Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Keita verklaart onenigheid met Pepe: 'Hij noemde mij een aap'

Laatste update:

Het seizoen is nog niet officieel begonnen, maar de gemoederen liepen dinsdag toch alweer hoog op. Gedurende het oefenduel tussen Real Madrid en AS Roma (0-1) werd duidelijk dat Seydou Keita en Pepe elkaar moeilijk kunnen verdragen. De twee hadden al bonje voor de bal überhaupt rolde. De middenvelder van Roma geeft een dag later uitleg op zijn Twitteraccount.

/

De twee weigerden al elkaars handen te schudden voor de wedstrijd en tijdens het duel gooide Keita een waterfles in de richting van Pepe. De onenigheid tussen beide spelers werd al snel herleid tot hun gezamenlijke jaren in Spanje, toen de Malinees actief was voor Barcelona. "1 Hij noemde mij een aap tijdens Real-Barça, 2 Ik heb zijn hand niet geschud 3 Hij spuugt op mij nadat ik een fles gooi. Ik bied mijn excuses aan voor mijn gedrag", tweette Keita.

De 34-jarige middenvelder stond tussen 2008 en 2012 onder contract in Barcelona en kruiste in die periode geregeld de degens met Pepe. Keita leek vervolgens af te gaan bouwen in China, maar keerde in januari plots terug op de Europese velden, dit keer bij Valencia. Na een halfjaar in Mestalla tekende hij eind vorig seizoen een eenjarig contract in Rome.

Het is logisch dat Seydou Keita de hand van Pepe niet wilde schudden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De pot verwijt de ketel..

30 juli 2014 om 15:02

Dat is natuurlijk echt onzin. Het gaat er hier om dat pepe een racist is.

30 juli 2014 om 15:06

Wat zou iemand als Marcelo hier nou van moeten denken, hij is toch ook zwart? Er is niemand zo een idioot als Pepe dat is

30 juli 2014 om 15:08

Als iemand de ander een aap noemt is diegene niet meteen een racist.

30 juli 2014 om 15:10

Pepe is licht getint maar blank is hij nie.. Als hij een racist is dan haat hij zijn eigen soort..

30 juli 2014 om 15:11

Ik word ook uitgemaakt door mijn schoonfamilie voor aap. Zijn zij nu ook racisten?

30 juli 2014 om 15:12

Pff ik vind dat dat gedoe om racisme zo overdreven wordt... ik heb liever dat iemand mij een aap noemt dan dat ik allemaal ziektes over mijn moeder of iets dergelijks moet aanhoren. Ik zal het zeker niet goedkeuren, maar om nou over elke keer dat iemand een speler een aap noemt jarenlang een probleem te maken..... En ja, ik heb zelf ook een tintje...

30 juli 2014 om 15:13

Zijn eigen soort?! Doe eens normaal man. Maar goed ik zeg helemaal niet dat iedereen die iemand een aap noemt een racist is. Alleen in dit geval is dat wel wat keita bedoelt al blijken jullie dat niet door te hebben?

30 juli 2014 om 15:15

Buiten dit is marcelo zeker niet zwart naar bijvoorbeeld braziliaanse standaarden. En jullie zullen het wellicht moeilijk te geloven vinden maar daar komt heel veel racisme voor.

30 juli 2014 om 15:16

@arepa, wat een rare familie heb jij

30 juli 2014 om 15:19

Inderdaad. Bovendien zouden zij prima racisten kunnen zijn. Ik ken de context niet uiteraard.

30 juli 2014 om 15:49

What!?! Welke Soort heb jij het over dan? Volgens mij behoren ze beiden tot dezelfde soort of niet? Racist.

30 juli 2014 om 16:46

@oxxis wat maakt het uit als mensen die jouw moeder niet kennen wat over haar zeggen. Dan weet je gelijk dat ze het niet menen
Als haar buurman nou zulke dingen op straat rond vertelt dan is het wat anders.

Ik zeg altijd maar: domme mensen kunnen me niet beledigen, intelligente mensen doen het niet.

30 juli 2014 om 17:37

@ Ascani

Schoonfamilie

30 juli 2014 om 17:47

Vind je dit ook van antisemitisme ?

30 juli 2014 om 18:10

Ja maar pepe is zelf ook zwart dus ik denk dat marcelo hier ook niks van aan trekt haha pepe dacht ook niet na toen hij dat zei volgens mij

30 juli 2014 om 19:11

Oxxis, "ja, ik heb ook een tintje" zegt mij dat je blank bent en daar hoef jij je niet voor te schamen. Jij besefte je gewoon heel goed dat jij als blanke niet mag oordelen over wat iemand mag opvatten als racisme en je dacht, ik corrigeer dit even.

Ik ben blank en mij zul je nooit horen zeggen "ooh dat racisme verhaal begint oud te worden"...ik lees dat bij de post waarbij spelers aangeven hoe ze behandeld worden en jij gaat dan even van buitenaf oordelen dat het gewoon bullshit is en dat ze niet moeten overdrijven.

Een hand geef je niet om maar een hand te geven. Dat doen alleen voorgeprogrammeerde mensen die niet voor zichzelf kunnen en mogen denken.

Als jij in het leven nog nooit iemand bent tegengekomen bent waarvan je nu denkt...die wil ik nooit meer tegenkomen laat staan een hand geven...dan heb je je hele leven in een kelder opgesloten gezeten.

30 juli 2014 om 19:57

Pepe is zwart? Ben je blind ofso je ziet toch duidelijk dat hij geen neger is

30 juli 2014 om 21:18

@LeroyKlaassen

'Braziliaanse' wordt met een hoofdletter geschreven. Ik kan jou niet serieus nemen.

30 juli 2014 om 23:26

Hoofdletters niet typen vind ik iets anders dan rare dingen zeggen. Bijvoorbeeld dingen dubbel zeggen zoals als zijnde. Ziet er heel interessant uit verder hoor.

31 juli 2014 om 00:13

Ik niet. Jij wilt anderen verbeteren. Zorg dan dat je zelf foutloos schrijft/typt. Hahaha! Jij maakt jezelf compleet belachelijk!

31 juli 2014 om 01:21

Ok blijf jij mij dan vooral verbeteren op hoofdletters. Het is alleen puur omdat er geen shift knop op mijn mobiel zit. Beetje luiheid dus. Het is ook nogal een informeel platform dus ik zou ook nooit iemand verbeteren op het vergeten van een punt bijvoorbeeld. Het is meer dat als je interessant gaat lopen doen je in mijn ogen hilarisch bezig bent als je raar nederlands praat.

31 juli 2014 om 01:46

@ Rickinho7 - Marcelo is niet zwart maar bruin. Waarom leren de mensen hier in Nederland nou niet dat het blank en bruin is OF zwart en wit (neem een voorbeeld aan Amerika; Black and WHITE) en stop met het maken van onderscheidt. Zwart genoemd worden geeft mij een naar gevoel en ik hekel me er gruwelijk erg aan als iemand mij of een andere gekleurde persoon zwart noemt, mits ze echt zowat paars zijn (Eboue bijvoorbeeld). Kleurenblind zijn we niet allemaal, toch? Ik heb dezelfde huidskleur als Marcelo btw, dus ik ben gewoon bruin.

31 juli 2014 om 05:15

Het is Black and White in discriminerend Amerika. Het is Blank en Zwart in discriminerend Afrika. Het zijn dus geen kleuren die ze noemen. Later kwam daar een derde groep bij, de gekleurden. Dat waren Indiërs en Aziaten en werden op uiterlijk voorkomen beoordeelt.
Dat de een een ander een aap noemt hoeft niks met de kleur te maken te hebben. Discrimineren is niet gebonden aan huidskleur.

1 augustus 2014 om 11:11

Daarin heb je volkomen gelijk! Thumps up!

1 augustus 2014 om 15:23

De grap is dat Pepe meer op een aap lijkt dan Keita.

30 juli 2014 om 16:54

Hamas hamas alle joden aan het gas !!! Fack dit een donker persoon met een aap vergelijken is normaal maar waag het kritisch te zijn op de joden die zijn heilig en al dat facking rascime van jullie moeten we maar accepteren tieft een end op ban me maar voetbalzone Hamas Hamas!!

31 juli 2014 om 01:04

Moderators, deze reactie staat er al vanaf 16:54 en is nog steeds niet verwijderd. Zijn jullie aan het slapen ofzo? Volgens mij is dit artikel een gevoelig onderwerp en kan VZ verwachten dat hier van die Calimero debielen zulke reacties plaatsen. Daarom zou ik, als ik VZ was, de reacties hier goed in de gaten houden en zo nodig verwijderen. Maar nee, we blijven maar haat zaaien overal en het is weer typisch dat hier niets aan word gedaan.

31 juli 2014 om 01:50

Bepaalde reacties van mij waarin ik niets ergs zeg en gewoon te maken heeft met het onderwerp worden wel verwijderd. Best apart, haha =|.

Kleine kinderen, hier kan je als 30 jarige mannen toch volwassener mee om gaan.

3 Hij spuugt op mij nadat ik een fles gooi.

Waarom gooide hij in eerste instantie een fles dan?

30 juli 2014 om 15:47

Dat staat er toch. Omdat hij hem een aap noemde.

30 juli 2014 om 15:54

Dus omdat Pepe hem een aap noemde gooit hij 3 jaar later een fles naar hem?

30 juli 2014 om 17:15

Hahahaha echt he, kinderachtig mannetje

31 juli 2014 om 01:57

Drie jaar later? Is dat dan een trage reactie of heeft hij een traag geheugen?

Onsportief gedrag van zowel Pepe als van Keita. Horen beide een voorbeeldfunctie te hebben. Jammer dat dit nog gebeurt in het voetbal

30 juli 2014 om 15:06

Die tweede van is overbodig en het is beiden. Verder vind ik dat voorbeeldfunctie argument zo'n onzin. Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je een degelijk persoon bent, een voetballer heeft daar niets mee te maken.

30 juli 2014 om 15:08

Wat Pepe? Keita gooit een fles naar hem en wil zijn hand niet schudden vanwege oude koeien. Als je dit niet doet is er niets aan de hand!

De één is niet beter dan de ander. Beide gedragen zich in dit geval als kinderen. Opvallend hoe vaak het woord 'aap' tegenwoordig in het voetbal valt.

30 juli 2014 om 15:14

Liever het woord aap dan ziektes en doodsverwensingen denk ik altijd maar?

30 juli 2014 om 15:20

Hoezo? Racisme kan toch net zo goed kwetsen?

30 juli 2014 om 16:05

Aap direct als racisme zien, kleinzerigheid tegenwoordig haha.

30 juli 2014 om 19:18

En dat bepaal jij even voor mensen?

Vergeleken worden met een dier vanwege je huidskleur moet gewoon kunnen toch...?

En dan zegt men dat racisme niet meer bestaat. Tja, als je het niet eens meer kunt herkennen dan is het niet weg maar zijn wij blind.

30 juli 2014 om 19:54

En dat bepaal jij voor Pepe waar het op gebaseerd is?

31 juli 2014 om 01:29

Tegenwoordig? Deze vergelijking is het meest klassieke voorbeeld van racisme..

Pepe is een walgelijke vent, en Keita moet daar gewoon niet aan meedoen.

30 juli 2014 om 15:15

Volgens mij is het Keita die hier voor problemen zorgt, niet Pepe? Keita weigert een hand te schudden en gooit in eerste instantie een fles?

30 juli 2014 om 15:47

Pepe noemde Keita toch al eerder een aap? en bovendien gooide Keita juist omdat Pepe spuugde.

30 juli 2014 om 16:17

keita zegt: hij spugt op me nadat ik een fles gooit, lees het goed of reageer gewoon niet.

30 juli 2014 om 17:26

Keita begint hier. Hij geeft geen hand en dan gooit hij een waterbidon naar Pepe uit het niets. En dat spugen word ook weer overrated, het is niet alsof hij OP Keita spuugde, hij spuugde richting de grond! Keita stond op 10 meter en het spuug eindigde minder dan een meter van hem af...

31 juli 2014 om 02:01

Grappig dat nu juist Pepe Keita een aap noemt. ik kan me namelijk nog zijn primitieve domme reactie herinneren waar hij rood voor kreeg tegen Duitsland.
Ik dacht dus aanvankelijk dat hij aap werd genoemd haha.

Ik weet ook wel dat Pepe geen lieverdje is, maar wat Keita met die fles deed was erg onvolwassen. Waar was Keita toen zijn teamgenoot Busquets Marcelo een aap noemde? Pepe was afgelopen seizoen nauwelijks op wandaden te betrappen en ook nou waren er foto's te zien waarbij Pepe heel rustig bleef.

30 juli 2014 om 15:03

Het Wk.

Daarbij, is het nu zo geweldig dat Pepe een keer een seizoen lang, geen grote viespeuk is geweest? Een enkel seizoen en daar moeten we blij mee zijn?

Daarbij staat het helemaal niet vast dat Busquets hem een aap noemde. Beelden vaak zat teruggezien en ik lees er helemaal geen 'mono, mono' in.

30 juli 2014 om 15:07

Müller was net zo schuldig door zich zo theatraal te laten vallen.

Moet je dan continu op Pepe's verleden blijven wijzen als hij zich een keer fatsoenlijk gedraagt? Overigens hoef je geen liplezer te zijn om te zien dat Busquets 'mono, mono' roept.

30 juli 2014 om 15:11

Haha nog gaan willen ontkennen dat busquets dit heeft gedaan ook
. Zo triest.

30 juli 2014 om 15:15

Haha kom op man ga het niet ontkennen van Busquets.

30 juli 2014 om 15:19

@ Almogaver

Haha ja natuurlijk! Bij Barcelona zal het allemaal weer zeer onschuldig zijn. Die racistische kreten van Fabregas richting Kanoute zijn ook niet juist zeker. Kanoute wou Fabregas gewoon wat omhelzen.

Busquets heeft "mono, mono" geroepen richting Marcelo en dat weet iedereen.

30 juli 2014 om 15:23

@almoglaver

Je bent wel dieptriest he...
Keia zegt Pepe noemde mij een aap en je neemt het over alsof het een feit is. En wanneer Marcelo zegt, Busquets noemde mij een aap dan gooi je het op de toer van "ik kon het niet liplezen"...

30 juli 2014 om 16:04

Hahahaha de typische Barca fan, jullie spelers doen nooit iest fout, en de tegenstanders zijn beesten. Nee mijn sympathie voor Barca is al jaren verdewenen, zeker als je ziet wat voor een beleid daar gevoerd word. Schandalig dat ze het zelfs in beroep durven te gaan voor die bijtende maloot.

30 juli 2014 om 16:17

Stelletje jankerds zijn jullie ook

Ik beweer nergens dat Pepe dat wel heeft gezegd. Los van een cursus liplezen en de betekenis van ¡wishful thinking' op te zoeken, zou een cursus begrijpend lezen jullie ook niet misstaan.

Probeer een native niet te overtuigen dat Busquets 'mono, mono' heeft gezegd. Ik spreek de taal vloeiend en kan goed zat liplezen. Van Busquets is het bekend dat hij gedurende de wedstrijd tegen talloze tegenstanders het een en ander zegt om ze van hun stuk te brengen. Verre van de schoonste speler. Maar hem betichten van racisme terwijl zelfs professionele liplezers aangeven dat hij dat niet zei (hij is daarom ook niet bestraft), is gewoon iets dat lekker voelt voor mensen die genieten van onderbuikgevoelens.

30 juli 2014 om 16:20

Koni020, Müller was absoluut niet ''net zo schuldig''. Dat ie theatraal deed ben ik met je eens, maar het was toch echt Pepe zelf die het flikte. Dat ligt alleen aan Pepe en aan niemand anders.

Daarbij ben ik niet constant op zijn verleden aan het wijzen. Jij haalt het afgelopen seizoen aan alsof het iets fantastisch is, wijzend naar zijn verleden. Ik vertel enkel dat je zo wel heel makkelijk tevreden bent. En gezien hij nu ook weer spuwde en zich tijdens het WK heeft laten gaan, geeft dat niet echt veel verbetering weer.
Dat is alles.

Los van het feit dat er natuurlijk een steekje los zit bij die gast.

30 juli 2014 om 19:26

@almoglaver

Busquets was de eerste persoon die kwam met "yolo yolo" indd voor het eerst gebruikt tijdens El classico...

30 juli 2014 om 20:03

''mucho morro''.

30 juli 2014 om 20:08

Pepe zei ook niet aap... hij noemde hem een schaap

31 juli 2014 om 02:04

Heb je helemaal gelijk in. Het was gewoon oerdom van Pepe. Ik zal hem geen aap noemen maar mag ik hem wel dom vinden?

31 juli 2014 om 02:07

Haha slaap kindje slaap daar buiten loopt een aap uuhhh schaap.
Waar gaat dit nu over? Wat kinderachtig allemaal en dat van volwassen voetballers. Een stelletje kinderen lijken het die nog naar de kleuterschool moeten.

30 juli 2014 om 15:05

Dus als een speler zich 1 seizoen zich goed gedraagt hoort hij complimenten te krijgen? een speler hoort gewoon heel z'n carrière goed te gedragen, ook al zat Keita fout.

30 juli 2014 om 15:17

Ja, goed gedrag stimuleren, slecht gedrag afstraffen. Les 1 als je ooit een kind of een huisdier aan wilt schaffen.

30 juli 2014 om 15:25

Ach kom op joh! Elke speler heeft wel eens een opstootje gehad in zijn carriere. De ene wat meer dan de andere. Sommige mensen doen juist alsof dat Pepe elke minuut van de match iemand bijeen mept. Wat een goedkoop gedoe toch

30 juli 2014 om 16:21

Wat mankeert jou?

Pepe flikt aanzienlijk meer dan het gros van de voetballers/mensen. Hoe kun je dergelijk gedrag nog goed willen praten?
Dalijk ga je nog vertellen dat Juanito terecht een cultheld is van je club.

31 juli 2014 om 01:09

Busquets ook, dat weerhoudt je er niet van om zijn gedrag te ontkennen... nogal ignorant

31 juli 2014 om 02:03

Busquets is geen cultheld, simpele.

31 juli 2014 om 02:09

Precies zo doe ik het bij mijn kind ook. Conditioneren is een hele effectieve leermethode. Of je moet een heel verwend en vervelend kind willen hebben er kiezen ook steeds meer ouders voor dat laatste.

30 juli 2014 om 16:24

Geen wandaden?Ben je de kopstoot op Thomas Muller op het WK vergeten.Ik zeg niet dat Pepe de grootste boef op de velden is,maar het is niet zo dat Pepe zich nou zo voorbeeldig heeft gedragen afgelopen seizoen.

30 juli 2014 om 16:41

Ik zei nauwelijks en niet geen. Daar zit al een behoorlijk verschil in. Daarnaast heeft Müller dat ook zelf een beetje uitgelokt met dat theatrale gedrag van hem.

Die Keita is niet goed snik. Die incident was jaren geleden. Ik snal dat je nog boos bent maar gooi geen flesje schlemiel.

Beide zaten fout, maar dat heb je gewoon in de voetbalwereld, ik kan begrijpen dat Keita nog steeds geen respect heeft voor Pepe. Zijn weinig mensen die hem mogen voor zijn gedrag op het veld.

Kinderachtig gedoe met dit vingertje wijzen. Beide zijn onsportief bezig en wij kunnen het nooit controleren.

30 juli 2014 om 15:19

Dan nog rechtvaardigt dat racisme niet. Pepe is een racist en moet een gepaste straf krijgen. Ik denk aan 10 wedstrijden.

30 juli 2014 om 15:29

deze gozer komt met iets wat zogenaamd jaren geleden is gebeurd. het is op zijn minst opmerkelijk dat hij er indertijd niets over heeft gezegd.

30 juli 2014 om 16:07

Je weet niet eens of het waar is. Voorbarige beschuldigingen.

Heb je bewijs? Ik heb niks kunnen vinden op youtube over het

Sinds wanneer is Pepe blank?

Fijn dat Keita zijn excuses aanbiedt. Als Pepe hem aap genoemd heeft moet hij dit ook doen.

Ik betwijfel ten zeerste of dit goed vertaald is. Van alles wat ik hoorde gooide Keita die fles pas nadat Pepe naar hem had gespuugd.

Dom gedrag nog steeds van Keita, maar van Pepe hoor je nu niks. Wat een stuk tuig is dat, zeg.

30 juli 2014 om 15:15

Jij bent tuig. Media geile kleuter. Keita is een viezerik, hij probeert Pepe over de rooie te krijgen. Hij gooit een fles en scheidsrechter doet niets. Als Pepe dat deed mocht hij gelijk het veld ruimen. Laffe acties Keita en domme schaap gedrag van jouw.

30 juli 2014 om 15:21

Dom ventje, Keita gooide de fles omdat hij bespuugd werd door Pepe.

30 juli 2014 om 15:42

@anticorrupt
Doe eens normaal, als je je niet fatsoenlijk uit kan drukken zonder meteen mensen te moeten gaan beledigen, dan heb je hier niets te zoeken.

Heb je de beelden überhaupt gezien? De reacties van de spelers? Van beide kanten? Heb je de woorden van de vierde official gehoord?

Ga eerst eens ff onderzoek doen voordat je hier mensen komt beledigen, treurwilg.

30 juli 2014 om 15:29

Pepe spreekt dan ook nooit met de media. Puur omdat alles wat hij doet, toch wordt verdraaid.

30 juli 2014 om 15:39

Haha makkelijk om te doen alsof alles verdraaid wordt. Wees eens realistisch, de man is gewoon een kwal.

30 juli 2014 om 15:44

@fcda
Dan nog, als Pepe een man is, biedt hij net als Keita hier zijn excuses aan, al is het niet naar Keita, dan aan de supporters. Dat hij dat niet doet, zegt alles over Pepe.

30 juli 2014 om 15:52

Pepe is een kwal en een slecht persoon. Jullie hebben gelijk. .

Keita is echt een goede vent. 34 jaar oud en een incident van meer dan 2 jaar geleden erbij halen en iemand disrespectvol behandelen omdat hij dat in het verleden ook heeft gedaan.

30 juli 2014 om 15:58

Ik zou de beelden bekijken als ik jou was. Dan mag je mij vertellen wie er het minst slecht uitkomt.

30 juli 2014 om 16:00

Wat interesseert mij die beelden? Pepe is een schoft en Keita een lieveling, zo wil jij beweren.

Wanneer dit gebeurd hebben daar 2 mensen schuld aan, niet 1.

30 juli 2014 om 16:02

Ik heb de beelden voor je bekeken. Keita heeft hem express geen hand gegeven en gooit een fles naar zijn kop. En nu?

30 juli 2014 om 16:06

Hoezo hebben altijd twee mensen schuld dan? Volgens jou hadden de joden dus ook hun excuses aan hitler moeten aanbieden?

30 juli 2014 om 16:09

Een godwin, je doet niet meer mee.

30 juli 2014 om 23:28

Haha sterk. Hoopte hier al op. Zal mn verlies nemen.

Pepe is een geweldige verdediger, maar zijn gedrag op het veld is gewoon schandalig en ongelofelijk dom. Vorig seizoen leek het al wat beter te gaan met hem, maar ik ben bang dat hij nooit echt zal veranderen. Je ziet hem al aan komen stormen als er ergens een opstootje ontstaat, je kan het zien als bescherming van je teamgenoten, maar ik zie het meer als; bewust opzoek gaan naar ruzie.

Een harde tackle is niks mis mee, maar racistische opmerkingen gaan echt te ver (als het klopt wat Keita zegt), zonde dat goeie spelers als Pepe en Suarez dat doen, dat maakt ze gelijk onsympathiek.

30 juli 2014 om 21:18

Haha, mooi hoe Pepe schuldig is zonder schuldig te zijn bewezen, al kom je er op het einde nog op terug. Op dat incidentje op het WK na is er al lang niks meer gebeurd, al stelde dat eigenlijk ook weinig voor.

Het was Keita die eerst de hand weigerde van Pepe en daarna gooide hij nog een bidon naar zijn hoofd, wie is hier dan degene met schandalig gedrag? Dat Pepe heeft gespuugd heb ik geen beelden van gezien, dus weet niet of dit klopt.

We kennen die Pepe intussen, de grootste rat van de Europese voetbalvelden.

30 juli 2014 om 15:16

Ja we kennen Pep als de grootste rat op de velden. Pep Guardiola.

30 juli 2014 om 15:40

Hilarisch man..

30 juli 2014 om 15:44

Dit was de grap?

Wrm gooi je ook een fles? Dan kan je ook wel wat verwachten met pepe. Er is trouwens echt veel racisme in t voetbal.

Suarez krijgt 8 wedstrijden schorsing voor een zogenaamd racistische uitspraak tegenover Evra die hij maakte omdat hij zichzelf soms niet meer in de hand heeft en Pepe zegt gewoon in zijn volle bewustzijn aap tegen Keita en er gebeurt niets.

Logica

30 juli 2014 om 15:16

Inderdaad, Pepe komt altijd weg met schorsingen. Ook toen hij bijvoorbeeld op de hand van Messi ging staan. Suarez daarentegen wordt altijd keihard gestraft. Blijkbaar heb je als speler van Real Madrid privileges.

30 juli 2014 om 15:31

Gast. Lees nog eens. Hij heeft dit schijnbaar geroepen in de periode dat Keita bij Barcelona speelde. Dat is dus al sowieso 2 jaar geleden. Daarnaast vind ik het nogal wat. Een getinte Braziliaanse Portugees die iemand een aap noemt.

30 juli 2014 om 16:10

Dat hij braziliaans is maakt het juist waarschijnlijker dat hij een racist is. Lees eens een krant.

30 juli 2014 om 16:33

Er gebeurde toch ook niets toen Busquets Marcelo een aap noemde? Daar is beeldmateriaal van en dus bewijs. Hier is er alleen een getuige en ik zeg niet dat Keita liegt, maar het is moeilijk te bewijzen.

30 juli 2014 om 16:48

Busquets naar Marcelo
Messi naar R. Drenthe
Fabregas naar Kanoute
D. Villa naar Ozil
Villareal supporters naar D. Alves
Atletico supporters naar Diop (levante)

En hier komt het leuke villareal kreeg een geldboete en de rest bleef ongestraft.

Pepe is van Braziliaanse afkomst. En dan een donkere Braziliaan. Dus degene die hem racistisch noemt is zo dom als 't achtereind van een varken.
Pepe is een schoft op het veld, dat zeker. Maar hem racistisch noemen is debiel

30 juli 2014 om 15:43

Alleen blanke mensen kunnen racistisch zijn dus?

30 juli 2014 om 15:55

Nee dat is niet waar. Hij is zeker geen donkere braziliaan. In brazilie komt trouwens heel veel racisme voor dus jij bent vrees ik degene die het allemaal niet zo goed snapt.

30 juli 2014 om 17:15

Sorry maar Pepe is donker. Licht getint valt ook gewoon onder donker en Pepe weet het.
Dus ik denk echt niet dat dit echt racistisch bedoeld was. Je kan dit niet vergelijken met Busquets - Marcelo of Roberto Carlos bij Anzhi.

31 juli 2014 om 01:33

Jongens! Licht getint valt ook gewoon onder donker! Blink182 heeft het zojuist gezegd hier. We maken ons druk om niks! Wat een verlichting.

31 juli 2014 om 05:29

Pepe is dus echt niet donker.. Niet echt iemand die een neger genoemd zou worden, is nog lichter dan een halfbloedje.

Walgelijke racist die Pepe. Schors die vent eens een keer voor een lange tijd. Continu misdraagt ie zich.

He called me a monkey during a Real-Barça match. I didn't shake his hand and he spat at me, so I threw a bottle at him", he tweeted.

bron Marca.

30 juli 2014 om 15:25

Vind ze allebei irritante spelers. Kan me nog een moment herinneren met van persie tijdens Barcelona Arsenal halve finale geloof ik waar van Persie 2x geel kreeg. Kwam hij ook heel irritant verhaal halen en zat bij van Persie aan zijn nek. Die andere Pepe zegt al genoeg iemand een aap noemen is wel rasistisch alhoewel hij op dat moment natuurlijk niet nadenkt wat hij zegt en gewoon een leeghoofd is en geen rasist.

30 juli 2014 om 21:21

Dat was Abidal..

O o... Ik verwacht een schorsing van zo'n 8 wedstrijden of wordt er wel degelijk met 2 maten gemeten?

Nee, dat is algemeen bekend dus dat is niet echt een vraag.. Wel vind ik het jammer dat dit gebeurt op een voetbalveld maar moeten er ook niet te zwaar aan tillen, racisme wordt erg vaak overdreven helaas zo ook bij het geval suarez.

Wel vind ik dat dit ook een schorsing op moet leveren, het kan niet zijn dat bepaalde spelers worden geschorst voor vermeend racisme en dat andere spelers ermee wegkomen maar je zult zien dat hiervoor geen straf gegeven wordt wat natuurlijk jammer is.

30 juli 2014 om 15:26

Hij noemde hem een aap in een wedstrijd tussen Real Madrid en Barcelona. Dat is dus sowieso 2 jaar geleden. Daarvoor wil je nu nog een schorsing zien?

30 juli 2014 om 16:09

Ja, zou lachwekkend zijn om het niet te bestraffen puur omdat het een tijdje geleden is gebeurd.

30 juli 2014 om 16:14

Ik bedoel meer als ze er een zaak van hadden willen maken, dan was het toen wel gebeurd. Of het ook echt gebeurd is vraag ik mij af. Ik kan me het überhaupt niet eens herinneren dat Pepe hiervan werd verdacht.

Pepe is zelf een Braziliaan en getint, dus hoezo zou hij iemand een aap noemen? Logisch overigens dat Pepe op je spuugt als jij een fles naar zijn kop gooit.

30 juli 2014 om 15:28

Pepe is een Portugees

30 juli 2014 om 15:31

Hij voetbalt voor Portugal ja. Maar hij is geboren in Brazilie.

30 juli 2014 om 16:10

Wat loop je nou een racist te verdedigen, triest figuur.

Hij is zelf zo lelijk als de nacht. En ik vind hem trouwens meer op een aap lijken dan Keita.

Wel een beetje laat en een slecht moment om het nu tijdens een vriendschappelijke match te gaan uitvechten. Volgens bepaalde bronnen zou het gaan om een Real Madrid - Barcelona match in 2011. We zijn al bijna 2015 joh! Zo kan je wel met veel zaken afkomen. Had het dan op het moment zelf in het groot daglicht gelegd. Dan had Pepe tenminste nog gestraft kunnen worden. Moest hij het echt hebben gezegd. Want daar is ook geen enkel bewijs voor. Maar 3 jaar later is wat laat!

Keita gooit die fles pas nadat Pepe naar hem spuugt.
Het enige wat Keita deed was zijn hand niet schudden, waarvoor ik hem groot gelijk geef.
Men kan het wel oude koeien noemen maar hij maakt hier wel een statement. Je kan niet bepaald zeggen dat het een geisoleerd incident is: het gebeurt gewoon veel te vaak!
Overigens is Keita normaliter een van de rustigste spelers op het veld, en dat kan je van Pepe niet zeggen.
Bekijk de beelden maar eens, dit is gewoon slecht vertaald door Voetbalzone (zoals gewoonlijk wanneer je het vergelijkt met de originele bron).

Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat het zeggen van aap hier een soort van goed gekeurd wordt en zelfs het busquets verhaal erbij wordt gehaald. De ene doet het ook, dus dan is het minder erg? Als iemand de ene keer iets over mijn moeder zegt of iets anders waar ik me door gekwetst voel, dan hoeft die ook geen hand te verwachten. Wat Keita doet is niet acceptabel, wat busquets heeft gedaan is niet acceptabel, maar dan moeten die dingen niet ineens omhoog gehaald worden om het gedrag van Pepe goed te gaan keuren. Werkelijk een belachelijke gedachtegang. Hij heeft dit seizoen niets raars gedaan en op het wk was het muller zijn schuld... tis werkelijk ongelofelijk wat mensen hier voor excuses gebruiken om Pepe in bescherming te nemen, kan ik echt niet begrijpen.. in welke geval dan ook moet rascistisch gedrag gestraft worden. En dat je daarna geen hand krijgt van die persoon heb je maar te accepteren.

Racisme is racisme. Dat Keita Pepe geen hand wil geven snap ik volkomen. Dat hij daarna een bidon richting Pepe gooit hoort natuurlijk niet. Beide spelers hebben inderdaad een voorbeeldfunctie. En dat Pepe zich nu al een jaar lang goed gedraagt neemt natuurlijk niet weg dat hij Keita racistisch heeft beledigd. Om Marcelo en Busquets hierbij te halen en Keita ervan te verwijten dat hij toen niets(?) deed is natuurlijk onzin. Marcelo zou ook volkomen gelijk hebben als hij Busquets nu volledig negeert. Dat de Real fans nu gelijk beginnen over dat tussen Busquets en Marcelo geeft alleen maar aan dat iedereen er een hekel aan heeft dat zijn club met racisme te maken heeft. Racisme hoort niet op de velden thuis. Ook niet op de wereld.

En als je Pepe bleekscheet noemt is er niks aan de hand. Wees trots en negeer het.

30 juli 2014 om 19:13

Pepe een bleekscheet noemen is het zelfde als Torres voor een lege doel, behoorlijk mis. Maar ik begrijp je punt en je hebt gelijk! Tegenwoordig wordt alles aan racisme gelinkt. Natuurlijk zegt Pepe expres "aap" door Keita zijn huidskleur, maar dat zegt hij om hem te beledigen en niet omdat hij een hele ras haat. Het is ongepast maar begrijpelijk.

Wat een gezeik wat paar seizoenen geleden gebeurde. Praat zeker niet goed wat pepe toen ooit gezegd heeft maar Keita zorgt wel weer voor dat er voor deze wedstrijd gezeik weer is.

Pepe bevestigt nog maar eens wat voor een complete dorpsgek hij is ... geen psychiater die Pepe nog kan helpen denk ik ...

En VZ blundert again... Keita gooide die bidon naar pepe voor de wedstrijd, niet tijdens, dat is toch wel echt een verschil.

Wat pepe heeft gedaan, is 2 jaar geleden. Maar deze idioot moet weer even de boel op stelten zetten, was toch lekker in china gebleven, hadden we geen last van jou gehad, zeikerd.

Die Keite is gewoon kinderachtig bezig. Wat een gezeik om niks.

Pepe spuwde duss nadat Keita hem geen hand gaf, vervolgens gooide Keita met water.
Dat blijkt uit beelden van Cuatro.

Ik zit met spanning te wachten op El Clasico in 2015 , Het duel Pepe - Suarez .. kijken wat dat gaat opleveren .

Ik vind het wel bijzonder dat Pepe hier niet geschorst voor wordt minimaal 3 maanden

Kan me herinneren dat Suarez een schorsing heeft gekregen omdat hij over evra ook zoiets had gezegd.. Maja zal wel met 2 maten worden gemeten..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren