Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Turkse hel blijft uit voor Feyenoord: Besiktas verkoopt nauwelijks kaarten

Laatste update:

Feyenoord vertrekt dinsdag met een selectie van 23 man naar Istanbul, waar het woensdag gaat proberen om een 2-1 achterstand tegen Besiktas ongedaan te maken. Dat zal een lastige opgave worden, maar de Rotterdammers hoeven in ieder geval niet te vrezen voor een zogenaamde heksenketel. De fans van Besiktas lopen namelijk niet warm voor het treffen met Feyenoord.

Besiktas wijkt uit naar het Olympische stadion van Atatürk, waar ruim 80.000 bezoekers in kunnen. Volgens De Telegraaf heeft de Turkse club echter pas 20.000 kaarten verkocht en lijkt het er niet op dat er nog veel meer tickets van de hand gedaan zullen worden.

Feyenoord zal tegen Besiktas niet opnieuw met Ruben Schaken als rechtsback gaan spelen: de aanvaller begon vorige week in de verdediging, maar Fred Rutten heeft deze proef als mislukt beschouwd. Schaken heeft zelf bovendien ook aangegeven dat hij niet op deze positie wil spelen. Zomeraankoop Bilal Basacikoglu reist mee naar Istanbul, maar mag niet spelen.

Denk je dat Feyenoord gaat winnen van Besiktas?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord - Besiktas werd ook slechts door een handjevol supporters uit Turkije bezocht. Verreweg het grootste deel kwam gewoon uit Nederland en Duitsland. De Turken laten geen gelegenheid onbenut om te benadrukken hoe geweldig de Turkse supporters zijn. Maar nu blijkt maar weer, loyaal zijn ze allerminst.

5 augustus 2014 om 07:33

Waarschijnlijk hebben ze ook de wedstrijd in de Kuip gezien. Dan kan ik wel begrijpen dat je thuis blijft. Pfoe wat een saaie pot zeg...

5 augustus 2014 om 08:00

Dat heeft niks met zijn opmerking te maken. En al helemaal niks met loyaliteit. Als je supporter bent van een club kom je altijd en laat je dat niet afhangen van de wedstrijd ervoor!

5 augustus 2014 om 08:08

Misschien zijn de meeste supporters op vakantie of is Feyenoord geen aansprekende naam daar?

5 augustus 2014 om 08:10

Was meer als een grap bedoeld maar aangezien je er serieus op in gaat.. Ga jij wel naar elke wedstrijd van welke club je dan ook bent? Oefenwedstrijdjes en vroege bekerwedstrijden enzo ook meegerekend. Daar naast, sinds wanneer heeft mijn post niks met zijn opmerking te maken. Hij zegt iets over loyaliteit. Ik zeg dat ze thuis blijven omdat het saai is. Niet komen opdagen en loyaliteit hebben mijns inziens wel met elkaar te maken, maar mss dat ik het fout zie.

5 augustus 2014 om 10:23

Je mag dan wel hetzelfde zeggen, maar je gebruikt een non-argument. Dat een wedstrijd mogelijk saai zal zijn, kan geen reden zijn voor een supporter die beweert dat hij over een grote hoeveelheid trouw/loyaliteit beschikt

5 augustus 2014 om 10:37

Tegestander hoort niet uit te maken als je supporter bent en je club komt uit in de Europa League of Champions Leauge.

5 augustus 2014 om 10:58

jongens deze mensen hier lullen teveel ze weten niks besiktas heeft hier al genoeg laten zien met zo weinig man als hier 2000 man genoeg was dan is daar die 20000 zeker meer dan genoeg ze haten nu gewn na wat we hier hebben laten zien wij lopen over jullie heen in jullie eigen land laat staan wat we saar met jullie doen dus wezen jullie dan mans genoeg en ga feyenoord supprten daar wij willen graag dat jullie de stadion gaan vullen drm laten ze veel kaartjes vrij

5 augustus 2014 om 11:34

Oke man, en nu in het Nederlands?

5 augustus 2014 om 12:36

Mag deze man een groen randje? @s-jawson

5 augustus 2014 om 13:26

Impartore14

Jij hebt letterlijk geen een komma of punt gebruikt, in heel je pagina text.

5 augustus 2014 om 07:52

@Superfnoord AMEN! Dat dus. Real heeft vorig jaar wel laten zien hoe "overweldigend" die zogenaamde heksenketels zijn.

5 augustus 2014 om 09:48

Schalke04 werd ook 6-1 ingemaakt en dat in de 1/8 finales.

Dus dan waren de supporters automatisch slecht?

En ter informatie voor jou, Drogba viel in de 30e minuut uit en dat was onze belangrijkste man.

Net als Feyenoord die Pelle nu mist.

5 augustus 2014 om 10:39

Schalke doet niet stoer in de media dat de tegenstander zal worden weggespeeld in hun heksenketel.. Dat is het verschil dushi. Praatjes vullen geen gaatjes. En dat merken we elke jaar weer tijdens de CL. Als gala weer begint te roepen dat ze de tegenstander gaan vernederen in hun heksenketel. En wat doet real Madrid telkens? 6-1 hahaha

5 augustus 2014 om 11:29

Telkens?. Heb je 9 April 2013 vergeten?. Wij hebben nooit gezegd dat we Real Madrid zullen vernederen, ik weet niet van waar jij zulke onzin haalt. We kunnen wel gezegd hebben dat we het heel moeilijk gaan maken voot Real, maar wat jij zegt is totale onzin.

5 augustus 2014 om 13:22

@aquillano

Wie doet er stoer in de media man?

Je loopt gewoon dingen te verzinnen.

Jij verwart het gezonde vertrouwen met grote praatjes.

Hoe vaak zie je wel niet dat op Voetbalzone mensen met vertrouwen een wedstrijd tegemoet gaan.

Ajax zou toch ook Red Bull even klaren?

En Utrecht zou ook eventjes winnen van die amateur club uit Luxemburg...

5 augustus 2014 om 09:52

@superfnoord

Je weet niet wat de echte reden is dus je denkt ik schrijf maar wat uit onderbuikgevoel?

Besiktas speelt niet in zijn eigen stadion maar in het olympisch stadion en die is helemaal ver weg van de stad.

Niemand heeft zin om zo een afstand af te leggen en zeker doordeweeks wanneer iedereen moet werken.

Daarnaast is die stadion sfeerloos omdat het te groot is.

5 augustus 2014 om 15:11

Dat de Besiktas fans niet de moeite nemen om een stadion te bezoeken, dat 30 km verder ligt, zegt natuurlijk heel veel. Dacht jij alle Feyenoorders, die vorige week in een uitverkochte Kuip zaten, dichtbij Rotterdam wonen? En dat al die mensen de hele dag vrij waren?

Een stadion is niet sfeerloos, tenzij je massaal wegblijft...

5 augustus 2014 om 15:57

Wacht nou maar eerst eens af tot morgen en ga dan praten.

Besiktas heeft geen eigen stadion en dus zijn supporters veel minder gemotiveerd.

Ga nou niet doen alsof het niks uitmaakt want elke kilometer en elke euro geeft een supporter minder motivatie om te gaan.

Daarnaast zijn er dit seizoen veel minder seizoenskaarten verkocht omdat Besiktas niet in zijn eigen stadion speelt.

En jij weet blijkbaar niet wat voor stadion het Olympische stadion is.

Dat is gewoon een stadion met een atletiekbaan erin waardoor zelfs als die nokvol zit er geen sfeer gecreeerd kan worden.

5 augustus 2014 om 09:54

Komt omdat er veel minder kaarten werden verkocht in Turkije. Het grootste gedeelte werd verkocht in Europa.

Vorig jaar moesten ze tegen tromso en terwijl het zeker was dat Besiktas geweerd zou worden van de EL zaten er meer dan 60 duizend man op de tribunes. Is dat niet loyaal?

5 augustus 2014 om 10:52

Er is een specifieke reden dat er weinig kaarten zijn verkocht. Ten eerste wordt deze wedstrijd gespeeld in het Olympisch stadion omdat het stadion van BJK wordt gerenoveerd. Dat ligt in een verre buitenwijk in Istanbul wat een heel gedoe is om naar te komen. Bovendien is de afstand vanaf de tribune naar het veld zeer groot door de sintelbaan om het veld. Er heerst daar geen sfeer en men kan daar geen lawaai maken door de ligging en design van het stadion.

Ten tweede is sinds dit jaar een nieuw concept ingevoerd in het Turks voetbal waar er geen papieren kaartjes meer los worden verkocht. Men dient een speciale chipkaart te hebben waar je je kaartje op "oplaadt" als het ware. Niet iedereen is in het bezit van zo'n kaart daar er een hele procedure aan vooraf gaat om het te bemachtigen. Dus al dit gedoe, plus het feit dat het in een gaar stadion wordt gespeeld geeft men genoeg reden om niet te gaan. Wellicht niet heel loyaal maar zeker wel begrijpelijk.

5 augustus 2014 om 10:52

Ik denk dat het een beetje komt door de locatie waar dat afschuwelijke stadion ligt, het is uren reizen daar naar toe en de stadion is in middle of nowhere, geen enkel eetgelegenheden of iets in die richting.

Het is een belachelijk grote stadion dat op een zeer domme plek is gebouwd, geen enkel supporter gaat blij daar naar toe. Het verbaasd me dat er al 20.000 kaarten zijn verkocht.

Zou mooi zijn voor het Nederlandse voetbal als Feyenoord door komt maar ben er bang voor besiktas heeft de kwaliteiten om de overwinning over de streep te trekken ,
maar bal blijft rond succes in turkije

5 augustus 2014 om 07:28

En toch heb ik geen slecht voorgevoel. Als we snel 0-1 maken, je weet maar nooit....

5 augustus 2014 om 08:31

Meeste dromen zijn bedrog

5 augustus 2014 om 08:31

Als als als, het is gewoon zo dat de selectie van Feyenoord te zwak is en zo ie zo voor de volgende ronde.

5 augustus 2014 om 10:11

Als je als Feyenoord zijnde 1 kans weet te creëren in een thuiswedstrijd, verwacht ik niet dat je uit in Turkije veel meer weet te creëren. Ik hoop dat ik er naast zit, maar dit Feyenoord is zwak, heel zwak zonder echte spits.

Kan iemand me vertellen hoezo het niet gewoon uitverkoopt. Dit is CL en de Turkse fans hebben toch een flinke reputatie? Of geldt dat alleen voor Gala en Fener.

5 augustus 2014 om 08:23

Besiktas is bezig om een nieuw stadion neer te zetten voor 40.000 man. Daarom spelen ze nu tijdelijk in het olympisch stadion waar maarlieft 80.000 man in kunnen. Het oude stadion (dit seizoen nog in gespeeld) kon ongeveer 30.000 man in. Dus naar het oude stadion gerekend is al 2/3 van de aanhang aanwezig.

Neem daarbij dat het daar ook vakantie is, feyenoord al half verslagen is, besiktas hierna nog een beslissende ronde moet spelen en dat het nog geen matchday is vandaag. Dan is het eigenlijk helemaal nog niet zo slecht dat er al 20k aan kaarten zijn verkocht.

5 augustus 2014 om 08:39

Je zıt helemaal verkeerd jongen, de enige reden hiervoor is de E ticket regeling. Door deze regeling wilt niemand komen naar de wedstrijden. Vakantie in turkije!! Ja klopt voor de kinderen. Heb jij enig idee hoe ver het is om naar die stadion te reizen? Nou ik ben er zelf naar toe gegaan. Als je geluk hebt 2 uurtjes met het verkeer en neem hierbij ook in rekening dat istanbul een megastad is van 1 punt naar het andere is 4 uurtjes op zn minst.

5 augustus 2014 om 08:40

Aah, dit soort informartie had ik behoefte aan. stond vast niet zo beschreven in fe Telegraaf. Bedankt voor je reactie.

5 augustus 2014 om 09:55

Je zit zelf verkeerd. Voor deze tweeluik geldt de e-bilet regeling niet. Dat was al lang bekend.

5 augustus 2014 om 10:08

E-ticket is toch gewoon het kaartje wat je print, als je daarom niet gaat.. Turkse supporters zijn gewoon overrated. Uitwedstrijden alleen maar eu turken en als ze in griekeland moete spelen (paok-fener) durven ze niet.

5 augustus 2014 om 10:47

Nee dst is het niet. Je moet iets van 30 TL betalen en daarnaast ook nog voor de ticket betalen. Er zijn nu al honderden mensen die het hebben betaald, maar mog niks hebben gekregen.

5 augustus 2014 om 13:14

Het is een soort van OV-chipkaart voor voetbal wedstrijden. Je moet het apart aanvragen en de procedure's ervoor duren best lang. De Turkse voetbalbond wil hiermee de zogenaamde 'hooligans' vermijden.

Is ook wel logisch . Feyenoord was vroeger een club die in Europa wat betekende maar tegenwoordig van het zelfde niveau als clubs als Nottingham forest . En komt ook nog bij dat besiktas 97,980 % door is naar de volgende ronde

5 augustus 2014 om 08:09

Na maak er maar 75% van.

Fr1908-1 ik hoop het ook vroege goal en de wedstrijd is los ..
Maar Miss is het voor Feyenoord beter kunnen ze zich focussen op de competitie en de spelers selectie
Maarja finale champions league is ook leuk haha

Die gasten hebben Feyenoord zien spelen.. Denken appeltje eitje.. Zonde om geld uit te geven aan zo'n tegenstander..

5 augustus 2014 om 08:43

En dat ze zelf ook zwaar belabberd speelden en toch twee goals cadeau kregen lokt ook niet echt uit om een kaartje te kopen nee.

5 augustus 2014 om 09:58

2 goals cadeau?

Besiktas heeft tenminste uit vrij spel gescoord en Feyenoord had een penalty nodig.

En als Feyenoord met 1-0 had gewonnen uit een penalty hadden alle Feyenoord supporters hier lopen verkondigen dat Besiktas supporters een grote mond hadden en dat ze zijn afgestraft.

5 augustus 2014 om 11:46

Feyenoord heeft in 90 min niet 1 kans gecreeerd.. Tolga had na de wedstrijd last van stijfheid omdat hij niks te doen had..

Het is dat de scheids Feyenoord een handje hielp door om onduidelijke redenen 5 min extra tijd te geven en in de laatste minuut heel makkelijk de bal op de stip legde anders was het 0-2 geworden en was het beslist..

Ik dacht dat ze in Turkije zulke fanatieke fans hadden? Laat je club maar in de steek

5 augustus 2014 om 10:01

Besiktas speelt niet in zijn eigen stadion maar op een plek boven op een berg in niemandsland.

Dat is even ver rijden als Rotterdam - Groningen.

En daarnaast is de stadion ook nog sfeerloos.

Dus voordat je een conclusie trekt moet je eens even inlezen.

5 augustus 2014 om 10:47

Boven op een berg in niemandsland? Haha, dat stadion is niet gebouwd op een berg hoor. Dat het hooggelegen is, wil niet zeggen dat er een berg onder staat. Wat een slappe argument gebruik je om de slechte ligging van het stadion goed te praten. Iedereen in Turkije is het er over eens dat het stadion een enorm slechte ligging heeft, maar weinigen verzinnen er een berg bij haha.

5 augustus 2014 om 11:03

Waarom spelen ze niet in hun eigen stadion? Rotterdam - Groningen? Wil je beweren dat Istanbul 200 km lang is?
Ik weet dat het een grote stad is met evenveel inwoners als heel België maar overdrijven is ook een vak.

5 augustus 2014 om 11:07

Die is afgebroken, er komt een nieuw stadion. Istanbul is heel groot en Istanbul is ook een provincie. Het ligt echt heel ver weg, misschien is 200 km wat overdreven.

5 augustus 2014 om 16:03

Istanbul heeft evenveel inwoners als Nederland.

5 augustus 2014 om 19:27

De provincie wel ja.

Zogenaamd de fanatiekste supporters als je Facebook moet geloven.. Ben ik meer onder de indruk van Galatasaray en Fener want dit is gewoon een lachertje met je wacht maar in Turkije dit dat.. Hopen op een stunt!!

5 augustus 2014 om 09:17

Mondje dicht als je de rede niet begrijpt. Komt door die idiote E ticket regeling die bijna door elke Turkse club wordt geboycot. Om zo'n E ticket te krijgen met je eerst 30 Euro betalen en dan ook nog de prijs van de wedstrijd. Idioot systeem.

5 augustus 2014 om 09:46

Helemaal gelijk @Bozkurt20 ,
De E-ticket regeling word erg gehaat door de turkse supporters omdat je belachelijk veel geld moet betalen. Ook komt het erbij dat je de ticket zonder ID en dergelijke kan kopen. Dus ze kunnen nooit precies weten hoeveel mensen er eigenlijk gaan komen. Via twitter worden er minimaal 40k verwacht. We zien wel

5 augustus 2014 om 10:07

@rvxwijk

Typisch een reactie van iemand die als een hyena erbovenop duikt om de tegenpartij zwart te maken.

Als je niet weet wat er aan de hand is zeg dan gewoon niks.

Het stadion is niet van Besiktas en ligt op een slecht bereikbare plek boven op een berg.

Veel mensen hebben geen zin om zo ver te reizen en in Turkije is benzine duurder dan in Nederland.

Alsnog denk ik dat er toch veel mensen zullen gaan dus wacht nou maar eerst voordat je conclusies trekt.

5 augustus 2014 om 12:37

Waarom meteen allemaal zo agressief en aangesproken reageren? Nou en dat je clubje op een berg ligt als je supporter bent heb je er alles voor over bedoel jullie hebben er toch wekelijks last van of niet.. Meteen die agressiviteit als er 1 op zn *** getrapt is.

5 augustus 2014 om 13:09

Agressief?

Waar heb je het over?

Kijk even naar jezelf.

Altijd dat meteen erbovenop duiken en niet eens lezen wat er staat.

Het is niet mijn club, en het is een tijdelijke stadion waar veel supporters nooit in hun leven zijn geweest.

Het is het olympisch stadion van Turkije.

Voor iemand die mij de les wilt lezen is het wel raar dat je niet leest wat er staat.

5 augustus 2014 om 15:53

Wil je absoluut niet de les lezen maar jij beweerd dat ik de tegenpartij (besiktas) zwart praat. Wat is dat voor onzin. Wees dat ook reëel en begrijp de context van mijn bericht. En nogmaals de ligging van zo'n stadion vind ik een nonsense argument om er niet heen te gaan.

5 augustus 2014 om 16:08

Jij komt met dingen die niemand heeft gezegd.

Waar heb jij iemand zien zeggen "wacht maar dit en dat"?

Dat verzin je uit je onderbuik omdat je ervanuitgaat dat er een paar Turken dat wel "gezegd zou kunnen hebben"

En Istanbul heeft niet dezelfde infrastructuur als die je gewend bent in Nederland.

Het is gewoon een nachtmerrie om ergens te komen, er wordt nu pas een 3e brug gebouwd terwijl die al 30 jaar geleden nodig was.

En men is ook niet zo rijk als in Nederland dat ze nog eens 50 euro aan vervoerskosten kunnen uitgeven naast de ticket.

Daarnaast is het niet de stadion van Besiktas dus veel mensen weten niet eens waar het ligt en het voelt aan als een uitwedstrijd dus is de motivatie veel lager.

Desondanks denk ik dat het morgen toch een volle bak zal zijn, dus je moet niet meteen alles geloven wat op Voetbalzone staat.

6 augustus 2014 om 17:44

Lees jij dan eens even bij live meepraten hoe daar gereageerd wordt etc. Daar wordt zulke nonsense teksten continue geslingerd daar doelde ik op. De meesten weten waar ik het over heb maar jij dacht dat ik op hier doelde wat niet zo is.

Die fans zien de bui natuurlijk al hangen, Feyenoord gaat daar gewoon een dikke overwinning boeken, zeker nu Schaken niet op rechtsback staat kan het niet mis gaan. Dat slippertje in de Kuip was eenmalig, dat snappen ze in Turkije ook wel, goed dat de fans realistisch zijn en slechts een klein gedeelte kaartjes haalt.

5 augustus 2014 om 11:10

Precies maar dan moeten we eerst even met Besiktas regelen dat zij hun B elftal neerzetten. Dan zijn ze gelijk waardig, B elftal tegen B elftal.
Of misschien raakt de technisch directeur wel plotseling ziek in ze hoofd dat hij zijn top scoorder en 3 andere belangrijke basis spelers verkoopt net voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar.
Nee dat zie ik niet snel gebeuren. Daarvoor moet je eerst op je kanes klappen en een baksteen op je muil krijgen en dan ga je misschien zulke domme dingen doen.
Jeeuuhh 30 miljoen en de kansen om Champions League of Europa League Groepfase te halen zijn bevroren.
Wat een ontzettend domme anti ambitieuze club is dat Feyenoord zeg! Bah

5 augustus 2014 om 11:43

Hahaha komt er weer 1

Er zijn meer spelers bij Besiktas weg dan bij Feyenoord maar daar hoor je niemand over. Almeida,Jermaine Jones,Manuel Fernandes,Escude en Gokhan Tore zijn weg waarvan de laatste deze week weer vastgelegd gaat worden.. Hiernaast is Veli Kavlak nog geblesseerd.. Dit zijn allemaal internationals.. Hiervoor in de plaats zijn alleen Demba Ba en Cenk Tosun gehaald maar die zaten allebei op de bank tegen Feyenoord..

We speelden met maar 3 buitenlanders en ook veel jonge talenten zoals Franco,Necip,Frei en Oguzhan maar die zijn duidelijk een stuk beter dan de talenten bij Feyenoord..

Gewoon een terechte overwinning van een betere ploeg.

5 augustus 2014 om 11:53

Oh vandaar want ik had Besiktas eigenlijk wel hoger ingeschat. Feyenoord is van een bedroevend niveau maar Besiktas leek mij ook geen CL waardige ploeg.
Voordat je over Ajax begint... Ajax heeft op dit moment met de huidige selectie ook niks in de Champions League te zoeken. Wat ben ik zondagavond geschrokken van dat niveau tegen PEC Zwolle.

5 augustus 2014 om 12:14

Almeida, 31 wedstrijden 13 goals
Escude: 9 wedstrijdjes meegedaan
Gokhan komt dus waarschijnlijk weer terug
Fernandes snap ik, al is een lokomotiv Moscow nou ook geen wereldploeg waar hij heen is vertrokken..

Het zijn echt geen belangerijkere spelers dan de spelers die bij Feyenoord zijn vertrokken..

5 augustus 2014 om 12:59

Martins Indi speelde na de winterstop ook niet vaak herinner ik me nog. Gökhan komt waarschijnlijk terug, maar kan dus niet spelen tegen feyenoord. Özyakup is gdblesseerd, dus fernandes zouden we nu heel goed kunnen gdbruiken. Zelfde geldt voor Jermaine Jones, een van de uitblinkers bij VS op het wk. Jones, atiba en fernandes op jet middenveld. Dat is van een heel ander kaliber dan immers-clasie-vilhena.

5 augustus 2014 om 15:33

Hahah voordat je over Ajax begint..

Besiktas kwam snel op 0-1 en speelde het daarna professioneel uit en gaf niks weg.. Kwam zelfs op 0-2 uit een counter.. Meer hoefden ze niet te doen toch? Onterecht nog een late pingel tegen..

Jij vindt dat misschien niet goed maar ik wel voor zo een jonge ploeg in een Europese uitwedstrijd in de Kuip..

Of verwacht je dat ze heel aanvallend gaan spelen en er ff 5 inschieten?

Nee ik was zeer tevreden..


En Ajax tja.. Het is ongelooflijk dat jullie 4 jaar achter elkaar kampioen zijn geworden met zo een selectie.. Zegt veel over de concurrentie..

In Europa zijn Salzburg en Steaua al een maatje te groot..

Allemaal redenen ervoor. Er zijn sinds gisteren 18217 kaarten verkocht. En er zijn ongeveer 6000 man met een seizoenskaart. Ieder seizoenskaarthouder mag 1 man gratis meenemen. Dus word het geen 6000 maar 12000 plus 18000 dus nu ongeveer zijn er 30000 man.

En nu het aantal redenen waarom het niet goed uitverkocht is. Stadion is niet van Besiktas zelf. Het infrastructuur naar het stadion is heel slecht. Het ligt ook ver. Ten tweede veel mensen nemen de wedstrijd niet serieus.

Ten derde veel mensen zijn nu op vakantie. Ten vierde vele toeschouwers van Besiktas die komen niet meer naar de wedstrijd door het bestuur en de voorzitter. Alleen Demba Ba gaat het niet goed maken. En je kan nog een aantal redenen erbij noemen.

5 augustus 2014 om 09:58

Broer tegen tromso zaten er 60 duizend man. En dat was ook in de zomer. Geloof me morgen wordt het minimaal 50 duizend.

5 augustus 2014 om 11:33

Daarom broeder, laat ze praten die gefrustreerde kinderen..

Of het uitverkocht wordt weet ik niet en ik weet ook niet of ze alle tribunes openen maar er zullen zeker 50.000 toeschouwers aanwezig zijn..

1e 'thuiswedstrijd' van het jaar

5 augustus 2014 om 12:41

Hahaha gefrustreerde kinderen nog wel.. Waarom is het altijd lastig om op een beschaafde manier te communiceren met jullie. Het moet altijd met een agressieve neerbuigende ondertoon. Trots op je club mag maar respect hebben voor je medemens is belangrijker

5 augustus 2014 om 12:56

Met ons? Volgens mij zijn het toch echt de feyenoorders hier die onzinnige dingen zeggen zonder enige informatie. Ik zou me als feyenoorder op dit moment drukker maken om mijn team dan de loyaliteit van de fans van de tegenstander.

5 augustus 2014 om 13:01

Ik geloof dat dit een nieuwsbericht is om op te reageren of heb ik dat mis? Dan heb je ook als Feyenoord fan alle recht op te reageren of is dat tegenwoordig verboden? Het gaat ja over de tegenstander en dan mag je gewoon reageren dat het opmerkelijk te noemen is aangezien er altijd zo tof werd gedaan over het aantal fans. Maar omdat het stadion op een berg is zijn mensen te lui om er heen te gaan haha laat me niet lachen man.

5 augustus 2014 om 13:15

Voor iemand met een grote mond weet je wel weinig waar je over praat.

1 het stadion is niet van Besiktas.
2 het stadion is ver weg en moeilijk te bereiken.
3 Nieuwe e-ticket systeem in Turkije maakt de ticket prijzen duur waardoor mensen het niet meer kunnen betalen.

Maar jij loopt liever hier onzin uit te kramen dan dat je deze punten in acht neemt.

5 augustus 2014 om 15:04

Nee je mag gewoon reageren. Maar als je niet weet hoe het zit, wat de situatie is, kortom als je geen informatie hebt, kun je je mening beter voor je houden. En als je dat niet doet, als je onzin uitkraamt, kan je zulke agressieve reacties verwachten.

5 augustus 2014 om 15:40

Hahaha 'jullie'

Dat zegt alweer genoeg over jou

Ik reageer namens mijzelf dus jullie slaat nergens op.. En wat was er agressief aan mijn reactie..

Je kan je frustratie beter richten op die figuren hier die maar wat schrijven zonder inhoudelijke kennis..

Niemand doet tof over het aantal fans, al komen we maar 5 duizend.. We hebben jullie ook in een volle Kuip kansloos gelaten of niet?

5 augustus 2014 om 15:56

Kansloos is een ander verhaal.. Effectief past beter erbij 1 schot op goal 2 goals is netjes.. Maar buiten dat ik mag mijn mening verkondigen en Clutch ik heb nergens jou'n informatie erbij gehaald ik ging inhoudelijk op je reactie in. En ik zeg idd ja omdat ik het heb over de 3 boven mij aangezien het meervoud is het een jullie en bedoelde ik niet over het algemeen de turkse supporters hier(als je dat misschien dacht).

5 augustus 2014 om 19:22

Je zegt' waarom is het altijd lastig om te communiceren met jullie' ..

Hoezo altijd dan? Wanneer heb je nog meer met 'die bovenste 3' gediscussieerd? Natuurlijk denk ik dat jij turkse supporters in het algemeen bedoelt..

Vorig seizoen gebeurde precies hetzelfde voor de wedstrijd tegen tromso. Ik denk dat er morgen iets van 50 duizend man op de tribune zullen zitten.

De stadion waarin Besiktas gaat spelen is niet van Besiktas zelf. De stadion van Besiktas zit in verbouwing. Effe voor de duidelijkheid.

En de stadion waarin ze gaan spelen zitten veel fouten. Er is bijvoorbeeld veel wind waardoor de bal niet vooruit komt. En de tribunes liggen wat verder dan het veld waardoor je geen hard geluid hoort dan normaal.

Besiktas is vooral bekend bij hun eigen stadion. In dit stadion wat minder. Ja logisch ook. Alleen vorig jaar tijden de derby tegen galatasaray zaten er 76000 duizend man in dit stadion. Vele stortte vlak voor het fluitsingnaal het veld binnen. Was effe schrikken.

Mensen gaan reageren terwijl ze niet weten waarom er zo weinig supporters komen. Antwoord is namelijk, de passolig kaart is ingevoerd in Turkije. Dit is te vergelijken met de clubcard in Nederland. Alle supportersgroepen zijn er tegen, omdat hun gegevens worden verzameld. Er zijn mensen die beweren dat de oorzaak van lage opkomst de e-ticket is. Dit is onzin. De E-ticket is een dat voor elke wedstrijd moet worden opgeslagen in de Passo kaart (clubcard). Dit is geen excuus om niet naar een wedstrijd te gaan.

De reden is doodsimpel. Die belachelijke e-ticket regeling waar de Turkse supporters onnodig veel geld voor moeten betalen. Vooralsnog is mijn club Fenerbahce de enige club die niet tot deze regeling overgestapt is. Dat betekend dus dat onze stadion elke thuiswedstrijd lekker bomvol zal zitten zoals afgelopen seizoen en dat de overige stadions helaas veelvuldig leeg zullen zijn. Zonde voor nieuwe prachtige (en dure) onderkomens die al bijna klaar zijn zoals Konya en Bursa.

Over de onwetenden impulsieven die hierboven veelvuldig de loyaliteit van Turkse supporters betwijfelen, heb ik een paar voorbeelden. Toen het bergafwaarts ging met Galatasaray destijds, hebben de eigen supporters de club van de ondergang gered door de groep (en ook merk) Ultraslan op te richten. Is dat niet loyaal? Over Fenerbahce hoef ik niet eens te beginnen, heel de wereld heeft onze loyaliteit de afgelopen seizoenen gezien. 45 duizend vrouwen die de afwezigheid van de mannen niet eens laten merken door hun fanatisme en gedrevenheid. Is dit niet loyaal? Onze uitsupporters die het uitvak omtoveren tot een gekkenhuis en het laten voorkomen alsof we een thuiswedstrijd spelen, en dat terwijl kleine clubs overdreven, maar dan ook echt overdreven prijzen (soms wel zelfs CL prijzen) vragen voor het uitvak als wij moeten spelen. Is dat geen loyaliteit?

En over Besiktas. Mijn vriend Clutch heeft al een perfect voorbeeld gegeven. Een stadion vullen met 60 duizend man terwijl je van te voren al weet dat je geweerd gaat worden uit Europa. En dat nog wel tegen een nietszeggende club als Tromsø. Is dat niet loyaal zijn? Maar ja, dit was allemaal voor de e-ticket tijden. De Turkse stadions gaan een zware tijd tegemoet als deze belachelijke regeling niet snel wordt opgeheven. Ben blij dat mijn club niet meedoet aan deze poppenkast.

Overigens zal er van een Turkse hel absoluut geen sprake zijn. Het olympisch stadion van Istanbul is met zijn sintelbaan en afgelegen ligging niet echt een stadion waarvoor de clubs een gat in de lucht springen. In het oude Inönü stadion (waar met 32 duizend man een geluidsrecord van 44 duizend werd verbroken) was het pas echt een intieme ambiance geworden.

5 augustus 2014 om 11:20

Ik heb dat vanuit verschillende bronnen gehoord, maar zeg er meteen bij dat het vak voor de gehandicapten niet logisch was geplaatst zo schuin onder het uitvak.

Je hebt het over 'jullie' en een soort spierballentaal ('drm kunnen jullie ook niet op tegen ons', die ik slecht kan duiden. Ik heb me in bovenstaand bericht toch behoorlijk gedistantieerd van de zwakzinnige supporters en hun spreekkoren. Sowieso is die hele strijd tussen supporters (wij zingen het hardst, wij blijven tot het eind, bij ons komt het uit het hart) iets voor mensen die in hun leven te weinig hebben bereikt om eigenwaarde aan te ontlenen.

Muahuahuahuahua ik moet er echt hard om lachen..

Morgen zitten er gewoon minstens 50 tot 60 duizend man op de tribune, de meesten halen hun kaartjes op het laatste moment.. Wie wil er nou niet de dutch Xavi en Black Robben zien :-)

Redenen als; Wedstrijd is gespeeld,Stadion ligt te ver,het is vakantie en e-ticket zijn allemaal speculatie maar het kan best invloed hebben..

Feyenoord mag heel blij zijn dat we niet in ons eigen stadion spelen want dan konden ze beter niet afreizen en hun reiskosten besparen..

In het olympisch stadion is die zogenaamde heksenketel moeilijker te creeeren maar in Inonu zou het geen heksenketel zijn maar een turks stoombad voor 40.000 man..

Heksenketel of niet, morgen schakelen we Feyenoord uit en maken we ons op voor een kraker in de Play offs.. Dan zullen er zeker 80.000 zitten..



Effe ter informatie, e-bilet regeling is niet geldig voor deze wedstrijd. Ik zie dat heel veel leden dat wel denken, maar het is dus niet zo.

5 augustus 2014 om 11:06

Klopt dat het tijdens Europese wedstrijden niet geldig is, maar de supporters protesteren alsnog de passolig kaart systeem waarbij ze eenmalig een bedrag voor dit kaart moeten betalen en ook nog al hun gegevens bekend wordt. Wanneer men de stadion in wilt, zal hij zijn kaart laten lezen waarna zijn foto en de gegevens op de beeldscherm boven de ingang zichtbaar zijn. Dus iedereen kan mee zien wie je bent enz...

5 augustus 2014 om 11:14

Klopt, maar sommige supporters boycotten deze regeling door ook de Europese wedstrijden de rug toe te keren.

5 augustus 2014 om 11:46

Wat heeft je club er aan als je de e-bilet protesteert in zo'n wedstrijd? Niks. Doe dat tijdens competitiewedstrijden, maar niet nu. Het gaat om punten en om miljoenen die je club kan mislopen. Ik denk nog steeds dat er morgen minimaal 50 duizend man zullen zijn. Meeste mensen gaan een kaartje bij het stadion kopen.

5 augustus 2014 om 11:54

Klopt inderdaad. Laat je protest in de wedstrijden zien bijvoorbeeld met banners. Maar je club alleen laten alleen door een boycot, kan er inderdaad voor zorgen dat je zonder steun wordt uitgeschakeld en dat je club miljoenen misloopt.

Ik verwacht ook een grote hoeveelheid supporters.

De reden waarom er zo weinig kaarten worden verkocht is, omdat het stadion waar besiktas moet spelen te ver weg ligt voor de supporters. Heeft niks met de tegenstander te maken, want als ze in hun eigen stadion zou spelen, dan zouden ze zeker meer kaarten verkocht hebben.

5 augustus 2014 om 16:02

Inderdaad, het is jammer dat net nu Besiktas een nieuwe stadion laat bouwen ze tegen Feyenoord moeten.

Dit grijpen de Feyenoord supporters, maar ook ieder andere Nederlandse supporter natuurlijk aan om maar iets negatiefs te kunnen zeggen.

Ze azen erop zoals je in de bovenstaande reacties kan zien.

Mensen bij deze wedstrijd wordt er geen e-ticket regeling toegepast. Wel is de groep çarşı aan het boycotten en hebben ook duidelijk aangegeven dat ze de wedstrijden van bjk niet zullen bezoeken als de e-ticket regeling doorgaat. Wij Turken zijn ook met veel dingen laatste moment erbij en zo ook met kopen van kaartjes, ik denk dat er dadelijk toch 50000 mensen aanwezig zullen zijn alleen zou ik het jammer vinden als de gangmakers (çarşı) niet bij de wedstrijd aanwezig zullen zijn. Ook speelt de afstand naar de stadion toe een belangrijke rol en zijn er heel veel inwoners van istanbul op vakantie
naar de eigen stad waar ze vandaan zijn geëmigreerd.

Ffe voor de duidelijkheid: Besiktas speelt niet in zijn eigen stadion (nieuw stadion pas klaar in jan 2015), wel in het Olympische Ataturk stadion met een 0,0 voetbal sfeer. Het stadion is vrij ver buiten Istanbul gelegen en is slecht bereikbaar. De Besiktas fans zullen zoals het afgelopen jaar, weinig belangstelling tonen in de wedstrijden die in het Olypmische stadion gespeelt zullen worden. Ook al komen er veel fans, het is bijna onmogelijk om in dat stadion sfeer te creeren. Dus een echte heksenketel word het zowiezo niet. Voor diegenen die aangeven dat Besiktas een matige team is en dat Feyenoord zeker kans maakt om te winnen: Besiktas speelde zeer tactisch na een vroege 0-1, Bilic (de trainer van Bjk) is een trainer die geen risico's neemt (helaas), thuis zal Besiktas hopelijk spelen zoals we het gewend zijn en niet de 1-2 gaan verdedigen, wat ook wel te verwachten is van Bilic.

Teleurstellend. Nou, een ek daar lijkt me dan ook te vroeg. Dacht dat ze daar zo gek van voetbal waren.

5 augustus 2014 om 17:13

In Turkije zijn ze gek op voetbal wanneer Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas op bezoek komen, maar goed, dat is overal zo. Feyenoord krijgt zijn stadion ook niet vol tegen Go Ahead Eagles toch?

Dit komt een beetje door het feit dat het Olympisch stadion een spookstadion is en niet te vergeten, de nieuwe regeling; PassoLig!

Veel supporters boycotten dit systeem, waardoor ik niet raar zal opkijken als we plots halfvolle stadions zien zoals in Italie. De politiek is de schuldige voor de vijandigheid, maar dit proberen ze te verhalen op de supporters. De laatste jaren na het omkoopschandaal zijn er veel ongevallen geweest bij Fener en Besiktas. Toen Galatasaray kampioen werd, sloopten Fener-fans alles binnen en buiten het stadion; 2x renden Besiktas fans het veld op, Trabzon-Fener dat altijd chaotisch verloopt.

Deze "PassoLig" is ook geldig voor Europese wedstrijden en je moet verplicht eenmalig een pas aanschaffen ter waarde van 25 lira, plus de wedstrijdticket. Gaat nergens meer over.

5 augustus 2014 om 18:04

Laat me raden je bent een gs fan. Wat is er na de kampioenschap in fener stadion gesloopt?? Buiten gebeurde er zeker het een en ander maar binnen was er niets aan de hand. Jij weet zelf net zo goed als ik dat er van de omkoop niets van waar is en dat juist hier de politiek achter zit die het allemaal hebben verzonnen zonder 1 harde bewijs. Alle agenten en rechters die Fenerbahçe beschuldigden zijn opgepakt wegens valse beschuldigingen in andere zaken. Als je iets vertelt vertel dan ook gelijk wat er allemaal is gebeurt in de laatste wedstrijd in ali samiyen toen Fener daar als kampioen aankwam, echt waar ik kan me geen 2e wedstrijd herinneren waarbij er zoveel is gegooid op een voetbalveld.

5 augustus 2014 om 18:23

Passolig is niet verplicht bij europese wedstrijden. Je kunt gewoon een losse ticket halen.

6 augustus 2014 om 00:24

Ze zijn van plan om het in te voeren bij Europese wedstrijden. Ik weet niet zeker of het nu geldt, maar aankomend seizoen denk ik van wel.

6 augustus 2014 om 00:32

Nee, nu geldt die niet, ik weet het zeker. Duizenden mensen komen morgen in Istanbul aan om een kaartje te kopen bij het stadion. Deze topic is eigenlijk dus onnodig.

Wel moet ik erbij vermelden dat er 's avonds wolven rondlopen in de buurt van het stadion 🐺

heren..zet aub ff de spell-check aan. Snap geen hout van dit zelfstandig naamwoord taaltje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren