Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mokotjo repliceert De Boer: ‘Ik wil op mijn kwaliteiten gehaald worden’

Laatste update:

Kamohelo Mokotjo maakte na afloop van de Johan Cruijff Schaal duidelijk dat hij ‘natuurlijk’ geen 'nee' zal zeggen tegen een club als Ajax. De middenvelder van PEC Zwolle hoorde naderhand dat hij bij de Amsterdammers een optie is indien Daley Blind eventueel vertrekt, zo zei Frank de Boer. Mokotjo heeft echter geen trek om als vervanger naar de regerend landskampioen te gaan.

/

“Ik wil niet de vervanger van iemand zijn. Ik wil dat de trainer me op mijn kwaliteiten haalt”, benadrukte Mokotjo in gesprek met RTV Noord-Holland. “Ik wil weten dat de trainer me gebruikt op mijn kwaliteiten.” Dat deed Ronald Koeman in hun gezamenlijke periode bij Feyenoord namelijk niet. "Bij Feyenoord speelde ik onder Mario Been. En die gaf me veel vertrouwen en zette me op een goede positie. Ronald Koeman deed dat niet en koos voor iemand anders.”

Mokotjo zegt dat er meerdere clubs geïnteresseerd zijn in hem. “Ajax past perfect bij mijn manier van spelen. Maar goed, ik moet gewoon de juiste keuze maken die past bij het invullen van een volgende stap in mijn carrière.” Mokotjo, 23 jaar, heeft in het IJsseldelta Stadion nog een contract tot de zomer van 2016. De Zuid-Afrikaans international geniet voornamelijk belangstelling uit Duitsland.

Denk jij dat Kamohelo Mokotjo komend seizoen in de Eredivisie speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit vind ik zo een simpele uitspraak. Frank de Boer haalt toch niet de eerste de beste speler als eventuele vervanger voor Blind. Als die in Mokotjo deze vervanger ziet, dan kiest die dus ook Mokotjo voor zijn kwaliteit.

4 augustus 2014 om 00:44

Hij zegt heel simpel; Als ik gehaald word, past het team zich aan mij aan en niet andersom.

4 augustus 2014 om 08:20

Ook dat zegt de beste man niet.

Begrijpend lezen blijft heel lastig voor sommige.

4 augustus 2014 om 14:32

Haha ja idd. Hij wil gewoon op zijn kwaliteit gehaald worden en op zijn favoriete positie staan, hetgeen wat Koeman niet deed bij hem. Staat er letterlijk.

Met Mokotjo kom je ver in de C.l. Ploeg als City Arsenal zullen dan angst kennen voor Ajax.

4 augustus 2014 om 00:13

Wie moet Ajax dan halen als het niet in je eigen jeugd rondloopt?

4 augustus 2014 om 00:21

Medelin een keer geld uitgeven niet alles in het spaarpotje doen.

4 augustus 2014 om 00:27

Viergever vond ik trouwens niet onaardig spelen op cvm! Maar mokotjo ja die speelde weer geweldig. Daar mag Ajax best de buidel voor trekken vind ik.

4 augustus 2014 om 05:12

Gezichtsbedrog. Viergever deed voorkomen alsof hij een sterke pot speelde, maar op die positie en in die rol moet je veel en veel meer brengen. Tempo was veel te laag, amper risicovolle passing, mocht die bal toch vooruit gespeeld worden was ik niet overtuigd. Nee, ik vond het meer ogen als David Luiz die zich vooral overschat, omdat een topcoach hem voetballend sterk genoeg ziet voor een belangrijke positie. Daarnaast kwam hij de bal veel te laag ophalen, (vermoedelijk taak van de boer), het werd echt 3-5-2 bij Ajax in de opbouw. Klaassen draaide hierdoor vooral niet. Ajax heeft blind nodig daar en anders mokotjo, over hem kun je zeggen dat hij zeer sterk speelde. Wat een rust, altijd aanspeelbaar, altijd oog voor de medespeler, sterke passing, durf en direct.

4 augustus 2014 om 00:18

Leuke sarcastische opmerking, ik lig helemaal dubbel...

Wie zouden ze volgens jou dan wel voor de Cdm/cvm positie moeten halen als vervanger van Blind? Angst zullen die clubs hoe dan ook niet kennen richting een duel met Ajax, echter heeft Ajax de afgelopen jaren laten zien dat er wel degelijk rekening met de club gehouden dient te worden.

4 augustus 2014 om 00:53

Ja inderdaad Krass, laten we effe in plaats daarvan Khedira ofzo halen...

4 augustus 2014 om 00:55

We kunnen beter Duarte de kans geven, ik vind hem echt een goede speler als hij het vertrouwen krijgt. En hij is een beetje hetzelfde type als Mokotjo en ik vind Duarte zeker niet minder

4 augustus 2014 om 03:02

@CristianoJR dezelfde types?! mokotjo is een sterke verdedigende middenvelder met goede kwaliteiten van een controleur. Daarnaast heeft ie ook een erg goed inzicht en overzicht, een goede korte pass en een goede lange bal. Echt een uitstekende middenvelder. Wat zou ik het heerlijk vinden om hem naast Gutierrez te zien spelen als blok. Daarvoor Promes / Ziyech! Kusk op links....

4 augustus 2014 om 04:00

Grappenmaker. Die duarte hoort niet eens te spelen in Ajax 1. Dat geldt overigens voor meer spelers, maar dat terzijde. Mokotjo is verdedigend veel sterker dan duarte. Daarnaast verdeeld hij het spel beter. Niet onhandig om te kunnen als cvm van Ajax. Ook heeft mokotjo meer pit dan duarte.

4 augustus 2014 om 01:10

Heel toevallig was er een grote discussie op de topic van Boetius. Ajax moet nu echte versterkingen halen. Met Mokotjo erbij blijf je waarschijnlijk op het zelfde niveau hangen.

4 augustus 2014 om 04:02

Eens, wordt tijd voor een echte vent met bagage. We gaan toch niet met deze spelers de CL in man....
Ik zei het al eerder.

4 augustus 2014 om 08:36

@bursaspor Dit is precies wat het probleem bij Ajax is.. Bepalende spelers vertrekken en er worden wel redelijke spelers voor teruggehaald, maar als ze echt qua niveau willen groeien moeten ze toch voor spelers gaan die net 1 klasse hoger zijn.. Zodra je dit doet kan je heel langszaam aan steeds beter worden. Hier heeft Ajax in ieder geval wel de financiële middelen voor.

Op dit moment hebben ze een team die grote kans maakt om weer landskampioen te worden, maar willen ze echt weer mee doen in de Champions League of Europa League dan zouden ze toch spelers van een beter kaliber moeten halen en niet van een tweederangs club uit de eredivisie (met alle respect voor deze clubs).

Een voorbeeld van wie ik zou halen als ik Ajax was is die Suarez van Anderlecht.. Deze speler is gewoon een klasse (misschien wel 2) beter dan de spelers waar ze nu interesse in hebben mocht er weer een bepalende speler weggaan.

4 augustus 2014 om 05:09

Wat onzin!!

4 augustus 2014 om 11:00

Want?

Mokotjo begint zich nu wel erg hoog te voelen. Is mislukt bij Feyenoord en speelt nu leuk bij Zwolle..hij mag blij zijn wanneer Ajax hem haalt als vervanger van Blind.

4 augustus 2014 om 00:17

Mislukt vind ik niet. Eerder te weinig kans gehad. Het zal niet de eerste zijn die via een omweg alsnog de top bereikt.

4 augustus 2014 om 00:39

Onzin, hij is zeker mislukt bij Feyenoord. Hij trok het niveau nooit omhoog en hij heeft 35 wedstrijden de kans gekregen.

4 augustus 2014 om 01:08

Hoe je het wendt of keert: Hij is mislukt.

4 augustus 2014 om 14:01

Misschien heeft hij bij Feyenoord juist wel zoveel geleerd dat hij nu bij Zwolle kan excelleren. Mislukt kan je hem op voorhand dus niet noemen. Daarbij paste de speelstijl blijkbaar niet bij hem, wat ik raar vind overigens, want hij zou met deze manier van spelen elke ploeg beter maken....

Hij hoeft niet eens als vervanger gehaald te worden, we hebben gewoon versterking nodig op het middenveld en Mokotjo is een middenvelder met handelingssnelheid. Daarvoor hoeft Blind niet te vertrekken, die twee kunnen prima samen op het middenveld en met Klassen als ''echte'' 10. Dat zou Klaassen ook meer tot zijn recht brengen, dichterbij de spits spelen. Tevens kunnen verdedigers veel makkelijker inschuiven met 2 controleurs en staat het beter bij balverlies.

4 augustus 2014 om 00:17

Adzevedo

Precies,ookal was het een veredelde oefenpartij. Maar ik ben geschrokken van ons niveau, we hebben geen enkele uitgespeelde kans gehad. Beschamend!

4 augustus 2014 om 03:02

Het feit dat de JC Schaal iedere keer wordt benaderd (door 2 clubs telkens) als een veredelde oefenpartij ben ik ook aardig beau. Het wordt eens tijd dat we onze club duidelijk maken dat de JC Schaal 1 van de 3 officiële prijzen is in Nederland en dat het onacceptabel is dat we die prijs bijna net zo vaak mislopen als hem behalen. Het is tevens de prijs in NL waar we geen recordhouder van zijn, wat in mijn optiek ook een goede motivatie is om hem extra serieus te nemen. Dat ding hoort gewoon ieder jaar (zeker als je als landskampioen eraan begint) gewonnen te worden, klaar uit.

Van het gebrek aan kansen creëren zijn we denk ik allemaal geschrokken. Als je kijkt naar de prestaties van Ajax aan het einde van vorig seizoen (toen Ajax fysiek opgebrand leek) en de prestaties nu dan lijkt het alsof we gewoon verder gaan met die neergaande lijn. Weinig kansen, weinig drang naar voren en vooral veel slordigheden. Daarnaast lijkt de technische staf ook niet naar het WK te hebben gekeken, waarbij bewezen werd dat balbezit een middel is, maar niet in hoge mate noodzakelijk. Het gaat erom wat je doet met die bal. En dat is in het geval van Ajax duidelijk veel te weinig.

4 augustus 2014 om 04:06

Eens eens eens, maar ik vind niet dat we nu opeens onze speelstijl moeten omgooien. Zonder nr 10 werden we 4x op rij kampioen. Ik denk overigens niet dat Klaassen een heel seizoen op 10 kan spelen.

4 augustus 2014 om 08:10

@adzevedo

Die opmerking vond ik ook al raar, aangezien het de landskampioen tegen de bekerwinnaar is, is het dus een supercup? En een supercup is overal een serieuze prijs, in elke voetbalcompetitie. Bizar dat dit word gezien als een oefenpotje dan... het is verdikke de supercup van Nederland.

4 augustus 2014 om 14:04

Vaak wordt de Supercup vooral door de supporters van de verliezende partij als veredelde oefenwedstrijd gezien.....

4 augustus 2014 om 15:09

Adzevedo

Je hebt wederom helemaal gelijk met je betoog, het is zo jammer dat de supercup niet de allure heeft van bijvoorbeeld Engeland. En zeker een club als Ajax, moet voor iedere prijs willen gaan.

Denk je niet dat het een oplossing zou kunnen zijn om weer met een 10 te spelen, als het aan mij ligt gaan we inderdaad wat meer reactie voetbal spelen zoals op het WK. Maar dan nog wel iets aangepast, via onze filosofie natuurlijk.

Uhuh, dus als Blind vertrekt en hij wordt gevraagd, dan zegt hij "nee, niet als vervanger...".
Niet zo uit de hoogte Mokotjo

Mokotjo... Waar is die gast mee bezig eigenlijk? Die kerel heeft (weer) een prijs gewonnen, maar in plaats van het te vieren met de club, loopt hij open te solliciteren naar de club waarvan ze net van wonnen. Gaat nergens over. Lijkt net dat hij met tegenzin voor PEC speelt. Hij voelt zich al groter dan de club, dan zal ik als PEC zijnde gewoon hem verkopen en een vervanger kopen, zoals misschien Turuc, die inmiddels zijn contract heeft verlengd met Gae. Maar ja, ze kunnen proberen.

4 augustus 2014 om 00:21

En jij denkt dat Turuc voor Zwolle wil gaan spelen?

4 augustus 2014 om 00:30

Dat zeg ik toch niet, ik geef alleen aan dat ze gewoon een vervanger moeten zoeken, mocht Mokotjo vertrekken. En Turuc is een soortgelijke spelers, tuurlijk komt hij niet, maar ik geef alleen een voorbeeld.

4 augustus 2014 om 00:26

Dream on

4 augustus 2014 om 02:14

Turuc is een totaal andere speler dan mokotjo die twee kan je niet vergelijken

4 augustus 2014 om 02:51

Hij krijgt gewoon de vraag gesteld en geeft daarop antwoord.

Turuc van Eagles naar Zwolle... Dream on! Die gaat echt niet naar Zwolle aangezien het de aartsrivaal is en hij een grotere stap kan maken. De Boer moet mokotjo halen. Speler met extra kwaliteiten waaronder zijn directe doorspeelpass.

4 augustus 2014 om 14:05

Tja, maar hij kan daar wel Europees voetbal spelen....

Waarom zou er geld worden uitgetrokken als je een speler hebt die rendeert. Blijkbaar vindt De Boer Blind beter dan Mokotjo. Als je uit kan gaan dat van het feit datBlind 70% van de wedstrijden kan spelen en er enkele talenten rondlopen die de overige 30% op kunnen vullen. Dat vind ik niet zo'n gekke gedachtegang. Als Kamohelo Mokotjo denkt dat hij niet als vervanger maar in de plaats van komt te spelen. Zijn goed recht maar, dan moet hij niet zeuren als blind blijft en Mokotjo niet gehaald wordt. Leuke voetballer voor eredivisie begrippen maar, dat is 97% van de spelers die rondlopen in de eredivisie. Momenteel kunnen alleen Depay, Clasie en Fisher die stap maken. De rest moet het nog laten zien

4 augustus 2014 om 01:11

Fischer?? Leg uit.

Juist als die nu zou komen krijgt die geen vertrouwen van de vier want ik schat blind hoger in

Ik ben wel benieuwd hoeveel Ajax over heeft voor Mokotjo. Dat zal wel weer niet hoger dan een miljoen zijn ofzo. Ik zie Zwolle er ook wel weer voor aan om direct zo'n bod te accepteren

Jongen doet het leuk daar, maar In de luwte is zoveel anders voetballen!

Wel moet ik zeggen dat v. Hanegem het altijd in hem heeft gezien, die zei ooit dat het wereldtop kon worden en werd bekant opgenomen. Hopen voor Mokotjo dat Willem gelijk krijgt!

Terug naar Feyenoord met die jongen als Clasie vertrekt!

Hieruit blijkt maar weer de lompheid van Frank de Boer, alvorens Mokotjo er is, heeft ie het al verpest. Frank moet ns kijken naar trainers als Mourinho die elke speler het gevoel geven de belangrijkste te zijn. Dan had Ajax nu ook met echte sterren kunnen voetballen ipv 11 schooljongetjes.

Van mij hoeft Mokotjo niet te komen. ALs je zo'n speler wilt halen, trek dan een paar miljoen meer uit en je hebt Defour !

Maar Ajax moet het systeem omgooien. Sneller voetballen van achteruit en een aanvallende nummer 10 en de vleugels met diepgang bezet houden.
Ajax en De Boer wilde meer attractiviteit, maar dat hebben we gisteren niet gezien. Het is nog steeds hetzelfde slome balbezitvoetbal !

En Brands focust zich weer kapot op Defour. Dit lijkt mij toch de perfecte CVM voor Psv?
Bij Feyenoord en Ajax is zijn positie ruim voldoende ingevuld ( Clasie & Vormer en bij Ajax Blind, Viergever en Bazoer?).

Mokotjo kost waarschijnlijk 1/3 van de vraagprijs van Defour. Sorry dat ik het zeg, maar Marcel Brands heeft vaak oogkleppen op en focust zich maar op 1 speler ipv verder om zich heen te kijken..

4 augustus 2014 om 10:18

Idd. Vraag me alleen af wat Mokotjo moet kosten.

Nu speelt Mokotjo voorruit , bij Ajax moet de bal eerst 10 keer breed of achteruit en dan pas naar voor.

Leuk voor Eredivisie, maar europees ga je het hier echt niet mee redden. Kom ajax, geef eens wat uit, met dat budget van 150 miljoen. Alleen maar jeugdspelers, je moet 2 a 3 goede spelers kopen en de rest aanvullen met jeugd.

Mokotjo zou echt een heerlijke aankoop zijn voor Ajax. Vele male beter dan Serero en Duarte. Samen met Klaassen en Blind op het middenveld.

Mokotjo moet lekker eerst eens een jaartje in Europa zijn waarde voor PEC laten zien. Daarna wachten de echt grote clubs hem met open armen op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren