Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Clasie vreest Turkse heksenketel niet: 'Zij gaan hier ook wat beleven'

Laatste update:

Feyenoord moet met een uitgeklede selectie proberen om de volgende voorronde van de Champions League te bereiken. De Rotterdammers raakten Graziano Pellè, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij kwijt en daardoor mag Jordy Clasie niet meer vertrekken. De middenvelder beseft dat hij de ploeg nu nog meer op sleeptouw zal moeten nemen.

/

Anderhalve week na de wedstrijd tegen Brazilië op het WK stond de middenvelder alweer op het trainingsveld. "Ik heb een korte vakantie gehad, maar voel me goed en fit. Ik wilde graag bij deze wedstrijden zijn", zei Clasie volgens de officiële kanalen van Feyenoord tijdens de persconferentie van dinsdag. "We zijn belangrijke spelers kwijtgeraakt, maar waar spelers gaan, staan andere spelers op."

Feyenoord speelt woensdag eerst thuis tegen Besiktas en moet een goed resultaat zien neer te zetten, zodat het volgende week niet vol op de aanval hoeft te spelen. In Istanbul kan Feyenoord sowieso rekenen op een heksenketel, maar daar is Clasie niet bang voor: "Zij zullen hier ook wat beleven", stelde de middenvelder. De kaarten voor de wedstrijd in De Kuip zijn uitverkocht.

Denk je dat Feyenoord woensdag gaat winnen van Besiktas?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar heeft Clasie zeker gelijk in, de sfeer in dit soort wedstrijden is echt ongekend goed! Ik kan me de sfeer tegen Kiev en Krasnodar in de Kuip nog goed herinneren, dat was gewoon absolute chaos! Dat zou eigenlijk het hele seizoen zo moeten zijn! Jammer dat er zoveel verschuivingen zijn in de Kuip wat betreft de vakken. Dat komt omdat er zoveel Turkse fans aanwezig zijn, en omdat er ook buffervakken zijn waardoor Vak Y wordt verkleind, wat in mijn ogen gewoon doodzonde is.

29 juli 2014 om 15:57

De Turken gaan het in hun broek doen wanneer ze André Hazes bloed zweet en tranen horen!

29 juli 2014 om 16:02

Ja, want een Amsterdamse volkszanger doet het altijd goed in de Kuip!

Maar goed, Clasie weet ook dat als Besiktas na een half uur op 0-2 komt, dat de Kuip dan het uur daarna gewoon doodstil is. Dat is echt heel anders dan de beleving in Turkije, daar gaat het publiek maar door. Wat dat betreft kun je de 'beleving' in de Kuip (ook al is het één van de fanatiekste supportersgroepen van Nederland) echt niet vergelijken met de beleving in Turkije.

Ik hoop overigens dat de Kuip ontploft (niet letterlijk...) van vreugde omdat Feyenoord het gewoon in eigen huis al afmaakt. Ik vrees alleen voor de tegenstand in de volgende ronde.....

29 juli 2014 om 16:04

Dat denk ik zeker, want dat betekend dat ze naar het verkeerde stadion zijn gegaan.
Dan wint Feyenoord reglementair met 3-0.

29 juli 2014 om 20:46

Niet overdrijven Hoppa! Tuurlijk zijn die Turken luidruchtig en meelevend. Maar als ze thuis met 0-2 achter staan dan zal dit alleen maar in het voordeel van Feyenoord werken, aangezien ze zich tegen hun eigen ploeg keren.

29 juli 2014 om 17:09

De kuip is qua sfeer veruit het beste stadion van Nederland natuurlijk.. De Feyenoordfans gaan er ongetwijfeld een groot feest van maken..

Ik hoop gewoon dat het een fantastisch feest wordt zonder supportersproblemen..

29 juli 2014 om 17:16

Ik hoop ook zonder problemen helaas hoorde ik dat er ook Besiktas supporters en Fener supporters kaarten hebben bemachtigd en in thuisvakken zitten. Feyenoord heeft al.lat3n weten geen besiktas supporters toe te laten in het stadion, maar goed laten we hopen dat het bij geruchten blijft.

29 juli 2014 om 17:23

Het zijn geen geruchten

Er zijn veel 'Feyenoordfans' die hun kaarten met winst hebben verkocht aan turkse fans, en dat zijn zeker niet allemaal supporters van Besiktas.

29 juli 2014 om 17:49

Seizoenskaarten houders kunnen gewoon naar binnen de rest kan gewoon een kaartje kopen via viagogo. Dat is niet het zelfde als je eigen kaart verkopen voor meer winst kaartjes zijn soms goedkoper en soms duurder ligt aan viagogo, daarbij gaat geloof ik 15% naar viagogo.

29 juli 2014 om 18:39

En zijn die fans van fener of galatasaray nu dan wel voor Besiktas of juist niet?
Als supporter van Feyenoord zou ik never voor ajax of PSV supporten tijdens een wedstrijd.

29 juli 2014 om 23:06

Ik ben natuurlijk voor feyenoord. Waarom zou ik besiktas steunen als ik gala ben? Ben ik nu een nep turk?? Ik hoop op een afslachting van feyenoord.

Forza feyenoord!

29 juli 2014 om 23:08

Ik bedoel natuurlijk gala fan.

29 juli 2014 om 23:09

Fener fans en Besiktas fans kunnen het goed met elkaar vinden. En op hun beurt kunnen Galatasaray en Trabzonspor het weer met elkaar vinden. Het is een beetje 2 vs 2 de laatste jaren, haha.

29 juli 2014 om 23:10

Ja, gate417. Een Turk hoort Turkse clubs te steunen. Anders ben je niets meer dan een gavur.

29 juli 2014 om 23:30

ik vroeg het me gewoon af, eigenlijk kon ik me ook niet goed voorstellen dat een supporter van Fener of Gala voor Besiktas zou zijn.
En ik ben in ieder geval blij dat je morgen voor de juiste ploeg bent

29 juli 2014 om 23:33

ik wist inderdaad wel dat Gala fans en Fener fans elkaars concurrenten waren. Van die andere 2 ploegen wist ik het niet.
Fener en Gala zijn natuurlijk ook wel de Feyenoord en ajax van Turkije.

30 juli 2014 om 00:05

Fb=#2

Gavur zeg je maar tegen je papa. En waarom zou ik die omkopers steunen?

Heb jij je turkse paspoort nog? Woon jij in turkije (ben hier op vakantie). Werk jij voor de turkse staat? Heb jij je dienstplicht 15 maanden vervuld? Oh, ik wel. Maarja, ik ben gavur omdat ik besiktas niet steun


Forza feyenoord!

30 juli 2014 om 00:51

@fransen ik ben die hard voor feyenoord hoor, toen Galatasaray champions lg. speelde opende besiktas supporters elke keer de club vlag van onze tegenstanders dat zijn we niet vergeten en buiten dat als besiktas eruit geknikkerd word krijgt Galatasaray net als de afgelopen jaren alle inkomsten van het Champions League.

ik zeg forza feyenoord

30 juli 2014 om 11:18

Ja, dat ben je. Een Turk steunt Turken, en geen Nederlanders. Al speelt Trabzon of jouw club, dan steun ik ze. Weet je waarom? Ik ben op de eerste plaats Turk, en op de tweede plaats pas Fenerli. Mijn afkomst is Turks, niet Feners. Mijn ouders zijn Turks. Mijn bloed is Turks. Dus ik steun Turken, maakt niet uit wie, of waar. Net als mijn vader, dus hem ga ik geen gavur noemen. De jouwe wel, want volgens mij heeft hij je niet goed opgevoed.

30 juli 2014 om 11:20

Oh en Besiktas omkopers te noemen is gewoon zielig. Of moet ik de geschiedenis van Galatasaray erbij halen? Ik denk dat je weet dat de meesten van de rechters en politie die de invallen en rechtszaken afhandelden mannetjes van Gulen waren? Die rechters die Fener veroordeelden dan, van Besiktas weet ik het niet. Je snapt dat het een groot spelletje is? Je snapt dat die rechters nu allemaal vastzitten en de rechtszaken opnieuw gaan plaatsvinden?

30 juli 2014 om 11:24

Maar die Bjk fans zijn te dom om te realiseren dat de punten van belang zijn voor de coëfficiënten lijst. Jij niet, mag ik hopen. Als we dit jaar falen kunnen Griekenland en Tsjechië ons zelfs inhalen. Ik snap niet hoe je juist op een moment dat die corrupte Uefa probeert elke Turkse club uit Europa te weren, voor de tegenstander kunt zijn. Wat triest zeg. Dat jij je tot het niveau van die BJK fans verlaagt maakt je net zo erg als hun. En weetje, het feit dat de meeste GS-fans zichzelf en hun club zo geweldig vinden zorgt ervoor dat bijna heel Turkije ze haat. Je zou niet moeten pronken met een Uefa cup van 15 jaar geleden. Je zou je landgenoten niet moeten uitlachen dat hun club uit Europa geweerd word. Als je het zo erg vind dat die Besiktas fans de vlag van jullie tegenstander openden, toon dan het goede voorbeeld, en doe het niet zelf.

30 juli 2014 om 13:56

Hey superturk, ze gaan een potje voetballen. Ze gaan geen oorlog voeren. Dus ik moet besiktas steunen, alleen omdat ik turks ben? Hmm nee, stop met dat nationalistische gedoe. Ga eerst je dienstplicht vervullen en niet allemaal manieren proberen om die te ontwijken. Dan pas ben je een turk, niet als je besiktas steunt in europa. Was ook wel benieuwd wat die domme fans zouden doen als wij liverpool hadden geloot. Zouden ze dan ook met liverpool vlaggen en sjaals zwaaien?


Ik hoop op een 8-0 afslachting van feyenoord, maar ik denk dat het 1-0 wordt. Besiktas is zwaar overschat.

30 juli 2014 om 13:58

Ja leuk al je complot theorieën van je. Leuk dat je ons verteld wat je op milliyet hebt gelezen, maar hou je zelf niet voor de gek knul.

#Tayyib4president

30 juli 2014 om 13:59

Ja haal de geschiedenis van gala er maar bij. Dan haal ik al die domme argumenten van je onderuit, dus kom maar op met malatyaspor enzo, haha.

30 juli 2014 om 16:11

Haha ik met complot theorieën? Jij bent degene die de omkoop onzin geloofd. Clown.

En ik keek uit naar mijn dienstplicht. Maar Tayyib moet weer perse de regelingen gaan veranderen, waardoor het mij vrijwel onmogelijk is gemaakt. Kan ik niks aan doen. Nog voor ik 21 werd werd de dienstplicht voor Europese Turken afgeschaft, omdat Tayyip te bang is dat het leger hem en zijn achterlijke islamitische lobby er uit flikkert. Of volg je het nieuws niet? Ik lees geen Milliyet, maar als je een beetje het nieuws volgt zijn de ontwikkelingen niet te missen. Ik had altijd veel respect voor Erdogan, want hij heeft geweldige dingen gedaan voor Turkije. Maar als ik vandaag zelfs nog lees dat een vice premier zegt dat 'vrouwen in het openbaar niet zouden moeten lachen' begin ik me toch wel zorgen te maken. De sharia ga je maar in een ander land doorvoeren, maar niet in mijn prachtige Turkije.
Maar ik durf te wedden dat ik me eerder opgeef voor het Turkse leger dan jij als de hel los barst. Je vind het zo een grote deal dat je je diensplicht hebt volbracht, aangezien je er al twee keer over bent begonnen? Maar is een Turkse club steunen dan een te grote moeite? Door je haat voor die paar domme fans denk je: 'hey, weet je wat, ik ga hetzelfde doen'. Wat voor rare denkwijze heb jij vriend? Er zijn genoeg Besiktas en Gs fans die Fener hebben uitgelachen toen ze werden uitgesloten van de CL, maar waarom zou ik me naar hun niveau verlagen?

En de geschiedenis hoef ik er niet eens bij te halen, aangezien je zelf weet waar ik het over heb

30 juli 2014 om 17:03

Jezus, wat een hoop onzin zeg. Je hebt gelijk over dat lachen enzo, maar sharia? Kom op zeg. Met je mijn turkije, alsof het van je vader is.


Oh wat leuk, zou je je eerder opgeven? Ik ben beroepssoldaat en jij hebt je dienstplicht niet eens vervult.


En nee, ik steun besiktas niet omdat ze ons niet steunden. Ik gun het ze gewoon niet. Ik ben gala fan, niet besiktas fan. Nogmaals, het is voetbal, geen oorlog.




30 juli 2014 om 17:04

En kom maar op met die geschiedenis, je weet zelf al dat je kansloos bent.

30 juli 2014 om 17:07

Maarja, dit is wel genoeg. Laten we elkaar niet meer kwetsen op deze mooie dagen


Hayirli bayramlar nog

30 juli 2014 om 17:09

@hellboy:heel verstandig

30 juli 2014 om 17:11

@fb: ik denk dat er in Turkije ook genoeg Fener supporters zijn die Gala niet steunen. Net zoals er veel Feyenoord supporters zijn die ajax niet steunen in de CL of El.

Nou zijn de supporters van Feyenoord wellicht de beste sfeermakers van Nederland, toch is De Kuip niks vergeleken met de heksenketel die in Turkije gaat komen. Feyenoord staat bij wijze van spreken al met 1-0 voor dankzij het publiek, ongeveer wat Ajax altijd in De Meer had.
Voor Nederlandse begrippen is de sfeer in de Kuip al bijna vijandig te noemen naar de uitspelende ploeg, maar wat ze in Turkije doen zou ik gewoon bijna ziek noemen, zowel positief als negatief..

Ik ben benieuwd hoe Feyenoord het morgen tegen de Turken gaat doen. Feyenoord is na al die transfers niet de favoriet meer, maar persoonlijk vind ik Besiktas nou ook niet zo denderend geweldig. Ik denk dat Feyenoord het qua ervaring niet gaat redden, maar we zullen het zien. Nederland won ook van Spanje, Ajax won ook van Barcelona en jonge gastjes bij Feyenoord zijn er natuurlijk op gebrand om zichzelf zo positief mogelijk te laten zien.

29 juli 2014 om 18:45

Meer een fluitketel... Je kan dat eeuwige gefluit in Turkse stadions toch geen sfeer noemen?

30 juli 2014 om 00:55

helemaal niet waar dat hoor je elke keer wanneer tegenstanders de bal hebben om druk te zetten bij scheids zodra er bal afgepakt word door tegenstanders maar zodra eigen spelers weer de bal heroveren dan hoor je gelijk het gejuig en alle liederen worden van zuid naar noord van noord naar west tot aan de supporters rondom de hele stadion alleen het punt is NOS skipt alles en geluid word gedempt, wij volgen de turkse competitie op turkse zenders daar krijgen supporters net zoveel aandacht als voetballers op het veld

30 juli 2014 om 16:15

Wat is dat nou weer voor achterlijke uitspraak? In Italië en Spanje word net zo goed gefloten. De tegenstander onder druk zetten hoort ook bij je team supporten. Er zijn in Europa geen fans zoals de Turken. Ik denk dat ik je niet naar Youtube door hoef te verwijzen, ik mag hopen dat je zelf slim genoeg bent om daar rond te kijken voor je met zo een rare uitspraak komt.

29 juli 2014 om 21:00

Wat een onzin, die zogenaamde heksenketel. Ik merk daar nooit zo veel van. Voorafgaand aan de wedstrijd maken veel van die Zuiderse ploegen een enorm kabaal, maar als het even tegen zitten zijn ze zo weer stil. Ik vind het publiek in Britse stadions veel meer intimideren.

30 juli 2014 om 16:15

Haha maak je een grap? Dat theaterpubliek in Engeland? Of bedoel je dat eeuwige 'you'll never walk alone' wat inmiddels zo uitgekauwd is als wat?

Feyenoord moet gewoon met het publiek erachter wat extra's geven. Besiktas is geen Gala of Fener dus er is altijd hoop in een goed resultaat. Als Feyenoord hun selectie intact gehouden had waren ze in mijn ogen de favoriet geweest. Maar dat is nu heel anders.

29 juli 2014 om 17:25

Nee Besiktas is juist voetballend en qua positiespel beter dan Gs en Fener alleen hebben die clubs een bredere en duurdere selectie..

Een beetje vergelijkbaar met Besiktas vs Feyenoord dus

29 juli 2014 om 19:06

Besiktas is juist voetballend en qua positiespel beter dan Gs?

yea right.

30 juli 2014 om 16:19

Dit vind ik dus onzin he. Fener heeft vorig jaar veel aantrekkelijker voetbal gespeeld dan Besiktas. In de eerste helft van het seizoen was er wat opportunisme en een paar laatste minuut goals, zoals je weet, maar Fener heeft in de tweede helft van het seizoen fantastische wedstrijden gespeeld. Zoals Besiktas tegen Fener speelde, dat was pas opportunisme. Enkel diepe ballen geven en hopen dat hij goed terecht komt. De 3-3 in Kadikoy was een geweldige wedstrijd, maar Besiktas had daar letterlijk 2.5 kans en 3 goals, plus nog een kans voor Oguzhan in de laatste minuten. Fener domineerde zelfs met 10 man. Check de samenvatting ofzo. Dus ik snap niet hoe je dan met zo een uitspraak kan komen.
Ik heb niks tegen Besiktas maar jij hemelt je club ten onrechte op, terwijl je andere clubs ten onrechte afkraakt.

Ik wil niet opscheppen ofzo maar in Istanbul zal er 76.000 man op de tribune staan en zelf als Fener-fan vind ik dat Besiktas de beste supporters heeft van Turkije. Staan altijd achter de spelers. Misschien die van Feyenoord ook maar toch..

Overigens vind ik dat het Feyenoord publiek steeds meer achteruit gaat kwa support. Altijd uitverkocht etc, maar kwa zingen kan het echt beter daar.

29 juli 2014 om 15:51

Ik vind de sfeer in de Kuip er echt niet op achteruit gaan, natuurlijk is het niet altijd feest. Sinds vorig seizoen is men van Vak Y een soort sfeervak gaan maken. Het is het vak tegenover de harde kern, precies achter het doel en onder het uitvak, waarvoor heen bij wijze van geen hond zat, laat staan dat er iemand zong. Je ziet nu steeds vaker dat seizoenskaarthouders overstappen naar vak Y en veel nieuwe mensen daar gaan zitten. De vakken eromheen worden ook steeds fanatieker en luidruchtiger, dus het hoeft niet alleen meer van Vak X, S, Z en W te komen. Daarnaast heeft Feyenoord ervoor gekozen om de wanden uit vak Y te halen, waardoor het nu een geheel is ipv 3 kleine vakjes.

29 juli 2014 om 15:55

Ik zeg ook niet dat Feyenoorders niet fanatiek zijn, er is veel geschreeuw maar niet echt duidelijk gezang. Terwijl vroeger er meer werd gezongen dan luidruchtige supporters.

Trouwens Besiktas is wel meer gewend dan wat Clasie zegt. Die hebben gespeeld in de heksenketels van Fener-Gala en Trabzon. En die wedstrijden gaan de supporters helemaal los.

29 juli 2014 om 17:12

Goed gezegd Guiza

Als je een turkse derby hebt gespeeld, dan raak je ook niet van streek van de kuip..

29 juli 2014 om 17:25

Nou ik denk bij sommige spelers al dat dat bij hun onthaal is gekomen echt gekkenwerk daar je bent er niet meer veilig onderhand als speler.
Zag die van Sneijder nou sorry hoor maar dat overtreft bijna alles ik denk dat het zo ook wel is gegaan bij Ba.

Zal lastig gaan worden voor Feyenoord om te winnen van Besiktas na alle verkopen. Vooralsnog ook nog amper tot niks binnen. Ze moeten zich echt nog ff gaan versterken deze aankomende maan..

Champions League zullen ze sowieso niet gaan halen, maar hopelijk verlsaan ze Besiktas wel zodat ze in ieder geval de groepsfase van de Europa League bereiken. Dat is namelijk ook al weer een tijd geleden en de ervaring die dit oplevert kunnen ze goed gebruiken..

Wordt lastig maar Feyenoord is zeker niet kansloos. Ik vind Clasie nou niet echt de speler die Feyenoord op sleeptouw moet nemen, het is een speler die altijd hard werkt maar daar houdt het wel bij op. En die heksenketel zal wel meevallen denk ik, de laatste jaren winnen geregeld Nederlandse clubs wedstrijden in Turkije.

29 juli 2014 om 15:53

Noem er is een paar op dan? Buiten het Nederlands elftal heeft er geen Nederlandse club meer een officiële wedstrijd gewonnen in Turkije.

Als je oefenpotjes gaat opnoemen vind ik je werkelijk lachwekkend.

29 juli 2014 om 16:05

Fener-twente toch? 1-2

29 juli 2014 om 16:08

Ja en daarna won Fener weer uit met 0-1. Overigens speelde Fener toen met het b-elftal, maar goed geen smoesjes. Ik geef je daar een punt.

29 juli 2014 om 16:10

Trabzonspor - Psv 1-2 is de eerste die in me op komt in 2012 dacht ik

29 juli 2014 om 16:29

Je overdrijft weer schromelijk, maar goed, jij bent dan ook één van die Nederlandse Turken die bij hoog en laag blijft beweren dat de Turkse competitie zo verschrikkelijk veel beter is dan de Eredivisie.

Je goed recht om het te vinden, maar het wordt een beetje een vervelende hangende plaat.

29 juli 2014 om 17:20

Ik zal die hangende plaat is scratchen..

Tjik tjikke tjikke turkse competitie is ewwe ewwe veel beter dan de nehh nehh nehh nederlandse...

Mensen moeten idd eens stoppen met die competities te vergelijken..

Het is overduidelijk dat er kwalitatief betere en duurdere spelers in de turkse competitie spelen maar dat wil niet per definitie zeggen dat de competitie beter is..

In Turkije wordt er meer vechtvoetbal en opportunistisch spel vertoond, zeker na een achterstand en spelen de ploegen defensiever terwijl in Nederland veel opener en aanvallender wordt gespeeld..

Niet te vergelijken dus

30 juli 2014 om 11:37

Ja wmrc01, maar Fenerbahce won weer 0-1 in Twente, en Fener eindigde ook nog eens liefst 7 punten boven Twente in de poule. Dus de 1-2 kan je niets anders dan een gelukstreffer noemen. Was letterlijk 2 kansen 2 goals. N'kufo had de avond van zijn leven in Istanbul.

30 juli 2014 om 11:40

Waar zegt hij dat ze beter zijn? En doen jullie niet hetzelfde dan? Hij vraagt gewoon om voorbeelden. Niks mis mee.

ach dat gezeur altijd over heksenketels. Is juist heerlijk zo veel sfeer in het stadion.
Vroeger kon t misschien vijandig zijn en kon het dreigend over komen, maar dat heb je in Europa niet meer.
Is gewoon leuk spelen voor volle bak.

29 juli 2014 om 15:56

Mee eens, die spelletjes over en weer op de tribunes zien er best leuk uit enzo, maar het wordt wel eens tijd dat dit helemaal geen issue meer is. Je kunt alles opzoeken op youtube dus kun je je er ook enigszins op voorbereiden. Het is allemaal stemming makerij.

29 juli 2014 om 15:57

Kan altijd misgaan hoor vooral met Besiktas kijk maar naar wat er gebeurde vorig jaar tegen Gala.

29 juli 2014 om 16:59

Ooit Oost-Europese wedstrijden gekeken? De stadions daar dat is echt gewoon ziek, en dan doel ik op clubs als Poznan, Partizan en Rode Ster.

29 juli 2014 om 20:51

Ja leuk stravven, heb je ook voetbalhooligans gezien ? En wat houdt dat in voor de spelers? Denk je dat zij dat Balkan gebrabbel verstaan? Daar ben je helemaal niet mee bezig als speler en al helemaal niet als je er geen van klote verstaat.

In dat soort landen moeten eerder de supporters van de uitploeg op hun hoede zijn dan dat de spelers moeten zijn.

Nah, ik weet niet of er sprake zal zijn van een heksenketel in Istanbul. Het nieuwe stadion van Besikas is nog niet speelklaar, dus speelt Besiktas in het olympische stadion. De afstand tussen de tribunes en het veld is immens en de sintelbaan zorgt ook voor irritatie.

Nee, een sfeer als die tegen Liverpool kan je niet verwachten.

Morgen ben ik erbij, ik zit in het uitvak. Daar wordt het wel een ongekende chaos.

29 juli 2014 om 15:57

Vriend vanaf tv lijkt het ver. Maar de BJK-supporters kennende die zullen alles op alles zetten om daar een intimiderende sfeer te maken.

De sfeer zal prachtig zijn

Mark my words

29 juli 2014 om 16:16

De sfeer zal ongetwijfeld goed zijn, alleen het stadion draagt hier niet aan bij.
In Inonu was de sfeer veel lauwer. Veel lauwer.

29 juli 2014 om 17:08

Met Inonu is het niet te vergelijken natuurlijk, maar welk stadion wel

Maar als Olimpiyat vol zit met 80.000 man (ik vraag me af of ze er zoveel in gaan laten) dan zal de sfeer ook fantastisch zijn..

Die turkse heksenketeltjes vind ik altijd helemaal niks, zijn drukker bezig met de tegenstander uitfluiten dan aanmoedigen van hun eigen spelers

29 juli 2014 om 15:52

Nah, ik snap wat je bedoelt maar bij Besiktas is dit niet het geval. Fenerbahce doet dit erg vaak en ook Galatasaray is hier de laatste jaren in meegegaan.
Gebrek aan creativiteit .

29 juli 2014 om 16:01

Gebrek aan creativiteit zegt tie. Zoek eens op Youtube op hoe Fener-fans zingen. Hahaha lachertje

29 juli 2014 om 16:15

Nah kom op eerlijk is eerlijk, Fenerbahce supporters staan bekend om het uitfluiten. Ja toch? Tenminste, na 14 jaar Turks voetbal te volgen heeft dat beeld zich gevormd bij mij.

29 juli 2014 om 16:01

@niek_ajax

Dan heb jij nog nooit een Derby in Turkije gezien als je vind dat de Turkske 'heksenketeletjes' niks zijn.

En dat gezeur over uitfluiten is ook een al dom.
Je probeert je tegenstander uit zijn concentratie te halen als ze aan de bal zijn dus help e je eigen team.

29 juli 2014 om 18:45

Het heeft niks met sfeer te maken. Er wordt meer gefloten dan dat ze sfeer aan het maken zijn.

Echte sfeer vind je alleen in mooie derby's in zuid amerika.

29 juli 2014 om 20:54

+1 @ uitfluiten sfeer noemen. Je zal er naast zitten :D Doe mij dan maar wat tminder 'sfeer'

Ik irriteer me mateloos aan die eeuwige 'heksenketel' verhalen in de media, zodra het over turks voetbal gaat. Uiteindelijk valt het allemaal erg tegen. Ik kan me de wedstrijd tegen fenerbahce nog herinneren. Toen waren er precies dezelfde verhalen over de heksenketel. Uiteindelijk was er van een heksenketel allerminst sprake.

29 juli 2014 om 16:25

Helemaal mee eens. Het begint altijd met een hoop kabaal, vervolgens lijkt het voetbal vaak nergens op en wordt het steeds stiller. Niks geen heksenketel dus.

29 juli 2014 om 16:44

Ja maar dat komt allemaal door Galatasaray dat de non-Turken denken dat de heksenketels meevallen.. Dat lieten ze zien in CL, waardoor het tegenvalt..

29 juli 2014 om 21:44

Hoezo komt het dan door Galatasaray?

Kijk maar naar de Cl/el wedstrijden van Fener afgelopen jaar!

Oh wacht..

30 juli 2014 om 15:03

Daarom dus
Waarom afgelopen jaar en daarvoor niet? Halve Finale EL och

30 juli 2014 om 01:16

@superfnoord situatie verschil tussen turkije en nederland veel meer inwoners betekend dat niet elke persoon opgelet kan worden supporters in turkije hebben meer vrijheid dan hier in nederland ik kan je voorbeelden geven toen manchester united naar istanbul kwam gingen honderen galatasaray supporters vliegveld blokkeren met spandoeken ''no WAY Out'' manchester united spelers gingen via achter deur naar hun hotel waar supporters weer tot diep in de nacht gingen zingen voor het hotel puur om ervoor te zorgen dat spelers slaap tekort krijgen, uit eindelijk werd er ook nog is gewonnen in istanbul tegen united, nog een voorbeeld in duitsland toen galatasaray een gesloten training had gingen tientallen Galatasaray supporters een tunnel graven om het trainingskamp binnen te dringen, in turkije gaan ze echt te veel je wilt niet geloven speler van Manchester united werd opgebeld via hotel receptie gaven ze aan dat zij een familie lid waren van united speler waar door de receptie het telefoontje door verbond met de kamer telefoon van united speler, supporters gingen door telefoon roepen ''your nightmare is back again welcome in istanbul''

en in het jaar 2000 tegen leeds united wil ik helemaal niet beginnen toen koste het 2a3 levens van united supporters Rip!!

dit soort dingen komen niet heel snel voor in nederlandse voetbalwereld daarom kun je turkije brazilie argentinie altijd de uitwedstrijden als heksenketel beschouwen

Kuip is uitverkocht. Maar ik denk dat Besiktas minimaal 15% van het stadion steun in hun richting kan verwachten. Dus die hebben daarbij sowieso al een voordeel.
Maar het gaat sowieso een heerlijk sfeertje worden bij beide wedstrijden.
Word de wedstrijd morgen nog op open kanaal uitgezonden met voorronde Champions League.
PSV - Zulte Waregem in dezelfde ronde werd vorig jaar wel op Ned 3 uitgezonden.

29 juli 2014 om 15:56

Als het goed is valt dat wel mee, maar die 15% zweept het Feyenoord publiek alleen maar op, dus mag van mij. Maak me meer zorgen om gelegenheids fans van besiktas die yit Duitsland komen om problemen te zoeken.

29 juli 2014 om 16:05

Inderdaad de groep 'çarsi Berlin' en eentje uit Nederland komen ook en die regelen kaartjes voor hun leden etc.

Er zal heus niks gebeuren als Feyenoord maar niet provoceert of iets doet waarmee ze hun 'eer' ter schande brengen..

Turken zijn eerlijk gezegd beetje chauvinistisch dus als er iets gedaan word met de vlag kan je op ernstige rellen rekenen.

29 juli 2014 om 16:09

Word een mooie sfeer over en weer inderdaad. Verwacht wel een geluids orkaan. En je hebt nog altijd politie

29 juli 2014 om 17:22

Dat geld ook voor feyenoord supporters, als besiktas supporters niets doen om te provoceren en er 3en gezellig feest van willen maken is er geen probleem anders zie ik hier en daar nog wel een besiktas supporter de gracht in "vallen".

29 juli 2014 om 17:31

Edit: waar mogelijk zullen supporters van Besiktas zullen worden geweigerd bij de poorten.

Ik hoop dat alles rustig blijft ook omdat ik hoorde dat er Fener supporters komen om Feyenoord te steunen!!

29 juli 2014 om 21:33

@justbecause

Ik heb vriend die een paar lui kent van de harde kern van Feyenoord en die zuiden via sms'jes/whatsapp naar mensen hebben gestuurd om 'weet ik niet) te verzamelen en 'die kut turkjes' aan te pakken.

Dus ja tot zover heb ik meer dreigingen vanuit het Feyenoord deel gehoord dan die van Besiktas waar ik ook een paar van ken.

Als het waar is van het Feyenoord gedeelte dan kan je wachten op de doden die gaan vallen want Turkse Hooligans vinden vlindermesjes erg leuk waarmee ze ook gewoon overal mee rondlopen ik hoop maar dat er goed word gefouilleerd.

Beetje provocatie is altijd leuk als het maar binnen de grenzen blijft.

O, Spelen ze woensdag. Ik dacht vandaag. Nou ja ik hoop voor ze dat ze in ieder geval wat weerstand kunnen bieden aan Besiktas. Ik las de vermoedelijke opstelling zou zijn (zie opstelling). Ik denk dat ze moeten vrezen voor uitschakeling en verder moeten in de laatste EL voorronde. Een verdediging met Karsdorp, Van Beek, Mathijsen en Kongolo is naar mijn mening niet opgewassen tegen bijvoorbeeld Demba Ba. Laten we hopen voor het Nederlandse voetbal dat Feyenoord kan stunten met dit elftal.

Mulder
Karsdorp
Van Beek
Mathijsen
Kongolo
Clasie
Immers
Vilhena
Manu
Te Vrede
Boëtius

Als je is een wedstrijd van celtic - rangers of andersom heb meegemaakt,, valt alles zwaar tegen kwa sfeer en ( heksenketels )

29 juli 2014 om 16:04

De sfeer in dat soort wedstrijden is geweldig daar. Maar echter moet je ook is naar de wedstrijden van Fener-Gala-Besiktas-Trabzon kijken. Daar gaat het er echt gek aan toe. Supporters gaan door het dolle heen. Prachtig om te zien.

29 juli 2014 om 16:49

@ Afc-cruijff

Ik kan er nog wel meer bedenken. Als je ooit de kans hebt om Zuid-Amerikaanse klassiekers mee te maken kan ik je die ook van harte aanraden als je van onvervalste heksenketels houdt.

29 juli 2014 om 17:01

En dan heb je nog de absoluut meest vijandige derby ter wereld: Partizan - Rode Ster. Dat is echt gewoon te bizar voor woorden.

29 juli 2014 om 17:19

Precies, in Oost-Europa zijn er ook een aantal te vinden waarbij ongekende sferen hangen tijdens de klassiekers.

De wedstrijd wordt gespeeld in het Olimpiyat Stadi en dat is echt een stadion van niks. Veels te veel wind, te grote afstand tussen het veld en de tribunes en de reis naar het stadion toe is een marteling. Die heksenketel zal er sowieso niet zijn.

29 juli 2014 om 17:55

Dit dus.

In het Atatürk olympisch stadion is het echt nooit een heksenketel. Daarom vind ik het zo jammer dat het nieuwe stadion niet op tijd klaar is. Moet je voorstellen eerste wedstrijd in het nieuwe stadion en dan ook nog meteen een belangrijke!

Man wat heeft Feyenoord geluk zeg wat dat betreft

Maar de heksenketel in Istanbul zal i.i.g meevallen helaas...

29 juli 2014 om 17:55

Dit dus.

In het Atatürk olympisch stadion is het echt nooit een heksenketel. Daarom vind ik het zo jammer dat het nieuwe stadion niet op tijd klaar is. Moet je voorstellen eerste wedstrijd in het nieuwe stadion en dan ook nog meteen een belangrijke!

Man wat heeft Feyenoord geluk zeg wat dat betreft

Maar de heksenketel in Istanbul zal i.i.g meevallen helaas...

Ach, die heksenketels worden ook vaak overschat, zeker als het gaat om de invloed hiervan op de spelers. Alhoewel scheidsrechters hier nog weleens gevoelig voor zijn. Wel zou het mooi wezen als het weer eens ouderwets zal spoken in de Kuip, want laten we wel wezen ook daar is de sfeer allang niet meer wat het ooit was. Hoe dan ook, ik hoop dat Feyenoord in staat is om de stunten tegen de Turken door in eigen huis een goede eerste stap te zetten.

De kuip kan nog steeds ouderwets kolken. Al is het minder intens en heftig dan vroeger.

leuk en aardig die dwazen op de tribunes maar de wedstrijd moet je op het veld winnen.
als je al onder de indruk bent van wat turken die hard schreeuwen kan je beter niet europees gaan spelen

30 juli 2014 om 01:24

Oreely pas maar op wat je zegt Besiktas-Galatasaray derby gingen honderden supporters het veld op, dus als jij denkt dat het veld alles betekend dan komen ze ook op het veld je kunt het op web terug vinden het video , was echt een gaos traangassen hielp niet meer ze waren met ze velen het veld op ME ging stap achteruit kijk anders op internet.

maarja dat is weer invoordeel van feyenoord, toen stond besiktas met 1-0 en vlak voor het eindsignaal domineerde Gala en we stonden weer 1-2 voor door de rellen wonnen we 0-3

Ach al dat gelul, het gaat om voetbal.. Wie de meeste kansen benut is de winnaar. Het gaat er niet om welke supporters het meest schreeuwen of het hardst juichen.

Geen woorden maar daden! Ben namelijk benieuwd naar de heksenketels in de kuip of daar in turkije wanneer de uitspelende ploeg er direct 3 inschiet, dan is t muisstil waar dan ook!!

Ik hoop dat ze een goed resultaat halen! Maar ik denk dat ze het niet halen.

Jij de spelers van Besiktas gaan hier wat beleven maar wij ook het is daar onderhand geen heksenketel te noemen.

Ik ben Feyenoord fan...maar die CL kan je op je buik schrijven XD haha Besiktas is FR gewoon voorbij gestreefd. De Turkse topclubs zijn sterk, maar ze hebben ook meer budget. Ik hoop op ene overwinning maar uh....thuis een krap gelijk spel en uit 2-0 onderuit :S We moeten stapjes nemen...beter leggen ze de focus op de EL.

29 juli 2014 om 19:30

Geldt voor beiden, na deze ronde is het game over. Beide clubs mogen lekker de EL in.

29 juli 2014 om 20:57

Inderdaad waarschijnlijk verspilde moeite voor beide ploegen.

29 juli 2014 om 23:36

Natuurlijk is die kans groot, zeker als je pech hebt met de loting in de 2e ronde.
Maar je moet er altijd voor gaan.

in istanbul zal het geen heksenketel door de sintelbaan, ik ga zelf ook afreizen naar istanbul maar verwacht geen heksenketel daar. in de kuip gaat het morgen wel ouderwets kolken, pyro, geschreeuw, gezang, en het kan nog redelijk intimiderend worden ook( kiev- thuis). als een keeper gaat tijdrekken kan die gewoon een paar aanstekers naar z'n kop verwachten! helaas word de sfeer minder als we op achtestand komen. denk ook dat er veel turken op de thuisvakken zitten, dat word dus een grote chaos zoals lech poznan in 2008. ik verwacht thuis een gelijkspel, en uit winst besiktas. overigens verwacht ik vocaal in het uitvak niet veel, aangezien er maar 200 eckte uit turkije komen.

Vorig jaar tegen Krasnodar was echt een geweldige sfeer, alleen jammer van het resultaat. Hoop dat het morgen weer zo gaat kolken!

29 juli 2014 om 20:23

Bij Europacupwedstrijden is de sfeer altijd fantastisch inderdaad, verheug me er nu al op. Hoop dat het dit jaar wel lukt, Krasnodar was redelijk kansloos maar tegen Kiev was echt een wonder dat we niet wonnen.

ik hoop (als ajacied) dat Feyenoord wint voor het Nederlandse voetbal, 2 nederlandse clubs in CL is leuker dan 1 (heb je zowel dinsdag als woensdagavond een nederlandse club om te bekijken). Al is het bereiken van de CL via de voorrondes een hele lastige opgave helaas. Is jammerlijk voor Nederland nog niet zo vaak daadwerkelijk gelukt. Veel suc6 Feyenoord woensdag.

Spelers uit de Turkse competitie zullen niet echt onder de indruk zijn van de Kuip, met alle respect voor de Feyenoord supporters. In Nederland zijn ze gewoon minder gewend dan in Turkije.

29 juli 2014 om 20:28

En Feyenoord is ook niet onder de indruk van een paar schreeuwende Turken, wekelijks een volle Kuip maakt je echt wel bestand. En spelers als Mathijsen, Boula, Clasie en Kongolo hebben al grotere druk meegemaakt in Europa en met Oranje. Ik maar me geen zorgen om het publiek, meer over de karige bank die Feyenoord heeft, vooral voorin.

29 juli 2014 om 21:06

Wekelijks? Heel apart, dat kunnen inderdaad weinig clubs zeggen.

Vol? Ja, tegen Twente, Ajax en PSV zit de Kuip vol. De andere wedstrijden beduidend minder hoor.

29 juli 2014 om 21:40

Bij Psv raak je niet zo snel onder de indruk hoor daar hoor je af en toe 'boeruh' en dat is het wel en Twente is ook een twijfelgevalletje, maar Vak410 (ajax) hebben wel altijd een leuke sfeer.

@berliner80

'en Feyenoord is ook niet onder de indruk van een paar schreeuwende Turken, wekelijks een volle Kuip maakt je echt wel bestand.'

Kwa Fans kan Feyenoord echt nooit te nimmer tippen aan die van Besiktas.

Die fans zijn echt niet normaal kwa sfeer en kwa dreiging.

Als Feyenoord uit bij Inonu (stadion die is afgebroken en een nieuwe wordt gebouwd) zouden moeten spelen dan was het echt chaos geweest.

Turkse league en de Nederlandse League kan je wel met elkaar vergelijken allebei niet van een heel hoog niveau.

Maar kwa fans tussen beide landen?

Nee daar zijn we toch echt wel dik 5 stappen voorbij als je ook is bekijkt dat er zelfs in de 2de leauge van Turkije een derby wordt gespeeld met 80.000 man in een stadion dat zal je hier nooit meemaken helaas.

29 juli 2014 om 22:06

@vak30 Je begrijpt toch wat ik bedoel. Naja, blijkbaar ben je toch een hatertje, want de Kuip zit bijna altijd vol, op een doordeweekse bekerwedstrijd na. Let maar eens goed op.

@skg
De tweede liga in Nederland stelt inderdaad niks voor, ik woon zelf in Duitsland en sta er hier ook van te kijken hoe de tweede liga leeft. Dat kennen we in Nederland helaas niet. Maar goed, dat maakt voor de wedstrijd van Feyenoord natuurlijk niks uit. Er wordt in de aanloop natuurlijk veel gepraat over de fans, maar ik denk gewoon dat de selecties eerder de doorslag zullen geven dan de fans, omdat beide teams gewend zijn om in grote stadions te spelen. Besiktas lijkt daarin verder omdat ze een aardige spits gekocht hebben, maar verder ken ik de selectie van Besiktas eerlijk gezegd niet zo goed.

30 juli 2014 om 01:49

@berliner80

Besiktas heeft nog Hutchinson van Psv, Oguzhan Ozyakup uit de jeugd van AZ Alkmaar via Arsenal bij Besiktas gekomen etc.

Kwalitatief gezien schat ik Besiktas hoger in, maar alles kan gebeuren.

Ik merk eigenlijk ooit iets van die Turkse heksenketel. Het is vooral stemmingmakerij maar negen van de tien keer valt het heel erg tegen.

29 juli 2014 om 21:41

Noem is die 9 van de 10 keer dan.

30 juli 2014 om 01:07

Tegen de kleinere clubs en clubs die geen rivalen zijn.

Bij tegenstanders van wereld formaat is het idd een "fluit" heksenketel!

30 juli 2014 om 01:47

Juist niet pipo.

Je weet niet eens waar je het over hebt je gaat gewoon mee in de VZ vibe.

Ik meen dat er nog aan het stadion van Besiktas gebouwd wordt? De vraag blijft dus of het een klassieke heksenketel wordt, zoals we dat bij galatasaray en fenerbahce zien. In elk geval zal de kuip ook een heksenketel zijn (voor nederlandse begrippen)!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren