Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het zou gaaf zijn om weer een mooi resultaat te boeken in Amsterdam'

Laatste update:

Vitesse wist in de afgelopen twee seizoenen te winnen in de Amsterdam ArenA en gaat aankomende zondag proberen om dat succes te herhalen. De Arnhemmers beginnen het nieuwe seizoen in de Eredivisie met een uitwedstrijd bij landskampioen Ajax en Peter Bosz heeft vertrouwen in zijn ploeg: "Het zou gaaf zijn om weer een mooi resultaat te boeken in Amsterdam."

/

Vitesse begint het seizoen waarschijnlijk gewoon met Piet Velthuizen onder de lat: de keeper leek te moeten vrezen voor het verliezen van zijn basisplaats, maar volgens Voetbal International heeft Velthuizen te horen gekregen dat hij toch de voorkeur krijgt boven Eloy Room. Room is overigens ziek en werd vrijdag naar huis gestuurd en voor aanstaande zondag is de keeper een twijfelgeval. Dan Mori ontbreekt wegens een knieblessure; verder heeft Vitesse geen problemen.

"Het is voor elke ploeg aftasten hoe iedereen er precies voor staat", zegt Bosz op de website van Vitesse over de eerste speelronde. "Kijkend naar de afgelopen weken heb ik echter wel een stijgende lijn gezien. Iedereen weet wat hem wordt verwacht. Zondag gaat het om de uitvoering."

Denk je dat Vitesse een goed resultaat gaat boeken tegen Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zal niet al te moeilijk zijn als Ajax net zo speelt als afgelopen zondag.

8 augustus 2014 om 13:03

Want Vitesse speelt altijd topwedstrijden.

8 augustus 2014 om 13:08

Nee, maar om te winnen van een Ajax dat zoals afgelopen zondag speelde hoef je geen topwedstrijd te spelen.

8 augustus 2014 om 13:12

Blijf vooral in als praatjes geloven. De ranglijst zei vorig jaar wel genoeg. Vitesse zakt ook vaal genoeg door de ondergrens.

8 augustus 2014 om 13:15

Je doet nu net alsof Ajax vorig seizoen de sterren van de hemel speelde... Ajax was vorig jaar gewoon de beste van de 18 slechte ploegen in de Eredivisie. Het niveau was overal ondermaats en Ajax heeft laten zien het meest constant te zijn.

8 augustus 2014 om 13:16

@ JK-Ajax

Videla heeft natuurlijk helemaal gelijk. Hij zegt niet dat Ajax iedere wedstrijd zo speelt als tegen Pec. Maar Vitesse krijgt het makkelijk als het niet beter is dan de Johan Cruijf Schaal.

ik weet niet hoe vitesse er voor staat, maar dat Ajax beter moet is duidelijk

8 augustus 2014 om 13:17

Ja, en? Als we over vorig jaar beginnen kunnen we ook zeggen: de uitslag van Ajax - Vitesse vorig jaar zei genoeg.

8 augustus 2014 om 13:29

Vitesse speelt wel altijd top in de topwedstrijden

8 augustus 2014 om 13:31

Videla heeft gewoon gelijk hoor @jk AFCA.
Mocht Ajax zo spelen als tegen pec dan wordt het gewoon weer een nederlaag. We hebben niemand die zich wekelijks kan onderscheiden met een individuele actie. Als het positiespel dus niet loopt ( wat vaak genoeg het geval was ), dan wordt het billenknijpen.
Tuurlijk moet kishna het in zich hebben, maar als ik die jongen zie spelen dan zie ik iemand die gestuurd moet worden in het veld anders doet hij maar wat. Jammer! Toch denk ik overigens wel dat we met 2-1 gaan winnen.

8 augustus 2014 om 13:38

Klopt. Laat nou het mooie zijn dat we de afgelopen 2 jaren bijna alle topduels winnen

Ajax Vitesse is de laatste jaren wel altijd een garantie op een waardeloze pot voetbal. Dat belooft in ieder geval wat voor komende zondag met de Johan Cruijff Schaal nog in het geheugen. Dat Ajax maar weer eens fatsoenlijk gaat voetballen, winnen is dan vaak een gevolg daarvan.

8 augustus 2014 om 14:43

Ik vond de wedstrijden tussen die 2 altijd een van de hoogtepunten van het jaar.
Ajax haalde ook altijd een goed niveau tegen vitesse (ondanks dat ze verloren), en vitesse speelt altijd de beste wedstrijden tegen ajax.

8 augustus 2014 om 14:58

Sowieso de laatste twee wedstrijden in Amsterdam staan bij mij zonder enige twijfel in een rijtje met meest dramatische wedstrijden die ik in de afgelopen vijf jaar heb mogen zien van Ajax. En het was ook niet dat Vitesse zo groots speelde om nog enigszins van een waardig verlies te mogen spreken.

8 augustus 2014 om 15:15

Jij hebt de lolbroek aan. Garantie voor een tactisch hoogstandje.

8 augustus 2014 om 16:58

Hoe bedoel je?

Ik verwacht dat Ajax weer eens een wedstrijdje gaat winnen. Revanche voor vorig jaar en de supercup misschien?

die gaan keihard verliezen dat word minstens 4-0 voor Ajax! Want Ajax heeft namelijk iets recht te zetten daarbij hebben ze gewoon de beste selectie dit seizoen!

Ik verwacht dat Schone een belangrijke rol gaat spelen in dat team en ook Daley gaat daar zijn aandeel in halen.

Ik verwacht dat Ajax gewoon kampioen word!

8 augustus 2014 om 13:09

Zondag hadden ze toch ook iets recht te zetten, of niet? Ook niet gebeurd. Dus dat ze iets recht te zetten hebben zegt niets.

8 augustus 2014 om 13:11

wel want de beker verloren zij met 1-0 dus hebben ze wel zeker iets recht te zetten daarbij denk ik niet dat Vitesse de juiste spelers heeft om het Ajax lastig te maken!

8 augustus 2014 om 13:15

De beker verloren ze met 5-1 volgens mij? Daarna konden ze het rechtzetten voor de schaal maar verloren ze weer, 1-0.

8 augustus 2014 om 13:18

Vitesse heeft het team dat van Ajax won vorig jaar redelijk weten vast te houden. Hoezo niet de juiste spelers dus?

8 augustus 2014 om 13:10

Ajax heeft wel vaker iets recht te zetten.... Zwolle zou ook wel even zwaar onderuit gaan als revanche op de bekerfinale.... Dit soort uitspraken en "we worden wel weer gewoon kampioen" maakt de meeste mensen zo Ajax-moe.......

8 augustus 2014 om 13:14

We zullen zien mijn club zal zeker geen kampioen worden maximaal 4e a 5e dat is goed haalbaar voor AZ ik heb er zin in! nog even en het begint weer!

8 augustus 2014 om 13:16

Precies. Ik als Ajax-fan zijnde wordt daar zo moe van. Net als bij Heracles uit. We gaan vol voor de winst.. Nou, dat hebben we gezien. En bij NEC thuis zouden ze laten zien dat ze terecht de kampioen van Nederland zijn. En werden er geen kadotjes uitgedeeld aan Nec. Ook dat hebben we gezien.. Het moet beter hoor je dan. En weer was het dramatisch tegen Zwolle. Maar ja, incident. Als je maar 1 van de laatste 6 wedstrijden wint is dat allang geen incident meer.

8 augustus 2014 om 13:35

Alsof de PSV fans niet hetzelfde zeiden na 4op een rij. Wen er maar aan! Voor de rest heb je wel gelijk hoor. Ajax heeft vaker zogenaamd iets recht te zetten en in praktijk bakken ze er die wedstrijd dan niks van. Ik hoop in ieder geval nu wel op verandering en veel beter en sneller voetbal

8 augustus 2014 om 13:35

Het is puur een gebrek aan kwaliteit. Het zijn allemaal aardige, nuttige spelers die stuk voor stuk niet dat beetje extra kunnen brengen.

Normaal zou Ajax spelen met Cillessen; v. Reijn; Veltman; Moisander; Boilessen: Blind; Klaassen; Serero: Schone; Milik; Fisher.

Allemaal aardige spelers, en van geen enkele kan ik zeggen “die is slechtâ€. Maar het zijn ook allemaal jongens die naar mijn mening nooit de stap kunnen maken naar de Europese top. Ja natuurlijk Blind werd genoemd bij Barcelona. Maar eerlijk is eerlijk, bij Ajax kon hij afgelopen jaren niet eens zijn stempel echt op het spel drukken.

Bij Ajax mis ik net die één of twee spelers die de potentie hebben de Europese top te halen en Ajax nu al iets extra’s geven. Spelers die het tempo opvoeren en in plaats van tikkie breed, tikkie terug wel die splijtende pass kunnen geven of in één beweging een tegenstander voorbij kunnen.

Zolang die er niet zijn blijft het voor tegenstanders relatief makkelijk om op de been te blijven. Om die reden heeft Ajax het ook altijd lastig tegen de kleintjes. Het kwaliteitsverschil of individuele klasse van een Schone bijvoorbeeld zorgt dat wel vaak voor de punten maar gemakkelijk is het allerminst.

Dus incident? Nee. Gewoon gebrek aan kwaliteit.

8 augustus 2014 om 13:31

Wat een onzin zeg. Ajax heeft geen sterrenelftal en het verbaasde me dat ze met de selectie van vorig jaar kampioen zijn geeorden. Niet dat je met het team van Vitesse kampioen gaat worden, maar de selecties van PSV en Fc Twente acht ik sterker dan die van Ajax.

8 augustus 2014 om 13:34

Ik weet niet of jij PSV gisteren hebt zien voetballen, maar dat lijkt ook nergens op.

8 augustus 2014 om 15:36

Klopt maar toch een betere selectie

9 augustus 2014 om 20:17

Dat roept iedereen al 4 jaar, maar 4x achter elkaar is Ajax kampioen.. Wat is dan de beste selectie?

Van de laatste 6 officiële wedstrijden wist Ajax er maar 1 te winnen. En dan missen ze ok nog een handvol spelers. Verwacht dat ze niet gaan winnen. De termen ''incident'' en ''leermoment'' gaan we nog vaak horen in Amsterdam.

8 augustus 2014 om 13:22

Ik denk dat we die termen in heel de eredivisie gaan horen. Feyenoord moet opnieuw een elftal in elkaar zetten, Vitesse en PSV hebben een aantal nieuwe spelers.

Ajax heeft ook een aantal nieuwe spelers, blessures en niet-aanwezigen (fisher, v. Reijn, Cillessen, Veltman en Blind) die tevens zorgen voor een minder ingespeeld elftal.

Ik hoop wel dat Ajax een stap kan maken dit seizoen. Het niveau was afgelopen jaren bedroevend op een paar wedstrijden na. Het bal tempo moet omhoog en graag zou ik nog een nieuwe middenvelder zien die creativiteit brengt op de positie links op het middenveld. Serero, Andersen of Duarte kunnen het niet, en gaat het nooit kunnen.

8 augustus 2014 om 13:38

uhm, PSV heeft maar 2 nieuwe spelers. De Jong en een keeper die niet speelt. Daarnaast komt Rekik waarschijnlijk terug, dus dat is ook geen nieuwe speler. Er zijn wel belachelijk veel spelers weggegaan, maar de jeugd wordt doogeschoven.

8 augustus 2014 om 13:47

Geloof me, die stap gaat Ajax niet maken dit jaar. Kwalitatief wordt het elk jaar minder. Veel spelers die nu in de basis staan hadden een jaar of 5 geleden niet eens bij de selectie gezeten. Zoals Serero die nog contractverlenging heeft gekregen ook. Veel mensen zeggen dat we met de selectie van 5 jaar geleden geen kampioen zijn geworden. Klopt. Ajax haalde toen 85 punten. Een aantal die ze in de 4 kampioenschappen nooit gehaald hebben. Zo'n 10 punten minder. Ook zijn de uitwedstrijden dramatisch. Vorig jaar 7 gewonnen in de competitie waarvan maar 1 uit het linker rijtje (feyenoord). En dan ook nog 2 met veel geluk in blessuretijd. Europees al 2,5 jaar (8 wedstrijden) niet uit gewonnen. Dramatische reeks. Er moet inderdaad minimaal een middenvelder bij die Ajax wat body/smoel geeft. Ze waaien weg als het dak open staat. Dat Ajax elk jaar zoveel spelers moet inpassen komt omdat ze al die jaren letterlijk geen één speler hebben kunnen behouden. Alle dragende spelers met nog een jaar contract zijn vertrokken. Misschien tekenen ze wel bij hoor ik elk jaar. Ik wacht nog steeds op de eerste die dat doet. Nooit directe versterkingen. Altijd maar hopen dat het wat wordt. En veel spelers moet je eerst google-en. Beste aankoop is Schöne die, met alle respect, transfervrij overkwam van Nec. Zegt genoeg.

Ik maak me enige zorgen om deze wedstrijd. Vitesse vond ik heel aardig spelen in de voorbereiding en Ajax heb ik nog weinig indruk zien maken.

Daarnaast mist Ajax deze wedstrijd nog de WK gangers. Verwacht een gelijkspel in Amsterdam: 1-1

8 augustus 2014 om 13:27

Die zitten wel bij de selectie...

8 augustus 2014 om 13:38

Inderdaad ik lees het net. Bedankt voor de info. Blind gaat denk ik wel spelen dan.

Ze hebben mss (ik twijfel, zie selectie psv) de beste selectie. Je mist zondag de 3 internationals. V Rhijn is nog geblesseerd en Viergever redt het misschien ook niet.

Het Ajax van zondag is verslaanbaar. Vitesse mist ibarra nog en de nieuwe spits is nog niet fit. Daarvoor speelt Vako, je weet wel dat jochie vd 0-1 van vorig jaar

Ik weet niet waarop al dat optimisme is gebaseerd maar afgaande op afgelopen zondag zie ik Ajax niet winnen want het wordt weer het oude vertrouwde Tikie terug Tikkie breed en dan gaat Ajax zeker niet winnen ik ben dan al blij met een gelijk spel. Maar wat ik zondag heb gezien zal er niet veel veranderen want bij Frank de Boer is bal bezit heilig het creeren van kansen is niet zo belangrijk heb ik de indruk .

Als de internationals weer mee doen bij Ajax zal het een slok op een borrel schelen. Maar dat het beter moet dan afgelopen zondag lijkt me duidelijk. Ik verwacht dan ook een hele moeilijke start van het nieuwe seizoen met teveel zware tegenstanders.
Hopelijk word ik zondag positief verrast en zien we binnenkort het attractieve voetbal dat ons is beloofd en dat bij Ajax hoort maar eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel vertrouwen in.

8 augustus 2014 om 13:23

De internationals doen niet mee, dat heeft De Boer anderhalve week geleden al bekend gemaakt. Hooguit dat De Boer ze op de bank zet, voor het geval hij ze echt nodig gaat hebben (net zoals met Depay gisteren)

8 augustus 2014 om 13:38

Ik verwacht wel dat Blind gaat spelen. Viergever heeft bijna de hele voorbereiding als VM gespeeld en is nu waarschijnlijk nog geblesseerd. Blind is daarentegen al eerder begonnen met trainen en is neem ik aan fit voor komend weekend.
Veltman en Cillessen zullen daarentegen nog niet spelen.

Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in, al ruim twee jaar niet meer verloren van Ajax in de competitie, terwijl Ajax nu ook nog verzwakt is. Klaar de klus maar, Peter, dan staan we al drie punten los van Ajax. Moet je wel even de goede opstelling maken.

8 augustus 2014 om 13:27

Net of dit Vitesse zo denderend is, zijn er ook alleen maar zwakker op geworden.

8 augustus 2014 om 13:39

Geen enkel team in de Eredivisie is denderend. Ajax afgelopen 4 seizoenen gewoon het meest constant, maar qua kwaliteit is het allemaal ronduit bagger. PSV speelt gewoon heel slecht, Feyenoord begon slecht, Twente te wisselvallig, Vitesse begon goed maar vielen ontzettend terug.. Er is niets van te zeggen, maar mocht er weer geen team constant kunnen spelen het hele seizoen, dan wordt Ajax het gewoon weer.

8 augustus 2014 om 13:28

Net of dit Vitesse zo denderend is, zijn er ook alleen maar zwakker op geworden.

8 augustus 2014 om 13:28

Haha praatjes zat zeg! Btw..de internationals zitten wel bij de selectie en zal mij niet verbazen als in ieder geval zowel Blind als Veltman zal starten

Heb er een hard hoofd in, we zijn er echt niet sterker op geworden ten opzichte van vorig seizoen. Tel daarbij op het zomeravondtempo waarin we spelen en het continu breien en je hebt het recept voor een tenenkrommende middag zondag.

Als Ajax net zoals tegen PEC weer als een stel laffe slapjanussen gaat spelen dan hoop ik dat Vitesse wint. Ik begin echt een hekel te krijgen aan dit Ajax met die gemankeerde vleugels en punt naar achter.

Waar maak jij uit op dat ajax bang is?
Ze zijn gewoon fit genoeg om mee te gaan.

De tijd dat je met een kleine nederlaag uit in Amsterdam al tevreden mocht zijn ligt in ieder geval achter ons. Ik acht het ook zeker mogelijk dat we voor de 3e keer op rij gaan winnen in Amsterdam.

Ons team heeft een redelijke voorbereiding gehad en alleen maar tegen profclubs gespeeld en hebben dus voldoende weerstand al gehad. Daarbij speelde Ajax echt onthutsend slecht afgelopen zondag en ik hoop dat dit nog in de jonge koppies is blijven hangen. Dat Frank de Boer zijn wk gangers in de selectie heeft opgenomen is in ieder geval al een teken aan de wand dat ze er in Amsterdam ook niet gerust op zijn.

Ik heb begrepen dat Vitesse in de voorbereiding de sterren van de hemel gesped heeft dus wat jullie zaggen zal dan wel moeten kloppen. Wat een gelul zeg. De slechtste van de rest. Ze zij aan het ei d bovenaan geeiindigd

Ik heb geen idee waar Vitesse op dit moment staat, maar kan me niet voorstellen dat ze er net zo beroerd voor staan als de Amsterdammers. Ik houd het maar op een gelijkspelletje.

Ik maak me geen zorgen over Ajax. Ze hebben voldoende spelers met een actie (kishna, Klaassen, Andersen, Boilesen, van Rhijn). Ze zullen de bal echter wel sneller en harder moeten inspelen om die spelers in de postie te brengen om een actie te maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren