Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax informeert in Italië naar Uruguayaanse routinier van zes miljoen’

Laatste update:

Ajax heeft volgens LaLazioSiamoNoi geïnformeerd naar de beschikbaarheid van Álvaro González, een 29-jarige middenvelder van Lazio. De Uruguayaan zou in Amsterdam dezelfde rol moeten vertolken als Christian Poulsen, die na twee seizoenen vertrok bij de regerend kampioen van Nederland.

/

González verlengde in februari 2013 zijn contract in Stadio Olimpico tot de zomer van 2017 en is dan ook niet goedkoop; hij zou ongeveer zes miljoen euro moeten kosten. El Tata, zoals hij ook wel wordt genoemd, staat ook in de belangstelling van West Ham United, Torino en het Southampton van Ronald Koeman. Lazio wil nog een verdediger kopen en kan het geld dan ook goed gebruiken.

González, een 47-voudig international die ook op het WK in Brazilië actief was, staat voor zijn vijfde seizoen in dienst van Lazio. In het afgelopen voetbaljaar was de ex-speler van Defensor, Nacional en Boca Juniors goed voor 25 wedstrijden in de Serie A en één doelpunt.

Denk jij dat Ajax interesse heeft in Álvaro González?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 augustus 2014 om 20:10

denk je dan aan Mokotjo of wat had jij in gedachten, mij leekt een routinier erbij toch wel handig en volgens mij is deze man wel van goed niveau (heb hem niet echt gevolgd)

5 augustus 2014 om 20:15

Ja heb je gelijk in had je stukje iets te snel gelezen dus dacht dat je gewoon een alternatief bedoelde :P maar mij lijkt het niet verkeerd om zo iemand erbij te hebben zeker met de CL

5 augustus 2014 om 20:17

Je hebt hem niet gevolgd, maar vindt hem wel van goed niveau...?

5 augustus 2014 om 20:26

Hij zegt ook volgensmij en waarschijnlijk heeft hij hem met uruguay gezien

5 augustus 2014 om 21:22

Alberto Aquilini is voor 4 op te halen, heb ik die toch liever.

Gespeeld bij AS Roma, Liverpool en AC Milan dus ervaring plus zowel verdedigend als aanvallend een meerwaarde.

5 augustus 2014 om 22:45

Denk je echt dat hij voor een, relatief, hongerloontje naar onze Mickey Mouse competitie komt?

6 augustus 2014 om 07:20

Heb je enig idee wat hij verdiend dan? Voor hetzelfde geldt krijgt hij nu 1.2 miljoen per jaar. Nou inclusief kampioenschap premies en Ajax kan hem dat ook geven. We zullen zien. Voor hetzelfde geldt wilt Ajax hem niet eens.

6 augustus 2014 om 20:29

Hij verdient nu 2 miljoen, dus dat is wel een beetje enthousiast.

Maar ik dacht vorig jaar dat ze Maduro wel konden halen als Cvm, toen was guh transfervrij.
Emanuelson was dit jaar eveneens transfervrij, weer niet gehaald.

Vraag me af of het dan aan de speler ligt of aan Ajax, allemaal opties voorop het middenveld die Europese ervaring hebben.

5 augustus 2014 om 20:24

Wat wil jij dan elke keer 2 ton uitgeven zeker aan spelers van hey kaliber overtoom ofzo. Ajax moet gewoon is gaan betalen of anders niet roepen dat je wilt overwinteren in de cl want met alleen eigen jeugd en een aantal waardeloze koopjes red je het niet.

5 augustus 2014 om 20:55

Volgens mij hadden ze in 3 jaar zeker 2 keer wel verdiend te overwinteren.
En was het meer geluk (dynamo zagreb en pingel balo) dan wijsheid dat Lyon en Milan wel de volgende ronde haalde.

5 augustus 2014 om 20:41

Dat is de ultieme fout man dammmn!
Goedkoper dit en goedkoper dat. Weg met die net niet zooi.
Als je kwaliteit wilt dan moet je daarvoor betalen. Is toch normaal ?
Mokotjo, man de gedachte al. Leuk voor zwolle, geen Afca niveau. Duarte 2.0 (qua niveau, want ja het zijn verschillende type spelers).

5 augustus 2014 om 21:23

W.Hanegem

Defour komt niet naar Ajax, als hij gaat komt hij naar PSV waar hij zelf graag heen wil, PSV is al ver in onderhandeling maar Porto wil eerst nog een vervanger halen.

5 augustus 2014 om 23:22

@borussiacity

Kom nou, als Ajax interesse zou tonen dan hoeft Defour echt niet meer zo nodig naar Psv hoor Nederlandse club die jaar na jaar CL speelt of een club die al een aantal jaar EL speelt, dan is de keuze voor Defour snel gemaakt Echter toont Ajax geen interesse, wat opzich wel jammer is.

5 augustus 2014 om 20:43

Hij is pas 29 he, we hebben het hier niet over iemand van 32-33.. hij kan nog jaren mee! Ik bedoel, als je mokotjo voor hetzelfde geld haalt en hij doet t net zo goed, blijft ook hij niet langer dan 2 jaar. Deze jongen is nog fit, kan nog jaren mee en zal niet per se een stap hogerop meer hoeven! Liever 6 miljoen voor zon iemand, zeker inde huidige ajax selectie, dan 6 miljoen voor een talent wat je voor max 10 miljoen weer verkoopt.na 2 jaar waarschijnlijk. Hiermee kun je doorgroeien en op zon iemand kun je bouwen.

6 augustus 2014 om 12:41

Maar met Football Manager is Defour superslecht. Fysiek is 'ie nog slechter dan ik, dus ik zou zeggen; niet kopen.

Nee, je hebt absoluut een punt. Ik zie één van de twee graag komen, en vind 6 miljoen absoluut niet teveel voor één van deze twee. Kijk om je heen, bedragen boven de 30 miljoen voor de meest waardeloze spelers! Ajax wil aanhaken bij de met geld smijtende teams, ze doen het geweldig met al-dan-niet eigen jeugd. Die toptalenten haal je vaak voor weinig geld ergens weg, maar als je dan wil overwinteren in de CL heb je spelers nodig die, wanneer de talenten niet goed spelen, het team er doorheen slepen. Dan is het transfergeld wat je hebt dus grotendeels voor een speler met ervaring. Dat is wat Ajax nodig heeft, er moet een balans zijn. 6 miljoen!! Ik bedoel, we praten hier niet over 30 miljoen of zo.. Het is Ajax he?! Die hebben wel meer dan 6 miljoen te besteden.. Wat als je hem haalt, en je overwintert in de CL. Plots loot je ook nog eens een team als Schalke 04, Olympiakos, of wat dan ook. Dan maak je gewoon kans om ver te komen, kijk naar Oranje! En wat is die 6 miljoen dan voor bedragje?

Dat Sulejmani een soort van mislukt is, betkent niet dat je niks meer mag uitgeven? Beter worden is investeren, en investeren is risico's durven nemen! We halen hier alleen maar spelers die beter kunnen worden, en dan direct verkocht worden.. Lekker bouwen aan een team dan.. James Rodriguez kan ook een gebroken been krigjen, of Gareth Bale. Dat is een risico wat je neemt.. Hoort erbij. Ik weet niet wat de Ajax-supporters hier nou willen, maar krijg niet het idee dat ze ook maar iets willen bereiken in de Cl..

De wereld staat dan te kijken hoe ze het doen om zo'n team, zo goedkoop bij elkaar te krijgen. Duurste speler? 6 miljoen euro! Komende 5 jaar een dragende kracht, 3 overwinteringen verder, keiharde werker en publiekslieveling, en andere teams maar denken waarom zij deze spelers nooit hebben opgemerkt!

5 augustus 2014 om 20:59

Maar als ze de volgende ronde een keer willen halen met een gunstige loting hebben ze het al weer terug verdient

5 augustus 2014 om 21:00

Ik weet niet wat voor type middenvelder het is maar misschien gaan ze hem niet zomaar halen.

Misschien heeft zich een club voor Blind gemeld en hebben ze een serieus bod gemaakt.
Ajax wil dan een deel van dat geld uitgeven aan een ervaren vervanger welke ze geleidelijk kunnen vervangen met een jeugd speler.

5 augustus 2014 om 23:08

Dit gaat geloof ik om 6mln en voor Defour willen ze geloof ik 7.5 dus dan is dit toch iets goedkoper.

Verdere verschil is dat Defour nauwelijks speelt bij Porto en deze gast is basis speler dusdan kan er een verschil in kwaliteit zijn.

Lijkt me een prima versterking, gewoon doen!

5 augustus 2014 om 20:18

Wat moet Ajax met een 29-jarige speler die zes miljoen kost, terwijl ze Daley Blind nog op die positie rond hebben lopen...

5 augustus 2014 om 20:43

Rekening houdend met een vertrek van Blind of niet soms?
Waarom wachten? We hebben toch ook niet gewacht op Moisander?
Die man staat al in belangstelling van andere clubs. Als we wachten is hij pleite.

5 augustus 2014 om 20:47

Iedereen doet net of hij al tegen stoppen aan zit man.. poulsen was veel ouder en kijk hoe belangrijk hij was! Deze man zou een perfecte aankopp zijn! Overwinteren in de CL gaat je niet lukken met aankopen van 3 ton.. deze man kan nog minstens 4 jaar superbelangrijk zijn!

5 augustus 2014 om 20:51

Amen!
Onbegrijpelijk dat mensen zeiken om zijn leeftijd. Zo oud is hij niet eens. Hij kan indd gewoon nog 4 jaar mee en dat is al lang zat, want hoeveel jonkies blijven 4 seizoenen bij hun club? Tsja Ik hoop dat hij komt.

5 augustus 2014 om 20:59

@van Gaaltje
Ligt eraan wie je voor 3 ton kan krijgen....
Een dure transfer garandeerd helemaal niets, dat hebben we al geleerd van de Luque, suljmani enz.

5 augustus 2014 om 20:59

@lee112

'de Uruguayaan zou in Amsterdam dezelfde rol moeten vertolken als Christian Poulsen, die na twee seizoenen vertrok bij de regerend kampioen van Nederland.'

Ze zien hem dus blijkbaar niet als vervanger van Blind... Als dat wel zo is, zou ik zijn aankoop veel beter begrijpen. Hij heeft verder geen restwaarde, maar voegt wel kwaliteit en ervaring toe. Toch vind ik zes miljoen wel wat veel... Ook heeft Ajax Viergever nog voor die positie.

Ik denk ook dat Daley gewoon nog een jaar bij Ajax blijft. Zal voor beide partijen het beste zijn.

5 augustus 2014 om 21:04

@van Gaaltje

Ik zeg niet dat Gonzalez een slechte speler is, maar hij is gewoonweg best prijzig. Poulsen kwam transfervrij, dat vond ik een erg goede zet. Die voegde veel ervaring toe en kostte helemaal niet veel (alleen salaris).

Om nu zes miljoen te betalen voor een 29-jarige speler (die je dus niet meer kan doorverkopen) is gewoon een risico. Je weet niet hoe hij het gaat doen, terwijl hij toch zal móeten presteren en het team op sleeptouw moet nemen.

5 augustus 2014 om 21:05

Ik denk dat hij wel als vervanger wordt gehaald voor Blind.
6 miljoen euro voor een reserve zal Ajax echt niet doen. Misschien klopt dit artikel niet ? Who knows? We zullen zien wat iemand intern bij Ajax zelf hierover zegt.

5 augustus 2014 om 22:51

Poulsen was volgens mij transfervrij ?
Dat maakt wel een groot verschil.

6 augustus 2014 om 07:34

Om zijn leeftijd zou ik nog niet zo snel zeuren, maar de vraagprijs wel! Past gewoon niet helemaal in het nieuwe beleid. Ik ga er dan ook maar vanuit dat dit een gerucht is

6 augustus 2014 om 12:43

@albertino Maar kom op nou, dat waren aankopen van Jol/van Basten... Frank de Boer is Ajacied in hart en nieren, evenals Overmars. Ze bouwen al tijden aan een team met spelers die langer willen blijven, groeipotentie hebben en dat afgewisseld met ervaring. Dit is de perfecte speler! Zij betalen heus niet zomaar 6 miljoen! Iedere Ajax-supporter had superveel vertrouwen in deze twee, Overmars wordt zelfs een beetje gekscherend over gedaan dat hij zo weinig uitgeeft, willen ze een keer een grotere, duurdere speler halen (moet kunnen als Ajax-zijnde lijkt me toch...), is meteen AL het vertrouwen in hun weg. Omdat de beste man AL 29 is.... Die kan nog 5 jaar mee joh!

5 augustus 2014 om 20:48

Hij is nauwelijks een routinier te noemen, is geen 33 of zo... hij kan jaren mee! Mokotjo zou max 2 jaar blijven wanneer hij het goed doet.

5 augustus 2014 om 20:53

6 miljoen is toch niet zo veel? Als je een goede speler kunt halen met dat geld? Nou waarom dan niet? Het is niet zo dat we geld uitgeven aan een lodeiro of zo net als back in the days. Stel Blind gaat pleite, wie moet hem dan vervangen?

5 augustus 2014 om 22:01

Wie dan? Jij hebt het over genoeg spelers, maar ik zie ze niet. Viergever is gewoon de nieuwe Lcv. Bazoer is er nog lang niet klaar voor en Schone als controleur kan echt niet op CL niveau en-of eredivisiewedstrijden.
We hebben juist meer dan genoeg jonge spelers.

5 augustus 2014 om 22:46

oo ok. Nou maar AZ wilde 10 miljoen toch? Way to much voor hem. Dat gaven we niet eens uit aan KJH en persoonlijk vind ik die Gudelj overschat.
Ziyech mag van mij part ook komen. Dan hebben we weer eens een creatief brein bij Ajax. Maar ja ik ga niet hopen op hem, des te meer pijn het gaat doen als hij bij Twente gaat tekenen of feyenoord.

6 augustus 2014 om 12:46

@elghazi, leuk en aardig, maar dan heb je een soort van Jong-Ajax waarvan Viergever de routinier is.. Willen ze nou alleen maar kampioen van Nederland worden dan? Want met zo'n jong team heb je zelfs tegen teams als Olympiakos en Schalke 04 geen schijn van kans.. Er moet ervaring komen!!!

Je noemt allemaal spelers op die nog niks hebben meegemaakt. Ja, een poulefase in de Europa League hoogstens en wat Playoffs in de Eredivisie..

Als ik Ajax was zal ik geen 6 miljoen betalen voor een 29-jarige afbouwer. Het is een goede middenvelder voor Ajax maar dat is weggegooid geld.

Ajax kan beter een transfervrije speler halen voor z'n type rol.

5 augustus 2014 om 20:13

Met 29 jaar ben je echt geen afbouwer, die kan nog makkelijk 4 á 5 jaar mee op top niveau.
Enige punt is dat hij geen restwaarde meer zal hebben.

5 augustus 2014 om 20:47

Ik bedoelde meer dat hij niet meer zal groeien in zijn spel en dat Ajax niks meer aan hem zal verdienen.

5 augustus 2014 om 20:58

Stel ajax loot gunstig en haalt wel de volgende ronde met hem heb je je geld alweer terug

5 augustus 2014 om 21:00

Stel ajax heeft iets minder pech dan kan het ook zonder hem.

5 augustus 2014 om 21:31

Die kerel zal twee jaar lang de pannen van het dak spelen zeg. Dan is ie 31, geen restwaarde meer? Flauwekul hoor.

Punt 2, moet iedere speler een restwaarde hebben? Met zo een jongen erbij overwinter je wellicht wel, wat levert dat op?

Restwaarde, onnozel woord. Het gaat niet om een tweedehands auto!

5 augustus 2014 om 20:15

Ben ik met je eens voor zo een rol moeten geen miljoenen neergeteld worden, als van Ginkel van Vitesse naar Ajax mocht was 6 of 7 miljoen gerechtvaardigd. Maar niet voor een speler zonder rechtwaarde.

5 augustus 2014 om 20:47

Wat wil je dan dat ajax doet weer een talent kopen van 3 miljoen waar je geen zak mee opschiet ajax heeft nu veel te veel talenten dat ze mekaar kapot maken omdat ze niet allemaal kunnen spelen we hebben gewoon 2 van zulke gasten nodig van rond de 27-29 willen we uberhaupt nog een punt gaan pakken in de cl

6 augustus 2014 om 07:17

Zijn restwaarde kan sportief succes zijn. Dit soort spelers (beukers) heb je nodig in de CL. Je zag hoe Poulsen die Milan spelers irriteerde. Dat is ervaring! Dat heb je simpelweg nodig.
Plus talenten moeten ook omringd worden door spelers waar ze wat van aantrekken. Anders krijgen we misschien wel zo een matig seizoen als PSV vorig seizoen.

6 augustus 2014 om 16:14

Lee

Dat is wel zo, we hebben te lieve jongens en een beuker is wel nodig. En als hij zijn geld waard is,dan is het natuurlijk prima.

5 augustus 2014 om 20:23

Ten eerste ben je op je 29e geen afbouwer en ten tweede hebben we het hier niet over Barca of Manchester United, maar over Ajax in de Eredivisie. Daar kan hij zeker nog 5 jaar mee, kijk maar naar bijv. Poulsen.

6 augustus 2014 om 16:17

Suc6

Jij, Lee en Shika hebben helemaal gelijk. Had het niet vanuit dat oogpunt gezien.

5 augustus 2014 om 20:46

Man man man. Waarom denken velen dat een investering altijd direct geld moet opleveren?
Hij kan ook indirect geld opleveren voor Ajax op sportief gebied.
Stel een goed spelende Suarez wilt de laatste 2 jaar van zijn carrière afsluiten bij Ajax. We moeten Barca dan 7 miljoen betalen zeggen we dan ook nee? 't is te hopen van niet zeg!

5 augustus 2014 om 23:43

We hebben geld zat, 29 jaar is een mooie leeftijd en heeft ook voldoende ervaring.
We hebben gewoon ervaren spelers nodig, helaas hebben we met Millik al een spits waardoor we geen ervaren spits meer kunnen kopen maar deze speler staat me wel aan.
Hier mee kan je er ook voor zorgen dat je in de champions league met een neutraler middenveld speelt. Zou hem en Blind graag op het middenveld zien en dan Klaassen als een echte nummer 10 zien spelen.
Blind en Gonzales kunnen beide hun steentje meedragen in de aanval en ook in de verdediging.

6 augustus 2014 om 16:16

Shikamura

Zo heb ik het niet bekeken, jij en Lee hebben helemaal gelijk.

Waarom zou hij naar Ajax gaan als er interesse is uit Engeland? PL is beter en leuker en je verdient er ook nog eens veel meer dan in Nederland.

Je kunt proberen maar of het realistisch is.

5 augustus 2014 om 20:17

Klopt, maar misschien omdat Ajax in de CL gaat uitkomen, die aantrekkingskracht van de Cl moet je zeker niet onderschatten.

5 augustus 2014 om 20:29

Ajax speelt waarschijnlijk opnieuw 6 wedstrijden in de CL, héél misschien 7 als je d knockoutfase haalt maar verder komen ze sowieso niet als je ziet welke topploegen er aan deelnemen.

Dus of die 6/7 wedstrijden het waard is tegenover het spelen in de PL, gigantisch veel wedstrijden (competitie, verschillende bekertornooien) en een salaris van waarschijnlijk 1.5-2 miljoen euro bruto of meer. De keuze is snel gemaakt.

5 augustus 2014 om 20:40

Als je de knockout fase haalt in de Cl speel je sowieso 8 wedstrijden
Maar goed of je speelt bij een laagvlieger in de PL of een topclub in Nederland.
Het is maar net wat die clubs precies met zo'n jongen willen.

Als hij bij een PL club als backup wordt gebruikt en bij Ajax als vaste waarde lijkt me die keuze ook wel makkelijk eerlijk gezegd.
Maar goed we gaan het meemaken eerst nog maar eens zien of Ajax serieus intresse in deze jongen heeft.

5 augustus 2014 om 22:00

@Medellin: 6 of 8 wedstrijden is beter dan niets, daarnaast is het voor je psyche ook een verschil of je nog een jaar moet voetballen als grijze middenmoter subtopper of gewoon eens om de prijzen speelt. Kan me niet voorstellen dat je Southampton oid verkiest boven Ajax... het is leuk om tegen Chelsea en Liverpool te spelen, maar het voelt klote om afgemaakt te worden of mee te doen om spek en bonen... nee ik zie genoeg redenen om Wel naar Ajax te gaan.

5 augustus 2014 om 20:27

Omdat Ajax nog steeds goede naam heeft in Europa? Of dat de staf uit topvoetballers bestaat? CL voetbal? Genoeg andere redenen om naar Ajax te komen

5 augustus 2014 om 21:02

@nabbeh

Ik ken die speler niet dus ik heb ook geen idee wat zijn prioriteiten zijn. Maar ik kan me inbeelden als ik naar zijn clubs zie, dat hij toch nog wilt cashen. Is pas op zijn 25ste in 2010 naar Europa gekomen. Dus dan denk ik dat geld wel een rol speelt bij hem.

Of misschien ook niet en kiest hij voor de CL.

5 augustus 2014 om 21:57

Die goede naam van Ajax valt wel mee. Uit respect zeggen ze fantastische ploeg en sterke tegenstander, maar ondertussen bedoelen ze matige tegenstander uit een zwakke competitie.

5 augustus 2014 om 22:52

Medellin:

Kijk naar Poulsen die is ook al wat ouder, heeft bij grote clubs gespeeld! En kwam ook naar Ajax! Dus waarom zou deze speler niet er het zelfde over denken?

Raymond:

Ajax heeft nog steeds een goede naam in Europa! Miss is de angst er wat vanaf bij andere clubs, maar ze zullen toch wel altijd beetje opkijken tegen Ajax.. Kijk naar de wedstrijden tegen Man. City, Barcelona, Milan en Man United!
Daartegen speelde Ajax gewoon een goede pot voetbal! Er zijn helaas ook wat tegenvallers geweest zoals Real Madrid of Red Bull Salzburg..
Maar ook tegen Real kregen we nog kansen!
Ajax heeft gewoon alles bij elkaar nog steeds een prima naam!

5 augustus 2014 om 20:27

Dat ligt een beetje aan de voorafgaande carrière zo ver (ken de beste man niet zo goed en heb geen zin om op de telefoon alle info erbij te zoeken). Maar ik kan me goed voorstellen dat iemand aan het einde van zijn carrière ook een keer voor de prijzen en in de Champions League zou willen spelen. Verder heb je natuurlijk gelijk dat de meesten voor de Premier League zouden gaan.

5 augustus 2014 om 20:47

Wie niet waagt wie niet wint zeggen ze dan!
CL spelen is nog steeds iets exta's!

Ik vind het wel belangrijk dat er wat ervaring bij komt, zeker als Moisander vertrekt! Al is 6 miljoen dan wel weer veel geld....

Hadden we hier in 1998 aangeklopt dan hadden we een kans gehad en was hij waarschijnlijk. Nu, met de kleine financiële mogelijkheden van Ajax in verhouding met de andere clubs en de competities waarin zij spelen + het transferbeleid van Ajax , kun je stellen dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat deze transfer doorgang vind. Maarja, dat is logisch.

5 augustus 2014 om 20:14

Wat? Ajax kan dit met heel veel gemak betalen maar ga ervanuit dat ze niet zoveel betalen voor iemand die per seizoen 1 miljoen minder waard wordt dankzij leeftijd.

5 augustus 2014 om 20:19

Ajax kan de transfersom en salaris makkelijk betalen enkel is hij het niet waard.

5 augustus 2014 om 20:21

kleine financiële mogelijkheden van Ajax?

Ajax kan heus wel die zes miljoen plus een dik salaris bieden hoor, alleen zijn ze zo verstandig om spelers (zeker oude spelers met geen restwaarde) niet dat hoge salaris te bieden. Wat mij betreft doen ze daar goed aan.

6 augustus 2014 om 00:33

In 98 was Lazio europese top. Ajax ondertussen al niet meer..
Nu hebben ze meer kans dan toen..

Als zij zelf maar 7 miljoen over hebben voor een jong supertalent als de vrij neem ik aan dat ze begrijpen dat deze relatief oude waterdrager geen 6 m waard is

Lijkt me wel eens goed om eens wat geld uittegeven en een routinier erbij is ook niet verkeerd, maar voor de rest ik ken deze man niet echt ofja heb hem niet veel zien spelen weet iemand wat meer over hem en of hij ong 6 mil waard is ?

5 augustus 2014 om 20:16

Ajax moet alleen zoveel aftikken voor een jonge en gemotiveerde speler die met veel winst verkocht kan worden. Wat mij betreft is er op een paar handjes vol onbetaalbare wereldsterren na geen 29-jarige waar ajax 6 miljoen voor moet betalen

Lijkt mij geen kloppend verhaal.
Ik denk niet dat Ajax zulke bedragen gaat uitgeven aan een 29 jarige....

Voor ongeveer dat bedrag kun je ook een Stefen Defour (26) halen of voor iets minder een Mokotjo...

5 augustus 2014 om 20:20

Zou mij niks verbazen als defour vanuit het niets gepresenteerd wordt. Zie hem met zijn extreme loopvermogen en sterke lichaam graag komen. Absolute winnaar en strijder die meer mentaliteit kan toevoegen aan een team dat vaak te futloos en zonder drive speelt. Type van halst maar dan heel veel beter.

5 augustus 2014 om 20:24

Is Defour pas 26? Dacht dat hij al richting de 28/29 ging... Valt dus nog reuze mee.

Waar zie jij Defour trouwens spelen bij Ajax? centraal op het middenveld heb je al Blind, rechts Klaassen en links Duarte/serero/andersen.

5 augustus 2014 om 21:06

Juist op het plekje Duarte/serero/andersen...
Komen te kort om ons te meten in Europa...

Ik zou Serero verkopen, Duarte op de 2e plan voor een half jaar en daarna kijken voor verkoop of verhuur... Andersen zo ik direct verhuren zodat hij dit seizoen mits fit gewoon een wedstrijd of 20/30 maakt...

Dus:
Blind
Klaassen en Defour/mokotjo

5 augustus 2014 om 21:39

Zou wel een sterk middenveld zijn, misschien alleen wat weinig creativiteit...

Serero heeft net zijn contract verlengd. Het lijkt me niet dat hij vertrekt. Duarte verhuren heeft denk ik niet veel nut en als je hem wilt verkopen maar je geheid verlies. Andersen een heel seizoen Eredivisie laten spelen zou goed voor hem zijn, maar dan zijn z'n kansen bij Ajax wel bijna verkeken...

En om nou drie spelers op te offeren voor een dure nieuwkomer... Dat is zeker niet de stijl van Ajax.

5 augustus 2014 om 21:51

Creativiteit moet je ook niet overschatten. Alleen leuk als het functioneel is. En met de vooruitpassende Blind en opkomend en afmakend sterke klaassen zou powerhouse Defour, die passend ook aanvallend denkt, een goede balans geven. Sterker nog, als hij meedoet kan daley met zijn perfecte techniek aanvallend nog meer inbrengen. Op het wk gezien dat hij kan voorzetten en afmaken

Ervaring is inderdaad nodig, maar weet niet of hij het goed over kan brengen aangezien hij spaans praat. Is misschien verstandiger om een ervaren speler uit nederland, belgië, scandinavië of desnoods engeland te halen.

die 6 miljoen kan geen probleem zijn, maar de salaris eisen? Ajax wil terecht niet teveel betalen, lijkt me dan niet haalbaar.

5 augustus 2014 om 20:26

Inderdaad, hier moet je denk ik niet aan beginnen...

Poulsen was wel een goede zet. Die was namelijk transfervrij en wist zijn rol. Dan loop je ook veel minder risico en krijgt de jeugd gewoon een kans.

Moet je niet halen! Past niet in de selectie. Zo'n Spaanstalige vent die weer met niemand kan communiceren en niet zal aarden in Amsterdam. Ajax moet het houden op Nederlandse, Belgische en Scandinavische spelers en talenten uit de Balkan.

5 augustus 2014 om 20:29

Ja zo'n kallstrom zou ik wel graag zien bij ajax. Nog maar eenjarig contract dus niet al te duur en een goede trap in zn been.

5 augustus 2014 om 22:26

Jah en zo veel gespeeld afgelopen half jaar bij Arsenal he...

Zoiets willen we absoluut zien bij Ajax dit seizoen. een dure speler die merendeels van het seizoen in de lappenmand zit, hebben ze dus nix aan!

hehe eindelijk in Amsterdam komen ze erachter dat ervaring nodig is, in elke linie een ervaren goede aankoop en je kan in de CL weer verder groeien.

5 augustus 2014 om 20:28

Nou afgelopen jaren genoeg ervaring gehad met Ooijer, Poulsen. En die jaren daarvoor met Davids gabri. Dus dat is niet nu opeens.

5 augustus 2014 om 20:32

Had het over goede spelers, niet spelers die over de top waren. Poulsen kon misschien nog net, maar was vaak ook onzeker in zulke wedstrijden.

5 augustus 2014 om 20:35

Nou voor een transfervrije speler deed Poulsen het echt wel goed hoor. Ook zeker in de cl maar ook in de toppers in de eredivisie. Dus kom maar op met deze Gonzalez. Een beest op het middeveld en niet zo oud als Poulsen was toen ie kwam.

Hebben ze het licht gezien in Amsterdam??

Voor dat geld kunnen we ook Defour halen. Dat zou ik nog meer zien zitten !!

Maar een ervaren breker op het middenveld is eigenlijk wel een must !

5 augustus 2014 om 21:09

Gonzalez is tevens ook wat aanvallender ingesteld dus zou eventueel ook nog op de linkshalf positie kunnen spelen.

6 augustus 2014 om 07:13

Die gaat gewoon naar PSV hoor. Ze zijn al in een verdere stadium.
Speler wilt ook graag naar PSV.

net of die trek heeft in ajax..waarom zoeken ze het ook zo ver weg?

Ajax dat zes miljoen wilt neerleggen / weggooien voor een speler zonder restwaarde? Meer iets voor "in de wandelgangen" lijkt me. Het past totaal niet in het "nieuwe" beleid van Ajax.

Wow doen en per direct Blind verkopen. Goede middenvelder en kan beuken! Eindelijk geen softy bij Ajax.

5 augustus 2014 om 20:55

Blind verkopen? Gek geworden?

Koste wat het kost proberen Blind te houden, zolang als hij wil. Dan heb je je ervaring. In het Ajax-systeem zelfs vele malen meer ervaren dan deze jongen.

5 augustus 2014 om 21:00

Als wij 20 miljoen kunnen vangen voor Blind dan moeten we hem verkopen. Na dit seizoen heeft hij nog een contract voor 1 jaar. Dart geld gaan we nooit meer terugzien.
Mochten we een laag bedrag krijgen dan moeten we hem behouden uiteraard.

5 augustus 2014 om 22:16

Alleen verkopen als hij niet bij wil tekenen. Hij gaf laatst nog aan het als een optie te zien zijn hele leven bij Ajax te blijven. Als hij dat serieus meende dan moet je hem nooit weg doen. Nog niet voor 30 miljoen.

5 augustus 2014 om 22:47

Klopt, maar ik geloof er niks van. Ik ben die Dirk Kuyt verhalen zeer zat. Zodra er een ''leuke'' club komt of er met een zak geld wordt gesmeten zijn ze gewoon weg.

Degelijke speler lijkt me een goede aankoop voor Ajax, heeft veel gif in zijn spel. Van hem zullen de jonge jongens om hem heen veel kunnen leren.

Ben ik de enige die vindt dat we beter een cam kunnen halen die passes kan geven, en zo ja waarom dan?

5 augustus 2014 om 21:02

omdat we geen enkele spelverdeler hebben. Ik lees en hoor veel over hoe goed Andersen is, nou ik vind hem 3 x niks. Te zwak en hij dribbelt te ver door. Wel vind ik hem technisch goed en als hij vrij is doet hij leuke dingen, maar met een mannetje in zijn nek verliest hij ieder duel.
We missen gewoon echt een creatief brein. Helaas. Maar ja wie?

We hebben een type Eriksen nodig die een opening kan creëren. Als we het met deze selectie gaan doen dan krijgen we het heel lastig in de wedstrijden waarin we weinig ruimte krijgen.

En weer kopen... Hoe zit het met zelf opleiden? Dacht dat ze zi'n voorbeeld waren voor alle 'koopclubs'?

5 augustus 2014 om 21:01

Routiniers kun je niet opleiden, die moet je halen. En Ajax oudste spelers zijn momenteel 28 met internationaal alleen maar noemenswaardige ervaring louter opgedaan bij Ajax. Zoals eerst Ooijer en later Poulsen is een routinier wel geboden, lijkt me.

5 augustus 2014 om 22:52

Leg mij dat eens uit? Ik houd niet van zeuren dus ben benieuwd hoe dat is...

Vermeer, van Rhijn, Ligeon, Veltman, Denswil, Dijks, Blind, Lukoki, Klaassen komen uit de jeugd. Fischer, Andersen, Moisander, Kishna, el Gazhi die deels zijn opgeleid door Ajax en vervolgens krijgt van der Hart, Sprokslede en de Sa de kans om elders ervaring op te doen.

Een lijstje van spelers die momenteel in de selectie zitten van Ajax (of verhuurd zijn) en dan heb ik het nog niet over de jongens die recentelijk nog via de Ajax opleiding naam hebben gemaakt. Helaas kan een elftal niet enkel uit jeugdspelers bestaan en dus moet je ook buiten de deur kijken.

Maar nu weer terug naar jou. Ligt dat 'bashen' op?!

Zou toch nog voor een rappe rechtsbuiten gaan te denken valt aan Elia en voor het middenveld Defour of Mokotjo. Die kan dan met Klaassen afwisselen. Ziyech als 10 halen ?

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Viergever
Boilesen
Blind
Defour
Elia
Ziyech
Kishna
Millik
5 augustus 2014 om 21:18

Ajax heeft rappe jongens zat. Muric, Kishna, El Ghazi, Becker om er even 4 op te noemen. Ajax kan een ervaren speler goed gebruiken. Als je de knock-out fase eens wilt bereiken van de CL dan zul je moeten kopen.

6 augustus 2014 om 00:10

Wat ga je doen met Klaassen, Serero, Duarte en Andersen, je kan niet 4 van zulke spelers op de bank zetten, dat is kapitaal verspilling

We kunnen veel beter een aanvallende middenvelder halen, verdedigend hebben we genoeg opties met Blind, Viergever en misschien zelfs van der Hoorn.
Met Duarte en Andersen ( hoewel hij zondag een goede wedstrijd speelde ) ga je geen CL wedstrijden winnen. Ajax is een club die internationaal vooruit wil, dat word lastig met de huidige selectie.

Zaak is om zoiezo een type Defour te gaan halen, liefst met ervaring.

Mocht Sigthorsson vertrekken vind ik dat er een topspits gehaald moet worden ( eigenlijk moet deze zoiezo gehaald worden), denk bijvoorbeeld aan Huntelaar of die Soriano van Redbull Salzburg ( betaalbaar ).

Heb er alle vertrouwen in dat Frank de Boer met het huidige team kampioen kan worden, maar na 4x op rij zou een internationale verrassing helemaal geweldig zijn.

6 augustus 2014 om 00:08

Met deze speler haal je net zo een type als Blind binnen,
Hierdoor kun je er voor zorgen dat Blind niet alleen verdedigende taken op zich krijg maar zich ook af en toe mag bemoeien met de aanval aangezien hij een uitstekende paas heeft, vice versa voor gonzales

Misschien zouden ze Messi ook kunnen polsen mocht Sigthorsson ook vertrekken.

Nee, ik zie deze speler graag komen, maar ik denk dat hij te duur is qua transfersom en salaris. Bovendien denk ik niet dat hij Lazio Roma wil verlaten om in de Eredivisie te gaan spelen tegen clubs als Cambuur en Willem II. Bovendien zijn er andere clubs uit betere competities geïnteresseerd, dus ik acht Ajax kansloos.

5 augustus 2014 om 22:10

Nee Empoli en Sassuolo zijn lekkere clubs. Wat een dom geouweneel. Daarbij komt dat de clubs uit engeland geen CL spelen en dat dit nog wel eens de doorslag kan geven... oh en die clubs uit engeland zullen niks winnen en met Ajax strijd je om de titel, beker en wellicht volgend seizoen weer JC schaal...

5 augustus 2014 om 22:52

Ik zie Empoli en Sassuolo niet staan in dit artikel hoor?

Die clubs uit Engeland spelen geen CL nee, maar je verdient er wel veel meer geld dan bij Ajax. En bovendien is PL wel wat aantrekkelijker dan de Eredivisie.

Wat zou Ajax moeten met een 29-jarige Uruguayaan die waarschijnlijk de Engelse taal niet eens machtig is. Poulsen paste goed bij Ajax vanwege het hoge Deense gehalte in de selectie van Ajax en het feit dat hij ook met anderen goed kon communiceren. Je zag het vorig seizoen al aan Bojan. Die sprak louter Spaans en had moeite een plek te vinden in de groep, wat hij zelf later ook benadrukte.

Die Tata is vreselijk goed. Lijkt me een prima versterking voor Amsterdam.

Álvaro González,

Heeft alle wedstrijden gespeeld op het afgelopen WK en 109 wedstrijden voor Lazio, lijkt mij een uitstekende versterking als Daley bij ons weg gaat.

Neem aan dat als iemand graag Daley wil hebben, zij er ook goed voor gaan betalen.( Ajax zal wel een kleine 5 miljoen hoger gaan zitten dan het bedrag wat ze voor ogen hebben)

Dan kost een bijna 30 jarige weer niet zo veel geld.

Álvaro González mag samen met Viergever de plaats van Daley gaan invullen.

Dit lijkt me juist goed voor Ajax! Als de speler zelf ook wil, ben je uiteindelijk max. 5 miljoen kwijt en waarschijnlijk een hoog salaris. Toch denk ik dat ajax zo iemand nodig heeft, want laten we eerlijk zijn..de selectie hoe hij nu is kan leuk meedraaien in Nederland, maar europees gezien maak je natuurlijk niks waar. We hebben zo'n speler nodig!!!

Lijkt me een meer dan uitstekende speler voor Ajax, zou een transfer zeker toejuichen.

als ik overmars was, had ik die jongen gehaald en nog een creatieve middenvelder...garantie op opnieuw een kampioenschap, weer champions league, weer volle startgeld binnen(komende jaren gaan geen nederlandse club voor het hoofdtoernooi kwalificeren), weer financieel klap voor concurrentie. met beetje mazzel kom je ook nog eens door de poule fase van Cl.

je verdient dubbel en dwars het geld terug. op zijn minst het groot deel ervan.

Álvaro González en nog een creatieveling.

Geloof me nu maar, hier is niet veel van waar en is niet meer dan een gerucht.. Ajax heeft al vaak genoeg aangegeven dat het geen miljoenen gaat uitgeven, of het moet al een exeptionele speler zijn, dat is gonzalez dus duidelijk niet. Echter ben ik wel van mening dat hij met al z'n ervaring veel kan toevoegen aan dit team, maar 6 miljoen gaan ze nooit betalen. 6 miljoen voor ziyegh zou daarom veel realistischer zijn met zijn leeftijd en kwaliteiten.

6 augustus 2014 om 00:05

Ajax is op zoek naar een ervaren speler en we hebben aal genoeg creatieve middenvelders.
Als je deze speler voor 4 miljoen kan ophalen en een mooi salaris kan geven is hij zeker welkom

6 augustus 2014 om 02:25

@ ajacied020!

Dat "exeptionele" is niet alleen op toepassing voor technische spelers, sterker nog Ajax heeft dat nog nooit specifiek omschreven. Men heeft alleen gezegd dat wanneer zij vinden dat een speler een groot bedrag waard is zij dat er voor over hebben, voor een goede ervaren speler mag best wel een goed bedrag voor betaald worden.

6 augustus 2014 om 07:10

Lol ben je serieus? Gonzales is ook creatief hoor, maar dat terzijde. Ajax zal echt niet meer dan 2.5 miljoen betalen voor Ziyech. Een speler die uiteindelijk na 1 leuk seizoen op de bank terecht kwam al was het om tactische redenen. Verdedigend kwam hij helaas af en toe in de problemen en dat nekte hem. Als linkshalf moet je toch echt kunnen meeverdedigen. Neemt niet weg dat ik Ziyech ook graag bij Ajax zie hoor, maar eerder Gonzales.

Is gwn een goede speler en zeker voor ajax dit moment omdat er niet veel betere spelers rondlopen niet een type speler als hij in ieder geval

Ik geloof hier helemaal niets van. Ajax gaat geen 6 miljoen € aftikken voor een controlerende middenvelder op leeftijd. Laat Overmars is bij j Zwolle informeren wat Mokotjo moet gaan kosten, die jongen speelde afgelopen zondag de pannen van het dak en is pas 23. De Boer gaf al aan dat hij enorm onder de indruk was van Mokotjo. Bijkomend voordeel is dat de stap van Zwolle naar Ajax voor Mokotjo een stap vooruit is, zowel in financieel opzicht als in sportief. opzicht. Een relatief jonge speler zal altijd een stapje extra doen om zich te kunnen bewijzen bij zijn nieuwe club dan een speler op leeftijd die alles al meegemaakt heeft. Mokotjo is een creatieve middenvelder en dit soort types hebben we harder nodig dan een controlerende middenvelder. Op de positie van controlerende middenvelder kan Schöne, Blind of Viergever spelen.

6 augustus 2014 om 00:04

Mokotjo heeft gebrek aan ervaring.
Ajax is op zoek naar een speller met ervaring

6 augustus 2014 om 00:43

Ajax is op zoek naar een creatieve middenvelder, je denkt toch niet dat Ajax bereid is om 6 miljoen € af te tikken voor een verdedigende middenvelder? Dat Ajax Poulsen haalde kan ik nog begrijpen, die jongen kwam transfervrij en had ook de nodige ervaring. We hebben Viergever al gehaald, die kan uitstekend spelen als controlerende middenvelder. Viergever heeft ook de nodige ervaring op Europees niveau en ik geloof er helemaal niets van dat Ajax op zoek is naar een ervaren controlerende middenvelder. Mokotjo heeft met zijn gebrek aan ervaring, zoals jij dat noemt, juist bewezen dat hij enorm gretig is in de wedstrijden wanneer het er om gaat. Ik zie liever een speler met durf en lef op het middenveld dan een onnodige aankoop van 6 miljoen € op het middenveld die net als Poulsen het spel weer onnodig vertraagt!

6 augustus 2014 om 02:09

Ajax is helemaal niet opzoek naar een creatieve middenvelder, ajax is nog op zoek naar een ervaren speler en dan is de selectie compleet, tenzij er nog iemand weg gaat

6 augustus 2014 om 02:22

@ Shikamaru

Plus nog een spits voor het geval Sightorson weg gaat, overigens vind ik dat er voor die ervaren man om Poulsen te vervangen best goed betaald mag worden. Overigens net als met Poulsen is dit weer een verrassende naam, iets wat ik graag zie in plaats van geijkte namen met een Eredivisie verleden. Overigens komt Mokotjo alleen in beeld wanneer Blind verkocht word als ik het goed heb.

29? Kan nog minstens 3 jaar mee..

6 augustus 2014 om 00:11

Chris, misschien kan hij nog wel acht jaar mee? Waar het om gaat is dat ik niet geloof dat Ajax bereid is om 6 miljoen € te betalen voor een controlerende middenvelder. Ajax heeft meerdere malen uitgesproken dat de knip alleen maar getrokken wordt voor exceptionele talenten die direct iets toevoegen aan de bestaande selectie. Het is vloeken in de eigen kerk wanneer Ajax bereid is om de knip te trekken voor een 29 jarige controlerende middenvelder, Voor die positie hebben we Schöne,blind en Viergever al.

Misschien wil Ajax wel overstappen naar 3-4-3 als Moisander weg gaat.
Daar hebben ze wel leuke spelers voor maar ik betwijfel of Frank dat zal doen.
Van Rhijn en Boilesen zijn van nature ook allebij CV dus dat is ideaal.
Als dit goed zou werken zou het een geweldig idee zijn voor de competitie.
In de Champions league zou ik tegen goede tegenstanders wel weer terugvallen naar 4-3-3 en dan komt viergever of Denswil naast Veltman te staan

Cillessen
VanRhijn
Veltman
Boilesen
Aankoop
Klaassen
Blind
Duarte
Schone
Millik
Kishna

Misschien is het een idee om s verdomme voor wat lengte te zorgen op het middenveld, helemaal voor de cvm positie moet je gewoon iemand hebben die minimaal 1.80 ipv 1.76.
Ik ken verder de kwaliteiten niet van deze speler maar vanwege zijn lengte hoeft ie voor mij al niet te komen. Neem even lekker een kijkje in de wat mindere competities, er loopt vast een betaalbare breker van 1.85 daar rond.

Bij Ajax blijft het meestal bij informeren.

6 augustus 2014 om 07:35

Klopt, we houden de centen liever in de zak !

We hebben de hoogste transferresulaten en zijn daarbij 4x kampioen. Dus zo slecht is het belid nog niet, alhoewel het voetballende gedeelte beter moet.

Laten andere clubs maar lekker spartelen en de zogenaamde big spender uit hangen met dure aankopen en dure tijdelijke inleenkrachten !

Ik ken deze speler niet. Maar 6 miljoen voor een speler van 29 is in de Eredivisie heel veel geld. Mokotjo vind ik overigens (op dit moment) te licht voor Ajax.

6 augustus 2014 om 11:33

Mokotjo is denk ik niet te licht voor Ajax. Heeft al 2 wedstrijden op rij laten zien het middenveld van Ajax de baas te zijn. Overigens vind ik hem ook vele male beter dan Serero, die ik trouwens veels te licht vind.

Inmiddels heeft ook PSV interesse in deze speler. Het is wel steeds raak tussen Ajax en Psv. Flirt de een met een speler, dan volgt de ander snel.

Er is niks van waar zei overmars tegenover vi.

Ik zou voor Mokotjo gaan.

Als verdedigende middenvelders heb je al Blind, Viergever en nog een aantal jeugdige spelers. En tot zover kan je Blind ook wel als 'routinier' bestempelen omdat hij natuurlijk nu ook al een tijdje voor Ajax speelt en op het hoogste niveau gespeeld heeft (champions League en Wk).

Ik zou deze meneer niet halen als ik Ajax was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren