Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord woensdag uit nood met aanvallende middenvelder als rechtsback’

Laatste update:

Feyenoord speelt woensdagavond in De Kuip tegen Besiktas in de derde voorronde van de Champions League. De Rotterdammers willen zich een goede uitgangspositie verschaffen voor de return in Istanbul, maar trainer Fred Rutten moet wel behoorlijk puzzelen voor de ontmoeting.

/

Rutten heeft niet meer de beschikking over Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Graziano Pellè en raakt Stefan de Vrij eerdaags ook kwijt. Daartegenover stond de komst van Khalid Boulahrouz voor de achterhoede en Warner Hahn voor het doel, maar Erwin Mulder staat waarschijnlijk gewoon in de basis tegen Besiktas. Feyenoord promoveerde Wessel Dammers, Rodney Lopes Cabral en Rick Karsdorp naar de A-selectie.

Trainer Rutten gebruikt Karsdorp, van nature een aanvallende middenvelder, woensdag wellicht als rechtsback tegen de Turken. Achterin spelen naast Joris Mathijsen en Karsdorp verder ook Terence Kongolo en Sven van Beek mee, terwijl het middenveld niet anders is dan vorig seizoen: Jordy Clasie, Tonny Vilhena en Lex Immers. Voorin moet het gevaar komen van Wesley Verhoek, Jean-Paul Boëtius en Mitchell te Vrede, weet RTV Rijnmond.

Feyenoord moet nog defensieve versterkingen halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom speelt Boulahrouz dan niet gewoon daar?

28 juli 2014 om 14:06

Niet fit

28 juli 2014 om 14:16

Goede aankoop dan. Transferbeleid is alleen gericht op de zwarte cijfers, ten koste van alles.

28 juli 2014 om 14:21

Er zijn wel eens vaker spelers bij aanvang van het seizoen niet fit, zeker niet als ze al een paar maanden geen wedstrijdritme hebben. Vergeet niet dat hij pas net is aangesloten bij Feyenoord.

Al denk ik overigens ook dat het een waardeloze aankoop gaat blijven, maar goed.

28 juli 2014 om 14:23

Goh dat zij ik van de week ook maar kreeg ik vrij veel commentaar op. Een speler van 32 halen die niet fit is en de rest van je verdediging laten gaan is sportief zelfmoord plegen. Zeker als je je fans dan ook nog iets wil bieden in de CL. Maar jah zal wel aan mij liggen. Als ze in de CL komen dan is het ook wel kwa inkomsten maar jah ik ben geen financieel directeur natuurlijk

28 juli 2014 om 14:30

Daar is niets op tegen, dat is bij Ajax ook zo, terwijl Ajax tussen de 50 en 80 miljoen op de bank heeft staan. Sterker nog, dat is de enige manier om te overleven.

Dat gezegd hebbende kunnen dit soort fratsen niet bij een professionele voetbalclub. De selectie moet praktisch rond zijn in aanloop naar de belangrijkste wedstrijd van het jaar, de voorronde Champions League. De enige taak die van Geel heeft, is een behoorlijke selectie op de been te brengen en hij heeft het hele jaar om mogelijke nieuwe spelers in kaart te brengen, zodat hij snel kan handelen mocht er iemand verkocht worden. Er staan elders letterlijk honderden professionele voetballers onder contract die zelden een balletje raken, zoals bijvoorbeeld het geval was bij Guidetti en Pellè. Jammer dat Koeman niet meer bij Feyenoord werkt, want dan had de zoon van Ronald van Geel een handje kunnen helpen.

28 juli 2014 om 14:34

Na het afgelopen decennium is dat de juiste keuze.

Waar moet Feyenoord anders voor kiezen dan zwarte cijfers? Het gezond maken van de club leidt op termijn voor meer sportief succes dan nu weer te veel uitgeven.

Nu uitgeven met de hoop dat geld terug te verdienen met CL kwalificatie is al helemaal geen optie.

28 juli 2014 om 14:39

Klopt, maar ik vind het een beetje zonde voor het Nederlands voetbal dan dat Feyenoord 2e is geworden als zij voor een habbekrats topverdedigers verkopen. Want als je bedenkt dat deze verdediging op het WK goed staande bleef, dan blijf je dat ook in de voorronde CL.

Ze hadden ook een beetje kunnen bluffen en voor hoofdprijzen spelers als BMI kunnen verkopen met zijn (doorlopend) contract. Dán heb je in ieder geval véél geld voor een "tussenjaar".

Hopen dat er weer nieuwe mannen opstaan tegen Besiktas. Want ik uit mijn kritische noot niet uit leedvermaak, maar uit liefde voor het Nederlands voetbal en de historie waar wij mede door Feyenoord van hebben kunnen genieten.

28 juli 2014 om 15:35

Helemaal mee eens. Je kon na de winterstop al weten dat deze 4 spelers zouden vertrekken, dus had je bij verkoop direct de vervangers moeten halen. Daar was ruim voldoende tijd voor. van Geel wilt het rustig aan doen en zich niet overhaasten, maar het wordt nu nog zelfs lastig om de Europa League te halen. Snap ook niet dat er perse dit jaar alles af betaald moet worden. Schuld was nog ongeveer 7 miljoen, betaal dat af en koop die aandelen volgend jaar terug, zodat je niet sportief aan de grond zit.

28 juli 2014 om 15:54

Precies Vakf1. Een goed beleid is fantastisch en we zijn vind ik een voorbeeld voor de topclubs in Europa, maar je kan ook doorslaan.

Met deze verkopen ten koste van alles, gaat Feyenoord er niet eens vanuit dat ze Europees spelen volgens mij. Ze staan in de zwarte cijfer en that's it.

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met FC Groningen. Een goed seizoen belonen met Europees voetbal om vervolgens na twee wedstrijdjes eerloos uit te vliegen. Bij FCG kan dat met alle respect nog. Bij Feyenoord vind ik dat eigenlijk niet kunnen.

28 juli 2014 om 16:04

Boulahrouz lijkt ook meer voor de breedte gehaald te zijn en als er 5-3-2 gespeeld moet gaan worden. Denk dat Van Beek nog wel eens verassend uit de hoek kan komen dit seizoen. Speelde vrij sterk tegen Sociedad en lijkt door het vertrouwen van Rutten ook wat schroom van zichzelf af te gooien. Aan de bal is het geen De Vrij maar zijn passing is goed en hij doet geen domme dingen.

Janmaat zal het meest gemist worden (van Beek en Boulahrouz kunnen daar ook wel spelen maar zijn imho eigenlijk centraal veel beter op hun plaats). Verder is het afwachten of Cabral zijn belofte kan inlossen wanneer ie fit is.

28 juli 2014 om 17:33

Eigenlijk is dat feyenoord toch een armoedige ploeg nu hoor, als ze de top 4 halen kunnen ze trots zijn

28 juli 2014 om 18:45

Ja wat moet je anders met of zonder jamaat verdedigend geen verschil de vrij had nog maar een 1 jarig contract en of martins indi nou zo goed is om naast matthijssen te zetten heb je 2 links benige spelers

28 juli 2014 om 21:35

Heb het uiteraard niet over uitgeven van het geld heb het over het behouden van je spelers. Als je de CL in gaat krijg je al 7 mil dus is dat niet ook een leuk bedrag. Daarnaast nog het geld dat verdient word aan tv gelden en je kunt twee spelers houden. Snap dat je spelers niet kunt blijven houden maar denk dat dit ook weer geen verstandige beslissing was.

29 juli 2014 om 12:35

Boulahrouz is al 2 jaar niet fit en word ook niet meer fit.

Rick is fenomenale nummer 10, jammer dat er nood is bij de club momenteel en hij als RB moet spelen.

Maar die jongen heeft echt veel talent. Zijn fysiek en passing zijn indrukwekkend te noemen, echt iemand die naast zijn verplichting nog keihard werkt om de absolute top te halen.

Een beetje de el Ghazi van Feyenoord ( Qua arbeid ), die staat namelijk ook bekend om het harde werken en obsessie naar groot succes.

28 juli 2014 om 14:24

Ik vind hem qua talent wel meevallen. Hij is wel een harde werker inderdaad. En dat je hem een 'fenomenale nummer 10' noemt, vind ik ook wel iets te veel van het goede.

28 juli 2014 om 14:27

Dit is een makkie voor Besiktas. Natuurlijk is de bal rond en een wedstrijd 90 minuten maar Besiktas gaat hier gewoon naar de volgende ronde naar mijn mening, ik gun ook 1 van onze 3 grootste rivalen Europees voetbal.

28 juli 2014 om 15:34

Ik weet het niet hoor. Je kunt niks over Feyenoord zeggen, we hebben ze nog niet zien spelen. Nieuwe trainer, nieuwe spelers, andere opstelling, nieuw seizoen. Kan van alles gebeuren en Feyenoord zal naar mijn verwachting niet kansloos zijn. Ik gun het dan ook de enige echte rivaal van mijn club.

28 juli 2014 om 18:31

Qua talent valt het wel mee zegt Darkeagle... tja.. en dan hebben we het over een speler die verkozen is tot beste speler in de A competitie. Nee, die kan er weinig van.

Karsdorp ontwikkelt zich als een komeet en gaat dit seizoen geheid Immers van de 10 positie spelen. Jammer dat hij nu misbruikt gaat worden als rb. Ongelooflijk eigenlijk als je met Van Beek en Bouhlarouz 2 degelijie rechtbacks hebt rondlopen.

28 juli 2014 om 18:38

Is dat dan een garantie dat je een groot talent bent? Iedereen kan een goed seizoen spelen en er vervolgens niks meer bakken. Misschien is het een talentje hoor, maar zulke onderscheidingen zeggen me echt niks.

28 juli 2014 om 19:20

Ik noem het subjectieve onzin.. als een Ajax speler verkozen wordt tot beste speler A jeugd dan is het de nieuwe Messi of Cruijff.. is het een Feyenoorder dan moeten de experts het nog maar zien.

Nou.. als je Karsdorp een beetje gevolgd het de laatste jaren weet je dat hij er als een komeet aan komt. Een enorm potentieel als 10 zijnde.. en eindelijk eens een talent met de juiste instelling en fysiek.

28 juli 2014 om 22:11

Wat voor subjectieve onzin? Ik ben een geboren Rotterdammer en ik heb sympathie voor Feyenoord, ik heb niks te maken met Ajax en hun spelers.

28 juli 2014 om 16:09

Weet niet of Karsdorp nu barst van het talent tov zijn leeftijdsgenoten. Maar goed, dat deed Clasie vroeger ook niet (van Haaren was eigenlijk de middenvelder van die lichting waar iedereen het meest van verwachtte) en die doet het toch ook niet onaardig. Achahbar was de beste van zijn lichting en die kan vooralsnog de volgende stap niet maken.

Mentaliteit en fysiek zijn de laatste jaren belangrijker geworden dus ik ben benieuwd naar zijn ontwikkeling.

28 juli 2014 om 17:10

Karsdorp is vorig jaar verkozen tot beste speler van alle A-junioren en hij is zeker een groot talent. Ik denk dat hij het als rechtsback ook goed zal doen, zeker als hij veel mee op kan komen.

28 juli 2014 om 18:33

Vindt het vrij opmerkelijk dat mensen beweren dat de beste speler van de landelijke A jeugd niet echt veel talent heeft.. haters gonna be haters denk ik dan maar.

Op het middenveld na is het nu wel erg matig bij Feyenoord. Hopelijk kunnen ze nog een paar aanwinsten verwelkomen, want hiermee gaan ze het erg lastig krijgen. Het zou toch mooi zijn om weer eens twee Nederlandse clubs te zien in de Champions League..
Heeft Feyenoord echt niks beters dan Verhoek voor de flanken? Waar is bijvoorbeeld Elvis Manu? En wanneer kan Boularouz spelen? Dan kan je achterin met Van Beek - Boula - Mathijssen en Kongolo spelen. Dat is nog best degelijk.

28 juli 2014 om 14:22

Met Lex Immers is ook het middenveld zwak

28 juli 2014 om 17:14

Schei toch uit man.
Lexie is de juiste man op de juiste plaats. het probleem bij Feyenoord zit hem in de voorhoede. daar heb je teveel middelmaat. Feyenoord zal echt wel kansen krijgen maar wie gaat ze afmaken. Dat is wat Feyenoord gaat opbreken.

28 juli 2014 om 18:37

Probleem bij Feyenoord is dat er te veel medesupporters zijn die Immers geweldig vinden. Omdat ie zo hard werkt.. ballen onderschept. Dat hij op de 10 positie staat en er andere dingen van hem verwacht wordt deert mijn medesupporters niet, ongelooflijk. Immers geeft geen assists.. zet geen aanvallen op.. vertraagt 7 van de 10 keer het spel. Nee, die jongen staat op de verkeerde positie.

Nou, van mij mag per direct Vilhena of Karsdorp op 10 worden gezet. Zal het voetbal ten goede komen, mark my words.

29 juli 2014 om 00:50

Ik snap je punt, maar ik vind Immers daardoor juist de ideale nummer 10 voor Feyenoord. We spelen slechts met een driemans middenveld, dus als wij dan ook nog een nummer 10 met een vrije rol krijgen worden we wel erg snel overlopen (vooral Europees gezien, ook al denk ik dat we sowieso geen hoge ogen gaan gooien op dat podium). Ajax speelt met hetzelfde systeem als Feyenoord (4-3-3, punt naar voren) en heeft met Serero ook een speler die meer defensieve taken uitvoert dan een klassieke nummer 10 hoort te doen. Het dynamische spel wordt steeds belangrijker, PSV ging ook kopje onder met Maher op de 10. Daarom vind ik Immers een prima nummer 10 in dit systeem. zouden we echter een systeem met meer middenvelders hebben dan had ik ook graag een Hakim Ziyech (bijv.) met een vrije rol op nummer 10 gezien bij Feyenoord.

28 juli 2014 om 14:30

Manu en Boëtius spelen gewoon hoor. Verhoek, mag met Goossens, Vormer en Schaken gewoon vertrekken dus.

28 juli 2014 om 15:01

hoop ook dat Verhoek niet speelt, maar volgens mij wil die van Manu een spits maken.
hoop echt op -Boëtius-Te Vrede-Manu- of anders -Boëtius-Manu-Achabar

28 juli 2014 om 15:02

Ik snap dat Verhoek en Schaken mogen vertrekken, maar zijn Goossens en met name Vormer geen nuttige spelers voor op de bank? Anders wordt je selectie wel erg jong en daarnaast hebben ze beide toch nog wel wat kwaliteit. Het is alleen geen basismateriaal.

28 juli 2014 om 15:11

Daarom zullen ze ook niet allemaal vertrekken. Misschien één of twee. Het is dan te hopen op Schaken en Verhoek. Verhoek is overbodig en Schaken gun ik en buitenlands avontuur.

28 juli 2014 om 17:11

en Goossens mag ook wel weg.
Vormer is als backup nog wel nuttig.

Met dit team ga je toch echt niet mee doen dit seizoen in de Eredivisie...laat staan Europees. Enkel het middenveld is prima.

28 juli 2014 om 14:09

Er komen nog een aantal spelers bij, geen probleem.

28 juli 2014 om 14:13

Hoezo niet? Te vrede is gewoon een prima spits en met boetius en manu op de flanken prima aanval. Middenveld is naar mijn mening het beste in de eredivisie door het grote loopvermogen en de dynamiek. Verdediging is gewoon prima met spelers die het gewoon prima kunnen alleen de keeper is een twijfelgeval

28 juli 2014 om 14:24

PSV heeft verreweg het beste middenveld. Dit Feyenoord is niet in staat de CL te halen en moeten ook wel een paar aankopen doen om ook maar een beetje kans te maken.

28 juli 2014 om 16:45

PSV heeft betere spelers op het middenveld, maar ze werk(t)en minder goed samen. Zo zat er vorig jaar weinig balans in het middenveld. Maar ik verwacht dat die er wel komt. Hiljemark verdedigende middenvelder samen met Wijnaldum als box to box en dan nog een aanvallende middenvelder. Verder vind ik dat Feyenoord prima het seizoen in kan als er nog een rechtsback en een spits bijkomen.

28 juli 2014 om 14:16

Europees zeker niet, in de eredivisie wel niet veel teams in de eredivisie vind ik op het moment een goede selectie hebben. Maar er zullen aankopen bij komen bij ons!

28 juli 2014 om 15:18

Beetje jammer inderdaad, daar gaan de punten. Achteraf gezien had toch beter een Twente of Psv deze voorrondes kunnen halen. Neemt niet weg dat Feyenoord her natuurlijk gewoon verdiend. Maar ik zie het niet zo rooskleurig in wat het halen van de volgende ronde betreft. Eerste voorronde CL uitgeschakeld worden betekent ook geen EL toch?

28 juli 2014 om 15:28

Jawel, in de derde voorronde EL zullen er 15 clubs uit de derde voorronde voor de Champions League instromen. De groepsfase van de Europa League zal bestaan uit zeven clubs die zich via de nationale competitie hebben geplaatst, de 31 clubs uit de play-off ronde en de tien verliezende clubs uit de play-off ronde voor de Champions League.

28 juli 2014 om 15:36

Ach twente en psv zouden het ook niet halen, misschien wel deze eerste voorronde maar niet de ronde hierna.

28 juli 2014 om 15:41

@myvision. Thanks bro, dat wist ik niet.

28 juli 2014 om 15:45

Frgioo. Laat ik zeggen dat ik de kans groter inschat dat zij het op dit moment zouden redden, dan dat Feyenoord het op dit moment redt. Sowieso was de kans op deze ronde doorkomen bij die 2 clubs groter geweest en dat scheelt alweer punten en een voorronde in de El. Maar zoals ik al zei, Feyenoord verdient de voorronde op basis van vorig seizoen, dus er mag eigenlijk niet over geklaagd worden. Vind het alleen zonde dat er zoveel is ingeleverd, en er nog veel te weinig is opgevangen, dat zelfs Besiktas nu waarschijnlijk flink de overhand gaat hebben.

28 juli 2014 om 15:55

Daarbij staan Twente en PSV hoger op de coëfficiëntenlijst dus is de kans op het loten van hele grote tegenstanders een stuk kleiner.

Maar zoals Inke zegt, Feyenoord heeft het verdient. Ik had alleen liever gezien dat de directie iets beter was in onderhandelen en dat er geen NL clubs in "tussen-/opbouwjaren" meedoen in de (voorronde) CL.

Maar wie weet, Feyenoord verrast al jaren met nieuw talent. De verkochte jongens zijn dat niet meer natuurlijk

28 juli 2014 om 16:15

De echte punten voor Nederland liggen in de EL. Die bonuspuntjes voor het bereiken van de CL (de voorondes leveren verder niets meer op) wegen niet op tegen de wat makkelijkere tegenstanders in de EL aangezien de wedstrijdpunten in de EL en CL even zwaar tellen.

Zo kan het dat AZ al jarenlang in de buurt van Ajax staat op de coefficientenlijst en dus ongeveer hetzelfde aan punten binnenhaalt. PSV heeft zelfs jaren lang boven Ajax gestaan (staan nu 3 plekken lager vanwege de laatste 2 seizoenen) ondanks dat Ajax al jaren CL speelt.

28 juli 2014 om 16:59

Hoezo is de kans groter voor Twente zonder Tadic en Guitierezz (geblesseerd) ?

29 juli 2014 om 09:27

@ Frgiooo

PSV zou nog wel kunnen hoor, volgens mij zouden zij net zoals Ajax een in theorie makkelijkere tegenstander treffen.

28 juli 2014 om 17:13

met dit team speel je gewoon bij de 1e drie.
CL halen zal heel moeilijk worden maar EL moet wel mogelijk zijn.
En zoals rbn al zei, er komen ook nog wel spelers bij.

Volgens andere sites had Manu een hesje aan. Ik vind het jammer dat Kongolo linksback staat. Hij moet eigenlijk centraal in de verdediging staan.

28 juli 2014 om 14:14

Precies manu gaat spelen ten opzichte van verhoek ook logisch

Toch wel even schrikken deze opstelling. Vooral de voorhoede is wel even schrikken. Gelukkig dat het middenveld intact is gebleven en een centrum met Bouhlarouz en Mathijssen is in de eredivisie gewoon prima. Hopen dat Feyenoord nog een centrum spits kan aantrekken en een rechts back

28 juli 2014 om 14:10

Manu speelt waarschijnlijk ipv Verhoek. Wij hebben dan gewoon een talentvolle aanval.

28 juli 2014 om 14:16

Elvis Manu, was ik even vergeten inderdaad. Met Boetïus dan op links en Dost (dat hoop ik voor Feyenoord en voor de eredivisie) dan staat er wel een prima voorhoede. Het middenveld blijft intact. De achterhoede wordt flink geraakt maar zoals ik al eerder zei is dat prima op te vangen. De CL duels komen eigenlijk te vroeg.

28 juli 2014 om 14:19

Komen inderdaad te vroeg maar ik denk dat Besiktas er ook zo over denkt. Ja, ze hebben Demba Ba gekocht maar kan me niet voorstellen dat zij nu al goed zijn ingespeeld. Dat kost tijd en dat hebben ze niet.

Vooral onze linkerkant vind ik sterk met Kongolo, Vilhena en Boëtius. Ik heb eerder gelezen dat Vilhena in vorm is. Van die kant moet dus het meeste gevaar komen. Ik heb daar vertrouwen in.

28 juli 2014 om 14:21

Feyenoord heeft zeker een kans. Turkse ploegen staan er nu niet om bekend om tactisch geweldig voetbal te spelen. Als Rutten het goed neer kan zetten heb je met jongens als Boetïus, Vilhena en Manu wel creatieve jongens die in de omschakeling voor dreiging kunnen zorgen. Jammer dat Bouhlarouz niet zal spelen, die weet wat er nodig is in dit soort wedstrijden. Dan moeten Immers en Clasie maar lekker gaan bikkelen.

28 juli 2014 om 17:14

@roafke: ik ben het helemaal met je eens.

29 juli 2014 om 00:58

Besiktas zal inderdaad ook niet helemaal op elkaar in gespeeld, maar zij hebben de basis-11 meer intact gehouden dan Feyenoord, dat speelt met een geheel nieuwe verdediging en mist hun belangrijkste speler en aanvalsleider van vorig seizoen.

28 juli 2014 om 14:18

Tja het is matig, en dan Verhoek die heeft 0, 0 procent technisch vermogen en heeft totaal geen snelheid.

28 juli 2014 om 16:18

De verwachting is dat er een rechtsbuiten (villabal?) en een spits (dost?) bijkomt. Verder zal Van Beek ook wel veel centraal spelen en is het de vraag of Bouhlarouz veel met Mathijsen zal spelen. Dan is het centrum wel kwestbaar qua snelheid. Kongolo-Van Beek is ook een centrum dat in de Eredivisie weinig problemen mag hebben.

Oei, klinkt niet heel overtuigend zo... Hoop dat ze kunnen verrassen.

triest dat je zo'n jongen laat debuteren op zo'n positie. kan alleen maar mis gaan dan en daar help je zijn zelfvertrouwen niet mee

28 juli 2014 om 14:18

Hoezo als rutten denkt dat hij dat niet kan. Dan zet ie hem daar echt niet neer. Tegen sociedad deed hij het daar uitstekend. Is geen garantie maar hij is gewoon een erg goede speler. En je ziet dat heel vaak spelers beginnen op de back en keren later terug in een andere positie binnen het elftal

28 juli 2014 om 14:42

ik zal Immers rechtsback zetten. Beetje zelfde type als Kuyt, let maar op

28 juli 2014 om 15:31

Daar zit wat in Bas. Een jonge speler laten debuteren in een belangrijke wedstrijd op een positie die hij niet kent, is niet helemaal fair naar die speler toe.

28 juli 2014 om 17:17

@bas: Hij is geen rechtsback maar ik denk dat hij daar wel goed kan spelen.
Vooral aanvallend en opbouwend kan hij van meerwaarde zijn en hij is fel en snel genoeg om ook verdedigend zijn mannetje te staan.

Nou geef ze in deze opstelling weinig kans. Je kan niet ongestraft iedereen blijven verkopen. Financieel wel goed, maar sportief niet vol te houden. Je heb niet elk jaar zoveel toptalent die de open plaatsen gaan invullen.

Gewoon proberen op de nul te spelen zodat je volgende week kan counteren. Plus dat van geel moet opstaan om deze week dost toornstra en Bilal te kopen.
Als karsdorp het goed doet moet je hem gewoon laten staan.

Mulder
Karsdorp boularouz kongolo woudenberg
Clasie toornstra vilhena
Bilal dost boetius

28 juli 2014 om 14:21

kansloze opstelling als je serieus immers op de bank zet! was vorig seizoen zoo belangrijk met behoorlijk wat doelpunten prima aanspeelpunt door de lucht en zonder hem verlies je alle duels op het middenveld

28 juli 2014 om 15:01

Toornstra, Bilal en Dost..hebben ze daar wel al het geld voor dan?!

28 juli 2014 om 17:19

@superpelly: ik veracht ook niet dat die alle 3 komen.
Bilal en Dost zou kunnen of Dost en die argentijn.
Toornstra zou ik op zich graag zien maar is overbodig als Clasie blijft.

28 juli 2014 om 16:22

Başacıkoğlu zal niet komen, die jongen ligt nog tot 2016 vast met een optie van Heerenveen van 2 jaar. Die doen ze niet minder dan voor een miljoen of 3/4 de deur uit. Toornstra lijkt me ook pas interessant als er een middenvelder vertrekt. Verder zullen Kongolo en Nelom de voorkeur krijgen op linksback.

Bovendien is Dost (als die zou komen) geblesseerd en moeten nieuwe aankopen in het team ingepast worden, dat gaat natuurlijk niet binnen een week.

In Turkije zou eerder 5-3-2 met Manu en Boetius kunnen spelen en gokken op een bevlieging van 1 van de 2.

Waarom niet gewoon met Nelom - Mathijsen - Kongolo - Van Beek? Dan schuif je alleen Kongolo 1 plaatsje verder naar rechts ten opzichte van waar hij normaal speelt. Van Beek heeft al vaker rechtsback gespeelt.

28 juli 2014 om 14:13

Rutten is geen voorstander om 2 linksbenige verdedigers in het centrum neer te zetten. Ik vind het ook jammer want Kongolo hoort gewoon in het centrum te spelen.

28 juli 2014 om 14:23

Lekker belangrijk beter twee linkspoten in het centrum dan een jonge nummer 10 op rechtsback lijkt me maar zo....weet niet of Goossens fit is maar die zou ook nog linksback kunnen spelen..

28 juli 2014 om 14:24

Rutten heeft er vast goed over nagedacht.

Van Anholt voor Janmaat, Kalas voor de Vrij. Indi kan worden opgevangen met Mathijsen, Kongolo en Nelom, Dost voor Pelle, misschien nog een rechtsvoor?

28 juli 2014 om 14:19

Ja ze zijn bezig met die Villalba van San Lorenzo.

28 juli 2014 om 14:55

Ik ken hem niet maar het schijnt een groot talent te zijn, ik hoop het voor jullie.

Pfff, wat een voorhoede.... Alleen Boetius heeft wel wat acties in huis, maar de rest... Ik vrees het ergste voor Feyenoord.

Even serieus.. Wesley Verhoek? Die heeft helemaal niks laten zien, bij FC Twente ook niet, alleen bij Ado 1 of 2 seizoenen aardig wat assist geven, Ado was zijn zijn eindstation. Feyenoord is te hoog gegrepen voor hem.. Hopelijk dat hij zijn mannetje woensdag kan passeren om een goede voorzet te geven... Ik zou anders met 2 aanvallers spelen ipv 3 aanvallers..

Dit is echt absurd, Leuk dat je nu uit de rode cijfers bent, maar vraag me af of het niet geleidelijker kon.
Nu lever je ongelovelijk veel kwaliteit in en ga je een ramp jaar tegemoet.

28 juli 2014 om 14:17

Ramp jaar? Er komen versterkingen bij en zo slecht zijn deze spelers niet.

29 juli 2014 om 09:53

@ rbn_

Dat de club zegt dat ze nog versterkingen op het oog hebben is 1 ding, dat ze ook daadwerkelijk komen is een tweede. Net zoals je ook nog maar moet hopen dat ze op tijd komen. Besiktas komt woensdag op bezoek en een week later is de return. voor je het weet kan de wens op Europees voetbal alweer in rook zijn op gegaan.

Daarnaast vind ik het wel een groot risico dat je een onervaren aanvallende middenvelder als rechstsback wilt inzetten. De Boer heeft dat geprobeerd met de meer ervaren Duarte en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Het zou denk ik beter zijn om zolang de versterkingen er niet zijn in Europese wedstrijden meer verdedigend te gaan spelen en op snelle counters in te zetten.

Wat dat betreft zou ik dan voor een meer verdedigende middenvelder gaan of een verdediger. Natuurlijk zijn dat vanwege hun jonge leeftijden ook geen garanties, alleen dit is vragen om problemen omdat aanvallende (jonge) middenvelders over het algemeen weinig kaas hebben gegeten van (mee) verdedigen. Ik ga er gemakshalve vanuit dat Besiktas nu men weet dat Feyenoord zo goed als al haar sterktehouders kwijt is; de versterkingen nog op zich laten wachten zij niet naar Rotterdam zullen komen voor een 0-0 gelijkspelletje.

Nu snap ik dat erbij Feyenoord verzachte omstandigheden zijn (moest eerst verkocht worden en men wilde koste wat kost dit seizoen uit de schulden zijn. Al vraag ik mij af of dat niet nog 1 seizoen kon wachten, want sportief word het dan heel moeilijk om die vurige wens voor Europees voetbal dit jaar eindelijk eens te bewerkstelligen.

Het valt me wel elke keer op dat veel clubs graag uitspreken Europees te willen spelen alleen zelden tot nooit klaar zijn om die voorrondes te spelen (wat ook zo was toen er nog wel wat besteed kon worden). Wat dat betreft denk ik dat Nederlandse clubs die strijden in de voorrondes hun voorbereidingen anders moeten gaan invullen of daar nog eerder mee moeten beginnen, daarmee doel ik op de technisch directeuren. Want het seizoen begint niet wanneer de eerste competitie wedstrijd gespeeld word, maar wanneer je moet aantreden in de voorrondes voor Europees voetbal.

Voor het algemene Nederlandse voetbal belang hoop ik dat jullie voor een stunt kunnen zorgen, alleen de spoeling bij Feyenoord is wel heel erg dun op het moment (met als klap op de vuurpijl ook nog eens een Boulahrouz die niet fit is). Veel succes morgen avond !

29 juli 2014 om 11:51

Die komen er wel, ik heb daar vertrouwen in. Ik heb veel vertrouwen in Van Geel. Hij heeft tot nu toe fantastisch werk geleverd.

28 juli 2014 om 14:19

Valt wel mee hoor, een spits en een rechtsback erbij en we staan er weer.
Jammergenoeg is Schaken geblesseerd, want dan kon Verhoek lekker banken. Schaken heeft wel bewezen belangrijk te kunnen zijn dus die wordt wel gemist woensdag.

29 juli 2014 om 12:22

Valt wel mee, je levert 30+ doelpunten in en je hele defensie is weg.
Schaken..... Die is echt over zijn top heen, je heb hem toch zien spelen op het einde.

Wens Feijenoord alvast veel succes! Ga ervoor mannen.

Wesley Verhoek in de basis voor een Champions League wedstrijd. Nu heb ik alles gezien. God sta ons bij, dit wordt een gênante vertoning.

28 juli 2014 om 14:20

Tja hutchinson in de CL is ook genant, heb er vertrouwen in voor woensdag. Het gaat kolken in de kuip!

28 juli 2014 om 14:22

Ben benieuwd hoe het gaat woensdag in De Kuip. Het is bekend dat er heel veel Turkse supporters dichtbij het uitvak zitten. Het kan zomaar compleet fout gaan.

28 juli 2014 om 14:25

Ja klopt een paar Turkse vrienden van mij gaan ook op de thuisvakken. Ben benieuwd hoop het niet is nergens voor nodig.

28 juli 2014 om 14:41

tja..dat de supporters een beetje lawaai maken zullen die turken niet wakker van liggen. Dat doen ze daar ook wel.
Dan zou het al moeten zijn dat de feyenoordspelers dankzij de fans boven zichzelf uitsteken, maar wat een drama opstelling.
Bijna zonde van de vliegtickets naar besiktas voor de selectie.

Maar goed...besiktas is nou ook weer geen wereldploeg. Wie weet kan feyenoord mij verbazen. Ik hoop het maar.

28 juli 2014 om 14:46

Ik heb het niet over lawaai maken. Er zitten veel Turken in de thuisvakken en dat kan fout gaan.

28 juli 2014 om 16:18

Feyenoord mocht willen dat ze Hutchinson op het middenveld hadden..

Veelzijdige en onderschatte speler die altijd een voldoende scoort.. Echt een teamplayer

28 juli 2014 om 18:41

Echt he, waarschijnlijk hebben ze atiba helemaal niet zien spelen vorig seizoen en trekken ze conclusies op basis van zijn psv-tijd, waar die meer als rechtsback speelde dan op het middenveld.

28 juli 2014 om 20:19

Ja dat is ook zo..

Ondanks het feit dat hij bij Psv in het 1e jaar ook gewoon goed speelde op het middenveld en daarna ook verdienstelijk als back..

Hij was in ieder geval ijzersterk in de 10-0 overwinning tegen Feyenoord..

29 juli 2014 om 11:50

Wij zijn tevreden over onze middenvelders. Ik zou niet weten waar hij zou moeten staan.

Vreemde actie dit. In de opleiding van Feyenoord is toch wel een degelijke verdediger te vinden. Opties te over van Beek kan zowel centrum als rechts spelen, dus als je een centrumverdediger of rechtsback kan vinden moet het kunnen. Je zou zelfs een linksback kunnen zoeken en Kongolo met Mathijssen in het centrum. Zeer rare gedachtengang dit. Tis ook niet dat het een ervaren jongen is die daar speelt (bijv Schaken rechtsback ofzo), dus ik snap het idee hierachter niet helemaal....

28 juli 2014 om 14:23

Rutten heeft daar vast wel over nagedacht maar is waarschijnlijk tot de conclusie gekomen dat dit een betere oplossing is.

Iedereen kan wel heel verontwaardigd gaan lopen doen maar misschien wordt dit wel een meesterzet van Rutten en speelt Karsdorp heel het seizoen rechtsback. Talentvolle aanvallende middenvelders hebben wij voldoende.

Bouhlarouz kan ook prima uit de voeten op rechtsback. Dit lijkt me dus onzin.

28 juli 2014 om 14:22

die is niet fit

28 juli 2014 om 14:24

Bohlarouz is nog niet wedstrijdfit en onze enige echte rechtback (lopes Cabral) is helaas geblesseerd. Dit is helaas geen onzin dus maar de bittere waarheid. Ik hoop dan ook dat er heel snel nog een echte rechtsback wordt aangetrokken. Dan kan dit toptalent zich gewoon op de nummer 10 positie gaan richten en kan Lex Immers in de winter misschien wel verkocht worden.

28 juli 2014 om 16:46

Oh, dat had ik niet meegekregen. Voor het Nederlands voetbal is het zeer belangrijk dat Feyenoord CL gaat spelen, maar ik zie het erg somber in als een aanvallende middenvelder(ook nog heel onervaren) op rechtsback moet spelen.

Waarom dan geen linksbenige speler op de back positie die in elk geval kan verdedigen, ipv een nummer 10?
Ik zou dan nog eerder Nelom of Woudenberg als rechtsback neer zetten.
Is ook niet alles, maar die hebben in elk geval ervaring met verdedigen.
Ik weet niet wie er op de linker flank bij Besiktas speelt, maar geloof niet dat ze met een echte buitenspeler spelen die buitenom gaat.
Maar kan het mis hebben.
Anders kan je toch ook nog Steenvoorden centraal zetten en van Beek rb, of omgedraaid.

28 juli 2014 om 14:46

Dat hangt er van af. Bilic zal waarschijnlijk met Frei en Sahan op de flanken beginnen. Ik verwacht dat Olcay Sahan vanaf rechts zal spelen en Kerim vanaf links.

is immers als diepe spits geen goed idee, prima aanspeelpunt en te vrede heb ik niet heel hoog zitten

28 juli 2014 om 14:36

Immers als spits is echt een drama gebleken. Te Vrede is de beter afmaker. Bovendien is Immers beter op zijn plek op het middenveld.

28 juli 2014 om 14:37

immers is juist alles behalve een aanspeelpunt. alle ballen springen van zijn voet.

Immers kan goed renderen achter een spits ala Pelle of Dost.

Feyenoord moet echt spelers gaan halen want dit is 12de plek

Prima dat mijn club de Vrij verkoopt. Maar na dit WK vind ik dat ze de hoofdprijs hadden moeten vragen.

Als ik dat zo zie, gaan ze dat niet redden woensdag tegen besiktas

Die Lopes Cabral is toch een rechtsback? Waarom zet je die er dan niet in? Niet goed genoeg? Dán snap ik niet dat je hem bij de A-selectie haalt..

28 juli 2014 om 14:26

Geblesseerd.

Vind het wel bijzonder. Feyenoord was zo blij met de 2e plek en ze nemen de CL voorronde zo serieus dat spelers als Clasie dan maar later vakantie krijgen, maar de selectie is nog lang niet op orde.

Het was toch allang bekend dat spelers als Pelle, Martins Indi, De Vrij en Janmaat weg zouden gaan? Waarom kunnen transfers dan niet eerder rondkomen? Neem aan dat je een lijst opstelt met haalbare spelers zodat je snel kan handelen. Slecht geanticipeerd naar mijn mening. Nu ben je waarschijnlijk na 1 wedstrijd al kansloos.

28 juli 2014 om 15:20

Dat is dus Martin Van Geel te verwijten, het is hartstikke mooi dat we zwarte cijfers schrijven. Maar sportief gezien moet er wel een fatsoenlijk team kunnen staan. Je spits verkopen die nog een meerjarig contract heeft en vervolgens geen vervanger van niveau hebben klaar staan is zeker slecht geanticipeerd. Maar ja met het niet verlengen van Janmaat zijn contract en het veel's te lang wachten met Kongolo heeft Van Geel al wel wat meer steken laten vallen.

Met deze opstelling ga je denk ik niet veel klaar spelen tegen Besiktas. Te Vrede vind ik echt niet goed genoeg voor Feyenoord 1. Daar moeten echt nog wat spelers bij. Met Verhoek en Te Vrede win je de oorlog niet.

Ik zou Kuyt terughalen als rechtsback als ik Feyenoord was.

Hier wordt je wel blij van als Besiktas fan. Te Vrede is voetballend 0,0. Geen snelheid, geen techniek. Als je zag hoe Pedro Franco Drogba in zijn zak had in de wedstrijd tegen Galatasaray, dan word ik hier wel blij van.

Verhoek en Karsdorp zullen het zwaar krijgen. Verhoek zal als directe tegenstander Ramon Motta hebben, toch een van de beste spelers van Besiktas. Zowel verdedigend als aanvallend erg sterk.

Bilic zal waarschijnlijk Olcay Sahan op rechts zetten en Kerim Frei op links. Frei, grootste talent van Besiktas, op een middenvelder die debuteert als rechtsback. Succes. Hopen voor Feyenoord dat hij een beetje kan verdedigen, anders wordt hij echt binnenstebuiten gekeerd. Vraag maar aan Ivanovic, die weet het

28 juli 2014 om 15:27

Ik zou maar oppassen voor Verhoek met zijn fluwelen techniek en snelheid kan hij een serieuze dreiging vormen voor de Besiktas verdediging.....

Nu ff serieus het zal voornamelijk van Boetius en Vilhena moeten komen dat zijn de enigste 2 die over de nodige creativiteit beschikken en ik hoop dat Manu speelt alles beter dan Verhoek.

28 juli 2014 om 17:42

De rechtsback positie is de achilleshiel van besiktas en rutten en zijn assistenten zullen dat vast al hebben opgemerkt. Boetius zal dus de sleutelspeler zijn van feyenoord.

Nou mooi is dat..
Maar wie weet pakt het goed uit zie Kuyt.
Als ze het maar niet wagen om weer geen Europees voetbal te spelen..

ik ben in het buitenland weet iemand welke nederlandse zender de rechten heeft gekregen buiten fox sports

28 juli 2014 om 15:03

CL was altijd voor de NOS en Sport1, EL was altijd RTL 7 en FOX neem aan dat dit nog zo is, moet wel erbij vermelden dat dit de voorrondes zijn, dus weet niet of het met die rechten hetzelfde is als met die van de eigenlijke toernooien.

28 juli 2014 om 15:03

Nos

28 juli 2014 om 16:47

thanks

28 juli 2014 om 21:28

Feyenoord - Besiktas morgen wordt uitgezonden op Fox, de return in Turkije zendt de NOS wel uit. Vraag me niet waarom.

Vanaf de play-offs wordt alles gewoon op de NOS uitgezonden.

ik snap dat feyenoord uit de schulden wil komen (en nu zijn) maar als je investeert in wat beter materiaal heb je nog kans op de CL groepsfase te halen dit seizoen voor extra centen en je maakt meer kans in de competitie wat ook eventueel meer centen oplevert.

met dit materiaal zie ik ze echt geen besiktas verslaan terwijl dat nou geen wereldteam is..

Hopelijk krijgen die kakkerlakken een flinke nederlaag!

28 juli 2014 om 14:51

Zo jij bent stoer kakkerlakken zeggen auw dat doet pijn internetheld

28 juli 2014 om 14:56

Kansloze mede supporter.

28 juli 2014 om 18:27

Hopelijk krijg jij ooit verstand van voetbal!!!

28 juli 2014 om 20:55

apart dat de moderator dit berichtje laat staan, ik heb voor minder al meldingen van verwijdering gehad. Maar die waren toevallig allemaal een beetje om ajakkes te pesten. Oeps, nu krijg ik vast weer een aanmaning en een verwijdering! Kakkerlakken is prima, is immers geen verbastering. Oeps, Immers een verbastering? Nee dat bedoelde ik niet. Sorry Ik bedoelde ook eigenlijk de Godenzonen.
On topic: Feyenoord gaat dit niet redden, wedstrijd komt paar weken te vroeg. v Geel gokt denk ik op nog 2 of 3 aankopen om mee verder te gaan in de EL.

29 juli 2014 om 01:27

Hahaha ik heb me echt ziekgelachen om jouw comment..

En ik geef je helemaal gelijk over die mods hier

Karsdorp is de verbeterde versie van immers, maar zal nu voorlopig door rutten worden misbruikt (ander woord heb ik er niet voor) als rechtsback. zijn ze bij Feyenoord trouwens goed in. spelers niet op hun beste positie neerzetten (zie vilhena en kongolo).

28 juli 2014 om 14:59

Andere optie is om ze niet te laten spelen.....
Je noemt nu al 2 spelers die beide op 10 moeten spelen.
Dan maar alle 2 niet?
Je moet toch iets om die jongens te laten spelen.
Kan moeilijk 6 nummers 10 opstellen, omdat zij het beste zijn en allemaal daar willen spelen.
blijkbaar blijft het team zo het beste in balans.
Het is niet anders.
En zo worden er nog wel eens onverwacht talenten geboren.
Zijn best wat backs die vroeger bv buitenspeler waren.

28 juli 2014 om 17:24

Ik denk dat Karsdorp heel goed als rechtsback kan spelen.

En dan volgend jaar hopelijk op zijn favoriete positie.

Wordt helaas een kansloze missie voor het nederland's voetbal en feyenoord ze missen gewoon kwaliteit hoe zeer ik het ze ook gun als ajacied heb zeer veel respect voor onze aartsrivaal en heb absoluut geen haat naar die club. Maar realistisch gezien maken ze niet veel kans tegen besiktas die gewoon meer kwaliteit hebben daarbij zou het maar een halve thuis wedstrijd worden. Er zijn veel nederlandse turken die kaartjes hebben en dat is hun goed recht. Ook veel kameraden van mij die besiktas fan zijn.

28 juli 2014 om 15:02

Tja, Besiktas smijt ook lustig met miljoenen om op volle oorlogssterkte aan te kunnen treden. Feyenoord is sowieso niet bij machte om daarin mee te gaan dus ook al gaan we met miljoenen smijten is het zeer twijfelachtig of we doorgaan. We kunnen beter vast blijven houden aan het huidige beleid om het risico op een miskoop flink te verkleinen. Groepsfase CL via voorrondes is voor geen enkele Nederlandse club echt weggelegd.

28 juli 2014 om 16:25

Valt wel mee hoor tot nu toe alleen Demba gekocht voor 6 miljoen en Ramon Motta die al was gehuurd voor 1,5 mil.

Gokhan Tore die ook gehuurd was wordt deze week binnengehaald voor 4,5 dus die zal in de heenwedstrijd waarschijk niet spelen..

Verder kwam Cenk Tosun transfervrij

28 juli 2014 om 17:43

Bro voor Nederlandse begrippen is dat smijten met geld. Hoe vaak zie je een Nederlandse club 12 miljoen uitgeven aan transfers?

30 juli 2014 om 08:35

Precies. Dat bedoel ik dus. Als Feyenoord aan het begin van de zomer al 12 miljoen aan budget had om uit te geven aan nieuwe spelers stonden we echt wel een stuk sterker ervoor nu.

Waarom zo moeilijk?! Waarom zet die dan geen Nelom linksback, Mathijsen en Kongolo centraal en van Beek rechtsback, dat is toch veel meer voor de hand liggend?! Is Verhoek weer hersteld dan..snap niet dat hij uberhaupt wordt opgesteld..heeft letterlijk nog geen enkele goeie wedstrijd gespeeld voor feyenoord en komt hopeloos te kort

28 juli 2014 om 15:03

Omdat je 2 linksbenige verdedigers in het centrum hebt en dat wil Rutten niet omdat je dan moeilijker kan opbouwen.

28 juli 2014 om 15:11

Opbouwen? Gewoon de 0 houden en met 2 snelle jongens voorin (manu en Boetius) op de counter loeren. Is dat lelijk anti-voetbal? Jammer dan! We moeten presteren in Europa.

28 juli 2014 om 15:16

Vooral uit verwacht ik dat we dat gaan doen. Thuis verwacht ik dat we nog aardig wat aan de bal zijn. Opbouw is dan extreem belangrijk.

28 juli 2014 om 15:22

Ik verwacht ook thuis dat we niet het spel zullen gaan maken. Besiktas maalt er niet om om nog even flink wat miljoenen uit te geven om op volle oorlogssterkte aan te treden. Daar kunnen wij niet tegenop. Dus zullen we ze tactisch moeten verslaan.

Kansloos wil ik niet zeggen maar moeilijk zal het wel zijn. Men heeft de spelers moeten laten gaan omdat ze nu de hoofdprijs kunnen krijgen. dit is het manco van een goed WK. Het komt wel weer goed met Feyenoord maar jammer is het wel.

Het feit dat Verhoek in de basis staat schrik ik nog het meest van.. dat is toch wel onze minste buitenspeler.
May the lord be with us...

Snap werkelijk niet waarom dit allemaal zo lang moet duren. van Geel wist een half jaar geleden al dat deze spelers zouden vertrekken en de enige speler waar men direct mee aan de slag is gegaan is Dost en men lijkt zich volledig blind te staren op deze speler.
Nu staan de voorronde CL voor de deur en hebben we met een niet fitte Boulahrouz en geen vervanger voor Pelle en nog niet eens eredivisie waardig elftal. Nee dit jaar scoort van Geel tot op heden minpunten

28 juli 2014 om 15:21

Hmmm, als je meer dan 30 mio verdient in een maandje tijd verdien je volgens mij juist pluspunten. Ben benieuwd hoe de analfabeten die de Kuip destijds wilden bestormen om het vertrek van Van Geel te eisen nu reageren. Deze directie heeft de club gered en verdient nu wel iets meer krediet dan jij ze geeft.

Tegen Besiktas heeft Feyenoord gewoon een kans. Dan maar een paar wedstrijden 532. Het zij zo. Resultaat is zo belangrijk dat manier waarop ondergeschikt is.

28 juli 2014 om 15:44

Van Geel had al lang een lijstje moeten hebben met eventuele vervangers die haalbaar zijn. 30 miljoen is prima maar dat zou bijna iedere TD voor elkaar krijgen met spelers die over zoveel kwaliteiten beschikken.

BMI gaat weg voor 8 miljoen maar heeft een meerjarig contract, bovendien beschikt zijn vervanger Kongolo ook nog over een aflopend contract dus die deal is helemaal niet zo geweldig.

Janmaat wilde bijtekenen vorig seizoen zodat hij voor de hoofdprijs weg kon maar in plaatst daarvan trok Van Geel een aantal huurspelers aan die totaal niks hebben gebracht, dus daar valt ook wat over te zeggen.

Pelle was afgelopen seizoen misschien wel de beste spits in Nederland, die gaat weg voor een kleine 10 miljoen maar heeft ook nog een meerjarig contract dus dat is niet echt een hoofdprijs.

En dan tenslotte De Vrij de beste verdediger van het WK word verkocht vlak voor de belangrijke wedstrijd tegen Besiktas voor 8,5 mljoen (of is het nu 7,5 ).

Van Geel heeft nog genoeg krediet maar over sommige keuzes valt wel het een en ander te zeggen.

28 juli 2014 om 23:50

Volgens mij is de vrij inderdaad voor 7,5 mio overgenomen door Lazio. Daar had meer ingezeten, net als bij BMI inderdaad. Pelle voor zo weinig weg wist ik niet, al zal Pelle daar zelf ook wel een hand in gehad hebben. Die is lekker gemaakt door Ronald Koeman.

Had al met al een miljoen of 6 meer in gezeten, dat ben ik met je eens. Toch is Feyenoord nu zo goed als schuldenvrij en kan er weer geinvesteerd worden waar nodig. Is ook knap na de forse schuldenpost die er was..

29 juli 2014 om 16:33

@ Frankentime, van Geel heeft zeker nog mijn respect alleen door zijn in het verleden gehaalde resultaten had ik van deze transfer periode meer voorgesteld en had ik zeker een vervanger voor Pelle verwacht die max enkele dagen na de transfer van Pelle gepresenteerd had kunnen worden. Daarnaast heb ik het idee dat men 100% voor Dost gaat terwijl Wolfsburg tot op heden hem niet kwijt wil en al zou hij komen dan kan hij waarschijnlijk de eerste en misschien wel de eerste 2 maanden nog niet spelen omdat hij niet fit is. Dan huren we dus een speler die we eigenlijk te duur vinden en waarschijnlijk maar 80% van de wedstrijden kan spelen. Dan begin ik me af te vragen waar hij van Geel mee bezig is maar moet ook toegeven dat van Geel mij voorheen vaker heeft verrast. Kans is groot dat we dit scenario de komende jaren steeds opnieuw gaan beleven dus waarom dan een ambitie om europees voetbal te halen als je vervolgens steeds geen waardig elftal kan neerzetten zo vroeg in de transferperiode.

Natuurlijk is onze selectie verzwakt maar ik vind ook dat mensen hier dramatiseren. Wij hebben nog steeds goede spelers zoals Mathijsen, Kongolo, Clasie, Vilhena en Boëtius. Zij moeten uiteindelijk het verschil gaan maken. Verder hebben wij nog talentvolle spelers zoals Van Beek. Veel mensen zijn negatief over hem maar hij was vorig seizoen één van de weinige die zich staande wist te houden tegen Kuban. Alleen het ziet er allemaal wat houterig uit maar verdedigen kan hij wel. Ik heb vertrouwen in hem, vooral als hij een man met ervaring naast zich heeft zoals Mathijsen.

Te Vrede heeft vorig seizoen goed gespeeld en bij vlagen redelijk veel gescoord. Ik heb vertrouwen in die jongen maar hij heeft wel hulp nodig door middel van goede voorzetten.

Karsdorp heeft een paar wedstrijden als rechtsback gespeeld en heeft hij het daar goed gedaan. Op de training zal hij ook wel een goed niveau halen waardoor Rutten ervoor heeft gekozen om hem rechtsback neer te zetten.

Sjezus, waarom is iedereen zo negatief? Misschien is dit wel een meesterzet van Rutten en kan Karsdorp aanvallend veel gevaar stichten aan de rechterkant. Onze keeper is gewoon degelijk, zelfde geldt voor de verdediging, het middenveld is een van de beste van de eredivisie en aanvallend valt er met Boetius en wellicht Manu echt wel wat te beginnen. Daarnaast legt Te Vrede ze er ook wel in mits hij goede aanvoer krijgt. In ieder geval, ik zit woensdag in de Kuip en ik ga er met een positief gevoel heen.

28 juli 2014 om 15:18

Het kan zomaar een meesterzet zijn. Het is redelijk makkelijk om een aanvallend ingestelde speler rechtsback te laten worden, vooral als diegene nog jong zijn. Kijk maar naar de rechtsbacks van tegenwoordig. Zijn allemaal types zoals Janmaat, Alves, Maicon etc.

Ik hoop dus dat Karsdorp het goed gaat doen en het zou mij niet verbazen als hij gewoon een seizoen rechtsback gaat spelen. Karsdorp is echt een vechtertje en een bijtertje. Lijkt me verschrikkelijk irritant om tegen te moeten spelen.

28 juli 2014 om 15:38

Precies, maar negatieve is altijd hier. Vooraf bij Oranje, zo als Ajax weer tegen real moet altijd hetzelfde. We hebben gewoon nog steeds een aardige selectie en met aankopen gewoon gelijkwaardig aan vorig seizoen.

29 juli 2014 om 10:09

@ Frgiooo

Voor de Nederlandse competitie wellicht ja, maar wees eerlijk voor Europees voetbal is de spoeling wel extreem dun hoor. Zolang die versterkingen er nog niet zijn is het gewoon een zorgelijke situatie,

29 juli 2014 om 10:06

@ Thelegion

Mensen zijn meer oprecht bezorgd dan negatief:

- Feyenoord is op Clasie en Immers na al hun sterktehouders kwijt.

- De versterkingen zijn er nog niet.

- Men moet nood gedwongen een jonge onervaren aanvallende middenvelder op de rechtsback positie zetten. Ajax heeft dat ook eens geprobeerd met Duarte, die had op zijn minst nog Eredivisie ervaring maar zoals we allemaal konden zien werd dat een ramp.

Als klap op de vuurpijl zijn Boulahrouz en Mathijsen beiden niet fit.

.

Ik denk dat Feyenoord echt teveel kwaliteit heeft ingeleverd en het met de jonge nieuwkomers het niet gaan redden. Goed voor de liquiditeit maar het niet halen van CL zal ook een financiële strop zijn.

Zal zonde zijn voor het NL voetbal. Groningen er ook al uit tegen een veredeld amateur elftal .....

Het heeft ook echt geen zin als feyenoord zo doorgaat elk jaar word het in de loop van het jaar een goed en stabiel team en dan vertrekt de helft weer zo heeft het geen zin om in de cl te spelen want dan vliegen ze er toch weer uit!

Als Rutten Verhoek maar niet opstelt. Was tegen Sociedad weer drama. Geen snelheid, geen techniek. Ik gun hem alles, hele sympathieke gozer, maar hij komt gewoon tekort. Neem aan dat Manu zal spelen.

Liever Manu of Achacbar i.p.v. Verhoek, wat een drama was die man weer tegen Sociedad.

Wesley Verhoek are u kiddin me?! Waar is het vertrouwen in Anass. Die is 0p 10% al beter dan Verhoek. Je kan daar tegen RKC al niet eens mee komen aanzetten.

Zet nou Manu of Achabar in plaats van Verhoek rechtsbuiten. Verhoek heeft helemaal geen diepte meer in zijn spel zitten terwijl je in dit soort wedstrijden ruimte hebt om te counteren.

Hier winnen we de oorlog mee. Speel dan liever 5-3-2 en hoop op een wonder van boetius of schaken. Maar verhoek opstellen. Kom op zeg.
Ik ben het absoluut met het beleid eens dat er niet zomaar ingekocht moet worden. Liever een gezonde club dan een club die zomaar gaat inkopen en dan toch niet in de cl speelt. Maar wesley verhoek...

Ik dacht dat Van Geel een schaduwlijst had gemaakt, maar is tot nu toe nog maar weinig geanticipeerd op de verkochte spelers.

Wordt helemaal niks tegen Besiktas ben ik bang..

Feyenoord heeft zeker wel een defensieve aankoop nodig. En geen idee of ze het gaan redden met Te Vrede, weet niet of het zo'n killer is.

feyenoord mag dit niet doen tegenover hun legioen want die hebben na twee goeie seizoenen weer honger naar meer ik vind het beleid die ze voeren niet goed ze kunnen ook geen waardige vervangers halen lijkt het en dit jaar gaat het m ook niet worden voor feyenoord europees want besiktas is op dit moment verder dan feyenoord kwa selectie hebben heel het team ongeveer intact gehouden plus ze hebben hun trainer ook behouden wat ook een voordeel is voor hun denk ik

Wel een hele middelmatige selectie voor voorronde Champions League. Het middenveld kan er mee door. Verdediging is heel erg zwak geworden en de aanval gaat geen potten breken tegen Besiktas.
Vier belangrijke basis spelers weg. Groot gedeelde van t Nederlands elftal weg. Dus ik geef ze helaas weinig kans tegen Besiktas.
Gelijkspel lijkt mij t maximale voor Feyenoord woensdag.

28 juli 2014 om 19:46

Valt allemaal wel mee hoor, alleen Janmaat en Pelle zullen echt erg gemist worden. Indi en de Vrij wordt makkelijk opgevangen. Na deze wedstrijden zullen er aankopen volgen, jammergenoeg is het dan denk ik te laat. Maar met dit materiaal is een goed resultaat mogelijk tegen Besiktas, het is ook weer geen Gala of Fener natuurlijk.

28 juli 2014 om 21:56

Ze hebben wel Ba van Chelsea erbij he. Misschien kan Feyenoord Adivc bij AZ ophalen. Jullie weten wel raad met miskopen van AZ (pelle)

28 juli 2014 om 22:04

Nee bedankt haha!
En Pelle zie ik niet als miskoop bij AZ, hij kreeg daar weinig kansen dat team stond goed en werd kampioen. Pelle scoorde nog een aantal goals als invaller zelfs.

Van Geel heeft een hele hoop goed gedaan, maar ik vind toch dat hij deze transferperiode erg slecht gehandeld heeft. Hij verkoopt het halve basisteam, zonder daar vervangers voor terug te halen. Natuurlijk waren al deze spelers onhoudbaar geworden, maar dat was eigenlijk al bekend vanaf de afgelopen winterperiode. Nu staan jongens als Karsdorp, Verhoek en Te Vrede in de voorronde van de Champions League, terwijl zij het niveau dat gevraagd wordt in de Eredivisie niet eens halen. Ik begrijp dat Van Geel te maken heeft met de financiële regelgeving, de schuldeisers etc., maar een club als Feyenoord moet toch een pakket mondelinge akkoorden hebben klaarliggen voor het geval er op zeer korte termijn vervangers nodig zijn?

Het is toch te triest voor woorden. Geklets over geld. Feyenoord is potjandorie toch opgericht om prijzen te winnen. Nou gefeliciteerd. De "financiële miskleun van het jaar trofee" mag dit seizoen al naar Rotterdam. Wat is de opbrengst? Zal rond de 30 miljoen liggen verwacht ik... Sinds 1999 geen kampioen meer. Geklets over aflopende contracten. Verleng ze dan tijdig. Vang je in ieder geval 20 miljoen extra wanneer het geld toch zo belangrijk is. Dus weer jaren geen prijzen en een schamele 30 miljoen voor al je sterkhouders. Al 10 jaar niets in Europa. Weer geen EL, laat staan CL. Met al dat geld met geluk bij de beste 4/5 eindigen. Dat legioen is wellicht helemaal niet zo goed voor de club als men denkt.. al verliezen ze met 10-0, men komt toch wel.

Lijkt wel opzet van v Geel!
Zoals wij allemaal lang zagen aankomen, zo moet de staf dat uiteraard ook hebben geweten.
Wel pijnlijk om de boel zo weggekocht te zien worden, complete WK verdediging! Maar de echte zwakke schakel is de voorhoede. Dost en die Argentijn zouden weer een beetje hoop geven, in ieder geval om in de eredivisie met de bovenste 6 mee te kunnen doen.

28 juli 2014 om 21:58

Nou met Dost en die Argentijn erbij doe je mee om het kampioenschap! En als je hem vlot haalt kan Feyenoord ook nog iets leuks in Europa doen.

28 juli 2014 om 22:11

ze willen deze week 2 nieuwe spelers presenteren.
Alleen jammer dat dat niet 1 of 2 weken eerder was.
Nu kunnen die woensdag zeker niet meedoen en de return zal ook lastig worden.
Ik weet niet of de spelers die ze nu hebben opgegeven alleen voor woensdag zijn of ook voor de return.

hier voetbal je dan een heel seizoen voor, om in de voorronde champions league keihard af te gaan met een zwak elftal, wat heb ik al spijt met die supporters!!

29 juli 2014 om 10:39

@ voetbalfreak

Dat snap ik dus ook niet, overigens zien we dit al jaren bij veel clubs die voorrondes moeten spelen. Ze nemen allemaal de eerste competitie wedstrijd als startpunt voor het nieuwe seizoen en als streefpunt om de selectie (grotendeels) rond te hebben. Alleen als je voorrondes moet spelen voor Europees voetbal begint het nieuwe seizoen zodra die wedstrijden beginnen. Dan moet je dus alles op alles zetten om je selectie voor die tijd zoveel mogelijk rond te hebben.

Het klinkt natuurlijk wel "stoer" om te zeggen dat je je als club zijnde niet laat opjagen (wat tot op zekere hoogte natuurlijk ook verstandig is), alleen moet je wel beseffen dat wanneer het gaat om Europees voetbal:

- Wat belangrijk is voor de inkomsten.

- Wat belangrijk is voor de ontwikkeling van de spelers,waardoor hun waarde stijgt.

- Wat belangrijk is voor de eigen notering op de UEFA-coëfficiënten lijst, des te hoger je staat des te gunstiger je (op papier) kunt loten. Daarna komt de waarde van een zo hoog mogelijke notering voor het algemene nationale voetbal belang.

- Wat belangrijk is voor het prestige van de club.

Natuurlijk zijn er wel wat verzachtende omstandigheden, maar we zagen dit ook in het verleden toen clubs meer geld hadden te besteden. Uiteraard is er echt wel wat voor te zeggen dat je wilt wachten op je eerste keus, maar wat heb je eraan als die eerste keus te laat komt ? Dan loop je zo ie zo Europees weer achter de feiten aan, waarmee je eerste doelstelling meteen alweer de prullenbak in kan. Vervolgens stel je weer voorrondes veilig waar je hard voor heb moeten werken en gebeurd weer precies hetzelfde het seizoen daarop.

29 juli 2014 om 16:51

CL is eigenlijk sowieso onhaalbaar al schakel je Besiktas uit dan wacht er een grote tegenstander waar je als Feyenoord zijnde normaliter niet van wint. Denk dat Feyenoord zich op de EL concentreert en daar heb je nog even de tijd voor.
CL komt pas in beeld als Feyenoord volledig terug is en daar is nog 30 miljoen voor nodig. Pas daarna kan Feyenoord zich weer serieus gaan richten om groepsfase CL te halen. nu is dat nog onrealistisch.

Vermijl en Janko(en Dost) worden genoemd op internet. Hopelijk mag ik geruchten vermelden zonde dat ik een ban krijg?

Mulder
Vermijl - Boulahruz - Mathijsen - Kongolo
Clasie - Immers - Vilhena
Boetius - Janko(dost) - Manu

Ik ben nog op vakantie en lees deze voorbereiding. Wat een armoedig zooitje!

Nood breekt wetten. Feyenoord zal woensdagavond stunten.

pfff wat moet je nou met een verhoek die alleen maar rechtsback staat,....

Immers in de spits (de verrassing van 2014!) samen met Boetius en Manu op de vleugels. Clasie op 10, Vilhena en Vormer ernaast. Boula, Matthijssen, Kongo, en v Beek voor Mulder.

Uitslag 1-0
Volgende week: 1-1

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren