Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord vult defensie aan met transfervrije Wilkshire’

Laatste update:

Feyenoord liet deze zomer bijna de complete verdediging gaan: Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij. Woensdagavond werd pijnlijk duidelijk dat het achterin schort aan kwaliteit, maar volgens De Telegraaf heeft Feyenoord een defensieve versterking binnen. De 32-jarige Luke Wilkshire komt transfervrij over van Dynamo Moskou, stelt de krant.

/

Fred Rutten werkte in het verleden met Wilkshire samen bij FC Twente: in 2006 arriveerde hij en twee jaar later, met bijna zestig duels in de Eredivisie achter zijn naam, ging hij verder in Moskou. Daar zou hij uiteindelijk zes seizoenen blijven. Wilkshire is ook al tien jaar Australisch international en staat op tachtig interlands voor the Socceroos. Voor het WK 2014 in Brazilië kreeg hij echter geen uitnodiging.

Als Wilkshire inderdaad in De Kuip terechtkomt, is hij versterking nummer drie voor het seizoen 2014/15. Eerder begroette Rutten reeds Warner Hahn (transfervrij) en Khalid Boulahrouz (transfervrij). De komst van Bilal Basacikoglu kan donderdag al worden afgerond, voor hem zal Feyenoord circa 3,5 miljoen euro betalen aan sc Heerenveen. Basacikoglu volgt bij de volksclub Ruben Schaken op, die te koop staat.

Wilkshire is de directe opvolger van Janmaat, die de voorbije twee jaar achterin de rechterflank bestreek. Toen hij naar Newcastle United vertrok, had Rutten geen adequate opvolger voor handen. In aanloop naar de wedstrijd tegen Besiktas werd gefluisterd dat aanvallende middenvelder Rick Karsdorp rechtsback zou spelen, maar uiteindelijk viel de keuze op Schaken. Die zei na de wedstrijd dat hij daar liever niet speelt.

Is Luke Wilkshire iemand die Feyenoord verder helpt, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
31 juli 2014 om 10:33

Ze hebben volgens mij voldoende talent lopen, maar ervaring is echt niet te onderschatten in zo'n jongen team! Het is belangrijk om een paar oudere spelers er bij te hebben die bepaalde spel situaties sneller door hebben. Maar ze moeten ook uitkijken dat het niet te veel van de kwaliteit ten koste gaat want de meest ervaren man gister kost Feyenoord de kop.

31 juli 2014 om 10:28

Nee. Maar het eind komt wel snel

31 juli 2014 om 10:39

Dit toch gewoon een alibi aankoop. Wordt bijna 33, speelt al 2 jaar niet meer dan 25 wedstrijden totaal per jaar en als je naar de afgelopen jaren kijkt is het een aardige kaartenpakker. Voor een rechtsback betekent dat meestal niet heel veel goed.

Als je gisteren Mathijssen ziet blunderen 2 keer, Boularouz die bij de 2de goal ongeveer 20 meter achter zijn verdediging speelt waardoor die jongen gewoon tot de 16 door kan lopen. Straks heb je dus 3 van deze bonken ervaring, die eigenlijk de kwaliteiten niet zo meer hebben. Mathijssen had een aardige pens inmiddels dacht ik gisteren te zien.

En echt goede spits is leuk, maar er moet niet gedaan worden alsof deze spits ineens je seizoen gaat redden. Er wordt heel veel druk op gelegd een nieuwe Pelle te halen, maar daarmee wordt een beetje vergeten hoe belangrijk die jongens achterin waren. Vaak nog wel belangrijker dan Pelle. Dat ga je met deze achterhoede niet overeind houden vrees ik.

31 juli 2014 om 14:30

Pelle en Guidetti hebben toevallig wel de afgelopen 3 seizoenen gered als spits, dus praat niet zo dom. Deze 3 ervaren spelers moeten dit seizoen ook geen 34 wedstrijden spelen. Er zal worden afgewisseld met spelers als Van Beek. Zo ging dat ook met martins indi en kongolo.

Ok er zit beweging in nu, even doorpakken nu aub met de spitspositie

31 juli 2014 om 10:34

Ok, mag ik iets vragen,..... lopen er op de training bij Feyenoord geen betere spelers rond dan Khalid Boulahrouz en deze speler? Ik ben geen Feyenoorder dus ik kom niet op trainingen, maar hier ga je het niet mee halen hoor.

31 juli 2014 om 11:05

Van beek en cabral Steenvoorden heb je ook nog maar ik denk dat alleen van beek beter is

31 juli 2014 om 11:15

Je wilt Bouhlarouz afschrijven na 1 wedstrijd? Lijkt me wat opportunistisch. Verder hebben we voldoende talent, ook voor rechtsachter. Maar nog niet klaar voor het grote werk. Dan is het geen verkeerde gedachte om iemand met 80 interlands en een uitstekende staat van dienst bij Twente gratis op te halen. Ik heb hem niet gevolgd in Rusland, maar als hij 1 of 2 jaar een goed niveau haalt staat de jeugd daarna klaar

31 juli 2014 om 11:28

jawel we hebben Lopes Cabral maar die is geblesseerd vab Beek moeten ze niet meer uit het centrum weg halen, die stond als 1 van de weinigen goed te voetballen.

31 juli 2014 om 11:29

Ja het is inderdaad gebaseerd op de wedstrijd van gister denk ik . Niet op het feit dat hij al 3 jaar ren fatsoenlijke pot gespeeld heeft

31 juli 2014 om 10:45

Haal gewoon Higdon bij NEC op.

31 juli 2014 om 10:47

Er zit beweging in?? Ik vind dat Feyenoord echt slechte aankopen doet.. Gelukkig zijn ze transfervrij maar ze zijn echt te oud en w.s. toch nog wel een ton of 5/6 teveel aan salaris... Had Feyenoord niet beter kunnen inspelen afgelopen seizoen op uitgaande transfers zoals eerder. Toen werden spelers als Janmaat, Goossens of Vormer transfervrij binnengehaald waarvan de 1e een voltreffer was..

Ze hadden nu toch ook jongere spelers uit de eredivisie of 1e divisie (zoals Hahn) transfervrij kunnen halen?? Dan had je alvast kwantiteit gehad in de selectie en had je vol kunnen gaan voor de topspits die je wilde halen die de rest weer mee omhoog trekt..

31 juli 2014 om 14:34

Jongere spelers uit de eredivisie? Zoals Bilal?

Weer zo'n naprater. Feyenoord hanteert (gelukkig) al jaren hetzelfde beleid. Jeugd en ervaring binnenhalen voor de balans en zelf opgeleide spelers daarvan laten leren en beter maken om ze vervolgens met winst te verkopen. Doe niet alsof dat nu heel anders is. Bilal zou de janmaat kunnen zijn die jij noemt, en wilkshere en boulahrouz de Vormer en Goossens. Feyenoord doet deze zomer niets anders dan voorgaande jaren.

Toch nog een beetje hoop voor volgende week. Snap wel dat hij weg wilde uit dat verschrikkelijke land!

31 juli 2014 om 10:25

Volgens mij mogen die nieuwe jongens niet meedoen. Maar Wilkshire hadden ze toch wel eerder kunnen halen als hij transfervrij is? :S

31 juli 2014 om 10:37

Misschien waren ze dit eerst niet van plan, maar zien zich nu wel gedwongen. Rutten moet toch wel een beetje materiaal hebben.

31 juli 2014 om 10:44

ze mogen 1 naam toevoegen. maar dan zou ik voor bilal gaan.

31 juli 2014 om 12:12

Nee Handdoek, er mogen geen spelers meer toegevoegd worden. Ze mogen in de laatste ronde EL wel deze spelers op de lijst zetten.

31 juli 2014 om 10:54

Hoop? Gisteren zei Gudde nog dat Boulahrouz de enige speler zonder restwaarde zou zijn. Verder zou er alleen geinvesteerd worden in jonge spelers. Van Geel zei dat er geen paniek zou zijn. Dit lijkt mij toch echt op paniek.

We hebben Lopes Cabral, van Beek en Boulah die daar kunnen spelen.

Had dan Drenthe gehaald als je transfervrij iemand wilt. Vorig seizoen een paar keer Reading gekeken en hij speelde gewoon goed. Fysiek sterk. Hij zou op en top gemotiveerd zijn om in de Kuip te voetballen.

Wilkshire zal trouwens ook niet voor een appel en ei komen voetballen.

Al het opgebouwde van de afgelopen jaren, lijkt te worden afgebroken. Domme zet deze Wilkshire.

31 juli 2014 om 11:04

Geinvesteerd ja, dit is ook investeren, maar niet in transfersom!

Lopes Cabral gaat de eerste back worden, maar is geblesseerd nu. Als je daarachter deze rot hebt, is gewoon een goede bezetting! Nu kan hij spelen tot Cabral weer kan.

Sven van Beek hoort een centrum te gaan vormen met Kongolo en wordt je teruggedrongen kan je altijd tegen de eigen 16 gaan staan met Joris en Boulah.

Links moet je niet Kongolo "misbruiken", maar lekker de "witte Keniaan" of Nelom de kans geven.

Wilkshire, v. Beek, Kongolo en Woudenberg waarbij je later Wilkshire vervangt door L. Cabral. Dan kan je pressie spelen van achteruit met backs die er continu overheen gaan!

Bij Twente was dit een best degelijke back. Janmaat kun je toch niet vervangen voor iemand die net zo goed is, dus volgens mij is dit een prima keuze, zeker omdat hij transfervrij is.

Nou, samen met Boulahrouz een kracht die veel ervaring heeft maar waarvan je geen idee hebt of ze nog op (eredivisie) niveau kunnen spelen. Wederom ben ik hier niet heel tevreden over..

Pfff, er wordt de Feyenoord-supporters ook niks bespaard. Nu weer een over-the-top Wilshire. Dat gaat hem ook niet worden. Ja, hij brengt wat ervaring, maar dan heb je straks Boulahrouz, Mathijssen en Wilshire in één achterhoede. Dat wordt een trage bedoeling.

31 juli 2014 om 10:27

Feyenoord was afg jaren zo goed bezig! Gaan ze nu alles wat is opgebouwd weer zo afbreken?
Boulah en wilkshire zijn vast geen goedkope krachten. Heb weinig vertrouwen in Rutten ook.

Nu is het overigens des te meer jammer dat Leerdam vorig seizoen is weg gegaan. Was de ideale opvolger voor janmaat

31 juli 2014 om 10:40

Rutten valt terug op 'oude bekenden' en dat pakt zelden goed uit. Ik ga er in ieder geval van uit dat deze naam uit zijn koker komt.

Wilshire is misschien niet eens zo heel veel slechter dan Janmaat, maar als je jong talent blijft vervangen met spelers die aan richting einde carriere gaan, dan bouw je weinig op.

Of men moet bij Feyenoord denken dat er komend seizoen weer echt veel jonge spelers de stap naar het eerste gaan maken en er dan ook direct staan. Het lijkt mij stug, het moet toch een keer ophouden met supertalenten die doorstromen?

31 juli 2014 om 10:43

@ohwohwohw

Zullen wij eerst even een aantal wedstrijden gaan kijken in de Eredivisie voordat we gaan oordelen?

Tuurlijk was Feyenoord goed bezig, al die jonge jongens die doorbraken, maar denk jij dat er nu, doordat er een aantal ervaren mannen bij zijn gekomen, er geen jeugd meer door gaat breken? Geloof er niets van. Feyenoord heeft gewoon ervaring nodig. Nu heb je 3 spelers met veel ervaring die eigenlijk allemaal op het hoogste niveau hebben gespeeld. Daar kunnen jonkies ook van leren!

Waarom heb je geen vertrouwen in Rutten als ik vragen mag? Hij is misschien geen prijzenpakker, maar dat moet je dit jaar en misschien de volgende jaren ook niet gaan verwachten van Feyenoord. Janmaat, Bmi, Pelle, De Vrij en straks misschien nog Clasie, zijn allemaal weg. Er moet opnieuw een heel elftal gebouwd worden, dat kost gewoon tijd. Rutten is de ideale trainer om een elftal te bouwen, om jonge jongens beter te maken, om goed voetbal te spelen. Ik zie het zo gebeuren dat Tevrede gewoon eerste spits gaat worden, en veel gaat scoren. De jongen heeft veel talent, maar moet gewoon veel vertrouwen krijgen, en Rutten is de juiste man om hem die vertrouwen te geven.

31 juli 2014 om 10:47

Feyenoord heeft een groot talent op die positie (lopes) alleen deze is op het moment geblesseerd. dus ik vind dit niet zo'n gekke aankoop. Het schijnt ook eeb contract voor een jaar te zijn dus zie het meer als een overbruggingsjaar op ddie positie.

31 juli 2014 om 10:50

Feyenoord was zeker goed bezig! Van Geel is een topper in het verkopen van spelers en de organisatie weer financieel gezond te maken. Echter oog voor talentvolle spelers heeft hij niet. Bij Ajax haalde hij onder andere; Jürgen Colin, Laurent Delorge, Dennis Rommedahl, Ismael Urzaiz en Albert Luque. Zelfs niet goed genoeg voor de breedte van de selectie, die alleen de jeugd in de weg hebben gestaan.

Wilt Feyenoord doorpakken, moeten ze hem geen spelers laten halen. Boula en ook deze speler hebben het niet meer.

31 juli 2014 om 10:56

Waarom zei Gudde gisteren dan, dat er na Boulahrouz geen enkele speler zonder restwaarde bijkomt? Van Beek kan ook op die positie evenals Boulahrouz. Hen laten spelen tot lopes weer fit is.

Tsja, ik weet niet echt wat je hier nu mee moet. Leuk dat hij transfervrij is, maar hij gaat ook niks meer opbrengen. Waarom niet een rechtsback halen met groeimarge. En nu komt het vastleggen van Boulahrouz ook weer in een ander daglicht te staan.

O Nee.. Ik begin steeds meer te geloven dat Van Geel de weg kwijt is. Wil hij een bejaardentehuis openen in de doelmond bij Feyenoord? Overbodig, en hopelijk blijft het een gerucht.

31 juli 2014 om 10:24

Met alleen maar jeugd bereik je ook niks en nu komt er juist meer balans in.

31 juli 2014 om 10:31

Gisteren de twee tegengoals gezien? Dit moet je echt niet willen.

31 juli 2014 om 10:32

demy de zeeuw is ook nog vrij!! ervaring en gratis.. dit is toch een slechte aankoop?

31 juli 2014 om 10:38

@kishnaghazi

Ik weet niet of de Zeeuw nog van het niveau is dat hij bij AZ en Ajax was, maar mocht hij dat niveau nog hebben, dan zou het een prima speler zijn als eventuele vervanger van Clasie!

31 juli 2014 om 10:30

Van Geel is de weg helemaal niet kwijt. Van Geel is een prima onderhandelaar, maar van aankopen doen heeft hij geen kaas gegeten. Bij Ajax haalde hij ook de meest vreemde spelers (transfervrij natuurlijk) binnen. Denk aan Urzaiz, Jurgen Colin, Kuffour, Delorge, Roger Garcia, Luque etc etc.

31 juli 2014 om 10:33

Met een geblesseerde Cabral zou hij de enige zijn die uit de voeten kan op die positie, een Boula zal echt gewoon op de bank zitten en Cabral zal denk ik gewoon spelen als hij fit is. Nu ze hem transfervrij binnen halen heb je een goede speler achter de hand en meer geld over om een spits te halen....ik denk dat dit de achterliggende gedachten is.

31 juli 2014 om 10:44

Een bankzitter die minstens 4,5 ton moet verdienen, dat geloof je zelf toch niet.
Heeft al 2 jaar geen basisplaats meer bij Dynamo, maar voor de eredivisie kan hij nog prima mee.
Goeie kerel bereid hard te werken en een karrenvracht aan ervaring natuurlijk

31 juli 2014 om 10:55

snap wat je bedoelt maar als Cabral het dadelijk beter doet zal hij daar echt gaan zitten denk ik. Ik hoop inderdaad dat hij het achterin kan opvullen een Van Beek of Schaken is het gewoon ook niet.

31 juli 2014 om 11:33

Vond van Beek een van de weinige lichtpuntjes gisteren, Cabral kan ik niet over oordelen, want ik ken hem niet, lees altijd goede dingen over hem, maar wel van Feyenoord supporters, dus wacht maar met oordelen totdat ik hem zelf heb zien spelen

Had Wilkshire ook graag bij Twente gezien, helaas vindt de toptrainer van Twente dat Breukers goed genoeg is, en bij Twente gaan ze een bankzitter geen 4,5 ton betalen.
Maar hé Twente heeft ook een Cabral, misschien kan hij wel rechtsback Het is nu officieel mode om een rechtsbuiten rechtsback te zetten.

31 juli 2014 om 11:47

hahaha jullie Cabral kan je beter op de tribune laten helaas, net als Verhoek overigens.

Maar zoals ik Van Geel begrijp nu denk ik dat hij Wilkshire wel laat spelen en zo Cabral rustig zal kunnen wennen.

Van Beek deed het gisteren erg goed inderdaad, hij heeft ook RB gespeeld maar dat is toch wat minder jammer genoeg. Cabral is een aardige back maar nog veel te leren, hij is snel en kan aanvallend ook nog wat brengen maar daarin is hij wel (nog) minder dan Jan Maat)

Prima speler voor de backpositie, zie op het moment geen betere opties die haalbaar zijn.

31 juli 2014 om 11:01

Waarom halen ze Vermijl van Man utd niet binnen voor de backpositie??

31 juli 2014 om 11:19

Omdat die niet goed genoeg is, bij NEC een paar leuke acties laten zien maar hij stak er daar niet bovenuit.

Na miskopen bij Ajax omdat hij gierig was verpest Van Geel ook het sportieve gedeelte van Feyenoord.. zonde.. leuk hoor geld op de bank maar op het veld moet het gebeuren..

31 juli 2014 om 10:31

Iedereen in de positie van Van Geel doet wel eens miskopen. Voor het gemak vergeet je dat hij ook spelers als Perez, Huntelaar en Suarez naar Ajax haalde, die volgens mij niet heel verkeerd hebben gepresteerd.

31 juli 2014 om 10:45

@feyrus, iedere boerenkinkel had Suarez en Huntelaar naar Ajax kunnen halen. Van Geel mocht toen gewoon veel besteden en heeft voor die twee spelers ook gewoon de hoofdprijs betaald. Beiden hadden al laten zien over veel talent te beschikken, dus het was ook echt niet zo dat Van Geel hen ontdekt heeft of zo.

31 juli 2014 om 11:22

Wat Gulio zegt. Dit waren 2 spelers die toen ze naar Ajax kwamen al duidelijk bij de beste spelers van de Eredivisie hoorden, niet bepaald geweldig gescout dus.

31 juli 2014 om 11:28

Wat Gulio ook al zegt, dat is voor elke vent haalbaar als het geld maar op de bank staat.
Hij moet eens talentjes halen die niemand nog kent, en niet B spelers als Vormer, Goossens, Delorge, Boulahrouz.. Het is allemaal maar gratis, maar geen juiste kwaliteit.

31 juli 2014 om 13:08

Er lopen volgens mij bij Feijenoord genoeg talentjes in de jeugd. Er zijn gewoon nu even wat lapmiddelen nodig om te zorgen dat er geen talenten voor niks gehaald worden.

Zo'n Wilkshire kan je lekker laten banken als er jonge spelers klaar voor zijn om het over te nemen.

Mensen vergeten makkelijk dat bij veel clubs spelers met de leeftijd van BMI en de Vrij pas net beginnen met aanhaken, ze spelen al jaren met een half jeugdteam. Niet zo'n verassing dat er dan niet meteen weer spelers klaar staan maar gewoon nog even nodig hebben.

31 juli 2014 om 10:29

Kan ik wel weer om lachen deze reactie Feyenoord heeft nog steeds niet heel veel te besteden dus met deze transfervrije verdediger blijft er meer budget over voor een goede spits.

Ik weet niet wat ik er van moet denken, ik denk dat Feyenoord er niet beter op wordt.

Een verdediging die zo met pensioen kan, lijkt mij.

31 juli 2014 om 10:32

Transfervrije back's? Als we nog een back moeten kopen blijft er weinig budget over voor een spits die toch echt wel belangrijk is.

31 juli 2014 om 10:34

Ik hoop niet dat je het over Hateboer hebt? Die is namelijk twee keer weggespeeld door de linksbuiten van Aberdeen. Hateboer heeft talent, maar kan nog maar net het niveau van Groningen aan. Laat hem daar eerst maar 3/4 seizoenen volmaken.

31 juli 2014 om 11:10

Zovan Hayes is een slechte voetballer... kom op en vorig seizoen speelde hateboer 2x Labyad en 2x Gudmonsson weg en speelde Magnasco uit de basis, in een half jaar van Ameteur tot jong oranje dan doe je het goed.

ON:

Wilkshire.. pff was in zijn tijd bij FC Twente een keurige back maar nu... geen idee

31 juli 2014 om 11:15

@kris:

Klopt, hij heeft zoals ik ook zeg talent, maar hij is bij lange na nog niet goed genoeg voor Feyenoord hoor. Natuurlijk wel beter dan Schaken als back, dat was een lachertje, maar Hateboer zou nu alleen maar veel geld kosten en er niet direct staan. Zoals hij een paar keer kinderlijk eenvoudig werd weggezet en hapte..

31 juli 2014 om 10:37

@rasskulz

Mocht Feyenoord de backs willen kopen, die jij bedoelt, dan is gelijk een heel stuk budget weg. Vergeet niet dat men ook nog een spits moet halen he? En eventueel nog een buitenspeler.

Was in zijn periode bij Twente toch een nuttige back. Ik hoop voor Feyenoord dat hij zijn niveau van die tijd nog steeds kan benaderen. Ik vraag me af of deze transfer uit de hoed van Van Geel of Rutten komt.

Ik heb gehoord dat ze nu op een half veld gaan spelen

31 juli 2014 om 10:30

Verdedigen met ruimte in de rug kunnen deze spelers toch hartstikke goed mee uit de voeten?

Gaan we allemaal opa's transfervrij laten komen ik hoef geen 65+ team begin nou geld uit te geven.

31 juli 2014 om 10:49

Lekker makkelijk roepen zo. en dan in no time weer terug naar de positie waar we net uit zijn?

Van een jonge verdediging met talenten, naar een verdediging met 30'ers.

31 juli 2014 om 10:30

De verhouding jonkies - oudjes is nu 5 op 3. Dat is toch gewoon een prima mix?

31 juli 2014 om 10:34

ze zullen echt niet alle drie tegelijk spelen, denk dat Boula en Wilkshire op de bank zitten als alles fit is.

31 juli 2014 om 11:00

Ik zou voor nu met van Beek-boulah-kongolo-nelom spelen.

Mathijsen voorlopig laten banken

31 juli 2014 om 11:14

Boulah kiezen boven Mathijssen lijkt me niet echt handig. van Beek, Kongolo moeten sowieso altijd spelen. Nelom heeft mij toch ook nooit echt kunnen bekoren maar ja, ook hier heb je niet echt alternatieven voor.

31 juli 2014 om 10:48

Van Beek en Kongolo zijn ook echt 30 ?...

31 juli 2014 om 11:00

Boulahrouz, mathijsen en Wilkshire zijn 30 ers ja

31 juli 2014 om 11:20

Nelom-Kongolo-Van Beek-Wilkshire kan zomaar de basis worden dan blijft er nog maar 1 over.

31 juli 2014 om 15:37

Zo zou het ook kunnen ja.
Ik had heel eerlijk gezegd een andere defensie in gedachten. Maar dat terzijde. Met een mix van talenten moet de oude garde de jonge jochies kunnen trekken.

31 juli 2014 om 11:23

met Wilkshire erbij trouwens is de gemiddelde leeftijd nog steeds maar 24 jaar!!!! valt mee toch?

Ervaring is nooit verkeerd maar het blijft een gok met die 'oudjes'. Geen idee of deze Wilshire nog meekan op Eredivisie niveau. Feyenoord kan wel wat versterking gebruiken bleek gisteren.

Gewoon prima voor de breedte. Ons grote talent voor op de rechstback is momenteel aan het terugkomen van een blessure die hem tijdens de voorbereiding aan de kant hield. Die kunnen we nu geleidelijker inpassen zonder dat we een rechtsbuiten daar neer hoeven te zetten.

Bovendien hebben we nu met Nelom, Woudenberg, Van Beek, Kongolo en Cabral 5 talenten die in potentie goed genoeg zijn voor de basis met daarbij Mathijsen, Bouhlarouz en nu Wilkshere die meer ervaring hebben. Op zich een goede mix dus. Wel zou ik de voorkeur geven aan de jeugd en de "oudjes" niet al te veel in de basis zetten.

31 juli 2014 om 10:38

Precies. Het is natuurlijk even afwachten hoe fit Wilkshire is en wat hij nog kan toevoegen aan het elftal. Echter is het overduidelijk geen paniekaankoop en een interessante jongen, aangezien hij transfervrij is. Het is ook geen jongen die 'moet' spelen vanwege zijn status, dus wanneer een jonge jongen zich aandient, kan deze zijn plek langzaamaan overnemen. Verder kan hij ook prima op het middenveld uit de voeten.

Wilkshire is geen topper, maar hij kent de Eredivisie, heeft ervaring, en verlaat het 'grote' geld, om nog eenmaal alles te geven voor een club als Feyenoord. (ipv een enkeltje naar de zandbak)

31 juli 2014 om 11:00

Je wordt Lopes Cabral toch geen groot talent noemen? Hij is er nog lang niet. Dat kan misschien nog wel 2 a 3 jaar duren.

Nelom een talent noemen vind ik ook nogal wat. Hij is 23 jaar, bijna 24 jaar.

Ik verbaas mij om deze aankoop. Had liever van Anholt gezien. 23 jaar, heeft het al laten zien en kan je nog doorverkopen met winst.

31 juli 2014 om 11:08

Het klopt dat Nelom alweer 23 jaar is maar hij heeft nog nooit een heel seizoen in de basis gestaan. Als hij die kans krijgt weet ik zeker dat je een goede linksback aan hem hebt.

En hoe groot het talent van Cabral is moet nog blijken, daar kan ik niet echt over oordelen. Het grote voordeel van het aantrekken van Wilkshere is nu dat Cabral niet de enige echte rechtsback is in de selectie. We hebben nu voor iedere positie dus keurig 2 opties staan achterin. Dan kan iedere speler zich weer "gewoon" richten op de eigen positie en daar volop voor gaan.

31 juli 2014 om 12:43

Nelom is gewoon niet goed genoeg. Slaapt nogal verdedigend en aanvallend is ook maar vaak hopen op een goed eind. Gooit de bal maar blind erin. Dan heb ik liever Kongolo op links en Mathijsen centraal zolang er geen linksback erbij komt.

Het positieve is wel door de komst van Wilkshire dat Cabral nog even de tijd heeft om zich in het team te spelen.

Ik hoop nu wel dat Schaken vertrekt evenals Verhoek.

Wilkshire is nou ook niet bepaald je van het. Maar op dit moment zijn er echter weinig betere en haalbare opties. Dan moet je als Feyenoord zijnde toch naar dit soort spelers kijken. Ze hebben nu in ieder geval een RB, alles beter dan Schaken daar. Met die jongen van Heerenveen erbij hebben ze in ieder geval al wat meer kwaliteit. Nu nog zoeken naar een goede spits en ja, verklaar me voor gek, maar haal Drenthe terug. Die jongen heeft een gigantische drive, wil best salaris inleveren en is nooit minder dan wat er nu rondloopt.

31 juli 2014 om 10:43

Wilkshire lijkt mij ook niet direct de speler waar wij op zaten te wachten. anderzijds vraag ik mij wel af wie ze dan als vervanger voor Jan maat moeten halen ik zou er niet zomaar 1 kunnen verzinnen. .

Ik zal je niet voor gek verklaren. Maar ik weet het niet, die Drenthe heeft vast een drive maar als we kijken naar zijn carrière dan is die eigenlijk op Feyenoord na overal mislukt in mijn ogen en de laatste jaren ook elke keer na 1 seizoen weer bij zijn club vertrokken. Deze jonge maakt meer problemen dan goed is denk ik. Ik zou het niet doen denk ik.

31 juli 2014 om 12:43

van Anholt. Had je denk ik voor 2.5 a 3 miljoen zo op kunnen halen bij Heerenveen.

Volgende aankoop...
3 rollators en een zuurstoftank

2e aanwinst van de dag, zullen ze er nu dan eindelijk een beetje vaart achter zetten.

Wordt wel een heel erge bejaardenverdediging zo.

31 juli 2014 om 10:34

Ach dat valt ook wel mee, ga er vanuit dat ze niet alle drie samen gaan spelen maar eerder een mix van 2 of 3 jonkies met 1 of 2 oudjes.

bacicoglu wilkshire .... dat zijn toch allemaal spelers die feijenoord al lang had kunnen halen.
v Geel is er een zooitje van aan het maken.
Straks komt er vanmiddag ook nog het nieuws dat ze een spits hebben gekocht.

Ik snap niet dat ze die zelfingenomen kwast daar nog pruimen.

31 juli 2014 om 10:36

@stratumseind

Vergeet niet dat Feyenoord ook gewoon moet onderhandelen met Heerenveen over de speler, daarbij moet ook de speler zelf rondkomen met Feyenoord. Dat gaat vaak niet 1, 2, 3. Er gaat vaak een hele tijd over, voordat men rond is met alle partijen.

Wilkshire, misschien wilde hij wel naar een andere club, was hij daar al mee in gesprek. Kwam dat niet rond, en ging vervolgens in gesprek met Feyenoord. Het is niet zo, dat alles direct gaat zoals een club graag zou willen.

Vind daarom jouw uitspraken een beetje kort door de bocht.

31 juli 2014 om 10:36

haha, nou Van Geel wordt meer dan gepruimd in Rotterdam, die man voert al jaren een prima beleid. Haalt met een vrijwel volledig lege portemonnee al drie jaar top3 met Feyenoord, als je dat wegzet tegen de begrotingen is dat razend knap. Daarnaast krijgt hij goede transfersommen voor spelers met nog maar eenjarig contract (fer, Wijnaldum Janmaat, De Vrij). Nou zou je kunnen zeggen dat hij die contracten had moeten verlegen, maar dan komen we weer op het eerdere punt; er is geen geld voor dat soort dingen. In het verleden liepen spelers geregeld zonder contract de deur uit, ook dat komt nu niet meer voor.

31 juli 2014 om 10:45

die top 3 halen is verre van de verdiensten v v geel maar ja mij maakt het niet uit .
Ik vind het een zelfingenomen figuur die ik niet bij mijn club zou willen zien.

31 juli 2014 om 10:48

Die top drie noteringen haalde hij ook alleen maar omdat hij het geluk had met een goede lichting eigen jeugd. Welke spelers die van Geel heeft aangetrokken zijn een meerwaarde gebleken? Schaken een beetje? Pelle zullen we maar niet noemen, want dat was een gelukje, denk dat van Geel het zelf niet eens had verwacht dat hij het zo goed zou doen.

31 juli 2014 om 10:53

Immers, Guidetti Janmaat om er nog maar zo drie op te noemen en Pelle een gelukje noemen is ook wel heel makkelijk he. Goede aankoop geweest ook al had jij dat niet verwacht daar verdiend die man gewoon credits voor.

31 juli 2014 om 10:57

Schaken is niet eens aangetrokken onder Van Geel. Ik vindt dat Van Geel gewoon goed werk doet hoor trouwens. Het is gewoon moeilijk als er veel spelers vertrekken en je moet in juli alweer voorrondes CL spelen. Deze wedstrijd komt gewoon een maand te vroeg.

31 juli 2014 om 11:02

Schaken is niet door Van Geel aangetrokken.
Janmaat was een goede aankoop, en de eerste periode Bakkal was ook niet verkeerd. Mathijsen voldoet en Vormer heeft pech met Clasie voor zich.
En dat Pelle en Guidetti gelukjes waren waar zelfs Van Geel niet op zou hebben gerekend is natuurlijk onzin. Als een speler het boven verwachting doet, verliest de TD dan elk krediet voor het aantrekken van die speler?! Wat is dat voor onzin? Hij geeft toch zijn zegen voor de transfer, dus hij verdient de credits.

Daarnaast, de jeugd van Feyenoord was goed en daar had Van Geel geluk mee, maar van Geel heeft wel de contracten van die spelers verlengt zodat Feyenoord nog geld voor ze ving, dat is in het verleden wel anders geweest. Ten slotte is Van Geel ook verantwoordelijk voor het aantrekken van Koeman, wat een goede zet bleek en het behouden van de assistenten Van Gastel en Van Bronckhorst. Deze man heeft een selectie samengesteld die van plek 10 naar plek 2 schoot, en sindsdien in de top 3 speelt. Iedereen die Van Geel afbrandt is zeker de periode Beenhakker vergeten die het klaarspeelde om zonder portemonnee Feyenoord nog verder in de schulden te werken. Het is echt enorm knap wat Van Geel doet, blijkbaar verwacht men van Feyenoord weer enorme transfers en zijn ze nu wat teleurgesteld, maar het feit dat men dat verwacht is eigenlijk de grootste verdienste en die moet je voor een groot gedeelte op het conto van Van Geel schrijven. Blijkbaar doet Feyenoord weer helemaal mee.

31 juli 2014 om 12:45

Ik moet ondanks dat ik ook kritiek heb op de tijdstippen dat v Geel spelers binnen haalt toch zeggen dat het verlengen van contracten wel iets is wat je aan v Geel kan overlaten. Daar is hij wel erg sterk in.

Nou Besiktas kijk nu maar uit volgende week.

31 juli 2014 om 10:48

Mogen niet meedoen

31 juli 2014 om 10:49

Denk eerder dat Besiktas hier naar uitkijkt met deze oude verdediging..je zou toch mogen verwachten dat Feyenoord met wat jongers aankomt ipv deze oudere spelers.

Ik vind het een prima transfer als ik met Wilkshire herinner uit zijn Twentetijd. Hij is al 32, maar die Australische sportmentaliteit kennende gaat hij nog wel twee jaar mee. Voor de mensen die liever een talent zien op die positie (met uiteraard een prijskaartje om de nek), die tien miljoen kunnen we maar 1 x uitgeven, nu gaat er 3 vanaf voor Bilal, heb je nog 7 over voor Dost, als het uiteindelijk lukt is het een prima deal lijkt me.

31 juli 2014 om 10:56

Nou hij speelt al een tijdje geen basis meer bij Dynamo en als je er in het nationale elftal eruit wordt gespeeld door de back van Brisbane en Shandong uit China, kan ik echt niet inschatten wat zijn niveau nu is.
Daar staat tegenover dat je in de eredivisie niet echt heel goed hoeft te zijn om mee te kunnen.

Lees ook vaak dat de oudere spelers te traag zouden zijn, maar ook hiervoor geldt dat in het tempo dat hier wordt gevoetbald is dat ook niet echt bezwaarlijk, wordt wat anders bij Europese wedstrijden, zoals we de laatste jaren al pijnlijk genoeg hebben kunnen zien.

31 juli 2014 om 11:24

Ja ik vind het lastig om het niveau in Rusland in te schatten. Bakkal en De Zeeuw gingen daar bijvoorbeeld finaal door het ijs, terwijl ze in Nederland goed mee konden. Het is niet mijn droomrechtsback maar je haalt toch geen nieuwe Janmaat nu van vergelijkbaar niveau. Bovendien is het wel een voordeel dat Wilkshire de Nederlandse competitie kent.

Bij Twente was hij een prima back, maar ben bang dat hij niet veel meer is... Heb hem afgelopen seizoen zo'n 3 keer zien spelen (wilde graag Douglas bekijken) maar oogde totaal niet zeker. Ik hoop voor Feyenoord dat hij het goed zal doen, maar ik heb mijn twijfels erbij.

31 juli 2014 om 10:40

Moskou zal hem ook niet voor niets transfervrij laten gaan. Hoe doet Douglas het nou in Rusland? Is hij nog bruikbaar voor het NL elftal of kunnen we hem daarvoor afschrijven?

31 juli 2014 om 10:46

@pdgreat

Douglas heeft veel wedstrijden gespeeld voor Dinamo. Speelde erg sterk en is nog steeds een meerwaarde voor dit Nederlands elftal. Hiddink wil meer atletisch vermogen en kracht in Oranje en zou er zeker goed aan doen om Douglas te selecteren, net als Van Dijk.

Dit is een noodgreep weer een dertiger na boula en matthijssen, dus hou alvast rekening dat hij dit seizoen 5/6 cruciale fouten zal maken, zat al niet eens meer bij de selectie van zijn land voor dit wk zegt al genoeg. Is er echt niets beters te vinden?? Waar zijn de 2de of 3de rangs afrikanen en zuid amerikanen gebleven. Ik ga bijna denken dat het niet aan het geld ligt maar dat er gewoon geen speler naar feyenoord wil komen.

Reacties worden hier verwijderd alsof het een allergie is ofzo. zwaar irritant hoor Voetbalzone.

ON: Geen gekke keuze in principe je houdt nu wel veel geld over voor de spits positie te versterken.
Nu maar hopen dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren want anders is dit nog bedroevender dan de periode waar Vagner love, tymoshuk etc. werden gelinkt aan Feyenoord. het begint een beetje dezelfde gevoelens aan te nemen namelijk.

Van de jongste ploeg in de Eredisie naar de oudste in 3 maanden tijd.
Word weer oud beleid bepaald, wel vreemd dat rutte vorige week nog zei alleen talentvolle spelers te willen inversteren

31 juli 2014 om 10:38

Dat is toch helemaal niet vreemd, sterker nog dit past perfect in die uitspraak: Feyenoord haalt Bilal voor drie miljoen (talentvolle speler) en trekt een ervaren rechtsback transfervrij aan (geen investering buiten zijn salaris), wat is er vreemd aan?

Sorrie hoor; maar dit is toch armoede troef....? prima transfer.....geloof je t zelf?

nog even en je verdediging is 32 gemiddeld en dan hoef je alleen nog maar del piero te halen voor de aanval. Beetje zonde vind ik dit wel. Is Feyenoord nou totaal niet in de mogelijkheid om met die 30 miljoen die ze hebben verdiend om ook maar twee spelers van 3 miljoen per stuk te halen ofzo? of een iets betere van 6

Op zich is Wilkshire een goede speler voor feyenoord hoor! Alleen strookt dit niet met het beleid om jonge spelers op te leiden en te verkopen... Er zal toch vast wel een goede rechtsback in de jeugd van feyenoord spelen, die deze positie kan opvullen... Rutten is dan ook geen goede trainer voor feyenoord denk ik, omdat hij zelden iets met eigen jeugd probeert.

31 juli 2014 om 10:52

Die is geblesseerd en ik zelf ben voorstander van ervaring in de verdediging, vorig jaar heb je het kunnen zien bij PSV met jonge spelers achterin ging het niet al te best. Voorin kunnen jonge spelers nog foutjes permiteren achterin is dat fataal.

Tsja als Dinamo Moskou hem geen nieuw contract aanbied is er niet veel hoop dat hij nog erg veel kan bijdragen aan Feyenoord. Moet hij met Boula gaan strijden om de rechtsback...

Wens ze veel succes in Rotterdam want als er niet wat substansieels bijkomt wordt het een heel moeilijk seizoen.

Tjonge, is van Geel aan het jagen op een nieuwe hoofdsponsor ofzo? Een rollator fabrikant? Man, ga weg met die ouwe meuk.

Goeie back. Jammer dat FC Twente dan hier zo loopt te slapen. Die hebben ook hard een nieuwe back nodig.

Ik zie dat veel mensen negatief zijn. Ik ben positief omdat Feyenoord aan de jeugd blijft denken en dat is geweldig. Ja, wij halen 2 oudere spelers maar dat is voor een korte periode. We zullen dus niet langdurig aan ze vast zitten zoals Goossens en Verhoek.

Momenteel hebben wij achter Van Beek en Lopes Cabral niemand maar er lopen voldoende talent rond. Boulahrouz en Wilkshire vangen dat dit seizoen op en volgend jaar gaat Feyenoord kijken of onze verdedigende talenten van Jong Feyenoord en de A1 goed genoeg zijn. Als dat het geval is dan nemen we afscheid van de ervaren jongens en dan sluiten de talenten aan bij Feyenoord 1 achter Van Beek en Lopes Cabral en als dat niet het geval is dan plakken Wilkshire en Boulahrouz er nog een jaar eraan vast.

wie is de volgende aankopen Craig Bellamy (pele) en Orlando Engelaar (voor clasie)

31 juli 2014 om 11:02

Bellamy mag van mij best komen. Engelaar mag weg blijven.

Weet een alibi aankoop. Er moet iets gehaald worden, deze ken ik en deze is gratis. Speelt al 2 seizoenen een wedstrijd of 23 gemiddeld per seizoen, pakt om de wedstrijd geel en wordt 33 in oktober. Ik begrijp dat ervaring belangrijk is, maar een jonkie vergeleken bij een over-the-top speler die nooit echt super is geweest.. stel dan gewoon dat jonkie op.

Best oud maar handig voor de ervaring maar je moet ze niet alle 3 tegelijkertijd in je basisopstelling zetten dan komt het niet goed lijkt me....

P.s. Mathijsen of Wilkshire kun je vervangen door Miquel Nelom en Te Vrede of Elvis Manu met anchabar

Mulder
Wilkshire
Van beek
Mathijsen
Kongolo
Immers
Clasie
Vilhena
Manu
Te vrede/?
Boetius

Ten kosten van mathijsen hoop ik

Is Dijkhuizen of Hateboer niet iets voor Feyenoord?

Van geel is echt dramatisch, als je nagaat wat heeft hij nu echt betekend voor ons? Ja hoge transfers voor fer en wijnaldum en een gratis janmaat nou poepoe, hij laat nu met geld zien wat die kan en voorlopig haalt die al 2 opa's, we maken exact dezelfde fout als toen we die goudgravers hofland en de cler hadden echt dramatisch dit, trek nu eens de poftemonnee en betaal je schulden iets minder af dit gaat nergens over. Zelfs een guidetti en pelle waren een mazzeltje waar hij 0,0% mee te maken had.

En dan nog durven eisen na een russische aanbieding om een loonsverhoging, nee deze man mag met die snol van hen snel opzouten, lekker hun zakken te vullen voor slechte prestaties. Ik denk dat we nu wel de salarissen mogen omdraaien van directie en de jeugdtrainers deze doen hun werk wel naar behoren en hebben feyenoord geholpen na jaren drama beleid.

het is goed dat feyenoord twee spelers gehaald heeft voor de defensie met ervaring. dit kan ten goede komen van de jonge spelers alleen is het maar de vraag of deze twee de juiste zijn.

@rbn_ Eindelijk iemand die het begrijpt.

Is Mulenga niets? Is transfervrij. Bijna 30. Past dus uitstekend bij Feyenoord.

Wat een troep! Hier word je toch niet blij van?!

Alweer een opa in de defensie?

Wilkshire, Lopes Cabral
v. Beek, Boulahrouz
Kongolo, Mathijssen
Nelom, Woudenberg

Oftewel achterin klaar! En nu nooit meer Terence als back gebruiken, laat Joris maar banken, Kongolo en v. Beek is een centrum waarmee je tegen de middenlijn aan kan spelen!

Middenveld is voor nu als volgt

Clasie, Vormer, Sleegers
Immers, Karsdorp
Vilhena, Goossens

Clasie zie ik de stap nog maken, die is het echt beu en Vormer en Goossens moet je verpatsen, komen te kort, klaar! Drenthe transfervrij binnenhalen, Toornstra erbij en dan kan je vlammen!

Toornstra, Sleegers
Immers, Karsdorp
Vilhena, Drenthe

Scorend vermogen op je middenveld, dan ontlast je je spits ook gigantisch, niet onbelangrijk!

Voorin is Bilal er bijgekomen, Idrissi doorschuiven en je hebt Manu en JP, kortom een goede flankbezetting, voordeel is dat al die jongens op links en rechts uit de voeten kunnen, dus variatie zat!

Een goede spits erbij, Vossen werkt hard en Dost is meer een type Pelle, dus om het even, ligt er echt aan hoe je wil spelen en aangezien je Bilal haalt, denk ik dat Dost, of een identiek type het wordt!

Dan kun je dus nog verkopen Vormer, Goossens, Verhoek en Schaken. En verhuren Slabbekoorn, Achabar, Steenvoorden, etc.

Terug naar Wilkshire, het is wel een jongen met een drive en er wordt juist wel naar de jeugd gekeken, want L. Cabral is enorm veel vertrouwen in, je kan kijken of die er klaar voor is nu al of dat Luke gaat spelen en Cabral veelvuldig minuten gaat maken. Ik gaf aan Verhaegh, ook die had nog 1 of 2 jaar kunnen vlammen en dan had je Cabral klaar kunnen stomen. Vermijl en v. Anholt hadden directe concurrenten geweest, maar niet minder!

Krijg er steeds meer zin in!

31 juli 2014 om 11:29

Besiktas , pas maar op . Wij komen deran. Sorry hoor maar zie het allemaal niet zo rooskleurig!!

31 juli 2014 om 16:56

Nee voor Besiktas is het helaas te laat!

Had het meer over het seizoen en misschien de EL! Daarin kun je nog wijzigingen aanbrengen.

Natuurlijk hoop ik dat we het redden, maar denk het niet.

Dacht dat Gudde zei dat er geen spelers meer werden gehaald zonder restwaarde beetje raar toch . Nu je weer de zoveelste ouwe speler haald ..... Goed beleid dus maar niet heus ....

31 juli 2014 om 11:00

Transfervrij, veel ervaring op een zeer behoorlijk niveau plus er was gewoon echt hard iemand nodig voor die positie. Gewoon een goede zet dus. We hebben nu 5 jonge verdedigers en 3 oude. Goede mix dus waarbij er in een 4 mansverdediging zoveel mogelijk gepoogd moet worden om 1 ervaren speler er tussen te zetten in de basis en verder zoveel mogelijk jonge jongens.

31 juli 2014 om 11:14

Je hebt blijkbaar niet door waar over ik val er werd gezegd dat ze geen spelers meer gingen halen zonder rest waarde ... Dan moet je dat soort dingen niet zeggen .

31 juli 2014 om 11:26

Wanneer heeft Van Geel dat gezegd? Wil dat wel even lezen.

31 juli 2014 om 11:41

@ Jer1992: er is gezegd er wordt niet meer geinvesteerd. Als in er worden transferbedragen betaald voor spelers zonder restwaarde.

@baardgrasmus: Dit zijn de woorden van Gudde.

Verkopen kan die van Geel wel aardig, maar welke spelers hij elke keer weer tevoorschijn haalt. Hij zou toch wel weten dat een Feyenoord en Ajax niet aan dezelfde spelers genoeg hebben die een meerwaarde zijn voor een Roda JC of Willem II. En ervaring, hou toch op. Je kan ook een fatsoenlijke 26-jarige rechtsback halen die ook een balletje heeft getrapt in zijn leven. Hoef je niet allemaal spelers te gaan halen die eerder tegen het einde van hun carrière zitten dan dat ze nog een meerwaarde voor een team zullen zijn.

31 juli 2014 om 10:58

Ja, lekker een 26 jarige speler ala Verhoek of Goossens halen terwijl wij voldoende talent hebben. Als Lopes Cabral gelijk een goed en hoog niveau haalt dan zal hij spelen en is Wilkshire back-up. Volgend seizoen stroomt er weer een jeugd speler door zodat Wilkshire niet meer nodig is. Goed beleid want hierdoor kom je niet onnodig en langdurig met overbodige spelers te zitten.

En Feyenoord geeft de talenten de kans ipv zoals jij aangeeft een 26 jarige speler te halen.

31 juli 2014 om 11:06

Er zijn alleen maar 26 jarige jongens van het niveau Verhoek en Goossens? Maar goed, ben benieuwd naar de komende jeugd. Hoop dat jullie de focus houden op de jeugd en niet weer de toer op gaan naar middelmatige dure spelers. Een Feyenoord met geld met ook nog eens van Geel en Fred Rutten aan het roeren, ik zou er nog niet zo zeker van zijn.

Dit heeft verder vooral met paniek te maken. Waarom maak je zo'n aankoop niet een week of twee eerder, zodat je wel met een echte rechtsback speelt in je belangrijkste wedstrijd van het seizoen? Ja, maar dit kon toen nog niet en dat was allemaal nog niet zeker:nee dan doe je maar wat meer je best als je zo'n Wilkshire per se wil halen.

31 juli 2014 om 11:10

Wij hebben achter Lopes Cabral en Van Beek niemand. Je kan dan wel spelers gaan halen en misschien ook wel goede spelers maar dan wat? Zij zullen voor langdurige en misschien wel voor dure contracten komen terwijl wij Lopes Cabral en Van Beek hebben als talenten. Zij zullen dan op de bank komen. Dat vind ik zonde.

Volgend jaar en anders jaar daarop stromen er weer talenten door. Zij zullen in de toekomst weer Lopes Cabral en Van Beek moeten vervangen (zoals Van Beek nu De Vrij gaat vervangen). Wilkshire en Boulahrouz worden dus gewoon gehaald om dit seizoen op te vangen. Zodra de nieuwe talenten er klaar voor zijn dan nemen wij afscheid van de oudere spelers en sluiten de jonge talenten aan achter Lopes Cabral en Van Beek.

Feyenoord maakt de zelfde fout als een paar jaar geleden! ze halen te oude spelers zoals khalid en deze

31 juli 2014 om 11:01

Nee, dat doen we niet. Toen haalde wij oudere spelers voor veel geld met hoge salarissen en langdurige contracten. Dat is momenteel niet het geval. Boulahrouz heeft maar een 1-jarig contract met een optie voor nog een jaar. Ik verwacht dat Wilkshire hetzelfde gaat krijgen.

Alles met oog op onze grote talenten op Varkenoord!

31 juli 2014 om 11:02

Hahaha! Dat is totaal niet te vergelijken joh. Deze "oudjes" komen transfervrij over tegen een beperkt salaris en dienen gewoon als breedte versterkingen voor als een talent een terugval heeft of niet fit is. Momenteel is Cabral geblesseerd en kunnen we nog geen beroep op hem doen. Dus kunnen we hem heel goed gebruiken.

Lekker team zo, ouwe bazen en te jonge gasten....

31 juli 2014 om 11:05

Te jong? Wie zijn er te jong dan? Kongolo en Van Beek laten zien dat ze gewoon klaar zijn voor de basis. Daarnaast is Nelom ook alweer 23 ofzo. De net doorgestroomde talenten Woudenberg en Cabral staan voorlopig nog niet in de basis en kunnen zich zodoende in de luwte nog even ontwikkelen en langzaam worden gebracht. Qua verdediging is het plaatje bij Feyenoord nu dus alweer aardig op de rit Toch knap als je 3 basis verdedigers kwijt bent geraakt en met een geblesseerde rechtsback zit. Van Geel levert dus gewoon weer goed werk. Alleen jammer dat dit niet vorige week al rond was, maar daar kon hij waarschijnlijk weinig aan doen.

31 juli 2014 om 11:22

Jerome, ik heb gisteren toch wel degelijk een wedstrijd gezien, waar broekies niet van een team als Besiktas (thuis) kan winnen. Natuurlijk is het knap dat het .e.e.a kan opvangen, maar waarom haal je dan spelers als wilkshire & boula ? Je hebt Mathijssen toch al.. Die jongen van Heerenveen vind ik wel een goeie aankoop... Daarnaast hebben ze heel hard een fatsoenlijke spits nodig..

31 juli 2014 om 11:45

Koentjuh: Ik heb vooral een wedstrijd gezien waarin Mathijsen en Verhoek het totaal hebben laten liggen. En Mulder ook, die is toch ook al ervaren en staat al jaren lang onder de lat. Toen Manu erin kwam (hey, weer een jong talent van eigen kweek) kwam er juist meer dreiging, kwamen we tenminste eindelijk eens in de vijandelijke 16 en kregen we tenminste wat corners en uiteindelijk zelfs een penalty.

Mijn conclusie: de jonkies kunnen we niets verwijten, hooguit dat ze meer ritme nodig hebben en wat slimmigheden erin geslepen dienen te worden. Spelers als Mathijsen en vooral Verhoek hoeven wat mij betreft nooit meer in de basis te staan en Verhoek zelfs niet op de bank.

Mensen lijken te vergeten dat Boulahrouz en Wilkshire beiden gewoon transfervrij zijn, en buiten hun salaris dus niets kosten. Zijn beide goede spelers voor in de breedte; daarnaast kun je nooit met een verdediging spelen waar je Mathijsen als enige ervaren man hebt.

De miljoenen die zijn opgehaald worden gespaard voor de aanval, geheel terecht.

31 juli 2014 om 11:07

Inderdaad. Geheel terecht en ook gewoon slim. Een aantal talenten is wel klaar voor de basis maar van een paar moeten we dat nog maar afwachten. Door het aantrekken van Bouhla en Wilkshere kunnen die rustig gebracht worden en zich in de luwte ontwikkelen.

31 juli 2014 om 11:07

Met Mathijssen moet je sowieso niet spelen, ervaren of niet

Waarom weer een transfervrije opa die niets toevoegt (net als Boulahrouz)?

Wat denkt men nu dat Wilkshire, Boulah en Joris gaan spelen?

Voor de voorronde heeft hij gekozen voor routine en dat pakte verkeerd uit, maar nu speelt Wilkshire even tot Lopes Cabral fit is, want die gaat spelen!

Centrum wordt Kongolo en v. Beek, misschien af en toe Boulah en Kongolo, maar Joris gaat na gisteren buiten de boot vallen. Links Woudenberg de voorkeur geven, Nelom als back-up.

Dan heb je 3 routiniers en 5 jonkies, ideal bezetting lijkt me!

Doe toch rustig aan allemaal,zo is het bij Ajax ook goed gekomen.
Een jaartje wat minder,is toch ook niet zo erg,en kampioen worden
lukt voorlopig toch niet,moeten er maar aan wennen dat Ajax noch
tig x kampioen wordt.

Typisch een volgeling van Rutten. Gaat niks toevoegen aan Feyenoord kost alleen een bak met geld.

Maar los van aankopen. Stel je mag de opstelling maken. Ga je dan Verhoek opstellen die helemaal niks kan!!! en dan de 2e helft gewoon nog laten staan ook? Die LB van Besiktas heeft nog nooit zo'n makkie gehad. Ongelooflijk!!

Tsja mensen. Je kunt er over lullen tot je er bij neervalt, maar Boula en Wilkshire lijken nou niet bepaald te passen in de filosofie van feyenoord. Jonge eigen spelers en geen oudjes (laten we zeggen 30+) meer.
Natuurlijk heb je ervaring nodig binnen een team met veel jonge spelers, dat zou ik voor een PSV aankoop ook zeker toejuichen. Maar 30 plussers? Konden ze in de categorie 25 - 28 niks vinden?
Lijkt toch weer een beetje op oude fouten bij feyenoord die ze eerder aan de rand van de afgrond heeft gebracht. Het enige dat ze nu beter doen is dat beide spelers transfervrij zijn.

En die (denk ik terecht veel geprezen) jeugdopleiding dan? Als daar niemand beter is dan Boula en Wilkshire dan is dat ook niet best denk ik.

31 juli 2014 om 11:26

Wat een onzin typ je. Feyenoord kijkt juist naar de jeugdopleiding en dat vind ik geweldig. Momenteel hebben wij Lopes Cabral en Van Beek. Wij kunnen dan wel verdedigers gaan halen maar dan wat? Zullen de aankopen met een langdurig contract moeten plaats nemen op de bank of onze talenten? En over 1 a 2 jaar als er nieuwe talenten doorstromen .. wat doe je dan met je aankopen? Zij zullen dan overbodig worden net als Goossens en Verhoek nu zijn.

Wat Feyenoord momenteel doet is extreem goed naar de eigen jeugd kijken. Zij geven Lopes Cabral en Van Beek de kans om te spelen en te ontwikkelen. Wilkshire en Boulahrouz zijn gewoon goedkope back-ups tot de eigen jeugdspelers van Feyenoord A1 en Jong Feyenoord klaar voor zijn om back-ups van Lopes Cabral en Van Beek te worden.

Waarom denk je dat Boulahrouz en Wilkshire optie met een extra hebben in het contract? Omdat Feyenoord niet zeker weet of de toekomstige talenten volgend jaar er al klaar voor zijn om achter Lopes Cabral en Van Beek als back-up te fungeren of seizoen daarop. Als het nog een tijdje duurt dan zal Feyenoord gebruik maken van optie voor een extra jaar in het contract.

31 juli 2014 om 11:31

Ik vind Van Beek een talent, vond hem gisteren ook goed overeind blijven. Lopes Cabral is nog erg onervaren maar schijnt ook talentvol te zijn, die zal denk ik wel speeltijd krijgen op rechts dit seizoen. Maar je kan niet met een basisverdediging van Nelom/woudenberg, Kongolo, Van Beek, Lopes Cabral het seizoen ingaan, als er eentje wegvalt moet je dan nog verder teruggrijpen in je jeugd. Met Mathijsen, Boulahrouz en Wilkshire hebben de talenten de rust en tijd om zich te ontwikkelen, als ze een keer falen (en dat heb je nou eenmaal met talenten) kan je teruggrijpen op een ander. De Vrij en Martins Indi hebben zich weliswaar goed ontwikkeld, maar die werden in een team gegooid dat voor geen meter draaide en toen werden ze ook geregeld afgebrand, ik denk dat de entree van Kongolo en Van Beek een stuk beter is zo, in een redelijk draaiend team (afgelopen jaren) en met ervaren jongens die hen de kneepjes van het vak kunnen leren.

hopen dat die puur voor de backup en niet voor de structuele basis behoord.. want jeugd kan niet minder zijn toch?

31 juli 2014 om 11:37

Geen backup, maar rouleren en voorzichtig brengen..
Al heeft van Beek gisteren laten zien klaar te zijn voor een basisplek, als RCV

Prima transfer!
Zelfde type speler als Janmaat en kent de eredivisie, zal dus snel kunnen aanpassen aan het spel. Prima speler die aanvallend iets extra's brengt en een beetje ervaring erbij, want gisteren ontbrak het wel aan een beetje slimheid.
Eindelijk een rechtsback! Eindelijk! En nu hopen dat Lopes Cabral in de loop van het jaar zijn kansen krijgt. Verder PLZ geef de kans aan van Beek en Kongolo in het centrum, beste 2 spelers gisteren. Beste voor hun ontwikkeling, maar ook het beste voor Feyenoord dit jaar.
(had liever Leerdam terug gezien, maargoed je kan niet alles hebben)

Waarom deze jongen? pik dan Drenthe op, schuif je alles op..

31 juli 2014 om 13:55

Denk niet dat Drenthe nog als LB gaat spelen en gezien zijn karakter zou ik het ook niet gaan proberen. Als je Drenthe haalt zal dat voor de links buiten positie zijn en daar hebben we Boetius al spelen.

Wilkshire-v Beek-Kongolo-Nelom.
Valt nog mee hoe oud hoor

ik verwacht nog wel een bedank berichtje van Dhr. van Geel. Ik tipte ongeveer 1 maand geleden hier op vz 3 spelers die transfervrij waren en mij een goede optie voor feyenoord leken. Namelijk Janko, Wilkshere en Maarten Martens. Prima versterking, ondanks dat hij uit het australisch nationale elftal is gezet nog een prima speler.

Wat een schande. Haal gewoon een hateboer, ter Wierik of dijkhuizen als rechtsback. Te gek voor woorden. Nu komt de kwetsbaarheid van van geel naar boven. Heeft bij az spelers weg gehaald bijn zijn oude club Willem 2. Bij Ajax heeft hij weer eoelers bij az vandaan gehaald plus een paar Spanjaarden. Nu er wat geld is komen weer de meest dramatische spelers. Bilal trouwens wel een goede, maar veel te veel voor betaald.
Let maar op dat lazovic engelaar brama aissatti ook nog naar de kuip komen. Denk dat rutten zo gaat spelen.

Mulder
Wilkahire boularouz Mathijssen nelom
Brama immers engelaar
Verhoek lazovic aissati

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren