Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Real trekt megabedrag uit voor WK-sensatie Rodríguez

Laatste update:

James Rodrígez heeft zijn zo vurig gewenste transfer te pakken. De Colombiaanse spelmaker van AS Monaco droomde na zijn fabelachtige optreden op het WK in Brazilië openlijk van een transfer naar Real Madrid. Zondag werd al bekend dat de Koninklijke een principeakkoord had bereikt met AS Monaco over een transfersom van circa zeventig miljoen euro, maar nu lijkt het te zijn afgemaakt op circa tachtig miljoen euro. Maandag en dinsdag werden de puntjes op de i gezet door beide partijen.

/

Rodríguez heeft bij de Spaanse grootmacht zijn handtekening gezet onder een zesjarig contract. Hij gaat spelen met rugnummer 10; dat nummer werd sinds het vertrek van Mesut Özil naar Arsenal niet meer gebruikt bij de topclub. Rodríguez gaat in Madrid een fabelachtige en peperdure aanvalslinie versterken met zijn klasse. Trainer Carlo Ancelotti kan ook beschikken over spelers als Cristiano Ronaldo, Gareth Bale en Karim Benzema. Mogelijk wordt Ángel Di María het kind van de rekening van de komst van de Colombiaan.

De 23-jarige Rodríguez begon zijn profcarrière in Colombia bij Envigado en al na een seizoen werd hij overgenomen door de Argentijnse topclub Banfield. In de zomer van 2010 stapte hij voor circa vijf miljoen euro over naar FC Porto. Daar bleef hij drie seizoenen, alvorens de Portugese grootmacht hem voor 45 miljoen euro overdeed aan AS Monaco. Real Madrid brengt naar buiten dat Rodríguez dinsdagavond om 20.00 uur gepresenteerd wordt aan pers en publiek. Dan zal hij ook poseren in het shirt van zijn nieuwe club en een persconferentie bijwonen.

Denk je dat James Rodríguez het goed gaat doen bij Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

80 miljoen is wel iets TE veel!

22 juli 2014 om 14:09

Ach, Giro blauw past bij jou giro rood ook geen nood denken ze in Spanje.

22 juli 2014 om 14:26

Het moet niet gekker worden, en dan horen we men zeggen dat er in Spanje crisis heerst.

Hahah zoals janta het goed formuleert.

Clubs speelt met geld tegenwoordig, maar goed dit is voetbal eenmaal de moderne tijd we moeten het wel accepteren.

Naast dat moet ik toch zeggen dat Real gewoon en zieke team heeft voor en lang termijn vrij jonge spelers die voor Real uitkomen.

Kan niet wachten op de Classiso tussen Real en Barca.

22 juli 2014 om 14:30

Idd Janta,

En wij maar in Nederland met z'n alle geld pompen in de Spaanse regering.

We zijn Europa en moeten elkaar steunen zeggen ze dan.

Dit bewijst weer eens dat we geen geld meer moeten lenen.

En dan hoor ik zeggen ja er heerst crisis in Spanje.

Crisis mijn reet. Dat de Spaanse regering er niks aan doet.

22 juli 2014 om 15:06

Weet je wel hoeveel de overheid verdient aan spelers? In spanje is er een inkomstenbelasting van ruim 50% bij een jaarsalaris van minimaal 1 miljoen. Niet zwak lullen over de economie als je er niks van begrijpt. Ze verdienen daar zowat meer aan dan de voetballers. Stel idiote op VZ ook. Barça koopt een 27 jarige Suarez voor 90 miljoen en niemand klaagt. Gaat het over RM dan huilt iedereen ineens. RM heeft de CL gewonnen. Dat is ruim 60 miljoen aan inkomsten. Daarbij heel nederland leeft op schulden. Stelletje zielige mediaschapen.

22 juli 2014 om 15:39

Jij snapt er niet zo heel veel van of wel? Heb je ooit gehoord van merchandise, tv-gelden, reclame inkomsten, etc? Real draait ieder jaar gewoon winst (meer inkomsten dan uitgaven), waarmee ze steeds een deel van hun schulden (inclusief rente) afbetalen.

22 juli 2014 om 15:47

Stoere praat hoor, maar je vergeet dat Barca en Real het totale Spaanse voetbal kapot maken omdat niemand meer kan aanhaken, het beleid is slecht. Als je een topper van het WK kind van de rekening laat worden van je koopwoede, als je investeert in oude te dure spelers klopt er iets niet. Zeker als je dat doet met geleend geld. Ik zit in Spanje en mensen klagen er hier ook over. De gemiddelde dombo met een barca of real shirt niet maar het overige volk, vaak zonder baan duidelijk wel.

22 juli 2014 om 15:51

De Spaanse staatsschuld is €800.000.000.000, ga daar maar om huilen.

22 juli 2014 om 16:56

Als hun zoveel verdienen waarom moet ze dan van ons lenen?

Waarom kunnen Ajax PSV en Feyenoord geen 80 miljoen uitgeven uit de staatskas als de overheid er toch zoveel op verdiend?

22 juli 2014 om 17:15

Alleen Barcelona en Madrid hebben al een schuld openstaan van ruim een half miljard. Als Phillips dat zou overkomen dan komt er meteen een winstwaarschuwing. De verhoudingen zijn zoek.

22 juli 2014 om 17:34

Een schuld van een 250 miljoen is niet zo veel voor Real Madrid, hun jaaromzet bedraagt een half miljard. De meeste mensen die een huis kopen hebben een schuld van van 30x hun jaarinkomen of meer.

22 juli 2014 om 17:47

Dat is wel apart aangezien je maar een hypotheek kan krijgen van 4 à 5 keer je jaarinkomen.

22 juli 2014 om 18:16

Barcelona is de club die je scheef aan moet kijken, niet Real. Barca heeft jaren achter elkaar leningen moeten afsluiten om quite te spelen. Ze geven heel veel uit aan allerlei zaken, maar vergeten dat mensen die eenmaal een shirtje hebben van een ster er geen tweede gaat kopen, daarom is het aan de andere kant ook weer goed voor de wereldeconomie dat ze een topper halen.. Om dat maar als voorbeeld te noemen. Dat ze vervolgens ook nog eens enorm veel geld in renovatie van camp nou willen stoppen of zelfs een nieuw stadion willen bouwen, is helemaal raar. Ze moesten vorig jaar zelfs een lening afsluiten om de salarissen van de spelers te betalen.


Real daarentegen draait elk jaar dikke winst, kunnen bijv. Deze transfer van James alleen al financieren met de winst van de CL en de verkoop van Morata. Daarnaast gaat dit allemaal geld opleveren, en dat terwijl ze al dikke winst draaien en al jaren hun schulden aflossen.

22 juli 2014 om 18:28

Helemaal gelijk Ruudos, ik dacht aan maandinkomen en schreef jaarinkomen. Foutje, bedankt. Maar minder dan een halve jaaromzet aan schuld is niet onoverkomelijk, Ik wilde het alleen even terugbrengen tot proporties die wat overzichtelijker zijn.

23 juli 2014 om 09:56

Fijn dat er toch nog iemand blijkt te zijn die het wel snapt..

23 juli 2014 om 10:54

Papieren waarheden.

22 juli 2014 om 14:12

Antonio, waar baseer jij dat op?

22 juli 2014 om 14:22

@Thomas

Ik ben zelf Madridista, maar 80 miljoen voor een die tuurlijk, heel goed is, maar niet eens bij de top 10 beste spelers hoort is veel te overdreven. Tuurlijk is het vraag en aanbod. Maar dat betekend niet dat ik dit nergens op vind slaan. Ik zou 60 /- mil meer dan zat vinden. Ik bedoel Hij heeft zich bewezen in de Portugese competitie en de Franse competitite, met alle respect, dat is geen PL, BL of La Liga.

22 juli 2014 om 15:50

Op hun schulden die ze hebben....lijkt me simpel

22 juli 2014 om 14:27

@ Antonioliovic

Het is inderdaad veel geld maar veel mensen vergeten wat Real ook goed doet.

Ze kochten Ronaldo voor 90 mil maar hadden dat geld terug verdiend aan shirtjes verkoop alleen maar.
Zo kochten ze Bale voor veeld geld maar verkochten toen ook meteen Ozil voor 50 mil.
Nu zullen ze waarschijnlijk di Maria ook voor minimaal 40/50 mil gaan verkopen en dat beperkt toch de schade als je het zo bekijkt.

22 juli 2014 om 14:31

Moet je zeggen dat ik er niks in geloof dat Real het grote geld binnenhaalt door middel van shirtsverkoop.

Ze halen wel wat naar binnen maar miljoenen. Dat blijft toch en vraagteken.

22 juli 2014 om 14:46

@callee5

Hoe willen clubs als Fey, Ajax enz. Nog in de CL spelen? PSG, Barca, Bayern, Real, City etc. worden telkens sterker. Het verschil tussen top en subtop is te groot. En ze zullen geen aansluiting vinden door de absurde bedragen die betaald worden.

En het raarste vind ik nog dat Di Maria beter is, Real is perfect in evenwicht. Begrijp me niet verkeerd, ik heb genoten van James op het WK maar Perez koopt puur voor de naam. Galactico dit, galactico dat. Alsof Di Maria geen ster is?

22 juli 2014 om 14:54

Je moet het niet alleen op shirtverkoop gooien, maar op merchandise. Dat omvat alles wat met verkoop en reclame te maken heeft. In die zin heeft CR7 wel veel opgebracht voor Real.

Ik vermoed dat de impact van Rodriguez niet zo groot is als die van C. Ronaldo, maar toch behoorlijk wat zal opleveren.

Maar 80 miljoen is natuurlijk wel wat te gek he. Ik denk dat Real dit dokt omdat zij een speler gaan verkopen in de grootte van 60 miljoen. Per saldo leggen ze er dan niet veel bij (voor Real begrippen dan he).

22 juli 2014 om 14:55

@ Antonioliovic

Over de concurrentie heb je ook gelijk, het is niet eerlijk maar dat is weer een ander discussie. Ik had het puur over het feit dat het lijkt alsof Real veel geld uitgeeft maar stiekem toch wat centjes terug verdient door de spelers die ze laten gaan. Nergens zeg ik dat het terecht is, bedoel als je kijkt wat di Maria vorig jaar voor Real heeft betekent zou het stom zijn om hem te laten gaan, majah dat zeiden we ook over Ozil.

Perez blijft Perez he, die wilt elke seizoen laten zien dat Real de "grootste" is.

22 juli 2014 om 14:56

Dat is de grootste onzin en mythe die er is in voetbalwereld. Real moet 18 miljoen shirts verkopen om het transferbedrag terug te verdienen van Ronaldo. Gemiddeld verkopen ze per jaar zo'n 1,2 miljoen shirts (en daarvan is dus niet elk shirt bedrukt met Ronaldo). Dan doen ze 15 miljoen jaar erover om het transferbedrag terug te verdienen. Dan zou Ronaldo nog gratis moeten spelen ook nog, kortom. Houd je niet voor de gek. Het stimuleert shirtverkoop maar geen enkele club verdient een transferbedrag van boven de 20 miljoen terug met shirtverkoop.

22 juli 2014 om 15:11

Schat real verkoopt ze wel.

Ik hoor steeds vaker dat dit niet kan. Vergeet niet dat real niet alleen aan jou en mij verkoopt he. Real verkoopt aan winkelketens, en souvenir winkels. Laten we zeggen dat als ze 50 € per stuk zijn en met 10 stuks te gelijk aan een winkeltje worden verkocht in België (om maar een land te noemen) dan maakt real alleen al op dat winkeltje 500 euro stel je voor die die stad zijn 10 winkeltjes dan heb je al gauw 5000 alleen aan 10 kleine winkeltjes. Nou, gebruik nu eens je fantasie.

22 juli 2014 om 15:13

Vorig seizoen verkocht Real Madrid alleen al van Ronaldo meer dan 1 miljoen shirts. Er waren maar 1 of 2 andere clubs die totaal meer dan 1 miljoen shirts hadden verkocht (alle spelers bij elkaar).

22 juli 2014 om 16:41

Vind maar voor mij de bron. Real verkocht gemiddeld in de afgelopen 5 jaar 1,2 miljoen shirts. Zelfs al waren alle 1,2 miljoen shirts van Ronaldo dan kom je nog nooit aan het bedrag.

Het is geen gegok, het is gewoon keihard statisch onderbouwd dat Real met shirtverkoop nooit een transferbedrag kan terugverdienen. Geen enkele club kan dat. Dus dat gezever erover van de fans van Real moet ook maar stoppen. Shirtverkoop is als een druppel in de oceaan.

Trouwens ik heb het hier expliciet niet over marketing inkomsten, sponsoring etc. Dat is een heel ander verhaal en afhankelijk van contracten, afgesproken percentages etc.

22 juli 2014 om 17:39

Het gaat ook niet aleen om de shirtjes.

Bij dit soort deals worden ook de portretrechten van de speler in de deal betrokken. Dat betekent dat Real ook verdient aan elke reclamecampagne waaraan deze spelers meedoen. En dat gaat om veel meer geld dan shirtjes.

22 juli 2014 om 18:21

welke stomme bron gebruik jij om te zeggen dat ze gemiddeld 1.2 miljoen shirts per jaar verkopen? Afgelopen jaar had alleen Ronaldo al meer verkocht dan welke andere club ter wereld bij elkaar. Dat aantal lag rond de miljoen. En dat terwijl het zijn 5e seizoen was bij real. Moet je nagaan wat het eerste seizoen was en de seizoenen ertussen. Dus stop maar met je 1.2 miljoen shirts, want dat is misschien al het aantal dat al in NL en Belgie bij elkaar wordt verkocht aan shirtjes van Real Madrid.

22 juli 2014 om 18:45

Welke bron gebruik jij dan BR-7?

Veel mensen die hier reageren kunnen inkomsten uit shirtverkoop en winst uit shirtverkoop niet uit elkaar houden. Als een offiicieel shirt verkocht wordt voor Eur 79,00, dan is dit niet volledige winst voor de club maar moeten hier nog kosten vanaf zoals Btw, marketingkosten, verkoopkosten, distributiekosten etc. Ze mogen blij zijn als ze 20 Eur per shirt brutowinst hebben, want Adidas wil er ook nog flink aan verdienen.

22 juli 2014 om 20:06

En daar maak jij een fout. Real Madrid verdient juist veel meer op een shirt dan Adidas, in ruil voor een lagere sponsor deal per jaar. Kijk naar de ManU deal, lagere inkomsten uit merchandise en een hoger bedrag per jaar.
En daarnaast zoals boven ook al gezegd over de portretrechten, daar heeft Real ook een grote vinger in de pap. Dat was vorig jaar met Cr7 het grootste onderwerp op de agenda. Hij wou al zijn portretrechten bezitten, maar Perez wou niks horen.
Denk dat hij bij de rest wel een groter deel eet, maak geen fout.

23 juli 2014 om 18:05

Alle bronnen die ik kan vinden hebben het over een winst van 5 tot 10 euro per shirt. Bruto!

22 juli 2014 om 14:57

@antonio
Who cares! Dat zeiden ze ook van Bale. Mede dankzij hem Door zijn winnende doelpunten in Copa del rey en.cl hebben.we 2 prijzen

22 juli 2014 om 15:08

ok, helder. Of ik het ermee eens bent, is een tweede.

Vraag en aanbod bepaalt de uitkomst. Real kiest ervoor om de vraag door te laten gaan naar 80.
Beste 10? Nou, op basis van het WK zit hij er wel tussen. Maar de vraag is of hij na het WK dit volhoudt. En eigenlijk is die vraag altijd actief. Want gisteren goed is niet definitief morgen goed. Genoeg voorbeelden van wereldtoppers die van het ene op het andere jaar wereldtop-af waren.

Wel vind ik: als er voor Bale en Neymar destijds zo veel betaald is, kan die 80 voor James makkelijk. Maar ik snap dat men het veel geld vindt. Het wordt allemaal minder erg als Di Maria en Khedira voor goed geld verkocht worden.

22 juli 2014 om 16:46

Bale heeft veel meer laten zien dan James, op basis van het WK is Stefan de Vrij de beste verdediger. Het is een momentopname, niet een constante prestatie. James was bij Monaco nergens, alleen in de 2e seizoenshelft omdat iemand geblesseerd was.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat James komt maar voor dit bedrag...

22 juli 2014 om 18:24

Als je niet genoef heb gekeken naar het voetbal dat James speel moet je ook niet oordelen. Dit WK is alleen maar een bekroning op zijn spel sinds 2011. sinds zijn tweede seizoen in OPorto is er in zijn ontwikkeling een stijgende lijn. Dit seizoen bij monaco had hij in het eerste half jaar misschien wat aanpassingsproblemen, maar vervolgens heeft hij zijn lijn doorgetrokken.

22 juli 2014 om 15:09

Real en al dat soort clubs zijn sowieso Gay.. Ze kopen gewoon iedereen en dat met geld wat ze zelf niet eens hebben.. De banken schelden de schulden straks voor de derde keer weer kwijt.

real heeft niets met voetbal te maken

22 juli 2014 om 15:43

Kijk naar hun prijzenkast en hun jaar inventaris.. 80 miljoen is voor hun nu 80 euro met al da winst dat ze maken. Gay

22 juli 2014 om 15:51

Oh oke. Barcelona zit zelf ook gewoon diep in de schulden, bijna net als Real...Vorog seizoen werdt er ook veel geklaagd over Bale, en kijk wat hij heeft gedaan... Champions League en copa del rey gegeven!!! Met jullie magere Super Cup... Wat ben je stil over de 90 miljoen voor een 27-jarige, bijtgrage speler.. Als ik mocht kiezen tussen James en Suarez, zou ik geen verstand van voetbal hebben als ik Suarez zou nemen. Waarvoor hebben jullie eigenlijk een extra spits nodig, sanchez deed het prima, en is volgens mij nog jonger ook, en dan vindt je t raar als Real Madrid dan Rodriguez koopt (die nog vele, vele jaren mee gaat, en nog alleen maar beter gaat spelen)... Zet je barcelona-brilletje af, en bekijk het objectief. Altijd maar negatief over Real. Ik geef toe, ik ben ook geen fan van de hoge prijzen, maar tenminste zit er een gedachte achter, en worden er prijzen binnengehaald...

22 juli 2014 om 18:15

haha, ja er zijn ook veel andere clubs die gay zijn ;-)

Het meeste gay-e is dat ze er ook nog voor beloond worden met prijzen.
Tis daarnaast een schande als je met al dat geïnvesteerde, corrupte geld, niets zou winnen. dat zou toch vreemd zijn,, haha

Op naar Financial Fair Play zou ik zeggen

22 juli 2014 om 18:27

Barcelona heeft een schuld van ongeveer 4 of 5x zo groot als dat van real

22 juli 2014 om 15:49

Gelijk heb je, het is galactico koopwoede all over again!! En nu nog impulsiever.
80 Miljoen voor een speler die zich op het WK pas 3 weken aan de wereld heeft laten zien.
Özil eruit, Isco erin, Isco eruit, James erin. Goede speler hoor, maar dat geldt evenzo voor de andere twee. Maar volgend jaar moet Perez weer laten zien dat hij het talent van dat moment kan kopen.
Het lijkt me als supporter toch leuker om een paar jaar achter elkaar voor dezelfde spelers te juichen.

22 juli 2014 om 15:51

En dan inderdaad Di Maria laten gaan. Op zeker: als die nu bij een andere club had gespeeld, had Real zo € 100 miljoen geboden!

22 juli 2014 om 19:32

Als Di Maria weg gaat is dat ook voor minstens 65 miljoen. Real is ook niet gek. Daarnaast moet je ook eens kijken wat voor omzet deze clubs hebben.

22 juli 2014 om 15:57

Het wordt tijd dat de Fifa eens een goede regel maakt. Ieder team moet minimaal 6 spelers uit hte eigen land in de basisopstelling hebben staan. Dan kun je 20 buitenlanders hebben, maar die kunnen nooit gelijk spelen.

22 juli 2014 om 16:38

Ach topclubs van tegenwoordig kunnen toch niet failliet. AGOVV Apeldoorn ging met een paar miljoen failliet..

22 juli 2014 om 17:25

Wel logisch bedrag vind ik, wel belachelijk veel, maar het was te verwachten.

Ik bedoel, hij vertrok vorig jaar voor 45 miljoen naar Monaco, een club wat geen geld nodig heeft. Hij is nog jong en heeft een meerjarig contract. Dan kom je al gauw op zo'n bedrag uit.

waarom real? je heb toch di maria! een van de betere spelers afgelopen seizoen. nu gaat hij weg. ongelooflijk het beleid van real. mensen zeggen wat van barca, maar dit is net zo gek.

22 juli 2014 om 14:07

Dit is nog veel gekker.

22 juli 2014 om 14:16

Omdat Di María zelf weg wilt. Hij wil zelf een te grote stijging in zijn salaris. Dus wil Real een vervanger, ze hebben pas naar James gekeken na het 'incident' met Di Maria. Neemt niet weg dat het te veel geld is voor deze speler

22 juli 2014 om 14:18

Je hebt nog altijd een zekere Isco rondlopen en je hebt Kroos gekocht, Kroos zou eigenlijk de vervanger van di Maria moeten zijn want Kroos is niet te vergelijken met Alonso.

22 juli 2014 om 15:17

Kroos niet te vergelijken net alonso? Moet ik nog haha erachter zetten of snap je al dat je onzin praat?

22 juli 2014 om 15:56

Zoveel onzin praat hij niet. Kroos is veel offensiever. Beter opletten!

22 juli 2014 om 14:20

Precies, Zonde voor James en Di maria. Zulke spelers horen gewoon iedere week te spelen. Dit is het einde van Isco , Perez mag lullen wat hij wil. Ancelotti heeft hem niet meer nodig.

22 juli 2014 om 14:24

"je hebt toch di maria" !? even serieus! 2 totaal verschillende spelers op verschillende posities, hoe kom je op die vergelijking? Had dan eerder Isco genoemd.

On: Ja nu maar zien of hij met die druk van 80 miljoen kan omgaan,

22 juli 2014 om 14:27

nee hoor. ze kunnen allebei links middenveld spelen. met voorkeur in de aanval. maar dar heb je bbr

22 juli 2014 om 14:36

Kan! Cristiano kan ook LM spelen, maar daar zal jij hem ook niet zetten. James is gehaald voor de 10 CAM positie waarbij Kroos op CM terecht komt waar hij bij Duitsland ook speelt. Di Maria is echt een speler voor de zijkant, die kan dan lekker de lijntjes eraf lopen.

22 juli 2014 om 15:01

En waar gaat Mordic dan spelen ? Ik hoop dat dit niet ten koste gaat van hem. Hij was toch echt de man vorig jaar. Een middenveld bestaande uit James- kroos- Mordic is dat mogelijk of is dat te aanvallend?

22 juli 2014 om 15:50

inderdaad gewoon dit eens proberen tegen een minder clubje er vanuit gaand dat di maria vertrekt.
dit is wel veel te aanvallend maar misschien goed voor het doelsaldo tegen de mindere

Lopez/iker
Carvajal
Verane
Ramos
Marcelo
Modric
Kroos
Bale
James
Ronaldo
Benz
22 juli 2014 om 14:28

Nico ken de feiten en anders kun je beter je woorden voor je houden.

Het is niet zo dat Real Madrid James haalt en daardoor Di Maria weg moet. Nee, Di Maria wilt meer gaan verdienen, wat Real hem niet wilt geven, dus hij wilt zelf weg. Toen heeft Real aangeklopt bij Monaco.

Ancelotti probeert een vertrek van Di Maria nog tegen te gaan, waarbij Fiorentino Perez voor een vertrek van Di Maria is.

22 juli 2014 om 14:33

real geilde al een beetje op de komst van james. ze konden angel ook gewoon meer crediet geven voor wat hij had gedaan en een salaris berhoging voorgesteld. maar dat deden ze niet. en dat neemt niet weg dat 80 miljoen veelste veel is voor hem.

22 juli 2014 om 14:38

@nico-ajacied

Ben het eigenlijk helemaal met jou eens dat James heel onnodig is. Di Maria was een van de beste afgelopen seizoen en Isco is een groot talent die je ook niet van de hand wil doen. In de tekst staat trouwens dat het Ancelotti's aankoop is maar dat betwijfel ik.. Ancelotti wil Di Maria helemaal niet weg hebben.

Man, man, man wat een geld. Maar het is Rodriguez gegunt. Die heeft alles om tot de beste van de wereld te gaan horen. Wat een monsterlijk team heeft dat Real nu...

Edit: Gezien wat onduidelijkheid even ophelderen;
Natuurlijk moet er nog verdedigd worden. De opstelling hieronder geeft enkel aan wat mogelijk zou zijn, met de aankopen van dit seizoen. Bovendien, wie zou er moeten verdedigen, ervan uitgaande dat Khedira Real verlaat...

Diego/Cas
Carvajal
Ramos
Pepe
Coen/Marcelo
Kroos
Rodriguez
Modric
Bale
Benzema
Ronaldo
22 juli 2014 om 14:09

Gaat er op het middenveld nog iemand verdedigen of hoeft dat niet meer??

22 juli 2014 om 14:12

@rodg,

Wie had je ingedachten, schat? Khedira gaat hoogstwaarschijnlijk weg. Ik zeg niet dat ik het eens ben met de opstelling. Ik zet alleen de gene neer waarvan ik verwacht dat ze zullen spelen. Of dat de juiste manier van spelen is laat ik in het midden. Modric kan een soort Pirlo rol op zich nemen, maar zal inderdaad geen ballen gaan veroveren.

en met de score 5-2 win je ook, in plaats van 3-0.

22 juli 2014 om 14:21

hoeft niet echt deze opstelling is afdoende tegen 17 van de 19 tegenstanders in La liga en europees zijn er ook maar weinig die onder de inmense druk uit zullen komen

22 juli 2014 om 14:21

@ Rodg en Ajaxcunian

Jullie zeggen dat het middenveld veel te aanvallend is en dat er ook mensen moeten kunnen verdedigen op het middenveld. Als je goed had opgelet, dan kon je zien dat Duitsland dit jaar wereldkampioen is geworden door 5 aanvallende middenvelders op te stellen. Niemand durfde zoveel aanvallende middenvelders op te stellen en daarom zijn ze ook wereldkampioen geworden omdat ze het aanvallen aandurfden. Dus het is wel degelijk mogelijk om veel aanvallende middenvelders op te stellen en te winnen, van iedereen. Zowel van de groten als de kleintjes dat maakt niet veel uit.

22 juli 2014 om 14:23

Communiceer normaal man!

Het is gewoon een Fifa15 opstelling zo, dat werkt in het echte leven tegen de Barca's en de Bayerns van deze wereld niet, je hele balans is zoek!

Dat is juist het rare aan deze aankoop, je geeft enorm veel geld uit aan een speler die op de positie speelt waar je net Kroos voor gehaald hebt en Isco ook nog eens kan spelen.

22 juli 2014 om 14:25

Sinds wanneer is Schweinsteiger een aanvallende middenvelder?

22 juli 2014 om 14:30

Wat waren deze 5 aanvallende middenvelders dan?
Schweinsteiger, Khedira en Kramer, daar speelde er altijd 2 van. Dat zijn gewoon verdedigende middenvelders. Daarvoor 3 aanvallende middenvelders en Klose of 3 aanvallende middenvelders en Gotze.

22 juli 2014 om 14:33

@rodg

en hoevaak speel je in een jaar tegen barca's en bayern's? ongeveer 4-6 keer dus kan je in de overige 60-70 wedstrijden makkelijk spelen met het aanvallende middenveld. je snijd jezelf in de vingers met deze uitspraak

22 juli 2014 om 14:37

Dat woordje schat had misschien niet gehoeven inderdaad, maar jou reactie is niet veel beter. Maar goed...

Ik verdedig die opstelling toch ook niet...
Nogmaals, ik zeg alleen wat er mogelijk is als je de nieuwe aankopen in de basis zet. 'je hele balans is zoek', dat hoeft helemaal niet eens, Modric kan prima als controleur spelen, Kroos ook al zal die vaker naar voren komen. Tegen zwakkere tegenstanders kan dit prima. Alonso gaat niet 60 wedstrijden spelen op zijn leeftijd en Khedira gaat waarschijnlijk weg.

22 juli 2014 om 14:38

Rodg

Ik weet niet of je het WK hebt gevolgd, maar voetbal is aan het veranderen voor onze neus.

Spelen met een vaste CDM behoort tot het verleden vind ik. Als je naar Duitsland kijkt, zij spelen met Kroos - Schweinsteiger - Khedira. Geen 1 is een echte defensieve middenvelder. En als er als ploeg verdedigd wordt, overleef je het wel.

Modric - Kroos - James zou niet veel anders zijn als James zijn verdedigende taken uitvoert.

22 juli 2014 om 14:41

Nogmaals het is geen Fifa, er is al zo vaak gebleken dat je ook tegen de "kleintjes" gewoon balans in je elftal moet hebben. Maar blijf jij maar vooral denken dat je met die 3 spelers die alle 3 op 10 willen spelen het wel red tegen Sevilla, Atletico, Valencia, Sociedad etc.

22 juli 2014 om 14:42

Blink kap nou eens man, natuurlijk is Schweinsteiger een verdedigende middenvelder, knapte al het vuile werk op. Khedira is meer box to box maar geen 10 zoals er in bovenstaande opstelling 3 naast elkaar staan en zorgt dus ook nog eens voor verdedigende balans.

22 juli 2014 om 14:44

Ik vind het jammer dat het tenkoste van Di Maria gaat.. of Di Maria blijft en Ancelotti rouleert hem met James en Bale..

22 juli 2014 om 14:45

Eeehm zie je het verschil tussen Schweinsteiger, Khedira en James, Modric echt niet? Kom op, je hoeft je club niet zo te verdedigen. Ze zijn beide box to box maar verdedigend vele malen sterker dan een Modric en James.

22 juli 2014 om 14:50

@ Rodg

Schweinsteiger is alles behalve een verdedigende middenvelder. Duitsland speelde met 1 verdedigende middenvelder en dit was Lahm. Pas toen hij eruit gehaald werd begon het bij Duitsland te draaien.
Khedira is ook geen CV. Die kan je niet op de positie van Alonso bijvoorbeeld opstellen. Je zag wat er tijdens de CL finale tegen Atletico is gebeurd, neem ik aan? Khedira verving de geschorste Alonso (hij speelde precies op zijn positie). Toen hij eruit werd gehaald, kreeg Real meer grip op het middenveld, zowel in defensief als offensief opzicht.

Dus nogmaals, het kan gewoon werken, mits James zijn verdedigende taken uitvoert. Ik had het liefst di Maria als Lcm, maar okay, die wilt weg. Jammer voor hem.

22 juli 2014 om 14:52

Rodg, je doet net alsof Modric en Kroos incapabel zijn als het om verdedigen gaat. Je denkt toch niet dat zij niet weten hoe dit moet? Het middenveld van die clubs die jij noemt loopt echt niet zomaar over die gasten heen. En kap jij eens met dat ge 'fifa opstelling'. Die vergelijking slaat simpelweg nergens op. Italië speelt ook niet met een verdedigende middenvelder maar met Pirlo als controleur. Arsenal heeft regelmatig met the Ox gespeeld in een verdedigende rol, die deed dit prima en is nota bene een winger van origine. Waarom zouden Modric en Kroos dit dan niet kunnen? Ik wil die opstelling niet verdedigen want zo zou ik zelf niet spelen, maar de manier waarop jij 'm afkraakt is gewoon onjuist.

22 juli 2014 om 14:52

Dus eigenlijk willen jullie nu Mourinho achtige praktijken, verdedigende werk van een nummer 10? Je weet dat je een James dan echt gaat beperken net zoals een Mata beperkt werd. 80 miljoen betalen om vervolgens die speler te beperken lijkt me niet zo gunstig.

22 juli 2014 om 14:53

En hoe liep het Arsenal af in die wedstrijden tegen de toppers? Volgens mij verloren ze dik.

22 juli 2014 om 15:00

Tegen het sterkste team van dat moment, Bayern Munchen, werd 1-1 gespeeld, met The Ox als Dmf. Dat bewijst toch wel dat het best kan. Verder werd 3-0 gewonnen van Everton en 1-0 van Tottenham, met wederom Ox als Dmf. Dus het gaat niet op wat je zegt.

Yep, we kregen 6-0 klop van Chelsea. Weliswaar na 15 minuten met 10 man toen Gibbs rood kreeg. Die wedstrijd zat alles tegen en was Chelsea terecht oppermachtig. Maar bewijst niet het tegendeel.

22 juli 2014 om 15:04

Bayern was zeker niet het sterkste team van dat moment, even later kon het matige United gewoon van ze winnen. Wie speelde naast Chamberlain, en Arsenal verdedigde gewoon met zij allen, werde van het kastje naar de muur gespeeld, zo gaat Real never spelen.

22 juli 2014 om 15:07

@ Ajaxcunian

Nee, dat wordt er niet gezegd, maar Real speelt in een 4-3-3 formatie en Ancelotti zal en moet zijn formatie niet aanpassen omdat James komt. En daar is de enige plek waar hij kan spelen. Dus het moet gewoon. Ancelotti weet als geen ander hoe dit moet. Hij heeft spelers als Seedorf en Pirlo een nieuwe positie gegeven en die werden dankzij hem en veel betere voetballer.
Ancelotti heeft Di Maria een nieuwe positie gegeven.. Ja, onder Maradona heeft Di Maria al als LCM gespeeld, maar toen was het nog belabberd van zijn kant.

En het is niet zo, dat Real achter de bal aan gaat rennen, dan pas kan je van Mourinho achtige praktijken spreken. Real probeert het spel te maken ongeacht tegen wie ze spelen. Het is gewoon te hopen dat James minder lui is dan een Ozil.

Er moet als ploeg verdedigd worden. In blokken. Als dit gebeurd, dan voorspel ik geen problemen.

22 juli 2014 om 15:07

Met een middenveld schweinsteiger kroos khedira heb je geen vm nodig omdat deze spelers ontzettend slim en weten hoe ze moeten spelen
Modric kroos alonso kan ook alleen alonso met de punt naar achteren

Sommige ploegen hebben echt een vm nodig anders overleef je het zelf niet tegen kleine ploegen

Ik had di Maria een salaris van 8 à 9 miljoenen geven bespaart je 80 mil en heb je nog isco achter de hand
Hoop wel dat real gewoon minimaal 60 mil voor hem vraagt

22 juli 2014 om 15:12

Alleen wordt het ongelooflijk simpel om te counteren, in de toppers. Over het algemeen zullen ze superieur zijn, maar als je tegen een Bayern alleen je verdedigers achter hebt dan ga je een moeilijke tijd beleven. Real speelt ook nog met opkomende backs, dan heb je wel bijzonder weinig man achter. Je bent dan supergevoelig voor tegenaanvallen.

22 juli 2014 om 15:31

Mwa, Real heeft Bayern weggeveegd vorig seizoen (5-0) met bijna precies dezelfde formatie: Modric - Alonso - Di Maria.

22 juli 2014 om 15:42

Eeehm sorry hoor maar Alonso is echt geen aanvallende middenvelder a la Kroos, een echte controleur tot verdedigende middenvelder zelf, hij blijft ook echt achter. Ik hoop dat James di Maria kan evenaren qua verdedigende taken maar di Maria is een harde werker, dat zie ik nog niet zo in James. En 3 van de 5 goals had niet echt te maken met het spel, 3 goals uit standaardsituaties, beetje scorebord journalistiek. Real had in die wedstrijden ook veel man achter de bal, waar jij van uit gaat dat het volgend seizoen niet zo is en dat Real wil aanvallen, scenario's zijn niet echt vergelijkbaar.

22 juli 2014 om 15:48

PSG kan geen aankopen doen totdat ze flink verkopen dus di Maria is nog lang niet weg. Di Maria kan ook wissel zijn voor op de vleugel maar het word best teveel ik weet het niet hoor.

22 juli 2014 om 15:55

Nu nog een diepe spits.

22 juli 2014 om 15:55

Een aanvallend ingestelde middenvelder bedoelt ie denk ik.

In het rijtje:

Pirlo
Xabi
Xavi

Kan me nog herinneren op het EK 2012 dat Schweinsteiger regelmatig naar voren kroop om dan de beslissende pass te geven (zie het doelpunt van Gomez tegen Nl).

Zowel Kroos als Schweinsteiger zijn gewoon "aanvallende" middenvelders op de 6 en de 8.

On: Ben inderdaad benieuwd hoe dit team volgend jaar gaat draaien, vooral de Classico's zullen dit seizoen van een haast legendarisch niveau worden.

@rodg: Barca is op dit moment ook niet helemaal helder bezig met een aankoop zoals Suarez, de balans is op dit moment ook nog ver te zoeken bij Barca.

22 juli 2014 om 15:55

Blink je hebt helemaal gelijk zo zie ik het ook. Rodg en Ajaxcunian zien het gewoon niet haha

22 juli 2014 om 16:34

ma0tje, waar zeg ik dat Barca lekker bezig is dan? Overal op deze site bekritiseer ik het transferbeleid van Barca. Maar dat is hier helemaal niet relevant.

@seleminho nee wij gaan gewoon uit van balans in een elftal. Dat je Duitsland gaat vergelijken met Real klopt in mijn ogen voor geen meter. Modric, Kroos en James zijn 3 spelers die op 10 willen spelen. Dat jullie er dan wel even vanuit gaan dat ze ook wel verdedigend werk op zullen knappen vind ik knap. En de bezetting van Duitsland op het middenveld was compleet anders als Madrid met deze 3 op 10, dus die hele vergelijking loopt sowieso al mank.

22 juli 2014 om 17:03

Tegen Bayern München en Barca hanteerde ancelotti gewoon het systeem van Mourinho met vele in de 16 verdedigen en counteren. Wat ik
perse niet erg vind want real heeft de spelers er voor om op de counter te spelen.

22 juli 2014 om 14:09

Veelste aanvallend, tegen de kleintjes kan dit nog wel maar tegen de toppers zal het anders moeden. Je speelt met 3 nummers tiens van origine.

22 juli 2014 om 14:14

Klopt, zie mijn reactie hierboven, het is meer om aan te geven dat het kán. Of het juist is is maar de vraag. Zeker tegen sterke teams. Maarja, 80 Miljoen zet je niet 1,2,3 op de bank, zelfde geldt voor Kroos. Modric was vorig jaar de sterkste speler op het middenveld, dus die banken is ook niet echt geoorloofd. Van daar dat ik denk dat dit de uitgangssituatie zal zijn. Tenzij er gerouleerd wordt natuurlijk. Dan moet Khedira echter wel blijven.

Goede speler maar veeeels teveel geld weer, bij monaco waren ze al kritisch ivm zijn prestaties en koopsom en na een goed wk gelijk 80 miljoen?! Waar gaat het heen elke leuke speler gaat al richting de 100 miljoen helemaal gestoord.

80 mil, het is gewoon niet te geloven!

Yes, welkom James Rodriguez !

22 juli 2014 om 14:48

En houdoee Iscoo!!

22 juli 2014 om 15:38

Di Maria gaat weg en Isco gaat gewoon blijven.
Di Maria voelt zich te goed voor de bank ( Ik geef hem groot gelijk )

Ik zie de transfer van James als een goede kans voor Isco.

wow wat een team hebben ze nu daarro. denk dat ze de triple gaan pakken volgend seizoen

Goede speler, maar ik vind Di Maria helemaal niet minder. Als je Angel in de CL finale zag spelen kan ik de meningen dat dit weggegooid geld is wel begrijpen. James is een versterking voor elke topclub, maar 80 miljoen is erg veel geld en voor Real is dat naar mijn mening niet noodzakelijk.

Ik blijf het een onlogische transfer, maar zulke dingen zijn we gewend van Real Madrid.

22 juli 2014 om 14:15

Ik vind het ook onlogisch. Vooral als je ziet hoe Di Maria de laatste tijd speelt op dat middenveld. Ik denk dat dit een transfer is voor shirtverkoop.

Super aankoop!!

Beste speler van het WK en pas 23 geworden. Het wordt straks nog meer smullen om real aan het werk te zien.

Hala Madrid !!!!

22 juli 2014 om 14:09

en di maria zien weggaan...

Real heeft misschien wel weer meer dan 100 miljoen euro uitgegeven, maar dit team wordt echt onverslaanbaar. Twee jonge spelers die zich op wereldniveau bewezen hebben en deze stap verdient hebben. Nu snel op zoek naar een shirt van Rodriguez of Kroos.

Echt triest dat real madrid met zooo veel miljoenen euro's smijt. Bale 100 miljoen euro, Rodriguez 80 miljoen euro en wie weet volgend seizoen Falcao voor ..... 70 miljoen euro???

22 juli 2014 om 14:11

Tja welke topclub doet et niet? Barca legt zoveel geld op tafel voor Suarez, United voor Herrara en Shaw, Chelsea voor Costa, Luis en Fabregas, PSG voor luiz , en zelfs in mindere mate Valencia met Rodrigo en die andere

22 juli 2014 om 14:20

Alleen is deze transfer onnodig, Real heeft alleen aan Ronaldo, Bale, Rodriguez al zo een 265 miljoen uitgegeven, United heeft bijvoorbeeld nog nooit meer uitgegeven dan 45 miljoen aan een speler. Real is de grootste geldsmijter, volgende zomer halen die er nog 2 toppers bij.

22 juli 2014 om 14:34

Zegt de Manchester United fan.. Weet je nog dat jouw club 40 miljoen betaalde voor een 19 jarig ventje? Niet zo hypocriet doen tegenover Real Madrid, want jou club is net zo erg.

22 juli 2014 om 14:47

Tenminste geeft mijn club geen half miljard uit in 6 jaar ofso, en ik heb de transfer van Shaw vaak genoeg uitgelegd, die knul is desnoods ook broodnodig, waar Real James totaal niet nodig heeft. En 40 miljoen is alsnog veel minder dan 80 miljoen. United zijn duurste transfer is minder dan de helft van Real zijn duurste transfer.

22 juli 2014 om 14:48

Net zo erg? Hij zegt net dat het hoogste bedrag dat United ooit betaalt heeft voor een speler 45 miljoen is. Ronaldo en Bale waren beide 90 miljoen . United geeft ook veel geld uit, maar lang niet zoveel als clubs zoals Real en Psg.

22 juli 2014 om 15:02

Sinds 09/10 heeft Real 560 miljoen pond uitgegeven, totaal vergelijkbaar met United.

22 juli 2014 om 15:03

Jullie moet niet vergeten dat er ook heel veel uitgaande transfers zijn geweest afgelopen jaren he. Dit heeft ook honderden miljoenen opgeleverd (maar heb geen zin om uit te zoeken hoeveel precies). Dit i.c.m. de winst die ze elk jaar maken maakt gewoon dat Real het zich kan veroorloven om dit soort transfers te maken.

Ook ik vind het veel geld hoor en ja dit gaat wellicht ten koste van sommige spelers. Maar het komt ook ten goede van sommige spelers.

Als je kijkt naar het Spaanse nationale team, daar is weinig gerouleerd met spelers (na een fabelachtige periode), maar zijn hard op hun bek gegaan. Die gaan nu ook doorselecteren.

Nu wil ik niet zeggen dat Real een Spanje of Barca periode gaat beleven, maar ze willen structureel tot de top behoren in Spanje, Europa en de wereld.

22 juli 2014 om 15:05

Gaat er gewoon om dat Real met geld smijt, alleen daar word er in deze discussie over gesproken. Dat is een feit, Real heeft qua transfers gewoon netto een groot bedrag uitgegeven die natuurlijk wel te verantwoorden is met hun giga omzet.

22 juli 2014 om 15:18

Ik weet dat het daar over gaat, maar je moet het natuurlijk wel in verhoudingen zien. Ik zie liever Real ca. 120 miljoen uitgeven aan transfers dan welke club dan ook die zich daarna zorgen moet maken omdat ze anders in de problemen komen vanwege ffp of andere financiele kwesties.

zoals wij leven naar onze inkomen, zo leeft Real in dezelfde orde.

22 juli 2014 om 15:51

Het verschil is alle grote transfers van real die hebben succes er is maar 1 mislukt en dat was Kaka dat kan gebeuren die blessures werden hem teveel.

Bij man unitd zitten vaker een flop tussen.

22 juli 2014 om 16:22

En hoeveel kostte die gelijk? En daar ben ik het eigenlijk niet helemaal met je eens, Real heeft heel veel flops gehad, de Nederlanders waren allemaal geflopt daar, zoals het ernaar uit ziet een illaramendi ook bijvoorbeeld en een Isco zou ook zomaar kunnen. Vergeet niet dat Kaka ook direct 75 miljoen ofso heeft gekocht, daar.haalt united 3 flops voor.

22 juli 2014 om 16:53

De Nederlandse jongens zijn niet echt geflopt, maar die moesten gewoon politiek gezien weg (drenthe was wel een flop).

Isco vind ik geen flop, deze heeft een behoorlijk aantal minuten gemaakt, die is gewoon van waarde. Illaramendi is (nog) niet goed genoeg gebleken. Ik kan me nog een Kroaat herinneren die als miskoop van het jaar werd betiteld. Diezelfde gozer is het jaar daarop de beste van het seizoen! Je mag ze nog niet afschrijven of als flop betitelen, vermoedelijk hebben ze er moeite mee om aan het niveau aan te haken.

En zoals gezegd, Real zit in de positie dat zij zich een flop kunnen permitteren, zoals elke club weleens een flop heeft. Alleen Kaka is wel een hele dure ja.

22 juli 2014 om 17:32

Morata is vertrokken voor 20 miljoen. Khedira mag weg voor 30 miljoen en Di Maria voor 50 miljoen. Wij hebben Kroos binnen gehaald voor 20 miljoen en James voor 80 miljoen. Wat is het verschil? 0!

Hij is de 80 miljoen waard

James + Kroos = 100 miljeon

En als je een beetje rekent

Di Maria 60 miljoen
Morta 20 miljoen
Khedira 25 miljoen

= 100 miljoen

22 juli 2014 om 14:10

niks 80 miljoen. je kon 80 miljoen besparen door gewoon hem niet te kopen. di maria is hetzelfde niveau

22 juli 2014 om 14:12

Dit is een als, als, als-redenatie. Di Maria en Khedira zijn nog niet weg. Als die bedragen kloppen, dan 'verliest' Real onder de streep wellicht geen geld, maar heeft het wel een speler minder. Een spits welteverstaan. Real kennende zullen ze daar ook grof geld aan uit gaan geven en dan houdt het rekensommetje snel op.

22 juli 2014 om 14:16

Kroos was 30 miljoen volgens de Spaanse en Duitse pers, Khedira en Di Maria zijn volgens mij nog niet van club gewisseld.
Dus inkomende transfers 110 miljoen, uitgaande 20 miljoen.

22 juli 2014 om 14:18

Niemand die nu 60 miljoen gaat betalen voor Di Maria. Die snappen ook dat Real dat geld nodig zal hebben en dus met minder akkoord zal moeten gaan. Bovendien wordt slechts 72 (onderzoek the guardian) van het bedrag daadwerkelijk op de rekening van de club gestort. De rest gaat naar derden.

22 juli 2014 om 18:13

Hetzelfde als Barcelona met Suarez. L'pool wilde 80m euro niet minder.. dus Barca moest meer betalen omdat Ajax (etc) ook geld aan die transfer zullen verdienen.

Maar on topic: Real heeft gen geld nodig. Ze kunnn di Maria gewoon behouden als ze dat wouden.

22 juli 2014 om 14:18

dan nog. madrid heeft een hele grote staats schuld en een lening lopen van 170 miljoen.barcelona is net zo ziek die zelfs nog meer schulden heeft.
madrid heeft zn successen alleen te danken aan Franco die in de jaren 50 al corrupt en malafide praktijken hanteerden om real aan 5 titels op rij te helpen.
en kom niet met onzin aan over shirt verkoop. de jaarcijfers liegen niet. 481 mil inkomsten en 449 miljoen lasten.plus de openstaande staatschuld en leningen maar real een zieke club.kan me ook er niet bij voorstellen dat er hier fanboys zitten die hala madrid roepen.

22 juli 2014 om 14:24

Haters gona hate

Jamers ergens midden in het seizoen schittert als een gek, en niemand heeft het over 80 miljoen

22 juli 2014 om 14:34

Het zou toch een stuk chiquer zijn als Real het zonder schulden af kon, zeker gezien de maatschappelijke situatie. Als grote club heb je wat dat betreft een grote verantwoordelijkheid vind ik, geen schulden!

22 juli 2014 om 14:36

Real Madrid heeft minder schulden dan de meeste clubs in Europa.

22 juli 2014 om 14:40

en met name de staatschuld waar weer eu gelden naar heen gebracht moeten worden.
wij betalen met zn alle deze vieze koopclubs.

22 juli 2014 om 14:42

volgens mij ben je in de war met hun lening schuld. ze hebben namelijk ook nog eens 500 miljoen staatschuld.

ik zou zeggen boycott al deze doodzieke clubs.

22 juli 2014 om 14:44

Wat een kortzinnige gedachte, geen schulden!? Elk groot bedrijf/club heeft schulden, het is pas zorgelijk als je kapitaal minder is dan de schulden die je hebt. Als Madrid het wil kunnen ze in 1 seizoen schuld vrij zijn, Barca, PSG idem. Maar dat zou betekenen dat ze niet meer zo sterk zijn als team en daar kiezen ze dus niet voor.

23 juli 2014 om 13:45

Mag jij vinden, ik vind dat sport schulden vrij moet zijn en niet als bedrijf gezien moet worden. Althans niet als een standaard bedrijf, een voetbalclub heeft een grotere maatschappelijke verantwoordelijkheid en moet het goede voorbeeld geven.

Ik hoor de verhalen al langer dat ze schulden vrij kunnen zijn, nou doe het dan! Dan heb je van velen respect terug, gezien de maatschappelijk situatie vind ik dat nogmaals veel chiquer.

Vraag me toch of hij die druk aankan.. Geweldig aankoop natuurlijk. Perez ging puur om de hype. James was een lieveling op het WK in de ogen van elke Zuid-Amerikaan en elke vrouw. Zo neemt hij enorm veel fans mee naar Real Madrid en zo levert dat Florentino en Real Madrid weer geld.

Maar ook werd hij gehaald om zijn voetballende vermogen en omdat Di Maria ontevreden is in Madrid. Over het vraagprijs : Ja hij verdiend dit prijs. Monaco heeft hem niet goedkoop gehaald van Porto, en hij had zich al bewezen in Portugal en ook in Frankrijk en nu op het WK. Als een "youtube-hype" genaamd Neymar zo duur was met zijn 1-jarige contract. Dan verdient deze man de dubbele vraagprijs. Gelukkig is dat niet geworden.

Maar goed einde Di Maria dus. Hoofdstuk El Fideo is jammer genoeg afgelopen bij Real Madrid. Nu afvragen hoe James het gaat doen in Madrid. Wat gaat hij doen als de eerste fluiconcerts word gezet tegen hem. Hij lijkt in iedere geval een gevoelige jongen uit.

22 juli 2014 om 14:21

Vergeten dat Isco er ook nog is? En jullie hebben toevallig ook Kroos gehaald, is gewoon wanbeleid bij Real Madrid.

22 juli 2014 om 14:30

wanbeleid bij Real Madrid? Wanbeleid?! hahahah!

Je mag alles zeggen over Real Madrid. Maar dat ze een slecht beleid hebben is onzin! Perez weet wat hij doet. Perez haalt een voetballer die enorm gemotiveerd is en droomt van Real Madrid. Met gemotiveerde voetballers win je volgend seizoen weer de Cl.

22 juli 2014 om 14:36

* edit: met deze voetballers koopt madrid weer de volgende champions league

22 juli 2014 om 14:37

Nee wanbeleid is zeggen dat je nu een team wil die goed aan elkaar gewend is, lekker lang samen speelt met elkaar en dat je dan 2 vrij onnodige toppers koopt. Modric, Isco, Alonso zou een middenveld zijn dat goed in balans is, nu met Kroos en James dan lekker 2 nummers 10 op het middenveld. 3 spelers kosten je 265 miljoen euro dat is toch verre van normaal? Ik vind het wanbeleid, als ze met het team van vorig jaar door waren gegaan zou het ze beter aflopen denk ik. Kijk hoeveel geld Real heeft gespendeerd in de afgelopen 6 jaar, zo een half miljard volgens mij. Behoudt gewoon een team, zorg voor stabiliteit, Ancelotti moet eigenlijk weer opnieuw.

22 juli 2014 om 14:38

Oh is het nu opeens weer kopen? Ik dacht dat je een team niet kon kopen? Opeens kan dat wel? Haha bende hypocrieten.

Real Madrid zal volgend jaar weer de CL winnen.

22 juli 2014 om 14:41

Betwijfel ik als ze echt met James, Kroos, Modric op het middenveld gaan spelen. Sorry Real heeft geen slecht beleid, die hebben ze volgens mij nieteens.

22 juli 2014 om 14:42

*edit: Real Madrid zal volgend seizoen weer de CL kopen

22 juli 2014 om 18:36

Ooit gehoord van rouleren? Kijk voor de gein is wat er bij Bayern op de bank zit.

Een Isco heeft vorig seizoen gewoon heel veel minuten gemaakt, en dat zal die dit jaar weer doen. We spelen extreem veel wedstrijden dus een brede selectie is noodzakelijk. Wel moet er minstens nog 1 speler weg, in de vorm van een Di Maria of Khedira (helaas).

Teveel geld uiteraard. Wel een hele goede speler, maar je gaat er toch geen 80 miljoen aan uitgeven?
De markt wordt steeds gekker en gekker, ben benieuwd hoe de prijzen er over 10-15 jaar uit zullen zien. 150 miljoen voor de rechtsback van Fulham maybe? Gekkenhuis!

Pfoe weet niet wat ik liever heb
Kroos Rodriguez
Bale Benzama Ronaldo

vs

Rakitic Iniesta
Suarez Messi Neymar

nou nou, op papier extreem dodelijk dit Real vraag me alleen af hoe het middenveld er uit gaat zien 80 miljoen uitgeven aan een bankzitter lijkt met stug en modric was vorig seizoen extreem goed die zal ook wel zeker zijn. Wat betekend dit voor kroos? gaat die dan op de plek van xabi spelen en zal er tegen de sterkere tegenstanders dan voor xabi gekozen worden? maar wat een elftal zeg. als Varane nu zijn niveau weer weet te halen dan staat er wel wat hoor!

Lopez
Carvajal
Varane
Ramos
Marcelo
Modric
Kroos
James
Bale
Benzema
Ronaldo
22 juli 2014 om 14:30

Geweldig team! Ik vind het alleen verdedigend alleen niet ijzersterk. Middenveld bezit weinig verdedigende kwaliteiten en de backs zijn verdedigend ook zwak. Ik zou het wel weten als ik zegen real moet spelen, aanvallen!

22 juli 2014 om 14:37

je ben waarschijnlijk zo goed dat je enkel tegen barca en bayern, misschien aletico en psg een verdedigende middenvelder op zal moeten stellen. dus kan er opzich prima mee door

Gaat Real nou ieder jaar zulke stunts uithalen? Waar is dit goed voor?

22 juli 2014 om 14:22

het word tijd dat de uefa en fifa echt gaan ingrijpen.
pak al die malafide clubs aan en gooi ze uit de champions league.
sjeiks, russen, clubs met grote schulden hebben het voetbal verziekt.
en ze zijn aan het eind van het jaar nog trots ook op hun gekochte bekers.

22 juli 2014 om 14:58

Morata is weg voor 20 miljoen en jammergenoeg waarschijnlijk di maria ook voor 70 miljoen en khedira 25 miljoen ofso.

En niette vergeten de inkomsten die real haalt met merchandising vooral nu met james. Heel colombia en groot deel van uzuidamerika koopt nu een shirtje vn james met nr 10.

22 juli 2014 om 15:47

Ronaldo: 94 miljoen
Bale: 91 miljoen
James: 80 miljoen
Modric: 35 miljoen
Kroos: 25 miljoen
Varane: 10 miljoen
Ramos: 27 miljoen
Carvajal: 6,5 miljoen
Lopez: 4 miljoen
Benzema: 35 miljoen
Marcelo: 6,5 miljoen

als dit de beoogde basis is dan heeft die dus 414 gekost. dan heb je nog jongens als Isco, Illara, di Maria, Xabi etc etc die ook niet goedkoop waren...real is niet de enige club die dit doet maar als je het even op somt zie je pas hoe maf het eigenlijk is.....het basis team is gekocht voor bv ongeveer 8 keer de begroting van Ajax! Logisch dat aanhaken geen optie is

22 juli 2014 om 17:35

Ga toch weg met je malafide clubs. Real Madrid heeft het geld, waarom mogen ze dat niet uitgeven? Ze hebben met het vertrek van Di Maria en Khedira evenveel uitgegeven als geïncasseerd.

Wat is daar mis mee? Ze mogen jaarlijks rond de 90 miljoen uitgeven aan transfers.

Wat is dit voor onzin? Alsof Kroos 25 miljoen is in verhouding, voor het wk kende ik die Rodriguez niet eens, valt allemaal mee, niet zo overdrijven Real...

Belachelijk dit.

22 juli 2014 om 14:14

Dat je hem niet kende zegt misschien meer over jou dan over Rodriguez. Hij was een van de allerbeste spelers uit de Ligue 1 met 10 goals en 14 assists, dat samen met zijn leeftijd en het geweldige WK van hem levert zo'n hoge prijs op

22 juli 2014 om 14:14

Dat jij James niet kent zegt meer iets over jou dan over hem, want hij had al voor het WK bewezen dat hij geweldig kan voetballen, anders had Monaco hem ook niet voor heel veel geld gehaald.

22 juli 2014 om 14:35

Muah, ze hadden ook Moutinho gehaald voor zo'n bedrag. Ik kende hem bij zijn naam en geldbedrag wel (!), indien we spreken over zijn spel dan kende ik hem daarvoor absoluut niet. Heb het haastig verwoord.

Maar desondanks dat vind ik het bedrag veel te hoog. Kroos werd voor 25 miljoen gehaald, alhoewel hij nog maar 1 jaar onder contract stond bij Bayern, maar goed. 80 miljoen is hij gewoon niet waard, transfermarkt gaat veel te ver door dit soort ziekelijke (onnodige) bedragen. Rodriguez kon evengoed voor 60 miljoen euro weg, en zelfs dat is ontiegelijk hoog.

22 juli 2014 om 19:55

Kroos was ook gewoon een koopje voor dat geld.

Wat een heerlijk middenveld. Ik ben ongelooflijk benieuwd hoe James zich zal profileren bij het grote Real Madrid. 80 miljoen is natuurlijk weer ongehoord. Overigens weer een speler uit het scoutingsapparaat van FC Porto.

Wie gaat in godsnaam verdedigen als je een middenveld hebt met rodriguez, kroos en modric. En in de verdediging marcelo en ramos...

Welcome to madrid! Met zijn 23jaar kan hij nog jaren bij real spelen. Alhoewel het wel jammer is dat di maria en khedira gaan vertrekken.

39 miljoen voor Shaw, 50 miljoen voor Luiz, 94 miljoen voor Suarez, 80 miljoen voor James en 30 miljoen voor Kroos met een 1 jarig contract, 50 miljoen voor Ozil. Het is tegenwoordig de standaard geworden om zoveel geld neer te leggen voor een speler. De tijden zijn voorbij dat een exceptionele speler als Zidane 75 miljoen en Cristiano Ronaldo 94 miljoen zoveel kosten. Het is nu gewoon normaal geworden.

Ik denk dat Real hier veel plezier aan gaat beleven. Moet eerlijk bekennen dat ik geen wedstrijd heb gekeken van Monaco. Wel van Colombia en het is een zeer goede speler van wat ik gezien heb. Meer betekent dan Messi en Ronaldo op het WK.

22 juli 2014 om 14:26

Ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.. Ik ben eerlijk de transfermarkt is verneukt door mijn eigen clubje en vooral door Florentino Perez. Hij kwam ermee met die belachelijk hoge prijzen. Het begon allemaal met die Galactico project waar hij voor Figo, Zidane etc enorm veel uitgaf. En dan bij zijn terugkeer weer clubs als Milan, Manchester, Tottenham ging rijk maken.

Natuurlijk heeft hij van al die aankopen enorm veel winst gemaakt maar de transfermarkt is er wel gekker van geworden en het is bijna onmogelijk voor clubs als Arsenal etc de transfermarkt op te komen om paar spelers te halen in 1 zomer.

22 juli 2014 om 14:27

Daarom mag wat mij betreft Blind bv. ook 30 miljoen kosten met een doorlopend contract en zonder noodzaak hem te verkopen. Prijzen zijn sky-high, voor een club als Ajax kun je op deze manier nog niet eens middelmaat halen. Maar dat maakt niet uit, want dan kunnen we alleen nog maar meer gaan leunen op onze opleiding.

Talenten kosten over zoveel jaar ook 100 miljoen als we zo doorgaan.

Domme domme club Di Maria is 100x beter en heeft zich al bewezen James heeft alleen 1 goed toernooi gespeeld als hij ECHT ZOOOO GOED WAS zou hij al wel veel eerder aangetrokken zijn

Zonde eigenlijk want real heeft al veel middenvelders dus snap de transfer niet helemaal, bovendien is 80 miljoen teveel imo

Ik vrees dat de balans weg is. Tenzij CR7 toch weg gaat?

22 juli 2014 om 14:19

Wtf!

Ik hoop eigenlijk stiekem dat Atletico wederom La Liga wint, om te bewijzen dat je geen 100 mln (of meer) hoeft uit te geven om kampioen te worden. Het zijn geweldige spelers die zowel Real als Barca heeft gehaald, maar clubs die zoveel in het rood staan die nog even 80 mln neer kunnen leggen voor een transfer be-la-che-lijk.

Nu is real helemaal onverslaanbaar!
Ronaldo
Bale
Di maria
James
Benzema
Ramos
Kroos
Modric
Khedara
Stuk voor stuk wereldtoppers

22 juli 2014 om 14:20

11 wereldspelers maken nog geen team

22 juli 2014 om 15:56

Real Madrid is een team hoor dat hebben we vorig seizoen gezien onder Carlo is het gewoon geweldig.

22 juli 2014 om 19:52

Als je de CL wint ben je inderdaad geen team.

22 juli 2014 om 14:20

Maar Khedira en Di Maria blijven toch niet?

En als ze wel blijven, hoe ga je die weredtoppers zoet houden op de bank? Ben je vergeten hoe dat escaleerde in het laatste jaar van Jose?

En daarbij: een zekere club aan de kust heeft niet minder wereldtoppers.. onverslaanbaar ben je niet aan de hand van je aantal wereldtoppers, maar aan de hand van je samenspel en het resultaat wat je binnen haalt.

Dus heel sec genomen, je bent veel te blij,

22 juli 2014 om 14:31

Ik ben blij waarom daarom

22 juli 2014 om 14:25

Eens maar wel weinig spaans.

22 juli 2014 om 15:17

ok prima. Als je niet kunt onderbouwen of mijn post kan weerleggen is dat prima. Derhalve diskwalificeer jij je eigen post. Einde oefening m.b.t. je blijheidspost op basis van onzin.

Kan niet wachten om deze held te zien spelen in Madrid.
Hij zal zich veel beter voelen op de spaanse velden dan in Frankrijk. En dit wordt zonder twijfel een belangrijke speler bij Real.

Dubbel gevoel. Natuurlijk is James Rodríguez een echte aanwinst, dat zou hij voor elke club ter wereld zijn.

Vermoedelijk zal Angel di Maria vertrekken. di Maria speelde vorig seizoen geweldig en zijn klasse spatte er vanaf. Toch is het twijfelachtig, de voorgaande seizoenen was hij erg wisselvallig en wisselde hij hele goede wedstrijden af met bijzonder slechte wedstrijden. Afgelopen seizoen was eigenlijk zijn eerste seizoen op een constant hoog niveau, dan snap ik Perez wel om niet gelijk aan zijn eisen te willen doen mbt een contractverlenging.

Ik ben benieuwd hoe Ancelotti volgend seizoen wilt gaan spelen, di Maria verrichte bijzonder veel verdedigend werk over het as van het veld en aan de linkerzijde, hierdoor kon Ronaldo lekker zijn spel spelen. Ik zie James Rodríguez niet met zo een hoge intensiteit spelen als Angel deed en ben bang dat je weer zwakte gaat tonen op de linkerzijde met Ronaldo en Marcelo die allebei veel drang naar voren hebben en weinig willen verdedigen.

Natuurlijk wordt Real Madrid hier sterker van, alleen als Angel di Maria gaat vertrekken zal Real Madrid toch een speler missen die niet snel vervangen gaat kunnen worden. Niet op de manier hoe Angel kon verdedigen, omschakelen en aanvallen.

Wie weet blijft Angel en is dit een geweldige aankoop, alleen dan is het de vraag hoe Ancelotti wil gaan spelen met alle middenvelders die er op dit moment zijn.

Xabi, di Maria, Illaramendi, Khedira, Modric, Isco, Kroos, James. Ga er dan vanuit dat Casemiro vertrekt.

Ongelooflijk.leefden we nog maar in de tijd van de 3 buitenlander regel.

James ronaldo bale benz modric kroos pffffff
Van een eerlijke europese competitie is al lang geen sprake meer maar erger nog de verschillen worden steeds groter

22 juli 2014 om 14:27

idd en het ergste vind ik nog die fanboys hier op vz die voorheen gewoon voor hun lokale clubs waren en nu net doen alsof ze al 100 jaar fan zijn.
succes supporters zijn het.
vroeger betekende het nog echt wat als je de champions league won. nu is het de club die het meeste geld heeft die de beker koopt. de 8 plus 3 regel was fantastich. en dat alleen kampioenen van europa mee mochten doen. nu zitten er 3 of 4 clubs van de grote landen erin.
en hebben nog eens een beschermde status. nee geef mij maar de eerlijke EC 1 , waar je gewoon geloot werd tegen een club.

voor op gesteld dat het natuurlijk al een hele goede voetballer was voor het WK, ben ik er van overtuigd dat het zonder het WK niet tot deze transfer was gekomen. en dan te bedenken dat schitteren tegen griekenland, japan, ivoorkust, uruguay (heel matig zeker zonder suarez) en een uiterst zwak brazilie waar ik hem niet heel sterk vond "beslissind" (kreeg wel heel veel schoppen)

dus door die 4 hele goede wedstrijden, want hij was ondanks het gebrek aan echte tegenstand wel fenomenaal en de wedstrijd tegen brazilie waarin hij onder het gras werdt getrapt en mede daardoor colombia niet bij de hand kon nemen. door die 5 wedstrijden is hij gekocht wat een oppertune is de hedendaagse voetbalwereld toch. en ja in frankrijk doet hij het ook goed maar zonder het WK was hij echt niet gekocht door real op basis van zijn prestaties in frankrijk.

vind het ook een behoorlijk smak met geld, maar dat hoort er schijnbaar bij. real krijgt echt een geweldig elftal op deze manier en een nog snellere counter. kan niet wachten op de classico's met mijn favoriete speler (suarez) tegen mijn spaanse ploeg (real)

Lopez
carvajal
ramos
varane
marcelo
kroos
modric
bale
james
ronaldo
benz
22 juli 2014 om 14:29

Door die 5 wedstrijden ja inclusief het feit dat hij in zijn FC Porto tijd al een van de beste van Portugal was en Man U meer dan gemiddelde belangstelling had (wilden alleen geen 40 mil neerleggen) en het feit dat hij de tweede seizoenshelft in Frankrijk steeds beslissend was. Deze lijn heeft hij meer dan goed doorgezet op het WK en Deze transfer is dan ook terecht.

Dat het veel geld is ja dat is duidelijk, maar in de huidige markt is dit normaal. En het is jammer dat het moderne voetbal zo overdrijft met deze prijzen maar de spelers kunnen er zelf niks tegen doen.
James zijn absolute droomclub is Real en hij verdient deze stap en zal hoe dan ook slagen.

22 juli 2014 om 14:36

het punt is dat deze 5 wedstrijden tegen niet al te sterke tegenstanders het verschil heeft gemaakt tussen wel of niet kopen van James. en dat is onbegrijpelijk wat die landenteams zouden in la Liga blij mogen zijn als ze EL-voetbal halen.

had hij een zaad-wk gespeeld was deze transfer er niet gekomen en al helemaal niet voor dit geld dus dat bewijst maar hoe oppertune duze aankoop is.

22 juli 2014 om 15:12

Ja dat is altijd zo he met 'had' en 'als'
Feit is wel dat hij 1 van de beste spelers van het Wk was, en dat er nog veel rek in deze speler zit. Ik snap je punt niet zo. ook 2 seizoenen geleden was hij een mega talent. Monaco was de enige die 45 miljoen wilde betalen, terwijl hij voor hetzelfde geld net zo goed toen al naar Real zou kunnen of een andere grote club qua talent.

Nu heeft hij zich bewezen bij Monaco en bij Colombia op meerdere niveaus dan alleen de Portugese competitie en helaas moet je tegenwoordig dan diep in de buidel tasten voor zo een speler.

En laten we gewoon afwachten hoe dit team het gaat doen. Voor hetzelfde geld gaat Real domineren en is het juist een hele goede aankoop. we gaan het zien.

Leuk teampje, dat ook meteen peperduur is. Geld is geen issue bij Real dus waarom ook niet. Maar ik sta er niet van de te kijken als het spaanse nationale voetbal na engels voorbeeld in elkaar stort op deze manier. Er breekt geen Spanjaard meer door bij real, zelfs gekochte toptalenten als Isco en Illaramendi komen zo minder of nauwelijks aan de bak.

Bij Barca evenmin, de aanval bestaat uit drie wereldsterren een braziliaanse, argentijn en uruguaan. Het maakt mij niet uit, maar ik vind het wel interessant om te zien hoe zich dit ontwikkeld.

22 juli 2014 om 14:34

Zie mijn opstelling, jij zegt dat geen enkel Spanjaar meer doorbreekt? Haha dit elftal gaat over een jaartje of 8 weer het WK winnen.

De Gea
Carvajal
Inigo Martin
Laporte
Alberto More
Thiago
Illaramendi
Isco
Deulofeu
Morata
Jese Rodrigu
22 juli 2014 om 14:47

jammer dat laporte frans is

22 juli 2014 om 14:58

Ik mis Koke wel in je opstelling en Laporte is een Fransman.

22 juli 2014 om 15:23

Laporte heeft nog geen officiële wedstrijd voor Frankrijk gespeeld. Zeker met het oog dat Frankrijk al bomvol van zeer getalenteerde centrale verdedigers zit zou hij best eens voor Spanje kunnen kiezen. Hij woont nu al 4 jaar in Spanje, dus volgend jaar kan hij de nationaliteit verkrijgen als het goed is.

En ja, Koke moet er natuurlijk wel in.

23 juli 2014 om 13:50

Sluit mooi aan op mijn stuk.

De Gea, Carvajal zijn alleen basis spelers bij topclubs. De rest niet, fijn dat je hiermee juist mijn punt onderschrijft.

Zeer goed gehandeld door AS Monaco, die kunnen nu heel wat gaan uitgeven zonder zich druk te maken aan de FFP.

22 juli 2014 om 19:51

Zijn wel een zeer bepalende speler kwijt.

Ben ik nou de enige die dit een heel opportunistische en ronduit belachelijke transfer vind? Over die James hoorde je voor het WK zo nu en dan iemand wat zeggen, maar bij lange na niet dat het een sterspeler was. Hij deed het goed bij Monaco maar ik hoorde volgens mij Piet de Visser ook al zeggen dat hij bij Monaco en Porto nooit zo goed heeft gespeeld als nu op het WK, z'n statistieken zijn ook wel goed maar niet geweldig. Dan vraag je je toch af waarom je een vaste waarde zoals di Maria die ook een erg goed WK speelde en zichzelf op topniveau bij je eigen club al bewezen heeft, eruit wilt gooien (kan bijna niet anders). En die verhalen over salariseisen lijkt me echt sterk, zijn ook maar geruchten.

Nee, vind het echt belachelijk dat een speler (die ongetwijfeld veel talent heeft) 1 goed WK speelt, en meteen voor 80 mln wordt verkocht en nu heel veel mensen hier ook zeggen 'wat een topaankoop en wat een geweldenaar', moeten het nog maar zien!

22 juli 2014 om 14:27

jm87

James Rodriguez was de beste speler bij Monaco. En Monaco heeft het niet slecht gedaan voor hun come back in de Ligue 1.

James Rodriguez is op z'n 23e jarige leeftijd topscoorder van de grootste voetbaltoernooi! James Rodriguez heeft zich al bewezen in Europa met Porto. James was al niet goedkoop toen Monaco hem kocht (45 miljoen euro).

22 juli 2014 om 15:17

@jm87

De situatie rondom Di Maria ken jij dus blijkbaar niet. Hij wilt zelf weg. Heeft eind 2012 een contract getekend tot 2018(!) met een salarisverhoging. Hij wilde na de CL winst gebruik maken van het feit dat hij bij het Argentijnse elftal zit om olie op het vuur te gooien. Hij heeft sinds het moment dat hij op het vliegtuig stapte richting Brazilie enkel en alleen maar geroepen dat hij 'niet weet of hij blijft', dat hij 'open staat voor alles' en natuurlijk dat je het 'nooit weet in het voetbal.'

Daarbij komt natuurlijk dat zowel Perez als Ancelotti expliciet hebben aangegeven dat ze Di Maria niet kwijt willen. Het is Di Maria die een transfer forceert. De club was bereid hem een verhoging te geven, maar niet wat je tegenwoordig hoort (10me per jaar bij Psg). Als Real hem voor 70me kan verkopen dan is dat gewoon geweldig van de club. Dat laat zien dat ze hem niet kwijt willen, maar dat hij simpelweg zelf iets anders wilt. Hoef het verder niet te verdedigen, want de situatie rondom Di Maria is gewoon 'agent-games 101'. Hij heeft gegokt en, zoals Ozil het jaar voor hem, verloren.

Wat betreft James, welkom!

Bovenstaande opstelling kan wel hem wel is gaan worden of je krijgt een opstelling

Lopez/cassilia

Carvajal - ramos - varane -marcelo

Kroos Modric

Dia maria Bale D Ronaldo

Rodriquez

Een beetje overschat.. hij is niet beter dan Benzema, Bale, Cristiano Ronaldo, Di Maria of Kroos. Bezit ook niet meer talent dan- en is daarom overbodig door- Isco of Jese Rodriquez.

Heeft het bij Monaco, Porto en Colombia goed gedaan.. maar kan niet tippen aan bovenstaande spelers. Toch zal hij het antuurlijk wel goed gaan doen bij Real Madrid, maar dat gaat ten koste van een of meerdere van bovenstaande spelers en dat is zonde.

Wordt leuk. Bij de volgende El Clásico horen 5 van de 6 aanvallers bij de 5 duurste spelers aller tijden.

22 juli 2014 om 14:35

Word leuk voor de Madridistas, Hoe Real Madrid gaat Barcelona overlopen

Haha nee je hebt gelijk, zoveel geld.. Pff!

22 juli 2014 om 14:44

En de andere zou de duurste ooit moeten zijn, ongelooflijk veel mazzel dat Barcelona Messi heeft opgeleid, wat zou ik trots zijn. Ik hoop dat we nu wel echt altijd leuke clasico's te zien krijgen, soms is het wat saai.

22 juli 2014 om 15:00

Haha wat zit je dwars man? Ga jij nou maar genieten van de Cl.. onee kan je niet dat spelen jullie niet!

22 juli 2014 om 15:06

Waar heb je het over? Ik ben ook nog Ajacied he, en die spelen wel CL dus ik ga zeker genieten ja.

22 juli 2014 om 15:10

Oja jij bent zo'n type fans zijn van twee clubs! Jij hebt vooral te spreken.

22 juli 2014 om 22:03

Dat is niet gezegd. Barca blijft Barca.
Ik ben eens benieuwd naar de Clasico's. Als de allerbeste Messi van 1,5 jaar geleden niet opnieuw opstaat, zal Real waarschijnlijk wel winnen. Maar overlopen is wel zwaar uitgedrukt

Dat Real Madrid blijft maar kopen, niet normaal. Ze hadden al een sterk team, wordt alleen maar sterker met Kroos en James.

Hahah dan zie ik mensen blij doen, zelfde mensen die wel oordelen over Barca en Suarez. Beide super belachelijk en onnodig!! Barca moet een verdediger halen kaliber Suarez en een eerder een aanvaller erbij van het kaliber Mathieu.. En real doet weer een van hun beste spelers weg, om Kroos en vervolgens ook nog James te halen? En Isco van een jaar geleden nog dan?

mensen dit is perez zijn transfer.. met dit bedoel ik dat perez gewoon een goeie business man is. James zal op enkele maanden tijd hoogst wss zijn transfersom gewoon deels terugbetalen met shirt verkoop enz. Is een top speler, heeft een leuke kop, iedereen houd van hem, marketing gezien is dit een hele goeie transfer want heel zuid amerika zal met een shirt van james rondlopen.

Nu is het de vraag wat ancelotti zal doen met dit team. De laatste geruchten zijn dat hij di maria niet kwijt wil en dit al heeft doorgegeven aan perez.

22 juli 2014 om 14:50

En zijn dat shirts van adidas of ananas? En vaak is het zo dat mensen dan geen Bale shirt gaan kopen maar een James shirt, of geen Ronaldo shirt maar dan een James shirt.

22 juli 2014 om 14:54

Het is vaak zo dat mensen al een Ronaldo shirt hebben, een nieuwe naam prikkelt om weer een nieuw shirt te kopen. Je moet dat proces wel draaiende houden, mensen (sommige wel) kopen niet ieder seizoen het shirt van dezelfde speler.

22 juli 2014 om 14:55

of mensen die helemaal geen shirt kopen, nu WEL een shirt kopen.. daarom dat ik zeg dat er veel meer zuid amerikanen nu een shirt zullen kopen, zelfs zijn ze geen madrid fans

22 juli 2014 om 14:56

Dat is natuurlijk ook waar, maar volgens mij valt dat geld terugverdienen met shirt verkoop verschrikkelijk mee, zijn er ergens cijfers van hoeveel shirt een bepaalde speler heeft verkocht?

22 juli 2014 om 14:58

Sorry hoor, maar zo een grote prins is hij niet hoor, ik denk niet dat heel veel mensen shirts gaan kopen van clubs waar ze geen fans van zijn. En ik zuid amerika en afrika zijn niet elke shirt echt Adidas kan ik je vertellen, natuurlijk krijgt Real er wat extra bij, maar denk niet dat dat de hele bedrag terug gaat verdienen. James is nog echt geen Beckham ofso.

22 juli 2014 om 15:02

Ajaxcuncian

Ga ergens de held uithangen man. Je doet wel alsof je niet van dit wereld bent.

James Rodriguez is letterlijk door heel Zuid-Amerika geliefd, zelf de vrouwen zijn gek op hem. En dat trekt enorm veel fans aan en enorm veel geld aan.

22 juli 2014 om 15:05

real had in 6 maanden al aan 100milj euro aan shirts verkocht met ronaldo zijn naam op. Als je weet dat zo een shirt een 90euro kost, dus hadden ze wereldwijd 1 miljoen shirts verkocht.. dit wil dus ook niet zeggen dat dit bedrag volledige winst is natuurlijk.. maar dan heb je ook de media rechten van ronaldo dat hij deels heeft afgestaan aan real om zo zijn bedrag terug te kunnen winnen.. nu als ik mij niet vergis heeft hij die vorig jaar grote deels terug gekregen omdat hem werd beloofd dat dit zou gebeuren wanneer zijn prestaties goed waren.. dus real heeft in die 5 jaar nu heel goeie zaken gedaan met ronaldo.. en zo willen ze nu door met james.

Nogmaals, of het team er beter zal van worden is de taak van ancelotti, maar als het is om geld te maken kan je perez niks verwijten want dit is een 'self made miljardair'

22 juli 2014 om 15:08

De aantrekkingskracht van Ronaldo is natuurlijk ook nog wel wat groter dan dat van James denk ik, die was toen de beste speler ter wereld zowat. Ben benieuwd of Real een soortgelijke bedrag gaat verdienen aan James, denk het niet maar zou kunnen.

22 juli 2014 om 15:27

Real Madrid heeft trouwens een grote slag geslagen met die roze shirtjes. Zijn razend populair en ook de shirtjes voor vrouwen verkopen al veel beter dan voorheen las ik.

22 juli 2014 om 15:31

Hierboven las ik dat Real jaarlijks 1,2 miljoen shirts verkoopt, is dat waar?

22 juli 2014 om 16:55

@ajaxcunian ja dit is zo. gemiddeld verkopen ze 1.2 milj shirt per jaar, maar als ik mij niet vergis verkochten ze het eerste jaar dat ronaldo voor real speelde 2milj. shirts in totaal. Ikzelf koop elk jaar 1 shirt zonder naam, enkel en alleen omdat ik supporter ben van Real en niet van een bepaalde speler, alhoewel ik mijn favorieten heb hou ik meer van een shirt zonder naam.

Voor wie denkt dat 80 milj. teveel is: Net als Barcelona gokt men bij RMA erop dat men nog wat spelers verkoopt en daarnaast is deze jongen, net als Suarez, over een paar jaar gratis gezien de shirts en marketing wat die gasten opleveren.

Ik zeg niet dat 't niet eerlijk is, maar in verhouding gezien kosten ze bijna niets 'in the end'.

Ik begrijp de aankoop niet echt. James Rodriguez is natuurlijk een absolute geweldenaar, maar nu moet je het systeem wel helemaal gaan veranderen. Ik begrijp niet hoe je alle spelers in een team gaat krijgen zo, maar ik ben benieuwd wat Ancelotti zijn plan is.

22 juli 2014 om 14:56

Jij als kenner van Madrid. Van wie komt dit idee? Niet van Ancelotti neem ik aan? Di Maria deed het meer dan uitstekend onder Ancelotti en ook Isco kan van zeer grote waarde zijn als hij wat meer speeltijd krijgt. Hoe ga je dit doen? met een blok van 2 Modric en Kroos? en dan Bale en Ronaldo op de flanken, James als 10 en Benz in de spits? Is dat niet wat te aanvallend?

22 juli 2014 om 15:04

De obsessie naar La Decima is afgelopen, de druk is heel minder geworden. Real Madrid kan nu met volle vertrouwen elk wedstrijd spelen. Dat kan de reden zijn dat ze opeens enorm aanvallend zullen gaan spelen. Duitsland heeft het ook geflikt. Met 5/6 aanvallende voetballers hebben zij het WK gewonnen. Waarom zou Real Madrid dat niet kunnen?

Moet er altijd controleurs zijn? Nee toch.

22 juli 2014 om 15:05

@raffaello

Het was inderdaad niet Ancelotti die James wou halen maar Perez. Ik vraag me eigenlijk ook af hoe Ancelotti nu wil gaan spelen.. 4-2-3-1 net als onder Mourinho? Maar dan moet Kroos of Modric op de bank voor Alonso. En dan heb je mits Di Maria en Khedira niet weggaan hun nog op de bank met Isco en Illaramendi.

22 juli 2014 om 15:17

Weet wel zeker dat dit van Perez komt. Een typische aankoop van hem. Hij probeert hier meer populariteit in Zuid Amerika uit te verkrijgen.

Je zou haast wel denken dat hij wel moet spelen op deze manier, anders dan houdt hij de aankopen er uit, wat onlogisch zou zijn. En je kunt ook prima spelen zo tegen de wat kleinere elftallen. Zo lang het team voor elkaar blijft werken. Echter maak ik me wel zorgen om de linkshalf positie. Voorheen bestreek Di Maria dus heel die flank en knapte al de verdedigende arbeid in zijn eentje op, zou Kroos dat ook gaan doen?

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Ancelotti Xabi Alonso uit het elftal laat, wat er dus op neer komt dat er een grote aankoop op de bank moet gaan zitten. Nogmaals, ik begrijp niet wat ze hier mee willen gaan doen.

Ik moet het nog maar zien met James, denk eigenlijk niet dat hij in de basis komt en dan is 80 miljoen wel erg veel geld. Lijkt er op dat het een reactie is op de aankoop van Suarez door Barcelona.

Geweldige Speler
Alleen wel Overbodig zolang di Maria nog in Madrid is

Misschien dat James wel speler van het jaar word kn Spanje
Dat mag je wel van hem verwachten

Mensen die 80 mil absurd vinden deze jongen is al voor 45 mil verkocht aan Monaco is pas 23 en kan makkelijk nog 10 jaar mee

22 juli 2014 om 15:34

Dat die 23 is en al voor 45mil door Monaco werd gekocht.. wil echt niet zeggen dat 80mil een normaal bedrag is. Die 45 mil die Manco betaalde gaan ook nergens over.

Als Real deze speler zwaar nodig had dan was dit een super transfer maar dit is totaal overbodig. En dan zou men als Real fan ook in moeten zien. Maar gezien er elk jaar 100den miljoen uit worden gegeven zijn een aantal fans ook te verwend.

Het lijkt wel een schande als men eens een jaar geen overbodig en te dure spelers haalt.

22 juli 2014 om 16:45

Je hebt inderdaad gelijk maar wat Monaco betaalde is hun zaak, daarna kunnen ze een speler niet voor minder verkopen vooral na deze geweldige wk
Deze transfers is wel totaal overbodig
Maar ja als di Maria meer wil verdienen en real wil dat niet dan snap ik wel dat ze een superster willen aantrekken hoort ook bij real

Ik zou di Maria 8 mil per jaar geven hij zou wel willen blijven
Maar goed dit betekent wel dat di Maria wel weg gaat hoop wel op een mil of 70 want dat is hij wel waard heeft zich al bewezen bij de beste club ter wereld

Wow.. zat er aan te komen maar dit is wel heel erg veel geld. Het begint nu wel belachelijk te worden. Maar wat een namen heeft RM nu haha. Een middenveld met Kroos, Modric rn James. Dan heb ik nog niet eens over de bank en al He-le-maal niet over de voorroede

Is James beter dan Di Maria = Nee
Heeft Real hem nodig = Nee
Hebben ze m gehaald omdat Barca Suarez heeft gehaald = Ja

22 juli 2014 om 15:11

had Barcelona Saurez nodig = NEE

22 juli 2014 om 16:28

Zeg ik toch ook niet?

Goede voetballer maar voetbaltechnisch totaal overbodig voor de huidige Realkern.

Maar verder wel weer perfect passend in het Galactico-verhaal van Perez.

Sportief niet echt een meerwaarde vanwege de al aanwezige kwaliteit maar allicht dat de merchandising er een boost kan door krijgen aangezien ondertussen ongeveer iedereen een tricot met Cristiano er op in zijn bezit heeft.

Ach, Barcelona is dezelfde weg opgegaan, een transfer moet blinken, sportief een meerwaarde is ondergeschikt.

Di Maria was de beste speler van Real Madrid vorig seizoen.

Jammer dat Real Madrid er maar niet in slaagt om eens met spelers uit eigen jeugd te gaan spelen.

Yesss!!!! Welcome Rodriquez, deze word een mooie
Benzema
Ronaldo James Bale
Kroos Modric

Alonso
Marcelo Ramos Pepe Carvajal
Navas/lopez

22 juli 2014 om 17:14

Helaas mag je niet met meer dan 11 man spelen.

Di Maria was wel erg goed mann

Leuk voor Isco dit. Alhoewel, zijn situatie veranderd niet als Di Maria gaat. Dan blijft hij wisselspeler. Maar denk wel dat hij had gehoop op termijn de vast 10 van Real te worden en met een nog groter toptalent(james) voor je die ook nog maar 1 of 2 jaar ouder is gaat dat hem nooit worden natuurlijk..

Verwacht eigenlijk wel dat Khedira en Dimaria vertrekken. Ik hoop Khedira naar Arsenal en Dimaria niet naar de Premier League

Waar 40+ miljoen transfers zo'n 10 jaar geleden nog echt een mega iets was, lijkt het nu dat die bedragen peanuts zijn.

Nu is het dubbele de trend, een trend die Real madrid gestart heeft. 70+miloen transfers gaan als warme broodjes over de toonbank.
Wat dat betreft had ik juist altijd respect dat Barcelona dit anders deed, maar die zijn ook sinds Laporta weg is een ordinaire ploeg geworden door mee te gaan met de malaise.

Ik hoop dat Atletico daarom kampioen wordt , ook al is het dat Arda daar speelt

Suárez heeft zich al bewezen. 80 miljoen voor een speler die in de Franse competitie wel constant was maar niet echt opviel en ineens een super WK speelt is imo echt overdreven. James is natuurlijk een goede speler maar kom op, die bedragen slaan gewoon nergens op.

22 juli 2014 om 16:50

Maar neymar had zich ook nog niet bewijzen en bale wel maar niet genoeg voor 100 mil. Er zijn nog 1000 rare tranfers gedaan

Voor de helft had je Immers over kunnen nemen.....

Nee hahaha, waanzinnig bedrag, maar wel een voetballer hoor! Middenveld met James, Kroos en Modric, mag je kwijlen hier?

Wat maakt het uit wie wat betaald? betalen de VZ bezoekers ook mee ofzo? hou op met het gezeik en houdt het bij voetbal

Zou geweldig zijn als Milan nu di maria haalt!

Een voorhoede met el sharaawy- Balotelli - di maria heerlijk!

Zou samen met real en Barca de beste aanval ter wereld zijn.

En hoe gaan ze nu spelen? Zo ongeveer?

Heb je ook nog een Isco en een Modric over. Ik vraag me af wat ze denken bij Real. Ik heb het idee dat ze gewoon de beste speler (of een van de beteren) van het WK willen hebben, ongeacht of hij in het team past.

Ik vind het niet eens meer een prestatie als Real of Barca de CL wint. Het voetbal is een gedrocht aan het worden.
Tussen kantoren, makelaars, schulden en spelers die zelf niet eens weten wie er nu eigelijk een aandeel in hun hebben.

El Galactico, een verschrikkelijk project.
80-100 miljoen hier en daar. Voetbal kan gekocht worden en de Fifa zit achterover.

80 miljoen voor deze speler is de standaard geworden na de andere aankopen. Veel te veel. Ik hoop dan ook van harte dat komend CL seizoen er een verrassende winnaar komt die laat zien dat niet alles te koop is.
Verheug me om NL in europa te volgen. De spaanse clubs echter niet meer.
Ongelooflijke toestanden.

Have fun fanboys. Lekker vanaf je digitale kanaaltje kijken en rollebollen voor je scherm. Anti voetbal, maar helaas realiteit.

6-5 regel. Ik ben voor 8-3 regel.
Ook ben ik er voor dat je eerst geld moet verdienen voordat je het kan spenderen.

Nou 80 miljoen is toch we leen best bedrag zeg.
Ga er van uit dat er wat meer achter zit. Zoals dat ze nu voor Falcao minder hoeven te betalen of dat hij na zijn contract uit gediend te hebben transfer vrij over kan stappen naar Real.

Beledigend voor de arme mensen.
Ze leven blind in het geld... jammer maar waar

Voetbal is om de twee jaar een eerlijke sport als de landen hun beste spelers tegen elkaar laten uitkomen. In de tussentijd mogen we lijdzaam toezien hoe clubs als Real het voetbal compleet verkrachten met geld. Dit terwijl de meerderheid van de bevolking blij is als men de huur kan betalen.
Wat is clubvoetbal toch een nep gebeuren geworden door de zichzelf overschattende Spanjaarden.

Wat gaat er nu gebeuren met Isco? Beetje onnodige aankoop vind ik.

Ik ben benieuwd wie er op het middenveld gaat spelen .. Kroos-Alonso-Modric?

Kan Bale niet als back spelen?

Veel geweld op het voetbalveld. Wat een selectie zeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren