Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eto’o mogelijk naar Ajax-Vitesse: ‘Ik weet nog niet of het ons gaat lukken’

Laatste update:

Marc Overmars bevestigde zaterdagochtend in De Telegraaf dat Ajax daadwerkelijk geïnteresseerd is in de komst van Samuel Eto’o naar Amsterdam. Donderdag sprak de directeur voetbalzaken van de landskampioen samen met Michael Kinsbergen in Parijs met de spits uit Kameroen en zijn zakelijk vertegenwoordiger, Claudio Vigorelli. Daarbij werd ook een uitnodiging neergelegd om zondag naar Ajax-Vitesse te komen kijken.

/

“Het klopt dat we door Ajax zijn uitgenodigd om zondag het duel met Vitesse bij te wonen, maar ik weet nog niet of het ons gaat lukken om naar de Arena te komen”, zegt Vigorelli zaterdagavond tegen Ajax Showtime. Hij bevestigt dat er ‘meerdere gesprekken’ zijn geweest met Ajax over een samenwerking met zijn 33-jarige cliënt. Over de huidige stand van zaken kan de zaakwaarnemer echter niets zeggen.

De komst van Eto’o naar Ajax is enerzijds een moeilijk verhaal, gezien zijn gigantische salaris en het salarisplafond dat juist bij Ajax geldt. Anderzijds is Eto’o wel enthousiast over Ajax. Hij ziet dat Frank de Boer de beschikking heeft over een jonge, talentvolle selectie en zou geld inmiddels niet meer het belangrijkste vinden in zijn loopbaan. Eerder verdiende hij bij Barcelona, Internazionale en Anzhi Makhachkala bakken met geld.

Denk jij dat Samuel Eto'o zondag bij Ajax-Vitesse komt kijken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Och och och, wat zou dit een heerlijke aankoop zijn. Hopelijk toont Eto'o een beetje sympathie en komt hij naar Ajax!

9 augustus 2014 om 20:51

Eto'o zou Ajax kampioen maken. Tenminste, je mag verwachten dat hij er makkelijk 20-30 in schiet in deze competitie, zelfs met de weinige toevoer bij een club als Ajax

9 augustus 2014 om 20:56

Hij zal ajaxzeker kampioen maken, en ze op sleeptouw nemen in de cl. Met zijn komst zie ik ze overwinteren in de cl, bij een gunstige loting. Dit zal oberigens ook geweldig zijn voor de competitie. We hebben al veel smaakmakers ingeleverd aan het buitenland, zijn komst zou een hoop goed maken.

9 augustus 2014 om 21:27

Ook zonder hem zullen ze wel kampioen worden denk ik.

9 augustus 2014 om 21:59

Dat denk ik ook wel, maar toch voor de europese wedstrijden is het geweldig om een tweevoudig(of 3 zelfs?) CL winnaar in je ploeg te hebben. En ook voor de jonge spitsen bij Ajax natuurlijk erg goed om zo'n ervaren mannetje erbij te hebben die ze kan mentoren. Maargoed dat allemaal terzijde denk ik toch niet dat ie echt komt

9 augustus 2014 om 22:44

3 geloof ik. 2006 en 2009 met Barcelona en 2010 met inter. Precies het omgekeerde als Zlatan in 2009/2010.

10 augustus 2014 om 14:16

Ja tuurlijk zou het geweldig zijn, zou het wat vreemd vinden als ze hun salarisplafond opeens opzij zetten. Dat heb je niet voor niets, of het nou Eto'o is of niet....maar laten we het afwachten

10 augustus 2014 om 14:17

Wat een onzin. Vorig seizoen speelde hij in de PL bij een topploeg en speelde hij weinig klaar, ook niet in de CL.

Nu zou hij met een klein clubje in de CL wel presteren? Ik geloof er niets van. In de eredivisie zal hij er wel 20 in kunnen leggen, maar in de CL verwacht ik er niet veel meer van.

9 augustus 2014 om 21:52

Zou toch een prachtige aanwinst voor de eredivisie zijn!

9 augustus 2014 om 22:26

denk ik ook. Hopen op een fatsoenlijke aanvoer, anders zal hij er snel genoeg van krijgen...
ps weet iemand of er ooit spelers worden gepresenteerd in het weekend? dacht het niet ivm de beurs toch? Dan rekken ze dit nieuws tot maandag!!!

10 augustus 2014 om 14:11

Hahaha hypocriet NL is weer bezig hoor. Wat ik bedoel is het volgende:

Nieuws: ,,eto'o in gesprek met een of ander Turkse Topclub''

Reacties VZ: Te oud, Alleen afgedankte spelers gaan naar Turkije, Weggegooid geld van die Turken, Eto'o is een geldwolf.

En nu zijn Ajax of Psv geinterresseerd en moet je ze horen joh.

Niet het een of ander en heb er absoluut geen problemen mee als hij naar de eredivisie zou komen maar de reacties hier zijn wel krom hoor.

BTW ik denk niet dat er een club in staat is in NL die zijn salaris kan ophoesten.

10 augustus 2014 om 15:44

Omg, Turkije is echt geweldig! Zo goed?

9 augustus 2014 om 22:38

Inderdaad zou dit een heerlijke aankoop zijn. Dit is precies dat Ajax nodig heeft ervaring en een echte goeie spits. En ook wat vele supporters willen een speler waar je voor naar het stadion komt. Ik zou zeggen doen!!

9 augustus 2014 om 22:40

Als hij fit genoeg is maakt hij Ajax zeker kampioen. Dit is dan echt het type aankoop zoals Rijkaard dat was in 1993. Aan zo'n type trekken talenten zich op.

Alleen financieel kan ik het mij voorstellen en omdat hij ws niets met Ajax heeft. Maar misc weet Ajax hem te interesseren door bijv z'n voetbalschool in Kameroen (heeft hij toch?) erbij te betrekken. Want Ajax heeft wel een naam in het opleiden van talenten dus kan dat zijn talenten weer een boost geven.

Ik noem maar een out of the blue constructie. Maar ik verwacht wel een of andere creatieve oplossing als het lukt.

10 augustus 2014 om 00:40

Een type Rijkaard is het zeker niet. Rijkaard kon mee opbouwen en was een drijfveer van het team. Eto'o is afhankelijk van de aanvoer en ik ben bang dat als dat niet loopt je helemaal niets aan Eto'o hebt. We hebben eigenlijk nog niemand die echt de rol van Siem over kan nemen. Ik denk dat die rol voor Davy nog een jaartje te vroeg komt. Dus ik heb liever een ervargen middenvelder of verdediger die van achter uit het team kan voortstuwen.

10 augustus 2014 om 00:43

Denk eerder dat je hem kunt vergelijken met aankoop Michel Laudrup

10 augustus 2014 om 05:22

Jij tript m zwaar! Eto'o kan de rol van Siem de Jong niet invullen....
Wat heeft Siem de Jong in gods naam wel wat Eto'o niet zou hebben??

10 augustus 2014 om 09:21

Eto'o is een aanvaller en Siem een middenvelder. Dus nee Eto'o kan Siem niet vervangen. Zou fijn zijn als je dit leest als jij uit je trip bent ontwaakt

10 augustus 2014 om 11:58

ja maar met het salaris is ook wel wat mogelijk, met een paar leuke premies bijvoorbeeld

10 augustus 2014 om 22:11

Dus Eto'o kan een team niet op sleeptouw nemen omdat hij geen middenvelder is?

Nooit van bv Ibra of Gullit gehoord?

ga poepen man...

11 augustus 2014 om 09:48

Het gaat mij niet om de type speler als in positie ofzo maar meer als profiel Een ervaren speler die alles heeft meegemaakt bij veel jonge jongens in het team die tegen hem opkijken...

9 augustus 2014 om 23:26

Waarom zou die niet komen? Champions League spelen, meespelen om kampioenschap en geld heeft die genoeg zou je denken. Bovendien zit ie nog zonder club

10 augustus 2014 om 00:45

Precies en Ajax past mooi in het rijtje van hem. Dit is mij nu al te hot nieuws en ik denk dat hij of morgen of overmorgen al tekent.

10 augustus 2014 om 00:59

Slechte aankoop. Te duur, en als het tegen zit kan het zo zijn dat hij z'n kop laten hangen en hiermee het hele team demotiveert.

10 augustus 2014 om 10:45

Dit zou echt een droom zijn voor iedere supporter van een club. Echter moet je ook realistisch zijn dat deze mogelijke transfer niet door gaat door zijn riante salaris en drang naar een sterkere competetie

Wat zou het geweldig zijn. Het zal wel niet, maar als het toch eens zo zou zijn.
Al moet ik zeggen dat ik deze gedachte ook met Bojan had, vorig jaar.

9 augustus 2014 om 20:50

Totaal niet te vergelijken. Eto'o is een superster en heeft het overal waargemaakt. Bojan daarintegen was een supertalent en faalde overal.

9 augustus 2014 om 20:57

Ik heb het ook niet over de wat ze bewezen hebben, maar over het idee dat het eigenlijk te mooi om waar is. Dat is het bij beide, en Bojan stelde daarin teleur.

9 augustus 2014 om 21:59

Ook op dat gebied vind ik het niet te vergelijken. Een speler binnenhalen die zich nog nergens had bewezen is toch niet iets speciaals of te mooi om waar te zijn? Bij Eto'o heb ik dat gevoel overigens wel.

9 augustus 2014 om 20:54

Eto'o heeft toch echt een andere status. Bojan was supertalent die stil kwam te staan in zijn ontwikkeling, Eto'o is een gearriveerde topspits die nu op retour is.

10 augustus 2014 om 13:42

Zou jij hem graag zien komen?

Ik weet het nog zo net niet. Ik zie liever geen uitzonderingen op het salarisplafond. Eto'o is nou ook weer niet zo goed meer dat ik voor hem een uitzondering zou maken. Ben ook niet overtuigd dat hij het heel goed zal gaan doen in Amsterdam.

Ik twijfel eraan.

Ik zou het echt fantastisch vinden om hem bij Ajax te zien spelen.
Misschien ook even Ibra erbij halen?

9 augustus 2014 om 22:51

Ik zeg ziyech erbij!een middenveld Met Klaassen en ziyech en daar achter blind genoeg creativiteit om eto'o te bedienen, war zou dat geweldig zijn zeg

Ben bang dat hij dan gelijk afknapt op Ajax ;-)


Denk dat het uiteindelijk niet mogelijk wordt met zijn salaris. Hij zal uiteraard genoeg verdient hebben, maar Eto'o is alsnog een hebzichtig mannetje. Zo zag je dat ook op het WK dat hij per se voor aanvang van het toernooi geld wilde zien. Hij zal best wat willen inleveren, maar denk dat het salarisplafond alnog voor problemen gaat zirgen, zelfs als Overmars daarboven wil gaan zitten.


Het zou wel een fantastische boost aan de Eredivisie kunnen geven mocht hij komen!

9 augustus 2014 om 21:21

Denk en hoop dat Ajax en Overmars een uitzondering aan het maken zijn qua salaris, dan wel qua tekengeld. Ze kunnen eto'o natuurlijk een smak tekengeld bieden en wel aan het salarisplafond vasthouden, waardoor het alsnog aantrekkelijk wordt voor Eto'o.

Ook al zou het maar voor een jaar zijn, het zou een geweldige aanwinst zijn. Betekent een enorme stap zetten in het eindelijk eens overwinteren in Europa en de volgende stap in het proces van Ajax. Waarschijnlijk blijft een speler als Blind dan ook nog sneller even een jaar en kunnen spitsen als Milik en Zivkovic heel wat leren van deze Eto'o. Buiten dat doet het het aanzien van de eredivisie natuurlijk ook heel goed.

9 augustus 2014 om 21:47

Precies, je hoeft Eto'o geen tien miljoen salaris te geven, maar een speler met zo een staat van dienst verdient ook wat meer krediet. Denk ook niet dat de spelergroep meteen een coupe gaat plegen of zo. Niemand kan zeggen dat ze meer moeten verdienen dan een speler als Eto'o...

10 augustus 2014 om 00:49

Misschien dat Ajax hem wel op andere vlakken wat kan aanbieden en dan bedoel ik na zijn carrière, zoals spitsen trainer, opleiding als trainer binnen Ajax, goed teken geld. Veel spelers die later trainer worden kijken toch graag rond in de Nederlandse keuken. Ook kan het wk wel voor hem een doorslag geven, kwa spelers wat we hier hebben. Je kunt zoveel opnoemen, waar hij misschien profijt uit kan halen. Dat geld nu helemaal geen rol speelt. Michel Laudrup zei ook, dat hij in zijn laatste jaar bij Ajax zo veel had bijgeleerd. Misschien heeft hij wel met hem gesproken over een mogelijke springplank naar trainerschap. Het kan allemaal zo!!!

9 augustus 2014 om 21:46

Het was niet eto'o die geld wou voor het wk. Hij zij dat hij het alleen voot ze teamgenoten wou zodat ze beter zouden prestreren. Want hij betaalde ook al de hotel voor zijn hele team.

9 augustus 2014 om 21:47

Zijn teamgenoten waren diegene die de geld wouden niet hij.

9 augustus 2014 om 21:54

Eto'o is helemaal niet zo hebzuchtig als dat mensen zeggen. Op het wk speelde ook minder rijke spelers voor Kameroen die het geld goed kunnen gebruiken. Fijn dat een speler als Eto'o zich daar voor inzet. Hij heeft tijdens het WK het hotel betaald, ook niet echt hebzuchtig. In Afrika zijn er hele dorpen die een relatief normaal leven kunnen hebben dankzij het geld van hem. Miljoenen euros gegeven aan goede doelen en arme mensen en meerdere goede doelen helpen opzetten.

Door deze man hebzuchtig te noemen doe je hem echt veel te kort. Hij heeft altijd gekozen voor hetmeeste geld maar doet ook heel erg mooie dingen voor anderen met zijn geld.

9 augustus 2014 om 21:59

Salaris misschien niet maar je kan hem wel een lekkere tekenpremie geven. En eventueel bonussen als je verder gaat in de cl ofzo dan heb je een superspeler voor een hele goedkope "transfersom". Vitesse heeft wel een mooi groot stadion. Mochten ze uit spelen tegen dordrechht had hij gelijk nee gezegd haha. Als hij komt moeten we gewoon goed spelen en er moet een mooie sfeer zijn.

9 augustus 2014 om 22:06

We spelen thuis morgen hè..

10 augustus 2014 om 00:57

Haha, zat je al bijna in de buscombi?

10 augustus 2014 om 15:49

Haha oeps dacht uit! Nog mooier thuis alleen heb ik hem niet gezien vandaag helaas..

9 augustus 2014 om 22:19

Dat geld voor aanvang was vooral voor zijn ploeggenoten die het veel minder breed hebben.

Hij is wel heel erg op zijn weg terug vind ik. Het is daarentegen wel een speler die vaak op de goede plek staat en met aanvoer van Blind van links en Schone van rechts die beide een balletje op maat kunnen geven, zie ik dit wel goedkomen. Ook voor Zivkovic natuurlijk een goede "docent", want dit is wel een spits waarvan je verschrikkelijk veel kan leren als jonge voetballer. Ik heb doordat ik veel lees, wel vaak gelezen dat Eto'o een lastige jongen is en dat is misschien niet goed voor het moreel. De Boer zal er vast wel iets op verzinnen dan. Goede trainer die daar wel mee om weet te gaan valt me altijd wel op! Als Ajax Eto'o krijgt, vind ik dat PSV Defour mag krijgen!

9 augustus 2014 om 20:58

Ik las laatst toevallig een heel uitgebreid verhaal waarin dit ook naar voren kwam, maar daarbij werd wel de kanttekening geplaatst dat Eto'o alleen onhandelbaar wordt als je hem tegen de haren in strijkt. Verder is er bijna geen speler op de velden te vinden doe loyaler is als Eto'o...

9 augustus 2014 om 21:06

Blind speelt echter op het middenveld, en op links zijn de opties Kishna, Fischer en El Ghazi. Alle 3 zijn niet echt spelers die bekend staan als koning assist.

Eto'o op zijn weg terug is natuurlijk nog steeds veruit de beste speler van de Eredivisie. Daarbij kunnen spelers als Milik en Zivkovic ontzettend veel van hem leren.

@analyse Nu zal tegen de haren instrijken van Eto'o niet meer gaan lukken

9 augustus 2014 om 21:45

eto'o is nar mijn mening niet de klassieke 9 die afhankelijk is van voorzetten. hij kan ook prima mee voetballen en eigen kansen creeeren. meer een type suarez naar mijn mening dan een type huntelaar. dus naar binnen trekkende vleugels is niet zo'n probleem lijkt mij. of heb ik het fout?

9 augustus 2014 om 21:53

Ja maar eto'o gaat denk ik op zijn debuut meteen scoren. Want ik zag hem innde epl vaak genoeg spelers dollen en als het daar lukt kan het hier ook.

Ik snap niet waarom sommigen zo gek doen over deze transfer... tis eem hele grote naam maar zo goed is hij niet meer toch?

9 augustus 2014 om 20:55

haahahahahhahah
Ja, je had mij ff

9 augustus 2014 om 20:57

Hij is inderdaad al op zijn retour, maar alsnog een wereldspeler en zeker in de Nederlandse competitie. En alleen al om zijn ervaring, zou hij een geweldige leermeester zijn voor jonge spitsen als Zivkovic en Milik.

9 augustus 2014 om 20:59

Als hij bij Ajax speelt dan hebben ze een veeel groter kans om verder te komen dan de groepsfase in de CL. Zonder hem zie ik Ajax niet verder komen.

Ik betwijfel dat hij echt komt, maar als hij daadwerkelijk komt dan zou het geweldig zijn voor Ajax en de eredivisie.

9 augustus 2014 om 21:00

Het ligt er aan denk. Fysiek is hij nog wel in staat om zijn hoge niveau te halen maar is de vraag of hij nog echt gretig is. Zou voor hem zelf nog wel een mooie uitdaging zijn om er in Nederland effe op los te scoren en proberen te stunten in de cl.

9 augustus 2014 om 21:52

9 doelpunten en 5 assists in 21 wedstrijden (1298 minuten) Bron : transfermarkt.nl

Dat is elke wedstrijd (92 minuten) betrokken bij een doelpunt in de Engelse Premier League. Dat zijn toch geen verkeerde statistieken voor een spits die volgen jou of jullie als op zijn retour is. Lijkt me toch dat hij makkelijk 15+ goals maakt in de eredivisie en waarschijnlijk dan niet eens elke wedstrijd zal spelen. Daarnaast als hij daar bereidt toe is, een ideale mentor voor spelers als Zivkovic en Milik.

Voor de duidelijkheid, dit is dezelfde geldwolf die meer centen wou zien voordat die op het vliegtuig stapte richting het WK toch? Ja nee die zal vast van 8 miljoen salaris naar 1 miljoen (of wat het plafond van Ajax dan ook is) willen gaan.

9 augustus 2014 om 21:14

Dolfjeschaap. Ajax zal heus een constructie hebben bedacht met behoorlijk wat tekengeld en misschien zelfs een uitzondering op het salarisplafond om het voor eto'o aantrekkelijk te maken. Als Ajax met de 1 miljoen salarisplafond was aangekomen, dan waren er niet al meerdere gesprekken geweest

9 augustus 2014 om 22:01

Ja en hij betaalde toen zelfs voor de hotel voor elke ploeggenoot.

9 augustus 2014 om 22:03

Klopt hij koopt ook miljoenen aan kadootjes voor zijn teamgenoten en geeft enorm veel aan afrika dus zo erg zit hij ook niet op zijn centen. Het is een goeie jongen die miss wel een uitzondering wil maken. Maar voor een hoge tekenpremie wil ik hem wel 2 jaar hebben. Heeft hij ook even om te wennen en daarna te vlammen. Richairo is toch nog erg jong en ik zou etoo altihd boven milik kiezen.

9 augustus 2014 om 21:56

Dat heeft te maken met de verschillende ruzies tussen de bond en de spelers en ook onderling tussen spelers. Eto'o is wel een echt mannetje, maar ook erg loyaal naar zijn medespelers (een deel dan). Want volgens mij was er een kamp Song en een kamp Eto'o.

Met tekengeld kan er veel goed gemaakt worden. In de tekst valt ook te lezen dat hij geïnteresseerd is in het project van ajax met talentvolle spelers, dat lijkt me erg positief. Hij lijkt bereidt te zijn om als een mentor bij de club te willen komen. Daarnaast kan hij gewoon in de CL spelen, wat toch wel een belangrijke reden voor de keuze voor ajax kan zijn. Geld heeft hij al genoeg

9 augustus 2014 om 22:02

Ik denk dat er geen kamp song meer is. Hij isbeen slechte leider. En dat hebben we gezien op het wk.

9 augustus 2014 om 22:06

Wat heeft dat er mee te maken? Dat hij wel of niet een goede leider is, boeit toch niet. Ik weet niet precies wat er allemaal voorgevallen is en dat zullen we waarschijnlijk ook niet te horen krijgen, maar er waren gewoon onderling verschillen groepen die het niet goed met elkaar konden. Daarnaast was er ook nog gezeur met de nationale bond.

10 augustus 2014 om 01:11

Hij deed dat als woordvoerder voor zijn ploeg, niet voor zichzelf. Het is de man die regelmatig reis en verblijf kosten van het hele team voor zijn rekening nam rondom een Interland.

9 augustus 2014 om 21:25

Maar dan zonder Schöne graag en een echte voetballer op die plek, eentje die een man kan uitspelen en hem dan ook achter zich kan houden, of zonder te passeren een bal kan voorgeven.
El-Gahzi lijkt me prima!

Wel entree betalen Eto'o, ouwe kniepert! Om onze godenzonen live te zien

10 augustus 2014 om 01:13

Hij zou al die godenzonen van je kunnen kopen

Het zou wel een enorme stunt zijn van Ajax als ze Eto'o halen. Maar het lijkt me wel dat hij heel wat minder gaat verdienen.

9 augustus 2014 om 21:08

Je kan ook kijken hij is transfervrij een beetje spits kost 5mio geven contract van 2 jaar salaris van 1,5 mio plus 2,5 mio tekengeld is samen een prima salaris en maakt hij daarna ruimte voor de talenten

9 augustus 2014 om 23:08

Ja maar om een voormalige champions league winnaar aan je te binden is gewoon een hele goede zet en het is ook heel moeilijk

hij speelde vorig jaar basis bij Chelsea dus ik zie het gewoon niet gebeuren, sorry (no offense)...

en niet alleen dat, want zelfs als hij salaris inlevert, verdient ie nog miljoenen.

9 augustus 2014 om 22:05

Ja vootdat salaris kan hij voor roma, fiorentina, west ham, spurs en volgens mij was juventus ook geïnteresseerd.

Niet zo goed
Bij chelsea heeft hij het inderdaad niey goed gedaan
Welke spits wel bij chelsea
Het is en blijft een erg goede spits en valt veel te leren van
Hij zal in serie a erg goed doen laatstaan in de eredivisie
Minimaal 30 goals

9 augustus 2014 om 21:52

ook bij chelsea haalde hij 1 op 2. dat is een top gemiddelde en als hij 1 op 2 in de eredivisie haalt dan is hij Ajax topscorer met 18 goals... tijdje terug dat we dat hadden: suarez

Het lijkt me sterk.

Eto'o heeft de laatste jaren voor het geld gekozen en zou nu opeens voor veel minder geld in een middelmatige competitie komen voetballen? Ajax speelt dan weliswaar Champions League (hoewel het bij 6 wedstrijden zal blijven waarschijnlijk), maar er zullen wel meer clubs over de brug komen die wel een salaris ver boven de 1 miljoen euro willen betalen en daar kunnen ook CL ploegen bij zitten.

Als Eto'o daadwerkelijk zou komen is het natuurlijk wel noodzaak dat hij gemotiveerd is. Als hij echter komt, dan komt hij in ieder geval niet voor de centen.

Het is evident dat Ajax een fatsoenlijke spits mist. Eto'o is ervaren, nog steeds snel en een goede afmaker. Wat dat betreft zou hij voor Ajax een ideale oplossing zijn.

9 augustus 2014 om 21:10

Ajax kan dat ook met gemak als het zou willen. En voor een Eto'o kun je als Ajax best een uitzondering maken.

9 augustus 2014 om 21:44

@ stravven

Daar ben ik het niet mee eens. Voor een 33-jarige spits miljoenen betalen is onzin. Eto'o zou een prima spits zijn voor Ajax, maar wel voor een acceptabel salaris en niet voor verschillende miljoenen.

9 augustus 2014 om 22:41

Bekijk het eens anders: Hij komt gratis binnen qua transfersom, dan kun je hem best 7 miljoen geven verdeeld over 2 jaar (max 5 miljoen transfersom en 1 miljoen salaris per jaar)

10 augustus 2014 om 00:46

je kunt kiezen: siggie behouden en weten dat je dan een slechte voorhoede hebt die geen potten kan breken in de cl, een spits kopen voor paar miljoen (wie? geen idee) die er staat in de cl, of een geariveerde spits met ervaring transfervrij ophalen. Dat eto'o dan van de buitencategorie is, is eerder een bonus dan een zorg lijkt me. hij kan dst ene zetje zijn tussen 3e plek en 2e plek en dan is hij het ineens dubbel en dwars waard

9 augustus 2014 om 23:48

Als hij puur voor het geld ging, dan had hij Ajax al lang afgewezen.

Dit zou geweldig zijn voor Ajax want hij gaat 20+ goals maken en is nu Poulsen weg is een speler die veel kan toevoegen in de kleedkamer en europa met zijn ervaring. Zou ook positief zijn voor de competitie als er een grote speler als Eto'o naar Nederland komt. Maarja het lijkt me dat Eto'o te duur zal zijn en of hij het nou echt ziet zitten in Nederland vraag ik me af.

9 augustus 2014 om 22:07

Veel mensen vergeten dat Eto'o zeer weinig engels spreekt. Hoofdzakelijk spreekt hij frans en beheerst een beetje spaans & italiaans dus denk dat hij niet echt kan comuniceren met jonge gasten. Toch zal het een enorme stunt zijn.

9 augustus 2014 om 22:26

Hij kan ook redelijk engels hoor. Het is na een jaar verbetert.

9 augustus 2014 om 21:11

Zelfs op deze leeftijd is hij met afstand de beste spits in de Eredivisie. Welke andere spitsen heb je? Johanson van Az, De Jong van Psv, Castaignos van Twente en dat is het wel een eind denk ik.

9 augustus 2014 om 21:12

Niet meer de snelste? Eto'o was uitzonderlijk snel en is nu nog steeds 1 van de snelste. Heeft natuurlijk iets op snelheid ingeboet, maar dan is hij misschien van uitzonderlijk snel naar heel snel gegaan.

Wauw de grote Samuel Eto'o komt hoogstwaarschijnlijk toch naar Ajax mooi dan kunnen ze misschien kampioen worden en voor de centen hoeft hij het echt niet meer te doen,want de beste man verdiende twee jaar lang bij Anzhi €15,000.000,- netto welteverstaan en maar te zwijgen wat hij bij Barca ,chelsea Real Madrid , Mallorca verdiende,ik hoop het voor de Ajacieden dat het snel rond word!

9 augustus 2014 om 22:25

Het was volgens mij 17 miljoen.

Ben benieuwd of ze het al over het financiële plaatje hebben gehad, Ajax gaat geen miljoenensalaris betalen, weet niet waar het plafond ligt maar denk niet heel ver over het miljoen per jaar.

Hij wil graag nog in de Champions League spelen maar ik heb bij Eto'o altijd het gevoel gehad dat financiën ook wel erg belangrijk zijn.

9 augustus 2014 om 21:42

V-watcher

Denk dat je vooral veel tekengeld voor je moet zien. Ajax zal qua salaris misschien ook iets boven het plafond gaan zitten, bij wijze van uitzondering voor een uitzonderlijke speler, maar hem waarschijnlijk vooral veel tekengeld bieden.

En wat nou als hij niks laat zien??

10 augustus 2014 om 00:49

die vraag heb ik me ook al menigmaal gesteld en toen dacht ik: hoe zouden ze toch zo een beslissing nemen... ik kan noets anders bedenken dan dat ze bij Ajax gewoon gokken. of misschien hebben ze een VHS opgedoken met wat recente beelden van zn performance in Afrika.

Zou hij misschien later trainer willen worden, en daarom alvast een kijkje in de Ajax-keuken willen nemen?

Dit soort spelers zorgen ervoor dat de vraag naar (seizoen)kaarten zal toenemen! Wellicht een boost met verkoop van shirts. Ik denk dat Ajax hem 2 a 3 miljoen zou moeten bieden beter dan niks.

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik een dergelijk topic lees. Maar wat gaaf zou het zijn om zo een speler in de eredivisie te hebben. Lang geleden! Met alle respect voor vbommel, toch ook CL winnaar en held.

Acht de kans nog altijd errug klein dat ie komt.

De Laudrups hebben ook hun carriere bij Ajax afgesloten omdat ze dat een mooie club vonden.die deden het niet voor het geld en misschien is Eto'o dat ook van plan. Zou wat zijn,alleen denk ik dat het wishfull thinkin is....

morgen alles geven de jongens horen en lezen deze geruchten ook dus laat eens vreugde en kwaliteit zien morgen op het veld, dan kan het in ieder geval niet liggen aan het vertoonde spel of hij wel of niet komt

Ik hoop het echt voor mijn clubje!

Maar zo hysterisch als enkele hier zijn ben ik weer niet, 30 goals doe eens normaal.

- eerst moet hij fit worden dan komt hij pas binnen de lijnen
- Ajax wil niet dat hij talent in de weg staat dus altijd een basisplaats zit er niet in, belangrijke wedstrijden wellicht, scoren is dan ook moeilijker..
- Hij is geen Suarez

Verder een geweldige leermeester voor Ajax en voor de status van Ajax, kunnen met hem eindelijk weer wat stappen voorruit zetten ipv muizen stapjes richting de top..

Als Ajax slim is geven ze hem 3 miljoen tekengeld en 1 miljoen per jaar en een contract voor 2 jaar. Ben je 5 miljoen kwijt maar goed dan heb je ook wat

Een goede avond een ieder. Ik denk toch echt dat eto'o gezien de connectie tussen vitesse en Chelsea zondag als die niet onder de indruk is van Ajax maar wel van Vitesse dat zijn keuze daar wel eens op zou kunnen vallen gezien het toch wel duidelijk is dat Vitesse toch wel een club is die de ontwikkeling mee heeft ik bedoel kijk ik zal even een connectie leggen in mijn denkwijze , John de Wolf gaat toch ook niet voor fc Lienden lopen ballen als die bijv naar Achilles'29 heen kan. En ik denk dat Ajax wel een betere coach heeft ze hebben geen Preud'homme maar wel Frank de Boer de meesterlijke verdediger van weleer. Ik denk dat Eto'o nog beschikt over een uiterste doeltreffendheid vooral als we dan over de eredivisie gaan praten. Hij mag dan geen best seizoen hebben gedraaid maar bedoel hij heeft bijna geen strafschop gehad en ook niet veel kunnen benutten uit een corner bedoel een strafschop is toch geen corner? Al met al hoop ik Eto'o volgend jaar te zien in onze competitie en dat hij maar mag schitteren in welk tenue dan maar ook!

9 augustus 2014 om 22:12

Eto'o naar Vitesse? Ik snap heel je verhaal niet zo goed! Vitesse speelt geen europees voetbal en kan nooit zijn salaris betalen. Daar heeft de connectie Vitesse-Chelsea niks mee te maken.

In de teksten over Eto'o lijkt duidelijk te worden dat hij ajax interessant vindt omdat ze CL spelen en daarnaast met jonge talentvolle spelers voetballen (de filosofie van de club).

Een slecht seizoen? hij heeft in 1298 minuten volgens transfermarkt.nl, 9 doelpunten en 5 assists gegeven. Hij is elke 92 minuten bij een doelpunt betrokken. Dat lijkt me toch zeker geen slechte statistiek in de engelse competitie.

10 augustus 2014 om 05:17

@ foxel

Ik heb door de jaren heen hier veel merkwaardige stukken voorbij zien komen, maar die van jouw spant toch echt de kroon. Ajax praat al met hem en zijn zaakwaarnemer, daarbij heeft hij al aangegeven dat geld geen prominente rol speelt en dathij belangstelling heeft in het project waar Ajax mee bezig is.

Die Chelsea link is leuk, maar dat zal hem totaal geen moer uitmaken, de vergelijking die jij maakt met de Wolf "slaat echt als een pik op een drumstel". Ten eerste is er geen rivaliteit tussen Ajax en Vitesse. Die eenzijdige nieuwe rivaliteit van sommigen supporters van jullie reken ik dus niet mee, het moet op zijn minst wederzijds zijn en dat is het niet. Het lijkt me dan al helemaal onzin dat hij überhaupt een band heeft met Vitesse, iets wat je nodig hebt om rivaliteit gevoelens te kunnen hebben. Als hij echt wat voor Vitesse zou voelen door de band met Chelsea zouden beide partijen toch allang met elkaar in gesprek zijn toch ? Man, hij heeft waarschijnlijk nog nooit van Vitesse gehoord.

Vitesse heeft de ontwikkeling mee ?

In het seizoen 2009-2010 eindige Vitesse als veertiende.
In het seizoen 2010/2011 eindige Vitesse als vijftiende.
In het seizoen 2011/2012 eindige Vitesse als zevende.
In het seizoen 2012/2013 eindige Vitesse als vierde.
In het seizoen 2013/2014 eindige Vitesse als achtste.

Het is maar wat je verstaat onder "de ontwikkeling" mee hebben, we moeten nog maar afwachten wat Vitesse in de toekomst zal brengen en of ze ooit een serieuze bedreiging zullen vormen voor Ajax en Psv. De enigste twee echt positieve dingen die tot nu toe gebeurd zijn sinds de overname door Jordania is het jeugd complex en dat de club van de afgrond is gered. Oh ja, overigens wilt hij ook graag Champions League voetbal spelen, laat Vitesse nou helemaal niet eens Europees actief zijn.

Dat hij wellicht een slecht seizoen achter de rug heeft gehad zegt mij weinig, de Nederlandse competitie is geen Premier League. Een speler van zijn kaliber zal in principe in Nederland er met kop schouders bovenuit steken zolang hij fit is en er zin in heeft.

LOL volgens mij neem jij ons in de maling of heb je een lekkere fentanyl pleister op je arm zitten met je " dat zijn keuze wel op eens op Vitesse zou kunnen vallen" hahahaha.

Eto'o zou in mijn ogen een super aanwinst zijn voor de eredivisie. Daarnaast denk ik dat Ajax sowieso wel iemand kan gebruiken met ervaring op het hoogste niveau. Een beetje net als Poulsen afgelopen seizoen. Ervaring zal erg belangrijk zijn, met name in de Champions League.

Wat zou dit enorm tof zijn!

Is Eto'o niet meer een 4-4-2 spits? ik bedoel als je zo'n speler haalt mag je best je formatie eens wijzigen...aangezien Ajax toch niet echt goede buitenspelers heeft.

Of het laffe/effectieve 5-3-2 voor de CL .. geen gek idee tegen sterke ploegen.

9 augustus 2014 om 22:31

Al maanden lees ik dat Mathieu te oud is voor barca terwijl hij al jaren op top niveau speelt. Nu haalt Ajax Eto maar deze oudere speler is nu wel goed genoeg voor ajax en de CL vooral de CL ach ja zou leuk zijn hoor begrijp me niet verkeerd hoor maar haal dan een jongere goeie spits voor wat centen waar je nog wat aan kan verdienen. Je haalt kosten wat het kost zivcovic en laat hem met het 2e spelen terwijl je hem net zo goed had kunnen kopen en bij Groningen had kunnen laten pffff. Nogmaals Ajax is een goeie club met goeie spelers maar krijg toch langzaam het gevoel dat Overmars er niet zo veel van snapt.

9 augustus 2014 om 22:35

Verschil is barca is een top club. Eto'o kan hoger niveau aan dan ajax. Chelsea wou ook zijn contract verlengen maar hij weigerde door ruzie met mourihno. Barca met ajax vergelijken is ontzettend dom.

10 augustus 2014 om 09:18

Valencia is nou niet bepaald topniveau..

En een jonge goede spits...wie dan?

Ik denk dat hij komt. Je gaat niet voor niks meerdere gesprekken voeren. Maar om de rust te bewaren doen ze net of ze het niet weten.

10 augustus 2014 om 00:52

denk ook dat ze het maandag pas bekend maken ivm de beurs oid. of moet dit alleen als er een transfersom mee gemoeid is?

Mooie en grote naam, maar hij is lang zo goed niet meer als ie was al is ie in de eredivisie zeker nog wel een topper maar in de champions league zal een oude eto o ajax niet verder kunnen helpen in ze eentje.

9 augustus 2014 om 22:29

Hij heeft chelsea wel goed geholpen in de cl. En volgens mij heeft hij gescoort tegen grote clubs. Verdedigers zijn nogsteeds bang voor hem. Kijk maar naar wat silva zei voor de wk over hem.

Al 3 jaar niks gepresteerd. Veel conflicten veroorzaakt. De WK deelname van Kameroen eigenhandig om zeep geholpen met zijn diva gedrag. Meneer wilde eerst niet mee naar het WK. Ging daarna toch mee. Toen wilde meneer veel geld zien van de bond voordat hij in het vliegtuig stapte. Uiteindelijk toch mee. Wilde buiten de trainingen en wedstrijden niets met de rest van de selectie te maken hebben. Huurde eigen vleugel in hotel om maar niet met de rest om te hoeven gaan. Zo'n onruststoker wil je niet in je selectie. Dus als Ajax slim is blijf je daar ver uit de buurt. De Boer heeft al vaker aangetoond niet met lastige spelers om te kunnen gaan. Dus dat wordt een fiasco.

9 augustus 2014 om 22:32

Jij weet niet waarover je praat. Teneerste hij hoefde geen geld. Hij deed het voor zijn teamgenoten. Wat de voetbal bond had dit vaker gedaan. Hij wou dat zijn team eerlijk betaalt werd zodat ze beter presteerde. Hij betaalde zelfs voor het hotel voor de hele team. En hij liep gewoon 1 op 2 bij chelsea. En was 2 keer beste speler gekozen in rusland. Hij komt gewoon altijd op voor zijn team.

10 augustus 2014 om 00:55

@nietzogoedopdehoogte: proef ik hier erg veel jaloezie?
etoo kwam voor zn medemakkers op. etoo geeft veel aan liefdadigheid. door etoo hebben ze in heel Kameroen tegenwoordig een waterbesparer op het toilet.

Maar past hij in het spel van Ajax? Hij lijkt me een speler die naar voren denkt en dat mag niet altijd.
Hij zal ook zijn opdrachten uit moeten gaan voeren en wil hij dat?

En nu maakt de leeftijd van een speler niet uit he? Als Eto'o gelinkt zou worden aan een Turkse club dan was het meteen een versleten oude man die voor het geld doet, maar nu is het een verwelkomde versterking :'

Dat gezegd te hebben Eto'o blijft nog steeds een baas...

10 augustus 2014 om 00:58

ga eerst nou maar eens een rol van betekenis spelen in europa als turkse club zijnde... volgens mij nog nooit de cl gewonnen...laat staan finale gehaald.
turkije had de naam voor volgevreten vedettes een mooi oord te zijn. hooijdonk kuijt... maar sinds paar jaar komen er ook jongere spelers naar toe die voorheen top waren en nu niet meer. dat is mooi voor turkije.

Zou werkelijk waar een meesterzet van Overmars zijn.

Eto'o tegen Psv, Feyenoord, Twente, ga zo maar door...dit zou geweldig zijn voor de eredivisie.

En helaas zal Ajax wederom kampioen worden.

10 augustus 2014 om 03:06

Ik zou het fantastisch vinden maar ook hoogs onwaarschijnlijk dat dit door gaat. Eto'o is simpelweg nog veelte goed voor de Eredivisie hij zou makkelijk zonder problemen bij een Dortmund of Tottenham mee kunnen spelen. Daarbij komt ook nog eens dat Eto'o helemaal niks met Ajax of Nederland heeft. Hij spreekt de taal niet, heeft hier vroeger niet gespeeld en kent hier dus ook geen 'oude' bekende. Hij moet inleveren op zijn salaris om te komen spelen bij Ajax waarvan hij waarschijnlijk nog nooit gehoord heeft? Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Eto'o na Ajax komt.

als ze echt geintresseerd zijn dan zal Ajax toch echt over hun salarisbudget moeten gaan.. maar goed, vind echt dat Ajax een echte wereldspits ontbeert (van Basten, Petterson, Kluivert) ,voor de rest zijn het allemaal eenheidsworsten dus wat dat betreft een zeer goed idee, als je hem al kunt halen.. maar is wel het "probleem"bij ajax, je hebt niemand die een wedstrijd kan beslissen als het vast zit.. ben benieuwd

Zou leuk zijn als ie Vitesse weer ziet spelen. Misschien weer winnen ook

Als het om galatasaray zou gaan zouden meesten hier beginnen met hij is opa hij bouwt af enzo maar nu ineens is hij pas geboren lijkt net echt leuke reacties hierzo om te lachen dank jullie wel voor leuke mop

10 augustus 2014 om 01:02

wanneer gaan jullie eens een europese rol van betekenis spelen?
on: hopelijk is dit waar. so far heeft ajax slechte herinneringen aan op hun retour zijnde toppers (urzais oleguer atouba kuffour... ) gelukkig kennen we ook nog laudrup cruijff etc

10 augustus 2014 om 02:58

Rvandoor,
Lol wat heeft de europa cup winnen te maken met deze topic?

Het is toch gewoon een feit dat wanneer zulke spelers richting turkije of griekenland gaan, dat het dan gelijk oude opa's zijn die alleen maar cashen en er nix van bakken maar als ze in nederland komen zijn ze opeens weer wereldspeler?

Lachwekkend het niveau hier! Wordt met de dag beter

Zou mooi zijn als die naar Ajax komt! Zou nog mooier zijn als die een goede klik heeft met Serero!

voor de rest zou ik het heel leuk vinden als hij naar ajax zou komen. zovaak zie je wereldsterren niet naar nederland komen. mischien zet hij de deur open voor meer van zulke namen.

Leuk voor ajax maat even serieus wat heeft hij bij ajax te zoeken vind het niet echt een type speler voor ajax

ik kan het me gewoon niet voorstellen dat ajax zo´n speler kan binnenhalen. Waanzin. Maar het feit dat er al een aantal gesprekken hebben plaatsgevonden tussen ajax en speler met zaakwaarnemers geeft al aan dat beide partijen open staan voor elkaar, als dit niet het geval zou zijn dan zou een gesprek voldoende zijn. Eto o is financieel allang binnen dus hij zou louter op sportieve gronden bij ajax willen spelen en dat zou ook de enige reden zijn. Financieel kan ajax ook niet concurreren met vele andere ploegen. Maar ajax speelt CL en heeft een talentvolle ploeg althans dat is mijn mening. Het zou wat zijn voor milik en zivkovic om met zo´n speler met een staat van dienst te mogen trainen en te leren. Maar ik zie het eerlijk gezegd allemaal niet gebeuren. Of eto o moet zo´n liefhebber zijn dat hij puur voor het plezier voor zo´n mooie club wil spelen. Financieel kan hij elders beter boeren

Ik zou het persoonlijk leuk vinden om hem in de Nederlandse competitie te zien voetballen. Maar laten we even de euforie relativeren, hij is een speler op zijn retour die ik ook helemaal niet bij Ajax vind passen. Nog even los van het nieuwe beleid dat Ajax nu al enige jaren met succes voert. Maar goed, ik ben er wel zeker van dat hij zal kiezen voor de club die hem het meeste wil betalen. En de kans is klein dat Ajax dat is. De clubs staan voor hem in de rij. Ik gok dat hij naar Turkije gaat....

10 augustus 2014 om 01:22

Als ik zou veel geld had als hij, zou ik op het einde van mijn carriere alleen nog maar kijken naar wat ik een leuke club vind om voor te spelen. Het salaris zou me dan echt niet meer zo boeien. Of ik nu 100 miljoen of 110 miljoen heb...who cares.

10 augustus 2014 om 01:50

@pprins

Ik snap je betoog en ben het er ook mee eens. Ik heb echter nog maar heel zelden meegemaakt dat een profvoetballer ook zo denkt. Waarschijnlijk zijn het daarom ook profvoetballers. De tijd zal het leren!

10 augustus 2014 om 01:35

Turkije gaat hij niet.. Besiktas heeft Ba. Fenerbahce heeft Emenike, Sow en Webo. Galatasaray zou mogelijk zijn, maar Prandelli wil geen bejaarde voetballer en het beleid van Galatasaray richt zich op talenten en spelers die doorverkocht kunnen worden. Trabzonspor heeft Cardozo al aangekocht..

Zou wel een stunt zijn. En waarom eigenlijk niet. Hij is tranfervrij dus kost niks. Geef hem bv 1 miljoen tekengeld en 1 miljoen salaris per jaar. Dat is natuurlijk nog veel minder dan hij elders kan verdienen. Maar wat maakt hem het uit. Of je nu straks 100 of 110 miljoen op je rekening hebt staan, het maakt toch op een gegeven moment niet meer uit,

Hij kan natuurlijk voor veel geld gaan voetballen in China, Quatar of iets dergelijks, Maar beleef je daar lol aan? Hij zou wellicht ook nog best bij een club in een grotere competitie kunnen spelen. Maar dan moet hij nog de concurrentie aan met goede concurrenten. En heeft hij nog zin in stress? Bij Ajax is hij gegarandeerd van een basisplaats, is hij De man, speelt in een leuke maar (voor hem) stressloze competitie met toch nog een redelijk niveau, speelt CL, met oude collega's van hem en in een leuke stad.....

10 augustus 2014 om 02:56

@pprins

Je schets het nu allemaal wel heel mooi maar der zijn veel negatieve punten die je buiten beschouwing laat. Je hebt het over Eto'o de drievoudig champions Leugue winnaar die straks mag aantreden tegen: FC Dordrecht en Excelsior? Denk jij nou echt dat hij daar op zit te wachten? Daarbij komt hij in een competitie waarvan hij hoogstwaarschijnlijk nog niet eens meer dan 3 teams kent. Het is hier een groot vreemdelingen legioen voor hem. Dan zit hij daar straks in een land waar hij te weinig betaald krijgt niemand kent en de taal niet spreekt.

10 augustus 2014 om 05:55

Tja in China kent ie niemand en 0 clubs, in Qatar idem, dus dan blijft over dat hij meer kan verdienen. Hier speelt ie nog 6 wedstrijden CL

10 augustus 2014 om 12:00

Klopt, maar zoals Jaap van haafte hier onder zegt, dat geldt ook voor landen als china, quatar, saudi arabia of waar dan ook hij nog veel geld kan verdienen. Bovendien heeft hij het ook 3 jaar in Rusland volgehouden, waar ik denk dat je van uitwedstrijden tegen Tom Tomsk of Vladivoskov ook niet vrolijk wordt. Ik ken hem natuurlijk niet, maar wellicht heeft ie ook geen zin meer in bijvoorbeeld een club in de Pl...de druk, de media etc. Een beetje hetzelfde als de Laudrupjes die ajax nog wel een leuke club vonden op het einde van hun carriere. Maar goed, iedere speler heeft natuurlijk zijn eigen dingen die hij belangrijk vindt...het zou inderdaad verrassend zijn...maar wel mooi.

Het zou wel erg apart zijn om een speler als Eto'o bij Ajax te zien spelen. Ajax kan natuurlijk zich altijd aan het salaris plafond houden. Deze speler is transfervrij. Dus zal er bijv. 2,5 mil aan tekengeld gegeven kunnen worden en hem een mil. Per jaar kunnen laten verdienen. Zo zit deze man nogsteeds aan de 3,5 mil. Per jaar. Lijkt me een meer dan goed bedrag

Ik verwacht wel dat hij vandaag naar de Arena zal komen.
hopelijk wit Ajax dan ook met 2/3-0 en dan verwacht ik wel dat hij gaat tekenen.

Volgens de laatste geruchten zit hij al in Asd of is nu onderweg, nw de wedstrijd Ajax - Vitesse zouden de laatste besprekingen zijn. Ben benieuwd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren