Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hopelijk kan hij wat hij deed op het WK ook bij Real Madrid laten zien’

Laatste update:
/

Real Madrid komt komend seizoen in actie met fantastische aanvalslinie. Trainer Carlo Ancelotti kon al beschikken over peperdure spelers als Cristiano Ronaldo, Karim Benzema en Gareth Bale. Daar is James Rodríguez voor tachtig miljoen euro nog eens bijgekomen. Bale is in ieder geval blij met de komst van Rodríguez.

“Op het WK heeft hij laten zien hoe goed hij is. Ik denk dat je naar Real Madrid komt omdat je met de beste spelers wil spelen. Hopelijk kan hij wat hij presteerde op het WK ook bij ons laten zien”, aldus Bale, die zelf niet aanwezig was op de eindronde.

“Persoonlijk gezien was het teleurstellend om niet op het wereldkampioenschap erbij te zijn”, klinkt het. “Maar om het positief te houden: ik heb zeven weken vrij gehad en ik maak nu de hele voorbereiding mee. Dus dat is denk ik een voordeel.”

Denk je dat James Rodríguez gaat uitblinken bij Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Inderdaad wat een fenomenale goede speler die James. Beste aankoop tot nu toe.

James gaat het heerlijk doen.

Bale is trouwens echt niet overschat of iets, Hij kan niks aan zijn prijskaartje doen. Maar de Copa Del Rey beslissen, de 'winnende' goal in de CL finale...

24 juli 2014 om 11:54

Was ook echt onder de indruk van Bale afgelopen seizoen.
Ben wel benieuwd of Real daadwerkelijk sterker is geworden door de komst van James want iemand moet vertrekken en ik denk dat een Di Maria dat gaat worden, toch een sterkhouder van vorig seizoen.

24 juli 2014 om 12:45

Di maria heeft absoluut hele sterke wedstrijden. Maar hij is te wisselvallig te vaak is het net niet. En de clubleiding vind dit blijkbaar ook anders halen ze geen vervanger.

Denk overigens wel dat Di maria het bij een club als arsenal, man u of psg geweldig zal doen. Daar zou die echt de man zijn bij real is die er 1 van vele.

24 juli 2014 om 15:56

Ook al zou di maria elke wedstrijd geweldig spelen, zou real alsnog een vervanger kopen. Real koopt om het kopen. Dus om te zeggen dat ze t blijkbaar nodig vinden slaat nergens op.

24 juli 2014 om 11:57

En dat met een gebrekkige voorbereiding en blessure! Ik denk dat Bale topfit het seizoen in gaat en er op los knalt vanaf het begin... In de spaanse kranten zijn altijd de eerste 10 pagina's voor Real Madrid daarna stuk of 6 voor Barcelona en dan de rest. Het zal dringen worden om op de eerste pagina te komen, wat een team heeft Real.

24 juli 2014 om 12:07

Goh dat werd zeker flink zoeken om er toen in mei achter te komen wie er kampioen is geworden

On topic: denk dat hij het dit jaar veel beter gaat doen, bale omdat hij nu van af begin af aan mee doet.

24 juli 2014 om 12:07

Ohhh wat kijk ik ook al uit naar de eerste Classico van het seizoen zeg! Op papier worden dit misschien wel een vd grootste Classico's ooit als je kijkt naar hoeveel er uitgegeven is aan beide teams...

24 juli 2014 om 19:24

Haha, ik begin altijd goede moed te lezen, naar na een tijdje word je kieskeuriger met de artikelen :-)...

Ik denk ook dat dit jaar de clasicos van een hoger niveau en spannender zullen zijn dan ooit tevoren. Ook kijk ik uit naar de periode na de groepsfase van de CL. Dat zijn toch de wedstrijden waar ik naar uit kijk

Zijn voorstelling aan het publiek was al niet indrukwekkend. Hij kon amper een balletje hooghouden . Maar deze jongen gaat het wel maken. Barst vd potentie en hij heeft een fluwelen techniek. Bovendien zit er ook nog een 'goeie kop' op zoals Van der Gijp dan wel zou zeggen.

24 juli 2014 om 12:01

Misschien de zenuwen of de spanning.

James kan echt wel voetballen inderdaad en heeft een goede techniek, veel snelheid en een geweldig schot.

24 juli 2014 om 12:05

Kan best ja. Ook niet heel vreemd; het stadion zat zo goed als vol. Wat een belangstelling voor hem, niet normaal

Bij Colombia was James 'De man' meestal of altijd zelfs ging het om hem op het wk maar bij real heb je Ronaldo,Bale,Benzema nog gaat moeilijk worden voor sie jongen

Absurd dat er liefst 80 miljoen (!) is betaald voor hem. 80 miljoen hoort betaald te worden voor een exceptionele speler die de Champions League heeft gewonnen en op de toppen van zijn kunnen zit. Bijvoorbeeld een Messi of Ronaldo, maar met respect absoluut geen James Rodriquez.

24 juli 2014 om 11:57

Speelt ook mee dat James Monaco vorig jaar 45 miljoen heeft gekost dus Monaco wilt natuurlijk James voor zoveel mogelijk verkopen na een WK waar van hij topscorer is geworden.
Toch geen gekke prestatie voor een 22-jarige bovendien is hij door zijn uiterlijk qua commercie ook heel interesssant.

24 juli 2014 om 11:59

Eigenlijk kunnen we met prijzen van zulke spelers niet bepalen hoe goed ze zijn het is gewoon een kwestie van hoe moeilijk de club ze loslaat

24 juli 2014 om 12:34

Dus Messi is geen 80 miljoen waard, want hij heeft dit seizoen niet de CL gewonnen?

24 juli 2014 om 12:53

Messi heeft 3 keer de Champions League gewonnen.

24 juli 2014 om 12:57

Oooo je hebt het nu ineens over meerdere seizoenen. Juist ja.

Wat een onzin dat je de CL moet winnen om 80 miljoen waard te zijn. Dus eigenljik had James voor hij naar Real ging voor Man Utd, Bayern Munchen of een andere club moeten spelen, daar de CL moeten winnen om vervolgens pas naar Real te kunnen voor dat bedrag?

Monaco wint aankomend seizoen opnieuw de CL niet en het jaar erop ongetwijfeld ook niet.

24 juli 2014 om 14:54

Toekomstige CL winnaar let op.

Opvallend weinig kritiek op de transfersom van James Rodriguez, terwijl de gehele voetbalwereld oprecht verontwaardigd is over twintig miljoen euro voor Jeremy Mathieu. Voor beide heren is misschien wel dertig procent teveel betaald, James wordt enkel gehaald vanwege z'n prestaties op het wereldkampioenschap. In de Franse competitie leek hij pas in de tweede seizoenshelft z'n waarde te bewijzen als ik de verhalen mag geloven, terwijl hij in de eerste seizoenshelft nog verweten werd niet hard genoeg te worden voor z'n club. Tachtig miljoen euro voor zo'n speler is volstrekt belachelijk, de voetbalwereld is simpelweg ziek van het eigen geld.

24 juli 2014 om 12:08

Gezien de huidige markt (dat deze compleet idioot is daargelaten) is 80miljoen voor Rodriguez 'normaler, redelijker' dan 20miljoen voor Mathieu, een 30-jarige-niet-international.

Beide bedragen zijn te hoog inderdaad, maar zoals je zegt, de hele markt is op hol geslagen.

24 juli 2014 om 12:14

Degenen die twintig miljoen euro voor Jeremy Mathieu volstrekt belachelijk vinden hebben hem waarschijnlijk niet zien spelen afgelopen seizoen, was één van de beste centrale verdedigers van de competitie en past precies in het profiel van Barcelona; linksbenig, heeft de snelheid om op de middellijn te kunnen verdedigen, zowel fysiek als in de lucht sterk en daarnaast nog eens multifunctioneel. Het enige wat in het nadeel van Mathieu werkt is z'n leeftijd, maar had zonder twijfel veertien of vijftien miljoen voor hem neergeteld. Een uitstekende back-up die door het volhouden van Valencia duurder is geworden dan hij eigenlijk waard is.

24 juli 2014 om 12:21

Hij was zonder meer 1 van de betere verdedigers van vorig seizoen. Maar dat zegt ook wel wat over de competitie. Er waren simpelweg zoveel meer betere opties voor Barcelona.

Het enige wat hem tegen zit is zijn leeftijd zeg je, maar juist dat bepaald voor een groot deel de waarde en het toekomstperspectief. Over 1-2 jaar is hij bij lange na niet meer de verdediger die hij vorig seizoen was. Wel 80 miljoen voor Suarez willen uittrekken en een gelijksoortig bedrag voor Neymar, maar niet willen werken aan een vrij hopeloze verdediging...

24 juli 2014 om 12:27

Natuurlijk waren er betere alternatieven voor Barcelona, had bijvoorbeeld persoonlijk liever gezien dat Mehdi Benatia gehaald werd en daarnaast geïnvesteerd werd in een linksbenig talent achterin. Neem dan bijvoorbeeld de gok met Eder Alvarez Balanta.

Daarnaast moet je niet vergeten dat Jeremy Mathieu een breedteversterking is en niet de topverdediger waarmee Barcelona terug moet keren aan de wereldtop. Blijkbaar is er weer geboden op Marquinhos, al berichten andere media dat Cuadrado nu prioriteit geniet en Barcelona daarna pas weer op pad gaat voor zo'n topverdediger.

24 juli 2014 om 13:00

20 Miljoen voor een breedte versterking, lijkt mij toch erg veel. Zeker als ik de berichtgeving over de jeugd van Barcelona mag geloven. Die zou toch veelbelovend moeten zijn.

Marquinhos lijkt mij een uitstekende keus.

24 juli 2014 om 13:16

De jeugdelftallen herbergen niet erg veel goede centrale verdedigers, zeker niet verdedigers die er vanaf komende zomer al klaar voor moeten kunnen zijn. Edgar Ié, Bagnack, Quinti en Toril zijn talenten, maar het duurt nog zeker twee seizoenen voor ze klaar zijn voor het eerste elftal. Als ze dat niveau al halen.

24 juli 2014 om 13:18

En Laporte, van Bilbao?

Zou dat niet een betere optie zijn geweest? Ook linksbenig.

24 juli 2014 om 13:56

Met een prijskaartje van 42 miljoen euro nadat hij z'n contract heeft verlengd, ook weer een impulsaankoop na één geweldig seizoen. Kijk naar Iñigo Martinez, die heeft ook een behoorlijke dip gehad na zijn echte doorbraak op het hoogste niveau. Iñigo kost trouwens ook meteen twaalf miljoen minder dan Laporte, had hem dan eerder gehaald.

24 juli 2014 om 12:09

Vind dit ook veel te veel geld voor hem, bovendien slachtoffer je Isco, die een redelijk sterk eerste seizoen kende en enkel nog wat vertrouwen mist om in zijn tweede jaar echt onbetwist te worden. Nu schaad je dat vertrouwen extra. In potentie doet Isco niks onder voor James, puur technisch is hij zelfs de meerdere van James R. Ik hoop op een mooie club voor Isco, zodat hij titularis kan worden en nog vaker kan spelen, vorig seizoen speelde hij aardig wat door de volle agenda van Real, maar zo'n voetballer verdiend meer.

24 juli 2014 om 12:16

Precies, dacht dat ik één van de enige was die James Rodriguez niet veel beter vond dat Isco in z'n jaren bij Málaga. Zo'n toptalent heeft vertrouwen nodig en hoop van harte dat hij een club vind waar hij dat kan krijgen, een club als Valencia zou perfect voor hem zijn. Hij keert terug naar de club waar hij als jeugdspeler vandaan kwam en met de nieuwe investeringen van de club in onder andere André Gomez en Rodrigo kan hij uitgroeien tot één van de belangrijke spelers van die ploeg. Gun het hem en de club Valencia van harte, blijven enorme aanwinsten voor La Liga!

24 juli 2014 om 12:22

Valencia kan een uitkomst bieden ja, in elk opzicht zou dat goed zijn voor alle partijen. Zij zijn aan een aardig elftal aan het bouwen, een elftal waarvan Isco de grote man zou kunnen zijn. Met de komst van James heeft Real toch een duidelijk signaal naar Isco gestuurd, voor beiden zie ik niet genoeg plek bij Real, en James zal nooit banken uiteraard, 80 miljoen bied je meer krediet dan 30 miljoen.

24 juli 2014 om 12:29

Daarnaast lijkt het duidelijk dat Angel di Maria gaat vertrekken, ook zo'n geniale voetballer voor Real Madrid in de Champions League geweest. Waarschijnlijk gaat hij naar PSG en mag Isco ook een nieuwe club zoeken.

24 juli 2014 om 12:32

Juist ja, je haalt een goeie maar ze hadden beter Di Maria's contract opgewaardeerd, een bewezen speler en nog jong. Plus dat dat veel goedkoper had uitgevallen en je houd je goeie kern waar de sfeer nu ongetwijfeld top is bij elkaar. Eigenlijk had Real geen aankoop nodig, maar als Barça Suarez haalt kan Perez niet achterblijven uiteraard.

24 juli 2014 om 12:38

Precies, de strijd tussen Barcelona en Real Madrid is inmiddels gedegradeerd tot een spel waarin de presidenten elkaar proberen te laten zien wie de grootste jongeheer heeft. In mijn ogen een spel waartoe Barcelona zich niet moet laten verleiden, al moet het ook bekeken worden vanuit het oogpunt van het huidige bestuur. De enige manier waarop ze komend seizoen weer plaats kunnen nemen in hun zetel is wanneer ze hun wanbeleid maskeren door gigantische aankopen, zoals ook eerder gebeurde in het tijdperk van onder andere Nuñez en Gaspart.

24 juli 2014 om 13:14

Ik geloof nooit dat Real zowel Angel di Maria als Isco zal laten gaan. Met de aankoop van James mogen we er namelijk wel van uitgaan dat Real volgend seizoen met een 'nummer 10' zal spelen en dan is er uiteraard een vervanger nodig voor James. Aangezien Real ook Morata heeft laten gaan zal Jese al als vervanger van Benzema spelen. Terwijl Kroos me eerder voor de cm positie is gehaald. Dus Isco blijft gewoon als di Maria naar PSG vertrekt.

24 juli 2014 om 13:25

Laten we niet vergeten dat Di Maria enkel vorig seizoen goed heeft gespeeld. De seizoenen daarvoor was hij veeeeeeeeeel te wisselvallig en rende hij vaak rond als een kip zonder kop. Ik had hem ook liever gehouden, maar we moeten niet doen alsof hij al jaren goed presteert. James daarentegen presteert wel al jaren goed, zij het op een minder niveau.

24 juli 2014 om 13:58

De ene wisselvallige speler inwisselen voor de andere wisselvallige speler die nu in wereldvorm verkeerd. Als ik zou mogen kiezen; James Rodriguez of het behouden van Di Maria en Isco, dan had ik het wel geweten hoor.

Alvaro Arbeloa, het lijkt me niet dat Isco het accepteert om nóg een seizoen op de bank te verpieteren terwijl andere sterren meer vertrouwen krijgen na mindere wedstrijden. En terecht.

24 juli 2014 om 14:43

Op de bank verpieteren? Waar heb je het eigenlijk over? Ik heb wat cijfers gevonden die je toch echt tegenspreken. En ja, natuurlijk speelt hij iets minder bij Real dan bij Malaga, je hebt bij Real Madrid ook iets meer concurrentie.

Isco for Malaga in 12-13:
Apps - 47
Minutes played - 3939
Goals - 12
Assists - 6

Isco with Real Madrid in 13-14:
Apps - 53
Minutes played - 3163
Goals scored - 11
Assists - 9

Mensen doen soms echt alsof die jonge sporadisch in de laatste 10 minuten nog mocht mee doen omdat er een publiekswissel moest plaatsvinden. Vergeet niet dat hij gewoon veel minuten gemaakt heeft, daarnaast bijna de volledige bekerfinale heeft gespeeld en een groot aandeel had in de winst van de Champions League, waar hij in de 60e minuut inviel en speelde tot diep in de verlenging.

24 juli 2014 om 17:45

Het valt inderdaad wel mee met het gebrek aan speelminuten voor Isco, maar je bent het toch wel met me eens dat zo'n speler beter bij een andere club de grote man kan zijn? Zowel voor hem als het voetbalpubliek.

24 juli 2014 om 12:09

Waarom kijk jij alleen het WK en wedstrijden van Barcelona?
Dit ventje staat al jarenlang bekend als misschien wel het grootste talent. Uitgeroepen tot beste speler in Portugal. De man bij Monaco, en speelt altijd de sterren van de hemel in het nationale elftal. Ook al voor het wk.

24 juli 2014 om 12:21

Ben breder geïnteresseerd dan dat, kijk bijvoorbeeld graag naar de Bundesliga, de Premier League, La Liga en de Serie A en volg clubs als Arsenal en Southampton ook regelmatig. De Franse competitie interesseert me niet echt en ondanks dat AS Monaco vroeger één van m'n favoriete clubs was kan het me sinds hun overname geen moer meer schelen hoe ze het doen. Geen wonder dat ik James Rodriguez nauwelijks heb zien spelen en de informatie die ik van hem binnenkrijg het punt is waarop ik moet oordelen. Als zo'n talent het geweldig had gedaan was er ongetwijfeld minder kritiek geweest van de Franse pers en z'n trainer en bij AS Monaco helemaal niet de grote man waar alles om draaide in de eerste seizoenshelft. Tachtig miljoen euro voor een speler die een uitstekend WK heeft gespeeld is volstrekt belachelijk, al moet ik wel zeggen dat ik sympathie voor 'm heb gekregen en het voor Real Madrid een 'romantische' transfer is gebleken. James en z'n familie blijken al jarenlang fan te zijn van Real en dit een droom voor ze is, het is ze van harte gegund.

24 juli 2014 om 13:12

Hij heeft niet alleen een uitstekend WK gespeeld. In het begin deed hij het redelijk bij Monaco maar daarna is hij uitgegroeid tot de grote man.
Je volgt dus ook geen Portugees voetbal. Hij staat al heel lang te boek als het grootste talent. Hij is alleen het geld achterna gegaan.
Had ook eerlijk gezegd daarna een slecht beeld van hem gekregen als grote geldwolf.

24 juli 2014 om 13:18

Nergens beweer ik dat hij geen toptalent is of een slechte voetballer, maar simpelweg niet dermate goed dat hij tachtig miljoen euro waard zou zijn.

24 juli 2014 om 13:24

Tachtig miljoen euro voor een speler die een uitstekend WK heeft gespeeld is volstrekt belachelijk

Heb je toch echt geschreven.

Dit bedrag is niet ontstaan alleen uit een goed WK. Hij was daarvoor al zo goed.
Goed lezen de volgende keer.

24 juli 2014 om 13:30

Laat ik het dan zo stellen, zonder z'n prestaties op het WK zou hij niet naar Real Madrid zijn gegaan. Daarnaast plaats je die quote uit context.

24 juli 2014 om 14:21

Ik herhaal alleen wat jij zegt.

Daarbij had Real al voordat hij naar Monaco ging interesse. Het WK heeft daarbij wel geholpen.

24 juli 2014 om 14:25

Precies, en dat plaats je uit context.

24 juli 2014 om 14:27

Ben breder geïnteresseerd dan dat, kijk bijvoorbeeld graag naar de Bundesliga, de Premier League, La Liga en de Serie A en volg clubs als Arsenal en Southampton ook regelmatig. De Franse competitie interesseert me niet echt en ondanks dat AS Monaco vroeger één van m'n favoriete clubs was kan het me sinds hun overname geen moer meer schelen hoe ze het doen. Geen wonder dat ik James Rodriguez nauwelijks heb zien spelen en de informatie die ik van hem binnenkrijg het punt is waarop ik moet oordelen. Als zo'n talent het geweldig had gedaan was er ongetwijfeld minder kritiek geweest van de Franse pers en z'n trainer en bij AS Monaco helemaal niet de grote man waar alles om draaide in de eerste seizoenshelft. Tachtig miljoen euro voor een speler die een uitstekend WK heeft gespeeld is volstrekt belachelijk, al moet ik wel zeggen dat ik sympathie voor 'm heb gekregen en het voor Real Madrid een 'romantische' transfer is gebleken. James en z'n familie blijken al jarenlang fan te zijn van Real en dit een droom voor ze is, het is ze van harte gegund

Nu staat er nog steeds dat hij alleen door een WK zo duur is.

Moeilijk he.

24 juli 2014 om 17:46

En lees nu eens de zinnen ervoor, dat impliceert toch dat hij na een slechte eerste seizoenshelft wel heeft gepresteerd? En als dat het niet doet kan je ook m'n andere reacties teruglezen. Daarin vind je dat vast wel.

24 juli 2014 om 19:41

Kan nergens terug lezen dat je hem al jaren volgt. En aan je reacties te zien heb je hem ook niet vaak zien spelen, daarom begin ik met mijn tekst dat je alleen maar WK wedstrijden kijkt en je club Barca.

24 juli 2014 om 20:06

En wat geeft je reden om te denken dat ik hem niet meermaals heb zien spelen? Waarschijnlijk vanwege het feit dat ik kritisch ben in tegenstelling tot degenen die hem hypen vanwege z'n uitstekende WK. Daarnaast lijkt me het niet zo verstandig om een reactie te beginnen met zo'n oordeel.

24 juli 2014 om 20:10

Omdat je (nogmaals) zegt dat hij enkel wordt gehaald vanwege zijn WK prestaties.
Het WK speelt mee, maar hij wordt niet alleen vanwege het WK gehaald. Als je hem wel had zien spelen had je dit niet gezegd

24 juli 2014 om 20:46

En dat beweer ik dus niet. Hij is gehaald omdat hij naast z'n eerdere prestaties (die ik niet z'n transfersom vind rechtvaardigen) ook nog eens een uitstekend WK speelde. Als ik dat niet duidelijk maakte in de reactie die je kopieerde moet je maar eens m'n andere reacties in dit topic doorlezen.

24 juli 2014 om 21:00

Ik ben de discussie gestart vanwege je 1e reactie. Ik stoorde me vooral aan die zin over het WK wat niet terecht is.

24 juli 2014 om 12:12

Ik geef je gelijk, het staat natuurlijk niet ter discussie dat hij extreem talentvol is, maar een goed wk en een halve tweede seizoenshelft en dan 80 miljoen neertellen pff. Maar goed zo is de markt nu eenmaal, wat ik vooral raar vind is dat ze hem kopen terwijl ze al meer dan genoeg middenvelders hebben, zo lopen al je eigen talenten de deur uit. Net als bij ons

24 juli 2014 om 12:23

Eigen talent heeft Real Madrid nauwelijks in de eerste selectie; Alvaro Morata, wat ik overigens een uitstekend spits vond die iets meer vertrouwen verdiende, is vertrokken naar Juventus. Jesé Rodriguez raakte helaas geblesseerd toen hij in wereldvorm stak, Carvajal heeft het bij vlagen uitstekend gedaan en kan misschien volgend seizoen de stap maken naar echt constant presteren en Nacho blijf ik een vreemde snuiter vinden tussen al die grote sterren.

24 juli 2014 om 13:20

Hier heb je gelijk in, ik vind het ook doodzonde dat Morata naar Juventus is vertrokken want hij was ideaal als subersup achter Benzema. Nu is hij in plaats van 2e spits pas 3e of 4e keus in Turijn. En nu zal Real waarschijnlijk weer een dure spits halen zoals Falcao of Cavani om met Benzema te concurreren, dat is pas kapitaalvernietiging. Hopelijk doet Morata het geweldig bij Juventus en activeert Real zijn terugkoopclausule van 30M dan is het allemaal niet voor niks geweest.

24 juli 2014 om 13:28

Carvajal is de revelatie van afgelopen seizoen als je het mij vraagt. Die zal snel uitgroeien tot de absolute top.

24 juli 2014 om 14:47

Guaporta, hoezo heeft Carvajal het bij vlagen goed gedaan? Juist hij heeft ontzettend constant goed gespeeld en was vorig seizoen de beste rechtsback ter wereld. Daar voor bij Leverkusen en Castilla ook al. En Morata een uitstekende spits, haha..

Nacho verdient het gewoon om bij Real Madrid te spelen. Een degelijke speler met een hart voor de club die niet zeurt dat hij te weinig speelt, als hij wel speelt, stelt hij mij niet teleur. Geeft altijd al zijn kunnen.

24 juli 2014 om 17:49

Zo geweldig was Carvajal echt niet, zeker niet de beste rechtsback ter wereld. Had een slechte fase richting de helft van het seizoen en had er ook echt een paar wedstrijden tussenzitten waar het niet ging. Niet erg natuurlijk, het is nog een jong talent. Overigens was Lahm de beste rechtsback, ook al speelde hij daar minder onder Guardiola. Daarnaast vond ik ook Zabaleta bijvoorbeeld beter dan Carvajal.

24 juli 2014 om 12:40

Wie zegt dat Real hem niet voor het WK al wou?
Je weet dat Perez kijkt naar spelers waar Real geld aan verdiend. 80 miljoen is dus geoorloofd, anders had Perez hem niet gehaald.
Dat je de transfersom van James vergelijkt met die van Mathieu is helemaal lachwekkend. James is net 23, kan nog beter worden, kan nog 10 jaar mee, terwijl Mathieu nog maar 3 jaar mee kan en nooit het niveau van wereldtop zal halen. Mathieu is niet eens international. Het is geen speler waar je een shirtje van gaat kopen.
James daarentegen is de ster van Colombia.

Dat je de lachwekkende transfer van Mathieu nog goed kan praten. Je support Barcelona, geen subtop club, waar Mathieu een goede aankoop voor zou zijn. Je verdedigd daarnaast de transfer van Mathieu en zegt dat de aankoop van James belachelijk is. De omgekeerde wereld.

Ook lachwekkend dat je James niet eens kent van voor zijn tijd bij Monaco, terwijl je je zelf voordoet als voetbalkenner.

24 juli 2014 om 12:58

Een hele diepe zucht, weer eens een reactie vol emotie en vreemde statements. Had me voorgenomen niet meer op dit soort reacties te reageren, maar kon het niet laten om hier toch even een reactie op achter te laten.

Laat ik beginnen door je persoonlijke aanval meteen te pareren; natuurlijk kende ik James Rodriguez van z'n periode bij FC Porto, waar hij overigens openlijk bekritiseerd werd vanwege z'n lage rendement voorin.

Dan over de situatie van James Rodriguez; volgens jou wordt een krankzinnige transfersom gerechtvaardigd door het feit dat Florentino Pérez 'kijkt naar spelers waar Real geld aan verdiend'. Natuurlijk kijkt hij daarnaar, dat is z'n beleid geweest waar hij bekend om staat en inmiddels een tijdperk naar vernoemd is in de clubhistorie van Real Madrid. Maar het doet niets af aan het feit dat er belachelijk veel betaald is voor z'n prestaties tot nu toe. Naast een aardige periode bij FC Porto, een goede tweede seizoenshelft bij AS Monaco en een uitstekend WK heeft hij weinig gepresteerd om een transfersom van tachtig miljoen euro te rechtvaardigen. Bij Colombia was hij overigens helemaal niet de grote man, dat is hij pas geworden nadat Radamel Falcao geblesseerd af moest haken.

Dan over Jeremy Mathieu, wat er door velen vergeten wordt is dat hij één van de beste centrale verdedigers van de competitie is en gehaald wordt als breedteversterking voor de verdediging. Natuurlijk blijft z'n transfersom hoog, maar hij is tegelijkertijd een uitstekende centrale verdediger. Een breedtetransfer waarbij te veel is betaald valt naar mijn mening eerder te verdedigen dan het halen van James Rodriguez voor tachtig miljoen euro, die dermate weinig heeft gepresteerd om zo'n transfersom te rechtvaardigen en daarnaast er indirect voor zorgt dat spelers als Isco en Angel di Maria de club zullen verlaten.

24 juli 2014 om 13:11

Lage rendement? James was 19 toen hij in Portugal aan kwam en heeft gewoon een goede rendement voor zo'n jonge speler. Verwacht je van zo iemand gelijk 30 assists en goals?

Hij is pas 23 jaar inmiddels. Hij was gewoon 1 van de, zo niet de sterkste speler van Monaco ondanks dat hij niet eens zeker was van zijn plek. In je 1e seizoen in een nieuwe competitie gelijk zoveel goals en assists maken doen er weinigen. Daaraan kan je wel zien over hoeveel klasse James beschikt.

Ik vind 80 Miljoen voor James Rodriquez gezien de bedragen momenteel niet eens zoveel. Barcerlona heeft meer betaald voor Neymar terwijl je Neymar kan vergelijken met Rodriquez qua populariteit. Daarnaast heeft James zich al bewezen in Europa waardoor je eigenlijk kan verwachten dat je prijskaartje nog hoger zou zijn.
Wat had hij volgens jou moeten doen dan om wel die 80 miljoen waard te zijn?
Falcao was er toch niet zoals je zegt?

Mathieu 1 van de beste centrale verdedigers? Hahahaha hou op man. Hij heeft afgelopen seizoen goed gepresteerd ja. Maakt hem na 1 goed seizoen gelijk 1 van de beste centrale verdedigers? Haha wat een grap.
de Vrij was de beste verdediger op het WK. Gelijk beste verdediger ter wereld, of niet?
20 miljoen voor een 30 jarige speler betalen vind jij beter? Hou op .

24 juli 2014 om 13:46

Een relatief laag rendement tot z'n laatste seizoen, inderdaad. We moeten niet vergeten dat James Rodriguez in z'n tijd bij FC Porto een vleugelspeler was en in die periode 31 maal scoorde en 38 assists afleverde in 104 wedstrijden in een competitie die niet tot Europa's vijf beste competities behoord. Bij AS Monaco leverde hij pas in de tweede seizoenshelft prestaties die bij z'n transfersom van 45 miljoen euro horen, tenminste niet prestaties die een transfersom van tachtig miljoen euro rechtvaardigen.

Laat ik meteen wat rechtzetten; Barcelona betaalde een transfersom van 57 miljoen euro en daarbuiten nog een bedrag van ongeveer 21 miljoen euro aan omliggende zaken waarvan bekeken moet worden of die wel in de transfersom meegenomen zouden moeten worden. Als dat namelijk het geval is moeten de transfersommen van anderen ook op die manier beoordeeld moeten worden, niet enkel het geval van Neymar. Daarnaast is de populariteit en de marketingwaarde van Neymar natuurlijk veel groter dan die van James Rodriguez, neem alleen al het land waarin beide heren zo populair zijn; de 45 miljoen inwoners van Colombia of de 201 miljoen inwoners van Brazilië. Om nog maar niet te spreken over de populariteit van Neymar in z'n algemeen, daar is geen vergelijk op te trekken.

Dan over de prestaties die een voetballer zou moeten leveren om een transfersom van tachtig miljoen euro te rechtvaardigen; uitblinken bij een topclub in Duitsland, Engeland of Spanje, constant presteren over meerdere seizoenen, uitblinken in de Champions League en het elftal in z'n geheel naar prijzen weten te leiden, daarbuiten helpt een uitstekend WK zoals hij 'm gespeeld heeft natuurlijk ook in zo'n transfersom. Bijna allemaal punten waaraan James niet voldoet.

Dan tot slot; Jeremy Mathieu werd pas sinds anderhalf seizoen constant achterin geposteerd, daarvoor speelde hij als linksback. Centraal achterin heeft hij sindsdien bewezen als één van de betere verdedigers van La Liga en afgelopen seizoen zelfs één van de beste. Zijn kwaliteiten passen precies in het profiel van de verdediger die Barcelona nodig heeft en zou een uitstekende breedteversterking zijn. Natuurlijk blijft twintig miljoen te veel voor een dertigjarige verdediger, dat zal je me ook niet zien ontkennen. Desalniettemin een uitstekende verdediger voor ongeveer vijf miljoen teveel, daar kan ik wel mee leven.

24 juli 2014 om 13:57

Zoals ik al hierboven aangaf. Hij was 19 toen hij in Portugal aan kwam. Welke speler op die leeftijd liet op die leeftijd al direct alles zien? Zelfs de beste speler ter wereld, Ronaldo was op die leeftijd niet eens top.

Ja praat de transfersom van Neymar maar naar beneden zoals iedereen bij Barcelona doet. Hij heeft gewoon rond de 95 miljoen gekost, echt niet meer. Volgens mij ben je zelf ook flink gefrusteerd geweest over je eigen bestuur daarover.

Je geeft aan dat iemand 80 euro mag kosten als hij presteert in Duitsland, Engeland of Spanje of 1 van de prestaties waar hij niet aan kan voldoen mbt prijzen aangezien Monaco geen CL heeft gespeeld en nieuw is in de Franse competitie Maar om op je onzin te reageren. Waar kwam Neymar vandaan?
Brazilie, is dat wel zo'n geweldige competitie om 95 miljoen waard te zijn?

Mathieu past prima bij Barcelona qua spel. Nu eerst nog maar is zien aangezien Valencia behoorlijk anders speelt en tegenstanders ook anders spelen tegen Barcelona. Je lijkt er al vanuit te gaan dat Mathieu de nieuwe Puyol is?

Het heeft eigenlijk geen zin om op je te reageren omdat je steeds meer onzin verkondigt en alles wat van Barcelona is probeert goed te praten om vervolgens van Real belachelijk te maken.
Bale ging het ook niet maken toch? Neymar wel?

24 juli 2014 om 14:08

James Rodriguez kwam inderdaad op jonge leeftijd naar FC Porto, maar had nog niet meteen een basisplaats in Portugal en het duurde zelfs nog even voor hij regelmatig mocht invallen. Daarnaast was de kritiek op zijn rendement niet bij z'n start bij FC Porto, maar in z'n voorlaatste seizoen; toch een verschil.

Dan omtrent Neymar; er is een wezenlijk verschil tussen transferkosten en de transfersom, er zijn namelijk bepaalde kosten gemaakt die niet betrokken worden in de berekening van de transfersom; annuleringskosten voor twee vriendschappelijke wedstrijden, de kosten voor de eerste opties op Andrade, Gabigol en Giva, de kosten van de opzet van een samenwerking tussen de jeugdopleidingen van beide clubs en bijvoorbeeld de waarde van die twee vriendschappelijke wedstrijden. Als je dat bij elkaar optelt kom je inderdaad op een belachelijk bedrag uit, waar ik terecht kritiek op had. Maar laten we wel met dezelfde maat meten als bij de transfers van onder andere Ronaldo en Bale, dan halen we enkel de daadwerkelijke transfersom aan; 57 miljoen euro. Daarbuiten kwamen er nog kosten bij ter waarde van ongeveer 21 miljoen euro waarvan niet helemaal duidelijk is of die wel of niet bij de transfersom gehaald mogen worden.

Hierbuiten gaat het niet om de kosten van Neymar, die volstrekt belachelijk waren en ik m'n afkeuring al over heb uitgesproken, maar over de som die Real Madrid betaald om James Rodriguez binnen te halen. Neymar was het niet waard, James ook niet. Voldoen beiden niet aan de punten die ik eerder heb opgenoemd.

En nee, ik verwacht niet dat Mathieu de nieuwe Puyol is. Voor de honderdste keer; Mathieu is een breedteversterking! En inderdaad, ik ga niet meer op je reageren aangezien dit de zoveelste keer is dat je mijn woorden als onzin omschrijft en vervolgens met verdraaide woorden of onwaarheden Barcelona aan probeert te vallen. In- en intriest dat je op zo'n manier je 'gelijk' probeert te halen. Een goedemiddag, Fcda.

24 juli 2014 om 17:51

Maak jezelf niet zo belachelijk joh fcda. Je praat de belachelijke transfersom van James goed door naar de transfers van Neymar en Mathieu te wijzen. Dat zijn flut argumenten. Drogredenen. Schei uit man en geef toe dat dit lachwekkend beleid is.

24 juli 2014 om 17:58

Wat is er lachwekkend aan? 345.000 verkochte shirts na 2 dagen. Dat is al 13.8 miljoen verdiend voor Real Madrid.
Het is ook nog een speler van 23 die nog jaren mee kan. Real Madrid heeft weer een land waar ze nieuwe fans vandaan halen.

Wie maakt zich nou belachelijk? Mathieu binnen halen voor 20 miljoen of James rodriquez voor 80 miljoen?

24 juli 2014 om 18:17

Nou, nog 1,65 miljoen shirts te gaan dus. Daarnaast geloof ik niet dat Real Madrid een winstmarge van 40 euro op alle shirts heeft. Waar heb je dat gegeven vandaan? Merken als Nike en Adidas of de shops die ze verkopen maken een veel grotere winstmarge op voetbalshirts namelijk.

24 juli 2014 om 14:40

Je doet echt alsof die Jeremy op het niveau van thiago silva kompany ramos zit.
Hij was altijd linksback speelde een jaartke centraal. En zo'n topjaar heeft valencia niet gehad.

Als je praat over Bilbao en Villareal oke.
Ik vind 94 miljoen voor suarez ook belachelijk maar het is wat een gek ervoor betaald.
Soort zoekt soort.

24 juli 2014 om 17:52

Dat doe ik helemaal niet, ik beweer echter dat hij voor een breedteversterking een uitstekende speler is. Hij is niet dat mythische wezen dat Barcelona nodig heeft of van het niveau van Kompany, Thiago Silva of Benatia. Er is alleen iets te veel voor hem betaald, verder een uitstekende versterking.

Die foto is goud waard

ON: Bale zal echt gaan vlammen volgend jaar, die heeft rust gehad en moet zó gemotiveerd zijn om te laten zien wat hij kan. Ik kan niet wachten op volgend seizoen.

Als ik van iemand fan ben geworden afgelopen jaar is het wel van deze 'usain' Bale.

Bale heeft een matige voorbereiding gehad, blessures gekend, en dan toch op de momenten dat het moet er staan . Verder heeft hij zich weggecijferd voor het team en keihard gewerkt op de flanken. Waar Ronaldo wel is te beroerd is om mee te rennen met zijn back, zie ik Bale 9/10 keer terug sprinten om mee te helpen. Voor een eerste seizoen was het geweldig. Ik ga ervan uit dat het nog beter zal gaan in zijn 2e seizoen, waardoor we echt een dodelijke aanval krijgen. Verder moet Ronaldo het stokje aan Bale/kroos geven met betrekking tot de vrije trappen.

James zal gaan schitteren, alleen weet ik nog niet in welk systeem en op welke positie..

24 juli 2014 om 12:13

Bale is gewoon een topper, heb nooit begrepen dat men zo'n rasvoetballer als Bale als "blind paard en draver" afdeed. Sierlijk is hij niet, maar top is hij wel. Komt gewoon door de transfersom, die hoog was, dat hij zo werd afgeschilderd.

24 juli 2014 om 12:24

Je noemt hem een rasvoetballer, maar daarna zeg je dat hij niet sierlijk is. Vreemd. 'Bugatti Bale' is gewoon een renpaard. Zonder zijn snelheid zou je niets aan hem hebben. Reus & Hazard, dat zijn pas rasvoetballers. Die had ik liever bij Real gezien..

24 juli 2014 om 12:34

Volgens mij heeft z'n spel in de Spaanse competitie wel bewezen dat de critici gelijk hadden wat betreft het oordeel 'renpaard en blinde draver', in de kleine ruimtes heeft hij namelijk nauwelijks wat klaargespeeld en was hij enkel van toegevoegde waarde op het moment dat hij ruimte voor zich had waarin hij z'n snelheid kon gebruiken om verdedigers te passeren. Geen schande natuurlijk, het maakt hem namelijk geen slechte voetballer. Hij maakt hem enkel niet optimaal voor de Spaanse competitie, waar spelers als Isco of Jesé eenmaal beter renderen. Gareth Bale heeft z'n waarde gehad voor Real Madrid, maar niet genoeg om z'n transfersom te rechtvaardigen.

24 juli 2014 om 12:37

Sierlijkheid staat niet per se in verbinding met rasvoetballer zijn. Bale kan alles, koppen, schieten, lopen, dribbelen (wanneer de ruimte er is) en zelfs verdedigen. Als je al die aspecten zodanig goed beheerst, maakt het niet uit dat je niet de ellegantste bent, dan ben je gewoon geboren om te voetballen en ben je dus een rasvoetballer.

24 juli 2014 om 12:40

@guaporta

Misschien wel, toch is hij meer dan dat en dat heeft ie bewezen, ik kijk bv ook liever naar Neymar, maar ik vind Bale wel top ondanks zijn gebrek aan vermogen om het in de kleine ruimte te laten zien. Ronaldo is ook niet perfect in de kleine ruimte, maar die is ook top en past ook in de PD met zijn snelheid en fysiek.

Edit: PD typfout

24 juli 2014 om 12:55

Bale is meer dan een renpaard en blinde draver. Hoe kan een 'blinde draver' zoveel assists hebben? Daarnaast heeft hij ook gewoon techniek. Je ziet hem soms combinaties maken waar velen wat van kunnen leren. Het is geen Xavi, maar dat kan je ook niet verwachten van iemand met zijn lengte.

Guaporta komt weer met zoveel onzin aanzetten.

Bale niet optimaal voor de Primera Division? Wat is dat voor onzin? Hoe komt hij dan aan 15 goals en 12 assists in 27 wedstrijden?
Isco en Jese renderen beter, maar halen op lange na zijn stats niet? Hahahaha, ga toch fietsen.

24 juli 2014 om 16:43

Ja want Jese krijgt hetzelfde aantal minuten en Isco speelt op dezelfde positie..

Jese zou ook wel aan zijn stats komen als hij zo veel mocht spelen als Bale.

Het is gewoon een hele goede aankoop die eigenlijk te duur is door tussenstop Monaco... Denk wel dat deze jongen straks de belangrijkste speler gaat worden met Bale samen, want CR7 is toch al wat ouder en minder in vorm de laastste periode.

Dit team is gelijkwaardig aan Galacticos! De aanvalslinie is misschien wel beter.

Ik ben van mening dat Real echt veel te veel heeft betaald, maarja zoals ik ook zal blijven zeggen, de verhoudingen zijn sinds de Bale transfer gewoon zoek. Het is niet anders.
Verder was hij niet ontzettend nodig (tenzij Di Maria echt verkast) maar ben hoe dan ook wel ontzettend blij dat James is aangetrokken en dat hij zelf ook fan van De Koninklijke is, hij zal het zeker waarmaken.
Ik volgde hem al ver voor het WK en t was mij al direct duidelijk dat dit een zeer grote speler kan worden..(als hij dit nu nog niet is).
..kroos modric en james..om te watertanden!!!

Bale had vorig seizoen een topjaar en de voorbereiding gemist en de eerste paar wedstrijden van het seizoen. Nu alle rust gehad voorbereiding zit ie mee te draaien, hij gaat vlammen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren