Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: PSV houdt vast aan Defour en denkt niet aan ex-Feyenoorder

Laatste update:

Ajax heeft Kamohelo Mokotjo op het lijstje staan als mogelijke vervanger van Daley Blind, mocht die nog weggekocht worden, maar mogelijk vertrekt de middenvelder van PEC Zwolle wel naar Eindhoven. PSV ziet in Mokotjo een alternatief voor Steven Defour, meldt het Algemeen Dagblad.

/

PSV is nu al wekenlang bezig met de komst van Defour, maar mede door de wensen van twee investeerdersgroepen verlopen de onderhandelingen bijzonder moeizaam. Marcel Brands zal daarom ook aan alternatieven moeten denken en gaf eerder al toe dat de naam van AZ'er Nemanja Gudelj was gevallen. Hij blijkt echter te duur te zijn voor PSV.

Het is niet bekend wat de 23-jarige Mokotjo moet kosten, maar hij zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan Gudelj en Defour. De Zuid-Afrikaan heeft er een sterk jaar bij PEC op zitten en stond daarvoor jarenlang onder contract bij Feyenoord, waar hij echter niet definitief doorbrak. Mogelijk gunt PSV hem een nieuwe kans in de Nederlandse top.

Update 5 augustus 19.15 uur - PSV houdt vast aan Defour en denkt niet aan ex-Feyenoorder
De naam van Kamohelo Mokotjo van PEC Zwolle staat niet op een schaduwlijst bij PSV, zo meldt het Eindhovens Dagblad dinsdag. Volgens het regionale dagblad wordt de ex-Feyenoorder niet als een alternatief voor doelwit Steven Defour gezien en houdt de directie vast aan de middenvelder van FC Porto.

Kamohelo Mokotjo zou een aanwinst zijn voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan je beter voor Mokotjo gaan. Stuk goedkoper qua transfersom en salaris en het is niet alsof Defour nou zo ongelooflijk goed is, anders had hij wel een basisplaats bij Porto

5 augustus 2014 om 07:55

Hoezo beter voor mokotjo gaan? Nagenoeg dezelfde type als die Zweed die PSV al heeft (excuus ik weet niet hoe ik zijn naam moet spellen). Mokotjo heeft overigens geen internationale ervaring en ik kan het mij niet voorstellen dat hij een leider zal zijn op het PSV middenveld.

5 augustus 2014 om 08:09

Ik blijf het vred vinden hoe sommige denken dat de stap van met alle respect een club als Zwolle naar de topclubs gewoon ff zomaar kan. Qua druk is het verschil enorm. Mokotjo kan beter naar Heerenveen gaan of zo. Kijken of hij dat niveau aankan. Deze zaak doet mij denken aan dat van die Zwolse vleugel die naar Twente ging. Wekelijks de beste speler bij Zwolle en hij kwam er simpelweg niet aan te pas bij Twente. Het niveauverschil is gewoon to much.
Strootman maakte wel perfecte keuzes. Sparta, Utrecht, PSV, Roma en wie weet waar het schip strandt.

5 augustus 2014 om 08:23

Hiljemark bedoel je? Eens dat Mokotjo minder een leider zal zijn dan Defour, en ik schat in dat er ook een redelijk groot kwaliteitsverschil is. Mokotjo is inderdaad verdedigend ook een stuk minder dan Defour.

5 augustus 2014 om 10:58

@lee112
met "die Zwolse vleugel die naar Twente ging " bedoel je waarschijnlijk Mohktar.
Als je zegt dat hij er simpelweg niet aan te pas komt bij Twente dan zie je dat verkeerd.
Hij heeft 25 wedstrijden gespeeld en dat is veel , zeker als je weet dat hij de eerste 4 wedstrijden van de competitie nog voor PEC heeft gespeeld.

Ik zie Mokotbjo wekelijks spelen en ben er van overtuigd dat hij nmet betere spelers om zich heen nog beter uit de verf zal komen mits hij centraal op het middenveld mag spelen.
Net als PEC speelt ook PSV met echte buitenspelers die door Mokotjo perfect bediend zullen worden.

5 augustus 2014 om 11:19

Mokotjo naar Heerenveen?
Waarom zou die? Ik vind PEC persoonlijk beter dan de Friezen. Daarnaast spelen de Zwollenaren Europa League. PSV is gewoon een goede stap vooruit, Heerenveen zou in dit seizoen een stap terug zijn ...

5 augustus 2014 om 12:58

Takemehome. Dus? Alsnog is presteren bij Heerenveen een wat lastigere prestatie dan met alle respect bij Zwolle. Hun hebben boven hun kunnen geresteerd

@ Gait. Ja hem bedoel ik bedankt.
Ik vind het wel meevallen hoor. Van die wedstrijden zijn er ook wat invalbeurten en vroegtijdig naar de kant gehaald. In ieder geval werd hij met grote verwachting binnengehaald en tot dusver valt zijn inbreng bij Twente reuze mee.
Mokotjo viel bij Feyenoord niet op omringd door betere spelers en ik denk dat hij dat ook niet zal doen bij Ajax of PSV. Mocht hij minder dan 2 miljoen kosten, dan valt de investering reuze mee. Maar kom op je gaat toch niet van Defour naar mokotjo? Wat brengt laatstgenoemde extra dan? Defour heeft tenminste nog heel wat bagage!

5 augustus 2014 om 12:59

*gepresteerd.
Ik kan niet editten met mobiel. Graag aanpassen @ mods.

5 augustus 2014 om 17:07

Defour is ook al zo'n vervelend mannetje.

Mokotjo heeft zich goed ontwikkelt, maar het is inderdaad meer een type hiljemark.

Ik begin me trouwens echt af te vragen of psv en ajax niet dezelfde scouts hebben.. wanneer ajax geintresseerd is in een speler is psv dat ook meteen en af en toe ook andersom

5 augustus 2014 om 20:01

Hiljemark

5 augustus 2014 om 21:05

Hoezo is het bij Heerenveen lastiger preseteren dan bij FC Zwolle? Ik ben rechtsback van FC Zwolle en ik sta tegen depay of rechtsback van Heerenveen en ik sta tegen Depay. Bij Heerenveen is het juist makkelijker aangezien Heerenveen in zo;n wedstrijd gok ik meer balbezit en controle heeft dan Zwolle.

Die kansloze redenaties van veel lui altijd, in mijn ogen iig.

5 augustus 2014 om 21:16

De druk is toch logischerwijs groter?
Denk na man. Dus jij zegt wanneer een back bij Ajax speelt hij het sowieso makkelijk heeft.
Onzin. 1 fout is fataal. Velen zijn die slecht paasjes van Boilesen niet vergeten @ de PEC wedstrijd, maar de foute passing van een aantal PEC spelers, dat weet niemand meer. Zo gaat het!

5 augustus 2014 om 20:01

Porto is ook een betere club dan PSV of PEC. Mokotjo heeft een goed seizoen gehad en direct naar een grote club.

PSV en Ajax worden wel vaak in verband gebracht met dezelfde spelers. Soms lijkt het er wel eens op dat ze bewust de prijs voor de concurrent opdrijven. Maher, Viergever, Narsingh, Luuk de Jong en dan zal ik er nog wel wat vergeten.

5 augustus 2014 om 07:40

Scouting van beide clubs is niet meer wat het geweest is, hierdoor lijken beide clubs steeds op de bekende namen terug te vallen.

Al moet gezegd worden dat scouten moeilijker is geworden door de steeds absurder wordende prijzen in landen als Brazilië.

5 augustus 2014 om 08:28

Topclubs uit buitenland scouten alles kapot en verhuren de "talenten " weer waardoor ze 100 of meer spelers hebben met meer loon dan de topclubs in Nederland.

5 augustus 2014 om 09:10

Inderdaad. Ik zou dolgraag scout van PSV zijn, heel veel fantasie en talent heb je daar niet voor nodig lijkt het.

5 augustus 2014 om 10:01

Het aanbod is gewoon heel beperkt. AZ komt op de Nederlandse markt meestal ook met de bekende namen (hupperts ?). Als je in Nederland kwaliteit wil kopen dan is het onmogelijk om met verassingen te komen. Dus jou opmerking is gewoon dikke bull.....

5 augustus 2014 om 11:16

Er kan toch verder gekeken worden dan enkel de Nederlandse competitie?

Oost-Europa, Scandinavië, Afrika zijn werelddelen waar ook zat talent loopt. Gewoon een kwestie van goed scouten.

5 augustus 2014 om 12:22

Er wordt verder ook wel gescout, kijk bijvoorbeeld naar jong PSV waar een Ijslander en drie jongens uit voormalig Joegoslavië rondlopen. Maar om een speler te vinden die betaalbaar is en direct inzetbaar is kom je al snel uit op de Nederlandse markt. En dan komen de twee clubs die het meest te besteden hebben elkaar tegen. Daarnaast wordt hier regelmatig gesteld dat PSV achter dezelfde spelers aanzit als Ajax. Je kunt het ook omdraaien. Ajax zoekt veel meer de publiciteit (telegraaf) dan Psv. Misschien heeft PSV wel eerder interesse getoond voor spelers dan Ajax alleen loopt PSV niet gelijk naar de krant.
Nou klinkt dit misschien niet zo aardig voor Ajax, maar als ik denk aan hoe Overmars liep te miepen dat Jan Smid niet gelijk akkoord ging met zijn aanbieding voor Duarte. En dat Jan Smid weer verbaasd was omdat afgesproken was niets over de gesprekken naar buiten te brengen en vervolgens een verslag van het gesprek in de Telegraaf las, Dan zegt dat denk ik genoeg. Ajax onderhandelt veel meer via de media.

5 augustus 2014 om 07:41

Dat is toch niet raar, de 2 grootste clubs van Nederland die geintereseerd zijn in een speler uit de zelfde competitie die het goed doet. Volgens mij is dat niet meer dan logisch.

5 augustus 2014 om 07:44

Is toch ook niet gek. De namen die je noemt behoren allen tot de bovenste laag spelers in de eredivisie die niet bij een van de topclubs spelen, afgezien van de jong. Niet meer dan logisch dat beide clubs dan dikwijls interesse hebben..

5 augustus 2014 om 08:23

Uhmm PSV word altijd in verband gebracht met Ajax spelers, als scout van PSV heb je het makkelijkste werk ter wereld je wacht tot een Ajax target uitlekt en daar schrijf je wat over en het is ineens ook een PSV target. Als Ajax intresse heeft in art van peppen dan wil PSV hem ook ineens.

5 augustus 2014 om 08:28

Noem eens 5 namen, vriend!

5 augustus 2014 om 08:32

Hahahahahah, En PSV gaat er vaak mee aan de haal. Ik kan me nog een Maher en Narsingh herinneren Die had PSV natuurlijk nooit zonder de scouting van Ajax kunnen vinden.

5 augustus 2014 om 09:02

Deze mokotjo, Maher, narshing, viergever, zivkovic. En er zijn er nog meer. Ajax veranderende de jeugd wat doet PSV ineens kopieert het idee van Ajax. Leuk dat PSV zelf niks kan bedenken.

5 augustus 2014 om 09:07

Klopt, ben je anders van PSV gewend dan? Vroeger altijd toch al zo geweest.. Hun enige aanvoer waar ze zich in konden onderscheiden is Brazillie en dat is ook niet meer wat het geweest is.

5 augustus 2014 om 09:22

Dat klopt PSV gaat er vaak mee aan de haal omdat ze met meer geld smijten, want gemeente hoest het wel op. Ben blij dat Maher niet gekomen is want hij was zo goed dit jaar dat zelfs serero een hoger punt had en narshing heeft ook al zoveel gespeeld wees er maar trots op. Maar bojan stond ook op jullie lijstje ( stond toen ook op vz of een elf ofzo ) er zijn er zeker wel enkele te noemen.

5 augustus 2014 om 09:25

Je noemt nu alleen spelers uit de Eredivisie die bij elke topclub in NL niet zouden misstaan. Dus dan is het toch niet vreemd dat zwel PSV als Ajax daar interesse in hebben? Dat jij het dan interpreteert dat Ajax hier als eerste belangstelling in heeft slaat dus weer nergens op.

Hoe wee jij zeker dat Ajax hier als eerste belangstelling in heeft? Jij kent de lijstjes met gewenste spelers van beide clubs? Misschien komt Ajax eerder naar "buiten" met de wens voor een bepaalde speler.......

Dus je roept en roept maar je weet van helemaal niks, Vriend!!!!

5 augustus 2014 om 09:26

Shit, ik dacht echt een inhoudelijke discussie met je te kunnen voeren maar toen zag ik je opmerking over de gemeente voorbij komen. Jammer. Geen woorden dus meer aan vuil maken!!

Je weet er nog minder van dan ik dacht!!! Dag vriendje!!!

5 augustus 2014 om 09:30

Het komt misschien eerder uig bij Ajax, maar het is altijd wel toevallig o PSV heeft ook intresse. Was ook bij Roda die blonde flank speler (sorry weet zijn naam niet meer) die kon ook drie x over spelen naar een team genoot. Ajax vond hem intressant en PSV ineens ook.

5 augustus 2014 om 09:40

Laatste jaren niks gescout? Mertens, Strootman, balazs dzsudzsak...... en dat zijn de laatste 2 jaar.

Het zit me helemaal niet diep. Het gaat me er alleen om dat de meeste mensen hier op VZ alleen maar roepen roepen roepen terwijl ze van Niks weten!!

Jammer dat je verder ook niet echt inhoudelijk reageert op mijn reactie.

5 augustus 2014 om 09:45

Ik neem aan dat je Guus Hupperts bedoeld? Geef mij het nieuwsbericht dan waar dit staat. Heb net gegoogled op Hupperts PSV maar kom niets tegen.

O wacht, je bedoelt dat Hupperts in de jeugd bij PSV heeft gespeeld??

Nogmaals roepen roepen roepen........ Je moet ook niet alles geloven wat er in de wandelgangen geschreven wordt vriend!

5 augustus 2014 om 09:57

PSV heeft onlangs nog 2 Servische talenten gehaald en eerder al Boljevic, allen spelend voor Jong PSV. Er wordt dus wel degelijk gescout.

Maar goed voor de rest adviseer ik iedereen om deze beste man hierboven niet serieus te nemen, tenzij hij met referenties en bewijzen kan komen in plaats van deze drogredenen.

Verder ben ik van mening dat Mokotjo eerst de stap naar Heerenveen of AZ moet maken, en dan verder kijken.

5 augustus 2014 om 09:58

Dzusdzak is erg goed gescout ja dat moet ik je nageven! Maar kom op Mertens en strootman dat kon mijn oma nog zien dat die bij elke club paste.

5 augustus 2014 om 09:59

Ze hebben er zelf toen over gehad, heb t toch zelf echt ook gelezen en gehoord. Maar dat was hem inderdaad hupperts.

5 augustus 2014 om 10:04

Toen Feijenoord voor het laatst een prijs won, betaalden we nog met guldens. Ik zou bijna zeggen dat was nog in de vorige eeuw, veel scheelt dat trouwens niet.
Oh ja een tweede plaats is geen prijs en het niet overleven van voorrondes in de CL/ EL ook niet.

5 augustus 2014 om 10:12

@punt01 je weet dat Feyenoord in 2008 de Knvb beker won en in 2002 de Uefa Cup? Lijken me toch prijzen, ook al zou je dat van de Knvb beker niet zeggen.

5 augustus 2014 om 10:18

Dan moet het toch niet moeilijk zijn om het nieuwsbericht terug te vinden?

Nogmaals; de wandelgangen zijn geen nieuwsberichten he?

5 augustus 2014 om 10:20

il capitano

Gelukkig wisten jullie de volgende toppers goed geheim te houden voor ons:

Hoesen sana delorge Mido Tainio kuffour atouba roger santos demstjenko vierklau sikora wielaart cvitanitch gabrich ledezma lindenbergh colin soetaars...
Moet ik nog verder gaan ??
Kan hoor als je wilt.

5 augustus 2014 om 10:47

Visticks hebben geen graad, weet niet welke cheap ass versie jij op je bordje hebt.

5 augustus 2014 om 10:53

Leuk dat je gepikeerd bent en zelfs miskopen uit eind jaren 90 erbij haalt. Nog grappiger dat je je laat proveceren door iemand die geen verstand van zaken heeft en gewoon maar wat dingen roept. Als je iemand die onzin verkondigt wil terechtwijzen kom dan met inhoud, in plaats van een pulp lijstje.

5 augustus 2014 om 11:50

@Stratumseind: je laat je weer eens goed kennen. Honger zeker....?!
Blij dat je ons nog even herinnert aan de jaren voor de fluwelen revolutie. Gelukkig is het tij gekeerd en hebben we geleerd van onze droge jaren waarin we financieel wanbeleid voerden. Nu na 4 kampioenschappen op rij praten we meer over of we de titel gaan pakken, maar op welke manier: mooi of lelijk... en wanneer: maart april of mei...
Hopelijk gaat Mokotjo naar psv en ik hoop dat Ajax dit seizoen niet weeer kampioen wordt, want een kampioenschap verbloemd hoe pover onze selectie is en hoe lelijk we voetballen (ik spreek volgens mij niet voor het gros van get Ajax publiek en dus komt deze alinea haaks te staan op de voorgaande alinea).
Het is mooi voor psv om weer mee te gaan doen om te prijzen, om weer te strijden op 3 fronten en om weer eens met wat zelfvertrouwen op het veld te staan... of een Mokotjo daaraan zal bijdragen moet nog blijken... verwacht wel dat psv nog even wat verdedigers haalt en niet blijft wachten op Rekik.  

5 augustus 2014 om 12:13

Haha wat een lol! Dzusdzak is eerst door Ajax gescout en toen door Psv. In een veel te zware week voor nog zo'n jonge voetballer (weekend wedstrijd, interland tegen Italië en toen het weekend erop weer een wedstrijd kwam Ajax met een delegatie kijken. Dzusdzak zag er uitgeblust uit en voldeed niet aan de eisen. Dus heeft PSV hem daarna opgehaald.

5 augustus 2014 om 13:27

Hulp van de gemeente mag inderdaad niet want dat is competitievervalsing. Wat wel mag: naar de beurs gaan om 50 miljoen te genereren, vrienden van ... Oprichten en talentenpools opzetten om kapitaal te genereren, club verkopen aan Georgiers en Russen om spelers aan te trekken... Pffff, je sluit een deal of niet, als je een eigen stadion hebt kan je de grond daaronder verkopen. Dat een eigen stadion duurder is dan het huren van een Arena, kuip, gelredome of grolsch veste is dan weer niet valsspelen uiteraard... Iedere club probeert op een eigen manier aan centjes te komen, of je dat dan leent van een gemeente is toch geen verschil met lenen van Russen, investeerders, aandeelhouders... Tja...

5 augustus 2014 om 20:23

@vandoorn

het is lekker hapweer dus ik dacht ik help hem even .
En ja het is eigenlijk dezelfde onzin als waar hij mee komt.
Fight fire with fire zullen we maar zeggen.

5 augustus 2014 om 21:33

Dzusdzak is helemaal niet door Ajax gescout, er zat een keer een Ajax scout op de tribune in een wedstrijd waar hij speelde. Ajax vond hem niet goed genoeg. PSV wel, en zoals wel vaker aan het langste eind getrokken. Ga aub niet huilen als PSV wel spelers ophaalt die iets meer kosten en ajax niet omdat Overmars te gierig is om een cent te veel uit te geven.

Hij mag voor 3 miljoen weg bij Pec.

5 augustus 2014 om 10:55

Dus PSV kopen! En het liefst ook nog voor vrijdag!

Wel raar. Je eerste keus is Defour van Porto die leider moet worden op het middenveld met al zijn ervaring en je nummer 2 is Mokotjo van Zwolle, hoewel hii natuurlijk een prima speler is

5 augustus 2014 om 07:49

Dus wat is er raar? Als iemand het spel kan bepalen is het Mokotjo wel. Defour is helemaal niet zo geweldig, iedereen geilt op zn bekende naam. Hij is Belgisch international. Woow. Mokotjo is nu al erg goed, maar wordt sowieso nog veel beter. Heeft alles wat een controleur moet hebben; verdedigend goed, fysiek goed, goede korte en lange pass, inzicht, overzicht, etc. Neemt Zwolle vaak genoeg op sleeptouw. Zie veel meer in hem dan Defour die bij porto niet meer dan wissel is. Hoe wil je dan ooit aanhaken bij zulke teams? Dat is toch wat we willen?

5 augustus 2014 om 07:57

Het heeft ook met persoonlijkheid en ervaring te maken. Die ervaring heeft Defour in ieder geval. Ik denk dat spelers als Maher en Bruma eerder iets aannemen van Defour dan van Mokotjo. Ook zijn het volgens mij totaal verschillende spelers. Defour moet het van zijn fysiek hebben terwijl Mokotjo het weer van zijn techniek moet hebben.

5 augustus 2014 om 08:00

Ten eerste zijn het andere types, ten tweede wil je een leider op het middenveld en ten derde wil je iemand met internationale ervaring en ben je bereid er 6M voor neer te leggen maar mocht je eerste keus niet kunnen dan heb je geen andere op het oog, gooi je je hele profielschetsweg en kies je voor de cvm van Zwolle. Vind ik best raar

5 augustus 2014 om 21:36

Mokotjo is een totaal andere speler dan Defour. De PSV verdediging gaat echt niet naar een broekie als Mokotjo luisteren, Defour straalt leiderschap uit en is verdedigend veel sterker. Daarnaast moet hij extra ervaring brengen. Op het middenveld is genoeg talent aanwezig, er moet ervaring en leiderschap bij.

6 augustus 2014 om 12:52

Ervaring op de bank van Porto ja! En Defour sterk? Hou op zeg, jullie doen net alsof het een Touré is of zo.. Het is gewoon een modale subtopspeler. Te slecht voor Porto, PSV wil aanhaken bij hun, maar dan is ie wel goed genoeg voor Psv? Nee, haal dan die kerel van Lazio! Dat zou perfect zijn voor de jonge gasten, kan nog jaaaren mee! 6 miljoen absoluut waard

Ach kijk zie, 3 dagen geleden zei ik op VZ al:

"is Mokotjo van PEC niet binnen te hengelen?"

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=220959

Mokotjo is wel een ander type VM dan Defour en Defour heeft meer internationale ervaring.
Maar ik maak me meer dan sterk dat Mokotjo het toch wel goed zou doen bij Psv.

Denk dat Defour meer aanvallend is ?? Maar toch al met al Mokotjo uitstekende middenvelder voor PSV Miss ter vervanging van schaars? Die is wel uit gevoetbald bij PSV denk ik ??!!

Neeeeee, ga aub voor Defour of een andere speler met (internationale) ervaring.

5 augustus 2014 om 07:51

Jammer genoeg heeft PSV zo'n 60 tot 100 miljoen euro schulden en zijn ze daardoor financieel beperkt.

Defour is een zekerheidje, maar daar moet je dan ook voor betalen. En dat geld is er niet.

5 augustus 2014 om 07:54

PSV 60 tot 100 miljoen schuld? hahaha, heb jij het jaarverslag op zijn kop gelezen of hoe zit het? Of bedoel je Rupia ipv euro misschien, dat kan natuurlijk ook.

5 augustus 2014 om 07:57

Lol waar heb jij het nou over? PSV wordt ieder jaar juist financieel sterker.

5 augustus 2014 om 07:59

Èr zijn altijd van dit soort figuren die ooit een klok hebben gehoord (jaren geleden) niet weten waar de klepel hangt en er vervolgens een sterk verhaal bij verzinnen. Op VZ als het op PSV aankomt, aan de lopende band.

5 augustus 2014 om 08:05

Panerai;

In tegenstelling tot jij heb ik dat jaarverslag wel gelezen.

Je kan dat van 2012/2013 hier downloaden (dat van 13/14 is nog niet vrij gegeven).

http://www.psv.nl/Club-Historie/Jaarverslag.htm En daar staat 31,6 miljoen schuld op lange termijn en 42 miljoen schuld op korte termijn op de balans.

Bovendien meent de EU dat de club z'n 48 miljoen Euro onterechte overheidshulp heeft gekregen en zijn die bezig met een onderzoek. Wellicht zal de EU wel gelijk krijgen in deze zaak. En dan zal het reeds verkregen bedrag wel omgezet worden in een lening. Is niet zo erg, nu moet PSV pachtgeld betalen voor zijn verkochte gronden, straks een lening, maar dan zijn de gronden wel terug in hun bezit.

5 augustus 2014 om 08:16

Als ik jou was zou ik maar eens een paar basislessen accountancy gaat volgen voor dat je onzin hier komt verkondigen. Blijkbaar heb je daar weinig kaas van gegeten.

5 augustus 2014 om 08:17

Entombed,

Zegt u nu dat de accountants, die over alle informatie beschikken en het jaarverslag hebben opgesteld, er niks van bakken en dat u, die niet over alle informatie beschikt, een beter jaarverslag kan opstellen?

Of begrijp ik u verkeerd?

Misschien zitten ze wel in een complot om PSV in diskrediet te brengen?

5 augustus 2014 om 08:18

Panerai,

Die schuld staat anders wel op de balans. Lees het nou maar even, gaat je een blij gevoel geven.

5 augustus 2014 om 08:25

Panerai, als jij eens met je grote bek even de bewijzen levert voor zijn ongelijk dan? ! Hij komt een stuk geloofwaardiger over dan jij met je geschreeuw!

5 augustus 2014 om 08:37

Ik hoef niet overal een uitgebreide verklaring voor te geven,.

PSV zit in categorie 1 van meest gezonde clubs in Nederland, denk je werkelijk dat ze in de categorie zitten als ze 100 miljoen schuld hebben. Laat staan nog uberhaubt een staat zijn voor miljoenen spelers te kopen?

100 miljoen is 1/3 van de schuld van Barcelona.

Nogmaals, leer eerst maar eens een balans lezen. In verdiep je werkelijk eens in de financiele situatie van Psv.

Die cijfers die uit het jaarverslag komen kloppen als een bus uiteraard. Maar er komt meer bij een balans kijken als kort lopende en lang lopende schulden. Als je een hyotheek heb je huis, dan heb je ook schuld, dat is ook geen noemenswaardige schuld.

Beter kijk je naar het resultaat. Waarbij PSV met de grond verloop 27 miljoen in de plus is geindigd. en het eigen vermogen ook weer heeft versterkt.

Zonder de grond zou er verlies zijn gedraaid, dat klopt. Maar PSV zit niet in een financiel slechte situatie zoals jij doet voorkomen. PSV kan gewoon geld uit geven omdat er geld binnen komt.

5 augustus 2014 om 08:38

Lee112,

Als je het jaarverslag zou lezen, dan krijg je dit te zien:

Korte + Lange termijn schulden

2008/09: 86,1 miljoen
2009/10: 76,4 miljoen
2010/11: 104,2 miljoen
2011/12: 61,5 miljoen
2012/13: 73,6 miljoen

In 2011/12 hebben ze uitzonderlijk veel schuld weg gewerkt. Dat hebben ze gedaan door de grond te verkopen aan de gemeente Eindhoven. Dat is dus sowieso een eenmalige operatie. Sindsdien betalen ze wel pachtgeld voor die gronden.

De EU meent nu dat het onterecht is. Hou er maar rekening mee dat er straks gewoon 48 miljoen schuld zal bijkomen. Eigenlijk is dat niet erg. Fiscaal is dat aantrekkelijker.

Frappant is ook dat ze één jaar later in 2012/13 de schuld wederom met 12,1 miljoen hebben laten oplopen.

5 augustus 2014 om 08:46

Panerai,

"alleen al dat hij de schulden van 2 verschillende boekjaren bij elkaar opteld is al voldoende om voor mij om hier niet al te serieus op in te gaan. "

In het jaarverslag 2012-2013 staat duidelijk op pagina 52:

Langlopende schulden: 31.6 miljoen
Kortlopende schulden: 42.0 miljoen

Download het nu maar eens en lees het eens:

http://www.psv.nl/Club-Historie/Jaarverslag.htm

Of bent u gewoon van kwade wil?

5 augustus 2014 om 08:56

Panerai,

"psv zit in categorie 1 van meest gezonde clubs in Nederland, denk je werkelijk dat ze in de categorie zitten als ze 100 miljoen schuld hebben. Laat staan nog uberhaubt een staat zijn voor miljoenen spelers te kopen?"

Ja, dat kan. Je kan financieel gezond zijn en toch 70 a 100 miljoen schuld hebben.

En je kan ook miljoenen transfers afsluiten en toch diezelfde schuld hebben.

Zolang PSV zijn leningen correct kan afbetalen, kan dat allemaal geen kwaad.

Maar de schuld is er, beetje dwaas om het te ontkennen en zelfs gewoon keihard te liegen.

5 augustus 2014 om 08:59

Onzin. Er is het risico dat een deel van het bedrag terug moet naar de gemeente. Dit gaat om een paar miljoen. Bij de deal is dit risico al onderkent en PSV heeft hiervoor 6 miljoen van het ontvangen bedrag opzij gezet.

5 augustus 2014 om 09:02

Ooit van een hypotheek gehoord? Tegenover die schulden staan bezittingen. Het saldo is ruim positief.

5 augustus 2014 om 09:05

Sander80,

Dat gaat niet over een paar miljoen. Wel over 48,4 miljoen euro.

Google maar eens op:

"48 miljoen psv gemeente"

Wellicht zal de gemeente de gronden straks moeten teruggeven en zal ze wel een lening toestaan. Anders is de club failliet. En dat gaat niet gebeuren, PSV is te groot om om te vallen.

5 augustus 2014 om 09:07

@ Iedereen komt.

''ja, dat kan. Je kan financieel gezond zijn en toch 70 a 100 miljoen schuld hebben.''

Dan spreek jeje zelf toch behoorlijk tegen. Want heel deze discussie begon door jou stelling dat PSV beperkte financiele mogenlijkheden heeft door de grote schuld die ze hebben.

Mijn punt is dus ook wat je zelf eigelijk al zegt;

''zolang PSV zijn leningen correct kan afbetalen, kan dat allemaal geen kwaad''

Dus eigelijk is PSV helemaal niet financiel beprekt als je eerder steld. PSV kan uitgeven wat er binnen komt.

Stel dat PSV dalijk Depay voor 20 miljoen verkoopt, kan PSV Defour voor 8 miljoen halen en een verdediger voor 12 miljoen, bij wijze van spreken.

Het is alleen belangrijk dat PSV ook op de lange termijn geld gaat binnen harken op andere manieren. Zoals de verkoop van jeugd spelers bijvoorrbeeld die zonder transersom zijn binnen gehaald.

5 augustus 2014 om 09:10

@ iedereen komt:

wanneer de deal wordt aangemerkt als ongeldige staatssteun, wat waarschijnlijk niet zal gebeuren, dan zal psv/gemeente een boete moeten betalen. het is niet zo dat de deal ineens teruggedraaid wordt, gezien de grond wel degelijk een waarde heeft.

of het 48 miljoen waard is dat is een 2e, maar gezien dat het door een externe taxateur getaxeerd is en de strenge regelgeving in de publieke sector op dit soort transacties lijkt me onwaarschijnlijk dat de gemeente en/of psv hierbij een misstap heeft begaan.

5 augustus 2014 om 09:18

Panerai,

Fijn dat je al durft toegeven dat die schuld er is.

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen.

Natuurlijk legt die schuld beperkingen op. Je kan dan immers minder uitgeven (transferbedragen en lonen) dan wanneer die schuld er niet zou zijn.

Immers nu gaat een flinke hap van de begroting naar de aflossing van de schuld. Geld dat anders aan spelers kon uitgegeven worden.

Er is een reden waarom PSV geen dure transfers meer doet en een salary cap heeft van 1 miljoen per speler.

"het is alleen belangrijk dat PSV ook op de lange termijn geld gaat binnen harken op andere manieren. Zoals de verkoop van jeugd spelers bijvoorrbeeld die zonder transersom zijn binnen gehaald."

Neen, daar ben ik het niet mee eens. Uitgaande transfers kan je immers niet programmeren. Het kan nog jaren duren voor er echt groot talent doorbreekt en anderzijds weet je nooit of ze niet transfervrij of voor een lage som zullen vertrekken. Denk aan Bakkali bv.

Bovendien kan het zomaar eens gebeuren dat over enkele jaren het transfersysteem niet eens meer bestaat. Dat is een ernstig Threat in de Swot analyse van een voetbalbedrijf.

Ik denk dat het beter is dat PSV aan zijn exploitatieverlies werkt en de kosten naar beneden haalt. Daar is PSV mee bezig, o.a. door de salary caps.

Dat is structureel, dat heeft wel een voorspellende waarde.

5 augustus 2014 om 09:21

Het totaalbedrag klopt wel, maar de conclusie dat het alles of niets is, klopt niet. Je mag grond verkopen aan een gemeente, maar de prijs is van groot belang. De kans is er dat europa stelt dat PSV maar 42 mil jad mogen ontvangen. De transactie wordt niet zomaar ongedaan gemaakt.

5 augustus 2014 om 09:23

Roygöbbels,

Die transactie kan wel degelijk verbeurd verklaard worden. Wellicht heeft PSV dat geld al lang uitgegeven en kunnen ze het niet terug geven.

Op zich is dat niet erg, wellicht zal de gemeente dan immers gewoon een lening toestaan aan een reguliere wettelijke intrestvoet. Dat mag wel van de Eu.

Eigenlijk is dat voor PSV en de gemeente fiscaal gezien ook beter. Maar goed, gaat wat te ver om dit uit te leggen op een voetbalsite.

5 augustus 2014 om 09:26

Die salarycap en gematigde transfersommen hebben vooral te maken met gezond verstand en de huidige status van PSV en de eredivisie. Prima beleid.

5 augustus 2014 om 09:28

Alles kan, maar PSV en vooral ook de gemeente hebben zich uitstekend laten begeleiden door zeer ervaren juristen uit Brussel.

5 augustus 2014 om 09:41

Sander80,

Ik zou 73,6 miljoen schulden en da's exclusief die 48,4 miljoen overheidssteun die wellicht straks gewoon een extra schuld zal worden, nu niet bepaald een kunnen van gezond verstand en prima beleid noemen. Komt nog eens bij dat ze in 2010/11 innig aan het flirten waren met een faillissement.

Het is toch wat veel. De toestand is hopeloos, maar niet ernstig. lol

Maar goed, je zal wel een beetje een houding hebben van 'mijn club, mooie club'. Daar hebben de meeste supporters last van.

De Belgische vergelijkbare topclubs hebben toch een veel beter financieel plaatje. Anderlecht en Club Brugge hebben geen noemenswaardige grote schulden, Genk en Standard zitten zelfs op een gigantische cashberg.

Alleen AA Gent heeft redelijk wat schulden, zo'n 20 miljoen. Maar dat zijn 'gezonde schulden' omdat ze net een nieuw stadion hebben gebouwd en pas zijn begonnen met de leningen af te lossen. Da's schuld voor een materieel iets. Bovendien heeft die club dankzij dat nieuwe stadion een exploitatie winst van om en bij de 5 miljoen.

5 augustus 2014 om 09:53

Dat er in het verleden fouten zijn gemaakt, is bekend. De laatste jaren worden er goede stappen gezet. De schuldpositie van een club met een eigen stadion kun je niet vergelijken met die van clubs die het stadion huren.

5 augustus 2014 om 10:00

Sander80,

Huren is zeker goedkoper, zeker aan de belachelijke huursommen die compleet niet marktconform zijn.

Maar Anderlecht, Genk en Gent hebben een eigen stadion en huren niet.

En zowel Club Brugge als Standard willen gaan bouwen. Liever vandaag dan morgen.

5 augustus 2014 om 11:11

Zeg slimmerik, je weet dat je aan het praten bent over een balans of niet? Als er sprake zou zijn van een dis-balans, denk je dan dat PSV in categorie 1 ingedeeld zou worden?

Bovendien ben ik erg benieuwd naar je financiële analyse van andere Nederlandse clubs zoals Ajax en Feyenoord. Benieuwd wat je van die balansen vindt.

Iedereen heeft recht op een mening hoor, daar gaat het mij verder niet om. Maar als je nu nog loopt te orakelen over staatssteun in casu PSV dan begrijp je er echt helemaal geen pepernoot van.

5 augustus 2014 om 13:10

war75,

Gaat het hier over Feyenoord of Ajax? Wel dan? Als je wil weten hoe het met hun schulden zit, dan gebruik je Google maar. Ik ben er vast van overtuigd dat je dit al kan.

Trouwens wat een zwakke argumentatie. "zij doen het (misschien) ook en dan is het goed".

Ga je ook die schuld ontkennen misschien?
Of ga jij ze gewoon maar minimaliseren?

Of je het nu graag hebt of niet, er staat 73,6 miljoen schuld open en daar komt mogelijk nog eens zo'n 48,4 miljoen bij.

Ook al kan PSV dat wel terug betalen, het zijn echt naar maatstaven in het Nederlandse voetbal onwereldse hallucinante bedragen. Belachelijk hoog.

Bovendien zijn het geen schulden door het bouwen van een nieuw stadion, maar gewoon veroorzaakt door gratuit wanbeheer. Te veel dure spelers met dito lonen aangekocht, terwijl je je dat eigenlijk niet kunt permitteren.

En dan mag de belastingbetaler de bijna-failliete kermis komen redden.

Iedereen mag een mening hebben, zolang die maar strookt met die van u zeker?

5 augustus 2014 om 21:45

Ga aub niet dat argument met de belastingbetaler erbij halen, dat is zo ontzettend laagdrempelig. De gemeente Eindhoven geeft echt niet zomaar grofweg 50 miljoen uit aan PSV als zij daar zelf niet op vooruit zouden gaan, of in ieder geval niet achteruit. Gemeente Eindhoven is ook groot geworden door Psv, kijk eens wat voor internationale aandacht Eindhoven heeft gekregen voor een relatief kleine stad. Daarnaast betaalt PSV ook gewoon rente over die gemeentedeal, uiteindelijk maken ze er dus en winst op en een touristische trekpleister in Eindhoven blijft bestaan. In de lange adem ook weer positief voor de horeca en dus ook die arme belastingbetaler.

Ja, PSV heeft schuld, en veel. Maar met de transfers van Strootman, Mertens, Lens e.d. wordt dat ook allemaal afbetaald. Van die transfers is helemaal niets in nieuwe spelers gestoken. Dat geld gaat allemaal naar dat schuldenpotje. Die 5 miljoen is de standaard transferpot die PSV elk jaar heeft.
Ben overigens wel benieuwd wat PSV doet wanneer Depay en Bakalli worden verkocht. Aan de PSV fans is het in ieder geval niet te verantwoorden om daar geen geld van te gebruiken om een fatsoenlijke verdediger te verkopen en eventueel vervanging van Depay.

6 augustus 2014 om 06:25

Teunteun,

Ze betalen geen rente, wel pachtgeld. Ik vind dat de overheid nooit clubs moet helpen. Echt nooit. Ze hebben het bij mijn club ook gedaan hoor. Ze hebben mee het nieuwe stadion gefinancierd. Hun bijdrage bedroeg zo'n 20 miljoen.

Vind ik dus dik fout. Het is niet de taak van de overheid om bank of vastgoedmakelaar te spelen.

Maar bon. Ja schulden zijn hoog bij Psv, maar ik zei al eerder dat het niet zo erg is, want PSV kan dit wel afbetalen.

Dit is toch een veel betere aankoop als Defour en Gudelj. Wanneer je Defour haalt krijg je hetzelfde verhaal als een paar jaar geleden toen ze 30 miljoen aan transfers uitgafen en ik vind mokotjo beter als Gudelj.

5 augustus 2014 om 07:50

Gudelj mag pas voor 10 mil weg dus... Voor Nederlandse clubs totaal geen optie.

5 augustus 2014 om 07:51

Doe normaal zeg.
Als psv Mokotjo aantrekt dan kunnen ze net zo goed een middelvinger recht in het gezicht van Ritzmaier duwen.
Met Hiljemark, Maher, Gini en Ritzmaier heb je al genoeg middenvelders die minstens even goed zijn als Mokotjo. Schaars doet ook niet veel onder en daarnaast kan je ook altijd Hendrickx opstellen.
Defour is nodig omdat hij behalve een hoop kwaliteit ook ervarig meebrengt, Mokotjo (en Gudelj) doen dat niet.

5 augustus 2014 om 07:52

Wat was dat verhaal van precies? Dat ze het niet terug zouden verdienen? Volgens mij is het je ontgaan dat PSV voor die 30 miljoen 5 spelers had gehaald en het met de verkopen van Mertens en Strootman al terug hebben verdiend 4 miljoen winst.

Daarnaast is Defour niet te vergelijken. Defour zal niet veel restwaarde meer hebben als hij vertrekt. Maar is wel een belangrijke ervaren kracht die PSV goed zou kunnen gebruiken. Beter dan een Mokotjo.

5 augustus 2014 om 08:10

Je haalt Defour niet om hem met veel winst door te verkopen. Je haalt Defour voor de ervaring en de aansturing op het middenveld. Door een dergelijke speler ontlast je spelers als Wijnaldum en Maher.

Op zichzelf denk ik niet dat PSV Defour nodig heeft qua bezetting, maar puur voor de aansturing van het elftal een beetje een van Bommel rol. Ik heb namelijk het idee dat ze zich een beetje vergist hebben in Schaars.

5 augustus 2014 om 08:14

Ik snap eerlijk gezegt niet waarom iedereen zo negatief doet over Schaars. Ik vind hem helemaal niet zo slecht eerlijk gezegt. Het is geen absolute top speler maar ik vind hem toch wel enige rust uitstralen. Ik denk dat hij samen met Defour helemaal geen verkeerd duo zou vormen.

5 augustus 2014 om 09:36

Schaars heeft volgens mij ook gewoon motivatie nodig. Aan het begin van vorig seizoen speelde hij geweldig (vooral tegen Milan), maar hoe minder en minder het werd hoe slechter schaars ging spelen. Denk dan ook dat als PSV weer mee kan doen dit jaar om de titel dat schaars vanzelf wel weer komt bovendrijven.

Overigens hoeven mokotjo en Defour van mij allebei niet gezien de ruime bezetting die er al is. Mocht er dan toch iemand worden gehaald dan mokotjo. Belgen zijn vaak laks en wisselvallig

6 augustus 2014 om 05:52

pieterpost
Nilis degrijze gerets debilde mertens simons hebben psv bepaald geen windeieren gelegd.

Dus ik vermoed dat je die stelling basseert op dat ene belgje wat er nu rondloopt?

Mokotjo ipv Schaars zou zo'n grote verbetering zijn. Ben ook helemaal niet onder de indruk van Defour, Gudelje is ook 'n goede optie, maar Psv heeft nu meer aan Mokotjo.

Hopelijk kan hij die stap nu wel maken en bij een topploeg slagen. Heeft altijd het talent gehad maar bezweek onder de druk. Als hij dat onder controle kan krijgen gaat het een topper worden

Gudelje is toch geen verdedigende middenvelder joh. Defour en Mokotjo zijn Schaars vervangers. Stofzuigers die het spel kunnen maken. Mokotjo kun je m.i. veel meer winst op pakken. Goedkoper met veel rek. Defour heeft gewoon meer leidinggevende kwaliteiten en is die gewenste speler in de as met meer ervaring die men na de Jong nodig heeft. Ze doen niet veel voor elkaar onder, al zit er meer gif in de Belg,

Mokotjo naar Psv, dan zal Zwolle El Makrini van Cambuur los proberen te weken.

Twente schijnt volgens het AD ook interesse te hebben, alles beter dan schilder... Maar ik denk niet dat Twente het geld heeft om hem te halen. Het zou wel een goede optie zijn voor Psv.

Mokotjo heeft een prima seizoen achter de rug maar met alle respect wel bij Zwolle. Ook de Reijck kwam te kort bij Feyenoord speelde 1 goed seizoen bij ADO en werd gelijk opgehaald door PSV waar hij veel te kort kwam. Mokotjo doet het leuk maar ik moet het echt nog maar zien of hij het niveau van de top van de eredivisie ook aankan.

ze kunnen beter zorgen dat ze wat meer geld uitgeven voor een goede verdediging !

Sterk staaltje scouting van Psv. Brands heeft dus ook de wedstrijd om de Johan Cruyff schaal gezien. Vind het nogal een verschil om van een geroutineerde Belgisch international over te schakelen naar een onervaren speler die het eigenlijk nog maar één seizoen heeft laten zien. Begrijp me iet verkeerd, ik vind Mokotje een hele goede speler maar Psv zou gaan voor routine om dit jonge elftal op stuur te krijgen. Als je dan wederom kiest om Rekik te huren en je koopt Mokotje dan weet je niet goed wat je wil. Wat mij betreft hoeft er überhaupt geen middenvelder te komen als Defour niet komt. Het middenveld is de linie waar zich op de korte termijn het meeste talent aandient. Hendrix is meer een middenvelder, Vloet en Leemans komen uit de jeugd en doen het prima en bovendien hebben ze Lukovic gekocht en Ritzmaier teruggehaald. Dan zie ik liever dat Psv zijn resterende transferbudget steekt in het halen van twee goede verdedigers en een extra linksback. Zet maar een speler met leidinggevende capaciteiten in de defensie.

Toch zal Feyenoord zich nog eens achter de oren krabben hoe makkelijk ze deze speler weg hebben gedaan.

5 augustus 2014 om 09:13

Ja misschien als Clasie wordt verkocht dat ze hem wel hadden kunnen gebruiken, maar bij Feyenoord had hij gewoon te veel concurrentie op het middenveld met Clasie, Vilhena, Vormer en Leerdam. Ik ga er vanuit dat Van Geel een aardig doorverkooppercentage heeft bedongen, dat schijnt hij vrijwel altijd te doen.

PSV wilt iedereen waar Ajax ook interesse in heeft. Het enige verschil is dat PSV ze wel kopen en Ajax niet.

Tja ondanks dat ik denk dat Mokotjo een aanwinst op termijn is voor PSV denk ik niet dat hij de speler is die PSV nu nodig heeft. PSV heeft behoefte aan een ervaren speler op dit moment. Er staan genoeg jonge talenten op het veld die nog geld gaan opbrengen (depay, locadia, arias, gini etc..) alleen nog geen mensen die dit team kunnen leiden.

Ja hoor. Ajax laat zo'n buitenkansje als deze weer liggen. Psv is op dat vlak altijd al meer slagvaardig geweest dan Ajax.

Gewoon voor defour gaan .
Die heeft veel meer haar op de tanden en al behoorlijk wat meer op niveau gespeeld.

Talentvolle spelers zat . Bikkels moeten er komen .het liefst 2
Defour en een cv a la v buyten yepes of iets dergelijks.

Je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Defour koop je meteen voor de basis. Dus dat houdt in dat je Schaars, Maher, Wijnaldum, Ritzmaier of Hiljemark passeert. Dat zijn in principe spelers die (ook voor de breedte) goed genoeg zijn voor de basis. Het is nog wat weinig (5 fatsoenlijke middenvelders voor een 3 mans middenveld gedurende een heel seizoen), maar daar hoef je eigenlijk niet heel erg veel in te investeren.

Voorin ziet het er (momenteel) ook nog wel aardig uit, en dan tel ik onze vriendelijke Belg niet eens mee.

Alleen achterin mis je ervaring, kracht en kunde. Daar waar PSV altijd heeft gespeeld vanuit een zeer sterke defensie, is dat juist al jaren een drama. Waarom kijk je niet voor een kerel ala Vlaar voor de laatste linie? Als je 10 miljoen uit wil geven voor een middenvelder, dan kan je dat toch beter doen voor een verdediger? Daar voegt het in ieder geval nog wat toe. Dat middenveld loopt wel

Zit ik gister volop te ergeren aan het feit dat Ajax interesse in deze jongen heeft, lees ik nu dit.
Ik snap het niet meer hor.

Deze jongen speelde een prima seizoen bij Zwolle, daar niet van, maar bij Zwolle presteren of een controleur worden bij PSV is wel even iets anders. Die stappen van zo'n kleine club naar een topclub is al zovaak fout gegaan!

als psv toch voor mokotje wil gaan waarom niet schaars in de deal betrekken.heb je gelijk een goede stap in de goede richting gezet voor de toekomst.
Middenveld: Vm:hiljemark,mokotjo,am:maher,vloet,cm:ritzmeijer,...
Aanval:,narsingh,de jong,depay, reserve:locadia,josefzoon,mocht bakkali weg gaan zou ik saymak erbij halen.

Verdedigingrias,bruma,rekik of douglas,willems. Reserve:hedriks,brenet,koch,aankoop

5 augustus 2014 om 23:08

Schaars in de deal betrekken?? 1. Schaars zal nooit de stap terug zetten naar Zwolle. 2. Schaars verdiend ver boven het maximum salaris wat ze bij Zwolle betalen. 3. Schaars is er 3 maanden uit met een blessure.

Daarnaast zie ik Douglas staan. De Douglas van Spartak Moskou? Verdiend daar 3x het salaris wat PSV kan betalen en Douglas wil echt geen stap terug zetten naar Psv. Je noemt Rekik, waarvan ik je alvast kan zeggen dat City hem alleen verhuurd aan een sterkere club dan Psv, bijvoorbeeld in de Premier League.

Je vergeet op het middenveld Wijnaldum, de beste speler met Depay bij Psv. De selectie die je vervolgens bij elkaar zet (zonder mensen die niet haalbaar zijn) is werkelijk om te janken. Plaatsje 5 is het maximaal haalbare.

Iedereen roept dat Psv en Ajax dezelfde namen op het lijstje heeft staan maar bij Ajax is Mokotjo 1ste keus. Maar als je het bericht goed doorleest kun je eruit opmaken dat Mokotjo 3de keus is bij Psv achter Defour en Gudelj. Dus hoezo scout PSV niet zelf?

Trieste bedoeling van PSV. Gq volledig voor Defour of kijk gewoon naar jullie eigen bank ipv maar weer 's naar het aankoopbeleid van Ajax kijken. Wat een treurige club is dat toch.

Met stijgende verbazing lees ik hier reacties van mensen die denken dat ‘psv Mokotjo wil, omdat Ajax hem scout’. Ik hoop echt wel dat ze dit niet menen, want dan heb je wel een enorm bord voor je kop. Mokotjo speelt zeer verdienstelijk bij Pec. Een middenvelder uit de eigen competitie (die we dus wekelijks zien) bij een laagvlieger als PEC (dus hij zal niet al te veel kosten en wel oren hebben naar een Nederlandse topclub). Dus als je (als Nederlandse topclub) zoekt naar een goedkope, jonge speller waar niet al te veel risico aan hangt, dan kom je al snel bij hem uit. Dat is geen kwestie van heel goed scouten, dat is een kwestie van observeren en logica.

Dat is eigenlijk hetzelfde als je naar Barcalona gaat om Messi te scouten. Of naar Real Madrid om Ronaldo te scouten. Je weet eigenlijk bij voorbaat al dat ze wel aardig kunnen voetballen. En eigenlijk weet heel de wereld al dat ze iets kunnen toevoegen aan je team. Dat is geen scouting meer, dat is gewoon een kwestie van logisch kijken. Echt scouten doe je pas (vind ik) als je een speler ergens uit een onbekende competitie vandaan haalt of van een absolute laagvlieger/ bankzitter. Spelers waar nog nooit iemand van heeft gehoord, die plotseling basismateriaal voor je zijn. Dat is scouting.

mokotjo is niet te vergelijken met defour.

defour is 3 klasse hoger.

Wie moet daar trouwens wijken voor een nieuwe middenvelder?
Ze hebben daar toch voor veel geld Maher, Wijnaldum en Schaars binnen gehaald.
Alle drie kwamen destijds daar met grote verwachtingen binnen.
Met Schaars haalde men ervaring binnen (brands destijds: “het was een moeizame operatie met Sporting, maar met hem hebben we een brok ervaring in de ploeg terug kunnen halen", met Wijnaldum en Maher talent (brands: Er is de clubleiding van PSV veel aan gelegen in het honderdjarig jubileumjaar kampioen te worden. Het binnenhalen van Maher is daarbij prioriteit nummer één). Echter alle drie kunnen het zoals wel bij meer Eindhovense aankopen tot op heden nog niet waar maken. Hopelijk gaat dat voor de Jong (matavz, Berg, etc. mislukt) en mogelijk Defour dan wel gelden

Jammer deze update voor de Ajacieden de meteen weer riepen dat PSV alleen spelers wilt kopen waar Ajax interesse in heeft. Laat Mokotjo maar naar Ajax gaan hoor. Past mooi in het rijtje van oa Duarte, Vd Hoorn en Sana.

Tuurlijk bevestigen ze dat niet er zijn meer clubs die Mokotjo willen hebben.

5 augustus 2014 om 21:22

@jollie18

Het zou niet logisch zijn, want brands had vooraf gezegd dat hij zocht naar ervaren spelers, talent hebben we genoeg. Ook al is hij 23, hij is echt niet verder dan hiljemark. Hiljemark deed het in zweden ook geweldig.

Ik vind mokotje echt heel erg goed spelen, maar dan vond ik van duarte, armenteros etc etc ook

De meeste spelers kunnen niet zo een grote stap aan. En dan kan pec het op dit moment wel beter doen dan bijv. Heerenveen, maar heerenveen heeft veel meer druk en tempo. Als pec volgend jaar 14e word zal het jammer zijn, maar de zwollenaren zullen echt wel anders reageren dan de friezen zouden doen. Verder is er bij heerenveen veel meer druk wat betreft media, aantal supporters, hij zal er meer verdienen en dat geeft ook druk.

Kortom het verleden heeft bewezen dat mokotjo beter naar bijv. heerenveen kan gaan, dat zeg ik als psver, want ik vind ook dat bakkali beter niet naar atletico kan gaan.

Als topclub zijnde in de eredivisie is het logischer als je spelers haalt die bij een andere eredivisieclub zich bewezen hebben. Mits zo een speler betaalbaar is en haalbaar is.
Psv wringt zich in rare constructies met defour. Speler die een investeringsmaatschappij achter zich heeft staan. Niet bepaald slim. Denk dat mokotjo voor 1,5 miljoen euro wel weg te krijgen is.

Mokotjo vind ik bij pec een hele goeie speler. Het is jammer dat het niet bij feyenoord is gegaan want daar zou ik hem echt een goeie speler voor vinden. Ik zou niet snel naar psv gaan als ik hem was. Grote kans dat het dan gaat falen en dat die niet veel zal gaan spelen. Net als maher, was echt een van de betere van nederland maar heeft het sinds zijn vertrek bij psv ondanks blessure nog niet kunnen waarmaken ( ik denk ook niet dat hij nog veel gaat laten zien eerlijk gezegd , heel zonde had echt een topper kunnen zijn)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren