Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente lijkt smaakmaker Promes nog kwijt te raken

Laatste update:

FC Twente lijkt vlak voor de start van het nieuwe seizoen nog een dreun te moeten incasseren. TC Tubantia meldt dat de kans groot is dat Quincy Promes de club nog zal gaan verlaten: de middenvelder annex aanvaller praat deze dinsdag met Spartak Moskou over een transfer naar Rusland. Twente en Spartak zijn het nog niet eens over een transfersom, maar de verwachting is dat de clubs er wel uit gaan komen. De Russen moeten dus alleen Promes nog zien te overtuigen.

/

Promes reist volgens de lokale krant naar Rome, waar hij zal onderhandelen met Spartak. De negenvoudig Russisch landskampioen geldt als een van de grootste clubs van Rusland en begon het nieuwe seizoen afgelopen weekend al goed, met een 4-0 overwinning op Rubin Kazan. Spartak wil weer serieus om het kampioenschap mee gaan doen en Promes moet daarbij gaan helpen.

De 22-jarige Amsterdammer brak in het afgelopen seizoen door bij Twente en scoorde 11 keer in 31 competitiewedstrijden, waardoor hij zelfs zijn debuut mocht maken voor het Nederlands elftal. Eind maart verlengde Promes nog zijn contract in Enschede, tot de zomer van 2017. Afgelopen zaterdag zei de aanvaller dat hij waarschijnlijk bij Twente zou blijven, maar dat ligt drie dagen later dus anders. Twente zag eerder deze zomer al Dusan Tadic vertrekken; hij ging naar Southampton. Felipe Gutiérrez is bovendien geblesseerd.

Voetbal International heeft overigens iets andere informatie dan TC Tubantia en meldt dat Twente en Spartak het wel al eens zijn over een transfersom. Het akkoord zou maandagavond bereikt zijn. Het is niet bekend wat de Russen gaan betalen voor Promes, die nog wel medisch gekeurd moet worden.

Quincy Promes moet niet naar Rusland vertrekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is dit nou weer? Promes heeft wel 10 keer in de media aangegeven niet weg te willen. Ook al zou Twente hem dwingen, dan nog kan hij besluiten te blijven. Dit is zo zonde, typisch gevalletje te vroeg naar het buitenland en weg met het talent en de kansen voor Oranje. Ola John was de vorige.

5 augustus 2014 om 10:46

Dit is een echte broodvoetballer.. Die kijkt niet naar zijn sportieve carrière.. Jammer als hij de keuze maakt voor rusland

5 augustus 2014 om 10:58

Hij koos voor Eagles 2 jaar terug. Dan ben je echt geen broodvoetballer, je zet alleen zo'n stap terug in het belang van je carriere. Daarbij, de Russische competitie is gewoon beter dan de Nederlandse. Het is een beetje makkelijk iemand nu al als broodvoetballer te typeren.

5 augustus 2014 om 10:59

Iedereen is een broodvoetballer. Het is toch gewoon je werk? Als jij ergens anders een betere baan kan krijgen(want meer kans op Champions League, meer salaris, meedoen om kampioenschap) ga je dat ook serieus overwegen.

Daarbij gok ik erop dat Munsterman gewoon het geld wil pakken en keihard richting Promes is ("we hebben een akkoord, je moet gewoon weg, doei" a la het vertrek van Ola John en gewoon dreigt dat ie op de b ank terecht gaat komen of iets dergelijks.

Die twee dingen samen zorgen wel ervoor dat hij het serieus gaat(/moet) overwegen...

5 augustus 2014 om 11:48

@MraTH: beetje een kansloze vergelijking, hij was toen namelijk nog niemand en speelde niet/nauwelijks bij Twente. Dan is een jaar spelen in de eerstedivisie gewoon een stap vooruit.

5 augustus 2014 om 11:49

En minder kans op speelminuten. Carriere-planning is niet alleen kijken naar de grote zak geld.

5 augustus 2014 om 12:06

Wat een onzin kraam jij uit. Het probleem hier is Munsterman. Als die hij een talent kan verkopen voor veel geld, doet die dat!! Zo ellendig.... John is destijds ook tegen zijn zin in verkocht en dit lijkt nu weer te gaan gebeuren ; Hopelijk een reflectie moment voor talenten, ga vooral niet naar Twente, daar zit een inhalige voorzitter die alleen maar euros in je ziet en geen fuck geeft om je sportieve carrière.

5 augustus 2014 om 15:09

Volgens mij ligt de situatie ietsje anders. En staat Joop Munsterman hier volledig buiten. Het is immers Spartak Moskou dat meermalen kenbaar heeft gemaakt grote interesse te hebben in het onmiskenbare talent Quincy Promes. Eerst bij FC Twente dat zal hebben aangegeven dat Promes niet te koop is behalve voor een buitenproportionele transfersom. En vervolgens bij de speler zelf waarbij hem een salaris zal zijn aangeboden waar je menselijkerwijs geen nee tegen kan zeggen. Ik zou het overigens slecht voor de ontwikkeling van Quincy Promes tot sterkhouder van FC Twente en tot basisklant van Oranje vinden als hij nog een jaartje bij FC Twente blijft. Maar ik begrip best dat er als club en als speler soms situaties voorbijkomen waar je geen nee tegen kunt zeggen. Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan hoop ik van harte dat FC Twente de hoofdprijs met slagroom voor Promes incasseert. Want de echte noodzaak om Promes nu te verkopen lijkt me niet echt aanwezig.

5 augustus 2014 om 10:52

Bekijk het eens van andere kant er komt waarschijnlijk wel contract van 3-4 jaar, hij hoeft voor zijn leven nooit meer te werken dan. Mocht hij heg niet redden daar misschien naar een middenmoter in Rusland Oekraïne in die hoek, die betalen ook veel meer als nl top clubs. Mocht hij het daar wel redden dan is de stap naar west Europa ook snel gemaakt.

5 augustus 2014 om 11:47

Dat hoeft hij na 3 jaar Twente ook niet. Dat vind ik altijd zo'n onzin. Iemand die modaal verdient en 45 jaar werkt verdient rond de anderhalf miljoen euro bruto in die hele periode. Daar komt hij ook wel aan na 3 jaar Twente. Maar Rusland zou de domste keuze zijn die hij nu kan maken. Lekker nog 2 jaar Twente en dan de stap omhoog naar een club als Tottenham Hotspur of iets dergelijks.

5 augustus 2014 om 12:19

Wat een onzin Azalkmaar. Na 3 jaar Twente moet je echt wel gaan werken. Dan hheb je echt niet genoeg geld. Hij moet het hele leven erop teren he.

5 augustus 2014 om 12:32

Ik snap je vergelijking, maar die loopt mank. Iemand die modaal verdient leeft daar ook naar. Als jij € 500.000 per jaar verdient leef jij daar ook naar, dat betekent dus niet dat Promes na drie jaar Twente klaar is en nooit meer hoeft te werken. Of denk je dat Promes in een huis zit waarbij de huur € 600 per maand is?

5 augustus 2014 om 11:30

gasten, lezen jullie wel? Jullie maken hem met de grond gelijk maar lezen alleen de titel.. hij moet zelf nog in gesprek met hun en heeft al 10x aangegeven niet weg te willen! promes is eem rustige gozer, slimme jongen.

Lees eerst het artikel voordat je iemand te schande maakt!

5 augustus 2014 om 15:27

Ja en de meesten vallen Joop aan maar geloof me hier zit Doyen achter die ruiken geld.

5 augustus 2014 om 15:30

Hallo van gaaltje, ik heb het gelezen en blijkbaar klopt het nog ook

6 augustus 2014 om 12:34

Ja, inmiddels wel, maar dat werd pas later bekend.

5 augustus 2014 om 12:33

Promes gaat niet weg. Hij heeft zelf ook wel door dat het voetballen in Rusland ook niet je van het is. Daarnaast blijft hij bij Twente in de picture voor het Nederlands elftal. Nog twee seizoenen Twenten en wellicht kan hij dan naar een leuke middenmoter in de toplanden.

Dit zou dwaasheid van de bovenste plank zijn! Een leuk seizoen bij Twente en dan al voor de knaken naar Rusland gaan......

5 augustus 2014 om 10:50

Gewoon zonder gekheid. Heeft Nederland hier geen handelsverbod in met Rusland?

5 augustus 2014 om 10:56

Waarom zouden ze een handelsverbod moeten hebben?
Toch niet door die ramp met het vliegtuig ?

5 augustus 2014 om 10:57

Eerste waar ik ook aan dacht
Denk dat het alleen voor de overheid en instanties geldt. Hopen dat promes blijft, heb er wel vertrouwen in.

5 augustus 2014 om 11:03

Nee, dit het verbod van werkverkeer is wel een van de laatste sancties die ooit zal worden toegepast, want dan is de vrijheid van mensen in het gedrang. De sancties die o pdit moment van toepassing zijn, treft alleen de allergrootste staatsbedrijven in Rusland.

Verrassend dat Promes deze stap maakt, had voor hem een heel mooi seizoen kunnen worden bij Twente, om vervolgens de echte stap naar de top te kunnen maken als dragende speler. Ik ben benieuwd of Twente dit weet op te vangen en of ze nog versterkingen gaan halen, want de bezetting ziet er op dit moment niet al te rooskleurig uit. Aan kwaliteit is sterk ingebonden.

5 augustus 2014 om 11:05

Inderdaad om de vliegramp. Omdat bedrijven niet meer met Rusland mogen handelen. Een BVO is in principe ook gewoon een bedrijf..

5 augustus 2014 om 11:41

Interessant.....een handelsverbod op mensen. Volgens mij bestaat er al een verbod op mensenhandel😃

Oei oei, alsjeblieft niet Quincy! Rusland zal je waarschijnlijk niet goed zijn voor je carrière. Zit nog genoeg potentie in hem maar als hij naar Rusland gaat, zal hij uit beeld verdwijnen vrees ik.

Quincy Promes staat bij Doyen op de lijst, mag aannemen dat die hier een onderdeel van uitmaken anders vind ik deze transfer zeer opmerkelijk. Heeft iemand een indicatie wat betreft transfersommen? Ook als dit een gerucht is overigens, wat ik wel hoop.

Je gaat toch niet op je 22ste naar Spartak Moskou terwijl je op het nippertje de WK selectie misliep ?
Dat zou ik echt een hele rare stap vinden.

5 augustus 2014 om 10:55

Hiddink zal die competitie toch ook in de gaten houden?

5 augustus 2014 om 11:20

Precies, als er 1 trainer is die de Russische competitie in de gaten houd is het Hiddink wel.
Dat is ook de rede dat Buttner naar Rusland is vertrokken als je VI mag geloven.

5 augustus 2014 om 12:09

Moet hij daar wel spelen, wat niet gaat gebeuren. Buttner zat toch op een dood spoor bij united. En die gaan we ook niet meer terug zien.

5 augustus 2014 om 12:41

Büttner stond in de eerste wedstrijd van het seizoen gewoon in de basis hoor.

5 augustus 2014 om 20:41

Ongetwijfeld, maar ik geloof niet dat hij daar beter word.

5 augustus 2014 om 20:47

Dat is aan hem om dat waar te maken. Ik geloof in ieder geval dat hij voldoende speeltijd zal krijgen.

5 augustus 2014 om 13:14

Waarom een rare stap?
De Russische competitie is geen flapdrollen league, probeer maar eens wat wedstrijden te kijken en je zal zien dat daar beter gevoetbald wordt dan in Nederland.

5 augustus 2014 om 20:40

Dan zou ik nog eens kijken als ik jou was.
Er word absoluut niet goed gevoetbald ( Nederland ook niet zo hoor )

Nu al naar Rusland?:s Hij is 22 jaar en kan zich in mijn ogen nog verder ontwikkelen in Nederland, om vervolgens volgend seizoen, naar een mooie competitie te verkassen, jammer!!

En ik dacht dat deze jongen anders was...zouden al die praatjes ook weer onzin zijn geweest? Waarom lopen deze jongens toch altijd in die val? Promes heeft talent, dat weet iedereen, maar ik denk toch echt dat hij niet naar Moskou moet gaan. Ja, geld gaat hij wel verdienen, maar past zijn mentaliteit wel in Rusland? Het is daar een heel ander leven. Ik snap dit niet hoor.

5 augustus 2014 om 10:47

Ik denk dat Promes het aanbod wel afslaat, want er zullen vast wel meerdere clubs uit de Premier League, Primera Division en de Bundesliga zich gemeld hebben, dan ga je niet ineens naar Rusland.

5 augustus 2014 om 11:34

Moeilijk he lezen? Er staat dat Twente aan het onderhandelen is met Moskou. Niet dat hij het accepteert

5 augustus 2014 om 12:11

Eén seizoentje Twente bracht hem al bij het NL elftal. Ik denk niet dat hij hiermee akkoord gaat.

Ik mag toch hopen dat dit niet waar is?
Promes liet zich juist erg verstandig uit. Op zich niets mis met de Russische competitie, maar ik zie die competitie meer als een plek met oud-gedienden dan waar talentvolle spelers verder doorgroeien. Daarnaast is hij gewoon nog niet klaar bij Twente. Dat zag je vorig jaar ook al dat hij nog niet constant genoeg is.

5 augustus 2014 om 11:00

Dat valt op zich wel mee hoor. De laatste jaren worden er weinig spelers gehaald die boven de 30 zijn. De meesten spelers, zoals Hulk, Garay, Witsel, Doumbia, Musa, Douglas etc zijn rond hun 25e binnengekomen. Heeft ook natuurlijk te maken dat de Russische bond de clubs wil stimuleren om ook voor Russen te kiezen door het 7-4 systeem te hanteren. Daardoor worden er vooral jonge spelers gehaald of 25+ers die nog lang mee kunnen.

Serieus wat heeft hij nu al te zoeken in het buitenland en dan nog in Rusland. Geld lijkt me de enige drijfveer, wat ik eigenlijk ook wel begrijp.

5 augustus 2014 om 11:43

Ik kan me nog 1 andere reden bedenken... en dat is dezelfde reden als Ola John en Theo Janssen!

hij moet niet weggaan. als hij bij twente blijft kan ie over een jaar of 2/3 naar een subtop in de grote competities en heeft hij over een paar jaar de plek van robben overgenomen in oranje. als hij naar spartak zou gaan, heeft hij de domste keuze van zn carriere al gemaakt

Klopt niks van, Promes heeft meerdere malen aangegeven dat hij bij Twente wil blijven. Hij is een verstandige jongen en als hij gaat dan vertrekt hij niet naar Rusland.

5 augustus 2014 om 10:48

Volgens VI is het al zo goed als zeker en hoeft hij alleen nog maar medisch gekeurd te worden.

5 augustus 2014 om 11:38

Verkondig geen onzin Florida, want ik durf te wedden dat dit verhaal niet klopt

5 augustus 2014 om 11:45

Lol, Bless--me, zo staat het in de VI, dus flor1d4a verkoopt geen onzin.

5 augustus 2014 om 13:08

Ja en alles wat op het internet staat is waar? Geloof mij nou maar hij gaat niet weg

5 augustus 2014 om 11:06

Je weet zelf hoeveel dat waard is als er een club op de stoep staat met een zak geld. Dat hebben we al zo vaak gezien en gaan we over 2 weken ook nog zien, zijn altijd wel paar last minute transfers van spelers die nu aangeven te blijven

Ik had Quincy wel wat slimmer ingeschat. Wat een domme carrière move zou dit zijn!

Onlangs gaf deze jongen aan voorlopig nog bij Twente te willen blijven omdat hij voor ontwikkeling kiest en niet voor het geld en nu gaat hij naar Rusland?? Erg jammer, zowel voor die jongen zelf, FC Twente en het Nederlands Voetbal. Toch een talentvolle speler waar nog veel rek in zat in mijn ogen. Ik hoop toch wel dat Twente hier de absolute hoofdprijs voor heeft gevraagd: jong, recent gedebuteerd voor Oranje, een nieuw langlopend contract getekend en aangegeven niet weg te hoeven.

5 augustus 2014 om 10:49

Het is nog lang niet rond. De clubs wel, maar dat is logisch, die Russen hebben genoeg geld. Promes laat die transfer wel mislukken.

5 augustus 2014 om 10:55

Oh oke dan is het goed. Op VI staat namelijk letterlijk 'quincy Promes vertrekt naar Sparta Mskou', maar dat is dan dus onjuist. Doen ze er dan alles aan om als eerste te zijn door zo voorbarig met het 'nieuws' te komen? Het zou me ook erg verbazen gezien de eerdere uitspraken van Promes.

5 augustus 2014 om 11:15

@ pdgreat

// Op VI staat namelijk letterlijk 'quincy Promes vertrekt naar Sparta Mskou' \\

Lees jij soms alleen de kop boven een artikel en niet de rest van de tekst?
Er staat namelijk ook letterlijk: "quincy Promes vertrekt zo goed als zeker naar Spartak Moskou".

5 augustus 2014 om 11:17

@ pdgreat: Is het artikel dan nu verandert? Want nu staat er op de website van VI 'quincy Promes vertrekt zo goed als zeker naar Spartak Moskou.'

edit: Die Malloot () is me voor.

5 augustus 2014 om 11:19

@ malloot en jackbrown

Nee ik lees ook altijd de tekst en dat stond er serieus net nog. Tekst is dus inderdaad veranderd.

Nee als hij naar Spartak vertrekt dan is dat voor het geld hij moet of blijven of naar Engeland gaan.

Ik gun Promes een sportief interessantere competitie dan de Russische, denk dan aan de Duitse, Engelse, Spaanse of liever nog de Italiaanse. Maar het geld(alles netto,dacht ik) in Rusland is bijzonder aantrekkelijk vandaar dat (veel) spelers toch er voor kiezen...maar als je 22 jaar bent en tegen het nederlands elftal aanzit en nu toch kiezen voor de oliedollars...???

5 augustus 2014 om 11:16

Haha alles netto? Nee, in Rusland doen ze niet aan belasting.

Ik heb geen respect meer voor hem, wat een verrader...paar dagen geleden:

,,ik ben oprecht hartstikke blij en trots om bij Twente te mogen spelen en er speelt op dit moment niets, dus ja. Of ik sowieso blijf, ook als er een grote club komt? Daar wil ik geen uitspraken over doen. Maar ik zie genoeg uitdagingen bij FC Twente.”,

5 augustus 2014 om 10:49

Er is nog niks rond en bevestigd..

5 augustus 2014 om 10:52

Ik lees net op onze fc twente fansite dat alleen de medische keuring nog moet, en dat de deal al rond is.

5 augustus 2014 om 11:30

Denk dat hijzelf niet alles voor het zeggen heeft. Doyen wil en munsterman moet geld zien, zeker nu er met castaignos ook nog geen transfer afgerond is.

5 augustus 2014 om 11:32

Ben ik nu zo slim en jij zo naïef? Voetballers het zijn allemaal zakkenvullers. Clubliefde.... Dat kennen ze niet. En maar met 20.000 man de open dag bezoeken, waarom...om de over het paard getilde pubers te behagen. Handtekening scoren of met een speler op de foto, rot op! De seizoenkaarthouder wordt weer genaaid, weer wordt er een smaakmaker verkocht! Straks krijg je 17 wedstrijden te zien waar 11 eenheidsworsten om een bal vechten. Krijg je van Joop straks ook korting omdat je achteraf een minder team hebt gezien?

Noem mij één Nederlandse voetballer die beter is teruggekomen uit Rusland, en dan bedoel ik als betere voetballer, niet financieel beter.

5 augustus 2014 om 10:58

De meeste zitten er nog, maar Ebecilio, Özbiliz en Douglas zijn behoorlijk gegroeid als voetballer.

5 augustus 2014 om 11:01

En niet te vergeten de buitenlanders Musa, Wernbloom en Elm.

5 augustus 2014 om 11:02

Ebecilio? Je maakt een grapje hoop ik. Die andere 2 vallen nog over te twisten maar Ebecilio? You got to be kiddin' me!

5 augustus 2014 om 11:16

De vraag was niet zijn ze goed geworden, maar welke spelers zijn beter geworden.

5 augustus 2014 om 11:30

Dan nog, op basis waarvan volgens jou dan?

5 augustus 2014 om 11:39

Afgeserveerd door Ajax, nu vaak vaste krachten bij de toppers in de Russische competitie bij clubs de minstens net zo sterk zijn als Ajax. Alleen op basis daarvan zie je al dat ze zijn gegroeid.

5 augustus 2014 om 11:39

Fysiek sterker geworden, kan nu wel een mannetje passeren, zijn eindpass is nu redelijk,
Maar eigenlijk klopt het niet, want dat was in Azerbeidzjan al verbetert.

Moet wel typen dat ik dit heb van mijn Russische vrienden, heb hem zelf in tegenstelling tot Özbiliz en Douglas geen wedstrijd heb zien voetballen

5 augustus 2014 om 14:15

Staat Özbiliz basis bij Spartak? Serieuze vraag.

5 augustus 2014 om 17:23

Niet meer sinds hij uitgeschakeld is door een kruisband blessure.

5 augustus 2014 om 10:58

0,0

Ik hoop dat hij blijft, ook omdat hij pas 1 goed seizoen bij Twente heeft gedraaid. Overigens snap ik de reacties die er veelal verschijnen bij dit soort berichten niet. De Russische competitie is mijns inziens van een hoger niveau dan de Nederlandse, bovendien wordt er een stuk beter betaalt. Het klopt dat wij in Nederland weinig van deze competitie meekrijgen maar ik denk juist niet dat je er minder door in beeld raakt bij Oranje, zeker niet met Guus Hiddink nu aan het roer die de Russische Premjer Liga zeer goed kent natuurlijk. Het is al met al in mijn ogen zeker een verbetering en vanuit Rusland is het natuurlijk altijd mogelijk om de stap naar Engeland/spanje etc. te maken.

Jammer dat die naar Rusland gaat na Depay het grootste aanvallende talent uit de eredivisie. Nog een paar jaar blijven bij Twente zou sowieso beter zijn en dan een stap maken naar een juiste club, maar geen Rusland. Deze jongen kan zoveel meer bereiken dan dat als die slim is.

5 augustus 2014 om 11:00

Ik vind die linksbuiten van jullie een grotere talent dan deze promes.

5 augustus 2014 om 11:03

Vind ik zelf niet, Promes haalt veel meer rendement uit zijn acties en is fysiek ook al iets verder.

5 augustus 2014 om 11:08

Maar hij is dan ook al 2 jaar ouder dan Boëtius.

Daar valt veel geld te verdienen, hij moet dit alleen niet gaan doen...
Hij moet nu zeker nog een jaar vol gaan vlammen om een stap verder te zetten.

Mocht het wel doorgaan dan zie ik een Rosheuvel een geschikte opvolger...

5 augustus 2014 om 10:56

Als hij vertrekt zie ik toch eerder Ziyech komen.

5 augustus 2014 om 11:08

Ziyech is geen rechtsbuiten...
Ziyech is meer iemand die op het plekje van Guiterez kan spelen of wat hangend van links zoals Tadic dat kon..

Dan zal Schreuder zijn tactiek moeten wijzigen als hij met een aanvallende mid die naar binnen trekt wil spelen i.p.v. een ouderwetse winger..

5 augustus 2014 om 11:17

Dan heb ik het niet helemaal helder denk ik. Ziyech kan dus niet als nummer 10? (daar zou Promes volgend jaar spelen)

5 augustus 2014 om 11:27

Ik zit er niet zo diep in dat ik weet wel tactiek wijzigingen Schreuder heeft gemaakt.
Maar wat ik weet is Promes gewoon echt een rechtsbuiten speler en speelt hij niet op 10...

Ziyech daar in tegen kan wel goed op 10 spelen...

5 augustus 2014 om 11:31

Promes is idd de beoogd nummer 10 voor aankomend jaar bij Twente.

5 augustus 2014 om 12:22

En wie voor de rechterkant dan?

5 augustus 2014 om 12:27

Kusk, en Mokthar op links (corona zou ook kunnen)

Zou een mooie aankoop zijn. Promes heeft een goede indruk achtergelaten en is een type vleugelspeler die Spartak op dit moment mist nu Özbiliz geblesseerd is geraakt. Bovendien vergeet iedereen dat Promes in een prachtig stadion gaat spelen met de Otkritie Arena nu die nagenoeg af is.

5 augustus 2014 om 11:26

Zitten de stadions wel vol? Niet om te zeuren hoor maar ik zie zo vaak van die kale plekken maar mijn idee als ik russische ploegen zie spelen. Kan toeval zijn dat ik altijd kijk wanneer dat gebeurt haha.

5 augustus 2014 om 11:35

Hangt ervan af natuurlijk welke tegenstanders er allemaal komen. De topwedstrijden zitten altijd vol namelijk.

5 augustus 2014 om 11:28

Hoe zit het eigenlijk met het stadion van Rubin Kazan? Ik dacht dat de Kazan arena al af was, maar tegen Spartak speelde ze nog in hun oude stadion.

Voor Promes is dit natuurlijk nog te vroeg, speelt pas 1 jaar in de eredivisie. Hij kan beter nog 2 seizoenen bij Twente spelen en dan pas naar het buitenland vertrekken

5 augustus 2014 om 11:40

Volgens mij had dat te maken met dat het veld nog niet goed genoeg was. Daarom is de oefenwedstrijd van Rusland tegen Slowakije verplaatst naar Sint-Petersburg, maar zeker weten doe ik dat niet.

Beste Promes, ook jij leert blijkbaar niet van de gebroeders John, Luuk de Jong, Bas Dost, van Ginkel, van Wolfswinkel en vele andere bekende gevallen, die na 1 goed seizoen dachten de nieuwe van Basten te zijn en te vroeg vertrokken!

5 augustus 2014 om 11:00

Alhoewel ik het volledig met je punt eens ben, vind ik deze gevallen niet allemaal vergelijkbaar. Van Ginkel zal het inderdaad lastig krijgen, maar was tijdens zijn eerste jaar vooral geblesseerd, dus het is niet helemaal eerlijk om hem al af te schrijven. Bas Dost was al iets ouder en vond zichzelf echt geen geweldenaar, maar wilde wel graag een transfer maken (zou eerst trouwens gewoon naar Ajax gaan). De overige namen valt wel wat voor te zeggen vind ik.

5 augustus 2014 om 11:09

Hij is nog niet weg hoor...

5 augustus 2014 om 11:16

Op fansite's staat dat alleen een medische keuring de transfer nog in de weg staat.
Ik ben in ieder geval blij dat het nu gebeurt, en niet in de laatste minuten van de transferperiode.
Nu kunnen we in ieder geval een capabele vervanger halen.

5 augustus 2014 om 11:24

Van Ginkel is een waardeloos voorbeeld dat je aanhaalt.

5 augustus 2014 om 11:36

Right, net of hij het meteen ging maken bij Chelsea?!
Kerel had toch beter naar Ajax kunnen gaan? Stuk beter voor zijn ontwikkeling...

5 augustus 2014 om 11:45

Dan had Vitesse 10-12 miljoen gevraagd, en ajax niet betaalt... dat weet je zelf ook.. dus dit is een minder slimme opmerking!

5 augustus 2014 om 11:52

Volgens de verhalen was Ajax ook zijn voorkeur maar als Chelsea dat niet wil dan houdt het schijnbaar op.

5 augustus 2014 om 13:14

Mourinho heeft veel vertrouwen in hem en hij maakte behoorlijk veel minuten voor een jong ventje die net bij Chelsea was gekomen. De blessure gooide echter roet in het eten, dat kun je niet gelijk trekken met Dost, John & de Jong etc. die het gewoon niet waarmaken in de minuten die ze krijgen. Totaal andere gevallen.

Als die jongen ook maar een klein beetje verstand heeft, blijft ie gewoon.

Als dit tot een transfer komt zal het ook vooral van Twente zijde zijn. Promes zal het extra geld niet erg vinden, maar heeft toch al meerdere malen aangegeven dat hij bij Twente bijlft.
Kan me dan ook niet anders voorstellen dat Twente dit will vanwege de slechte financiele positie op het moment.

Ben wel benieuwd wat de Russen voor bedrag gaan betalen.

5 augustus 2014 om 11:18

Clubs worden 3x per jaar gemeten om te bepalen in welke categorie ze zitten.
Laatste meting zat Twente alweer in cat.2.
Alhoewel dit niets zegt over hoeveel ze uit kunnen geven, is de situatie niet meer slecht te noemen.

5 augustus 2014 om 13:05

Twente heeft begin dit jaar een begroting ingediend met al tv gelden daarin verwerkt om het positief te laten lijken. Wat trouwens verboden is. Inkopen moeten eerst goedgekeurd worden voordat ze mogen aankopen (gelijk aan Feyenoord vorig jaar).dus de situatie lijkt me nog gewoon slecht. Paar goede transfers kan dit verschil weer rechttrekken, maar op dit moment is de situatie verre van goed.

Snap weinig van die clubkeuzes van (neo)internationals deze zomer.
Spartak, wat moet hij daar doen op het geld na.
Martins Indi en nu Clasie naar Portugal, ook al onbegrijpelijk.

5 augustus 2014 om 11:28

Portugal, vast betaald door die bank die nu weer met 'ons' belastinggeld gered moet worden.

5 augustus 2014 om 14:18

Ik snap even niet waarom het zo onbegrijpelijk is dat BMI en Clasie vertrekken. Moeten ze dan nog een jaar verspillen bij Feyenoord die weer geen Europees voetbal haalt?

Doe het niet! Als je een derderangs brazilaan bent kun je wel gaan, maar deze jongen moet iets gaan betekenen voor zijn land. Een pareltje. Hoewel guus natuurlijk wel de russische comp in de gaten gaat houden lol

Zou jammer zijn mocht zo een goede jonge speler al op die leeftijd in Rusland gaan cashen..

Slim van Twente. Ik heb begrepen dat Promes dit jaar op 10 zou gaan spelen. Nu hij weggaat zal Twente ongetwijfeld Ziyech gaan halen. Dat is natuurlijk een veel betere nummer 10. Twente gaat er dus op vooruit na deze transfers.

5 augustus 2014 om 11:14

Ziyech halen? Voor de juiste prijs zet ik hem voor Twente op de trein. Vandaag nog als het kan. Die jongen wordt in Heerenveen door een groot deel van de aanhang inmiddels uitgekotst.

Waarom? Even topics doorlezen, dan weet je wat je binnen haalt!

5 augustus 2014 om 11:22

Omdat hij niet bij wil tekenen?
Dat is toch gewoon zijn goed recht?

5 augustus 2014 om 12:11

Is voetbaltechnisch de beste voetballer die Heerenveen heeft, een grote tien, in potentie.

Aan de ene kant natuurlijk super jammer.. Aan de andere kant. Twente heeft Kusk, Mohktar en Corona voor op de vleugels (3 goede spelers voor 2 posities houdt niet over i know maar toch). Ze kunnen vervolgens Ziyech en Mokotjo halen om het middenveld te versterken en misschien is Bakkali een optie voor op de vleugels?. Hopelijk halen ze dan ook nog een goede rechts- en linksback en dan zijn ze gewoon top!

Als die waar is dan zou het een sportieve ramp zijn voor Twente. Promes is op dit moment echt 1 van de beste zo niet de beste speler die Twente heeft na het wegvallen van Gutierez en vertrek Tadic. Misschien financieel een goede deal maar op sportief vlak zal Twente zeker een stap terug doen, ben bang dat dan zelfs top 5 heel ver weg is. Hopen dat ze dan Ziyech misschien nog terug kunnen halen dan.

Jammer dit zeg. Deze jongen heeft veel talent en verpest op deze manier zijn carriere. Ben bang dat we niks meer van hem gaan horen...

Als je dan toch weg wil, bel dan even met Koeman ofzo...

Ach man blijf dan nog lekker een jaartje in Nederland en pak lekker die Europese wedstrijden mee met Twente. Je doet het hier juist net zo lekker. Bewijs hier gewoon nog even dat vorig seizoen geen incident was en maak dan de stap naar een mooiere buitenlandse club en competitie.

Toch hoeven de supporters zich geen zorgen te maken dat Promes deze zomer al vertrekt bij FC Twente. “Ik heb een goed jaar gedraaid, maar wil meer laten zien. Sterker worden, constanter ook vooral. Dat gaat mij niet lukken als ik nu al naar het buitenland ga. Man, ik kom pas net kijken. En ik ben een gevoelsmens. Bij Twente is dat gevoel goed."

Aldus Promes een maandje geleden..

ben bang dat hij de nieuwe royston drenthe wordt dood dood zonde als je zo'n talend hebt bovendien gaat hij daar waarschijnlijk niet spelen ook rusland is ook wel het laatste waar ik heen zou gaan als je kampioen wordt moet je poetin een hand geven ook nog

Ben het er mee eens dat die die stap niet zou moeten maken, maar laten we wel eerlijk wezen in 't feit dat de russische competitie niet minder is dan de nederlandse competitie, en dit waarschijnlijk wel degelijk een klein stapje omhoog is ipv een stapje naar achteren voor geld.

Promes heeft wel 100 x aangegeven dat hij graag bij Twente wilt blijven en zich daar verder wilt ontwikkelen. Daarnaast staat er duidelijk in de tekst "dat de russen hem nog moeten zien te overtuigen". Dus hem uitmaken voor broodvoetballer of zeggen dat hij z'n carriere vergooid vind ik nogal kort door de bocht. Munsterman ziet gewoon eurotekens en het kan hem niks schelen wat er hierna met Promes gebeurt. Dit was ook het geval met Ola John, die werd ook zowat gedwongen te vertrekken omdat Ome Joop er een grote zak geld aan over zou houden.

5 augustus 2014 om 11:24

Ola wou ook niet weg , tot dat muntjesman een zak met geld voor de neus werd gehouden.Nu gebeurt het zelfde met Promes.Munsterman wil zijn financiële wanorde weer zo snel mogelijk oplossen klootzak

5 augustus 2014 om 12:51

@trots053
Dat Fc Twente (niet alleen Joop) soms spelers wat meer naar een transfer pusht zou goed mogelijk zijn. Maar uiteindelijk is het toch echt de speler zelf die zijn handtekening moet zetten.
Daarnaast eindig je enorm respectloos naar de man die mede verantwoordelijk is voor het weer op de kaart brengen van Fc Twente. Beetje sneu, maar zegt meer over jou dan over munsterman gelukkig

5 augustus 2014 om 12:14

Natuurlijk kan een voorzitter pushen tot vertrek, maar hij kan een speler natuurlijk nooit verplichten om weg te gaan.
Maar buiten dat vind ik het ook vrij normaal dat een voorzitter het weinig tot niets kan schelen hoe het een speler verder vergaat.
Een voorzitter heeft maar 1 belang en dat is het belang van de club.
Net zoals een zaakwaarnemer ook maar 1 belang heeft, namelijk die van de speler.

twente gaat de hoofdprijs betalen voor ziyech,en dat vind munsteman minder fijn.

Einde carrière voor hem....en mijn respect voor hem. Als hij dit doet, is hij wel de grootste oetlul die er is....ga dan naar een totaal andere competitie.

Ik zie het probleem niet zo, meer geld en een betere competitie. Talent genoeg en Hiddink zal de Russische competitie wel goed in de gaten houden. Zou precies hetzelfde doen.

5 augustus 2014 om 11:34

Leuke provocatiepoging, maar nee: Twente, Promes en Spartak
Doyen heeft geen zeggenschap of invloed.

Kan iemand mij misschien even uitleggen waarom een speler die tot en met 2017 onder contract staat verkocht gaat worden? Je mag hier tegenwoordig niets meer zeggen over de financiële situatie van FC Twente, dus dan is er vast een andere reden dan dat ze in Twente het geld nodig hebben. Ik laat me graag verrassen.

5 augustus 2014 om 11:35

Of Spartak heeft een gigantische som over voor Promes.

5 augustus 2014 om 11:37

Dat vraag ik me ook af, zeker omdat Promes zelf al wel 10x heeft aangegeven te willen blijven en het een eer vond om de nieuwe nummer 10 te zijn. Daarbij is het niet de financiële situatie. Munsterman heeft juist gisteren bekendgemaakt dat Twente bij een tussenreview weer in cat. 2 is ingedeeld.

5 augustus 2014 om 11:43

Zo goed is de financiele situatie van Twente niet. En als Spartak dan met een (naar ik verwacht dan toch) zeer mooi bedrag komt, dan ga je dat toch serieus overwegen.

Maar even wat anders die Promes heet wel dikke kop gekregen of zie het verkeerd.

5 augustus 2014 om 11:40

Heeft altijd wel een beetje zo'n stierennek gekregen, zal ook nog wel wat uitgedijd zijn is ook nog jong.

Zal als vervanger gehaald worden van Ozbilliz waarvoor het seizoen er al weer op zit voordat het goed en al begonnen was, ze hebben in iedergeval met Yakin een hele goeie trainer die van attractief en verzorgd voetbal houd.

Lopen ook wel wat goeie voetballers rond met Tasci, Bocchetti, Glushakov, Tino Costa, Kombarov en Jurado om er een paar te noemen.

Met Movsisyan hebben ze misschien wel de beste spits in de Premier Liga onder contract staan, alleen moeten ze misschien wel een goeie linksback halen en kijken naar een iets betere keeper.

5 augustus 2014 om 11:47

Movsisyan is helaas geblesseerd en het duurt nog een halfjaar of drie maanden (volgens mij) voordat hij weer terug is. Ik denk overigens niet dat Spartak nog een betere back gaat vinden dan Kombarov, want mede vanwege de 7-4 regel is dat haast onmogelijk. Bovendien speelt Kombarov voor Spartak bijna altijd goed. Een betere keeper is inderdaad nodig, maar Yakin heeft erg veel vertrouwen in Rebrov, gezien het het feit dat hij hem aanvoerder heeft gemaakt.

5 augustus 2014 om 12:13

Hij stond tegen Rubin als linksbuiten opgesteld, moet dan Makeev of Parshlvlyuk gaan wijken dan en Bocchetti stond niet in de basis, is die zijn basisplaats kwijt want dat lijkt me toch veruit de beste verdediger die ze hebben?

Dzyuba is ook een spits die wel wat moet kunnen met die voorzetten van Promes, lengte genoeg in iedergeval en koppen heeft die aangetoond tegen Rubin kan hij wel.

5 augustus 2014 om 12:20

Parshivlyuk speelt hij er sowieso niet uit aangezien hij een rechtsback s en Kombarov vooral op links speelt. Makeev valt me sowieso de laatste jaren erg tegen en lijkt stil te staan in zijn ontwikkeling, maar wie weet krijgt Yakin hem wel weer aan het voetballen zoals hij dat ook lijkt te doen met Dzyuba. Geen enkele Spartak-trainer had vertrouwen in hem, maar onder Yakin lijkt hij zijn Rostov-vorm vast te houden.

Bocchetti is ook erg lang geblesseerd geweest volgens mij, dus die heeft nog wel wat wedstrijdritme nodig schat ik.

Ook ik zopu hem liever nog een jaar zien blijven en dan naar een grotere competitie gaan. Maar Moskou is wellicht uit het oog van de media, maar de Russische competiite is toch wel beter dan de eredivisie en bij Spartak Moskou doet hij mee om de titel en europees voetbal, wellicht zelfs CL voetbal.
En het salaris zal helemaal niet verkeerd zijn denk ik....

Promessi blijft wel, en anders halen we niet opnieuw europees voetbal,... laatste smaakmaker bij blessure gutierezz.

nou nou nou wat is dat dan weer? Ik eis wel dat Twente een keer slim handelt.... zal wel weer een teleurstellend bod zijn van 8 miljoen. Twente moet ik een keer 20 miljoen vragen aangezien hij talent heeft en nog een contract van 3 jaar alleen snapt mijn club dat nooit..

Gaat de volgende weer zijn carriere verknallen. Jammer dat sportieve ambities bijna niet meer bestaan.

Zonde dit! Zo jong en dan naar Rusland voor de poen ala John....

Bruma, Ola en Collins John, Rekik, Labyad, Ebecilio en ook neefje Ebecilio, Drenthe, Castagnos, Ake, Quincy Ozbiliz.... Promes? enz.

Voorbeelden genoeg om het niet te doen... Castagnos is nu het meest ver in zijn carrierre!

5 augustus 2014 om 12:15

En wat denk je dan van spelers zoals Büttner, van Ginkel, van Wolfswinkel, L.de Jong en Dost die na één goed seizoen in Nederland meteen weggaan naar grote clubs?

Daarnaast is Özbiliz er echt op vooruit gegaan in tegenstelling tot de meeste anderen.

5 augustus 2014 om 12:29

Ik vind Buttner vergelijkbaar... daar houdt het wel op hoor...

Van Ginkel was te goed voor Vitesse.. Vitesse liet hem niet naar Ajax gaan... dus naar het buitenland en daar raakte hij geblesseerd.
van Wolfswinkel was bij Sporting gewoon basisspeler.
L. de Jong en Dost waren topscorer in Nederland ... dat kunnen de jongens die ik noem nou niet bepaald zeggen geloof ik??

Ozbiliz eens!

5 augustus 2014 om 12:39

Van Ginkel is wel vergelijkbaar, aangezien hij ook gewoon een tussenstap kon nemen maar in plaats daarvan koos hij gelijk voor een Europese topclub als Chelsea, waar hij nooit zal spelen.

Van Wolfswinkel was in Nederland al een matige speler die alleen uit strafschoppen kon scoren. Het zegt genoeg dat Sporting hem wegdeed aan Norwich City, waar hij er ook niks van bakte.

Dost en De Jong gingen na één goed seizoen alweer weg om vervolgens te falen in het buitenland. Jij noemt talentvolle 'allochtone' jongens op die in jouw ogen te vroeg naar het buitenland gaan, maar in mijn ogen tellen deze autochtone Nederlanders net zo hard mee.

Als die Russen dan iig zorgen voor de poen voor zowel Ziyech en Mokotyo, dan doen we het goed, anders niet.

Waar komt deze transfer ineens vandaan!? Wel verrassend. Hij zal vast wel een goede reden hebben om daarheen te gaan. Geld waarschijnlijk. Ach ja, veel succes in ieder geval daar.

Voor Twente goed (financieel), maar voor Promes niet. Dan wordt het een gevalletje Elia/babel, wat jammer is want vorig speelde hij erg leuk.

Twente kan in de situatie waar ze zitten het geld heel goed gebruiken. Voor Promes voorzie ik een afglijdende curve in zijn carrière, de zoveelste die een slechte keus maakt. Nouja, de roebels rollen er veelvuldig. Dat zal het zijn.

5 augustus 2014 om 12:37

De financiele situatie lijkt het probleem echter niet zijn. Tijdens de eerste mid-review (eerste van de drie) zaten we alweer bij cat 2. Definitieve indeling komt uiteraard pas bij de 3de review.

Jammer dat hij voor Rusland kiest..

Heeft zo duidelijk aangegeven dat hij niet weg wilt dat ik vermoed dat het om een zeer mooi bod gaat, wat Twente accepteert en Promes een beetje richting vertrek wordt geduwd.

Begint een beetje vaag te worden Twente . We zijn dan wel kampioen geweest en eigen stadion . Maar verder blijkbaar zo blut als wat . Overal schulden o.a. Bij Joop , Doyen al nodig , begroting niet in orde . Blijkbaar moet er geld binnen komen . Tadic en nu ook Promes weg terwijl Promes nog wil blijven . Ging ook al zo met Ola John . Tenzij Moskou 35 miljoen wil betalen maar zal wel weer 7 zijn . Onbegrijpelijk

Heel erg jammer... De smaakmaker van ons, en nu Tadic al weg is mag Twente wel met goede spelers gaan komen. De namen die nu genoemd worden zijn; Ziyech, Mokotjo en Van Polen. Zal laatst genoemde een meerwaarde zijn voor Twente?

5 augustus 2014 om 13:19

Idd die namen zijn genoemd, en ik zou blij zijn als Van Polen komt, heb die breukers de hele voorbereiding weer gezien en is toch echt 1 van de zwakke schakels bij Twente. Matig verdedigen, slechte voorzetten etc.

Zonde, binnenkort horen we niks meer over deze jongen.

Off: Weet iemand een goede site waar ik wedstrijden kan terugkijken of downloaden?

Wie wilt er nou in de Nederlandse competitie spelen. 1 leuk seizoen en je bent weg, dat doen ze goed. De Russische competitie is 10 malen groter en spelen op een veel hoger niveau. Niemand zal een bod van Spartak Moskou makkelijk refuseren. Het is een grote club in Rusland.

Clubs zijn eral uit in principe moet alleen Quincy nog goedkeuring geven. Hij zal gaan voor circa 14 miljoen (wat me toch een mooi bedrag lijkt). Beoogde opvolgers zijn Ziyech en Mokotjo.

5 augustus 2014 om 13:22

Hopelijk blaast hij de deal af. Promessi moet nog even bij twente uitblonken

5 augustus 2014 om 14:18

Idd beter nog een jaartje blijven, Spartak speelt volgens mij niet eens europees ofwel ?

5 augustus 2014 om 13:22

Uitblinken.

We moeten idd terug naar het goede gedeelte van één verkopen en dan 2 terughalen. Dan zitten we weer in de stijende lijn. En nast Ziyech en Mokotjo een rechtsback zou niet vervelend zijn. Niks ten nadele van Breuker, prima jongen, maar hij komt gewoon net te kort en da's geen schande als je van de amateurs in zo'n korte tijd naar de 'top'erdivisie bent gekomen.

Als Quincy Promes naar Spartak Moskou vertrekt, dan zal dit wel een opmerkelijke stap zijn.

Want in de media heb ik Promes al vaker horen zeggen dat hij nog niet weg wilt bij FC Twente, omdat hij zich nog verder wou ontwikkelen bij FC Twente en ik had het gevoel dat Promes echt een doel voor zichzelf had gesteld, om in de Engelse of Duitse competitie terecht te komen.

Nu is hij eindelijk Nederlands international en nu zal hij waarschijnlijk uitbeeld verdwijnen bij het Nederlands elftal, doordat hij waarschijnlijk naar Spartak Moskou zal vertrekken.

Maar aan de andere kant zal het mij ook niets verbazen als Promes alsnog opgeroepen zal blijven worden voor het Nederlands elftal, want Guus Hiddink zal volgens mij ook veel naar de Russische competitie kijken om spelers als Douglas en Quincy Promes te bekijken.

Jeremain Lens speelt in een ongeveer zelfde competitie als de Russische, dus echt uitbeeld bij het Nederlands elftal, zal Promes niet zijn. Maar dan nog blijft het een opvallende (waarschijnlijke) transfer.

Mitryushkin
Parshivlyuk
João Carlos
Bocchetti
Makeyev
Shirokov
Tino Costa
Promes
Jurado
Özbiliz
Movsisyan
5 augustus 2014 om 17:29

Je vergeet een aantal belangrijke spelers op te stellen, zoals Dmitri Kombarov en Denis Glushakov. Daarnaast is Rebrov de nieuwe aanvoerder en speelt hij sowieso in plaats van Mitryushkin. Bovendien vergeet je nog Ananidze en Dzyuba erin te zetten, aangezien Movsisyan en Özbiliz geblesseerd zijn.

Rebrov
Parshivlyuk
Joao Carlos
Bocchetti
D.Kombarov
Glushakov
Källström
Tino Costa
Promes
Dzyuba
Ananidze

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren