Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De Premier League is prima, maar de beste spelers gaan naar Spanje’

Laatste update:

De Premier League wordt door velen gezien als de beste competitie ter wereld, maar de beste spelers van de planeet spelen in een andere competitie. Real Madrid heeft Cristiano Ronaldo, Gareth Bale en sinds kort ook James Rodríguez, Barcelona heeft Lionel Messi, Neymar en Luis Suárez.

/

Volgens Gareth Bale is de Primera División door de aanwezigheid van al die toppers de beste competitie ter wereld. “De Spaanse competitie is de meest opwindende in de wereld en de beste voetballers spelen daar”, laat Bale optekenen in de Britse media.

Bale speelde in Engeland bij Southampton en Tottenham Hotspur en hij kan dus een goede vergelijking maken tussen beide landen. “De Premier League is een prima competitie, maar de beste spelers komen naar Spanje”, aldus de 25-jarige Bale, die vorig seizoen zijn eerste jaar in Spanje afwerkte.

Wat is de sterkste competitie ter wereld?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin, de Spaanse cmpetitie is ieder jaar hetzelfde. Altijd Real of Barca met af en toen Valencia of A. Madrid. Topvoetballers lopen er inderdaad rond maar de competitie is nog saaier dan de Duitse competitie.

24 juli 2014 om 12:51

Nee. In Duitsland is het nu meestal Bayern met soms Dortmund als uitzondering. In Spanje heb je dan tenminste nog Barca en Real met als uitzondering Atletico.

24 juli 2014 om 13:45

Toch zijn de wedstrijden bij de nummers 3 t/m 20 in de Bundesliga een stuk spannender dan die in Spanje. Clubs als Wolfsburg, Hsv, Schalke, Werder, Leverkussen en Frankfurt zijn immens in vergelijking met Sevilla, Atletico, Valencia en Athletic.

Toevallig heeft Atletico een leuk jaar gehad met de CL finale en titel, maar zo'n jaar had Dortmund vorig jaar ook. In alles vind ik de Bundesliga beter behalve de twee beste clubs. De Premier League is een klasse apart met 6 topclubs en een middenmoot die in menig land mee kunnen draaien om de titel. Wat mij betreft mogen ze de Spaanse competitie opdoeken. Naast de Clasico's is er voor de neutrale kijker niets te halen.

24 juli 2014 om 14:01

Volgens mij citeert voetbalzone Bale hier gewoon verkeerd. Bale zegt:

De Spaanse competitie is de meest opwindende in de wereld en de beste voetballers spelen daar.

en

De Premier League is een prima competitie, maar de beste spelers komen naar Spanje.

Hij zegt volgens mij niets over de kracht van de competitie, enkel iets over dat de Spaanse competitie de meest opwindende is. Je kunt wel stellen dat de absolute toppers in Engeland het vaak gaan proberen in Spanje. Maar welke competitie sterker is kun je enkel bepalen door de nummer 1 t/m nummer 20 uit en thuis tegen elkaar te laten spelen en dan te oordelen.

Daarna zul je pas weten welke competitie op dat moment het sterkste is.

24 juli 2014 om 14:09

De Bundesliga bevat maar 18 teams

24 juli 2014 om 14:22

Jij doet het vast goed op feestjes.

24 juli 2014 om 14:24

Dan neem je de nummer 1 tm 18 wijsneus.

24 juli 2014 om 14:47

Suarez, de beste speler van de BPL, gaat naar Barça en ziet dat als een stap hogerop. Duidelijker kan het niet.

24 juli 2014 om 16:21

Jouw opmerking zegt helemaal niet genoeg. Suarez noemt dat een stap omhoog omdat Barcelona een beter team heeft dan Liverpool, niet doordat de Spaanse competitie beter zou zijn. Een speler verandert van ploeg omdat het financieel beter is of omdat het team beter is, maar niet omdat de competitie beter zou zijn. De absolute topclubs in Spanje zijn op dit moment beter dan in England, alhoewel Atletico nog af te wachten valt. De nummers 4-20 zijn in England echter beter, de competitie is ook veel spannender DAT zegt genoeg.

24 juli 2014 om 20:07

@anticorrupt: Ja tuurlijk is dat een stap hogerop omdat Barca elk jaar Cl speelt en Liverpool in de jaren dat hij er zat niet. Logisch dat je het dan als een stap hogerop ziet.

Zoals menige al zeggen in Spanje heb je Barca en Real en die 2 teams slaan volledig door de laatste jaren met het kopen om het kopen. In Engeland heb je meer concurrentie om de titel en dat trekt mij persoonlijk wat meer aan. Ik zie liever een competitie die dichter bij elkaar zitten dan dat je 2 topteams hebt die alles wat los en vast zit kopen en daar de titelstrijd tussen gaat. Daarom is de competitie in Nederland zo leuk omdat het misschien niet het hoogste niveau is maar de spanning is er wel elke week en dat vindt ik toch belangrijker.

24 juli 2014 om 20:52

Tsja, de uefa coefficientenlijst geeft al een paar jaar Spanje als beste competitie. Ook qua onderlinge duels staan de Spaanse ploegen ruimschoots voor.

24 juli 2014 om 20:54

Dat kan kloppen, maar ik kijk 10 keer liever naar Atletico - Sociedad dan naar Hsv - Wolfsburg, om maar iets te noemen.

25 juli 2014 om 00:25

Is toch wel raar dat de Spaanse clubs met de Europese titels
meestal gaan lopen. Er staat duidelijk meestal.
Dan heb ik het over de CL als de El.
Als de middenmoot van Engeland zoveel beter is waarom breken
ze geen potten in de El?
Nu toevallig dat een Engelse ploeg vorig jaar de EL won,
maar meestal zijn het de Spaanse ploegen die heel hoog
eindigen of meestal met de beker gaan lopen.
Ik vind dat de Spaanse competitie leuker is om naar te kijken.
Zelfs ploegen op plaats 17,18,19 en 20 durven aanvallend te spelen.

25 juli 2014 om 17:33

Omdat Engelse teams de Europa League niet serieus nemen. Die kunnen veel meer geld verdienen met de Premier League.

24 juli 2014 om 12:52

En tich lopen de beste spelers bij real en barca, dus in dat opzicht heeft hij gelijj

24 juli 2014 om 14:33

Het is maar wat je de 'beste spelers' vindt. Ik vind een Reus en Robben toch wel klassen beter dan een Bale of Neymar.

24 juli 2014 om 14:36

Komaan zeg, in Robben en reus kan je toch geen zuivere talenten zien, allemaal aangeleerd,

24 juli 2014 om 15:03

Dus iemand die beter is maar het heeft aangeleerd ipv getalenteerd is is eigenlijk niet beter maar slechter? elke topvoetballer heeft talent.

24 juli 2014 om 15:08

Grapjas. Robben en Reus zijn op dit moment beter dan Bale en Neymar, aangeleerd of niet.

24 juli 2014 om 15:14

Neymar heeft al die schwalbes ook aangeleerd. Kun je beter andere dingen aanleren lijkt mij.

24 juli 2014 om 17:20

Bij Bale gaat de term 'zuiver talent' ook al niet op. Die kan vooral hard lopen. Veel mensen zeggen dat Ronaldo ook vooral zo goed is door het harde werken en Messi het meer van zijn talent moet hebben (al ben ik het daar niet mee eens, ze werken allebei hard en zijn extreem getalenteerd).

Overigens begrijp ik de stap van een Suarez en Bale naar Spanje zeker wel. Bij Liverpool of Tottenham heb je minstens 14 lastige competitiewedstrijden per jaar. Bij Barca of Real zijn dat maar 6 competitiewedstrijden, en je hebt nog betere spelers om je heen ook. Het is makkelijker voetballen voor meer geld en met meer status.

24 juli 2014 om 12:53

In de PL bestaat de top structureel uit 5 á 6 ploegen waardoor er ook meer leuke affiches zijn en in mijn ogen daardoor ook een stuk spannender is. Maar saai is de Primera Division zeker niet! Heb je vorig seizoen in coma gelegen?

24 juli 2014 om 12:59

Echter kijk ik bij de PL wel een wedstrijd van nummer 5 Everton tegen nummer 10 Newcastle. Maar bij de PD zou ik een wedstrijd tussen nummer 5 Sevilla en nummer 10 Levante veel minder snel of gewoon helemaal niet kijken.

24 juli 2014 om 13:08

Dat zegt genoeg toch dan, komt puur doordat de Engelse competitie toegankelijker is dan de rest. waarom? de taal,sfeer, marketing, camerawerk etc.

24 juli 2014 om 13:09

@ Maldini: Heb je helemaal gelijk in. Zo ook een wedstrijdje van het kaliber Southampton tegen Swansea is vaak helemaal geen straf om te kijken.

24 juli 2014 om 13:13

Wow ik vind precies het tegenoverstelde. Op dat middenmoot niveau kijk ik juist eerder naar het Spaanse voetbal. Pijn aan mijn ogen bij Newcastle vs Stoke of Crystal Palace vs West Ham, waar er in ieder Spaans team nog wel wat creatievelingen rond lopen (zonder het over niveau te hebben).

24 juli 2014 om 12:54

Neen, wat jij zegt is onzin, je hebt toch gehoord wat Bale zijn mening is, en hij kan het weten, en jij weet niks

24 juli 2014 om 12:55

@ikbencool,

Saaier dan de Duitse competitie?
Volgens mij is Bayern twee seizoenen geleden ruim voor de laatste speelronde kampioen geworden en vorig seizoen was het zelfs in maart zo goed als zeker kampioen.
Spanje kende vorig seizoen een ware thriller. Sowieso zijn daar in ieder geval al twee clubs die voor de titel kunnen vechten (beter dan één club, zoals in Duitsland).

24 juli 2014 om 13:30

Heb je de eindstrijd van de BPL niet gevolgd???
DAT was pas een thriller. Tot nog zeer laat in het seizoen hadden 4 a 5 ploegen nog kans op het kampioenschap.
Dat in Spanje ineens Atletico een keer mee doet, is in mijn ogen alsnog minder spannend.

24 juli 2014 om 13:41

@crashneck,

Ik had het ook niet over de Premier League, maar de Premier League. Lezen dus!
Overigens was het de laatste speeldag wel al duidelijk dat City kampioen zou worden, hetgeen een anti-climax was.
De wedstrijd in Camp Nou was een geweldige, zenuwslopende eindscène van een gigantische thriller.

24 juli 2014 om 13:42

Dat de nummer 1 en 2 in een rechtstreeks (!) duel op de allerlaatste speeldag uitmaken wie er kampioen wordt vindt jij niet spannend genoeg? Doe even normaal en kijk er eens objectief naar. Spannender dan het slot van afgelopen seizoen in Spanje wordt het niet. Dat jouw interesse er niet ligt is heel wat anders.

24 juli 2014 om 13:29

Ach in de PL is de afgelopen 10 jaar, Man United 5 keer kampioen geworden, Chelsea 3 keer en City 2 keer. In de PD is dat 6 keer Barca, 3 keer Real en 1 keer Atletico. Wat dat betreft is daar dus al niet zoveel verschil in qua afwisseling. Verder staan er 2 Spaanse clubs in de afgelopen Cl finale en wint een Spaanse club de El, waarbij ook 2 Spaanse clubs bij de laatste 4 zaten. Ook vertrekken de beste spelers uit de PL naar de PD (c. Ronaldo, Bale, Suarez). Al met al kan dus wel degelijk gezegd worden dat de Spaanse competitie gewoon beter is op het moment. Dat jij de PL leuker vindt om naar te kijken is jouw subjectieve mening.

24 juli 2014 om 13:30

Dat was inderdaad de afgelopen jaren zo, maar het tij begint langzaam aan te keren nu Atletico echt de kloof heeft gedicht met de 2 grootmachten en ook Valencia fors aan het investeren is. Naar mijn verwachting zal het spannend zijn tussen deze 4 met ook nog erg goede subtoppers zoals Real Sociedad, Athletic Bilbao, Malaga, Sevilla en Villareal. Dat de Engelse competitie Spannender is wil ik toegeven maar het niveau van de Spaanse ploegen is velen malen hoger dan de Engelse. Kijk alleen maar naar de resultaten in Europa en je weet genoeg.

24 juli 2014 om 14:01

Niveau is vele malen hoger. niet al te lang geleden is man u afgedroogd door athletic de bilbao. Chelsea gigantisch overklast door atletico!

Iedereen heeft het altijd over de premier league. Het klopt dat er meer topclubs zijn maar het algemene voetbalniveau ligt lager dan in spanje!

24 juli 2014 om 14:22

Primera division is de beste competitie, je ziet dat ook altijd in de CL en EL kijk maar naar afgelopen seizoen
Premier league heeft een 4tal clubs dat meedoet in Europa, chelsea city United en arsenal.. Maar deze doen het al jaren minder in Europees verband muv chelsea
Atletico en Valencia doen het Europees ook vaak goed
Ook een bilbao Is niet veel minder dan de Engelse top

24 juli 2014 om 14:25

De Spaanse competitie is de beste van de wereld, en de middelmaat van Spanje zoals een Sevilla of Valencia , winnen losjes de Europa league , waar zijn de Engelse ploegen dan? En als je eens een Spaanse tegen een Engelse ploeg ziet, vooral in finales, dan wint meestal de Spaanse , bpl is echt zo overschat, het enige wa ze kunnen is spelers kopen, en dan nog het onderspit delven tegen de Spanjaarden , premier league my ass ja, ze kunnen het beter the almost league noemen

24 juli 2014 om 14:35

Wat een onzin. Real en Barca zouden in Engeland ook standaard plek 1 en 2 bezetten. Het niveau van de andere clubs in Spanje ligt minstens even hoog als in Engeland. Mensen onderschatten de kracht van clubs als Sociedad, Valencia, Atletic Bilbao etc.. Spanje heeft gewoon veruit de sterkste competitie.

De beste spelers gaan naar Spanje voor Real en Barca, niet voor de Primera.

Dat heeft zijn zaakwaarnemer m zeker wijsgemaakt voordat hij naar Real Madrid ging.

Meest opwindend? Afgelopen seizoen was het eerste in jaren wat nog een beetje spannend was.

Correctie: de allerbeste spelers komen naar Real Madrid en Barcelona.
Daarbij wel de kanttekening dat de Spaanse clubs veel meer toptalenten zelf creëren. Vaak trekken deze spelers na een tijdje weer juist naar de Premier League (mata, Silva, Herrera, Diego Costa, Fabregas, etc).

In de BPL heb je ook topspelers, maar deze zijn meer verdeeld over de hele competitie.

Qua concurrentie (en dus qua competitie) is de Premier League van een hoger niveau, al kan geen van de topclubs tippen aan Real Madrid op dit moment.

24 juli 2014 om 13:02

Goed verwoord. Vind zelf de Premier League en Primera Division heerlijke competities om naar te kijken helaas word er een uitgezonden op Sport1 en de andere op Fox Sports.

Beste spelers spelen idd in Spanje en kunnen makkelijk de overstap maken naar de PL.
Als je je als speler bewezen hebt in beide competities dan ben je voor mij een hele grote speler en ik denk dat Suarez dat ook wel kan in Spanje wat hij in Engeland heeft laten zien. Kijk maar naar Cristiano Ronaldo en Bale.

24 juli 2014 om 13:32

Qua concurrentie van de lager geklasseerde clubs dan. Als je naar de Cl en El kijkt dan zie je namelijk dat de top- en subtopclubs uit Spanje veel beter presteren dan de clubs uit Engeland.

24 juli 2014 om 13:49

@inkeajacied,

Ik snap niet wat de Europese competities ermee te maken hebben.

Het gaat hier om de concurrentie binnen de nationale competitie. Je moet toegeven dat dat heel spannend is bij de Engelse competitie.
Arsenal heeft bovenaan gestaan, Liverpool, Chelsea en uiteindelijk City. Daarnaast had je Everton, Man United, Newcastle United en Tottenham die voor plek 4/5 aan het strijden waren.

24 juli 2014 om 13:57

Jij beweert dat de concurrentie van een hoger niveau is. Dat is wat anders dan dat het spannender is. Uit de prestaties in Europa blijkt namelijk het tegenovergestelde. De BPL is spannender en de onderlinge verschillen zijn vermoedelijk kleiner. Maar niet door het hogere niveau. De Spaanse clubs presteren al jaren duidelijk beter in Europa.

24 juli 2014 om 14:45

Preciea wat polop zegt. Europees voetbal is de enige mogelijkheid om de top en subtopclubs uit Spanje en Engeland met elkaar te vergelijken. En daar zie je dat niet alleen de topclubs uit Spanje een hoger niveau halen dan de topclubs uit Engeland, maar ook de subtopploegen uit spanje beter zijn dan de subtoppers in Engeland. Het niveau ligt dus hoger in Spanje dan in Engeland, als je naar het enige vergelijkingsmateriaal kijkt. De clubs kunnen wel dichter bij elkaar liggen in Engeland, maar dan dus blijkbaar op een iets lager niveau.

Ben benieuwt hoe Bale het komend seizoen gaat doen, want in z'n eerste seizoen vond ik hem matig. Alleen omdat hij cruciale maar ook lucky doelpunten heeft gemaakt, hoor je niemand klagen over z'n spel. Ik prefereer rasvoetballers als Reus & Hazard. En Bale moet het vooral van z'n snelheid hebben, helaas.

24 juli 2014 om 12:57

@shar,

Ik vind dat onzin. Hij heeft een uitstekend seizoen gehad en naast zijn belangrijke goals heeft hij ook nog veel assists. Bij afwezigheid van Ronaldo stond hij op.
Ik had niet verwacht dat hij het zo goed zou doen in zijn eerste seizoen, maar hij heeft mij absoluut verrast.

24 juli 2014 om 13:01

Heeft wat doelpunten gemaakt en veel assists gegeven. Heeft de 2-1 in de Copa del Rey gescoord en de 2-1 in de finale van de Champions League. Heeft Real dus 2 prijzen bezorgd en is vaak enorm beslissend geweest. Hij stond er op de belangrijke en moeilijke momenten.

Madrid mag hem heel hard bedanken voor dit seizoen.

24 juli 2014 om 17:40

Dat hij die twee goals heeft gescoord betekent niet dat hij de club die twee prijzen heeft bezorgd. De Copa finale heeft hij wel beslist, maar in alle competities vond ik hem uitermate zwak. Blijft een renpaard.

24 juli 2014 om 13:05

Ik vond Bale na dat gedoe in de zomer juist positief. En leuk dat Ronaldo zo vaak scoorden maar Bale was toch echt de man of the match in alle finale's.

24 juli 2014 om 17:42

Nee. Hij is in geen enkele wedstrijd man of the match geweest. Nu al een van de meest overschatte voetballers ooit. Enkel omdat hij voor Real Madrid speelt en dus meer aanzien heeft. Simpele zielen blijven voetbal supporters toch ook.

tja het is gewoon een eentonige competite, met alleen Real een Barca als echte toppers.
Daarom alleen al is het mooi dat Atletico de competitie vorig seizoen gewonnen heeft.
Toch onvoorstelbaar dat die clubs met zulke schulden, nog zo kunnen investeren in spelers.
Barca en Real hebben misschien de betere spelers. Maar de engelse competitie is veel mooier en daar zit echt een beleving op de tribunes. Dat alleen al maakt de competitie veel leuke.

24 juli 2014 om 13:02

"toch onvoorstelbaar dat die clubs met zulke schulden, nog zo kunnen investeren in spelers."

Waarom is dit onvoorstelbaar? Ik ga er nu even vanuit dat jij wellicht een huis hebt, gefinancierd d.m.v. een hypotheek, wat inhoudt dat jij dus ook grote schulden hebt. Mag jij dan ook niet meer investeren in een auto of in een laptop?
Natuurlijk mag dat wel, en dat komt omdat jij elke maand netjes je aflossing rente overmaakt aan de bank.

Nou als je dit verhaal in je hoofd houdt, dan weet je meteen hoe het komt dat Barcelona en Real Madrid zoveel schulden kunnen maken. Zij zijn namelijk heel veel geld waard (denk als in een huis als onderpand), waardoor zij erg veel geld kunnen lenen bij de banken. Daarnaast betalen ook zij elke maand netjes hun aflossing rente, en zie ik dus verder geen bezwaren om ze extra geld te lenen.

Ben het wel met je eens dat ze niet meer geld mogen lenen als wat ze als onderpand aan kunnen bieden uiteraard. En als ze hun aflossing rente niet meer kunnen betalen dan lijkt het me ook dat ze niks meer mogen lenen (maar dat spreekt voor zich).

24 juli 2014 om 13:18

Helemaal met Ignition eens. Maar ik vind wel dat ze eindelijk iets moeten veranders aant tvgeld in Spanje. Madrid en Barça krijgen nog steeds 50% van de inkomsten, dan kan niemand eraan tippen. Bijv de begroting van Ajax vorig jaar was 62M (correct me if I'm wrong). Alleen Sevilla, At Madrid, Valencia, Madrid en Barcelona hebben een grotere begroting. Volgens mij hebben misschien alle teams op een paar na een hogere begroting in de Premier League. Dat moet toch echt een keer veranderen.

24 juli 2014 om 13:15

Leuker maar niet beter

Ronaldo en Messi zijn de buitencategorie, maar spelers zoals James, Neymar, Bale, Suarez zijn ook in de PL te vinden. Ook in de Ligue 1 en de Bundesliga trouwens.

24 juli 2014 om 13:09

En toch vinden de échte toptransfers meestal zo plaats dat een speler van Engeland naar Spanje verkast in plaats van andersom.

24 juli 2014 om 13:36

Tja, dat Real nu bereid is om 100 miljoen op tafel te leggen voor een speler, heeft weinig met de competitie te maken. Real is ook totaal niet representatief voor de rest van de competitie. Andersom zie je juist veel toppers uit Spanje vertrekken naar Engeland, als ze niet bij Real of Barca spelen. De kampioen van Spanje wordt momenteel ook leeg gekocht door de nummer 3 van Engeland he.

24 juli 2014 om 15:22

Met Diego Costa, Courtois en Felipe Luis gaan toch een aantal van de beste spelers uit Spanje naar Engeland toe. Daar komen spelers als Alexis Sanchez en Fabregas ook nog eens bij.
Dat spelers als Ronaldo, Bale en Suarez de andere komt op zijn gegaan komt natuurlijk door het belachelijke prijskaartje. Zoveel geld als de Spaanse clubs betalen (Neymar, Ronaldo, Bale, Rodriguez, Suarez), heeft nog geen enkele Engelse club ooit betaalt voor een speler. En terecht wat mij betreft; deze clubs maken het voetbal en de transfermarkt meer kapot dan andere rijke clubs dat doen. Real heeft vorig seizoen 70 miljoen uitgegeven aan spelers die absoluut overbodig zijn op dit moment (Isco en Illarimendi), maar dat zoiets wanbeleid is zegt natuurlijk niemand...
De spelers gaan voor het geld en voor de Barca en Real, niet voor de competitie.

24 juli 2014 om 13:18

Over Neymar en James valt te twisten (al is hun potentie gigantisch) maar spelers als Bale en Suarez zijn niet in de PL te vinden. Bale vind ik persoonlijk geen geweldenaar maar was toch 2 seizoenen terug de beste in de PL. Suarez is een fenomeen en werd met gemak topscorer van de PL in veel minder wedstrijden dan de concurrenten.

Het zijn toch meestal (niet altijd dus) de spelers die het niet compleet maken in de top van Spanje of de sterren van subtoppers die naar Engeland verkassen, echter vertrekken de echte sterren uit Engeland weer wel naar Spanje.

24 juli 2014 om 13:40

De echte sterren vertrekken omdat Real en Barca uit commercieel opzicht gewoon elk jaar een grote ster binnen moeten halen, en die spelen voornamelijk in Engeland. Het is dat James zo'n gigantische hype is geworden na het WK dat hij voor Real commercieel gezien aantrekkelijk genoeg is. Anders waren ze gewoon in de PL uitgekomen. Uiteindelijk houdt de PL veel meer sterren over dan La Liga, het prijskaartje ligt alleen wat lager.

Over en weer vinden veel transfers plaats, met als enige verschil dat Real en Barca bereid zijn om immense bedragen neer te leggen, en dat er in Engeland meer dan 2 clubs zijn die zich hierin kunnen mengen. De top 2 van Spanje is qua grootheid enkel te evenaren door United, maar daaronder valt een groot gat, waar in Engeland juist veel meer clubs zijn. De beste speler ter wereld is Messi, dan komt Ronaldo. Maar de spelers daarna komen zeker niet allemaal in Spanje uit.

24 juli 2014 om 13:51

Gooner even een reality check. De echte sterren spelen wel degelijk in Spanje. Dat is niet alleen nu, maar al jaren zo. Ik kan helemaal begrijpen dat de BPL door veel mensen als attractiever beschouwd wordt. Maar de echte topspelers lopen toch echt wel in Spanje (bij 2 clubs weliswaar) rond. Het vertrek van Bale en Suarez naar Madrid is daar wederom een bevestiging van.

Kijk de gouden bal winnaars van de laatste 10 jaar er op na. De enige 2 die niet uit Spanje kwamen waren Kaka en Ronaldo. En laten die alle twee toevallig naar Spanje vertrekken...
Neem het nog breder en kijk naar de top 5 spelers van de verkiezingen van de afgelopen 10 jaar eens na. Vrijwel zonder uitzonderingen spelers die in Spanje actief zijn.

De BPL is de populairste competitie ter wereld. Spanje heeft duidelijk de betere spelers. En gezien de coëfficiënten lijst ook over de breedte een betere competitie.

24 juli 2014 om 14:17

Ja, maar dan kijk je naar bijvoorbeeld de 3 beste voetballers ter wereld. Die spelen inderdaad standaard bij Real of Barca. Die moeten die spelers immers kopen in commercieel opzicht, al kosten ze 100 miljoen. Maar ik kijk naar de 30 beste spelers ter wereld, en dan valt dat best wel mee. Dan zie je het redelijk verdeeld, waarbij ook de Ligue 1 en de Bundesliga meerdere wereldspelers hebben.

25 juli 2014 om 00:44

De spelers zien Real en Barca als het summum.
Dus ze doen het ook voor de prestige.
Hoeveel spelers heb jij gekend die Real of Barca
een neen hebben verkocht?
Hoger dan die twee ploegen bestaat niet.

Tsja, in Spanje kunnen een paar clubs de hoogste schulden maken zonder dat dat consequenties heeft, dus kunnen die clubs ook de duurste spelers halen. Bale heeft dus wel gelijk dat de allergrootste topspelers in Spanje spelen, maar dat wil niet zeggen dat de Primera Division ook de beste competitie is. Ik denk dat de clubs onderin de Premier League een stuk sterker zijn dan de kleine clubs in de Primera Division.

24 juli 2014 om 13:11

Er zijn ook tal van clubs in Engeland die flinke financiële tekorten hebben hoor Dat is niet alleen in Spanje zo.

Overigens ben ik het wel met je eens dat de onderkant van de PL sterker is dan die in Spanje en dat heet er puur mee te maken dat de tv-gelden in Engeland eerlijker verdeeld worden. Een Sunderland kan 20 miljoen uit geven aan 1 speler, dat zie ik een Elche toch niet doen.

24 juli 2014 om 13:57

Het klopt dat Engelse clubs ook schulden hebben, maar Real en Barca spannen wel de kroon.

24 juli 2014 om 14:04

Nou dat weet ik nog zo net niet. United had tot voor kort een 'schuldenlast' van ruim 500 miljoen en ik kan me voorstellen dat de Manchester City's van deze wereld ook een enorme schuldenlast hebben. Alleen hoor je daar niemand over omdat die meneren gedekt worden door de rijke oliesjeiks. Het is natuurlijk niet voor niets zo dat City onlangs een torenhoge boete van de Uefa heeft gehad... die kregen ze niet omdat ze goed met geld zijn.

Engeland betalen ze beter, zo'n spanjaardje van bilboa of Sevilla pakt in spanje een miljoen in Engeland krijgt ie makkelijk 3 miljoen

Premier league kaapt heel snel de beste spelers uit Spanje weg

De beste spelers gaan naar spanje.. Dat zijn er dus 6...
Daarnaast heb je nog de gebruikelijke garde van Xavi, Iniesta, Ramos etc.. maar die hebben er altijd gespeeld. Maar Bale vergeet voor het gemak even dat spelers als Schweinsteiger, Lahm, Neuer, etc etc...(eigenlijk alle huidige wereldkampioenen), Kompany, Silva en Silva, Aguero, Ribery, Robben, Zlatan, Pirlo, Hazard en zo kan je nog wel even doorgaan, allemaal buiten spanje spelen.

De top van de primera division is misschien wat beter ja, maar misschien ogen die wel beter omdat het kwaliteitsverschil met de rest van de primera zo enorm groot is.

24 juli 2014 om 13:09

Ronaldo Messi Bale Neymar Iniesta zijn absoluut de beste spelers daar horen ook bij Robben ,ribery Zlatan Pirlo eigenlijk niemand uit Engeland

James, Kroos, Modric, Iniesta, Xavi Ramos Suarez zijn wereldtoppers

daarna komen pas toppers als Toure, Aguero Rooney Van Persie

24 juli 2014 om 13:30

James heeft een leuke wk gespeeld maar hem nu al een wereldtopper noemen? Bij Monaco op de bank gehouden door Carassco.

24 juli 2014 om 14:08

Maar wat je nu zegt is gewoon puur op basis van voorkeur. Je noemt een speler op die een goed WK heeft gespeeld en die zet je boven iemand die zich al jaren in de top bewezen heeft. Puur op basis van het shirt dat hij draagt.

De beste spelers spelen in Spanje. Van de 10 beste spelers van dit moment spelen er 5 of 6 in spanje. De beste 2 spelen er sowieso.
Maar de beste spelers in spanje zijn beter dan de beste van engeland. Echter heb je in engeland meer goede spelers lopen dan in spanje.

24 juli 2014 om 13:28

Ook deze spelers hebben in Spanje gespeeld, Maradona, Cruijff, Di Stefano, Raul, Roberto Carlos, Rivaldo, Ronaldo, Zidane, Ronaldinho, Figo, Zlatan en Puyol. Het zijn toch wel een van de beste spelers ooit, momenteel heb je nog Messi, Ronaldo, Suarez, Neymar, Di Maria, Bale, Iniesta, Xavi, Busquets, Benzema, Arda, Koke, Rakitic, Modric en nog zo voort...

24 juli 2014 om 14:15

Ik ontken ook nergens dat er goede voetballers lopen. Maar Bale zegt dat door deze toppers de primera division de beste competitie is van de wereld. Dat is gewoon niet waar.

Je hebt 2 ploegen die de dienst uitmaken (met uitzondering afgelopen seizoen), dan heb je nog 2 ploegen nog een beetje mee doen en de rest is er voor spek en bonen. De top daar staat mijlenver voor op de rest. Ook qua inkomsten en salarissen. van de 38 wedstrijden speelt Real Madrid 2 keer tegen een gelijkwaardige tegenstander. In Engeland speel je als bijvoorbeeld city zijnde 8 keer tegen een gelijkwaardige tegenstander.

In mijn optiek bepalen de beste spelers dus nooit wat de beste competitie is. Op 2 wedstrijden in het seizoen na, kies ik altijd voor Engeland.

Die beste spelers spelen in Spanje alleen voor Real Madrid en Barcelona wat het krachtsverschil t.o.v. de andere Spaanse clubs i.c.m. de TV geld verdeling alleen maar groter maakt. Dan heb je ook nog transfers met terugkoop clausule waardoor Real en Barca over de lange termijn altijd de controle houden over de markt.
Spaanse competitie is een show met 2 echte wedstrijden per jaar ..de classico's.

24 juli 2014 om 12:59

Vandaar dat Atletico kampioen werd

24 juli 2014 om 13:08

Lol, daarom had ik ook lange termijn in mijn comments gezet. En een zwaluw maakt nog geen zomer. Het is gewoon doodzonde. Door de huidige opzet van de competitie en de opgebouwde schulden van veel clubs is het de Spaanse competitie toch gewoon vernauwd tot Real-Barca?! niets meer niets minder.
Ik keek vroeger heel graag naar La Liga. Valancia, Deportivo. Maar clubs van dit kaliber komen helaas steeds minder aan bod.

24 juli 2014 om 13:15

Ja, daarom is het aan de ene kant leuk dat Atletico kampioen werd al was het voor mij persoonlijk wel klote aangezien ik in het stadion zat met een duur kaartje.
Misschien dat Valencia nu weer een rol van betekenis kan gaan spelen met de nieuwe eigenaar, ik zie het niet graag op die manier maar het is leuker voor de competitie.

24 juli 2014 om 13:09

Wat denk je van Bilbao tegen Barcelona? Of Atlethico tegen Madrid. Daarnaast heb je nog hele leuke wedstrijden gehad als Osasuna - Atlethico met een 3-0. Die clubs in Spanje zijn echt heel erg sterk. Ik denk sterker over het algemeen dan een Wigan Atlethic of een Reading.

24 juli 2014 om 14:42

Er zijn altijd nog wel clubs die mooie dingen laten zien en natuurlijk zijn er nog leuke potjes te bekijken. Maar al dat moois valt mijns inzien bijna in het niet bij de overmacht die Real en Barca door de jaren ten toon spreiden. De top is gewoon te smal.
Ik heb de afgelopen jaren zoveel potjes in la Liga van Real of Barca gezien waarbij ik dacht dat de tegenstander de wedstrijd maar gewoon liet lopen. Zoveel goals als Messi en Ronaldo maken is gewoon niet gezond.
In de BPL krijgen de grote clubs veel meer weerstand wat de competitie gewoon veel aantrekkelijker maakt.

Pff moet je voorstellen hoe sterk la liga was geweest als de clubs niet zo in de schulden zaten, de marketing hadden van de epl en hun eigen talenten konden behouden.

24 juli 2014 om 13:13

Of een keer de tv- gelden normaal verdelen, en die talenten gaan niet voor de lol weg he.

24 juli 2014 om 13:16

Is ook zo maar het effect daarvan wordt wel overschat, het is echt niet zo dat het ineens allemaal goed is en gelijk wanneer dat gebeurd, ook zouden sommige subtoppers volgens mij zelfs er op achteruit gaan en dat zijn vooral de clubs die hun talenten naar de epl zien vertrekken.

De top uit Duitsland en Spanje is stukken beter maar het zijn wel redelijk saaie competities waar eigenlijk al vast staat welk duo gaat spelen om de titel, met af en toe een uitschieter. De BPL is leuker om naar te kijken omdat er meerdere potentiele kampioenkandidaten zijn. Hierdoor ligt wellicht het gemiddelde niveau daar hoger maar zijn de topclubs niet beter.

24 juli 2014 om 13:02

Het aantal potentiële kandidaten wordt altijd overschat, Chelsea, City en United.
Arsenal en Spurs doen nooit echt mee en Liverpool buiten vorig seizoen eigenlijk ook niet.
Dat zijn 3 kandidaten met een eventuele uitschieter, 1 meer dan la liga en de bundesliga, toch niet zo'n significant verschil dat het de competitie ineens een stuk leuker maakt?
De epl is gewoon door marketing,sfeer en de toegankelijkheid populairder en het zegt genoeg dat men enthousiast is over de strijd om plek 4 terwijl niemand er wat om geeft of Schalke of Valencia 4e worden bv en cl halen.

24 juli 2014 om 13:08

Ik zeg ook niet enkel dat de competitie leuker maakt, ook de beleving de spanning en het hogere gemiddelde niveau is aantrekkelijker.

24 juli 2014 om 13:12

Liverpool deed in 09 ook mee, Arsenal in 11 bijv. Je hebt wel degelijk 4-5 kandidaten. Spaanse competitie is gewoon flut.

24 juli 2014 om 13:18

Ik zie het liefst 10 kandidaten kopitered, alleen als het er puur op aankomt wordt dat enorm overschat, ik gun een Liverpool of Arsenal van harte de titel komend seizoen maar het zit er dik in dat na even leuk meedoen men weer voor plek 4 speelt en de strijd tussen eerder genoemde clubs gaat.
Spurs idem dito.

24 juli 2014 om 13:31

Bpl is een fake-competitie geworden dat alleen maar geldwolven aantrekt, hoe kan je bvb man city nog een ploeg noemen? Al die ploegen daar zijn gewoon speeltjes van oliesjeiks en Russen , en zooooo middelmatig in creativiteit, dure creatieve spelers overal wegplukken om ze dan te beroven van hun creativiteit, bah

24 juli 2014 om 13:35

Liverpool en Arsenal doen altijd mee. Zijn samen met Man utd de 3 grootste clubs van Engeland. En ook Chelsea en city doen gewoon mee dus 5. En welk verschil is er met de Primera Division, Arsenal, Liverpool,... doen mee aan de titelstrijd (staan bovenaan vallen dan weer terug etc etc) terwijl een athletic Bilbao bv (nr4 van spanje) nooit de kans heeft gehad bovenaan te staan, alleen real en barcelona (en atletico vorig seizoen) dus daar zit het verschil.

24 juli 2014 om 14:23

Hoeveel kampioenschappen hebben Liverpool en Arsenal samen gepakt de afgelopen 10 jaar? twee titelkandidaten volgens jou hebben er 0 terwijl zwaluw Atletico er wel gewoon 1 heeft, zegt genoeg toch.

24 juli 2014 om 14:43

Je kan toch niet ontkennen dat de krachten meer verdeeld zijn in Engeland dan in Spanje. Dat Atletico nu een titel pakt is leuk, maar komend seizoen zal er toch gewoon weer een gat van 20 punten zijn.

Als je naar de 2 recordkampioenen van engeland en de 2 van spanje.
In de laatste 86 jaar wonnen real en barca 62% van alles landstitels.
Liverpool en united wonnen 33%.

De competitie is spannender in Engeland, omdat aan het begin van het seizoen geen favoriet aan te wijzen is. Vorig jaar zei 40% dat united kampioen zou worden en dacht nog geen kwart dat Liverpool champions league voetbal zou halen.
Iedereen kan van elkaar winnen en verliezen. Dat alleen al maakt de competitie toch beter dan in spanje. Als City nog een spits koopt naast Dzeko verliest iedereen zijn hoofd. Als Real nog een aanvallende middenvelder koopt zijn ze geniaal. Het is een kwestie van geld en clubnaam. Real en Barcelona zijn de grootste clubs allertijden, maar de rest spaanse competitie is toch al jarenlang een formaliteit.

Tuurlijk steken real en barca er bovenuit, als je barca en real in de bpl zou steken, zou t weer hetzelfde zijn, dan zou de rest van de Engelse ploegen ook geen kans maken voor de titel, de top van de Engelse ploegen kan je vergelijken met de middelmaat van Spanje , Bale kan het weten

24 juli 2014 om 13:50

Hahahhaha jij maakt mijn dag gewoon goed! Zoveel onzin in 1 comment, respect dat moet je ook kunnen!

24 juli 2014 om 18:00

Ach het is wel een beeld dat klopt. De spaanse toppers staan ver voor op het Engelse voetbal wat nog steeds achterhaalt is ondanks het fortuin dat uitgegeven wordt.

Dat de toppers naar Spanje gaan heeft dan ook te maken met het geld dat aanwezig is bij Real en in mindere mate bij Barcelona. Die hoeven het geld niet zo erg te verdelen zoals bij de Engelse clubs.

engeland heeft gewn de beste competitie want je moet kijken naar de hoeveelheid topteams en dat ze met minimaal 4 a 5 teams elke jaar om de titel strijden dat kan je van geen een ander competitie zeggen

24 juli 2014 om 13:04

Dat is echt niet zo dus, er strijden helemaal geen 4/5 teams jaarlijks om de titel hoe graag ze het ook zouden willen.
Enige wat je kan zeggen is dat de onderlinge krachtsverschillen dichterbij elkaar liggen dan in de andere competities.

De PD heeft inderdaad het voordeel dat Real Madrid en Barcelona erin zitten. Beide clubs staan gewoon een niveau hoger qua aanzien en grootte dan de topclubs uit de PL.

De PL heeft echter het voordeel dat et een veel bredere top heeft. Waar de PD meestal 2 en soms 3 clubs heeft die een 8.5-10 scoren, heeft de PL zo'n vijf clubs die minstens een acht halen.

Na de top is het bij beide ongeveer gelijk. Volgens mij zijn beide competities ongeveer even sterk.

Spaanse clubs winnen laatste tijd wel vaak van de engelsen....

Atletico - Chelsea
Barcelona - Man C
Real - Chelsea ( oefen/bekerwedstrijd)
Alleen Sociedad verloor van Man united (met moeite gewonnen overigens)

Zag je toch echt dat het niveau van de Spaanse ploegen gewoon hoger ligt.
Bale heeft hier gewoon gelijk in.
De PL is spannender maar het niveau is niet hoger.

24 juli 2014 om 13:10

Zo is het!!!!

*naar Barcelona en Real Madrid.

Bovendien heeft de BPL genoeg spelers van het niveau James/neymar etc. Ronaldo en Messi zijn uiteraard 2 kopstukken die je nergens anders vindt. Ook de Bundesliga heeft sterke spelers lopen.

24 juli 2014 om 13:22

Wie uit Engeland is van het niveau James/neymar???

Bale was de beste van Engeland
Suarez was de beste van Engeland

24 juli 2014 om 13:26

Hazard, Özil, Agüero, Mata, Oscar, Touré, RVP

Hahahahahaha Bale laat me niet lachen... De Liga BBVA de opwindendste van de wereld... Elche enzo zouden in de Premier League in de onderste regionen van het Championship spelen. Hij heeft gelijk dat Suárez en zo graag naar real of Barca willen, maar daar blijft het bij. Man City en Chelsea ( en United bij goede aankopen ook ) winnen dik van Barca!

24 juli 2014 om 13:11

Elche - Barcelona 0-0 ??
Elche - Real Madrid 2-3 (ik geef het zelf toe, real kreeg hier een goedkope penalty)

Hij is dus net zo dom als die eruit ziet.

wat een kortzichtige visie. in de primera spelen inderdaad veel goede spelers, maar dat is voornamelijk bij real en barca, die worden dan ook om en om kampioen de laatste jaren, een enkele uitzondering daargelaten (zoals vorig jaar)

in Engeland is de concurrentie voor de topploegen veel groter: united, city, chelsea, liverpool en arsenal zijn de kanshebbers voor de titel komend jaar (in mijn opinie), maar de subtop is met clubs als everton, tottenham en newcastle ook nog erg sterk.

je kijkt dus meer topwedstrijden in engeland dan in spanje in mijn beleving. de competitie is dus ook de spannendste en in mijn opinie ook de sterkste

24 juli 2014 om 14:33

Sinds wanneer is Arsenal en topclub, die winnen toch niks, Arsenal kan je toch goed vergelijken met een Valencia , Sevilla , depo, Valladolid . De kans dat Arsenal kampioen zal worden is even groot dan de kans Zaragoza kampioen zal vieren, dus.... Conclusie, Sevilla wint Europa league als middenmoter van Spanje , dus...... Spaanse subtop is vele beter dan Engelse subtop

25 juli 2014 om 14:11

arsenal vergelijken met valladolid en deportivo? hahahahah alsjeblieft zeg, met spelers als Özil, Sánchez, Wilshere en Ramsey zijn ze niet 1 of 2 maar echt wel 3 of 4 klasses beter dan die teams.

verder noemde ik Arsenal bij de kanshebbers voor de titel vanwege de selectie en niet vanwege het aantal gewoon prijzen of iets dergelijks.

24 juli 2014 om 15:22

Arsenal is geen topploeg. Daarvoor moet je eerst eens weer wat noemenswaardig gaan winnen.

Spanje is alleen leuk omdat real en barca elkaar gek proberen te maken met overdreven grote transfers! Verder is er geen club meer die in de buurt gaan komen van deze 2 komend seizoen! Ik denk dat beide ploegen meer dan 10 punten voorsprong gaan hebben op de rest aan het einde! Alleen daarom is premier league al leuker door de spanning! En je weet niet wie er kampioen wordt! Chelsea, arsenal, city, utd, liverpool...??

De beste spelers lopen bij Barcalona en Real madrid, daar houd het op.

Het verschil zit hem in het totaalplaatje en daar is Engeland toch echt wel bovenliggend ten opzichte van Spanje.

Een Sunderland kan het zich permitteren om meer dan 10 miljoen - Altidore - aan 1 speler te spenderen (of ze dat goed spenderen is een 2e), terwijl bijvoorbeeld een Elche al moeite heeft om twee ton bij elkaar te sprokkelen voor een speler van het niveau Berry Powell..

In Engeland kan in feite elke ploeg van elkaar winnen, terwijl in Spanje het eigenlijk in 9 van de 10 gevallen stuivertje wisselen is tussen Real en Barcelona.

Het gaat helemaal niet om leuk/niet leuk... De vraag van de poll is welke competitie het sterkste is. Bij de Uefa coefficientenlijst staat Spanje al jaren (ver) bovenaan, dus ik snap niet dat hier een discussie over kan zijn, sterker nog dat de meerderheid Premier League aanvinkt, maargoed veel mensen zullen hun emotie meewegen in iets waar je rationeel/objectief hoort te beoordelen.

Real en Barca halen 2 of 3 topspelers uit Engeland

Spelers uit de spaanse competitie naar Engeland gingen

Manchester United: Herrera, De Gea, Mata (via chelsa)
Chelsea: Diego Costa, Felipe Luis, Fabregas, Azpilicueta
Arsenal: Cazorla, Sanchez, Ozil, Monreal
Man City: Zabaleta Negredo, Navas, Caballero, Silva Aguero Toure

En dan vergeet ik er nog zoveel

Ik snap Bale wel hij kan bij Real Madrid zijn snelheid veel tonen omdat Real wel eens op counter voetbal speelt dat vind Bale natuurlijk geweldig. Maar primera devisiòn beter dan premier league? Daar twijfel ik aan,niet omdat in Engeland geweldig gevoetbald wordt maar daar strijden veel meer teams mee om het kampioenschap bijvoorbeeld Chelsea, Manchester city. Liverpool enz. En in Spanje zijn Real Madrid en Barcelona en sinds vorig seizoen ook Atletico Madrid( die nu veel topspelers hebben verloren) maar ja veel neutrale toeschouwers kijken graag naar de Premier League maar ik kijk liever naar de Primera Devisiòn omdat ik fan ben van Real Madrid

Ik hoor ook veel over de schulden van Real Madrid en Barcelona en inderdaad zo lang ze hun lening afbetalen maakt het niks uit maar als clubs als Arsenal en Bayern munchen perfect schuldenvrij kunnen bestaan waarom kan Barcelona en Real Madrid dat niet? Ik weet ook wel dat tegenwoordig bijna iedereen schulden heeft maar is dit wel verantwoord? "zolang je het maar kan terugbetalen", maar de mensen in spanje hebben NU geld nodig niet binnen 3 jaar want ja het geld dat real madrid of barcelona leent en opdoet moet (meestal) wel degelijk direct verkrijgbaar zijn en niet in termijnen van een jaar of zo. Daar zit het hem voor mij, tuurlijk maken banken er winst op maar het dat is op langere termijn en momenteel zit Spanje in een crisis (OP DIT Moment EN Niet Binnen X Aantal Jaren)

Ook zijn Barca en Real absolute topclubs inderdaad, maar wel met min 300 miljoen euro schulden dus stel je voor dat een everton opeens 300 miljoen kon uitgeven (dan staat daar ook gewoon een goed team) of stel dat een Arsenal of Liverpool dat konden uitgeven? Dan zijn dat ook gewoon absolute topclubs dus daar zit ook iets waar je over moet nadenken.
stel je een real madrid voor zonder schulden dus zonder bv. Bale, Ronaldo, di maria en ramos. Dan is je ploeg ook opeens minder, niet?

de duurste spelers ja

beste is relatief!

LPD is de beste, de Uefa coeefficient bewijst dit ook. De Spaanse clubs doen het goed in zowel Champions League als Europa League. In Spanje is er ook nog eens veel meer talent dan in Engeland. Engeland is groot dankzij buitenlandse sterren en rijke Russen/arabieren.. de meest gehypte competitie van de wereld met schreeuwende tv-supporters uit de VS en Aziatische landen die er zgn. voor zouden zorgen dat clubs als Manutd opeens ''de grootste'' zijn. Laat me niet lachen zeg. Engeland is geweldige entertainment met veel titel kanshebbers maar ook zwaar overschat.

Spaanse subtoppers en middenmotors hebben minder aanzien dan hun Engelse equivalenten (dankzij Big Media) maar zijn onderling bijna altijd weer de betere.

In Engeland valt veel geld te verdienen voor de toppers, maar inmiddels zijn de salarissen bij de Duitse en Spaanse (sowieso) toppers net zo hoog.

Als het zo is, en je hebt de keuze bij een vergelijkbare inkomst, ga je naar de spelstijl, klimaat en schema kijken. En dan is de keuze snel gemaakt.

Spelstijl is bij de helft van de PL clubs nog altijd kick and rush, wie wil vandaag daar nog aan mee werken. Klimaat hoeft geen verdere verklaring. Het schema in Engeland is moordend, omdat er geen winterstop is. Net zoals Linneker tijdens het WK nog bevestigde, citaat, onze spelers gaan aan het einde van de seizoen op de knieen.

premier league heeft gewoon buitengewone promotie strategie gehanteerd een jaar of 15 geleden. petje af daarvoor.

maar qua voetbal...sorry premier league lovers...zie het nou maar gewoon in...primera clubs zijn beter ergo de competitie is ook beter...van af subtop en beneden is primera tactisch en technisch beter...waar ploegen in de premier league nog regelmatig op kick n rush te betrappen valt....

t feit dat regelmatig Spaanse ploegen ver komen in CL en Uefa league met regelmatig Spaanse winnaars, zegt toch al voldoende.

Spanje is techniek.

Engeland moet dat laten primeren in de jeugdopleidingen willen ze home-grown toppers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren