Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord bevestigt interesse: ‘Maar we hebben nu Lex op die positie’

Laatste update:

Recent maakte het Algemeen Dagblad bekend dat Feyenoord denkt aan de komst van Jens Toornstra, wanneer Lex Immers of Jordy Clasie nog weggaat. Trainer Fred Rutten sprak vrijdagavond bij RTV Rijnmond echter tegen dat de middenvelder van FC Utrecht geschikt is als eventuele opvolger van Clasie. De twee spelen op verschillende posities, benadrukte de Feyenoord-coach.

/

Feyenoord-watcher Jan Dirk Stouten gaf eerst aan dat Clasie zijn toekomst openlaat. Hij voegde daaraan toe dat de Rotterdamse club de naam van Toornstra in elk geval al opgeschreven heeft ter vervanging, mocht Clasie daadwerkelijk vertrekken. Stouten noemde de ex-speler van ADO Den Haag een prima vervanger, maar kreeg vervolgens tegengas van de eveneens aanwezige Rutten.

“Daar ben ik het niet mee eens”, sprak de nieuwbakken Feyenoord-trainer. “Ik denk dat Toornstra een totaal ander type is dan Clasie. Hij zou ook in een andere rol moeten spelen. Toornstra is een ander type, die heeft diepgang en scorend vermogen. Hij maakt veel doelpunten en is een specialist”, somde Rutten op, om te vervolgen dat hij de 25-jarige middenvelder een heel goede speler vindt. “Maar we hebben nu Lex op die positie en die balans op het middenveld wil ik het liefst intact houden.”

Zou Jens Toornstra goed bij Feyenoord passen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En waar precies wordt de interesse bevestigd? Ik denk dat Feyenoord eerder voor Ayoub gaat bij vertrek van Clasie.

1 augustus 2014 om 21:26

Waarom voor ayoub gaan. Kun je beter mokotjo terug halen. Die wil nu vast wel terug nu koeman weg is. En misschien kunnen ze ook nog die back van vitesse terug halen.

1 augustus 2014 om 22:52

Ben bang dat Mokotjo niet meer naar Feyenoord wil komen.

Vormer voor Mokotjo, waar was Feyenoord mee bezig? Baal er nog steeds van.

2 augustus 2014 om 02:35

Welke back bedoel je? Leerdam of Van Aanholt? Beiden zijn voor Feyenoord onhaalbaar. Van Aanholt is al naar een club in de Premier League en Leerdam zal ongetwijfeld nog wel weten hoe Feyenoord met hem om ging en bovendien kan Feyenoord zijn transfersom nooit betalen (en wellicht zijn nieuwe salaris ook niet)

2 augustus 2014 om 03:50

als ze mokotjo terug kunnen halen zou dat een meesterzet zijn.
wat betreft de spits positie.
zijn plet of benschop niet iets voor feyenoord. weet iemand hoe zij het doen in het buitendland

Goede voetballer, maar ik denk echt dat een club als AZ zijn plafond is. Het is een loopwonder en hij heeft een verwoestend schot, maar ik vond hem vorig seizoen enorm tegenvallen, ten opzichte van die jaren daarvoor. Verder heeft Feyenoord met Kevin Derckx een goede controleur in de jeugd, hoop dat hij nog kansen krijgt.

2 augustus 2014 om 10:54

Tegenvallen...meen je dat serieus???

Hij is er verantwoordelijk voor dat we uit de nacompetitie bleven met zijn goals en werklust.

2 augustus 2014 om 12:45

Zo lust ik er nog wel een paar. Mijn favoriete speler Willie Overtoom was vier jaar lang de beste speler van Heracles en was verantwoordelijk voor een zesde en achtste plaats. Maar die laat toch weinig zien bij AZ? Zo zijn er nog wel veel voorbeelden denk ik.

Een speler heeft meer nodig dan een goed schot en werklust om te slagen bij een topclub in Nederland. En dat beetje talent, ontbreekt net een beetje bij Toornstra.

2 augustus 2014 om 17:25

Ik reageer op het feit dat jij hem vond tegenvallen vorig seizoen en dat is grote onzin. Ik heb bijna elke wedstrijd gezien en hij voetbalde niet minder dan het seizoen ervoor maar de mensen om hem heen waren veelal minder.

Desondanks genoeg goals, assists en mede daarom is Utrecht zonder nacompetitie te spelen komend seizoen weer actief in de eredivisie.

Lex verkopen, Toornstra halen! Lijkt me een verbetering.....

2 augustus 2014 om 00:09

Dus jij denkt dat 30% van de opbrengst van Immers (het bedrag dat Feyenoord mag besteden aan het halen van een vervanger) toereikend zal zijn om Toornstra te halen?

2 augustus 2014 om 09:23

Er is toch ook nog geld van BMI enz. ?

2 augustus 2014 om 10:40

Hij zegt nergens dat het geld voldoende is. Ik vind ook dat Feyenoord beter Immers kan verkopen en Toornstra gaat halen als vervanger. Waarschijnlijk kost dat meer, maar hij is wel een betere voetballer dan Immers. Immers noem ik niet eens een voetballer, eerder een houthakker.

2 augustus 2014 om 10:47

Ik heb uit de berichtgeving (mededelingen van van Geel) begrepen dat Feyenoord slechts 15% van de opbrengst van de eerste verkopen (zo'n 20 miljoen) mag besteden en dat dat recent verruimd is naar 30% van de volgende verkopen (de rest gaat naar de Vrienden van Feyenoord).

Dan heeft Feyenoord op dit moment dus 6 a 7 miljoen euro te besteden. Maar zelfs als dat 10 of 12 miljoen zou zijn is Toornstra niet haalbaar.
Aan Toornstra hangt een prijskaartje van 5-6 miljoen en Feyenoord moet van het beschikbare geld meerdere spelers kopen.

2 augustus 2014 om 12:15

Klopt toornstra is een zeer belangrijke speler in de formatie van FC Utrecht.
Ze zullen hem daarom alleen voor de hoofdprijs verkopen.
Ook omdat er al diverse spelers vertrokken zijn.

Zet gewoon op de nummer #10 positie Karsdorp of sleegers, of zet Vilhena er neer.

Maar AUB geen Immers meer. Heeft geen actie/ creativiteit en dit is nodig.

Je zag het tegen Besiktas ook weer, zodra de tegenstander compact staat en er goed op zit komt Lex tekort.

Toornstra kan goed met immers spelen , hebben ze bij ado wel bewezen

1 augustus 2014 om 21:39

Inderdaad, ik zie in Toornstra meer een alternatief voor Vilhena

1 augustus 2014 om 22:18

Met immers en toornstra heb je harde werkers en 6 paar longen .

2 augustus 2014 om 01:12

Maar beide hebben weinig voetbalintiligentie. 1 zo'n speler is zeer bruikbaar omdat deze het vuile werk opknapt maar 2 van zulke spelers op het middenveld zal op een ramp uidraaien.

Ik denk dat Feyenoord op dit moment meer heeft aan Immers dan aan Toornstra, maar het kan natuurlijk ook geen kwaad om je in de breedte te versterken.

1 augustus 2014 om 21:25

Wat denk je? Dat Utrecht hem voor een appel en ei laat gaan? Wordt een dure voor de breedte.

lex immers werkt/knokt altijd net als dirk kuyt, misschien als rechtsback opstellen..?

1 augustus 2014 om 21:24

Had ik inderdaad ook gedaan ipv Schaken. Vormer erbij op het middenveld en Vilhena op 10. Immers liet bijvoorbeeld tegen Besiktas zien toch handelingssnelheid te kort te komen.

2 augustus 2014 om 09:25

Van Beek had ook rb gekund toch?

2 augustus 2014 om 11:18

Wie had je als rechtercentrale verdediger opgesteld?

als ze geen spits kunnen halen kan immers in de spits en toornstra op de 10..

1 augustus 2014 om 21:26

Toornstra deed het niet echt lekker als 10 afgelopen seizoen.

1 augustus 2014 om 21:39

sowieso deed de plaatselijke fc het niet echt lekker..

1 augustus 2014 om 21:48

hoezo als je 10e word terwijl je het hele seizoen iedere wedstrijd 5 tot 7 gebleseerde basisspelers mist vind ik dat ze het heel knap gedaan hebben
het zag er dan ook niet sprankelend uit maar dat kan ook niet dan en dan nog 10e worden dan heb je het gewoon lekker gedaan

ot ik zie feyenoord geen 6 miljoen neerleggen en dat is wat utrecht min moet hebben want vseumeren laat hem anders niet gaan dus zie ik eerder ayoub richting feyenoord gaan

1 augustus 2014 om 22:47

Ik denk dat er op dit moment geen enkele club 6 miljoen voor Toornstra neer wil leggen. Hoop ik ook want ik zie hem nog graag een jaar bij ons spelen!

Ayoub is zeker een alternatief voor Clasie.

Ik zou hem halen hij is tenminste beter dan Vilhena wat een overschatte speler is dat. Die staat al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling en vind zichzelf beter dan ie daadwerkelijk is. Deed tegen Besiktas alles fout!

1 augustus 2014 om 21:40

Ik heb inderdaad ook het idee dat Vilhena al een tijdje stil staat in zijn ontwikkeling. Zie hem vaak echt bar slechte wedstrijden spelen. Ook vaak erg slordig in de passing. Had wel verwacht dat die enige stappen zou maken het afgelopen seizoen maar hoe ik hem woensdag weer zag spelen, het leek helemaal nergens op.

Ik heb de hoop nog niet opgegeven, ik denk dat die genoeg potentie heeft om een goede dynamische middenvelder te worden. Maar het wordt wel tijd dat die stappen begint te zetten.

1 augustus 2014 om 22:34

Vilhena speelt nooit op zijn beste positie, nummer 10. het is geen controlerende middenvelder.

Ik zou hem graag bij Fc Twente willen zien, want hij heeft creativiteit en speelt al een tijdje in de eredivisie, dus heeft ook wat ervaring en dat heeft die jonge ploeg van Twente wel nodig....

Wat hoop ik dat een club Immers nog wilt kopen voor het sluiten van de transfermarkt. Helaas zal er geen club zo gek zijn om deze beperkte speler te kopen dus blijven we nog een paar jaar opgezadeld zitten met dit werkpaard.

Begrijp me niet verkeerd, Lex heeft het redelijk gedaan afgelopen seizoenen en dan vooral qua werklust. Maar deze speler komt voetballend zoveel tekort als Feyenoord op Europees niveau wilt acteren. Immers is altijd onzichtbaar als we tegen sterkere tegenstanders spelen, omdat die gewoon de kwaliteiten er niet voor heeft om zich te laten zien in zulke wedstrijden.

Ik hoop dat Feyenoord volgend jaar genoeg kapitaal heeft om een goeie voetballende nummer 10 te halen. Deze zomer zal er alleen nog een spits bijkomen, dan zal het geld wel op zijn. Maar ik kijk uit naar de dag dat we eindelijk weer een voetballende nummer 10 op het middenveld hebben lopen.

Toornstra kan in ieder geval voetballend aardig mee bij Feyenoord, maar vooral door zijn loopvermogen en onverzettelijkheid denk ik dat hij echt iets kan toevoegen. Eigenlijk iets waar het huidige Feyenoord juist zoveel behoefte aan heeft.

Denk dat het publiek al snel van hem zal gaan houden in R'dam-Zuid.

1 augustus 2014 om 21:46

Als ik aan Toornstra denk, moet ik aan Bosvelt denken. Hij zou dan op een latere leeftijd naar Feyenoord komen en ik denk dat hij binnen 2 jaar aanvoerder zou zijn en gewoon de motor op het middenveld zou worden. Ik vind Toornstra echt een geweldige speler. Als je hem kunt halen dan zou je Immers zo snel mogelijk moeten proberen te verkopen. Immers laat regelmatig, zoals tegen Besiktas zien handelingssnelheid te kort te komen en dat heb je toch nodig als je bij een topclub speelt.

1 augustus 2014 om 22:52

Ik vond het jammer dat toornstra naar utrecht ging , hij past beter in een cultuur als feyenoord.

1 augustus 2014 om 22:56

Klopt. Van ADO naar Utrecht begreep ik ook niet. Niet echt een gigantisch stap omhoog.

1 augustus 2014 om 23:07

Zeker geen gigantische stap, maar misschien is het goed om je te realiseren dat Utrecht toen aan een (zeer) goed seizoen bezig was en dat hij er vrijwel zeker van een basisplaats zou zijn.

Financieel kon hij er ook aardig op vooruit gegaan en Ado was min of meer wel genoodzaakt om te verkopen in die periode.

1 augustus 2014 om 23:17

Was ook wel zo maar hij had beter naar feyenoord kunnen gaan .

1 augustus 2014 om 23:31

Misschien wel, maar misschien wilde hij het wat geleidelijker aan doen. Utrecht had toen ook de reputatie dat ze geregeld spelers verkochten aan de Nederlandse top of het buitenland (swansea, Sporting Lissabon etc.)

Had Feyenoord toen überhaupt wel interesse?

Nou ik zou het wel weten!! Heel gauw weg die Immers..Toornstra heb je zoveel meer aan! Veel completere speler!

Mulder
Wilkshire - VAN Beek - Mathijsen - Kongolo
Clasie - Immers - Vilhena
Bilal - Dost of Guidetti - Boetius

Ik vind het best een aardige elftal voor de Eredivisie. Ik zie niet in waarom Feyenoord zich niet kan handhaven in de top 3 (zoals de afgelopen 3 jaar) Wat denken jullie kan Feyenoord met deze opstelling 3e worden ?

1 augustus 2014 om 21:53

Mathijsen ben ik nu toch wel een beetje klaar mee en voor Kongolo zou ik het ontzettend jammer vinden als hij een seizoen lang als linksback moet spelen. Ik zie dus het liefst Kongolo centraal in plaats van Mathijsen.

Verder zou ik Immers en Vilhena omruilen. Vooral na wat ik tegen Besiktas heb gezien. Immers is een prima stofzuiger (liet hij bijvoorbeeld geweldig zien vorig seizoen tegen Utrecht thuis) maar komt als aanvallende middenvelder handelingssnelheid te kort. Vilhena heeft dat wel in huis.

En ik ben niet gecharmeerd van Dost en zou voor een andere spits kiezen zoals Makienok of Vossen.

1 augustus 2014 om 23:26

Kongolo wordt tweede bmi. Vanwege die kut mathijssen. Pfff dan ga j stil staan net als bmi.

1 augustus 2014 om 23:29

Inderdaad. Ik word daar zo moe van. Mathijsen speelt 3 wedstrijdjes leuk en maakt dan weer een cruciale fout terwijl je van een ervaren speler juist minimaal 6'jes verwacht. Je kan dan net zo goed een talent laten spelen want die doet hetzelfde. Speelt 3 wedstrijdjes leuk en maakt dan een fout. Alleen dat wordt sneller geaccepteerd.

Nu hebben wij 3 oudere spelers achterin. Wilkshire zie ik sowieso een basisspeler worden en ik ben benieuwd hoe Boulahrouz en Mathijsen het zullen doen. Zul je zien dat ze alle 3 gaan spelen en Kongolo LB. Sjongejonge.

1 augustus 2014 om 21:58

Wilkshire al jaren niet meer zien voetballen dus daar heb ik geen mening over. Kongolo vind ik centraal beter. Centraal duo vind ik niet zo sterk. Van Beek is nog te onervaren en Mathijsen is geen zekerheidje meer. Ik snap dat er momenteel even geen betere alternatieven zijn, maar ik ben bang dat Feyenoord daardoor aardig wat doelpunten tegen krijgt. Voorin lijkt het op papier mooi. Ik heb Boetius en Bilal leuke dingen zien doen, maar ook nog te veel mindere dingen. Sowieso heeft Bilal slechts een half jaar goed gepresteerd. Guidetti en Dost hebben laten zien dat ze makkelijk kunnen scoren, maar voor beiden is dat ook weer een tijd geleden.

De basis ziet er op papier leuk uit, maar ook nog te wisselvallig. Zeker gezien er weinig aan back up is, denk ik niet dat Feyenoord weer in de top drie zal eindigen.

1 augustus 2014 om 22:00

Eens. Moet te doen zijn met dit elftal. Alleen wel zaak dat de talenten Vilhena en Boetius nu constant een goed niveau gaan halen en zich doorontwikkelen. Tegen Besiktas was Boetius erg matig en was het weer vallen en opstaan. Maar met de juiste teamspirit is er best wel wat mogelijk met dit elftal.

2 augustus 2014 om 11:21

Zonder Mathijsen wel!

Mulder eruit hahn erin immers eruit en toornstra erin centrum beek en kongolo woudenberg linksback

1 augustus 2014 om 23:26

Waarom zou je Mulder er in godsnaam uithalen? Prima keeper, stabiel en al aardig wat ervaring, gen enkele reden dus om hem te wisselen. Hahn heeft wat leuke dingen laten zien bij Dordt, maar wist ook nog vaak genoeg enorme blunders te maken. Die jongen is nog lang niet klaar voor het serieuze werk.

Scheelt nogal wie er in de spits staat. Met Dost en een aanvulling achterin kan het team ver komen.

1 augustus 2014 om 22:18

De spits die komt er echt wel het wordt Dost of Guidetti waarschijnlijk. Achterin is Van Beek een onderschatte speler maakt nooit een fout en is een talent dat steeds beter wordt. Met Kongolo en Van Beek centraal te onervaren. Een Mathijsen in goede doen is een prima speler voor de eredivisie.

Het liefst zie ik zo. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van 2 jonkies in de verdediging maar ik betwijfel of zij het slechter zullen doen dan onze ervaren mannen zoals Mathijsen. Man, man, man wat viel hij weer door het ijs zeg. Echt ongelooflijk en triest. Nelom heb ik linksback. Verdedigend moet hij nog stappen maken maar ik vind hem aanvallend erg sterk en dat kan een wapen zijn.

Immers en Vilhena wissel ik mooi om. Immers is een prima stofzuiger en Vilhena heeft meer creativiteit en hij kan met zijn passes Boëtius, Bilal en Manu (als wisselspeler zal hij aan zijn minuten komen) de diepte insturen.

Makienok of Vossen zou de nieuwe spits moeten worden.

Mulder
Wilkshire
Van Beek
Kongolo
Nelom
Clasie (C)
Immers
Bilal
Vilhena
Boëtius
Spits
1 augustus 2014 om 22:24

Makienok of Vossen komen niet. Rutten is in gesprek met Bas Dost en is gewoon de beste spits die Feyenoord verder is ook bijna dezelfde soort speler als Pelle(waardoor Immers weer beter tot zijn recht komt)

Immers(10 treffers) op 10 , Dost(20 treffers) op 9 en 2 snelle buitenspelers Bilal(8 treffers) en Boetius(8 treffers) moeten gewoon 46 ( ! ) goals opleveren na mijn mening.

Nelom komt te kort voor het niveau waar Feyenoord heen wil , wel leuke back voor thuiswedstrijden tegen Dord en Willem II als je continu aanvalt. Kongolo is vooralsnog de beste optie als linksback.

Mulder
Wilkshire - v.beek - Mathijsen - Kongolo
Clasie - Immers - Vilhena
Bilal - Dost - Boetius

1 augustus 2014 om 22:28

Vind ik iets te makkelijk om te zeggen dat Dost komt. Wij zijn nog steeds afhankelijk van Wolfsburg en daardoor heb ik nog steeds hoop dat Makienok of Vossen komt.

Nelom komt verdedigend te kort, aanvallend niet. Mathijsen komt momenteel verdedigend en aanvallend te kort.

1 augustus 2014 om 22:43

Toornstra zou het liefst voor Feyenoord spelen, hij is altijd al Feyenoord supporter geweest.
Dus gewoon zijn contract uitdienen en dan transfervrij halen.

1 augustus 2014 om 22:50

Staat tot 2017 oneer contract en kan voor die tijd wel eens weg zijn uit nederland. Aston Villa heeft al eens naar hem geinformeerd.

1 augustus 2014 om 23:19

Dat zeiden we bij den haag ook , maar iedere voetballer is te koop en booral als hij er op voor uit kan.

Toornstra is met zn ogen dicht nog beter dan lexie kan niks immers .

1 augustus 2014 om 22:44

van jou had ik dit soort reacties wel verwacht.
Immers is een hele nuttige speler en Toornstra zou ik er ook graag bij zien maar is nu nog te duur.

Als Clasie weggaat is er maar een speler die Feyenoord moet halen: Mokotjo. Die vervangt Clasie met gemak, het is niet voor niks dat Ajax hem ook wil als Blind vertrekt.

1 augustus 2014 om 22:54

Klopt, maar ik ben bang dat Mokotjo niet meer naar Feyenoord wil. Feyenoord heeft ontzettend slecht gehandeld met Mokotjo. Van Hanegem zag bijvoorbeeld al gelijk zijn talent.

1 augustus 2014 om 23:13

Mokotjo werd ook misbruikt op rb he

1 augustus 2014 om 23:21

Klopt, jammer genoeg. Ik zie 100 keer liever Mokotjo dan Immers of Vormer. Clasie, Mokotjo en Vilhena. Wat een getalenteerde en goede middenveld hebben wij dan! Hetzelfde geldt voor Clasie, Vilhena en Toornstra.

Ik hoop daarom nog steeds dat Immers wordt verkocht deze zomer.

2 augustus 2014 om 09:34

Alleen moet Vilhena het wel laten zien, anders heb je er nog niks aan.

Ik vind toornstra een speler die Feyenoord wel naar een hoger niveau kan trekken. Als vervanger voor immers of Vilhena, die ik nooit echt goed heb gevonden, en dan Clasie behouden. Dan gaat Feyenoord er echt op vooruit. Er moet natuurlijk ook nog een spits komen en misschien nog iemand voor de flanken...

2 augustus 2014 om 00:16

Vilhena moet zeker niet vervangen worden. Vergeet niet hoe jong hij nog is en dat hij vaak op een positie speelt die niet zijn favoriete is.
Immers past qua mentaliteit goed bij feyenoord maar komt naar mijn mening inderdaad wat te kort voor het niveau wat wordt nagestreefd. Toornstra zou een goede opvolger zijn die op dit moment al even veel kan brengen als Immers.

2 augustus 2014 om 01:07

Toornstra kan Feyenoord zeker naar hoger niveau trekken. Maar op het moment is Immers gewoon onmisbaar. Hij heeft dan wel genoeg beperkingen maar de kwaliteiten die hij wel heeft zijn heel moeilijk te vervangen. Lex heeft een winnaarsmentaliteit die je zelden ziet. Hij is de enige echte aanjager in dit team die continu druk blijft zetten, het team oppept en scherp houd en gaten dicht blijft lopen. Lexie loopt extra meters zodat Vilhena zich aanvallend meer kan laten zien en dus kan doen waar hij goed in is. Ieder team heeft beukers nodig want met 11 raspaarden win je het niet. Lex zorgt voor de juiste balans in het elftal ook al zie je dat hij vaak beperkt is.

Dat je Vilhena nooit echt goed hebt gevonden begrijp ik niet. Afgelopen seizoen was hij misschien niet goed (dipje) maar deze jongen heeft ziekelijke kwaliteiten. Van al onze eredivisietalenten is hij 1 van de weinigen die de echte wereldtop gaat bereiken. Hij heeft dus echt die exceptionele kwaliteiten die je zelden ergens anders ziet. In zijn eerste seizoen heb ik hem dingen zien doen ik echt nog nooit eerder in de Kuip gezien heb.

2 augustus 2014 om 01:24

Nu nog werkpaard Immers omwisselen met creatieveling Vilhena en ons middenveld is nog beter.

ik zo zeker voor ayoub gaan .

Hier heeft Rutten wel gelijk. Toornstra is veel aanvallender al vind ik het ook net geen nummer 10. Eerder een box-to-box die zowel voorin als achterin van waarde is. Zie hem zeker graag komen maar hij is gewoon te duur om als extra middenvelder te kopen. De prioriteiten liggen ergens anders. Met Immers en Vilhena heb je al 2 spelers voor die positie. Met Ziyech heb je hetzelfde probleem. Feyenoord wil hem graag, hij wil graag naar Feyenoord, maar ook hij is geen prioriteit anders was hij er al lang geweest.
Zou wel een heerlijk middenveld zijn. 4-4-2 met Vilhena-Ziyech-Toornstra als aanvallende middenvelders met daarachter een werker a la Gatusso.

Ik zou, als een spits straks echt moelijk wordt, Lex in de punt zetten met Toornstra en Vilhena erachter, dus met de punt naar achter spelend, zodat Toornstra en Vilhena veel bij Immers kunnen komen.

Beide, Lex en Toornstra, komen wel aan de 15 goals de man, daarmee vang je het aardig op. Tonny zie ik dit seizoen ook meer scoren, 5 tot 10 goals en JP en Bilal zullen ook tussen de 5 en 10 goals maken.

Dan heb je nog de standaardsituaties met v. Beek, Mathijssen, Boulahrouz, etc. waar we wel uit scoren, penalty's, meestal een stuk of 5 in een jaar en te Vrede als pinchhitter,die er ook wel 5 inprikt. En vergeet Manu niet, als,we gaan counteren dan kan die met zijn snelheid vaak gevaarlijk weggezet worden.

Het is allemaal niet hoogstaand, maar 50 tot 70 goals met Lex in de punt is te doen., als je het achterin maar dicht houdt!

Dus als je Toornstra haalt en Clasie behoudt zou je zo kunnen spelen, denk dat het veldspel wel veel gevarieerder wordt op die manier, maar je kan dan altijd terugvallen op het "systeem" van Koeman, lange bal naar voren en bijsluitende middenvelders. Toornstra zou ook hierin levensgevaarlijk kunnen zijn vanuit de 2e lijn! En Immers is het gewend te spelen.

Dus waarom niet gewoon doen? Ik zie het wel zitten , zie formatie.

Mulder
Wilkshire
v. Beek
Kongolo
Nelom
Toornstra
Clasie
Vilhena
Bilal
Immers
Boetius

Immers speelt op dezelfde positie als Toornstra? Ze hebben jaren samen op het middenveld van ADO gespeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren