Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer over salaris Eto'o: 'Soms moet je een uitzondering maken'

Laatste update:

Frank de Boer kreeg deze week een sms'je van Marc Overmars met daarin een woord: "Eto'o?" De directeur voetbalzaken is nog op zoek naar een ervaren versterking voor Ajax en heeft in Parijs met de transfervrije aanvaller gesproken. Frank de Boer is in afwachting van de toekomstplannen van Samuel Eto'o, maar heeft begrepen dat de Afrikaan Ajax een serieuze optie vindt.

/

Het salaris van de spits zou echter nog wel eens een probleem kunnen zijn: Ajax hanteert de laatste jaren een salarisplafond van een miljoen euro. De 33-jarige Eto'o verdient normaal gesproken een stuk meer. "Maar voor sommige spelers moet je een uitzondering maken'', zei De Boer tegen het ANP. "Hij is bovendien transfervrij, dus we kunnen misschien wel iets doen."

"Zijn komst is ook niet afhankelijk van het vertrek van Kolbeinn Sigthórsson", vervolgde de coach. "Met Arek Milik en Richairo Zivkovic hebben we twee jonge spitsen, zij moeten de kans krijgen zich verder te ontwikkelen. Eto'o hoeft echt niet alle duels te spelen, maar hij moet wel een voorbeeld zijn voor onze jeugd.''

Zie jij Samuel Eto'o naar Ajax gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelijk heeft de boer wist niet dat hij transfervrij is kan je hem flink wat salaris bieden. moet ook niet zo'n probleem zijn voor een speler kaliber Eto'o zal ik het zeker doen.

10 augustus 2014 om 20:32

Hahaha alsof hij ooit akkoord gaat. Tuurlijk niet die gaat ergens dik casheb

10 augustus 2014 om 20:49

We zullen het zien, eerlijk gezegt vind ik het er allemaal positief aanzien. Dat cashen hoedt hij niet meer te doen. Hij heeft al jarenlang gecashed.

10 augustus 2014 om 20:52

Daarom zat ie vandaag in de arena en heeft hij gesprek gehad met de boer vandaag.
In het eerste gesprek hebben ze natuurlijk richtlijnen gezegd wat betreft salaris.

10 augustus 2014 om 21:01

@gimmert_5421: Bron?

10 augustus 2014 om 21:16

Hij zat alleen niet in de arena. Hij zat in Parijs, maar leuk geprobeerd.

10 augustus 2014 om 21:20

Hij heeft 2 jaar 20 mil netto verdiend bij Anzi... En bij Chelsea barca en inter verdiende hij ook veel.

10 augustus 2014 om 21:36

eto o zoekt niet allen naar geld maar ook een goede club
we zien wel wat hij doet ik zie hem graag komen

10 augustus 2014 om 22:20

Daar kom ik weer maar de geruchten gaan dat hij morgen voor 1 jaar gaat tekenen.

10 augustus 2014 om 22:55

@Reff ooohh wat heerlijk, die afgunst! En kan ook nog lang niet beseffen dat hij komt maar het lijkt nu toch echt te gebeuren! Ge-wel-dig! De grote Eto'o die samen met Henry, Messi, Dinho, Milito, Sneijder, Hazard etc. Heeft gespeeld naar Nederland! Eerste grote naam sinds tijden. Verwacht wel 20-25 goals van hem.

11 augustus 2014 om 02:36

@ajaxciedjetom

Niet juichen voordat de vacht geschoten is. Voor hetzelfde gaat hij straks na Monaco en dan heb je je voor niks je verheugd op Eto'o. Dan lijkt Millik opeens drie keer zo slecht.

11 augustus 2014 om 10:59

hahah, ik neem aan dat je bedoelt: 'de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is'?

10 augustus 2014 om 20:41

Die zal toch op zijn minst 3 miljoen per jaar willen hebben wat voor hem maar een schijntje is.

10 augustus 2014 om 20:42

Voor Ajax is 3 miljoen ook een schijntje.

10 augustus 2014 om 20:45

Valt mee, hij krijgt tekengeld, en kan 1,5 miljoen verdienen bij Ajax.
Volgens de VI is het hoogste salaris bij Ajax nu namelijk 1,3 miljoen...welke speler dat is durf ik niet te zeggen.
Stel Ajax word kampioen kan dat een bonus van 3 ton opleveren voor een speler.
Als je dus tekengeld 1 miljoen doet, salaris 1,5 miljoen, + evt premie van 3 ton dan kom je op 2,8 miljoen uit.... bijna 3 miljoen.
Tevens, waarom zou Eto willen cashen? dat heeft hij van Anzhi al gedaan.(20 miljoen p/j)
Die hoeft niet meer te voetballen voor het geld, heeft hij zelf ook al aangegeven.
Tevens geeft hij veel geld weg, ook aan onbekende en kleine goede doelen + individuen die er een goed doel mee willen steunen cq financieren.

10 augustus 2014 om 20:52

Idd vindt ook ze moeten dat vaker doen ervaren CL toppers halen

10 augustus 2014 om 20:53

1,3 miljoen zou dan denk ik Blind moeten zijn. Ik geloof dat voorheen de Jong in ieder geval de grootverdiener, die ook zo iets verdiende. Wanneer je Eto'o kunt halen, zou je daar inderdaad misschien een uitzondering voor moeten maken. Hij is een speler die Ajax, en de Eredivisie nu nodig heeft. Zo'n grote naam maakt de Eredivisie weer een stukje interessanter.

10 augustus 2014 om 20:55

Even een aanvulling op jouw stukje; Daley Blind is degene met het hoogste salaris van inderdaad 1.3 miljoen per jaar.

ON: wat een stunt zou dat zijn, Samuel Eto'o bij Ajax.. Kan me hem nog herrineren van z'n Barcelona tijd. Wat een topper was dat.

10 augustus 2014 om 21:45

Hij geeft idd af en toe geld aan goede doelen, maar staat bekend door zijn hongerigheid om geld. Ook bij het nationale team bv.

10 augustus 2014 om 22:02

Kan je hem niet beter geen tekengeld geven 1.5 mil salaris en een bonus van 1-1.2 mil als hij x aantal wedstrijden speelt. Wat als die geblesseerd raakt na een wedstrijd?

10 augustus 2014 om 22:23

Jullie vergeten allemaal dat dit bruto bedragen zijn en spelers in Netto hun salaris aangeven. Ajax zal toch echt tegen de 4miljoen per jaar moeten gaan bieden, Anders komt hij niet denk ik, 4 miljoen is 2 miljoen netto ruimdenkend.

10 augustus 2014 om 22:58

@keepertoob, gelden andere regels voor sporters omdat zij in korte tijd namelijk - 15 jaar hun vermogen moeten verdienen, is geloof ik 25%.

11 augustus 2014 om 01:27

Nee hij wilde geld voor zijn teamgenoten. Hij betaalde zelfs de hotelkamers voor de spelers

10 augustus 2014 om 20:42

Dit is toch tegen alle principes in sinds de revolutie van Johan Cruijf? Ajax, het opleidingsinstituut van Nederland, de club die ten aller tijden eerst naar zijn eigen jeugd kijkt, de club wat onmiddellijk een salarisplafond instelde, geadviseerd door de beste voetballer van Nederland ooit, die aangaf dat je nooit meer zoveel geld moest betalen voor spelers uit het buitenland...
Diezelfde club gaat nu heel veel geld betalen om een speler te halen, waarbij je gewoon risico's loopt. Eto'o was een hele goede voetballer, maar het beste is er wel van af. En de romanticus die ervan uit gaat dat een speler van naam ook altijd kwaliteit levert kan bedrogen uitkomen.

Natuurlijk kan je er heel positief tegen aankijken en staat iedereen op de banken als het lukt en het een succes wordt, maar ik zet wel zeker vraagtekens bij deze transfer, omdat er genoeg argumenten zijn zoals hierboven genoemd en het in mijn ogen niet past bij het huidige beleid in Amsterdam.

10 augustus 2014 om 20:44

@romorky

Compleet de plank misgeslagen dus. Het gaat dan om uitgerangeerde derde rangs voetballers als Atouba die nooit echt in de top hebben gespeeld. Eto´o lijkt mij wel een stuk beter. Bovendien gaat dat over nooit meer zoveel geld moeten betalen aan buitenlanders over aankopen zoals Cvitanich voor 7 miljoen, en Albert Luque.

10 augustus 2014 om 20:45

Hoe kom jij erbij dat je volgens Cruijff's filosofie nooit een speler zou mogen kopen? Als je er niets van weet moet je ook gewoon je mond houden.

10 augustus 2014 om 20:48

Zo kan je alles recht praten, wat gewoon krom is... Maar goed, ik had al verwacht dat het reacties zou losmaken, voornamelijk van supporters die hun hoofd op hol laten slaan door de naam Eto'o. Of je nu veel betaald voor een transfersom of voor tekengeld of voor salaris, het is om het even... Een excuus wat hier trouwens veel gebruikt wordt bij andere aankopen de afgelopen jaren bij andere clubs. Het uitgerangeerd.... garanties heb je niet, dus wie weet hoe Eto'o ervoor staat. Kijk maar naar van Nistelrooij bij HSV bijvoorbeeld....

10 augustus 2014 om 20:51

Eto'o is over zijn top, dat klopt. Dat wil niet zeggen dat hij niet naar Ajax moet gaan. Ajax speelt in de Eredivisie, een competitie waar iedereen topscorer kan worden.

Eto'o kan een voorbeeld zijn voor de jeugd, hij brengt de ervaring van Barcelona, Internazionale en Chelsea mee. Van hem kan je veel leren en Ajax bezit het geld om hem in salaris opzichten tegemoet te komen. Dus waarom zou hij slecht zijn voor de jeugd? Het is ook al bekend dat Ajax nog een spits zocht.

10 augustus 2014 om 20:51

@tristan
Kinderachtige reactie op een doodnormale mening op Vz... Dat je er niet mee eens bent prima, maar leer dan eerst anders te reageren als je erover wil discussiëren, anders kan je beter zelf je mond houden.

10 augustus 2014 om 20:54

@voetballeur

Ik begrijp je argumenten en het kan zoals ik al aangaf goed uitpakken, maar mijn voornaamste vraagteken is de investering die je als club doet, het risico dat je loopt en of dat past in de filosofie van de club...

10 augustus 2014 om 20:56

@romarky

//zo kan je alles recht praten, wat gewoon krom is...\\

Het is niet krom, jij begrijpt de Cruijff filosofie niet helemaal, of je verdraait hem zo om je eigen mening te funderen. Dat maak ik op uit het feit dat jij zegt: "die aangaf dat je nooit meer zoveel geld moest betalen voor spelers uit het buitenland... "

Dat hebben ze gezegd in de context als spelers als Cvitanich, Luque, Sulejmani, Mido, Atouba dat soort spelers.

Anders hadden ze toch ook nooit Christian Poulsen in de selectie mogen hebben, die heeft nog maar de helft bereikt in zijn carriere van wat Eto´o heeft bereikt, dus het rechtvaardigt wel dat ze Eto´o wat meer willen betalen. Gezien zijn kwaliteiten en zijn enorme toevoeging in de kleedkamer en in de groep.

10 augustus 2014 om 21:01

@ Romarky

Elke investering is een risico, tenslotte heb je nooit een gegarandeerde geslaagde aankoop. Maar het gaat wel om de voorwaarden waarmee je een aankoop doet en waarmee je beter kan beoordelen wat iemand kan en of hij gaat slagen.

Eto'o speelde vorig jaar nog CL en PL met Chelsea en scoorde daar in 12x. Iets wat aangeeft dat hij dus nog aardig goed presteert. Zeker als je bedenkt dat de verdedigers daar bestaan uit Kompany, Vidic, Mertesacker etc en de keepers zijn Gea, Scszesny, Mignolet en Lloris.

In de eredivisie staan daar spelers als van Beek, Rekik en keepers als Zoet en Mulder/hahn tegen over. Oftewel het kwaliteitsverschil in keepers en verdedigers is echt gigantisch groot me thet niveau waa rhij vorig jaar nog aardig presteerde. De basis voorwaarden voor het slagen zijn dus al goed. Daarnaast heeft Eto'o bewezen met 33 wedstrijden vorig jaar fit genoeg te zijn. Heeft hij ervaring en bijna alles gewonnen wat er te winnen valt.

Dat bijvoorbeeld in tegenstelling tot Bas Dost. Deze heeft 1 jaar leuk gespeeld bij Heereveen en daarvoor en daarna nooit enig niveau gehaald. Oftewel de basis voorwaarden bij Bas Dost voor garantie op succes zijn vele malen lager dan van Eto'o

En als laatste maar zeker niet als minste. De Cruijf filosofie is da tje altijd eerst in de jeugdopleiding kijkt of je daarmee een gat ind e selectie niet op kan vangen. Dat is de basis voorwaarde. EN met Milik en Zivkovich heb je 2 spitsen waarvan er 1 al een talent is. Het eerst volgende talent is Walian maar die heeft echt nog stappen nodig. En als je dus geen jeugd speler hebt om een positie op te vullen dan ga je kijken voor een nuttige aankoop.

En wat is dan een nuttige aankoop. Een jongen die ervaren genoeg is om er direct te staan, goed genoeg is om er direct te staan, daadwerkelijk wat toevoegt aan de selectie en een meerwaarde voor de ploeg kan zijn. En als het even kan ook nog een speler die de eigen jeugd in de toekomst niet in de weg staat.

En laat Eto'o nu juist aan al die voorwaarden voldoen.

10 augustus 2014 om 21:05

Romarky, als je nu een spits moet kopen bij een andere club die vergelijkbaar is met Eto'o, betaal je alleen al aan transferkosten minimaal 8 tot 12 milj. Nu is hij gratis, maar vraagt hij 2 milj. Per jaar. Dus stel; je biedt hem 2 milj. tekengeld, en 1,5 milj. salaris per jaar en legt hem voor 2 jaar vast. Dan ben je na 2 jaar 5 milj. kwijt en heb je die tijd een zeer goede spits, die de opvolgers een hoop kan leren, en belangrijk kan zijn in CL en het volgende kampioenschap. Dan is 5 miljoen toch een schijntje, en daarom juist wel in lijn met het huidige beleid. Garanties heb je niet, maar die heb je ook niet als je een dure spits bij een andere club wegkoopt.

10 augustus 2014 om 21:06

Uitzondering !!!! Als Robben nu meldt dat hij zijn contract afkoopt en per direct naar PSV wilt denk jij dan dat PSV hem gaat weigeren? Nee meneer Robben 3 miljoen geven we jouw niet per jaar. Hahaha nou nee! Ze halen hem dan persoonlijk op. Samuel is gewoon nog steeds een topspits. 9 goals afgelopen seizoen in de PL. Zie ik een gemiddelde eredivisie spits niet zomaar ff doen. Bony is het wel gelukt, maar hij is ook echt top.
Samuel is transfervrij dus je bespaart jezelf al heel wat kosten.

10 augustus 2014 om 21:10

@romarky dat is geen mening, dat is iets wat je als feit aan doet.
Dat ajax helemaal tegen het plan cruijff in gaat.
Maar het kan altijd nodig zijn om een speler te kopen/geld uit te geven voor een speler.
Ik zeg niet dat ze eto'o moeten halen, maar cruijff zegt niet dat je nooit een speler moet kopen.

10 augustus 2014 om 21:14

@ Lee112

En zelfs alsnog als je hem binnen het salarishuis wilt houden. Dan geef je hem 1 miljoen per jaar en geef je hem 2 miljoen tekengeld voor een 1 jarig contract. Dan valt het tekengeld onder "transfersom" weg en blijf je binnen het salaris huis.

Dan koop je letterlijk Eto'o voor een trasnferbedrag van 2 miljoen euro en blijf je netjes in je salarishuis. Je zal maar en Guidetti willen kopen voor 5miljoen euro....

10 augustus 2014 om 21:25

We hebben een cadeau van Feyenoord gehad en we zijn super gezond. De jonge spitsen vooral Zivkovic is nog niet aan ons spel toe en Milik vult het ook nog niet super in, omdat hij moet wennen. Als we een rol willen spelen hebben we een leider nodig, een ervaren speler, een speler die alles heeft meegemaakt in zijn carrière. In middels heeft hij 120 miljoen verdient bij al zijn clubs en nu kiest hij dus niet voor het geld, hij wilt nog wat betekenen. Hij kan onze leider zijn, met ervaringen die sommige jonge spelers bij ons nog niet hebben. Ze kunnen juist heel veel van hem leren en daarom lijkt mij belangrijk dat dit doorgaat. Je zag PSV vorig jaar. Jong en leuk talent, maar dat levert niks op. Je moet gewoon z'n speler als Poulsen hebben. De Jong was ook een goede aanvoerder. Zulke mensen mist Ajax nu een beetje in en buiten het veld, Eto'o lijkt mij daar perfect voor.

10 augustus 2014 om 21:26

Voor iemand die eerst de aankopen van Feyenoord zat af te zeiken om hun leeftijd ben je nu ineens wel eeg positief over een 33 jarige speler...

10 augustus 2014 om 21:31

Tussen Eto´o en Wilshere zit nogal een verschil.

10 augustus 2014 om 21:35

@D-Bergkamp
2 miljoen netto = 4 miljoen bruto. Daarnaast praten we steeds over het niveau en voornamelijk denigrerend over de eredivisie, dat zou dan betekenen dat voor zo'n topspits gemakzucht erin sluipt... Maar dan nog gaan we ervan uit dat hij hem met zijn linkerteen alles erin tikt. Ik wil nogmaals het voorbeeld van Nistelrooij aanhalen die het uiteindelijk bij HSV ook niet meer waar kon maken.

Het is überhaupt wel grappig dat de meest kritische supporters van Nederland op VZ nu opeens zo hard van de daken schreeuwen dat dit allemaal gerechtvaardigd is. Het is tekenend voor het opportunisme dat nu in Amsterdam gaande is. De afgelopen maanden hebben jullie vele aankopen bij andere clubs afgebrand met diezelfde redenen die nu allemaal gerechtvaardigd worden...

10 augustus 2014 om 21:50

Wat heeft iedereen met van Nistelrooy en Hsv?!

HSV was in die tijd niet de beste van Duitsland en zette van Nistelrooy niet 80 min in stelling voor de goal. Ajax speelt in Nederland (1) tegen kwalitatief mindere spelers dan in Duitsland (2). Hij speelt dan bij Ajax wat een van de sterkste teams is in deze competitie (3) die tegenstanders zoveel mogelijk vast proberen te zetten (4).

Niveau is lager en je zal meer doelkansen krijgen bij Ajax tegen Kashia/mathijssen/broerse dan tegen Boateng/dante/hummels.

10 augustus 2014 om 22:00

Risico's met een nettowinst van rond de 20 miljoen, 100 miljoen eigen vermogen, CL en 0,0 afschrijvingen aan transferbedragen? De bedrijfslasten zullen wat stijgen. Maar dat is verantwoord.

Zoals je zelf zegt; eerst naar de eigen jeugd kijkt. Kijk eens naar het eerste elftal, zoveel eigen opgeleide spelers. Echter geen ervaring wel talent.

Een paar uitzonderingen is goed. Zeker als het volledig verantwoord is.

10 augustus 2014 om 22:17

Topsporters hebben toch een geheel ander soort belasting stelsel? Volgens mij 30%. 2 miljoen tekengeld hoeft niet perse netto te zijn. En ook al geven we samuel 5 miljoen euro.... Dus? Wij hebben hem blijkbaar nodig en we zwemmen in het geld. We kunnen onszelf heus wel een keer een risico veroorloven. Hoewel een aankoop is sowieso een risico. Van mij part tekent hij nu. Ik wens hem het beste!

10 augustus 2014 om 22:26

Romarky,

Jammer dat je nu het slachtoffer uithangt. Jij doet alsof je weet wat de filosofie van Cruijff is en zet dat neer als een feit. Ik zeg dat je geen valse feiten moet verspreiden als je niet weet waar je het over hebt. Of geloof jij dat Cruijff's filosofie is dat er 22 zelf opgeleide spelers in de Ajax selectie moeten zitten?

10 augustus 2014 om 23:00

@romarky,
Het oh zo heilige transferbeleid van Ajax in een notendop:
1. Salarisplafond van 1M.
2. Eerst eigen jeugd door laten stromen.
3. Talent binnenhalen buitenaf voor weinig geld en doorverkopen voor meer.
4.Geen grote bedragen neerleggen voor buitenlandse transfers

En dan over dit beleid het liefst 3x per week roepen dat dit echt fantastisch en heilig en perfect is, maar alles dan opeens eto'o binnengehaald kan worden, gaan binnen 3 sec alle principes over boord. Eto'o, het tegenbeeld van het hele Ajax beleid.. En het meest sneue is nog wel dat dit zelfs geromantiseerd wordt directie en fans, lachwekkend

10 augustus 2014 om 23:38

Ronald de boer kwam met goede argumenten om een uitzondering te maken op je beleid. Naamsbekend en merchandise. Het zou ajax enorm veel wereldwijde publiciteit geven. Als die totaal 4 miljoen wil voor 1 jaar moet je het gelijl doen. 1,5 salaris en 3 miljoen tekengeld. Hij is het zeker waard en zijn voetbalkwaliteiten zijn ook niet misselijl natuurlijk. Hij zou het verschil in de eerste ronde cl kunnen zijn.

10 augustus 2014 om 23:52

@tendeloo

Ooit gehoord van zoiets als de uitzondering op de regel? Waarom zou Ajax nooit uitzonderingen mogen maken? Als Messi volgende week naar Ajax wilt voor een transfersom van 10M en een salaris van 2M zou jij zeker ook zeggen dat Ajax hem de deur moet wijzen omdat hij 1) meer dan 1M wilt verdienen, 2) niet eigen jeugd is, 3) Messi wellicht niet meer doorverkocht kan worden voor veel geld na een paar jaar en 4) omdat hij veel geld kost? Maak jezelf niet zo belachelijk, je argumenten zijn 3 x niks. Uitzonderingen op regels is niets mis mee, het is juist idioot om dat niet te doen.

11 augustus 2014 om 00:06

Volgens mij heb jij het nooit goed gelezen. Want ze willen altijd eerst naar de jeugd kijken en veel spelers door laten stromen, aangevuld met een aantal aankoop spelers en er is geld gespaard voor situaties zoals die met Eto'o.

Ajax heeft nooit gezegd dat ze alles, maar dan ook alles alleen met de jeugd gaan doen.

11 augustus 2014 om 00:23

32 is toch 32 en 33 is toch 33 of had jij op de peuterspeelzaal een kapot telraampje? Ik heb het over leeftijd en het feit dat het belachelijk werd gevonden dat er een speler van 32 werd gehaald bij Feyenoord, terwijl het de jeugd een kans moest geven.

11 augustus 2014 om 18:07

De Ajax cultuur is inderdaad jonge talenten opleiden en deze laten door breken.
Echter staat er ook in hetzelfde manifest dat als de spelers niet over voldoende kwaliteit beschikken er wel eens een transfer bedrag mag worden uitgegeven.

Aangezien deze spits transfer vrij is kan je dus een extra salaris aanbieden van een paar miljoen zodat je dit als een kleinschalige investering kan zien.
1 jaar de jonge spitsen beter maken en mogelijk met zijn ervaring wel kunnen doorstoten naar de 2de ronde Cl.

Dus i.p.v. een transferbedrag naar de club extra salaris naar de speler, er gaat dus helemaal niks gebeuren wat buiten de Ajax filosofie past, alleen is dit idee wat anders ingevuld dan normaal.

10 augustus 2014 om 21:23

Het probleem is alleen dat Ajax dit alleen maar doet om met 'een grote naam' Europa in te kunnen. Dat was vorig jaar met Bojan en nu met Eto'o. Waarom zou je in godsnaam 2 miljoen euro salaris of meer betalen voor een speler van straks 34 jaar? Mourinho was niet voor niets klaar met hem. Behalve dat gaan spelers als Eto'o ook nog allerlei speciale eisen stellen; minder trainen, meer privileges dan anderen. Uiteindelijk zorgt dat alleen maar voor scheve gezichten binnen je team.

10 augustus 2014 om 23:46

Wat snap je er niet aan dat dit gewoon een economische zet is van Ajax buiten dat hij een goede spits is. Zoiets verdient zichzelf toch makkelijk terug! Wat doet zoiets met de shirtverkoop van Ajax en andere Merchandise? Wat heeft dit voor aantrekkingskracht op andere spelers die wellicht nu wel bij Ajax willen spelen omdat Ze dan samen met hem kunnen spelen? Ik denk dat vd Vaart was teruggekomen als hij met een paar van dat soort jongens bij Ajax kon samenspelen zodat niet alle ogen op hem alleen waren gericht. Wat doet dit met jeugdspelers die wellicht twijfelen over bij welke club ze hun carrière gaan vervolgen? Die gaan liever naar Ajax.

Watt voor netwerk denk jij dat Eto o heeft in heel Afrika? Denk je niet dat hij behalve op het veld de club niet veel meer dingen kan geven? Je bent klaarblijkelijk slecht op de hoogte van de manier hoe de voetbalwereld in elkaar steekt. Eto o opent deuren in heel Afrika en ver daarbuiten. En dan zal ie wat privileges hebben? Geef jij daarom als hij van dienst kan zijn? Scheve gezichten? Van wie dan? Van al die snotneuzen bij Ajax van rond de twintig die nog niet eens zijn schoenen mogen poetsen omdat hij alle prijzen ter wereld heeft gewonnen? Ik denk dat ze niets dan respect hebben voor hem en hem zullen koesteren.

Oh en dat Mourinho met hem klaar was, die heeft het geld en de aantrekkingskracht om een jongere betere spits aan te trekken dan Eto o maar wij als Ajax zijnde hebben dat niet. Dan is dit een bijzonder mooie kans om je als Ajax weer eens te profileren als aankomend Europees topclub

Ik weet het nog zo niet.. Ik vond eto'o een geweldige voetballer toen hij jonger was, maar zijn kwaliteiten zijn erg snel achteruit gegaan. Ondanks dat, een spits met zo een naam is natuurlijk altijd een aanwinst voor de Eredivisie, ik ben benieuwd! Het zal even wennen zijn als het gebeurd maar zou wel leuk zijn!

10 augustus 2014 om 20:42

@ Rickbarca

Iedereen praat er maar over dat zijn kwaliteiten zo achteruit gegaan zijn. Vorig jaar scoorde hij in 33 duels 12 doelpunten bij Chelsea nota bene. De ploeg die heel verdedigend speelde en waar eto'o ook regelmatig als invaller werd gebruikt of gewisseld werd. Tenslotte moest Torres van 60 miljoen ook gewoon spelen.

Eto'o is fysiek ongelofelijk sterk, hij is bijn aniet van de bal te krijgen. Tel daarbij op dat hij ervaring heeft en vorig jaar op een hoog podium gewoon aardig tot goed gepresteerd heeft. Die jongen kan met gemak topscoorder worden. Of denk je dat hij op gaat kijken van verdedigers als van Beek, Rekik om zo maar 2 voorbeelden te noemen.

Tegelijkertijd ook 1 van de redenen waarom Pelle goed rendeerde in Nederland. Met zijn 27 en 2 meter was hij fysiek 5 stappen verder. Zodra hij de bal aan zijn voet had en iemand in zijn rug kwam de tegenstander er nooit bij. Veltman bijvoorbeeld mistte daarvoor gewoon (veel) te veel fysiek kracht.

10 augustus 2014 om 20:49

Ja dat klopt ook, maar je zal vast wel snappen wat ik bedoel als ik zeg dat het wel erg houterig gaat bij hem de laatste jaren. En ja hij heeft 12 goals bij Chelsea gemaakt, maar dat waren ook niet de moeilijkste (en ja hij staat er wel) maar dat kan misschien ook een Milik of iemand anders uit de jeugd, waardoor hij weer doorgroeid.

10 augustus 2014 om 20:54

@ Rickbarca

Vorig jaar speelde hij respectievelijk tegen mensen als Vertonghen (beste speler eredivisie toen hij vertrok) Kompany (top 5 verdediger ter wereld), Mertesacker + Koscielny, Vidic/smalling/jones. Gewoon om een aantal verdedigers uit de premier league op te noemen die normaliter basis staan.

En dan de keepers, De Gea, Scsesny, Lloris,mignolet etc.

Wat staat er in de eredivisie in de basis.
Psv: Bruma + Rekik
Feyenoord: Van Beek + Mathijsen

En qua keepers?
Psv: Jeroen Zoet
Feyenoord: Mulder/hahn

Met alle respect voor Feyenoord en Psv. Bij Ajax loopt namelijk Veltman rond die net zo zwak is fysiek. Maar daar gaat Eto'o zichzelf helemaal om suf lachen. Met zijn linker kleine teen is hij nog sterker dan boven genoemde.

Als hij er in de Pl 12 in schiet in de speelminuten van 25 volledige wedstrijden (bijna 1 op 2). Dan gaat hij in de eredivisie zichzelf helemaal scheef lachen.

10 augustus 2014 om 21:11

Eto'o speelde kompany gek. Toen ze 1-0 wonnen.

Lijkt me toch wel grappig om Eto'o in het stadion van Dordrecht te zien voetballen!
On: Ik zou het niet doen, die jongen is 33, heeft een gigantisch ego en vangt bovendien bakken met geld.

10 augustus 2014 om 20:31

Ajax kan wel een keer weer een ego gebruiken

10 augustus 2014 om 20:37

Kishna hebben we nu ook hoor.

10 augustus 2014 om 20:41

Ik neem aan dat dat cynisch was

10 augustus 2014 om 20:33

Hoe denk jij dat de stadionnetjes er bij de kleine clubs in Rusland bij liggen.. Vergeleken daarbij is het bij Dordrecht prima hoor !

10 augustus 2014 om 21:08

En wat is ego? Dat heeft iedereen toch, we doen net of hij nooit in teamverband wilt spelen.

10 augustus 2014 om 21:35

Het kleinste stadion in de Russische competitie heeft nog wel zo'n 15.000 plaatsen hoor. Dordrecht is een speelplaats vergeleken daarmee.

10 augustus 2014 om 21:47

Ik bedoelde met ego dat hij kan laten zien aan de jonge jongens dat ze er nog lang niet zijn.

10 augustus 2014 om 21:47

@ahjacied, klopt, hij werkt echt enorm hard voor het hele team. het probleem is dat hij slechts weinig kansen creëert voor zichzelf en zo weinig scoort. Ajax wordt kampioen als ze een goede spits hebben.

10 augustus 2014 om 23:55

Klopt. Hij creëert veel voor zijn team genoten maar weinig voor zichzelf. Maar hij deed het steeds beter de tweede seizoenshelft. Toen kreeg hij de draai te pakken.

10 augustus 2014 om 20:40

Frank de Boer heeft al te kennen gegeven dat hij Eto'o alleen wil als hij zich als teamspeler gedraagt en zijn ervaring gebruikt om jonge jongens te helpen. Mocht Eto'o zich in die rol willen schikken , dan lijkt het me een erg goede aanwinst. Zivkovic, 17, kan zich dan zonder druk verder ontwikkelen en veel leren van een van de beste spitsen die we de laatste tien jaar in Europa hebben gezien. Ondanks zijn leeftijd kan hij, in mijn ogen althans, nog makkelijk mee in de grote competities.

Maar goed, dit is natuurlijk allemaal redeneren zonder dat er zekerheden zijn dat hij naar Ajax gaat.

10 augustus 2014 om 20:42

Als ze hem halen zal hij denk ik wel een prestatie contract krijgen en er zullen afspraken gemaakt worden.

Hij zal een basis salaris krijgen en maakt dan premie afspraken voor goals, titel en beker en overwinteren in de Cl.

Als ze dan overwinteren in de CL, pakt de titel en hij schopt er 25 in dan zal hij absurd veel verdienen. Maar overwinter je niet in de CL en hij maakt er maar 10 dan verdient hij flink minder.

10 augustus 2014 om 20:43

Ajax vangt ook bakken met geld en geeft er helemaal niets van uit. Honderd miljoen in kas, Honderd miljoen hebben de supporters moeten uitzwaaien. Zal tijd worden dat de supporters weer eens iemand krijgen waarvoor ze enthousiast naar het stadion gaan. Prachtig toch, Eto'o in een Ajax shirt?

10 augustus 2014 om 20:44

Heeft Ronaldinho trouwens al een nieuwe club? Doe die er ook nog maar bij.

10 augustus 2014 om 20:51

@ Joostfan

En dan kijken of we Henry ook nog kunne porren voor een terugkeer op de europese velden. Laat de meest dynamische voorhoede van Barcelona aller tijden weer herleven. ALs ik alleen al terug denk aan die mensen naast elkaar. Daar krijg je gewoon bijna een harde jodokus van.

10 augustus 2014 om 20:56

Haha, ik lag spontaan 10 minuten lang in de slappe lach door die laatste zin van jou

On: Een echte leider voorin is wel eens nodig bij ons ja.

10 augustus 2014 om 20:46

Lijkt mij als speler van Ajax geweldig om Eto'o aan jou kant te hebben. Zou mij meteen een flinke boost geven qua zelfvertrouwen.

Ik zie het wel gebeuren maar dan moet het binnen een week afgehandeld worden. Zo niet, dan gebruikt eto'o clubs als Ajax en PSV om andere clubs concreet/concreter te laten worden.

Dit klinkt in ieder geval positief..

Het klinkt alsof de we goede kant opgaan, mooi

10 augustus 2014 om 20:42

Dit is toch zwaar hypocriet van Ajax? Eigen jeugd, salarisplafond? Stelt dus allemaal niks meer voor?

10 augustus 2014 om 20:45

Omdat ze een uitzondering maken voor een speler die bij alle topclubs van de wereld doelpunten heeft gemaakt en in alle grote competities heeft gespeeld?

Laat me niet lachen, dan snap je dus werkelijk waar niets van het beleid bij Ajax.

10 augustus 2014 om 20:47

Vind ik niet. Als je een uitzonderlijke speler kan binnenhalen moet je dat doen. Bovendien, als eto o zich zou misdragen a la el hamdaoui dan zal de boer ook eto o erbuiten houden.

10 augustus 2014 om 20:47

Ik stel de kwaliteit van Eto'o niet zo zeer ter discussie en het feit dat Ajax hem wil dat snap ik ook nog wel. Maar vooral het zogenaamde salarisplafond, dat was toch ingesteld? Maar dat stelt dus ook niks voor

10 augustus 2014 om 20:49

Als Eto'o Ajax de volgende ronde inschiet is dat salaris zo terugverdient en waarschijnlijk is het maar voor een seizoen.

Eerst alleen maar zeuren dat Ajax alleen maar met jeugd speelt en niet investeert.. en dan gaan ze voor iemand als Eto'o en dan is het nog niet goed.

Mensen zijn volgens mij echt bang dat hij komt en dat Ajax fluitend kampioen wordt.

10 augustus 2014 om 20:53

Als je er vanuit mag gaan dat Eto'o Ajax de volgende ronde inschiet dan kun je het hele salarisplafon afschaffen want dan kun je morgen nog een speler halen die zorgt dat ze weer een ronde verder komen en dan verdient hij dat ook weer terug?

Eto'o is geen garantie voor succes, de kans op succes wordt groter. Als ik Ajax was had ik deze kans om hem te halen ook gegrepen maar ik wil alleen aankaarten dat de principes van Ajax dus totaal niks voorstellen.

10 augustus 2014 om 20:55

Onzin.. Ajax heeft al jaren geen echt goeie spits meer gehad. En als er nu een kans komt dat je een topspits transfervrij kan oppikken, zou ik Ajax dom vinden als ze het niet op z'n minst proberen. En ja Eto'o vraagt waarschijnlijk een hoog salaris, maar omdat hij transfervrij kan overkomen zou je er wat meer geld in kunnen steken qua salaris etc.

Plus het zou fantastisch voor de eredivisie zijn als zo'n speler hier komt spelen in onze 'mickey mouse' competitie. Ik juich dit alleen maar toe

10 augustus 2014 om 20:59

@jakeadams

Ajax zal Eto´o dan ook niet met de gedachte halen dat het een garantie op succes is, maar voornamelijk omdat ze zijn ervaring en expertise in combinatie met kwaliteit willen gebruiken om talenten verder te helpen ontwikkelen.

Jij wilt wat aankaarten waar jezelf niets van begrijpt, dus dat kan je beter achterwege laten. Nogmaals de Ajax-filosofie bestaat niet uit spelers die in hun luier op De Toekomst zijn geboren.

Nogmaals Ajax wil best geld uitgeven voor binnenlandse transfers, als ze denken dat het gerechtvaardigd is.

Nogmaals Ajax wil best buitenlandse spelers halen, als het binnen het plaatje van de club past.

10 augustus 2014 om 20:59

Haha, jullie snappen niet wat ik bedoel. De kwaliteit van Eto'o staat niet ter discussie. Ik vind het alleen heel apart en zwaar hypocriet dat Ajax de principes aan de kant gooit.

10 augustus 2014 om 21:02

@afca-godenzoon

Ik snap heel goed dat niet alle jongens zijn opgeleid door Ajax zelf en ik snap ookd at er binnenlandse en/of buitenlandse versterkingen moeten komen. Het enige dat ik zeg is dat een salarisplafond is (was) wat geldt voor Alle versterkingen volgens mij. Toen Ajax dat bekend maakte werd er met geen woord gesproken over een uitzondering o.i.d. Het is gewoon hypocriet als je puur en alleen hiernaar kijkt.

10 augustus 2014 om 21:12

Iedereen snapt je maar jij weet dus niet wat de principes van Ajax zijn.
En dat maakt het zo moeilijk, Zoals Afca Godenzoon aangeeft hier recht boven Ajax wil best geld uitgeven maar dan moet het gerechtvaardigt zijn.

10 augustus 2014 om 21:14

@akeadams

Ajax heeft niet een officieel salarisplafond, Ajax heeft wel een totaal budget waar ze mee werken voor het salaris. Bijvoorbeeld 45 miljoen te verdelen over alle contractspelers. Dan heb je bepaalde categorieën waar een speler inzit en daar krijgt die na betaald. Daar kunnen ze trouwens dankzij prestatiebonussen nog een leuke cent extra aan verdienen.

Je argument dat ze nooit hebben gezegd dat er een uitzondering gemaakt kan worden kan je ook omgekeerd aanvoeren als tegenargument, dat ze nooit gezegd hebben dat ze namelijk nooit ontkent hebben dat er een uitzondering gemaakt kan worden.

Zolang het de financiële positie niet in de war brengt is het dus mogelijk.

10 augustus 2014 om 22:08

Nee. Dit is het plan met het vele geld dat we verdiend hebben. 4 topsalarissen instellen, nu is eentje verantwoord maar als we de inkomsten structureel omhoog krijgen met het eigen vermogen dan kunnen dat er meer worden. Kunnen we twee talenten net wat langer houden en 1 of 2 ervaren toppers aantrekken.

11 augustus 2014 om 00:07

Soms verdient de supporter ook wat hè, niet alles draait om geld.

11 augustus 2014 om 14:05

Je zegt: "de inkomsten structureel omhoog krijgen met het eigen vermogen". Kun je met uitleggen hoe je dat doet? Gouden tip voor elk bedrijf/club etc

11 augustus 2014 om 14:19

@jackadams, Waarom ben jij zo stellig? Op welke feiten baseer jij jouw mening? Wie heeft gezegd dat Ajax het salarisplafond gaat doorbreken?

Omdat Eto'o transfervrij is, kan Ajax op meerdere manieren ervoor zorgen dat het salarisplafond intact blijft, o.a. door Eto'o tekengeld te geven of bonussen uit te delen. Dergelijke trucs zijn te billijken, omdat Ajax een enorme media aandacht krijgt in het buitenland, wanneer Eto'o aangetrokken zal worden. Ajax staat nu al in de spotlights in o.a. Engeland, alleen al door de geruchten. Je kan je vast voorstellen wat de shirtverkoop buiten Nederland zal gaan doen als de naam Eto 'o daarop prijkt en het zou zomaar kunnen dat sommige landen, zoals Kameroen, opeens wedstrijden van Ajax live wil gaan uitzenden. Daarnaast heeft Ajax geld om Eto'o te betalen, zelfs al zou het salarisplafond doorbroken worden. Het is ook niet zo dat Ajax langdurig aan dat contract vast zal zitten, dus een financieel risico is het niet.

Ik vind het een raar gebaar naar je huidige trouwe spelers die aan het plafond zitten. Ga je ineens een jongen op zijn retour (nog steeds een goede speler denk) een veel dikker salaris geven… Dat werkt onvrede in de hand denk ik...

10 augustus 2014 om 20:31

Ik denk dat de jonge jongens het wel kunnen begrijpen

10 augustus 2014 om 20:35

Daar heb je helemaal gelijk in. Ajax moet Eto-o nooit meer dan een miljoen betalen. En dan gewoon 1 miljoen tekengeld geven voor elk jaar dat hij bij Ajax speelt en meer dan een x aantal wedstrijden speelt. Dat kan, omdat hij transfervrij is.

10 augustus 2014 om 20:42

Dat denk ik juist niet.
Zij zien ook dat Ajax een uitzondering maakt voor een speler die de Champions league heeft gewonnen, een speler die bij de grootste clubs ter wereld heeft gespeeld en een speler die 33 jaar is en vele malen meer kan verdienen bij andere clubs en die hen veel kan meegeven qua ideeën en ervaringen.

10 augustus 2014 om 21:14

Ze zullen het echt erg vinden als een legende als eto'o bij hun komt en meer verdient.

10 augustus 2014 om 21:32

Jaa dat denk ik inderdaad ook! Men zal het schandalig vinden dat een grootheid als Eto'o ander half miljoen verdient.

10 augustus 2014 om 23:56

Oeps was get word "niet" vergeten te zetten.

11 augustus 2014 om 18:19

Ik dacht dat je cynisch was, dus ging maar met je cynisme mee.

10 augustus 2014 om 20:46

Niemand in de huidige selectie heeft ook maar 10% van de reputatie die Eto'o heeft. Durf te wedden dat niemand daar moeilijk over durft te doen. Meeste zullen vooral blij zijn een keer met zo een speler in 1 team te hebben gespeeld.

10 augustus 2014 om 20:48

Ik neem aan dat pakweg Boilesen niet gaat zeuren omdat Eto'o meer verdient dan hij.

10 augustus 2014 om 20:48

@ Quickboyz

Ik snap echt neit dat iedereen maa rzegt dat deze man op zijn retour is. Vorig jaar weinig premier league gekeken denk. Hij schoot er bij Chelsea gewoon 12 in in respectievelijk 33 wedstrijden. 1 op 3 in de premier league en dan nog veelvuldig invalbeurten of gewisseld worden. Dan ben je niet op je retour.

Vorig jaar speelde deze man tegen Mertesacker, Vidic, Vertonghen, Kompany om een aantal namen te noemen van verdedigers. Als hij bij Ajax komt speelt hij (met alle respect) tegen jongens als van Beek, Rekik. Die gaat zichzelf helemaal suf lachen hier. Jongens als Beek, Rekik en Veltman die loopt hij met zijn kleine pink nog ondersteboven.

En onvrede in de selectie, dat zal wel meevallen. Vorig jaar was Cristian Poulsen ook de duurst betaalde speler in de selectie. Daar heb je nooit iemand over gehoord. Op het moment zijn het onder andere Moisander en Vermeer die beiden op de 800.000 zitten grofweg. JIj denkt dat die hun "onvrede" gaan uiten als Eto'o een salaris van 1,2 miljoen krijgt? Waar Moisander en Vermeer nauwelijks of niet knock out fase CL hebben gespeeld heeft Eto'o hem 3x gewonnen.

Uitzonderingen op je salarishuis wekt geen onvrede in de selectie als een bepaalde speler iets hoort te verdienen. Eto'o met zijn status zal iedereen begrip voor hebben dat hij meer verdient. Wanneer Sneijder komend jaar terug komen (bij wijze van spreken) dan begrijpt ook iedereen dat hij meer zou verdienen.

Het gaat om de waarde en status van een buitenstaander. Als we een Botteghin zouden halen end ie zou meer gaan verdienen dan een Moisander, dan loopt je salarishuis scheef. Maar je salarishuis loopt niet scheef als een oorspronkelijke wereldtopper die vorig jaa rnog bij Chelsea speelde het meest verdiende van allemaal.

10 augustus 2014 om 21:01

D-Bergkamp je geeft een beetje scheve voorbeelden:
1. Nee ik kijk idd geen PL. Maar als hij niet op zijn retour zit, waarom hoeven de Europese topclubs hem dan niet meer?
2. Vorig jaar speelde hij idd tegen betere spelers maar ook MET betere spelers
3. Je salarishuis loopt sowieso scheef als je je niet aan voorgesteld plafond houdt. Klaar al heb je nog zon topper in huis. Dat klopt gewoon niet. Mensen moet je steeds vertellen dat een verhoging bijvoorbeeld niet mogelijk is, en dan laat je door zo'n actie zien dat er dus wel wat mogelijk blijft. Dat geeft vaak toch ongenoegen bij de mensen die je verteld dat er verder niks mogelijk is. Ook nu geldt; eerlijk duurt het langst… Voor mij dan, maar voor velen hier blijkbaar niet.
4. Je hebt het over 1,2 miljoen maar je weet dat dit ongeveer het dubbele is. Netto! Das al 4x zoveel ipv de 2 ton die jij noemt.

okee je bent het niet met mij eens. Maar geen dingen verdraaien/dusdanig noemen om je mening kracht bij te zetten.

Verder zou ik het wel fantastisch vinden als hij in Nederland zou komen spelen. Maar ik denk dat hij bij 15 clubs is aangeboden en dat hij gaat spelen waar hij het meest kan verdienen.

10 augustus 2014 om 21:11

@ Quickboyz

1, wie zegt dat er geen europese clubs in hem geinteresseerd zijn? Dat weten wij helemaal niet. Zoals we op het moment begrijpen (aanbieden bij Psv) zijn de makelaars rond aan het kijken welke clubs eventueel interesse in Eto'o zouden hebben. En daarnaast praat je over Europese topclubs, die hebben niet zo snel interesse in een 33 jarige. Maar Ajax is dan ook geen Europese topclub. Ajax is een club die je kan vergelijken met Olympiacos of iets dergelijks. Alleen de geschiedenis is vrij rijk bij Ajax.

2. tegen betere spelers en met betere spelers. Natuurlijk speelde hij met betere spelers. Maar dan alsnog heb je zijn individuele klasse. Zijn kwaliteiten zijn groter dan welke spits (lees: Speler) in Nederland dan ook. Als hij tegen jongens als De Vrij/bmi moest spelen zou de tegenstand al (een stuk) groter zijn. Maar laat Feyenoord nou net hun complete verdediging verkocht hebben en opgevuld hebben met jonkies. En bij PSV staan er ook 3 mensen onder de 20 in de basis met weinig ervaring. De verdedigingen van ploegen dit jaar is werkelijk waar om te huilen voorlopig.

3. Je salarishuis loopt niet per definitie scheef.
Allereerst is het salarishuis van 1 miljoen altijd bruto. Marcel Brands heeft toegegeven dat hij het dubbele wilde van het salarishuis van PSV wat dus uit komt op 2 miljoen bruto. Als dan een dwaze op tv dat verdraait naar 2 miljoen netto (een groot verschil) is dat niet de schuld. Marcel Brands heeft letterlijk gezegd het dubbele van het salarishuis. En dus is het maximaal het dubbele van het Ajax salaris huis. Dus de 4x zoveel die jij schrijft is pure onzin.

EN voor de rest waarom zou je salarishuis scheef gaan lopen. Iemand die veel gepresteerd heeft en meer kwaliteit heeft kost nu eenmaal meer. Spelers zoals Kishna speelden 6 jaar geleden Fifa met Barcelona waar in Eto'o in de spits stond en de CL veroverde met fenomenaal voetbal. Denk jij dat die jongens gaan klagen dat Eto'o het dubbele verdient?

Daarbij kom je met het voorbeeld dat je mensen moet zeggen dat er financieel geen verhoging mogelijk is. Dat is vrijwel onzin bij Ajax gezien er maar weinig mensen op de top van het salaris huis zitten. Degene die het hoogste zitten zijn ook de meest ervaren mensen. Denk dan aan Moisander en Vermeer bijvoorbeeld. Waar Vermeer +/- 800.000 verdient als wissel speler en Moisander datzelfde verdient als basis speler. Wanneer Moisaner blijft zal zijn contract verlengd en verbeterd worden. En als we toch over verlengen en verbeteren praten. Kijk maar naar klaasen, Veltman, van Rhijn, Fisscher, Kishna etc die allemaal pas verlengd en verbeterd hebben.

Maar zeker als laatste, Poulsen is vertrokken die met 1 miljoen aan de top van het salaris huis zat. Je kan Eto'o toch gewoon een salaris van 1 miljoen geven en teken geld van 1 a 2 miljoen. Dan geld het teken geld als "transfersom" en klopt je salarishuis nog steeds. EN zeg nou zelf, 1 a 2 miljoen transfergelden voor een spits als Eto'o is werkelijk waar een schijntje.

Mij beschuldigen van dingen verdraaien, probeer eerst zelf de feiten op een rijtje te krijgen aub. Je suggereert heel veel (gene interesse topclubs, 4x salarishuis etc) maar feitelijk klopt er weinig van.

10 augustus 2014 om 21:15

1. omdat ze al voorzien zijn
2. qua verhoudingen zit hij bij Ajax dus net zo goed
3. jij hebt volgens mij gemist dat niemand klaagde toen de Spaanse huurlingen kwamen. Die zaten ook boven het plafond.
4. Ga er maar vanuit dat hij netto meer dan 1.2 miljoen krijgt.

Iedereen vergeet dat het met Bojan ongeveer hetzelfde was dus dit is niks nieuws. Bojan is weg, Siem is weg en Daley (en maybe Sigie) zal hoogstwaarschijnlijk vertrekken, dan heb je al heel wat miljoenen aan salaris.. Catch my drift?

10 augustus 2014 om 21:15

Eto'o mocht nog een jaar bij Chelsea blijven maar weigerde door problemen met mourihno.

10 augustus 2014 om 21:22

1. Clubs staan blijkbaar niet te springen he! Dat je bij de start van de competitie nog geen club hebt zegt vrij veel lijkt mij.. Waarom speelt hij dan ook niet meer bij Chelsea als hij buiten staat? Ze laten hem toch gaan.. (edit, Lees door Love blues dat hij mocht blijven, dus dan kun je dit weglaten )

2. Stam, Bommel, Davids, Poulsen hadden ook allemaal een grote staat van dienst…. En werd dat een succes? Nee ook niet per definite en dat waren toch ook grote spelers. natuurlijk heeft hij veel kwaliteit en zal hij idd beter zijn dan wat er nu rondloopt. (alleen moet ik dat allemaal nog zien, toch 33, de jaren gaan hard tellen op een bepaald moment).

3. Als een dwaze het volgens jouw verdraait naar 2 mil. bruto waarom maak jij er dan 1,2 van?

maar ja we dwalen af! Het ging om het afzien van het plafond. Ja ik hoop ook dat hij naar Nederland komt alleen ben er totaal geen voorstander van om af te zien van een bepaalde regel (salarisplafond). En of hij het waard is of niet (als dat idd 2 miljoen bruto is, dan is dat niet veel voor zo'n speler), ik ben niet zo van grijze gebieden creëren..

10 augustus 2014 om 21:25

1. HIj mocht bij Chelsea blijven maa rwilde weg vanwege problemen met Mourinho.

2. Stam was van grote waarde voro Ajax toen hij terug kwam en is nu hard op weg om na Frank de Boer de hoofd trainer van Ajax te worden. Dus zelfs opd e lange termijn hebben we er veel aan. Van Bommel was de absolute leider bij Psv. Poulsen was van onschatbare waarde voor Ajax, zeker in de toppers tegen Psv.

3. Waarom ik er 1,2 miljoen van maak is om een vorobeeld te geven. Maar schijnbaar snap jij dat niet. Sterker nog, als ze hem 2 miljoen euro bruto geven begrijpt ook elke speler van Ajax dat. Mits hij zijn werk natuurlijk goed doet en fit is.

Salarisplafond verdubbelen voor een speler als Eto'o maar dan niet alle duels hoeven spelen???

10 augustus 2014 om 20:33

Ja in dit geval moet ajax dit gewoon doen.. Dit Is goed voor de club, ook krijg je zo wereldwijd meer aanzien.. Ook zal hij in de CL belangrijk kunnen zijn

10 augustus 2014 om 20:51

Inderdaad, als je het goed aanpakt kun je misschien sponsors nog zo ver krijgen om mee te betalen.

Als je hem tekent dan zal dit ook in andere landen in de krant staan en in sommige landen zal de club dan misschien ook wat meer gevolgd worden zoals bv in China of Japan.

Hierdoor zullen de sponsors ook wat meer exposure krijgen in die landen.
Tenminste als ze daar belang bij hebben.

10 augustus 2014 om 22:37

Heeft Anzhi nou ook wereldwijd meer positieve bekendheid gekregen door Eto'o

Zo speel je elke week bij Groningen in de basis en zo speel je elke week me je piemeltje op de bank.

10 augustus 2014 om 20:38

Toch is hij Europees actief

10 augustus 2014 om 20:40

Ziv speelt gewoon elke week.. in de Jupiler.

10 augustus 2014 om 20:48

Dan speel ik liever nog 1/2 jaar bij Grun.

10 augustus 2014 om 20:52

Kijk gerust even hoeveel wedstrijden hij uberhaupt heeft gespeeld voor Grun. Ziv krijgt nu Stam als zijn coach en krijgt persoonlijke begeleiding van Bergkamp en Kluivert als hij in de buurt is en zal daarnaast wss heus wel zijn minuten in het 1e maken en ook nog eens Youth Cup spelen. Dat heeft hij allemaal niet bij Grun.

10 augustus 2014 om 20:52

Jij misschien wel.
Dat hij zou beginnen bij Jong Ajax dat was al lang bekend en dat was ook afgesproken met Zivkovic.

10 augustus 2014 om 20:44

12 wedstrijden in de basis...

10 augustus 2014 om 20:44

2 weken achter elkaar buiten de selectie, snap niet wat de bedoeling van Ajax met Ziv is op de korte termijn. Als het zo blijft kan hij beter verhuurd worden lijkt me toch of niet?

10 augustus 2014 om 20:46

Zivkovic wordt de troef van Ajax dit seizoen. Laat die jongen het keuze niveau rustig opbouwen. Hij is zeventien, hij komt er echt wel hoor. Zal dit seizoen genoeg minuten maken.

10 augustus 2014 om 20:46

@jakeadams.

Nee, trainingsintensiteit bij Ajax is anders, bovendien willen ze hem middels specialisatie training onder meer van Overmars en Bergkamp meer bewerken naar een spits die bij het spel van Ajax hoort. Daarnaast maakt hij zijn wedstrijdminuten in Jong Ajax.

10 augustus 2014 om 20:49

Er is gezegd dat hij even moet wennen bij Jong Ajax aan de speelstijl.

10 augustus 2014 om 21:18

Geef overmars ook trainingen?

10 augustus 2014 om 21:31

@liquidfire

O goede trouwens, ik dacht dat hij dat eerst wel altijd deed. Weet niet of hij tegenwoordig nog trainingen geeft. Vermoed van niet inderdaad.

10 augustus 2014 om 20:54

Daar heeft hijzelf voor gekozen, hij wist ( is al gelijk bekend gemaakt) dat hij zowiezo eerste half jaar bij jong ajax zou spelen

Vraag me af wat die salaris eis van Eto'o is dan. Hij verdiende 15miljoen per jaar bij Anzhi. En ook bij Chelsea verdiende hij bakken met geld. Lijkt me toch sterk dat Ajax hem een salaris gaat aanbieden boven de 2 miljoen. Zou overigens ook alleen maar onrust met zich meebrengen. Waarom de 1 veel meer krijgt als de ander. Eto'o voelde zich ook al te goed bij Kameroen. Toen hij een eigen hotelkamer wilde apart van de groep. Dus ik weet niet of het verstandig is om deze man aan te trekken.

10 augustus 2014 om 20:33

2 miljoen netto vraagt hij blijkbaar.

10 augustus 2014 om 21:16

@ Medellin

Zelfs dat is niet waar, Marcel Brands erkende dat Eto'o het dubbele van het salarisplafond vroeg. Het salaris plafond van zowel Ajax als PSV is 1 miljoen euro bruto. Dus het komt op 2 miljoen euro bruto uit.

Dat dan de talkshow hoster te dom is en dan gelijk schreeuwt dat het om 2 miljoen euro netto gaat is dan weer een compleet ander verhaal.

10 augustus 2014 om 21:18

Maar hij kwam ook vaak op voor zijn team zoals toen de vakbond geen geld had gegeven. Hij betaalde ook de hotel voor het hele team. In kameroen waren er verschillende kampen. Er was kamp eto'o en kamp song.

10 augustus 2014 om 21:20

Maar hij kwam ook vaak op voor zijn team zoals toen de vakbond geen geld had gegeven. Hij betaalde ook de hotel voor het hele team. In kameroen waren er verschillende kampen. Er was kamp eto'o en kamp song.

Zijn er eigenlijk nog andere spitsen tussen de 27 en 34 beschikbaar in deze prijscategorie (transfervrij of die minder dan 10 miljoen kosten met een gelijkaardig salaris)?

Als Eto'o 100% fit is, zijn steentje bijdraagt en geen kapsones krijgt dan lijkt het me een goed plan maar zoiets weet je nooit zeker.

Samuel zou een uitstekende motivator zijn voor dit jonge Ajax. Kwaliteit heeft hij nog steeds.

Dat hij niet alle trainingen meedoet maakt me niet zoveel uit, een doorgewinterde prof als Etoo kent zijn lichaam immers het beste.

Dit alles en het feit dat je 95 miljoen in de kas heb einde van het jaar is een goede reden is een keer een uitzondering te maken. Hij kan de missende schakel zijn die Ajax in de CL laat overwinteren dus dat je het geld terugverdient lijkt me een kwestie van tijd.

ik hoop alleen niet dat je dan scheve gezichten krijgt in de kleedkamer mocht eto'o er niets van bakken..

10 augustus 2014 om 20:36

Ik denk sowieso dat hij geen lang contract krijgt, dus als dat gebeurd is hij zo weer weg

Zoals ze altijd zeggen: voor een kwaliteitsspeler moeten ze een uitzondering kunnen maken. Met hem heb je in elk geval kans om de groepsfase van de CL door te komen. Hij trekt veel publiciteit en dat zal ook wel geld opbrengen. En... jonge spelers kunnen veel van hem leren.

Ik zie hem meer als een soort Huntelaar, 80% kansen scoort hij altijd, maar 3 mannetjes voorbij dribbelen zie ik hem niet doen.

Dat was denk ik ook mede waarom Guardiola nooit zijn hand voor hem in het vuur stak.

Overigens denk ik wel dat hij het goed zou doen bij Ajax, want de huidige spitsen van Ajax krijgen 5 keer per wedstrijd 80% kansjes en daarvan gaat er maximaal 1 in zo'n beetje.

10 augustus 2014 om 20:52

hij kan beter kappen en draaien dan jij nu beweerd. als hij 1 op 1 staat met een verdediger zal hij die in 8 van 10 gevallen gewoon uitkappen/ voorbij sprinten. is niet zo statisch als huntelaar. staat een beetje tussen huntelaar en suarez in (wel in hun ajaxtijd he)

10 augustus 2014 om 21:23

Lol er zijn veel videos waar eto'o speler voorbij speelde. Hij speelde altijd de hele verdediging van real voorbij. Hij was vroeger echt een super dribbelaar. Hij gebruikte ook vaak zijn snelheid waar hij een hele verdediging uit ging sprinten. Jij moet maar eens naar youtube gaan en zeg dat dan nog een keer.

10 augustus 2014 om 21:24

Eto'o scoorde ook rond de 40 goals toen guardiola daar was. Eto'o was ook de enige vedette die bleef omdat hij te goed was om weg te doen. Trouwens bekijk eto'o vs werder bremen hattrick.

10 augustus 2014 om 22:28

Eto'o en Guardiola zijn nooit als vrienden uit elkaar gegaan, wel erken ik dat Eto'o ver boven verwachting gepresteerd heeft.

Echter is Eto'o nu wel een paar jaartjes ouder en ik zie hem niet meer de dribbels maken van toen en ook toen scoorde hij weliswaar heel veel, maar waren Ronaldinho e.d. natuurlijk de dribbelaars binnen Barcelona, hij liep gewoon meer dan keurig mee met Barcelona.

Eto'o staat niet meer in mijn top 20 aanvallers van de wereld.

Desalniettemin zie ik hem graag naar Ajax komen als dit financieel goed te doen is.

10 augustus 2014 om 23:58

Ja dat weet ik. Ik zie hem ook niet als top 30 meer. Hij is wat slomer geworden.

Blind verdiend 1.3mil afgelopen jaar (vi) dus is plafond geen 1mil volgrns mij/vi

10 augustus 2014 om 20:41

Dat was incl. bonussen, kampioensschap enzo.

10 augustus 2014 om 20:49

volgens het artikel was dat exclusief de bonus van 300.000 voor het kampioensschap

10 augustus 2014 om 20:54

Dat is frappant aangezien het perfect aansluit qua bedrag.

10 augustus 2014 om 21:18

@ Ajaxrick

Blind verdieende 1,3 miljoen inclusief kampioenspremie van 300.000 en een premie van 100.000 euro voor het bereiken van de beker finale. Daarnaast heeft hij ook nog een wedstrijdpremie gekregen voor elke wedstrijd die hij speelde.

Het standaard salaris van Daley Blind ligt rond de 750.000 euro en dat kan door veel spelen, prijzen pakken en presteren (vrij hoog) oplopen.

10 augustus 2014 om 21:35

Klopt niet ik weet het zeker

Is dit niet tegen Alle principes van Ajax in? Jeugd, niet meer betalen dan een bepaald bedrag? Daarnaast vind ik het een regelrechte degradatie van Richairo Zivkovic, ik snap ook dat die jongen voor de toekomst is gehaald maar ik neem ook aan dat ze hem wel minuten willen geven in het eerste dit jaar?

Mocht Sigthorsson niet weggaan dat zitten ze met 4 spitsen, dan kan Zivkovic wel fluiten naar 1 minuut in de eredivisie dit jaar.
Tuurlijk is Eto'o een versterking maar het is zwaar hypocriet van Ajax

10 augustus 2014 om 20:42

Allang bevestigd dat hij in de Jupiler gaat spelen. Hij is net pas 17 en speelde in Groningen ook lang niet altijd.

10 augustus 2014 om 20:45

Dan vind ik het heel raar dat ze hem niet verhuren?

Met het verloochenen van de "principes" heb jij geen moeite of dat vergeet je voor 1x?

10 augustus 2014 om 20:58

Waarom verhuren met de kans om daar ook op de bank te belanden zoals van derhart? Nu speelt hij gewoon altijd en kan hij een evt blessure van Milik opvangen. Waarom maak je je zo druk om een club waar je niks mee hebt?

10 augustus 2014 om 20:58

Niet over principes praten als je de principes niet kent.
Zivkovic is gelijk kenbaar gemaakt dat hij dit jaar als gewenning moet zien.
Verhuren is geen optie dan leert hij het Ajax spel niet.
Sigi is klaar en met alleen Milik kan je niet CL beker en Competitie spelen.
Snap je dat nou echt niet ?

10 augustus 2014 om 22:13

Ze houden hem bij Ajax om aan de club/het systeem te wennen en om hem gewoon een heel jaar in de Jupiler League te laten draaien.

Gewoon die 2 miljoen salaris betalen want je houdt er uiteindelijk meer aan over. Dit is toch gewoon een buitenkans die je moet benutten!
Hij kan je zo naar de tweede ronde van Champions League loodsen. Dan stromen de miljoenen binnen. Elke wedstrijd zal uitverkocht zijn en je gaat enorm veel shirts met Eto'o erop verkopen!!

10 augustus 2014 om 20:56

Precies en hij is transfervrij dus uiteindelijk vallen de kosten mee.

Eto'o aantrekken is het domste dat Ajax kan doen.

10 augustus 2014 om 22:16

Ga je dat ook nog beargumenteren?

Als hij 2 miljoen vraagt waarmee hij direct grootverdiener wordt valt het allemaal best mee toch, het is moeilijk om echt een goeie spits te vinden en dan wordt deze man je in de schoot geworpen. Zivkovic kan ondertussen nog een jaartje rijpen in de Jupiler League bij Jong Ajax en Milik is toch maar gehuurd.

10 augustus 2014 om 20:58

Mee eens en het feit dat hij transfervrij is maakt het allemaal nog aantrekkelijker.

Het tekent de wanhoop.

Ajax geeft hiermee aan dat ze zich volledig verkeken hebben op Milik. Waarom zou je hem anders huren als je toch nog een spits erbij wil hebben? Dan heb je drie spitsen (mocht Sigthorsson vertrekken) waarvan er dus altijd een op de bank zit. Ik ben zelf trouwens ook niet onder de indruk van Milik, ik vind het een mindere versie van Sigthorsson.

Het is echter wel duidelijk dat Ajax geen echte spits heeft. Eto' o is dat wel natuurlijk. Hij is ervaren, snel en is een goede afmaker. Natuurlijk mag je daar soms wat meer voor bieden dan de bandbreedte die je normaal hebt. Echter, een speler moet graag bij Ajax spelen en niet omdat hij bij ons 5 miljoen in een jaar gaat opstrijken.....

10 augustus 2014 om 21:01

Nee je ziet het helemaal fout.
Milik is een prima spits ( bewees vandaag ook steeds een goed aanspeelpunt te zijn ) en had nog veel meer kunnen beteken als Kishna zn oogkleppen had afgedaan.

Maar dit terzijde je kan toch niet met 1 spits het seizoen ingaan met ongeveer 50 wedstrijden ?
Zivkovic is dit jaar bij jong dus alleen milik is over.

11 augustus 2014 om 10:08

@ albertino

Zivkovic is nog jong, dus geen spits? Als Milik een erg goede spits was geweest, had Ajax Eto'o nooit willen halen. Ze zien nu echter in dat Milik gewoon een door en door middelmatige speler is. Hartstikke stijf, geen actie en alle ballen die op zijn rechterbeen komen zijn verloren ballen. Ik vind het helemaal niks.

Ajax had prima met twee echte spitsen het seizoen in kunnen gaan, maar niet met het niveau van deze eerste spits. Dan zie ik liever Sigthorsson.

11 augustus 2014 om 10:47

Weer verkeerd.'
Zivkovic speelt dit jaar bij jong Ajax dat is gelijk al bekendgemaakt.
Houd je over Milik als enigste spits want Sigi is volgende week weg.
Gister heeft Klaasen even in de spits gelopen maar verder is er niemand voor die positie.

Milik is een prima spits, en speelde prima gister, jammer dat je dat (nog) niet ziet, maar dat komt vanzelf. Prima aanspeelpunt, goed kaats kreeg alleen veel te weing van onze vriend Kishna ( die zowiezo erg slecht was gister ).

je bent toch met me eens dat je geen 50 + wedstrijden kunt spelen met alleen Milik ?

Geen transfersom en een salaris van 3 miljoen. En heel china die een ajax shirt koopt met zijn naam erop! Denk dat ajax hier alleen maar aan gaat verdienen!

10 augustus 2014 om 20:54

ja het is misschien hypocriet maar laat ons blij zijn. dat is voetbal nou eenmaal. balen als grote spelers naar een competitie gaan die je liever niet volgt in ieder geval niet alle wedstrijden en juichen als een speler naar de competitie komt van je voorkeur

Hoop zo dat hij naar Ajax komt he.

lijkt er toch steeds meer op dat ajax alles op alles zal zetten en het financiele risico wil nemen

10 augustus 2014 om 21:03

Een paar jaar geen echt financieel risico genomen, dus waarom ook niet weer één keertje proberen.

Ajax wilt gwn spelers naar hun waarde halen. Goed voorbeeld hiervan is het bod dat Ajax uitbracht op van Ginkel, k geloof 8 miljoen! Eto'o is gwn meer waard dus zal zijn salaris er ook naar gaan staan. Geen probleem dus en een prima toegevoegde waarde! En met tekengeld is alles mogelijk!

Ai..stappen ze van hun veel verdedigde beleid af?

On: als ze iets willen bereiken in de CL zal dit wel moeten..

Zou super zijn. Als PSV supporter ben ik wel een beetje bang voor Eto' o bij Ajax maar voor de competitie is het natuurlijk geweldig als zo' n man in NL speelt. Dus ik hoop dat ie komt.

Deze man heeft jaren 20 miljoen verdient per jaar en nu doet hij nog steeds gierig. Wat een ongelooflijke hongerige speler als deze transfer niet gebeurd omdat ze niet tot een overeenkomst komen wat betreft het salaris.

Dat zo,n man alleen al aan Ajax denkt,is al geweldig.
Kan je zien wat Ajax een uitstraling heeft.

Vorig jaar reageerde iedereen hetzelfde met Bojan, die komt toch niet.
Nu hetzelfde met Eto 'o, die komt toch niet.

Ik heb wel mijn twijfels over het invetseren van zoveel geld in een speller van 33.
Volgens mij was dat het begin van het einde bij Feyenoord een aantal Jaren geleden.
Het enige grote verschil is dat Ajax het financieel kan lijden.

Ben wel benieuwd of die komt en het nog kan opbrengen.
Het niveau verschil is natuurlijk enorm tussen de PL en eredivisie.

Slimme deal van Ajax: Hij brengt ervaring in de selectie en de jonge spelers leren er alleen maar van. Daarnaast is er meer kans op overleving in Europa, want met deze selectie moet Ajax altijd kampioen kunnen worden.

Degene die roepen dat het tegen de Cruiff-visie is; wees blij dat ze in de directie realistisch zijn geworden en beseffen dat geld oppotten en alleen maar talent aankopen geen succes in de CL brengt,

Zou voor het NL voetbal wel goed zijn en hoop het voor Ajax dat ze het rondkrijgen zou alleen zonde zijn van zivkovic

Ajax verdient nu toch 4 miljoen extra omdat Feyenoord geen CL speelt?
Nou dat is geld wat niet begroot is...

Als je nu met hem gaan onderhandelen...
Vast salaris met bonussen ....

Ik denk dat als Ajax zich kansloos in deze opmerkelijke zaak had gevonden ze er nooit zo op in waren gegaan wat betreft pers! Dus is de kans wel degelijk aanwezig dat hij komt! En dat zou echt een verrijking zijn voor onze competitie en meteen de aandacht voor de eredivisie weer wat doen oplaaien!
Qua salaris zal wel gekeken worden naar een constructie waarin Ajax 1 miljoen betaald en misschien Adidas het andere miljoen ( op papier) of een andere grote sponsor! Vergeet niet dat Ajax wat aan uitstraling nodig heeft want over een half jaar zitten we zonder hoofdsponsor dus misschien is dit de investering die nodig is om de juiste uitstraling te krijgen om een giga sponsor binnen te halen!

Het probleem is alleen dat Ajax dit alleen maar doet om met 'een grote naam' Europa in te kunnen. Dat was vorig jaar met Bojan en nu met Eto'o. Waarom zou je in godsnaam 2 miljoen euro salaris of meer betalen voor een speler van straks 34 jaar? Mourinho was niet voor niets klaar met hem. Behalve dat gaan spelers als Eto'o ook nog allerlei speciale eisen stellen; minder trainen, meer privileges dan anderen. Uiteindelijk zorgt dat alleen maar voor scheve gezichten binnen je team.

11 augustus 2014 om 00:00

Eto'o was klaar mey mourihno bedoel je. Mou bood hem een 1 jarig contract voor de tweede keer.

Ik denk niet dat De Boer en Ajax zo dom zijn om Eto'o een vorstelijk salaris te bieden en hem vervolgens niet te laten spelen. De Boer kan wel zeggen dat ze met Zivkovic en Milik 2 goede jonge spitsen hebben, maar ik denk dat Eto'o ook wel wil spelen en niet alleen maar "een voorbeeld voor de jeugd kan zijn". En Eto'o is 20 mln per jaar gewend aan salaris...

Voor iemand die eerst de aankopen van Feyenoord zat af te zeiken om hun leeftijd ben je nu ineens wel eeg positief over een 33 jarige speler...

10 augustus 2014 om 21:50

Het probleem is dat de leeftijd van Eto'o nog steeds een groot raadsel is (niet ongewoon bij spelers geboren in Afrika en ze liegen hierover naar hartelust op los).
Hijzelf zegt 33 maar zijn (ex)vriendin 39. Geboren in 1974 claimt zij.

Hoe dan ook, ik vraag me af of die investering van een dergelijk op leeftijd zijnde speler wel verantwoord is aangezien hij waarschijnlijk max. maar 20 wedstrijden zal spelen en een hoop trainingen laat schieten (zoals hij de laatste jaren al deed).
Kun je toch echt beter je tijd investeren in die twee jonge alternatieven als spits.
Kennelijk heeft het ajax beleid een aanhangsel wat haaks staat op wat ze altijd met zoveel poeha verkondigen.

11 augustus 2014 om 00:02

Eto'o is gewoon 34. Ja je moet oom echt een ex vriendin geloven hahahah. Anders is hij wel heel snel voor iemand van 39.

Ik vind het prachtig, maar moeilijk te geloven. Eredivisie krijgt echt een boost qua belangstelling als een speler van dat kaliber, ook al is hij al lang op zijn retour, hier komt voetballen.

Cillessen
v Rhijn
Moisander
Veltman
Boilesen
Viergever
Klaassen
Blind
Schöne
Eto´o
Kishna

Eto'o is nare mannetje met zo nu en dan..diva gdrag moet je niet hebben zo n speler zal alleen maar groepsproces afremmen... geef zivkovic en milic lkker te vertrouwen in plaats van een ouwe vedette die nog 2 miljoen als salaris wil opstrijken...

Eigen jeugd altijd voorrang.......maar nu even niet
Salarisplafond!.......maar nu even niet
Buitenlanders staan de 9ntwikkeling van j8nge Nederlanders in de weg.......maar nu even niet
He, wanneer hoorden we dat eerder? Oh ja, Sammy Kufour (33 jaar) van Bayern...
Sammy bleek al snel 42 en speelde down the hill
Eto o niet gezien op het WK. Zwaar over de hill.
Als je teveel geld hebt doe je dit srt rare dingen

10 augustus 2014 om 22:35

Normaliter heeft een bericht dat je het eens bent met de inhoud van een ander bericht eigenlijk niet veel toegevoegde waarde.
Maar ik kan het deze keer niet nalaten dat je het scherp ziet. Heel scherp.

Ik zou er nog enigszins de transfer van Eto'o kunnen billijken als ze hem binnen halen met een prestatie-contract.
Maar daar zal die gozer niet intrappen.

10 augustus 2014 om 22:58

Na mijn weten gaat Frank de Boer niet over het salaris van spelers, dus je kunt wel met verhalen komen over het salarisplafond, maar De Boer geeft hier gewoon zijn mening en meer kan De Boer niet doen.

En wat bedoel jij met jonge Nederlanders? Sinds wanneer is Ajax een opleidingsinstituut voor het Nederlands Elftal? Moet de selectie dan per se uit Nederlanders bestaan? Na mijn weten heeft niemand dat ooit gezegd over Ajax. De Boer niet Cruijff niet en Overmars ook niet.

11 augustus 2014 om 00:20

Hootch, aan de hand van Cruyff en met de eigen jeugd zou Ajax toch de stap naar de Europese top maken? Het nieuwe beleid is toch gebaseerd op een betere scouting, opleiding, transferbeleid en salarisplafond? Het is ronduit belachelijk wanneer de huidige directie van Ajax een uitzondering wil maken op het salarisplafond voor een 33 jarige artiest die in de winter van zijn carrière zit en zijn laatste kunstje bij Ajax wil laten zien. Het plan Cruyff is geen knip voor de neus waard wanneer Ajax Samuel Eto'o een salaris gaat bieden dat hoger is dan het huidige salarisplafond! Het aantrekken van Samuel Eto'o staat haaks op het huidige beleid en natuurlijk moet de selectie van Ajax voor 60 procent uit Nederlanders bestaan. Dat is alleen maar goed voor de uitstraling van Ajax op internationaal niveau, in de jaren 70, 80 en 90 was Ajax hofleverancier van Oranje, het huidige Ajax kan niet eens een fatsoenlijke spits opleiden en ziet zich genoodzaakt om voor vele miljoenen een uitgerangeerde dertiger aan te trekken als smaakmaker in de Amsterdam Arena.

11 augustus 2014 om 01:51

Huidige directie? Over wie heb jij het nou? De coach van Ajax maakt hier een opmerking over wat hij vindt. Waarom kom jij dan meteen met verhalen over de directie? Heb jij dan ergens gelezen dat Overmars het ermee eens is wat De Boer vindt? ("vind" is een mening)

En dat een selectie uit minimaal 60 Nederlanders moet bestaan is goed voor het Nederlands voetbal, maar een club vindt zijn eigen resultaten toch wel iets belangrijker dan hofleverancier te zijn voor het Nederlands Elftal. En in de jaren 70, 80 en 90 kon dat allemaal nog wel, want toen mocht je niet meer dan 3 spelers opstellen die geen Nederlandse Nationaliteit hadden.

En die verhalen over geen fatsoenlijke spits vindt ik zo zielig. Men vergeet wel Vermeer, Van Rhijn, Van der Wiel, Veltman, Blind, Nigel de Jong, Stekelenburg, Van der Vaart, Sneijder en Klaassen die allemaal opgeleid waren in de jeugd van Ajax en opgeroepen waren voor het Nederlands Elftal. Het zijn geen spitsen, maar wel spelers die op andere belangrijke positie spelen.

En tot nu toe spelen Huntelaar en van Persie in de spits van het Nederlands Elftal en die zijn ooit 12 - 14 jaar geleden door Feyenoord en De Graafschap opgeleid. Dus dat is ook wel een tijd geleden.

11 augustus 2014 om 00:04

Jij weet dus niet waarover je praat. Eto'o was ook gebleseerd op het wk genie.

11 augustus 2014 om 01:59

Wel grappig. Een opmerking plaatsen dat je Eto'o op het WK zwaar over hill vond terwijl deze spits alleen maar tegen Mexico heeft gespeeld. Die opmerking was mij nog niet eens opgevallen van Kwartier.

Wat een selectie straks ze, om je vingers bij af te likken!

Cillessen
Ligeon
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Schöne/Muric
Eto''o/Milik
Kishna

Eto'o heeft voor als voorwaarde voor zijn tijdelijke circusact shirtnummer 14 afgedwongen. De retro thuisshirts met het opschrift Eto'o en 14 gaan wereldwijd uiteraard miljoenen euri aan merchandising opleveren.

Zeker een uitzondering voor maken. Prima speler nog die er ver bovenuit in de competitie en z'n medespelers kan helpen in hun ontwikkeling. In de CL is zijn ervaring daarnaast erg kostbaar.
Maar wellicht nog belangrijker: fantastische reclame voor de eredivisie en het Nederlands voetbal!

Hiermee komt het niveau in NL omhoog en kiezen dit soort topspelers hopelijk vaker in de herfst van hun carriere voor de Eredivisie.

Z,n jonge is voor milik enz een voorbeeld daar leren die jochies van die worden weer volwassener en die groeien tot een goeie spits uit en het kan zo maar zijn dat hij ons de 2 de ronde cl in leidt

Sky sports meldt closed deal

Ik vind dat Ajax vast moet houden aan haar salarisplafond. In het verleden werden gigantische salarissen betaald voor Aisatti, Luque en Sulejmani, maar geen van hen kon het waar maken.

Eto'o zou een aanwinst zijn, maar als Ajax dan een volgende transferperiode een Poulsen zou willen aantrekken, eist deze ook een salaris boven het salarisplafond. Dit plafond is er niet voor niets en het zou slechts een giplsplaatje zijn als Ajax er voor Eto'o een uitzondering op maakt. Beter is om hem het maximale salaris te geven aangevuld met hoge prestatiebonussen.
Shirtverkoop, topscorerstitel, hattricks, assists, aantal wedstrijden, prijzen..

Zou het raar vinden als Ajax hem wel meer zou willen betalen. Dan heb je een salarisplafond en ga je er alsnog ruim overheen

Wat een hypocrieten heb je hier. Echt niet te geloven. Toen besiktas interesse had, werden weer dezelfde cliché uitspraken gedaan. Eto'o was over de top, Turkije was een oord voor volgevreten vedettes en Eto'o zou daar alleen heen gaan om te cashen. Diezelfde Eto'o wordt nu de hemel ingeprezen en een aanwinst genoemd en weet ik veel wat nog meer. Dit slaat echt helemaal nergens op, ik kan mijn ogen niet geloven.

Mooi om alle reacties te lezen. De criticasters hebben het ovet het salarishuis, scheve gezichten in de kleedkamer, dat het haaks op het beleid staat. Etc.... We zoeken een ervaren extra spits. Nou hij is transfer vrij, fit, een geweldige reputatie. Dan moet Ajax creatief zijn. Voor een willekeurige spits had een transfersom betaald mieten worden. Betaal dat aan Eto'o. Geef hem een goed salaris en een prestatie-bonusregeling. Ik hoop dat hij komt, geeft Ajax en de Eredivisie exposure !

Ik verwacht niet dat de transfer doorgang vindt, maar wie weet komt mijn jeugdheld Eto'o toch in de Eredivisie te spelen . Zou ook een stunt zijn en komt onze competitie nog wat positiever in het buitenland.

Oke dit is haat gedrag van de ajaxcieden: psv betaalde voor ruiz 1 miljoen en nu ajax zoals jullie vertelde met alles er op en eraan 3 miljoen

Ruiz was volgens jullie ouderwets om te kopen en jeugd in de weg te zitten

Maar etoo is dat zeker niet waarom haal je zivkovic en millic dan? Had je ze beter bij hun club laten zitten?

Bogarde, een vol gevreten vedette als Samuel Eto'o zorgt alleen maar voor onrust in de kleedkamer. Zijn reputatie is overigens niet zo geweldig, in zijn periode bij Barcelona had hij het regelmatig aan de stok met Rijkaard, Ronaldinho, Laporta en Guardiola. Toen hij een 1 jarig contract tekende bij Chelsea had hij na 2 maanden al ruzie met Mourinho! Je denkt overigens toch niet dat Samuel Eto'o naar Ajax komt als ervaren extra spits en de tweede viool wil spelen? Het plan Cruyff kan direct de vriezer in wanneer de huidige directie Samuel Eto'o haalt. Zijn statistieken zijn er de afgelopen 3 jaar ook niet beter op geworden.

11 augustus 2014 om 16:58

Volgevreten vedette?
In welke zin?
Want qua lichaam kunnen vele een voorbeeld aan hem nemen.

En welk plan van Cruijff?
Ajax is geen marionette van Cruijff hoor, Ajax volgt in de hoofdlijnen de visie van JC, maar Ajax bepaald(lees: Overmars en co.) nog altijd zelf de weg die zij wilt bewandelen.

Moeilijke jongen of niet. Deze gast knalt er 25+ in. Als blind blijft en hij komt, zie ik Ajax met gemak kampioen worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren