op zijn 33e nog met afstand de beste spits van de Eredivisie zijn..

Jullie nemen niet de moeite om het op te zoeken dus dan maar zo (zal wel worden verwijderd maar dit is wat Willem te melden had:

Het WK in Brazilië heeft ons allemaal veel vertrouwen gegeven en ik had me ook echt voorgenomen om bij de start van de competitie een lekker positieve column te schrijven.

Maar het gaat me helaas niet lukken. Ik heb afgelopen weekeinde veel wedstrijden gezien, maar ik kon af en toe mijn ogen niet geloven. Ik vond het bedroevend. De meeste voetballers lijken de basisvaardigheden gewoon niet te beheersen en ik mis ook spelers die slim zijn.

Misschien wordt er verkeerd getraind, ik weet het niet. Ik hoor dat er bij veel clubs spelers dagelijks met een hartslagmeter om trainen. Ga je daar beter van voetballen?

Laten we toch met dingen bezig zijn die er echt toe doen. Heel leuk om te weten dat een speler in een wedstrijd elf kilometer heeft gelopen. Maar wat is het rendement van die elf kilometer? Daar gaat het volgens mij om.

Ik hoor weleens dat spelers op de training de ballen keihard moeten inspelen. Begin nou eens om gewoon naar elkaar te passen, denk ik dan.

Psv, Feyenoord, FC Twente, ze hadden alle zo maar hun eerste wedstrijd kunnen verliezen. Hetzelfde geldt voor Ajax. Leuk voor de keeper, Vermeer, dat hij tegen Vitesse tot man van de wedstrijd werd gekozen, maar het zegt veel over hoe de wedstrijd is verlopen. Maar het verschil tussen Ajax en die andere clubs is, dat ze bij Ajax altijd het lef hebben om te roepen dat ze kampioen gaan worden. Ik denk ook dat ze dit seizoen weer als eerste eindigen.

Feyenoord had vorig seizoen vanaf het begin moeten zeggen dat het voor de titel zou gaan. Dan hadden ze die gewonnen ook. Ja, nu zegt iedereen: Feyenoord had kampioen moeten worden. Dat is allemaal achteraf. Je moet meteen uitstralen dat je kampioen wil worden, die overtuiging moet je hebben.

Dit jaar ligt dat moeilijker voor Feyenoord, dat begrijp ik wel. Ze zijn vier belangrijke spelers kwijtgeraakt, drie internationals en de topscorer. Het is jammer dat Feyenoord niet een keer flink durft te investeren. Dan hadden ze mogelijk Janmaat, Martins Indi en De Vrij kunnen behouden, en dit seizoen weer een keer kampioen kunnen worden. Die jongens zijn Feyenoorders die zouden daar best gevoelig voor zijn geweest.

Nu krijg je dat Ajax in Nederland machtiger en machtiger wordt. Die club ontvangt steeds de premies van de Champions League en speelt met zijn ploeg zijn internationale wedstrijden op het hoogste niveau. Dat is een mooie etalage. Het betekent dat Ajax niet vijf, zes miljoen voor een speler kan krijgen, maar vijftien miljoen. Dat scheelt.

Ik weet niet of Ajax bang is om dit seizoen geen kampioen te worden, maar anders kan ik de interesse voor Eto'o niet verklaren. Waarom wil je zo iemand in huis halen? Ik zie het ook nog niet zomaar gebeuren dat Eto'o in Nederland komt spelen. Aan de andere kant, misschien wil hij nog een jaartje in Luilekkerland rondlopen, want hij heeft gezien dat iedere spits die een beetje niveau heeft in de Eredivisie een goed leven heeft. Ik hoor dat hij ook aan PSV is aangeboden. Mogelijk ook wel aan Feyenoord. Zal Van Geel daarom al die jongens hebben verkocht, om Eto'o te kunnen halen?

Er zullen wel weer mensen zijn die me aan het begin van de competitie te negatief vinden. Dat moet dan maar. Ik vind twee, drie leuke acties per wedstrijd veel te weinig. Als we daar genoegen mee nemen, helpen we ons voetbal naar de gallemiezen. Ik heb de afgelopen weken weer twee Nederlandse ploegen in de Europese competities gezien die nul punten haalden, dat gaat ons waarschijnlijk weer een plek kosten. Nog even en we hebben helemaal niets meer over. Grappig, hè?

11 augustus 2014 om 10:04

Willem zegt dus helemaal niets verkeerd en ik vind dat ie gelijk heeft op alle punten.

11 augustus 2014 om 10:19

Op veel punten heeft Willem inderdaad gelijk, maar op het punt van Eto'o slaat hij de plank volledig mis. Het heeft voor Ajax juist ontzettend veel waarde om een speler als Eto'o binnen te halen.

1) hij is een directe versterking voor het team
2) hij kan zijn ervaring overbrengen op de jongeren (zivkovic en Milik)
3) ze spelen veel wedstrijden en 2 jonge spitsen is dan eigenlijk te beperkt
4) Ajax laat zien dat ze ook grote spelers kunnen binnenhalen, waardoor ze aantrekkelijker worden voor andere "grote" spelers
5) de marketingwaarde van Eto'o is groter dan die van alle andere spelers bij elkaar
6) Eto'o scoort altijd belangrijke doelpunten en maakt Ajax zonder twijfel kampioen.

11 augustus 2014 om 10:59

@remcob

klopt wat je zegt, maar vergeet niet dat dit een column is en geen boek
En ik denk dat hij (want als jij en ik dit kunnen bedenken hahaha) dit ook wel weet maar dit dus of blijkbaar niet genoeg acht of hij vindt het niet te zwaar wegen.

Waar ik overigens de marketingwaarde en de ervaring van CL spelen belangrijker acht.
Mensen als de Boer en Bergkamp lopen er ook nog en dan heb ik het niet eens over de overige oud voetballers die er rond lopen

Maar ik snap goed wat je bedoeld.

11 augustus 2014 om 11:13

Ja, weet je wat het is? Hij stelt die vraag, "waarom zou je" en geeft daar zelf helemaal geen antwoord op. Denk zelf dan na en overweeg dan verschillende mogelijkheden. Willem zou niet verder komen dan "zijn ze bang geen kampioen meer te worden?" Is toch lachwekkend. Dan zegt hij ook nog eens "jammer dat Feyenoord niet durft te investeren". Is het dan niet goed dat Ajax zo'n zet durft te doen?

11 augustus 2014 om 12:39

Klopt, maar deze man is niet meer de jongste, en als ik een gesprek heb met mijn opa of ik hoor hem een gesprek voeren met iemand anders en ik merk dat hij het allemaal niet meer zo goed snap reageer ik alsnog normaal naar hem puur omdat ik weet dat ouderdom een rol speelt.

Nu zeg ik niet dat iedereen dat moet doen maar probeer gewoon een beetje rekening te houden met de persoon.

nog een voorbeeld ik neem bijvoorbeeld meneer Derksen niet serieus maar zal hem nooit uitschelden omdat ik rekening hou met de persoon die het zegt. Hij begint oud te worden en het is een zeur net als sommige de Kromme een zeur vinden. Maar hou het dan netjes er is al zoveel leed op de wereld en wij moeten boos worden op een paar geschreven woordjes van iemand die je toch niet serieus neemt. Nou ik liever niet. Maar ieder zijn ding

11 augustus 2014 om 10:26

Als dit zijn column is snap ik niet dat er zulke militante reacties hier van een paar ajacieden zijn op Van Hanegem, die man zegt toch niets vreemds en stelt zelfs dat Ajax kampioen gaat worden. Waar komt die haat toch vandaan, Feyenoorders beginnen toch ook niet te briesen, koken en schelden na een column van Cruijff?

Nou Willem om precies dezelfde reden dat Besiktas demba Ba voorin heeft rondlopen en we allemaal gezien wat dat uitmaakt

Ik zie ook wel risico's bij het aantrekken van Eto'o maar ik ken hem persoonlijk natuurlijk helemaal niet en heb geen idee hoe hij zal omgaan met een rol als nestor van de groep. In een ideale situatie kan het fantastisch uitpakken maar ik zie ook kans dat helemaal mis loopt. Ik vertrouw op de Ajax staf om daar een goede afweging in te maken. Zij praten tenslotte met Eto'o.

Het zou wel een stunt zijn.

Ik begrijp dat als de kans zich voordoet om een spits als eto'o in huis te halen dat je dan als club serieus gaat nadenken. Alleen ben ik bang dat je scheve gezichten gaat krijgen bij de club. Ajax heeft een toekomstvisie waarin de jeugd voorop staat. Maar als Wim Jonk om 2 miljoen vraagt voor dat project kan het niet. En voor een speler van 33 zal mischien wel 2 miljoen per jaar worden betaald. Dat strookt niet met het beleid

Jongens, dit is wel dezelfde man die niet met zijn team wou trainen of in hetzelfde hotel slapen tijdens het mooiste en grootste voetbal toernooi van de wereld.
Je haalt met hem minimaal 25 doelpunten binnen dat is waar, maar je haalt ook een heel vervelende persoonlijkheid binnen.

Van Hanegem is eem beetje jaloers. Tuurlijk haal je zo iemand om je kansen in de competitie en CL te vergroten, wat een slappe zak is t toch.

De 2 miljoen voor Jonk werden door de directie afgewezen omdat het rendement hiervan kennelijk beperkt werd geacht.
De 2 miljoen of zo voor Etoo verhogen de kansen op tweede ronde CL aanzienlijk, eveneens de kans op weer een kampioenschap met dus weer CL. Dus die euro's voor Etoo zouden goed geinvesteerd worden.
En scheve gezichten van Schone of Blind zullen wel meevallen en anders wel weggelachen worden door de trainer.

Deze speler zal zich dan wel moeten schikken in het salarisplafond van Ajax, hij is natuurlijk ook al lang binnen. Verdiende bakken met geld bij voorgaande clubs en is nu bij Chelsea een beetje op een zijspoor beland.

Ik zie het nog wel gebeuren ook dat hij naar Ajax gaat, Ajax is nog altijd een zeer bekende ploeg in Europa.

11 augustus 2014 om 10:26

Fout, fout en nog eens fout. CFC wilde langer door met Eto'o. Hii wilde vervolgens niet nog een jaar langer met Mourinho werken.

Heeft hij weer wat te zeiken over ajax omdat feijenoort hem niet kan halen is het opeens slecht dat ajax dat wel doet .die grote lul moet zijn bek houden en lekker naar een verzorgingshuis sukkel

Ik ben bang dat twee weken na het contracteren van Eto'o blijkt dat de beste man dit jaar 40 wordt, net zoals met Kuffour toen.

Willem hou het bij je eigen club... !!
Dit is pure jaloezie.. Zijn club zoekt een spits...
Eto'o of Te Vrede...??? Geef mij mr Samuel maar..!

11 augustus 2014 om 10:44

Jij moet eens verder kijken dan alleen de naam Eto'o. Wat denken de andere 3 spitsen van Ajax nu er interesse is in nog een spits. Wat gaan de dragende spelers in de selectie nu denken nu het salarisplafond misschien wel omhoog kan.

Je hoeft er ook niet veel van te snappen Willem. Ook zonder Eto'o wordt Ajax kampioen.

Willem heeft weer helemaal gelijk.

En het is maar de vraag of Eto'o gaat presteren in de eredivisie. Ik hoor nu allemaal verhalen dat hij zo'n wereldspits is maar het feit dat hij transfervrij bij Chelsea mag vertrekken en Chelsea Drogba er voor terug haalt zegt ook wel wat. Bojan zou de Eredivisie ook wel ff zoekspelen herinner ik me nog. En daar sta je dan met een Speler die meer dan 3 miljoen per jaar op strijkt en voor onvrede in de selectie zorgt.

Dit bewijst maar weer dat de meeste ajax 'supporters' hypocriete glory hunters zijn. Wanneer er bij PSV zou iets werd gedaan is her een ordinaire koopclub en wanneer een speler met een groot verleden naar amsterdam komt is het allemaal carnavalsstemming zonder dat iemand met verstand zegt dat hij de doorstroming van de eigen jeugd tegen houdt.

11 augustus 2014 om 10:38

Bij Ajax zitten idd de meeste glory hunters van Nederland in de achterban. Je hebt natuurlijk ook meer dan genoeg ekte supporters, maar zodra het daar goed gaat komen er idd een hoop supporters bij. En na een seizoen geen kampioen kan het ze dan opeens niet zoveel meer schelen.

Zal Zivkovic blij van worden.... Tuurlijk kan hij van hem leren... Maar als sigi niet vertrekt dan is hij dus 4e spits en mag hij al zijn wedstrijden zo'n beetje afwerken in de JL....
Ja dat zal zijn ontwikkeling wel ten goede komen.... Dan kan je hem bijna nog beter verhuren aan een topklasse club.....

11 augustus 2014 om 10:40

Helemaal met jou eens. Zivkovic komt naar Ajax om zich door te ontwikkelen maar op deze manier zal hij alleen op de training zich verder ontwikkelen en niet op basis van wedstrijdritme.

11 augustus 2014 om 11:37

Jl kan hij zich genoeg ontwikkelen omdat daar de voetbaltechniek ver te zoeken is kan hij zijn fysiek lekker opkrikken helmaal niks mis mee

11 augustus 2014 om 12:16

Zivko wist al dat hij een jaar weinig tot niet zou spelen en vooral eerst aan het Ajax spel mocht wennen (zoals Mike vd Hoorn en meer jonge spelers die van buiten ajax komen)
Dus of ajax nu Sigi opstelt of Eto of misschien zelfs Dost of Guidetti zou willen halen, maakt voor Zivko niet uit.

11 augustus 2014 om 13:31

Ja dat ie 2e keus zou worden misschien.... Maar 4e keus dat heeft hij vast niet geweten... Met een beetje pech kan hij het doen met invalbeurten bij de beloften. En nee daar heeft hij niet voor getekend....
Wordt nu wel heel duidelijk dat dit voor Ajax een geld kwestie is geweest en niet wat het beste is voor de speler maar voor de knip van Ajax...
Hetzelfde als dat ze zeiden haal Hateboer maar die kost toch niks....

11 augustus 2014 om 13:31

Vd Hoorn is direct voor de basis gehaald he ..

11 augustus 2014 om 14:15

Ik weet het niet hoor, maar Sigi gaat nog wel weg, dan heb je Eto (als ie komt) en Milik, en Eto speelt sowieso niet alles. Dus 4e keus zal wel meevallen. En daarnaast, hij kan beter 90 min in jong Ajax spelen dan 10 min in Ajax 1. Ook als Eto niet komt en Sigi weg is halen ze een ervaren spits, is al lang bekend.

Met alle respect maar ik schaar een speler als Eto'o nou niet onder de ideale voorbeeldprofs van deze wereld.

met alle respect voor meneer van hangen mar hij moet niet zeuren want als Feyenoord hem kon halen zou het wel ok zijn wie wil niet zo een spits in zijn selectie hebben ik denk wel elke trainer toch

Misschien kunnen we afspreken dat Willem zich ergens in de toekomst weer eens meldt als hij wél heeft begrepen wat Ajax drijft.

Willem vraagt zich altijd af waarom ajax iets doet of iets niet doet komt omdat hij gewoon supporter is van feyenoord en de grootste azijnzeikerd die er bestaat

Beetje jammer dat VZ een stukje uit de column pakt, en niet het hele verhaal. Willem steekt de lof trompet over Ajax en vraagt zich alleen af waarom Eto'o. Dit is toch een rechtvaardigen vraag.

Maar zodra Willem iets over Ajax zegt dan begint men in Amsterdam te steigeren. Want we houden natuurlijk niet van kritische vragen en al zeker niet van Feyenoord icoon.

Eto'o heb je in de eredivisie niet nodig. Wel leuk om op in de Eredivisie te zien!
In de champions league kom je met name verdedigend te kort. Dat daar ervaring bijkomt dat zou ik wel begrijpen.

11 augustus 2014 om 13:24

Klopt .. VZ pakt een heel klein deel eruit, en
iedereen begint te janken hier

Ik las net de gehele column die door iemand werd geplaatst. Gelukkig, want ik snapte de quote in dit artikel anders al helemaal niet.. Maar nog steeds denk ik dat Willem gewoon donders goed begrijpt dat Ajax Eto'o wil halen als het daartoe de mogelijkheden heeft. De vraag waarom is hopelijk soort van retorisch want dat zou hij toch ook wel moeten snappen lijkt me. Meer goals, meer kansen in Europa, meer inkomsten uit merch, een opleider voor onze aanvallers in het team in combinatie met Dennis Bergkamp vanaf de lijn.. Kom op. Dat het vervelend is als het gebeurd voor een Feyenoorder snap ik.. Maar klinkt wel een beetje dom hoor dit.

Hahah hater misschien is hij wel voor champions league gehaald ouwe brombeer altijd maar kritiek op ajax kijk verder dan je kromme neus lang is

Hahaah toevallig Zag k een reclame spotje voorbij komen die werd gefilmd in Spanje ergens in een achter buurt zaten twee jochies met een ajax shirt ahaha

11 augustus 2014 om 13:28

Ja en ?? Wat heeft dat überhaupt met Willem van Hanegem
te maken ? Fijn dat jij tv kijkt, wat boeit ons dat nou, en al helemaal
niet dat er 2 kids in dat shirt rondliepen

Willem van Hanegem gebruikt weer een momentje om azijn te spuien over Ajax. Volgens mij vind iedere voetballiefhebber het fantastisch als een dergelijke naam in onze hollandse competitie komt te spelen. En zoals Van Hanegem met enige afgunst terecht opmerkt...... Deze man schiet er makkelijk een stuk of 20 in in deze nederlandse competitie, dus als je een dergelijke doelpunten machine voor plusminus 2 miljoen/jaar kan halen en je snapt niet waarom een club dat doet (terwijl deelname aan de CL toch echt ergens rond de 10 tot 15 mlj per jaar oplevert) dan of je hebt geen verstand van voetbal (en ik denk toch echt dat Van Hanegem wel verstand van voetbal heeft ) of je laat een soort van afgunst in jezelf spreken... Ik denk dat Van Hanegem gewoon jaloers en mogelijk bang is dat Eto'o daadwerkelijk er een stuk of 20 bij Ajax in de spits in wilt gaan schieten. En daadwerkelijk met zijn ervaring er weer voor kan gaan zorgen dat Ajax weer boven Fejienoord eindigt, want dat is volgens mij waar Willem bang voor is ......

Ik zie wel mensen het hele interview plaatsen, maar dat maakt de boodschap die hij verkondigt er niet minder vreemd om hoor.... Verder aardige column hoor.. daar niet van.

Zou een geweldige speler voor de eredivisie zijn. Zou een genot zijn om naar te kijken maar wat moet deze jongen wel niet kosten eigenlijk? Scheen een salaris te hebben van meer dan 10 miljoen per jaar , heb zelfs 20 miljoen gelezen. Dit zijn toch geen bedragen welke een Nederlandse club kan en/of wil neerleggen voor welke speler dan ook?
Kon het al niet geloven toen ik het gisteren hoorde maar kan me nog slechter voorstellen dat Ajax voor een speler als Eto'o wel de portemonnee trekt waar je aan deze speler een salaris zal moeten betalen waarvoor Ajax voorheen spelers als Maher te duur vond om te kopen.
Als deze speler tussen de 10 en 20 miljoen per jaar verdient wat moet hij dan gaan verdienen bij Ajax?

Het maakt mij niet uit of Hanegem dit vind of niet. Kennelijk baseren veel Amsterdamse supporters hun mening op n anti houding vs Hanegem.
Eto is uitgevoetbald, raakte laatzte jaar incl WK weinig. Is geen type om voorbeeld voor de eigen jeugdte zijn; de beste man wilde op het recnte WK juist niks met de jonkies in het eigen team te maken hebben.....en vertrok uit het hotel. Om n eigen hotel af te huren.
Maar als Ajax onzeker is (overmars is een onzekere man in die functie) gaan ze dit srt onzon aankopen doen: 3 miljoen voor een 39 jarige shirtjesverkoper, grappig. En het is geheel in contrast met de doelstellingen.
Scenario negatief: na 2 wedstrijden komt er een Kufour momentje bij de onervaren TD en mag Eto nog wzt opdraven bij de Beloften.
Zie ik hem ook nog eens in de Juup....

Waarom al die discussies en negatieve geluiden over moet hij wel of niet komen ?
In de grote voetballanden zou hij meer dan welkom zijn en word hij met respect behandelt. Hier komt er weer meteen een discussie op gang met ja maar...

On.
Trouwens willem waar maak jij je druk om??
Alsof jij het zo goed voor hebt met Ajax.

Beste Willem,

Ik snap dat je moeite hebt met het success van Ajax, maar leg mij eens het verschil uit tussen het transfervrij halen van een Boularouz, Wilkshire en Eto´o....

Buiten het feit dat Eto´o is zijn eentje verdient wat de andere twee samen verdienen...... Begrijp ik eerder het aantrekken van Eto´o, dan de andere twee.

Edit: Typo

Hahaha wat een grapjes die Willem!!! Heel sneu dat jouw club alleen maar afdankertjes kan halen die werkelijk het niveau hebben van de Jl!!! Lekker gaan bashen op Eto'o en het niet begrijpen van Ajax om zo'n speler te halen! Nou Willem weet je waarom? Omdat Ajax het kan!!!

Los daarvan is het een waardevolle toevoeging voor een jong team die ook wil presteren in de Cl!!!

Ja een 33 jarige topspits binnenhalen zonder transfersom, die een goed voorbeeld kan zijn voor de jeugd, het team kan optrekken, je verder kan helpen in de competitie en in de Champions league en onwijs goed zal zijn voor de commercie is natuurlijk niet goed..

maar dat Feyenoord Willem ooit terug nam op 37 jarige leeftijd... daar was niks mis mee toch?

of moeten alle teams dan spelers als Michael Mols of Joris Mathijsen halen?

Laat hem zijn mond asjeblieft houden, je wordt hier toch niet goed van? Altijd wel wat te klagen houd je lekker bezig met die club uit 010 die je ook al niet meer wilt hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren