Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars: ‘Een topspits als Eto’o bij Ajax zou natuurlijk fantastisch zijn’

Laatste update:
/

Vrijdag baarde The Sun opzien, door te stellen dat Ajax bezig is met Samuel Eto’o. Het leek een behoorlijk ongeloofwaardig gerucht, maar de Engelse boulevardkrant had wel degelijk gelijk. Zaterdag bracht De Telegraaf naar buiten dat Marc Overmars en Michael Kinsbergen in Parijs spraken met de gelouterde spits. Overmars bevestigt de interesse desgevraagd zaterdag ook aan Voetbal International.

De directeur voetbalzaken kreeg woensdag een ‘signaal’ dat de 33-jarige Eto’o openstond voor de belangstelling van Ajax. De dag erop stapte Overmars met Kinsbergen de trein in richting Parijs. Daar spraken zij met de Kameroense aanvaller, die in het verleden voor grote clubs als Real Madrid, Barcelona, Internazionale en Chelsea uitkwam. Eto’o maakte een gretige indruk op Overmars, zegt hij.

/

“Hij is fit en heeft een grote drive om te presteren”, aldus de directeur, die ontdekt heeft dat geld op dit moment niet (meer) het belangrijkste doel is voor Eto’o. Die cashte het laatste decennium al gigantisch, met name in zijn periode bij Anzhi Makhachkala. Ajax speelt dit seizoen in de Champions League en dat kan Eto’o wel eens over de streep trekken. Overmars zou hem tot volgend jaar zomer of tot 2016 willen binden.

“We moeten natuurlijk de ontwikkeling van Milik en Zivkovic niet gaan remmen. Dat blijft een belangrijk aspect als we een ervaren speler halen. Maar wanneer een topspits als Eto'o naar Ajax wil komen, zou dat natuurlijk fantastisch zijn”, zegt de directeur van de Amsterdammers. Eto’o werd in zijn rijke loopbaan driemaal kampioen van Spanje en eenmaal van Italië. Hij won ook driemaal de Champions League en pakte de Copa del Rey en Coppa Italia. Daarnaast werd de spits overladen met individuele prijzen.

Moet Ajax zijn salarisplafond doorbreken voor Samuel Eto'o?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 augustus 2014 om 10:33

Daarom vind ik dat een club als Ajax die 100 miljoen op de bank klaar heeft staan uitzonderingen moet maken voor topspelers. 1 a 2 topspelers die boven het plafond verdienen, bv. 2 miljoen. Dan hebben de jongere spelers iemand om zich aan op te trekken Door de ervaring. Ook krijgt de club automatisch meer aanzien. Je hebt dan ook meer balans, wat het gehele niveau opkrikt.

Moet je je voorstellen dat ook sneijder komt of zoiets, desnoods volgend jaar. Dan heb je 2 topspelers waarvan 1 is doorgebroken bij Ajax.

9 augustus 2014 om 10:50

Dat zijn precies ook mijn gedachten. Als ik Eto'o zou zijn zou ik Ajax als een mooie kans zien. En wel om de reden dat hij al ontzettend veel geld heeft verdiend en in de ogen van veel mensen een geldwolf is. Als je dan in de nadagen van je carriere bij een club als Ajax gaat spelen dan laat je zien dat je niet alleen voor het geld speelt maar ook voor het sportieve aspect. Daarnaast is Ajax een vrij veilige keuze omdat uitblinken in de eredivisie niet moeilijk is, zodat de kans op valen minder groot is dan dat ie bijvoorbeeld bij een subtopper in de premier league gaat voetballen. Daarnaast vind ik ook dat Ajax grotere bedragen uit moet geven voor topspelers. Het geld hoort op het veld te staan en niet op de bank. En het kan een sneeuwbaleffect hebben. Als er 1 topvoerballer speelt en hij doet het goed dat ook andere spelers Ajax als goede keuze zien. Maar de jeugd mag niet uit het oog worden verloren, dat is toch de basis voor Ajax

9 augustus 2014 om 11:10

Het probleem is dat je dan scheve verhoudingen in de kleedkamer krijgt. Eto'o verdient het natuurlijk om twee keer zo veel te verdienen. Maar stel dat hij het niet waar maakt dan beginnen spelers te klagen en willen ze ook meer verdienen. Ajax moet gewoon het salarisplafond voor alle spelers verhogen nu ze zoveel geld hebben. Dan worden jonge talenten ook langer behouden.

9 augustus 2014 om 11:12

Ik ben niet voor het doorbreken van het salarisplafond, aangezien dit vaak leidt tot meer spelers met hogere salarissen en scheve gezichten. Denk dat veel tekengeld een betere oplossing is.

9 augustus 2014 om 11:29

Nou nee als een boilesen gaat klagen over het salaris van etoo kan hij wegwezen. Deze man verdiend het dan gewoon om zoveel te verdienen.

Dit opent de deuren voor andere topspelers. Hij kan ook rechtsbuiten spelen en zo kan je afwisselen met de rest.

9 augustus 2014 om 11:33

Ja en van de ene uitzondering komt de andere uitzondering en voor je het weet ben je door je 100 miljoen heen.

9 augustus 2014 om 11:38

Het is natuurlijk mooi om te lezen hoe snel principes over boord worden gegooid....
"je koopt alleen dure spelers als ze aantoonbaar bepalend of dragend zijn voor je ploeg of je koopt jonge talenten met potentie. Maar wel altijd binnen de begroting. In ieder ander geval val je terug op de jeugdopleiding. Voldoen aankopen niet dan kan je daar de trainer op afrekenen, want die heb je aangetrokken om te presteren met de spelers en de ploeg," vindt Van Duivenbode.

Het is een grote naam,en daar is alles mee gezegd , geen enkele garantie dat hij het dit jaar wel goed doet...afgelopen jaar was in ieder geval belabberd. Ben benieuwd hoe hij het veld op loopt als ie tegen Dordrecht moet voetballen...

9 augustus 2014 om 11:58

@cartmen Alsof die jonge gastjes niet weten dat Eto'o een uitzondering is.. Alsof zij meteen gaan roepen dat ze even veel willen verdienen.. Je reinste onzin.

Die jongens weten wel wat ze aan hem hebben, dit kan een geweldig verlengstuk worden van Frank de Boer, en al helemaal van Bergkamp. Hij zou dus niet zomaar een speler zijn. Die jonge gasten speelden vroeger Fifa met hem, die gaan echt niet zeuren dat Eto'o wat meer verdient dan zij haha..

Moet je voorstellen, een toptalent als Zivkovic die het gaat leren van Bergkamp en Eto'o, waarvan laatstgenoemde het ook nog eens voor gaat doen.

9 augustus 2014 om 12:05

Dit zou echt perfect zijn voor Ajax! Hiermee ga je ogen gooien in champions league!

9 augustus 2014 om 12:13

Scheve verhoudingen? Als je alleen al naar zijn prijzenkast krijgt zouden die jeugdige spelers respect moeten hebben en blij moeten zijn dat ze met zo'n speler samen mogen douchen.

9 augustus 2014 om 13:01

Klopt en niemand zeurt want ze weten wie de echte sterren zijn. Dit kun je zomaar naar de tweede ronde van de CL brengen en heb je het geld weer terug verdiend.

9 augustus 2014 om 15:28

Dat is ook precies wat ik bedoelde.

Met aankopen als Duarte, Viergever en Milic ga je niet veel verder komen Europees gezien. Ik hoop echt dar Eto'o naar Ajax komt, want dat betaald zich uiteindelijk toch weer terug als je (bijvoorbeeld) de groepsfase door komt van de CL (en misschien wel meer).

Grappig dat mensen helemaal blij zijn gewoon dat ze etoo horen als je die man vorig jaar zag spelen had hij er geen zin meer in sjokte maar wat en is totaal geen teamspeler (zie wk).

9 augustus 2014 om 10:17

Als Eto'o in de Eredivisie 'sjokt' dan is hij nog beter als de gemiddelde Eredivisie speler...

9 augustus 2014 om 10:24

Dat is wel heel kort door de bocht om het WK er bij te betrekken. In Kameroen zijn er twee partijen die van eto'o en die van Song en die mogen elkaar totaal niet. Het is geen elftal, het is gewoon een puinhoop daar. Dus dan begrijp ik wel dat je niet super gaat samenspelen met zoveel spanningen. Je zag toch ook dat twee spelers met elkaar ruzie gingen maken. Hij heeft overigens maar 1 wedstrijd gespeeld, dus het is een hele snelle conclusie van jou :P.

Verder ben ik heel blij als hij komt. Hij is super snel, goede techniek en neusje voor het doel. Hij loopt al vele jaren mee en ziet er altijd fit uit. Nooit te dik of iets. Verder bij Chelsea rouleren te spitsen veel en moest hij dus ook soms 10 minuten spelen. Daar wordt ik ook niet echt blij van. Maar hij heeft in 21 wedstrijden daar toch 9 keer weten te scoren en daar zaten korte invalbeurten bij. Verder ook o.a. tegen Liverpool en Man Utd gescoord, dus ook in de grote wedstrijden. CL ook paar keer gescoord. Milik en Zivkovic kunnen hier veel van leren en zich in de schaduw ontwikkelen, zoals jonge spelers horen te doen. Niet dat ze gelijk worden afgerekend omdat ze nog moeten wennen. Hoop echt dat dit doorgaat. Nu nog een vervanger voor Blind, mocht hij vertrekken.

9 augustus 2014 om 10:40

Lol hou op man. Samuel is een topspits. Zal een zegen zijn voor de ED als hij kwam. Na dit bericht hoop ik dat de transfer wordt afgerond. Ik hoop zelf dat Ajax misschien wel een uitzondering voor hem maakt qua salaris plafond. 1.5 miljoen of zo. Hij denkt niet aan cashen staat er maar ik zie hem geen genoegen nemen met 1 miljoen euro al hoop ik het wel.

9 augustus 2014 om 10:46

Vanmorgen zag ik ook een goede optie bij een reactie. Gewoon 2 a 3 mln tekengeld geven en een salaris van 1 mln per jaar voor de komende 2 jaar. Dat is een stuk minder dan hij had maar hij zal ook wel weten dat hij bij Ajax geen 8 mln gaat krijgen. Dit soort jongens kan wel net het verschil maken tussen wel of niet overwinteren in de CL. Normaal heb je ook transferkosten en hij is transfervrij. Bovendien hebben we letterlijk geld teveel wat niet wil zeggen dat je het moet verbrassen maar wel dat je een keer een gok kunt nemen.

9 augustus 2014 om 10:47

Wk? Hij was toch gebleseerd.

9 augustus 2014 om 10:52

In 21 duels in de premier league er dan toch nog 9 in prikken vind ik een topprestatie als die alleen maar sjokt....

Dat zou echt ge-wel-dig zijn. Hoop dat het lukt als geld echt niet (meer) zijn belangrijkste drijffactor is dan wordt het hopelijk waarheid. Speelt op het kampioenschap, en in de CL wat hopelijk ons een streepje voor geeft op andere ploegen.

Ik hoorde iemand ergens in de reacties opperen gewoon 3 miljoen tekengeld te geven, dat vind ik een goede oplossing. Ik denk dat hij er wel echt voor openstaat.

9 augustus 2014 om 10:26

Ajax kan dat makkelijk betalen van het Geld van Feyenoord haha. 4 Miljoen zomaar gekregen, nou het zal mooi zijn als het nuttig wordt besteed .

Dat zou natuurlijk ook goed nieuws zijn voor de pr van de eredivisie als zo'n superster hierheen komt.
Eto'o is zwaar oveer the hill, maar qua naam zou hetfantastisch zijn.

9 augustus 2014 om 10:19

"eto'o is zwaar over the hill" Daar ben ik het niet mee eens. Hij stond bijvoorbeeld hoger in de pikorde van Ba (doet het ook niet slecht bij Besiktas toch?). Natuurlijk voor topploegen komt hij tekort maar voor de Eredivisie en Ajax qua naam, kwaliteit en ervaring een echte vooruitgang

9 augustus 2014 om 10:25

Als je 1 op 2 in de PL loopt ben je nog niet echt over the hill lijkt mij. En dan nog ben je een sterspeler in Nederland.

9 augustus 2014 om 14:40

Ja maar als hij naar de Turkse competitie ging dan was hij opeens wel over the Hill qua kwaliteiten. Een merkwaardig dag op Voetbalzone. Begint zelfs beetje ongemakkelijk te worden.

9 augustus 2014 om 10:50

Ja maar hij is veel beter dan je idool torres. Die egt zwaar over de hill is

9 augustus 2014 om 11:09

Hahaha ja hij zal het hier wel goed doen, maar ik heb me vorig jaar meer dan eens gestoord aan de werkhouding en (het gebrek aan) kwaliteit van Eto'o.. Maar laten we eerlijk zijn dat hij boven ba in de pikorde staar komt puur en alleen omdat ba middelmaat pur sang is.. Ik ben het verder wel eens met jullie dat hij voor de eredivisie de absolute ster zou zijn.

Het is nog maar afwachten of dit echt gaat gebeuren. Topspelers hebben wel vaker gezegd dat geld niet meer het belangrijkste voor ze is.. tot er een nieuwe goede aanbieding komt. Desondanks zou het de Eredivisie wel wat kleur geven, de komst van zo'n topspits!

Wat een held wordt Overmars, als dit hem lukt. Geweldige speler!

Doen! Dit verdien je zo terug met merchandise en dat soort dingen. Hij wordt hier met gemak topscorer en lijkt me heel goed voor de jongere spelers en dan vooral de spitsen en aanvallers. Die gaat zich kapot lachen over het niveau verdedigers in nl. Zou en gigantische stunt zijn van Ajax. Snoert die Overmars gelijk een hele hoop monden die zitten te zeuren dat die 95 mil uitgegeven moet worden.

Hij heeft al eens tegen ajax gespeeld
https://www.youtube.com/watch?v=hluepl2mqxm

Het is leuk om een speler als eto'o te hebben ofc. Maar waar moet je dan zivkovic en milik laten spelen? Ik zie milik niet in jong ajax in de jupiler league want daar is hij niet voor gehuurd.

9 augustus 2014 om 10:27

Heb nou maar gewoon vertrouwen in Frank en zijn staf . Milik kan zich rustig ontwikkelen en als hij bevalt wordt hij gekocht

9 augustus 2014 om 10:57

Heb ik ook haha. Ik denk dat Frank heel goed weet wat ie doet.

9 augustus 2014 om 10:28

Zivkovic bij Jong Ajax en Milik af en toe in de basis. Lijkt mij niet dat Eto'o alle wedstrijden zou gaan spelen.

9 augustus 2014 om 10:31

Ik maak mij daar heen zorgen over. Ajax 1 speelt tussen de 42 en 50 wedstrijden, namelijk 34 wedstrijden in de Eredivisie, minimaal 6 wedstrijden in de Champions League, minimaal 1 in de Knvb beker en 1 voor de JC schaal. Dat zijn teveel wedstrijden voor één spits, schorsingen en blessures niet eens meegerekend.

Zivkovic wordt langzaam gebracht en zal in Jong Ajax gaan spelen, dat is reeds aangekondigd.

9 augustus 2014 om 11:24

Ajax moet naar Noordwijk geloof ik dus zullen we er dan maar minimaal 43 van maken

9 augustus 2014 om 10:37

Het zou geweldig zijn!! Hij zal niet alles meer spelen dan heb je milik en zivkovic erachter... Heerlijke boost zou dat zijn... En het is ook goed voor de pr van de eredivisie.....

Mooi om te lezen dat Marc die connectie legt en vervolgens lekker in de trein stapt ipv decadent in het vliegtuig!!!

9 augustus 2014 om 12:46

Trein is vaak sneller naar parijs dan vliegen, afhankelijk van waar je moet zijn. Is mogelijk dus geen financiele afweging

Dit zou een enorme boost zijn voor onze competitie. Hopelijk gaat dit door.

Las net dat 'ie is uitgenodigd voor Ajax - Vitesse. Dan gaat 'ie afhaken denk ik, Ajax speelt nou niet echt de pannen van 't dak. Of dan is motivatie juist hoger om het niveau omhoog te tillen.. we'll see.

9 augustus 2014 om 10:29

Dan weet hij toch dat hij van zelf in de basis komt als het zo matig is.

9 augustus 2014 om 10:47

Maar dan is de uitdaging om ver te komen in de Champions League ook minder.

9 augustus 2014 om 12:46

dat is onzin,
kijk naar afgelopen jaren? Ajax speelde in competitie niet al te best, maar in CL weer goed!
Ajax presteert in Cl altijd beter dan competitie! Dus die uitdaging is er cker wel

9 augustus 2014 om 12:50

Eerst maar zien of Eto'o daadwerkelijk op de tribune zit en wie weet speelt Ajax dan wel de pannen van 't dak. Zoals je al zei ; we zullen zien .

Als Pelle en die enige belg van NEC topscorder kunnen worden, waarom eto'o niet? En hij heeft heel veel ervaring in de CL als iemand die twee keer in de finale heeft gestaan. Voor 2 miljoen zou die het toch wel doen?

Idd, als je hem daadwerkelijk wilt hebben en een mooi voorstel wilt doen kun je natuurlijk wat schuiven met het tekengeld. Je betaalt toch geen transfersom dus als je hem 3 miljoen tekengeld geeft + 1,2 miljoen per jaar beurt hij toch nog ruim 5 miljoen in 2 jaar tijd. Is toch een behoorlijk serieus bedrag.

Los daarvan heb ik toch een beetje m'n bedenkingen... Het is logisch dat je zo'n speler graag ziet komen, maar je gooit Milik en Zivkovic behoorlijk terug in hun ontwikkeling. En Sigthorsson is ook nog niet vertrokken. En tja, hij is 33, niet te oud? Te individualistisch? Zijn de verwachtingen niet veel te hoog? En wat als Frank hem een keertje op de bank zet? Hoop dat hij komt, maar heb toch wel twijfels...

9 augustus 2014 om 10:33

Gaan jullie nou echt lullen over iets wat never nooit gaat gebeuren? Hahaha wat een grap dit. Kerel wil minimaal 4 keer zoveel verdienen dan wie dan ook.

9 augustus 2014 om 10:42

Jij kan en wil blijkbaar echt niet lezen of het doet pijn in je ogen denk om het te lezen! Geld speelt geen rol voor hem, kan ik me goed voorstellen want hij is al lang en breed binnen wat betreft de centen..

9 augustus 2014 om 11:07

Tuurlijk is de kans klein dat dit daadwerkelijk gaat lukken. Maar hopen mag, toch!? Als je ddat op jouw manier al zo veroordeelt dan hoef je je nergens meer op te verheugen. jullie dromen toch ook over een kampioenschap...

9 augustus 2014 om 11:08

Bedoel dit als reactie op Twenter

Mooi dat we toch niet meer met geld smijten bij Ajax, ondanks dat we miljoenen in kas hebben waar alle clubs in de Benelux van kunnen dromen

Hoe kan er enigszins getwijfeld worden over Eto'o Sulejmani heeft ajax 30miljoen gekost inclusief salaris dan kan je Eto'o toch gewoon 6miljoen tekengeld bieden en 1,5 miljoen salaris. Dat is nog steeds maar 9 miljoen voor 2 jaar en dat is op te hoesten. Voor Stam werd destijds ook 3 mln afgetikt naast het salaris. Dit kan best wel eens de boost zijn die Ajax nodig heeft

Tja wat moet je hier nu van denken? Eto'o is natuurlijk een hele grote naam en een speler met een mooie carrièrre die vermoedelijk zeker nog een meerwaarde kan zijn in de eredivisie. Dat supporters van Ajax hem graag zien komen vanuit dat oogpunt begrijp ik wel. Maar aan de andere kan wat schiet je er als Ajax mee op om een 33-jarige vedette aan de selectie toe te voegen? Ten eerste zal hij best willen inleveren maar zal hij toch zeker een aardig salaris vragen. Verstoor je daarmee niet je salarishuishouding en de verhoudingen binnen de groep?

Daarnaast is er de voetbaltechnische vragen die ik hierbij ook heb; past een speler als Eto'o wel binnen het huidige Ajax dat toch gekenmerkt wordt doordat het een echt team is zonder vedettes en grote namen? En wat voor signaal geef je af aan de andere spelers die voor de spitspositie zijn gehaald? Betekent dit dan toch dat het vertrouwen in Milik en Zivkovic niet aanwezig is op dit moment? Dat doet dan toch de vraag omhoog komen waarom Milik übehaupt gehuurd is.

Beleidsmatig heb ik hier ook nog wel vraagtekens bij want dit past niet echt in het zo geprezen Amsterdamse beleid. Een dure speler/vedette halen die geld kost maar niets zal opleveren is toch een soort geldverspilling waar men juist niet meer aan wenste te doen. Je haalt zoals ik hierboven ook schreef een speler die bovendien de doorstroom van jonge spelers zal belemmeren en hun speelminuten zal afnemen want Eto'o zal niet gehaald worden om de bank warm te houden lijkt me.

Dat alles laat echter onverlet dat het mooi zou zijn om Eto'o op de Nederlandse velden te zien, mits hij een hoog niveau haalt en niet als een gevulde vedette in de rondte loopt. Die verwachting heb ik overigens niet maar het gevaar is natuurlijk altijd aanwezig want met welk doel komt Eto'o zelf eigenlijk naar Amsterdam? Voor de jonge jongens is hij natuurlijk wel weer een nieuwe bron van ervaring.

9 augustus 2014 om 10:55

Haha. Wat een onzin. Is het geldverspilling als je een speler haalt die er 30 inschiet. Boeiend dat je hem niet zal verkopen. Jeugd in de weg staan. Mag het een keer op 1 positie. Het is niet de bedoeling dat je als 18-jarige meteen in de basis staat. Het feit dat types als Veltman en Klaassen het elftal moeten dragen op 20-jarige leeftijd is geen goed teken hoor.

Etoo zou een briljante aankoop zijn. Altijd doen als het kan.

9 augustus 2014 om 11:07

Dit is gewoon mijn mening; daar mag je het mee eens zijn of niet maar het afdoen als onzin zonder inhoudelijk op het een en ander in te gaan is lekker makkelijk. Verder krijg je absoluut niet de garantie dat hij er 30 inschiet want dat weet je nooit. Bovendien hebben de afgelopen seizoen geleerd dat spitsen het bij dit Ajax niet makkelijk hebben

9 augustus 2014 om 11:20

Wat zeg je nu eigenlijk in je betoog. Ik lees alleen maar aan de ene kant en aan de andere kant.

Ik geef toch argumentatie, maar zal het even uitgebreider doen. Ik vind dat je pas jeugdspelers in de weg staat als je zelf nauwelijks beter bent dan die jeugdspeler EN als die jeugdspeler eigenlijk al klaar is voor het grote werk, maar het aan minuten ontbeert. Dat is in het geval niet van Eto. Daarbij is hij zo ontzettend goed dat het altijd een meerwaarde is. Je bent nooit een garantie voor 30 goals, maar als je de klasse van Etoo niet zit, dan kan ik daar niks aan veranderen.

Het beleid van Ajax moet niet zo nauwgezet gevolgd worden. Ze kiezen er zelf voor om Zivkovic te kopen en hem niet eens bij de selectie te halen tegen Zwolle. Het niet meer doen van grote aankopen is verstandig, maar af en toe moet je dat zeer zeker doen, vooral omdat het niveau van Ajax behoorlijk matig is de afgelopen jaren. Dan kun je naar de 4 titels refereren, maar hopelijk zie je daar doorheen dat het niveau vrij triest is. En dat is vooral omdat we aan het zeuren zijn over 1 miljoen (bijvoorbeeld bij Narsingh wilden we 4 miljoen betalen en geen cent meer. Een miljoen erbij en je hebt hem). Zelf halen we Vd Hoorn voor 3,5 die nog geen meerwaarde is en Duarte voegt weinig toe. Kortom, wil je dat spelers zich kunnen ontwikkelen moeten ze zich wel kunnen optrekken aan een aantal spelers met grote klasse, zoals Blind en een eventuele Eto'0.

9 augustus 2014 om 11:29

Een elftal met alleen maar jonkies werkt niet. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Van essentieel belang om er vedettes bij te hebben. Een Eto'o is van een catogerie die ik niet verwacht had maar oke.

Salarishuishouding zal wel meevallen. 2.5 mio tekengeld bij eerste jaar, indien beide partijen tevreden nog is 2.5 mio voor een 2e jaar.

Is dit de reden dat Ajax zoveel geld apart heeft staan? Zo nu en dan 1-2 van dit soort spelers binnen vissen ?
Om vervolgens weer meer geld binnen te harken.. Zou ook heel mooi voor de ED zijn.

Zou mooi zijn als hij komt........

9 augustus 2014 om 11:39

Klopt, toch is het goed als een speler als hij zou komen denk ik. Het elftal wat er nu staat gaat geen potten breken in de competitie aangezien de selectie te jong en te onervaren is. Laat staan de CL, daar kan je hem ook nog goed gebruiken denk ik zo!

9 augustus 2014 om 11:43

Ik geef aan dat ik twijfels heb bij deze mogelijke transfer en dat ik niet meega in de hosanna die door velen geuit wordt.

Verder gaf je nauwelijks argumentatie maar haal je er een element uit waar je op schiet vanuit de heup. Ik zie zeker dat Eto's in zijn beste jaren een van de beste spitsen van de wereld was en dat hij veel klasse had. Of hij die klasse op zijn 33-ste nog steeds heeft en een meerwaarde is voor dit Ajax waag ik te betwijfelen dus daarover verschillen wij zeker van mening. Ik ben bang dat hij vooral gehaald lijkt te worden vanwege zijn grote naam en zijn prestaties uit het verleden en niet op basis van zijn huidige kwaliteiten

Waar ik het wel volledig mee eens ben, is dat jonge spelers zich moeten kunnen optrekken aan oudere spelers met meer klasse en ervaring en dat dat soor spelers belangrijk zijn voor een team. Ajax heeft die spelers momenteel niet (blind hoort wat mij betreft niet in het rijtje) en dat is wel zorgwekkend. Maar zoals ik hierboven aangaf, vraag ik mij af wat het toevoegen van een dergelijke speler heeft op het collectief. Want juist dat collectief heeft Ajax de successen gebracht van de afgelopen jaren. Als je kijkt wat de afgelopen zomer heeft toegevoegd aan haar selectie als aanvallende spelers dan zijn dat jonge jongens met potentie. Dat Zivkovic niet meteen aanhaakt bij het eerste is niet zo vreemd; dat zie je natuurlijk vaker bij een transfer van een (jonge) speler. Wat ik vreemd vind is dat je zowel Zivkovic als Milik haalt en vervolgens ook nog een vedette toevoegt aan de selectie. Dat betekent dat je een van de twee jongelingen niet veel gaat laten spelen. Dus waarom dan Milik huren? Of zal Zivkovic zoals ik al vreesde bij zijn transfer vooral zijn gehaald voor de vleugels?

En Ajax heeft zeker vreemde keuzes gemaakt in de afgelopen jaren op de transfermarkt daar zijn spelers die jij noemt een mooi voorbeeld van. Beknibbelen op geld en dan genoegen nemen met mindere kwaliteit is op zijnzachtst gezegd opmerkelijk te noemen. Maar juist daarom snap ik deze actie niet want als je dat beleid doortrekt dan hoort de naam Eto'o toch niet thuis in dat plaatje?

Tijd zal leren of de transfer door zal gaan en zo ja wat de gevolgen zullen zijn voor (het spel van) Ajax. Persoonlijk heb ik zoals ik al aangaf daar mijn bedenkingen bij. Volgens mij is daar niets mis mee en is dat geen onzin?

9 augustus 2014 om 13:13

Dammie,

De spitsen die het moeilijk bij Ajax hadden waren gewoonweg belabberde spitsen. De toppers scoorden er gewoon op los.

Pluspunten Eto'o:
Charisma, snelheid, scorend vermogen, ervaring, winnaar.

Minpunten Eto'o:
Laatste tijd vaak last van blessures, duur, oud (geen restwaarde meer).

Waarom ik vind dat Ajax hem Moet contracteren:

Ik vind Samuel echt een topspits. Hij heeft jaar in jaar uit bewezen dat hij een hoog niveau kan halen. Zelfs het afgelopen seizoen was hij van waarde voor Chelsea en dat op topniveau. Hij scoort ook vaak genoeg in topwedstrijden.
Hij schrikt nooit als hij nog geen doelpunt heeft gemaakt na 85 minuten, die man weet gewoon dat zijn kansje komt.

Ziv is gehaald voor Ajax 2 en diezelfde Ziv gaf aan dat Ajax 3 spitsen nodig heeft aangezien er een 2de ronde CL gehaald (moet) worden. Daarnaast is hij nog maar (17/18)!! jaar jong.

Milik rendeert het best in een 2 spitsensysteem (tenminste dat gaf hij aan). Voor hetzelfde geldt gaan we af en toe in zo een oranje WK formatie spelen. Who knows? Onze buitenspelers laten het toch vaker niet dan wel zien.
Mochten we gewoon 4-3-3 blijven spelen (waar ik overigens ook vanuit ga), dan hebben we denk ik meer aan een type Eto'o dan Milik.
Milik heeft nergens zijn stempel gedrukt en nu opeens moet hij het ff doen? Daarnaast is hij ook nog jong. De komst van Eto'o neemt heel wat druk weg bij Milik.

9 augustus 2014 om 12:15

Je maakt je druk om een hoop zaken, maar het is gewoon simpel, als je Siggi kan verkopen en je haalt Eto'o ervoor in de plaats geeft dat gewoon een gigantische boost aan de gehele club, van Cillessen tot aan de reservespits van de F2.. Iedereen loopt te zeiken dat Ajax te weinig ervaring heeft en dat ze het ev van 95 milj moeten gebruiken om die ervaring te halen, nu komen ze eens met een prijzige wereldtopper die bijna alles gewonnen heeft wat er te winnen valt, krijg je weer dit soort teksten.. T zal wel aan mij liggen, maar Ajax kan het nooit goed doen.. Ik weet iig zeker dat FdB dit prima kan managen.

9 augustus 2014 om 13:10

Ajax heeft altijd gezegd voor kwaliteit willen wij betalen Ajax was niet voor niks ook bezig met Van Ginkel. En ik denk dat spelers het wel snappen dat een Eto'o meer verdiend als de rest en ja natuurlijk heb je niet de garantie dat hij het goed gaat doen dat zal je bij geen een transfer hebben maar wie heeft meer kans van slagen Eto'o of Milik? En Eto'o zal ook een fortuin aan shirtjes opleveren ik koop elk jaar een Ajax shirtje maar nooit met een naam maar waneer Eto'o komt is het bij wijze van spreken dat zelfde uur nog een shirtje met Zijn naam besteld. En vergeet niet dat de gemiddelde leeftijd van de selectie slechts 22,1 jaar is en al zal Eto'o qua prestaties falen hij blijft altijd de ervaring houden.

9 augustus 2014 om 15:18

Het lijkt erop dat Eto"o mentaal is veranderd en dat hij heeft bedacht dat geld niet alles is. Waarschijnlijk wilt hij nu gewoon voetbalplezier hebben en scoren. Daarbij kan hij nu jeugd op sleeptouw nemen en dingen leren. Dan is hij bij Ajax op de goede plek. Jong elftal dat CL speelt met een spitspositie waar Eto'o het beste in rendeert.

Eto'o in de Eredivisie.. Is te mooi om waar te zijn joh. Als er een Turkse/griekse club voor hem komt die ook CL spelen, gaat hij lekker die kant op. Daar kan hij 4+ miljoen euro per jaar verdienen. Ook al heeft Eto'o wel al miljoenen op de bank dankzij Anzhi.

in hemel, heeft Overmars een zonnesteek? ie man i echt al jaren compleet inkapabel maar slaat nu echt op tilt. Wat moet Ajax met deze bejaarde?

9 augustus 2014 om 11:02

Als je Overmars maar kan bashen niet waar? Het is nooit goed. Ik ben het er mee eens dat er soms iets meer met geld mag gestrooid worden. Met alleen talentjes red je het niet. Zo'n Duffour had ik nu graag bij Ajax gezien bijvoorbeeld.

Maar Eto'o is gewoon een topspeler voor Ajax. Ondanks zijn leeftijd zou hij nog steeds een meerwaarde voor Ajax zijn. Ook omdat Zivkovic en Milik beiden nog jonge knapen zijn met erg weinig ervaring. Hoe mooi is het dan dat jouw mentor bij Barcelona, Internazionale en Chelsea heeft gespeeld! Hij heeft zo'n beetje alles gewonnen wat je kunt winnen en had hier een groot aandeel in.

Als hij het redt om bij Chelsea 1 op 2 te lopen, waarom zou dit niet bij Ajax kunnen?! Ook trek je op deze manier veel aandacht van de buitenlandse pers. Dit nieuws gaat de hele wereld over en gek genoeg zijn er over de hele wereld mensen die Eto'o zullen blijven volgen. Dit zorgt ervoor dat er meer shirts worden verkocht en dat er extra gasten langs komen.

9 augustus 2014 om 11:20

Maar komop Lunny
Kijk nou eerst eens naar dat statische middenveld van ons. Daar hebben we toch veel harder iemand nodig dan een spits die over een jaar naar het bejaardenhuis gaat?
Ik denk dat de tweede ronde CL eens halen ons veel meer oplevert dan die extra shirtjes die jij nu denkt te gaan verkopen.
Of zou Overmars nu zelf ook aan Milik twijfelen? Want het middenveld is niet veel ouder toch?

9 augustus 2014 om 11:28

@e scheids
Zie mijn verhaal hierboven.
Als je mijn commentaren van jaren hiervoor nog kan herinneren, was ik de gene die voorop liep om Van der Boog en zijn vriendjes te laten vertrekken. Maar toen de Cruyff revolutie begon, werden we gedeclasseerd door Madrid. Nu worden we gedeclasseerd door Rbs. Dus ik blijf kritisch en zeg nou zelf, welke Overmars aankoop was nu echt een succes?

9 augustus 2014 om 11:30

Je zou toch zeggen dat je ergens wel iets van verstand zou hebben zitten.
Wat komt ajax ondanks de kampioenschappen al jaren tekort ........
Goals
Als ajax de afgelopen jaren een topspits had gehad waren ze met de winter al kampioen geweest.

Dus je hebt mits Blind blijft niemand op het middenveld nodig.

@lunny

Hansje is van het van de boog/ten have kamp en heeft op alles wat dit ajax doet commentaar!
Ook al roept hij steeds van niet.

9 augustus 2014 om 12:07

Over het middenveld ben ik ook niet helemaal tevreden, dat kan ook zeker beter. Maar moet je om die reden een topspits als Eto'o maar laten lopen?! "sorry Samuel, maar wij vinden ons middenveld niet goed genoeg, dus jij mag niet komen...". Het is toch veel mooier om beide linies te versterken?

Ik heb zo'n gevoel dat Milik ons nog wel eens kan gaan verrassen en ook in Zivkovic heb ik vertrouwen, maar voor laatst genoemde is het nu nog te vroeg. Hij moet eerst rijpen. Maar ook Milik is nog erg onervaren. Heeft twee jaar lang niet tot weinig gespeeld en weinig goals gemaakt. Ondanks zijn talent is het te optimistisch om daar op te vertrouwen. Zeker als je dus inderdaad een keer de poulefase van de CL wilt overleven. Je kunt niet van Milik en Zivkovic verwachten dat zij ons naar de volgende ronde schieten.

En leeftijd zegt mij geen reed. Ben je 16, maar goed genoeg, dan hoor je te spelen, ben je 33 en nog goed genoeg, hoor je te spelen. Giggs speelde op zijn 40e nog een wedstrijd voor United. Had Ajax hem moeten afwijzen op zijn 33e? Eto'o is nog topfit. Liever een topfitte speler van 33, dan een eeuwig talent als Bojan of een jong knaapie dat om de haverklap geblesseerd is.

Eto'o is een speler die alles al heeft meegemaakt, hij kan die ervaring overbrengen op die jonge knaapies. Bovendien is het een speler die zelf een kans creëert. Zeker in de Eredivisie zullen verdedigers bang voor hem zijn, maar ook in de CL krijgt hij nog erg veel respect.

9 augustus 2014 om 12:12

@albertino
Houd toch eens op met dat gezeik over Van der Boog. Lees eens eerst voor je reageert. Iedereen hier weet dat ik voorop liep om van der boog en zijn vriendjes hier weg te krijgen.
Maar reageer eens inhoudelijk op wat ik zeg.....vind je dat Ajax leuk voetbal speelt? Zit er nog enig tempo in? Is het niet zo dat we tegen 14 van de 17 tegenstanders punten verliezen in de competitie omdat het spel heel statisch, voorspelbaar en makkelijk te verdedigen is? Of is dit het niveau dat jij nastreeft? Ook met een top spits waren we niet in januari kampioen. Dat slaat nergens op wat je zegt, want we creëren niet veel kansen.

9 augustus 2014 om 12:15

@De scheids
Ik zeg juist, na de revolutie van Cruyff worden we nu gedeclasseerd door Rbs. De Cruyff revolutie begon na de declassering tegen Madrid. Dus het heeft ons niet veel geholpen. Dat is wat ik hierboven schreef. Dus even wel goed lezen.
Maar noem nog eens een geslaagde aankoop of huurling van Overmars dan?

9 augustus 2014 om 12:22

Een revolutie heeft altijd tijd nodig. Je kunt niet verwachten dat Cruijff binnenkomt lopen met een aantal talenten die er direct staan. Bovendien is de revolutie vooral gebaseerd op de jeugd. Dus ook knapen van 12 jaar bijvoorbeeld. Aanpassingen van trainingen en de juiste mensen op de juiste plekken. Ervoor zorgen dat de doorstroming naar het eerste makkelijker gaat. Dat heeft gewoon erg veel tijd nodig en de ontwikkelingen zijn nog steeds gaande. Resultaat zie je niet na amper 5 jaar.

Veel wordt verbloemd met de 4 kampioenschappen, maar het spel is nog steeds niet altijd even geweldig en ook de echte pareltjes laten nog even op zich wachten, maar op de langere termijn zal dit zeker zijn vruchten afwerpen. En dat betekent dat je nu wel eens flink op je muil gaat, maar ook dat hoort bij het proces.

9 augustus 2014 om 12:27

@lunny
Het liefst versterk ik me in elke linie dat mag bekend zijn.
Maar we hebben ook Sigthorson nog. Was het niet slimmer deze eerst te verkopen dan? Die gaat nu niets meer opleveren.
Hopelijk komt er dan ook nog een creatieve middenvelder. Als je zegt dat Milik en Zivkovic ons niet naar de tweede ronde CL schieten.....dan mag je dat toch ook zeker niet van Serero, Andersen en Duarte verwachten toch?

9 augustus 2014 om 12:34

Dit is voor de derde keer dat ik het zeg. Ook over het middenveld ben ik niet geheel tevreden. Wel heb ik veel vertrouwen in Andersen, alleen is hij mentaal zwak. Zo begon hij tegen PEC aardig aan de wedstrijd, maar nadat zijn acties een paar keer mislukte, begon zijn koppie te hangen. Ook van Serero ben ik wel gecharmeerd, maar bij hem heb ik wel het gevoel dat hij al tegen zijn plafond zit en in de Eredivisie kan hij nog wel mooi een balletje trappen, maar echte kansen creëert hij niet. Duarte is slechts voor de breedte en zie in hem geen (potentiële) basisspeler. Stiekem hoop ik dat Ajax weer terug gaat naar het systeem met een echte nummer 10. Maar goed, dat is een andere discussie en je hoeft het ook niet overal mee eens te zijn.

Wat Sigthorsson betreft, ik had al gehoopt dat hij verkocht was. Maar soms moet je die gok nemen. Wacht je totdat hij weg is, dan speelt Eto'o wellicht ook al bij een andere club en dan baal je dat je hem niet alvast binnen had gehaald. Ik snap het wel dat je zo'n speler niet laat lopen, als je de kans krijgt om hem aan te trekken. En wellicht speelt er allang wat. Hij kan maar zo ineens weg zijn.

9 augustus 2014 om 13:48

ben met jou vaker eens...ik gaf het ook al meerdere malen aan....
ajax heeft creatieve en dynamische speler nodig op het middenveld.
al ben ik van mening dat de komst van etoo wellicht een boost kan geven(bedoel niet eens zozeer het voetbal zelf) en misschien ook een beginnetje kan zijn voor in de toekomst. dat meerdere 'afgedankte toppers' naaar ajax toe willen.

9 augustus 2014 om 15:42

@de scheids
@de scheids
Ziyech zou ik graag willen. Een middenvelder die veelzelf kan creëren, veel inzicht, goed schot, goede paas. Dus alle zaken die een goede middenvelder nodig heeft. Die middenvelders hebben we niet meer na het vertrek van Eriksen.
Maar om nog even op Overmars terug te komen. Hoe lang zijn we nu al bezig geweest een rechtsbuiten te halen? Narsingh ging naar PSV omdat hij drie ton onder de vraagprijs bleef hangen. Komt hij vervolgens met Sana aan. Weggegooid geld als je kijkt wat die presteerde bij Göteborg. Vervolgens huurt hij Cuenca die acht maanden niet meer kon spelen omdat hij geblesseerd was. Dan haal hij Bojan....die hoeft verder geen toelichting. Verder doet hij dan twee mislukte pogingen om Ola John te huren. Ja sorry, ik vind dit prutswerk.
Kijk daarnaast ook eens naar het do or die bod wat hij bij Heracles neerlegde voor Duarte om vervolgens aan het einde van het transfer window weer met hangende pootjes terug te komen en als nog te betalen wat Heracles vraagt. Idem met Moisander bij AZ. Dit kan je geen sterk optreden noemen.

9 augustus 2014 om 17:37

Nou we zullen het zien. Twente heeft nu wel weer geld om ziyech te halen. Denk dat die met Mokotjo erbij dan hele goede zaken hebben gedaan.

Om nog even terug te komen op Duarte en Moisander. Natuurlijk moet je onderhandelen over de prijs van een speler. Maar onderhandel dan ook. Bij Duarte heeft overmars gezegd we doen 1 bod en dat moet Heracles maar accepteren. En natuurlijk ging Heracles er niet op in. Hierdoor miste Duarte de hele voorbereiding en dus ook de kans op een basisplaats.
Bij Moisander werd er ook om een marginaal bedrag heel lang gewacht met een transfer. Gevolg was dat Moisander de competitie start met AZ nog tegen Ajax speelde. En vervolgens heeft hij tegen alle waarheid in nog geroepen dat AZ nog veel gezakt was op het laatst.

Nou ik heb er iedergeval weer veel zin in. Hoop dit jaar eindelijk weer eens op een seizoen waarin niet in september alweer een inhaal race gestart moet worden. Hoop ook dat we Blind en Moisander niet meer kwijt raken

9 augustus 2014 om 15:28

Bejaarde? Mooi dat respect naar grote spelers, het siert je.

9 augustus 2014 om 15:28

Bejaarde? Mooi dat respect naar grote spelers, het siert je.

Niet doen ajax moet nu niet stoppen met dit beleid.
Als etoo komt is dat een super spits maar kwa salaris wil die het plafond sws en misschien nog wel hoger.
En natuurlijk dendert de ontwikkeling van milik en zivkovic terug.

9 augustus 2014 om 12:28

Weet je wat pas slecht is voor de ontwikkeling van jonge spelers? Om hun in het diepe te gooien, al het druk op hun schouders leggen en afkraken als het niet lukt. Je kunt niet verwachten dat deze twee jonge knapen met geringe ervaring Ajax naar het kampioenschap of tweede ronde van de CL brengen. Zij zullen onder de druk bezwijken als ze niet even een stap terug kunnen en mogen doen als het even wat minder loopt.

Bovendien wisten ze beiden dat er een derde spits bij moet, er van uitgaan dat Sigthorsson vertrekt. Een ervaren spits welteverstaan. Er is niks fijner voor een jonge, onervaren knaap om gecoacht te worden door een spelers die alles al heeft meegemaakt, op wereldniveau heeft gespeeld en veel respect geniet. Zij kunnen op zijn schouders leunen. Hun tijd komt nog wel, maar ze moeten geduldig zijn en in zichzelf investeren. Met Eto'o kunnen ze rustig, zonder (te) veel druk wennen aan het systeem.

Ze zouden Cillessen dan als voorbeeld kunnen zien. Hij is er ook niet slechter van geworden.

Is natuurlijk een topspits voor de Eredivisie, maar denk wel dat hij de ontwikkeling van Milik/Zivkovic in de weg staat. Ik had ook wat gehoord van interesse van Fenerbahçe. Dus een keus, of voor 50.000 doldwaze fans spelen en 3 miljoen innen. Of voor 2000 toeschouwers op de bank zitten aan de krommedijk, voor 1,5 miljoen.

9 augustus 2014 om 11:14

Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen. Je weet niet wat Ajax hem wil bieden. En dan doel ik niet eens op geld. Maar een trainerscarriere bijv. Als hij dat ambieert.

9 augustus 2014 om 12:27

Wat een gelul, alsof elke Turkse club een stadion met de capaciteit van 50.000 heeft, de topclubs misschien, maar de rest heeft het ook niet natuurlijk.. Ik Google even een willekeurige club, Kasimpasa, hebben een stadion capaciteit van 13.500...

9 augustus 2014 om 15:20

Met de ervaring van Eto'o kan hij de ontwikkeling van Zivkovic en Millik alleen maar bevorderen. Daarbij is de ambitie om lang op 3 fronten te strijden. Genoeg wedstrijden voor iedereen.

Misschien kunnen ze hem een functie aanbieden na zijn carriere als spitsen trainer of zoiets. Of dat hij zn trainersdiploma kan halen in Amsterdam.

De sportieve meerwaarde van Eto'o zou ik niet overschatten. Ook met een veel goedkopere spits wordt Ajax wellicht weer vingers in de neus kampioen, en ik denk niet dat hij nog voldoende kan bijbrengen om door te stoten in de CL (tenzij de loting geweldig meevalt).

Maar qua commerciële waarde en uitstraling zou dit wel een geweldige zet zijn, voor spelers als Eto'o komen mensen naar het stadion Hoeveel truitjes met Eto'o gaan er niet gekocht worden?

Wat is de kans dat hij wel de juiste ballen krijgt aangespeeld en hij wel perfect bediend kan worden? Het zou een zegen voor ajax zijn om deze speler vast te leggen, maar het systeem is niet perfect voor hem.

Waarom denken zoveel mensen dat Eto'o de ontwikkeling van Zivkovic en Milik in de weg staat?
Zivkovic zou aansluiten bij het tweede elftal, dat hebben ze ook bij de contractbrekkingen besproken.
As hij het daar goed doet sluit hij vanzelf aan bij het eerste.
Milik heeft de laatste 2 jaar ook geen top seizoenen gedraaid, zijn twee jonge spelers die zich dan ook kunnen optrekken aan Eto'o.

En hij is al 33 jaar, denk je nou echt dat hij elke wedstrijd 90 minuten gaat maken?

Als je allemaal van die jongen gastjes hebt lopen, zou het toch geweldig zijn dat Eto'o daarbij komt?

Tuurlijk is hij niet meer dezelfde speler als bij Barcelona, maar dat hij sjokt Door het veld vind ik beetje erg ver gaan

Ben altijd wel een fan geweest van deze speler.
Voor mij zou hij van harte welkom zijn!

9 augustus 2014 om 11:43

Zeker, laat Arek en Zivkovic maar eens een paar maandjes trainen met een spits zoals Eto'o en tel uit je winst. De man heeft een schat aan ervaring en kan die jongens goed motiveren.

Ik zeg gelijk doen. Goed voor dit jonge Ajax om zo'n topspits (weliswaar iets op zijn retour) aan te trekken. Hij kan jonge gasten als Milik, Zivkovic en Kishna behoorlijk wat bij leren.

Nu is natuurlijk de vraag wil hij voor (in zijn ogen) een schamel salaris in Amsterdam voetballen. Gaan de club, de filosofie, de stad voor het financiële aspect ? Dat is de grote vraag.

Hij is transfervrij. Dus geef hem flink wat tekengeld en het Ajax top salaris. Het salaris zal een schijntje zijn, maar het tekengeld moeten de krenten in de pap worden. Goed voor Ajax, voor de merchandising en voor de Eredivisie. Hopelijk snel meer duidelijkheid !

Dit zou echt geweldig zijn !
Is topfit en staat garant voor minimaal 20 doelpunten in de eredivisie lijkt me
Hopelijk kunnen we nu verder komen in de Cl.
Ook misschien een drive voor Frank de Boer om langer te blijven bij ajax.

Als dit wel doorgaat zou dat natuurlijk prachtig zijn. En dat gelul van ''over the hill' vind ik onzin. Geweldig grote naam die in de Eredivisie speelt man.

Iedere andere club in Nederland zal deze speler in haar selectie willen hebben.

Ik kan niet geloven dat hij haalbaar is maar zou een leuke aanwinst voor de Eredivisie zijn. Zou laatst nog tegen een Ajax supporter dat ik het niet snapte dat ajax niet probeert 1/2 topspelers binnen te halen ze hebben het geld en de kans dat je nog een keer kampioen wordt is dan nog groter en misschien kunnen ze dan ook nog eens genieten in de Arena.

De ontwikkeling van Milik is niet het belangrijkste, hij is namelijk gehuurd. Zivkovic zou zo ontzettend veel kunnen leren van eto o ...

Nu maar hopen dat hij, als hij komt in staat is om in de voetsporen te treden van zijn illustere landgenoot Atouba

9 augustus 2014 om 13:13

Grappig? Wie gaat PSV halen? Defour oh wacht...

9 augustus 2014 om 19:30

Nee want jij hebt Eto'o, oh wacht, er is een gesprek met hem geweest, dat betekent nog niet dat hij komt hoor.

10 augustus 2014 om 19:43

Zie je ergens in mijn reactie die maar een regel bevat dat ik zeg Eto'o komt? Dat PSV zich zo laat opnaaien en weer het bod verhoogd terwijl vandaag pijnlijk duidelijk weer was te zien dat het Niet aan het middenveld lag maar WEL aan de verdediging..

@psvpsv123: Als psv zeinde zou ik Atouba gewoon als verdedigers trainer halen.
Kunnen Rekik en Co. nog behoorlijk wat van leren.

Ik ruik ligt jaloezie bij jou, mocht deze transfer definitief worden.

Speelde gewoon bijna elke wedstrijd basis hoor bij Chelsea vorig seizoen.
Kan Luuk de Jong nog een puntje aan zuiden.

Past niet in het 'leuke en gezellige' team dat ze nu hebben bij Ajax.

Past Eto'o wel in het Ajax systeem? Of is alleen de grote naam die terecht angst inboezemd?

Dit zou toch echt een droom scenario zijn, hij is een speler die ervoor kan zorgen dat de ontwikkeling van talenten als Kishna en El Gazi in een stroomversnelling raakt.

Cillessen
Van Rijn
Veldman
Moisander
Boilessen
Klaassen
Blind
Serero
El Gazi
Eto''o
Kishna

Waarom is Ajax zo gierig? Koop die Eto plus nog 1 sterspeler. Dan maak je kans om 2de te worden in de groep en het is goed voor de ontwikkeling van de jongere spelers. Als die andere gaan huilen omdat een wereldster zoals Eto 1/2 miljoen meer verdient, dan mogen ze weg van mij. Nederlandse clubs moeten niet zo gierig doen, met alleen maar verkopen win je geen prijzen.

Zou wel een stunt zijn als hij naar Ajax komt, moet het nog zien.

Heeft wel gelijk een stel goede buitenspelers die hem van aanvoer voorzien.

Maar wil hij zelf wel naar Ajax?

Zou wel goed zijn voor de eredivisie als er grote namen willen afbouwen bij de Micky Mouse competitie, die wel derde op het WK zijn geworden met een hoog eredivisie gehalte.

Ik als Feyenoord supporter hoop dat overmars dit voor elkaar gaat krijgen! Heerlijk toch zo'n grote speler te schitteren op de Nederlandse velden!

Vind het niet eens zo gek geprobeerd. Geweldige spits, bakken ervaring, inmiddels een geldpakhuis nodig voor al zijn centen en dus redelijk verzadigd, is fit. Niet geschoten is altijd mis, hoe cliche dat ook mag zijn. Ik zie het overigens niet gebeuren maar informeren kan geen kwaad.

9 augustus 2014 om 16:12

ze moeten eerst het middenveld versterken..

Laten we zeggen dat Eto'o minimaal 2,5 miljoen wilt verdienen, dan moet Ajax toch ong. 5 miljoen betalen wegens al die belastingen e.d. aftreksels.

Gaat nooit gebeuren, ook al heeft Ajax geld, ze veranderen hun beleid niet voor een speler.

Overigens opvallende reacties, nu Ajax hem wilt is dit positieve reclame voor de Eredivisie. Maar als hij naar Turkije of Rusland vertrok, was het voor de poen. Over chauvinisme gesproken...

9 augustus 2014 om 16:11

denk je dat eto'o voor de poen naar ajax gaat? mag ik even lachen

Eto'o op de achterkant van het Ajaxshirt daar kan je toch alleen maar blij van worden, deze shirts zullen in een recordtempo de winkel uitvliegen. Milik en Zivkovic kunnen alleen maar heel gelukkig zijn met deze wereldspits en tevens leermeester binnen de groep. Dat geld zal door Ajax wel op een 1 of andere manier terug verdiend worden want anders waren ze er nooit aan begonnen.

Een basisplaats zal wel gegarandeerd zijn.
6 wedstrijden in de Champions League ook. (wie weet meer)

Wat dat betreft niet zo'n hele rare gedachte dat Eto'o bij ajax zou willen voetballen. Het blijft wel een gok; hoe goed is hij nog? Het zou net zo goed een 'kat in de zak' kunnen zijn.

En als een turkse club was geintreseerd in Eto'o was het zeker: Ja, lekker bijverdienen in dat o zo lekkere istanbul, zou ik ook doen. En als ajax hem wilt halen is het opeens een topspits die je nodig hebt in je team. Jullie hypocrieten.

9 augustus 2014 om 17:32

Inderdaad. Ach, Nederlanders zijn stiekem gewoon jaloers op het aantal topspelers die jaarlijks naar de Super Lig vertrekken. Daarnaast is er gewoon weinig aantrekkingskracht in Nederland voor buitenlanders die zich hebben bewezen in een topcompetitie. Zeg nou eerlijk, een leven in het zonnige Istanbul of in het grauwe Amsterdam?.

9 augustus 2014 om 18:07

Jaloers is een groot woord en op ajax na (sinds een paar jaar) hebben de Nl'se clubs het geld niet om voormalig topspelers aan te trekken.

Maar inderdaad, als ik in mijn nadagen van mijn carière kan kiezen tussen ajax of Fenerbahce, tussen 1 miljoen en 3 miljoen, tussen regen en zon etc. dan is de keus snel gemaakt, behalve als ik uit Nederland kom en schoolgaande kinderen heb. Maar dan kies je voor het gezin en niet voor de keuze uit 2 clubs.

Eto'o is natuurlijk een topaankoop (lees tekengeld), zeker in de Nederlandse competitie (maar ook de Turkse, Russische etc.). Alleen al de merchandise en een bijna zeker kampioenschap is deze investering binnen een jaar terug verdiend.

Zou je praten over een Zanetti, Maicon, R. Carlos. Dan zeg ik kapitaalvernietiging, ook al zullen ze een meerwaarde voor elk team zijn. Maar als opleidingsland (nl) mag je deze spelers alleen halen als je zelf niks in de jeugd hebt rondlopen en je niet zoals hierboven wordt geopperd 3 miljoen tekengeld geeft en binnen het salarisplafond blijft. Voor de betreffende spelers die geen Nl's roots hebben is het dan ook niet aantrekkelijk om naar Nederland te komen en dan is de keuze Turkije, Rusland, China, Qatar of Amerika.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren