Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hij speelde alleen maar tegen kerels van twee meter met één voortand’

Laatste update:

Manchester City heeft zo’n enorm arsenaal aan spelers rondlopen bij de club, dat men er jaarlijks veel kan verhuren. John Guidetti, Abdisalam Ibrahim, Omar Elabdellaoui, Dedryck Boyata en Karim Rekik kwamen de voorbije seizoenen allemaal terecht in de Eredivisie en nu is het de beurt aan middenvelder Albert Rusnák om zijn kunsten ook in Nederland te vertonen.

/

De twintigjarige Slowaak ruilde MFK Kosice uit zijn vaderland vier jaar geleden in voor the Citizens, maar kwam daar nog geen seconde aan de bak in het eerste elftal. Tot nu toe werd hij al uitgeleend aan Oldham Athletic en Birmingham City en nu mag hij het dus laten zien in Leeuwarden. Algemeen directeur Gerald van den Belt hoop dat Rusnák een schot in de roos blijkt voor de Friezen.

“Die jongen was al twee keer uitgeleend in Engeland. Aan een club in de tweede en een in de derde divisie. Hij speelde alleen maar tegen kerels van twee meter met één voortand. Dan is hij dus blij dat hij hier kan spelen”, zegt Van den Belt in het Algemeen Dagblad. Hij merkt sowieso dat het nu makkelijker is spelers te overtuigen naar Leeuwarden te komen, in vergelijking met een jaar geleden. “De meesten zijn bang dat ze uit beeld raken. Daar ligt ook een taak voor de topclubs. Die moeten benadrukken dat ze die spelers blijven volgen.”

Denk je dat Albert Rusnák een succes wordt bij SC Cambuur?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spelers met 1 voortand? Wellicht een idee voor Suarez?

Het wordt altijd zo overdreven gedaan. Er zijn amper gasten in het voetbal die zo breed en fysiek. Ik denk enkel dan alleen even aan Hulk. Maar ik ben benieuwd in tot hoe verre zo talent nou echt goed is.

6 augustus 2014 om 14:09

Akinfenwa

6 augustus 2014 om 14:11

Waar heeft hij het over brede verdedigers? Hij heeft het over verdedigers van twee meter die er genoeg zijn in die landen.

6 augustus 2014 om 15:37

Danny Shittu

Dus dat zijn dan betere verderdigers dan Eredivisie verdedigers? Volgens mij kun je nog zo breed zijn, als je niet kan verdedigen, dan kan je niet verdedigen.

Het heeft misschien meer met het team te maken waar je in speelt. Dat is hetzelfde niveau en als de spelers de spits niet weten te bereiken sta je natuurlijk wel op een eilandje.

Het is natuurlijk een beetje figuurlijk he. Eredivisie is wat minder fysiek dan de championship of de league one dat is.

En, niet te vergeten, met lichamen die volgespoten zijn met angstaanjagende tatoeages. Om de verloedering van het ooit zo edele voetbalspel nog maar een te onderlijnen.

6 augustus 2014 om 14:21

Ja, want door al die tattoos verloedert het voetbal...

6 augustus 2014 om 14:37

Het verhoogt, in mijn ogen, het denk- en verstandelijk vermogen van voetbalspelers en het aanzien van de voetbalsport in ieder geval niet. Gelukkig zijn er nog een heleboel andere sporten waar beoefenaars het helemaal niet nodig hebben/vinden hun lichaam (tat)toe te takelen; oftewel verminken.

6 augustus 2014 om 14:44

Dat tatoeages het aanzien van de voetbalsport aantasten is jouw mening, maar het hebben van tatoeages linken aan intelligentie? Wanneer ik een tattoo-winkel uitloop, heb ik niet het idee dat ik ineens een stuk dommer ben geworden.

6 augustus 2014 om 14:57

klopt, maar over het algemeen zijn de mensen die er een binnenlopen wel minder intelligent.

Zonder aanzien des persoon. Tatoeages komen het meest voor bij een bepaalde sociale klasse. Deze mensen kom je niet gauw tegen in ziekenhuizen en advocatenkantoren. (althans niet als medewerkers!)

6 augustus 2014 om 15:00

Dat jij nog leeft in de jaren 80!! Een tattoo heeft niks te maken met het denk en verstandelijk vermogen.
Jouw denkwijze heeft meer te maken met een laag denk en verstandelijk vermogen.

6 augustus 2014 om 15:08

Serieus, hoe kunnen jullie (paiko en fachten) zo denken en mensen over een kam scheren...? Wat n onzin is dat, alsof tattoos voorbehouden zijn aan 'minder intelligente mensen'.

Er zijn zat mensen waar je de tattoos niet eens ziet, dus die beredenering gaat niet op...

6 augustus 2014 om 15:52

We hebben blijkbaar een andere mening dan o.a. jij over dragers van zichtbare tatoeages. Geen probleem. In dat verband blijft het voor mij een gegeven dat dragers van zichtbare tatoeages zelf nooit zullen toegeven dat er een relatie is tussen het intelligentieniveau en het aanbrengen van een tatoo. Net zo min als drugs- en/of alcoholverslaafden zelf ooit zullen of willen toegeven dat een verslaving slecht is voor de gezondheid.

6 augustus 2014 om 15:52

@joeyt @curtazimo Ik zie toch met mijn eigen ogen wie er onder de tatoeages zitten. Voel je vooral niet aangesproken wanneer jullie ook tatoeages hebben. Maar het is een feit dat tatoeages onder een bepaalde sociale klasse meer voorkomen, toch? Ik durf te wedden dat ik in een volksbuurt meer mensen met plakplaatjes tegenkom dan in een Villawijk.
Dan hoeft dat natuurlijk niet direct iets over intelligentie te zeggen. Daarom zeg ik ook over het algemeen!

Bovendien ben ik van mening dat je toch een bepaalde gedachtegang moet hebben wanneer je jezelf van boven tot onder laat vol tatoeëren. Het heeft in 9 van de 10 gevallen namelijk met uiterlijk vertoon te maken. Of denk jij dat er bij iedereen een bepaald gevoel of mooie gedachte achter zit? Uiterlijk vertoon vind ik haantjesgedrag en verbind ik niet met intelligentie.

Nogmaals, daarmee bedoel ik niet dat iemand met een tatoeage dom is!

6 augustus 2014 om 15:59

dus omdat je een tatoeage niet ziet zou ik niet kunnen stellen dat over het algemeen genomen iemand zonder tatoeage een hogere intelligentie heeft dan iemand met tatoeage?

Aparte gedachtegang.

Blijft staan dat ik bar weinig professoren, chirurgen en bijvoorbeeld ministers ken met 'sleeves' waarbij doodshoofden en slangen zichtbaar zijn. Maar nagenoeg elke vuilnisman die wél heeft.

6 augustus 2014 om 16:03

@palko: Dat je tattoos niet mooi vindt, da's n kwestie van smaak, so be it. Valt niet over te twisten. Maar om te stellen dat door die tattoos het voetbalspel verloedert lijkt mij nogal vergezocht.

Ik zie trouwens ook t verband niet tussen intelligentieniveau en tattoo. En de vergelijking met alcohol- en drugsverslaafden zie ik niet. In deze context dan. Tattoos kunnen best n verslaving zijn, maar vlgs mij bedoel je dat niet...

Wat is jouw gegeven tussen intelligentieniveau en tattoos dan?

6 augustus 2014 om 16:11

@fachten: Nee, dit sloeg op t stuk van palko: "gelukkig zijn er nog een heleboel andere sporten waar beoefenaars het helemaal niet nodig hebben/vinden hun lichaam (tat)toe te takelen"

Ik wilde slechts aangeven dat je helemaal niet kunt weten of deze sporters tattoos hebben of niet.

Of het een feit is dat meer mensen in n bepaalde sociale klassen tattoos hebben weet ik niet, tuurlijk is het vermoeden daar.

Maar als je naar de kapper gaat of je koopt nieuwe kleren/schoenen, ben je dan ook bezig met haantjesgedrag? Da's nml ook uiterlijk vertoon...

6 augustus 2014 om 16:12

Ik ken meerdere leraren en mensen in hogere functies die meerdere tatoeages hebben, maar deze vaak gewoon bedekken onder bijv. Hun overhemd.

Zelf heb ik mijn gymnasium afgemaakt en jarenlang op een particuliere school gezeten waar vele mensen met tattoos rond liepen. Dat het voornamelijk de lagere klasse is is wat mij betreft dan ook volledig achterhaald.

6 augustus 2014 om 16:20

@curtazimo, als ik mijn lichaam ooit had 'opgesierd' met zichtbare tatoeages of als ik een ernstig verslavingsprobleem zou hebben, zou ikzelf daar in beide situaties nooit negatieve opmerkingen over maken. Zelf bezoek ik overigens veel andere sporten. Met name tophockey en topvolleybal. Daar kom je amper of geen sporters tegen met tatoeages. In tegenstelling tot bij vechtsporten en, in toenemende mate, bij voetbal. Toeval?

6 augustus 2014 om 16:36

Naar de kapper gaan en nieuwe kleren/schoenen kopen is noodzakelijk. Maar voor sommige inderdaad ook een vorm van uiterlijk vertoon ja.

Iedere modegril en daarmee stroming is ontstaan vanuit een behoefte om jezelf te profileren. Om erbij te horen. Of je nu een gabber, een skater, een gothic of hipster bent. De een profileert zich met kleren, de ander met een kapsel, weer een ander met een baard.

Een tatoeage is niet meer dan een manier om jezelf te profileren. Het vervelende hieraan is echter dat dit permanent is en wanneer zoveel mensen een tatoeage hebben, je niet meer speciaal bent. Het wordt gewoon. Een intelligent iemand profileert zich naar mijn idee dan ook op een andere manier.

Je hebt natuurlijk ook mensen die een tatoeage nemen voor zichzelf. Om herinnert te worden aan een overleden persoon of zo iets dergelijks. Maar die mensen nemen meestal een tatoeage op een 'verborgen' plek. Dat is dus niet om jezelf te profileren. Over deze mensen heb ik het dus niet.

De mensen met tatoeage die zichzelf willen profileren zijn herkenbaar aan hun kleren. Die zijn altijd heel toevallig weg of kapot op de plek van de tatoeage....

6 augustus 2014 om 16:54

@palko Of t toeval is, zou best kunnen, misschien we en misschien niet. Jij hebt t over verloedering van voetbal door de toename van tattoos, dus ik ben benieuwd hoe jij dat ziet. Ik zie nml geen verband. Ook geen verloedering van t voetbal... meer vd maatschappij als je t toch over verloedering wilt hebben.

6 augustus 2014 om 16:57

@fachten Kijk, nu nuanceer je het al n btje (y) Maar met "een intelligent iemand profileert zich naar mijn idee dan ook op een andere manier" geef je toch n (waarde)oordeel over een groep wat ik dan weer jammer vind

Maar point taken, laten we t vooral (weer) over voetbal hebben

6 augustus 2014 om 18:54

uit onderzoek(en) is gebleken dat mensen met tatoeages minder intelligent zijn

ON: ik hoop voor cambuur dat hij net zo'n relevatie als guidetti bij feyenoord wordt..

Zegt veel over het niveau wanneer de spelers allemaal meer dan 2 meter zijn.... Noem eens één goede speler van die afmetingen? Die bestaan niet. Met een dergelijke lichaamsbouw moet je vooral gaan volleyballen of basketballen. Maar moet je wegblijven van de voetbalvelden. Of je moet keeper willen worden.

Sowieso overdreven. Nederlanders zijn het langste volk ter wereld, maar ik kom zelden iemand van meer dan 2 meter tegen. Maar zoals ik het nu begrijp spelen die allemaal in Engeland in de derde divisie.

6 augustus 2014 om 15:17

Zlatan Ibrahimovic is 1.98m. En Jan Koller in zijn goede tijd 2.02m. "die bestaan niet" is een beetje overdreven.

6 augustus 2014 om 15:37

Ja, nu noem je één speler op uit de vorige eeuw die ook nog niet kon voetballen en Zlatan, die dus (net) geen 2 meter is en een uitzondering op de regel.

De enige reden waarom Jaap Stam het altijd moeilijk had tegen Koller was omdat hij gigantisch was. Alsof je tegen muur sprong. Maar echt goed voetballen kon hij toch niet.

Het is fysiek onmogelijk voor iemand met een lichaamslengte van méér dan 2 meter om topvoetbal te spelen. Net zoals het fysiek onmogelijk is voor iemand van 1.65 meter om te slagen in Amerika met Basketbal.

6 augustus 2014 om 18:07

Crouch heeft toch het engelse elftal gehaald met zijn 2 meter 3.

7 augustus 2014 om 09:32

en die was goed joh! Dat zag er toch niet uit man. Koppen, ja, dat kunnen ze inderdaad. Maar motorisch leek het meer op een afgeknakte wilgentak.

6 augustus 2014 om 18:58

per mertesacker werd laatst wereldkampioen..

6 augustus 2014 om 19:01

trouwens wat dacht je van marouane fellaini..die gaat met zijn kapsel over de 2 meter 10..

Denk dat ze bij cambuur nooit in de lagere divisies in engeland hebben gekeken, valt reuze mee. Er zit daar zelfs talent wat er niet aan bod komt omdat de Premier league vol zit met buitenlandse voetballers. beetje jammer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren