Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Gaal legt zestig miljoen euro neer voor felbegeerde middenvelder’

Laatste update:

Als Arturo Vidal vertrekt bij Juventus, zal dat vermoedelijk een van de grootste transfers van deze zomer worden. De Chileense middenvelder staat al geruime tijd in de belangstelling van Manchester United en de club van trainer Louis van Gaal zou een gigantisch bod hebben uitgebracht op Vidal.

/

Volgens La Gazzetta dello Sport is de Engelse grootmacht bereid om liefst zestig miljoen euro uit te trekken voor de international van Chili, die zich na zijn deelneme aan het WK deze maandag weer moet melden in Turijn. Coach Massimiliano Allegri zou zich evenwel afvragen of Vidal, die met vrijwel alle Europese topclubs in verband wordt gebracht, nog lang bij Juve zal blijven.

Er wordt beweerd dat op Old Trafford een jaarsalaris van acht miljoen euro klaarligt voor Vidal, het dubbele van wat de middenvelder in Turijn verdient. De Oude Dame zou een aanbieding van zestig miljoen waarschijnlijk accepteren, om met de opbrengst de voorhoede te versterken en om de al net zo felbegeerde Paul Pogba langer vast te leggen.

Denk je dat Arturo Vidal naar Manchester United gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan mogen ze hem hebben denk ik. Met Romulo hebben we een goeie stand in voor marchisio en Pogba. Hebben we extra geld in het laadje en kunnen we candreva kopen.

28 juli 2014 om 10:36

was romulo geen vleugelverdediger?

28 juli 2014 om 10:49

Nee, dat is een middenvelder.

29 juli 2014 om 12:23

Hij kan op het middenveld en als rechtsachter spelen.

28 juli 2014 om 12:16

Denk het ook, 60 miljoen is een mooie prijs.

Als Vidal dan de enige is die vertrekt heeft Juve het al bij al nog goed gedaan deze zomer. Vidal (voor een niet te weigeren bod weg), Conte weg (kan juve ook niet echt iets aan doen), Quagliarella en Vucinic en Peluso verkocht (zijn overbodig)

Allegri (enige trainer die direct aan te nemen was), Evra (betere linksverdediger als Peluso in ieder geval), Coman (talent), Morata (talent, ook al is die terugkoopclausule er, dan hebben ze er nog 10 miljoen winst op gemaakt), Romulu (goeie stand in) en Peyrera (betere vleugelaanvaller als Pepe of Isla) aangetrokken.

Ik denk niet dat juve die 60 miljoen deze zomer nog zou gebruiken, maar eerder voor volgende zomer houdt. Hiermee kan dan de overige 50 procent van spelers als Berardi en Gabbiadini mee terug gekocht worden en een vervanger voor Pirlo, namelijk Verratti hoop ik!

28 juli 2014 om 14:14

Waar gaat Vucinic heen?

28 juli 2014 om 15:12

Al jazira

Ik denk niet dat van Gaal dat zelf neer gaat leggen, maar goed....

Vidal heeft al een paar keer aangegeven dat hij helemaal niet weg wil en Juve wil hem niet laten gaan. Maar ja, voor 60 miljoen..... Toch zie ik liever Strootman naar Manchester gaan.

28 juli 2014 om 10:00

Van Gaal heeft al aangegeven dat hij Strootman blijft volgen. Het is voorlopig eerst wachten hoe hij na zijn blessure terugkomt. Mocht van Gaal voor Strootman gaan zal dat pas in januari zijn.

Waarom zo achterlijk veel geld voor Vidal, kom op Louis er loopt meer dan alleen Vidal rond hoor.

28 juli 2014 om 10:22

Manchester United heeft genoeg geld door dat nieuwe sponsorcontract en ook nog eens al het geld er naast. United heeft dit seizoen 240 miljoen om te spenderen. En wanneer hij denkt dat Vidal het beste in zijn profielschets past, moet hij hem losweken bij Juve, die hem niet per se willen laten gaan, dan kom je wel op zo'n hoog bedrag terecht. Maar met de manier waarop de laatste paar jaren met geld is omgegaan, moet dit toch geen verassing zijn voor een zeer goede speler.

28 juli 2014 om 10:52

gewoon de beste allround middenvelder die er rond loopt. als cvm onwijs veel goals gemaakt en hij is een formidabele mannetjesputter. echt een beest

28 juli 2014 om 12:00

Hij speelt geen cvm he, hij speelt centraal middenveld achter Llorente en Tevez.

28 juli 2014 om 13:01

hij is ten eerste geen verdedigende middenvelder en ten tweede zijn de meeste goals uit penalty's.

Ik vind dat hij nog een jaar moeten wachten met deze transfer.
Gewoon kijken hoe het er dan voor staat met Manchester United.
Nog een jaar proberen te schitteren op het allerhoogste podium en wie weet staan er nog betere clubs voor hem in de rij.

Geduld loont.

28 juli 2014 om 15:17

Hoeveel betere en grotere clubs zijn er als United. Geloof me United is met Real de grootste club van de wereld. Een jaartje geen CL veranderd daar niks aan

28 juli 2014 om 15:54

Begrijp me niet verkeerd maar op DIT moment vind ik : Real Madrid, Barcelona, Atletico Madrid, Manchester city, Chelsea en Bayern Munchen (misschien zelfs Psg) gewoon Beter als Manchester United (niet groter).

En hij hoeft niet perse naar deze clubs maar een jaartje blijven bij Juventus is gewoon beter. Kijk hoeveel veranderingen Man U heeft doorgaan gewoon eerst aankijken.

29 juli 2014 om 11:04

Jaa ze zijn op dit moment zeker beter. Maar spelers kijken ook naar de grote van een club en het geld natuurlijk. Met de nieuwe sponsordeal is United misschien wel de rijkste club van de wereld en dat doen ze dan zelf zonder daar een Sheik of Rus of Arabier voor nodig te hebben. Nee geloof me heel veel spelers zouden naar United willen, Vidal ook.

Het is denk ik wel de meest complete werker die je kan hebben op het middenveld op het moment maar ik denk niet dat hij naar United gaat want hij wil wel cl spelen denk ik, overigens hoop ik wel dat hij gaat naar United want ik ben daar fan van en een speler als Vidal heb je veel meer aan dan Cleverly of Carrick

Als dit klopt zou ik als Juve zijnde toch happen. We hebben Romulo gehaald die als stand in van Marchisio en de bij tekenende Pogba kan fungeren. Dan kan Juve naast Coman en Pereyra nog een Candreva of Shaqiri halen en wie weet wat extra's. Vidal heeft mijn hart veroverd met zijn kwaliteiten en inzet, een echte Juventino ook al omdat hij zelf niks forceert. Dat is respect tonen voor je club. Ik zou het jammer vinden, zelfs al is het misschien beter voor ons, maar ik wens Vidal het aller beste en het grootste geluk in alles wat hij doet, of hij nu verkast of niet.

king Arturo!

28 juli 2014 om 10:04

Alex, mooie reactie van een echte diehard Juve fan, heb ik het gevoel! Maar denk je niet, dat Pogba Vidal niet uitstekend kan vervangen? Dat is zo een supertalent.

28 juli 2014 om 10:20

Misschien wel, het enigste mankement van Pogba is dat hij niet zo goed en fel kan verdedigen als Vidal. Vidal word vaak de meest complete middenvelder genoemd en wat mensen daar ook van vinden, ergens klopt het wel. Hij scoort enorm veel, kan het spel verdelen, tempo bepalen, is krachtig en positioneel erg goed. Zijn tackles zijn nagenoeg altijd correct en bepalend. Je kan eeuwig door gaan over zijn kwaliteiten en polyvalentie, ik heb alvast in al die jaren nog nooit zo'n alles kunner gezien. Pogba zit daar nog erg ver achter. Ik zie in Pogba meer een type Touré Yaya, een geweldige cm in de aanval maar toch wat minder verdedigend en minder geconcentreerd in de verdediging. Ook word Pogba een beetje gehyped en dus overschat, hij is niet de man op ons middenveld en speelt helemaal niet volwassen, dingen die ik hier altijd zie passeren. Hij heeft echt nog veel foutjes en verdedigend is vaak erg matig. Hij kende een enorme piek in het begin bij ons maar zijn mooie goals zo nu en dan verbloemen zijn soms matige spel. Dat hij talent heeft is duidelijk, en hij is erg jong en heeft toch al wat getoond. Maar op het WK zag je goed dat hij nog niet de titularis, ervaren rot en leider is waarvoor hij soms word bekeken, hij kon dat jongere nationale middenveld van de Fransen nog niet laten draaien en aansturen. Pogba heeft nog erg veel sturing nodig van mannen als Vidal maar kan groeien tot een leider. Laatste probleem is dat wanneer hij uitgroeit tot die leider, hij zeker verkast uit Turijn, naar het grotere geld. Aangezien zelfs nu de interesse al gigantisch is.

29 juli 2014 om 07:02

Alex

Thanks voor je reactie, en heldere toelichting!

28 juli 2014 om 10:11

Beter voor ons? Waar heb jij het in vredesnaam over?

28 juli 2014 om 10:24

We moeten de vleugels versterken en met ons budget kunnen we dat momenteel niet. Vidal is onvervangbaar maar indien we met een ander systeem gaan spelen kan het zijn dat het geld van zijn transfer doorslaggevend is voor de ontwikkeling van ons elftal. Of wil je weer afgaan in de CL?

28 juli 2014 om 10:38

Je geeft het antwoord zelf al, Vidal is onvervangbaar. Als je potten wilt breken in de CL moeten sterkhouders als Vidal behouden worden. Anders heb je sowieso niets in de CL te zoeken. Met Evra en Rômulo zijn de vleugels al versterkt.

Naar alle waarschijnlijkheid wil Allegri 4-3-1-2 / 4-3-2-1 spelen. Zou mooi zijn om Candreva aan te trekken als extra aanvallende impuls en er moet een centrale verdediger bijkomen indien Sorensen vertrekt.

28 juli 2014 om 10:54

Romulo op de vleugel dan kan je al beter niet eens mee doen aan de CL. En er word niemand gehaald zonder een grote verkoop. Candreva moet bijna 40 miljoen kosten. Vidal is onvervangbaar zeg ik maar je moet ook verder lezen, in een ander systeem kunnen we doorontwikkelen, en dat is de bedoeling,

Belachelijk & walgelijk als United dat zou doen!
Leuke voetballer maar Vidal is gewoonweg niet nodig bij United, centrum verdedigers, die zijn nodig!

28 juli 2014 om 10:24

Onzin, wat als Herrera weg valt? Kunnen we weer met cleverley en Fletcher aantreden

28 juli 2014 om 10:43

Sorry hoor maar dan nog liever een Cleverley, Fletch en Carrick, of zelfs Powell of Lingard als oplossing dan een spelers als Vidal voor 60mln. Pure paniek als United Vidal voor zo’n bedrag gaat aantrekken

28 juli 2014 om 10:40

Niet nodig? Dit is de speler die we missen een box to box speler met een fantastische mentaliteit plus voetballend vermogen. Dit kan een geweldig duo worden met Herrera! En ben maar niet bang Van Gaal haalt echt nog wel wat verdedigers hoor. Al vind ik Smalling en Jones gewoon hele goeie verdedigers zeker in een driemans verdediging.

28 juli 2014 om 11:44

Walgelijk? Gewoon een absolute topaankoop waarmee de zorgen op het middenveld compleet opgelost zijn.

Het is volstrekt logisch dat er sowieso nog naar centrale verdedigers gekeken gaat worden, dus ik zou me maar niet al te veel zorgen maken.

Sowieso is het spelen met Vidal op het middenveld ook bevorderlijk voor de centrale verdedigers. Die haalt toch wel wat druk weg denk ik.

28 juli 2014 om 12:11

Zo is dat, Vidal kan een verdediging ontlasten. Wat nogal nodig is met de 3 knapen de er nu lopen! Ik hoop dat Hummels komt als inschuivende verdediger, zou perfect zijn

Zou een fantastische aankoop zijn.alleen moeten ze dan nog Di Maria ,depay en Hummels aantrekken en mischien nog een betere rechtsback. Di Maria heeft vandaag aangegeven dat hij alleen naar Manchester United wilt bron (nusport.nl),en mischien een concurrent voor De Gea?

Ze moeten wel deze spelers verkopen.

- Rooney
-Valencia
-Fellaini
-Young
-Anderson

Daarnaast moeten ze ook nog 2/3 jeugdspelers in het 1e stoppen een winger een verdediger en een middenvelder

De Gea
Rafael
Smalling
Hummels
Shaw
Vidal
Hererra
Mata
Di Maria
Van Persie
Memphis
28 juli 2014 om 10:22

Rooney en valencia verkopen zou echt belachelijk zijn. Rooney gaat denk ik helemaal opleven onder van gaal en is een clubicoon, waarvan we met evra vidic en ferdinand al te veel van hebben verloren. En Valencia is perfect voor de recht wingback positie. Verder zou ik di maria laten voor wat het is en eerder cuadrado halen die ook wingback kan spelen

28 juli 2014 om 10:35

@hansieajax Over Valencia ,Ik zou hem ook houden als Di Maria niet komt, maar als Di Maria wel komt is het zonde om hem op de tribune te hebben, want united heeft voor deze plek Januzaj en Nani dan nog en ik schat hun hoger in dan Valencia.

28 juli 2014 om 10:25

Ik ben van mening dat jij je beter bezig kan houden met Barca.

Ik neem je al niet meer serieus als je zegt dat Rooney moet vertrekken...

Genoeg gezegd.

28 juli 2014 om 10:31

@mellowmac

1 Ik ben geen fan van Barcelona en 2 Wil jij Rooney een heel seizoen op de bank houden als je van Persie in de basis doet en geloof mij maar Van Persie gaat in de basis onder Van Gaal

28 juli 2014 om 10:38

Of Je moet zo spelen dat je Rooney kan behouden, ookal zou het op deze manier zonde zijn van Herrera, dus die komt dan op de plek van Mata en Mata op de plek van Depay, als Depay komt dan moet hij verhuurd worden

De Gea
Rafael?
Smalling
Hummels
Shaw
Di Maria
Vidal??
Mata
Depay??
Rooney
Van Persie
28 juli 2014 om 10:40

Ze gaan met 2 spitsen spelen en mata op 10

28 juli 2014 om 10:42

Rooney en Van Persie samen in de aanval en Mata erachter. Rooney speelt gewoon altijd en is gewoon onze sterspeler

28 juli 2014 om 11:51

Van Gaal heeft al aangegeven in principe in een 3-5-2 opstelling te willen spelen. Mocht dat systeem in een wedstrijd niet werken dan heeft hij aangegeven ook naar 4-3-3 te willen kunnen schakelen.

Betekent dus Shaw als linksback/half en op rechts Rafael of Valencia. Valencia is gezien zijn werklust en kwaliteiten een prima speler voor dat systeem. Als van Gaal zo gek was op Kuyt dan zou het me verbazen als hij Valencia niet als nuttige speler zal zien.

Fellaini en Anderson zijn denk ik de enigen die vertrekken mogen.
Depay is in principe helemaal niet nodig en is daarnaast ook nog niet van het niveau om direct in de basis te staan. Je zegt net dat United Januzaj nog heeft. Die kan op 10 of links spelen.

Mocht dit doorgaan dan wordt Guarin per direct aangetrokken.

Ik zie hier veelal staan dat Rômulo gehaald is voor een centrale positie, maar hij komt op de rechterzijde te spelen als stand-in voor Lichtsteiner (als hij verlengd) en Isla gaat hoogst waarschijnlijk vertrekken (newcastle).

Ik vind dat Juve er alles aan moet doen om Vidal te behouden. Meest complete middenvelder van dit moment en heeft met zijn goals (40!) een groot aandeel gehad in de 3 gewonnen scudetti.

28 juli 2014 om 14:14

Een vertrek van Vidal kan ook grotendeels intern worden opgelost. Je zou namelijk Asamoah eventueel kunnen doorschuiven als de nood aan de man komt. Zolang je dan een type Giaccherini koopt die dan zowel met Asamoah op links als met Marchisio en Pogba centraal kan concurreren, is het probleem grotendeels opgelost. Tuurlijk heb je dan niet de kwaliteit die Vidal bracht, maar het is in ieder geval iets van een fatsoenlijke opvulling voor in Serie A wedstrijden. Persoonlijk zie ik het liefst dan Bonaventura komen. Heeft bij Atalanta al een tijdje bewezen dat hij wel gemakkelijk mee kan in Serie A wedstrijden. Guarín vind ik eerlijk gezegd maar niks, een blinde schutter met heel wat kapsones.

man. unidet geeft wel erg veel uit, shaw: 40 volgensmij, die middevelder van atletico bilbao was ook nii goedkoop en dan ook nog 60 milioen voor vidal?

28 juli 2014 om 11:53

Dat was toch al een tijdje bekend. United heeft de afgelopen jaren te weinig doorgeselecteerd. Met het vertrek van Ferguson werd dat pijnlijk duidelijk.

Van Gaal heeft gewoon een gigantisch budget beschikbaar en kan in theorie zo'n beetje voor elke speler ter wereld gaan.

Gewoo niet verkopen, vraag minimaal 80 miljoen. Vidal hoeft zelf niet weg en wij willen ons sterspelers behouden om in de CL hoge ogen te gooien. Dus laat manu maar lekker meer bieden, geld hebben ze toch zat na die enorme sponsordeal.

Ach de pers schrijft maar wat. Niet meer serieus te nemen. Heel de verdediging van Oranje zou al komen. Di Maria hummels en Vidal. Nou, ik zie v Gaal alleen verdedigers halen. Die zijn broodnodig.

Wacht wel tot ik een speler in een United shirt zie.

Zou uiteraard een geweldige aanwinst zijn, maar ja. Klopt het verhaal?

Stond laatst niet op voetbalzone dat hij helemaal niet na Manchester united wilt? Wat moeten we dan nog van dit bericht geloven.....?

28 juli 2014 om 11:55

Wat ik daarvan begreep is dat die conclusie helemaal niet getrokken kon worden. Vidal werd een beetje overvallen op het vliegveld (of iets dergelijks) door een journalist die de vraag stelde of hij nog weg ging. Toen had hij schijnbaar een beetje lacherig nee gestameld.

Het was in ieder geval zeker geen moment waaruit die conclusie voor 100% getrokken kon worden.

With all do respect... Vidal is een prima voetballer die elk team waar hij toegevoegd zou worden wel iets extra's kan brengen, maar moet dat extra's nou 60 miljoen kosten? Dan weet ik wel wat plekken binnen het team waar veel meer aandacht voor nodig is.

Ik hoop echt dat er nog wel een centrale verdediger en een balvaste, sterke verdedigende middenvelder komt... want die zijn echt heel erg hard nodig! En laat van Gaal daarna eerst maar eens een seizoen spelen met het team wat er straks staat.
Ze hebben een enorme lijst van spelers, waarvan echt eerst gekeken moet worden wie er weg gaan (want zolang niemand weg gaat moeten ze die koopdrang echt stoppen) om interne problemen met ontevreden spelers te voorkomen.

Als je de persconferentie hebt gezien afgelopen weekend met Cleverely naast van Gaal, dan ben ik er niet zo zeker van dat hij veel van de jongens wil laten gaan die steeds maar genoemd worden. Ik denk dat van Gaal eerst wil gaan bekijken wat hij heeft, daarna balans opmaken, en pas in uiterste geval extra spelers halen voor einde van de transfermarkt... maar eerst 5-6 spelers verkopen!

28 juli 2014 om 11:58

Die sterke verdedigende middenvelder, dat is dan toch precies Vidal? Voor die 1 van de beste spelers ter wereld, dus dat lijkt me dus juist een uitstekende aankoop.

Dat de verdediging nog versterkt gaat worden lijkt me bijna een feit. Je kan je hoogstens afvragen wie er nog haalbaar zijn als je nog te lang wacht. Echte wereldverdedigers zijn er weinig, laat staan haalbare. Ben toch benieuwd welke namen er straks echt uit de hoge houd van United gaan rollen.

28 juli 2014 om 12:35

Vidal is niet het slot-op-de-deur speler voor het middenveld die ik zou kiezen nee, hij wil te ver naar voren spelen daarvoor .. ik zie liever voor die plek een speler als Carvalho komen van Sporting (al enkele keren genoemd deze en vorige zomer) stuk goedkoper.

Daarbij, is Vidal nou echt Zo'n enorme wereldspeler? Voor mij echt niet hoor ... Goede speler, ja dat wel! ... maar wereldspeler.... mwah....

28 juli 2014 om 13:22

Vidal wordt alom gezien als 1 van de beste ter wereld ter wereld. In dat opzicht kan je hem gerust een wereldspeler noemen denk ik ja.

Met het 3-5-2 systeem heb je sowieso niet direct een slot op de deur nodig als Cvm, maar liever 1 die kan verdedigen en ook voetballend wat te brengen heeft. Vidal is in mijn ogen de perfecte speler om naast Herrera neer te zetten.

28 juli 2014 om 13:27

Stuk goedkoper? Je betaald voor Carvalho 40m voor een speler die nog nietd bewezen heeft, en 20miljoen meer voor 1 van de beste middenvelders van dit moment.

Goede speler voor united, een echte krachtpatser op het middenveld! Ik dacht alleen dat vidal had aangegeven niet naar united te willen gaan?

Zou een flinke aderlating zijn voor Juventus maar tegelijkertijd ook een fantastische aanwinst voor United. Als de Red Devils nu ook nog Hummels en Di Maria weten te strikken hebben ze een alleraardigst team wat gewoon weer om plek 1 mee zal doen, met name omdat ze geen Europees voetbal spelen en dus meer rust hebben tussen de wedstrijden door.

De Gea
Rafael
Jones
Hummels
Shaw
Vidal
Di Maria
Herrera
Mata
Van Persie
Rooney

60 miljoen is echt een belachelijk hoog bedrag. Dat hij kan voetballen heeft hij wel laten zien maar bij Chili was hij nou niet echt een speler die het verschil maakte, het was meer de tactiek van Chili dat zo goed was. Hij speelt bij Juventus goed, maar dat is subtop van Europa en om daar nou zestig miljoen euro voor neer te leggen...

29 juli 2014 om 12:29

Je bent vergeten dat Vidal net voor het WK een knie blessure opliep. Weinig spelers die in korte tijd hun niveau weten te vinden. Vidal is dat bedrag zeker waard. Als je al kijkt wat andere spelers kosten.

29 juli 2014 om 14:12

Dan is hij het naar mijn mening zeker nog steeds niet 60 miljoen waard. Ook voor andere spelers wordt er veel te veel betaald hoor dus die vergelijking vind ik ook verkeerd.
Je moet ook niet vergeten dat hij van een Europese subtopclub moet komen, dan is zestig miljoen gewoon veel te veel.

30 juli 2014 om 12:25

Dat is toch juist de volgende stap of niet? Van subtop naar Europese top. Voor een speler van zijn kwaliteiten is het genoeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren