Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'De club ligt midden in het land, maar het stadion zit niet vol. Dat is gek'

Laatste update:

Sportief succes is belangrijk, maar voor Co Adriaanse houdt het daarmee niet op. De nieuwe technisch adviseur van FC Utrecht hecht bijna net zoveel waarde aan de manier waarop het elftal voetbalt. Een van de voornaamste doelstellingen is dan ook om het publiek weer massaal naar de Galgenwaard te lokken, zo zegt hij in een interview met De Telegraaf.

/

Het is volgens de ex-coach vreemd dat de thuishaven niet iedere thuiswedstrijd tot de nok toe gevuld is. "Utrecht ligt midden in het land, met denk ik het grootste verzorgingsgebied van alle clubs. Maar het zit niet vol. En dat is gek", vindt Adriaanse, die vindt dat de 24.000 beschikbare plaatsen eigenlijk altijd bezet moeten zijn. Het is een van de belangrijkste taken voor de nieuwe hoofdcoach Rob Alflen, die het stokje heeft overgenomen van Jan Wouters.

Adriaanse heeft al zijn ideeën over hoe dat moet worden bewerkstelligd. "Aanvallend en dominant voetballen, met veel druk naar voren", luidt zijn opdracht. "Proberen zeer aantrekkelijk voetbal te spelen, waarbij de mensen geboeid raken." Vorig seizoen kende Utrecht een jaar in de anonimiteit: de club eindigde uiteindelijk als tiende, maar deed geen moment echt serieus mee om Europees voetbal.

FC Utrecht is een serieuze kandidaat voor Europees voetbal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Utrecht speelt al jaren afbraakvoetbal, dus dat wordt nog een hele klus.

7 augustus 2014 om 10:06

Het voetbal is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, en om eerlijk te zijn vind ik Utrecht ook een van de meest verschrikkelijke stadions hebben met die open hoeken.

7 augustus 2014 om 10:12

Ben vorig jaar een keer voor een uitwedstrijd geweest, en ik vond het juist een van de mooiere stadions van Nederland.

7 augustus 2014 om 11:05

Eens. vind het ook een fraai stadion. Zeker in vergelijking met die megamoderne ufo's die tegenwoordig trending zijn.

7 augustus 2014 om 12:28

Zoals dat stadion van AZ. Ziet er niet uit

7 augustus 2014 om 14:33

hahaha idd

7 augustus 2014 om 21:37

Nou in het AZ stadion zit je wel iets comfortabeler. Gewoon een mooi rond stadion.
Utrecht vind ik echt een tochthuis.

7 augustus 2014 om 10:14

Co gooit er een paar heerlijk clichés tegenaan, maar je moet er ook wel het materiaal voor hebben

7 augustus 2014 om 11:23

Hoezo zijn dat clichés? Zou mooi zijn als dit zou gebeuren lijkt me. Is echt niet vanzelfsprekend.

Dat is inderdaad een goede manier om het stadion weer vol te krijgen. Weer echt voetbal spelen thuis. Met Adriaanse bij de club kan ik ook niet anders denken dat hij er voor zorgt dat Utrecht heel aanvallend speelt.

Bij Twente zag je ook wel zijn stempel in de wedstrijden waar de doelpunten wat meer vielen. Echte was dit ook voor tegen doelpunten natuurlijk. Maar wat maakt het uit. Zie persoonlijk een team liever winnen met 5-4 dan met 1-0

* Kandidaat voor Europees voetbal zal wel te snel komen. Dan heb je toch wel wat betere spelers nodig dan wat Utrecht nu heeft. Maar ze hebben al eens eerder verrast wie weet dit jaar weer. Als ze dan maar niet weer al hun toppers meteen weg doen -.-

7 augustus 2014 om 11:37

De opmerking dat je teams liever met 5-4 ziet winnen dan met 1-0 is ook echt typisch Adriaanse. Deze man is zonder twijfel de meest aanvallend ingestelde trainer die wij in Nederland (ooit) hebben gehad. Adriaanse zegt niet voor niks altijd dat voetbal een amusementssport is, hij draagt altijd zorg voor het publiek.

In dat kader vind ik het ook een zeer goede keuze van Utrecht om Adriaanse te strikken als technisch adviseur. Hij past -gezien zijn leeftijd- uitstekend in deze rol, net te oud om nog dagelijks op het veld te staan maar ideaal als klankbord!

7 augustus 2014 om 13:45

volgens mij heeft utrecht vorig jaar nog europees gespeeld ten koste van jou club en doet utrecht ieder jaar mee om de playoffs europees voetbal met een uitzondering daar gelaten iedereen doet hier maar of utrecht niets voorsteld en schijven clubs als az heerenveen groningen en zelfs ado de hemel in terwijl die niets beter dan utrecht zijn az is misschien wat beter maar de rest is gelijkwaardig of zelfs minder kijk de ranglijsten van de afgelopen 25 jaar er maar eens op na

7 augustus 2014 om 13:55

Vertel nog eens hoe dat geweldige Europese avontuur beleefd werd in Utrecht en Nederland.

7 augustus 2014 om 16:18

daar gaat het toch niet om ze hebben het gehaald dus waren andere teams dat seizoen minder dan utrecht utrecht heeft in europa ook hele goede wedstrijden gespeeld en nu vliegen ze er een keer tegen een mindere club uit kan gebeuren en utrecht is ook niet de enige club die eruit vloog bvb vitesse feyenoord en zelfs ajax vloog eruit tegen een mindere tegenstander

7 augustus 2014 om 16:22

Heb even gekeken.
Na een zeer slechte periode van geen play-offs. Zitten ze nu in een flow van het ene seizoen wel play-offs en het volgende seizoen geen play-offs.

Je kan de mensen moeilijk ongelijk geven. Kijk na de middelen/spelers die Utrecht heeft en na de middelen/spelers van AZ, Heerenveen, Vitesse, FC Groningen en na de gebeurtenissen van laatst zelfs Ado. Dan lijkt mij toch dat deze 5 clubs meer kans hebben op play-offs.

7 augustus 2014 om 16:30

az en vitesse ben ik met je eens maar heerenveen en groningen zijn echt niets beter qua elftal en ado is gewoon minder dan utrecht

Valt wel mee hoe gek het is. Er liggen meerdere clubs in de buurt, waardoor er niet een echt achterland is zoals bij Heerenveen of Groningen waar het met ongeveer dezelfde capaciteit vol zit.

7 augustus 2014 om 09:45

Welke clubs liggen nog meer echt in de buurt van Utrecht dan? Utrecht zelf is daarnaast best een grote stad en een capaciteit van 24.000 zouden ze toch wel vol moeten kunnen krijgen eigenlijk. Het zou mooi zijn als het ze lukt om van Utrecht weer een fanatieke volksclub weten te maken waar het publiek voor warmloopt.

7 augustus 2014 om 09:52

je hebt wel gelijk dat het stadion makkelijk vol moet zitten elke wedstrijd maar wat je veel hebt bij utrecht is dat in de steden in de buurt er toch heel veel ajax en feyenoord supporters zijn

7 augustus 2014 om 09:55

Je hebt eigenlijk altijd wel wat supporters van andere clubs in je eigen directe omgeving. Maar als dat er echt veel zijn is dat een slecht teken. Dan leeft de eigen club dus te weinig in de regio.

7 augustus 2014 om 10:35

Ajax ligt op een kwartier en heeft onder Amsterdam bijna het hele verzorgingsgebied. Daar heb je probleem 1 al. Ook wonen er veel Ajax supporter in en rond Amersfoort. Ik vind het verzorgingsgebied van .utrecht wel mee vallen. Ga je richting Rotterdam Den Haag wat ook weer binnen een half uur ligt heb je ado en feyenoord supporters. Ga je naar het zuiden heb je Den Bosch PSV op een half uur / uur. Ga je naar het Oosten ligt Vitesse op een half uur / uur, in een gebied, waar weinig mensen wonen. Dus het gebied valt wel mee. Ze moeten het dus met plaatsen rondom Utrecht hebben, maar dan heb je ongeveer een dekkingsgraad van +- 500000 man en dan moet je zeker het stadion mee vol krijgen. Dan zal 5% naar het stadion moeten komen van de mensen. Dat zou wel moeten lukken.

7 augustus 2014 om 13:48

tuurlijk is er wel achterland genoeg utrecht is een grote stad met bijna 400000 inwoners dat moet al voldoende zijn om het stadion te vullen en dan heb ik het nog niet eens over plaatsen als de meern nieuwegein maarssen

Nou Co ik denk dat dat komt omdat ze daar maar met een (thuis)wedstrijd bezig zijn en dat is die tegen Ajax. De rest zo lijkt het kan ze gestolen worden en dat is bij spelers en supporters het geval. Jij als analyticus had dat toch ook allang op moeten zijn gevallen dat ze die wedstrijd de pollen van het veld lopen en desnoods door een muur gaan en andere wedstrijden gewoon weggeven.

7 augustus 2014 om 10:15

Nou Sonny, ik denk dat jij maar een beetje meepraat met de menigte en wat je hoort..
Kom een keer naar Utrecht, gewoon willekeurige wedstrijd, en dan ga je zien hoe de supporters er mee bezig zijn.
Reinste onzin wat je hier loopt te verkondigen en vind het ook een beetje kinderachtig om dit zo te benoemen.

Als men een waarheid spreekt over Utrecht wat negatief is, zal je me niet horen, maar wat jij hier spreekt is onzin.
Maar jij zal wel ergens in een dorpje wonen waar geen eens een Eredivisie-club speelt dus denk je dat je erover kunt meepraten.

7 augustus 2014 om 10:41

Hij heeft wel degelijk een punt hoor. Hoe verklaar je anders dat het stadion in wedstrijden tegen Ajax altijd volledig uitverkocht zijn terwijl Utrecht de allerlaagste bezetting heeft van alle clubs?

En dat je zegt kom eens kijken is onzin en totaal irrelevant. Het gaat hier niet over hoe fanatiek de supporters zijn maar dat Utrecht het stadion gemmideld niet eens voor 3/4e gevuld krijgt met wedstrijden waar zelfs minder dan de helft vol zit. Dat de mensen die wel komen er wel mee bezig zijn veranderd niks aan het feit dat er weinig mensen komen.

Utrecht heeft echt wel een deel trouwe fanatieke supporters die met elke wedstrijd bezig zijn maar ook een groot deel(minimaal 30 uitgaande van de bezettingsgraad) die Utrecht alleen volgt in wedstrijden als bijvoorbeeld Ajax.

7 augustus 2014 om 13:20

Roypsvakzz

// Hoe verklaar je anders dat het stadion in wedstrijden tegen Ajax altijd volledig uitverkocht zijn \\

Dat weet je omdat je 2 wekelijks komt kijken in Utrecht of omdat je dit bij de NOS hoort?
Geloof me, het is tegen Ajax niet drukker dan tegen andere teams.
Dat jullie met de menigte willen meepraten over Ajax en dat we alleen tegen Ajax goed spelen, moeten jullie weten.
Maar ga je eerst verdiepen in het aantal seizoenkaarthouders en de cijfers van het afgelopen jaar, inclusief tegen Ajax, en kom daarna nog eens terug..

7 augustus 2014 om 13:32

ook tegen ajax is het stadion niet uitverkocht en utrecht heeft ook nog eens niet de allerlaagste bezetting daar gaat je verhaal

Bijna alle oefenpotjes gezien en er zit veel voetbal in. Goed ingekocht. We mogen zeker wat verwachten

7 augustus 2014 om 10:55

Ja? Op papier ziet het er aardig uit, ik ben benieuwd. Wel jammer dat ze de Ridder hebben laten gaan. Van wie moeten we de wonderen verwachten? Barazite?

Het ligt niet alleen aan de prestaties. Nog niet zo lang geleden waren er rellen rond utrecht en twente en utrecht ajax. En daarna zag je het aantal toeschouwers snel slinken. Kan me nog herinneren dat er kleine kinderen huilend van bangheid op de tribune zaten destijds, en dat de ouders toen zworen er de eerste tijd niet meer naar een wedstrijd te gaan.

7 augustus 2014 om 10:56

Wat een onzin, die rellen zijn er altijd al geweest. Tegenwoordig wat kleine incidenten die door de media uitvergroot worden aan gebrek aan beter. De toeschouwers aantallen slonken mede door de stadionverboden en idiote regels waardoor supporters zich niet meer herkennen in hun club. Die huilende kinderen waar jij op doelt zijn van scholen en instellingen die elke wedstrijd gratis kaarten krijgen om het stadion nog enigszins vol te laten lijken. Liever een stadion gevuld met 12/15000 supporters dan 24500 met 10000 dagjesmensen.

Succes Co met het vullen van het stadion met een achterland als Amersfoort woerden ect. waar steden als Rotterdam/den Haag,amsterdam en ook Psv& Den Bosch heel dicht op de loer liggen.

7 augustus 2014 om 13:11

Moet je eens luisteren. Ik ben jaren lang steward geweest bij FC Utrecht. En dit is wat ik constateer. Ik stond zelf namelijk het hek te verdedigen waar de bunnik door heen wilde. En boven dat hek zaten kleine kinderen te huilen. En dit waren geen mensen met gratis kaarten kon ik je vertellen. Maar door dat geouwehoer kwamen er daarna wel in 1 keer minder mensen. Dus das wel heel raar of niet? Ik ben toch zeker niet gek.

7 augustus 2014 om 13:33

blijkbaar wel want dat heeft er niets mee te maken daarvoor was het stadion ook al leger

ik vind het wel goed dat er eens geen doelstelling wordt gemaakt voor de plekken waarvoor je wilt strijden, maar als doel stelt aantrekkelijk voetbal te spelen. Een verademing in het hedendaagse voetbal. als het oetbal leuk is om nar te kijken volgt de rest vanzelf wel.

ho met Rob Alflen, Aanvallend en dominant voetballen zeker niet .

Los van het sportieve kan je ook iets aan je stadion doen. Ik zeg niet dat de Galgenwaard niks voorstelt, helemaal niet, maar je kan toch in en rond dat stadion het één en ander verbeteren waardoor het voor de mensen meer is dan alleen maar voetbal komen kijken.

Het voetbal moet natuurlijk op de 1ste plaats blijven staan, maar toch.

Ik zou zeggen kom eens kijken hoe ze dit in Gent hebben aangepakt. Vorig seizoen was maar matig qua prestaties, maar het zat toch altijd bijna vol. En dit jaar hebben we al meer abonnementen verkocht dan vorig seizoen. En de abonnementen verkoop sluit pas af in september. Ik verwacht, ondanks het matige vorige seizoen, weer een quasi altijd uitverkocht stadion.

Daar hebben ze begrepen dat een stadion meer is dan enkel een tempel om naar het voetbal te komen kijken.

7 augustus 2014 om 10:19

Je bedoelt de horecagelegenheden? Die zitten er bij Utrecht ook?

Maar dat heeft toch niks met het voetbal te maken, dus de mensen die graag komen fitnessen of sushi willen eten, gaan niet eerst een kaartje kopen voor een wedstrijd lijkt me?

Wat bedoel je precies?

7 augustus 2014 om 10:32

Horeca heb je overal. Maar het is de manier hoe je dit invult die telt.

Bij Gent is de aankleding beste luxe. Ook een gewone supporter heeft het gevoel van VIP te zijn. Je hebt er ook een rijke verscheidenheid aan horeca faciliteiten. Van een simpele hamburger kan je gaan tot een restaurant met een Michelinster en uiteraard zit er nog van alles tussen in.

Wij hebben ook nog eens een overdekte promenade rond het stadion, iedereen kan met iedereen een praatje slaan (alleen tijdens risico wedstrijden niet). Ik weet wel, dit laatste kan niet bij Utrecht.

Zie zelf maar eens:
http://www.ourfuturestartshere.be/

7 augustus 2014 om 10:51

Ik zal het nog anders uitdrukken.

In het oude stadion, ging mijn vrouw nooit mee. Heeft ze één keer gedaan en nooit meer. Ook had ze niet graag dat de kinderen meekwamen, wat ze dan ook zelden deden.

Het was haar allemaal te vies en oncomfortabel. Vrouwen eh

Vorig seizoen kon ik haar overtuigen om ook een abonnement te nemen in het nieuwe stadion. Samen met de kinderen.

Dit jaar was ZIJ degene die vroeg of de abonnementen al in orde waren.

En zo is dat bij de meeste van mijn voetbalvrienden ook. En dat loopt dus op, qua toeschouwers aantallen.

7 augustus 2014 om 11:26

Oke bedankt voor de info man.

Ik ben zelf nog nooit bij het nieuwe stadion van Gent geweest, maar ik moet zeggen.. Het ziet er schitterend uit op die site die je gaf.
Misschien maar een keer een wedstrijdje + overnachting pakken dan

Wel chill ook dat je vrouw mee wil, ik ga alleen met vrienden en mijn kleine is net een jaar geworden dus die gaat voorlopig ook nergens heen

7 augustus 2014 om 12:58

Ik heb al een kijkje genomen in jullie nieuwe stadion, afgelopen seizoen de wedstrijd tegen Leuven live meegemaakt. Van buiten ziet het stadion er al schitterend uit, maar van binnen is het helemaal een feest.
Een dergelijk stadion zal inderdaad voor een verhoging van het aantal toeschouwers zorgen.
Overigens was de wedstrijd niet om aan te gluren.

7 augustus 2014 om 10:33

Vorig seizoen was het stadion ook nieuw, een nieuw stadion levert vaak ook meer mensen op verder is het ook goed te bereiken en ligt het op een plek waar je anders ook wel langs komt met de UZ en de aansluiting E17-E40.

Bij de Galgenwaard hebben ze ook een sportschool maar wel de fout gemaakt om er verder alleen maar bedrijven omheen te bouwen, trekt natuurlijk ook mensen maar buiten de mensen die komen sporten en voor het voetbal komen gebeurd er daar weinig dat is misschien een fout geweest maar er is wel toentertijd over nagedacht.

7 augustus 2014 om 10:40

Klopt. Bereikbaarheid is dan ook belangrijk. Net als parkeerplekken (iedereen klaagt daar wel over bij ons, maar er is geen enkele andere Belgische club die zoveel parkeerplaatsen heeft, lol) en aansluiting op het openbaar vervoer.

Wij kunnen ook 800 fietsen stallen. Ook daar is aan gedacht.

Het zit hem in allerlei kleine details. Het is een beetje hier, een beetje extra daar.

Klopt dat een nieuw stadion altijd meer volk aantrekt. Maar geloof me, ook bij ons hadden ze deze toeloop echt niet verwacht. En ook voor dit seizoen zit het snor, dit terwijl de nieuwigheid nu weg is. We zullen zelfs het gemiddelde van vorig seizoen verbeteren.

Aantal supporters is vaak evenredig met de prestaties en het spel van de club. Zijn de prestaties minder en het spel minder ook dan komen er automatisch minder supporters, andersom werkt het hetzelfde.....
Nu zullen er een hoop mensen zijn die zeggen dat dat geen supporters zijn, maar die mensen heb je ook nodig om het stadion vol te krijgen.....

wat een reacties weer hier op vz de enige reden dat het stadion niet meer vol loopt is dat de oudere supporters de mooie verhalen en leugens zat zijn we horen al ruim 40jaar mooie verhalen maar niemand die het waar maakt .
we hoeven natuurlijk geen kampioen te worden maar ieder jaar voor europees voetbal spelen moet voor utrecht gewoon mogelijk zijn .
en zelfs al zouden we degradatie voetbal moeten spelen dan nog zou niemand daar een probleem mee hebben maar wees dan wel eerlijk tegen de supporters en ga niet steeds mooie verhalen vertellen

7 augustus 2014 om 10:18

Helemaal mee eens. Echter is de FC sinds de zweden aankoop, zijn er wat fans verloren gegaan. Het bestuur dat niet luistert naar zijn supporters (die roepen dat er versterking moet komen op bepaalde posities nog), hier gebeurd er weinig aan. Denk je dat je eindelijke een goede ploeg heb, word de helft weg gekocht. Jaren kom ik al in het stadion om voor mij de mooiste club in Nederland, te zien spelen. Dit zal ook wel blijven in de toekomst. Mocht Utrecht ineens als een gek goed gaan spelen, dan zie ik het stadion wel weer langzaam vol komen te zien zitten.

We zien het allemaal wel

7 augustus 2014 om 10:24

''het bestuur dat niet luistert naar zijn supporters''

Wat? Alles wat de club deze zomer heeft gedaan komt door het gezeik van de supporters hoor...

7 augustus 2014 om 10:42

ik ga je een voorbeeld geven van schaik geeft na de verkoop van mertens strootman en vorm aan dat er nooit meer een half elftal verkocht word in een keer en de jaren daarop verkoopt utrecht gewoon weer een half elftal en het jaar daarop weer .
en wat heeft de club deze zomer gedaan dan voor de supporters? want ze hebben weer een half elftal verkocht en er is weer te weinig voor terug gekomen

7 augustus 2014 om 10:46

Vind persoonlijk niet dat het bestuur zijn oren moet laten hangen naar de emoties van de supporters, dan is het einde zoek bij een club lijkt me.
Ze moeten niet doof zijn voor de onvrede maar supporters moeten niet het aan en verkoop beleid gaan bepalen van hun club, daar ontbeert de financiële kennis gewoon voor en de ins en outs over wat er mogelijk is.

7 augustus 2014 om 10:48

Wat dacht je van een compleet nieuwe staf, nieuw elftal en nieuwe technische man aanstellen? Of de belofte om aanvallend voetbal met vroeg druk zetten te gaan spelen?

Te weinig voor terug gekomen zegt ie.... haha!

7 augustus 2014 om 10:58

Enige spelers die Utrecht heeft laten vertrekken die wat toevoegde waren de Ridder en Bulthuis, dat vind ik geen half elftal, Mulenga kan je misschien noemen maar die was bijna nooit fit meer.

Ze hebben als vervangers Boymans en Barazite gehaald en Kum kan de plek van Bulthuis invullen die echt niet minder is, verder nog Leeuwin gehaald en Janssen definitief vast gelegd, Kali teruggehaald van Roda.
Verbeek nog een jaar langer kunnen huren van Luik en ze laten talentvolle jeugd doorstromen.

Ze hebben afscheid genomen van dure en niets toevoegende krachten, ik vind juist dat Utrecht het goed heeft gedaan, dit is echt zeiken om het zeiken lijkt het.

7 augustus 2014 om 11:29

Nyx, Vwatcher. Dit gaat wat verder dan dit seizoen. Afgelopen seizoen hadden we die mis aankoop van een derijck gedaan. Wat ik me nog kan herinneren was onze ervaren verdediging weg gekocht en transfervrij weg gegaan, paar middenvelders (kali, etc), allemaal weg. En aanvallend hadden we al weinig te bieden dit IVM blessure's.

Zoals je zelf ook al weet is Utrecht een echte volksclub en hebben supporters wel degelijk een stem in de club. Bestuur luistert ook wel, en inderdaad nu zie je het effect hiervan. De ene supporter laat zijn stem horen, en de andere doet het op zijn eigen manier ( niet meer naar het stadion komen??)

Zeiken vind ik een erg paniekerige antwoord van jou, je reacties slaat immers nergens op Nyx.

Dat nu bulthuis is vetrokken is er weer een leegte onstaan op de LB positie. Qua ervaring hebben we daar geen speler op zitten ( dodra is al verkocht). Dus waarschijnlijk word het een speler van het eerste elftal dat die positie moet invullen ( Cortie / Vd winden). Zoals vorig seizoen was dit ook drama ( denk aan Heerings en Markiet), terwijl de supporters al zeiden, koop nieuwe Cv's! En inderdaad, pas weer in de 2de transfer gebeuren, hadden we delpierre erbij gehaald.

Dit seizoen ziet er voor Utrecht belovend uit. Met de aankopen die ze gedaan hebben , ik ben er erg blij mee. Maar leer je geschiedenis kennen, of doe die tunnelvisie uit. Want dit speelt al langer dan 1 seizoen

7 augustus 2014 om 13:21

Grapjas, over tunnelvisie gesproken...

Derijck leek op voorhand geen miskoop, achteraf praten is altijd makkelijk.

Bulthuis stond er ook maar ineens hoor, of had jij die al heel lang aan zien komen? Lijkt me niet. Een Cortie kan best dezelfde route afleggen...

Vorig seizoen was een drama, toch werden we 10e op 1 punt achter een playoff plek, 1 punt! Waar hebben we het over... Heerings en Markiet zijn zeker geen toppers maar zo slecht als jij ze afschildert gaat mij ook weer te ver.

Over geschiedenis kennen gesproken, ken je verdedigers als Elroy Asmus, Kostakis Kosta, Dionisus Sebwe, Emannuel Nwakire etc nog? Vele, vele malen slechter dan Heerings en/of Markiet hoor.

7 augustus 2014 om 13:38

ja tel even hoeveel er zijn weggegaan en hoeveel er gekomen zijn dan kom je al bedrogen uit .
en dat nieuwe elftal is zelfs minder dan wat we hadden of denk je dat je transfervrij een elftal samenstelt nog beter ben dream on

7 augustus 2014 om 16:28

mulenga en vd gun maakte toch de meeste goals ondanks dat ze bijna altijd geblesseerd waren .de ridder is gewoon een aderlating.
bulthuis kunnen we missen maar ze zijn vervangers zijn toch een stuk minder. del piere die va de winterstop de verdediging op sleeptouw nam en dan nog agudelo daarvoor in de plaats hebben we gehad verbeek die er helemaal niets van kan boymans die het eerst maar moet gaan bewijzen maar toch minder als de ridder is.
barazite wat een aardige speler is leeuwin prima verdediger maar minder dan del piere ja wat zijn we erop vooruit gegaan

7 augustus 2014 om 16:38

ja te weinig voor terug gekomen of denk je dat utrecht in de voorbereiding voor de lol met markiet als spits speelde zegt toch genoeg

Utrecht zit in m'n hart.
Het is eigenlijk heel simpel: als je wint heb je vrienden.
Het publiek is veeleisend, en er werd jaren maar wat gedaan wat betreft aankopen op een seizoen na de afgelopen 5-7 jaar.
Bovendien was dat een financiã«le strop voor de club, en stonden we door allerlei vage constructies qua aankopen op de rand van de afgrond.
Mocht er nog een klappertje gemaakt worden wat betreft transfers(toornstra bij het juiste bod) dan zijn we in ene uit de rode cijfers, en kan er een fundament gelegd worden voor het nieuwe seizoen.
Dit seizoen zijn er mede met een stukje creativiteit 8 leuke aankopen gedaan.
Dus het verwachtingspatroon is er, ook bij de fans.
Wordt er leuk gevoetbald, dan begint het weer echt te leven.
Echter moeten we niks verwachten van aankomend seizoen, maar een goede basis leggen voor volgend seizoen.
Weer vanaf het 0 punt gaan bouwen, wat leuke transfers doen, en dan komt het helemaal goed.

7 augustus 2014 om 12:17

Als je wint, heb je vrienden... zeg niet dat ik het daar mee oneens ben, maar ik mis zo nu en dan het oude stadion. Vind het een prachtig gebouw hoor nu en de open hoeken horen bij Utrecht, ten minste voor mij. Maar de sfeer heeft een klap gekregen. Op de oude Bunnikside was het elke wedstrijd feest (doel niet op rellen), zelfs als we verloren stonden we als een man achter Utrecht. Nu is het toch allemaal anders, zeker toen ik er een hoop kinderen met van die tienermeisjes rond zag lopen (op de Bunnikside) die niet voor Utrecht kwamen. De tribunes werden steeds vaker net zo mak als op het veld. Voordat het een te lang verhaal wordt, prestaties zijn van invloed, maar de passie, strijdlust en trots begon ik gevoelsmatig steeds vaker te missen, zowel op als langs het veld.

Begin eens om 30 wedstrijden te willen knallen ipv alleen tegen Ajax....als ze tegen Ajax spelen lijkt het wel of ze de grootste concurrent zijn en kan iedereen opeens meer. Beter doe je dat 30 wedstrijden en tegen Ajax iets minder, haal je veel meer punten mee.

7 augustus 2014 om 12:28

Het is de derby, natuurlijk ga je er dan vol in. Utrecht is qua oorsprong het tegenovergestelde van Ajax, de plaats op de ranglijst telt dan even niet. Wedstrijden tegen RKC, Cambuur en Heracles nemen gewoon niet diezelfde spanning mee. Natuurlijk moet Utrecht het beter doen tegen de kleinere clubs, maar het speciale karakter van deze wedstrijd zal altijd blijven. En ach, gezien jullie (?) track record tegen ons, blijft de competitie nog een beetje spannend

Boymans is nog niet fit, daarom zal Toornstra morgen in de punt staan.
Zo zal er morgen gestart worden met op de bank:

-Verhoeven
-Cortie
-Markiet
-''Nando'' Quesada
-Sarota
-Diemers
-de Kogel
-Badjeck

Ruiter
vd Maarel
Leeuwin
Heerings
Kum
Janssen(C)
Kali
Ayoub
Verbeek
Toornstra
Barazite
7 augustus 2014 om 13:23

Hoe kom je hierbij? Verbeek is geblesseerd bv.

Op basis van de training wordt dit de opstelling morgen:

Ruiter
Maarel-Leeuwin-Heerings-Kum
Janssen-Kali-Toornstra
Diemers-De Kogel-Barazite

bezettigsgraad is idd lager dan bij vitesse. maar de potentie is er om het vol te krijgen. net als bij vitesse overigens

Dat stadion is verschrikkelijk. Je zit daar overal kut en in de wind.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren