Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Cristiano Ronaldo is zó compleet, hij is de beste speler aller tijden'

Laatste update:

Lionel Messi won vier keer op rij de Ballon d’Or als beste speler van de wereld, maar de dribbelaar van Barcelona moest de titel Wereldvoetballer van het Jaar de afgelopen keer aan Real Madrid-rivaal Cristiano Ronaldo laten. Volgens Michael Owen, oud-speler van Real, is dat niet meer dan terecht.

/

De Engelsman, die jarenlang voor Liverpool speelde en ook nog voor Manchester United uitkwam, is zeer onder de indruk van de Portugees international en vond Ronaldo niet alleen het afgelopen seizoen de beste. “Hij is zó compleet, ik zou zeggen dat hij waarschijnlijk de beste voetballer aller tijden is”, maakt de 89-voudig Engels international duidelijk in gesprek met Goal.

“Hij is snel, hij maakt doelpunten, hij is tweebenig, hij heeft techniek en hij kan met zijn hoofd scoren”, somt Owen op. “Daarnaast is hij fysiek sterk en hij speelt alle wedstrijden, dus met zijn uithoudingsvermogen zit het ook wel goed. Er is niets wat hij níet kan”, vindt de voormalig topspits. Ronaldo scoorde sinds zijn komst in 2009 liefst 252 goals in 246 officiële wedstrijden voor de Koninklijke.

Ben je het met Michael Owen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1 van de beste aanvallers aller tijden, dat is al wat realistischer.

30 juli 2014 om 13:07

Ja dat sowieso, er zijn zoveel goede voetballer geweest. Maar ik vind het wel een genie hoor. Ik moet zeggen, ik kijk liever naar Ronaldo als Messi. Maar ze hebben beiden wat. Messi de dribbel en Ronaldo zijn fatastische passeer bewegingen en zijn schot.

30 juli 2014 om 13:23

Die fantastische passeerbewegingen is die helaas wel een beetje verloren. Die had hij in zijn Manchester United tijd (al werd het minder aan het einde) maar tegenwoordig is hij vooral effectief.

30 juli 2014 om 13:31

Inderdaad, bij United was het een zeer attractieve dribbelvaardige speler. Als puber keek ik toen ook naar hem op, hij speelde voetbal op de manier waarop ik daar van droomde. Vrij in zijn hoofd, dartel, zo jong en zo jeugdig. Zo onbezonnen. Het is misschien raar om te zeggen maar toen was hij voor vele jongens een voorbeeld qua puurheid, dat is ie allemaal kwijt. Hij is effectiever geworden, mede omdat hij het speerpunt is van een fantastische machine die, indien nodig, magnifiek op de omschakeling kan spelen, maar is hij een betere voetballer geworden...... nee, dat vind ik niet. Hij is erg matig geworden in de kleine ruimtes, waar hij voordien net uitblonk in die kleine ruimtes. Ik vind hem ook niet meer zo mooi om bezig te zien, erg veel souplesse zit er in zijn lichaam en dribbels niet meer in, het lijkt wat gemaakt.

Ik verkies de 22 jarige CR altijd boven de 29 jarige, hij is veranderd en hij is effectiever geworden, een cijferbeest, maar dromen.... dat laat hij me niet langer.

30 juli 2014 om 13:33

1 van de beste counter voetballers.

30 juli 2014 om 13:47

Ik keek laatst een samenvatting van Portugal Ivoorkust van een paar Wk's geleden, toen vond ik Ronaldo nog beter dan nu. Maakte abnormaal veel meters hij stond ook op nummer 10 / schaduwspits , passeerbewegingen abnormaal maar hij kreeg gwon om de 5minuten een flinke tik op zijn enkels. Dan snap ik dat je op oudere leeftijd dit niet meer doet.

30 juli 2014 om 13:49

Misschien moet jij even de wedstrijd van real tegen juve terugkijken. Want ronaldo zette IN DE KORTE ruimte jullie spelers veel te kijk. Ben het totaal niet met je eens.

30 juli 2014 om 13:50

Oh waar gaan we heen? Counter voetballer? Hahah hilarisch!!

Gerrard is een basisvoetballer, suarez bijtvoetballer en Messi slalomvoetballer etc. Hilarisch

Owen geeft zijn mening en dat mag. Ikzelf vind hem absoluut niet de beste ooit, dat blijft voor mij zinedine zidane, als ik per se iemand moet nemen. Beste ooit zal en is nooit meetbaar geweest.

30 juli 2014 om 15:04

Van de 10 schoten op doel is er maar 1 raak, hij denkt dat hij de beste kan schieten. Ten tweede afgelopen seizoen heeft di maria meer laten zien. Zonder di maria had real niets gewonnen. Dit wil niet zeggen dat messi dit jaar goed heeft gespeeld. Alleen we moeten eens ophouden over wie de beste is.

30 juli 2014 om 17:20

Ben het hier volledig mee eens! Ik zeg ook altijd tegen mensen die beweren dat Ronaldo geen vijf man kan passeren, dat ze de beelden van zijn tijd bij United erbij moeten pakken. Maar zijn verandering in de speler die we vandaag de dag zien begon al in zijn laatste twee seizoenen bij United. 2006/07 was imo het laatste seizoen waar we Ronaldo de voetballer konden aanschouwen. Bij Real laat hij zo nu en dan ook wel fantastische dingen zien en zijn actie laatst tegen USA was weer als vanouds.

30 juli 2014 om 18:57

Ik kijk liever naar Ronaldinho

30 juli 2014 om 13:40

@alexdelpiero10

Bovendien, de beste aanvaller aller tijden bestaat niet. Voor iedereen is de beste aanvaller aller tijden iemand anders. Je kan er wel met elkaar over in discussie gaan om elkaars mening te vergelijken. Bovendien is geen een speler perfect. Er zijn er wel een aantal die perfectie kunnen benaderen, maar perfect is niemand.

30 juli 2014 om 13:49

Zeker DE beste aanvaller als je zijn cijfers bekijkt

30 juli 2014 om 14:07

Zijn de cijfers van Messi niet beter? Qua goals en assists?

30 juli 2014 om 14:30

Iedereen heeft ze eigen keuzes maar Ronaldo is voor mij de beste speler aller tijden.

30 juli 2014 om 14:46

En dat respecteer ik

30 juli 2014 om 16:10

maar op basis van wat?
Of vind je hem ook fantastisch omdat ie er goed uit ziet en een bepaalde uitstraling heeft, waardoor je niet meer geheel subjectief naar de feiten kijkt?
Beetje het zelfde als dat veel tiernmeisjes denken dat Justin Bieber goed kan zingen

30 juli 2014 om 16:25

Moeilijk he een anders mening te respecteren

30 juli 2014 om 16:44

ik vraag gewoon waarom hij dat vindt.
Of hij dat vindt omdat hij een fan is van de persoon ronaldo
of omdat hij zn voetbalkwaliteiten beter vindt dan van alle andere voetballers.

Als hij zou zeggen blauw is zn favoriete kleur...dan vind ik dat prima. Dat is in dat geval een feit.

Stel nou dat ik zeg dat ik Lex Immers de beste voetballer ooit vind.
Zeg je dan: ik respecteer je mening maar ben het niet met je eens.
of zeg je: je hebt er gewoon totaal geen verstand van
(of je belt gelijk t gekkenhuis om me op te laten nemen)

30 juli 2014 om 21:46

Ronaldinho was klasse beter. Noem 1 speler die beter was?

Aller tijden niet, momenteel is hij wel de beste.

30 juli 2014 om 13:04

momenteel ook niet, hij is alleen de houder van de prijs ´beste voetballer´.
de beste is hij al maanden niet meer..

30 juli 2014 om 13:08

Wie dan volgens jullie

30 juli 2014 om 13:16

Luis Suarez

30 juli 2014 om 13:25

Momenteel de beste is niet echt een correcte uitspraak vind ik. Messi is nog steeds beter. Om onduidelijke redenen is het er het afgelopen seizoen niet uitgekomen, ook niet toen hij wel fit was, maar zolang Messi nog actief is op de voetbalvelden is hij beter dan Ronaldo. De Gouden Bal is een beloning voor 1 jaar, niet een vaststelling dat hij op dit moment de beste voetballer ter wereld is. Gouden bal wil zeggen dat CR de beste speler van 2013 was, en de beste prestatie's heeft geleverd, en dat was ook zo. Niet dat hij de beste voetballer ter wereld is

30 juli 2014 om 21:52

Messi beste? Geestig... Als je goed naar voetbal kijkt en echt verstand hebt van het spel dan weet je dat Messi niks is zonder zijn dienaren (indien beide topfit) Xavi en Iniesta en zijn coach Guardiola... Onder leiding Rijkaard speelde hij onder de schaduw van de enige echte Barcelona legende Ronaldinho, Want zelfs bij Argentinie doet hij niets beter dan de rest, Di Maria overklast hem met gemak.

Niet mee eens. Pluisje is de beste voor altijd.

En verder, kom maar op met de Messi vs CR7 discussie.

30 juli 2014 om 13:20

Het rendement van Ronaldo en Messi was zoveel groter dan dat van Maradona bij bv Napoli. Maradona is altijd over het paard getild door dat WK. Verder wel een hele goede voetballer, maar komt niet in de buurt van Messi en Ronaldo, als je het op statistieken baseert.

30 juli 2014 om 13:24

Napoli destijds was heel wat minder dan Real Madrid en Barcelona en ook de tegenstand die Napoli kreeg was heel wat meer dan Real Madrid en Barcelona krijgen in Spanje.

30 juli 2014 om 13:32

Het is allemaal appels met peren vergelijken, zijn verschillende tijdperken waarmee je het voetbalt vergelijkt. Men speelt nu veel meer wedstrijden en heeft nu dus ook meer kans om je rendement te verhogen.
Je zou beter moeten spreken van een van de beste in zijn tijdperk. Net zoals dat het onzin is om het tijdperk van Puskas met de tij van nu te vergelijken.

30 juli 2014 om 13:48

Maar het gaat hier om de beste ooit, dus appels met peren vergelijken is onvermijdbaar. En met rendement bedoel ik het percentage doelpunten in een x hoevelheid wedstrijden.

Maradona: 588 wedstrijden, 312 goals
Ronaldo: 569 wedstrijden, 375 goals
Messi: 457 wed, 365 goals

Het is juist knapper van Ronaldo en Messi, die per week bijna 3 wedstrijden spelen. Maar goed, dit is uiteraard ook een topic die op mening gebaseerd is!

30 juli 2014 om 14:03

Klootvogel pak daarbij dan ook even het aantal doelpogingen wat gedaan is om iets te kunnen zeggen over de effectiviteit, ook geen onbelangrijk criterium als je het mij vraagt.

30 juli 2014 om 14:13

Ik denk dat Ronaldo dan echt een van de meest effectieve spelers is hoor? Over Maradona kan ik niet oordelen, die heb alleen in filmpjes gezien.

30 juli 2014 om 14:35

Ronaldo is in de 16 wel effectief. Door al zijn schoten van buiten de 16 is het aantal schoten dat hij gemiddeld nodig heeft voor een doelpunt wel aanzienlijk hoger dan bij andere topaanvallers.

30 juli 2014 om 14:46

Als je zijn vrije trappen en afstandspogingen van 20M plus erbij optelt niet hoor, dan komt ie bij lang na niet aan de effectiviteit van Messi en Diego.

30 juli 2014 om 15:06

Kreeg net een goede tip hier in ditzelfde topic, google maar eens op Messi is impossible. Daar worden de feiten met elkaar vergeleken, kun je zien hoe groot het verschil is in effectiviteit. 1x raden wat de uitkomst is!

30 juli 2014 om 15:27

Allang gelezen natuurlijk. Maar in dat artikel staat ook dat Ronaldo in de 16 effcienter is dan de meeste aanvallers en zelfs van buiten de 16 efficienter is. Het verschil tussen Messi en Ronaldo ligt er dus niet aan dat Ronaldo ineffcient is, maar dat Messi onwaarschijnlijk efficient is. Hij is 'impossible'

30 juli 2014 om 13:23

Maradonna maakte in z'n eentje een (kleine) club kampioen. Zie ik Ronaldo of Messi nog niet zo snel doen

30 juli 2014 om 13:33

Dat is in het voetbal van tegenwoordig ook niet meer mogelijk dat één speler een team bij wijze van spreken in z'n eentje kampioen maakt.

Als hij nu in zijn beste vorm terug zou kunnen komen, dan zou hem dat never nooit lukken.

30 juli 2014 om 13:38

Als je Cristiano Ronaldo nu bij Napoli of AS Roma neerzet zie ik hem ze wel kampioen maken hoor! Al is hier de wens de vader van de gedachte. Deze man zal nooit meer voor een kleinere club spelen net als Messi, Suarez, Bale, Neymar etc etc.

30 juli 2014 om 20:59

Pluisje was idd een genie. Die heeft het ook bij verschillende teams bewezen.
Dat heeft Ronaldo ook (maar in midere mate dan Pluisje) Messi niet in mijn ogen.
Moet ook maar zien of Messi nu Inniesta en Xavi niet meer top zijn nog zijn oude niveau weet het halen. De laatste tijd valt hij alleen bij mij op omdat hij zo vaak kotst. Goor!!!!

eigenlijk is er geen beste voetballer ter wereld. spelers als messi, ronaldo, pele en maradona. waarom zou er een de beste zijn? het zijn allemaal geweldige voetballers!

30 juli 2014 om 13:35

Helemaal eens. Ik snap best dat er af en toe een prijsje uitgedeeld moet worden, dan kun je best heldere criteria opstellen en een jury op basis daarvan een keuze laten maken. Maar er zijn zoveel factoren die het lastig maken om zuiver te oordelen. Spelers op verschillende posities, spelers in verschillende competities met variabele weerstand, spelers met andere teamgenoten om zich heen zijn eigenlijk al moeilijk objectief te vergelijken. Zelfs spelers uit 1 linie, met een vast tijdframe waarin ze presteren, zoals verdedigers op het WK, zijn al moeilijk te vergelijken. Ik las ergens dat dat de Vrij zou zijn terwijl ik toch duidelijk meer onder de indruk was van Vlaar. Spelers onder zulke identieke omstandigheden vergelijken is al lastig, laat staan spelers uit verschillende generaties zoals Cruijff vergelijken met Maradona. Gewoon niet te doen.

Zo zullen veel mensen kiezen voor een speler die zij bewust hebben meegemaakt, en dan geldt vaak hoe langer geleden, hoe groter de mythe.

De Ronaldo/messi discussie is echter extra kansloos en vermoeiend omdat objectiviteit over hun voetbalkwaliteiten zelden een rol speelt in dat debat. 50 laat zich beinvloeden door Barca cq. Real clubvoorkeur. De andere helft kan je gewoon verdelen in voorstander van een bepaald type mens.

Enerzijds een self-made trainingsbeest, een gladjakker met maniertjes, keihard gewerkt om de top te bereiken, 100 miljoen op de bank maar nog altijd bezorgd om zijn kapseltje. Anderzijds het puurst denkbare raspaard die alles op intuitie doet, nooit ergens op heeft moeten oefenen, en die geen moer geeft om zijn voorkomen, het liefst in een slonzig uitgelubberd merkloos t-shirt loopt. De enige keer dat hij zijn haar in model moest brengen was voor een Head en Shoulders reclame. Absolute tegenpolen en ik kan je zeggen dat het mijn favoriet duidelijk mede bepaald. Ik hou niet zo van gladjakkers en hoewel Ronaldo waanzinnige dingen laat zien heb ik een teiltje nodig als hij zich na een doelpunt geroepen voelt zijn gespierde beentje te ontbloten.

Ik ben eerlijk om toe te geven dat mede door dat zelf opgebouwde imago mijn voorkeur altijd naar het natuurtalent met het verwaarloosde kapsel zal gaan. Met wie je je kan of wil dentificeren speelt nu eenmaal een rol. Zo zal een ander idolaat zijn van Ronaldo omdat hij een ster is, maar mede omdat ze opkijken tegen zijn manier van leven, zijn vriendinnetje, zijn uiterlijk en zijn autootjes.

Owen, wat een simpele redenering. Messi speelt ook alle wedstijden.
Zidane speelde misschien maar % iets minder.. ga toch heen.

De beste niet maar wel de beste van de afgelopen 10 jaar

30 juli 2014 om 13:23

Nee.

30 juli 2014 om 13:32

De meest complete voetballer aller tijden. Zo beter?

30 juli 2014 om 13:34

Klopt dat was melvin platje

30 juli 2014 om 14:31

Bepaal jij dat? Jij vind hem niet de beste maar de meeste vinden het wel.

30 juli 2014 om 16:48

de meesten? hahaha neem jij jezelf serieus of ben jij gewoon de leukste groupie thuis?

als zelfs (ex-)toppers een mening hebben, en Owen is geen ex-topper fyi, dan stel ik voor dat wij bij hun meningen beginnen en niet bij de fanboys.

Lol, hij kan niet in de spits spelen! hij mist namelijk de techniek, als hij speelt in de kleine ruimtes... Dus hij is niet compleet.

30 juli 2014 om 13:08

Ja en hij kan waarschijnlijk ook niet keepen. Dussss....

30 juli 2014 om 13:09

Hij kan het wel, maar is beter op de vleugel.

Hij kan ook niet keepen heb ik gehoord, schande!

30 juli 2014 om 13:14

Dat kan hij niet, want dan speelt ie vaker met de rug naar de goal en daar weet hij zich gewoon geen raad mee.

30 juli 2014 om 13:17

Wat Rodg zegt, Ronaldo kan absoluut niet met zijn rug naar de goal spelen en is daarmee ongeschikt als spits in veel spelsystemen.

30 juli 2014 om 13:38

Dat kan je anders aanpakken. Bij Portugal heeft hij ook als diepste spits goed gepresteerd. Je moet alleen wel de vleugelspelers daarvoor hebben. Maar met Bale en Di Maria heb je die niet.

Ronaldo is geen spits die een balletje kan vasthouden, maar dat is bijvoorbeeld Guidetti ook niet. Dat zijn spitsen die je de diepte in moet sturen.

Zijn manier van spelen is beter voor de vleugel, dat sowieso.

30 juli 2014 om 13:49

Maar dan is hij toch niet heel compleet als hij alleen als spits kan spelen in een systeem waar hij de diepte in word gestuurd? Dan moet je team vooral countervoetbal spelen, iets wat topteams vaak niet doen. Een complete speler zou zowel een counterspits zijn als een die erg goed is wanneer hij dicht op de 16 van de tegenstander speelt (messi bijvoorbeeld).

30 juli 2014 om 18:56

Ronaldo kan ook niet als spelmaker fungeren. Overzicht, inzicht en steekpass zijn zeer gebrekkig bij hem. Iets wat bijvoorbeeld Messi wel kan. Die heeft het op de vleugels laten zien, als spits en als 10. Dus wat is nou compleet eigenlijk?

Messi zou je in alle systemen overal kwijt kunnen, C.Ronaldo imo niet. Als spits flopte hij trouwens wel degelijk bij Portugal. Het Wk 2010 was daar een goed voorbeeld van.

30 juli 2014 om 13:14

Als vleugel aanvaller is die zeker wel compleet.. Als spits niet nee, maar gelukkig is het ook het geen spits. Appels en peren.

30 juli 2014 om 13:16

Helemaal met je eens. Ronaldo is juist helemaal geen complete voetballer, snap niet waar mensen dat vandaan halen.

Zijn passing is matig, zijn techniek is eerder ondermaats voor een speler van zijn kaliber en hij kan totaal niet met zijn rug naar de goal spelen, echt gewoon helemaal niet. De enige positie waar hij goed is is als linksbuiten. Spelers als Messi of Bergkamp zijn natuurlijk veel completer (niet per se beter).

Ronaldo is een wereldspeler omdat hij extreem goed is op een aantal facetten zoals snelheid, uithoudingsvermogen, koppen, goede loopacties in de 16, en een geweldig schot.

De beste ooit? Absoluut niet.

30 juli 2014 om 13:34

Dit. Zo denk ik er ook over.

30 juli 2014 om 13:39

Waarom zegt men altijd dat de passes van Ronaldo slecht zijn? Hoe komt hij dan aan 15 assists?

30 juli 2014 om 13:46

Hij is positioneel goed en staat heel vaak vrij, dan is het makkelijk om een pass te geven, want je hebt zeeën aan tijd en ruimte om te kijken en na te denken zonder dat er een verdediger in de buurt is. Als je echter zijn spel ziet in de kleine ruimte, zie je zijn tekortkomingen.

30 juli 2014 om 13:46

Passing is niet per se hetzelfde als assist he. Assists van Ronaldo zijn geregeld voorzetten, iets wat hij eigenlijk heel goed kan maar helaas veel te weinig gebruik van maakt omdat hij liever zelf gaat dan de bal voorgeeft.
Daarnaast speelt Ronaldo in een team dat 150 goals per seizoen maakt, dan zul je als aanvaller altijd een degelijk aantal assists geven.

Ook, statistieken kunnen liegen. Als je gewoon met je eigen ogen naar de wedstrijden van Real kijkt zie je gewoon dat Ronaldo zijn passing niet goed is. Vaak achter de man, geen steekballen, weinig diepte, etc.

30 juli 2014 om 13:47

Fcda, omdat als je naar een pass van Messi of Iniesta kijkt die perfect op snelheid door een verdediging snijdt en gelijk iemand vrij voor de goal zet van iets andere kwaliteit is dan een assist van Ronaldo die er waarschijnlijk alleen maar kwam omdat de hoek om op goal te schieten nu echt onmogelijk was en hij hem maar voorgaf.

30 juli 2014 om 13:49

Tristan heeft het niet over de passing van Ronaldo (dus hetgeen wat hij uitvoert) want dat is allemaal prima. Niet avontuurlijk maar wel steady. Echter is Ronaldo gewoon geen uitzonderlijke passer. Is hij nooit geweest en daar is hij gewoon het type noch zijn taak voor.

30 juli 2014 om 16:18

Zo denk ik er ook over.wat is nu compleet zijn als voetballer?er is geen enkele voetballer compleet in mijn ogen.ronaldo heeft ook zijn gebreken net als elke voetballer.hij behoort uiteraard in mijn ogen wel bij de beste aanvallers ooit.

De beste voetballer aller tijden zou niet zo vaak onzichtbaar zijn als het er echt om gaat.

30 juli 2014 om 13:06

Klopt, en daarom is Messi dus niet de beste van dit moment.

30 juli 2014 om 13:09

Als er iemand zich de laatste jaren in topduels heeft bewezen is het Ronaldo wel.

30 juli 2014 om 13:38

Hahah je bedoeld Ronaldo in de meest belangrijke wedstrijden dit jaar stond hij er gewoon niet hoor. 2x verloren van Barcelona, in de CL finale stond hij er niet en laat ik al helemaal niet beginnen over het Wk want daar was die gewoon slecht. En dan kun je wel zeggen hij scoort 17x in de CL seizoen en dat is natuurlijk een mooi record maar de CL is niet door hem binnen gehaald maar door iemand genaamd Sergio Ramos.

30 juli 2014 om 13:43

Hij scoorde 17x in de CL.

30 juli 2014 om 13:56

Haal het aantal penalty's weg en hoeveel heeft hij dan gescoord? Stel dat hij niet de penalty's nam, maar iemand anders, dan had hij minder gescoord, maar niet minder gepresteerd. Hetzelfde geldt dat hij nu meer gescoord heeft door een paar penalty's, terwijl iedereen die hem volgt weet dat hij niet beter gespeeld heeft dan als hij niet de penalty's nam. In de CL-finale was het Di Maria die liet zien hoe goed hij was.

30 juli 2014 om 21:02

Hij stond er wel hoor, maar jij bent Messi zijn wandel tempo gewoon en hebt hem dus steeds gemist. En je vergeet het feit dat als Ronaldo er niet was geweest Real helemaal niet in de Finale had gestaan. Tss

30 juli 2014 om 13:12

Ronaldo is ook gewoon een beperkte speler, maar hij is fenomenaal in het doen van zijn taak: het maken van doelpunten. Hij doet dit echter als linksbuiten, waar hij veel meer ruimte heeft dan centraal.

De beste voetballers spelen echter centraal, want daar heb je de meeste weerstand en is het het moeilijkst om te spelen. Ronaldo komt kwaliteit tekort om centraal te spelen (is niet leuk om te zeggen, vind hem een geweldige professional), dus hij is zeker niet de beste ooit, verre van zelfs.

30 juli 2014 om 13:25

Beperkte speler.. ga slapen aub!

30 juli 2014 om 13:30

Ik kom tenminste met argumenten, kan ik van jou niet zeggen. Ga zelf slapen.

30 juli 2014 om 13:52

Een beperkte speler laat me niet lachen. Wil je serieus genomen worden? Doe dan geen maffe uitspraken

30 juli 2014 om 13:56

Wil jij serieus genomen worden? Kom dan met argumenten. Lekker makkelijk praten zo.

30 juli 2014 om 14:25

Argumenten zijn geen subjectieve meningen zoals jij ze steeds geeft. Wie ben jij om te zeggen dat Ronaldo niet centraal kan spelen. Als je een beetje inzicht hebt in het spelletje zie je dat Ronaldo vaak centraal staat opgesteld bij Real. Vandaar dat Di Maria op 10 staat en vaak van links komt.

30 juli 2014 om 14:29

Ronaldo speelt niet centraal, dat doet Benzema. Ronaldo benut de ruimte die centraal ontstaat echter wel goed, maar wie trekt ruimte voor hem? Onder andere Benzema dus. Ronaldo is vooral een speler die heel goed omgaat met ruimte en dan de tegenstander ook echt afstraft, maar echt als spits spelen kan hij niet, want dan moet je over buitengewoon veel inzicht en techniek beschikken, zeker bij een club als Real.

30 juli 2014 om 14:43

Beweer jij dat hij niet over voldoende techniek beschikt. Weet je ik zal het je makkelijk maken, ik ga niet meer in discussie met jou

30 juli 2014 om 14:47

Niet genoeg om bij een club als Real in de spits te spelen in ieder geval. Hij staat niet voor niks opgesteld op links en trekt dan naar binnen.

Ja joh, omdat je niet met tegenargumenten kunt komen, ga je dus maar weg?

30 juli 2014 om 14:48

Gooner4eva
Doe geen moeite, hij wil het en kan het niet begrijpen.

30 juli 2014 om 15:07

Heb ik het over dat hij daar moet spelen? Nee toch. Ik zeg gewoon dat hij ook centraal zou kunnen spelen, maar uiteraard speelt hij gewoon op links want dat is zijn beste positie. Ik zeg ook niet dat hij bij Real in de punt moet staan, jij zegt dat hij het niet zou kunnen. Dat is iets heel anders

30 juli 2014 om 16:27

@nerazurri9: Naar mijn mening zou Ronaldo wel centraal kunnen staan en alsnog redelijk wat scoren, echter niet zoveel als nu. Doordat hij linksbuiten staat krijgt hij ruimte om zijn acties en technische hoogstandjes te laten zien, sta je centraal dan is deze ruimte er niet. Ronaldo is snel, maar dan moet hij wel de ruimte krijgen om die snelheid te benutten. Denk dat Gooner4eva dat bedoeld.

Dat vind ik nou ook, men vergeet dat hij al 8-9seizoenen op rij alles speelt en op een hoog jiveau speelt.

Ronaldo de beste voetballer... leg de statistieken van Messi en Ronaldo naast elkaar en dan komt er duidelijk naar boven wie de beste is, Ronaldo is een uitstekende speler maar Messi is de beste!

30 juli 2014 om 13:09

Ronaldo speelde ook bij elke club waar hij ook was (bpl, Ligabbva, portugal competitie) goed. Kan je van messi niet zeggen (is niet verkast)

30 juli 2014 om 13:22

Gaat ook moeilijk als hij er nog niet gezpeeld heeft?leg de statistieken van alleen pd naast elkaar en dan zijn die van messi alsnog beter.

30 juli 2014 om 13:40

Wat een enorm simpele redenering. Als Ronaldo zich heeft bewezen in de PL en volgens jou dus beter is dan Messi, waarom is Messi dan statistisch nog steeds beter dan Ronaldo over het algemeen? Dan moet Ronaldo toch juist aantoonbaar beter zijn dan Messi? Messi heeft het al zovaak laten zien in de CL, denken jullie nou echt dat hij faalt in een competitie waar een Bony en Michu er 15+ inschieten.

30 juli 2014 om 13:40

@fitbal

Messi heeft zich bewezen op het Wk en in de CL hij staat niet voor niks op gelijke goalen met Ronaldo die 2,5 jaar ouder is dan hem. Mochten ze even lang door voetballen verwacht ik dat Messi dat record zal winnen van Ronaldo. Het is weer makkelijk praten Ronaldo heeft zich bewezen in de PL, Proficiat....

30 juli 2014 om 13:41

Messi heeft zich ook bewezen tegen Manchester City, Arsenal en Manchester United.

Hij is niet eens de beste van deze generatie.

De beste aller tijden bestaat sowieso niet.

30 juli 2014 om 13:10

252 goals in 246 wedstrijden op het allerhoogste niveau , dat doe jij niet na!

30 juli 2014 om 13:13

Hij zegt toch ook niet dat hij dat na doet, hij zegt simpelweg dat er anderen beter zijn (geweest) en dat is ook zo.

30 juli 2014 om 13:13

Maar Messi wel.

Dus wat is je punt?

30 juli 2014 om 13:19

Messi was dit seizoen echt niet even goed als ronaldo us ronaldo is de beste van deze generatie

30 juli 2014 om 13:28

Ronaldo scoorde zijn 252 goals in 246 wedstrijden allemaal in dit seizoen?

30 juli 2014 om 13:41

Pak even al zijn wedstrijden en goals erbij. Of doen we hem alleen afrekenen op zijn seizoenen bij Real Madrid??? Makkelijk ben jij zeg.

30 juli 2014 om 13:43

@ramestrio

Wat zeg je nu allemaal. Dus omdat Ronaldo dit seizoen beter was in de CL is hij de beste van deze generatie want in La Liga was hij en Messi beide niet zo goed als de afgelopen seizoenen. Daarnaast vraag ik me nog steeds af waar Ronaldo was met Portugal...

Mn mond valt er altijd weer open van: 252 goals in 246 wedstrijden. Wat een gemiddelde bij 1 van de grootste clubs van de wereld.

Nou sorry hoor maar ik vind er eigenlijk niet zo heel veel aan. Zlatan, Robben, Messi, Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho. Daar keek ik veel liever na.

En nu komen allemaal cr7 haters
Die niet toe kunnen geven dat ronaldo gewoon goed is.
Zo triest altijd.

30 juli 2014 om 13:12

Goed wel. Beste ooit niet

30 juli 2014 om 13:13

Wat jij doet vind ik zo triest altijd.

30 juli 2014 om 13:46

@ramestrerio

Je komt zelf altijd met de meest trieste vergelijkingen van iedereen. Hij is sowieso niet de beste ooit en ik heb nog veel betere spelers meegemaakt dan hem. Ronaldo (brazil), Maradona, Messi, Zidane, ik vind zelfs Iniesta een betere voetballer dan hem. (maar goed als ik dat hier zeg dan krijg je te horen hij scoort nooit en wat heeft die meer laten zien dan Ronaldo (nou hij wint het Ek 2x, en het Wk dankzij een goal van hem, weet alle prijzen te winnen met Barcelona en doet dat niet 1x maar bijna 3 of meer keer.

Als Owen dat zegt, dan is dat zo. Ik ben het roerend met hem eens. Dit jaar zal hij het wel opnieuw laten zien. 2 jaar op rij de beste. Dit wordt jaar 3 op rij.

30 juli 2014 om 13:17

Nee beste Frans (fcda)

Wenger, Ronaldo(brazil) Wayne Rooney, van de Vaart, Cassano, Arda Turan, Roy Keane, Fabio Capello en zelf jullie held Raul vinden Messi de beste..

30 juli 2014 om 13:30

Messi de betere? Hahahaha. Wat een grap. Bekijk de stats anders even.

Edit: Ronaldo gewoon 10 doelpunten meer gemaakt dit seizoen. Wel knap als je dan nog niet eens de beste bent.

30 juli 2014 om 13:40

Jij baseert je op één seizoen?

Kijk anders ook even de stats van dit WK.

30 juli 2014 om 13:41

Stats zeggen niet alles, en Messi haalde 4 jaar lang de betere cijfers en begeesterde veel meer mensen met zijn fenomenale dribbels en inzicht. Ronaldo is dit jaar de beste aanvaller, maar Messi is en zal altijd een trapje hoger blijven.

30 juli 2014 om 13:44

Dit WK? Dat is ook echt vergelijkbaar. Een team met allemaal wereldspelers of Ronaldo met spelers die bijna uitgevoetbald zijn of gewoon niets kunnen (eder, Postiga, Almeida). Barcelona en Real kan je beter met elkaar vergelijken aangezien daar bij beide allemaal toppers lopen.

Wat ik grappig vind, is dat mensen dan maar roepen, Ronaldo is egoistisch en speelt geen ballen af, maar ook daarin heeft hij het goed gedaan.

30 juli 2014 om 13:53

Fcda

Kijk weet je wat ik nu grappig vind. Gaat het over La Liga dan zoek je geen excuses maar zodra er over het Wk wordt begonnen kom je met allemaal excuses waarom doe je dat? Zeg niet nee dat is niet zo want zo kan ik het rampen seizoen van Barcelona ook wel even onder de loep nemen.

Ten eerste laten ze Thiago gaan naar Bayern Munchen iets wat gewoon wanbeleid is. Daarnaast krijgen ze midden in het seizoen een enorme klap te verwerken met het overlijden van Tito villanova, en daarnaast is Barcelona in tegenstelling tot de jaren ervoor geen echt team meer (sporadisch, Man City uit en thuis), Real uit en thuis, en laten ze het kampioenschap liggen tegen de kleine teams. Messi is meer dan 3 maanden geblesseerd en kan na zijn blessure zich maar focussen op 1 ding het Wk,,, Met hier en daar een sprankje Messi van de afgelopen jaren.

Ik weet zeker dat Messi op en top gemotiveerd is om dit seizoen weer te gaan vlammen. Eigenlijk zeg jij in je stukje dat Ronaldo een geweldig Wk heeft gespeeld tegen die zwakke landen... Je bent lachwekkend. 1 goed seizoen van Ronaldo en een matig seizoen van Lionel Messi maakt Ronaldo niet beter en niet completer en dan kan Micheal Owen dat 100x zeggen,, hij snapt er niks van..... Ga eens naar Google en vul daar in Messi is impossible dan zie je iets waardoor jij je misschien ook gaat realiseren dat Messi toch echt de beste is van de wereld van deze generatie (sowieso)

30 juli 2014 om 13:59

Ronaldo kreeg anders genoeg kansen en scoorde alleen een intikker.

22 schoten en 1 doelpunt.

En sinds Ronaldo bij Real Madrid heeft Messi 274 doelpunten gescoord in 264 wedstrijden. Geeft ook meer assists dan Ronaldo. En over veldspel hoeven we het niet te hebben neem ik aan.

30 juli 2014 om 14:07

dus omdat ronaldo 10 meer goals maakt is hij gelijk beter?
want een onzin argument.
messi heeft vaak genoeg meer gescoord en meer prijzen gewonnen.
ronaldo is niks meer dan aan doelpuntmachine.
die is zeker niet compleet.
messi heeft een geweldige inzicht en pass die ronaldo nooit zal hebben.
verder is hij z'n bewegelijheid kwijt geraakt toen hij van man u naar real kwam.
het is nu meer een snelle spierbundel met een goede techniek. net zoals bale.
maar compleet zijn ze zeker niet.

30 juli 2014 om 14:08

@fcda
de stats? volgens de stats heeft messi nu al meer gescoord dan ronaldo terwijl hij een paar jaar jonger is en ook veel meer assists gegeven.
Welke stats bedoel jij dan?

30 juli 2014 om 14:37

Volgens mij geef ik toch duidelijk aan waarom. Bij Portugal en Argentinië is het niet vergelijkbaar qua medespelers. Ronaldo moet het doen voorin met Postiga/almeida/eder en Nani. Messi heeft Di Maria, Aguero, Lavezzi of eventueel Palaccio naast zich.
Om die reden is het niet vergelijkbaar.

Ik heb het over de stats van afgelopen seizoen van Ronaldo en Messi.
Daarin heeft Ronaldo (10!!) doelpunten meer gemaakt.

Kan je toch wel stellen dat Ronaldo momenteel de betere is. Daar doel ik op.

30 juli 2014 om 14:49

Oh dus als het je uitkomt pak je er alleen afgelopen seizoen bij maar als het niet uitkomt, dus over de afgelopen 5 jaar pakken dan kan dat opeens niet want dan wordt Fcda zijn standpunt onderuit gehaald. Logica!

30 juli 2014 om 14:58

Messi's medetopspelers voorin waren niet fit(aguero, later di Maria) of waardeloos aan het voetballen(higuain en ook di Maria).

Ronaldo heeft ondanks zijn matige medespelers kansen zat gehad om dit WK te excelleren. Hij had er alleen al tegen Ghana 5 kunnen maken.

je doet overigens alsof 10 heel veel is, maar dat valt op de hoeveelheden van Messi en Ronaldo wel mee. En daarnaast scoort Iniesta bijna nooit en is dat ook een fantastische voetballer dus het zegt niet alles.

En niet aankomen met Iniesta is een middenvelder, want alles wat Iniesta doet, doet Messi ook en dat is ook precies het verschil met Ronaldo. Messi zet aanvallen op en maakt ze met grote regelmaat zelf af. Ronaldo maakt aanvallen af.

30 juli 2014 om 15:01

Fcda, het middenveld van Portugal is beter dan die van Argentinië en dat is juist waar Messi en Ronaldo de meeste baat bij hebben. Dus qua spelermateriaal heeft Ronaldo juist een voorsprong op Messi qua landen, en toch presteert hij minder.

30 juli 2014 om 15:02

Gaat om de beste speler aller tijden. Niet om dit seizoen. De seizoenen hiervoor heeft Messi vaker gescoord en meer assists gegeven. Jij noemde Ronaldo overigens al 2 jaar op rij de beste. Terwijl hij toen nog mindere statistieken had dan Messi. Dus wat wil je nu?

En over het WK.
Je noemt nu alleen aanvallers op van Argentinië. Behalve Di Maria enigszins. Ronaldo heeft nog Moutinho.

Aguero was matig, Lavezzi aardig en Palaccio niet zo bijzonder.

Messi scoorde een vrije trap, na een dribbel, een prachtig afstandsschot en een rebound ( nadat hij de aanval zelf had opgezet). Dus zo hard had hij zijn teamgenoten daarvoor ook niet nodig.

Ronaldo kreeg ook gewoon genoeg kansen om te scoren. Vrij makkelijke zelfs (vooral tegen Ghana had hij er meer moeten maken).

Typisch dat je op VZ reacties mag aankaarten bij de admin als die leiden tot eindeloze club/speler discussies, maar dat er wel elke dag 4 artikelen verschijnen die niets anders doen dan die reacties opwekken en aansporen. Maar goed, t zal wel 'nieuws' zijn.

ON: Owen kaart feiten aan en trekt daar dan zijn conclusie uit; dat Ronaldo de beste aller tijden is. Dat is moeilijk te beoordelen. Feit is wel dat er niemand zo compleet is (geweest) als Ronaldo. Het is maar hoe je 'beste' definieert...

Alszijnde neutrale beoordeler (geen barca maar ook geen real fan) vind ik Ronaldo in het totaalplaatje ook zeker beter dan Messi.

Niet eens close joh.

Cruyff, Maradona, Ronaldo (braziliaanse natuurlijk), Henry, Bergkamp, Van Basten, Messi, Figo, Zidane, Ronaldinho zijn allemaal beter, en dan vergeet ik er nog een aantal.

30 juli 2014 om 13:42

Heb jij Di Stefano uberhaupt zien spelen? Hoe kan je nou zeggen dat hij beter is dan Ronaldo. Alsof die 5 EuropaCups vergelijkbaar zijn met de CL nu, plus dat Franco toen heerste.

30 juli 2014 om 13:47

Nee, die heb ik niet live zien spelen, streep hem maar weg van mijn rijtje. Heb wel wat beelden gezien van hem, maar dat is inderdaad niet genoeg om te oordelen.

30 juli 2014 om 13:47

Blijf maar tegen de statistieken in gaan joh lekker eigenwijs doen Ronaldo en messi samen beste spelers aller tijden

30 juli 2014 om 13:48

Lijkt erop dat jij niet kunt analyseren, jammer.

30 juli 2014 om 15:07

De meeste namen kun je doorstrepen. Jij zet Ronaldo neer als een gewone speler zoals alle anderen, maar dat is hij niet, hij is veel beter. Ronaldo kan bijna alles en laat het ook bijna elke wedstrijd zien.

Ik weet niet of hij de beste aller tijden is, maar ik denk dat hij zeker wel in de top tien zit.

Wellicht is hij de beste voetballer aller tijden, daar kun je echter over redetwisten. Maar hij is stellig de grootste narcist, want zoals ik hem daar op de foto zie staan, heeft hij een erectie van zichzelf na weer een doelpunt voor de Koninklijke.

30 juli 2014 om 13:42

Grootste narcist is Pelé maat, denk zelfs nog zonder twijfel.

Waanzinnige voetballer, maar een ego wat zo mogelijk nog groter was.

On: Ronaldo is een fenomeen maar niet de beste allertijden, dan moet hij iets bereiken wat revolutionair is, zoals Portugal Europees/wereldkampioen maken. Dat maakt hem de beste in mijn ogen.

Overigens zijn in mijn ogen Lev Yashin ( hopelijk schrijf ik het goed) George Best, Cruijff, Pelé, Van Basten en de andere Ronaldo.

30 juli 2014 om 13:43

De besten*

Pardon.

Compleet? Nee. Waarom? Hij is niks meer dan een fysieke speler die het moet hebben van z'n snelheid en kracht. De beste ter wereld? Nee. Waarom? Er staan wat dat betreft al minimaal 10 spelers boven hem.

Ik persoonlijk ben meer gecharmeerd van Gareth Bale zoals hij afgelopen seizoen speelde, die gozer is potentieel beter dan Messi en Ronaldo.

30 juli 2014 om 13:14

Ben je nu serieus?

30 juli 2014 om 13:17

Hij heeft een beter seizoen achter de rug dan Ronaldo en Messi. En dan moet je nagaan dat dit pas zijn eerste seizoen is bij Real Madrid en voor zo'n jonge gast nog veel en veel beter kan worden. Als ik naar potentie alleen kijk ja dan ben ik serieus, aan hem om het waar te maken.

30 juli 2014 om 13:32

Zo goed was Bale niet hoor. In de CL finale verprutste hij al 3 grote kansen en leed hij veel balverlies voor zijn inkoppertje.

En zo speelde hij wel meer wedstrijden.

Daarnaast heeft Messi veel meer talent dan Bale.en heeft Bale alleen voor op Messi dat hij een hogere topsnelheid heeft en krachtiger is. Maar de passing en techniek en inzicht/overzicht van Messi zal Bale nooit bereiken.

30 juli 2014 om 13:46

Ik zag Ronaldo anders ook niet schitteren in de CL finale..

En zeg nooit nooit, ik heb het over potentie dat wil zeggen dat die jongen nog meer tijd heeft om te groeien dan Messi en Ronaldo. Hij kan beter worden dan dat hij nu al is, bovendien zie je ook over het hoofd dat dit enkel zijn eerste seizoen in Spanje is.

30 juli 2014 om 14:05

Dat zie ik niet over mijn hoofd hoor. Hoe kom je daar dan bij? Ik beoordeel hem gewoon op wat ik zie. Qua techniek, passing en inzicht. Hij kan zoveel trainen als hij wilt, maar op deze punten zal hij nooit in de buurt komen van Messi.

Onzin natuurlijk, Ronaldo is een geweldige sportman en een zeer goede doelpuntenmaker maar hij is zeker niet de beste ooit. Ja hij scoort vaak, maar als je ziet hoeveel doelpogingen hij daarvoor nodig heeft dan zou die inefficiëntie alleen al een reden zijn dat ie nooit de beste aller tijden kan zijn. Daarnaast is hij zeer beperkt als de ruimtes klein zijn, dat vind ik toch wel een vereiste als je over de beste ooit wil spreken. Een Cruijff, Maradonna, de echte Ronaldo maar ook een Messi kunnen 2 a 3 mannen passeren in de kleine ruimtes, Ronaldo kan dat niet.

30 juli 2014 om 13:32

Zo zwak dat sommige mensen zeggen " de echte Ronaldo" waar slaat dit op? Cristiano Ronaldo is veel completer dan die Ronaldo met veel meer goals alleen die dikke Braziliaanse Ronaldo die 16 goals maakte op het wk en het wk won dat betekent niet dat hij beter is dan Cristiano dit zijn beide legendes ik geef me voorkeur aan de beste speler namelijk Cristiano Ronaldo

30 juli 2014 om 13:44

Heb jij die Ronaldo wel zien spelen vraag ik me af? Anders valt jouw reactie gewoon niet te verklaren. Die passeerde eigenhandig hele verdedigingen, creëerde zoveel zelf, die was niet alleen maar afhankelijk van de aanvoer. Hij was zo goed in de kleine ruimte maar als hij ruimte had was hij ook dodelijk. Die Ronaldo was gewoon een 1 man army, dat is Cristiano niet.

30 juli 2014 om 15:31

Klopt inderdaad Rodg.

Maar de titel 'de echte Ronaldo' vind ik wel wat vergezocht. Ze hebben hun namen immers niet zelf gekozen. Het impliceert dat CR 'nep' is. Wat ook niet waar is. Je mening is prima en hebt helemaal gelijk met wat je zegt over beide Ronaldo's. maar die titel is overbodig en onjuist.

Hebben jullie het afgelopen wk niet gezien of zo, heb het wel gehad met deze man helemaal niks laten zien afgelopen zomer alleen maar druk met zn haar en andere randzaken zie liever spelers als messi en reus gewoon normale jongens en ook nog topspelers!!

30 juli 2014 om 13:55

De wandelkampioen die alleen in de gtoepsfase belangerijk was qua rendement?

Spelers van deze generatie zijn sws 10x beter dan vroeger!!! Denk niet dat spelers als pele in deze generatie ook zo goed zou zijn geweest..... Ik zeg Messi beste voetballer ooit en Ronaldo met een haartje er achter. En hou op over Zlatan die voetbalt in een waardeloos competitie.

30 juli 2014 om 13:56

Oke bij mij andersom met ronaldo op 1, maar de rest van jouw verhaal klript helemaal

Manolev is natuurlijk de beste.
Mensen die met Messi werken of gewerkt hebben zeggen dat hij de beste is en mensen die met Ronaldo werken of gewerkt hebben, zeggen dat hij de beste is. Meningsverschil zal er altijd zijn maar als je Messi zijn persoonlijke palmares eens bekijkt, is hij wel beter

De beste aller tijden denk ik niet. Hij hoort wel in het rijtje: Pele, Maradona, Zidane.

De echte Ronaldo was beter dan CR. Koppen, dribbelen, trucjes, maar dan alleen uiterst effectief, schieten, passing noem zo maar op. Snap niet dat Cristiano beter wordt ingeschat.

30 juli 2014 om 13:23

Omdat de niveau nu veel hoger ligt dan toen de andere toppers speelden...... Messi en Ronaldo hebben alle records met zijn 2tjes gehaald waarom gaat iedereen tegen de statistieken in???

30 juli 2014 om 13:29

Als de echte Ronaldo niet zo vroeg geblesseerd was geraakt had ie nog meer gescoord en gewonnen. Was niet voor niets WK topscoorder totdat Klose hem helaas uit de boeken schoot. Speelde in zijn Barcelona tijd echt elke verdediging aan gort, zo zonde dat ie na jaar alweer weg was. De echte Ronaldo was in alles beter dan Cristiano, dat kun je gewoon niet ontkennen.

30 juli 2014 om 13:57

Ronaldo was ook gewoon niet zo serieus met voetbal, anders was hij echt langer profvoetballer.

30 juli 2014 om 14:51

Van Basten was ook niet serieus toch? Die gasten zijn gewoon kapot schopt door de Kohlers van deze wereld, eeuwig zonde! En met het aantal wedstrijden wat spelers nu moeten doen heb je Kohler niet eens nodig om ervoor te zorgen dat ze op hun 29e helemaal opgebrand zijn.

Ronaldo is een fantastische speler en dat zeg ik als Barcelona fan. Hoewel je het misschien niet helemaal kunt vergelijken vind ik Ronaldo ook veel beter dan Maradona en Pele etc. Die mensen worden nu heel erg gehyped maar die waren echt niet zo beslissend, iedere wedstrijd weer, als Robben, Zlatan, Bale, Ronaldo en Messi dat tegenwoordig zijn. Het voetbal stelde in die tijd toch veel minder voor. Ze hadden er nog een baan bij. Nu zijn het echte professionals, sommige zelfs bijna atleten.

Messi blijft Ronaldo wel een stapje voor omdat hij completer is, beter in de kleine ruimtes en natuurlijke betere statistieken. Jammer dat vrijwel ieder topic over real madrid of barcelona eindigt in een messi vs ronaldo discussie.

30 juli 2014 om 13:29

Yes iemand met voetbal verstand !!!!!!

30 juli 2014 om 13:34

Ja?

30 juli 2014 om 13:33

Hoe kan je Maradona niet beslissend vinden? Bracht Napoli naar ongekende hoogte. Heeft Argentinië wereldkampioen gemaakt etc.
Ronaldo is een baas. Maar ik weet of ik hem de beste allertijden zou noemen. Hoort wel bij de beste 10 allertijden.

30 juli 2014 om 13:39

Hij was wel beslissend maar de namen die ik noemde zijn het vrijwel iedere wedstrijd. En al jaren lang. Je moet maar eens in de geschiedenis van bijvoorbeeld Pelé duiken. In Brazilië zijn andere spelers zoals Garrincha veel groter maar Pele heeft gewoon een fantastisch marketing apparaat om hem heen.

Tuurlijk was het een geweldige voetballer maar spelers van vroeger worden nu veel groter gemaakt door de mensen van vroeger. Wij hebben ze zelf allemaal niet zien spelen, dus mensen kunnen ons alles wijs maken. Alleen in die tijd was het voetbal ook gwn amateurs tegen profs en daarom heeft hij ook zoveel goals gemaakt.

30 juli 2014 om 13:39

Robben, Zlatan en Bale even met Maradona en Pele vergeijken...

Pele had trouwens een beter gemiddelde dan alle spelers die jij opnoemt. Dus hoezo niet zo beslissend????

30 juli 2014 om 13:45

Hij speelde 50% van zijn wedstrijden tegen amateurs

Voor alle haters ik zou eens de documentaire van Ronaldo bekijken. Daarin kan je zien hoeveel techniek inzicht kracht en snelheid deze man heeft. Jullie vergeten dat Ronaldo heel gedisciplineerd speelt. Vroeger speelde hij met ze tegenstander(in de kleine ruimtes) zonder resultaat. Deze man speelt alleen voor het resultaat en het feit dat hij veel doelpogingen nodig heeft om dit te bereiken, laat zien hoeveel hij creëert. We zien nu ook dat als de aanvoer bij Messi er niet is, hij het niet kan opbrengen om zelf de bal te komen opeisen. Ik ben groot fan van Messi. Beste dribbelaar ooit. Maar zo complete gedisciplineerde speler als Ronaldo is hij niet. Voor mij is Ronaldo zeker de beste speler op het moment. Allertijden is lastig te bepalen. Er gelden andere wetten in het hedendaagse voetbal. Als het voetbal uit Pelé tijd en uit onze tijd bekijkt is er geen vergelijk. Appels met peren

30 juli 2014 om 13:42

Die documentaire hebben de meeste van ons hier denk ik wel gezien maar dat zegt niet zoveel. Het enige wat er vooral uit kwam is dat het een enorme atleet is, maar dat hij goed is in de kleine ruimte totaal niet.

Ronaldo maakte vroeger 3 scharen voor hij bij zn tegenstander was, dat heeft hij gelukkig afgeleerd, maar compleet is hij niet.

Lachwekkend. Totaal niet compleet: mentaal enorm zwak, taktisch onbenullig, enorme ego, kan niks in de kleine ruimte. Hij is een soort combo van Berry van Aerle en Inzaghi- een renpaard dat goed kan scoren.
Hij is niet eens top 10 aller tijden laat staan nr 1.

30 juli 2014 om 13:34

Ga knikkeren jongen of eet je Pizza

Idd Ik kan niet goed kiezen tussen Messi of Ronaldo want ook dat is Appels met peren vergelijken.
Maar toch voor mij haartje voordeel voor Messi. Waarom ? Records en statistieken Liegen Niet

Zeer compleet.
Slechte passing? (kijk even de wedstrijd tegen de VS terug).
Fysiek en Techniek allemaal in orde.

De discussie Messi vs Ronaldo hoeft in mijn ogen niet te komen.
Ik vind ze beide even goed omdat ze beide dingen kunnen wat de ander niet kan.

Zeggen dat hij de beste speler aller tijden is overdreven (is messi ook niet).
Tijden veranderen namelijk.

Wel één van de compleetste spelers aller tijden !
Vlammen dit seizoen Ronaldo en Messi ook die prikkelen elkaar toch altijd(kunnen wij langer genieten)

30 juli 2014 om 13:42

Mensen die dat roepen kijken weinig naar Real Madrid of Ronaldo denk ik.

Hij heeft gewoon ieder seizoen minimaal 10 assists in de competitie. Toch redelijk veel voor iemand die niet kan passen.

30 juli 2014 om 14:04

uhm...een assist hoeft niet te betekenen dat je kunt passen.
Je kunt ook een assist geven over 3 meter.
met passen bedoelen ze meer een pirlo die met passes over t hele veld strooit.
En natuurlijk kan ronaldo wel een lange bal geven of een steekpassje, maar hij zou nooit zoals pirlo het spel kunnen verdelen.
Is verder niet erg, daar heeft madrid andere spelers voor. Hij moet ze er gewoon inschieten en dat gaat hem heel aardig af.

30 juli 2014 om 14:34

En Pirlo zal nooit zo kunnen sprinten zoals Ronaldo. En Ronaldo zal een mannetje niet uit kunnen schakelen zoals Pepe dat kan.

Ik bedoel meer te zeggen dat mensen doen alsof Ronaldo alleen maar ontvangt en scoort maar meer is dan dat. Hij heeft wel degelijk overzicht.

Deze discussie wordt om de drie manden gehouden, ik \/ind het nog altijd grappig om te zien dat er nog steeds mensen zijn die hier serieus om in gaan, Hou het lekker allemaal \/oor je zelf, wat hebben wij daar nu aan om op internet te gaaan roepen Messi is beter nee Ronaldo is beter, helemaal niks toch,

Of zitten hier misschien mensen tussen die denken dat wanneer ik hier het \/aakst op reageer, ze een miljoen- tje \/an Ronaldo gesponsord krijgen. dit soort Gasten zitten daar eht niet op te wachten om onze reacties zolang jij zijn Tshirt haalt mijn zijn naam er op ik hij te \/eden n

Voor de haters jullie zijn gewoon jaloers op Cristiano,die meer dan 100 miljoen op zijn bank heeft en 2 Porsches 4 Lamborghini's,5 Ferrari's en een paar villa's. Dit is gewoon een geweldige voetballer de beste van deze eeuw je hoef geen Wk's te winnen om dat te bewijzen. En Cristiano is gewoon een geweldig mens Cristiano is ambassadeur van save the children. En geeft miljoenen aan Gaza. Je kunt Cristiano niet haten je kunt alleen jaloers zijn op Cristiano

30 juli 2014 om 13:56

pff...hoe oud ben jij met je haten??
en jaloers zijn omdat iemand veel geld heeft?
Ronaldo heeft het tenminste nog verdiend omdat ie zn talent gebruikt.
Andere mensen hebben veel meer geld, terwijl ze het niet verdienen.

Ik vind Ronaldo een geweldige voetballer, maar zeker niet de beste. Omdat hij een geweldige afmaakmachine is, maar mee voetballen, spelbepalen, spelverdelen, tempo bepalen, dat is bij hem een stuk minder. Je kunt hem niet goed op een andere plek neer zetten, want hij heeft zn ruimte nodig. Maar dat is allemaal niet erg, omdat hij dat bij real niet hoeft.
Maar ik vind een speler als Zidane bijvoorbeeld beter, maar dan ben ik toch geen hater of jaloers? Zidane heeft ook miljoenen. En auto's kan me al helemaal geen drol rijden. 11 auto's? leuk...1 of 2 is genoeg per gezin.

En heel fijn dat ie ambassadeur is en alles, maar dat zijn heel veel topsporters die goed in de slappe was zitten. Alleen niet iedereen loopt er zo mee te kijk, omdat die het niet ook voor zichzelf doen, maar voor t goede doel. Die hebben liever dat dat niet bekend wordt.

er is niets wat hij niet kan?
uhm...het spel verdelen, het tempo van een wedstrijd bepalen, een team beter laten draaien.

Maar goed...dat hoeft niet erg te zijn. Als je hem gewoon gebruikt zoals real nu doet.
Maar op een andere positie kan hij niet spelen.

T is uiteraard een absolute topper

Hij is een goeie tweede maar de beste ooit is Zidane hoor. Die kon ook alles, en een ploeg dragen op z'n eentje. Noch Ronaldo noch Messi kan dat. Ronaldo is het compleetst, Messi is uitmuntend in een paar categorieën en Zidane dat is helaas voor beide heren hors categorie

Wie de beste is? Heeft volgens mij ook te maken met het team om je heen. Messi speelde natuurlijk wel met die andere 2 wereldtoppers op een geweldig middenveld. Het is niet zo dat ie alles alleen moet doen.

Ronaldo USA een fenomeen. Mensen die zeggen dat bergkamp beter is, snappen er echt helemaal niks van. Bergkamp speelde nooit in de top van Europa. En won nooit de Cl

Maradonna is een hype. Net of Argentinië toen alleen maar prutsers had lopen. En zonder die schandelijke handsbal waren ze misschien wel uitgeschakeld geworden.

Conclusie

De beste speler ooit is niet te bepalen. Hoogstens beste speler per positie. En dat is al lastig...

30 juli 2014 om 13:58

en wou je nu zeggen dat ronaldo niet met goede spelers speelt?
Ronaldo is een echte afmaker die ruimte nodig heeft. Daarom kan hij ook niet op 9 spelen, maar moet ie vanaf links komen en t liefst vanuit de counter. Dan is hij geweldig en dodelijk.
Maar bij 95% van zn goals is hij toch ook afhankelijk van zn team en van zn geweldige ploeggenoten.
Maar t is natuurlijk een topspeler, zonder meer

CR7 Is de beste voetballer aller tijden. Simpelweg omdat hij completer is dan eender welke speler ooit. Hij breekt alle records en heeft het in de 2 grootste competities ter wereld bewezen.

30 juli 2014 om 14:00

hoe kan het dan dat messi veel meer records gebroken heeft
en ronaldo kan niet alles.
Hij kan alles qua afmaken, als hij van links komt, met ruimte. Als 9 kan hij al veel minder.
Daarnaast kan hij niet het tempo van een wedstrijd bepalen, hij kan een team niet beter laten spelen, hij kan een team niet dragen.

Ronaldo is een geweldige afmaker in een semi counter ploeg als real madrid.
Hij laat geweldige dingen zien en is absoluut een geweldige speler met een extreem hoog niveau.
Maar een zidane, maradona of cruijff is bijvoorbeeld veel completer

30 juli 2014 om 14:04

Jij hebt Cruyf en Maradona waarschijnlijk gewoon op de video gezien, waarbij je niet eens wist dat voetbal toen heel anders was. Ronaldo is compleet hij kan gewoon alles wat een speler moet kunnen. En begin niet over posities want een linksachter zet je ook niet op 10, het gaat erover dat hij alle spelfactoren beheerst.

30 juli 2014 om 14:10

ja...en ik zeg dus dat hij niet alle spelfactoren beheerst.
En dan heb ik het niet over verdedigen, maar bijvoorbeeld over met passes strooien zoals pirlo dat doet. Los van de positie.

En maradona heb ik gewoon zien spelen.
En cruijff vooral heel veel banden van gezien, maar ik ben met je eens dat dat een vertekend beeld kan geven.

Maar waarom kun jij dan wel zeggen dat hij de beste ooit is als jij al die spelers ook niet hebt zien spelen.
Nog los van Pele, di stefano en uiteraard Garrincha, want die vergeet iedereen altijd.

30 juli 2014 om 14:22

Is het belangrijk gezien zijn positie om met passes te strooien? Je vergelijkt hem met een 10. En met passes strooien dan heb je het over traptechniek toch? Als je er vrije trappen inschiet van alle hoeken zal je ook dat wel beheersen...

Ik ben ervan overtuigd dat het voetbal van nu een pak moeilijker is en meer tactisch. In de tijd van Cruyf en Maradonna kreeg je veel meer ruimte. En wat een Ronaldo en Messi doen met deze ruimte weet je zelf ook wel zeker. Het zijn ook spelers die jaar in jaar uit topprestaties leveren. Dan heb je ook nog de opeenvolging van wedstrijden waarbij ze top zijn en blijven. Maakt deze 2 gewoon de beste aller tijden. Ze domineren het Spaanse voetbal al jaren en het voetbal in het algemeen. Ongezien prestaties

30 juli 2014 om 14:35

uhm....je weet ook dat ronaldo geen vrije trappen specialist is toch.
Hij kan er wel een fantastische curve aangeven maar zn rendement is extreem laag. En ja...dan gaat er af en toe 1 heel erg mooi in.

Een specialist als pirlo zit nooit ver van de goal af, zal nooit de derde ring raken zoals Ronaldo wel eens doet.

En ik zeg ook niet dat hij moet kunnen strooien met passes a la pirlo, maar hij kan het ook niet. Dus is hij ook geen complete voetballer want hij kan lang niet alles met de bal (en dan heb ik het dus niet over bepaalde taken als verdedigen).

En uiteraard is dit een andere tijd, maar spelers krijgen ook betere voeding en begeleiding. Een maradona had nu ook nog veel beter gespeeld dan 30 jaar geleden.

Of vind je Sven Kramer ook een betere schaatser dan Eric Heiden omdat hij veel snellere tijden schaatst?
Dat heeft ook te maken met betere ijsbaan, betere schaatsen, beter pak, betere voeding, betere training.
Eric Heiden heeft veel meer prijzen gewonnen, terwijl zn concurrenten toen op dezelfde manier trainden, net als nu met kramer. Tijden kun je niet vergelijken.

30 juli 2014 om 14:44

Nerazurri

Deze vakantie heb ik een boek gelezen over het Ajax van 1965-1974. De grote crux in het succes van Ajax was het moment dat Cruyff besloot het spel te gaan maken. Hij stond nog wel spits maar liet zich inzakken om de bal op te halen. Hij versnelde, hij vertraagde en hij was vooral de baas op het veld. Gevolg was wel dat Cruyff zelf minder scoorde.

Ik denk dat Babymongo dat bedoelt, dat je de baas bent op het veld. Dat jouw versnellingen of passes het spelbeeld bepalen. Maradonna was de baas op het veld, el Fenomeno in zijn beginjaren ook, Ronaldinho had het twee jaar en Messi heeft het ook, al is dat het laatste anderhalfjaar minder. CR heeft dat simpelweg niet, hij is afhankelijk van de passes die hij krijgt en moet naar voren kunnen rennen om dreiging te stichten.

30 juli 2014 om 14:47

Als je met zo een curve een bal trapt heb je traptechniek genoeg. Ik weet niet wat je bedoeling is maar Ronaldo is zo compleet als wat, lijkt me eerder dat je hem gewoon niet moet.

30 juli 2014 om 14:51

@ Gtootod

Als je de baas bent op het veld ben je gewoon bepalend op jouw specifieke positie. Jij noemt spelers op die de baas moeten zijn op die positie 10, kan niet anders. Ronaldo (braziliaan) was een baas als voetballer net als Cristiano omdat hij met flitsen op zijn positie het verschil maakt. Daar gaat het over. Of is Maldini geen baas? Die gaat ook het spel niet naar zich toe trekken. Blijkbaar is het abc van het voetbal moeilijk. CR7 leidt Real met goals naar prijzen en dat deed de Braziliaanse Ronaldo ook...

30 juli 2014 om 15:01

Nee, Maldini is volgens die redenatie geen baas op het veld. Hij domineert de wedstrijd namelijk niet, op de manier dat eerder genoemde spelers dat deden.

Hij is natuurlijk wel een baas omdat het een held is en een legende, maar niet de grote regisseur op het veld.

30 juli 2014 om 15:08

Kan ook niet als verdediger. Dus je begrijpt het nog steeds niet.

30 juli 2014 om 15:14

Als Ronaldo niet mee doet bij real ziet het voetbal er nog steeds het zelfde uit, er bestaat alleen een kans dat ze iets minder scoren omdat hij zo veel scorend vermogen heeft.
Als Cruijff destijds bij Ajax niet op het veld stond dan was de hele ploeg gelijk een stuk minder.
Als Maradona in 1986 niet op het veld stond, dan bleef er van Argentinie weinig over.
Dat is wat Gtootod bedoelt.

En dat heeft Ronaldo niet. Ronaldo is een doelpuntenmachine, maar geen complete speler die alles kan. Hij kan heel goed goals maken, vooral als er ruimte is. En dat is gewoon een belangrijke kwaliteit en iets wat hij uitmuntend beheerst. Dus niks tegen ronaldo, weergaloze speler, maar niet compleet zoals hier steeds gezegd wordt.

30 juli 2014 om 15:27

Als Messi er niet bij is speelt Barca ook nog steeds hetzelfde. Is misschien ook niet meer mogelijk in deze tijd. Het voetbal van nu is tactisch, vroeger had je de ruimte.

30 juli 2014 om 15:32

Barca speelt absoluut niet hetzelfde zonder Messi.

Overigens had ik er inderdaad bij moeten zeggen dat ik aanvallend bedoelde. Types als Nesta en vroeger Beckenbauer konden natuurlijk als verdedigers ontzettend domineren.

In mijn opinie komen verdedigers niet in aanmerking voor de titel beste voetballer, simpelweg omdat ze minder beslissend zijn en verdedigen makkelijker is. Daar valt natuurlijk over te twisten, maar zo zie ik het.

Anyway, zowel verdedigend als aanvallend is Ronaldo geen dominerende speler.

30 juli 2014 om 15:41

Je begrijpt het niet man. En dan nog zeggen dat verdedigen moeilijker.
Ik stop de discussie met iemand die zegt dat Ronaldo aanvallend niet dominant is, je kan tegen hem zijn maar dat zeggen is gewoon belachelijk. Lijkt me ook gewoon de moeite niet om hierover te discussiëren.

30 juli 2014 om 16:08

ik kreeg net op deze site dit artikel door
lionel messi is impossible
super mooi artikel (waarin ze terecht ook heel positief zijn over ronaldo, kan ook niet anders)
maar daar zie je aan de hand van de cijfers het verschil.

Kijk ook naar de goals en en goalpercentage bij barcelona met of zonder messi

30 juli 2014 om 18:04

Nerazurri

Ik zei juist dat verdedigen makkelijker is. Ook denk ik dat in de jeugd de beste voetballers voorin voetbalden, als je minder goed bent ga je pas achterin spelen.

Overigens zijn ook de verdedigers die ik noemde niet geheel ontoevallig centrum spelers.

Je weerlegt geen enkel argument, je geeft amper een argument en zegt dan dat ik het niet begrijp. Dat is op zijn zachtst gezegd bijzonder.

Moet, ronaldo is een fenomeen zijn. Sorry

Hij is helemaal niet compleet. Cristiano kan niet passen, kan niet in de spits, kan niet in de kleine ruimte voetballen, zijn techniek is zeer beperkt. In wat voor opzicht is Cristiano Ronaldo een complete voetballer? Dat hij fysiek sterk is en kan koppen zegt veel over zijn bouw maar weinig over hem voetballer zelf. Voor de fanaten onder ons zijn Cristiano's zwakke punten glashelder en als complete voetballer mag je die niet hebben(neem ik aan).

Vooral door uitspraken als deze wordt hij verschrikkelijk overschat. Fantastische linksbuiten, voorbeeld voor de opkomende generatie, geweldige professional en één van de beste aanvallers van zijn generatie maar daar blijft het bij. Nimmer zal Cristiano in het rijtje Cruijff, Maradonna, Pele, Ronaldo en Leo Messi komen en dat is niet voor niets. Mensen moeten ophouden met het ophemelen van deze man. Ze geven hem de verkeerde complimenten.

30 juli 2014 om 14:02

mooie tekst.
Je mag natuurlijk ronaldo best ophemelen. Wat hij laat zien is geweldig.
Maar dat gezeur over compleet is echt onzin. Als of hij het tempo van een wedstrijd/ploeg kan bepalen.

Hij is een geweldige afmaker op links als hij ruimte heeft.
Genoeg redenen om hem complimenten te geven
maar ook genoeg redenen om niet te overdrijven

30 juli 2014 om 14:05

Helemaal mee eens!

30 juli 2014 om 14:07

Wordt jij serieus genomen met je naam als het over Ronaldo gaat?
Hij kan absoluut passeren of kijk je geen match van Real? Kan niet in de spits? Hij kan ook gewoon in de spits of zie je hem steeds op links? Cristiano komt zeker in het rijtje dat je noemt je bent niet serieus te nemen. Mensen hemelen hem niet op dat doen zijn voeten

30 juli 2014 om 14:09

Weer kom je niet met argumenten, niemand zal jou serieus nemen.

30 juli 2014 om 15:16

Als je ronaldo in de spits zet met 2 zn gezicht naar de goal en 2 verdedigers in zn rug dan kan hij niet veel.
Ronaldo moet met zn gezicht naar de goal staan en ruimte hebben om de actie te maken, zn tegenstander op te zoeken, of om op het goede moment voor de goal te verschijnen.
Hij heeft ook wel eens bij portugal (toen ze nog wel een goed team hadden) op 9 gestaan, was niks.

30 juli 2014 om 14:16

Volgens mij heeft Ronaldo zijn status als beste voetballer ter wereld op dit moment vooral te danken aan dit soort complimenten de afgelopen jaren. Telkens hebben mensen gedaan alsof CR bijna net zo goed was als Messi. Afgelopen anderhalfjaar presteerde Messi minder en als je dan uitgaat van een klein verschil is de logische conclusie dat CR dan dus beter is.

Als je een beetje verstand hebt van voetbal was te zien dat het verschil tussen Messi en CR tussen 2010 en 2013 enorm was.

Als CR7 wat minder irritant was, had ik misschien wel de beste gevonden, maar mijn voorkeur is Messi.

30 juli 2014 om 14:06

Daar mag je je oordeel toch niet op baseren? Ik mag Messi niet zo, en Barcelona ook niet, terwijl ik veel respect heb voor Ronaldo, en meer sympathie heb voor Real, en toch vind ik Messi beter dan Ronaldo.

30 juli 2014 om 15:01

Daar heb je een punt, maar ik ze Ronaldo ook bijna niet in de wedstrijden tegen Barcelona niet schitteren.

IK Vind HEM OOK 1 VAN DE Beste Aller Tijden. HIJ Speeld ZO Goed ALS Altijd Heel Goed. HIJ IS IDD DE Compleetste Voetballer Aller Tijden.. EN WAT Cijfers EN Statistieken Betreft Doet Niemand Beter Denkik Zelfs Messi Niet.

30 juli 2014 om 14:11

Messi heeft toch echt de betere papieren... Maargoed ik vind ze kwa goed zijn weinig tot niks verschillen

Wil niet veel zeggen maar als ik 50 ben zeg ik wel tegen mijn kleinkinderen het rijtje Zidane, Cruijff, Maradonna, Pele, Ronaldo, Ronaldo(cr7), Messi En nog meer die zullen komen. En dan kies ik toch echt Ronaldo en Messi als de besten. Kijk alleen al naar de statistieken van de 2 jongens En ja ze kunnen niet alles.... Ook messi kan niet wat ronaldo doet..... dus kom niet met dat verhaal aanzetten ze zijn geen spelverdelers.... Dat is appels met peren vergelijken...

30 juli 2014 om 15:10

@legendofdutch

Je hebt 100 % gelijk ze domineren al jaren sommigen willen het gewoon niet zien.

30 juli 2014 om 15:25

Ga niet over statistieken beginnen als je ze niet kent. Lees eens ''messi is impossible'' dan ga je CR7 niet meer gelijk stellen met Messi.

30 juli 2014 om 15:37

Rustig rustig het gaat hier over statistieken van beide spelers. Je hoeft je niet op te winden

Mag ik even lachen? Veel te beperkte voetballer daarvoor, beetje type Gerd Muller. Past eerder in dat rijtje. Veel scoren, maar voetballend matig.

Daarnaast helpt het ook niet mee dat hij drie wk's op rij heeft gefaald.

Ronaldo kan inderdaad alles, maar ik kijk toch liever naar spelers die af en toe uitzonderlijke dingen doen.

Dan heb ik het over Ronaldinho, Del Pierro, Messi en Romario. Ronaldo is naar mijn smaak te zakelijk. Ik hou meer van de sierlijke, technische en onnavolgbare spelers. Dat maakt ze niet beter dan Cr7, maar ik vind het wel leuker en uiteindelijk gaat het mij om het vermaak.

30 juli 2014 om 16:55

Vergeet Pirlo niet in dit rijtje he. Hij is de beste passer en sierlijkste speler die ik ooit heb zien spelen

31 juli 2014 om 11:39

Daar geniet ik ook van ja. Bergkamp ben ik ook vergeten. Mooie spelers om naar te kijken.

Toch denk ik dat in de toekomst Ronaldo niet vaak genoemd zal worden bij een World XI verkiezing van vroeger bijvoorbeeld. Veel trainers en journalisten doen dat nu als zelfs niet. Hij zal in het rijtje met spelers zoals Romario, Rivaldo en Ronaldinho genoemd worden denk ik. Hij is zeker een super goede voetballer die momenteel tot één van de betere behoord.

Echter weten we allemaal dat hij het WK echt helemaal niets heeft laten zien wat in de buurt komt van beste speler (ja de spelers om hem heen waren ook slecht, ik weet het). En daarbij heeft hij afgelopen seizoen bij Real Madrid ook vele matige wedstrijden gekend waarin hij uiteindelijk met een relatief simpele goal toch herinnerd werd tijdens die wedstrijd. Dit was helemaal het geval in de Champions League Finale tegen Atletico Madrid.

Ronaldo is in eerder jaren vele malen slimmer en genialer geweest tijdens het voetbal. Dat het destijds maar 1 gouden bal heeft gewonnen, komt door dan andere wonder uit Argentinië.

Zoals meerdere mensen hier noemen, is Ronaldo lang niet zo flexibel als hij vroeger was. Hij heeft een machine als lichaam, maar toch oogt het allemaal soms wat 'lomp'. Dat gespierde lijf helpt hem totaal niet met flexibiliteit wat hij nodig heeft om mannetjes te passeren en mooie passes af te leveren. Daarom zie je hem nu heel vaak als eindstation waar hij beter tot zijn recht komt met zijn sterke lichaam.

Het is zeker knap om te zien hoe hij zich manifesteert en altijd maar die goal weet te maken. Echter vond ik het mooier om naar zijn voetbal te kijken in zijn laatste twee jaar bij Man Utd en eerste jaren bij Real Madrid. Daarna werd het wat minder mooi. Zijn statistieken werden echter wel beter.

Voor mensen die CR7 met Messi vergelijken, en dan met maar 1 argument komen raad ik aan om dit te googlen;

Lionel Messi is impossible

30 juli 2014 om 14:37

Of gewoon wedstrijden kijken, dat is nog altijd de beste manier om een speler te beoordelen. In filmpjes, documentaires en samenvattingen lijken spelers altijd beter dan ze zijn.

30 juli 2014 om 14:42

''lionel Messi is impossible'' is een artikel dat gaat over statistieken. Daar is de perceptie weg en gaat het alleen over feiten.

30 juli 2014 om 14:50

Ik zal die eens een keertje kijken dan, bedankt.

010 kuip

Als het in sierlijk gaat horen v Basten en Giggs ook in dat rijtje

Alleen jammer dat het zo'n narcistische ijdeltuit is. En bovendien geen teamspeler is.

1) Diego Armando Maradona
2) Pele
3) Lionel Messi
4) Johan Cruijf
5) Zinedine Zidane
6) Cristiano Ronaldo
7) Ronaldo ( Brazil )
8) Andres Iniesta
9) ...............................
10).............................

30 juli 2014 om 14:55

Hoe kun je CR nou boven de Braziliaanse Ronaldo zetten?? Kan toch niet? Die was zoveel beter, met zoveel betere techniek, passeerbeweging en afwerking.

30 juli 2014 om 15:19

di stefano, garrincha?

Waar basseer jij je lijstje op?

Ik vind het een mooi lijstje hoor en die namen horen ook allemaal in de top 25 thuis.
Maar je vergeet nog al wat namen en de volgorde? tja waar wordt het op gebasseerd?

Pele....alleen uit de verhalen?

30 juli 2014 om 16:59

Mijn Top 10 zou dit zijn. De oudere spelers (crijf, pele) heb ik nooit zien spelen, bij hun gebruik ik gewoon de verhalen die ik heb gehoord:

1. Pele
2. Cristiano Ronaldo
3. Lionel Messi
4. Diego Maradonna
5. Zinedine Zidane
6. Ronaldinho
7. Johan Cruijf
8. Ronaldo
9. Di Stefano
10. Ruud Gullit

Edit: Beschrijvingen/argumenten

1. Van verhalen gehoord dat hij enorm goed was.
2. Compleetste speler ooit, en presteert al 8 jaar op zijn piek
3. Is Fenomenaal, en zeer geniaal.
4. Een zeer goede dribbelaar. Na Messi de allerbeste dribbelaar ooit
5. Technisch haast perfect, vaak mooie goals
6. Zeer sierlijk, veel acties, veel goals, precisie
7. Van verhalen gehoord dat hij enorm goed was.
8. Zeer technisch, mooie acties, veel goals, 2e topscorer aller tijden Wk
9. Van verhalen gehoord dat hij enorm goed was.
10. Allrounder

De kompleetste?
Pele.
Was zelfs een tamelijk goede doelwachter.

Nee wat Messi mij heeft laten zien geeft geen ene speler laten zien, finale cl tegen Man U met de kop toch gescoord, mensen roepen hier dt hij niet kan koppen, die zijn zelf op hun achterhoofd ge\/allen

Messi is een wonder
Ronaldo is een Robot

Wat heb je lie\/er in je team staan ??

30 juli 2014 om 15:20

ach ja...messi komt weinig in kopsituaties en wint weinig kop duels omdat ie klein is.
Dat is wat anders dan niet kunnen koppen.

Manuel Neuer kan misschien ook wel heel goed koppen, maar toch scoort ie nooit met t hoofd.

koptechniek is nog altijd wat anders dan kopduels winnen omdat je lang en sterk bent.

Messi is al een half seizoen waardeloos uitvorm en het lijkt mij duidelijk dat Ronaldo het afgelopen jaar zo niet twee jaar de betere is geweest. Messi wandelt maar wat rond en lijkt inspiratieloos. Ik ben dan ook benieuwd hoe hij het nieuwe seizoen gaat oppakken met een Suarez in de aanval erbij.

Ronaldo daarentegen zit al een aantal jaar (8 jaar) op dezelfde lijn. Ik heb veel wereldvoetballers meegemaakt maar moet bekennen dat niemand zo constant en lang gepresteerd heeft als C.ronaldo.
Spelers als Kaka, Ronaldo, Ronaldinho, Zidane, Maradonna hebben hooguit een aantal jaar gepiekt. Voor mij maakt dat Ronaldo de beste speler aller tijden. Over de wereldtoppers kun je eeuwen blijven twisten maar een feit is dat elke wereldvoetballer weer een andere soort speler is en andere kwaliteiten heeft en daarom zal iedereen met een andere voetballer komen als beste voetballer. Wat voor mij telt is het feit dat Ronaldo al 8 jaar beslissend is voor zijn team op het allerhoogste niveau en daarnaast het ene na het andere record verbreekt bij de grootste club van de wereld. De toekomst zal bewijzen hoe goed hij was.

De concurrentie binnen het voetbal is moordend. Menig voetbal fan heeft Messi op dit moment niet eens in de top 3 staan van beste voetballers van dit moment. Ik ben daarom benieuwd hoe Messi het dit seizoen gaat doen? Komt hij terug zoals hij twee jaar geleden speelde? Laten we het hopen want er is geen voetbal liefhebber die deze Messi niet terug wilt zien.

''messi is al een half seizoen waardeloos uitvorm''

Messi is dit kalenderjaar wereldwijd topscorer. Onderling duel Messi CR7 was de classico 3-4 met1 assist +3goals van Messi.

30 juli 2014 om 16:01

Voor het niveau wat hij een aantal jaar geleden had is hij waardeloos uitvorm met als diepte punt misschien wel de wedstrijden van het WK tegen Nederland en Duitsland. Laten we hopen dat hij snel zijn vorm herpakt

252 goals in 246 wedstrijden is wel heel buitenaards, ongelooflijk!

Daar is de beste ooit discussie weer! Naar mijn mening is Messi dat nu, voor het WK was het argument dat hij nooit iets voor zijn land betekende een vaak gehoord argument waarom hij nog niet de beste ooit was. Na het WK 2014 en het grote aandeel wat Messi in Argentinië haar weg naar de finale had is deze discussie voor mij beslist.

30 juli 2014 om 16:57

Na Messi wel, ja.

In jou optiek bestaat er dus geen complete speler.

In jou optiek bestaat er dus geen complete speler.

Waarom moet ronaldo in de spits kunnen spelen als hij vanaf links meer doelpunten maakt dan een spits.
En ik ga namen noemen (lewandowski, zlatan, diego costa, v. Persie messi, suarez.
Allemaal spitsen waarvan hij meer scoort dan hen. En waar word een spits op beoordeeld

Beste ooit, zonder discussie.

Het blijft natuurlijk altijd een subjectief verhaal maar ik kan de heer Owen dus echt niet serieus nemen wanneer hij CR de allerbeste ooit noemt.

Sterker nog, hij is zelfs niet de beste Portugees ooit, dat was wat mij betreft Eusebio.

Hij is ook niet de beste Ronaldo, want die andere, de Braziliaan, die schat ik ook hoger in dan de Ronaldo van Portugal.

En over Brazilianen gesproken : Pele, had die niet net iets meer dan CR ?

Naast de Braziliaan Ronaldo komt hij ook niet voor in de top drie van Real want naast de reeds genoemde Braziliaan Ronaldo schat ik persoonlijk ook Di Stefano, Puskas en Zidane hoger in als Ronaldo.

Ook bij zijn gewezen club Man United is hij niet de beste ooit want daar moet hij alvast George Best laten voorgaan.

En dan hebben we ook nog ene Johan Cruijff, bij zijn genialiteit komt CR zelfs niet in de buurt.

En dan als uitsmijter : die twee Argentijntjes : Maradona en de onvermijdelijke Messi want het gaat hier toch over een vergelijking en dan is een Cr/messi discussie nooit ver weg.

Dus : Eusebio, Ronaldo, Pele, Di Stefano, Puskas, Zidane, Best, Cruijff, Maradona en Messi.

CR komt dus, zonder er echt heel erg goed over na te denken wie ik beter vind, zelfs niet in de top 10.

En dan doe ik heerschappen zoals Romario of Del Piero mischien nog te kort.

Natuurlijk blijft het ongeveer per definitie een subjectieve story maar wat Owen vertelt, zegt mij vooral iets over Owens gebrek aan kennis van voetballers uit het verleden.

Word zo moe van die discussies wie de beste speler van de wereld is.. Ronaldo en Messi zijn allebei fenomenaal. Ik zie ze allebei wel in de top 10 allertijden staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren