Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Xavi zet punt achter majestueuze loopbaan als Spaans international

Laatste update:

Xavi heeft besloten zijn interlandloopbaan bij Spanje stop te zetten. De 34-jarige middenvelder maakte die beslissing dinsdag bekend op een speciale persconferentie. Xavi debuteerde veertien jaar geleden bij la Furia Roja en speelde liefst 133 interlands. Hij was een absolute sleutelspeler in de triomftochten van Spanje op het EK 2008, WK 2010 en EK 2012. Zijn laatste interland speelde hij op 13 juni tegen Oranje.

/

“Ik heb besloten met pensioen te gaan als international. Ik ben heel dankbaar voor alle jaren die achter me liggen, het is een fantastische tijd geweest”, zegt de Spaanse maestro. “Vanaf vandaag ben ik weer supporter van het nationale elftal. Ik verlaat de Spaanse selectie als een gelukkig man. Het WK in Brazilië was een grote teleurstelling, zowel voor het team als voor mij persoonlijk. Ik vond het erg teleurstellend dat ik bijna niet speelde.”

“Ik denk dat die beslissing wat te gehaast is genomen”, zegt Xavi. “Daarna besloot ik zelf in een opwelling dat ik weg zou gaan bij Barcelona, maar Andoni Zubizarreta en Luis Enrique hebben me overtuigd dat ik nog van waarde ben. Vorig seizoen voelde ik me niet nuttig voor Barcelona, maar dat had niets te maken met geld, zoals gesuggereerd is. Luis Enrique heeft gezegd dat we weer blanco beginnen, hij heeft me niets beloofd.”

Xavi heeft zijn beslissing op het juiste moment genomen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had het EK nog makkelijk kunnen halen dit..

erg zonde..

5 augustus 2014 om 12:25

Ik denk dat hij ook naar Usa gaat en daarom lekker daar blijft voetballen en de talent een kans geeft.

5 augustus 2014 om 12:28

He beste is er toch wel een beetje af. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij niet meer top is, maar op een gegeven moment wordt het aantal wedstrijden wat deze mannen spelen toch echt teveel van het goede. Zo nu en dan je rust pakken is toch ook wel lekker. Spanje hoeft zich geen zorgen te maken, want er staat genoeg jong talent klaar. Hij kan zich nu gaan richten op Barca, dat wordt al lastig zat.

5 augustus 2014 om 13:54

dan is hij 36 en jongens als Thiago en Koke zullen dan wel beter zijn als de dan 36 jarige Xavi. Geweldige voetballer die nu helaas tegen zijn leeftijd moet gaan opboksen.

Hmm dit zag ik ook aankomen na Alonso en Arbeloa en ik denk dat hij ook weg gaat bij Barcelona dit seizoen.

5 augustus 2014 om 12:42

Nee hij gaat nooit weg bij barca, hij maakt het af en klaar, bestuurslid.

Jammer dat hij niet afsluit met een mooie overwinning.

Jammer dat Xavi stopt met interlandvoetbal ik kon van hem altijd wel genieten als hij speelde met zijn geweldige steekbal. Spanje levert met het vertrek van Xabi en Xavi veel ervaring in dus moeten andere talenten hun plek overnemen.

Toch nog een prachtig laatste interland gehad, een wedstrijd om niet snel te vergeten.

Goede zaak, het is tijd voor een nieuwe generatie om op te staan. Xavi heeft ook alle energie nodig wil hij dit seizoen nog van betekenis zijn voor Barcelona, mooi dat hij dat zelf in de gaten heeft. Xavi bedankt!

Een groot gemis voor het spaanse voetbal , hoop echt dat hij besluit bij barcelona te blijven.
heeft iemand meer nieuws hierover?

5 augustus 2014 om 12:36

Als jij zijn vergaal goed leest . Dan blijft hij bij Barcelona.

Goede beslissing, beter kiest Del Bosque voor de toekomst en zien spelers als Torres, Casillas, Villa, Xabi Alonso, Arbeloa, Iniesta, Valdes, Albiol, Llorente en Cazorla ook dat hun tijd er op zit.
Spelers als Koke, De Gea, Isco, Carvajal, Moreno, Inigo Martinez, Deulofeu en Herrera verdienen de kans om samen naar het EK 2016 toe te bouwen.

5 augustus 2014 om 12:33

Deulofeu, meen je dat? Die jongen is er nog lang niet. Zeg dan Jese.

5 augustus 2014 om 13:45

Raar dat je dit zegt, maar Jesé heeft niks maar dan ook niks meer laten zien dan Deulofeu. Hebben vorig jaar beiden een goed jaar gedraaid, en het is maar de vraag of Jesé goed terug komt van z'n blessure. Is namelijk nogal een mentale klap. Verder presteerde Deulofeu in jeugdteams altijd net zo goed dan wel niet beter dan Jesé.

5 augustus 2014 om 13:57

Deulofeu heeft nooit beter gepresteerd in de jeugdteams dan Jesé.

5 augustus 2014 om 15:22

In de jeugdteams heeft Jese het overal goed gedaan? Deulofeu heeft het bij Barcelona nog niet laten zien. Jese heeft zich wel al bewezen bij Real Madrid 1, helaas door een knie blessure daarna niet meer aan spelen toe gekomen.

5 augustus 2014 om 20:20

Ik citeer: 'even goed, al dan niet beter'. Hiermee doel ik op het feit dat Deulofeu 'Most Valuable Player' was op WK -19 was.

5 augustus 2014 om 20:20

Ik bedoel overigens de jeugdteams van het Spaanse elftal. Excuses!

5 augustus 2014 om 20:50

Dan veranderd er nog steeds niets met betrekking tot het laten zien bij FC Barcelona zoals Jese dat wel bij Real doet.

5 augustus 2014 om 12:36

Thiago Alcantara misschien?

5 augustus 2014 om 12:56

Grapjas. Iniesta is zonder uitzondering elke wedstrijd van Spanje de beste man van het de Spanjaarden. Daarnaast is hij nog maar 30.
Moet Robben ook afscheid nemen omdat Narsingh en Promes er aankomen?

5 augustus 2014 om 13:19

Hahahah wat ben jij grappig iniesta is de beste man daar en is pas 30 dus die kan nog een paar jaar mee

5 augustus 2014 om 13:48

Cazorla is 29, Iniesta 30. Die zijn op het ek van 2016 nog gewoon wereldtop.

Mooi zo dat hij stopt als international. Staat de jeugd in de weg en een ouder iemand op de bank is sonde. Voor de basis komt hij inmiddels te kort.

5 augustus 2014 om 13:47

je kunt in de nationale ploeg nooit de jeugd in de weg staan. In de nationale ploeg moeten de beste spelers van het moment zitten (eventueel met een blik naar het volgende eindtoernooi als de kwalificatie dat toe laat).
De jeugd kan elke week in de competitie bewijzen dat ze beter zijn en dan worden ze vanzelf opgeroepen.

Is in dit geval dus niet meer nodig, aangezien hij nu zelf stopt.

5 augustus 2014 om 13:52

Hij zit op de bank, dan zit je toch echt de jeugd in de weg. Hij zal de basis sowieso niet meer halen. Dan kan je daar beter plaats maken voor jeugd dat kan leren van eindrondes.

5 augustus 2014 om 14:03

helemaal op eindrondes gaat het erom wie op dat moment de beste is.
Als een oude speler beter is dan een jeugdspeler, dan kun je beter een oude speler op de bank hebben zitten.
Op eindrondes krijg je te maken met blessures, schorsingen of spelers die niet voldoen, dus dan wil je de best mogelijke wissel. Dan ga je toch niet naar leeftijd kijken omdat er over 2 jaar weer een toernooi aan komt.
Veel bondscoaches stoppen ook na een eindtoernooi, dus je wilt dat toernooi presteren. Wat er over 2 jaar gebeurt is van latere zorg.

En als hij zo'n oude speler beter is, zit hij de jeugd niet in de weg. Dan moet de jeugd harder trainen zodat ze beter worden en hun plek verdienen.
Het is dus eerder een stimulans voor de jeugd om nog beter te worden, zodat ze het oudje uit de selectie spelen. Niet omdat ze jonger zijn, maar omdat ze beter zijn

5 augustus 2014 om 14:26

Ben het er niet mee eens, maar iedereen zijn mening. Ik zou het sonde vinden als Xavi ipv Ander Herrera op de bank zou zitten bij Spanje. Xavi mag dan misschien de betere zijn, maar voor de toekomst zou Herrera beter zijn.

Dit is een situatie dat nu al is gebeurd. Doodsonde als je het mij vraagt.

5 augustus 2014 om 14:19

Ben het met babymongo eens. Het nationale team kijk je niet naar talenten. Voor het wk waren er ook zo veel mensen die vonden dat bepaalde spelers mee moesten omdat ze nog jong waren, voor de toekomst. Dat vind ik zo'n onzin. Als dat talent zo goed is heeft ie nog 4 jaar om zich te bewijzen. Het nationale team moeten gewoon de beste spelers van dat moment zijn. Tijdens kwallificatie-wedstrijden kun je wel al wat meer speeltijd geven aan talenten, maar op het eindtoernooi moet gewoon je sterkste team staan.

Ik begrijp overigens de beslissing van Xavi wel. Hij is 34 en dan gaan de vele wedstrijden toch tellen. Daarnaast heb ik ook het idee dat de sfeer in het Spaanse team helemaal niet zo goed is. De successen hebben dat verbloemd.

5 augustus 2014 om 14:28

Gast... Xavi die tekort komt. Iedereen die elkaar blijft napraten dat xavi het niet meer kan bijbenen hebben absoluut geen kijk op het spelletje. Als hij in de basis staat speelt hij altijd sterk en denkt altijd vooruit. Achter zn man aanlopen en verdedigende taken zijn er zo een btje wel vanaf

5 augustus 2014 om 15:22

Daarom dat hij bij Spanje op de bank zat en ook bij Barcelona regelmatig plaats moest nemen op de bank?

Jammer dat hij stopt, maar Koke en Isco zijn grote talenten die de vervangers van Xavi en Xabi moeten worden. Talent genoeg. Had het Ek nog wel kunnen halen, zonde, maar nu is er ruimte zat voor een nieuwe generatie. En Gerard stopte ook al met interlandvoetbal!

Vaarwel uit het interlandvoetbal, Xavi

5 augustus 2014 om 15:14

Nee, Thiago moet de vervanger worden van Xavi, en Herrera die van Xabi. Isco is veel meer een. Iniesta.

Heb echt van hem genoten in 2008, 2010 en 2012. Hij had na 2012 eigenlijk moeten stoppen, Del Bosque durfde in ieder geval niet zelf die knoop door te hakken.

Nu hoop ik dat ze zo gaan spelen:

Casillas
Carvajal
J. Martinez
Ramos
Alba
Alonso
Fabregas
Silva
Mata
Iniesta
Villa
5 augustus 2014 om 12:36

Maar aangezien David Villa gestopt is moeten ze met een andere spits spelen. Het zal van het komende seizoen gaan afhangen wie dat is want niemand is op dit moment goed genoeg.

In plaats van Mata kan ook Koke, en dan misschien van positie wisselen met Fabregas.

5 augustus 2014 om 12:46

Spitsen hebben ze zat. Het moet er gewoon eentje zijn die in het Spaanse voetbal past. Torres laat soms nog zien dat hij het kan bij Spanje, en verder lopen er nog wel wat jonge talentjes rond. Negredo zie ik nu als beste optie, daar Costa en Soldado niet echt passen bij het tiki taka. Alonso is ook bijna versleten en Silva overtuigt al een tijd niet meer.

De Gea
Carvajal
Ramos
Piqué
Alba
Busquets
Martinez
Mata
Cesc
Iniesta
Negredo
5 augustus 2014 om 12:52

VdB moet gaan doorselecteren bij Spanje. Met de selectie van het WK boek je geen resultaten. Recept is uitgewerkt. Klaar.

Als eerste eens afstappen van dat zinloze 4-2-3-1 systeem met twee controleurs (busquets - Xabi Alonso). Veel teveel zekerheid inbouwen wat ten koste gaat van het voetbal dat er in 2008 op het EK werd gespeeld.

De Gea
Carvajal
Bartra
S. Ramos
Bernat
Thiago
Busquets
Iniesta
D. Silva
Rodrigo
Jesé
5 augustus 2014 om 12:59

Jammer genoeg is del Bosque geen coach die doorselecteert dus zal echt nog dezelfde kern behouden en de oudjes nu wel vervangen voor andere maar in grote lijnen wel trouw blijven aan de spelers waarmee hij succes heeft geboekt.

Daarom heb ik ook gezegd dat ze Del Bosque moeten bedanken, zet er een jongere trainer neer die wel durft want over twee jaar loop je tegen hetzelfde probleem aan.

Hij moet tegen Alonso zeggen dat het goed is geweest, Pique vertellen dat hij eerst zijn normale niveau moet halen voordat hij weer geselecteerd word.

Eigenlijk zou hij de hele basisploeg van het WK de eerste tijd even niet moeten selecteren, om een statement af te geven, dat iedereen zal moeten werken voor zijn plek en dat er geen garanties zijn voor niemand niet.

5 augustus 2014 om 13:02

Horwi

Spitsen zat idd, maar wie zal het worden?

Negredo heeft een hele slechte tweede seizoenshelft gehad bij City.

Torres faalt.

Diego Costa past niet bij het Spaanse voetbal, die zit perfect bij Chelsea.

Soldado past erg goed bij tiki-taka, ik hoop dat dit seizoen bij Spurs ook te zien. Zijn moyenne bij Spanje is ook prima, maar om weer geselecteerd te worden moet hij het gewoon beter doen bij zijn club.

Llorente is een type pinchhitter, of een plan-B aanvaller.

Morata zou zomaar in beeld kunnen komen als hij zich stormachtig ontwikkelt.

5 augustus 2014 om 13:10

Lucho21

Klopt! 2008 was het beste toernooi van Spanje qua voetbal. Toen speelden ze 4-1-3-2 met Silva en Iniesta als box-to-box spelers en dat kan prima.

Rodrigo, die heb ik niet genoemd in het lijstje van spitsen dat ik net had gemaakt. Maar hij heeft een kans.

Casillas zou ik nog niet afschrijven al zit hij er wel tegen aan, hij ligt terecht onder vuur.

Bartra lijkt me nou niet echt een verbetering t.o.v. Piqué.

Alba hoeft toch nog niet vervangen te worden? Hij was ook niet fit afgelopen WK he dus reken hem daar niet op af.

Thiago is een prima middenvelder die best in de basis mag starten idd.

Mooi om te zien dat je David Silva in de basis hebt. Volgens Horwie (reactie boven) overtuigt hij al een tijd niet meer maar dat is volstrekte onzin. Hij heeft een geweldig seizoen gedraaid bij City en was één van de besten bij Spanje dit WK, het was niet zijn schuld dat Spanje er uit vloog in de groep.

Jesé liet veelbelovende dingen zien afgelopen seizoen, jammer dat hij geblesseerd raakte. Maar Spanje heeft zoveel kwaliteit dat ik het iets te vroeg voor hem acht om nu al in de basis te kunnen spelen.

5 augustus 2014 om 15:18

Vond jij Silva echt een van de besten? De enigste die een goed niveau haalde was eigenlijk Iniesta. En misschien ben ik ook een wat te grote fan van hem, maar geef Cazorla is de kans. Prachtige voetballer, die goed presteert bij Arsenal.

5 augustus 2014 om 15:32

Ja, wat kan ik zeggen, kijk de wedstrijden maar eens terug. Hij was ook één van de weinigen die in alle drie wedstrijden mocht spelen nadat ze dus al uitgeschakeld waren na twee wedstrijden. En in die derde wedstrijd tegen Australië kwamen de enige gele kaarten na overtredingen op Silva.

Als Silva meedoet bij Man City winnen ze ongeveer 73 van hun wedstrijden en als hij niet meedoet 58 (manchestereveningnews)
Hij zit ieder jaar bij de spelers die de meeste kansen creëren in de Premier League.

Omdat Silva niet bij Real of Barca zat werd hij bij het nationaal elftal nog wel eens minder behandeld door Del Bosque, daar is ook kritiek op geweest.

Iniesta de beste man noemen is inmiddels een cliché geworden. Ik vind hem ook een geweldige voetballer maar sinds Guardiola weg is wordt hij verkeerd gebruikt (ook bij Spanje want Del Bosque kopieert alleen maar). Hij wordt bijvoorbeeld linksbuiten opgesteld maar laat zich veel te vaak en veel te diep zakken naar het middenveld. Hij haalt vaak de snelheid uit het spel omdat hij eerst zoekt naar de meest indrukwekkende actie (wat vaak ook nog eens lukt waardoor hij er nauwelijks kritiek op krijgt) terwijl een snelle maar simpele pass vaak beter is. Als Messi in de buurt staat valt het wel mee want die krijgt wel snel die bal, vervolgens liggen er ruimtes omdat de verdediging dan nog niet gepositioneerd is (i.t.t. wanneer Iniesta het spel vertraagt) en gebeuren er mooie dingen. Bij Spanje werkt hij heel goed samen met Silva. Als die twee samen aan het combineren zijn is het een lust om naar te kijken. Silva legt ook risico in zijn spel en heeft veel meer drang naar voren zodat Iniesta als het ware meegesleurd wordt in een snelle offensieve actie. Zo'n slaafje als Pedro heeft veel minder inzicht om Iniesta te prikkelen, die heeft veel te veel ontzag en laat Iniesta het spel vertragen zodat er geen/minder oplossingen zijn.

Cazorla vond ik vroeger een leuke rechtsbuiten maar hij wil te graag centraal spelen. In vergelijking met Silva is hij slechts een beperkte speler die bij Arsenal aan zijn plafond zit.

5 augustus 2014 om 12:54

Alonso weet nog niet of hij door gaat als international maar mijn gevoel zegt dat ook hij er een punt achter gaat zetten, gerucht ging al maar hij gaf aan het nog niet te weten en te besluiten na zijn vakantie.

Michu vind ik ook helemaal geen verkeerde optie, als valse spits maakt die genoeg doelpunten en niet onbelangrijk het is een echte teamspeler.

5 augustus 2014 om 12:58

Michu? Hij past wel aardig in het systeem ja maar ik denk niet dat ze daar mee op de proppen willen komen.

Wat Alonso betreft: het zou zomaar kunnen dat hij stopt. Soms zakt hij ook zwaar door de ondergrens maar vaak is hij een geniale speler die veel meer toevoegt dan Busquets.

5 augustus 2014 om 13:08

Jongens hier boven,

Alonso was de eerste die aankondigde net na het WK dat hij als international stopt. Arbeloa en Villa hebben hem gevolgd en zo te zien ook Xavi stopt als international. Ik denk dat Iker ook moet stoppen.

5 augustus 2014 om 13:37

Del Bosque heeft hem in oktober opgeroepen tegen Wit-Rusland en nu die bij Napoli speelt lijkt me de kans groter dat hij een kans gaat krijgen mits hij genoeg speeltijd krijgt.

Spanje heeft niet per se een spits nodig die er een hele boel kan maken, Michu kan genoeg doelpunten maken en ook laten scoren.

5 augustus 2014 om 13:37

Niet hij heeft aangegeven dat het niet zo was en hij goed moest denken in zijn vakantie voor mij zal beslissen.

5 augustus 2014 om 14:50

Gaat Michu wel veel spelen bij Napoli aangezien Higuain natuurlijk sowieso gaat spelen?

Ik denk wel dat het gaat werken hoor, Michu bij Spanje, alles liever dan Torres. Maar och och wat jammer dat Villa stopt. En zo oerdom van Del Bosque om Diego Costa te naturaliseren, en zelfs wanneer blijkt dat het niet werkt de all-time topscorer op de bank te laten zitten. Tegen Australië was Villa gewoon weer lekker bezig en zelfs toen mocht hij de 90 minuten niet volmaken, misselijke vent die Del Bosque.

5 augustus 2014 om 16:17

Voordeel van Michu is dat hij op bijna elke positie voorin uit de voeten kan dus minuten gaat hij sowieso genoeg maken daar ben ik niet bang voor zeker omdat Napoli veel wedstrijden speelt.

Villa kan het ook niet meer helemaal aan 90 minuten vol gas geven, sporadisch heeft hij dit afgelopen seizoen gedaan maar hij heeft meer wedstrijden maar gedeeltelijk gespeeld.

De Champions League finale moest hij uitspelen door het wegvallen van Diego Costa al na 9 minuten, er was geen optie om hem nog ook te wisselen.

5 augustus 2014 om 20:51

Alonso heeft er al definitief een punt achter gezet?

5 augustus 2014 om 21:30

Nee hij zei dat hij er in zijn vakantie over na ging denken, eerder bericht was niet juist zei hij dat hij er mee op zou houden.

Zijn beste tijd is duidelijk geweest, dat zag je ook bij Barcelona, hij is niet meer zo dwingend als weleer en dan moet je gewoon keuzes maken voordat je voorbijgestreefd word en niet meer geselecteerd word en gedwongen word er een punt achter te zetten.

Met Koke hebben ze bij Spanje de ideale opvolger in huis, fantastische voetballer en ze hoeven zich daar dus niet druk te maken en ze hebben natuurlijk ook Fabregas al vind ik dat een ander type als Xavi.

Fantastische carriere gehad bij het nationale team en hopelijk kan hij nog 1 jaar vlammen bij Barcelona.

5 augustus 2014 om 12:55

Thiago > Koke.

Xavi. Zonder hem had dit Spanje nooit de successen in 2008/2010/2012 geboekt. Meest genoten van hem in 2008 samen met Marcos Senna op het middenveld. Aragonés zag het juist. Een controleur opstellen en Xavi als spelverdeler ernaast. In de periode VdB is het achteruitgegaan qua spelopvatting bij Spanje. Allemaal teveel gericht op controle met twee controleurs. Xavi is zijn ding echter blijven doen. Motor van Spanje in zijn hoogtijdagen. Als slagroom op de taart die finale van het EK in 2012, waarbij die twee sublieme assists geeft. Stopt op het juiste moment. Hoogtepunt is bereikt.

Tijd voor Isco, illaramendi, koke, jese, thiago, morata, moreno, inigo, laporte enz. Spanje zal weer in een korte tijd nummer 1 worden

5 augustus 2014 om 13:15

Laporte is een Fransoos.

5 augustus 2014 om 13:29

Hij kan nog altijd kiezen voor de Spaanse nationale elftal.

5 augustus 2014 om 13:36

Geen enkele aanwijzing dat dat gaat gebeuren. Speelt al heel zijn leven voor de Franse jeugdploegen en is inmiddels ook aanvoerder van U21. Die gast voelt zich op en top Fransman.

5 augustus 2014 om 13:39

Daarnaast is het ook nog een Franse Bask, meer nationalistisch kan je ze bijna niet krijgen, die gaat nooit voor Spanje spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren