Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Engeland wint nooit het WK, want er is geen winterstop’

Laatste update:

Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt luidt de noodklok. De vermaarde teamarts van Bayern München en het Duitse nationale team vindt dat de wereldvoetbalbond (FIFA) heel snel iets moet gaan doen aan de overvolle speelkalender. Na het zware seizoen 2013/14 hadden de internationals nauwelijks tijd om bij te komen, alvorens zij zich weer moesten melden bij hun nationale elftallen. De belasting is veel te hoog geworden, zegt Müller-Wohlfahrt nu.

/

Als voorbeeld neemt hij Bastian Schweinsteiger, die hij al jaren meemaakt bij zowel club als land. De 29-jarige middenvelder moest vorig seizoen een paar keer afhaken met blessures en was er ook in de eerste groepswedstrijd op het WK 2014 niet bij, tegen Portugal. Tegen Ghana viel hij vervolgens twintig minuten voor het einde in en tegen de Verenigde Staten bleef hij driekwart van de wedstrijd staan.

Joachim Löw kon Schweini daarna niet meer missen voor de ontmoetingen met Algerije, Frankrijk, Brazilië en Argentinië en belastte hem zodoende maximaal. Op dit moment geniet Schweinsteiger van een welverdiende vakantie, maar Müller-Wohlfahrt geeft aan dat ook Bayern München hem snel weer zal willen zien op de trainingen. Exact een maand na de gewonnen WK-finale wacht immers alweer de wedstrijd om de Duitse Super Cup, tegen Borussia Dortmund.

“Bastian heeft nu eigenlijk een rustperiode nodig van zes weken, op z’n minst”, zegt Müller-Wohlfahrt kritisch in gesprek met Eurosport. Hij geeft aan dat hij de medische geschiedenis van Schweinsteiger op zijn duimpje kent en dat oude blessures weer kunnen gaan opspelen, wanneer er niet voldoende rust wordt genomen. Sowieso is Müller-Wohlfahrt van mening dat het tijd wordt, dat er meer rustmomenten komen in een seizoen.

Als voorbeeld neemt hij de Premier League. “Daar is geen winterstop. En dat is dus precies de reden waarom Engeland nooit meer een wereldtitel zal winnen. Ze zijn niet uitgerust genoeg.” De Engelse clubs hadden vorig seizoen negen à tien dagen pauze in januari. Voor de clubs die echter nog in het FA Cup-toernooi zaten, was die pauze er al niet meer. Triest ‘hoogtepunt’ was ook die eerste maand van het jaar, waarin enkele clubs zeven tot negen wedstrijden in dertig dagen moesten afwerken.

Heeft Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik moet ook elke dag werken pfff en in engeland trainen ze niet zo zwasr

22 juli 2014 om 17:51

Presteer jij ook elke dag op je allerbeste niveau dan? Want anders is de vergelijking die jij probeert te maken een beetje onnodig

22 juli 2014 om 17:57

Ongeacht zijn functie (buiten topsporter dan) is deze vergelijking kansloos.

22 juli 2014 om 18:05

presteert een voetballer wel altijd naar behoren dan? een voetballer presteert ook niet iedere wedstrijd terwijl hij veel beter kan presteren

22 juli 2014 om 18:13

Een kantoorfunctie o.i.d. en het elke dag zwaar belasten van je lichaam met topsport valt gewoon nooit te vergelijken.

22 juli 2014 om 18:56

Voor zo,n salaris moet je wat...

Het feit dat de Premier League een vreemdelingen legioen is, alles word gekocht wat los en vast zit. Breken nauwelijks Engelse talenten door en die doorbreken worden vaak gehyped...

Engeland houd zichzelf voor de gek, de laatste jaren zijn ze al shit en meer zal het niet worden. Maarja de sjeiks brengen wel de centjes hè, en dat doet alles laten draaien

22 juli 2014 om 20:14

Dan hoop ik dat hij elke dag helemaal bezweet van zijn werk komt,anders slaat deze vergl nergens op.

22 juli 2014 om 21:12

@ Greenberry

Jij snapt het.

Maar het probleem bij Engeland is veel breder.
Niet dat er alleen geen talenten doorbreken is daar debet aan.
Er gaat zoveel geld om in Engeland dat de spelers steeds meer en meer worden verplicht om op te draven. De Fifa, Uefa en de FA zijn daar mede debet aan. Zij willen voor alles wat ze organiseren, dat alle spelers ook aanwezig zijn.
In een seizoen krijgen de spelers te maken met alle drie de organisaties met ieder zijn eigen belangen.
De belangen zijn zo groot dat de spelers geen rust meer krijgen.
Het belang van de spelers doet men simpel gewoon af met "maar je wordt dik betaald".

The show must go on.

22 juli 2014 om 17:54

Dan weet je gelijk waarom je geen wereldkampioen bent of zal worden!

22 juli 2014 om 17:58

Lul toch niet zo man.

22 juli 2014 om 18:26

Iets met appels en peren. Meer ga ik er echt niet over zeggen.

23 juli 2014 om 01:45

Jij moet elke dag werken en bewandelt ook dezelfde route naar je werk. Je hoeft niet de hele wereld over te vliegen voor een wedstrijdje. Die vergelijking kan je nooit maken. Ook al ben ik het met je eens dat ze niet moeten janken. Ze maken van hun hobby, hun baan en strijken miljoenen op. Een brandweerman redt misschien wel tientallen kinderen per jaar met het risico voor eigen leven en moet met een minimaal inkomen rondkomen. Ik blijf erbij dat we echt in een bizar wereld leven waar niets deugd.

Denk dat het probleem bij Engeland nog wel iets groter is dan alleen een winterstop. Hebben nu al zolang niks meer gepresteerd

22 juli 2014 om 19:05

Precies ... Kwaliteit is ook vaak niet aanwezig.

Onzin. Buitenlandse spelers in de Engelse competitie hebben er ook geen last van. Engeland heeft gewoon te weinig spelers van niveau.

22 juli 2014 om 17:54

Pl spelers presteren zelden op eindtoernooien hoor.

22 juli 2014 om 18:00

Inderdaad kijk naar vPersie .

22 juli 2014 om 18:43

En vlaar... Oh wacht

22 juli 2014 om 19:04

Speelde geen europese wedstrijden en speelde niet bij een gevestigde topclub (lees: die op alle fronten mee doen) scheelt zo 15 tot 20 potjes per seizoen.

22 juli 2014 om 19:22

van Persie is bijna het hele seizoen geblesseerd geweest

22 juli 2014 om 18:06

Zet het anders even op een rijtje:
Ger - bijv Ozil , Podolski , Mertensacker waren tov het gros vd Duitsers niet opmerkelijk goed en fit. Schurrle was goed natuurlijk maarja, die heeft dan ook niet veel minuten gemaakt.
Arg - bijv Aguero niet fit, Demichelis was ok
Ned - bijv RvP moeizaam, Ron was wel Beton
Bra - bijv Paulinho slecht, Oscar was ok natuurlijk, Luiz slecht.

Is toch wel opmerkelijk op deze manier. Afgezien van deze spelers zijn er toch weinig PL-spelers erg goed geweest dit Wk. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op de regel.

22 juli 2014 om 18:16

Maar ozil speelde op de wk finale geweldig toen hij op nummer 10 speelde .

22 juli 2014 om 18:21

Özil had nog last van blessures bij Arsenal volgens mij heeft die dus niet al teveel minuten gemaakt.

22 juli 2014 om 18:19

2014: Duitsland
2012: Spanje
2010: Spanje
2008: Spanje
2006: Italië
2004: Griekenland
2002: Brazilië
2000: Frankrijk

De laatste keer dat een land een toernooi won waarin veel Premier League spelers speelden was in 2000. De dokter heeft gelijk.

22 juli 2014 om 19:00

Ja maar veel van die spelers hebben bij hun Nationale elftal spelers om zich heen die er geen last van hebbem. Zij rennen de extra meters die je mist, maar zelf trek je ook meer op aan dat niveau. Bij Engeland heeft iedereen er last van en is er geen 1 die de kar kan trekken.

22 juli 2014 om 19:12

Dat waren er ook maar 4 volgens mij die in de PL speelde. Petite , Vieira, frank le boeuf ( bank) henry

22 juli 2014 om 20:18

Robert Pires, fabiaan Bartez, Silvian Wiltor en Marcel Desiaie.

22 juli 2014 om 21:11

@ Goedopdehoogte,

Eigenlijk heeft Engeland wel spelers van een redelijk tot erg hoog niveau, alleen het probleem is dat ze nooit coaches hebben die er echt een eenheid van weten te maken bij het nationale elftal van Engeland en dat is in mijn ogen een van de grootste redenen dat ze nooit goed presteren op een groot toernooi.

Ikzelf zou ook door selecteren bij Engeland. Voor de eerstvolgende interlands, zou ik, met deze selectie deelnemen:

Keepers: Joe Hart ( Manchester City ), Ben Foster ( West Bromwich Albion ) en Fraser Forster ( Celtic ).

Verdedigers: Kyle Walker ( Tottenham Hotspur ), Jon Flanagan ( Liverpool ), Phil Jagielka ( Everton ), Chris Smalling ( Manchester United ), Gary Cahill ( Chelsea ), John Stones ( Everton ), Leighton Baines ( Everton ) en Luke Shaw ( Manchester United ).

Middenvelders: Jack Wilshere ( Arsenal ), Jordan Henderson ( Liverpool ), Ross Barkley ( Everton ), Frank Lampard ( Chelsea ), Adam Lallana ( Liverpool ) en Alex Oxlade Chamberlain ( Arsenal ).

Aanvallers: Theo Walcott ( Arsenal ), Jay Rodriguez ( Southampton ), Wayne Rooney ( Manchester United ), Daniel Sturridge ( Liverpool ), Raheem Sterling ( Liverpool ) en Danny Welbeck ( Manchester United ).

Dan zou ik in deze opstelling spelen (zie opstelling).

Hart
Walker
Jagielka
Cahill
Baines
Wilshere
Henderson
Walcott
Rooney
Sterling
Sturridge

Snap de uitleg. Alleen dan hebben alle buitenlandse sterspelers in de premier league er ook last van, zoals een Suarez of van persie. Kortom, voor een nationaal elftal is het niet goed dat spelers naar Engeland gaan. Dan lijkt Duitsland met een gedegen winterstop, 18 clubs, een bekertoernooi met een enkele wedstrijd duidelijk beter.

22 juli 2014 om 18:03

En ra ra welke spelers waren niet 100% fit voor het wk. Juist, Suarez en van Persie.

22 juli 2014 om 19:06

En spelers van de grotere clubs in Spanje imponeerden ook niet echt

22 juli 2014 om 19:09

Sommige*

De Engelsen komen gewoon op elk gebied behalve het fysieke al jaren te kort. Lekker goedkoop om dan de winterstop de schuld te geven.

22 juli 2014 om 18:07

Het is geen engelsman die het de schuld geeft meneer.

22 juli 2014 om 19:07

Dan heeft hij er dus duidelijk geen kijk op, kwaliteit heeft Engeland te weinig.

Maar de buitenlandse sterren in de Premier League nemen met kerst massaal vakantie of zo..?

22 juli 2014 om 18:00

Welke speler uit de Engelse competitie heeft dan gepresteerd op dit WK?

22 juli 2014 om 18:03

Vlaar

22 juli 2014 om 18:04

Vlaar?

22 juli 2014 om 18:08

Hij heeft ook last gehad van overbelasting voor de halve finale.

22 juli 2014 om 18:13

vedetterut

Zabaleta, Aguero, Demichelis, Vlaar, Özil, Mertesacker, David Luiz, De Guzman, Ramires, Oscar, Krul.

Die hebben allemaal toch wel een aandeel gehad in het behalen van de halve finale

22 juli 2014 om 18:22

Aguero? Hahahahahahahahahaha

22 juli 2014 om 18:38

Ja Sorry, die speelde een dramatisch toernooi, maar ik kon het toch niet laten.

22 juli 2014 om 18:54

De Guzman en Ramires hebben gespeeld, ja. En hoe. Niet best. Ozil en Podolski? Ook niet best. Vlaar was goed, Krul deed bijna niets. Heel Engeland was niet best. Er zijn ook niet voor niets zoveel 'Engelse' Spanjaarden thuis gebleven/amper- of slecht gespeeld. Mata, Navas, Cazorla, Arteta of Soldado. Tuurlijk, sommigen kunnen het niveau niet aan. Maar Mata en Navas zijn vaste basisspelers geweest.

22 juli 2014 om 20:39

Hmm, hier hebben jullie wel een punt.

22 juli 2014 om 18:03

Nee, maar geen enkel WK team behalve Engeland heeft het meerendeel van zijn spelers in de Premier League spelen.

22 juli 2014 om 19:08

Al had de engelse selectie niet deze wedstrijden dan hadden ze nog niet gewonnen.

Dan moeten ze in Engeland misschien een keer een bekertoernooi afschaffen. Anders krijg je nooit je rust als topclub. Tevens kun je ook een wk/ek in de winter houden, alleen kan je dan misschien krijgen dat de cl-finale wordt gespeeld met halve teams.

Engeland wint nooit het WK omdat ze altijd een matige coach en selectie hebben rondlopen. Vaak is het dat ze de groepsfase niet doorkomen of eindigen in de 1/8ste/kwartfinales. Het houdt snel op bij ze.

22 juli 2014 om 17:55

DZo dramatisch is het nu ook weer niet. Dit jaar was het eerst sinds1960 ofzo dat ze de groepsfase niet doorkwamen. op een WK

22 juli 2014 om 18:06

Behalve in 74, 78 en 94, toen waren ze niet gekwalificeerd..

Laat ze eerst eens beginnen met rechts rijden. De pond inwisselen voor de gulden en A.b.e. praten! Nee gein, Ze moeten niet zoveel buitenlanders aanschaffen, maar meer met eigen jeugd doen. Maar volgens mij zijn ze hier dan ook al een aantal jaar mee bezig.

22 juli 2014 om 17:59

Al die buitenlandse clubeigenaren hebben daar lak aan. Je moet de Engelsen met een microscoop zoeken. En als er een keer een goeie Brit is als giggs, Bale of Keane blijkt hij ook nog eens Welsh of Ier te zijn...

22 juli 2014 om 18:04

Nee, de Pond houden we, wij hoeven tenminste geen geld in een zwart gat als Griekenland te strooien.

22 juli 2014 om 18:09

Touche stravven

22 juli 2014 om 18:56

lekker makkelijk. Dan doen 'wij' het maar.... En bedankt

22 juli 2014 om 18:36

Wat is de zin van het inwisselen van de pond voor de gulden? Kunnen ze net zo goed de pond houden.

22 juli 2014 om 18:52

Sarcasme naar de Euro toe. Little bit jealous about it! Wil namelijk mijn knaken terug!

Lijkt me logisch, die spelers in Engeland worden overbelast met alle wedstrijden en die hele korte pauze.. zouden echt eens moeten veranderen.

22 juli 2014 om 19:11

Al hadden ze dat niet dan zou Engeland nog niet wereld kampioen worden

Hij heeft gelijk, maar zelf wil ik ook zoveel mogelijk wedstrijden zien. Het is een dilemma zeker financieel. Ik denk dat de PL er wel verstandig aan zal doen om een winterstop in te lassen, en misschien ook de competitie terug brengen naar 18 clubs net als Duitsland. Scheelt toch weer vier wedstrijden per seizoen. Hoewel, zoals ik zei, zou het enorm jammer vinden als er minder wedstrijden komen

Nooit meer het WK zal hij bedoelen neem ik aan. Maar dat denk ik ook al ligt het aan de kwaliteit van het Engelse voetbal. Zolang er steeds meer buitenlanders in Engeland gaan spelen gaat dat ten koste van het nationale team. En dat ligt niet aan de winterstop.

Tja, ik denk niet zozeer dat het probleem echt het gemis van een winterstop is (hoewel hij absoluut een punt heeft, daar niet van), maar het feit dat er nog maar amper Engelsen uberhaupt op het hoogste niveau spelen.. 74 spelers van de 20 ploegen met ongeveer 25 a 30 man per selectie (en dan neem ik het krap, er zijn clubs met meer dan 40 spelers), das 1 op de 8 spelers.. En in Engeland spelen er juist veel buitenlanders waardoor bijna elke WK ploeg dit probleem kent.. Weinig WK ploegen die geen Premier League spelers herbergt.. Ook zou een winterstop betekenen dat het seizoen nóg langer doorloopt, waardoor er minder tijd overblijft voor vakanties..

Off, overigens apart dat de beste man een dubbele dubbele naam heeft, nog nooit eerder gezien..

22 juli 2014 om 18:08

Oxlade-Chamberlain, Wright-Philips, Robson-Kanu, Emmanuel-Thomas, Taylor-Fletcher, Reo-Coker, Assou-Ekotto, toch geen onbekende namen voor mensen die de PL volgen.

Dat is ook een reden waarom ik niet echt van een WK houd, ik vind clubvoetbal stukken leuker, en zo zie je al je spelers geblesseerd terugkomen...

22 juli 2014 om 18:13

Geen van die spelers heeft óók een dubbele voornaam, daar doelde ik op

22 juli 2014 om 18:16

haha idd! een dubbele dubbele naam

Het is denk ik wel een reden wat mee kan spelen, maar ook de andere competities hebben een lang en zwaar seizoen. De Spaanse spelers zagen er ook vrij uitgeblust uit.

Toch denk ik dat dit niet de reden is, maar een van de redenen waarbij de rol van het hebben van geen winterstop een vrij kleine rol speelt.

Andere redenen in mijn ogen zijn:

- Te hoog aantal buitenlanders: clubs kopen en leiden amper op. Een Engelsman die toevallig een beetje een bal kan raken wordt meteen de hemel ingeprezen en voor 40 miljoen verkocht (carroll, Shaw). Een jeugdspeler krijgt te weinig kans om door te breken, deze moet er meteen staan, wat gewoon niet reëel is.

- Slechte jeugdopleiding: ze zijn blijven hangen in de jaren '60 met het kick-and-rush football, daarmee leid je geen voetballers op maar rugbyspelers.

- Slechte mentaliteit: Ronaldo is zo afgetraind als wat en ook andere topspelers zijn dat. Kijk je naar de Engelsen, de beste voetballer heeft een aardige bierbuik en drinkt ook regelmatig, net als de andere spelers. Het is veelzeggend dat in Italië spelers nog doorspelen na hun 40e, terwijl in Engeland spelers na hun 32e al op hun retour zijn.

- Slechte coach: altijd iemand die blijft hangen in het kick-and-rush football, of gewoon tactisch te beperkt is.

- Gebrek aan kwaliteit: komt voort uit het mentaliteitsprobleem en de problemen in de jeugdopleiding die al eerder genoemd staan.

Duitsland deed het ook niet goed, ze keken bij ons in de keuken en combineren nu voetballend vermogen met een geweldige mentaliteit. Engeland moet ook eens over de grenzen kijken en een grote bezem door de gehele voetballerij halen. Ze zijn daar compleet vastgeroest en op deze manier zullen ze nooit meer enige rol van betekenis spelen op een eindtoernooi.

22 juli 2014 om 18:13

Ik neem even Arsenal als voorbeeld.

Stel, je bent een jeugdspeler, denk je dan echt dat je zomaar Ramsey, Wilshere en Ozil uit de basis speelt? Of je zit bij Liverpool, speel je dan zo Allen, Gerrard en Henderson eruit? Dacht t niet. Omdat de topclubs zo goed zijn is het gewoon moeilijk om jeugdspelers in te passen, dat moeten ze eigenlijk op lager niveau doen en dat gebeurt ook, eigenlijk iedere jeugdspeler word verhuurd.

Kick and rush? Heb jij Arsenal ooit kick and rush zien spelen? Ik niet namelijk. En ook bij Arsenal breken er amper Britse jeugdspelers door.
oor.
Als je het over Britten en niet drinken hebt heb je het over iets als Nederlanders en niet ademen. Iedere Brit drinkt. En ook Italianen drinken echt wel hoor. En kijk niet alleen naar Rooney, kijk ook eens naar Oxlade bijvoorbeeld, toch echt wel een redelijke powerhouse. Of Sterling, daar zit ook geen gram vet aan.

De coach is wel zo, goede coaches hebben ze niet echt.

En je vergeet nog de belangrijkste reden Tbh. Jeugdspelers in Duitsland, Nederland en Spanje mogen ongeveer 3 keer zoveel trainingsuren maken iedere week. En waardoor is Ronaldo zo goed geworden? Juist, door constant te trainen.

22 juli 2014 om 18:40

Ligt natuurlijk aan de topclubs zelf dat ze geen jeugdspelers in kunnen passen. Als ze het echt zouden willen kan dat. Het is een kwestie van beleid of je iets met jeugd wil doen of niet.

22 juli 2014 om 20:02

Waarom kan het bij bijvoorbeeld Barcelona wel? Omdat zij heel gericht werken op de jeugd. Het is wel degelijk mogelijk. Maar ik heb het niet alleen over een Arsenal, kijk naar elke club in de Premier League. Daar zit in de meeste gevallen een rijke eigenaar (hoewel ze ook al zat geld krijgen met de tv-gelden) en kopen daarom veelal hun spelers, hierbij kijken ze nauwelijks naar de jeugd.

Een Norwich City is ook puur gericht op het doen van aankopen, en je kan mij niet vertellen dat er in Engeland geen betere talentjes te vinden zijn dan de namen die zij voor vele miljoenen halen. Alles is daar puur op de korte resultaat gericht, een jeugdopleiding opzetten vergt enige tijd, en die gunnen ze je daar niet in Engeland. Toch denk ik dat veel clubs er verstandig aan doen om eens de jeugdopleiding grondig door te lichten. Voor 10 miljoen een Van Wolfswinkel halen is hartstikke leuk voor die jongen, maar met 10 miljoen kun je zo 10 Engelse jeugdspelers opleiden en daarvan moeten er toch een paar bijzitten die beter zijn dan Van Wolfswinkel.

Je hebt gelijk, Arsenal speelt oogstrelend voetbal. Hoewel ik het in de tijd van Bergkamp en Henry nog mooier vond. De tijd dat Arsenal vaak met 0 Engelsen op het veld stond. Ik heb het misschien niet zo duidelijk verwoord, maar ik had het er meer over dat ze in de jeugd vaak nog ouderwets kick and rush spelen. Daarmee leid je geen voetballers op, maar houthakkers en daarmee kom je er niet meer in het hedendaagse voetbal. Hoe moet een speler bij Arsenal doorbreken als hij zijn hele leven kick and rush heeft gespeeld? Dan wordt het al meteen een stuk lastiger.

Ja, Britten drinken. Dat moeten ze ook helemaal zelf weten. Maar in het hedendaagse voetbal red je het niet meer zo snel als voorheen als je niet op en top als prof leeft. Vroeger kon je je sparen voor een wedstrijdje in de week, nu moet je 24u per dag met je vak/sport bezig zijn en dat kunnen de meesten simpelweg niet opbrengen. Geen probleem, maar dan is het een utopie om te denken dat je de absolute top kunt bereiken en al helemaal om te denken dat een elftal vol met 'campinggasten' een gooi kunnen doen naar een eindzege op een eindtoernooi.

Komen we ook gelijk aan bij jouw andere punt, dat jeugdspelers daar minder trainen. Dat is te wijten deels aan de ouderwetse opvattingen van de jeugdcoaches, maar ook aan datgene wat een rol speelt bij het leven voor je sport: mentaliteit. Dat hebben ze gewoon stukken minder.

Kortom, het is niet een enkel punt zoals dit artikel doet beweren, maar het zijn tal van zaken. Maar als clubs zich meer richten op de eigen jeugd en hierbij ook denken aan hoe op te leiden en ze daadwerkelijk een kans geven, dan zijn ze al een heel eind.

22 juli 2014 om 18:18

ga anders gewoon een keer premier league kijken in plaats van maar simpel wat te lullen, want dan kun je zien dat gen enkel team meer kick and rush speelt, zelfs stoke city niet..

22 juli 2014 om 19:54

Ik had het meer in de jeugd en de lagere regionen van het Engels voetbal.

22 juli 2014 om 23:30

Ik ben het helemaal met je eens, maar over het stoppen ben ik het niet mee eens. Ryan Giggs, David Beckham, Terry, Cole, en Lampard. Om zo even maar op te noemen. Alleen Beckham en Giggs spelen niet meer, de een al 1 jaar niet meer en de andere 2 maanden ofzo. Maar in ieder ggeval. Ze zijn allemaal geen 32 of jonger en spelen nog of zijn pas gestopt.

23 juli 2014 om 15:02

Oké, je hebt natuurlijk een paar uitzonderingen, maar dit waren ook uitzonderingen, spelers die het een groot deel op talent kunnen doen. Een Dirk Kuijt bijvoorbeeld kan dit niet en hij moet 100% fit zijn, zo'n iemand zie ik in Engeland bijvoorbeeld niet.

Een Zanetti dronk zijn hele leven alleen maar water, tijdens de CL winst nam hij eens een colaatje. Hij ging door tot zijn 42e dacht ik.

Mijn punt is dat ze niet echt 100% leven en bereid zijn alles te geven voor hun sport en dat kun je tegenwoordig niet meer compenseren. Vroeger wel, een Cruijff rookte als een ketter bijvoorbeeld.

Buitenlandse spelers in de PL hebben er ook last van. Het is opvallend dat de afgelopen 3 winnaars, Italie, Spanje, en Duitsland, bijna tot geen PL spelers hadden, terwijl dat een van de beste competities is te wereld. Sterker nog, de top drie van dit toernooi bevatten ook haast niets van die clubs.

22 juli 2014 om 18:17

Ozil, Schurrle, Mertesacker, Podolski, Fabregas, Torres, Reina, toch bijna een vijfde van die selecties speelde toen ze kampioen werden in Engeland. Dus het valt an sich wel mee.

22 juli 2014 om 22:45

Je noemt dan wel gelijk de spelers die zwaar tegenvielen.

In Engeland speel je inderdaad de meeste wedstrijden met de PL (zonder Winterstop), FA Cup(met Replays), Europees Voetbal en nog de League Cup. Leuk voor de kijker, maar voor de spelers is het natuurlijk wel ongelofelijk zwaar.

Wel zijn de middelen om het herstel van spelers te versnellen verbeterd de afgelopen jaren, ijsbaden, de beste fysio's, herstelprogramma's.. enzovoort.

Gewoon lekker voetballen, en Engeland gaat met het huidige elftal/ trainer inderdaad geen wereldkampioen worden, ook al nemen ze 10 weken vakantie..

Zolang ze in Engeland geen serieuze aandacht aan hun eigen jeugd gaan geven zal er weinig verandering denk ik in de resultaten van de nationale ploeg. Na elk mislukt tournooi laait de discussie kortstondig op, maar vervolgens gaat men in de competitie gewoon weer verder met het (veel te veel) uitgeven aan buitenlandse spelers.

22 juli 2014 om 18:41

In de premier league loopt genoeg talent rond hoor,
Chamberlain, Barkley, Jones, Sterling, Wilshere, Shaw, Walker, Welbeck, Rodriguez, Gibbs, Zaha, Hart, Smalling, Davies.
Ik geef je gelijk dat ze er meer uit zouden kunnen halen maar ik denk dat met het beschikbare materiaal je prima kan presteren op Ek's en Wk's.

22 juli 2014 om 19:12

Presteren en winnen ze 2 verschillende dingen.

22 juli 2014 om 19:34

Als ze naar hun kunnen presteren zullen ze ook redelijk wat kunnen winnen.

22 juli 2014 om 20:11

Engeland gaat niet snel een Ek of wk winnen, spelers zijn te wisselvallig en te veel net niet spelers, niet voor niks dat er veel niet Engelse spelers spelen in de BPL.

23 juli 2014 om 14:09

@ mattijs

Ik denk echt dat er tot een kleine cultuur omslag gemaakt moet worden in Engeland, zonder die cultuur omslag zie ik het niet gebeuren. Iets wat ze elke keer ook zelf bevestigen na weer een teleurstellende eindronde maar vervolgens gaat men gewoon veer verder op de oude manier.

Ik heb ook een rust nodig van 6 weken, maar ik denk niet dat mijn baas het ermee eens is.

Ik vindt het wel een verfrissende kijk op het Engelse team, normaal gesproken hoor je meestal argumenten als dat ze geen creatieve spelers in Engeland hebben omdat ze die wel kopen in het Buitenland dit zal best een reden zijn hoor. Maar blijft het wel fascinerend vinden dat ze het zo matig blijven doen.

Mijn inziens kan het onmogelijk uitblijven dat ze weer keertje kwartfinale of halve finale gaan halen.
Spelers als Rooney, Sturrigde, Sterling, Wilshere, Barkley, Henderson, Shaw, Chamberlain, Jones worden of zijn gewoon top de komende jaren. Maar ik zie hierboven ook het rijtje wereldkampioenen en sinds 2000 is geen team met veel premier league spelers kampioen geworden dus misschien ga ik wel geen gelijk krijgen.

Zelf denk ik dat het combinatie is van:

- Speelstijl
- Creativiteit
- Fitheid
- Geloof in eigen kunnen

Ik denk dat een coach als Mourinho, van Gaal, Klopp al veel kan schelen. Deze zijn tactisch erg goed, en zijn zeer goed in het motiveren van een team.

Ik hoop dat er een keer een omslag punt komt een team als Engeland hoort gelijk aan Nederland, Italie en Frankrijk te kunnen presteren.

22 juli 2014 om 20:05

Ik denk dat de mentaliteit ook meespeelt. Ze leven daar niet 24u voor het voetbal, wat tegenwoordig wel nodig is.

Verder ligt het probleem ook grotendeels bij de clubs waar ze niet aan opleiden denken. Ja, ze hebben een jeugdopleiding waar zo af en toe wat doorbreekt, maar dat komt niet door de opleiding, maar door de talenten zelf. In de jeugd trainen ze niet echt op voetballende aspecten, maar is het puur gericht op kick and rush. Daarmee ontwikkel je je als speler gewoon minder. Hierdoor krijg je minder echte creatieve spelers, wat je weer terug kan zien bij de clubs (weinig creatieve Engelse spelers) en bij het nationale elftal, waar je niet echt creativelingen hebt.

22 juli 2014 om 20:20

Het klopt wat je zegt dat dat de meeste jeugdopleidingen niet echt goed zijn en tevens zijn bij de grote clubs al in de jeugdopleidingen allerlei buitenlanders te vinden.
Ik vindt wel dat er een generatie aankomt die best wel creatief zijn. Sturridge,wilshere,sterling,chamberlain, maar inderdaad spelen ze niet echt tactisch en kunnen zich ook niet aanpassen aan andere speelsystemen.

22 juli 2014 om 21:59

Ze hebben altijd wel talenten, maar het komt er nooit echt helemaal uit. De afgelopen jaren had je aardig wat goede spelers in Engeland, maar ze behoorden haast nooit tot de top op hun posities terwijl een Nederland dat bijvoorbeeld wel heeft.

Deze man kan ik totaal niet serieus nemen. Een arts die een speler met een zware hersenschudding terug het veld in stuurt hoort naar mijn mening geschorst te worden door de zorgautoriteiten.

Müller-Wohlfahrt slaat de spijker op zijn kop. De Engelsen, en de PL spelers, die volle wedstrijden spelen, zijn gewoon op einde mei.

Buiten het feit dat de kalender overvol is: het ligt er maar net aan wat je belangrijker vindt als club. Zes weken rust geven en minder kans op een nutteloze supercup of een uitgeruste speler in de belangrijkste fase van het seizoen.

je kunt als club ook maatregelen treffen ipv alleen te wijzen naar een fifa. Rust geven is belangrijk dus ik snap niet dat clubs dat niet zelf regelen ipv de fifa af te wachten.

Winterstop is heus niet het enigste probleem dat Engeland heeft! In Engeland is de mentaliteit er niet altijd bij de Engelse spelers. Er is geen enkele discipline. Wilshere die op zijn gemakje een sigaretje ligt te roken word blijkbaar gezien als "normaal". Toen Özil in Madrid betrapt werd met het roken kreeg hij zwaar onder zijn voeten en huurde Real Madrid zelfs privé mensen in om hem te achtervolgen. Ik weet dat Barcelona vroeger ook mensen in had gehuurd om spelers als Ronaldinho en zo in het oog te houden.

Dan heb je die gekke Engelse haat media. In plaats van dat ze hun ploeg aanmoedigen liggen ze dag in dag uit de ploeg te kleineren! Geen wonder dat de spelers er niet in geloven. En de fans geloven er ook zo te zien niet meer in. Enkele dagen geleden werd er een poll opgesteld waar dat de fans duidelijk hebben laten weten dat hun nationale ploeg gestolen kan worden. Engeland is ook één van de landen met de minst aanwezige fans in de voorbije zoveel tornooien.

Als je kijkt naar de Amerikaanse nationale ploeg. Engeland's grootste rivaal. Die passie dat Amerika uitstraal. De wil om goed te presteren en te winnen. Een land dat zelfs geen moeite doet om voetbal een kans te geven breekt nationale records op basis van kijkcijfers! En heeft Amerika een beter ploeg als Engeland? Helemaal niet!

En dan heb je het grootste probleem, en dat is dat de Premier League vrijwel is over gekocht door steen rijke olie sjeiks die grof investeren in buitenlandse spelers en geen enkel oog hebben op de Engelse jeugd. In Engeland liggen ze dan wel altijd te mekkeren op andere leagues zoals Spanje en Duitsland. Maar die landen hebben tenminste nog veel eigen spelers. Real Madrid heeft meer dan 11 Spaans geboren spelers in de ploeg. Barcelona nog meer. En ondanks dat die 2 ploegen er ook niet op naast kijken bij een transfer.

De Engelse bond moet dringend rond tafel gaan want anders zullen ze alleen nog maar dieper zakken. tot op het punt dat er geen kat meer komt kijken en Engeland zelfs niet meer deel kan nemen aan grote tornooien.

Er zit wat in , maar met zo'n selectie hoor je toch echt minimaal de kwartfinale te halen.

Dat is 1 van de redenen, maar voor meerdere competities geldt dat de speelschema's overvol zijn. Een andere reden is de jeugdopleiding in Engeland. Volgens mij worden spelers niet goed opgeleid daar en als er al talent is krijgt het vaak geen kans in het eerste. En als derde voornaamste reden is dat de Engelse bond altijd trainers aanstellen die er niet veel kaas van gegeten hebben. Ik wil niet zeggen dat ik het beter kan maar ik krijg dan ook geen miljoenen salaris. Misschien moeten ze het proberen met een trainer die jaren lang presteert in Engeland, bijvoorbeeld Mourinho.

22 juli 2014 om 20:07

In mijn ogen heb je helemaal gelijk.

De jeugdopleiding is niet gericht op het opleiden, maar gewoon om een paar talentjes aan boord te hebben in de hoop dat ze een keer doorbreken. Bij het eerste kijken ze alleen naar de korte termijn en kopen ze voor 10 miljoen een Van Wolfswinkel. Met dat geld kun je makkelijk een jeugdopleiding dusdanig oprichten dat je jaarlijks met betere spelers komt aanzetten dan met, met alle respect, Van Wolfswinkel.

De jeugd krijgt amper de kans, en de jeugd wordt ook niet echt opgeleid. Kortom, de hele filosofie bij clubs moet op de schop.

Engeland heeft al tig jaar n matige nationale ploeg. Al nemen ze n winterstop van 2 maanden dan wordt t Nog niks

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren