Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dunga bekritiseert Neymar: ‘Ik sta niet toe dat hij zijn haren verft’

Laatste update:

Brazilië heeft een deprimerend WK achter de rug. Het gastland verloor met 7-1 van Duitsland en werd in de troostfinale afgedroogd door Oranje (3-0). Men kon zeker na het wegvallen van steraanvaller Neymar niet meer imponeren, maar de nieuwe bondscoach Dunga is ook op de speler van Barcelona kritisch.

/

Neymar was op het mondiale eindtoernooi goed voor vier doelpunten en één assist, maar Dunga heeft zich desondanks aan de voorhoedespeler gestoord, zo vertelde hij maandag volgens Mundo Deportivo aan Braziliaanse media: “Ik zou Neymar en Daniel Alves niet hebben toegestaan dat zij tijdens hun aanwezigheid bij de nationale ploeg hun haren verven. Dat doen ze maar ervoor of erna.”

“Ze hadden zich enkel op het WK moeten focussen”, vervolgt Dunga, de opvolger van Luiz Felipe Scolari. “Neymar dook dan weer wel en dan weer niet op met een pet, maar hij zou een pet van de Braziliaanse ploeg moeten dragen. We moeten er ook over praten wat er op het veld gebeurde. Neymar is over de hele wereld bekend, maar is wel afhankelijk van het team. Hij kan niet enkel op zijn eigen kwaliteiten teren.”

/

Dunga ergerde zich eveneens aan het feit dat de Braziliaanse spelers tijdens het volkslied voor de halve finale tegen Duitsland een shirt omhoog hielden met daarop een foto van Neymar. Laatstgenoemde kon vanwege een gebroken ruggenwervel niet meedoen en zijn ploeggenoten wilden hem met de actie een hart onder de riem steken: “Maar ze gaven daarmee het signaal af dat er een krijger was gesneuveld.”

“Maar als je oorlog voert, dan kun je niet verdrietig blijven zijn”, is oud-middenvelder Dunga duidelijk. “We hadden bovendien het vertrouwen in de vervanger moeten uitspreken.” De oud-speler van onder meer Fiorentina en VfB Stuttgart fileerde ten slotte ook nog David Luiz, bij wie tijdens de volksliederen regelmatig tranen over de wangen biggelden: “Het is fout om in de voetbalwereld tranen te laten zien. Misschien klinkt het seksistisch, maar mannen huilen niet.”

Begrijp jij de kritiek van Dunga?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alle spelers gedroegen zich als clowns. Bij het volkslied,opkomst alles was nep en gespeeld. David Luiz, Neymar en Dani Alves zijn daar verantwoordelijk voor.

28 juli 2014 om 19:34

En die andere 20 clowns uit de selectie.

28 juli 2014 om 21:51

Waarom niet een beetje afleiding kan geen kwaat toch ? Dunga heeft toch niks bereikt met Brazilië..😐

28 juli 2014 om 22:22

Jajo all die clowns.. Zoveel gehaat op brazillie... Ze hebben wel wereldtitels en wij? HAHAHAHA NIKS NOTHIN NADA

28 juli 2014 om 22:27

Deden Neymar, Dani Alves en David Luiz mee toen Brazilië die titels haalde? Kun je wel met je capslock aan een beetje proberen te provoceren, maar dat maakt je reactie enkel belachelijker.

28 juli 2014 om 22:43

Dus als je geen wereldtitels gewonnen hebt mag je geen kritiek geven?

28 juli 2014 om 22:48

Het is nothinG...

28 juli 2014 om 22:58

Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst

29 juli 2014 om 02:37

Met je caps lock aan, hij heeft wel gelijk, brazilie was dit jaar een schande het enigste waar mee ze wonen is met het volkslied zingen.

On: donga heeft gelijk het voetbal ging dot jaar uit naar teveel randzaken dan naar het echte voetbal. Zo wonen ze wel met het meest aanstelligere gedrag, na de eerste wedstrijd zakte MIJN respect voor het braziliaans elftal al naat 0

29 juli 2014 om 08:11

"Kwaat"? Dit is echt erg!

29 juli 2014 om 11:07

@ Realmadrid024, waarom begin jij telkens over: Brazilie heeft al wereldtitels en wij niet!! Daar gaat het toch niet om? Ze hebben dan wel 5 titels maar ze zijn voornamelijk door de scheidsrechters zover gekomen dit wk.

28 juli 2014 om 19:40

Ik vond het ook belachelijk, net als die twee verschillende kleuren voetbal schoenen, sowieso al die gekke kleuren... Je bent toch geen clown?! Ze zijn meer bezig met randzaken dan met het voetbal zelf. Bergkamp, dat was pas een prof! Die man straalde voetbal uit, alleen al doordat hij het Nike teken ook zwart kleurde.

28 juli 2014 om 19:45

Volgens mij waren dat puma schoenen, als dat je sponsor is moet je ze gewoon dragen.

28 juli 2014 om 20:30

Reebok.

28 juli 2014 om 20:53

Die zijn ere ook in het zwart.

Brasil verdient een trainer als Dunga, kunnen ze dat kinderachtige achterwege laten.

28 juli 2014 om 21:00

Ik heb net met ze gesproken en het spijt ze dat ze een andere kledingstijl hebben dan jou. Kan je ze wat tips sturen? Moeten ze een wit of zwart effen shirt aan doen?

Iedereen vind het belangrijk hoe ze er uit zien, al helemaal op die leeftijd. Dan maakt het ook echt niet uit of je 10 miljoen verdient of niet.

28 juli 2014 om 21:22

Puma!

28 juli 2014 om 22:08

Ze zijn van Puma alleen dat is het probleem niet.

Het is het model. Die schoenen koop je zo? Kun je ook zelf kopen👍

28 juli 2014 om 23:01

Ik zou ook huilen mocht ik naturel chips krijgen ipv paprika chips.Vond het wel overdreven maar op de spelers zat natuurlijk wel veel druk. Sommige mensen zijn nu eenmaal emotioneler dan andere

28 juli 2014 om 23:19

Je hebt gelijk, ik las het verkeerd. Ik dacht dat hij doelde op de kicksen van Bergkamp (die speelde op Reebok)

29 juli 2014 om 00:45

Daar doe je vrij weinig aan. Puma heeft de gekleurde schoenen. Zelfs als je als keeper puma handschoenen droeg waren ze paars en blauw.
Adidas had de zebra schoenen en Nike de felle kleuren.

Al liep Stefan de Vrij als enige met zwart/witte schoenen. Die koos daar dus wel voor, terwijl een Vlaar, iemand met hetzelfde soort wel voor de oranje kleur koos net als vele anderen.

Maarja, het is tegenwoordig de trent om felle kleuren te dragen.

30 juli 2014 om 10:30

Moet? Moet? je moet helemaal niks. En wat nou als je die schoenen gewoon niet fijn vindt? Ik ga toch niet op clowns schoenen lopen, het is geen theater... Puma heeft ook nog genoeg andere schoenen in het assortiment zitten.

28 juli 2014 om 19:48

Ik snap niet dat je iets nep en gespeeld kan noemen als het vanuit het hart komt maar dat is mijn mening.

@Lunny: denk jij dat spelers tegenwoordig iets te willen hebben als het gaat om schoenen? Je hebt een contract met Nike/Adidas en zij bepalen wat jij draagt en helaas was het nu bij Nike raak met die verschrikkelijke verschillende kleuren.

Dunga is een dwaas, dat gaat hem ook weer niet worden. Een kleine irritante dictator die in zijn eigen tijd alleen maar in het Braziliaans elftal top was

28 juli 2014 om 20:05

Ik vond het allemaal zwaar geforceerd overkomen, huilen om het volkslied kom op man. Ze waren meer bezig met het showen van hoe zo'n "eenheid" en hoeveel liefde ze voor Brazilië hebben dan met voetbal zelf. Nep.

28 juli 2014 om 20:08

Benjj. Ik denk dat ze dat 'gevoel uit het hart' gigantisch overdreven, en het dus deels speelden, om zieltjes te winnen. Het was allemaal wel erg over the top natuurlijk.

28 juli 2014 om 20:13

Al dat geshow en huilen en laten zien van wij zijn een team we komen het veld op met de arm op elkaars schouder. En dan na 35 min 0-5 achterstaan leuke eenheid.

28 juli 2014 om 21:58

Je had daar elke Braziliaan neer kunnen zetten die hadden allemaal zo als een gek lopen meezingen op het WK in eigen land, het land waar je als jochie van 5 uit de Favellas droomt dat moment mee te maken.

28 juli 2014 om 22:50

Overdreven om de sloppenwijken er weer bij te halen.Die heb je in zuid afrika ook en 4 jaar geleden zag ik geen enkele zuid afrikaanse speler schreeuwend en huilend het volkslied zingen.

Het was 1 groot toneelspel van die kanaries

29 juli 2014 om 00:39

Natuurlijk droom je er als kind van om voetbal te spelen voor je land en het volkslied vol passie mee te zingen.

Maar dit was gewoon theater en Dunga heeft hier gewoon gelijk in:
* haren verven
* huilen voordat de wedstrijd begint
* shirtje Neymar
* elke corner armen omhoog naar t
publiek
* armen op de schouders uit de
kleedkamers...

Dat heet onzekerheid, camoufleren wat er echt speelt. Heel toevallig hadden ze t tegen de europeanen heel erg lastig, hoe zou dat toch komen?

Dunga legt hiermee heel veel mankementen en tekortkomingen bloot en daar moet aan gewerkt worden. Hij wilt de focus op t voetbal hebben en de randzaken weglaten!
Het ging niet meer om t voetbal, duitsland en nederland lieten dat al zien en als de wedstrijden van brasil tactisch bekeek, dan zou een ieder dit allang zien aankomen.

28 juli 2014 om 20:14

Brazilië is een land met trots en de manier van uiten door de spelers is soms wat overdreven. Maar ik zie liever Brazilië met passie acteren en alles geven voor hun land dan een land als Griekenland dat anti voetbal speelt.
Noem jij voor me 3 spelers op die momenteel beter zijn dan Neymar, Luiz of Alves.
Zou misschien een vervanger voor Daniël Alves kunnen noemen maar de andere 2 zijn momenteel gewoon de beste van hun land.

28 juli 2014 om 21:07

Dat er geen betere voor Luiz is zegt toch genoeg? Pure armoede dat elftal.

29 juli 2014 om 01:09

Armoede gaat wel heel ver, halve finale WK haal je niet voor niks. Het verwachting patroon was gewoon veel te hoog. In eigen land telde maar 1 ding dat was wereld kampioen worden. Na mentaal twee loodzware wedstrijden weten te winnen op karakter. Was het elftal totaal leeg en liet het veel te veel gaten op het veld achter om er een echte wedstrijd van te maken.
Op discipline verliezen doet altijd pijn, omdat het niet één individuele speler was die heeft gefaald maar een complete selectie.
Nu dat je het zegt is er op termijn degelijk wel beter dan David Luiz, maar momenteel nog niet nee.
David Luiz was overigen een jaar voor het WK geweldig tijdens de confederatie cup
Over 4 Jaar staat er een gretige jonge selectie klaar om onder Dunga de WK titel te claimen
Enige waar ik me echt druk om maak is een Top spits ala Ronaldo, Romario etc die zal de aankomende 4 jaar moeten opstaan

Rafael
Danilo
Marquinhos
Doria
Alex Sandro
Casemiro
Fernando
Lucas/Firmin
Oscar/Coutin
Neymar
?
29 juli 2014 om 04:22

Dante en Alex zijn beide betere centrale verdedigers

29 juli 2014 om 10:11

"halve finale haal je niet voor niks", jawel met de arbitrage aan je zijde kun je erg ver komen blijkt maar weer. Maar wanneer die niet aanawezig is krijg je in twee wedstrijden enorm op je flikker zoals gebleken. Het is toch duidelijk dat de confederations cup veel te veel gehyped is na de overwinning op Spanje. Op het WK was al duidelijk dat Spanje al een tijd vergane glorie was.

28 juli 2014 om 20:36

Het hele Brazilië was niet veel en duidelijk minder dan Duitsland Nederland Argentinië en Colombia. Die blonde slierten staan natuurlijk voor geen meter net als zijn voetbal ver beneden peil was. Maar op zich hebben die blonde lokken weinig met zijn slechte spel te maken.

28 juli 2014 om 21:36

Hoe kan je nou drie spelers aanwijzen die er verantwoördelijk voor zijn. Die thiago silva die met 2-0 voor zo'n nuttige gele kaart pakt in de hqlve finale die is er meer verantwoordelijk voor. Het is ook wel de cultuur van die jongens, om te overdrijven. Mensen zien dit graag dat zag je tijdens de conf. Cup. En nu is het ineens niet meer goed. Beetje gek.

Mannen huilen wel degelijk. Dunga kan groots praten maar zal ook wel is nu en dan een traantje wegpinken.

28 juli 2014 om 20:38

Echte mannen huilen niet in het openbaar en het is maar voetbal, sommige doen alsof hun familielid is overleden. Stop toch met die softy shit.

28 juli 2014 om 20:55

Echte mannen huilen niet in het openbaar ? Mag ik dan even jou definitie van een 'echte' man.

Daarnaast vind ik dat van het haar van dani alves en neymar ook vreemd dat dat tijdens een wk moet, maar het verbieden werkt ook niet. Je moet ze motiveren, niet verbieden

28 juli 2014 om 22:27

1. Een echte man is sterk
2. Een echte man kent het belang van zijn familie
3. Een echte man roddelt niet
4. Een echte man is betrouwbaar
5. Een echte man is een rolmodel

6. Een echte man zorgt voor financiële zekerheid
7. Een echte man gedraagt zich niet als een vrouw (heel belangrijk)
8. Een echte man kan zich verdedigen
9. Staat achter iets waar hij in gelooft
10. Houdt zijn emoties onder controle

Meeste vrouwen zullen akkoord gaan met mij en veel succes om een echte man te worden.

28 juli 2014 om 22:39

Ach zeg. echte mannen huilen niet. Dus jij verbied het een persoon om emotioneel te zijn. Belachelijk natuurlijk. De ene zal nooit zijn echte emoties laten zien en de andere laat het eerder op de vrije loop. Wie ben jij om te zeggen hoe iemand zich moet gedrageb

28 juli 2014 om 22:46

@shaak:

Wat is dit voor bullshit? Wat houdt 'gedragen als een vrouw' volgens jou in? Daarbij, ik vind dat echte mannen wél mogen huilen. Niet iedereen is zelfverzekerd genoeg om zijn emoties te uiten.

28 juli 2014 om 23:00

Ga wenen dan, ik geef mijn mening.

28 juli 2014 om 23:03

Haar kleuren is er een...stelletje softy's hier man.

29 juli 2014 om 02:55

Shaak vindt waarschijnlijk ook dat echte vrouwen aan het aanrecht staan te koken en het huishouden doen. Shaak is fan van de klassieke man-vrouw verhouding. Die is namelijk zo lekker simpel. Voor Shaak wordt het anders al gauw te moeilijk.

28 juli 2014 om 20:38

Dat huilen was trouwens echt vreselijk om te zien. Wat een kindje nog denk je dan. Niet echt stoer te noemen de manier waarop bedoel ik dan. Als het nou goed was en een dramatisch verlies.
Maar zo belabberd ze speelden. Nee daarbij passen geen tranen maar alleen maar schaamte.

Hoi Dunga welkom in 2014. Hij kan dit soort dingen wel gaan verbieden maar dat gaat zeker averechts werken.

ben het zeker met dunga eens wat betreft dat trieste gedoe met het veld opkomen + volkslied
dat neymar zijn haar verft tijdens het wk lijkt me dan wel weer niet echt boeiend.
hopelijk gaat dunga wat van die vriendjes van scolari eruit gooien want dat waren echt spelers die zwaar door de mand vielen.

Mannen huilen niet? Haha wat een fosiel. En wat is er mis met het steunen van Neymar, die nagenoeg verlamd was? Bizar, erg bizar. Ik weet niet of ik dit wel goed gelezen heb zojuist, maar kom.

28 juli 2014 om 19:36

Je kunt wel huilen na een wedstrijd wanneer je die verliest..maar voor een wedstrijd bij het volkslied is wel overdreven. Wat een schijters.

28 juli 2014 om 20:42

Precies mietjes gedrag gewoon. Neem dan de Duitsers velen schoppen gekregen en een partijdige scheids maar dan toch gewoon door gaan een klap krijgen met een bloedend hoofd door spelen. Gewoon even keihard de winnende maken en dan met een hechting in je gezicht de beker in ontvangst nemen! Dat zijn pas kerels! Hulde

28 juli 2014 om 19:38

Echt waar he? Wat een rare man is dit.
Ik zou als Neymar zijnde lak aan zijn regels hebben, wat een rare gast.
Stuk voor stuk vind ik het gewoon rare uitspraken.

Al ben ik het wel eens met zijn uitspraak over de pet! Hahahaha. Wat een halve zool.

28 juli 2014 om 19:51

typetjes als neymar willen veel te veel de nadruk op zichzelf leggen, dat je het mannetje bent bij je club hoort te komen doordat je uitblinkt in hetgene dat je doet. Niet door je waanzinnige tattoo´s, logo´s in je haar, of je haar 5x verven in 4 weken tijd.

28 juli 2014 om 19:55

Alles is gespeeld zo ook dit. Die Dunga wit laten zien dat hij ze mannetje kan staan maar het is een prutser 1ste klas. Als mensen hun haar willen verven wat maakt dat uit je gaat er niet minder door voetballen. Ongelofelijk

28 juli 2014 om 20:00

Neymar presteert anders prima en wat hij met zijn uiterlijk doet is toch lekker voor hem? Bij mijn club loopt er ook eentje rond, (vidal) bizar haar, vol tattoos, maar die gast geeft altijd wel 100 procent en meer, die tattoos en dat haar zeggen niks over hoe iemand bezig is met zijn sport, het maakt je niet minder toegewijd of proffesioneel.

28 juli 2014 om 20:24

Dan mag hij blij zijn dat hij niet een Dennis Rodman als sterspeler heeft.
Dan zal hij ook die tattoo's moeten gaan verbieden.
Over twee jaar is het misschien al exit met Dunga als ze de Copa América ook zo slecht presteren.

28 juli 2014 om 20:44

Het mannetje haha haantjes gedrag van mietjes. Scheinsteiger dat is een vent!

28 juli 2014 om 20:57

Neymar presteert prima in het nationale team. Bij Barcelona is hij ook heel behoudend en dient hij Messi.

28 juli 2014 om 23:21

Schweinsteiger die loopt te zoenen met podolski of Schweinsteiger die al gauw over geïrriteerd raakt als t niet loopt.. en dus in wezen ook zijn emoties niet onder controle kan houden.. nou nou wat een vent.

28 juli 2014 om 19:57

Dunga komt uit de generatie Braziliaanse speler met een no nonsense attitude en professionalisme, welk aan het uitsterven is in Brazilie.

Als je Neymar vergelijkt met alle voorgaande sterren zoals Ronaldinho, Romario, Ronaldo, Rivaldo etc etc, dan steekt hij er op een manier bovenuit en dat is door zijn verschijning.

Dat geforceerde hippe uitstraling en dat marketing gedoe op het veld moet hij achterwege laten, dat heeft niks meer met voetbal te maken.

Hoewel de tijden zijn veranderd en de irritante modeverschijnselen zijn ingetreden in de voetbalwereld en ook bij de meeste Brazilianen zoals in zekere zin Dani Alves en Neymar kun je die ook inmiddels als een karikatuur kunt neerzetten.

Ik ben bang dat Neymar meer herinnerd zal worden door zijn mode fratsen dan aan zijn voetbal kwaliteiten.

Je haren verven tijdens het WK, komop waar ben je mee bezig, ja met je uiterlijk, wat voegt het aan het traject om wereldkampioen te worden, niks dus. De focus verdwijnt door dat soort activiteiten. Ook was dit bij LVG nooit gebeurd.

Ik ben eerlijk gezegd toch blij dat Dunga weer terug is en dat aan gaat pakken, hij weet wat er nodig is om Wereldkampioen te worden en fileer hem niet omdat hij in 2010 faalde, want ik ken meerdere goede tot zeer goede bondscoaches die faalden tijdens het WK of de voorbereiding daarvan.

Met dat huilen heeft hij zeker gelijk en geeft zelf aan wat de mentaliteit als voetballer moet zijn tijdens het Wk, want voetbal is als het ware wel degelijk oorlog en kan men dus geen tranen gebruiken!!!

Verder hoop ik dat hij gaat sleutelen aan het selectiebeleid, dat zeer en zeer droevig was onder Scolari en hoop dat hij nooit meer terugkeert als bondscoach.



28 juli 2014 om 20:07

Ik begrijp dat het voor de oudere generatie moeilijk is, maar ook toen liepen er al speciale voetballers rond die anders waren en anders deden. Alsof er vroeger geen mannen met gek haar rondliepen op de velden. David Beckham heeft het helemaal meer in de kijker gezet. Mij interreseert het geen moer, ik kijk toch voetbal om voetbal en let niet per se op hoe die jongens er bij lopen.

28 juli 2014 om 20:59

Ronaldinho en ronaldo waren toch net zo. Gouden schoenen, bandjes van nike in je haar, tekens in je haar, rare witte kuif.. die hebben het ook allemaal gehad. Romario en had het minder, maar die interesseerde de commercie niks, die wilde alleen doelpunten maken. Rivaldo was ook weer anders, maar had ook dit soort fratsen.

En onder Van Gaal was het ook niet anders, daar was ook gewoon een prive kapper mee dit wk.

Die schoenen doe je weinig aan, zwarte schoenen bestaan vrijwel niet meer.

Begijp de kritiek op neymar ook niet zo goed, was naar mijn mening gewoon goed en speelde naar zijn kunnen. Ik heb wel meer voetballers gezien die iets raars hadden en prima gevoetbalt hebben. Dat je 10 goals tegen in 2 wedstrijden wijdt aan een kleur haar of schoenen vind ik daarom ook vreemd.

Dat van dat eeuwige janken bij volkslied en dat overdreven wij zijn een team, dat vond ik veel irritanter. En dst shirt vond ik ook dom. Als hij nou verlamd was, dan begrijp ik het. Maar bijna verlamd...? Als die bijna zijn been breekt doe je dat ook niet.

Zat totaal niet goed daar, veel te opgefokt en een drama coach erop. Maar wat Dunga nu allemaal vind ik zwaar overdreven.

28 juli 2014 om 21:11

Jaa maar wat begrijp je niet alex? Het is toch duidelijk dat dunga bedoeld dat er een andere mindset rondom het team moet hangen. Een mentaliteit van no-nonsence. Leuk dat bij jou club het vidal wel lukt om ondanks alle fratsen zijn niveau te behalen maar het toch weer overduidelijk dat brazilie het daar niet van moet hebben? Heb je gezien waar deze houding ze heeft gebracht op wk? Hier moett verandering daar heeft hij gelijk in. Neemt niet weg dat hij niet als een dictator het mannetje nu moet gaan spelen want dat gaat in de huidige tijd idd avaregs werken. De kunst is om zo'n verandering adequaat en effectief door te voeren. Dat begrijpen we toch wel??

28 juli 2014 om 19:59

Hij liep er dan toch redelijk goed bij voor iemand die nagenoeg verlamd was.......

28 juli 2014 om 20:29

Terug naar je neurologie boeken, in het lichaam en daarbuiten kan leven/dood/verlamd slechts enkele centimeters schelen.

Hij zou Verlamd kunnen zijn, als hij iets anders geraakt werd.

28 juli 2014 om 21:14

ze hadden ook allemaal aangereden kunnen worden door een trein. als er een rails op het veld zou liggen.

Ik vind het heel erg sneu voor die jongen dat hij zo geblesseerd is geraakt tijdens het WK in z'n eigen land, maar ergens moet je hierin natuurlijk een grens trekken. Een blessure kan nou eenmaal gebeuren in het voetbal. Zo goed als iedere overtreding zou heel anders af kunnen lopen als ze iets anders geraakt worden.

28 juli 2014 om 20:40

Daar heeft hij gelijk, echte mannen huilen ook niet. Heb iemand als Zlatan ofz nog nooit zien huilen.

28 juli 2014 om 23:28

Ik zou zeggen ga zijn boek lezen waar die aangeeft meerdere keren te hebben gehuild in zijn leven.

28 juli 2014 om 23:53

Op het veld bedoel ik, voor de rest is er niks mis met huilen.

Wie denk hij dat hij is en vanwaar haalt hij het recht om over andermans uiterlijk te beslissen?

28 juli 2014 om 19:41

Probeer de tekst ook eens te lezen. Hij wilt dat het niet tijdens het WK gebeurt, ervoor of erna zegt hij.

28 juli 2014 om 19:48

Iedereen mag eruit zien hoe hij of zij het wil en wanneer ze het willen. Dus nog één keer: Wie denk hij dat hij is en vanwaar haalt hij het recht om over andermans uiterlijk te beslissen?

28 juli 2014 om 20:03

Nogmaals.... Ze mogen het doen voor dat het WK of welke toernooi ook begint. Tijdens het toernooi moet de focus liggen op het voetbal en de prestaties, niet het uiterlijk.

Hij is de bondscoach hij beslist over de omstandigheden wanneer de voetballers bij het nationaal elftal zijn. Klaar.

28 juli 2014 om 20:08

----

Wat is deze Dunga toch een malloot . Dat boeit jou toch niet niet wat jou spelers doen als ze niet spelen?

Goedzo aanpakken die lui

Ach man Neymar en Alves moeten zelf weten of ze hun haren verven of niet. Kan me niet voorstellen dat je haarkleur je spel beïnvloedt. Denk eerlijk gezegd gewoon dat de sfeer in de kleedkamer goed was, alleen dat ze tactisch van het niveau 4e klasse c'tjes stonden. Denk eerlijk gezegd niet dat Dunga een goeie trainer zal zijn voor dit Brazilië.

28 juli 2014 om 20:01

Precies. Dat haren verven is een drogreden. Daar wordt niks van gezegd als je wint. Het was duidelijk dat Scolari een tactisch onbenul is. Daarnaast selecteert hij zoveel brekers voor op het middenveld, terwijl ik liever Moura van PSG of Coutinho van Liverpool had meegenomen. Verder waren ze niet zo geweldig als Brazilie voorheen was. Wel een stuk beter dan in 2010.
Dunga is weer zo'n type die met 2 brekers voor de verdediging gaat spelen en organisatie boven attractief voetbal stelt. Wel denk ik dat hij de discipline terug kan brengen

Kijk, zo maak je je nog eens geliefd bij de spelersgroep en het publiek. Hij is nog niet eens begonnen en schopt nu al iedereen tegen de schenen. Daarnaast heeft deze man sowieso geen recht van spreken na het wangedrag dat hij heeft vertoond langs de lijnen.

Onbegrijpelijk dat het CBF voor deze dwaas is gegaan. 2010 zag je al in de persconferenties dat deze man totaal niet met druk om kan gaan. Er is iets structueels mis bij de Brazilianen en dat los je niet op door deze meneer aan te stellen.

Ik geloof niet dat deze nogal ouderwetse visie op de sport , deze ploeg terug naar de top brengt. Wel ben ik van mening dat deze ploeg discipline mist

28 juli 2014 om 20:01

En wat denk jij dan wat discpline inhoudt.
Denk je dat dat alleen van toepassing is op het veld???

28 juli 2014 om 20:47

Deze visie is prima. Op de Duitse TV zeiden ze Scheinsteiger ziet er met zijn litteken nog beter uit! Kijk dat is een andere mentaliteit.

Ik denk dat de druk die deze spelers opgelegd hebben gekregen ongekend hoog was. Een hele natie die alleen tevreden was met de titel. Uiteraard door al het geld dat gastland Brazilie betaald heeft voor het WK en daardoor niet geinvesteerd kon worden in gezondheid, opleiding, armoedebestrijding etc. Dat echte mannen niet huilen is natuurlijk onzin, maar de momenten waarop is niet te verklaren. Voor een wedstrijd en voor de penalties moet de focus volledig daarop zijn gericht. Deze tranen en het getoonde shirt bij de Brazilianen lieten zien dat ze met andere dingen bezig waren dan de westrijd.
Ik vind dan ook dat Scolari het volledig verkeerd heeft aangepakt. Hij had de druk bij de spelers moeten wegnemen. Dit team was een lopende tijdbom.
Ben benieuwd hoe Dunga het gaat aanpakken. Hij zou natuurlijk moeten beginnen met de juiste spelers te selecteren, want dat er genoeg getalenteerde Brazilianen rondlopen is duidelijk.

Brazilië, het meest overschatte team van de afgelopen jaren. Het gedoe rond dat elftal gaat rustig verder..

Essentie van het verhaal is dat de spelers hun focus op bijzaken had en niet op het ultieme doel; wereldkampioen worden!

28 juli 2014 om 19:51

Van al die voetballers is 99,9 procent met zijn haar en uiterlijk bezig, en velen worden gesponsord en dragen daarvan petjes, tassen, schoenen, horloges etc etc noem maar op. Voetbal is zodanig veranderd dat je als coach niet meer met zo'n verklaringen kan afkomen, anders zal je nog vaak met je kop tegen een muur aanlopen. En dat gedoe met het volkslied en huilen voor de match etc was ook overdreven, maar dat mannen niet huilen is zo'n verouderde onzin. Dunga moet normaal doen. Het enige dat gezorgd heeft voor de uitschakeling van Brazilië is Scolari, die met 4 lopers als middenveld start, geen creativiteit geen voetbal niks. Maar Coutinho, Dinho, Kaka laat je wel thuis en Hulk stel je op. Dat en dat alleen, plus de middelmatige defensie en het rekenen op Neymars individuele klasse hebben voor de afgang gezorgd. Miranda en Filipe Luis mochten niet eens mee en ze waren de beste op hun positie, maar Scolari hield vast aan zijn vriendjes. Grappig dat overigens net Neymar word aangepakt, de enige die wat presteerde.

Het gaat er gewoon om dat ze eens wat minder met zichzelf bezig zijn, en dat ze focussen op een wedstrijd, maar dat haarverven is ook weer een beetje overdreven

Zeg dan ook gelijk ff wat van die 2 kleuren schoenen , rechts geel , links roze of andersom of andere kleuren . Ik erger me daar aan .

Hij heeft wel een punt hoor. Al dat emotionele gedoe, dat kan toch niet goed zijn voor de focus. De Duitsers begonnen hun WK toch ook niet met een shirt van Reus tijdens het volkslied. De Brazilianen gaven eigenlijk de boodschap: 'zonder Neymar zijn we kansloos, rond hem draait alles in ons team'. Met die gedachte ben je op voorhand verloren, zo begin je toch niet aan een halve finale op het WK! De manier waarop hij die boodschap probeert te brengen vind ik dan wel wat minder, je kan hetzelfde zeggen maar op een veel positievere en opbouwende manier.
Hopelijk gaat hij in het vervolg beter nadenken over wat hij zegt of hij zal weinig vrienden maken (niet dat dat hoeft).

28 juli 2014 om 20:22

De focus lag idd totaal verkeerd. Elke keer dat ze het volkslied zongen zagen ze eruit alsof ze 5 minuten erop de stranden van Normandië moesten bestormen. Van tevoren had ik Brazilië als de grote favoriet bestempeld, zelfs meer dan Duitsland of Spanje. Maar na de eerste wedstrijd was duidelijk dat dit een erg matig elftal was (voor Braziliaanse begrippen)dat ook nog es onder hoogspanning speelde.

Vind ook idd dat Dunga het iets chiquer had kunnen brengen, of alleen binnenskamers. Zo zet je boel van tevoren ook onnodig op scherp.

Dit wordt geen goed huwelijk.

Ik geef m groot gelijk. Clowns zijn het

Toen ik de titel zag, dacht ik dit is overdreven, laat die jongen dat doen. Maar wat betreft dat shirt van Neymar, die tranen tijdens het volkslied en ook die pet van Neymar...dat kwam niet sterk over. Nu is het in het geval van Neymar niet zo'n ramp, omdat hij de enige was die overeind bleef. Luiz associeer je nu toch met een aansteller die over het veld raast. De grap is dat die Duitsers niet mee doen aan die gekkigheid. Het aantal rare kapsels e.d. blijft binnen de perken en huilen doen ze helemaal niet.

Ik kan me an sich wel in een aantal dingen verzinnen. Haar verven, prima! Na toernooi of voor toernooi. Tijdens toernooi volledig focussen op het toernooi en afleiding zoeken bij vrienden/vrouwtje/kerel(wil niet seksistisch doen). Niet je haar gaan verven, want dat is een weloverwogen keuze die je juist niet moet maken tijdens zn gigantisch belangrijk toernooi. Zijn je gedachte ergens anders.

Over het shirt en huilen, kan ik me persoonlijk ook wel in vinden al is het wat achterhaalt. Je steekt Neymar uiteraard een hart onder de riem, maar benadrukt ook nog eens zijn kracht en de zwakte van het land, want je grootste ster is weg en dat benadruk je nog eens. Is aantonen dat je zwak bent. Idem dito met het huilen, maar c'mon. Emoties kun je niet uitschakelen, geloof ook niet dat het gespeeld is.

Al met al moet ik zeggen dat Dunga wel gelijk zijn stempel drukt en veel schreeuwt. Denk dat hij de verkeerde personen voor zich heeft, Luiz en Neymar kunnen redelijk wat druk uitoefenen.

28 juli 2014 om 20:08

En wie zegt dat Luiz opgeroepen wordt door Dunga, ik ben ervan overtuigd dat er betere verdedigers rondlopen dan de clown Luiz en hij andere opties gaat bekijken voor de verdediging.

Zeker omdat Dunga altijd met een verdedigend zekerheid speelt.

Zelfs bij Chelsea stond David Luiz niet meer in de verdediging maar op het het middenveld en is hij met een grote strik verkocht aan Paris St Germain.

28 juli 2014 om 20:15

Dan wordt Luiz niet opgeroepen, dan is zijn invloed nog niet weg. Er zitten weet ik veel hoeveel Brazilianen bij Psg, hij is de sfeermaker binnen de selectie. Die blijft echt wel betrokken bij de selectie, opgeroepen of niet.

Denk dat Dunga gewoon op moet passen tegen welke schenen hij schopt en welke stoelpoten hij zaagt, anders is hij weer heel snel weg.

Dunga, wat een geweldige coach die hier een punt heeft. Want je gaat naar een wk om te voetballen en niet om je haar te verven je moet je volledig focussen. En over medeleven voor Neymar moet je doen vòòr of na de wedstrijd anders speel je je wedstrijd niet goed. Ik denk dat Dunga een perfecte coach is voor Brazilië

Bij die Brazilianen gaat het allemaal om het uiterlijk, nep gedrag. Zich van buiten zo populair mogelijk voordoen met hun bijdehante kapseltjes en maniertjes. Dacht dat zoiets wel ophield als je geen kleuter meer was. Vooral Luiz, dat is een grote act als de camera's op hem gericht zijn.

28 juli 2014 om 20:51

Het is gewoon een andere cultuur. Niet iedereen gedraagt zich als een standbeeld uit Noord-Europa.

29 juli 2014 om 10:12

Gespeelde cultuur en voornamelijk als de camera's op de spelers gericht zijn.

29 juli 2014 om 14:57

Aldus de fan van Balotelli. En maar blijven ontkennen dat je hypocriet bent. Als dit artikel over Ronaldo was, zat je hem nu te verdedigen.

29 juli 2014 om 21:47

Balotelli doet zich niet anders voor dan hij is, hij gedraagt zich precies zoals hij is. Wederom faal je weer opzichtig. Geen idee wat Ronaldo hiermee te maken heeft overigens, ik heb niks met hem of het Spaanse voetbal.

Ik heb bij de stelling op "nee" geklikt, omdat ik er niet in geloof dat die spelers niet met hun hoofd bij het WK waren omdat zij bijv. Een petje dragen. Ik vond Neymar persoonlijk gewoon tegenvallen, was alleen belangrijk tegen Kameroen en in mindere mate tegen Kroatië. Geloof niet dat dit aan dat petje of iets dergelijks lag.

Dunga moet zijn smoel houden,, lnam in 2010 Ronaldinho niet eens mee , dunga heeft bij mij alle respect verloren wat een drama coach ,, ik neem niks serieus wat deze coach allemaal zegt

28 juli 2014 om 21:15

Amen

28 juli 2014 om 21:48

Ronaldinho was al niet top meer. Als hij ronaldinho dan had meegenomen, en hij dan een flop was geworden zou iedereen weer op dunga zeuren waarom hij jonge talenten geen kans had gegeven, terwijl juist die mensen wouden dat Ronaldinho meeging op het wk... Ik weet zeker dat niemand Alves, Luiz of Hulk had thuisgelaten, dat is allemaal een beetje achterafgepraat

Wk 2018 kan je ook in de prullenbak gooien brazilie, met deze kneus win je het wk niet

Enorme fout om Dunga weer aan te stellen. Waardeloze trainer en als je deze uitspraken leest is het ook nog eens een akelige man.

Heb een hekel aan Dunga maar hij zegt hier wel de waarheid, dat huilen en haartjes kleuren past niet echt. Mensen zijn soft geworden en nogmaals echte mannen huilen niet op het veld!

28 juli 2014 om 20:49

In dat geval is het scheren van gezichtshaar zeker ook een teken van softheid.

28 juli 2014 om 22:15

Kleuren van u haar en scheren van gezichtshaar is totaal iets anders, een echte man moet zijn gezichtshaar niet scheren.

29 juli 2014 om 08:22

Dan loopt dadelijk de hele mannelijke helft van de wereld er bij als een moslimterrorist. Nee dank je!

Ik vind die obsessie met het uiterlijk van veel van die voetbalvedettes ook onzin, en voetbalschoenen moeten zwart zijn. Ik vind het ook onzin om voor een wedstrijd te huilen vanwege het volkslied.

Maar als je een slachtpartij te verwerken krijgt zoals Brazilië op het WK tot 2x toe, dan snap ik best dat je daar emotioneel onder wordt. Ik vind het ook onzin om te stellen dat mannen in het openbaar nooit zouden mogen huilen. Dat is echt zo'n stereotype manbeeld uit de jaren 80.....

30 juli 2014 om 23:19

'moslimterrorist' je kijkt te veel nieuws, hebben ze jullie goed gebrainwasht seg.

Huilen is een natuurlijke emotie. Het is slechts culturele indoctrinatie die eist dat een man niet mag huilen. En dan ook nog gaan zeuren over haar verven. Wat een conformistisch en conservatief gelul is dit allemaal. Het voetbal zal daardoor ook wel een reflectie worden van zijn oerdegelijkheid.

Ja, het gaat helemaal goed komen met het Braziliaans voetbal nu we een beeld hebben gekregen waar de problemen volgens Dunga liggen. Snapbacks, Schwarzkopf haarverf en tranen. Topcoach.

29 juli 2014 om 08:25

Denk dat je het niet zo letterlijk moet nemen allemaal. Dunga wil gewoon dat de onverschrokkenheid terugkomt en dat al die Braziliaanse pamperkindjes zich weer eens op het voetbal gaan richten.

Het Braziliaanse elftal heeft er al decennia lang een handje van om zichzelf te presenteren alsof ze gods gift to football zijn en alsof Brazilië voetbalnatie nummer 1 is. Dunga probeert, op zijn wat onbeholpen houthakkerige manier, aan te geven dat ze eerst maar weer eens moeten gaan voetballen.

Trouwens, Ronaldo ging in 2002 tijdens het WK ook naar de kapper.

Als Ruud Gullit tijdens zijn carriere gewoon kort haar had gehad, dan waren we wereldkampioen geworden.

Dit is onredelijk, de enige bijdage van Alves dit wk was z'n kapsel. Dit mogen ze 'm niet afnemen...wat moet ie dan gaan doen fatsoenlijk verdedigen?

Ik hoor allemaal trainers spelers bekritiseren over kapsels .
een voetbaltrainer is aangesteld om de prestaties van spelers naar een hoger level te brengen ik zou zeggen Meneer Dunga ga kapper worden want ik had echt niet verwacht dat hij nog eens een baan als bondcoach van Brazilië zou krijgen concentreer je op de spelers wat ze doen op het veld en niet erbuiten.

Er is hoe dan ook iets behoorlijk fout gegaan bij Brazilie.Ze hebben in het hele toernooi alleen 20 minuten tegen Colombia goed gevoetbald,verder was het een drama.Met als dieptepunt dat Brazilie geslacht en vernederd werd door Duitsland en Nederland.Maar Dunga is ook een rare vent,ik weet niet of Brazilie nu gebaat is bij deze clown.

Beste Dunga, met deze spelers moet je gaan werken. Waarom kraak je ze af?

Dunga moet een band krijgen met de spelers. Dat gaat op deze manier absoluut niet werken.

28 juli 2014 om 22:49

Inderdaad, domme actie van de trainer.

Ik heb ook niks met spelers die een 'gek' kapsel hebben op zo'n WK. Ik heb dan altijd het idee dat die speler er voor zichzelf staat en de spotlights en niet voor het team of land. Het gedrag van die diva's uit Brazilië zou ik dan ook niet graag in het Nederlands elftal zien.

Brazilië was op het WK niet aan het voetballen maar aan het acteren, vanaf het moment dat zij het veld opkwamen tot het moment dat zij eraf liepen.

Maar goed, het Braziliaanse elftal heeft de deksel op de neus gekregen en dat is oké.

Ronaldinho, Adriano, Ronaldo, Kaka, Robinho, Dida, Roque Junior, Lucio en ga zo maar door. Dat was pas een team. Hun deden niks aan show en toch gewoon hun taak uitvoeren en dat wereldkampioen worden. Ze hadden daar een voorbeeld aan moeten nemen. Kortom.. Gebrek aan kwaliteit denk ik en teveel show, niet bezig zijn met het voetbal.

28 juli 2014 om 22:49

Zij deden niks aan show, niet hun.

28 juli 2014 om 22:58

Pff 't is hier geen Nederlandse les.. Op een voetbalsite zo reageren over spellingsfouten.. Wat doe je hier nog

28 juli 2014 om 23:55

Wwat is dan die show? Ronaldo veranderde zijn kapsel ook tijdens het WK van 2002. Het heeft zijn prestaties niet doen verminderen. Maar als ik je profiel zie was jij toen 6.

Al dat gezeur over mensen die er tussen uitspringen. Gelukkig zijn er nog spelers die zowel binnen als buiten de velden opvallen. Als je eenheidsworst, degelijkheid, en conformisme wilt kun je ook verkassen naar Noord-Korea

Dunga komt met mooie stellingen, maar hij is veel te rechtlijnig voor een land als Brazilie. Hoezeer je ook kunt ergeren aan kleinigheden, je zult er toch mee moeten omgaan en je sterren niet teveel tegen de haren in moeten strijken. Vooral types als Neymar hebben veel macht in de media en onder supporters. Als trainer moet je daar goed bewust van zijn voordat je domme uitspraken doet.

28 juli 2014 om 23:03

Ik zou ook huilen mocht ik naturel chips krijgen ipv paprika chips.Vond het wel overdreven maar op de spelers zat natuurlijk wel veel druk. Sommige mensen zijn nu eenmaal emotioneler dan andere

Al die.maniertjes, tatoeages, gekleurde schoenen, vreemde kapsels.....waarom?

Sommige van jullie vinden het wel raar (heb het over het shirt van neymar oomdat hij geblesseerd was) maar dat was ook gwn bij AS Roma met Kevin Strootman. En daar zeurde niemand over

28 juli 2014 om 23:57

Als Europeanen het doen is het oke.

29 juli 2014 om 00:36

Het was gewoon respect voor neymar en daar gaat dunga over zeuren

Zo te horen gaat die dunga het niet lang volhouden bij Brazilië

Dunga heeft gedeeltelijk gelijk. Voetballers zijn te veel bezig met randzaken op en buiten het veld, straks gaan we nog krijgen dat een wedstrijd word afgelast omdat jet nat is. Voetbal moet zijn zoals we vroeger in de regen ploeterde en dat mams boos werd als je thuis kwam. Die mentaliteit moeten voetballers weer krijgen

Dunga begint al goed. De eerste heeft hij al tegen hem. Neymar moet gewoon doen wat hij wil. Als hij zijn haren wil verven moet hij dat doen. Daar heeft Dunga niets mee te maken. Dani Alves doet het toch ook. En straks moet David Luiz ook nog naar de kapper omdat Dunga niet accepteert dat Luiz lang haar heeft. Wat een onzin. Ik vind de keuze voor Dunga een erg slechte keuze van de Braziliaanse bond. Ik had liever Zico gezien als bondscoach van Brazilie. Met Dunga krijg je weer het 'zakelijke voetbal' waar de mensen daar echt niet meer naar willen kijken. En ik ook niet. Ik wil het samba voetbal zien waar Brazilie om bekend staat.

29 juli 2014 om 11:46

Inderdaad. Brazilië 2010 was zo saai (met Dunga). Die man belichaamt degelijkheid en conservatisme. Niet alleen in het veld maar dus ook daar buiten.

Die dunga moet zich niet zo aanstellen alsof hij ooit als coach van de selecao heeft bereikt

Genuanceerd is het niet maar de boodschap is duidelijk. Kappen met alle randzaken en eerst gewoon hard werken en voetballen.

Deze man heeft vol komen gelijk ook al vind ik hem niks als coach van Brazilië maar de Braziliaanse selectie heeft een grote schoonmaak dienst nodig als stelletjes kippen zonder kop hebben ze gespeeld zeg nog nooit zo een slechte Braziliaanse elftal gezien op een eind toernooi

Hahahah dit is nog eens een amuserend artikel. Heb werkelijk waar met open mond dit gelezen. Het vuurtje is nu al aangestoken met de spelers met wie hij jaar gaat werken. Succes!

Blijkbaar was ik dan de enige die zo genoot van hun volkslied, bij elke wedstrijd wilde ik het volkslied van brazilie bewonderen, de passie en emotie straalde ervan af en dat mis ik bij heel heel veel landen, het hoeft niet allemaal zo ingetogen toch? Ze waren trots, en dat mogen ze laten zien ook!

Of toen ze elkaar aan de schouders vasthielden en toen het veld kwamen oplopen! Verschrikkelijk, doe toch normaal man, altijd willen opvallen bah!

29 juli 2014 om 11:47

Cultuurverschillen he. Dat elkaar vasthouden bij het betreden van het veld deden ze in 98 ook tegen Nederland.

Volkomen terechte kritiek van Dunga. Hopelijk pakt hij ook de voetbalschoenen nog aan. Voetbalschoenen zijn zwart , niet geel of Oranje. Het teambelang hoort voorop te staan en je speelt in het tenue van de club of het land en er is geen ruimte om de aandacht op jezelf te vestigen. Dat doe je maar met je spel. Niet met hanekammen , kettinkjes en gele voetbalschoenen.

29 juli 2014 om 18:43

Individuele vrijheid is dus een taboe. Dus wat Gullit en Ronaldo in het verleden deden is ook niet toegestaan.
Is het wel eens in je opgekomen dat het eerder te maken heeft met individuele smaak ipv ''willen opvallen''?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren