Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Munsterman zwaait Promes uit: 'Financieel gezien goed voor ons'

Laatste update:

Quincy Promes staat op de drempel van een lucratieve transfer naar Spartak Moskou. De Russen spraken dinsdag in Rome met de aanvallende middenvelder, die FC Twente een transferbedrag van maximaal vijftien miljoen euro zal gaan opleveren. "In sportief opzicht is het jammer dat zo’n goede speler vertrekt, maar financieel gezien is het goed voor ons", zegt Joop Munsterman.

/

De voorzitter van Twente zag Promes in maart nog zijn contract verlengen en in juni gaf de technicus nog aan dat hij het te vroeg vond voor een avontuur in het buitenland. Nu vertrekt Promes echter toch, naar Spartak. Na Roberto Rosales en Dusan Tadic is hij de derde basisspeler die vertrekt uit Enschede, maar Munsterman zegt dat hij bij alle transfers heeft gekregen wat hij wilde hebben en dat het vertrek van Tadic al is opgevangen met de komst van Kasper Kusk.

Zal Twente na het vertrek van Promes ook nog een nieuwe middenvelder halen? Hakim Ziyech (sc Heerenveen) en Kamohelo Mokotjo (PEC Zwolle) zouden in beeld zijn. "Ik ga nog niet in op namen want we zijn nog in onderhandeling", aldus Munsterman in De Telegraaf. "Ik schaak nu maar op één bord tegelijk. Of dat voor de start van de competitie nog gaat lukken, weet ik niet. Wij weten in ieder geval wat we willen en hebben ons lijstje klaarliggen."

Zie jij FC Twente in het aankomende seizoen om de bovenste plaatsen meedoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maximaal 15 miljoen voor zo'n voetballer moet je gelijk doen. Leuk speler , maar heeft naar mijn mening niet genoeg om de top te halen.

6 augustus 2014 om 08:12

Tja moeten we ook niet zo moeilijk over doen, als er een club langs komt die het maximale wil betalen, moet je dat als Nederlandse club gewoon doen. We zijn een opleidingsland en kunnen tegen het grote geld niet op.

Als je speler goed verkoopt is het beleid goed, zeker als je daarvoor 2 nieuwe interessante spelers kunt halen. Hetzelfde geld voor Depay, als er echt zo'n gigantisch bedrag word geboden, moeten ze hem gewoon laten gaan, jammer voor de supporters, maar die snappen echt wel dat zoveel geld niet te weigeren is. En als de verschillen nou echt zo groot waren in de top, maar naar mijn mening zijn die erg klein en geeft een Promes of een Depay echt geen garantie op de titel. Deze miljoenen heb je alvast in de zak, nu goede herinvesteringen doen zodat de supporters naar een andere topper kunnen komen kijken het komende seizoen.

6 augustus 2014 om 09:20

Promes is een hele goede speler, maar voor het genoemde bedrag moet je hem natuurlijk meteen laten gaan. Dat krijg je er misschien nooit meer voor. Nu is het aan Twente om een adequate vervanger te vinden.

6 augustus 2014 om 08:17

Maximaal €15milj inclusief alle bonussen. Dan moet Spartak wel zo ongeveer binnen 3 jaar de CL winnen. Maar los daarvan is het financieel een prima aanbod ook voor Quincy zelf. Die schijnt €3milj per jaar te gaan verdienen, dat is 4/5x zo veel als nu bij Twente.
Alleen of het voor zijn carrière zo goed is, moet je maar afwachten. Verstandig? De tijd zal het leren.

6 augustus 2014 om 08:26

want jij weet wat die bonussen zijn?

6 augustus 2014 om 10:21

Zullen wel de standaard dingen zijn
Aantal wedstrijden in de basis
Behalen Europees voetbal, waarbij het bedrag hoger is als dat CL is

6 augustus 2014 om 11:30

Russische pers praat over een transferbedrag van €9milj.

6 augustus 2014 om 13:13

9 mil salaris?

Doodzonde naar Rusland gaan, geld krijg je daar wel genoeg, maar wat raak je daar uit beeld zeg.

6 augustus 2014 om 08:09

Snap nooit dat er iemand van zijn vrienden of familie zegt. Rusland Quincy, zou je dat nu wel doen?!? Doodzonde om je talent te vergooien voor een paar centen meer. Op deze leeftijd kies je voor ontwikkeling, als je 30 bent voor de centen. Als je dat goed doet heb je dadelijk van beide meer....

6 augustus 2014 om 08:16

Het gaat om de geboden kans, als jij aan je familie laat zien wat je in een paar seizoenen daar bij elkaar kunt voetballen, zal je familie erg jaloers zijn op die kans en bijna allemaal zullen ze zeggen pak hem. Hij weet donders goed hoe de Russische competitie staat aangeschreven, maar vergeet niet dat die wel steeds sterker word. (is al van een hoger niveau dan de Ned eredivisie!) En kijk naar Lens, die is ook zeker niet uit beeld bij oranje, dus dat zegt niet zoveel.

Dit is een kans of a lifetime voor hem denk ik, er kan van alles gebeuren met een voetballer, maar wetende dat je op je 25ste al (bijna) financieel onafhankelijk bent is volgens mij een gehele geruststelling en daarna kan hij nog prima naar een topclub.

6 augustus 2014 om 08:17

Russische competitie is beter dan de Nederlandse. Hiddink houdt ook die competitie goed in de gaten

6 augustus 2014 om 08:19

Das het verschil tussen tonnen en miljoenen. Geld maakt blind. Promes kan zich in een paar jaar wel financieel onafhankelijk voetballen. Kan me ook voorstellen dat je daar voor kiest, met het oog op de toekomst

6 augustus 2014 om 08:41

Lens speelt niet in de Russische competitie hoor.

6 augustus 2014 om 08:50

Want Dynamo Moskou is niet russisch natuurlijk..

6 augustus 2014 om 08:57

Dynamo Kiev..

6 augustus 2014 om 08:59

Jawel maar Kiev niet!

6 augustus 2014 om 09:03

Lens speelt bij Kiev maat, Oekraïne.

7 augustus 2014 om 10:18

Lekker Modricferdi, jij gaat er natuurlijk al van uit dat Oekraine straks bij Rusland hoort....

6 augustus 2014 om 08:44

Ik vind het eerder een verlies voor zulke spelers. Omdat Frivole (buiten) spelers hebben in de klimaat op die harde velden eerder een nadeel. Om over de arbeids intensieve speelwijze maar te zwijgen.

Ik ken spelers die gespeeld hebben in die regionen en er nu spelen. Trust me, life aint that kewl. En neem van mij aan dat zelfs jongens als Witsel daar niet lang blijven (zenit). Het is idd cashen en wegwezen.

6 augustus 2014 om 10:56

Onzin, er wordt juist hartstikke verzorgd gespeeld en de laatste jaren vallen die harde velden reuze mee. Ook het leven is prima als je jezelf weet te vermaken.

8 augustus 2014 om 11:22

Is geen onzin, is op feiten gebaseerd. Naast het feit dat ze daar weer zo snel mogelijk weg willen zodra de kans zich voordat. Om nog maar te zwijgen over de vele voorbeelden die ikzelf ken. Dus, nee. Geen onzin. Sterker nog, die harde vallen mee? heb jij daar gevoetbald in november en maart?

En dat van vermaken: ken jij voorbeelden van spelers die zeggen ´oh wat een geweldige tijd´?

6 augustus 2014 om 10:53

Als je de moeite niet wil nemen om de competitie te volgen, raak je inderdaad uit beeld.

Erg jammer. Aan de andere kant krijg je nooit meer zoveel voor hem. Ik hoop niet dat mokotjo of ziyech komt, beide niet het niveau wat Twente nastreeft. Maar denk dat ziyech wordt aangetrokken. Had ons met promes wel in de titelstrijd zien meedoen, nu is die kans wel veel kleiner.

6 augustus 2014 om 07:52

Wie zou je anders willen zien? Je zit nog wel door meester joop op het strafbrankje hè.

6 augustus 2014 om 07:58

Misschien een versterking? Als je alleen maar spelers uit de subtop/middenmoot blijft halen groei je ook naar de subtop/middenmoot toe. Ik zou graag een aardig grote naam zien.komen. Elia ofzo, Bryan Ruiz... dat kaliber.

6 augustus 2014 om 08:15

Promes is toch ook uit de middenmoot gehaald?

6 augustus 2014 om 08:18

Promes was al van Twente. Speelde op huurbasis voor gae

6 augustus 2014 om 08:28

Toen Nkufo, Elia, Ruiz, Arnautovic, L. De Jong etc. kwamen waren het ook nog geen grote namen. Janko en Castaignos waren daarentegen wel "grote" namen. Tadic is de enige die ik zo kan bedenken die als grote naam kwam en het ook wel heeft waargemaakt (uiteraard vergeet ik er vast een paar). Maar ik vind het dus niet zo heel belangrijk dat een grote naam gehaald wordt, ik heb liever een goede voetballer.

Kusk is ook weer een voetballer waarvan ik hoop dat dat een verrassing gaat worden komend seizoen en Ziyech vind ik ook een speler met heel veel potentie. Ik heb niet heel veel inzicht in de huidige selectie van FC Twente, maar wie worden er de buitenspelers van komend seizoen? Kusk/mokhtar op links?

6 augustus 2014 om 08:30

Grolschveste
Hoe zo? Als je jongens met groeipotentie haalt, kun je ook zeker op voor uit gaan. Soms is een stap terug om er vervolgens 2 voor uit te zetten ook niet zo slecht.
uit financieel oogpunt is dit gewoon een klapper voor twente en promes. Ik had zeeerder voor gek verklaard als ze nee zeggen tegen zo'n aanbod. Twente krijgt zo wel de kans om financieel de boel goed op orde te zetten, en waarschijnlijk is er ook ruimte voor versterkingen.

6 augustus 2014 om 11:19

Twente is toch ook gewoon subtop? Zie ranglijst laatste twee jaar. Ajax, Feyenoord en Psv is de top. Meer niet. 15 miljoen voor een redelijke speler van een subtopper is echt enorm veel geld. Heeft Joop uitmuntend geregeld. Had persoonlijk 10 miljoen al heel veel gevonden. Dacht eerder aan miljoen of 7

6 augustus 2014 om 13:17

Het was wachten op zo'n kleuter. Twente heeft de laatste 8 jaar op alle fronten nog altijd beter gepresteerd dan Feyenoord. Daarnaast staan we 4e allertijden. Hoezo subtop.

6 augustus 2014 om 16:13

Feyenoord heeft de laatste 50 jaar op alle fronten beter dan FC Twente gepresteerd

6 augustus 2014 om 18:53

@feyenoord-real

Klopt daarom is feyenoord de 3de club van Nederland en Twente de 4de. Zoals nolimit hierboven al zei.

Ik verlies al mijn symphatie voor Joop munsterman. Die jongen wil zich nog ontwikkelen in Nederland, heeft daarom ook zijn contract verlengd. Deze jongen is denk te zachtaardig om zich tegen deze hardheid te verdedigen. Ga je schamen Joop , het enige wat jij ziet zijn eurotekens.

6 augustus 2014 om 07:55

Bullshit! Promes wil zelf ook graag naar spartak, hij tekent zelf een contract, leuke complottheorieën weer. Alles om ome Joop zwart te maken.

6 augustus 2014 om 07:59

Het is een Bvo. Geen humanitaire instelling. En anders weigert Promes toch? de Vrij en Indi zijn jonger als Promes, en het zijn top sporters die weten wat ze moeten laten.

6 augustus 2014 om 08:01

Denk je dat die jongen geen zaakwaarnemer heeft?

6 augustus 2014 om 08:03

Jij snapt het niet volgens mij. Promes heeft nog altijd de laatste stem hierin. Die bepaald of hij gaat. Het is niet zo dat de club daar over beslost.

6 augustus 2014 om 08:12

Varkenoord 1988
Joop verkoopt zijn spelers wel tegen de 15 miljoen per stuk aan. Dan kun je zeggen wat je wil over joop, maar voor het verkopen kun je hem wel op pad sturen. als je dat vergelijkt met de spelers van feyenoord, wie niet boven de 10 uit komen, dan kun ik zeker wel respect op brengen voor joop.

het is natuurlijk ook een financiele afweging. 15 miljoen zijn gewoon een hoop centjes, waar elke club in nederland overstag gaat voor een van hun talenten. (een enkeling daar gelaten). Het ligt nu puur aan promes.wil hij zich in nederland verder ontwikkelen moet twente zijn contract respecteren, en zie ik persoonlijk ook het liefste, gaat promes toch in op de aanbieding van spartak, dan weet je ook wat zijn woorden in het verleden waard waren, maar zo is de voetballerij. Ik kan ook daar wel respect voor hebben, hij voetbalt zich in een paar jaar financieel onafhankelijk, en dat is ook heel wat waard.

6 augustus 2014 om 08:37

@ vierdag

De vrij ging laatste contractjaar in
BMI ging naar zijn geboorteland waar die de taal kent

Compleet andere situaties

@ prince p

Dat is wel de aller domste opmerking die je kan plaatsen. Als je genoeg leest weet je precies de positie van de zaakwaarnemers van deze wereld en wat hun eigen doelen zijn.

@ fct1978

Je hebt helemaal gelijk en daar heb ik ook respect voor. Maar die discussie staat los van het individu zelf.

6 augustus 2014 om 10:55

Het is natuurlijk niet zo dat Joop Promes in de verkoop heeft gedaan. Spartak heeft zich gemeld bij Fc Twente en een aanbod gedaan. Als dit hoog genoeg is zie ik niet in waarom t kwaad kan dat Twente hier op in gaat oftewel hierover gaat onderhandelen. Als spelers t beter kunnen krijgen zijn ze ook zo weg. (denk maar eens aan t geval Luuk de Jong)promes heeft hier nog altijd hat laatste woord in.voetbal is koehandel geworden.

7 augustus 2014 om 03:41

Tja, Jopie...

Schijnt nogal wat vrienden een baantje bij FCT met een dik salaris te hebben aangeboden, Ola John te hebben verkocht terwijl hij dolgraag wou blijven (gevalletje Promes dus), Corona uit de eigen knip te hebben betaald (circa 5 miljoen) en nu zomaar Promes verpatsen...

Hans Nijland zegt gewoon: wij verkopen Kostic niet.

Het gaat Jopie puur om het geld, alsof Promes (als hij zich doorontwikkeld) over 1 of 2 geen 15+ miljoen euro waard is...

En haal alsjeblieft een rechtsback, want wat we nu hebben is echt te min. Breukers is niet goed genoeg, Martina op rechts ook niet. Lachman kan er ook geen potten breken.

Promes!! Wat haal je in je hoofd?? Is best koud zo'n bank in Rusland...

6 augustus 2014 om 08:13

joh op het moment dat het echt koud wordt is het winterstop daaro. Spelen van november tot maart ofzo geen enkel duel meer en vertoeven de rest van hun tijd in een luxueus hotel aan de Costa Brava of een ander zonnig land. Nou gut gut wat slecht.....

6 augustus 2014 om 08:20

Ach geld genoeg daar in Rusland. Zullen er geen verwarmde stoelen als bank gebruikt worden?

Wat ik me afvraag, hjj kwam toch over van Go Ahead Eagles. Krijgen hun nog wat euro's of?

6 augustus 2014 om 08:00

Promes was verhuurd aan Go Ahead dus die zullen niks krijgen. Wss dat ajax nog een klein deel opleidingsvergoeding krijgt. Maar verder krijgt geen enkele andere club wat.

6 augustus 2014 om 08:00

Omdat die gehuurd was?

6 augustus 2014 om 08:25

Oke top dank jullie wel, dat wist ik niet.

6 augustus 2014 om 09:12

Ook GAE heeft recht op een deel opleidingsvergoeding omdat hij daar een jaar heeft gespeeld.

6 augustus 2014 om 09:33

Dat hangt er maar vanaf wat in het huurcontract stond. Het zou kunnen maar hoeft dus niet.

6 augustus 2014 om 09:42

@ Vierdag

Dat heeft helemaal niets met het huurcontract te maken, daar zijn regels over vastgelegd op basis waarvan GAE recht heeft op een opleidingsvergoeding. Het gaat niet om een enorm spannend bedrag, maar dat maakt natuurlijk niet uit.

6 augustus 2014 om 10:00

@malloot
Dat is geen uitgemaakte zaak en de regels wijzen naar een mogelijkheid, niet naar recht.
En dan is er nog de opleiding die gezamenlijk is 5% Gae, 5% Heracles en 90% Twente.

6 augustus 2014 om 10:06

@ Vierdag

Dat is wel degelijk een uitgemaakte zaak, daar zijn nationaal en internationaal regels voor opgesteld. GAE heeft er recht, hoe dan ook. Aangezien Promes niet bij GAE speelde in kader van de gezamenlijke voetbalschool heeft dat er niets mee te maken.

6 augustus 2014 om 10:30

@malloot

Een quote van de geschillen commissie Fifa.
"verder is van belang dat een club waar de speler op basis van een leenovereenkomst heeft gespeeld, ook recht kan hebben op een vergoeding. Dit geldt zowel voor de ‘training compensation’ als voor de ‘solidarity contribution’. Het gebeurt wel eens dat de nieuwe club zich op het standpunt stelt dat ze geen vergoeding verschuldigd is, omdat de speler bij zijn oude club op basis van een leenovereenkomst heeft gespeeld. Dit klopt dus niet. Ook de club waar de speler op huurbasis heeft gespeeld, zo zegt de Drc, kan recht hebben op een vergoeding."

Het woord "kan" valt 2 keer.

6 augustus 2014 om 10:44

Tot welke leeftijd geldt die opleidingsvergoeding van de huur dan?
Ik was zelf in de veronderstelling dat dit alleen gold voor spelers die in de jeugd hebben gespeeld (dus alleen vergoeding wegens de gezamenlijke opleiding)

6 augustus 2014 om 15:37

23 jaar bij een internationale transfer. Dat is hier het geval. Van 2009 tot 2014 was hij dus onder contract van Twente met een verhuur periode toen jong Twente nog niet in de eerste divisie speelde..
GAE zou max 0,5% kunnen krijgen, maar dat hangt van de overeen komst af.
Maar dat is niet aan Twente , maar aan de nieuwe club omdat te betalen. Fifa regels.

7 augustus 2014 om 15:24

Thanks! Dat wist ik niet

Zonde, was afgelopen zomer ook al dichtbij oranje maar zal nu alleen maar zijn carriere verpesten

6 augustus 2014 om 08:06

Omdat hij naar een betere xompetitie gaat? Rusland heeft een geweldige competitie met geweldige spelers en trainers. Moet je alleen al kijken welke ontwikkeling Douglas daar heeft doorgemaakt. Is echt een geweldige speer gewordwn bij dinamo. Maar dat willen wij hier in Nederland niet zien.

6 augustus 2014 om 08:11

Waarschijnlijk ziet Hiddink dat dan weer wel, dus het hoeft helemaal geen slechte zaak de zijn.

6 augustus 2014 om 08:13

heeft Oranje mazzel dat Hiddink een Russisch verleden heeft

6 augustus 2014 om 08:22

Correctie, heeft promes mazzel dat Hiddink een Rusland verleden heeft.

6 augustus 2014 om 09:08

Competitie is niet veel beter, plus dat er enorm veel coruptie is er bij veel clubs niet uitbetaald.
Ze spelen in de subtop dat doet twente ook, dus je bent voor de rest van grote clubs behoorlijk uit beeld.
Ik zeg dat we hem niet meer gaan terug zien.

Voor twente een topdeal dat dan weer wel.

6 augustus 2014 om 11:01

Volgens mij heeft een modaal middenmotertje als Kuban aangetoond te sterk zijn voor een Nederlandse topclub genaamd Feyenoord, dus ik denk dat de Russische competitie een stuk beter is. Bovendien word je bij de topclubs wel gewoon uitbetaald, dus daar hoeft Promes zich geen zorgen over te maken.

6 augustus 2014 om 13:28

Sleelt in de subtop dat doet Twente ook zegt die. Ga he hier nu lopen beweren dat Feyenoord op welke positie dan ook beter is? Ga je vertellen dat Feyenoord de afgelopen 8 jaar hoger is geeindigt? Lui Feyenoord weer top noemen na 1/2 redelijke seizoenen waarvan het hele elftal nu pleites is.

6 augustus 2014 om 13:52

Kuban werd dat jaar ervoor 4de terwijl feyenoord 3de werd.
Dus dat subtopper ging dat jaar niet op.
En dat Topclub Feyenoord al helemaal niet aangezien je (jammergenoeg) geen topclub bent als je al 15 jaar niets meer heb gewonnen.
Feyenoord begon toen net op te krabbelen.

Denk dat de bovenste 7 a 8 ploegen behoorlijk vergelijkbaar zijn in beide competitie's .

Maar dan nog zegt dat niets dat is 1 ontmoeting ( 2 dan ) daar baseer je geen hele competitie op anders is de engelse ook minder dan de eredivisie want Ajax haalde 4 pnt tegen city 3 en tegen united.

Topclubs of niet het is een corupt land met vele gevaren voor een speler met kwaliteit aan het begin van zn loopbaan.
Als hij op zn 30ste nog een paar jaar gaat ala.

6 augustus 2014 om 15:04

Kuban had 1 goed seizoen gedraaid en toen het Feyenoord trof is het zijn beste spelers kwijtgeraakt. Dan ben je dus niets meer dan een middenmoter dat een uitschieter had.

Ik denk eerlijk gezegd dat Zenit net iets beter is dan ieder Nederlandse club en dat enkel Twente, Feyenoord, PSV en AZ van een vergelijkbaar niveau zijn als de Russische subtop.

Wat voor gevaren heeft een speler in Rusland dan? De onzin dat je 'uit beeld raakt'? Misschien raken ze uit beeld bij jou, maar als je de moeite neemt om ze te volgen raken ze echt niet uit beeld. Er zijn tal van spelers te noemen die nog steeds international zijn voor hun land, zoals Witsel bijvoorbeeld, dus ik neem aan dat de bondscoach van België hem goed in de gaten houdt.

6 augustus 2014 om 19:20

Geloof dat Witsel weinig concurentie heeft op zijn plaats bij de rode duivels ?
Maar Lombaerts zit gewoon op de bank of tribune voor Van Buyten die zwaar over de top is.

Ze raken bij veel meer uit beeld, zelfde als dat Van Dijk bij Celtic minder gewaardeerd word.
Douglas werd nederlander want die hadden we nodig en waar is tie niet op de wk terwijl de verdediging zo "zwak" was.
Hij was zelfs een klasse beter dan de vrij enz
Nee je word daar niet beter maar ik snap dat je niet geheel objectief kijkt.

Feyenoord eindigde in de laatste 10 jaar ook als 5de 6de en 10de met als dieptepunt de 10-0 tegen PSV en nu de laatste 3 jaar weer iets beter.
Dus dat is dan ook geen top toch ?

Ik zeg nergens dat de eredivisie sterker is maar minder zeker niet.
We werden voorlopig 3de met een bijna geheel eredivisie team terwijl Rusland al in de groep naar huis kon.

En je speelt in "het" opleidingsland van europa.
Waar twente verschillende spelers naar de PL bracht bijvoorbeeld.

!5 miljoen krijg je waarschijnlijk nooit weer geboden voor deze speler, en het is geen bedrag waar je zo maar even nee tegen zegt. Gewoon op zoek naar een goedkopere vervanger en over tot de orde van de dag.

Nooit doen. Niet naaar Rusland gaan, ik hoop dat Promes bij zijn uitspraken blijft en nog een jaar in twente te bewonderen is. Kijk naar Douglas, ook al speel je, je komt niet in beeld voor het wk. Nog jaartje blijven en dan naar de PL? Of engelse competitie.

Joop je hebt je geld al, laat ook wat voetbal achter aub.

\* zonder Promes ga je geen Europees voetbal halen en mis je je eigen sportieve doelstelling....

6 augustus 2014 om 15:06

Douglas was al bij van Marwijk niet in beeld toen hij nog bij Twente zat, dus dan is het niet zo heel raar dat hij ook niet bij van Gaal in beeld is. Toch zonde, want van alle verdedigers is hij toch het meest compleet en dat laat hij nu ook in Rusland zien.

Wederom weer een goeie deal van onze Joop. Voor alle haters........jammer joh! Voor Promes uiteraard een slechte keuze. Horen we straks niks meer van, hoewel ik hoop van wel natuurlijk.

Voor FC Twente lijkt me dit zeker een goede zet. Je weet nooit of zo'n jongen nog zo'n jaar kent. Je zal nooit weer zoveel krijgen voor hem. Voor Promes zelf is het lucratief, maar of het sportief nou de uitdaging is naar waar je op zoekt bent... ?

Hoop in ieder geval dat er een goede vervanger gehaald wordt voor op nummer 10. Ook zou een rechtsback niet verkeerd zijn, ééntje die vooruit durft te voetballen. Breukers is me net iets te veel tikkie terug als hij ook maar iets onder druk gezet wordt.

6 augustus 2014 om 10:10

Aan welke backs denk jij?

6 augustus 2014 om 11:28

Hateboer en ligeon?

6 augustus 2014 om 22:44

Ik als Ajacied kan je zeggen dat Ligeon absoluut weinig toevoegt (alleen aanvallend). En aangezien Van Rhijn geblesseerd is, is die niet haalbaar denk ik.

Feyenoord schijnt zich gemeld te hebben voor Hateboer en Groningen zei ferm nee.

Misschien Marnick Vermijl, Pele van Anholt of Mike te Wierik.

De namen die jij noemt zijn trouwens wel erg aanvallend ingesteld, net als Roberto Rosales.

Als het bedrag klopt, dan snap ik dat Munsterman dit niet kan weigeren. Ik verwacht echter dat Promes niet naar Spartak wil. Ik schat de kans 80% dat hij niet gaat.

Elke speler in Nederland die na één seizoen zo'n bod krijgt is te koop. Voor Twente ook prima, toen ze hem twee seizoenen terug aan GAE verhuurde (toen nog geen eredivisie) hebben ze nooit bevroed dat ze twee jaar later zo'n bedrag voor hem zouden vangen. Voor de carrière van Promes vind ik het niet de meest verstandige keuze, maar dat is een ander verhaal.

Zonde! Had hem graag nog een jaar in Nederland gezien en punten zien pakken in de Europa League. Nu moet Twente maar snel voor Ziyech gaan om een waardige vervanger in huis te hebben. Echt erop achteruit gaan doen ze dan niet denk ik. Die zal misschien een beetje in moeten spelen maar brengt wel vergelijkbare kwaliteiten met zich mee.

Zonder Tadic en Promes zie ik Twente niet zomaar weer meedoen om de titel. Ze hebben een goede aankoop(en) nodig

Promes een jongen met talent nu al op 22 jarige leeftijd naar Rusland?! Zo'n jongen moet lekker nog een jaar goed presteren en dan lekker naar de bundesliga op bpl. Aan het eind van zijn carrière nog even flink cashen oké maar nu nog niet.

15 miljoen is een hoop geld! Dat is echt goed zakendoen

Ik snap heel goed dat Fc Twente moet verkopen, maar het is verdomd irritant dat het steeds Nederlandse spelers zijn.

Want na Ola John is dit weer een transfer waar ik mijn vraagtekens bij zet qua ontwikkeling van potentie van een jeugdig Nederlands talent.

:/

Voor het eerst wordt echt duidelijk dat Twente geen enkel zeggenschap meer heeft over de spelers die zij bij Doyen hebben ondergebracht. Dan kan zo´n Musterman wel van alles roepen in de media maar dit is puur om hun aanhang te pleasen en gerust te stellen maar alleen als je wel heel naief bent geloof je deze progaganda nog.

6 augustus 2014 om 10:46

Ja, want Twente heeft echt een hekel aan geld verdienen.
Normaal zouden ze een bod van vijftien miljoen nooooooooit accepteren!

6 augustus 2014 om 11:06

deze hele deal is opgezet en doorgedrukt door Doyen, die cashen met deze deal, niet Twente. Ben jij dan 1 van die naivelingen die alles wat Munsterman zegt gelooft??

6 augustus 2014 om 11:25

Zowel Twente, Promes én Doyen cashen met deze deal.
Percentages die Doyen over Promes krijgt zijn niet bekend. Voorheen zat men er ook al flink naast met het percentage van Tadic.

Ben jij een van die bashers die zich alleen maar negatief kan uitlaten over Munsterman? Hij heeft hier zojuist een hoofdprijs binnengesleept voor een speler die slechts 1 topseizoen heeft gedraaid.

Graag zie ik je bronnen over Doyen, want Doyen heeft geen enkele zeggenschap over spelers. Ze kochten een deel van de transferwaarde, niet een deel van de rechten over een speler. Dat zijn hele andere zaken.

Wat is die Munsterman toch af en.toe een walgelijke kerel. Hij ziet nu alleen maar gels voor z'n ogen en denkt er niet goed over naar dat Twente zo echt geen 2e meer kan gaan worden!

6 augustus 2014 om 11:02

Waaromis Munsterman ineens een walgelijke vent?omdat hij z n spelers goed verkoopt?nogmaals het is toch echt Spartak die zich gemeld heeft bij Twente.voetbal draait om geld bij elke club en Doyen heeft geen inspraak in de transfer van speler Ze krijgen alleen een percentage van de gelden. Promes kan gewoon weigeren hoor (moet hij alleen hopen dat er nogmaals zo n aanbieding komt)
Sommige mensen vinden het blijkbaar nodig om bij elke gebeurenis bij Twente , Twente en Munsterman in een kwaad daglicht te zetten

6 augustus 2014 om 11:11

Serieus, denk jij nou echt dat Doyen geen inspraak heeft in de transfers van de spelers waar zij belang bij hebben? Tijd voor een reality check lijkt me...

6 augustus 2014 om 11:19

Doyen heeft geen zeggenschap hierover. Die hebben alleen financieel bij gesprongen en krijgen maar een deel van de opbrengst. Dus hebben weinig zeggenschap hierover. Twente boert gewoon goed. Denk dat Munsterman, de centjes mooi in het stadion gooit en daarna snel bakken met geld gaat verdienen. Geen extra lasten op schuld stadion, scheelt een bak met geld.

6 augustus 2014 om 11:26

Precies aussievis.. tijd voor een realitycheck!
Ga je gang!

6 augustus 2014 om 11:03

Is dat anders bij andere clubs in Nederland dan?
Elk jaar zie je weer de beste spelers voor veel geld vertrekken naar het buitenland.
Ook bij Psv, Ajax en Feyenoord..

6 augustus 2014 om 11:16

Als een speler bijna voor nope binnenkomt wandelen en je verkoopt hem dan voor 15 miljoen, dan is Joop idd een walgelijke man. Er komen altijd talenten binnen bij Twente. Kijk naar Chadli, ken de ook amper iemand, maar stond zijn 1e jaar er meteen en kwam gewoon van Agovv. Feyenoord, waar talenten doorbreken en gewoon 2e worden. Ga mij een uitleggen, wat er mis is aan 14 miljoen verdienen op zo'n speler(salaris en opleiding vergoedingen eraf)?

Brengt misschien weer ee discussie opgang. Maar ik vind het jammer dat hij naar zo'n competitie gaat. Had hem liever in een van de topcompetities gezien of nog een jaar bij Twente. Talent zat alleen hopen dat hij het hier ook goed doet.

Wel jaar dat promes gaat, nu hopelijk Ziyech en Mokotjo halen . Hopelijk ook een nieuwe rb ik dacht aan Hateboer van Groningen ?

Denk dat we niks meer van Promes gaan horen, pffff. Snap dat het financieel een mooie deal is, maar dit is toch niet de juiste stap...

Munsterman schaakt maar op 1 bord tegelijkertijd... wat een BS

Benieuwd wat Twente eraan overhoud.
Ik bedoel de investeerders willen geld zien en ook is 15 miljoen variabel.
Dus wat is het basisbedrag ?

6 augustus 2014 om 17:17

De clubs moeten wel absoluut de hoofdprijs verlangen van die misselijke Munsterman. Zeker na dat smerige spelletje dat hij heeft gespeeld bij de transfer van Luuk de Jong.

P.u.
Jij bent op de hoogte zeg.
Als er 1 een spelletje heeft gespeelt is t Luuk zelf. eerst een verbetert contract aannemen en dan net voor t begin van het seizoen schreeuwen dat je weg wilt na een aanbiedig van Bmg.ïk wil hier niet meer zijn waren z n lettelijke woorden .En dan boos worden omdat Munsterman het onderste uit de kan wil.
Wake up jongen Het gaat in t voetbal niet om sentimenten maar om geld

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren